Toon posts:

Het grote Tweakers Plus-topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 63 Laatste
Acties:
  • 340.288 views

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 07:43

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 10:20

WoutF

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51

jelle.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17

Olaf

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45

ikloon

Welkom in het grote Tweakers Plus topic! Hier hebben we een centrale plek gecreërd om met elkaar te kunnen discussiëren over deze nieuwe abonnementsvorm.

Tweakers start dinsdag met een bètatest voor een Plus-aanbod. In de periode van deze test krijgen gebruikers met een account die ingelogd zijn, toegang tot extra artikelen. Deze artikelen zijn een aanvulling op het bestaande nieuws en de productreviews.

Al jaren heeft Tweakers abonnementen. We hebben in de afgelopen jaren het kunnen afsluiten van deze abonnementen zo makkelijk mogelijk gemaakt en de inhoud ervan aantrekkelijk gemaakt met extra's zoals een magazine, badges voor abonnees, winacties, abodagen en voorrang bij kaartverkoop van evenementen.

Het streven van Tweakers is om meer te bieden met abonnementen. Als onderdeel van dat streven om waarde toe te voegen willen daarom nu een abonnement testen rondom redactionele artikelen. Want we denken dat er een grote groep lezers onder jullie is, die behoefte heeft aan extra artikelen. Voor hen hadden we de afgelopen drie jaar het Tweakers Magazine, gecombineerd met het Hardware Info-magazine, maar zoals in september aangekondigd, stopt dat papieren tijdschrift in december.

Duiding en diepgang

Met nieuws brengen we jullie snel op de hoogte van actuele techontwikkelingen, en met onze productreviews en round-ups proberen we jullie een zo goed mogelijk beeld te geven van de prestaties van producten. Dat blijven we uiteraard doen. Maar daarnaast gebeurt er zo veel op techgebied dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding en met unieke informatie die je niet elders leest.

Daar investeren we in. Met een uitbreiding van de redactie met nieuwe redacteuren en freelancers en aanpassingen in onze werkwijze. Met Plus-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken, duiding toe te voegen. Plus blijft niet beperkt tot nieuws, we willen jullie ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews.

Heb je hier geen behoefte aan? Geen probleem. We blijven nieuws en productreviews brengen zoals jullie van ons gewend zijn, voor iedereen, ook zonder account. En ook daarbij blijven we naar jullie luisteren en het aanbod verbeteren.

Bètatest voor Tweakers Plus

Wel interesse? Dat is fijn! We beginnen met een bètaperiode waarin iedere gebruiker met een account die ook ingelogd is, onbeperkt toegang krijgt tot alle Plus-artikelen. Als je nog geen account hebt, dan kun je je registreren om toegang te krijgen. De testperiode geeft ons de gelegenheid van zoveel mogelijk gebruikers feedback te krijgen en toe te werken naar een aanbod van artikelen waar lezers tevreden over zijn.

De Plus-artikelen zijn op de frontpage te herkennen aan een opvallende badge. Bij de nieuwslisting staan ze achter de titel, bij grotere verhalen prominent linksboven onder de titel. Zo kun je snel scannen of artikelen onder het Plus-aanbod vallen of niet. Graag horen we wat jullie van Plus vinden, zodat we van Tweakers een nog mooier, beter, omvangrijker en diepgaander platform voor de echte techliefhebber kunnen maken.

Meer informatie over het Plus-abonnement vind je hier.

Controleer voordat je je vraag stelt eerst even de faq om te zien of je je antwoord daar kunt vinden.

Vragen over de bètatest? Ga dan naar het daarvoor ingerichte topic.

[Voor 205% gewijzigd door Moonsugar op 16-02-2021 15:18]

• rikster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 09:50
Ik vroeg me af of jullie daarmee de bestaande abonnementen willen vervangen?

Ik ben al jaren abonnee ('Hero'- niveau in mijn geval) en dat is wat mij betreft het geld waard, al was het maar omdat er niet zoiets bestaat als een 'gratis lunch' en ik wel wat over heb voor de financiële ondersteuning van een website/community die me regelmatig goed op de hoogte helpt blijven. Maar ik vrees wel het moment dat een redactie gaat nadenken over nieuwe abonnementsvormen, want soms pakt dat nogal rommelig uit, om het vriendelijk te zeggen. Ik ben zelf een groot voorstander van het 'one size fits all' principe. Volgens mij is dat vaak veel laagdrempeliger dan een 'getrapte' abonnementsvorm, al zal het soms voor sommigen net even te duur uitvallen. Maar volgens mij kan een redactie daar ook prima mee spelen door b.v. net iets meer artikelen in de 'gratis' versie te tonen.

Kortom: heeft de redactie/marketingafdeling hier al ideeën over of is deze test bedoeld om ook dat uit te zoeken?

Just my $2c...

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:21

Pazo

Mroaw?

Als ik het goed begrijp wordt komt het premium-abbo naast het Hero en Elite abo?
Eigenlijk hoop ik dat voor de mensen (inclusief mijzelf) die een Hero of Elite abo hebben, dat automatisch de content van het premium abo voor hen beschikbaar is. Ik zou dan verwachten dat het premium abo lager in rang staat (en dus goedkoper wordt) dan het Hero abo. Als het enkel extra artikelen zijn die in het premium abo komen, dan staat in mijn opzicht het Hero abo erboven.

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

Acties:
  • +152Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44
Nou om dan maar meteen de zure man te zijn: ik ben zelf abonnee (al sinds het eerste uur) maar krijg hier nou niet direct een heel lekker gevoel bij. En dat zit hem vooral hier in:
De artikelen komen namelijk in aanvulling op het huidige aanbod, en dat aanbod verandert niet.
Ik vraag me af hoe je dit waar gaat maken. Want alleen al de perceptie dat dit niet het geval is, geeft een vrij onsympathieke bijsmaak.

omniscale.nl

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap deze vraag uit de FAQ niet goed; 'Hoe duur wordt het abonnement straks?'
Tweakers heeft toch al premium abonnementen? Wordt dit een los premium abonnement? Een premium premium abonnement of hoe moet ik dat zien :) ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 22:49

Scorpio616

BOOM headshot!

Zou de knop "Word abonnee" op de homepage verborgen kunnen worden? Ik ben ingelogd en ik ben abonnee, dus ik vind zo'n knop vrij hinderlijk en in het oog springend :P

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:22
Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:18:
Ik snap deze vraag uit de FAQ niet goed; 'Hoe duur wordt het abonnement straks?'
Tweakers heeft toch al premium abonnementen? Wordt dit een los premium abonnement? Een premium premium abonnement of hoe moet ik dat zien :) ?
dit is precies mijn vraag word dit onderdeel van de bestaande abbo's en zo ja welke?

of word dit een extra abbo?

PS thanks voor de opmerking over het verplaatsen doe je je best het goede topic te pakken pak je de verkeerde

[Voor 11% gewijzigd door atthias op 01-12-2020 10:22]

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:18:
Euhm nee, Tweakers heeft vandaag nog geen Premium abbonement. Wel Supporter, Hero en Elite.

Ik vermoed dat Supporter zal verdwijnen en dat de andere herschikt zullen worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:21:
[...]

Euhm nee, Tweakers heeft vandaag nog geen Premium abbonement. Wel Supporter, Hero en Elite.

Ik vermoed dat Supporter zal verdwijnen en dat de andere herschikt zullen worden.
Dat bedoelde ik met premium abonnementen ;) Het wordt er iig niet overzichtelijker over.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Scorpio616 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:19:
Zou de knop "Word abonnee" op de homepage verborgen kunnen worden? Ik ben ingelogd en ik ben abonnee, dus ik vind zo'n knop vrij hinderlijk en in het oog springend :P
Daar moet vast iemand even een CSS snippet voor kunnen maken :)

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 22:49

Scorpio616

BOOM headshot!

Pazo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:22:
[...]

Vast en zeker, ik denk dat ik hem zelfs met m'n browserplugin wel als 'element' zou kunnen blokkeren. Toch lijkt het mij nuttiger dat mensen die een abonnement op Tweakers hebben hem by default niet zien. Dat felgroene steek namelijk nogal af bij de rest van de homepage en dat prikkelt mijn OCD haha

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:03
Alles valt of staat met de kwaliteit van de premium-content. Voor een exclusief journalistiek artikel ben ik echt niet bereid te betalen, maar bijv. voor een uitgebreide tutorial/how-to voor een specifiek onderwerp (bijv. PiHole opzetten en instellen) welke duidelijk beter is dan wat er verder op internet te vinden is zou ik het wel overwegen.

Echter de huidige trend bij kranten lijkt om gebruikers te lokken met 'normale' artikelen om vervolgens doodleuk de melding te krijgen dat het achter een paywall zit...

Mijn idee: zorg voor een intensieve samenwerking met de community, en gebruik premium om het kaf van het koren te scheiden m.b.t. geselecteerde onderwerpen.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Snippo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:25:
Alles valt of staat met de kwaliteit van de premium-content. Voor een exclusief journalistiek artikel ben ik echt niet bereid te betalen, maar bijv. voor een uitgebreide tutorial/how-to voor een specifiek onderwerp (bijv. PiHole opzetten en instellen) welke duidelijk beter is dan wat er verder op internet te vinden is zou ik het wel overwegen.
Voor mij is het juist andersom; het web staat vol met tutorials, doe mij maar liever diepgaande journalistiek. Daarom ben ik ook lid van FTM.nl

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 12:35
Begrijpelijk, maar jammer dit!

Ik snap dat er geld moet worden verdiend; daarom ben ik ook abonnee _/-\o_ Maar ik gun ook mensen die misschien een wat kleinere portemonnee hebben ook alle prachtige content die tweakers genereeert.

Zelf heb ik een grote hekel aan alle paywalls overal. Het wordt eigenlijk steeds erger. Straks is goede internet content alleen nog voor mensen die veel geld hebben om overal een premium abonnement te nemen.

Als alternatief zou ik dan nog liever een pay-per-articel idee hebben voor mensen die geen abonnee zijn (bijv net zoals bij games. kijk een ad en krijg toegang tot premium artikel)

[Voor 18% gewijzigd door 12_0_13 op 01-12-2020 10:31]

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Pazo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:22:
[...]

#search .ctaButton.abo, #search .ctaButton.premium {
display: none;
}

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 12:02

Ankh

|true

Redelijk bijzondere keuze weer van Tweakers. En daarnaast alles hangt van de prijs per maand, maar vind de abo's redelijk duur voor wat je er voor terug krijgt...

Daarnaast is de vraag waar de knip gemaakt gaat worden tussen de basis content en premium content? Nu wordt het "verkocht" als dat er niets wijzigt maar we kunnen onze klompen aanvoelen dat langzaam aan meer en meer content premium gaat worden. Kijk maar naar AD (he, grappig ook DPG)...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 09:10

Mortum

Bancounter: 34

Waar ik vooral ook benieuwd naar ben: op het forum zijn discussies die aansluiten op de FP, worden er straks sancties uitgedeeld aan users die inhoudelijk discussiëren op het forum over een "premium" artikel?

Foto-, Laser- en Livestreamnerd MEUK Discord

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het is jammer dat Tweakers zich in stilzwijgen hult over de vraag die al een paar keer voorbij is gekomen en van het kaliber is: Had je als redactie ook zelf kunnen bedenken en in de FAQ op kon nemen.

Wat gaat de toekomst worden van de huidige abonnementen?

Om dan meteen maar wat specifieker te worden:
Verdwijnen die? Of blijven die bestaan en wordt 'Premium' een extra abonnementsvorm of een 'addon' op de huidige abonnementen.

@Moonsugar Kun jij er wat zinnigs over kwijt?

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:16:
Nou om dan maar meteen de zure man te zijn: ik ben zelf abonnee (al sinds het eerste uur) maar krijg hier nou niet direct een heel lekker gevoel bij. En dat zit hem vooral hier in:

[...]

Ik vraag me af hoe je dit waar gaat maken. Want alleen al de perceptie dat dit niet het geval is, geeft een vrij onsympathieke bijsmaak.
Die perceptie zit tussen je oren dus de bijsmaak is je eigen tong.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:31:
[...]

#search .ctaButton.abo, #search .ctaButton.premium {
display: none;
}
Dat werkt, thanks d:)b

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Mortum schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:31:
Waar ik vooral ook benieuwd naar ben: op het forum zijn discussies die aansluiten op de FP, worden er straks sancties uitgedeeld aan users die inhoudelijk discussiëren op het forum over een "premium" artikel?
Waarom zou dat? Aan de ene kant kan men een "premium" subforum maken voor die discussies, aan de andere kant krijg je dan een discussie waarvoor de basis voor velen niet zichtbaar zal zijn. Zolang je maar niet hele artikelen in een quote blok gooit kan men daar niets op tegen hebben.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:33:
[...]

Waarom zou dat? Aan de ene kant kan men een "premium" subforum maken voor die discussies, aan de andere kant krijg je dan een discussie waarvoor de basis voor velen niet zichtbaar zal zijn. Zolang je maar niet hele artikelen in een quote blok gooit kan men daar niets op tegen hebben.
Zoeits als het abonnee forum ;) ?

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:33:
[...]

Zoeits als het abonnee forum ;) ?
Vergeet altijd dat die bestaat :+

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RiDo78 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:
Het is jammer dat Tweakers zich in stilzwijgen hult over de vraag die al een paar keer voorbij is gekomen en van het kaliber is: Had je als redactie ook zelf kunnen bedenken en in de FAQ op kon nemen.

Verdwijnen die? Of blijven die bestaan en wordt 'Premium' een extra abonnementsvorm of een 'addon' op de huidige abonnementen.
Over de huidige abonnementen zijn (nog) geen concrete beslissingen gemaakt, daarom is er (vooralsnog) niks om over mee te delen. De focus ligt op dit moment op de beta-test, en al gaandeweg zullen we ondervinden of er wat moet veranderen.

World War One

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:03
Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:28:
[...]

Voor mij is het juist andersom; het web staat vol met tutorials, doe mij maar liever diepgaande journalistiek. Daarom ben ik ook lid van FTM.nl
Het probleem met het web is dat het volstaat met van alles. Inderdaad 1001 (incomplete of slechte) tutorials maar ook 1001 journalistieke artikelen. We zijn het er in ieder geval over eens dat een premium abonnement zich duidelijk zou moeten onderscheiden van wat er nu al (gratis) te vinden is.
In het ideale geval open ik in de toekomst Tweakers premium en alles wat ik daar tegen kom is diepgaand/hoogstaand, zodat ik niet het web af hoef te struinen om verdere informatie bij elkaar te sprokkelen.

Wat tegenwoordig een ramp is met alle advertenties, popups en cookiemeldingen.

• posttoast
KelvinX schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:
[...]

Da's leuk geformuleerd, maar het neemt natuurlijk niet weg dat Tweakers.net nogal een kritisch publiek bedient. En het lijkt me verstandig om daar, als redactie, een beetje rekening mee te houden. Mij maakt het niet uit, ik ga er vanuit dat ik voor die € 45 per jaar die ik nu betaal die artikelen sowieso wel mag lezen ;)

omniscale.nl

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 09:10

Mortum

Bancounter: 34

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:33:
[...]

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:34:
[...]

Vergeet altijd dat die bestaat :+
Je beantwoord de reden al waarom een subforum niet werkt.

Omdat mensen zich in de discussie mengen die geen premium willen/hebben. context wordt dan toch uitgelegd waardoor je als non-premium toch de grote lijnen van de artikel mee gaat krijgen. Daardoor wordt die pay-wall (waar ik oprecht geen fan van ben) ook onklaar gemaakt..

Lijkt me niet dat dit wenselijk is voor Tweakers

Foto-, Laser- en Livestreamnerd MEUK Discord

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:02

P1nGu1n

Developer

rikster schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:15:
Ik vroeg me af of jullie daarmee de bestaande abonnementen willen vervangen?

Ik ben al jaren abonnee ('Hero'- niveau in mijn geval) en dat is wat mij betreft het geld waard, al was het maar omdat er niet zoiets bestaat als een 'gratis lunch' en ik wel wat over heb voor de financiële ondersteuning van een website/community die me regelmatig goed op de hoogte helpt blijven.
Ik vraag me ook af wat er gebeurt met de andere abonnementen, nu premium erbij komt. Gaan die weg? En als ze blijven bestaan, bij welke is Premium wel en niet inbegrepen? Krijgen Premium-leden ook de "voordelen" die Supporter/Hero/Elite-abonnees hebben?

Ik bezoek dagelijks met veel plezier Tweakers en ben Hero-abonnee om hier iets voor terug te geven. Ik vraag me vooral af hoe Supporter/Hero/Elite-abonnementen gaan verhouden tot Premium. Nu het magazine stopt, moet de waarde van de huidige abonnementen weer wat worden aangevuld. Ik zou het gek vinden als het magazine stopt en Premium-artikelen niet zouden zijn inbegrepen bij Hero- en Elite-abonnementen voor respectievelijk de €45 en €225 die deze leden al jaarlijks betalen.

[Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 01-12-2020 10:41]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
KelvinX schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:
[...]

Gezien de andere merken die DPG voert en online aanbied is een wantrouwig gevoel zeker gerechtvaardigd.
Kijk naar AD.nl enzo, bijna alles is Premium. Echt een woord waar ik steeds meer kotsneigingen van krijg.

• KelvinX
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:38:
[...]

Da's leuk geformuleerd, maar het neemt natuurlijk niet weg dat Tweakers.net nogal een kritisch publiek bedient. En het lijkt me verstandig om daar, als redactie, een beetje rekening mee te houden. Mij maakt het niet uit, ik ga er vanuit dat ik voor die € 45 per jaar die ik nu betaal die artikelen sowieso wel mag lezen ;)
Ja dat is helemaal waar. Maar ik merk ook dat Tweakers niet speciaal kritisch is, maar vooral aartsconservatief. Wars van veranderingen en altijd op hoge poten de worst case scenario's schetsen als er dingen anders gaan. Dat zie je altijd als er dingen veranderen.

Wat daar vooral jammer aan is is dat alles dat goed gaat wordt genegeerd want "dat was altijd al zo" maar als een experiment een x mislukt dan wordt het elke week weer uit de sloot getrokken.

Ik denk niet dat dit idee in minder dan een uur geboren is en zeker niet door slechts 1 persoon bedacht is. Dus ik heb een beetje een broertje dood aan dit soort voor de hand liggende kritieken.

Niet gezegd dat het niet voor kan komen hoor, maar ga er nou eens vanuit dat de redactie al bedacht heeft dat ze over kunnen komen alsof ze alle goede content achter premium content gaan verbergen en dat ze ookal nadenken over oplossingen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ShellGhost schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:40:
[...]

Gezien de andere merken die DPG voert en online aanbied is een wantrouwig gevoel zeker gerechtvaardigd.
Kijk naar AD.nl enzo, bijna alles is Premium. Echt een woord waar ik steeds meer kotsneigingen van krijg.
Zou het dan helpen als we een andere naam voor het abonnement verzinnen?

World War One

• Pazo

Pazo

Mroaw?

[...]

Eens. Voordeel bij AD.nl is, dat als je de cookies verwijdert je gewoon alles kan lezen :+
Zit niet echt goed in elkaar.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zolang de meerwaarde van de artikelen vaak in de comments staan voel ik er niet veel voor om een abo te nemen. Dus er zal journalistiek wel een meerwaarde moeten zijn.

Dan moet je weten dat ik als gebruiker eind jaren 90 als een van de eersten een Abo afsloot tijdens de HCC-dagen toen het in mijn ogen nog *echt* was om de site te steunen, voor alle overnames dus. Nu er een heel groot mediabedrijf achter staan is dat geen reden meer in ieder geval.

[Voor 11% gewijzigd door Gunner op 01-12-2020 10:51]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ikloon

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Scorpio616 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:19:
Ja, dat kan. Dat gaan we aanpassen.

Aangepast. Knop wordt niet meer getoond aan ingelogde abonnees. :)

[Voor 10% gewijzigd door ikloon op 01-12-2020 11:51]

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

• 12_0_13
XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:42:
[...]

Deze vraag stellen is aangeven dat je het onderliggende probleem niet hebt begrepen.

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Dit 100%. Deze actie is ze opgelegd vanuit DPG. Een zeer kwalijke, maar niet verassende, actie.

• posttoast
KelvinX schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:42:
[...]

Ja dat is helemaal waar. Maar ik merk ook dat Tweakers niet speciaal kritisch is, maar vooral aartsconservatief. Wars van veranderingen en altijd op hoge poten de worst case scenario's schetsen als er dingen anders gaan. Dat zie je altijd als er dingen veranderen.

Wat daar vooral jammer aan is is dat alles dat goed gaat wordt genegeerd want "dat was altijd al zo" maar als een experiment een x mislukt dan wordt het elke week weer uit de sloot getrokken.

Ik denk niet dat dit idee in minder dan een uur geboren is en zeker niet door slechts 1 persoon bedacht is. Dus ik heb een beetje een broertje dood aan dit soort voor de hand liggende kritieken.

Niet gezegd dat het niet voor kan komen hoor, maar ga er nou eens vanuit dat de redactie al bedacht heeft dat ze over kunnen komen alsof ze alle goede content achter premium content gaan verbergen en dat ze ookal nadenken over oplossingen.
Helemaal eens @ conservatief. Ik schaar mezelf overigens niet tot die groep, ik zit meer in het kamp "new is always better" ;)

Mijn opmerking was dan ook niet als "kritiek" bedoeld maar meer als een advies. In de trant van: "pas heel goed op hoe je dit gaat inpakken".

omniscale.nl

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:44:
[...]

Dit 100%. Deze actie is ze opgelegd vanuit DPG. Een zeer kwalijke, maar niet verassende, actie.
DPG, wat over 2019 bijna 130miljoen netto winst had... Ze zijn er duidelijk op uit om Tweakers compleet uit te melken om de aandeelhouders tevreden te houden.

• RiDo78
  • Niet online
[...]

