Feedback topic slide-ins op productpagina

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

jdh009

FP ProMod
Heel leuk en goedbedoeld, maar dit is een feedbacktopic met de titel “Feedback topic slide ins op productpagina’s”. Ik gebruik zelf al veel custom CSS, maar vind het nog te vroeg om dit nu al toe te passen zolang het feedbackproces nog loopt en de onderliggende implementatie hier, soort van nog, ter discussie staat. Wat heeft dit topic anders voor zin? (Hoef geen antwoord, dat is offtopic...)

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 03-02-2026 00:26 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

huh? In het kader van wtf ben ik de slide in kwijt? edit: als in een roll-back?
Het lijkt hier weer te werken.

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 03-02-2026 03:12 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:49
franssie schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 03:10:
huh? In het kader van wtf ben ik de slide in kwijt? edit: als in een roll-back?
Het lijkt hier weer te werken.
Slide in is er nog wel, alleen niet direct in je gezicht en meteen volledig geopend. Fijn!
Toevallig gisteravond nog in de PW gezocht, toen was het nog veel gedoe. Ook beter is dat je nu bovenaan de slide-in zelf een aantal tabs hebt. Dit scheelt wel heel wat scrollen en klikken. Volgens mij was dat eerder niet (of het is me in alle frustratie niet opgevallen?).

Ook al blijf ik van mening dat de slide-in op de desktop overbodig is en nog steeds niet veel toevoegt, leiden deze kleine verbeteringen nu in ieder geval tot wat afname van frustratie in het gebruik en het werken ermee.

edit: Het handigst lijkt het nu om op "bekijk alle xx prijzen" te drukken onder de shops opsomming zodat de slide-in zich opent wanneer die gewenst is. Dan hoef je niet naar "bekijk alle specificaties" te scrollen om de slide-in te openen.
Dit gemak werkt dan weer niet als er minder prijzen zijn getoond, bijv. maar 1-8 prijzen. Dan moet je toch eerst naar de samengevatte specificaties en daar op de knop drukken. Zie voorbeeld waar de knop er is en waar die weg is.
Misschien daarom een idee om voor de desktop een knop "open slide-in" of "open details" ergens bovenaan de pagina te zetten. Verandert mijn mening verder niet over de slide-in. Enkel wordt het daardoor misschien nog wat gebruiksvriendelijker en meer to-the-point in het gebruik.

[ Voor 35% gewijzigd door Aardwolf op 03-02-2026 05:57 ]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:01

Creesch

bla bla!

Freek1710 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:56:
[...]

Dankjewel! Zoals ik al heb gezegd en graag herhaal. We willen graag nadenken over andere manieren van weergeven die voldoet aan alle verschillende gebruiken van de pagina. Hiermee gaan we aan de slag als suggestie.
In dat geval wil ik graag mijn eerdere reactie nog even onder de aandacht brengen die ik anderhalve week geleden heb gepost. Simpelweg omdat, gezien de duimpjes, veel mensen er aan kunnen relateren.

Kort samengevat:
  • Zowel desktop als mobiel: Er mist context op de slide in. Er zou minimaal de product titel bovenaan moeten staan.
  • Desktop: De manier waarop de slide nu over de helft van de content heen staat is simpelweg rommelig.
De screenshots in mijn reactie zijn vijf minuten werk geweest vanuit mijn kant met CSS. Dus ik heb er het volle vertrouwen in dat een front-end developer dit zeer gemakkelijk tot iets werkbaar zou kunnen maken.

Uitgaande van de eerste screenshot zou het een leuke bonus voor mij zijn als we de optie krijgen om de slide in standaard te openen. Met relatief weinig aanpassingen arriveren we dan op een, voor mij, zeer werkbare situatie.

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Klopt het dat op mobiel de tabbladen weg zijn uit de slide-in? Die waren er eerst toch wel?
Als je nu vanuit alle prijzen naar de specs wil, dan moet je eerst terug naar de overzichtspagina.

En de bonus vraag ;) welk product is er te zien op het screenshot?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axUIZwXwfEyKPa480yqMdI7yCC4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rb9yreaI5I0qGHaoXBjhEtEi.png?f=fotoalbum_large is

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:30
Het nieuwe vraag&aanbod bij een product uit de pricewatch is wel irritant. Sorry dat ik het zo zeg. Ik heb wat items in mijn verlanglijstje staan, die staan in mijn tracker. Soms klik ik daar even op om te kijken wat de prijzen doen en snuffel ik even door de aangeboden items. Maar om het V&A te kunnen zien moet ik nu eerst naar beneden scrollen, en dan zie ik nog niks tot ik op de link klik en de slide-in tevoorschijn komt.
Voelt een beetje als onnodige extra stappen. Zeker als het maar 1 V&A advertentie is. Men zou er ook voor kunnen kiezen om op die pagina alvast de eerste 5 ofzo te laten zien.. en dan klikken voor meer.

*sowieso

• Settler11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:31
DonJunior schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:19:
Het nieuwe vraag&aanbod bij een product uit de pricewatch is wel irritant. Sorry dat ik het zo zeg. Ik heb wat items in mijn verlanglijstje staan, die staan in mijn tracker. Soms klik ik daar even op om te kijken wat de prijzen doen en snuffel ik even door de aangeboden items. Maar om het V&A te kunnen zien moet ik nu eerst naar beneden scrollen, en dan zie ik nog niks tot ik op de link klik en de slide-in tevoorschijn komt.
Voelt een beetje als onnodige extra stappen. Zeker als het maar 1 V&A advertentie is. Men zou er ook voor kunnen kiezen om op die pagina alvast de eerste 5 ofzo te laten zien.. en dan klikken voor meer.
Je feedback zal vast vanaf een mobiel zijn geweest? Je kan op een productpagina bij de 'tabs' menu horizontaal swipen. Dan zie je menu V&A weer, klik, Helpt dit? :)

• DonJunior
Settler11 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:59:
[...]

Je feedback zal vast vanaf een mobiel zijn geweest? Je kan op een productpagina bij de 'tabs' menu horizontaal swipen. Dan zie je menu V&A weer, klik, Helpt dit? :)
Nee is vanaf mijn pc. Google Chrome op een 3440x1440 scherm. Resolutie genoeg zou je zeggen.

Ik kom op de product pagina, klik vervolgens HELEMAAL rechts bovenin op 'Vraag en Aanbod', dan schiet het scherm naar beneden.. om vervolgens nog niks te zien.. en moet ik nogmaals klikken om dan een modal in het beeld te krijgen.

Klik voor groot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-TQpqzI3n7L1BogF1Md78Ui-9A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mz8yYklGVw10UIS7KKKlw2lm.png?f=user_large

Klik voor screenshot op ware resolutie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxR4QU41hogMsSoIoR4MSwt9Hcg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8tbK34icEMXqIcjtjwX0n7em.png?f=fotoalbum_medium

Dit ziet er niet best uit.. De slide-in komt VOOR al de content terwijl er ruimte genoeg is op het scherm rechts..

*sowieso

• Creesch

Creesch

bla bla!

Creesch schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:54:
[...]

In dat geval wil ik graag mijn eerdere reactie nog even onder de aandacht brengen die ik anderhalve week geleden heb gepost. Simpelweg omdat, gezien de duimpjes, veel mensen er aan kunnen relateren.

Kort samengevat:
  • Zowel desktop als mobiel: Er mist context op de slide in. Er zou minimaal de product titel bovenaan moeten staan.
  • Desktop: De manier waarop de slide nu over de helft van de content heen staat is simpelweg rommelig.
De screenshots in mijn reactie zijn vijf minuten werk geweest vanuit mijn kant met CSS. Dus ik heb er het volle vertrouwen in dat een front-end developer dit zeer gemakkelijk tot iets werkbaar zou kunnen maken.

Uitgaande van de eerste screenshot zou het een leuke bonus voor mij zijn als we de optie krijgen om de slide in standaard te openen. Met relatief weinig aanpassingen arriveren we dan op een, voor mij, zeer werkbare situatie.
@Freek1710
In het kader van "screenshot zijn mooi, een demo werkt nog beter" heb ik een userscript in elkaar geknutseld die mijn feedback in de praktijk brengt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
// ==UserScript==
// @name        T.net pricewatch slidein alternatief demo
// @match       https://tweakers.net/pricewatch/*/*.html
// @version     1.0
// @author      creesch
// @description Laat de slide in meer werken als gewone tabs
// @run-at      document-idle
// ==/UserScript==

// "Instellingen" pas onderstaande variabelen aan
const defaultTab = "prices"; // Of 'specifications', reviews zijn standaard niet altijd aanwezig.
const alwaysOpenSlideIn = true; // Zet op false als je wel de andere aanpassingen wil maar niet standaard de slide open.
const showProductHeader = true; // Zet op false om de slidein gebruik te laten maken van de volledige pagina hoogte.
const hydrationTimer = 200; // Milliseconden. De knoppen die de slider activeren zijn niet direct beschikbaar. Pas deze waarde omhoog aan als dit script niet lijkt te werken.

// Minimale CSS aanpassingen
const sheet = new CSSStyleSheet();
sheet.replaceSync(`
.dropdown-menu,
twk-price-alert-popup,
twk-product-collection-popup,
.selectedProductsPopup,
.lg-container.lg-show {
    z-index: 999999 !important;
}

.modal.slide-in[active] .modal__container {
    animation-delay: 0s !important;
    animation-duration: 0s!important;
}

.modal.slide-in .modal__body, .modal.slide-in .modal__footer, .modal.slide-in .modal__header {
    width: auto;
}

.modal.slide-in .modal__container {
    margin: auto !important;
    left: 0 !important;
    right: 0 !important;
}
`);
document.adoptedStyleSheets = [...document.adoptedStyleSheets, sheet];

// Shenigans met moderne frameworks, document-idle is geen goede indicator.
function waitForElement(selector) {
  return new Promise((resolve) => {
    if (document.querySelector(selector)) {
      return resolve(document.querySelector(selector));
    }
    const observer = new MutationObserver((mutations) => {
        observer.disconnect();
        resolve(document.querySelector(selector));
      }
    });
    observer.observe(document.body, {
      childList: true,
      subtree: true,
    });
  });
}

const wait = (ms) => new Promise((resolve) => setTimeout(resolve, ms));

function adjustForProductHeader() {
  // Zorg dat de header mooi in beeld staat
  window.scrollTo(0, 0);
  // Bepaal de hoogte van de product header en gebruik deze
  const headerEle = document.querySelector(".header-grid");
  const headerHeight = headerEle.offsetHeight;
  document.querySelector("twk-product-detail-page-slide-in").style.top =
    `${headerHeight}px`;

// Verwijder inert attribute zodat we ook met de product header dingen kunnen doen.
  document
    .querySelectorAll("[inert]")
    .forEach((ele) => ele.removeAttribute("inert"));
}

function slideInIsOpen() {
  return location.hash.startsWith("#slide-in:prices");
}

(async function () {
  // Open de slide in automatisch als deze nog niet open is.
  if (alwaysOpenSlideIn && !slideInIsOpen()) {
    const slideInButtonEle = await waitForElement(
      `button.btn[data-modal="twk-product-detail-page-slide-in"][data-target-section="${defaultTab}"]`,
    );
    // Something something moderne frameworks.
    await wait(hydrationTimer);
    slideInButtonEle.click();
  }

if (showProductHeader) {
    // Easy mode
    if (slideInIsOpen()) {
      adjustForProductHeader();
    }
    // En nu moeten we nog alle momenten afhandelen waar de slidein nog niet open is.
    document.addEventListener("click", async (e) => {
      // Check if the clicked element OR any of its parents match the selector
      const slideInTargetButton = e.target.closest(
        '[data-modal="twk-product-detail-page-slide-in"]',
      );
      if (slideInTargetButton) {
        await waitForElement('twk-product-detail-page-slide-in');
        await wait(50);
      }
    });
  }
})();
Met de standaard instellingen ziet het er dan zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNwOtu1dR9pcj0kdSrzXNoJ0MFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wl7csSkOAQZw4asH4Tnj6B5N.png?f=fotoalbum_large

Bovenaan in het script staat ook een rijtje variabelen als stand-in voor instellingen om mee te experimenteren
JavaScript:
1
2
3
4
5
const defaultTab = "prices"; // Of 'specifications', reviews zijn standaard niet altijd aanwezig.
const alwaysOpenSlideIn = true; // Zet op false als je wel de andere aanpassingen wil maar niet standaard de slide open.
const showProductHeader = true; // Zet op false om de slidein gebruik te laten maken van de volledige pagina hoogte.
const hydrationTimer = 200; // Milliseconden. De knoppen die de slider activeren zijn niet direct beschikbaar. Pas deze waarde omhoog aan als dit script niet lijkt te werken.
Disclaimer voor tweakers die het script willen gebruiken: Ik heb e.a. getest en geprobeerd gebruiksvriendelijk te maken. Maar er zitten nog wel wat quirks in aangezien ik het in eerste instantie heb gemaakt als demo. Mochten er echter suggesties zijn en mogelijke verbeteringen dan voer ik deze graag door ;)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:49

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het valt mij op dat als ik van het forum naar een product klik, ik nog steeds op de oude interface terecht kom, waar vanuit ook de forumdiscussies nog te zien zijn. Voorbeeld:

product: LG OLED C7

... en dan is het ook gelijk de oude Pricewatch, dus toppie. :9 Er staat dus nog wel iets van de oude interface on-line. Pas als je dan in de broodkruimels gaat klikken, komt de nieuwe Pricewatch in beeld.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dmantione schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:23:
Het valt mij op dat als ik van het forum naar een product klik, ik nog steeds op de oude interface terecht kom, waar vanuit ook de forumdiscussies nog te zien zijn. Voorbeeld:

product: LG OLED C7

... en dan is het ook gelijk de oude Pricewatch, dus toppie. :9 Er staat dus nog wel iets van de oude interface on-line. Pas als je dan in de broodkruimels gaat klikken, komt de nieuwe Pricewatch in beeld.
Dat komt doordat de LG OLED C7 niet één product is, maar een productgroep (verschillende formaten). Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde als navigeren naar bijvoorbeeld categorie: Videokaarten . Daar heb je ook nog de oude tabjes en forumdiscussies. De nieuwe slide-in wijzigingen zijn alleen op product niveau doorgevoerd.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:04

koku

Tnet Devver
Binnen de Pricewatch hebben we inderdaad Producten en Uitvoeringen. Allebei hebben ze hun eigen pagina. Als een product maar 1 uitvoering heeft, is er geen losse productpagina.

• Settler11
DonJunior schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:13:
[...]

Nee is vanaf mijn pc. Google Chrome op een 3440x1440 scherm. Resolutie genoeg zou je zeggen.

Ik kom op de product pagina, klik vervolgens HELEMAAL rechts bovenin op 'Vraag en Aanbod', dan schiet het scherm naar beneden.. om vervolgens nog niks te zien.. en moet ik nogmaals klikken om dan een modal in het beeld te krijgen.

Klik voor groot:

[Afbeelding]

Klik voor screenshot op ware resolutie

[Afbeelding]

Dit ziet er niet best uit.. De slide-in komt VOOR al de content terwijl er ruimte genoeg is op het scherm rechts..
mm, apart dat bij jou het menu stuk (waar oa link Specificaties, V&A etc. staat zo breed is. Bij mij staat het 'compact' net zoals bij de post onder je.

• koku

koku

Tnet Devver
Creesch schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:08:
[...]

@Freek1710
In het kader van "screenshot zijn mooi, een demo werkt nog beter" heb ik een userscript in elkaar geknutseld die mijn feedback in de praktijk brengt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
// ==UserScript==
// @version     1.0
// @author      creesch
// ==/UserScript==

sheet.replaceSync(`
.dropdown-menu,
twk-price-alert-popup,
.selectedProductsPopup,
.lg-container.lg-show {
}

}

.modal.slide-in .modal__body, .modal.slide-in .modal__footer, .modal.slide-in .modal__header {
}

}
`);

}
        observer.disconnect();
      }
    });
    });
  });
}

window.scrollTo(0, 0);
    `${headerHeight}px`;

// Verwijder inert attribute zodat we ook met de product header dingen kunnen doen.
  document
}

}

(async function () {
      `button.btn[data-modal="twk-product-detail-page-slide-in"][data-target-section="${defaultTab}"]`,
    );
  }

if (showProductHeader) {
    // Easy mode
    if (slideInIsOpen()) {
    }
    // En nu moeten we nog alle momenten afhandelen waar de slidein nog niet open is.
      );
        await wait(50);
      }
    });
  }
})();

[Afbeelding]

Bovenaan in het script staat ook een rijtje variabelen als stand-in voor instellingen om mee te experimenteren
JavaScript:
1
2
3
4
5
Disclaimer voor tweakers die het script willen gebruiken: Ik heb e.a. getest en geprobeerd gebruiksvriendelijk te maken. Maar er zitten nog wel wat quirks in aangezien ik het in eerste instantie heb gemaakt als demo. Mochten er echter suggesties zijn en mogelijke verbeteringen dan voer ik deze graag door ;)
Bedankt dat je hier de moeite voor neemt. Voor mijn beeldvorming: welk probleem probeer je hier precies op te lossen? Is het puur dat de positie van de slide-in onhandig is? Het is trouwens niet helemaal duidelijk in jouw userscript dat er een modal is geopend en je niet meer door de pagina kan scrollen, maar dat kan bewust zijn omdat je alleen even het idee wilde laten zien.

Na de aanpassingen van gisteren, waarbij je bovenin de header op de 'specline' kan klikken, verschijnen de specificaties nu ook direct in beeld. En binnen de slide-in wordt 'Alles sluiten' nu ook onthouden. Het aantal kliks om bij de specificaties te komen is nu hetzelfde als voor de slide-in.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:58:
Na de aanpassingen van gisteren, waarbij je bovenin de header op de 'specline' kan klikken, verschijnen de specificaties nu ook direct in beeld. En binnen de slide-in wordt 'Alles sluiten' nu ook onthouden. Het aantal kliks om bij de specificaties te komen is nu hetzelfde als voor de slide-in.
Niet als je op Specs in de 'tab' bar klikt..

• koku

koku

Tnet Devver
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:06:
[...]

Niet als je op Specs in de 'tab' bar klikt..
Klopt, dat is de in-page navigatie. Qua consistentie zou het niet duidelijk zijn als die als enige tablink iets anders zou doen toch?

• Creesch

Creesch

bla bla!

koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:58:
[...]

Bedankt dat je hier de moeite voor neemt. Voor mijn beeldvorming: welk probleem probeer je hier precies op te lossen?
Je kan zien dat ik reageerde op een eerdere reactie van mezelf met daarin een samenvatting van eerdere feedback die ik heb gegeven. Ik zal e.a. hieronder nog toelichten maar zit nu even op mijn telefoon en wil ook niet in herhaling vallen. Het zou dan ook fijn zijn als je de eerdere context ook gelezen hebt zodat we op één lijn zitten.
Is het puur dat de positie van de slide-in onhandig is?
Dat is een onderdeel, maar niet alles.
Het is trouwens niet helemaal duidelijk in jouw userscript dat er een modal is geopend en je niet meer door de pagina kan scrollen, maar dat kan bewust zijn omdat je alleen even het idee wilde laten zien.
Dat is bewust.
Zoals je kan zien opent mijn script direct de slide in en positioneert het zodat het precies over de content onder product header valt. Waarmee het de content waar deze overheen valt niet meer relevant is.
Fair, dat helpt al. Maar als je direct op een product pagina land moet je nog steeds een extra klik doen en dan ook even onthouden waar je moet klikken. Ik heb dan zelf liever de slide in standaard open zoals in mijn demo.

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:07:
[...]
Klopt, dat is de in-page navigatie. Qua consistentie zou het niet duidelijk zijn als die als enige tablink iets anders zou doen toch?
Er zijn 2 soorten mensen.
  1. Zij die het oude systeem begrepen en op die tablink klikten om de details te zien. Voor deze mensen mag elke optie in de tablink direct een slider met alle informatie openen. Alleen liefst zonder slider dan natuurlijk :P .
  2. Zij die het oude systeem niet begrepen, de tablinks niet gebruikten en informatie niet konden vinden. Dit zijn de mensen voor wie de verandering noodzakelijk was als ik deze thread goed begrepen heb. Maar die mensen snappen de tablink nog steeds niet en klikken er dus nog steeds niet op. Daar hoef je dus geen rekening mee te houden. Die mensen scrollen naar beneden om daar de informatie te vinden.
Dat is een andere vorm van consistentie.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
[...]

Qua consistentie niet, maar 90% klikt natuurlijk op "Specificaties" daar in plaats van op de spec line.
De vraag is ook of je uberhaupt in-page navigatie wil of dat je altijd direct naar de volledige data wil.

• DonJunior
Settler11 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:55:
[...]

mm, apart dat bij jou het menu stuk (waar oa link Specificaties, V&A etc. staat zo breed is. Bij mij staat het 'compact' net zoals bij de post onder je.
Zal wel een resolutie ding zijn denk ik? Of draai jij ook 3440x1440 ?

*sowieso

• Settler11
DonJunior schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:23:
[...]

Zal wel een resolutie ding zijn denk ik? Of draai jij ook 3440x1440 ?
Nee, ik keek ff op werk waar ik twee schermen naast elkaar heb. (venster uitgerekt)

Voorbeeld: https://i.imgur.com/PBjOZog.png

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

jdh009

FP ProMod
Lijkt mij wat dubbel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHrYdFnBGUbkxZOx4C68HGV5qkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0l2TAIgki4rOXpcycPIhlhLe.png?f=fotoalbum_large

Daarbij dus dat hij helemaal naar het midden schuift en dat je rechts (gebied vraagteken) in de lege ruimte niet kunt klikken om weer terug te gaan. Je moet dat in de lege ruimte links doen, of op het < klikken.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• koku

koku

Tnet Devver
Creesch schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:13:
[...]

Fair, dat helpt al. Maar als je direct op een product pagina land moet je nog steeds een extra klik doen en dan ook even onthouden waar je moet klikken. Ik heb dan zelf liever de slide in standaard open zoals in mijn demo.
Het hangt een beetje van de intentie van de gebruiker af of dat handig is of niet.
Op plekken waar de specline getoond wordt, linkt deze al direct door naar de geopende specificaties slide-in (bijvoorbeeld vanuit het productoverzicht van een categorie).

• Creesch

Creesch

bla bla!

koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:14:
[...]

Het hangt een beetje van de intentie van de gebruiker af of dat handig is of niet.
Op plekken waar de specline getoond wordt, linkt deze al direct door naar de geopende specificaties slide-in (bijvoorbeeld vanuit het productoverzicht van een categorie).
Hangt inderdaad van de intentie af. Daar ging ik al op in met mijn initiële feedback van anderhalve week geleden. Ik waardeer oprecht de reactie, maar als we hierover een gesprek voeren is dat wel context die ik daarbij belangrijk vind.

• koku

koku

Tnet Devver
Creesch schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:21:
[...]

Hangt inderdaad van de intentie af. Daar ging ik al op in met mijn initiële feedback van anderhalve week geleden. Ik waardeer oprecht de reactie, maar als we hierover een gesprek voeren is dat wel context die ik daarbij belangrijk vind.
Ik heb elk bericht gelezen in dit topic, maar veel loopt nogal door elkaar. Heb zelfs nog een aantal berichten geleden van jou erbij gezocht, voordat ik reageerde, maar daar zag ik 't ook zo snel niet in terug. Excuus als ik dat gemist heb. Ik probeerde het vooral voor mezelf even duidelijk te krijgen icm je userscript voor me.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik de PW hoofdzakelijk mobiel. Hoe het technisch is opgebouwd vind ik als gebruiker minder interessant dan hoe het in de praktijk werkt. Het is nu ofwel extra scrollen en dan klikken, ofwel een extra klik na de tablink om bij volledige informatie te komen (alle prijzen, alle specs, alle reviews etc). Snel heen en weer tussen wat voorheen de tabs waren kan niet meer. Ook de verwarrende inconsistenties in de navigatie vallen op. Wel direct naar alle specs of alle reviews vanuit de prijslijst maar niet meer vanuit de tablinks. Alles bij elkaar voelt het nu omslachtiger en onoverzichtelijker.

Soort van gerelateerd punt: Een groot deel van de meerwaarde van de PW (tov andere prijsvergelijkers) zit voor mij in community-elementen als de reviews. Dat die met de huidige 'tussenstap' ook dieper zijn weggestopt (specifiek knopje, extra klik) lijkt me eerlijk gezegd geen opsteker voor mensen die tijd steken in het schrijven van reviews.
edit:
Vermoed dat veel klachten zouden zijn opgelost als de 'tablinks' naar een slide-in verwijzen met de volle info (zoals vanaf de specline) ipv een tussenkopje op de overzichtpagina. Scheelt in ieder geval één onnodige extra klik.
Er ontbreekt echter nog productinfo op slide-ins, wat Creesch zegt.

[ Voor 17% gewijzigd door epoman op 03-02-2026 14:08 ]

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 22:03

Electrowolf

Mod met Liefde!

[...]

Juist andersom denk ik, ik vind het juist raar dat wanneer ik op een van die tabs druk ik daarna nog een keer op de zelfde knop in de pagina moet drukken om daadwerkelijk de gezochte inhoud te vinden. Je moet nu via die tabs route twee keer op specs (of reviews of prijzen) drukken voordat je ze te zien krijgt. Direct de opengeklapte pagina (slide-in) laten zien lijkt me logischer. Eventueel kan je wel de achterliggende pagina laten verspringen naar de relevante samenvatting op de overzichtspagina.

Mensen die samenvattingen willen zien scrollen daar zelf naar toe denk ik?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Settler11
jdh009 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:50:
Lijkt mij wat dubbel:
[Afbeelding]

Daarbij dus dat hij helemaal naar het midden schuift en dat je rechts (gebied vraagteken) in de lege ruimte niet kunt klikken om weer terug te gaan. Je moet dat in de lege ruimte links doen, of op het < klikken.
Escape knop kan ook. :+ Of je muis moet ook een back/forward knop hebben.

• Creesch

Creesch

bla bla!

koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:25:
[...]

Ik heb elk bericht gelezen in dit topic, maar veel loopt nogal door elkaar. Heb zelfs nog een aantal berichten geleden van jou erbij gezocht, voordat ik reageerde, maar daar zag ik 't ook zo snel niet in terug. Excuus als ik dat gemist heb. Ik probeerde het vooral voor mezelf even duidelijk te krijgen icm je userscript voor me.
Fair, kan me voorstellen dat het inderdaad een hoop is. De originele feedback die ik heb gegeven was deze reactie: Creesch in "Feedback topic slide-ins op productpagina". Waarin ik feitelijk twee zaken aangeef.

1. Mijn eerste punt:

Geef gebruikers de optie om de slide in modal standaard te openen als ze op een product pagina arriveren.
Mijn feedback moet dan ook niet gezien worden als een wholesale oplossing die werkt voor alle gebruikers. Ik denk namelijk dat gezien de andere gebruikersgroep die jullie schetsen niet makkelijk te doen is. Wat, mijn inziens, wel relatief eenvoudig valt te realiseren valt is om "power users" met minimale aanpassingen aan de slider tegemoet te komen en de informatie beter en directer beschikbaar te maken.

Want, ik heb duidelijk andere intenties als de gebruiker waar het nu voor is ontworpen. De aanpassingen die gedaan zijn helpen enigszins. Maar, er zijn legio plekken waar ik direct de volledige informatie zou verwachten. Om nog een voorbeeld te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAK0TSJEK2x7BxUbChhECxQTx8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kFmNspxewvxbSpEvTGPVflGM.png?f=fotoalbum_large

Als ik op de prijs klik verwacht ik al direct een volledig prijsoverzicht. En sowieso als ik de het aantal winkels klik verwacht ik, aangezien ik al van een samengevatte lijst kom dat ik direct uitkom op de volledige winkel lijst.

2. Mijn tweede punt

De modal werkt best aardig op mobiele browsers, niet op een desktop. Geef desktop gebruikers dan ook een desktop ervaring door de modal anders te positioneren.
....

Waarbij ik me overigens besef dat zowel op de desktop en mobiel er informatie mist in de model. Welk product ben ik naar aan het kijken? Als ik meerdere tabbladen open heb, zeker op mobiel en ik switch, dan moet ik dus eerst de modal sluiten om te checken welk product ik ook al weer open had.
Dit feedback punt bestaat dan weer uit twee onderdelen.
2.1. De rommelige desktop ervaring
De huidige desktop opzet met de slider half over de pagina heen is simpelweg rommelig vanuit mijn beleving. Het zorgt voor een hoop ruis omdat de onderliggende informatie er half afgekapt staat. Dat is het eerste ding wat ik heb aangepast, de slide in content even breed maken als de onderliggende content en hier overheen laten vallen. Hiermee wordt het rommelige aspect weggenomen en dit geeft op de desktop een prettiger overzicht.
2.2. De slide in verbloemt context die ik belangrijk vind
Dit feedback punt speelt ook op mobiele browsers. Namelijk, als de slider geopend is: "Welk product ben ik naar aan het kijken?". Je kan beargumenteren dat dit voor desktop bezoekers nog te zien is in de content op de achtergrond. Maar de helft van de informatie in de product header is niet zichtbaar. In mijn demo heb ik dit eenvoudig opgelost door de slider onder product header te plaatsen.

Als ik zelf in het product team zou zitten zou ik kijken naar een light versie van de product header om mee te nemen in de slider. Minimaal de naam van het product en de gekozen uitvoering zou ik daar verwachten.

Ik hoop dat het zo een stuk duidelijker is? :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Had iemand al gezegd dat de reviews onhandig zijn?
Ik vond het al zo raar dat er voor een populaire Logitech muis maar 1 review staat. Maar na klikken op Gebruikersreviews (die klik ik aan om Gebruikersreviews te bekijken) moet je dus nog klikken op Bekijk alle Gebruikersreviews. Daar valt nog iets te verbeteren.

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:41
Hier een take van een minimale gebruiker en ik ben hier uit nieuwsgierigheid aangekomen via een link in iemand zijn/haar banner.

Ik gebruik V&A, Pricewatch, etc. sporadisch. Soms wat meer, soms wat meer, en dan een poos niet. Dus zeker niet in de hoedanigheid als velen anderen beschrijven in dit onderwerp. In die mate kan ik niet mee praten. Ik kan alleen zeggen dat ik de verandering onlangs bij een bezoek opmerkte, en ondanks dat ik er in eerste instantie niet zo veel bedenking aan gaf en er mee uit de voeten kon bemerkte ik wel dat ik het ervaarde als enigszins rommelig en onoverzichtelijk in vergelijking met hoe mijn browsing experience voorheen was. Het is nu veel verschillende informatie omhoog, omlaag en opzij tegelijkertijd en het voelt niet intuïtief. Dat is het beste dat ik het kan beschrijven denk ik.

Ik kan er mee leven maar het is in mijn beleving geen verbetering helaas.

• koku

koku

Tnet Devver
Creesch schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:58:

[...]

Als ik op de prijs klik verwacht ik al direct een volledig prijsoverzicht. En sowieso als ik de het aantal winkels klik verwacht ik, aangezien ik al van een samengevatte lijst kom dat ik direct uitkom op de volledige winkel lijst.
Dit is denk ik persoonlijke voorkeur. De meeste mensen (waaronder ikzelf tbh) hebben genoeg aan de eerste 8 prijzen. Maar als je specifiek op de prijs klikt valt er ook wel weer wat voor te zeggen.
De huidige desktop opzet met de slider half over de pagina heen is simpelweg rommelig vanuit mijn beleving. Het zorgt voor een hoop ruis omdat de onderliggende informatie er half afgekapt staat. Dat is het eerste ding wat ik heb aangepast, de slide in content even breed maken als de onderliggende content en hier overheen laten vallen. Hiermee wordt het rommelige aspect weggenomen en dit geeft op de desktop een prettiger overzicht.
Duidelijk!
[...]

Als ik zelf in het product team zou zitten zou ik kijken naar een light versie van de product header om mee te nemen in de slider. Minimaal de naam van het product en de gekozen uitvoering zou ik daar verwachten.
Deze zie ik vaker langskomen, ik zet 'm even op de lijst om naar te kijken/bespreken.
Ik hoop dat het zo een stuk duidelijker is? :)
Yes, thanks voor de verduidelijking!

• Creesch

Creesch

bla bla!

koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:19:
[...]

Dit is denk ik persoonlijke voorkeur. De meeste mensen (waaronder ikzelf tbh) hebben genoeg aan de eerste 8 prijzen. Maar als je specifiek op de prijs klikt valt er ook wel weer wat voor te zeggen.
Natuurlijk is het een voorkeur, dat geef ik zelfs expliciet aan ;) Gezien de reacties elders in deze thread durf ik wel te stellen dat ik niet de enige ben met die voorkeur. Daarom zou een optie, zoals die ik heb voorgesteld, fijn zijn.

Er zijn trouwens diverse redenen waarom ik alle shops will zien. Er zijn diverse winkels waar in de loop der jaren prettige ervaringen mee heb gehad. Deze zijn niet altijd goedkoper, maar als het gaat om een paar euros geef ik deze liever mijn geld dan het rijtje amazon, bol, etc.
Om hem nog platter te slaan, ik maak graag keuzes op basis van alle informatie.

• koku

koku

Tnet Devver
Creesch schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:47:
[...]

Natuurlijk is het een voorkeur, dat geef ik zelfs expliciet aan ;) Gezien de reacties elders in deze thread durf ik wel te stellen dat ik niet de enige ben met die voorkeur. Daarom zou een optie, zoals die ik heb voorgesteld, fijn zijn.

Er zijn trouwens diverse redenen waarom ik alle shops will zien. Er zijn diverse winkels waar in de loop der jaren prettige ervaringen mee heb gehad. Deze zijn niet altijd goedkoper, maar als het gaat om een paar euros geef ik deze liever mijn geld dan het rijtje amazon, bol, etc.
Om hem nog platter te slaan, ik maak graag keuzes op basis van alle informatie.
Probleem met het optioneel maken van dit soort dingen, is dat je twee versies (per optie) van een pagina moet onderhouden en ondersteunen. Daarom zijn we dat soort opties liever kwijt dan rijk. Tweakers heeft er al een hoop en zo groot is ons dev-team niet.

• Creesch

Creesch

bla bla!

koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:19:
[...]

Probleem met het optioneel maken van dit soort dingen, is dat je twee versies (per optie) van een pagina moet onderhouden en ondersteunen. Daarom zijn we dat soort opties liever kwijt dan rijk. Tweakers heeft er al een hoop en zo groot is ons dev-team niet.
Dat snap ik, dat is een goed uitgangsprincipe waar ik ook achter sta. Wel is het zo dat, in mijn vervaring, dit ook verheven kan worden naar een absolute waarheid ipv een richtlijn. Zeker op het moment dat er twee tegenstrijdige belangen spelen.

Bovendien heeft het bijhouden van twee versies heeft ook verschillende gradaties. Waarbij het uiterste zou zijn om twee complete versies te hebben van de pricewatch. Bijvoorbeeld de oude versie en de nieuwe met slide-in. Dat is een onderhoudsnachtmerrie die ik jullie inderdaad niet toewens.

Wat mijn demo hopelijk laat zien, is dat de geïmplementeerde slide-in eenvoudig kan worden aangepast. Dat houd dus ook automatisch in dat er geen totaal verschillende versies gemaakt hoeven te worden. Want de achterliggende techniek en semantische elementen zijn nog grotendeels hetzelfde. Dat maakt het een stuk beter te onderhouden, lijkt mij.

Enfin, bedankt voor je reacties tot dusver. Ik waardeer dat er ook echt wat gedaan wordt met mijn feedback.

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
koku schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:19:
[...]

Het probleem hiervan is dat er op dit moment (bewust of onbewust) in dat overzicht niet gefilterd wordt op de winkels die uitgesloten worden. Sommige mensen, waaronder ik vaak, hebben nogal een lijstje met winkels waar we liever wel en niet bestellen.

Dit is ook het geval bij de hover, ook daar wordt geen rekening gehouden met de prijsfilter, wat er raar uit ziet als elke winkel goedkoper is dan de vanafprijs.

Voorbeeldje met de top 3 eruit gefilterd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLUqfP419cSyX6jShU4BMlsyrCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rbybQDpCCLI3pb56ergdPeMP.png?f=fotoalbum_large

• koku

koku

Tnet Devver
Joesv schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:13:
[...]

Het probleem hiervan is dat er op dit moment (bewust of onbewust) in dat overzicht niet gefilterd wordt op de winkels die uitgesloten worden. Sommige mensen, waaronder ik vaak, hebben nogal een lijstje met winkels waar we liever wel en niet bestellen.

Dit is ook het geval bij de hover, ook daar wordt geen rekening gehouden met de prijsfilter, wat er raar uit ziet als elke winkel goedkoper is dan de vanafprijs.

Voorbeeldje met de top 3 eruit gefilterd:
[Afbeelding]
Dat de shops niet gefilterd worden in de top 8 prijzen op de productpagina is een bug zviw. Dacht dat er ook een ticket voor was, maar dat zal ik morgen nog even checken.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hahn schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:18:
[...]

Ook dat had ik als optie aangedragen bij Freek: de slide-in helemaal rechts laten staan, eventueel zonder veil (donkere achtergrond), zodat je de achtergrond nog steeds kan zien (en gebruiken). Want dat is eigenlijk het hele idee van een slide-in / side panel.
We hebben de slide-in oorspronkelijk helemaal rechts gehad in de usabilitytest die we met het concept hebben gedaan. Toen kwam er commentaar dat de informatie in de slide-in op grote afstand staat waar iemand de klik deed om de slide-in te openen. Je moet dan in een erg breed window veel afstand afleggen met ogen en muiscursor om iets te doen in de overlay. Tevens kregen we te horen dat mensen de focus van de oude tabs juist fijn vonden (niet 100.000 dingen op een pagina maar alleen de specs, user reviews of wat dan ook waar je geïnteresseerd in bent).

Een slide-in helemaal rechts kan maar dan heb je dus bovenstaande nadelen. De andere weg is om meer naar links te plaatsen, dicht in de buurt van de call to actions die de overlay openen, met als voordeel dat de inhoud meteen in je blikveld staat en de achtergrond minder de aandacht trekt. Dit komt qua gebruikservaring dichter in de buurt van de oude situatie. Beide hebben voor en nadelen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Femme schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:53:
[...]

We hebben de slide-in oorspronkelijk helemaal rechts gehad in de usabilitytest die we met het concept hebben gedaan. Toen kwam er commentaar dat de informatie in de slide-in op grote afstand staat waar iemand de klik deed om de slide-in te openen. Je moet dan in een erg breed window veel afstand afleggen met ogen en muiscursor om iets te doen in de overlay.

[knip]

Een slide-in helemaal rechts kan maar dan heb je dus bovenstaande nadelen. De andere weg is om meer naar links te plaatsen, dicht in de buurt van de call to actions die de overlay openen, met als voordeel dat de inhoud meteen in je blikveld staat en de achtergrond minder de aandacht trekt. Dit komt qua gebruikservaring dichter in de buurt van de oude situatie. Beide hebben voor en nadelen.
Alles heeft altijd voor- en nadelen.

De slide-ins kunnen wel oke werken op kleinere schermen, maar dat de slide-ins bij bredere schermen nu met een grijs vlak naar het midden geforceerd worden is wat mij betreft een duidelijk teken dat dat misschien niet de juiste oplossing is. Dan kan je beter gewoon voor een gecentreerde modal gaan.
Tevens kregen we te horen dat mensen de focus van de oude tabs juist fijn vonden (niet 100.000 dingen op een pagina maar alleen de specs, user reviews of wat dan ook waar je geïnteresseerd in bent).
Ergo, de oude tabs zijn beter dan wat er nu is..? ;)

The devil is in the details.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
[...]

We hebben de slide-in oorspronkelijk helemaal rechts gehad in de usabilitytest die we met het concept hebben gedaan. Toen kwam er commentaar dat de informatie in de slide-in op grote afstand staat waar iemand de klik deed om de slide-in te openen. Je moet dan in een erg breed window veel afstand afleggen met ogen en muiscursor om iets te doen in de overlay. Tevens kregen we te horen dat mensen de focus van de oude tabs juist fijn vonden (niet 100.000 dingen op een pagina maar alleen de specs, user reviews of wat dan ook waar je geïnteresseerd in bent).

Oké dus het oude tab systeem had focus die mensen fijn vonden en dan stond de informatie meteen midden op je scherm waar je klikte. Dus die slide-in nog iets verder naar het midden toe (misschien zelfs helemaal), en dan in plaats van met een animatie op een losse pagina zetten dan heb je problemen met navigatie meteen opgelost. Win-win situatie door simpel even een aantal commits in de git repo terug te schroeven!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:57
svenie3000 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:37:
Pfoe, ik gebruikte de pricewatch ook veel om als ik een advertentie op V&A zag en vergelijkbare advertenties wilde hebben. Voorheen clickte ik dan op specificaties en kon direct naar vraag en aanbod gaan van hetzelfde item. Nu moet ik eerst de slide in sluiten, dan vraag en aanbod aanklikken (of zelf naar de onderkant van de pagina scrollen) om vervolgens nog een keer te moeten klikken om een slide in van vraag en aanbod te openen. Nu verdient Tweakers natuurlijk niks met V&A, maar toch vind ik het erg spijtig dat de pagina’s op de pricewatch nu zo veel extra clicks geven.
Precies het probleem waar ik zojuist tegenaan liep. Wat vroeger één simpele klik was is nu geanimeerde/verwarrende troep waarbij ik pas na meerdere clicks (die ook nog eens aan de andere kant van het scherm zitten) om mijn doel te bereiken.

Het UI-team heeft vast enorm veel lol gehad met deze feature, maar het was beter geweest als het UX-team ook was betrokken.

• DonJunior
schaduw schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:55:
Had iemand al gezegd dat de reviews onhandig zijn?
Ik vond het al zo raar dat er voor een populaire Logitech muis maar 1 review staat. Maar na klikken op Gebruikersreviews (die klik ik aan om Gebruikersreviews te bekijken) moet je dus nog klikken op Bekijk alle Gebruikersreviews. Daar valt nog iets te verbeteren.
Consistent met de Vraag&Aanbod dus..

Hoop oprecht dat men bij Tweakers deze feedback leest en, buiten dat l, er ook iets mee wil doen. Snap dat jullie af en toe willen vernieuwen. Maar dat is niet altijd beter qua UX.

Deze vernieuwingen voelen een beetje als de Hema worst.. leuk geprobeerd, maar soms is het oude gewoon beter (zoals Hema zelf ook ondertussen heeft ondervonden en dus geluisterd heeft naar feedback van de klant)

*sowieso

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:23
[...]
Tevens kregen we te horen dat mensen de focus van de oude tabs juist fijn vonden (niet 100.000 dingen op een pagina maar alleen de specs, user reviews of wat dan ook waar je geïnteresseerd in bent).
Huh?
Freek1710 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:21:

In gebruikerstesten zagen we dat veel van de relevante content van een product ‘verstopt’ zat in de tabs en dat dat niet goed gevonden werd. Met de tabs was het voor een groot deel van de gebruikers moeilijk om een goed beeld te vormen van het product of om producten te vergelijken.
Is dit niet tegenstrijdig of begrijp ik iets verkeerd?

Ik val trouwens 100% in het kamp wat Femme beschrijft

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• koku

koku

Tnet Devver
DonJunior schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:04:
[...]

Consistent met de Vraag&Aanbod dus..

Hoop oprecht dat men bij Tweakers deze feedback leest en, buiten dat l, er ook iets mee wil doen. Snap dat jullie af en toe willen vernieuwen. Maar dat is niet altijd beter qua UX.

Deze vernieuwingen voelen een beetje als de Hema worst.. leuk geprobeerd, maar soms is het oude gewoon beter (zoals Hema zelf ook ondertussen heeft ondervonden en dus geluisterd heeft naar feedback van de klant)
Als je op de sterretjes in de header klikt, krijg je wel de reviews in de slide-in meteen te zien. Voor Vraag & Aanbod is die optie er helaas niet, omdat die niet in de header wordt genoemd. Ik noteer 'm in ieder geval even.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
Ik kom niet vaak op de Pricewatch, tenzij ik echt een product zoek of informatie moet hebben over een product. Maar ik vind deze uitvoering toch wel hele erge achteruit gang.

1. Ik haat het persoonlijk als ik vaker moet klikken dan nodig. Als ik nu alle product specificaties wil zien, moet ik 2x klikken namelijk op "Bekijk alle product specificaties", en vervolgens de categorie die ik wil lezen. Op de PC als mobiel voelt het ook niet aan als een verbetering, maar een zware achteruitgang.
2.. Veel informatie staat er nu dubbel in, prijzen, specificaties, testresultaten, gebruikersreviews (de tabs)
3. Waarom wordt er maar een review standaard getoont? Waarom niet allemaal; ik moet hier ook weer extra klikken om meer informatie te krijgen. Wat als iemand gratis het product heeft gekregen en wordt beoordeeld als de beste review, is dit dan nog zonder winstoogmerk of niet?
4. Ik zou graag alle prijzen van de webshops zien, zoals sommige al in dit topic hebben aangegeven, er zijn werbshops waar ik absoluut mijn spullen niet wil bestellen, die staan vaak wel als goedkoopste in de lijst. Hier moet ik nu ook weer extra klikken om meer informatie te krijgen.

Edit:
5. Ik kom er net ook achter dat ik 5x op back moet klikken als ik naar de pricewatch moet, omdat mijn browsergeschiedenis wordt vervuild door de nieuwe layout. Zeer storend, en afhankelijk van de caching op tweakers zorgt dit ook nog eens voor een extra load op de server. Lijkt mij niet gewenst voor zowel Tweakers als de gebruiker.

Kortom: Leuk zo'n deze A/B test, maar verschrikkelijk in gebruik, het is zeer amateuristisch in mijn mening. Er wordt naar mijn idee een product wat perfect werkte om zeep geholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 04-02-2026 09:53 ]

Voron V0.2 | Prusa Core One+

• DonJunior
koku schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:12:
[...]

Als je op de sterretjes in de header klikt, krijg je wel de reviews in de slide-in meteen te zien. Voor Vraag & Aanbod is die optie er helaas niet, omdat die niet in de header wordt genoemd. Ik noteer 'm in ieder geval even.
Fijn dat een ontwikkelaar reageert. Maar wie denkt er na over de UX in dit geval? Want die persoon zou eigenlijk eens moeten reageren of toelichten waarom de keuzes zijn gemaakt.

Al heb ik het idee dat allemaal design-by-develop is en totaal niet is nagedacht over UX. Laat me al helemaal niet spreken over toegankelijkheid.
Als je bepaalde toegankelijkheids tooling moet gebruiken dan loop je helemaal vast nu.
Succes met Tab door de paginas opzoek naar V&A.

*sowieso

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

DonJunior schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:57:
[...]

Fijn dat een ontwikkelaar reageert. Maar wie denkt er na over de UX in dit geval? Want die persoon zou eigenlijk eens moeten reageren of toelichten waarom de keuzes zijn gemaakt.

Al heb ik het idee dat allemaal design-by-develop is en totaal niet is nagedacht over UX. Laat me al helemaal niet spreken over toegankelijkheid.
Als je bepaalde toegankelijkheids tooling moet gebruiken dan loop je helemaal vast nu.
Succes met Tab door de paginas opzoek naar V&A.
Door Femme (één van de twee UX designers) is er wel een aantal keer gereageerd na aanvraag: Feedback topic slide-ins op productpagina

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Hahn
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:02:
[...]

Door Femme (één van de twee UX designers) is er wel een aantal keer gereageerd na aanvraag: Feedback topic slide-ins op productpagina
Zoeken op username in dit topic is handiger dan op de naam als keyword: Posts van Femme in 'Feedback topic slide-ins op productpagina' ;)

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ja, was via telefoon dus was wat onhandig, iets met luiheid. :+ Maar fair point, scheelt scrollen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-02-2026 11:17 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• koku

koku

Tnet Devver
Ik reageer even alleen op de punten waar ik als developer wat over kan zeggen:
1. Ik haat het persoonlijk als ik vaker moet klikken dan nodig. Als ik nu alle product specificaties wil zien, moet ik 2x klikken namelijk op "Bekijk alle product specificaties", en vervolgens de categorie die ik wil lezen. Op de PC als mobiel voelt het ook niet aan als een verbetering, maar een zware achteruitgang.
Je kan in de header op de specline klikken en de specificaties in de slide-in worden dan meteen getoond.
3. Waarom wordt er maar een review standaard getoont? Waarom niet allemaal; ik moet hier ook weer extra klikken om meer informatie te krijgen. Wat als iemand gratis het product heeft gekregen en wordt beoordeeld als de beste review, is dit dan nog zonder winstoogmerk of niet?
Zou kunnen dat de layout van dit blok in de toekomst nog aangepast wordt. Het is niet in steen gebeiteld. Maar allemaal tonen buiten de slide-in lijkt me niet wenselijk, aangezien dat er heel veel kunnen zijn.
In zowel de slide-in als de sectie daarbuiten wordt getoond hoe de persoon aan het product is gekomen, zoals 'Product gekocht', etc. Dat was ook al het geval voor alle aanpassingen.
4. Ik zou graag alle prijzen van de webshops zien, zoals sommige al in dit topic hebben aangegeven, er zijn werbshops waar ik absoluut mijn spullen niet wil bestellen, die staan vaak wel als goedkoopste in de lijst. Hier moet ik nu ook weer extra klikken om meer informatie te krijgen.
De bedoeling is dat de verkorte lijst ook de uitgefilterde prijzen niet laat zien, dus daar wordt nog naar gekeken.
Edit:
5. Ik kom er net ook achter dat ik 5x op back moet klikken als ik naar de pricewatch moet, omdat mijn browsergeschiedenis wordt vervuild door de nieuwe layout. Zeer storend, en afhankelijk van de caching op tweakers zorgt dit ook nog eens voor een extra load op de server. Lijkt mij niet gewenst voor zowel Tweakers als de gebruiker.
Hier gaan we ook nog naar kijken, de history state die nu wordt aangehouden is niet echt optimaal nee.

• BladeSlayer1000
Bedankt voor je reactie.
koku schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:04:
Je kan in de header op de specline klikken en de specificaties in de slide-in worden dan meteen getoond.
Wat bedoel je met specline? Ik heb een knop alles openen of de sub categorieen, maar dan moet ik alsnog 1x extra klikken, wat in mijn mening onnodig is.
Zou kunnen dat de layout van dit blok in de toekomst nog aangepast wordt. Het is niet in steen gebeiteld. Maar allemaal tonen buiten de slide-in lijkt me niet wenselijk, aangezien dat er heel veel kunnen zijn.
In zowel de slide-in als de sectie daarbuiten wordt getoond hoe de persoon aan het product is gekomen, zoals 'Product gekocht', etc. Dat was ook al het geval voor alle aanpassingen.
Is lazy loading hiervoor dan geen optie? Ik begrijp dat jullie de layout compacter willen maken, maar nu wordt het in mijn mening onnodig onverzichtelijk gemaakt door de modal, die ook nog eens extra clicks vereist.
De bedoeling is dat de verkorte lijst ook de uitgefilterde prijzen niet laat zien, dus daar wordt nog naar gekeken.
Is het niet handiger om dit voortaan er van te voren in te programmeren voor de A/B test wordt gestart?
Hier gaan we ook nog naar kijken, de history state die nu wordt aangehouden is niet echt optimaal nee.
Mooi om te horen.

