Feedback topic slide-ins op productpagina

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:48
Jammer dat tweakers ditsoort dingen niet gewoon optioneel maakt met instellingen.
ik vind dit een behoorlijke achteruitgang!

Als iets goed is hoef je het niet aan te passen voor het aanpassen. Het was echt prima, beter dan dit.

• Jehare
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:43
Ik hoop zeer dat er een knop komt om deze verandering terug te draaien en de oude UI te houden. Het is er echt veel minder overzichtelijk en navigeerbaar van geworden. Dit is geen verandering die na een paar weken gewenning wel meevalt.

Ik snap dat er altijd pushback is tegen nieuwe UI, en dat online community's altijd een beetje conservatief zijn, maar de pricewatch word echt minder navigeerbaar van deze slide-ins, fatsoenlijke losse paginas voor prijzen, specs, V&A werken gewoon een stuk beter dan deze poging om alles in één pagina te proppen

• Tino...
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19-01 20:27
Ik ben het deze keer toch echt met Jehare eens

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Waar blijft de feedback op onze feedback?
Er wordt terecht om onze feedback gevraagd, en vervolgens blijft het al uren stil?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• gravitowl
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-01 20:22
Ik vraag me ten zeerste af waarom alles in UI land altijd maar aangepast moet worden om het aanpassen? Ik zie dat recent zoveel, dingen die gewoon werken krijgen updates waardoor het minder goed werkt. Alsof men gewoon geen werk meer heeft en dan maar wat gaat doen. Vind het ook bijzonder dat op een website met zoveel customization opties er geen mogelijkheid is dit terug te draaien?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als ik hier (mobiel) eerst op "Product gekocht" onder "Beste beoordeelde review" klik, dan zie ik mobiel niet dat er naast de pagina een popup verschijnt.

Daarna op "Bekijk alle gebruikersreviews" klikken geeft een slide-in die een pagina probeert te tonen die breder is dan het scherm vanwege deze onzichtbare popup zonder duidelijke knop met feedback.

Als Tweaker weet ik natuurlijk dat ik kan uitzoomen en dat het door de popup komt die geen invloed zou mogen hebben, maar het warrige resultaat is toch even "schrikken".

Dat zit wel Schnorr.

• Slayre
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Mijn feedback:

uitvoering: AMD Radeon RX 6700 XT

Ik klik op prijzen, en ik krijg specificaties en reviews. Ik verwacht daar prijzen of een melding dat er geen prijzen meer zijn.

Ik klik op specificaties, en ik krijg daadwerkelijk specificaties plus review. Ik verwacht daar alleen volledige specificaties te zien.

Ik klik op gebruikersreviews, en ik krijg specificaties (beknopt) en 1 review. Ik verwacht daar alle reviews te zien.

Vraag en aanbod brengt mij naar specificaties (beknopt), dezelfde review als net en een melding dat er 5 ads zijn voor dit product. Heel leuk allemaal, maar die wou ik ook eigenlijk zien toen ik daar op klikte :+

Hetgene wat ik wil zit nu verstopt onder bekijk alle specificaties. Waarbij er ineens lekker traag een menu tevoorschijn komt met de tabjes waar wel alle reviews staat en v&a listings.
Waarom moet dat dubbel uitgevoerd worden? Om alle specs te zien moet ik nu 3x klikken, en voor reviews en v&a 2x.

En nee, dit is niet beter op mobiel. Zelfde irritaties.
Tevens ben ik de link met het forum kwijt in de nieuwe layout, was toch altijd wel makkelijk om gelijk even te kijken of er problemen of tweaks waren voor het desbetreffende product. :)

tl;dr:
Het is een doolhof geworden

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:43
Feedback:
tldr: onoverzichtelijk, slecht gebruik maken van de ruimte

Als je op prijzen, specificaties etc. klikt, lijkt het scherm te verspringen. Daarnaast vind ik het een gemis dat het tabblad ‘Discussies en vragen’ is verwijderd. Ik vond het zelf altijd erg handig om, wanneer ik naar een product keek, direct naar mogelijke forumtopics te gaan die hierbij aansluiten, om daar de feedback en ervaringen van andere mensen te lezen. Tot slot het specificatietabje: daar zie ik in eerste instantie te weinig informatie. Vervolgens klik je op ‘Bekijk alle specificaties’ en dan krijg je een scherm met alle specificaties die ook nog eens allemaal ingeklapt zijn. Naast deze specificatielijst is ook nog een groot grijs vlak zichtbaar, dit is op een 32 inch 4K-desktop, en waarschijnlijk ook op andere monitoren zonde van de ruimte.

Daarnaast zie je bij reviews slechts één enkele gebruikersreview, die ook nog eens willekeurig wordt weergegeven?? Opnieuw moet je doorklikken om alle reviews te kunnen lezen. Dit zorgt ervoor dat belangrijke informatie onnodig wordt verstopt achter extra klikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Vachan op 19-01-2026 21:06 ]

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:46
Screenshot 1:
Waarom zijn de breedtes over de pagina zo inconsistent? Volgens mij is 1920x1080 geen hele bijzondere resolutie. De pagina is ook echt monsterlijk hoog geworden, dat enorme videoblok helpt daar absoluut niet in mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqirgUaTc25rMmbJUBv-s_GKSfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bu1C029BUfam93u4kytxUhyy.png?f=fotoalbum_large

Screenshot 2:
Om alle prijzen te zien moet ik op nóg een knopje drukken, daarna kan ik pas sorteren? Dat balkje met soorteerdropdown en incl/excl btw tandwiel past nog wel op deze monsterlijk hoge pagina lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuS7rFT2FNrk2xJ4wUZkUhqBeXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/huksfHd57YYMaiPHJ5xPdXxb.png?f=fotoalbum_large

Er was echt precies niks mis met de tabbladen zoals ze waren :|
Oh ja, en de animatie bij het openen van de sidebar is ook echt overdreven langzaam zeker als het springen naar de kopjes wél instant is.

[ Voor 5% gewijzigd door HikariMisako op 19-01-2026 21:26 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja, maar dit is al maanden hoe Tweakers ontwikkeld. Ik weet niet wie hier aan het roer zit, de PO of de UX-designer, maar een of beiden zitten, wat mij betreft, echt volledig op het verkeerde spoor.

Zoals alle reacties hierboven. Ik kan alleen nog droevig mijn hoofd laten hangen en dan maar op zoek naar wat anders, vrees ik.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:28
Net als met andere keren dat Tweakers de pricewatch een re-design probeerde te geven, mist hier ook weer echt de vraag: "Waarom?"

Welke proberen, of features die gebruikers miste worden er concreet opgelost of toegevoegd?
Zolang die vraag niet beantwoord kan worden, waarom zou je stoeien met het design van een van de beste componenten van deze website?

Een resign "just because" is een van de grootste fouten die een website kan begaan, helemaal een website die vooral wat meer technischere mensen aantrekt, en die dan ook nog eens de informatie die je probeert te vergelijken verbergt achter een extra klik of twee. Bizar

Het lijkt echt alsof ik op een mobile versie van de website beland ben, alles is zo groot. Ik heb een 32" 4K scherm en ik zie meer een beetje meer in beeld dan op mijn 21:9 telefoon 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door smiba op 19-01-2026 22:12 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:45

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Wellicht nog een extra punt: alle links uit Google die naar de specificatiepagina gaan geven nu een verschrikkelijke UX, waarbij eerst de pagina opent en dan even later pas de flyout. Super storend.

Zie bijvoorbeeld de bovenste link op: https://www.google.com/search?q=wd40ezrz

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:13

RMX

En dan te bedenken dat hier waarschijnlijk vele vergaderingen met dure betaalde developers en managers aan vooraf gegaan zijn. Ik denk dat hier iemand zijn mening door heeft gedrukt, want ja, die staat hoger op de rang dus die moet de beslissingen maken. Niet nadenkend dat de Pricewatch de cash cow van Tweakers is, maar gewoon zijn eigen gelijk wil halen.

En daar kijken we nu naar.

Hij heeft zijn gelijk. Wij zitten met de gebakken peren.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:13

RMX

F.West98 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:15:
Wellicht nog een extra punt: alle links uit Google die naar de specificatiepagina gaan geven nu een verschrikkelijke UX, waarbij eerst de pagina opent en dan even later pas de flyout. Super storend.

Welk genie heeft trouwens bedacht dat als je een een slide-in wil sluiten de chevron naar links te laten wijzen.

Ik vermoed dat het een hele vroege 1 april grap is.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:35
Even mijn berichtje ook maar hier plaatsen, om nog even als long-time user mijn ongenoegen extra te benadrukken:

Helemaal eens met (volgens mij) alle andere comments al hierover gegeven:

Wat een ENORME verslechtering in layout en gebruikerservaring ten opzichte van hoe het eerst was als je dit op een PC scherm bekijkt.
Paar situaties-omschrijvingen:
Als ik de prijzen wil zien, dan wil ik ze graag allemaal ineens zien.. Nu zie ik de helft, en voor de rest (soms zelfs maar een paar regels extra) moet ik verder doorklikken, waarna mijn scherm gevuld is met grotendeels dubbele informatie: De uitklap-prijzen uitgelicht, en op de achtergrond ernaast nógmaals die eerste x-aantal prijzen, maar dan gedimd.
Terwijl vervolgens de forumtracker (rechts) meteen ook weg, afgedekt is door het uitklap-venster. Daar mis ik dus informatie in m'n overzicht die ik graag wel in beeld heb staan, terwijl andere informatie volledig onnodig dubbel op het scherm staat. Zeer rommelig overzicht ook.

