Ik heb de serie vrij snel opgepikt, ep. 1-3 geboeid (sic!) gekeken, even laten vallen wegens andere beslommeringen (o.a. vakantie), maar nu boeit het me weer enorm. Ep. 8 die ik net afkeek was behoorlijk goed.
Leuke spanningsboog tussen (meerdere setjes) psych en patient, die wederzijds respect voor elkaar hebben, en waar vanuit de patient (in het geval van Will/Hannibal en Hannibal/Du Maurier) er (nog) niet echt een verdenking voortkomt, o.a. door de meesterlijke manier waarmee Hannibal (volgens mij dan) zijn daden weet te maskeren als het werk van een ander.
Hannibal zaait verdeeltheid (bij iedereen), tergt (Crawford), triggert, teast, en vaart er op wat klappen van 'Tobias' na wel bij.
Na ep. 8 is het niet duidelijk wie nu die trombonist vermoordde, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat het de daad van Hannibal is, die de 'dader' al lang doorheeft en hem wil impliceren met een aantal hints.
Met deze daad wil hij een boodschap aan Will Graham doorgeven wie de dader zou
hebben kunnen zijn, maar die dus het niet gedaan heeft, maar wel een seriemoordenaar is, die in Hannibals vaarwater zit.
Ik ben benieuwd of ik dat goed zie. Zeker nadat Hannibal met enige zekerheid in meerdere andere zaken al vergelijkbare copycat-by-proxy moorden heeft gepleegd, waarin hij andere daders impliceerde, en zelfs wist te laten vangen, zoals o.a. de 'organ harvester'.
Heerlijk hoe hij alle 'high profile' authoriteiten en al zijn 'peers' en 'vrienden' tergend vaak buiten hun medeweten medeplichtig maakt aan kannibalisme.
<< krijgt bij elke aflevering honger, en zin om het Escoffier-boek maar eens aan te schaffen, om dan vervolgens absoluut géén orgaanvlees te gaan bereiden of eten, daar walg ik van >>
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan