[Serie] Hannibal

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:28
Ik ben ook maar begonnen met de serie te kijken.. En hallo zeg hey, goed geacteerd, mooi sfeervol gefilmd.. En wat een gruwelijk plot! Hopelijk komt het tot een mooie showdown tussen lecter en will. :)

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb de 1e 4 afleveringen bekeken en besloten om niet verder te kijken. Bij een serie wil ik het liefste 1 lange verhaallijn door het seizoen heen en niet ineens tussentijds een andere psycho killer. Daarnaast vond ik de continue geluidseffecten door elke scene heen behoorlijk irritant worden.

Jammer, serie zag er verder keurig verzorgd uit.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Euhm, als ik jou was zou ik dan nog maar even doorgaan met kijken voordat je conclusies trekt ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Schimanski81 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:32:
Bij een serie wil ik het liefste 1 lange verhaallijn door het seizoen heen en niet ineens tussentijds een andere psycho killer. Daarnaast vond ik de continue geluidseffecten door elke scene heen behoorlijk irritant worden.
Met betrekking tot de geluidseffecten ben ik het met je eens, soms zijn ze iets te aanwezig. Maar lang niet altijd. Maar met je commentaar dat Hannibal niet 1 lange verhaallijn heeft ben ik het niet eens. Toegegeven, het komt wat chaotisch over maaaarr er zit wel degelijk 1 rode draad in.. En alles wat je ziet komt weer terug in het plot.. En dat plot is eigenlijk best gruwelijk >:)

even doorkijken dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Over paar uur gaat seizoen 2 van start, ben erg benieuwd naar hoe het verhaal gaat lopen.
Vond het een van de betere series van 2013, een van de weinige series die tenminste een beetje de tijd neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 20:38

koornee

3!

Het was weer een smakelijke aflevering. Wel wat verwarrend in het begin, altijd lastig als ze met een flash-forward beginnen. zat even te twijfelen of ik het vorige seizoen toch wel helemaal gezien had.

Jammer dat je nu weet hoe het seizoen gaat eindigen dan (of toch niet).

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54

Elvhenk

/me hartje GO

Ze zetten je vast met veel plezier op het verkeerde been. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Ja was weer goede aflevering, ja begin was ff verwarrend, maar maakt het gelijk spannend met waar het misschien naar toe gaat.
Ben wel benieuwd waar Hannibal ergens een steekje gaat laten vallen (als dat dan gebeurt). Weet nog niet echt wat ik van die nieuwe seriemoordenaar moet denken, het is wel handig voor Hannibal dat hij zich zo een beetje gedeisd kan houden (als hij dat volhoudt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Het loopt niet echt storm hier, nog mensen die het volgen? :)

Net aflevering 6 gezien van seizoen 2. Tot dusver weer heel intrigerend en spannend seizoen. Ze lijken Lecter steeds meer op de hielen te komen. Dr bloom zal wel een bewuste alibi zijn, de romance leek overigens wel wat makkelijk te gaan van haar kant naar mijn idee.

Ben wel benieuwd waar het naar toe gaat, en of de rollen in een volgend seizoen tussen Will en Lecter zijn omgedraaid. Jack lijkt wel de kant op te gaan die we in de flashforward zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lecter zal toch eens die iconische scene moeten krijgen, dus dat zal vast wel eens een keer gebeuren :)

* Stukfruit volgt het nog maar kijkt het ondanks de hoge kwaliteit niet altijd meteen omdat de sfeer mij soms iets te grimmig is :P Op dat na vind ik het een uitstekende serie!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 17:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De serie blijft constant van een hoog nivo. En Hannibal is iedereen toch nog steeds een stapje voor. Op dat diner heeft ie dus geen mensenvlees geserveerd....

Dr. Bloom was natuurlijk gedrugged (dat glas naast het bed) en werd hoe dan ook niet wakker zodat Hannibal lekker zijn gang kon gaan.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Ja dat glas met drugs was duidelijk, maar ik bedoelde meer die scene met de eerste kus en dat je ze uiteindelijk in bed ziet liggen. Omdat je vanuit haar kant nog weinig toenadering zag in dit seizoen ging me dat wat snel. ( Ook omdat ze eerst wat voor Will (leek/lijkt) te voelen ) (maar zal wel niet zo snel gaan dat Jack de volgende word ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door StygMa op 05-04-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 22:11

Fisico

by Fabian

De ontwikkeling van de karakters vind ik wat vlak, daardoor kan de serie mij niet echt meer boeien. Het wordt langzaam aan ook een beetje te veel van hetzelfde. Ik ben benieuwd hoe het dit seizoen af zal lopen met Will. Al ben ik wel klaar met zijn denken op de plek van het misdrijf.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oke, daarnet eindelijk ep 4 van het nieuwe seizoen gekeken. Die hallicunaties.. dat einde... :o

Ik moet mezelf dwingen om de rest van de nacht niet ook nog 5 en 6 te gaan kijken :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
wat een aflevering... dit had ik niet zien aankomen eigenlijk. Volgens mij is dit het beste seizoen tot nu toe. >:)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27

4POX

Everybody is wired

Ik zag de Varkens. Moest meteen aan Hannibal , de film denken. Even de namen controleren; Bingo

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wtf! Wtf! Wtf! :o

Het enige wat ik bij de laatste ep kon denken is: wtf, hebben ze dit echt uitgezonden op primetime in de VS?

Erg sterk stukje makeup trouwens. Je eigen neus.. wtf :X -O-

Hannibal mag zich nu met recht een horrorserie noemen :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heeft niets met horror te maken hoor, Hannibal maakt gelukkig geen gebruik van (cheap) scares.

Maar heerlijk hoe Mason zijn eigen gezicht aan de honden zat te voeren, en zijn eigen neus opat :D
Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen met Jack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Wat is dit toch een heerlijke serie! Het schijfwerk is goed, de cast is GEWELDIG (af en toe wat twijfels gehad over hannibal maar andere momenten maakt de acteur het weer zo onwijs goed) en wat een onwijs lekkere legubere sfeer! Heerlijk!

Mijn vriendin en ik hebben gisteren de meest recente aflevering gekeken (neusje eraf:) ) en dat was weer genieten! Wat een TOP aflevering! Nu nog eentje dit seizoen volgens mij. Ik weet niet of we ons de eerste aflevering van seizoen 2 nog kunnen herrineren maar daar zien we Jack in de aanval gaan richting Hannibal. Ik hoop dat we in de volgende aflevering daar wat meer van gaan zien. Ik ben erg benieuwd.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Ziet er interessant uit, en ik zal het zeker eens kijken! Maar moet wel eerlijk zijn dat voor mij Lecter altijd Sir Anthony Hopkins zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:40:
Heeft niets met horror te maken hoor, Hannibal maakt gelukkig geen gebruik van (cheap) scares.
"Horror is a film genre seeking to elicit a negative emotional reaction from viewers by playing on the audience's primal fears."
Horror != per definitie een (cheap) scare :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 12:51

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DaantjeeuhMe schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:40:
Ziet er interessant uit, en ik zal het zeker eens kijken! Maar moet wel eerlijk zijn dat voor mij Lecter altijd Sir Anthony Hopkins zal zijn :)
Ik vind Mikkelsen een waardige opvolger. Eigenlijk vind ik het hem nog knapper doen dan Hopkins (al is het lang geleden dat ik Silence of the Lambs heb gezien). Ik vind het in ieder geval zeer geloofwaardig dat deze man later de Hannibal uit SotL wordt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:24:
[...]

Ik vind Mikkelsen een waardige opvolger. Eigenlijk vind ik het hem nog knapper doen dan Hopkins (al is het lang geleden dat ik Silence of the Lambs heb gezien). Ik vind het in ieder geval zeer geloofwaardig dat deze man later de Hannibal uit SotL wordt.
Anthony Hopkins is in Silence of the Lambs ABSOLUUT een betere hannibal lecter dan mikkelsen! Maar hij is daar zoiezo ook veel beter dan in de films die daarna gemaakt zijn over hem! In Red Dragon en Hannibal (film) is hij LANG NIET wat hij in sotl is!
Mikkelsen doet het geweldig in deze serie en veel beter dan in de hannibal film en red dragon! Maar beter dan sotl gaat m echt niet worden:)

Ik vind het heerlijk om dit soort meuk te kijken in bed voordat ik in slaap val. Waar ik hierdoor vroeger als klein kind in bed me broek volscheet als ik 2 minuten horror gezien had, slaap ik nu als een roosje:)
Heb recent dus het eerste seizoen van hannibal voor de 2e keer gezien en ook sotl, hannibal en red dragon. Genieten geblazen!:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vind de Hannibal van Hopkins niet echt te vergelijken met de Mikkelsen variant. Niet alleen omdat ze beiden het karakter anders neerzetten, maar ook omdat SotL zich afspeelt na zijn veroordeling.

Hopkins speelt Hannibal een stuk theatraler. Mikkelsen maakt hem onderkoeld en berekenend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 14:36
:X

Wat een einde van season 2 zeg. Zeldzaam :o

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Bladeslayer schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:01:
:X

Wat een einde van season 2 zeg. Zeldzaam :o
Ja echt.. Dat het niet helemaal zou gaan als verwacht was te verwachten.. Maar dit was toch best wel erg bruut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 14:36
Gelukkig komt er een seizoen 3. Anders was dit echt de meest depressieve einde van een serie ooit :X

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik vind zowel Hopkins als Mikkelsen in hun eigen recht ge-ni-aal. Ik heb wel liever de films dan de serie, maar voor een serie is dit heel erg goed. Ik heb liever films omdat ze je bij een serie zo duidelijk aan het lijntje aan het houden zijn omdat de serie anders niet lang genoeg mee gaat.

En verder: gruwelijke scene met dat hij zijn gezicht aan de honden voert... wel heel sterk.

Eigenlijk is iedereen hier een beetje een psychopaat :P Maar het is dan ook een geweldige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Wow jeetje. Ik zit een beetje beduusd nu voor me uit te kijken. Ik wist eigenlijk niet dat dit de serie finale al was, dus dat maakt het misschien nog wat erger, maar wow.

Dat waren een hoop plotwendingen in één aflevering. Die had ik niet zien aankomen!

Wel weer heel gaaf in beeld gebracht. Ben benieuwd hoe het nu inderdaad verder gaat in seizoen 3. Wie is er wel dood en wie niet?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Ik vind zowel Hopkins als Mikkelsen in hun eigen recht ge-ni-aal.
Dat vind ik dus ook. Wat ik eigenlijk ook knap vindt is dat ze in de serie toch ook trouw zijn gebleven aan het karakteristieke van Hannibal, maar Mikkelsen toch een eigen identiteit hebben gegeven. Het is niet zo alsof ze Hopkins na hebben gedaan. Maar het voelt meer alsof ze Hannibal opnieuw hebben uitgevonden vanuit de basis die er al lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ik wil niet te veel lezen in dit topic om mezelf niet te spoilen (ik zit nog maar in seizoen 1). Aangezien ik eerst wou afwachten of de serie wel deftig is, maar iedere aflevering is een parel op zich.

Mikkelsen zet een geweldige Hannibal Lecter neer,, het is inderdaad niet zomaar een kopie van de Hopkins versie, maar ze blijven wel trouw aan enkele kernwaarden. De hoge intelligentie, manipulatie, enz. Zeker omdat je als kijker weet wat voor iemand Hannibal is, maar zijn collega's en dergelijk niet, hebben vele scenes een fantastische intensiteit. Zit hij anderen mensenvlees te geven? Heeft hij met bepaalde moorden iets te maken?

Maar ook Hugh Dancy schittert als Will Graham. Als hij in de ogen en geest van een moordenaar kruipt, zijn neurotische trekjes.

Alsook de omgevingen en stijl zijn een lust voor het oog. De vele moorden hebben zelfs iets artistieks. Dijk van een serie tot nu toe, ik ben tevreden dat ik het een kans heb gegeven.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
eergisteren S2 afgekeken, wat een enorm goede serie zeg. Fantastisch uitgewerkt, mooi rustig naar de apotheose toegewerkt, zonder het enorm geforceerd op te bouwen. Maar ik vraag me toch af: die stag die ligt te sterven aan het einde.... Ziet Will zichzelf nu als die stag, of is die stag altijd A. geweest?

http://www.ign.com/articl...hanges-in-season-3?page=1

[ Voor 17% gewijzigd door Cerberi op 27-05-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Eergisteren ook maar even de laatste aflevering van Seizoen 2 gekeken. Het was weer genieten. Ik vraag me nu wel ten zeerste af wie het gaat overleven en wie niet. Dat Jack het niet haalt hebben we volgens mij wel door en Abigail zal ook wel leeggebloed zijn....maar Will en Alanah is me nog niet helemaal duidelijk. Ik moet ook zeggen dat ik de laatste scene in het vliegtuig enigsinds vreemd vond. Wat word er nu mee aangeduid? Dat hij haar heeft gevonden en iets aan gaat doen? Of gaan ze samen hele vreemde dingen doen oid?