[sarcasm]Noem het 'Super Elite', dan weet iedereen meteen waar die aan toe is. Dan impliceert dat een abonnementsvorm duurder dan Elite, en kan het later als de prijsstelling duidelijk is alleen maar meevallen... of niet natuurlijk.[/sarcasm]

• 12_0_13
KelvinX schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:42:
[...]
Ik zou verwachten dat ze dat dan communiceren. En misschien van te voren proberen te peilen.

Overigens is conservatief ook niet per-se slecht; je moet vooral kijken *waarom* je iets verandert (niet om het veranderen zelf als drijvfeer), en ook rekening houden mensen dingen die verdwijden. Niet alleen technische, maar ook bepaalde waarden die je uitstraalt.

• KelvinX
  • Niet online
Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:44:
[...]

Dat kan je vast bewijzen dan.
posttoast schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:45:
[...]

Helemaal eens @ conservatief. Ik schaar mezelf overigens niet tot die groep, ik zit meer in het kamp "newer is always better" ;)

Mijn opmerking was dan ook niet als "kritiek" bedoeld maar meer als een advies. In de trant van: "pas heel goed op hoe je dit gaat inpakken".
Ja en ik hapte een beetje, mea culpa. Maar die perceptie is er toch wel vrees ik. De redactie kan voor de vocale minderheid nou eenmaal niks goed doen.

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 07:43

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
RiDo78 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:

@Moonsugar Kun jij er wat zinnigs over kwijt?
Gedurende dit jaar hebben we de bestaande abonnementsvormen onder de loep genomen. Deze bètatest voor een Premium-abonnement is een uitkomst hiervan. Hoe de abonnementen eruit komen te zien zal mede bepaald worden door de uitkomsten van deze test. Tot nader orde blijven de abonnementen doorlopen zoals je nu gewend bent, maar we zullen hier redelijk binnenkort meer over kunnen gaan vertellen.

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 10:05
Gunner schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:43:
Zolang de meerwaarde van de artikelen vaak in de comments staan voel ik er niet veel voor om een abo te nemen. Dus er zal journalistiek wel een meerwaarde moeten zijn.
Abbo om de comments te mogen lezen, dat is nog eens een idee.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:37:
Over de huidige abonnementen zijn (nog) geen concrete beslissingen gemaakt, daarom is er (vooralsnog) niks om over mee te delen. De focus ligt op dit moment op de beta-test, en al gaandeweg zullen we ondervinden of er wat moet veranderen.
Dat snap ik niet goed en baart me zorgen. Waarom ga je een nieuwe abonnementsdienst ontwikkelen naast je reeds bestaande abonnements dienst, zonder van te voren na te denken of en hoe hoe die naast/met elkaar zouden moeten bestaan?
Wordt hier ook rekening mee gehouden tijdens het verzamelen van de feedback gedurende de betatest? Stel je vraagt 'hoeveel zou je overhebben voor het Premium abonnement' geeft een vertekend beeld als je deze zou stellen aan abonnees vs niet abonnees. Abonnees betalen namelijk al een maandelijks bedrag.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Er word heel krachtig gezegd: we gaan zorgen voor diepgang, meer achtergrond etc.
Maar hier word al maanden om gezeurd, de artikelen (getuige verschillende feedback topics, verschillende comments onder verschillende artikelen) zijn de afgelopen maanden minder/zwakker/slechter (streep door wat je niet vind passen) geworden.
En *poef* daar komt premium om de hoek kijken.
Er zullen ongetwijfeld gebruikers zijn die jullie steunen, de keuze begrijpen (getuige de reacties onder het .plan) maar ik ben er daar geen van.

Het begint straks met één of twee zeer diepgaande artikelen. Maar naarmate de maanden vorderen worden het er meer. Ik vind het jammer, nu op telegraaf.nl 40 (!!!!!) premium artikelen. Artikelen die zelfs ook "gewoon" nieuws zijn, niks geen achtergrond artikel of diepgang in/over een bepaald onderwerp.
Zo zijn meer websites, diezelfde websites die de complete webpagina vol met advertenties hebben zitten ;) en het gros van de artikelen achter een paywall hebben zitten.

OFFLINE enkele berichten geedit

• KelvinX
  • Niet online
12_0_13 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:48:
[...]

Ik zou verwachten dat ze dat dan communiceren. En misschien van te voren proberen te peilen.

Overigens is conservatief ook niet per-se slecht; je moet vooral kijken *waarom* je iets verandert (niet om het veranderen zelf als drijvfeer), en ook rekening houden mensen dingen die verdwijden. Niet alleen technische, maar ook bepaalde waarden die je uitstraalt.
Maar kijken naar de waarom is niet conservatief. Dus je valt sowieso niet in die groep.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Homeland schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:47:
DPG, wat over 2019 bijna 130miljoen netto winst had... Ze zijn er duidelijk op uit om Tweakers compleet uit te melken om de aandeelhouders tevreden te houden.
Blijkbaar zijn leads en clicks van de Pricewatch, advertenties én abonnees niet voldoende inkomsten voor DPG.

• KrazyJay
  • Laatst online: 23:26
ikloon schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:43:
[...]

En dan niet vanaf morgen de knop aanpassen voor alle abonnees naar "Wordt Premium". :+

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mrjraider schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:51:
Er word heel krachtig gezegd: we gaan zorgen voor diepgang, meer achtergrond etc.
Maar hier word al maanden om gezeurd, de artikelen (getuige verschillende feedback topics, verschillende comments onder verschillende artikelen) zijn de afgelopen maanden minder/zwakker/slechter (streep door wat je niet vind passen) geworden.
Er zullen ongetwijfeld gebruikers zijn die jullie steunen, de keuze begrijpen (getuige de reacties onder het .plan) maar ik ben er daar geen van.
Ik denk dat we prima kunnen stellen dat de artikelen de afgelopen maanden beter en uitgebreider zijn geworden, o.a. dankzij het samenvoegen van de HWI redactie.

World War One

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
KrazyJay schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:53:
[...]

En dan niet vanaf morgen de knop aanpassen voor alle abonnees naar "Wordt Premium". :+
Goede suggestie ;)

World War One

• Robbierut4
Ik ben heel benieuwd. Als dit gewoon een digitale versie van het tweakers magazine is, snap ik niet waarom het op deze manier wordt gecommuniceerd.
Als het veel meer dan dat wordt vrees ik voor de niet betaalde gebruiker, dat met de loop der tijd steeds meer achtergrond artikelen als premium worden aangeduid. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

• 12_0_13
KelvinX schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:52:
[...]

Maar kijken naar de waarom is niet conservatief. Dus je valt sowieso niet in die groep.
Conservatief zijn gaat IMHO over het willen behouden van goede dingen en kritisch/argwanend kijken naar veranderingen (want er wordt teveel veranderd om het veranderen). Dan is het bevragen van het waarom een logische actie, denk ik :)

Daarnaast ken je me niet dus kan je ook niet zeggen of ik in die groep val, ik zou waarderen als je deze ad-hominem thuis laat.

[Voor 12% gewijzigd door 12_0_13 op 01-12-2020 11:00]

• Mawlana
  • Laatst online: 23:51
Er staat dat een bescheiden percentage van de artikelen premium zullen worden. Ik hoop dat de redacteurs vanuit de "gratis" artikelen niet zullen verwijzen naar "premium" artikelen.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat we prima kunnen stellen dat de artikelen de afgelopen maanden beter en uitgebreider zijn geworden, o.a. dankzij het samenvoegen van de HWI redactie.
Dat is inderdaad merkbaar (en werd ook wel tijd) en daarvoor zijn vele (ondergetekende incluus) blij mee. Het maakt het wat meer interessanter om de frontpage te bezoeken en artikelen te lezen, te reageren en te discussiëren.
Maar HWI is net samengesmolten met Tweakers.net en meteen komt het woordje "premium" om de hoek kijken met argumenten: we willen diepgaande artikelen, achtergrond artikelen etc. gaan posten.
Dat gaat er bij mij niet in...

