Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 16:26

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Laatste nieuwsHoofdpersonenAfleveringenSoundtrack
VerkrijgbaarheidFilmLinksCommentaar
Les revenants is een Franse televisie serie die eind 2012 op Canal+ is uitgezonden. Het gaat over een rustig Frans dorpje, waar de doden weer tot leven komen. Het begint wanneer Camille, die tijdens een schoolreis om het leven is gekomen, na enkele jaren opeens weer verschijnt, en weer terug naar huis gaat zonder zich iets te herinneren van het ongeluk. Haar ouders, en tweelingzus Léna, reageren uiteraard geschokt. Camille heeft echter geen idee wat er aan de hand is. Meer ondoden verschijnen, en ze willen in principe gewoon hun leven weer oppakken, ook al zijn hun familie en vrienden jaren verder, maar toch is er iets raars met hun aan de hand (afgezien van dat ze weer levend zijn). Daarnaast blijkt ook het stuwmeer te dalen..

Les revenants betekent letterlijk de “terugkerenden”, en het woord wordt ook gebruikt voor geesten en zombies. Een zombie serie dus, maar dan anders. Het leuke is dat het zich echt richt op de personages en hun ontwikkeling en achtergrond. Niet elke revenant is even lang dood (geweest), en met flashbacks wordt hun achtergrond verteld. In Nederland is deze serie (nog) niet echt bekend. Voor zover ik weet zijn er geen plannen om dit op Nederlandse televisie uit te zenden. De eerste 4 afleveringen werden begin 2013 op het International Film Festival Rotterdam vertoond. Wel is de serie op de Britse televisie vertoond op Channel 4, in de originele taal, wat redelijk uniek is daar, en op Canvas. Inmiddels is de serie wel verkrijgbaar op Netflix.

Laatste nieuwstop
  • Les revenants seizoen 2 begint 28-09-2015 op Canal+.
  • Blu-rays en DVD's komen uit op 23-10-2015.
Hoofdpersonentop
Camille
Jérôme
Pierre
Adèle
Julie
Laure
Toni
Camille - Yara Pilartz imdb
Léna - Jenna Thiam imdb
Jérôme - Frédéric Pierrot imdb
Claire - Anne Consigny imdb
Pierre - Jean-François Sivadier imdb
Simon - Pierre Perrier imdb
Adèle - Clotilde Hesme imdb
Thomas - Samir Guesmi imdb
Julie - Céline Sallette imdb
Victor - Swann Nambotin imdb
Laure - Alix Poisson imdb
Serge - Guillaume Gouix imdb
Toni - Grégory Gadebois imdb
Lucy - Ana Girardot imdb
Léna
Claire
Simon
Thomas
Victor
Serge
Lucy
Afleveringentop
Seizoen 1
titelCanal+ airdateChannel 4 airdate
1Camille26-11-201209-06-2013
2Simon26-11-201216-06-2013
3Julie03-12-201223-06-2013
4Victor03-12-201230-06-2013
5Serge et Toni10-12-201207-07-2013
6Lucy10-12-201214-07-2013
7Adèle17-12-201221-07-2013
8La horde17-12-201228-07-2013
Seizoen 2
titelCanal+ airdateChannel 4 airdate
1L'enfant28-09-2015tba
2Milan28-09-2015tba
3Morgane05-10-2015tba
4Virgil05-10-2015tba
5Madame Costa12-10-2015tba
6Esther12-10-2015tba
7aflevering 719-10-2015tba
8aflevering 819-10-2015tba
Soundtracktop
soundtrack album coverDe prachtige soundtrack is van de Schotse band Mogwai. Hun site is [hier] te vinden. Het nummer Hungry face (hier boven in de beschrijving) wordt gebruikt voor de intro. De soundtrack is o.a. verkrijgbaar [op hun eigen site]. De soundtrack is te krijgen op CD en op heavy pressed vinyl. Er was een 10" EP uitgebracht, maar die was limited en is uitverkocht.
Verkrijgbaarheidtop
Les revenants op Netflix NLNederlandse blu-ray boxsetFranse blu-ray boxset
Nederlandse DVD boxsetFranse DVD boxsetBritse DVD boxset

De Franse boxsets hebben geen ondertiteling.