Ik heb in ieder geval zin in seizoen 3! Helaas nog een tijdje wachten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Ik had juist het idee dat jack wel in goede staat verkeerde.. Abigail idd niet.. Will misschien en die chick, ookal is ze het minst erg gewond gaat vast dood.. Gewoon omdat het kan... Of juist niet en ze zal het voortouw nemen in de hunt naar Hannibal..

Wat ik wel vet vond is dat het scenario voor seizoen 3 nu compleet anders wordt. Hannibal op de vlucht, niet meer dat close quarters spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-06 14:50
Wat een prachtserie. Ik begin nu aan seizoen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lag wat achter, maar wow wat een seizoensfinale.

Tegelijk eigenlijk geen idee hoe het nu verder moet maar in ieder geval heel anders. Ergens wel jammer want dit was een schitterende manier om het echt af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het gaat ook niet meer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Onzin. Er komt gewoon een 3e seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Yup, ergens in 2015 volgens IMDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
Tis weer begonnen! *O*

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 19:15
Eindelijk, vanavond maar eens kijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rips10 op 05-06-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 09:48
*O* het blijft echt een heerlijke serie Mads zet ook een erg geode Hannibal neer imo.

Helaas zondag pas de aflevering kijken hier ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:15

Sebazzz

3dp

Cool, een Hannibal topic en er blijkt ook gelijk een nieuw seizoen te zijn. Ik kijk ernaar uit :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat :D

Ik dacht écht dat het afgelopen was! Nu even kijken of ik het seizoen op ga sparen of meteen ga kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Het nieuwe seizoen is begonnen? :D Vanavond ook maar kijken dan.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee

koornee

3!

Wat een badass is het toch ook. Goed begin van seizoen 3.

Nel mezzo del cammin di nostra vita
mi ritrovai per una selva oscura,
ché la diritta via era smarrita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dante Poetry Slam !

Je kan elk shot in de serie printen en inlijsten, wat een pracht.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bonsoir! :9

Helaas nog niets bekend over Will & Jack. Gillian Anderson acteerde sterk in deze episode. Ben benieuwd hoe verder dit seizoen..

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2015 19:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwacht je meer dan flashbacks? Iedereen is toch dood? Ik zou eerder een nieuwe setting verwachten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het was weer prachtig. Deze serie is op heel veel punten goed maar ik wil het geluid even extra aanstippen. Ik ken geen enkele andere serie waarin de muziek zo goed bij de serie past. De muziek gaat eigenlijk de hele aflevering door en bevat maar zelden abrupte overgangen. Bijna altijd zijn het heel geleidelijke overgangen maar toch heeft iedere scene toepasselijke begeleiding.

Het camerawerk deed me deze keer aan Breaking Bad denken. Bijvoorbeeld de scene waarin de camera in de doos zat of de closeups op apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Sebazzz schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:14:
Verwacht je meer dan flashbacks? Iedereen is toch dood? Ik zou eerder een nieuwe setting verwachten.
Ik verwacht eerlijk gezegd nog geen nieuwe setting. Ja, Hannibal heeft een nieuwe identiteit nu, maar Will en Jack zijn voor mij nog niet afgeschreven.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:03
Ik vond het best een lastige aflevering om te volgen. Mijn Engels is niet toereikend om alles woordelijk te verstaan. Desalniettemin was het een fascinerende aflevering.

Spoiler:
spoiler:
Ik had persoonlijk verwacht dat Dimmond een compagnon zou worden.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 08:59
Tweede aflevering vond ik niet slecht. Wel met momenten wat een verwarrende aflevering naar mijn mening
spoiler:
Is Abigail nu trouwens dood of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee

koornee

3!

Beetje rare aflevering idd.
Teveel Will en te weinig Hannibal,... Nou vond ik die Will vanaf het begin al niks, en nu nog steeds niet, hij praat teveel in oneliners. Lijkt Dexter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net aflevering 1 van seizoen 3 gekeken, maar ik moest me er echt toe zetten om hem niet voor het einde af te zetten. Bij de afgelopen twee seizoenen werd ik constant gegrepen door de spanning en het psychologische spelletje tussen Hannibal en Will.
Ik snap dat ze na de afloop van seizoen 2 een andere setting neer moeten zetten, maar ik vond het nu erg onduidelijk met de flashbacks naar Parijs, tegenwoordige tijd in Florence (?) en wat flashes naar wat de vrouw van Hannibal doet/wil/meegemaakt heeft.