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 10:44
Moonsugar schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:48:
[...]

Gedurende dit jaar hebben we de bestaande abonnementsvormen onder de loep genomen. Deze bètatest voor een Premium-abonnement is een uitkomst hiervan. Hoe de abonnementen eruit komen te zien zal mede bepaald worden door de uitkomsten van deze test. Tot nader orde blijven de abonnementen doorlopen zoals je nu gewend bent, maar we zullen hier redelijk binnenkort meer over kunnen gaan vertellen.
Als betalende gebruiker mis ik persoonlijk een doel van deze bètatest. Het klinkt nu vooral als manier om straks een hogere prijs te vragen omdat "we merken dat gebruikers meer met premium-artikelen interacteren".

Wellicht was het slimmer geweest om deze test eerst intern te voeren en wanneer er informatie gegeven kan worden over de huidige abonnementsvormen pas iets te communiceren naar de eindgebruikers.

Een gebruikersonderzoek onder huidige abonnees was wellicht ook een goed idee geweest, zodat jullie ook weten waarom gebruikers dit abonnement hebben afgesloten.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Eerst maar eens kijken wat de impact wordt, voordat er allemaal met torches and pitchforks aan de gang gaan. De achtergrond van Tweakers is natuurlijk compleet anders als die van een website van een oorspronkelijk betaald fysiek medium.

En, in all fairness: voor niets gaat de zon op. Ik ben niet principieel tegen Premium artikelen (al is de naam ongelukkig gekozen), want Tweakers/DPG is me niets verplicht qua aanbieden van nieuws/artikelen. Afwachten dus wat de impact wordt, hoeveel en welke artikelen achter de muur worden gezet en of de banners/buttons op de site hetzelfde schreeuwerige groen gaan zijn.

Ik snap dat geelgroen in de huisstijl zit, maar het is weinig subtiel. Dat zou ik echt aanpassen naar een meer muted kleurtje.

Overigens hoop ik wel dat in het aboforum meer info over de toekomst van de huidige abo's staat. Het zal echt niet zijn dat daar nog niet over is nagedacht en je al betalende klanten ben je wél wat verplicht.

[Voor 8% gewijzigd door Bundin op 01-12-2020 11:01]

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:50:
[...]

Abbo om de comments te mogen lezen, dat is nog eens een idee.
En dan nog een extra om te mogen reageren ook. Zodat je uiteindelijk de site kunt gaan samenstellen zoals jij hem wenst. Een beetje Pay Per Function 8)7

• Herman
  • Laatst online: 22:13

Herman

FP ProMod
Tsja, een Paywall op Tweakers.net...

Tweakers is al lang geen 'hobby'-club meer. Er is harde cash betaald voor het merk en de onderneming 'Tweakers.net', en dat moet ook weer in centen worden omgezet. Jammer, maar helaas.

Met het risico om heel cynisch over te komen, is dit mijn voorspelling wat er gaat gebeuren: De kwaliteit blijft zo'n beetje gelijk, maar alle leuke en interessante artikelen verdwijnen grotendeels achter betaalmuren. De FrontPage zal veel lezers kwijtraken, maar de lezers die wél blijven leveren véél meer op. Op korte termijn zal dit dus financieel een lucratieve strategie zijn. Over de lange termijn zullen we het maar niet hebben.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 08:22
Ik wacht wel af wat het wordt.
Voor mij persoonlijk is vooral belangrijk dat ik de premium artikelen, ook in mijn rss-feed binnen kan krijgen.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Bundin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:00:
[...]

Eerst maar eens kijken wat de impact wordt, voordat er allemaal met torches and pitchforks aan de gang gaan. De achtergrond van Tweakers is natuurlijk compleet anders als die van een website van een oorspronkelijk betaald fysiek medium.

En, in all fairness: voor niets gaat de zon op. Ik ben niet principieel tegen Premium artikelen (al is de naam ongelukkig gekozen), want Tweakers/DPG is me niets verplicht qua aanbieden van nieuws/artikelen. Afwachten dus wat de impact wordt, hoeveel en welke artikelen achter de muur worden gezet en of de banners/buttons op de site hetzelfde schreeuwerige groen gaan zijn.

Ik snap dat geelgroen in de huisstijl zit, maar het is weinig subtiel. Dat zou ik echt aanpassen naar een meer muted kleurtje.

Overigens hoop ik wel dat in het aboforum meer info over de toekomst van de huidige abo's staat. Het zal echt niet zijn dat daar nog niet over is nagedacht en je al betalende klanten ben je wél wat verplicht.
Het zal vooral interessant zijn om de balans te zien, ook op langere termijn. Men schrijft dat de bestaande content behouden zal blijven, inclusief artikelen en dat er dus extra, meer diepgaande artikelen bij zullen komen. Maar ik ben benieuwd of dat op lange termijn houdbaar blijft en we niet meer en meer artikelen achter die premium functie gaan zien verdwijnen.

• India Sierra
  • Laatst online: 13:55

India Sierra

Learn by failure

Premium artikelen zitten aan het begin van een slippery slope voor zo veel mogelijk cash grabs.

What's next? Automatische pop-up videoplayer die je iets wil verkopen? Artikel opdelen in 10 paginas met mooie grote ad per pagina?

Waarom geen focus op features die je site verbeteren ipv focussen op clicks en inkomsten? Korte termijnvisie?

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

India Sierra schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:08:
Premium artikelen zitten aan het begin van een slippery slope voor zo veel mogelijk cash grabs.

What's next? Automatische pop-up videoplayer die je iets wil verkopen? Artikel opdelen in 10 paginas met mooie grote ad per pagina?

Waarom geen focus op features die je site verbeteren ipv focussen op clicks en inkomsten? Korte termijnvisie?
Hoeveel cash wordt er nu van je gegrabbed? Of lees je alles hier nu gewoon gratis?
Ze hebben denk ik geen gratis developer die nieuwe features gaat ontwikkelen.

Ik lees hier vooral weerstand om te betalen voor (extra) content die natuurlijk niet gratis kan zijn en op de een of andere manier betaald zal moeten worden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
[...]

Bijna alles is beter dan premium vind ik. Het meest overhypte en misbruikte woord in de internetbranche vind ik.

• Robbierut4
janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:14:
[...]

Hoeveel cash wordt er nu van je gegrabbed? Of lees je alles hier nu gewoon gratis?
Ze hebben denk ik geen gratis developer die nieuwe features gaat ontwikkelen.

Ik lees hier vooral weerstand om te betalen voor (extra) content die natuurlijk niet gratis kan zijn en op de een of andere manier betaald zal moeten worden.
mompelt iets over advertenties, banners, advertorials, sponsered content, etc

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:16:
[...]

mompelt iets over advertenties, banners, advertorials, sponsered content, etc
Je vergeet nog de user gegenereerde content zoals product reviews waar Tweakers centen voor krijgt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je me uitleggen waarom dat 'moet' als je kijkt naar de bedrijfsresultaten van De Persgroep en dat vergelijkt met de door mij eerder genoemde periode dat deze site nog niet was overgenomen?