Ik vond de oude layout wat dat betreft overzichtelijker, nu komt het voor mijn idee over als bij elkaar gegrepen onderdelen, die we in een modal hebben gezet omdat het kon.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tjolk schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:09:

Is dit niet tegenstrijdig of begrijp ik iets verkeerd?
De observatie die ik beschreef had betrekking op liefhebbers (jullie dus) die bekend waren met de content die je op de productpagina's kunnen vinden en de navigatie. Voor de minder frequente bezoekers is het niet in één opslag duidelijk wat we allemaal te bieden hebben. Veel overzicht was er ook niet (alleen de informatie in de header), je moest wel klikken.

• Hahn
Gooooedemiddag. Ik ben er weer, met mijn designsuggesties deze keer :)

Dit is voor @Freek1710, maar ook zeker voor ieder in dit topic die geen fan is van de huidige staat: laat vooral weten of onderstaande aansluit bij wat jullie zouden willen.

Ik heb 3 suggesties, waarvan 2 wat grotere suggesties (met wat subsuggesties) en 1 bonussuggestie aan het einde. Met het idee dat al deze 3 suggesties gecombineerd kunnen worden tot een oplossing, waarvan ik denk dat het ~95% van de klachten in dit topic oplost. Inclusief designs, en een klikbaar prototype.

Suggestie #1
  • Pills gebruiken voor de anchor links (Prijzen/Specificaties/Video/etc), zodat het duidelijker is dat het geen tabs zijn (zie screenshot 1).

• Als je op bijvoorbeeld 'Bekijk alle prijzen' of 'Bekijk alle specificaties' klikt op desktop geen slide-in, maar een gecentreerde modal gebruiken, zodat er geen grijze-vlak-trucjes en andere zaken uitgehaald hoeven worden (zie screenshot 2).
Suggestie #2
Een optie toevoegen om te kunnen switchen van anchor links naar tabs. Waarbij mensen standaard de 'one-pager' view (zoals ik het even heb gedoopt) zien, maar de mensen die dat fijner vinden (lees: alle diehards in dit topic ;)) kunnen kiezen voor een tab view, wat heel erg lijkt op wat er was.
  • Screenshot 3 laat de optie zien.
  • Screenshot 4 laat het zien als je naar tabs bent geswitcht.
  • Screenshot 5 laat een andere tab zien.
Suggestie #3 (Bonus)
Het AI-samenvattings-blok ziet eruit alsof het in Word opgemaakt is vond ik voor verbetering vatbaar, dus daar heb ik even snel een wat cleanere versie van gemaakt. En met de 'Lees verder' kunnen jullie beter meten of mensen daadwerkelijk meer dan een paar zinnetjes ervan lezen. (Zie screenshot 6. Design kan nog steeds beter, maar dit is even voor de leuk erbij, omdat ik me aan het blok stoorde :+)

Alle 3 de suggesties samen = wat mij betreft het beste van beide werelden. Standaard krijgt iedereen de anchor-versie te zien, wat dus 95% is, en voor wie wil, kan er gekozen worden voor een tab-versie.

Uiteraard zal dit het nodige ontwikkelwerk en extra onderhoudswerk met zich meebrengen, daar ben ik me ten zeerste van bewust. En ik wil en ga het ook niet voor jullie devs invullen of dat dagen of weken werk is, maar aangezien alles wat ik hierboven voorstel, en hieronder laat zien, gebaseerd is op bestaande elementen, moet het goed te doen zijn. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PB47-J5pjZ7AehS0xWVXzxKSCOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1TZyepBN3amsN9jATgmr8uqB.png?f=fotoalbum_large
Screenshot 1: Pills

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18x8nqAEc1vLG7wjZGsCEYWg4Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aQnHR5S5avjHZUFwMBJKRh7w.png?f=fotoalbum_large
Screenshot 2: Gecentreerde modal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9MSORT3O1kkMXhyCSqhcNApHW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QTEuvaPTqn3oPjgp23Hark2c.png?f=fotoalbum_large
Screenshot 3: Paginaweergave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX5Mnv1HEFOTghkliygeyt9Wz5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rKdqr68r83HrrNJxeYLP8DTG.png?f=fotoalbum_large
Screenshot 4: Prijzen in tabs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1kHjRrFh_AhXjVn43CGDqM_Qv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xZgD0XsUbYteDoo6WggxFpOT.png?f=fotoalbum_large
Screenshot 5: Specificaties in tabs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkYAmZ38q6Jl2QWxW1jWqG31aWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J1OG4ZAVZbzvO2QqBNylc7jQ.png?f=fotoalbum_large
Screenshot 6: Verbeterde AI samenvatting (bonus)
Probeer vooral zelf het klikbare prototype, en vergelijk het met de huidige versie, want dat maakt het een stuk duidelijker:

Klikbaar prototype

Met de belangrijke sidenote: prototype is heel quick & dirty gemaakt en is exact 1500px, dus op smallere schermen past het niet en op bredere schermen zie je zwarte balken. En er zijn maar een paar elementen klikbaar per pagina. Het is even niet anders ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

@Hahn
Imho eigenlijk gewoon best wel perfect. De centrering van de slide-in, die gewoon op-popt in paats van in-slide leest een stuk prettiger en voelt als minder verspilde ruimte.

Ik weet ook niet of het door mijn CSS of komt of wat anders, maar bij mij is de prijshistorie en AI-ding super smal in Tweakers, terwijl die bij jouw design een stuk bruikbaarder zijn qua formaat. Maar dat kan ook aan CSS liggen natuurlijk.

Enige wat ik irritant zal blijven vinden, en daarom ga zeker naar tab-weergave: Als ik klik op specificaties, moet ik wachten op de scroll en dan nog een keer klikken om alle specs te zien. Met tabs zit je gewoon in 1x goed. Maarja, dat krijg je met een slide-in. Direct de slide-in openen als je op "specs" klikt is ook niet wenselijk.

Maar ik hoop echt dat Tweakers HQ de tabbed weergave gaat ondersteunen, dat is eigenlijk gewoon hoe het was, en hoe het voor mensen die echt specifieke dingen zoeken lekkerder werkt.
Ik ben verre van een UI designer, maar ik zou het allerliefst gewoon helemaal geen slide-in/pop-up zien [verrassing, ik weet het], maar gebruik dan hoe de productpagina er nu uitziet als "overzicht" of geef het een andere flashy naam, dus een overzicht met van alles een beetje, en dat je via de tabs als het ware teruggaat naar de "oude" versie, met dus bijvoorbeeld in 1 klap alle specs, reviews etc.

Op die manier denk ik dat je prima van 2 walletjes kan eten: Vlugge gebruikers hebben direct hun overzicht met daarbij de belangrijkste dingen, in-depth gebruikers kunnen direct naar alle prijzen/specs/reviews klikken.

Desnoods door de prijshistorie weg te halen uit de first-page-overview, de prijzen wat compacter te maken, en dan daarnaast de belangrijkste specs te zetten. Dan heb je prijzen + specs direct op de eerste pagina. En dan eventueel nog een "scroll naar beneden voor meer" pictogram voor de reviews etc.

Maar dan gaat de "geliefde" slide-in weg, en als die om de een of andere reden echt moet blijven, dan is Hahns versie echt een verademing vergelijken met hoe het er nu uitziet, en werkbaar voor eigenlijk iedereen.

Edit: Tussenoplossing voor als de slide-in/pop-up echt moet en zal blijven bestaan: Laat hem dan tevoorschijn komen als iemand in die overzichts/landingspagina klikt op bijv "alle specificaties", dat klinkt enigzins logisch.

Dus niet als iemand op het tabje "specs" klikt, dan krijg je gewoon de "oude" weergave, maar enkel en alleen op de "overzichtspagina" die lekker SEO is ingericht.

Op die manier heb je volgens mij écht het beste van alle werelden:
  • Overzichtspagina voor SEO, snelle gebruikers en misschien ook wel mobile.
  • Je slide-in/pop-up voor als die snelle gebruiker toch meer info wil/mobile gebruiker die meer info wil
  • Ouderwetse tabs voor de "ik wil alle info" gebruikers.

[ Voor 15% gewijzigd door RobinHood op 04-02-2026 21:43 ]

People as things, that’s where it starts.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
@Hahn Zou er een optie kunnen zijn om de Tweakers review naast de video side-by-side te hebben?

Dan heb je de video niet zo groot, en veelal is een tweakers review en een tweakers video iets wat samengaat, niet?

Scheelt denk ik ook in de scroll-down bij een one-pager.

Maar ik ben een groot fan van de tabbladen versie.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Hahn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:37:

[...]

Suggestie #1
  • [...]
  • Als je op bijvoorbeeld 'Bekijk alle prijzen' of 'Bekijk alle specificaties' klikt op desktop geen slide-in, maar een gecentreerde modal gebruiken, zodat er geen grijze-vlak-trucjes en andere zaken uitgehaald hoeven worden (zie screenshot 2).
Dit is voor mij beter dan de huidige oplossing. Wel blijft voor mij het probleem dat het heel erg druk met de overzichtspagina er achter. Hij is wel wat donkerder, maar het blijft te goed leesbaar. Idealiter zou ik hem helemaal weg zien, maar wellicht is het ook mogelijk om hem te blurren als een middenweg?

Verder vindt ik het geheel samen best wel prima, vooral fijn dat ik naar de tabs kan wisselen wanneer ik dat een fijnere view vindt.

Klopt het dat in de modal en de tab eigenlijk exact het zelfde staat, ook qua vormgeving? Maakt dat het dan juist niet redelijk makkelijk om dit goed te onderhouden?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Hahn
Electrowolf schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:36:
[...]

Dit is voor mij beter dan de huidige oplossing. Wel blijft voor mij het probleem dat het heel erg druk met de overzichtspagina er achter. Hij is wel wat donkerder, maar het blijft te goed leesbaar. Idealiter zou ik hem helemaal weg zien, maar wellicht is het ook mogelijk om hem te blurren als een middenweg?

Verder vindt ik het geheel samen best wel prima, vooral fijn dat ik naar de tabs kan wisselen wanneer ik dat een fijnere view vindt.
De achtergrond had ik nu op 67% zwart gezet, dat kan je met (Custom) CSS makkelijk donkerder maken.
Klopt het dat in de modal en de tab eigenlijk exact het zelfde staat, ook qua vormgeving? Maakt dat het dan juist niet redelijk makkelijk om dit goed te onderhouden?
Dat is het idee, ja :)

Maar iets op twee verschillende plekken laten werken is altijd meer werk dan op één plek, zelfs al zijn de twee plekken niet heel verschillend van elkaar.

• Settler11

...

Probeer vooral zelf het klikbare prototype, en vergelijk het met de huidige versie, want dat maakt het een stuk duidelijker:

Klikbaar prototype

Met de belangrijke sidenote: prototype is heel quick & dirty gemaakt en is exact 1500px, dus op smallere schermen past het niet en op bredere schermen zie je zwarte balken. En er zijn maar een paar elementen klikbaar per pagina. Het is even niet anders ;)
Ah, Figma. Mooi om weer te zien.
Is het niet een idee (als het kan van Tweakers) dat als je klikt op de pill-buttons, dat je dan niet meteen de pop-up komt ipv: 1. slide naar beneden, klik nog een keer op Specificaties voor alle specificaties?

Voorheen was men altijd bang dat men niet scrollt door de pagina's heen waardoor websites vaak zoveel mogelijk in de eerste view wilde proppen. Dat kon jaren geleden alweer de prullenbak in en mensen (en vooral de jeugd, ahem we hebben zelfs het woord 'doomscrolling' :+ ) toch veel scrollen.

Maar als het kan van Tweakers, zou de optie om te wisselen heel gewenst zijn dmv de 'Paginaweergave' daar. Ik denk dat de meeste (diehard)gebruikers er mee kan leven als het standaard weergave 'pillen' is en als je wil, dat je kan wisselen naar de oude vertrouwde tabs.

• Mario
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:55
Merkwaardig om te zien dat er nu een 'beta test' gaande is door alle suggesties en klikbare prototypes die gedeeld worden. Toch fijn om te zien dat T.net personeel en de gebruikers een compromis zoeken.

@Freek1710 Ik heb je een idee opgestuurd n.a.v. van je bericht maar ik zie in dit topic suggesties en voorbeelden die waarschijnlijk beter passen aan de hand van de kaders die gesteld zijn. Als het idee inspiratie oplevert dan kan ik best meer uitleg geven maar neem vooral de tijd om ook de prototype van Hahn door te nemen.
Freek1710 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:00:
[...]