Ik ga aflevering twee nog wel kijken, maar als ik daar geen beter gevoel aan over houd dan aan de eerste aflevering, gaat het een kort siezoen worden voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 08:59
gwystyl schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:17:
Ik heb net aflevering 1 van seizoen 3 gekeken, maar ik moest me er echt toe zetten om hem niet voor het einde af te zetten. Bij de afgelopen twee seizoenen werd ik constant gegrepen door de spanning en het psychologische spelletje tussen Hannibal en Will.
Ik snap dat ze na de afloop van seizoen 2 een andere setting neer moeten zetten, maar ik vond het nu erg onduidelijk met de flashbacks naar Parijs, tegenwoordige tijd in Florence (?) en wat flashes naar wat de vrouw van Hannibal doet/wil/meegemaakt heeft.

Ik ga aflevering twee nog wel kijken, maar als ik daar geen beter gevoel aan over houd dan aan de eerste aflevering, gaat het een kort siezoen worden voor mij....
Ik vind dat de spanning in de 3e aflevering wel weer wordt opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
na Aflevering 3 wil je ook aflevering 4 zien hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee

koornee

3!

Meesterlijke aflevering weer, spanning is weer helemaal terug.
'Steek'
- "that may have been impulsive"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wow, Hannibal wordt gecancelled na het 3de seizoen. Why NBC why?!

Gerucht gaat dat het een rechtenissue is betreffende het karakter Clarice Starling (voorheen in de film gespeeld door Jodie Foster) die ze wilde introduceren in seizoen 4. Hadden ze hier eerder over na kunnen denken?

[ Voor 41% gewijzigd door FREAKJAM op 22-06-2015 23:51 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De kijkcijfers voor Hannibal zijn altijd belabberd geweest en hebben dit seizoen een nieuw dieptepunt bereikt, het is een godswonder dat er 3 seizoenen zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
tsja jammer hoor, gewoon een erg sterke serie.
Snap het kijkgedrag in de VS wel vaker niet.
Maar ik zie dit nog wel opgepakt worden door Netflix ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk te smerig voor de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Ik weet niet beter dan dat er maar drie boeken zijn en eigenlijk eind vorig seizoen al gepland was om na het 3e seizoen af te sluiten.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ze hebben de rechten op Clarice Starling niet (een ander netwerk is met hun eigen serie bezig) en dat was blijkbaar een vereiste voor seizoen 4. Ze hadden misschien een Stacy Reese Carling erin kunnen zetten maar dan krijg je vast problemen.

Wat vast ook niet helpt is dat Thomas Harris een beetje raar is en teruggetrokken leeft is, hij heeft sinds 1976 geen interview gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

IJzerlijm schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:01:
De kijkcijfers voor Hannibal zijn altijd belabberd geweest en hebben dit seizoen een nieuw dieptepunt bereikt, het is een godswonder dat er 3 seizoenen zijn gemaakt.
Ik snap vooral niet dat men de serie blijkbaar zo goed vindt. Ik kijk er zelf ook naar want als ik aan een serie begin dan moet er wel iets heel geks gebeuren wil ik stoppen met kijken, maar eigenlijk is het na het eerste seizoen niet veel meer. De keuzes van de hoofdkarakters zijn totaal ongeloofwaardig vanaf het tweede seizoen, zelfs als Hannibal inderdaad op een of andere magische wijze al die verschillende professionals weet te manipuleren. Het enige dat echt voor de serie spreekt is het mooie gebruik van beeld en geluid, maar als die prachtige visuals geen goed verhaal hebben om aan elkaar te praten dan blijft er niet veel over.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
NMe schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Ik snap vooral niet dat men de serie blijkbaar zo goed vindt. Ik kijk er zelf ook naar want als ik aan een serie begin dan moet er wel iets heel geks gebeuren wil ik stoppen met kijken, maar eigenlijk is het na het eerste seizoen niet veel meer. De keuzes van de hoofdkarakters zijn totaal ongeloofwaardig vanaf het tweede seizoen, zelfs als Hannibal inderdaad op een of andere magische wijze al die verschillende professionals weet te manipuleren. Het enige dat echt voor de serie spreekt is het mooie gebruik van beeld en geluid, maar als die prachtige visuals geen goed verhaal hebben om aan elkaar te praten dan blijft er niet veel over.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De sfeer in de serie vind ik geweldig! het beeld en geluid zijn inderdaad de allergrootste pluspunten, maar er gebeuren ook wel hele vette dingen als je t mij vraagt. De laatste aflevering van seizoen 2 vond ik toch wel heel gaaf, en dr gideon (die geschifte psychiater doe zijn eigen been te eten kreeg) vond ik ook wel ERG goed gecast!
Smaken verschillend natuurlijk, maar ik vind de serie heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er gebeuren zeker ook wel vette dingen maar dat is iets anders dan een pakkend en consistent verhaal. :)

Eddie Izzard kan ik niet uitstaan trouwens, dus met Dr Gideon was ik niet zo blij. Maar dat heeft niks met de serie zelf te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:11

Bob Popcorn

Plop!