Filmtop
Les revenants (2004)De serie is gebaseerd op een Franse film met dezelfde titel uit 2004. Ik heb de film helaas niet gezien (werd ook ooit op het IFFR vertoond, maar helaas gemist), ik weet alleen dat de film hetzelfde thema heeft (zombies die hun leven proberen op te pakken), maar verder heeft het niks met de serie te maken. Je kan de film hier [op IMDB] vinden, en hier is [de trailer]
Linkstop
Officiële site op Canal+Les revenants op FacebookLes revenants op TwitterLes revenants op IMDBLes revenants op Wikipedia
Commentaartop
Het leek me leuk om een keer een mooie openingspost te maken, en waarom niet voor één van m’n favoriete series van dit jaar, die hier niet echt bekend is?

Op- en aanmerkingen, vragen, suggesties, kritiek, etc. mogen hier gepost worden, of per PM gestuurd worden.

Wat betreft spoilers, aangezien niet veel mensen de serie al gezien zullen hebben (neem ik aan), lijkt mij dat spoiler-tags gewenst zijn.
 Last update: 18-01-2015

[ Voor 229% gewijzigd door Sméagol op 03-05-2019 23:03 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 14:38
Zo na het lezen van jou mooie openingspost ben ik begonnen aan de serie. d:)b

Wat een prachtige en bizare eerste aflevering en ben vol verwachting wat de 2de gaat brengen,
top dat je deze serie onder de aandacht hebt gebracht.

Met al de eigenaardigheden van de personages wordt je aardig aan het denken gezet. :? :)

[ Voor 18% gewijzigd door MaXeRs op 13-10-2013 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ook 1e aflevering gekeken, wat een wazige serie zeg :P Maar eens het 1e seizoen uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 22:36
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook de serie gaan kijken, en ik ben aangenaam verrast.

Mooie ingetogen sfeer, acteerwerk is goed en (meeste) karakters zijn interessant en het plaatsje is lekker mysterieus. Wel lijkt op de helft van het seizoen het tempo wat omhoog te gaan, ik vind dit eigenlijk een beetje jammer. Naar mijn idee gaat het richting het einde wel heel hard met een aantal voorvallen die gebeuren, ik vond juist die onwetendheid van de mensen wel interessant en hoe daarmee om wordt gegaan. De actie neemt het wat over van het psychologische. Denk dat ik Victor de leukste vind van allemaal, ben ook wel benieuwd wat Julie en Laura gaan uitspoken :P. Lucy vind ik er het minste inpassen eigenlijk op een bepaalde manier.

Ben benieuwd wat ze met seizoen twee gaan doen gezien het einde van het eerste seizoen. Ik hoop niet dat het teveel over de top gaat, maar juist dat het realistische, idyllische op een bepaalde manier nog terug komt.
(en jammer dat er maar 8 afleveringen zijn :P )

[ Voor 15% gewijzigd door StygMa op 20-10-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik kom er net achter dat Just Bridge de distributie licentie voor nederland in handen heeft, en ze brengen boxsets uit op dezelfde datum als de release van de Franse Blu-ray boxset, 19 November.
Hier zijn de boxsets op hujn eigen site:

http://www.justwebshop.nl/rebound.html (DVD)
http://www.justwebshop.nl/rebound-1617.html (Blu-ray)

Afbeeldingslocatie: http://www.justwebshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/222x315/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/4/2496000.jpg

In de OP heb ik naar Bol gelinkt.
Ik heb echt geen flauw idee waarom ze de oude Engelse titel gebruiken. De Blu-ray boxset is een 2-disc set, in tegenstelling tot alle andere bestaande boxsets.