Dan de specificaties: Die paar "belangrijkste specificaties" heb ik heel vaak totaal niets aan.. Hoezo moeten jullie bepalen wat voor mij op dat moment "belangrijke specificaties" zijn? De info die ik wel zoek staat er dus vaak niet bij, waardoor ik wederom enkele keren opnieuw moet klikken om wél de specificaties in beeld te krijgen. Weer staat de basic-info dan dubbel op het scherm (uitgelicht in het uitklapvenster, en gedimd op de background).

Als ik het venster breder maak komt het uitklapvenster helemaal van rechts, verschuift tot links voorbíj de tracker/forum-lijst, maar blijft wel die lijst afdekken met een enorm grijs vlak.

Als ik in het uitklap-venster heen en weer klik tussen prijs en specificaties, is de specificatie-lijst elke keer opnieuw weer helemaal ingeklapt.

Waar je voorheen met 1 klik naar de lijst met specificaties kon gaan, heb je nu DRIE kliks nodig.
En als je dat doet, ben je op de main product-pagina eerst omlaag gesprongen, waardoor je nota-bene niet eens meer de header/omschrijving ziet van het product waar je naar het kijken bent (of de uitvoering).. Het overzicht is compleet weg.
Hier als voorbeeld: Hier heb ik de snelste manier geklikt om naar de specificaties te komen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk820SybVqssesNKjsCyc0htNAw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U6tw3bLIzBZNOOUDUIz7wglJ.png?f=user_large
Maar dan zeg mij nu eens: Naar WELK product ben ik nu aan het kijken?? Is geheel niet meer zichtbaar hier. Kun je ook niet naar terugscrollen zonder eerst dat uitklap-venster weg te klikken.

Nee, sorry.. dit is écht geen verbetering.
Veel te rommelig overzicht, vereist véél te veel extra compleet onnodige kliks, nuttige informatie die eveneens onnodig verdwijnt van het scherm, en andere informatie die dubbel in beeld is. Het is een zooitje.
En dan moet je voor al die extra kliks ook nog eens geheel kris-kras dwars over je scherm de muis verplaatsen over forse afstanden.. Het is niet alsof al de 'doorklik-knopjes' fijn dicht bij elkaar zitten of zo.

Ik geef niet snel commentaar op site-layout wijzigingen; Meestal pakken ze goed uit, maar hier wordt toch wel finaal de plank misgeslagen.
Lieft geheel terugdraaien en zo snel mogelijk terug naar het oude design.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
De tabs waren toch gewoon prima?
Die gebruiken de hele pagina en klik je niet per ongeluk weg als je er naast klikt.

Het wordt een beetje ongrijpbaar ofzo. Halve info en slide ins die maar strookjes van je scherm gebruiken, de rest van je scherm blokkeren en weer verdwijnen als je mis klikt.

Wat is het voordeel van een slide in ten opzichte van een tab of pagina?

Met een slide in blokkeer je de hele pagina. Iets openen in een tab is juist een handige functie. Een functie die steeds uitgebreider wordt in browsers.
Een tabje met de specs, daarnaast een tabje met de prijzen.
Hoe zijn de specs nu makkelijk te openen op een nieuwe tab vanuit de productpagina?

Zelfs het volledige overzicht van vraag en aanbod van een product is een slide in geworden.
Wordt de hele PW straks een slide in die over elkaar heen slide? :P

Ook kost alles nu extra kliks of tiks op je scherm.

Alle informatie van een product was toch al te vinden bij het product in de PW?
Waar op de website stond dan informatie die daar niet te vinden was?

Jammer dat de tab met 'Discussies en vragen’ weg is.
Het gaf in 1 oogopslag een indruk zonder door te klikken. Mijn oogopslagen zijn denk ik niet meegeteld. En soms doorklikken als de topic titel relevant leek.
Dit is juist een voorbeeld van info die elders op de website staat en makkelijk te vinden was vanuit het product in de PW.

Er is minder informatie te zien. Bijvoorbeeld, na een paar keer extra tikken op het scherm heb ik alle specs van een product voor staan. Maar er is niet meer te zien op die slide in wat het product is. Lastig als je van meerdere producten een pagina met specs open hebt staan.
En als je de slide in weg klikt om te kijken welk product je precies voor hebt mag je weer opnieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1FeHB5T3Q_lh19m6Y79wdpeI5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gM6LA29xOWbXeLYaKQsWK7F6.png?f=fotoalbum_largel

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:20
F.West98 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:15:

Vooral de BACK in de webbrowser werkt hierin compleet onlogisch en volgens mij verschillend, of je dit de eerste of volgende keren via google hier naar toe gaat.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:54

Creesch

bla bla!

Okay help me even met de logica hier
  1. Ik klik vanuit de product lijst op de reviews voor een product.
  2. Ik arriveer op de pagina met reviews.
  3. Dan krijg ik één review te zien.
  4. Om de andere reviews te zien te krijgen moet ik nog een keer klikken.
  5. Deze reviews schuiven dan mijn beeld binnen vanuit rechts.
Nu is dit niet alleen een extra klik, maar kijk even naar onderstaande screenshot. De review waar ik vandaan kwam is ook nog steeds zichtbaar, wat zorgt voor een ronduit rommelige en onoverzichtelijke gebruikers ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5-_9SBVMLLs1FXPWZTHdvWtB1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SkwsLCmpNDDYYUYKGaod1R3m.png?f=fotoalbum_large

Ik weet dat het populair is om dit soort review modals te gebruiken, ik heb het ook gezien op andere websites. Maar meestal doen ze dat op andere plekken dan de pagina waar de reviews al staan. Ik weet oprecht niet wat de meerwaarde is van deze UX change.

Bij het uittypen van deze feedback merk ik dat het me echt best wel wat moeite kost om het neutraal te houden. Ik heb namelijk echt het gevoel dat hier een kritische blik is gemist tijdens het ontwikkel proces.

Edit:

"

Ik zie dat de modal al opent als je direct op reviews klikt vanuit het overzicht. Maar als ik vanuit het product klik op reviews ga ik eerst naar een enkel review voorbeeld en moet ik vervolgens doorklikken. Dat houd het op twee feedback punten:
  1. Als ik toch al op reviews klik als ik op een product pagina ben open dan gewoon direct de modal.
  2. Maak de modal dezelfde breedte als de content waar deze overheen gaat, er is simpelweg geen meerwaarde aan het nog half tonen van de onderliggende informatie.

[ Voor 68% gewijzigd door Creesch op 20-01-2026 09:02 ]

• Room42
  • Niet online
Creesch schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:43:
Okay help me even met de logica hier
  1. Ik klik vanuit de product lijst op de reviews voor een product.
  2. Ik arriveer op de pagina met reviews.
  3. Dan krijg ik één review te zien.
  4. Om de andere reviews te zien te krijgen moet ik nog een keer klikken.
  5. Deze reviews schuiven dan mijn beeld binnen vanuit rechts.
Nu is dit niet alleen een extra klik, maar kijk even naar onderstaande screenshot. De review waar ik vandaan kwam is ook nog steeds zichtbaar, wat zorgt voor een ronduit rommelige en onoverzichtelijke gebruikers ervaring.

[Afbeelding]

Ik weet dat het populair is om dit soort review modals te gebruiken, ik heb het ook gezien op andere websites. Maar meestal doen ze dat op andere plekken dan de pagina waar de reviews al staan. Ik weet oprecht niet wat de meerwaarde is van deze UX change.

Bij het uittypen van deze feedback merk ik dat het me echt best wel wat moeite kost om het neutraal te houden. Ik heb namelijk echt het gevoel dat hier een kritische blik is gemist tijdens het ontwikkel proces.

Edit:

"

Ik zie dat de modal al opent als je direct op reviews klikt vanuit het overzicht. Maar als ik vanuit het product klik op reviews ga ik eerst naar een enkel review voorbeeld en moet ik vervolgens doorklikken. Dat houd het op twee feedback punten:
  1. Als ik toch al op reviews klik als ik op een product pagina ben open dan gewoon direct de modal.
  2. Maak de modal dezelfde breedte als de content waar deze overheen gaat, er is simpelweg geen meerwaarde aan het nog half tonen van de onderliggende informatie.
Wat dacht je van de specificaties? :o
  1. Je klikt op een product.
  2. Klikt op specificaties (of scrolt naar beneden).
  3. Je zit een kleine set (irrelevante?) specificaties.
  4. Klikt op 'Bekijk alle specificaties'
  5. Je zit EXACT diezelfde (irrelevante?) specificaties!
  6. Klikt op 'Alles openen' om eindelijk de relevante specificaties te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OJIl0L2TxFjCwtQ9tIHl3fofKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aVMPpdpEIbWStQg9Fs7CxeQ3.png?f=fotoalbum_large

Dit is echt UX-design van likmevestje. :') En het ergste is dat 'Alles openen' ook automatisch weer inklapt als je wegklikt. In het vorige design onthield ie tenminste dat je alle categorieën wilde zien. :F

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 20-01-2026 09:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Room42
  • Niet online
Holy fuck, en de browser terugknop (history) gaat door AL je acties van het openen en sluiten van slide-ins terug ook! Echt, mijn verbazing wordt steeds groter. Wat een treurnis!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:15
DVDL schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:31:
Voor mijn werk gebruik ik de Pricewatch, het is een enorme achteruitgang. Ik moet veel meer klikken dan voorheen voor specs, ook het overzicht van de pricing valt voor een deel buiten de boot.
Waarom moet ik, als er meer aanbieders zijn dan 8 stuks, op "bekijk alle xx prijzen" drukken en krijg ik een popup? Waarom zitten de specs verstopt achter een popup? Wat mij betreft zo snel mogelijk reversen.
Nou, een dagje verder. Blijf bij mijn punt, revert en begin opnieuw als er echt wat "anders" moet komen. Zoals zoveel reacties, dit is compleet mislukt. Ga het topic ook verder niet meer volgen, wacht wel totdat het wordt teruggezet en dan kijken we opnieuw wat de vervolgstappen zijn.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb het gisteravond nog een kans gegeven, maar het is voor mij echt onbruikbaar en frustrerend. Helaas vermijd ik de Pricewatch nu volledig totdat het hopelijk teruggedraaid wordt.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik vind het verschrikkelijk. Slecht voor mijn RSI.

Ik help veel in DKA (Zilver in Tweakers Awards ;) ) en zoek vaak naar dingen als CPU koeler hoogte, behuizing afmetingen, GPU lengte, VRM type en audiochip bij moederborden, etc. ipv even scrollen moet ik nu eerst klikken op 'alle specs' en dan nog eens met allerlei pijltjes van alles unfolden. Tis echt 3x niks.

@Woezik (Goud) @Miyazono @DeNachtwacht @martyw zijn het mogelijk met me eens.

[ Voor 15% gewijzigd door Dekar op 20-01-2026 09:47 ]

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
het is allemaal nogal leuk dat tweakers.net kwalitatief onderzoek onder gebruikers heeft verricht maar aan de bovenstaande reacties is toch wel te lezen dat je je kunt afvragen of dat onderzoek wel zo kwalitatief is en of het wel representatief is...

maar zelfs als dat allemaal zo goed mogelijk is geprobeerd (en ik durf in ieder geval wel te stellen dat tweakers daar doorgaans zijn best voor probeert te doen), dan nog vallen er een paar punten niet te ontkennen.

1. het nieuwe design is rommelig en in grote mate onoverzichtelijk ten gunste van de toch al niet zo technische doelgroep waar deze site in steeds grotere mate voor probeert te accomoderen (lees: aan noobs kun je meer reclame inkomsten verdienen dan aan de die-hard-nerds die toch al wel weten wat ze zoeken).
2. in het testpanel zat gegarandeerd
- niemand met dyslectie
- niemand met een visuele beperking
en waarschijnlijk ook
- niemand die regelmatig (lees meer dan 10minuten per dag) de pricewatch gebruikt.

dit valt eenvoudig te concluderen aan.
- minder visuele hulpmiddelen zoals lijnen kaders en contrast
- minder eenduidige platsing van informatie wanneer er bijvoorbeeld wordt ingezoomd.
- meer klikken op random plaatsen (in plaats van 1 naviatie-balk waar je kunt kiezen tussen prijs of specs of reviews staat alles nu als een wirwar door elkaar in moet je maar zien waar je wilt klikken voor het volledige overzicht.

deze hele design kwestie is een rommeltje en op basis van toegankelijkheids-kriteria niet eens meer het beoordelen waard.

ga alsjeblieft terug naar de tekentafel en kom met iets fatsoenlijks.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:19
3440x1440

*klik voor groot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPK-RHUiMFNb_6Wv-A_co5DHNgk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/CTB8Nw4VeCdWoF3Wc9BcEHxv.png?f=fotoalbum_medium

Mijn halve scherm (rechts van de fly-in) is grijs en de ruimte die gebruikt wordt, midden op het scherm, wordt nu 'overschreven' door een fly-in.

*sowieso

• Creesch

Creesch

bla bla!

Room42 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:18:
[...]

Wat dacht je van de specificaties? :o
  1. Je klikt op een product.
  2. Klikt op specificaties (of scrolt naar beneden).
  3. Je zit een kleine set (irrelevante?) specificaties.
  4. Klikt op 'Bekijk alle specificaties'
  5. Je zit EXACT diezelfde (irrelevante?) specificaties!
  6. Klikt op 'Alles openen' om eindelijk de relevante specificaties te zien.
[Afbeelding]

Dit is echt UX-design van likmevestje. :') En het ergste is dat 'Alles openen' ook automatisch weer inklapt als je wegklikt. In het vorige design onthield ie tenminste dat je alle categorieën wilde zien. :F
Oef, dat had ik nog niet eens gezien en je mist ook nog een stap. Je moet eerst nog op "Alles openen" klikken om echt alle specificaties te zien.

• Room42
  • Niet online
Creesch schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:04:
[...]

Oef, dat had ik nog niet eens gezien en je mist ook nog een stap. Je moet eerst nog op "Alles openen" klikken om echt alle specificaties te zien.
Dat had ik onder stap 6 :)

• SteveP
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:30
Ik ben mede eigenaar van neowin.net en ik zal nooit paginas achter page overlays verborgen, dat idee hoort tot een user menu, meer niet.

Ik vind de nieuwe design niks, specificaties en vooral vraag en aanbod die nu een slide out overlay hebben, kom op zeg, zet het weer terug in een volle pagina.

Pfff. 👎

• BartJosten
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:19
Wanneer wordt het teruggedraaid?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom voelen deze updates als de ene WTF na de andere, bijna nog erger dan W11?

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

Electrowolf

Mod met Liefde!

@Freek1710 : ik snap dat je waarschijnlijk niet binnen een dag inhoudelijk op alle feedback in kan gaan, maar zou je hier iets kunnen laten weten over het proces en de vervolgstappen?
Graag zowel voor dit incident als het patroon dat elke keer terug komt met dit soort aanpassingen :>.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• rodytjuh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:54
Waarom veranderen jullie steeds dingen die gewoon prima werken?

Menig tweaker zit hier volgens mij niet op te wachten...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kan het alleen maar met bovenstaande eens zijn, een verschrikkelijke achteruitgang en veel onlogische keuzes, layouts en instellingen.

Dat je in eerste instantie alleen de belangrijkste specificaties laat zien zou je denken dat dat een goed ding is, maar eigenlijk zijn dat al specificaties waar ik naar zoek. Ik ben bijvoorbeeld naar een nieuwe telefoon aan het zoeken, eerste filter is Android versie, opslagcapaciteit, werkgeheugen en resolutie. Dat alles staat bij de belangrijkste specificaties dus ik weet dat allemaal al en is dus nutteloze informatie. Wil ik de andere dingen zoeken moet ik weer een apart knopje drukken om een soort van popup te krijgen (waarom, waarom niet gewoon een pagina?) die ook nog eens prijzen kan tonen. Wat is daar het nut van?
Dan zit daar een pijltje naar links op, dus ik denk "dan krijg ik die popup groter". Nee, die sluit de popup. Normaal UI design heeft daar rechtsboven een x voor. Dit lijkt een soort van back button te zijn, maar popups hebben geen back in goed UX. Die hebben een close.
En voor elke subcategorie moet ik weer een kopje aanklikken om het uit te klappen. Je zit veel meer te klikken.

Verder is er iets vreemds met de layout aan de hand. Als ik op "bekijk alle specificaties" klik verandert de layout van de pagina erachter. Zie de screenshots (leg ze over elkaar om het goed te zien), opeens verschuift de achtergrond naar rechts. En dit is niet consequent tussen verschillende producten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iF4Hg3XwVRhRIHTFooMj-qcRRk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/bp5I4IRwpCOFsnlEi8DHaIAf.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgHssBMZW0SZPUvUf-V1Ij8OGk0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/N9puRcttIkWUj23zP8tPr3EQ.png?f=fotoalbum_medium
Breng alsjeblieft de layout terug hoe het was. Ik stel zelfs dat de productvergelijker nu nuttiger en overzichtelijker is dan het productoverzicht per artikel. Dus ga de productvergelijker alsjeblieft niet ook aanpassen.

Signatures zijn voor boomers.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dekar schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:45:
Ik vind het verschrikkelijk. Slecht voor mijn RSI.

Ik help veel in DKA (Zilver in Tweakers Awards ;) ) en zoek vaak naar dingen als CPU koeler hoogte, behuizing afmetingen, GPU lengte, VRM type en audiochip bij moederborden, etc. ipv even scrollen moet ik nu eerst klikken op 'alle specs' en dan nog eens met allerlei pijltjes van alles unfolden. Tis echt 3x niks.

@Woezik (Goud) @Miyazono @DeNachtwacht @martyw zijn het mogelijk met me eens.
Eens. Het heeft ook niet zozeer met wel of niet een mening te maken. Als je op een product klikt kom je op een logische overzichtspagina met de samenvatting van alle categorieën. Prima. Maar als je dan op prijzen, specificaties, gebruiksreviews en vraag en aanbod klikt, wil je gewoon direct door naar meer details zonder die tussenklik. Simpelweg omdat die overzichtspagina van het product zo kort is dat je daar nog makkelijker naar toe scrollt dan klikken duurt. Het is dus geen mening maar een feit dat het onlogisch is :P

Kortom die tussenklik moet eruit, je wil als je op specifieke details klikt daar meteen terecht komen in plaats van eerst naar een deel van de pagina geleid worden dat je al gezien had. Of je moet die hele bovenbalk met die knoppen weghalen dat mensen altijd vanaf de "samenvatting" per onderdeel doorklikken. Maar deze constructie is simpelweg onlogisch.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-01-2026 11:33 ]

youtube.com/@hisrep

• monkespin
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:50
Dit is echt alles behalve een verbetering ik hoop dat jullie dit snel weer terugzetten

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:30

jdh009

FP ProMod
Dit lijkt mij toch niet echt de bedoeling? Deze update is echt heel erg onprettig op een 4k scherm...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPNab8rbL5yCFMza5Gu0ZjsN9kY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D9aEh7akXI05AlL84IoNuwbz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MHJwrbleQ3pbLCSXvQThwLfsX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VCdT2CMC0j4WOsramYhKVFSx.png?f=fotoalbum_large

Waarom de slalom? Waarom is het nodig om zoveel meer clicks nodig te hebben om gegevens in te zien? Waarom komt het uitschuiven van rechts over het scherm tot in het midden terwijl er rechts nu een rare lege plek ontstaat? Waarom überhaupt het laten uitschuiven terwijl het overzicht hiervoor goed leesbaar was. Waarom moet ik alles nu nog gaan openklikken?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Waa-rom????

Waa-rom verslechteren ronduit slopen als het prima was?????

Draai dit in hemelsnaam terug Tweakers.

[ Voor 9% gewijzigd door Rubén89 op 20-01-2026 11:00 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

De enige vraag die beantwoord dient te worden is de waarom.

Also: ruimte niet benutten en alles in het midden centreren waardoor je op zo'n beetje elke desktopomgeving mega veel ruimte overhoudt en alles op elkaar gepropt is, en dat soort geintjes flikken ze al sinds de refactor van de frontpage.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Freek1710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:31

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben de reacties gezien en we begrijpen het sentiment. We zien dat er ook veel feedback gaat over wijzigingen die op de pagina gemaakt zijn maanden geleden en waarvan we inmiddels hele goede resultaten zien. Feedback daarop blijft welkom, maar laten we het hier hebben over de slide-ins.

Het is inderdaad, zoals genoemd door @Electrowolf , niet mogelijk om overal inhoudelijk op te reageren. Ik wil jullie even meenemen in hoe de komende dagen eruit zien voor ons:
  • Wij bepalen het succes van deze verandering niet enkel op de reacties en het sentiment, zowel in de reacties onder .Plan als ook in dit topic. De komende dagen gaan wij kijken welke effecten we zien in onze gebruikersdata.
  • Een aantal van de dingen die genoemd worden zijn terechte BUG's en waren niet onze intentie daar gaan we mee aan de slag.
Ik begrijp dat dit niet is wat jullie graag hadden willen horen, maar jullie verdienen die transparantie.

Build The Right Thing and Build The Thing Right

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Sorry hoor, maar mocht het design (door jullie data zoals je zegt) er toch blijven, ondanks de shitload aan kritiek, dan is het naar mijn mening het compleet negeren van kritiek, puur vanwege het blindstaren op "ja maar onze data". Wat toont dat dan precies? Dat mensen wel degelijk veel op die nieuwe elementen klikken? Ja, dat moet wel, anders kom je niet uit waar je uit wilt komen (e.g. specificaties). :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-01-2026 11:14 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:16
Jee, ik wil altijd proberen opbouwende kritiek te geven, maar het valt niet mee om positief te blijven met deze aanpassing.

Het volledige overzicht is weg. De "belangrijkste specs" weet ik doorgaans al wanneer ik op een productpagina gekomen ben. Dan wil ik de diepte in met de specs, en dat ging prima in de oude opzet. Nu moet ik gaan zoeken, klikken, items openklikken.

En waarom? Om het stukje specs waar ik 9 van de 10 keer direct voorbij scrolde, meer aandacht te geven?

Uithuilen en opnieuw beginnen, zou mijn informatica docent gezegd hebben :(:)

iRacing Profiel

• Rubén89
  • Nu online
Freek1710 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:09:
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben de reacties gezien en we begrijpen het sentiment. We zien dat er ook veel feedback gaat over wijzigingen die op de pagina gemaakt zijn maanden geleden en waarvan we inmiddels hele goede resultaten zien. Feedback daarop blijft welkom, maar laten we het hier hebben over de slide-ins.

Het is inderdaad, zoals genoemd door @Electrowolf , niet mogelijk om overal inhoudelijk op te reageren. Ik wil jullie even meenemen in hoe de komende dagen eruit zien voor ons:
  • Wij bepalen het succes van deze verandering niet enkel op de reacties en het sentiment, zowel in de reacties onder .Plan als ook in dit topic. De komende dagen gaan wij kijken welke effecten we zien in onze gebruikersdata.
  • Een aantal van de dingen die genoemd worden zijn terechte BUG's en waren niet onze intentie daar gaan we mee aan de slag.
Ik begrijp dat dit niet is wat jullie graag hadden willen horen, maar jullie verdienen die transparantie.
Beste,

Wat zijn die goede resultaten?

Erger mij kapot, aan de wijzigingen óók die van de afgelopen maanden.
Voor mij is de slide-in de druppel geweest, die mij heeft doen bewegen is te gaan kijken wat er toch aan de hand is en waar ik mijn ongenoegen kwijt kan.

Denk dat ik het als volgt kan samenvatten:
De grote informatiedichtheid die de Pricewatch voorheen had was su-per, fijn, handig en de klassieke lay-out maakte de presentatie van die informatie overzichtelijk.

De Pricewatch verandert nu in een soort beslist.nl én dat past niet bij Tweakers maar ook niet bij de producten** waar Tweakers zich op focust.

(**Bij een haardroger is het niet belangrijk om te weten welke geheugensnelheid deze ondersteunt, bij een MoBo wel.)

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:13:
Sorry hoor, maar mocht het design (door jullie data zoals je zegt) er toch blijven, ondanks de shitload aan kritiek, dan is het naar mijn mening het compleet negeren van kritiek, puur vanwege het blindstaren op "ja maar onze data". Wat toont dat dan precies? Dat mensen wel degelijk veel op die elementen klikken? Ja, dat moet wel, anders kom je niet uit bij de specificaties. :+
Nee hoor, het is niet enkel kijken naar of er gebruik van wordt gemaakt. Het gaat er voor ons om of we de bezoekers van de productdetailpagina hebben geholpen om te orienteren of dit een product is wat bij hem/haar past.

Jullie zijn primair de doelgroep die behoefte hebben om alle specificaties, alle prijzen, alle reviews van producten goed zichtbaar te hebben en we willen dit graag voor jullie behouden! We hebben uit het onderzoek, waar ik al naar refereerde, geleerd dat niet elke bezoekers al deze data wil zien. Uit dat onderzoek kwam dat we de meeste mensen beter helpen als we keuzes maken met wat we laten zien.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik er goed aan doe om inhoudelijk hierop in te gaan, ik vind dat jullie van ons verdienen dat we reageren en laten zien dat we jullie horen. Maar, zoals ik eerder zei, is feedback hier niet een primaire reden om een andere koers in te slaan.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42
Freek1710 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:09:
Goedemorgen allemaal,

Ik vind het gebruik van het woord "sentiment" in de discussie hierboven een beetje misplaatst. Sentiment betekend dat we terug zouden willen naar zoals het was. Ik heb nergens gelezen dat we terug willen. Het belangrijkste wat ik gelezen heb is dat de pagina's nu niet consequent in de opmaak is, zie bijvoorbeeld: HikariMisako in "Feedback topic slide-ins op productpagina"

Ik lees ook heel erg "wij bepalen" als in de zin: "Wij weten wel wat jullie willen". Laten we voorop stellen dat de klant niet altijd de koning is, maar denk dat een beetje zelf reflectie (bekijk de pagina eens vanuit een UIX en pagina voor je klant/leverancier is) in deze wel op zijn plek is

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@Freek1710:

Oef, dat is niet echt een goede reactie hoor. Read the room. Dit is niet het moment om aan te komen met "We zien dat er ook veel feedback gaat over wijzigingen die op de pagina gemaakt zijn maanden geleden en waarvan we inmiddels hele goede resultaten zien", waarmee je eigenlijk lijkt te zeggen dat views uit statistieken belangrijker zouden zijn (of iets in die richting).

Afhankelijk van de meetmethode kun je misschien alleen niet weten of deze ontstaan omdat mensen het willen of omdat ze wel moeten door het ontwerp. Je bent jezelf daarmee (mogelijk, want ik weet niet hoe er gemeten wordt) iets aan het wijsmaken: is het per ongeluk zo dat het goed lijkt, of was het een vooraf vastgestelde wens om gebruikers langer bezig te houden?

Tevens gaat dit niet alleen om sentiment. Dit voorbeeld laat bv. goed zien dat hier niet rekening wordt gehouden met standaard regels voor opmaak.

Je plaatst als professional niet zomaar een heel vlak (hier dus de review) ergens willekeurig in het midden van een pagina. Uitlijning is een ding zeg maar en er is lang voor "gevochten" om dat op de gemiddelde site voor elkaar te krijgen en als gevolg vele ogen wat rust te gunnen. Datzelfde probleem zie je ook bij wat ik eerder aanhaalde in mijn eerste reactie binnen dit topic. Er lijkt een slordige opzet te zijn.

En dat laatste is gelijk waarom ik een beetje voorzichtig ben met mijn mogelijke conclusie dat het een doel is om gebruikers langer bezig te houden voor inkomsten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 20-01-2026 13:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:34

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik wil zeker wel terug naar de oude situatie: Die "slide-ins" zijn eenvoudigweg een verkeerd idee, maakt de site moeilijker te gebruiken en verbergt informatie.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:46
Freek1710 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:23:
[...]

Jullie zijn primair de doelgroep die behoefte hebben om alle specificaties, alle prijzen, alle reviews van producten goed zichtbaar te hebben en we willen dit graag voor jullie behouden! We hebben uit het onderzoek, waar ik al naar refereerde, geleerd dat niet elke bezoekers al deze data wil zien. Uit dat onderzoek kwam dat we de meeste mensen beter helpen als we keuzes maken met wat we laten zien.
Ik denk dat door te optimaliseren voor de meeste mensen je een hele grote groep van Tweakers juist wegjaagt.

• Rubén89
  • Nu online
[...]

Nee hoor, het is niet enkel kijken naar of er gebruik van wordt gemaakt. Het gaat er voor ons om of we de bezoekers van de productdetailpagina hebben geholpen om te orienteren of dit een product is wat bij hem/haar past.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik er goed aan doe om inhoudelijk hierop in te gaan, ik vind dat jullie van ons verdienen dat we reageren en laten zien dat we jullie horen. Maar, zoals ik eerder zei, is feedback hier niet een primaire reden om een andere koers in te slaan.
Dat je in ieder geval communiceert in dit Topic dat waardeer ik zonder meer, mede gelet op het feit dat hier het sentiment overweldigend negatief. is.
Jullie zijn primair de doelgroep die behoefte hebben om alle specificaties, alle prijzen, alle reviews van producten goed zichtbaar te hebben en we willen dit graag voor jullie behouden!
Fijn, jullie begrijpen het wél, wat 'ons' probleem is!

Oké, maar waarom dan niet op de landing page van PW twee keuzes aanbieden?
1. De klassieke weergave voor mensen die de PW écht willen benutten.
2. De "Moderne" versie, voor mensen die - zeg maar - een haardroger nodig hebben.

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
@Freek1710 Is er een reden waarom er geen gebruik gemaakt wordt van de Beta feature? De mensen die ervoor gekozen hebben om daar aan mee te doen zullen over het algemeen meer open staan voor dit soort wijzigingen dan diegene die hier niet aan mee willen doen.

Je erkent zelf dat er bugs in zitten. Dit was ook zo bij de vorige iteratie, en in beide gevallen komen ze redelijk snel naar voren. Dit zou ook het geval zijn geweest met alleen de Beta testers; met als bijkomend voordeel dat je minder klachten krijgt omdat mensen het uit kunnen zetten als ze zich er aan irriteren.
Jullie zijn primair de doelgroep die behoefte hebben om alle specificaties, alle prijzen, alle reviews van producten goed zichtbaar te hebben en we willen dit graag voor jullie behouden!
Waarom is het dan verborgen?
De komende dagen gaan wij kijken welke effecten we zien in onze gebruikersdata.
Welke metric wordt hierbij aangehouden? Ik kan me voorstellen dat de tijd per pageview nu flink omhoog is gegaan omdat het nu niet meer mogelijk is om alles in 1 oogopslag te zien.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Blijkbaar zijn wij niet de belangrijkste doelgroep van de PW..

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
Ik had al een topic aangemaakt. youridv1 in ""Verkrijgbaar sinds" weg uit de pricewatch"
Omdat ik dacht dat dit wel een AB test moest zijn.

Alsjeblieft haal die slide-in/popup zo snel mogelijk weg en revert terug naar de oude layout. Dit is echt een verschrikkelijk slecht design. Ik heb meer dan zat screen realestate voor de oude tabbed layout. Iedereen met een desktop browser heeft dat. Ik zit echt niet te wachten op zo'n single page layout waardoor je overal 10% van de informatie krijgt en een full screen pop up wanneer je daadwerkelijk alles wil lezen.

Revert en zo snel mogelijk :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpOXLJRE6yPbJmgs38oH9mmj84I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oYOIceJStmq1nsfx8hbQVKCK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c8Au6NgRkD0Yi-wzuNg8xHl6oc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KU9U04HKEzn9DRYbvatrCtRI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCQm0u3ctsss4wA4jFkhYP1uZyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a2aUNYwvI0jBvTtce4CGUEIH.png?f=fotoalbum_large

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het is gewoon niet netjes getest. De uitwerking laat te wensen over. Het oogt rommelig en navigeert niet prettig.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
ge-flopt schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:24:
[...]
Ik vind het gebruik van het woord "sentiment" in de discussie hierboven een beetje misplaatst. Sentiment betekend dat we terug zouden willen naar zoals het was. Ik heb nergens gelezen dat we terug willen.
Bij deze dan. Ik wil graag de oude layout terug als het betekent dat ik die popup niet meer krijg.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:49
Ook ik deel de mening van wat anderen hier al gezegd hebben. Het is een overduidelijke verslechtering.

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
edit:
ik had het topic per ongeluk gesloten, ik heb in de afgelopen weken nog niet veel met deze forum features gewerkt. Laten we hier feedback delen over de wijzigingen zoals ze afgelopen maandag live gingen.

[ Voor 162% gewijzigd door Freek1710 op 20-01-2026 12:23 ]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:41

WCA

[...]

Hoe houden jullie rekening met confirmation bias in deze onderzoeken?

Ik vind "Niet elke bezoeker wil al deze data zien" echt niet gelijk staan aan "we moeten deze data achter een paar extra klikken verbergen" namelijk. Als je de verkeerde onderzoeksvraag stelt, kom je nogal makkelijk tot de verkeerde conclusie.

Share and Enjoy!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:46

TheProst

comparison is the thief of joy

Ik zou bijna voorstellen om een poll te openen om te peilen wie de slide-ins prettig vindt en wie niet, zodat duidelijk wordt wat mensen willen. Ik verwacht dat het merendeel liever teruggaat naar de oude manier. Natuurlijk is het ook een kwestie van gewenning, maar het helpt niet als de vorige situatie efficiënter en duidelijker was. Waarom niet alleen het design moderniseren in plaats van alles volledig om te gooien?

Ook zou regelmaat een goed iets zijn. als je een product op de P&W zoekt is het anders dan als je verder klikt.

[ Voor 11% gewijzigd door TheProst op 20-01-2026 12:42 ]

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Vooralsnog is er opvallende unanimiteit: Ik heb welgeteld nul positieve reacties gelezen, dus als uit dat onderzoek iets anders blijkt, moeten daar vragen over gesteld worden.

• Creesch

Creesch

bla bla!

[...]

Prima als dit zo is. Maar daarmee ga je expliciet voorbij aan het merendeel van de feedback die men hier geeft. De slide in module zorgt voor een zeer onprettige gebruikers ervaring waar informatie verspringt en de pagina bovendien nog drukker wordt.

Er zijn andere manieren om jullie gestelde doel te bereiken die een prettigere UX opleveren voor beide groepen gebruikers.
Waarom vragen jullie dan om feedback?

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:42
[...]

Met andere woorden: "Dank jullie wel, gebruikers, voor je feedback. Maar we gaan er niets mee doen."
Waarom open je dan een feedback topic als ik vragen mag?

En als de "data" iets anders zegt dan wil ik die data wel eens kunnen inzien. Want zo kan je altijd claimen dat de "data" iets zegt. Er is hier dus gewoon weer 0 transparantie in het keuzeproces.

Het algemene consensus van dit topic en de reacties onder de .plan is dat dit de Pricewatch vrijwel onbruikbaar maakt voor iig de core tweakers. Ik zou er in zo'n geval vrijwel direct een rollback van de uitrol doen.

[ Voor 27% gewijzigd door ShadLink op 20-01-2026 13:10 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik snap niks van die slide-in. Voor een PC gebruiker erg gebruiksonvriendelijk (extra klik). En als ik dan toch op "bekijk alle specificaties" moet klikken, waarom moet ik daarna alsnog op een knop "Alles openen" klikken zodat ik alle specificaties kan zien. Ik klik op een knop "Bekijk ALLE specificaties", dan wil ook ALLE specificaties zien en niet een subset waarbij ik weer op alles moet klikken.

Dit is echt een heel beroerde implementatie van deze functionaliteit en ik snap niet waarom jullie zo hard je best doen om het te verdedigen. Dit is gewoon versie 0.1 en niet 1.0

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:14

Nemean

3:16

[...]

Ik snap (minimaal) het uitgangspunt dat niet iedere bezoeker alle informatie wil zien, maar volgens mij wordt hier een verkeerde conclusie getrokken uit dat onderzoek (wie heeft er getest? Een onafhankelijk bedrijf? Mede-tweakers?). Want welke tests en conclusie is eruit gekomen dat jullie deze ramp naar productie gepusht hebben?

De Pricewatch is juist de plek waar je verwacht dat alle specificaties, prijzen en reviews volledig en direct beschikbaar zijn voor de bezoeker, niet in onnodige clicks, en slides. Dat is de kernfunctionaliteit van dit onderdeel van Tweakers. Wie daar niet naar op zoek is, komt hier waarschijnlijk ook niet toevallig op terecht.

Bovendien wordt nu vooral gekeken naar wat “de meeste mensen” helpt, terwijl Tweakers altijd sterk is geweest in het bedienen van een specifieke doelgroep die bewust die diepgang zoekt. Dat onderscheid lijkt hiermee sterk te vervagen.
[...]
Dat feedback geen primaire reden is om de koers te wijzigen, is eerlijk gezegd een zorgelijk signaal. Juist op een platform dat zo sterk leunt op haar community en expertise zou die feedback zwaarder moeten wegen, zeker als deze zo breed en eensgezind is. Want er zijn tot op heden 0 positieve reacties gekomen op jullie recentere wijzigingen.

Het voelt nu alsof een probleem voor een algemene bezoeker wordt opgelost ten koste van de kerngebruiker, terwijl een instelbare of gelaagde aanpak (simpel vs. uitgebreid) dat spanningsveld had kunnen voorkomen.

Als dit overigens de koers is die Tweakers gaat varen, dan hou ik mijn hart vast.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik had gehoopt dat we dit pad zouden voortzetten: .plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber . Dus specificaties, reviews en gebruikerservaringen centraal voor techliefhebbers.

Maar we slaan dus bewust de weg in van trage sliders, verborgen specs, meerdere clicks, menus-in-menus en AI samenvattingen prominent in beeld.

De vele UI/UX missers worden een zorgelijke trend, Tweakers lijkt koersloos :N

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn veel reacties verschenen, waaronder die van ervaren Tweakers, maar als je naar registratiedatum en aantallen berichten kijkt, zijn ook nieuwe gebruikers uitgesproken negatief. Ik wil er derhalve voor waken om niet te snel te mee te gaan in de opvatting dat de kernbezoekers hier andere noden hebben dan de algemene bezoeker, zoals ik het bekijk, lijkt dat juist niet het geval.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Tja, ik denk dat de realiteit is (dat lijkt in ieder geval zo) dat de echte tweaker er minder toe doet en het nu er ook 'mooi' uit moet zien voor de normies (aka Henk en Ingrid), dat in combinatie met meer clicks en langer op een webpagina zijn voor de ads.

• xenn99
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:10
Sorry kerel maar wat is dit voor reactie?
Je blijft maar schermen met dat onderzoek, geen idee onder wie dat is uitgevoerd maar ik zou het bij deze graag naar de prullenmand verwijzen.
Het is overduidelijk dat niemand deze nieuwe layout fijn vind, dus er is geen verdere evaluatie nodig.
Zeggen dat feedback geen reden is om een andere weg in te slaan vind ik eigenlijk nog het ergst.
Waarom heb je dan überhaupt dit topic aangemaakt als het er toch niet toe doet?

Ik snap dat het lastig te verkroppen is als je er hard aan hebt gewerkt maar dit moet gewoon per direct worden terug gedraaid. Dat dat nog niet gebeurt is na zo'n stortvloed aan negatieve kritiek vind ik eigenlijk al erg genoeg.
Maar het is duidelijk wat je probeert te zeggen, de enige manier waarop het jullie blijkbaar iets kan schelen is als het de advertentie inkomsten schaad.
Ik zal de pw dus de komende tijd niet gebruiken, hopelijk helpt dat met de cijfers.

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Ik ben vooral beniewd waarom dit niet onder de 'beta features' is gestopt. Bij de vorige wijzigingen was er ook redelijk wat commentaar op hoe het opeens geintroduceerd is (soms ook met redelijk wat bugs)
Nu is er specifiek een feature waar je als gebruiker mee kan helpen testen maar dan word die niet gebruikt :' als er een redelijk grote overhaul is van een website feature. :'(

Waarom is dit niet eerst in Beta gegaan? (zelf ben ik geen beta tester dus heb nu ook nog een aanname dat er geen beta test was, maar kan er ook geen ander topic over vinden dus ik ga er nu van uit dat het niet eerst in Beta heeft gezeten)

Onder de beta feature staat ook:
We nodigen al onze gebruikers uit om deel te nemen aan het testen van nieuwe functies. Door deel te nemen, maak je als bètatester deel uit van de ontwikkeling van Tweakers en ervaar je als eerste nieuwe functionaliteiten. We zullen jouw acties met betrekking tot de functie in ontwikkeling volgen en je af en toe om je mening vragen. Op deze manier weten we hoe we Tweakers beter kunnen maken voor al onze gebruikers.
Nu lijkt de focus vooral te liggen op de 'eenmalige' gebruikers die waarschijnlijk niet eens een tweakers account hebben. :X

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:30
Tweakers wil zo snel mogelijk richting hardwareinfo zie ik.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Als het de product owners idee was om mensen uit de Pricewatch te houden dan was het een goed "onderzoek".
De Pricewatch is nu onbruikbaar en ik ga het ook niet meer gebruiken, ik gebruik Google AI search dan maar.
Hoop dat meer mensen het gaan boycotten want alleen de cijfers tellen schijnbaar nog maar.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hell-Slave schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:30:
Als het de product owners idee was om mensen uit de Pricewatch te houden dan was het een goed "onderzoek".
De Pricewatch is nu onbruikbaar en ik ga het ook niet meer gebruiken, ik gebruik Google AI search dan maar.
Hoop dat meer mensen het gaan boycotten want alleen de cijfers tellen schijnbaar nog maar.
Ja of ze krijgen nu veel clicks omdat iedereen de afgrijselijke versie van PW nu aan het testen is, en trekken ze de conclusie: Kijk men vind het leuk!

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Weinig toe te voegen anders dan, waarom? Jullie hebben met de pricewatch een prachtig product en by far de beste prijsvergelijker in Nederland (misschien zelfs wel internationaal). Om het dan zo te verknallen en dit gedrocht op te leveren is onbegrijpelijk. De vorige versie was gewoon prima in orde, handig in gebruik en logisch ingedeeld. Dat is nu behoorlijk anders. Draai de wijziging aub terug want niemand wordt hier vrolijk van.
Freek1710 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:36:
edit:
ik had het topic per ongeluk gesloten, ik heb in de afgelopen weken nog niet veel met deze forum features gewerkt. Laten we hier feedback delen over de wijzigingen zoals ze afgelopen maandag live gingen.
Nou ja, "per ongeluk" is volgens mij ook wat ruim genomen want er stond bij de sluitingsmelding dat jullie inmiddels voldoende feedback hadden ontvangen oid.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:03:
Tja, ik denk dat de realiteit is (dat lijkt in ieder geval zo) dat de echte tweaker er minder toe doet en het nu er ook 'mooi' uit moet zien voor de normies (aka Henk en Ingrid), dat in combinatie met meer clicks en langer op een webpagina zijn voor de ads.
Dat lijkt me ook wel een uitdaging. Welke doelgroep bedien je? De ‘pro’ groep die kleiner is of de ‘casual’ groep die veel meer bezoeken (en dus inkomsten) genereren?

Twee totaal verschillende doelgroepen met verschillende behoeften.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

@Freek1710 : wat de feedback hier lastig maakt is dat er nu verschillende dingen door elkaar lopen. Ik probeer even inhoud, proces en relatie van elkaar te scheiden. Vaak kan je zo een conflictsituatie beter begrijpen.

Inhoudelijk is er veel gezegd over de slide-in. Er zijn veel inhoudelijke punten genoemd waarom het conceptueel een achteruitgang is voor veel leden van de tweakers community. Daarnaast zijn er bugs.
Er wordt een (summiere) inhoudelijke onderbouwing gegeven waarom slide-ins conceptueel een goed idee zijn.

Vanuit het proces bekeken worden we nu verrast met deze aanpassing. Voor zo ver we weten is er geen A/B of beta test geweest.
Op vragen om verduidelijking waarom slide-ins nodig zijn wordt eigenlijk geen antwoord gegeven. Het lijkt er op dat deze ook niet gaat worden gegeven. Er wordt ook geen duidelijkheid gegeven hoe dit past binnen het grotere verhaal van tweakers. Hierdoor zijn processtappen voor ons als community onvoorspelbaar.

Op het gebied van relatie haal ik uit de reactie dat de feedback vanuit de community er eigenlijk niet toe doet. Er wordt gezegd dat tweakers transparant wil zijn, maar doet in mijn ogen vervolgens het tegenovergestelde. Vervolgens komt het op mij over dat de community vooral wordt weggezet als onbelangrijk, irrelevant en een stel zijkerts. Hoewel ik zeker snap dat de community soms onnodig scherp is, is deze naar mijn mening wel belangrijk.
Ook het locken van dit topic verbeterd bij mij de relatie niet. Door hoe dingen tot nu toe zijn gegaan weet ik niet meer of ik op de "per ongeluk" uitleg kan vertrouwen.
Hoe dit op mij overkomt zorgt er wel voor dat ik minder vertrouwen krijg in tweakers en hoeverre de community als belangrijk wordt gezien.
Wat niet helpt is dat dit geen incident is, maar een patroon dat al geruime tijd aanwezig is.

Ik zal vast dingen gemist hebben, maar dit is even kort wat er allemaal bij mij opkomt als ik het zo opdeel.

Wat dan wel? Een paar suggesties:
  • Uitspreken dat de community belangrijk is.
  • Duidelijk maken hoe we dat kunnen zien.
  • Uitleggen hoe dit soort keuzes tot stand komen. Welke strategie zit hier achter? Welke concrete onderbouwing is er?*
  • Een proces maken om dit patroon te doorbreken.
Ik zou het jammer vinden als dit zo nog langer blijft dooretteren.
edit:
* Om vertrouwen terug te krijgen moet je misschien nu meer delen dan je zonder overleg mag doen... maar daar wacht ik graag op.