Ik vond het vanaf halverwege seizoen 2 al een incoherente vage bedoeling worden waarbij de grote hoeveelheid gore en fantasiebeelden de kar een beetje moesten trekken. Vind het niet erg dat ze er mee stoppen, alleen Gillian Anderson <3

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Van een strakke verhaallijn zal niemand deze serie kunnen beschuldigen.
Iemand maakte de vergelijking met een gedicht. Dat vind ik wel een goede vergelijking. Een gedicht lees je ook niet voor het spannende plot maar voor de schoonheid van de taal en de achterliggende emoties en gedachtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Klopt wel, maar daarom vind ik het dus ook niet erg als het na seizoen 3 ineens afgelopen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee

koornee

3!

NMe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:45:
Er gebeuren zeker ook wel vette dingen maar dat is iets anders dan een pakkend en consistent verhaal. :)

Eddie Izzard kan ik niet uitstaan trouwens, dus met Dr Gideon was ik niet zo blij. Maar dat heeft niks met de serie zelf te maken. :P
En bij mij juist andersom, wilde al (bijna) stoppen met de serie, komt Eddie Izzard ineens meedoen. Leuke flashbacks ook samen met Hannibal zichzelf opeten. Lekker luguber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Misschien dat Hannibal nog wel door kan gaan met een 4e seizoen
http://www.ign.com/articl...ving-to-netflix-or-amazon

Er zijn dus gesprekken geweest met Netflix en Amazon. Maar goed, dat is dus nog lang geen zekerheid.

Als er een beetje fatsoenlijk einde aan seizoen 3 zit vind ik het ook best, zolang ik maar niet met een cliffhanger achter wordt gelaten. :P

[ Voor 20% gewijzigd door WernerL op 25-06-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Volgens mij zijn we nu bij aflevering 3 van seizoen 3. Ik ben helemaal bij en seizoen 3 vindt ik niet het sterkste seizoen. De eerste twee seizoenen konden mij nog wel bekoren en vond ik ook leuk om naar te kijken, maar er is nu niets meer aan.

Nog maar even seizoen 3 uitzingen dan. Ik had hem toch al weg willen gooien, maar nu is de keuze al voor mij gemaakt. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben het er wel mee eens dat seizoen drie dusver niet erg sterk is. Wel mooi maar een beetje erg dwalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:31:
Ik ben het er wel mee eens dat seizoen drie dusver niet erg sterk is. Wel mooi maar een beetje erg dwalend.
Ik geef het nog één aflevering.
De laatste twee heb ik na ongeveer 20 minuten gekeken hoe lang het nog duurde en na een half uur was ik bezig met wat ik zal gaan doen als het afgelopen is... Dat is niet goed. Nu moet ik ook zeggen dat ik er nog maar weinig van snap. Dood of niet dood, op zoek of niet, voor of tegen, samen of alleen, flashback of niet... ik ben de weg kwijt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Ik vind het ook een raar seizoen dat me tot nu toe nog niet kan boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Jup, ik ook. Ik heb net aflevering 3 en 4 gezien, maar van het hele seizoen snap ik eigenlijk nog geen reet. Het verhaal is onduidelijk, je weet niet wie wat gedaan heeft, de gesprekken zijn onduidelijk, dan is iemand weer dood en dan weer levend, enzovoorts.

Verder zit het technisch goed in elkaar, maar het wordt allemaal wat te zweverig en te vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kans ik op 4de seizoen is bijna nihil geworden:
De cast van NBC’s Hannibal is officieel vrijgelaten uit zijn contract. De serie werd een paar dagen geleden nog geannuleerd, waarmee het derde seizoen het laatste zou worden. Er was nog een kans dat de acteurs en actrices zich konden melden bij een ander netwerk, zoals Amazon, maar het lijkt erop dat ook daar geen opties meer liggen.

