Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Nel mezzo del cammin di nostra vita
mi ritrovai per una selva oscura,
ché la diritta via era smarrita.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Je kan elk shot in de serie printen en inlijsten, wat een pracht.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Helaas nog niets bekend over Will & Jack. Gillian Anderson acteerde sterk in deze episode. Ben benieuwd hoe verder dit seizoen..
[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2015 19:01 ]
is everything cool?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het camerawerk deed me deze keer aan Breaking Bad denken. Bijvoorbeeld de scene waarin de camera in de doos zat of de closeups op apparatuur.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik verwacht eerlijk gezegd nog geen nieuwe setting. Ja, Hannibal heeft een nieuwe identiteit nu, maar Will en Jack zijn voor mij nog niet afgeschreven.Sebazzz schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:14:
Verwacht je meer dan flashbacks? Iedereen is toch dood? Ik zou eerder een nieuwe setting verwachten.
is everything cool?
Spoiler:
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Teveel Will en te weinig Hannibal,... Nou vond ik die Will vanaf het begin al niks, en nu nog steeds niet, hij praat teveel in oneliners. Lijkt Dexter wel.
Ik snap dat ze na de afloop van seizoen 2 een andere setting neer moeten zetten, maar ik vond het nu erg onduidelijk met de flashbacks naar Parijs, tegenwoordige tijd in Florence (?) en wat flashes naar wat de vrouw van Hannibal doet/wil/meegemaakt heeft.
Ik ga aflevering twee nog wel kijken, maar als ik daar geen beter gevoel aan over houd dan aan de eerste aflevering, gaat het een kort siezoen worden voor mij....
Ik vind dat de spanning in de 3e aflevering wel weer wordt opgebouwd.gwystyl schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:17:
Ik heb net aflevering 1 van seizoen 3 gekeken, maar ik moest me er echt toe zetten om hem niet voor het einde af te zetten. Bij de afgelopen twee seizoenen werd ik constant gegrepen door de spanning en het psychologische spelletje tussen Hannibal en Will.
Ik snap dat ze na de afloop van seizoen 2 een andere setting neer moeten zetten, maar ik vond het nu erg onduidelijk met de flashbacks naar Parijs, tegenwoordige tijd in Florence (?) en wat flashes naar wat de vrouw van Hannibal doet/wil/meegemaakt heeft.
Ik ga aflevering twee nog wel kijken, maar als ik daar geen beter gevoel aan over houd dan aan de eerste aflevering, gaat het een kort siezoen worden voor mij....
'Steek'
- "that may have been impulsive"
Gerucht gaat dat het een rechtenissue is betreffende het karakter Clarice Starling (voorheen in de film gespeeld door Jodie Foster) die ze wilde introduceren in seizoen 4. Hadden ze hier eerder over na kunnen denken?
[ Voor 41% gewijzigd door FREAKJAM op 22-06-2015 23:51 ]
is everything cool?
Snap het kijkgedrag in de VS wel vaker niet.
Maar ik zie dit nog wel opgepakt worden door Netflix ofzo.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Wat vast ook niet helpt is dat Thomas Harris een beetje raar is en teruggetrokken leeft is, hij heeft sinds 1976 geen interview gegeven.
Ik snap vooral niet dat men de serie blijkbaar zo goed vindt. Ik kijk er zelf ook naar want als ik aan een serie begin dan moet er wel iets heel geks gebeuren wil ik stoppen met kijken, maar eigenlijk is het na het eerste seizoen niet veel meer. De keuzes van de hoofdkarakters zijn totaal ongeloofwaardig vanaf het tweede seizoen, zelfs als Hannibal inderdaad op een of andere magische wijze al die verschillende professionals weet te manipuleren. Het enige dat echt voor de serie spreekt is het mooie gebruik van beeld en geluid, maar als die prachtige visuals geen goed verhaal hebben om aan elkaar te praten dan blijft er niet veel over.IJzerlijm schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:01:
De kijkcijfers voor Hannibal zijn altijd belabberd geweest en hebben dit seizoen een nieuw dieptepunt bereikt, het is een godswonder dat er 3 seizoenen zijn gemaakt.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De sfeer in de serie vind ik geweldig! het beeld en geluid zijn inderdaad de allergrootste pluspunten, maar er gebeuren ook wel hele vette dingen als je t mij vraagt. De laatste aflevering van seizoen 2 vond ik toch wel heel gaaf, en dr gideon (die geschifte psychiater doe zijn eigen been te eten kreeg) vond ik ook wel ERG goed gecast!NMe schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:20:
[...]
Ik snap vooral niet dat men de serie blijkbaar zo goed vindt. Ik kijk er zelf ook naar want als ik aan een serie begin dan moet er wel iets heel geks gebeuren wil ik stoppen met kijken, maar eigenlijk is het na het eerste seizoen niet veel meer. De keuzes van de hoofdkarakters zijn totaal ongeloofwaardig vanaf het tweede seizoen, zelfs als Hannibal inderdaad op een of andere magische wijze al die verschillende professionals weet te manipuleren. Het enige dat echt voor de serie spreekt is het mooie gebruik van beeld en geluid, maar als die prachtige visuals geen goed verhaal hebben om aan elkaar te praten dan blijft er niet veel over.
Smaken verschillend natuurlijk, maar ik vind de serie heerlijk!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Eddie Izzard kan ik niet uitstaan trouwens, dus met Dr Gideon was ik niet zo blij. Maar dat heeft niks met de serie zelf te maken.

Kan niet stoppen met ontploffen!
Iemand maakte de vergelijking met een gedicht. Dat vind ik wel een goede vergelijking. Een gedicht lees je ook niet voor het spannende plot maar voor de schoonheid van de taal en de achterliggende emoties en gedachtes.
En bij mij juist andersom, wilde al (bijna) stoppen met de serie, komt Eddie Izzard ineens meedoen. Leuke flashbacks ook samen met Hannibal zichzelf opeten. Lekker luguber.NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:45:
Er gebeuren zeker ook wel vette dingen maar dat is iets anders dan een pakkend en consistent verhaal.
Eddie Izzard kan ik niet uitstaan trouwens, dus met Dr Gideon was ik niet zo blij. Maar dat heeft niks met de serie zelf te maken.
http://www.ign.com/articl...ving-to-netflix-or-amazon
Er zijn dus gesprekken geweest met Netflix en Amazon. Maar goed, dat is dus nog lang geen zekerheid.
Als er een beetje fatsoenlijk einde aan seizoen 3 zit vind ik het ook best, zolang ik maar niet met een cliffhanger achter wordt gelaten.
[ Voor 20% gewijzigd door WernerL op 25-06-2015 16:36 ]
Nog maar even seizoen 3 uitzingen dan. Ik had hem toch al weg willen gooien, maar nu is de keuze al voor mij gemaakt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik geef het nog één aflevering.CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:31:
Ik ben het er wel mee eens dat seizoen drie dusver niet erg sterk is. Wel mooi maar een beetje erg dwalend.
De laatste twee heb ik na ongeveer 20 minuten gekeken hoe lang het nog duurde en na een half uur was ik bezig met wat ik zal gaan doen als het afgelopen is... Dat is niet goed. Nu moet ik ook zeggen dat ik er nog maar weinig van snap. Dood of niet dood, op zoek of niet, voor of tegen, samen of alleen, flashback of niet... ik ben de weg kwijt hoor.
461943
Verder zit het technisch goed in elkaar, maar het wordt allemaal wat te zweverig en te vreemd.
De cast van NBC’s Hannibal is officieel vrijgelaten uit zijn contract. De serie werd een paar dagen geleden nog geannuleerd, waarmee het derde seizoen het laatste zou worden. Er was nog een kans dat de acteurs en actrices zich konden melden bij een ander netwerk, zoals Amazon, maar het lijkt erop dat ook daar geen opties meer liggen.
Deadline meldt namelijk dat acteurs als Hugh Dancy en Mads Mikkelsen niet langer een contract hebben. Tegelijk heeft Laurence Fishburne net getekend om een rol te spelen in een gloednieuwe serie. De kans dat er een nieuw seizoen komt, lijkt daarmee steeds kleiner te worden.
Showrunner Bryan Fuller liet eerder nog weten graag een vierde seizoen te willen maken, maar ook dit lijkt niet te zullen gebeuren. De showrunner gaat immers ook een actieve rol spelen bij de ontwikkeling van American Gods. Of hij zomaar twee series kan maken op deze manier, is maar de vraag.
Vermoedelijk volgt snel meer duidelijkheid, maar zeker is dat het maken van een vierde seizoen nu een stuk moeilijker geworden is
is everything cool?
Nou is dat natuurlijk wel een beetje de charme van de serie, maar het kan wel wat minder imho
[ Voor 17% gewijzigd door BlackEyedAngel op 06-07-2015 16:04 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
— Bryan Fuller (@BryanFuller) July 6, 2015
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2015 14:44 ]
is everything cool?
Weer een een super goede serie minder.
Dit heb ik ook hoor, constant die metaforen, rare vergelijkingen etc.BlackEyedAngel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:02:
Ik vind het een erg sterkte, mooie, stijlvolle serie en baal dat het gecancelled is, maar dat zweverige oeverloze gewauwel begint me af en toe wel de keel uit te hangen, er is bijna geen enkele normale engelse zin of gesprek te bekennen meer tegenwoordig.
Nou is dat natuurlijk wel een beetje de charme van de serie, maar het kan wel wat minder imho
Ik vind het echt een goede en sfeervolle serie, maar af en toe is het echt te langdradig en "vaag".
Zoals ik een maand geleden hierboven al zei blijf ik wel kijken maar ik hoop intussen dat ze de serie gewoon laten sterven zolang dat nog met een beetje waardigheid kan. Ik ben bang dat een vierde seizoen de situatie niet gaat verbeteren.
Ik ben het met bovenstaande reacties eens, het begin van seizoen 3 was erg vaag en zweverig en te 'artsy'.
Toen the red dragon in beeld kwam werd het wel een heel stuk beter en ik moet zeggen dat ik de season finale dermate goed vind dat ik de mindere helft van s3 voor lief neem.
Ik ben blij dat ik de serie heb uitgekeken uiteindelijk.
[ Voor 37% gewijzigd door Rips10 op 30-08-2015 09:28 ]
Serie is gewoon over. Netflix en Amazon hadden geen behoefte om de serie over te nemen en de hoofdrolspelers hebben al een contract getekend bij een andere tv-show. Mads is bovendien benaderd voor een rol in Dr. Strange (Marvel film).pica schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:09:
Zo, serie is (hoogstwaarschijnlijk) over.
Ik ben het met bovenstaande reacties eens, het begin van seizoen 3 was erg vaag en zweverig en te 'artsy'.
Toen the red dragon in beeld kwam werd het wel een heel stuk beter en ik moet zeggen dat ik de season finale dermate goed vind dat ik de mindere helft van s3 voor lief neem.
Ik ben blij dat ik de serie heb uitgekeken uiteindelijk.
Heb me met heel veel moeite door de eerste zes afleveringen geworsteld (paar maanden over gedaan). Blij dat ik heb doorgezet want vanaf episode 7 is het weer briljant.
is everything cool?
Maar de finale was zeker wel mooi

Dat zit wel Schnorr.
Blijkbaar denken er 2700 andere mensen op iMDB ook hetzelfde over, want de episode heeft een rating van een 10.0NMe schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:48:
Ik geloof dat jullie allemaal een andere finale hebben gekeken dan ik want ik vond 'm waardeloos eigenlijk.Het enige geloofwaardige karakter in de hele aflevering was de blinde mevrouw...
is everything cool?
Afgekeken omdat ik eerdere seizoenen ook gezien heb, maar goed als het nu afgesloten is.
Het verhaal van deze serie heb ik al lang achter me gelaten, ik kijk als een goudvis zonder geheugen. Gewoon mooie plaatjes en fijn geluid.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
aflevering 1, redelijk
aflevering 2, goed
aflevering 3, plothole central! "Ja ik zou zijn stem zo herkennen" en ze herkend Lecter's stem niet. Die tattlecrime muts kan zonder problemen haar gang gaan, terwijl ze keer op keer wetten breekt.
Ik kijk nog een paar afleveringen, maar het is echt niet een goed begin.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik geef het nog een kans.. maar plotholes creeëren om het verhaal maar iets te geven is gewoon slechte storytelling.NMe schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:54:
Als dat in het eerste seizoen al je mening is kun je maar beter stoppen. Het wordt alleen maar slechter op dat vlak.
Ik hoop dat Lecter wat meer ruimte krijgt, en Dancy wat minder emo gaat zitten zijn met zijn "boohoo ik ben zo zielig" geklaag. We snappen het, je hebt een gave die erg is, maar moeten we elke 40% van de aflevering nou aanhoren hoe zielig hij is?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Oh, dat laatste komt wel goed. Het wordt alleen vervangen door een ander gevoel en of je daar nou zo blij mee gaat zijn durf ik niet te zeggen.corset schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:02:
[...]
Ik geef het nog een kans.. maar plotholes creeëren om het verhaal maar iets te geven is gewoon slechte storytelling.
Ik hoop dat Lecter wat meer ruimte krijgt, en Dancy wat minder emo gaat zitten zijn met zijn "boohoo ik ben zo zielig" geklaag. We snappen het, je hebt een gave die erg is, maar moeten we elke 40% van de aflevering nou aanhoren hoe zielig hij is?
Los van het verhaal is het estetisch gezien wel een mooie serie. Maar met de kennis van nu zou ik er nooit aan begonnen zijn.