Zijn dat bv targets die gesteld zijn door de eigenaar? Zo ja mag daar best transparant over gedaan worden; dat gaat een hoop onbegrip wegnemen denk ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:32
[...]

Hoeveel cash wordt er nu van je gegrabbed?
Slecht argument:
Premium artikelen zijn er nog niet, dus je vraag kan alleen met 'geen' beantwoord worden. Dat iets er nog niet is, houdt niet in dat het niet gaat komen.
Of lees je alles hier nu gewoon gratis?
Of geniet T.net ook van de gratis bijdragen van diens gebruikers, die weer bezoekers trekken, die weer advertenties voorgeschoteld krijgen? ;)
Jij leest niet goed. De aangedragen argumenten zijn bijvoorbeeld ook dat dit het begin is van ergere dingen die gaan komen, als T.net eenmaal het 'extra' geld ruikt.

Verder sta ik hier overigens neutraal in. T.net is niet de enige aggregator, en de artikelen die T.net zelf uitbrengt zijn nou ook niet (meer) van zulke hoge kwaliteit dat T.net exclusief is. Ik zie wel hoe de wind waait. :P

Overigens zijn er nog bezwaren tegen abonnementen waar T.net eerst aan zou moeten werken. Denk aan het alsnog voorschotelen van (third-party!) cookies aan gebruikers met een abonnement (bij eerste keer bezoek T.net) en het niet houden aan de gerechtelijke uitspraak dat blokkerende cookie bars niet mogen.

[Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 01-12-2020 11:31]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben even benieuwd hoe dit Premium abonnement gaat werken i.v.m. het huidige Supporter, Hero en Elite abonnement.
  • Gaat Premium een bestaand abonnement vervangen?
  • Wordt Supporter/Hero/Elite gezien als een upgrade (hogere variant) van Premium of andersom?
  • Of wordt Premium een extra service naast het Supporter, Hero en Elite abonnement?

[Voor 7% gewijzigd door Zeror op 01-12-2020 11:24]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Gunner schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:19:
[...]

Kan je me uitleggen waarom dat 'moet' als je kijkt naar de bedrijfsresultaten van De Persgroep en dat vergelijkt met de door mij eerder genoemde periode dat deze site nog niet was overgenomen?

Zijn dat bv targets die gesteld zijn door de eigenaar? Zo ja mag daar best transparant over gedaan worden; dat gaat een hoop onbegrip wegnemen denk ik.
Ik denk dat Tweakers z'n eigen positieve resultaat moet laten zien. Als er wordt geroepen om meer en kwalitatief goede / betere artikelen, dan lijkt het me verstandig dat Tweakers daar gehoor aan geeft. Als er daarvoor extra mensen moeten worden aangenomen, dan kost dat geld en moet het terugverdient worden.

Ik denk dat ze ook de niet ingelogde nieuws lurkers willen prikkelen om een account aan te maken en bij voorkeur een abonnement af te sluiten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08
Ik vind deze nieuwe stap wel een mooie ontwikkeling en ben benieuwd wat het ons (de community) gaat brengen. Ik ga het op de voet volgen :)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Zeror schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:23:
Ik ben even benieuwd hoe dit Premium abonnement gaat werken i.v.m. het huidige Supporter, Hero en Elite abonnement.
  • Wordt Supporter/Hero/Elite gezien als een upgrade (hogere variant) van Premium of andersom?
  • Of Premium een extra service naast het Supporter, Hero en Elite abonnement?
Snap ik @Zeror maar daar kan ik je helaas nog geen duidelijkheid over geven. We starten met de test en kijken mede op basis van de uitkomsten hiervan hoe een nieuwe abonnementsstructuur er uit zou moeten zien. Nog even geduld dus.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
dylan111111 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:19:
Je vergeet nog de user gegenereerde content
Eigenlijk alleen dit. Zonder dit (wij, de users), is Tweakers nog maar een schim van wat het nu is.

Maar zoals met alles; als iets gratis is, ben jij het product waarmee / waardoor geld wordt verdient.

• Ed_L
  • Laatst online: 02-06 10:30

Ed_L

Crew Council
Mrjraider schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:51:
Als je stelling neemt mag je hem bewijzen. Kun jij aantonen dat dit waart is, want het lijkt mij gewoon een onderbuikdingetje.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14

Dat is wel heel makkelijk natuurlijk.

Tweakers heeft advertenties: "Schandalig!", "Niet nodig!", "Alternatieve inkomsten bronnen moeten gezocht worden, wees creatief!".

Tweakers komt met alternatieve inkomstenbron: "Schandalig!", "Niet nodig!", "Niet deze alternatieve inkomsten bron moest gezocht worden".

Wat ik me trouwens wel afvraag, vroeger was het verhaal dat advertenties gemiddeld per gebruiker voor meer inkomsten zorgde dan de goedkopere abbos. Is dat niet meer zo?
En tja, zelf ben ik hier natuurlijk niet blij mee, dat spreekt voor zich. Tegelijk begrijp ik wel dat dingen gewoon geld kosten. Ook is er volgens mij nog geen jaar geweest op Tweakers dat er niet gesteld werd dat vroeger alles beter was qua artikelen. Maar als je kijkt naar het gemiddelde oude artikel is dat echt niet zo geweldig.

Al mogen jullie wel van HWI leren dat bijvoorbeeld cases je koeling efficientie moet checken, en niet hoe goed hij koelt op 12V door de fans heen jagen, waarbij het mij helemaal niks zegt dat een case meer herrie maakt en beter koelt, ik wil weten hoe hij koelt bij zelfde geluidsniveau.

[Voor 18% gewijzigd door Sissors op 01-12-2020 11:36]

• FirePuma142
  • Niet online
Het leest een beetje alsof Premium de extra artikelen uit het Hardware Info-magazine vervangt. Dat zijn nu niet bepaald de artikelen die ik verwacht bij Premium-content. Het magazine belandde bij mij altijd met gezwinde spoed in de papierbak.

Premium is prima, maar dan verwacht ik wel FTM/De Correspondent-niveau en dat heb ik hier nooit eerder gezien.

• Pathogen
  • Laatst online: 02-06 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Laat ik voorop stellen dat ik het prettig en Tweakers-waardig vind dat hier in ieder geval wordt gestuurd op een bèta-periode.

Echter, deze periode aanvangen zonder eigenlijk alle praktische informatie waar de community direct om vraagt geeft de indruk dat hier niet echt over is nagedacht. De gestelde vragen in dit topic zijn enórm voorspelbaar.
Om in Tweakers-terminologie te blijven gaat het hier meer om een soort Early Access / Alpha fase, in ieder geval wat betreft de interactie met de community, met de bijsmaak dat achter de schermen alles al besloten en in kannen en kruiken is.

Jammer dit.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:34:
[...]

Wat ik me trouwens wel afvraag, vroeger was het verhaal dat advertenties gemiddeld per gebruiker voor meer inkomsten zorgde dan de goedkopere abbos. Is dat niet meer zo?
En tja, zelf ben ik hier natuurlijk niet blij mee, dat spreekt voor zich. Tegelijk begrijp ik wel dat dingen gewoon geld kosten.
Advertentie-inkomsten over het gehele internet staan onder druk. Daar zijn veel redenen voor: AVG maakt het targeten en tracken moeilijker, steeds meer adblockers in gebruik, etc. Dan zul je iets moeten.