Wat ik (nog) niet in de OP vermeld heb, is dat er (surprise surprise) een Engelstalige remake op stapel staat, maar er is nog niet echt veel concrete info over, dus ik bewaar dat wel voor een volgende update.

Overigens lijken bronnen ook te bevestigen dat Channel 4 seizoen 2 heeft aangekocht, al kan ik hierover zo gauw niks terug vinden op de site van Channel 4 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459665

Heb na het lezen van de openingspost het eerste seizoen uitgekeken, is inderdaad een prachtige serie, hulde.

Les Revenants heeft een verfrissend origineel verhaal, met veel emotie en meer dan genoeg mysterie om mij vastgekluisterd aan het scherm te houden.

Grappig dat de serie zich op een steenworp van mijn woonplaats afspeelt terwijl ik er nog nooit van gehoord had. ;-)

Nogmaals bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ga deze serie wel een kans geven :)

Even over de openingspost: achter sommige hoofdpersonen staat een kruisje. Betekent dit dat ze sneuvelen ergens in het eerste seizoen?? Dat zou wel een dikke spoiler zijn :X

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Dan heb je überhaupt nog niks gezien. Dit zijn de zogenaamde “revenants”, en ze zijn al zo wanneer ze geïntroduceerd worden..
Meer een grapje van mijn kant, maar mensen die de serie gezien hebben mogen commentaar leveren of dit bezwaarlijk is, dan haal ik ze wel weer weg. Het is ook weer niet zo dat ze direct worden aangeduid als “hé, deze persoon is dood”, maar het wordt wel al snel duidelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Sméagol op 13-11-2013 18:22 ]

Anoniem: 549920

Mooie serie.

Ik geloof dat voor de kerst box 2 uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Prachtige serie, met veel plezier naar gekeken. Weer eens wat anders dan de standaard "braaainzzzz"-zombies.

PS. Ik zou de kruisjes weghalen het voegt niks toe en zet mensen misschien op het verkeerde been. Je kan beter onbevangen naar deze serie kijken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wauw, wat een prachtige serie, door die stomme titel Rebound had ik het bijna over het hoofd gezien.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Mx. Alba

hen/die/zij

Deze gaat zeker op mijn "to watch list", als francofiel kan ik dit natuurlijk niet missen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
De kruisjes achter de namen mogen wel onderhand weg hoor.

Ik vond het einde maar matigjes. En de cgi was ook niet echt denderend.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb het dus nog niet gezien maar het is en blijft een Franse CANAL+serie hè, geen grote Hollywoodproductie. :) Slechte CGI in vergelijking met Amerikaanse producties lijkt me zowat een gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 07-01-2014 15:20 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Aanradertje deze serie. Zit een fijne sfeer in (mede door de fijne muziek van Mogwai) seizoen 2 volgt pas eind 2014 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Il heb net de eerste twee afleveringen gekeken. Wat een vage serie zeg, en typisch Frans. De versie die ik heb gedownload had Spaanse ondertiteling maar gelukkig versta ik perfect Frans... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:39
Ik hem de serie vorige week gezien en vond hem eerlijk gezegd toch tegenvallen, vooral ook omdat er geen enkele maar dan ook geen enkele vraag wordt beantwoord. Ik begin een beetje moe te worden van dit soort series, nooit een antwoord op iets en steeds meer vage gebeurtenissen net zoals Twin Peaks en Lost. het blijft maar door kabbelen alsof de schrijvers zelf ook totaal geen idee hebben waar het verhaal naartoe moet gaan. O.k. er is nog maar 1 seizoen maar een iets minder vaag eind van seizoen 1 had van mij best gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik heb de kruisjes weggehaald, en alle titels (Les revenants, The returned en Rebound) als tags aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Grindtegel schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:21:
Ik hem de serie vorige week gezien en vond hem eerlijk gezegd toch tegenvallen, vooral ook omdat er geen enkele maar dan ook geen enkele vraag wordt beantwoord. Ik begin een beetje moe te worden van dit soort series, nooit een antwoord op iets en steeds meer vage gebeurtenissen net zoals Twin Peaks en Lost. het blijft maar door kabbelen alsof de schrijvers zelf ook totaal geen idee hebben waar het verhaal naartoe moet gaan. O.k. er is nog maar 1 seizoen maar een iets minder vaag eind van seizoen 1 had van mij best gemogen.
Dat is niet helemaal waar. Het gaat wel degelijk ergens heen. In de loop van het 1e seizoen zijn er in ieder geval al aardig wat vragen beantwoord - maar net zoals in het echte leven werpt elk antwoord weer meerdere nieuwe vragen op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vond het grootste deel van de serie erg mooi maar het einde een beetje tegenvallen. Ik denk dat de schrijvers tegen het einde te horen kregen dat ze nog een tweede seizoen mochten maken en toen opeens een extra draai aan het verhaal moesten geven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:32