Deadline meldt namelijk dat acteurs als Hugh Dancy en Mads Mikkelsen niet langer een contract hebben. Tegelijk heeft Laurence Fishburne net getekend om een rol te spelen in een gloednieuwe serie. De kans dat er een nieuw seizoen komt, lijkt daarmee steeds kleiner te worden.

Showrunner Bryan Fuller liet eerder nog weten graag een vierde seizoen te willen maken, maar ook dit lijkt niet te zullen gebeuren. De showrunner gaat immers ook een actieve rol spelen bij de ontwikkeling van American Gods. Of hij zomaar twee series kan maken op deze manier, is maar de vraag.

Vermoedelijk volgt snel meer duidelijkheid, maar zeker is dat het maken van een vierde seizoen nu een stuk moeilijker geworden is

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Net aflevering 5 gekeken, heerlijke laatste scène en die muziek erbij _/-\o_ . Dit was eindelijk weer een goede aflevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Bij aflevering 4 verloor ik halverwege mijn concentratie/interesse in de aflevering. 5 was inderdaad weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:08

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik vind het een erg sterkte, mooie, stijlvolle serie en baal dat het gecancelled is, maar dat zweverige oeverloze gewauwel begint me af en toe wel de keel uit te hangen, er is bijna geen enkele normale engelse zin of gesprek te bekennen meer tegenwoordig.
Nou is dat natuurlijk wel een beetje de charme van de serie, maar het kan wel wat minder imho

[ Voor 17% gewijzigd door BlackEyedAngel op 06-07-2015 16:04 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

I'M SORRY TO REPORT @amazon AND @netflix HAVE PASSED ON #HANNIBAL S4 BUT WE'RE STILL INVESTIGATING POSSIBILITIES

— Bryan Fuller (@BryanFuller) July 6, 2015

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2015 14:44 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 10:49
Jammer dat ze niet verder gaan, ik had wel een silence of the lambs versie met Mads Mikkelsen als hannibal willen zien.
Weer een een super goede serie minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

BlackEyedAngel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:02:
Ik vind het een erg sterkte, mooie, stijlvolle serie en baal dat het gecancelled is, maar dat zweverige oeverloze gewauwel begint me af en toe wel de keel uit te hangen, er is bijna geen enkele normale engelse zin of gesprek te bekennen meer tegenwoordig.
Nou is dat natuurlijk wel een beetje de charme van de serie, maar het kan wel wat minder imho
Dit heb ik ook hoor, constant die metaforen, rare vergelijkingen etc.
Ik vind het echt een goede en sfeervolle serie, maar af en toe is het echt te langdradig en "vaag".

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb nog steeds niks met dit seizoen. Ze zijn me vorig seizoen een beetje kwijtgeraakt toen Will keuzes ging maken die voor mij nergens op sloegen. Dit seizoen lijk hij dat nog steeds te doen, gecombineerd met het feit dat zijn visioenen/hallucinaties nu niet alleen meer gebruikt worden als ondersteuning van het verhaal, maar ook gewoon om die visuals in de serie te kunnen houden. Visuals puur om de visuals te hebben doen het bij mij niet zo goed. :)

Zoals ik een maand geleden hierboven al zei blijf ik wel kijken maar ik hoop intussen dat ze de serie gewoon laten sterven zolang dat nog met een beetje waardigheid kan. Ik ben bang dat een vierde seizoen de situatie niet gaat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:10
Zo, serie is (hoogstwaarschijnlijk) over.
Ik ben het met bovenstaande reacties eens, het begin van seizoen 3 was erg vaag en zweverig en te 'artsy'.
Toen the red dragon in beeld kwam werd het wel een heel stuk beter en ik moet zeggen dat ik de season finale dermate goed vind dat ik de mindere helft van s3 voor lief neem.
Ik ben blij dat ik de serie heb uitgekeken uiteindelijk.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
De finale was gewoon perfect, echt mooi! Toch had ik liever gewoon geen seizoen 3 gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door Rips10 op 30-08-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

pica schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:09:
Zo, serie is (hoogstwaarschijnlijk) over.
Ik ben het met bovenstaande reacties eens, het begin van seizoen 3 was erg vaag en zweverig en te 'artsy'.
Toen the red dragon in beeld kwam werd het wel een heel stuk beter en ik moet zeggen dat ik de season finale dermate goed vind dat ik de mindere helft van s3 voor lief neem.
Ik ben blij dat ik de serie heb uitgekeken uiteindelijk.
Serie is gewoon over. Netflix en Amazon hadden geen behoefte om de serie over te nemen en de hoofdrolspelers hebben al een contract getekend bij een andere tv-show. Mads is bovendien benaderd voor een rol in Dr. Strange (Marvel film).