• ikloon

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Zeror schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:23:
  • Of wordt Premium een extra service naast het Supporter, Hero en Elite abonnement?
Meer informatie over de abonnementen volgt op korte termijn. Met de start van deze beta-periode verzamelen we feedback en data en de uitkomst daarvan heeft invloed op het aanbod van abonnementen.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

• The Zep Man
FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:35:
Premium is prima, maar dan verwacht ik wel FTM/De Correspondent-niveau en dat heb ik hier nooit eerder gezien.
Daarom start T.net een beta. Als iedereen in de beta aangeeft dat ze er niet voor zouden betalen (omdat de toegevoegde waarde niet hoog genoeg is), dan houdt premium heel snel op met bestaan. Andersom, misschien heeft het daadwerkelijk toegevoegde waarde.
Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:36:
Daar zijn veel redenen voor: AVG maakt het targeten en tracken moeilijker
De organisaties maken het ook zichzelf moeilijk omdat ze zich niet aan de regelgeving houden (zie ook T.net). Zolang bijvoorbeeld T.net zich niet aan wetgeving houdt is dit niet echt een argument.

[Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 01-12-2020 11:41]

• Robbierut4
_Arthur schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:25:
[...]

Eigenlijk alleen dit. Zonder dit (wij, de users), is Tweakers nog maar een schim van wat het nu is.
Om eerlijk te zijn vind ik dit altijd een slecht argument.
Ja, zonder de users zou Tweakers een schim zijn van wat het nu is. Maar dan zouden er ook niet zoveel mensen bij Tweakers werken.

De community heeft zeker waarde, maar dat betekent niet dat we dan maar "recht" hebben op alles gratis en zonder advertenties etc.

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 10:44
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:34:
[...]

Dat is wel heel makkelijk natuurlijk.

Tweakers heeft advertenties: "Schandalig!", "Niet nodig!", "Alternatieve inkomsten bronnen moeten gezocht worden, wees creatief!".

Tweakers komt met alternatieve inkomstenbron: "Schandalig!", "Niet nodig!", "Niet deze alternatieve inkomsten bron moest gezocht worden".

En tja, zelf ben ik hier natuurlijk niet blij mee, dat spreekt voor zich. Tegelijk begrijp ik wel dat dingen gewoon geld kosten.
Probleem is echter dat met de huidige abonnementsvormen al een alternatieve inkomstenbron gecreëerd is. Daarnaast kunnen de betalende gebruikers alleen even afwachten wat er straks met deze abonnementen staat te gebeuren.

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om iets meer te betalen voor mijn abonnement. Ik erger me echter wel aan de slechte uitwerking van het nieuwe model. Mijns inziens had een simpel topic op het abonnee-forum al wat extra verduidelijking voor Tweakers & de gebruikers kunnen opleveren.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:34:
[...]

Als je stelling neemt mag je hem bewijzen. Kun jij aantonen dat dit waart is, want het lijkt mij gewoon een onderbuikdingetje.
Kan het ook omdraaien, je kan ook zelf zoeken en de comments lezen onder verschillende artikelen.
Ik ben wel een beetje klaar met bovenstaande mentaliteit.

• The Zep Man
Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:34:
Het gebeurt vaak genoeg dat in het commentaar van een artikel het echte nieuws staat, of de juiste nuance wordt aangebracht, of iets anders waaruit blijkt dat T.net nieuwsredacteurs slecht hun eigen bronnen lezen. Hierom zie ik T.net zonder input van gebruikers als weinig toegevoegde waarde. Omdat er straks een paywall is verwacht ik ook minder kritische blikken op de artikelen, wat voor mij geen motivatie is om het af te nemen.

Overigens geef ik hiermee niet aan dat T.net bewust sinds een bepaalde tijd slechtere kwaliteit levert.

[Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 01-12-2020 11:46]

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Mrjraider schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:39:
[...]

Kan het ook omdraaien, je kan ook zelf zoeken en de comments lezen onder verschillende artikelen.
Ik ben wel een beetje klaar met bovenstaande mentaliteit.
Daar zet je jezelf dan aardig mee buitenspel. Je impliceert dat er opzet in het spel is en er nu mindere kwaliteit geleverd wordt zodat er straks meer verdiend kan worden. Als je niet bereid bent om daar dan met bewijs voor te komen, kun je je beter uit de discussie houden. Wie beschuldigt, bewijst. Dat is een heel nomale gang van zaken.

The Zep Man schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:44:
[...]
Het gebeurt vaak genoeg dat in het commentaar van een artikel het echte nieuws staat, of de juiste nuance wordt aangebracht, of iets anders waaruit blijkt dat T.net nieuwsredacteurs slecht hun eigen bronnen lezen. Hierom zie ik T.net zonder input van gebruikers als weinig toegevoegde waarde. Omdat er straks een paywall is verwacht ik ook minder kritische blikken op de artikelen, wat voor mij geen motivatie is om het af te nemen.
Natuurlijk kan er meer verdieping komen. Daar wordt de basis nu ook voor gelegd. Dat is echter heel wat anders dan dat de afgelopen maanden er opzettelijk minder kwaliteit geleverd zou worden.

[Voor 37% gewijzigd door Ed_L op 01-12-2020 11:46]

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:33
Laatst las ik hier al het een en ander over in het fora 'Stoute Bugs' mijn gevoel toen was direct daar gaat website nummer zoveel, die content gaat aanbieden achter een paywall..

Er wordt in het topic veel geroepen over diepgaande content, en daar vind ik (persoonlijk) de laatste 3 maanden sinds de fusie met HW.info geen verbetering in zitten. Ik zie namelijk steeds meer dat sommige sites nieuwsberichten al 2 dagen online hebben staan, en dan ineens volgt tweakers. Nog niet te beginnen dat er vaak in de reacties onder het nieuwsartikel echt de diepgaande informatie te vinden is.

Ik ben benieuwd wat dit voor de toekomst gaat betekenen, maar voor nu heb ik een heel naar gevoel hierbij.

[Voor 9% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 01-12-2020 11:48]

• The Zep Man
Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:45:
Natuurlijk kan er meer verdieping komen. Daar wordt de basis nu ook voor gelegd. Dat is echter heel wat anders dan dat de afgelopen maanden er opzettelijk minder kwaliteit geleverd zou worden.
Daarom heb ik een nuance toegevoegd.

Volgens mij is het een breed gedragen mening in de community dat T.net de laatste jaren aan kwaliteit heeft ingeboet. Degenen die die mening hebben zullen afkeer hebben richting premium, omdat ze het gevoel hebben dat wat zij vroeger normaliter kregen nu betaald voor moet worden.

Zoals eerder omschreven sta ik hier neutraal in, en ik zie het resultaat met interesse tegemoet. Wel heb ik liever dat T.net zich aan wet- en regelgeving gaat houden, maar daar blijft het verdacht stil over.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:45:
[...]

Daar zet je jezelf dan aardig mee buitenspel. Je impliceert dat er opzet in het spel is en er nu mindere kwaliteit geleverd wordt zodat er straks meer verdiend kan worden. Als je niet bereid bent om daar dan met bewijs voor te komen, kun je je beter uit de discussie houden. Wie beschuldigt, bewijst. Dat is een heel nomale gang van zaken.
Er zijn scala's aan topics opgezet om dit "probleem" aan de man te brengen. Bronnen in den overvloed.
Als "edmin" heb jij die overzicht veel beter dan ik als gebruiker. Gebruik die knopjes eens voor wat nuttigs O-)
kleine nuance; ik ben niet begonnen over de kwaliteit er word gesproken over meer diepgang en achtergrond in het .plan

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 17:05
Sorry, maar dit is geen beta. Jullie zijn het hele plan nog aan het uitwerken, terwijl een beta meer is om te kijken of alles juist verloopt en of er nog laatste aanpassingen moeten worden gedaan. De huidige FAQ is karig, en de vragen die hier worden gesteld worden vooralsnog niet beantwoord. Dat roept weer frustratie en speculatie op van de mensen op het platform, waar ook niet op wordt ingegaan. Mijn vraag is om de streep voor nu door dat hele premium te trekken, tot jullie op z'n minst de basis uitgedacht hebben en jullie in staat zijn om vragen beter te beantwoorden dan met een "dat weten we nog niet".