Zeker wel! Zorg ervoor dat het past binnen de kaders die ik eerder al schetste; Freek1710 in "Feedback topic slide-ins op productpagina". Schets, doe iets 'lightweights'. Spendeer er niet teveel tijd aan, maar stuur me even een DM. Dan kijk ik er graag naar. Ik kan geen beloften doen of we het dan ook direct gaan implementeren. Maar ik kan je wel beloven dat ik er naar kijk, het bespreek met collega's en inhoudelijk reageer. Laat jou tijdsinspanning dan de juiste zijn daarvoor!

• koku

koku

Tnet Devver
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:28:
Bedankt voor je reactie.

[...]

Wat bedoel je met specline? Ik heb een knop alles openen of de sub categorieen, maar dan moet ik alsnog 1x extra klikken, wat in mijn mening onnodig is.
De specline is het zinnetje in de header op de productpagina, zoals '6,3" • 2622x1206 • 256GB' in het geval van de iPhone 17. Daarmee open je de slide-in direct. In de slide-in zelf als je op 'Alles openen' klikt, wordt deze keuze in het vervolg onthouden (dmv een cookie).
[...]

Is lazy loading hiervoor dan geen optie? Ik begrijp dat jullie de layout compacter willen maken, maar nu wordt het in mijn mening onnodig onverzichtelijk gemaakt door de modal, die ook nog eens extra clicks vereist.
Met lazy loading verander je het aantal kliks wat nodig is niet echt, tenzij er meteen al 10 getoond worden oid.
[...]

Is het niet handiger om dit voortaan er van te voren in te programmeren voor de A/B test wordt gestart?
Dit is een bug, dus niet echt een bewuste keuze geweest. We zitten trouwens niet in een A/B test ;)

• Freek1710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:00

Freek1710

Product Owner
Topicstarter

Dit is voor @Freek1710, maar ook zeker voor ieder in dit topic die geen fan is van de huidige staat: laat vooral weten of onderstaande aansluit bij wat jullie zouden willen.

Ik heb 3 suggesties, waarvan 2 wat grotere suggesties (met wat subsuggesties) en 1 bonussuggestie aan het einde. Met het idee dat al deze 3 suggesties gecombineerd kunnen worden tot een oplossing, waarvan ik denk dat het ~95% van de klachten in dit topic oplost. Inclusief designs, en een klikbaar prototype.

Suggestie #1
  • Pills gebruiken voor de anchor links (Prijzen/Specificaties/Video/etc), zodat het duidelijker is dat het geen tabs zijn (zie screenshot 1).

Suggestie #2
Een optie toevoegen om te kunnen switchen van anchor links naar tabs. Waarbij mensen standaard de 'one-pager' view (zoals ik het even heb gedoopt) zien, maar de mensen die dat fijner vinden (lees: alle diehards in dit topic ;)) kunnen kiezen voor een tab view, wat heel erg lijkt op wat er was.
  • Screenshot 3 laat de optie zien.
  • Screenshot 4 laat het zien als je naar tabs bent geswitcht.
  • Screenshot 5 laat een andere tab zien.
Suggestie #3 (Bonus)
Het AI-samenvattings-blok ziet eruit alsof het in Word opgemaakt is vond ik voor verbetering vatbaar, dus daar heb ik even snel een wat cleanere versie van gemaakt. En met de 'Lees verder' kunnen jullie beter meten of mensen daadwerkelijk meer dan een paar zinnetjes ervan lezen. (Zie screenshot 6. Design kan nog steeds beter, maar dit is even voor de leuk erbij, omdat ik me aan het blok stoorde :+)

Alle 3 de suggesties samen = wat mij betreft het beste van beide werelden. Standaard krijgt iedereen de anchor-versie te zien, wat dus 95% is, en voor wie wil, kan er gekozen worden voor een tab-versie.

Uiteraard zal dit het nodige ontwikkelwerk en extra onderhoudswerk met zich meebrengen, daar ben ik me ten zeerste van bewust. En ik wil en ga het ook niet voor jullie devs invullen of dat dagen of weken werk is, maar aangezien alles wat ik hierboven voorstel, en hieronder laat zien, gebaseerd is op bestaande elementen, moet het goed te doen zijn. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)
[Afbeelding]
Screenshot 1: Pills

[Afbeelding]
Screenshot 2: Gecentreerde modal

[Afbeelding]
Screenshot 3: Paginaweergave

[Afbeelding]
Screenshot 4: Prijzen in tabs

[Afbeelding]
Screenshot 5: Specificaties in tabs

[Afbeelding]
Screenshot 6: Verbeterde AI samenvatting (bonus)

Klikbaar prototype

Dankjewel, allereerst! Zeer uitgebreid en helemaal duidelijk. Waar we sowieso mee aan de slag gaan is inderdaad de plaatsing en formaat van de slide-in. De suggestie om dit als pop-up in het midden te doen gaan we zeker meenemen!

Ik ben iets minder zeker of we, de toggle om het geheel meer terug te brengen zoals het was. Dit is niet een slecht idee, maar we moeten hier kijken wat de extra effort is voor de toekomst. Wij willen nog veel wijzigingen maken aan sommige van deze secties op de pagina en het zou kunnen dat we hierdoor de hoeveelheid effort voor toekomstige wijzigingen verhogen omdat we, bijvoorbeeld, op meerdere plaatsen een wijziging moeten maken als we iets met het 'prijzen blok' willen doen.

Bonus; qua styling van dat AI blok val je middenin een A/B test ;) En kijk je naar slechts 1 variant, niet iedereen ziet het zo. De styling hierin is gedaan met onze splittest tooling en nog niet door dev.

Build The Right Thing and Build The Thing Right

• Hahn
Freek1710 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:24:
[...]

Bonus; qua styling van dat AI blok val je middenin een A/B test ;) En kijk je naar slechts 1 variant, niet iedereen ziet het zo. De styling hierin is gedaan met onze splittest tooling en nog niet door dev.
Ik heb ook de variant zonder gekleurde gloeiende rand gezien, maar daar werd ik ook niet heel warm van :P

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Oh ik was heel even aangenaam verrast toen ik de link (van Hahn achteraf) klikte... Dacht dat de Tweakers Pricewatch enorm verbeterd was, maar dat was een ilussie achteraf. Ik vind die versie van Hahn een stuk beter dan wat ik nu nog altijd zie en ervaar.

De oude Pricewatch komt niet meer terug, dat begrijp, maar zorg er dan wel voor dat er goede aanpassingen verricht worden, zoals bijvoorbeeld Han in zijn prototype heeft laten zien. Ik vind die zeer acceptabel (als het dan toch allemaal op de schop moet voor extra klik centjes).

Biedt Hahn een baan aan bij Tweakers.net zou ik zeggen! Met al die extra kliks moet Hahn gemakkelijk te betalen zijn voor Tweakers lijkt mij. Ik vind het prototype echt al een stuk beter werken dan wat ik nu nog altijd zie. Maar er is blijkbaar ook leven zonder (Tweakers) Pricewatch. Ik betrap mezelf erop dat ik sinds 19 januari veel minder gebruik maak van Pricewatch. En zo hou ik wel weer tijd over voor andere dingen. :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Zwijntjesdrecht op 05-02-2026 13:50 . Reden: Hahn verkeerd getypt. Oops.... Sorry. Was iets te enthousiast met reageren. ]

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13:16

TheProst

comparison is the thief of joy

@Freek1710 idee op op de one-pager bij prijzen daar ook de knop voor het melden van een onjuiste prijs te maken?

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• Creesch

Creesch

bla bla!

Creesch schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:08:
[...]

@Freek1710
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
// ==UserScript==
// @version     1.0
// @author      creesch
// ==/UserScript==

sheet.replaceSync(`
.dropdown-menu,
twk-price-alert-popup,
.selectedProductsPopup,
.lg-container.lg-show {
}

}

}

}
`);

}
        observer.disconnect();
      }
    });
    });
  });
}

window.scrollTo(0, 0);
    `${headerHeight}px`;

document
}

}

(async function () {
    );
  }

if (showProductHeader) {
    // Easy mode
    if (slideInIsOpen()) {
    }
      );
        await wait(50);
      }
    });
  }
})();

[Afbeelding]

JavaScript:
1
2
3
4
5
De afgelopen dagen heb ik mijn userscript wat meer gebruikt en heb ik wat kleine aanpassingen gedaan zodat deze wat robuuster en stabieler werkt.

Ook heb ik de instellingen aanpasbaar gemaakt via het menu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoJyUOggYztr5EtEQg-XRbC1YV8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7upT1ez0IlMVUecmnSL7z7K7.png?f=user_large

Voor de mensen die er gebruik van willen maken heb ik het script ondertussen op github gezet.

De functionaliteit is nog steeds hetzelfde. Het slide-in menu zal nu standaard openen en zo gepositioneerd worden dat deze werkt als meer traditionele tabs op de pagina zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNwOtu1dR9pcj0kdSrzXNoJ0MFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wl7csSkOAQZw4asH4Tnj6B5N.png?f=fotoalbum_large

De instellingen zoals zichtbaar in de eerste screenshot geven hierin nog wat extra opties.

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
TheProst schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:28:
@Freek1710 idee op op de one-pager bij prijzen daar ook de knop voor het melden van een onjuiste prijs te maken?
Hier heb ik het met productcontent team over gehad. We hebben die knop nu inderdaad, bewust, verder weg gestopt. Het is niet een functionaliteit voor de power-users van ons platform en daarom momenteel enkel beschikbaar in de slide-in.

Als wij hierdoor in de data zien dat we veel minder meldingen krijgen van onjuiste prijzen, of langer onjuiste prijzen op de website hebben staan. Dan overwegen we in de toekomst deze knop weer altijd weer te geven.

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
En dan nog even terugkomende op het voorstel wat @Hahn deelde een aantal posts terug.

Zoals ik al aangaf gaan we over het formaat en plaatsing van de slide-in binnenkort nadenken (of je het dan nog slide-in kan noemen..)

We hebben het intern gehad over het idee om met een 'toggle' terug te gaan naar een pagina die enigzins hetzelfde werkt als de oude setup. Hahn's, en velen van jullie, idee om met de navigatie op de pagina niet zoals nu verticaal door de pagina te scrollen maar rechtstreeks de details te openen. We gaan hier op korte termijn niet een verandering in maken en ik wil graag toelichten waarom;

Twee manieren van deze informatie weergeven is voor ons extra werk om te onderhouden en uit te breiden. In het verleden hebben we soortgelijke afwegingen eerder gemaakt en we hebben gekozen om de Tweakers-codebase voor ons development team beheersbaar en uitbreidbaar te houden. @ikloon heeft eerder hier al iets soortgelijks gezegd. En ook Jelle deed dit regelmatig. (hier, hier en hier)

Waar we wel mee bezig blijven zijn andere verbeteringen die hier eerder ook genoemd zijn, de komende 2 weken werken wij (onder andere) hieraan;
  • Laten zien van gerelateerde artikelen (en download links) als er geen redactionele review beschikbaar is
  • Verbeteren van de gerelateerde artikelen. Momenteel linken ze aan de productcategorie en dat geeft niet het beste beeld van wat we op de site beschikbaar hebben
  • 'Gereserveerd' in het V&A aanbod in de slide-in
  • Onze redirects aanpassen, zodat je vanuit Google op de pagina land zonder slide-in die opent

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Freek1710 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:10:

Waar we wel mee bezig blijven zijn andere verbeteringen die hier eerder ook genoemd zijn, de komende 2 weken werken wij (onder andere) hieraan;
  • Laten zien van gerelateerde artikelen (en download links) als er geen redactionele review beschikbaar is
  • Verbeteren van de gerelateerde artikelen. Momenteel linken ze aan de productcategorie en dat geeft niet het beste beeld van wat we op de site beschikbaar hebben
  • 'Gereserveerd' in het V&A aanbod in de slide-in
  • Onze redirects aanpassen, zodat je vanuit Google op de pagina land zonder slide-in die opent
Twee versies aanhouden is meer werk, begrijpelijk dat dat geen voorkeur heeft. Fijn dat er verbeteringen worden doorgevoerd.

Wat vinden jullie van enkele andere suggesties die gedaan zijn in het topic om de slide-in beter te laten werken en de informatie toegankelijker te maken? Kun je een reactie geven wat jullie er van vinden en wat de status is?
  • De productnaam boven de slide-in plaatsen zodat je kan zien welk product je bekijkt (met name mobiel maar ook desktop);
  • De slide-in (of pop-up) centreren in op het scherm;
  • De achtergrond achter de slide-in geheel of in ieder geval meer onleesbaar te maken en/of de slide-in net zo breed als de onderliggende content maken;
  • De tabbladen van de slide-in te openen als een nieuwe pagina;
  • Het herschikken van de startpagina zodat bepaalde elementen wat kleiner worden en de informatie wat compacter staat;
  • Onthouden welke eigenschap groepen in de specificaties zijn geopend. Niet alleen alles/niks geopend.
  • De knop om de slide-in te sluiten wijst de verkeerde kant op. (Een kruisje om te sluiten vind ik wel logisch);
  • Op mobiel ook tabbladen in de slide-in;
  • Ik vergeet er vast nog een paar :)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:18:
[...]

Vooral omdat het uitgegrijsde linkerdeel van mijn scherm, gedeeltelijk dezelfde informatie en navigatiepunten bevat. En hetgeen dat ik niet meer zie, staat in de modal alsook op het scherm er achter. Het is zo vreemd dubbel, ik ken ook geen andere sites die dit zo doen.
Ik kom hier nog even op terug. Ik vind de navigatie op desktop verwarrend.

Als ik hier op Gebruikersreviews klik (eigenlijk, de sterren er onder):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRGVN7QuhGGZf-NNOch0Ew92SJQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/D7v22RcSSI0atYQk8JeGAayq.png?f=user_large

Kom ik in de modal uit, met de reviews onder elkaar.

Maar als ik hier op Gebruikersreviews klik, dan krijg ik geen modal, maar dan schuif ik naar lager op de pagina naar een enkele review.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IYC5vi-SUPQynsWzknURAoYIJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gJNuDmN5bn9MadvoyHPRQaCy.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan bij die enkele review op "Bekijk alle gebruikersreviews" klik, dan opent de modal, zoals bij het klikken op de eerder genoemde sterren.

Voor drie keer dezelfde term, heb ik als user gedrag A-B-A, dat lijkt me niet de bedoeling. Voor Specificaties en Vraag en Aanbod geldt overigens min of meer hetzelfde.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-02 21:53
De nieuwe pricewatch is ook in een mobiele browser nog niet je-van-het:​ ​[Video: twpwwtf.mp4]​ ​(waarom dit geen mooie embed wordt weet ik even niet)
​ ​
  • Nieuwe ‘tabbladen’ (i.e. scroll-knopjes) zitten vast aan een elastiekje? Ook gaat er wat mis met de uitlijning (en ziet het er sowieso onopgemaakt uit).
  • Bij deze knoppen zou het sowieso duidelijk moeten zijn dat het geen links zijn naar een andere pagina, maar naar een andere plek op dezelfde pagina. Misschien een titeltje als “Scroll naar:” of “Snel naar:” ervoor zou dat een stuk duidelijker kunnen maken.
  • Vervolgens open ik de slide-over van de specificaties, maar zodra de viewportgrootte wijzigt scroll ik niet meer in de slide-over, maar eronder…‽
Om mezelf maar even aan te halen:
robni7 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:02:
Tot slot mijn dringend verzoek om (zo lang het nieuwe ontwerp nog niet naar tevredenheid werkt) terug te schakelen naar het oude vertrouwde. Het is oké als dit nieuwe plan wat meer tijd in de oven benodigt, maar implementeer dat pas als duidelijk is dat het de dagelijkse gang van zaken niet verhindert.
Ik waardeer dat er inmiddels wat op gang gekomen is om de, blijkbaar onoverkomelijke, slide-over-makeover verteerbaarder te maken, maar feit is dat het momenteel nog niet goed genoeg werkt om serieus mee te kunnen werken. Daarnaast ligt er voor de ontwikkelaars al een stapel aan suggesties voor verbetering waarmee zij nog wel even zoet zijn. Daarom lijkt het mij niet meer dan logisch om, tot het écht af en (idealiter met representatieve gebruiksonderzoeken) bewezen beter-dan-voorheen is, deze nieuwe versie van de pricewatch als beta te implementeren (in welke speeltuin dan van alles uitgeprobeerd kan worden zonder dat iedereen gelijk schreeuwend en met geheven hooivorken naar het forum snelt), en de productie-versie lekker terug te rollen naar de ‘stabiele’ versie.

[ Voor 4% gewijzigd door robni7 op 07-02-2026 01:46 ]

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Freek1710 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:24:
[...]

Ik ben iets minder zeker of we, de toggle om het geheel meer terug te brengen zoals het was. Dit is niet een slecht idee, maar we moeten hier kijken wat de extra effort is voor de toekomst. Wij willen nog veel wijzigingen maken aan sommige van deze secties op de pagina en het zou kunnen dat we hierdoor de hoeveelheid effort voor toekomstige wijzigingen verhogen omdat we, bijvoorbeeld, op meerdere plaatsen een wijziging moeten maken als we iets met het 'prijzen blok' willen doen.
Voordat we weer een paar verrassingen gaan krijgen met alle frustratie van dien, kan je meer uit de doeken doen wat voor wijzigingen jullie in gedachten hebben? Laten we meteen de kansen grijpen om het beter te doen wanneer ze voor het oprapen liggen ;).

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:46
koku schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:10:
[...]
De specline is het zinnetje in de header op de productpagina, zoals '6,3" • 2622x1206 • 256GB' in het geval van de iPhone 17. Daarmee open je de slide-in direct. In de slide-in zelf als je op 'Alles openen' klikt, wordt deze keuze in het vervolg onthouden (dmv een cookie).
Ben ik dan de enige die die specline standaard overslaat? Het enige waar ik die voor gebruik is om op het plaatje te klikken, omdat dat de enige manier is om alle foto's te bekijken. De rest negeer ik.
Die specs zijn vaak niet diegene ík interessant vind. Plus het zijn links en geen normale tekst en vallen niet zo goed op.
bv. Ik zoek een nieuwe processorkoeler; socket en geluidsterkte zijn belangrijk, maar - omdat hij lager dan mijn huidige koeler moet zijn - ook de hoogte. Maar anderen hechten weer aan andere specs meer waarde. Maar: is er één iemand die het aantal heatpipes belangrijk vindt?

Ik was recent bezig met zoeken naar een aankomende aankoop. Naast de al eerder veelgenoemde dingen, was waar ik tegenaan liep de knoppen bij "Reviews door gebruikers". Ik heb grote moeite om het onderscheid te maken tussen "Lees uitgebreide review en reacties" en "Bekijk alle gebruikersreviews". Plus bij de ene ga je naar een andere pagina, bij de ander krijg je een popup en ze staan direct boven elkaar.
Misschien kan hier ook een kleine verbetering op. Bv aanpassen naar "lees deze review" of de knop voor alle reviews verplaatsen.

let the past be the past.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-Uks3F94u7Oz-HxRqhdQ64NcfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjPI0McXDVtccWdnXRKeXiAL.png?f=fotoalbum_large Dit ziet er ook gewoon niet uit. Ik moet scrollen in de modal om alles te zien. Dat ging met de oude layout gewoon goed.

• BladeSlayer1000
koku schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:10:
[...]

Bedankt voor het antwoord, ik heb het net getest, en ik vind dit niet duidelijk en blijf ik bij mijn mening, deze layout is waardeloos.

Voor mij een reden om de pricewatch ook nu te vermijden in plaats van te gebruiken.
De oude pricewatch was veel beter; ik vond het veel overzichtelijker had minder interactie nodig, en ik kon ook sneller zoeken naar specificaties (crtl+f, zoeken naar de term, of op mobiel zoeken op pagina zoeken naar de term)
Ik hoop dat Tweakers gaat inzien, dat dit niet werkt, en dat ze hopelijk de oude pricewatch terug brengen. Voor nu zul je mij niet meer terug zien op de pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 07-02-2026 20:36 . Reden: Uitleg toegevoegd wat ik bedoel met zoeken naar specificaties ]

• Higaphix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-02 20:57

Higaphix

Dit is geen ondertitel

In het kader van een vriendelijker Tweakers heb ik besloten om m'n reactie niet in originele staat te plaatsen.

Wat een circus. En de toon in de gepinde posts geeft me weinig hoop op verbetering.

Ik spreek mijn volle steun uit voor Hahn's suggesties van afgelopen woensdag.

Dit is geen handtekening

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik vind het bijzonder teleurstellend. 5 pagina's aan mensen die ontevreden zijn met de opzet en aan feitelijke verbeteringen nog geen fractie en veel suggesties worden gewoon genegeerd. Ik weet niet wie de stakeholders zijn binnen de SCRUM-definitie maar wij zijn het in ieder geval niet (meer).

Edit:
Hoewel het niemand enige bal zal interesseren is dit denk ik het laatste jaar dat ik voor Tweakers betaal. Ik betaal al sinds 2007(!) vanaf abonnement "Tweakers Banner Free 12mnd" omdat ik het platform altijd vaste inkomsten heb gegund, ook in de tijd dat ik het eigenlijk niet kon betalen, maar het houdt een keer op.

[ Voor 38% gewijzigd door Korvaag op 08-02-2026 10:45 ]

UNOX: The worst operating system

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:43

SiGNe

Ook hoi!

De "nieuwe" pricewatch is best onoverzichtelijk geworden en je moet nu constant klikken om meer productgegevens te zien.
Dit is een achteruitgang, geen vooruitgang.

misschien dat het op tablets of een mobieltje handig is maar in zit gewoon op Firefox achter mijn PC.

Niet?
[Specs]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:46
Korvaag schreef op zondag 8 februari 2026 @ 10:28:
Ik vind het bijzonder teleurstellend. 5 pagina's aan mensen die ontevreden zijn met de opzet en aan feitelijke verbeteringen nog geen fractie en veel suggesties worden gewoon genegeerd. Ik weet niet wie de stakeholders zijn binnen de SCRUM-definitie maar wij zijn het in ieder geval niet (meer).
Wijzigingen doorvoeren kost tijd. Plus het is nu weekend, dus dan zal er niemand werken om direct aanpassingen door te voeren. Ik zou zeggen; geef je suggesties door en wacht af. ;)
Waarom hebben we gekozen voor de slide-in oplossing op desktop?
Ons belangrijkste uitgangspunt is dat we de informatie op één pagina willen hebben, en niet verspreid over meerdere. Zodat er één overzicht ontstaat van alle informatie die we over een product hebben. Daarbij moeten gebruikers vanaf die pagina ook door kunnen naar alle gedetailleerde informatie.
Je zou dan kunnen suggereren dat we op die ene pagina alle informatie zetten. Zoals je je kunt voorstellen levert dat een ellenlange pagina op die compleet indruist tegen het overzicht dat wat we willen bieden. De slide-ins zijn wat ons betreft de beste manier om die enkele overzichtspagina en de weergave van een grote hoeveelheid informatie bij elkaar te brengen.
En na wat meer over nadenken, vraag ik me toch weer af; wat is het verschil met die tabs? Volgens mij was vroeger de gedachte om de site zonder javascript te kunnen gebruiken. Maar met webcomponents en nu pop-ups, is die gedachte langzaamaan in de achtergrond verdwenen. Als je er dan toch gebruik van gaat maken, waarom kun je dan niet die tabs via javascript openen ipv die popup? Dan kun je met een mooie animatie naar de volgende detail tab gaan.

Oh, en nog een suggestie: Vraag en Aanbod staat helemaal onderaan. Lijkt mij dat jullie daar ook meer interactie op willen. Dus zou die niet bij de sectie 'Prijzen' moeten?

let the past be the past.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
SPee schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:09:
[...]

Wijzigingen doorvoeren kost tijd. Plus het is nu weekend, dus dan zal er niemand werken om direct aanpassingen door te voeren. Ik zou zeggen; geef je suggesties door en wacht af. ;)
Nog een keer met z'n allen alles herhalen van 5 pagina's sinds 19 januari? Natuurlijk verwacht ik niet dat iets binnen 3 weken is gerepareerd, maar ik verwacht een uitleg, een fatsoenlijk plan en ook een verklaring waarom dit nu voor de zoveelste keer op deze manier gebeurt. Wat er nu na 3 weken aan reactie en plan ligt vind ik teleurstellend. Feitelijk is het resultaat: we veranderen de basis niet terug, de slide-in kan wel wat veranderen en we doen wat kleine tweaks op wat detaildingen.

Ik ga het vriendelijk verwoorden na hier wat onvriendelijks getikt te hebben. Het komt op mij enorm over als "De gebruikers zoeken het maar uit, wij doen lekker wat we zelf goed vinden en ze slikken het maar" en daar ga ik niet meer voor betalen. Steun Tweakers? Nee, op deze manier steun ik je niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 08-02-2026 16:48 ]

UNOX: The worst operating system

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Electrowolf schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:25:
[...]

Voordat we weer een paar verrassingen gaan krijgen met alle frustratie van dien, kan je meer uit de doeken doen wat voor wijzigingen jullie in gedachten hebben? Laten we meteen de kansen grijpen om het beter te doen wanneer ze voor het oprapen liggen ;).
Het antwoord op wat we gaan doen met Hahn's suggestie heb ik hier uitgeschreven; Freek1710 in "Feedback topic slide-ins op productpagina". Daarin kun je ook lezen wat we de komende 2 weken (met betrekking tot dit onderwerp) oppakken.

De vervolgstap voor ons is dat we nadenken over het formaat en de plaatsing van de slide-in op de pagina. Ik hou jullie hier op de hoogte wat we daarmee doen.

• DonJunior
Tip, ik zie nu dat de prijzen grafiek een beetje 'gepropt' (weet even niet het goede woord ervoor sorry) lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQYhfoIwzvqGTjfYLERzrDorhIA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IrqflaMbyz6OntegB8xZdxYU.png?f=user_large

Getest op PC, Chrome browser op een resolutie van 3440x1440.
Op een resolutie van 1920x1080 idem.

*sowieso

• Sir_Lion
  • Nu online
DonJunior schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:38:
Tip, ik zie nu dat de prijzen grafiek een beetje 'gepropt' (weet even niet het goede woord ervoor sorry) lijkt.

[Afbeelding]

Gek, ik zie het als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Dv8I7ZuQmC0y2Ux1Qgd0dTRBjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eNKiJQkyAYZCXuUvOoeGflPr.png?f=fotoalbum_large

• DonJunior
Bijzonder. Ik heb geen custom-css of iets. Ook zoom staat op 100% (dus regulier)

Jouw 'tab' bar ziet er ook anders uit. Bij mij staan de tabs 'prijzen', 'specificaties' etc veel verder uit elkaar.

Edit: als test heb ik zojuist in incognito modus geprobeerd. Daar heb ik hetzelfde beeld als @Sir_Lion . Dus daar gaat het wel goed.
Vervolgens heb ik dus mezelf maar even uitgelogd.. en dat ziet het er wel goed uit.
*Toch maar even mijn custom-css checken.

Edit2:

Custom CSS staat echt niet aan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRPiGjAl6DmGdX2ULpYFPEFT1CE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TAYSVprvgHYhrELSQcZ0q9XM.png?f=user_large

Maar hoe dan? Als ik dus ingelogd ben, dan is de grafiek 'gecropped'. Log ik uit en ben ik dus 'anoniem' dan ziet het er prima uit. :?

[ Voor 37% gewijzigd door DonJunior op 09-02-2026 09:58 ]

*sowieso

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02 18:47
DonJunior schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:38:

[Afbeelding]

Ik zie dit ook, nog veel irritanter is dat als er niet voldoende prijzen zijn je ook niet de optie krijgt om de flyout te openen waar deze wel nog groot getoont wordt. En je kan ook niet via specificaties gaan want dat tabblad bestaat gewoon niet in de navigatie...

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Loller1 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:13:
[...]

Ik zie dit ook, nog veel irritanter is dat als er niet voldoende prijzen zijn je ook niet de optie krijgt om de flyout te openen waar deze wel nog groot getoont wordt. En je kan ook niet via specificaties gaan want dat tabblad bestaat gewoon niet in de navigatie...
Ik zie wat jullie bedoelen en zal het even bij development aangeven. Je ziet het goed als je je window steeds minder breed maakt. Op een gegeven moment versprint het grafiekje. Dit is overigens gebruikelijk, volgens mij hebben wij namelijk 'break points' waar de UI oversprint op tablet en daarna 'mobiele' weergave. Het lijkt erop alsof je op een breedte komt waar wij 'tablet' UI hebben, maar die grafiek is dan wel heel gekropt ja.

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02 18:47
Freek1710 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:21:
[...]

Ik zie wat jullie bedoelen en zal het even bij development aangeven. Je ziet het goed als je je window steeds minder breed maakt. Op een gegeven moment versprint het grafiekje. Dit is overigens gebruikelijk, volgens mij hebben wij namelijk 'break points' waar de UI oversprint op tablet en daarna 'mobiele' weergave. Het lijkt erop alsof je op een breedte komt waar wij 'tablet' UI hebben, maar die grafiek is dan wel heel gekropt ja.
Ik krijg dit te zien op een 1440p scherm in full screen op 100% scaling. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Naar mijn mening zou het ook nog altijd mogelijk moeten zijn om de grafiek in zijn volledige breedte te zien. Het is ook inconsistent om de "prijzen" tab plots weg te laten als er niet meer prijzen zijn dan het algemeen overzicht toont.

• DonJunior
Freek1710 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:21:
[...]

[..]. Het lijkt erop alsof je op een breedte komt waar wij 'tablet' UI hebben, maar die grafiek is dan wel heel gekropt ja.
Zoals aangegeven in de eerste post zie ik dit gedrag zowel op 3440x1440 als 1920x1080. Beiden op mijn laptop.

*sowieso

• Sir_Lion
  • Nu online
Zal het nog mooier maken: ook 1440p scherm, maar dus niet het probleem.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Freek1710 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Het antwoord op wat we gaan doen met Hahn's suggestie heb ik hier uitgeschreven; Freek1710 in "Feedback topic slide-ins op productpagina". Daarin kun je ook lezen wat we de komende 2 weken (met betrekking tot dit onderwerp) oppakken.

De vervolgstap voor ons is dat we nadenken over het formaat en de plaatsing van de slide-in op de pagina. Ik hou jullie hier op de hoogte wat we daarmee doen.
Die heb ik (natuurlijk) gelezen, maar stel de vraag meer over de iets grotere richting. Maar wellicht is het beter om even op @WoutF's verhaal (n.a.v. wat er allemaal afgelopen zaterdag tijdens de Elite lunch gedeeld en besproken is) te wachten met meer context. Daarna zal ik er weer verder naar kijken ;).

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52
Ik heb een vraag en een opmerking.

Sinds een aantal dagen ziet mijn PW er zo uit op een 32 inch 4k scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HZPro4jshNMmpjYLKXQLKeX-Ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XWKwwd9LiCsRsFhBlc2xcDeW.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast vroeg ik me af waar ''beschikbaar sinds'' staat? Ik kan het zo niet in een oogopslag vinden

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:25
@Vachan klik op bekijk all specificaties en dan onder blok belangrijkste specificaties staat verkrijgbaar sinds.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

krijn1985 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:17:
@Vachan klik op bekijk all specificaties en dan onder blok belangrijkste specificaties staat verkrijgbaar sinds.
Meerdere keren klikken dus terwijl het vroeger gewoon in een oogopslag te zien was.

Ik mis trouwens ook de shop reviews

Niet?
[Specs]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vachan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:06:
Daarnaast vroeg ik me af waar ''beschikbaar sinds'' staat? Ik kan het zo niet in een oogopslag vinden
Volgens de grafiek sinds 11 november 2025..

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:25
SiGNe schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:04:
[...]

Meerdere keren klikken dus terwijl het vroeger gewoon in een oogopslag te zien was.

Dat klopt. Ik vind het er ook niet beter op geworden.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40
SiGNe schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:04:
Zodra je een lijstje met winkels en prijzen ziet klik je bij een winkel op de sterren-score en je krijgt de shop reviews te zien... of bedoel je wat anders?

Of, alternatief, open de Pricewatch pagina via het hoofdmenu, scroll wat naar beneden en klik op shopreviews.

[ Voor 15% gewijzigd door vanaalten op 09-02-2026 19:35 ]

• Redneckerz
  • Laatst online: 12:51

Redneckerz

A place to be.

Na 6 jaar is het mij gelukt eindelijk mijn smartphone te beschadigen, dus op mijn weekendje weg heb ik veel van de pricewatch gebruik kunnen maken. Op de mobiel zie ik lang niet alle specs en moet je dus scrollen. Dat was volgens mij anders.

Bij het inklikken van Bekijk alle specificaties verwacht ik dat deze knop uitklapt en daarna alle specs toont.

Ik verwacht niet dat de helft van het scherm donker grijs wordt en er een slide-in beschikbaar komt, waar je dan op alles openen dient te klikken voor je werkelijk alles ziet. Dat is natuurlijk wat dubbel, naast dat het te verwachtte gedrag door de positionering van de knop schijnbaar niet het geleverde resultaat is.

Ik heb al meerdere reacties gepost en ik lees natuurlijk braaf alles mee, incl. Hahn's suggesties en de verbeterslag die binnen nu en 2 weken zal volgen.

Echter sinds mijn laatste post blijf ik er echter er bij: Waarom iets verbeteren wat dat niet nodig had. De gepinde berichten vind ik niet bemoedigend, wel wens ik de Crew uiteraard het beste hiermee.

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Hahn
Redneckerz schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:45:

Ik verwacht niet dat de helft van het scherm donker grijs wordt en er een slide-in beschikbaar komt, waar je dan op alles openen dient te klikken voor je werkelijk alles ziet. Dat is natuurlijk wat dubbel, naast dat het te verwachtte gedrag door de positionering van de knop schijnbaar niet het geleverde resultaat is.
Nu je één keer op 'Alles openen' hebt geklikt, zal het alle volgende keren standaard uitgeklapt staan.
Echter sinds mijn laatste post blijf ik er echter er bij: Waarom iets verbeteren wat dat niet nodig had.
Omdat Tweakers wel vond dat het nodig was. Daar kunnen jij, ik en 200 andere mensen in dit topic anders over denken, maar dat is onze mening.

Tweakers zag redenen om het te veranderen, en dat zal voor sommigen een verbetering zijn, en voor anderen niet.

• Redneckerz
  • Laatst online: 12:51

Redneckerz

A place to be.

Hahn schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:51:
[...]

Nu je één keer op 'Alles openen' hebt geklikt, zal het alle volgende keren standaard uitgeklapt staan.
Dat is inderdaad zo. Ik denk dat mijn probleem dus vooral met de positionering van de knop zit.

[...]
Hahn schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:51:
Omdat Tweakers wel vond dat het nodig was. Daar kunnen jij, ik en 200 andere mensen in dit topic anders over denken, maar dat is onze mening.

Tweakers zag redenen om het te veranderen, en dat zal voor sommigen een verbetering zijn, en voor anderen niet.
Inderdaad, dat is onze mening. Voor de rest is het iets met tijd en uitwijzen.

Tot die tijd :henk ik hem :+

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

vanaalten schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:34:
[...]

Zodra je een lijstje met winkels en prijzen ziet klik je bij een winkel op de sterren-score en je krijgt de shop reviews te zien... of bedoel je wat anders?

Of, alternatief, open de Pricewatch pagina via het hoofdmenu, scroll wat naar beneden en klik op shopreviews.
Dat was volgens mij makkelijker te vinden, ik kon het tot nu toe niet eens via de search vinden.

Niet?
[Specs]

• wilcoz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:02
Ik moet eerlijk toegeven dat ik iemand ben die sowieso niet van (interface) veranderingen houdt, dus ik doe mijn best om die neiging achter te houden. Ik wil toch graag wat feedback geven, hopelijk opbouwend.

Bij oudere producten waar geen actuele prijzen of grafiek beschikbaar is, staan de 'belangrijkste' specificaties al in beeld. Als je dan klikt op 'specificaties' zoals je gewend bent, scrollt de pagina wat naar beneden, en komen er reviews in beeld, geen specificaties. Ik dacht in eerste instantie even dat dit een bug was. Ik zou op z'n minst verwachten dat de slide out direct out zou sliden als je op specificaties klikt - die knop is nu vrij nutteloos als je in het bezit bent van een muis met scrolwiel.

Daarnaast vind ik een slide out conceptueel niet fijn werken, gelukkig blijven de categorieën wel uitgeklapt als je ze eenmaal hebt uitgeklapt, maar op een groter scherm blijft er vanalles in beeld achter staan wat voor mij een storende afleiding is, maar nog vervelender vind ik dat de slide out de rest van de pagina blokkeert. Ik kan niet meer vanuit de volledige lijst met specs op 'Vergelijken' klikken, terwijl dat nou precies de pagina is waar ik ben als ik besluit dat ik wil gaan vergelijken. Vaak doe ik op de specificatie pagina een 'handmatige' voorsortering, anders zit je met veel te veel dingen in de vergelijker. Dat wordt nu heel omslachtig.

Als het aan mij was, zou ik voorstellen om niet te veel terug te veranderen, maar om de knop 'specificaties' lekker naar een eigen, volle, dedicated specs pagina te laten wijzen. De 'belangrijkste specificaties' op de hoofdpagina is best leuk in vogelvlucht, de slide out is een leuke aanvulling daar op, maar dat werkt vooral als je heel casual eens één apparaat opzoekt. Als je enthousiast aan het shoppen bent, zij het uit interesse, of voor je werk, is een losse pagina echt wel fijner.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
* Dit topic is bedoeld voor feedback op de slide-ins op de productpagina. Dat betekent dat zaken zoals de rol van DPG, verdienmodellen en allerlei randzaken hier niet thuishoren.

* Lees voor je post de gepinde reacties van de crew, om te kijken of je vraag of punt al eerder behandeld is.

* Feedback verwachten we op een opbouwende en constructieve manier. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we verwachten wel respect naar elkaar toe. Bedenk dat devvers ook mensen zijn.

Dit topic wordt gemodereerd door de vrijwillige crew, en niet door HQ. Feedback op de moderatie graag naar de desbetreffende moderator via mail of DM.

Posts die hier niet aan voldoen worden verwijderd.