Heb me met heel veel moeite door de eerste zes afleveringen geworsteld (paar maanden over gedaan). Blij dat ik heb doorgezet want vanaf episode 7 is het weer briljant.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het begon inderdaad vermoeiend te worden dat men alleen nog maar wat aan het babbelen was in metaforen en er verder weinig gebeurde. Ik zou zware migraine krijgen als ik in zo'n wereld moest leven.

Maar de finale was zeker wel mooi :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik geloof dat jullie allemaal een andere finale hebben gekeken dan ik want ik vond 'm waardeloos eigenlijk. :+ Het enige geloofwaardige karakter in de hele aflevering was de blinde mevrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

NMe schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:48:
Ik geloof dat jullie allemaal een andere finale hebben gekeken dan ik want ik vond 'm waardeloos eigenlijk. :+ Het enige geloofwaardige karakter in de hele aflevering was de blinde mevrouw...
Blijkbaar denken er 2700 andere mensen op iMDB ook hetzelfde over, want de episode heeft een rating van een 10.0 :D Zojuist episode 8 gezien, ben erg benieuwd naar de final.

is everything cool?

• sambalbaj
  • Niet online
Vond het wel een vrij behoorlijk slot eigenlijk wat vrij veel afronde. Maar dit seizoen als geheel was wel duidelijk het slechtste. Verhaaltechnisch was s1 voor mij het beste en de finale van s2 was achteraf het ideale serie einde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Ik heb afgelopen 2 dagen ook s3 gekeken.
Afgekeken omdat ik eerdere seizoenen ook gezien heb, maar goed als het nu afgesloten is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Ik had tijdens het kijken niet eens in de gaten dat ik de final aan het kijken was. :D Ik ben het wel mee eens dat S3 het slechtste seizoen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jammer dat het voorbij is maar liever nu stoppen dan nog verder afdalen.
Het verhaal van deze serie heb ik al lang achter me gelaten, ik kijk als een goudvis zonder geheugen. Gewoon mooie plaatjes en fijn geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Ik vond het ook een prachtig einde. Als ze niet met elkaar, maar ook niet zonder elkaar kunnen dan maar samen de afgrond in.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:38
Ik probeer de serie echt een kans te geven, maar het werkt niet...

aflevering 1, redelijk
aflevering 2, goed
aflevering 3, plothole central! "Ja ik zou zijn stem zo herkennen" en ze herkend Lecter's stem niet. Die tattlecrime muts kan zonder problemen haar gang gaan, terwijl ze keer op keer wetten breekt.

Ik kijk nog een paar afleveringen, maar het is echt niet een goed begin.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als dat in het eerste seizoen al je mening is kun je maar beter stoppen. Het wordt alleen maar slechter op dat vlak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:38
NMe schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:54:
Als dat in het eerste seizoen al je mening is kun je maar beter stoppen. Het wordt alleen maar slechter op dat vlak. :P
Ik geef het nog een kans.. maar plotholes creeëren om het verhaal maar iets te geven is gewoon slechte storytelling.
Ik hoop dat Lecter wat meer ruimte krijgt, en Dancy wat minder emo gaat zitten zijn met zijn "boohoo ik ben zo zielig" geklaag. We snappen het, je hebt een gave die erg is, maar moeten we elke 40% van de aflevering nou aanhoren hoe zielig hij is?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

corset schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:02:
[...]

Ik geef het nog een kans.. maar plotholes creeëren om het verhaal maar iets te geven is gewoon slechte storytelling.
Ik hoop dat Lecter wat meer ruimte krijgt, en Dancy wat minder emo gaat zitten zijn met zijn "boohoo ik ben zo zielig" geklaag. We snappen het, je hebt een gave die erg is, maar moeten we elke 40% van de aflevering nou aanhoren hoe zielig hij is?
Oh, dat laatste komt wel goed. Het wordt alleen vervangen door een ander gevoel en of je daar nou zo blij mee gaat zijn durf ik niet te zeggen. :+

Los van het verhaal is het estetisch gezien wel een mooie serie. Maar met de kennis van nu zou ik er nooit aan begonnen zijn. :P

Pagina: 1 2 Laatste