Voor de rest snap ik, financieel gezien, de keuze achter premium. Ik vrees alleen het ergste voor de mensen die al abonnee zijn en dan nogmaals mogen betalen. Waarom kunnen jullie dit niet integreren in de huidige abonnementen (als jullie het al implementeren, premium an sich geeft me al rillingen, en dat komt van iemand die wel gewoon abonnee is)? Dan krijg je mogelijk ook meer abonnees op je platform.

• The Zep Man
stuiterveer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:50:
Jullie zijn het hele plan nog aan het uitwerken, terwijl een beta meer is om te kijken of alles juist verloopt en of er nog laatste aanpassingen moeten worden gedaan. De huidige FAQ is karig, en de vragen die hier worden gesteld worden vooralsnog niet beantwoord. Dat roept weer frustratie en speculatie op van de mensen op het platform, waar ook niet op wordt ingegaan.
Let op dat dit mogelijk vanuit hogerhand wordt opgedragen. Je ziet dan vaak bij bedrijven dat er niet (eerlijk) geantwoord wordt.
Mijn vraag is om de streep voor nu door dat hele premium te trekken, tot jullie op z'n minst de basis uitgedacht hebben en jullie in staat zijn om vragen beter te beantwoorden dan met een "dat weten we nog niet".
Not going to happen. Money first. :P

De artikelen moeten wel van bijzonder hoge kwaliteit tijn (denk aan Pulitzerprijs materiaal) om te compenseren voor het gemis bij dit soort artikelen: commentaar vanuit de community.

[Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 01-12-2020 11:54]

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 17:05
The Zep Man schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:52:
[...]
Let op dat dit mogelijk vanuit hogerhand wordt opgedragen. Je ziet dan vaak bij bedrijven dat er niet (eerlijk) geantwoord wordt.

[...]
Not going to happen. Money first. :P
Ik vrees zelf ook het ergste, en gezien de reactie van sommige medewerkers(?) van het platform in deze thread vrees ik ook dat niet juist wordt gekeken naar de feedback. Dan nog: vragen staat vrij, en als ik niet het gevoel ga hebben dat er naar wordt geluisterd zal ik waarschijnlijk ook moeten constateren dat het platform mij als abonnee in de kou zou laten staan.

Maar goed, hoe het loopt zullen we in de nabije toekomst zien. Dit is wel iets wat ik nauw in de gaten zal houden voor mezelf.

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:22
[...]

hartelijk dank

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Dat was snel. Maar ik ben geen abonnee en zie de knop ook niet meer. Weet niet of dat de bedoeling is.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:04:
[...]

Dat was snel. Maar ik ben geen abonnee en zie de knop ook niet meer. Weet niet of dat de bedoeling is.
Gedurende de beta-test is elke ingelogde gebruiker automatisch abonnee. Die knop zal je pas zien wanneer de beta-test voorbij is, en je geen abonnement afgesloten hebt.

World War One

• evd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 19:05
Homeland schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:47:
[...]

Als je zoiets roept, zet er dan een bron bij? Klopt namelijk niets van. Netto omzet van de pers groep was over 2019, 818 miljoen, maar netto winst (dus wat er over blijft na belasting en kosten etc etc SLECHTS 11.2 miljoen. Nogal een verschil ;)

Bron: company.info, officiële geconsolideerde jaarverslag van DPG Media B.V.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Laat gedurende de test de gebruikers de 'premium' artikelen een cijfer geven. Met een commentaar wat de gewone gebruikers niet te zien krijgen.

Bij een 5-sterren beoordeling van het artikel is dan niet veel mis, maar bij lage scores ter harte nemen wat de beoordelaar mist om het een écht premium te maken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• 12_0_13
evd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:24:
[...]

Als je zoiets roept, zet er dan een bron bij? Klopt namelijk niets van. Netto omzet van de pers groep was over 2019, 818 miljoen, maar netto winst (dus wat er over blijft na belasting en kosten etc etc SLECHTS 11.2 miljoen. Nogal een verschil ;)

Bron: company.info, officiële geconsolideerde jaarverslag van DPG Media B.V.

[Afbeelding]
Zelf rapporteren ze dit anders:
Resultaten 2019
In 2019 maakte DPG Media een omzet van €1,64 miljard (+4%). Deze omzetgroei vertaalde zich in een EBITDA-groei van 7% naar €258 miljoen. De bedrijfswinst klokte af op €183 miljoen en de netto-winst bedroeg €129 miljoen, een groei van 2% ten opzichte van 2018
Bron: https://www.dpgmedia.nl/n...en-2019-en-vooruitzichten

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52

Winkiller

De Mopperpot

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:11:
[...]

Gedurende de beta-test is elke ingelogde gebruiker automatisch abonnee. Die knop zal je pas zien wanneer de beta-test voorbij is, en je geen abonnement afgesloten hebt.
Slim, laat de gebruiker wennen aan het product zodat hij straks wil betalen voor het weer stopt.
Ik begrijp Tweakers (de uitgevers) wel maar ik ben bang dat jullie in je voet gaan schieten.
Jammer dat ook Tweakers de stap maakt naar een Paywall.

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ok dus eerst HWI overgenomen en uitgekleed. Dus evt. alternatief Nederlandstalig platform is alvast uitgeschakeld in de wetenschap dat het niet heel eenvoudig is om zo'n alternatief op te zetten.

En nu de eerste aanzet die uiteindelijk waarschijnlijk gaat leiden naar het langzaam dichtzetten van artikelen die gratis waren beetje a la Telegraaf.

Tja die meerwaarde moet wel heel groot worden of de prijs zeer betaalbaar wil ik dit overwegen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• evd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-05 19:05
Scherp, dat is inderdaad de uiteindelijk moedermaatschappij. Maar dat gaat over de binnen en buitenlandse holdings gecombineerd. Die vallen onder de Belgische moedermaatschappij.

Tweakers valt onder DPG Media B.V. en dan nog weer wat maatschappijen daaronder. Dat is degene die ik liet zien (Moedermaatschappij in Nederland).

Edit: voor de dochtermaatschappij waar Tweakers onder valt is een instemmingsverklaring gedeponeerd. Kan ik dus geen actuele jaarcijfers over vinden.

[Voor 11% gewijzigd door evd op 01-12-2020 12:42]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 18:43
Waarom noemen jullie dit een beta? Jullie hebben volgens de faq nog niet eens een idee wat de prijs zal zijn en wat jullie met de bestaande abonnementen gaan doen. Er is blijkbaar dus een mogelijkheid dat de bestaande abonnementen gaan verdwijnen en het achter een paywall wordt gezet? Nice. Ik verwacht in dat geval minimaal 10 euro per maand.

Serieus, jullie moeten echt heel erg je best gaan doen om dit Premium-abonnement het waard te maken. Veel grote internationale sites die zeer uitgebreide stukken plaatsen zonder dat ze geld ervoor vragen.
Pagina: 1 2 3 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee