Feedback topic slide-ins op productpagina

Pagina: 1
Acties:

• Freek1710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:55

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Je hebt in het .plan kunnen lezen dat we een wijziging hebben gemaakt op de productpagina met betrekking tot welke informatie we waar laten zien.

Op de productdetailpagina vind je nu alle belangrijke informatie van het product, zodat je je in één oogopslag kunt oriënteren op alle informatie die we over dit product beschikbaar hebben. Mogelijk is dit zelfs al voldoende informatie en ben je hiermee al geholpen. De detailinformatie verplaatsen we naar een modal op de pagina zelf. Op mobiel opent dit fullscreen en op grotere schermen zal dit vanaf rechts openen. In deze detailinformatie kun je alles terugvinden wat we op Tweakers hebben over het product.

Feedback mag hier in het topic.

Build The Right Thing and Build The Thing Right

• Scribe
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:46
Een groot nadeel wat ik merk nu is dat als je de tabjes gebruikt om bijvoorbeeld tussen gebruikersreviews en specificaties te wisselen, dat dit een impact heeft op de back/forward functionaliteit van je browser. Als ik dus een paar keer tussen specificaties en gebruikersreviews wissel om wat dingen te checken, moet ik dus ook zo vaak op terug drukken voor ik terug naar de pricewatch kan.

Op mobiel is de ervaring inderdaad beter, maar op desktop vind ik het persoonlijk slechter geworden.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Achteruitgang. Wat ik voorheen met 1 klik kon vinden, kost nu 3 of 4 kliks en veel meer gescroll. Is er een manier om dit uit te zetten? Opt-out?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:04
Waauw.

Wat een achteruitgang. In gebruiksvriendelijkheid. In design. Echt waauw.

Laat ik even de iPhone 17 als voorbeeld nemen hier als product. Op de gelinkte pagina, wat is daar in godsnaam aan de hand? Links staat het nieuws, maar rechts is gewoon 1 gigantische lege ruimte met een afbeelding. Waarom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJ3uhm_a5S0iun8vAvN30jSyjhw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tEJ7VAaJptRSltGUxunbpLRQ.png?f=fotoalbum_large

Als je dan naar "Uitvoeringen" gaat is de titel van de pagina (de "Uitvoeringen vergelijken") uitgelijnd met de header van de pagina, maar de content neemt een smallere breedte in. Wat is hier in godsnaam gaanden met de uitlijning?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45Gc8UtZRn-c7jwIGa_gDgfv4dA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k53R5C7HhL6LZ4zdDfVdOEig.png?f=fotoalbum_large

Ga je dan naar een specifieke uitvoering van een product (zoals hier) dan krijg je gewoon een gigantische modal, die maar de helft van zijn ruimte inneemt en de andere helft invult met grijze leegte. Als de reden hiervoor was om de content te centreren dan hebben jullie hier gewoon volledige de foute UX gekozen. Dit had geen flyout moeten zijn maar een gewone gecentreerde modal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fS7bG-StMlMjBXuVzPYAv5TRKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lOshHR5sjSKWiIrrkGWxm3yX.png?f=fotoalbum_large

Of beter nog; het had niet eens een modal moeten zijn. Wat was er mis met de pagina's? Wat is hier de verbetering met een flyout tegenover in-pagina tabs?

We moeten nu meer klikken om te navigeren of om de verschillende controls (e.g. "vergelijken") die in de product header staan en niet toegankelijk zijn in de flyout te bereiken. Ook geweldige chaos in de browser history bij het wisselen van tabs en als je heen en terug wilt navigeren tussen gebruikersreviews. Reviews hebben hun eigen individuele pagina, maar het overzicht zit in die modal; dus het is heel de tijd heen en terug kijken. En wat is het punt van een tab specifiek voor specificaties als die vervolgens alsnog allemaal ingeklapt zijn by default?

De hele productpagina voelt nu gewoon als een zootje ongeordende info. De "tabs" bovenaan duiden al niet aan waar je zit. Naast de specificaties staat een blok tekst die te scrollen is maar waar geen enkele indicatie heeft dat deze scrollbaar is. De "Reviews door gebruikers" sectie is een mooi voorbeeld van ongestructureerde knoppen; waarom zijn er 2 rijen aan knoppen (1 die lijkt te horen bij de specifiek getoonde review, de andere bij de reviews sectie)? Ook "Vraag en aanbod" is bizar uitgelijnd, als ik klik op "Vraag en aanbod" in deze overzicht pagina dan staat bovenaan gewoon nog steeds de gebruikersreviews. "Vraag en aanbod" zelf is een onopvallende kleine sectie helemaal van onder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1WwGmLhC_qjL9SjVbhZuUrqkgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hPXBM1hUUzaPP2iVklvSQfmb.png?f=fotoalbum_large

Ik zie niet in waarom dit niet gewoon een nieuwe overzichtspagina had kunnen zijn en de tabs in die flyout niet gewoon andere pagina's hadden kunnen zijn. De modal geeft gewoon 0 meerwaarde. En vooral, ook de pagina zelf werkt nu anders dan andere pagina's op Tweakers, en zelfs deze andere werking lijkt zijn eigen concept gewoon slecht te implementeren (geen "huidige sectie" aanduiding op de overzichtpagina, etc.).

tl:dr; Wat een zootje.

[ Voor 42% gewijzigd door Loller1 op 19-01-2026 11:45 ]

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:48

TheProst

comparison is the thief of joy

Ook precies het zelfde wat @Omni zegt, ik heb het gevoel dat ik veel meer moet klikken om bij de informatie te komen dan normaal. Als je op een van de links klikt om naar een #section te gaan moet je daarna weer klikken om te zien wat je wilt. Als je op vraag en aanbod klikt kom je naar de section waar je niks zien om vervolgens weer te klikken om pas de advertenties te zien. Ik vind het wel fijn dat test resultaten makkelijker te zien zijn. Het is nu 2 kliks ipv 1 klik en ver te moeten scrollen.

Bij mij slide hij te ver en zie ik een groot leeg vlak. Ik gebruikt chrome op windows 11 met resolutie 1920x1080. moet ook de pijl om de Slide weg te halen niet naar de andere kant op wijzen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAHIK4I07ewTtWy5g3Ji-CRs45I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UBSITnrl1u6fmvKT8FLhFKrv.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat je de slide eigenlijk moet weg laten en het design gewoon op de "oude" Manier moet doen. Al zou ik het geweldig vinden om die keuzes tussen specifikaties en test resulten (Of test resultaten in appart tab) te behouden.

[ Voor 59% gewijzigd door TheProst op 19-01-2026 16:18 ]

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• Evo94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:53
Is het de bedoeling dat er zo veel whitespace rechts van de slide-in bij zit? Firefox 147 met schermresolutie 2560 x 1440.

Edit: Tevens ook Edge 144

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HTXshn5BcBsD1LAwhM0SmLWG6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x1SgKEms7BEQAFL2PUXdCwnc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Evo94 op 19-01-2026 11:15 ]

• StefanJanssen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:44
Ik kom vrijwel niet op het forum. De hoofdpagina en Pricewatch zijn voor mij de belangrijkste elementen van Tweakers. Ik kan het niet anders zeggen dan ronduit Kwalitatief Uitermate Treurige verandering. Sorry voor het harde werk van de persoon die dit bedacht heeft maar ik zou je graag een cursus UX design aanbieden.

Als deze verandering blijft zoals deze is, denk ik dat Tweakers voor mij afgelopen is en zal ik voornamelijk https://preisvergleich.heise.de gebruiken, Iets wat ook geen UX hoogstandje is, maar toch velen malen beter dan dit nieuwe design.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:31
Voor mijn werk gebruik ik de Pricewatch, het is een enorme achteruitgang. Ik moet veel meer klikken dan voorheen voor specs, ook het overzicht van de pricing valt voor een deel buiten de boot.
Waarom moet ik, als er meer aanbieders zijn dan 8 stuks, op "bekijk alle xx prijzen" drukken en krijg ik een popup? Waarom zitten de specs verstopt achter een popup? Wat mij betreft zo snel mogelijk reversen.

• ec489
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik vind het een vrij grote achteruitgang eigenlijk.

Er zijn periodes dat ik de pricewatch heel veel gebruik, echt in de orde van een paar 100 product views per dag. Een groot voordeel voor mij van de pricewatch zoals die was en wat ik mezelf ook heb aangeleerd door de jaren is dat ik door de lijst producteigenschappen scan terwijl ik eigenlijk al vooruit aan het denken ben. Op een gegeven moment vinden mijn ogen dan de info die ik wil hebben in de lijst en dan kan ik verder.

Voor mij werkt dat goed omdat zelfs binnen een productcategorie informatie niet op een uniforme manier is ingevuld, of gewoon afwezig is en ik productinformatie, zelfs op de Tweakers Pricewatch die het waanzinnig goed doet relatief gezien, de informatie op die pagina als een soort ongesorteerde hoop beschouw waar ik dus snel doorheen kan scannen.

Op de oude manier doe ik:
- 1 scan door de pagina.
Klaar. Gedachten niet onderbroken.

Op de nieuwe manier moet ik:
- wachten op de slide-in
- mijn gedachteproces parkeren (niet per se in die volgorde)
- in de lijst gaan zoeken naar de onderwerpen
- trial & error klikken als ik niet gelijk vind wat ik zoek (verbetert wellicht bij gewenning).

Mijn geheugen is dramatisch slecht. Als ik een paar dingen moet klikken ben ik alweer vergeten wat ik ook alweer zocht. En als iets er niet bij staat kom ik daar nu ook pas in veel meer stappen achter. Ik zie het als een soort doorway effect en zou het erg jammer vinden als de oude manier verdwijnt.

Daarnaast ben ik persoonlijk ook niet zo'n fan van "touchscherm-i-ficering" van het web. Maar ik snap wel dat alles langzaam die kant op gaat. Ik zie dit proces meer als een downgrade waarbij iedereen van parallel processing terug gaat naar alles serieel in hetzelfde schermpje laten doen met kunstmatige vertraging tussen de stappen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Niet echt een verbetering die PW.

Ik ga naar PW voor specificaties en vergelijkingen, en nu krijg ik dit niet meer snel en gemakkelijk te zien.
Ik krijg nu een paar basis specs te zien, maar als ik de echt nuttige en belangrijke specificaties wil zien, krijg ik zo'n waardeloze slider (noemen ze dat zo), en moet ik alle specificaties punten aanklikken.

Het was ook veel overzichtelijker om hier gewoon aparte tabs voor te hebben en niet zo'n waardeloze grote continue pagina die maar verspringt iedere keer.

Wie heeft dit verzonnen? Want ik kan mij niet begrijpen dat hier echt over nagedacht is. Want het is veel chaotischer geworden om overzicht te krijgen, moet veel meer klikken en heb veel minder overzicht. Juist voor 1 van de meest belangrijkste dingen van Tweakers.

Klik ook net even om wat door te testen op de reviews bij een product. Heen en weer geping pong tussen insprings en pagina, waarna je de knoppen niet meer hebt.

Wie heeft dit verzonnen? Ik zou dit echt direct een fallback geven en even goed nadenken, hoe jullie ooit op het idee gekomen zijn, dat dit een goede UI/EX zou zijn?

Geen verbetering en hoop eigenlijk dat dit gewoon compleet teruggedraaid wordt en dan terug naar de tekentafel en leren van deze chaos bedachte UI.

[ Voor 15% gewijzigd door Rolfie op 19-01-2026 11:46 . Reden: review testje gedaan. ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Reviews springen in, terwijl dat volgens mij eerder niet was. Net of iemand in word een tab heeft gebruikt.

Ben het met verschillende mensen hierboven eens, terug naar het oude en terug naar de tekentafel om deze web 2.0 (misschien zelfs web 1.0) chaos op te schonen.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ook hier niet tevreden over nieuwe UX change. Ik snap dit niet, en ik vraag mij echt af hoe dit tot stand gekomen is: Tweakers, inclusief zijn/haar medewerkers zijn zo up-to-date (ga ik maar vanuit...) over de best practices wat betreft techniek en UX, maar toch is het naar mijn mening zwaar verkloot. Dan zou het dus deze stappen moeten zijn doorlopen:
  1. Iemand is op de proppen gekomen met dit design
  2. Rest van het team vond het ook mooi/praktisch
  3. Bèta-implementatie, users met bèta toegang (zie https://tweakers.net/instellingen/betafeatures/) kunnen dus ook nog feedback geven
  4. Stable-implementatie (niemand lijkt het goed te vinden)
Dan betekent het dus dat of alle kritiek genegeerd is, of dat niemand in alle bovenstaande stappen heeft gezegd "dit ziet er niet uit", wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen...

Wat is dit ook voor een design keuze? Het is amper te zien dat het knoppen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-7Ctwqsx3gWitODkO8CW9CZHdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cgfF7pR8H7CHQYG0rV26zgGO.png?f=fotoalbum_large

En dan ook nog die vervelende inefficiënte slide-ins.

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-01-2026 11:43 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• KeizerWilmer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:10
Jammer van het harde werk, maar ik vind dit echt helemaal niks. Echt een grote achteruitgang.

Ik gebruik de pricewatch voor alle specificaties, niet alleen voor de "belangrijkste specificaties". Het kost nu veel meer kliks om alle specificaties goed te kunnen zien. Ook wordt de schermruimte door de slider totaal niet nuttig gebruikt, veel lege ruimte. Daarnaast klik je de slider heel snel weg door ernaast te klikken, waardoor je bij meerdere tabbladen met producten veel sneller per ongeluk de slider weg klik.
Ook gebruik ik de "alternatieven" en de "discussies en vragen" wel degelijk, vond dat juist een hele fijne optie van Tweakers.

Erg jammer dit! Draai dit alsjeblieft terug!

Edit: Blijkbaar is er nu ook een samenvatting door AI gegenereerd en in dat vak kun je ook scrollen. Waarom moet er tegenwoordig bij alles AI worden toegevoegd? Wat voegt dit toe? Welk probleem wordt hiermee opgelost? Ik zou niet weten waar dit voor nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door KeizerWilmer op 19-01-2026 11:48 ]

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:13
Helaas lijkt dit voor mij een achteruitgang. Ik merk dat ik meer moet klikken, en dan vooral omdat de tabs bovenin alleen maar naar de samenvatting springen i.p.v. alle details.
Want wat heb ik aan 1 review? Of alleen 5-6 specificaties als er misschien wel 30 kenmerken zijn bij een product? Dit kost dan vervolgens weer een extra klik en verschuiving van de focus naar de modal.
Die modal toont overigens wel goed op mijn schermen (1080p), maar gezien de overige feedback is het dus op ultrawide en hoge resolutie minder geslaagd.

Wat ik mij vooral afvraag is welk probleem hiermee is geprobeerd op te lossen?

• MarcoDaz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:46
Voor mij ook een achteruitgang. Meer klikken terwijl er voorheen veel meer info op een pagina stond is dit nu verborgen achter pop-ups en slide-ins. Daarnaast zijn verschillende links zoals Prijzen, Specificaties, Video, Redactionele review, Gebruikersreviews en Vraag & Aanbod nu zo uitgelijnd dat ze de hele breedte van de pagina in beslag nemen dus je ogen moeten veel meer zoeken om bij de juiste link terecht te komen. Draai het alsjeblieft terug.

Ik vraag me echt af waarom dingen toch altijd veranderd moeten worden als ze prima werken.

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Electrowolf

Mod met Liefde!

Wat ik de afgelopen keren mis bij dit soort aanpassingen is de uitleg over de concrete business case. Bij deze .plan zie ik de volgende onderbouwing:
Deze wijziging komt voort uit uitgebreid kwalitatief onderzoek met gebruikers. We merkten dat de verschillende productinformatie verspreid over de website stond. Zo moesten gebruikers vaak nieuwe tabbladen openen om de informatie te vinden die ze zochten.
@Freek1710 : kan je dit concreet maken? Wat voor kwalitatief onderzoek, welke productinformatie stond verspreid (ik kan het me oprecht niet bedenken) en nieuwe tabbladen is voor mij juist een feature, niet een bug (anders gebruik ik de vergelijker wel).

Na wat spelen met de huidige situatie merk ik:

Nadelen:
  • Meer zoeken (knoppen voor specificaties enzo staan nu weer ergens anders)
  • Meer klikken om tot gezochte informatie te komen (3 ipv 1 klik)
  • Bij een verkeerde klik ben ik alle informatie kwijt en moet ik opnieuw beginnen
  • Minder overzicht (alles staat in een slider gepropt)
  • Meer white(black)space
  • Kan voor zo ver ik zie kan ik niet meer duidelijk linken naar een pagina met specificaties (link om direct bij specifcatieoverzicht te komen zonder nog door te moeten klikken)
Voordelen:
  • Heb ik helaas nog niet kunnen vinden :(
Het zou fijn zijn om meer te horen over wat de motivatie voor deze aanpassing is. Het lijkt er nu op dat er veel tijd en energie wordt gestoken in dingen die niet echt nuttig zijn of een verslechtering zijn.

Ook lijkt het te passen in de rode draad die we bij eerdere aanpassingen in de PW zagen. Aanpassing op basis van de "de gemiddelde gebruiker" die haaks staan op de behoeften van tweakers. Maar vervolgens lijkt het echte gesprek hierover helaas niet aan te worden gegaan. Dat vind ik eigenlijk lastiger dan de aanpassing zelf.

Voorstel voor een mogelijke oplossing: "Tweakers Mode" Pricewatch

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• TheProst
  • Registratie: November 2024

TheProst

comparison is the thief of joy

TheProst schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:01:
Bij mij slide hij te ver en zie ik een groot leeg vlak. Ik gebruikt chrome op windows 11 met resolutie 1920x1080. moet ook de pijl om de Slide weg te halen niet naar de andere kant op wijzen?[Afbeelding]

Ook precies het zelfde wat @Omni zegt, ik heb het gevoel dat ik veel meer moet klikken om bij de informatie te komen dan normaal. Als je op een van de links klikt om naar een #section te gaan moet je daarna weer klikken om te zien wat je wilt. Als je op vraag en aanbod klikt kom je naar de section waar je niks zien om vervolgens weer te klikken om pas de advertenties te zien. Ik vind het wel fijn dat test resultaten makkelijker te zien zijn. Het is nu 2 klikt ipv 1 klik en ver te moeten scrollen.

Ik denk dat je de slide eigenlijk meot weg laten en het design gewoon op de "oude" Manier moet doen. Al zou ik het geweldig vinden om die keuzes tussen specifikaties en test resulten (Of test resultaten in appart tab) te behouden.
Nog een toevoeging. Als de slide-in zichtbaar in verspringt de rode bar bovin in naar rechts toe. Het is ook onlogisch om van een product naar gebruiker reviews te gaan, Alle review en als je daar dan bij iemand volledige review klikt, wordt je weer naar een andere pagina gestuurd. Waar je dus voorheen ook met 2 kliks was ben je er nu met 3.
Bij de slide-ins werken ook de karma badges niet. Als je erop klikt doet die niet veel.

