Ja klopt heb ik ook maar het zitje heeft de isofix helemaal onderaan waardoor ik niet naar beneden hoeft te drukken. Bij de Toyota Corolla zaten ze juist te hoog waardoor de achterkant niet eens de bank raakte 🤣.zunrob schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:17:
Vraag voor Model 3 Highland eigenaren. Ik wou net de Isofix kinderstoeltjes erin zetten maar het valt me op dat de beugels nogal laag zitten, zowat achter de zitting verstopt. Ik had ze wat hoger verwacht, in de gleuf tussen zitting en leuning. Zie foto. Is dit bij jullie ook zo? Je moet de zitting dus behoorlijk hard omlaag duwen om erbij te komen.
[Afbeelding]
Vanmorgen naar de bandenboer voor de winterbandenwissel. Geef ze het pasje en neem plaats in de wachtruimte. Komt even later de monteur: kunt u de auto opendoen via de app, want ik had het pasje laten liggen in de auto en die ging zelf op slot
Dat zou toch niet moeten kunnen als de 'sleutel' er nog in ligt?
Waarschijnlijk pikte de auto dan de bluetooth hearthbeat van je telefoonsleutel op.JeroenV_ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:59:
Vanmorgen naar de bandenboer voor de winterbandenwissel. Geef ze het pasje en neem plaats in de wachtruimte. Komt even later de monteur: kunt u de auto opendoen via de app, want ik had het pasje laten liggen in de auto en die ging zelf op slot![]()
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
het pasje is volgens mij niet veel meer dan een nfc chip, als ie op de scanplek ligt, dan zou het inderdaad niet moeten kunnen, maar daar meer dan 30cm vanaf, zou ik inderdaad verwachten dat de auto deze niet meer kan detecteren. Ik heb ze dus ook altijd alle 2 bij me, al is dat eigenlijk niet echt nodig met telefoon die ook als nfc kaart kan dienen zelfs als hij zonder batterij zit (op de deurstijl).JeroenV_ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:59:
Vanmorgen naar de bandenboer voor de winterbandenwissel. Geef ze het pasje en neem plaats in de wachtruimte. Komt even later de monteur: kunt u de auto opendoen via de app, want ik had het pasje laten liggen in de auto en die ging zelf op slot![]()
Dat zou kunnen ja, de auto stond nog behoorlijk dichtbij. Dat de auto dan niet is opengemaakt met die telefoonsleutel maar met de pas maakt dan blijkbaar niet uit.revolution-nl schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:08:
[...]
Waarschijnlijk pikte de auto dan de bluetooth hearthbeat van je telefoonsleutel op.
Hij had de kaart gewoon op de draadloze lader laten liggen.djbarney schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:09:
[...]
het pasje is volgens mij niet veel meer dan een nfc chip, als ie op de scanplek ligt, dan zou het inderdaad niet moeten kunnen, maar daar meer dan 30cm vanaf, zou ik inderdaad verwachten dat de auto deze niet meer kan detecteren. Ik heb ze dus ook altijd alle 2 bij me, al is dat eigenlijk niet echt nodig met telefoon die ook als nfc kaart kan dienen zelfs als hij zonder batterij zit (op de deurstijl).
Welk telefoon heb jij? Als mijn telefoon (pixel 10 pro) uitstaat dan krijg ik mn auto niet open.djbarney schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:09:
[...]
het pasje is volgens mij niet veel meer dan een nfc chip, als ie op de scanplek ligt, dan zou het inderdaad niet moeten kunnen, maar daar meer dan 30cm vanaf, zou ik inderdaad verwachten dat de auto deze niet meer kan detecteren. Ik heb ze dus ook altijd alle 2 bij me, al is dat eigenlijk niet echt nodig met telefoon die ook als nfc kaart kan dienen zelfs als hij zonder batterij zit (op de deurstijl).
ik heb een samsung s23 ultra, niet echt het nieuwste meer, maar dit werkt voor mijn model 3 highland (en daarvoor op de 2019 model 3 ook) https://www.notateslaapp.com/news/2241/how-to-unlock-your-tesla-using-nfc-on-android-phones-tap-to-unlockJmtpes schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:47:
[...]
Welk telefoon heb jij? Als mijn telefoon (pixel 10 pro) uitstaat dan krijg ik mn auto niet open.
Hij geeft ook aan YS5MR nu in de comments. Fake news dus.spetzje schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:08:
[...]
In de comments deelt hij een screenshot waarin staat dat z'n auto een range heeft van 661km, dus ik betwijfel of hij de 4680 heeft.
Toevallig heb ik dit vorige week ook geprobeerd met mijn Pixel 10 pro, werkt inderdaad niet.Jmtpes schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:47:
[...]
Welk telefoon heb jij? Als mijn telefoon (pixel 10 pro) uitstaat dan krijg ik mn auto niet open.
Na 3 jaar, mag ik afscheid nemen van de zakelijke lease Tesla Model Y, nou ben ik opzoek naar een alternatief en eigenlijk kom ik dan toch snel weer uit op een Tesla.
Wat zijn de tips voor tweede hands aanschaf als je een Model 3 zou willen kopen? Ik verwacht kleine 100km per week gemiddeld te doen, woon-werk zal via de burgerrups gaan.
Modeljaar vanaf 2021 met AMD, FSD3 zijn denk ik de minimale eisen? Waarbij de LR voor de garantie wellicht het gunstigst is.
Wat zijn de tips voor tweede hands aanschaf als je een Model 3 zou willen kopen? Ik verwacht kleine 100km per week gemiddeld te doen, woon-werk zal via de burgerrups gaan.
Modeljaar vanaf 2021 met AMD, FSD3 zijn denk ik de minimale eisen? Waarbij de LR voor de garantie wellicht het gunstigst is.
Tesla Model 3 occasion kopennjiwedu0b schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:49:
Na 3 jaar, mag ik afscheid nemen van de zakelijke lease Tesla Model Y, nou ben ik opzoek naar een alternatief en eigenlijk kom ik dan toch snel weer uit op een Tesla.
Staat zo'n beetje alles.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Voor occasions vond ik een checklist wel handig: Farmerwood in "Tesla Model 3 occasion kopen"njiwedu0b schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:49:
En natuurlijk vragen naar de gebruikelijke zaken zoals banden, draagarmen etc. Check vooral ook goed het glas, ik heb regelmatig sterretjes en scheuren in voorruit/dak gezien. Een 'betrouwbare' SoC meting mag wat mij betreft ook niet ontbreken. Als je graag een model vanaf 2021 wil zou ik inderdaad voor een AMD + warmtepomp facelift variant gaan.
Qua garantie moet je even goed nadenken over je gebruik. Garantie op accu/aandrijflijn is bij standaard modellen tot 160.000km OF 8 jaar. Dus stel er staat 120k op de teller, dan ga je met jouw gebruik eerder over de tijd limiet heen (+- 3 jaar nog bij 2021 model) dan over de kilometerstand limiet. Of je koopt inderdaad een LR versie, die mag wat meer kilometers hebben omdat de garantie tot 192k kilometers is. Maar met 100km per week lijkt me LR niet echt een toevoeging. Of je moet ook willen shoppen voor LR modellen met eventueel een hogere km stand. Zal allemaal van je budget afhangen.
Succes
[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 15-05-2026 15:50 ]
Bedankt voor je link, ik weet of ik iets moet instellen maar helaas als mn toestel uit sta dan krijg ik mn auto niet open.djbarney schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:05:
[...]
ik heb een samsung s23 ultra, niet echt het nieuwste meer, maar dit werkt voor mijn model 3 highland (en daarvoor op de 2019 model 3 ook) https://www.notateslaapp.com/news/2241/how-to-unlock-your-tesla-using-nfc-on-android-phones-tap-to-unlock
Vanaf 2021 heeft de model 3 Bluetooth TPMS sensoren. De ouderwetse 433mhz sensoren van het 2019 model kun je dus ook niet gebruiken met jouw auto. Fysiek passen de velgen wel, maar je zult geen bandendruk kunnen meten (en dat is een APK afkeur weet ik uit ervaring met een andere auto).MatteC schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:06:
Hallo iedereen,
klein vraagje:
ik heb een tesla model 3 2023 RWD (niet highland), en ik kan van een collega winterbanden op velg overnemen die hij gebruikte op zn model 3 SR 2019.
Op internet lees ik dat zijn TPMS sensoren vermoedelijk op 433 mhz werken, terwijl mijn tesla bluetooth TPMS heeft.
Klopt dat? Is dat iets dat ik zelf makkelijk ken veranderen?
Bijzonder, zal het morgen nog eens proberen, al lang niet meer gebruikt uiteraardJmtpes schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:33:
[...]
Bedankt voor je link, ik weet of ik iets moet instellen maar helaas als mn toestel uit sta dan krijg ik mn auto niet open.
Zou iemand met een nieuwe Y eens de afstand tussen de middelste Isofix punten willen meten?
Wij hebben een proefrit gedaan met een Y en 3, maar alleen in de Y de 2 Isofix stoeltjes erin gehad. Onze oudste dochter paste toen makkelijk in het midden ertussen. Online lees ik dat de achterbank breedte van de Y en 3 min of meer gelijk is.
Ondertussen hebben we onze 3, en heb ik de stoeltjes erin gezet. Zo ver mogelijk naar buiten in de Isofix. Vandaag voor het eerst op stap, maar onze oudste past er eigenlijk niet tussen. Die stoeltjes staan in de 3 veel dichter bij elkaar dan in de Y. Tussen de deur en de buitenkant van de stoeltjes zit ook echt veel ruimte.
Het lijkt dus alsof de Isofix punten in de 3 veel dichter bij elkaar staan dan bij de Y. Daarom hoop ik dat iemand eens de afstand tussen de binnenste punten wilt meten in een Y.
Nu snap ik dat dit dom is en we dit hadden moeten passen, maar aangezien Tesla aanheeft dat de achterbanken even breed zijn had ik dit niet verwacht...
Wij hebben een proefrit gedaan met een Y en 3, maar alleen in de Y de 2 Isofix stoeltjes erin gehad. Onze oudste dochter paste toen makkelijk in het midden ertussen. Online lees ik dat de achterbank breedte van de Y en 3 min of meer gelijk is.
Ondertussen hebben we onze 3, en heb ik de stoeltjes erin gezet. Zo ver mogelijk naar buiten in de Isofix. Vandaag voor het eerst op stap, maar onze oudste past er eigenlijk niet tussen. Die stoeltjes staan in de 3 veel dichter bij elkaar dan in de Y. Tussen de deur en de buitenkant van de stoeltjes zit ook echt veel ruimte.
Het lijkt dus alsof de Isofix punten in de 3 veel dichter bij elkaar staan dan bij de Y. Daarom hoop ik dat iemand eens de afstand tussen de binnenste punten wilt meten in een Y.
Nu snap ik dat dit dom is en we dit hadden moeten passen, maar aangezien Tesla aanheeft dat de achterbanken even breed zijn had ik dit niet verwacht...
Waarschijnlijk heb je wel gelijk. Achterbank indeling/middenstuk is ook gewoon anders ingedeeld. Model 3 raamkant-stoelen zijn 5cm breder, dus middenstuk mis je 5-10cmzunrob schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:04:
Zou iemand met een nieuwe Y eens de afstand tussen de middelste Isofix punten willen meten?
YouTube: Tesla Model Y and Model 3 Rear Seats Comparison
(Oud filmpje maar volgens mij hebben de nieuwe nog steeds soortgelijke indeling als ik de fotos bekijk)
[ Voor 5% gewijzigd door wootahH op 15-05-2026 16:49 ]
Zojuist een proefrit voor een nieuwe model Y gedaan. Tot en met vandaag is FSD voor 7500 af te nemen en vanaf morgen vervalt deze optie en is alleen een abonnement mogelijk. De opties die we eerder hadden (enhanced) komt te vervallen. Dus het is of FSD (incl automatisch sturen) of traffic aware cruise control als ik het goed heb begrepen.
Zijn er hier tweakers die weten hoe lease maatschappijen om gaan met zo’n abonnement? Is dit op te nemen in de lease dat jullie weten?
Zijn er hier tweakers die weten hoe lease maatschappijen om gaan met zo’n abonnement? Is dit op te nemen in de lease dat jullie weten?
@barryNL Als het zakelijke lease is dan aanschaffen via de leasemaatschappij nadat de auto is geleverd, scheelt bijtelling. Dus ja, dit kan over het algemeen worden meegenomen door een leasemaatschappij. Bedenk wel dat die er ook een opslag op zetten, het zijn tenslotte commerciële partijen.
De rest is hier natuurlijk al even bekend.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Afhankelijk van de leasemaatschappij - ik ken er die abonnementen niet in de lease willen opnemen.barryNL schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:04:
Zojuist een proefrit voor een nieuwe model Y gedaan. Tot en met vandaag is FSD voor 7500 af te nemen en vanaf morgen vervalt deze optie en is alleen een abonnement mogelijk. De opties die we eerder hadden (enhanced) komt te vervallen. Dus het is of FSD (incl automatisch sturen) of traffic aware cruise control als ik het goed heb begrepen.
Probleem is dat dat dus niet meer kan. Je kan het nu direct aanschaffen bij aankoop of een abbonement nemen als je de auto in bezit hebt.daemonix schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:09:
@barryNL Als het zakelijke lease is dan aanschaffen via de leasemaatschappij nadat de auto is geleverd, scheelt bijtelling. Dus ja, dit kan over het algemeen worden meegenomen door een leasemaatschappij. Bedenk wel dat die er ook een opslag op zetten, het zijn tenslotte commerciële partijen.
Je kunt het zonder twijfel ook achteraf aanschaffen. Daar valt in overleg met de Leasemij vast een mouw aan te passen.leadingdamage1 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:43:
[...]
Probleem is dat dat dus niet meer kan. Je kan het nu direct aanschaffen bij aankoop of een abbonement nemen als je de auto in bezit hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door daemonix op 15-05-2026 20:51 ]
Dan moet je wel snel zijn want kan nog 1uur en 15 minuten...daemonix schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:50:
[...]
Je kunt het zonder twijfel ook achteraf aanschaffen. Daar valt in overleg met de Leasemij vast een mouw aan te passen.
Wel jammer, terwijl een Samsung dit wel kan. Zal wel chill zijn als mn accu leeg is en toch de deur mee openen.renem schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:36:
[...]
Toevallig heb ik dit vorige week ook geprobeerd met mijn Pixel 10 pro, werkt inderdaad niet.
Als Tesla het niet meer verkoopt, dan lijkt mij ook dat de leasemaatschappij het niet meer kan bieden. Dat was zijn punt.daemonix schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:50:
Je kunt het zonder twijfel ook achteraf aanschaffen. Daar valt in overleg met de Leasemij vast een mouw aan te passen.
FSD eenmalige aanschaf is inderdaad uit de configurator gehaald.
Dat zijn maar een handjevol Samsungs die dit ondersteunen. Daarom dus altijd het pasje bij je houden.Jmtpes schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 01:18:
[...]
Wel jammer, terwijl een Samsung dit wel kan. Zal wel chill zijn als mn accu leeg is en toch de deur mee openen.
Ik heb gisteren met nieuwe wheels opgehaald, zal nog een keer betere fotos maken.
Wat nummertjes.
80% vol was 418km, 100% = 522km
Naar huis gereden, 95% snelweg. Het was druk op de weg dus veel in de draft gereden. De rit was 102km, bij thuiskomst 63%. 100 / (80-63) * 102km = 600km. Aangegeven verbruik 124Wh/km. 75kWh / 124Wh/km = 605km
Gisteravond nog stukje gereden (130kmph op de snelweg). Auto staat nu op 51% = 269km, 100% = 527km.
EDIT: Als er bepaalde dingen zijn die mensen willen weten dan hoor ik het graag.
EDIT: Hoe kan ik verifiëren dat ik de 4680 / 8L pack heb?
Wat nummertjes.
Naar huis gereden, 95% snelweg. Het was druk op de weg dus veel in de draft gereden. De rit was 102km, bij thuiskomst 63%. 100 / (80-63) * 102km = 600km. Aangegeven verbruik 124Wh/km. 75kWh / 124Wh/km = 605km
Gisteravond nog stukje gereden (130kmph op de snelweg). Auto staat nu op 51% = 269km, 100% = 527km.
EDIT: Als er bepaalde dingen zijn die mensen willen weten dan hoor ik het graag.
[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2026 08:58 ]
https://ovi.rdw.nl/Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:08:
Ik heb gisteren met nieuwe wheels opgehaald, zal nog een keer betere fotos maken.
[Afbeelding]
Wat nummertjes.
D.2 Variant YS8LR
De code van je auto staat o.a. op het kartonnetje van de key cards. Zoek die op en je weet het, zie ook post hiervoor.Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:08:
Mooie kleur en bijpassende TWC front plateCard Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:08:
[Afbeelding]
Wat nummertjes.
Gefeliciteerd!Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:08:
[Afbeelding]
Wat nummertjes.
Wanneer had je besteld? Ik kan me herinneren dat je best recent had besteld maar dat betekent dat je je auto best snel hebt kunnen ontvangen. Ik zag ook dat je nog twijfelde over de verzekering, waar ben je uiteindelijk beland? Moet dit namelijk ook binnenkort regelen.
Zelf had ik ook zoiets. Bij Ali een setje bluetooth TPMS sensoren gekocht en deze door de bandenboer er in laten zetten. Ze werken perfect. Ook wel eens filmpjes gezien waar mensen ze zelf er in zetten, maar dat is mij teveel werk.MatteC schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:06:
Hallo iedereen,
klein vraagje:
ik heb een tesla model 3 2023 RWD (niet highland), en ik kan van een collega winterbanden op velg overnemen die hij gebruikte op zn model 3 SR 2019.
Op internet lees ik dat zijn TPMS sensoren vermoedelijk op 433 mhz werken, terwijl mijn tesla bluetooth TPMS heeft.
Klopt dat? Is dat iets dat ik zelf makkelijk ken veranderen?
Vraagje aan de experts, loont het nog om je MY te importeren uit Duitsland? Het lijkt wel alsof de dealers in NL de prijzen elke dag verhogen namelijk.
Dank voor jullie reactie en misschien zijn er tips voor de beginnende MY zoeker
Nieuw of gebruikt? Vorig jaar heb ik een model 3 RWD Legacy uit 2023 in Duitsland gekocht. Ik denk dat dit mij zo'n 3000 tot 4000 bespaard heeft. Op het transport naar mijn huis na, alles zelf geregeld. Ik zou het zo weer doen.vleernam schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:54:
Vraagje aan de experts, loont het nog om je MY te importeren uit Duitsland? Het lijkt wel alsof de dealers in NL de prijzen elke dag verhogen namelijk.
Het is zou dan een occasion worden. Vlak over de grens is niet de moeite lijkt me of denk je daar anders over?Cxxxx71 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:23:
[...]
Nieuw of gebruikt? Vorig jaar heb ik een model 3 RWD Legacy uit 2023 in Duitsland gekocht. Ik denk dat dit mij zo'n 3000 tot 4000 bespaard heeft. Op het transport naar mijn huis na, alles zelf geregeld. Ik zou het zo weer doen.
Ik heb de auto gekocht bij AFK Autohaus in Schwerte. Ongeveer 250 km van Almere. Deze had toen een grote voorraad Tesla's uit de lease te koop. Ik zag toen dat er op autoscout24 meer van dat soort handelaren waren met een grote voorraad. Belangrijkste voor mij was dat de auto er gewoon goed uitziet. Defecten zoals een afgebladderd stuurwiel en een armsteun met een kapot slot zijn niet belangrijk, dat lost de Tesla fabrieksgarantie wel op.vleernam schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Het is zou dan een occasion worden. Vlak over de grens is niet de moeite lijkt me of denk je daar anders over?
Maar beter kijk je verder in dit forum.
Oja, was me nog niet bewust opgevallen. Weet ook niet of het toeval is of dat ze de cover verwisselen.
spetzje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:37:
[...]
Gefeliciteerd!
Wanneer had je besteld? Ik kan me herinneren dat je best recent had besteld maar dat betekent dat je je auto best snel hebt kunnen ontvangen. Ik zag ook dat je nog twijfelde over de verzekering, waar ben je uiteindelijk beland? Moet dit namelijk ook binnenkort regelen.
- 25 april besteld, levertijd volgens de site: juli-aug
- 27 april, financiering ingeleverd
- 1 of 4 mei, financiering goedgekeurd
- 4 mei , levertijd in de app 16 - 30 juni
- 11 mei, melding dat de auto 15 mei of 18 mei afgehaald moet worden
Ik heb hem verzekerd bij de ABN Amro, die was het goedkoopste volgens independer. Heb verschillende andere sites vergeleken maar die was het beste en had blijkbaar goede voorwaarden.
Vanmorgen de auto maar eens goed gewassen
:strip_exif()/f/image/dU7dyoENfG5JwrowXW2urHTA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nBzDGsQAyF5jJOWngDJoYLi4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2026 12:10 ]
wat is er bijzonder aan die front plate? Is al jaren zo
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
zo rap na levering wassen is niet verstandig. Zeker niet bij de zachtere kleuren (rood, blauw)Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:08:
[...]
Oja, was me nog niet bewust opgevallen. Weet ook niet of het toeval is of dat ze de cover verwisselen.
[...]Opzich lekker snel, maar ik zit nog met een lease auto dus nu een tijdje dubbele kosten.
Ik heb hem verzekerd bij de ABN Amro, die was het goedkoopste volgens independer. Heb verschillende andere sites vergeleken maar die was het beste en had blijkbaar goede voorwaarden.
Vanmorgen de auto maar eens goed gewassen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd , tip zet hem meteen de in de ceramic coating nu hun nog helemaal strak is en spray hem tenminste om de maand even opnieuw in. Blijft de auto enorm glad en schoon van (vuil hecht niet) en voorkomt micro-scratches.Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:08:
[...]
[...]Opzich lekker snel, maar ik zit nog met een lease auto dus nu een tijdje dubbele kosten.
Vanmorgen de auto maar eens goed gewassen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Waarom niet? Als je met aandacht een goede handwas doet en hem direct goed in de wax /coating zet is dat alleen maar in het voordeel.anti elppa schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:40:
[...]
zo rap na levering wassen is niet verstandig. Zeker niet bij de zachtere kleuren (rood, blauw)
De wasstraat is inderdaad geen goed idee.
@anti elppa , ik ben ook erg benieuwd naar waarom niet. Ik ben (af en toe) een weekend warrior auto detailer dus denk zelf dat ik het netjes doe.
Ik heb er helaas niet aan gedacht om aan te geven dat ze bij Tesla met hun handen er vanaf moest blijven. Dus daar gaat de auto standaard de krasstraat door en dan nog even met een polijst machine er over heen met alle gevolgen van dien. Er zitten dus al wat microkrasjes op links en rechts.
Eigenlijk wil ik de auto in mat ppf wrappen, dan is de auto top beschermd en het ziet er echt vet uit vind ik:
:strip_exif()/f/image/SqiPxuCejiirH5NXY1oKxt4O.jpg?f=fotoalbum_large)
@revolution-nl, yes dat was het plan maar gezien de snelheid van levering zijn die voorbereidingen nog niet afgerond. Ik heb wel al een DAP en polijstmiddel maar zou nog wat nieuwe pads moeten hebben en een fijne coating uitkiezen. Wil ook coating op de witte stoelen doen. Maar dit is wellicht meer voor hier: Card Nox in "Het grote auto detailing topic"
Ik heb er helaas niet aan gedacht om aan te geven dat ze bij Tesla met hun handen er vanaf moest blijven. Dus daar gaat de auto standaard de krasstraat door en dan nog even met een polijst machine er over heen met alle gevolgen van dien. Er zitten dus al wat microkrasjes op links en rechts.
Eigenlijk wil ik de auto in mat ppf wrappen, dan is de auto top beschermd en het ziet er echt vet uit vind ik:
:strip_exif()/f/image/SqiPxuCejiirH5NXY1oKxt4O.jpg?f=fotoalbum_large)
@revolution-nl, yes dat was het plan maar gezien de snelheid van levering zijn die voorbereidingen nog niet afgerond. Ik heb wel al een DAP en polijstmiddel maar zou nog wat nieuwe pads moeten hebben en een fijne coating uitkiezen. Wil ook coating op de witte stoelen doen. Maar dit is wellicht meer voor hier: Card Nox in "Het grote auto detailing topic"
[ Voor 17% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2026 12:58 ]
Poh, vet!Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:55:
@anti elppa , ik ben ook erg benieuwd naar waarom niet. Ik ben (af en toe) een weekend warrior auto detailer dus denk zelf dat ik het netjes doe.
[Afbeelding]
ik zat te twijfelen of ik dit ook ga doen bij mijn marine blue model Y die nog geleverd moet worden. Kon op internet niet echt een voorbeeld vinden met die kleurstelling.
Ook is de prijs wel een factor in mijn keuze, waar wil jij het laten doen?
Niet dus want vanaf vandaag kan je het niet meer aanschaffen. Daarnaast kan je ook pas nadat ej de tesla in ontvangst hebt genomen het toevoegen aan je Tesla. Maar geod, dat kan dus niet meer want vanaf vandaag kan je geen direct aankoop meer doen.daemonix schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:50:
[...]
Standaard is ie niet rood, moet je apart bestellenanti elppa schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:39:
[...]
wat is er bijzonder aan die front plate? Is al jaren zo
Ik wil het wellicht zelf doen. Ik zie van zo'n precut setjes te koop, zou dat best een zelf willen proberen.n41r0j schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:17:
[...]
Ook is de prijs wel een factor in mijn keuze, waar wil jij het laten doen?
Bedoel je zoiets:
[ Voor 20% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2026 15:03 ]
Weet een Tesla niet of de achterbank naar beneden is? Vanmorgen wat vervoerd met de achterbank van mijn modelY plat. Elk hobbeltje begint de gordelverklikker te piepen. 1 uur lang met gepiep gereden, waarom zetten ze die verklikker niet uit als de bank plat is???
(Alles uit en inladen zou een half uur duren dus helemaal kriegel aangekomen)
(Alles uit en inladen zou een half uur duren dus helemaal kriegel aangekomen)
[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 16-05-2026 15:13 ]
Ik wil zelf ook een PPF kit installeren op mijn MY Premium RWD. Had al opgevraagd wat het kost om te laten doen maar dan zit je al snel op 6500 euro..Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:02:
[...]
Ik wil het wellicht zelf doen. Ik zie van zo'n precut setjes te koop, zou dat best een zelf willen proberen.
Bedoel je zoiets:
[Afbeelding]
Moet alleen nog wel een garage vinden waar ik met mijn auto kan staan tijden de installatie.
Hoor veel goede verhalen over driveprotected PPF kit, maar die zijn wel redelijk duur (1,725.00 USD + import)
Tesbros DIY Wrapclub heeft ook een kit die op 1.657,95 EUR zonder import (als het goed is).
Beide gaan uit van matte full body PPF. Hou ons vooral op de hoogte wat je keuze wordt, ik ben benieuwd
Ja prijzen zijn bizar...al is het ook veel werk, dus ergens snap ik het wel, maar het blijkt belachelijk veel geld.Melchuzz schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:34:
[...]
Ik wil zelf ook een PPF kit installeren op mijn MY Premium RWD. Had al opgevraagd wat het kost om te laten doen maar dan zit je al snel op 6500 euro..
Tesbros DIY Wrapclub heeft ook een kit die op 1.657,95 EUR zonder import (als het goed is).
Beide gaan uit van matte full body PPF. Hou ons vooral op de hoogte wat je keuze wordt, ik ben benieuwd
Tesbros DIY Wrapclub heb ik ook veel goede dingen over gelezen.
Ik kwam nog deze tegen, erg goedkoop.... €350 voor een full body kit.
Al zoveel mensen gezien die het zelf doen (zijn wellicht ook semi pros) maar je krijgt het idee dat het goed te doen moet zijn. Maar dan kom je deze tegen en denk je hmmm...
[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2026 16:06 ]
easy, omdat de tesla lakken, vooral de blauwe en de rode zeer zacht zijn. Zeker de eerste maanden. Wasstraat is killing. Genoeg verhalen hier en op andere plekken online. Maar als je handwas voorzichtig doet kan het welCard Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:55:
[Afbeelding]
Vandaag toevallig ook in Groningen (Hoogkerk) geladen, wederom van mijn CC afgeschreven….Sunshin3 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:56:
[...]
Denk dat er wel iets is mis gegaan.
Gisteravond bij SC Hoogkerk/Groningen geladen en hij pakte weer de pas van de LM.
[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 16-05-2026 17:29 ]
Lol, ik dacht eerst dat jij het over de kentekenhouder had. Maar die foto is toch gemaakt bij Tesla zelf, is dan toch niet zo bijzonder?pdidi schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:55:
[...]
Standaard is ie niet rood, moet je apart bestellen
Nee niet bijzonder. Het viel mij puur op dat het in dit geval een leuke match was. Vroeg me nl. eerder al af wie in hemelsnaam een rode TWC koopt, maar weet nu wieshinken82 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:43:
[...]
Lol, ik dacht eerst dat jij het over de kentekenhouder had. Maar die foto is toch gemaakt bij Tesla zelf, is dan toch niet zo bijzonder?
pdidi schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:25:
Vroeg me nl. eerder al af wie in hemelsnaam een rode TWC koopt, maar weet nu wie
:strip_exif()/f/image/qRXE83d6Oj0keeDrjU04x40e.jpg?f=fotoalbum_large)
Past ook prima op de versie met MID
En ja, Team Rood Glascoating hier.
[ Voor 25% gewijzigd door Radiodurans op 16-05-2026 18:52 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART
Iemand hier die het laden van zijn tesla aanstuurt met Home Assistant? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Ik heb home assistant en gebruik ook een HomeWizard P1 meter. Ik wil graag mijn solar overschot naar mijn tesla sturen.
Ik vraag me af of het beter is om dit direct via een laadpaal te regelen of met home assistant en tesla fleet.
Ik heb home assistant en gebruik ook een HomeWizard P1 meter. Ik wil graag mijn solar overschot naar mijn tesla sturen.
Ik vraag me af of het beter is om dit direct via een laadpaal te regelen of met home assistant en tesla fleet.
Iemand hier die de achterscherm van zijn tesla permanent heeft uitgezet. Ik wil hem denk ik gaan afkoppelen. Schijnbaar een kwestie van usb c draadje eruit halen.
reden is dat ik een kind heb die ik zo min mogelijk scherm wil geven.
Jaja kom maar met de comments “waarom dan een tesla hur dur maar het is wat het is. Vroeg me af of er meerdere tweakers zijn die dit hebben gedaan.
Jaja kom maar met de comments “waarom dan een tesla hur dur maar het is wat het is. Vroeg me af of er meerdere tweakers zijn die dit hebben gedaan.
Wij hebben ook een jong kind en no screen time policy. Je kunt hem gewoon uitzetten en dan zie je alleen een lijn text.leadingdamage1 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:12:
Iemand hier die de achterscherm van zijn tesla permanent heeft uitgezet. Ik wil hem denk ik gaan afkoppelen. Schijnbaar een kwestie van usb c draadje eruit halen.
Ah ok top, is dat persistent? Of moet je dat telkens opnieuw doen als je gaat rijden?Mike.Litoris schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:16:
[...]
Wij hebben ook een jong kind en no screen time policy. Je kunt hem gewoon uitzetten en dan zie je alleen een lijn text.
volgens mij persistent. Als ik het mij goed herinner kun je het aanpassen onder “schermen” tabblad, op je hoofdscherm. Iets van screen lock ofzo.leadingdamage1 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:21:
[...]
Ah ok top, is dat persistent? Of moet je dat telkens opnieuw doen als je gaat rijden?
'k ben er mee bezig, maar heb er nog al een lastige use case van gemaakt. Te veel variabelen die bepalen of de tesla mag laden, en met hoeveel die dan mag laden. Het systeem testen is dus ingewikkeld. Vandaag is de tesla vol en de thuisaccu leeg. dat was niet de bedoelingMike.Litoris schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:09:
Iemand hier die het laden van zijn tesla aanstuurt met Home Assistant? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Ja, ik heb het ook permanent uit staan. ZIt toch nooit iemand daar.Mike.Litoris schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:24:
[...]
volgens mij persistent. Als ik het mij goed herinner kun je het aanpassen onder “schermen” tabblad, op je hoofdscherm. Iets van screen lock ofzo.
Mijn kind zit vast in het stoeltje en kan niet aan het scherm. Het enige wat er te zien is, is de regeling van de ventilatie by default. Dat is niet echt interessant voor een kind.leadingdamage1 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:12:
Ik zeg gewoon dat filmpjes kijken niet kan en mag tijdens het rijden. Als we eens in de auto moeten wachten, dan mag er eens gekeken worden. Dat is gemiddeld 1x per 1-2 maanden.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Hahah. Ik heb voor nu iig nog geen thuis accu complexiteit. Ik ga ook maar eens een beetje prutsen, zie ik wel hoe ver ik kom. Nog genoeg tijd tot afschaffing salderingsregeling.gjcvro schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:25:
[...]
'k ben er mee bezig, maar heb er nog al een lastige use case van gemaakt. Te veel variabelen die bepalen of de tesla mag laden, en met hoeveel die dan mag laden. Het systeem testen is dus ingewikkeld. Vandaag is de tesla vol en de thuisaccu leeg. dat was niet de bedoeling
mooie velgenRadiodurans schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:31:
[...]
Past ook prima op de versie met MID
En ja, Team Rood Glascoating hier.
[Afbeelding]
Waar heb je die aangeschaft
Geen home assistant hier maar een script dat elke minuut op mn laptop loopt. Het kan zonder tesla fleet maar met Bluetooth, als je computer tenminste binnen Bluetooth bereik van de auto staat.Mike.Litoris schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:09:
Op deze manier kan ik laden met solar overschot zonder de thuis batterij leeg te trekken. Via de P1 meter en een ‘slimme’ laadpaal (miskoop) lukte dit niet.
The New Aero. Ze beloven dat ze vergelijkbaar verbruik hebben als de 19’’ met wieldoppen. Lastig om goed te vergelijken omdat ik tegelijk met de nieuwe velgen ook nieuwe banden er op had gezet maar ik kan er nog steeds comfortabel mee op en neer van Groningen naar Amsterdam, dat is een beetje mijn benchmark.Ikkus schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:40:
mooie velgen
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART
Voor de 2026 model Y standard kan ik maar weinig accessoires/mods vinden, eigenlijk alleen wat er ook past op de andere model Y’s.
- Hebben jullie al een leverancier gevonden die inspeelt op de “missende” onderdelen van de standard? Denk aan: upgrade soundsystem, upgrade frunk liner, deurvakken liner, hoedenplank, etc. Voor 11.000 euro prijsverschil met de premium kunnen er best een paar dingen worden aangepakt die de gebruiker belangrijk vindt. Modding wordt bij andere merken vaak gedaan op base models, niet premium versies.
- Of is dit nog te vroeg in de productiecycle en komt dit vanzelf wel?
Graag jullie ervaringen!
- Hebben jullie al een leverancier gevonden die inspeelt op de “missende” onderdelen van de standard? Denk aan: upgrade soundsystem, upgrade frunk liner, deurvakken liner, hoedenplank, etc. Voor 11.000 euro prijsverschil met de premium kunnen er best een paar dingen worden aangepakt die de gebruiker belangrijk vindt. Modding wordt bij andere merken vaak gedaan op base models, niet premium versies.
Graag jullie ervaringen!
Net een week op vakantie geweest zonder auto. Heb de Y LR 2023 aan de laadpaal gehangen met 80% en gedurende de hele week (8dagen) sentry aan gezet. Er is op deze periode 38,5 kWh stroom in de auto gegaan, wat een verbruik betekent van ca 200W continu.
Ik had eigenlijk meer verwacht.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Zelfde ervaring met MY24 LFP op 100% gehouden met Sentry aan (en camera bewaking aan). Ongeveer 5kWh per dag (208W continu), wat dan wel zonder laadverlies isTommie12 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:39:
Net een week op vakantie geweest zonder auto. Heb de Y LR 2023 aan de laadpaal gehangen met 80% en gedurende de hele week (8dagen) sentry aan gezet. Er is op deze periode 38,5 kWh stroom in de auto gegaan, wat een verbruik betekent van ca 200W continu.
/f/image/o5W8GX3ZMfeRqz5koxRoqPm7.png?f=fotoalbum_large)
Nog een hoop (principieel) gedoe mee gehad, omdat 50Five/Last Mile Solutions dit niet registreerde als een laadsessie vanwege lange laadduur
[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 17-05-2026 11:55 ]
Ik doe dat met EVCC in HA. Piece of Cake met een Tesla lader. EVCC ondersteunt veel meer laders, al dan niet betaald.Mike.Litoris schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:09:
O, heb ook de batterij op HA.
[ Voor 3% gewijzigd door daemonix op 17-05-2026 12:29 ]
Vroeg mij al af hoe een Tesla lader kan loadbalancen, aangezien die geen P1 poort ondersteund of andere standaard EU oplossingen. Maar via modbus tcp/op dus wel met evcc?daemonix schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Ik doe dat met EVCC in HA. Piece of Cake met een Tesla lader. EVCC ondersteunt veel meer laders, al dan niet betaald.
Denk dat je ook even in het Tesla Model 3 & Y Accessoires - Mobiliteit - GoT topic moet gaan kijken, daar komen veel ervaringen terecht.DoeMaarDuurzaam schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:03:
Voor de 2026 model Y standard kan ik maar weinig accessoires/mods vinden, eigenlijk alleen wat er ook past op de andere model Y’s.
Graag jullie ervaringen!
Kan je met EVCC de stroomsterkte van de Tesla Wall Connector aanpassen? Zie dat deze geschikt is voor ERE certificaten dus denk erover om mijn Wallbox hierdoor te vervangen. Maar het lijkt erop dat HA de Tesla charger niet kan bedienen, alleen uitlezen...daemonix schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Ik doe dat met EVCC in HA. Piece of Cake met een Tesla lader. EVCC ondersteunt veel meer laders, al dan niet betaald.
EVCC bedient dan de Tesla en stuurt zo het verbruik aan.zunrob schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:18:
[...]
Kan je met EVCC de stroomsterkte van de Tesla Wall Connector aanpassen? Zie dat deze geschikt is voor ERE certificaten dus denk erover om mijn Wallbox hierdoor te vervangen. Maar het lijkt erop dat HA de Tesla charger niet kan bedienen, alleen uitlezen...
Welkom bij Tesla.. ik zou zeker garantie aanvragen.Boy1308 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:47:
ik zie dat mijn originele Carbon spoiler (MYP 2022) aan het loskomen is en ook aan het “afschilferen” is deze is een tijdje geleden vervangen geweest door tesla wegens loskomen eerste spoiler
Service aanvragen? Valt dit onder garantie? Nog mensen dezelfde ervaringen?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
O, jammer, had gehoopt ook als er andere EV aan hangt die dan ook aan te kunnen sturen.daemonix schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:52:
[...]
EVCC bedient dan de Tesla en stuurt zo het verbruik aan.
Dat had ik ook gehoopt maar helaas.zunrob schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:23:
[...]
O, jammer, had gehoopt ook als er andere EV aan hangt die dan ook aan te kunnen sturen.
[ Voor 6% gewijzigd door daemonix op 17-05-2026 17:27 ]
Ik kom met mijn MY LR AWD (april '26) volgens TeslaMate uit op een verbruik van maar liefst 7 kWh per 24 uur met Sentry aan (vorig weekend getest). Laadkabel was die dag niet aangesloten, en onderstaande zaken stonden uit:pdidi schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:50:
[...]
Zelfde ervaring met MY24 LFP op 100% gehouden met Sentry aan (en camera bewaking aan). Ongeveer 5kWh per dag (208W continu), wat dan wel zonder laadverlies is
[Afbeelding]
Nog een hoop (principieel) gedoe mee gehad, omdat 50Five/Last Mile Solutions dit niet registreerde als een laadsessie vanwege lange laadduur
- Summon Standby
- Cabin Overheat Protection
- Scheduled Preconditioning
- Keep Climate On
- Camp mode
- Keep Accessory Power On
- Remote Seat and Steering Wheel Heating
- Max Defrost
Het is eigenlijk niet echt “sluipverbruik” als je Sentry aan hebt staan, toch? Eigenlijk staat je auto continue aan om te filmen en te kijken of er “verdachte situaties” zijn.
Sentry is, als ik het goed zeg, toegevoegd door Tesla toen ze ontdekte wat je nog meer met de camera’s en computerkracht kon doen. Het draait alleen niet op een separaat zuiniger systeem en daardoor is feitelijk de hele auto gewoon actief.
Sentry is, als ik het goed zeg, toegevoegd door Tesla toen ze ontdekte wat je nog meer met de camera’s en computerkracht kon doen. Het draait alleen niet op een separaat zuiniger systeem en daardoor is feitelijk de hele auto gewoon actief.
[ Voor 40% gewijzigd door SL65 op 17-05-2026 18:56 ]
Inderdaad. Letterlijk 9 cameras staan constant aan en schrijven beeld weg. Je kunt 't goed zien in de winter met sneeuw: alsof je een wietplantage onder je dak hebt. Door de warmte ronde plekken er omheen waar de sneeuw weg is.SL65 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:39:
Het is eigenlijk niet echt “sluipverbruik” als je Sentry aan hebt staan, toch? Eigenlijk staat je auto continue aan om te filmen en te kijken of er “verdachte situaties” zijn.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Net een goede video gezien van iemand die de kit van driveprotected op zijn MY (Performance) zet. Hij heeft op dit moment ook een kortingscode voor bestelling bij driveprotected. Twijfel wel om dit te doen, ben alleen bang dat ik ga schrikken van de import kosten..Card Nox schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:04:
[...]
Ja prijzen zijn bizar...al is het ook veel werk, dus ergens snap ik het wel, maar het blijkt belachelijk veel geld.
Tesbros DIY Wrapclub heb ik ook veel goede dingen over gelezen.
Ik kwam nog deze tegen, erg goedkoop.... €350 voor een full body kit.
Al zoveel mensen gezien die het zelf doen (zijn wellicht ook semi pros) maar je krijgt het idee dat het goed te doen moet zijn. Maar dan kom je deze tegen en denk je hmmm...
YouTube: Don't PPF Your NEW Model Y Until You Watch This!
Dat ziet er makkelijker uit inderdaad ! Wat voor caravan heb je? Zit er ook naar te kijken maar dacht aan een vouwwagen vanwege de 1000kg max.revolution-nl schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:02:
Vandaag weer op pad met de 3 en de caravan, en deze stekkerdoos upgrade kan ik iedereen met vouwwagen of caravan aanraden. Echt ideaal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan is ERE uitgesloten.gjcvro schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:10:
Laadpaal ombouwen dan maar:
https://www.smartevse.nl/
of:
https://www.openevse.com/parts.html
Een paal die daaraan voldoet is zeker 500-700 euro duurder. En dan is de vergoeding vanuit ERE ook nog maar de vraag en voor hoelang. Als je huidige setup in aanmerking komt leuk, anders zou ik niet alles op alles zetten maar goed, daar zijn andere topics voor.
Zelf een spiegel of een raam lijst wrappen zou ik nog wel aan durven maar een hele auto is echt andere koek.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 17-05-2026 19:22 ]
vandaag nog even geprobeerd, met de laatste android versie voor de samsung s23 ultra, werkt dit zowel als de telefoon op standby staat, als wanneer hij volledig uit is. toch een verschil tussen configuratie met de pixels vs galaxy i guess, terwijl dit in het os zelf zit. wellicht is het nog iets dat met settings aan te zetten is, en anders.. small loss. hoe vaakt komt het voor dat je zowel je sleutelkaart kwijt bent, als dat je telefoon helemaal leeg is..Jmtpes schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 01:18:
[...]
Wel jammer, terwijl een Samsung dit wel kan. Zal wel chill zijn als mn accu leeg is en toch de deur mee openen.
Ik heb thuis geen lader oid maar wil wel graag via het normale stopcontact opladen. Duurt een eeuwigheid, maar het kan wel. Nu ben ik een beetje in de war. Ik lees verschillende verhalen op internet, mogelijk ook wat vroeger zo was en nu niet meer. Maar krijg je nu wel of niet een lader voor het stopcontact bij een standaard bestelling (ik heb de RWD Model 3 Long Range besteld) of moet je daarvoor de mobile connector ervoor bijbestellen?
Auto staat vermoedelijk wel 2-3 dagen stil dus dan kan ik hem gewoon via het normale stopcontact opladen (CMIIW) maar dan moet je dus wel zo'n lader hebben. Dus krijg je nu wel of niet zo'n lader er standaard bij? Anders koop ik nu alvast een mobiele connector
Auto staat vermoedelijk wel 2-3 dagen stil dus dan kan ik hem gewoon via het normale stopcontact opladen (CMIIW) maar dan moet je dus wel zo'n lader hebben. Dus krijg je nu wel of niet zo'n lader er standaard bij? Anders koop ik nu alvast een mobiele connector
die krijg je er tegenwoordig niet meer standaard bij inderdaadleadingdamage1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:49:
Ik heb thuis geen lader oid maar wil wel graag via het normale stopcontact opladen. Duurt een eeuwigheid, maar het kan wel. Nu ben ik een beetje in de war. Ik lees verschillende verhalen op internet, mogelijk ook wat vroeger zo was en nu niet meer. Maar krijg je nu wel of niet een lader voor het stopcontact bij een standaard bestelling (ik heb de RWD Model 3 Long Range besteld) of moet je daarvoor de mobile connector ervoor bijbestellen?
Thanks. Wel kut want schijnbaar is die nu niet meer op voorraad. Zijn hier mensen die een alternatief hebben?djbarney schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:53:
[...]
die krijg je er tegenwoordig niet meer standaard bij inderdaad
EDIT: Ga morgen wel even bellen met Tesla misschien komt die eerdaags weer op voorraad. Wil eigenlijk wel gewoon een Telsa lader hebben tenzij jullie andere suggesties hebben? Lijkt mij het "veiligst"
[ Voor 26% gewijzigd door leadingdamage1 op 17-05-2026 19:59 ]
ik was me er niet van bewust dat dat ook een eis was.
Ik heb vorige week in het accessoires topic dezelfde vraag gesteld nadat ik van plan was om voor de zekerheid dezelfde te kopen (bij delivery gaf de Tesla medewerker aan dat je even een serviceverzoek moet indienen en dan vrij snel kunt ophalen, nu ze in de shop als niet op voorraad staan) ik heb uiteindelijk deze gekocht (goedkoper en 15m ipv 6m), werkt prima: https://amzn.eu/d/0g7t1fR2leadingdamage1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:55:
[...]
Thanks. Wel kut want schijnbaar is die nu niet meer op voorraad. Zijn hier mensen die een alternatief hebben?
EDIT: Ga morgen wel even bellen met Tesla misschien komt die eerdaags weer op voorraad. Wil eigenlijk wel gewoon een Telsa lader hebben tenzij jullie andere suggesties hebben? Lijkt mij het "veiligst"
Enige nadeel is dat je 'm niet in het buitenland kunt gebruiken als ze daar een ander type stekker gebruiken.
De Tesla Wall Connector die MID-conform is en in aanmerking komt voor ERE-certificaten, is 35 euro duurder (570 euro)GeeMoney schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:21:
[...]
Een paal die daaraan voldoet is zeker 500-700 euro duurder. En dan is de vergoeding vanuit ERE ook nog maar de vraag en voor hoelang.
[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 17-05-2026 20:45 ]
Yes die volg ik, maar ik ben nog niks tegenkomen. Misschien ben ik te ongeduldig...mkrmr schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:10:
[...]
Denk dat je ook even in het Tesla Model 3 & Y Accessoires - Mobiliteit - GoT topic moet gaan kijken, daar komen veel ervaringen terecht.
Die dingen worden al 2 jaar niet meer standaard meegeleverd.leadingdamage1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:55:
[...]
Thanks. Wel kut want schijnbaar is die nu niet meer op voorraad. Zijn hier mensen die een alternatief hebben?
Amazon en bol.com staan er vol mee. Goedkoper en soms ook met een app zodat je timers kunt zetten.
OKe top thanks voor de antwoorden. Nu heb ik een laatste vraag. Ik ben vergeten om met een referral mijn Tesla te bestellen en nu loop ik dus 2000KM gratis supercharger kilometers mis (ben toch Nederlander he) weet iemand of je dit alsnog kan toevoegen op een of andere manier?
Kijk voor een leuk model wat zonladen ondersteunt of neem een model wat met evcc samenwerkt (evt zonder sponsoring).leadingdamage1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:55:
[...]
Let als NL’er ook nog op dat je evt ERE kan krijgen als je een MID laadpaal hebt.
Voor alles wat hierboven staat zijn aparte topics.
Same here, ben benieuwd al heb ik de mijne inmiddels ook al ontvangen... 😖leadingdamage1 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 07:46:
OKe top thanks voor de antwoorden. Nu heb ik een laatste vraag. Ik ben vergeten om met een referral mijn Tesla te bestellen en nu loop ik dus 2000KM gratis supercharger kilometers mis (ben toch Nederlander he) weet iemand of je dit alsnog kan toevoegen op een of andere manier?
Prijstechnisch is deze wel interessant t.ov. een Easee Charge Max of Zaptec Go 2 mede omdat er ook al een kabel bij zit. Wat zou de beste optie zijn om deze lader i.c.m. zonnepanelen te kunnen gebruiken?pdidi schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:43:
[...]
De Tesla Wall Connector die MID-conform is en in aanmerking komt voor ERE-certificaten, is 35 euro duurder (570 euro)
Toch is dat ontgrendel knopje op de Tesla mobile Charger erg handig, iets wat je op andere laadkabels niet hebt.jongetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:36:
[...]
Die dingen worden al 2 jaar niet meer standaard meegeleverd.
Amazon en bol.com staan er vol mee. Goedkoper en soms ook met een app zodat je timers kunt zetten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- Voor FSD kan je terecht in: Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/IpK5nWTQkkXRO7RdmLImErD7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OrzfqjcGot4wkbe35eBTtQQK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/64aRpAcOTLSV7C3XsJUNBPiS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xyYLqaqUR9LE0KOCMSyriSL4.jpg?f=fotoalbum_tile)