Metzie

Nyaano !

Ik heb de serie met m'n vriendin gekeken. We vonden hem beiden goed wegkijken. Ik vind het knap dat ze alle verhaallijnen zo subtiel in elkaar laten vermengen waardoor je in de eerste afleveringen nog geen idee hebt dat bijna iedereen wel een connectie met elkaar heeft.

In ieder geval zeker een aanrader en ik ben beieuwd naar het 2e seizoen.

Sméagol bedankt voor het openen van dit topic, anders had ik de serie nooit ontdekt. _/-\o_
Zie trouwens dat je Lena in je icon hebt staan (knappe meid)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Meesterlijk mooie setting in een Frans bergdorpje. Prima acteerwerk. Gelukkig is er Engelse ondertiteling want mijn Frans is niet meer zo sterk. Ik heb de serie pas recentelijk via een bericht op een forum ontdekt en sindsdien heb ik het vrienden ook aangeraden. Ik kan niet wachten tot seizoen 2 eindelijk in 2015 wordt uitgezonden.

Mooi gegeven en doet mij denken wat ik zou doen als dit ineens zo gebeuren met een overleden familielid die 'ineens' terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik update the OP later nog, maar:

Les Revenants staat op netflix (onder de Engelse titel The returned, maar wel gewoon in het Frans verder). Als je Netflix hebt, en de serie nog niet gezien hebt, heb je nou geen excuus meer!

(ik heb ´m zelf ooit via de chat aangevraagd ondanks dat ik de DVD´s al had, dus ik voel mezelf hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor deze toevoeging :p)

Wat het 2de seizoen betreft, productie is later begonnen dan gepland, ze zijn deze herfst pas begonnen met filmen als ik me goed herinner (i.p.v de zomer). De uitzendingen staan gepland voor de zomer. 2de seizoen speelt zich 6 maanden later af, en er is op z´n minst één nieuw personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik zit ook met smart te wachten op seizoen 2 volgend jaar.
Deze officiële Les Revenants Facebook pagina is leuk om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Degene die in de OP staat dus? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De eerste trailer voor de Amerikaanse remake: http://www.dailymotion.co...d-remake-les-revenants_tv

Eerste indruk is dat ze echt hun best hebben gedaan het te maken zoals het origineel. De namen van de karakters, hun uiterlijk, kleding, de lokaties, het ziet er allemaal precies zo uit. Het is wel een beetje raar eigenlijk alsof het een fanvideo is. Geen muziek van Mogwai er nog bij, hopelijk hebben ze die wel in de serie, die speelde een grote rol in de sfeer.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vet! Wist helemaal niet dat ze daar mee bezig waren, karakters zien er inderdaad wel uit zoals het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Canal+ heeft een teaser gepost van seizoen 2. Staat nog niet op Youtube, dus ik kan het niet embedden..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B7p3an3IUAAQ86x.jpg:large

http://www.canalplus.fr/c...4-videos.html?vid=1198806

Uitzendingen staan dus gepland voor de herfst.

[ Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 18-01-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Er zijn inmiddels wat meer teasers vrijgegeven, maar die kan ik volgens mij niet embedden.
http://www.canalplus.fr/c...nants/pid7834-videos.html

En de officiële synopsis voor seizoen 2.. Ik spreek nauwelijks Frans helaas, maar je komt er vast wel uit:
Six mois ont passé depuis que les revenants se sont rassemblés, une nuit, avant de disparaître dans la montagne, emmenant avec eux Simon, Camille et sa mère, Julie et le mystérieux petit Victor. Depuis, on est sans nouvelles d'eux. Les gendarmes sortis protéger les occupants de la Main Tendue n'ont plus donné signe de vie.

Aujourd'hui, Adèle est sur le point d'accoucher de l'enfant de Simon. Une partie de la ville est toujours inondée. Le barrage a été mis sous surveillance, et l'armée assure un soutien logistique aux habitants qui ont fait le choix de rester. Des rumeurs ont circulé à propos d'un retour des morts, mais les autorités n'y ont pas cru. Les rares témoins ont fini par se taire.

Parmi eux Léna et son père Jérôme qui n'ont pas renoncé à retrouver Camille et Claire. Un homme, inconnu, arrive en ville. Son nom est Berg, et il semble en savoir beaucoup plus qu'il ne le prétend. C'est alors que se produit une nouvelle vague de résurrections...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Het 2de seizoen negint 28-09 op Canal+, voor degene die dat kunnen ontvangen (..of andere opties gebruiken).

Zelf wacht ik op de Blu-ray releases, dus ik moet nog even wachten.
Oh ik kijk nou.. De blu-rays (en DVD's) komen 23 Oktober, dus dat is te doen. Ze zijn al te pre-orderen, dus dat is bij deze gedaan (€ 30,- bij Amazon, of bij Fnac).

Edit: OP wordt later ge-update.

[ Voor 5% gewijzigd door Sméagol op 22-09-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Maar zit daar direct ook Engelse ondertiteling bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Gewoon Frans leren! :D

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Nee. Ik heb bij 't eerste seizoen wat zitten kloten met fansubs in combinatie met de originele DVD's, hopenlijk zijn die dit keer ook weer snel beschikbaar, en anders inderdaad maar Frans leren, wat ik sowieso zou moeten doen, en ook wel geprobeerd heb, maar ik oefen 't niet in 't dagelijks leven, dus ik vergeet 't weer.

Wil je Nederlandse ondertiteling, dan is 't wachten op de Nederlandse blu-rays of op Netflix, maar ik heb geen idee hoe snel dat zal gaan.

• funrider
Ik kijk erg uit naar de eerste aflevering van het 2e seizoen. Ik kan overigens ook geen Frans (meer). Gelukkig bestaan er wel fans die ondertiteling maken (veelal in het Engels) zodat we niet hoeven te wachten op de VPRO & co of een blueray/dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het tweede seizoen is zo te zien al weer klaar , niet zo veel mensen hier die het volgen dus ;)

Ik denk dat ik de serie eens ga proberen voor mijn Frans. Hopelijk kan ik het dan wat makkelijker leren verstaan. Lezen gaat wel redelijk, maar als de woorden uitgesproken worden dan zeggen ze altijd iets heel anders ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik heb 't niet zitten downloaden, dus ik heb 't ook nog niet gezien. Overigens is de serie ook al van start gegaan in de UK. Ik krijg de Blu-rays morgen binnen in ieder geval, da's weer wat anders, vergeleken met b.v. HBO en Game of Thrones blu-rays waar ik een jaar op moet wachten terwijl ik dood gegooid wordt met spoilers op het internet. Nou nog even fansubs en zo regelen.. En dan 'ns kijken hoe ik die 't beste kan gebruiken met blu-rays.

Pagina: 1