[ Voor 11% gewijzigd door TheProst op 19-01-2026 13:38 ]

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Bij een nieuw artikel. Ook chaos/rommelig. Reviews door gebruikers staat stuk van de kant.
uitvoering: GL.iNet Mudi 7 (GL-E5800)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClS0yus28AuQ_hmXk2f-cnmxTcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Sx21zh4oVXE1B0jKEU6XcMF.png?f=fotoalbum_large

Verder Discussies en vragen. Jammer dat het weg is. Handig tabje om zo meteen de topics te zien of er toch veel problemen waren, of juist hoe populair iets was.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

RobbyTown schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:24:
Bij een nieuw artikel. Ook chaos/rommelig. Reviews door gebruikers staat stuk van de kant.

[Afbeelding]

Verder Discussies en vragen. Jammer dat het weg is. Handig tabje om zo meteen de topics te zien of er toch veel problemen waren, of juist hoe populair iets was.
Als ik dat artikel pak staat ook veel scheef. Zelfs de navigatie staat te hoog.
Daarnaast is het qua functionaliteit echt achteruit gegaan op desktop (Mobiel nog niet gekeken). Het is sowieso veel meer klikken en ik stoor mij enorm aan de slide-in wat echt niet fijn werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnKGLRFCNacWo3IQ_GgbCxUGszI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TonIgMXqjiViI7hIEvxRyDrP.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Oke net even op mobiel gekeken maar hier snap ik het niet helemaal. Het had prima kunnen werken als daar de tabjes gewoon direct zichtbaar waren en je eenvoudig heen en weer zou kunnen. Echter als je specificaties opent is dat weer een aparte slide-in en moet je eerst terug voor de rest. Snap deze keuze niet helemaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Brummetje op 19-01-2026 12:55 ]

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:17
Dit voelt echt als een mobile only UX ontwerp. Met een rechtse slider die eerst niks toont en dan op het midden van de pagina informatie geeft. Ook doet die slider er een paar seconden over om te openen.
Dit had veel beter met tabjes kunnen werken. (zoals het altijd deed). Of gewoon openklappen wanneer je op de pagina zit. Zo heel moeilijk is dat niet, en ja dat is prima mobile vriendelijk te maken.
RobbyTown schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:24:

[Afbeelding]

Ook de reden waarom het weg is. Adverteerders vinden het niet leuk dat er negatieve reacties op producten kunnen zijn.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Laten we eens even naar het doel van de verandering. Citaat:
één oogopslag kunt oriënteren op alle informatie die we over dit product beschikbaar hebben. Mogelijk is dit zelfs al voldoende informatie en ben je hiermee al geholpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwJQWJO-9rmQtpJdB7TGozBhIMY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SHmDCVEtcT9d64WfSgxE9obj.png?f=user_large

Op welke manier bereikt deze karige informatie in hemelsnaam dit doel? Er wordt vermeld:
  • Schermdiagonaal: Nou dat wist ik al, om te beginnen wordt dat al duidelijk uit het modelnummer en voor wie geen modelnummer kan ontcijferen, die persoon heeft op de 85"-uitvoering geklikt om hier te komen.
  • Paneeltype: Dat een paneel LCD is of OLED is volstrekt onvoldoende, omdat er een enorm bereik zit in beide technologieën. Bij LCD wil je te allen tijde weten of het een VA/IPS is en je wilt te allen tijde weten of er randverlichting, directe verlichting, FALD of miniled is gebruikt. Bij een OLED-televisie wil je te allen tijd weten of het om WOLED of QD-OLED gaat en zaken zoals MLA en 4-stack zijn eveneens primaire gegevens om televisies te kunnen vergelijken.
  • Ultra HD: Dat zijn alle televisies van de laatste 10 jaar. Dit levert de bezoeker nul informatie op.
  • 100 Hz: Eén van de meest nutteloze specificaties aan een moderne televisie is de hoeveelheid Hz. 100 Hz dateert uit de beeldbuistijd en is niet relevant. Tweakers zou kopers niet moeten aanmoedigen om hierop te selecteren.
  • Tizen: Hier erken ik dat het weten van het besturingssysteem enige waarde kan hebben, doch de informatie is ook redelijk vaak impliciet: Klik je op een LG, dan weet je al dat het WebOS is en klik je op Samsung, dan weet je dat het Samsung is. In sommige gevallen zal dit wél informatie verstrekken, aan een lezer die minder goed op de hoogte is of bij fabrikanten die meerdere besturingssystemen leveren, dus op zich geen bezwaar tegen het vermelden.
  • HDR-ondersteuning: Ieder televisie van tegenwoordig ondersteunt HDR, hetwelk niet veel meer betekent dat de televisie HDR-signalen snapt. Het zegt niets over of de televisie ook iets met HDR kan, en daarmee wordt de lezer nutteloze informatie verstrekt. Omdat iedere televisie HDR-signalen snapt wordt geen bezoeker op nuttige wijze geïnformeerd bij het kiezen van een televisie.
Andere relevante gegevens bij het uitkiezen van een televisie ontbreken, zoals max. helderheid. "HDR" heeft geen informatie, maar velen zijn wel op zoek naar bijvoorbeeld ondersteuning van Dolby Vision.

Excuseer voor de harde woorden, maar ik vind het te idioot voor woorden dat iemand oprecht zou kunnen denken hoe dit een verbetering kan zijn.

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38
Bugje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO9yVGzyvuz3EyV25xtravAeOr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8FHcEzEiq5OKhQ3o1zMAJzN5.png?f=fotoalbum_large

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kuch, fijn dat de PO er is, maar potverdrie dames en heren Tweakers, dit gaat echt niet goed. En dat gaat het al heel lang niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02
De PW is mijn primaire prijs/specsvergelijker en ik gebruik deze al vanaf de start.
Alles wat er nu fout gaat is hier al beschreven en ik zal dat niet overtikken maar deze "verbeterde productpagina" voelt aan als een totale enshittification.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik ben het volledig eens met de in dit topic en de reacties op het fp artikel genoemde kritiek. Het is echt geen verbetering. Ik hoop dat hier nog aanpassingen op komen of de mogelijkheid om terug te gaan naar de oude situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Toet3r op 19-01-2026 14:00 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:01

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de bovengenoemde punten. Dit lijkt toch echt op twee manier ontzettend fout te zijn gegaan: allereerst de keuze voor het design, maar als tweede toch ook de staat waarin het nu is gereleased. Het is overduidelijk ontzettend buggy, maar rendering fouten die een degelijke tester binnen 5 minuten zou moeten kunnen vinden. Hoe kan het dan dat dit alsnog wordt gereleased? Puur omdat de sprint nu "klaar" is? Dit gebeurde laatst ook al met de forum fonts...

Ook qua filosofie is deze aanpassing onlogisch. Voor mij (en ik denk voor velen) is de pricewatch primair een prijsvergelijker, en secundair een specsvergelijker. Ik wil dus bij het openen van een product in één oogopslag alle prijzen kunnen zien, en met hoogstens 1 extra klik alle specificaties en de prijsgeschiedenis. Dit is nu een stuk ingewikkelder.

En een flyout: misschien acceptabel op een telefoon, maar op desktop is het verschrikkelijk. Dit zien jullie zelf kennelijk ook gedeeltelijk in - gezien de flyout op een groot scherm wat extra naar links wordt gehaald. Maar dat maakt het eigenlijk alleen nog maar erger!

Al met al voelt het alsof jullie een lesje product page design bij Belsimpel hebben genomen; en dat is helaas geen compliment want hun productpagina's zijn ook een ellende.

Ik kom hier al bijna 17 jaar elke dag met veel plezier, maar begin me wel steeds meer te ergeren aan de design keuzes. Waar het eerst alleen de FP was - waar ik niet super veel kom, begint de pricewatch nu helaas ook steeds moeilijker in gebruik te worden en blijft het forum toch ook niet ongeschaad...

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 19-01-2026 14:01 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:56
Omni geeft het ook aan maar alles kost nu veel meer kliks om bij informatie te komen. Wat mij betreft echt een enorme achteruitgang.
Daarnaast als ik op mobiel de slide-in open heb. Die handmatig sluit door op het pijltje te klikken en daarna ga ik een swipe doen om terug te gaan naar de vorige pagina. Dan opent hij de modal weer....
Op desktop hetzelfde. Niet echt gebruikersvriendelijk vanuit mijn perspectief.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:19

SECURITEH

Man of legend.

Ik ben het er helemaal mee eens, die slide in heeft geen enkele meerwaarde en hinderd verdere interactie met de site eerder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZ7MDNMqeai6GV7Zhy9aCuNsiis=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0U2PKdcnHMverbOicHf78QFI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9h0cvMsrPPun19S9BzC_o4WEUjs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6qoglFVrsPYFamN9PIpIw2K.jpg?f=fotoalbum_tile
Dit voelt echt als veranderen om het veranderen en niet om een meerwaarde te creeren.

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:38
het wordt dan wel genoemd in .plan maar die kunnen ze volgens mij beter hernoemen naar .uitgevoerd :+
een hoop zaken voelen toch als niet getest.

Ik dacht ook dat dit soort zaken in .plan benoemd werden en dat het dan naar de Beta ging. maar tegenwoordig testen we gewoon in de production :7

Maar zonder gekheid. kan er uitleg komen hoe deze features tot stand zijn gekomen? i.p.v. de management change bingokaart te vullen? Wellicht komt het wat cru over maar er is de laatste tijd al veel commentaar feedback op dit soort wijzigingen, maar we duwen de volgende gewoon weer door :F

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik gebruik de "Ode aan Henk legacy CSS" en daar is het ook verschrikkelijk. Ode aan Henk.
Geen slide ins, alles staat gewoon onder elkaar, blijkbaar werkt die niet in die css. Ik ga ervanuit dat die niet ondersteund wordt? Edit; ik moest doorklikken. Zit ik lekker op een wide-screen, moet ik alsnog in een kleine window navigeren :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAsJTKwjEK6OwH-Frj4eBpCSXs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QfZ6dfQHV9BdT1ChE1d11vyM.png?f=fotoalbum_large

En waarom staan alle specificaties niet standaard open?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhwQR4sEHOYFw7_RZBdwiOcbyac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q4gS6eZPkieMVgg7WzWabsVT.png?f=fotoalbum_large
Overigens mis ik die nu ook. Ik persoonlijk gebruikte dat nog wel eens.

[ Voor 49% gewijzigd door Kecin op 19-01-2026 14:36 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Frikandel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Wat een achteruitgang. Ik snap de gedachte dat het handig is om een overzicht te hebben met alles op een pagina; het eerste wat je voorheen zag was alleen de prijslijst en een paar summiere details. En ik snap best dat veranderingen even wennen kunnen zijn, maar dit is echt een achteruitgang. Het voelt als een verandering om het net iets eenvoudiger te maken voor nieuwe gebruikers ten koste van mensen die al bekend zijn met de pricewatch.

De slide-ins voelen erg rommelig en herhalen content die je al hebt gezien. De overzicht pagina heeft allerlei verschillende breedtes door elkaar gebruikt. De animatie is overbodig en lang en het is duidelijk dat deze verandering niet is getest op een 4k scherm gezien de lege ruimte aan de rechterkant. Het is erg irritant dat de knoppen bovenin naar de samenvattingen gaan en niet gewoon naar waar je heen wilt, namelijk de inhoud en niet een samenvatting ervan.

Mijn verzoek: terug naar de tekentafel en iets meer rekening houden met de UX van een desktop-gebruiker.

Edit/toevoeging: Als reden voor het redesign staat in het .plan artikel o.a.: "Zo moesten gebruikers vaak nieuwe tabbladen openen om de informatie te vinden die ze zochten". Maar dit redesign maakt de terugknop om naar de vorige pagina te gaan met mijn muis vervelender om te gebruiken, omdat ik zo veel acties moet doen om de basis informatie te bekijken en alle popupjes die ik heb gezien nog een keer door moet. Daardoor ga ik juist meer tabbladen gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Frikandel op 19-01-2026 17:24 . Reden: toevoeging ]

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
SECURITEH schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:16:
Ik ben het er helemaal mee eens, die slide in heeft geen enkele meerwaarde en hinderd verdere interactie met de site eerder.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dit voelt echt als veranderen om het veranderen en niet om een meerwaarde te creeren.
Alleen deze screenshot al. Dan heb je tabs in de pagina (Prijzen, Specificaties, etc) en in plaats van dat die gewoon werken als tabs, waarbij als je een van de tabs selecteert die informate wordt weergegeven, werken ze niet als tabs, maar voeren ze je naar een sectie op de pagina en die sectie geeft dan nog geeneens alles weer dus moet je op een knop drukken om een modal te openen.
En om het feest compleet te maken, die modal heeft weer dezelfde tabs! :F

Wat is de meerwaarde van al deze extra stappen en die modal?

• Traxas83
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:22
Toch even getest op mobiel voordat ik feedback geef en ja, op de telefoon houden deze wijzigingen iets meer steek. Werkt redelijk OK. Ik ben geen fan van het aanklikken van een toplink om dan te verspringen naar een ander punt op de pagina, zonder duidelijke retour-knop, maar goed, het werkt.

Op desktop is het helaas echt niet goed... het spijt me. Ik ga even aannemen, ook aan de reacties te lezen, dat medetweakers de pricewatch vooral op PC gebruiken. Een blanco insert aan de rechterkant om de info meer naar het midden te schuiven, doet het niet. Misschien toch de optie geven in de UI of detectie op basis van toestel?

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Ik durf de PW niet meer te openen na deze aanpassing en alle negatieve ervaringen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:03

Zorian

What the fox?

Wat een gigantisch verschrikkelijke verandering, ik moest zoeken naar waar alles was en het oogt veel te chaotisch en druk. Veel teveel informatie onder elkaar, doe mij de oude situatie maar terug alsjeblieft.
Het feit dat de knoppen van specificaties/prijzen/reviews nu half "onzichtbaar" zijn omdat ze amper nog opvallen als een simpel klein hyperlinkje met een berg dingen eromheen maakt het ook niet veel beter. Dat je vervolgens nog eens 1-2 keer moet doorklikken, en dan ook nog eens alles weer moet uitklappen is ook echt een gigantische achteruitgang.
Wat mij betreft mag dit onmiddelijk teruggedraaid worden, of geef op zijn minst de keuze te switchen naar het oude design.

//Edit: Nog iets raars wat me opvalt is de inconsistentie, meeste dingen zijn links aligned en dan staan reviews ineens center/rechts aligned. :?

[ Voor 62% gewijzigd door Zorian op 19-01-2026 15:40 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik kom hier al best lang en begin me steeds meer te ergeren aan de vreemde UI/UX keuzes die gemaakt worden. Dat begon al op de FP met een complete re-design en ook het aanpassen van de moderatie pop-ups. Gelukkig heb ik dat allemaal grotendeels met custom CSS kunnen wijzigen. Daarnaast vinden er ook regelmatig beta testjes plaats zonder opt-out.

De Pricewatch gebruik ik bijzonder vaak en is heel erg strak en herkenbaar opgezet. Duidelijke tabjes die ik inmiddels blind weet te vinden. Maar nu heb je ineens alle informatie op één pagina staan.. dat is veel te veel informatie en helemaal niet handig.

Ik heb nu totaal geen overzicht meer, weet niks direct te vinden, de back button is onvoorspelbaar en ik moet vaker klikken voor dezelfde informatie. Eigenlijk is de oude pricewatch nu onder een rare slide-in bar gezet. Wie heeft dit bedacht en waarom? Dit werkt toch helemaal niet prettig.. het is ook nog eens traag omdat je op een zinloze animatie moet wachten. Bij producten zie ik ook een AI samenvatting, voegt dat echt wat toe? Dat gedeelte is ook nog eens scrollbaar.

Op de mobiele site word ik ook nog niet heel erg blij. Er is meer AI samenvatting zichtbaar dan daadwerkelijke specificaties. Die moet ik namelijk met een extra klik openen via 'bekijk alle specificaties'. V&A is ook vervelend om te bereiken. Of helemaal onderaan de pagina, of je moet eerst horizontal scrollen zodat het tabje zichtbaar is. Eenmaal in V&A past er ook maar één advertentie op m'n grote S25U scherm. Een groot deel van de pagina is witte padding.

Ga aub terug naar de tekentafel en cancel deze release, dit is onwerkbaar.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:23

WCA

De meeste veranderingen kan ik op zn minst tolereren. Maar dit voelt als een soort vibe-code stagiair project, ik denk dat de meeste bovenstaande comments een heel aardig beeld geven.

Share and Enjoy!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008

Nemean

3:16

Ik blijf het knap vinden hoe dit soort wijzigingen telkens in een productie-/liveomgeving belanden, terwijl er uiteindelijk niemand echt blij van wordt.

Eerst de veelste lange artikelen op de frontpage (die eerder nog een pagination hadden), daarna wijzigingen in de tekst-grootte en dan nu deze wijziging.

Misschien moet Tweakers eens overwegen een testgroep op te stellen bestaande uit Tweakers-leden. Plaats een formulier op de voorpagina waar men zich kan aanmelden om dit soort releases vooraf te testen, voordat ze live gaan. Ik durf er gerust op te wedden dat het overgrote deel van de mensen die in dit topic reageren dit zelfs gratis zou doen puur omdat ze Tweakers beter willen maken.
Freek1710 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:55:
Op de productdetailpagina vind je nu alle belangrijke informatie van het product, zodat je je in één oogopslag kunt oriënteren op alle informatie die we over dit product beschikbaar hebben.
Wellicht in één oogopslag, maar het forceert de gebruiker meerdere klikken wat eerder niet het geval was.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:17
Frikandel schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:35:
Het voelt als een verandering om het net iets eenvoudiger te maken voor nieuwe gebruikers ten koste van mensen die al bekend zijn met de pricewatch.
En zelfs daar faalt deze aanpassing GIGANTISCH. Het is heel erg druk geworden waardoor je geheel niet weet waar je de relevante informatie kan vinden. Iemand die deze pagina voor het eerst bezoekt (zonder voorkennis) zal direct de pagina sluiten en een andere vergelijker openen. De pagina is geheel onintuïtief op deze wijze.

Nee, dit is énkel ontworpen voor mobiele gebruikers. Waarna ze 10 minuten voor vrijgave zich bedachten van: "we hebben ook nog desktop gebruikers, oeps! ff snel fixen!!" Deze interface is slechter dan Windows 8. En dát is toch wel een prestatie.

Maar geen goede.

Ik heb even een mockup designtje gemaakt hoe ik de pagina zou indelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Opb5Uo5Sj33sPdHdLcnFIn7QMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pP8ZDRegu5LsGmqsC4VXTA9I.png?f=fotoalbum_large

Prijzen toont direct alle prijzen met filters. Eronder staat de redactie review zodat je ook die direct kan lezen.
En de tabjes laten de specifieke zaken zien. (zonder popup/slider)

[ Voor 25% gewijzigd door ShadLink op 19-01-2026 17:02 ]

Pagina: 1