[ Voor 3% gewijzigd door Electrowolf op 20-01-2026 13:41 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Hell-Slave
  • Nu online
Remy!!!! schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Ja of ze krijgen nu veel clicks omdat iedereen de afgrijselijke versie van PW nu aan het testen is, en trekken ze de conclusie: Kijk men vind het leuk!
Ik zit er aan te denken om de Pricewatch knop uit mijn layout te verwijderen, wil niet een verkeert idee geven dat ik het misschien leuk vind. ;)

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Mog schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:39:
[...]

Dat lijkt me ook wel een uitdaging. Welke doelgroep bedien je? De ‘pro’ groep die kleiner is of de ‘casual’ groep die veel meer bezoeken (en dus inkomsten) genereren?

Zoiets? "Tweakers Mode" Pricewatch :*)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
Ah ik zie nu dit topic pas excuus. Ik herhaal even hier:

Nieuwe layout: missend "product beschikbaar sinds"

Ik zag vandaag de nieuwe layout van de pricewatch. Ik weet niet precies wat er mis was met de oude layout. Deze was imho ook duidelijker dan de nieuwe, maar ik mis nu bij het specificatie-overzicht de datum dat het device voor het eerst beschikbaar was.

Die datum gebruik ik zeer vaak als eerste check om te kijken of ik met een recent apparaat te maken heb of met een apparaat uit (zeg) 2018.

De datum is wel te vinden, maar je moet nu eerst doorklikken naar 'alle specificaties'. Kan deze datum aub weer teurg naar bovenaan het specificaties-scherm? Informatie vergt nu extra clicks (precies de reden waarom ik de oude layout beter vond overigens, maargoed).

UNOX: The worst operating system

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid

Zoals hierboven geschreven: Het feit dat ook Tweakers met een jonge registratiedatum en weinig berichten zich uitspreken is een aanwijzing dat er geen strijdige belangen tussen beide groepen zijn. Indien uit onderzoek blijkt dat dat desondanks toch zo is, kan dat uitgelegd worden, maar gegeven de unanimiteit zie ik ook niet heel veel ruimte voor andere conclusies.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36
Ik vraag me af of deze wijziging de Pricewatch echt beter maakt.

Door standaard slechts een beperkt aantal (goedkoopste) aanbieders te tonen, krijg je als gebruiker geen volledig beeld van het aanbod. Betrouwbare en bewust gekozen winkels zoals Bol of Coolblue verdwijnen sneller uit zicht, simpelweg omdat ze zelden in de absolute top qua prijs staan.

Dat stuurt het platform sterk richting een prijs-veldslag, terwijl veel gebruikers juist ook kijken naar service, betrouwbaarheid en reputatie. De kracht van de Pricewatch was altijd transparantie en keuzevrijheid — deze aanpak voelt meer sturend dan informerend.

Persoonlijk zou ik liever standaard alle aanbieders zien, of op z’n minst een duidelijke gebruikerskeuze hierin.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

dmantione schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:54:
[...]

Zoals hierboven geschreven: Het feit dat ook Tweakers met een jonge registratiedatum en weinig berichten zich uitspreken is een aanwijzing dat er geen strijdige belangen tussen beide groepen zijn. Indien uit onderzoek blijkt dat dat desondanks toch zo is, kan dat uitgelegd worden, maar gegeven de unanimiteit zie ik ook niet heel veel ruimte voor andere conclusies.
Aanname van mijn kant: de grootste doelgroep heeft geen account op Tweakers. Dat zijn mensen die organisch of via SEO op de PW terecht komen, wat kenmerken en prijzen vergelijken en de site (hopelijk via een webshop link) weer verlaten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:35
https://streamable.com/7znukn
Zelfs voor de mensen zonder Tweakers die gewoon organisch via Google binnen komen en dan op de goedkoopste willen klikken; dit is toch geen lekkere UX?

Tweakers staat mooi boven aan nu, maar niet voor lang als je opeens een slidein voor je bakkes krijgt als je op een link klikt, dat voelt helemaal niet fijn.

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Inderdaad, als iedereen met een account tegen is, dan is de enige plaats om voorstanders van deze wijziging te zoeken bij de mensen zonder account. En het is niet onmogelijk, maar voordat je overgaat tot dat soort conclusies, moet je eerst kritische vragen stellen of je onderzoeksmethodiek wel goed is. Wij hebben niet de informatie om dat te kunnen doen. Of Tweakers B.V. die vragen zelf nu correct stelt?

• iskander1970
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:33
Een hoop mede-tweakers hebben al uitgebreid geschreven over de veranderingen, dat ga ik dus niet nog een keer doen. Het enige dat ik kwijt wil is dat ik de oude versie heel graag terugzie; Waar is mijn tabblad "Alternatieve producten"

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:27
Zo lijkt het er dus op dat het niet om de ervaring van de Tweakers Community gaat maar om de PW click inkomsten van een mogelijk grotere anonieme groep die via Google binnenkomt.

[ Voor 0% gewijzigd door dirks op 20-01-2026 16:23 . Reden: Tikfout ]

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Nieuwe layout op product pagina is echt slecht. Ik kan het niet sugar-coaten. Er was niks mis met vorige layout. Kunnen we gewoon terug naar layout van paar maanden terug, want er was inderdaad al een kleine verandering, deze was niet mooi ook, maar niet zo erg als nu.

Ik wil niet meerdere knopjes drukken om specificaties te kunnen zien, of als ik naar V&A ga, dat ik dan NOG een keer moet klikken ergens om de advertenties te zien. Why ''fix'' something that isnt broken?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11

ThunderNet

Flits!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PlwhG4nzyp_tKIXWbe6VW4n9gk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1bCHW1BKWaryoM4CBGAcuXw3.png?f=fotoalbum_large

Ik vind dit nog wel 1 van de vreemdste dingen: Een dropdown voor Merk... Zijn er überhaupt gevallen in de pricewatch waar een product meerdere merken heeft? Welk nut heeft het standaard inklappen hiervan? Ruimtebesparing is het niet, of valt het onder info die gebruikers niet relevant vinden?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:28
Ik kwam dit gister op mobiel tegen en dacht dat het mobile only was, daar probeert men wel vaker wat. Maar op de desktop vind ik het maar raar.

Op zich is het verbergen van alle specificaties of alle prijs niet verkeerd.
Tweakers pricewatch is voor niet-tweakers best wel een imposante pagina met een hoop jargon en data. Dat enigszins verdunnen kan positief zijn.
Het verbergen van specificaties is een patroon dat ik wel vaker zie bij webshops die willen verbergen dat ze hun data niet voor elkaar hebben, of webshops die graag alleen positieve punten willen laten zien om je tot de koop te pushen.

Het levert zeker bij het prijs overzicht de mogelijkheid voor webshops om te verdwijnen van de samenvatting, en dat kan commercieel weer interessant zijn want dan kan een webshop bijv. gegarandeerde plaats kopen.

Een slide-in is niet mijn voorkeur, maar mocht dat toch blijven, zet dan wel alle vakjes open.
Ik wil meer data, niet meer vakjes.

Ik gok dat een samenvatting tab in het oude ontwerp ook een prima toevoeging kan zijn.
Eventueel het wat duidelijk maken dat het tabs zijn kan ook helpen, dat hebben sommige nieuwe bezoekers niet door heb ik laatst mogen aanschouwen.

• Maasluip
  • Laatst online: 15:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik weet niet waarom dat niet in één kan. Je kunt toch ook die belangrijkste specificaties als een apart kopje laten zien... zoals dat nu is in de productvergelijker en de rest er gewoon onder zetten? Waarom moet je het zo verbergen, alleen maar omdat er misschien een groep is die een andere behoefte heeft?
Als het eronder staat heeft die andere groep er geen last van, en als ze er wel last van hebben dan zet je er een vinkje bij om de detailspecificaties in te klappen. Waarom zou je de powerusers schofferen om je eenmalige users blij te maken.
En dat vinkje kun je ook opslaan in de cookies of in de settings.

Signatures zijn voor boomers.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:46

Esumontere

Floep, banaan.

Ik sluit me aan bij de meeste mensen hier, wat een vreselijke downgrade is dit. Dit maakt de productdata pagina mijns inziens totaal onbruikbaar.

Ik wil de oude layout terug! Een knop "Terug naar de lay-out van vóór december 2025"

• Longbeard

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Vanuit ecommerce zicht.
  1. Meer clicks om te zien wat ik zoek. (Op elke extra click verlies je bezoekers)
  2. Links foto's ipv laagste prijs.Minder effectieve Call to Action
  3. Slider komt van rechts, gebruiker moet zijn focus verleggen. Wederom een verlies van bezoekers
  4. ...
Uit ecommerce zicht is dit een achteruitgang. Dat zal niet direct in de stats te zien zijn maar zal op den duur langzaam duidlijk worden. Waarom is dit niet eerst getest op een select aantal bezoekers.

Uit GUI zicht zijn er eveneens verschillende denk en ontwerp fouten gemaakt.

• Hell-Slave
  • Nu online
Grappig dat we (mensen die feedback geven) als sentiment (lees autistische mensen die niet tegen veranderingen kunnen) worden weggezet in de hoop dat het probleem vanzelf weggaat want onbelangrijke minderheid.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hell-Slave schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:51:
Grappig dat we (mensen die feedback geven) als sentiment (lees autistische mensen die niet tegen veranderingen kunnen) worden weggezet in de hoop dat het probleem vanzelf weggaat want onbelangrijke minderheid.
Stellen dat er een bepaald (in dit geval negatief) sentiment heerst, is wat anders dan iemand / een groep sentimenteel noemen (waar jij en ook @ge-flopt op lijkt te doelen).
Dus laten we het a.u.b. bij feedback op de verandering houden, in plaats van de product owner zaken in de mond te leggen die niet kloppen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ge-flopt
Orion84 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:04:
[...]

[mbr]Stellen dat er een bepaald (in dit geval negatief) sentiment heerst, is wat anders dan iemand / een groep sentimenteel noemen (waar jij en ook @ge-flopt op lijkt te doelen).
Dus laten we het a.u.b. bij feedback op de verandering houden, in plaats van de product owner zaken in de mond te leggen die niet kloppen.[/mbr]
Ik doel helemaal niet op een groep. Ik geef alleen aan dat "sentiment" een beeld oproept wat niet klopt. Ik geef niet aan dat een bepaalde groep terug zou willen naar de oude software variant, maar dat de nieuwe variant gewoon niet past.
Als dat al iemand framen betekend, zijn er genoeg die duidelijker zijn in dit topic (en die topics gewoon sluiten)

[ Voor 9% gewijzigd door ge-flopt op 20-01-2026 15:11 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie die meting doen, want de meetbaarheid van "helpen orienteren of dit een product is dat bij hem of haar past" lijkt mij ontzettend lastig (lees: niet) kwantificeerbaar.
De doelgroep die je hier noemt, is toch de doelgroep van Tweakers? Of is meer mainstream toch weer de koers? Ik snap het niet meer.
Een nieuwe koers

Deze stap staat niet op zichzelf, maar gaat gepaard met een bredere koerswijziging voor Tweakers. Die wijziging is het antwoord op een vraag die we ons in het afgelopen jaar steeds hebben gesteld: voor wie doen we het? Voor wie maken we Tweakers? Al jaren proberen we twee doelgroepen optimaal te bedienen: de echte techliefhebber, die plezier uit technologie haalt, en degene die technologie functioneel bekijkt, voor wie tech handig of nodig is, maar die er niet per se veel tijd in wil stoppen.
Als je om feedback vraagt, is het denk ik niet meer dan logisch dat je daar op reageert. Dat betekent niet dat je een andere koers in slaat, maar dat je wellicht overwegingen deelt waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. Ik begrijp de modal op desktop bijvoorbeeld niet goed. Vooral omdat het uitgegrijsde linkerdeel van mijn scherm, gedeeltelijk dezelfde informatie en navigatiepunten bevat. En hetgeen dat ik niet meer zie, staat in de modal alsook op het scherm er achter. Het is zo vreemd dubbel, ik ken ook geen andere sites die dit zo doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Longbeard

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dat de crew niet uitsluitend naar dit topic kijkt om tot een beslissing ten aanzien van deze verandering te komen is logisch. Er spelen meer zaken mee dan uitsluitend de mening van de tweakers die hier reageren. De zwijgende meerderheid kan niets zeggen echter uit het gedrag van de gebruiker kan blijken dat deze verandering voor de gebruiker goed is. Bijvoorbeeld doordat meer gebruikers naar de shops doorstromen. Ik denk van niet, echter dat is op mijn gevoel en kennis. De logs en de stats zullen dat uitwijzen. De crew zal haar beslissing ook daarop baseren.

Laten we dus het bij feiten houden en inhoudelijk op- en aanmerken waarom, ons inziens, deze aanpassing een verslechtering is.

[ Voor 0% gewijzigd door Longbeard op 20-01-2026 15:27 . Reden: Tekst errors verbeteren. Nederlands wordt steeds lastiger. 8)7 ]

• ge-flopt
@Freek1710 Misschien dat de oplossing zelfs gewoon simpel is!
Ik zit even te kijken naar een willekeurig product:
(Zonder slider) uitvoering: Apple iPhone 17, 256GB opslag Zwart
(Met slider) uitvoering: Apple iPhone 17, 256GB opslag Zwart

Tyf de gehele slider eruit (inmiddels weten we dat dat een struikelbkok is). De inhoud van de slider plaats je op de plek van de de gewone (Zonder slider) pagina. Maak geen tabs aan, maar zet alles onder elkaar (opmaak van sliders is te doen) en dan minimale info, die een niet technisch persoon zou willen. 1 knop die alles uitklapt, of per tab een eigen knop. Zorg dat je die info met CSS voor jezelf kunt aanpassen.

Zie ook dat in de slider niet alle info te zien is. "Video" en "Redactionele review" ontbreken zo te zien.

WIlde even een on-topic reactie geven die ook gewoon productief is.

[ Voor 3% gewijzigd door ge-flopt op 20-01-2026 16:05 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Klik, klik, klik, klik... Hee daar zijn dus de specs die ik wilde zien van een product :)
Wie werkelijk denkt dat dat functioneel is of als fijn wordt bevonden gebruikt de PW zelf gewoonweg nooit.

Wat was de reden tot deze grootse aanpassing precies dan vanuit het development-team? Geklaag vanuit GoT van tientallen gebruikers dat ze specifieke informatie niet per se direct hoefden te zien en het dus wel ergens verscholen achter een 'clickwall' mocht staan? Dan zie ik graag een linkje naar dat topic, want dat heb ik gemist. Tevens de serieuze vraag, waarom dit direct volledig is geïmplementeerd, zonder AB-testing? Daar zijn jullie toch zo'n fan van en biedt zoveel inzichten lees ik altijd, dan is deze manier wel een erg vreemde keuze.

Dit zal vast als negatief worden bestempeld en dat is het ook enigszins, maar het gaat me vooral om het feit dat er altijd wordt geroepen dat de community zo belangrijk is en dat er altijd wordt geluisterd.. Uhm niet dus.

Zonde, heel zonde.

Wat daarbij ook niet echt user-friendly is, is dat de 'knop' van 'Alles openen' aan de rechterkant van het scherm wordt getoond, terwijl je eerder aan de linkerkant aan het klikken bent: Specificaties, bekijk alle specificaties.

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 20-01-2026 16:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Beetjes
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
1) de uitgesloten winkels in mijn instellingen blijven zichtbaar.
Bij producten met maar 4 of 5 winkels is de 'slide in' niet beschikbaar. hierdoor zie je alle winkels. ik denk express voor de out kliks? terwijl ik bepaalde winkels niet wil zien.
dus bij artikelen met maar weinig winkels is er uberhaupt geen slide in

2) Verder bij artikelen met meer winkels moet ik nu steeds 2 handelingen uitvoeren om de lijst te sorteren en de uitgesloten winkels onderaan te zetten in een aparte categorie
heel apart. deze feature maakt het allemaal maar moeilijker navigeren met minder features. jammer

iRacing Profiel

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
Freek1710 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:36:
edit:
Fijn dat het topic weer open is, @Freek1710. Toch voelt de uitleg dat het "per ongeluk" ging wel heel vreemd. Er stond immers een expliciete melding dat het topic werd gesloten omdat er "genoeg feedback" zou zijn. Ik denk dat de community meer gebaat is bij eerlijkheid, dan een technische smoes. Komt de rest van je posts ook geloofwaardiger en minder achterdochtig over. Laten we nu dan maar weer naar de inhoud gaan, want de Pricewatch-wijzigingen blijven onwerkbaar.

Bij een productvergelijker wil je in één oogopslag (scannen) zien wat de specs zijn. Nu moet je 'klik-werk' verrichten om data te ontsluiten.
  1. Interaction cost: De hoeveelheid moeite die een gebruiker moet doen om een doel te bereiken is te hoog geworden.
  2. Findability / Scannability: Belangrijke technische data is niet langer direct vindbaar. Dit belemmert de ervaren gebruiker die snel door lijstjes scant.
  3. Broken 'Find in page' (Ctrl+F): Als informatie in een gesloten accordion staat, is deze vaak niet of moeilijk vindbaar via de standaard browser-zoekfunctie. Voor een tech-community is dat een doodzonde.
Ik gebruik de pricewatch dagelijks om mensen op het forum te helpen. Als deze koers wordt doorgezet, is Tweakers voor mij niet langer het platform waar ik mijn tijd en expertise in wil investeren.

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:49
Hier om ook mijn stem te laten horen en aan te geven dat dit echt een slechte ontwikkeling is. Ik snap dat er misschien veel onderzoek achter heeft gezeten etc. maar less is echt more op dit gebied. Als iemand die echt 90% van zijn tijd op Tweakers in de Pricewatch doorbrengt is dit gewoon zo'n achteruitgang.. Hoop dat het snel teruggedraaid wordt.

• SOEFuture
  • Niet online
Ook vanuit hier is de ervaring rondom negatief. De PW was uitstekend in gebruik voor deze verandering, terwijl ik nu eindeloos moet klikken door een rommelig geheel. Graag zo snel mogelijk terugdraaien en eerst fatsoenlijk laten testen.

Ik zou graag de resultaten en de opzet van het onderzoek willen zien waaruit deze wijzigingen zijn ontstaan. :|

[ Voor 19% gewijzigd door SOEFuture op 20-01-2026 16:58 ]

Pagina: 1 2 Laatste