Toon posts:

Het grote Tweakers Plus-topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste
Acties:
  • 340.022 views

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
ID-College schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Ah oke, helder, thanks! Je zette mij op het verkeerde been omdat jij praatte over klantgegevens en op die pagina heet het "Account- en adresgegevens".
Maar dit stukje klopt dan toch niet?

[...]

Als ik het wil afsluiten zijn de velden verplicht en er staat boven:

[...]

Dus het is toch sowieso aanwezig dan (deze pagina: https://tweakers.net/abonnementen/supporter) ? Bedrijfsnaam en BTW is optioneel maar dat staat er ook gewoon bij, dus dat lijkt mij eigen fout.
De aboshop wordt met de livegang donderdag helemaal vernieuwd waarbij de velden voor account- en adresgegevens verdwijnen. Ik geloof dat die semi-verplicht zijn bij onze huidige (verouderde) betaalprovider, maar die gegevens moeten voor abonnees optioneel zijn. Dus ik snap wel waar de verwarring vandaan komt ;)

Wat je zegt over vooraf gegevens invullen als bedrijf is overigens wel een aandachtspunt, die noteer ik.
Wel bijzonder dat het BTW tarief niet bekend is op dit moment inderdaad. Als zakelijke gebruiker boeit mij dat minder, want die betaal ik in the end toch niet, maar als particulier kan ik mij wel voorstellen dat het uitmaakt (en voor jullie ook, want 9% of 21% afdragen is toch wel een verschil lijkt mij!).

Maargoed, op dit moment is het 21% zeg jij maar kan het wellicht voor 9% (wat het abbo dus eigenlijk goedkoper maakt voor particuliere gebruikers)..
"Uitzoeken" heb ik ongelukkig verwoord in deze context, excuus @PcDealer @dragonhaertt @Anoniem: 1271350. We hanteren 21% BTW en zijn daar vanuit gegaan, zowel bij de oude als nieuwe abonnementen. Mocht daar in de toekomst toch iets in wijzigen, dan communiceren we dat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 1367312
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
jelle. schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:38:
[...]

"Uitzoeken" heb ik ongelukkig verwoord in deze context, excuus @PcDealer @dragonhaertt @Anoniem: 1271350. We hanteren 21% BTW en zijn daar vanuit gegaan, zowel bij de oude als nieuwe abonnementen. Mocht daar in de toekomst toch iets in wijzigen, dan communiceren we dat.
Ik zou toch wet genuanceerder communiceren, wat betreft wetgeving ben je verplicht het juiste BTW tarief te hanteren. Het niet juist toepassen van belastingen kan Tweakers een heleboel problemen opleveren. Natuurlijk vind de belastingdienst teveel krijgen niet erg, maar verkeerd toepassen van BTW regels is bij weten wel een strafbaar feit.

Dit is een gevalletje, vandaag uitzoeken... indien ja: morgen design, overmorgen implementeren, de dag erna mensen compenseren voor eventueel teveel betaalde belasting.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
jelle. schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Je geeft zelf al aan dat het de vraag is of dit van toepassing is op Tweakers, dus dat is wat er uitgezocht moet worden. De wijziging in BTW-tarief is pas 1 januari 2020 doorgevoerd en die wordt met toegang tot content nu pas relevant voor Tweakers.
Het wordt nu een beetje neergezet als bijzaak, een klein detail, maar dat is het natuurlijk niet. Jullie zetten een nieuw product in de markt, dan moet je gewoon zorgen dat het juiste BTW tarief wordt berekend. Om het even of het hoog of laag tarief moet zijn, kan niet zo zijn dat je dat nu nog uit moet zoeken.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
[...]

De aboshop wordt met de livegang donderdag helemaal vernieuwd waarbij de velden voor account- en adresgegevens verdwijnen. Ik geloof dat die semi-verplicht zijn bij onze huidige (verouderde) betaalprovider, maar die gegevens moeten voor abonnees optioneel zijn. Dus ik snap wel waar de verwarring vandaan komt ;)

Wat je zegt over vooraf gegevens invullen als bedrijf is overigens wel een aandachtspunt, die noteer ik.

[...]

Okido, zeker als bedrijf (waar toch wel eerder het vermogen zit om een abbo te nemen dan een particulier) wil je wel weten waar je aan toe bent. Dit gaat anders alleen maar vragen/cases aan jullie kant opleveren omdat de factuur incorrect is door gebrekkige communicatie.

Het BTW % had idd bekend moeten zijn maargoed.. Het feit dat je niet jaarlijks kan betalen is voor mij de grootste reden om het nu niet af te sluiten momenteel..!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 01:03

PcDealer

HP ftw \o/

ID-College schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Dus het is toch sowieso aanwezig dan (deze pagina: https://tweakers.net/abonnementen/supporter) ? Bedrijfsnaam en BTW is optioneel maar dat staat er ook gewoon bij, dus dat lijkt mij eigen fout.
Wel bijzonder dat het BTW tarief niet bekend is op dit moment inderdaad. Als zakelijke gebruiker boeit mij dat minder, want die betaal ik in the end toch niet, maar als particulier kan ik mij wel voorstellen dat het uitmaakt (en voor jullie ook, want 9% of 21% afdragen is toch wel een verschil lijkt mij!).
Volgens mij moet je terug te vorderen btw wel uitsplitsen per percentage en dus wel degelijk van belang voor de zakelijke afnemer.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ID-College
  • Nu online
PcDealer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Volgens mij moet je terug te vorderen btw wel uitsplitsen per percentage en dus wel degelijk van belang voor de zakelijke afnemer.
Klopt, maar de factuur is leidend (en die geeft Tweakers uit). Als zij dus 21% heffen (onterecht of niet, even daar gelaten), dan moet ik ook 21% terugvorderen, anders kloppen de eindtotalen niet.. Ik ga natuurlijk niet mijn boekhouding manipuleren omdat tweakers het verkeerd op de factuur zet, om ze de eindtotalen kloppend te houden..
Als zakelijke gebruiker dus niet zo interessant, want in het geval van 9% krijg je 9% terug en in het geval van 21% krijg je 21% terug. Als particulier echter, spek je de BD dus want je betaalt meer BTW dan nodig :)

[Voor 28% gewijzigd door ID-College op 20-07-2021 16:54]

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:40
Superkanjo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Jullie zetten een nieuw product in de markt, dan moet je gewoon zorgen dat het juiste BTW tarief wordt berekend.
Klopt. Het leuke is wel dat als het goed is, de prijzen 10% lager uitvallen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Zynth schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Klopt. Het leuke is wel dat als het goed is, de prijzen 10% lager uitvallen.
Vast niet, dat gaan ze vast wel aanpassen zodat de huidige bedragen worden gehaald. Ze hebben niet voor niets maanden gedaan om op deze prijzen te komen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@jelle.
Onder het 9%-tarief vallen:

[…]

toegang geven tegen betaling tot websites van kranten, tijdschriften of andere journalistieke platforms
https://www.belastingdien...ten_en_andere_periodieken

[Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 20-07-2021 19:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkanjo
  • Nu online
Jij linkt nu de 9% goederen, dat is niet correct denk ik. Gaat om de diensten die onder 9% vallen

https://www.belastingdien...tellingen/diensten_9_btw/

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-02 10:39
Qualiteit kost wat, dus een qualitief plus artikel kost ook wat. Om alle plus artikelen te kunnen blijven lezen, dub ik om een abonnement te nemen. Juist omdat ik dub om een abonnement te nemen voor enkel en alleen de plus artikelen, heb ik vrij weinig aan al die andere extras aan een Tweakers Plus abonnement. Wellicht vraag ik een gekende vraag -en is juist daarom wél legitiem- maar ik ben benieuwd of er ook een abonnementsvorm mogelijk gemaakt kan worden, enkel en alleen om alle plus artikelen te kunnen lezen; al is het met reclame.

Vandaar vraag ik oprecht:
Kan ik (binnenkort) ook een abonnement afsluiten om enkel en alleen de plus artikelen te kunnen blijven lezen?

Fedora37 KDE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Superkanjo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Jij linkt nu de 9% goederen, dat is niet correct denk ik. Gaat om de diensten die onder 9% vallen

https://www.belastingdien...tellingen/diensten_9_btw/
Als ik er naar kijk, dan nog zouden de kosten voorPlus onder het 9% BTW tarief vallen.
verlenen van toegang tot nieuwswebsites (zoals die van dagbladen, weekbladen en tijdschriften)
Het 9%-tarief geldt níet als deze nieuwswebsite hoofdzakelijk bestaat uit reclame, video-inhoud of beluisterbare muziek. Hiervoor geldt het 21%-tarief.
De uitzonderingsregel hierboven geldt mijn inziens niet voor Tweakers.... Of is men van mening dat deze website wel hoofdzakelijk uit reclame, video of audio bestaat?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online
Inb4 er komt mededeling in de vorm van livegang van Plus wordt uitgesteld wegens "we hebben ons verkeken op BTW-tarief" en dan mooi verwoord onder het mom van "technische problemen met payment provider" :D.

Wie doet mee met de weddenschap? :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:07
8x4 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:08:
Inb4 er komt mededeling in de vorm van livegang van Plus wordt uitgesteld wegens "we hebben ons verkeken op BTW-tarief" en dan mooi verwoord onder het mom van "technische problemen met payment provider" :D.

Ergens geeft het toch niet echt een professionele indruk om maanden dingen te testen/onderzoeken, het hele betaal-systeem te herbekijken, prijzen te berekenen en dan maar na een vraag vanuit de community dit na te kijken (langs andere kant toont het weer maar eens hoe belangrijk de community eigenlijk is voor jullie).

Ik hoop dat ik fout ben, maar als het tarief van 9% BTW van toepassing zou blijken (waar ik voor alles wat ik hierna schrijf van uit ga, indien niet vervalt het uiteraard), denk/vrees ik dat ze gewoon de prijzen gaan houden. Dan hoeven ze er niet te veel over te communiceren en in stilte laten passeren (een particulier merkt geen verschil). De eerste (verdoken) prijsstijging zal dan al een feit zijn :( .

Zou dit dan eigenlijk met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden, en alle mensen die de voorbije 1,5jaar te veel BTW betaald hebben aan Tweakers dit terugkrijgen?

• CyberMania
Mschamp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Zou dit dan eigenlijk met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden, en alle mensen die de voorbije 1,5jaar te veel BTW betaald hebben aan Tweakers dit terugkrijgen?
Lijkt me niet. Die 9% lijkt me te gelden vooral voor afnemen van (betaalde) nieuwsdiensten/betalen voor toegang tot journalistieke productids. Niet luxe-extra’s zoals in de huidige abbo’s.

[Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 05:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:49
Mschamp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Ergens geeft het toch niet echt een professionele indruk om maanden dingen te testen/onderzoeken, het hele betaal-systeem te herbekijken, prijzen te berekenen en dan maar na een vraag vanuit de community dit na te kijken (langs andere kant toont het weer maar eens hoe belangrijk de community eigenlijk is voor jullie).

Ik hoop dat ik fout ben, maar als het tarief van 9% BTW van toepassing zou blijken (waar ik voor alles wat ik hierna schrijf van uit ga, indien niet vervalt het uiteraard), denk/vrees ik dat ze gewoon de prijzen gaan houden. Dan hoeven ze er niet te veel over te communiceren en in stilte laten passeren (een particulier merkt geen verschil). De eerste (verdoken) prijsstijging zal dan al een feit zijn :( .

Maar de afgelopen jaren is er niet betaald om toegang te krijgen tot de nieuwscontent (zoals bij nrc). Deze was volledig gratis te lezen. Maar wel om geen reclame te zie, aan prijsvragen mee te doen enz. Dus 21%

Nu betaal je ook niet het gehele bedrag voor de plustoegang

Maar vergeet niet dat de BTW voor ondernemers ook niet altijd volledig aftrekbaar is. Vooral met dit soort kosten voor personeelsvoorzieningen in de wkr

https://www.hr-kiosk.nl/h...kr/btw-werkkostenregeling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Lijkt me niet. Die 9% lijkt me te gelden vooral voor afnemen van (betaalde) nieuwsdiensten/betalen voor toegang tot journalistieke productids. Niet luxe-extra’s zoals in de huidige abbo’s.

Ik denk dat Jelle hier verder weinig aan kan doen, maar mocht het kloppen dan ben ik het met je eens dat dit het zoveelste onprofessionele is.
Maar mag dat lage tarief dan wel gelden als het merendeel van het bedrag naar extra's gaat? De nieuwsberichten zijn onderdeel van plus, die krijg je dus voor 6 euro per maand. Het Elite abonnement kost 19 euro per maand zonder dat je daarbij extra nieuwsartikelen krijgt (vergeleken met het plus abonnement van 6 euro). Is het dan wel mogelijk om het laagtarief te rekenen als 19 - 6 = 13 euro (of 13/19=68%) niet bestemd is voor toegang tot journalistieke producten?

Ik bedoel, als providers een kwartaalkrantje opzetten (Smartphone Plus }:O ) dat ze in combinatie met smartphones verkopen dan lijkt het me ook niet dat ze ineens in het lage BTW tarief vallen. :+ En met 19 euro per maand zit je al wel aan bedragen van een telefoonabonnement.

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Maar mag dat lage tarief dan wel gelden als het merendeel van het bedrag naar extra's gaat? De nieuwsberichten zijn onderdeel van plus, die krijg je dus voor 6 euro per maand. Het Elite abonnement kost 19 euro per maand zonder dat je daarbij extra nieuwsartikelen krijgt (vergeleken met het plus abonnement van 6 euro). Is het dan wel mogelijk om het laagtarief te rekenen als 19 - 6 = 13 euro (of 13/19=68%) niet bestemd is voor toegang tot journalistieke producten?

Ik bedoel, als providers een kwartaalkrantje opzetten (Smartphone Plus }:O ) dat ze in combinatie met smartphones verkopen dan lijkt het me ook niet dat ze ineens in het lage BTW tarief vallen. :+ En met 19 euro per maand zit je al wel aan bedragen van een telefoonabonnement.
Voor Elite idd wsl hoge tarief.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 23:41
dragonhaertt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Wij zien daar misschien weinig van, maar blijkbaar laten de statistieken zien dat de gemiddelde beoordeling omhoog gaat.
Dat hier gigantische bias-factoren in zitten en hoe die berekend of afgevangen worden, zijn issues die al eerder besproken zijn en daar krijgen we bijzonder weinig inzicht van. Helaas is door het gebrek aan gewilligheid om hier transparantie in te bieden dit onderwerp volledig doodgeslagen

'De cijfers laten zien dat de kwaliteit omhoog gaat, dat moeten jullie maar van tweakers aannemen want cijfers delen doen we niet.'
Tsja, valt dat niet onder het kopje "selffulfilling prophecy"? Jaag genoeg critici weg en je krijgt minder kritische reacties. Daarnaast zijn ondertussen velen die het niet boeit (we komen niet voor artikelen of we lezen die plus zooi dan wel niet meer) en velen die het zat zijn dat er geen duidelijke open communicatie is ook niet meer reageren...

Ik neem me ook steeds voor niet te reageren, maar ja, als iets je aan het hart gaat valt dat niet mee.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

• magician2000
Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Dan gaan de prijzen dus omlaag :9 wonderlijj dat dit bij Dpg niet bekend is.. is toch redelijk triviaal bij het bepalen van je businesscase
We hebben het hier over tweakers / dpg... Het kan zomaar zijn dat ze de reeds genoemde prijzen aanhouden, de BTW op factuur aanpassen (ze noemen het bedrag inclusief BTW zeggen ze) en het extra geld opstrijken.

Gezien alle uitzoektijd die ze al hebben gehad kan het ook nog wel eens een vooropgezet plan zijn. Vangen ze toch makkelijk wat extra's...

Dit is hoe ik na al dit gedoe ondertussen over tweakers denk ja.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• magician2000
[...]

Jullie worden met de dag ongeloofwaardiger op vrijwel alle fronten. Dit komt voor een groot deel door de waardeloze communicatie. Het advies is al vaker gegeven, maar in vredesnaam, ga communicatie trainingen volgen aangezien keer op keer blijkt dat die echt nodig zijn. Willen jullie dat niet? Laat dan iemand de communicatie verzorgen die dat kan. Een keer vergissen is altijd mogelijk, maar het is nu keer op keer onduidelijkheid.

Daarnaast, wat voor amateuristisch zooitje bij elkaar zijn jullie? Je hebt gewoon te zorgen dat je aan de eisen van facturatie voldoet. Het is niet zo dat jullie een hobbyclubje zijn zonder verdere knowhow op andere vlakken of toegang hiertoe. Je maakt mij niet wijs dat binnen tweakers of dpg niet iemand jullie vraag inzake 9% of 21% met 1 mailtje binnen een uurtje kan beantwoorden.

Wat een klucht is het ondertussen geworden.

• magician2000
8x4 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:01:
[...]

De uitzonderingsregel hierboven geldt mijn inziens niet voor Tweakers.... Of is men van mening dat deze website wel hoofdzakelijk uit reclame, video of audio bestaat?
Indien persberichten, die eigenlijk simpelweg reclame zijn, ook zo gezien worden door de belastingdienst, dan is de kans zeer groot dat het overgrote deel uit reclame bestaat.

• magician2000
Nog wat zitten bladeren door de site, maar de laatste dagen is er niets geen plus meer bijgekomen. Blijkbaar aan het bufferen voor donderdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:44
86ul schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:58:
Qualiteit kost wat, dus een qualitief plus artikel kost ook wat. Om alle plus artikelen te kunnen blijven lezen, dub ik om een abonnement te nemen. Juist omdat ik dub om een abonnement te nemen voor enkel en alleen de plus artikelen, heb ik vrij weinig aan al die andere extras aan een Tweakers Plus abonnement. Wellicht vraag ik een gekende vraag -en is juist daarom wél legitiem- maar ik ben benieuwd of er ook een abonnementsvorm mogelijk gemaakt kan worden, enkel en alleen om alle plus artikelen te kunnen lezen; al is het met reclame.

Vandaar vraag ik oprecht:

[...]
Je hebt natuurlijk gelijk.

Maar kwaliteit levert bezoekers op. Dat levert meer bekendheid op en meer reclame inkomsten of inkomsten uit andere bronnen (pricewatch).

Gaat de kwaliteit omlaag (voor niet betalende leden) en zijn er te weinig betalende leden dan gaan de twee normale inkomstenbronnen afnemen. En dat zal een abbo ruim goed moeten maken anders heb je er niks aan.

Nou ja is niet helemaal waar want minder bezoekers betekend ook minder server kosten als dat voldoende omlaag gaat maar toch.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-02 10:39
Dat Tweakers op zoek is naar een gepaste prijs-qualiteit voor hun aanbod, om daar enkele abonnementsvormen op te plotten begrijp ik ook.

Om het dan zo te zeggen:
  • Mocht ik een abonnement kunnen nemen enkel en alleen voor de plus artikelen -al is het met reclame- dan dub/neig ik om dit abonnement wél te nemen. Ik betaal dan enkel en alleen voor de plus artikelen die ik wél lees/gebruik: toegang voor de plusartikelen.
  • Nu ik een abonnement kan nemen met onder andere toegang voor de plus artikelen, dan dub/neig om deze abonnementen níét te nemen. Ik betaal dan ook voor functies die ik niet gebruik: zoals (insert Plus -- Hero verschillen).

[Voor 9% gewijzigd door 86ul op 21-07-2021 08:52]

Fedora37 KDE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
magician2000 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:03:
[...]

Tsja, valt dat niet onder het kopje "selffulfilling prophecy"? Jaag genoeg critici weg en je krijgt minder kritische reacties. Daarnaast zijn ondertussen velen die het niet boeit (we komen niet voor artikelen of we lezen die plus zooi dan wel niet meer) en velen die het zat zijn dat er geen duidelijke open communicatie is ook niet meer reageren...

Ik neem me ook steeds voor niet te reageren, maar ja, als iets je aan het hart gaat valt dat niet mee.
Dat was precies ons punt ook.
Helaas is deze discussie dus afgedaan met "we delen geen cijfers" en dus moeten we tweakers maar op de blauwe ogen geloven.
Tips over het (juist) corrigeren van een bias, en vragen of er überhaupt naar deze bias gekeken is, zijn niet inhoudelijk beantwoord.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Niet online
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Tweakers heeft gezegt dat je 2 keuzes hebt

1 een abbonement nemen om toegang te krijgen tot de nieuws site zonder trackers

2 trackers

Elk abonnement ook die van Plus kan dus worden uitgelegd "om (trackervrij) toegang te krijgen tot (deel van ) de nieuws site.

er staat nergens dat de gehele site betaald moet zijn.

De primaire doel van een Plus abonnement is toegang tot nieuwsberichten dus zou deze wel onder de regels vallen. Je kan goedkoper een Hero abonnement nemen zonder toegang.

Hero is een twistgeval, maar aangezien Tweakers aangeeft dat om geen trackers te tonen een abbonnement nodig is die toegang geeft tot de site.

Je kunt volgens mij niet met 2 maten meten.
Ja het is geen toegang geven tot een nieuwssite, want het zijn extratjes
Ja middels een abonnement heb je betaald toegang tot de site zonder trackers.

Dus of we gaan naar 9%

of er moet een mogelijkheid zijn om toegang te hebben tot de gehele nieuwssite inclusief plus (aangezien dat ook nieuws is) zonder trackers en zonder abonnement.

of denk ik nou te makkelijk?

Het woordje toegang gaat het volgens mij over, er staat nergens dat een deel van de site niet gratis of tegen een andere soort van betaling toegankelijk kan zijn.

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 21-07-2021 09:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-03 23:09

Grvy

Bot

Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:22:

De primaire doel van een Plus abonnement is toegang tot nieuwsberichten
Volgens mij klopt dit niet.

Het doel van Plus is achtergrond artikelen en extra informatie. Niet de nieuwsberichten. iig dat is ons voorgehouden.

Dit is een account.

• Niet online
Grvy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Volgens mij klopt dit niet.

Het doel van Plus is achtergrond artikelen en extra informatie. Niet de nieuwsberichten. iig dat is ons voorgehouden.
Sorry, ik nam aan dat ik niet hoefde te specificeren.

Achtergrond artikelen en extra informatie zijn ook nieuws voor een nieuwssite, het is alleen in een andere vorm. de dagbladen staan er vol mee. Journalisten geven juist aan dat ze trots zijn voor de verdieping die zij aanbrengen, de extra informatie die een ander blad niet heeft kunnen bieden. De zaterdag editie van menig kranten bestaan voor een groot deel uit achtergrond verhalen. Dit is de meest populaire vorm van de krant. Heel veel mensen willen graag meer diepgaander informatie hebben over nieuws van de afgelopen week, de informatie in dat artikel is nieuw en wordt nog steeds onderdeel van het nieuws genoemt.

De meeste definities van "nieuws" geven aan dat het informatie moet zijn die nog niet bekend was. Sommige bronnen geven daarnaast aan dat het in de meeste gevallen actueel moet zijn. Maar ook informatie uit het verleden kan actueel zijn door huidige ontwikkelingen, zolang het maar niet algemeen bekend is. Achtergrond kan dus nieuws zijn, extra informatie ook.

Er zijn een paar bronnen die uitgaan van recent, maar wat is recent dat is ook afhankelijk van wie je het vraag of welke tijdschaal je hanteerd.
De eerste wereldoorlog is niet recent voor de meeste mensen, het is wel recenter als de 80 jarige oorlog of de 9 jarige oorlog. Als je het op de tijdschaal sinds het ontstaan van onze aarde legt is het zeer recent.

Anders kunnen we natuurlijk ook zeggen dat aangezien Tweakers meestal een paar dagen achterloopt, het geen nieuwssite meer genoemd kan worden.

Voor de 9% belasting is het belangrijk dat het nieuws is en geen bewegende media of reclame zijn.

Ook je argument dat er geen nieuws betrokken wordt is niet juist. Na de eerste weken is ook nieuws waar men zelf toegevoegde waarde aan toevoegt door extra inspanning onder plus gaan vallen.
Onderhand is een groot percentage van plus artikelen nieuwsberichten overgenomen van andere sites, waar men een keer heeft gebeld heeft of iets anders marginaals extra aan toe heeft gevoegd... meer woorden bijvoorbeeld. Alleen overtikken zonder enige vorm van eigen inbreng is nog een nieuws bericht dat niet onder plus valt.

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 21-07-2021 11:12]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:49
Ik ben ondertussen al een tijdje aan het oefenen om alleen maar op Plus artikelen te klikken die mij misschien interesseren zodat ik niet over mijn 3 artikelen per maand limiet ga. Ik moet zeggen dat dit frustrerender en meer limiterend werkt/voelt dan ik had verwacht.

Normaliter klikte ik op zowat elk achtergrond artikel open minded (sta altijd open om nieuwe interesses aan te boren)en begon gewoon te lezen en als mijn interesse af zwakte dan stopte ik wel met lezen en zo niet dan ging ik verder met lezen. Nu moet ik dus aan de hand van een titel -die soms best clickbait zijn- bepalen of het mij wel of niet interesseert. Dit voelt erg beperkend aan heeft er voor gezorgd dat ik Plus artikels nu maar gewoon helemaal negeer. De frontpage is voor mij als niet Plus lid dus veel minder waardevol geworden en dat is zonde.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Niet online
AtlAntA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:03:
Ik ben ondertussen al een tijdje aan het oefenen om alleen maar op Plus artikelen te klikken die mij misschien interesseren zodat ik niet over mijn 3 artikelen per maand limiet ga. Ik moet zeggen dat dit frustrerender en meer limiterend werkt/voelt dan ik had verwacht.

Normaliter klikte ik op zowat elk achtergrond artikel open minded (sta altijd open om nieuwe interesses aan te boren)en begon gewoon te lezen en als mijn interesse af zwakte dan stopte ik wel met lezen en zo niet dan ging ik verder met lezen. Nu moet ik dus aan de hand van een titel -die soms best clickbait zijn- bepalen of het mij wel of niet interesseert. Dit voelt erg beperkend aan heeft er voor gezorgd dat ik Plus artikels nu maar gewoon helemaal negeer. De frontpage is voor mij als niet Plus lid dus veel minder waardevol geworden en dat is zonde.
Precies dit is een reden waarom ik niet op de site van menig krant kom.

Ik heb echt een hekel aan iets aanklikken, erachter komen dat dit een betaald item is, en indien je een paar artikelen gratis kan lezen aan de kleine sectie die weer wordt gegeven geen idee hebt of de rest van het artikel interessant genoeg is om deze te lezen.

Vooral die clickbait titel in combinatie met een artikel wat meestal afwijkt is voor mij erg storend.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zynth
Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Precies dit is een reden waarom ik niet op de site van menig krant kom.

Ik heb echt een hekel aan iets aanklikken, erachter komen dat dit een betaald item is, en indien je een paar artikelen gratis kan lezen aan de kleine sectie die weer wordt gegeven geen idee hebt of de rest van het artikel interessant genoeg is om deze te lezen.

Vooral die clickbait titel in combinatie met een artikel wat meestal afwijkt is voor mij erg storend.
Misschien moeten we maar eens gaan denken aan een browser-addon om alles wat "plus" is weg te filteren.
Want wat niet weet wat niet deert.

Als ik niet vooraf voor een jaar kan betalen, wil ik namelijk geen abonnement, en dan hoef ik ook niet te zien wat ik allemaal mis.

[Voor 8% gewijzigd door Zynth op 21-07-2021 11:11]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zynth schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Misschien moeten we maar eens gaan denken aan een browser-addon om alles wat "plus" is weg te filteren.

Als ik niet vooraf voor een jaar kan betalen, wil ik namelijk geen abonnement, en dan hoef ik ook niet te zien wat ik allemaal mis.
Dat kan al met custom-CSS snippets bijv.:
custom css snippet: Verberg 'Meer Plus-artikelen lezen?' tussenkopje
custom css snippet: Plus-be-gone
custom css snippet: Weg met Plus / Premium posts.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 22:46
Zynth schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Volgens mij was er al een CSS snippet die dat deed.

• Niet online
Dit zou voor mij een oplossing zijn, en mijn plezier op Tweakers niet verstoren.
Ik moet nog even karma sparen aangezien ik een nieuw account heb toegevoegd (mijn vorige is niet meer toegankelijk en al jaren inactief)

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 21-07-2021 11:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:07

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Dank voor alle suggesties wat betreft het BTW-tarief. We hebben dit onmiddellijk opnieuw geverifieerd bij onze bedrijfsfiscalist. Het is vrij complexe materie omdat onze abonnementen veel meer features bevatten dan alleen Plus-artikelen. Voor specifiek het Plus-component (dus niet het abonnement, maar de feature "onbeperkt toegang tot Plus-artikelen") gaan we daarom 9% BTW hanteren. De prijzen zoals eerder gecommuniceerd blijven hetzelfde.

NB: Voor zakelijke abonnees zal de BTW-factuur tijdelijk niet beschikbaar zijn bij livegang. Dit gaan we direct na livegang in onze systemen implementeren zodat de correcte BTW vermeld wordt (voor het uitgeven van facturen geldt een wettelijke termijn van maximaal 15 dagen na afloop van de maand waarin de dienst geleverd is).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
jelle. schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:38:
Dank voor alle suggesties wat betreft het BTW-tarief. We hebben dit onmiddellijk opnieuw geverifieerd bij onze bedrijfsfiscalist. Het is vrij complexe materie omdat onze abonnementen veel meer features bevatten dan alleen Plus-artikelen. Voor specifiek het Plus-component (dus niet het abonnement, maar de feature "onbeperkt toegang tot Plus-artikelen") gaan we daarom 9% BTW hanteren. De prijzen zoals eerder gecommuniceerd blijven hetzelfde.

NB: Voor zakelijke abonnees zal de BTW-factuur tijdelijk niet beschikbaar zijn bij livegang. Dit gaan we direct na livegang in onze systemen implementeren zodat de correcte BTW vermeld wordt (voor het uitgeven van facturen geldt een wettelijke termijn van maximaal 15 dagen na afloop van de maand waarin de dienst geleverd is).
Dat maakt het allemaal weer heerlijk ingewikkeld om te bepalen. Verschil tussen hero en plus is respectievelijk 2, 1.5 of 1 euro per maand.. afhankelijk van de contractduur. Dat zou je dus de bijdrage "plus" kunnen benoemen. Per saldo steekt tweakers dus 12,18 of 24 cent per maand extra in het zakje

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ID-College
  • Nu online

Bijzondere keuze. Het BTW tarief gaat naar 9% (waardoor jullie dus minder afdragen bij de btw aangifte), maar de particulier blijft wel hetzelfde betalen. Kortom, de abbo prijs is zojuist verhoogt met 12% voor het Plus component?. Of het nou naar de BD of tweakers zelf gaat, dan maakt voor een particulier niet uit natuurlijk, het is in beide gevallen weg..

Het btw stuk lijkt sowieso niet heel doordacht te zijn, dat deel ik wel met de rest. Het eerste wat mij opviel is dat het vrij onduidelijk is wat het percentage is, en of je een factuur krijgt die voldoet aan de wet- en regelgeving hieromtrent. Ook deze opmerking laat dat weer een beetje blijken. Dat is dus sowieso een aandachtspuntje en good-to-know knowledge voordat iemand hem zakelijk afsluit..

Ik snap dat er veel komt kijken bij het introduceren van een nieuwe dienst, en btw regels zijn enorm complex, maar voor een volgende keer wel een retro-puntje denk ik om dit vanaf de start beter te doen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online
8x4 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:08:

Nou het lijkt erop dat bovenstaande werkelijkheid wordt, althans, een gedeelte ervan... Immers... De uitgifte van zakelijke facturen wordt uitgesteld :D :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

8x4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Nou het lijkt erop dat bovenstaande werkelijkheid wordt, althans, een gedeelte ervan... Immers... De uitgifte van zakelijke facturen wordt uitgesteld :D :D
Net als de mijne :
JohanKupers schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Vast niet, dat gaan ze vast wel aanpassen zodat de huidige bedragen worden gehaald. Ze hebben niet voor niets maanden gedaan om op deze prijzen te komen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:40
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Crowdfunding was volgens mij geen optie om ze structureel minder afhankelijk willen worden van adverteerders om de toekomst van T.net op langer termijn veilig te stellen.
Hier ga ik niet in mee. Tuurlijk was dat wel een optie, ze hebben slechts de keuze gemaakt hier niet (ook) voor te kiezen.

Ik kan er heel slecht tegen wanneer men doet alsof ze geen opties hebben om bepaalde consequenties van hun gemaakte en wel overwogen keuze goed te praten. Er zijn verdomd weinig zaken in deze wereld die een gegeven zijn, zeker in bedrijfsvoering. Verdedig de gemaakte afwegingen, het duurzaam bedrijfseconomisch belang, maar speel niet de slachtofferkaart in het dragen van de bijbehorende consequenties.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Zynth
Voor specifiek het Plus-component (dus niet het abonnement, maar de feature "onbeperkt toegang tot Plus-artikelen") gaan we daarom 9% BTW hanteren. De prijzen zoals eerder gecommuniceerd blijven hetzelfde.
Het lage btw tarief bestaat omdat sommige dingen zo belangrijk zijn dat meer mensen er toegang toe moeten kunnen hebben.
Het is een uitzondering in de wet, speciaal om financiele toegankelijkheid te verhogen voor de belangrijkste dingen.

Dan simpel zeggen;
we kunnen naar 9% btw omdat dit onder de regel valt dat het extra toegankelijk moet zijn,
maar dat is dan fijn extra winst voor ons,
is niet echt netjes.

[Voor 11% gewijzigd door Zynth op 21-07-2021 20:26]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CyberMania
Morgen gaat volgens mij Plus definitief live en wordt dit topic gesloten (er komt wel een nieuwe geloof ik). Ik wil @jelle. @Olaf en @crisp voor hun eindeloze inzet bedanken op alle vragen. Eerder was aangekondigd in het kader van verbeteren communicatie dat vooral jullie in dit topic zouden reageren, waarvoor dank. Ik vind het daarentegen wel jammer dat er geen enkele reflectie/samenvatting van hogerop is gekomen bijv van @WoutF of @Bart Zoetmulder zij zijn eindverantwoordelijk voor het succes van Plus en hebben uiteindelijk de touwtjes in handen en niet jullie (als eindverantwoordelijke). Maar daar hoor je eigenlijks niks meer van, complete radio-stilte lijkt het wel. Terwijl zij uiteindelijk het succes van Plus moeten maken of breaken. Erg jammer.

Ik ben benieuwd of het vanaf morgen het succes wordt waarop jullie hebben gehoopt, na een veel langere beta dan oorspronkelijk gepland. De weg naar de final launch was een behoorlijke bumpy road to say the least, maar dat lag niet aan jullie inzet. Wel de mensen hogerop qua mismanagement van het traject, want jullie kunnen ook maar zo veel. Succes!

[Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 19:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Zynth schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Het lage btw tarief bestaat omdat sommige dingen zo belangrijk zijn dat meer mensen er toegang toe moeten kunnen hebben.
Het is een uitzondering in de wet, speciaal om financiele toegankelijkheid te verhogen voor de belangrijkste dingen.

Dan simpel zeggen;
we kunnen naar 9% btw omdat dit onder de regel valt dat het extra toegankelijk moet zijn,
maar dat is dan fijn extra winst voor ons,
is niet echt netjes.
Netjes, neuh.

Maar wil iedereen die verbaast is dat de prijs niet aangepast wordt zijn of haar hand opsteken?

Best uniek, een prijsverhoging doorvoeren terwijl het product nog niet eens beschikbaar is.

Naja, dit topic zal vast dichtgaan morgen ofzo, het was een heel avontuur zo, en iets zegt mij dat dit een .....to be continued wordt :P

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• magician2000
CyberMania schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:48:
Morgen gaat volgens mij Plus definitief live en wordt dit topic gesloten (er komt wel een nieuwe geloof ik). Ik wil @jelle. @Olaf en @crisp voor hun eindeloze inzet bedanken op alle vragen. Eerder was aangekondigd in het kader van verbeteren communicatie dat vooral jullie in dit topic zouden reageren, waarvoor dank. Ik vind het daarentegen wel jammer dat er geen enkele reflectie/samenvatting van hogerop is gekomen bijv van @WoutF of @Bart Zoetmulder zij zijn eindverantwoordelijk voor het succes van Plus en hebben uiteindelijk de touwtjes in handen en niet jullie (als eindverantwoordelijke). Maar daar hoor je eigenlijks niks meer van, complete radio-stilte lijkt het wel. Terwijl zij uiteindelijk het succes van Plus moeten maken of breaken. Erg jammer.

Ik ben benieuwd of het vanaf morgen het succes wordt waarop jullie hebben gehoopt, na een veel langere beta dan oorspronkelijk gepland. De weg naar de final launch was een behoorlijke bumpy road to say the least, maar dat lag niet aan jullie inzet. Wel de mensen hogerop qua mismanagement van het traject, want jullie kunnen ook maar zo veel. Succes!
Vooral bedankt voor het niet beantwoorden van vele vragen, wegwuiven als niet belangrijk, gemaakte keuzes en over dit alles nog zeer slechte communicatie voeren zou ik er van maken. Dus in dat kader "bedankt dat jullie velen van ons in de kou hebben laten staan" |:(

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 01:03

PcDealer

HP ftw \o/

Kan iemand de teksten in de aboshop nakijken? Vermeldingen als "dit jaar" kloppen niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Verwijderd1
  • Niet online
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:38:
[...]

Voor Elite idd wsl hoge tarief.
En bij Hero zit ook geen onbeperkte toegang tot Plus-artikelen dus daar zal de laag tarief vlieger ook wel niet opgaan. :X

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25

Lordy79

Fundamentalist

Verwijderd1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:01:
[...]

En bij Hero zit ook geen onbeperkte toegang tot Plus-artikelen dus daar zal de laag tarief vlieger ook wel niet opgaan. :X
Dat maakt alleen uit als je een zakelijke klant bent. De prijs incl btw blijft toch gelijk B)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Verwijderd1
  • Niet online
Lordy79 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:07:
[...]

Dat maakt alleen uit als je een zakelijke klant bent. De prijs incl btw blijft toch gelijk B)
Maar het heeft dus uiteindelijk alleen effect bij het middelste abonnement. En daar zou je nog kunnen betogen dat Plus maar 2 euro extra kost t.o.v. Hero waardoor slechts 1/3 van de prijs van Plus naar de premium artikelen gaat. Is het dan nog wel fair om over het gehele bedrag het laag tarief te rekenen?
Biedt u een combinatie van prestaties aan tegen 1 vergoeding? Dus een combinatie van goederen en/of diensten? Dan kunnen hiervoor verschillende btw-tarieven gelden. Daarom is het belangrijk om te weten of u de combinatie van goederen en diensten mag behandelen als 1 goed of dienst. Hierbij geldt dat u diensten en leveringen van goederen niet kunstmatig mag splitsen of samenvoegen.

https://www.belastingdien..._van_goederen_en_diensten
En btw is natuurlijk niet slechts een abstract concept om ondernemers wat terug te laten krijgen, het is primair een middel om belasting te heffen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat bedrijven ten onrechte minder belasting betalen, dat lijkt me niet erg ethisch (sorry dat ik dat woord nota bene in dit topic moet noem :F ).

• evilution
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

BTW tarief aanpassen maar prijs niet.
Graai graai graai.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Verwijderd1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:14:
Maar het heeft dus uiteindelijk alleen effect bij het middelste abonnement. En daar zou je nog kunnen betogen dat Plus maar 2 euro extra kost t.o.v. Hero waardoor slechts 1/3 van de prijs van Plus naar de premium artikelen gaat. Is het dan nog wel fair om over het gehele bedrag het laag tarief te rekenen?
Het lage tarief is alleen van toepassing op het Plus-component en niet hele abonnement, dat schreef ik ook in jelle. in "Het grote Tweakers Plus-topic".

• Verwijderd1
  • Niet online
jelle. schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:39:
[...]

Het lage tarief is alleen van toepassing op het Plus-component en niet hele abonnement, dat schreef ik ook in jelle. in "Het grote Tweakers Plus-topic".
Kun je dan ook de precieze verhoudingen benoemen? Over welk deelbedrag wordt welk btw percentage gerekend? Verschilt dat nog per abonnement? In je eerdere reactie staat de deur voor creatief boekhouden immers nog op een kier. ;)

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Verwijderd1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:41:
[...]

Kun je dan ook de precieze verhoudingen benoemen? Over welk deelbedrag wordt welk btw percentage gerekend? Verschilt dat nog per abonnement?
De exacte bedragen staan straks op de BTW-factuur vermeld, maar het komt inderdaad neer op wat jij noemde (de meerprijs voor Plus-abonnement).

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

.plan is teruggetrokken zag ik?

OFFLINE enkele berichten geedit

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

De hele .plan is nu weggecensureerd zo te zien?

Virussen? Scan ze hier!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:24
Alle Plus artikelen weg?

Hier stond om zes uur nog het .plan en het artikel over Layar.

[Voor 84% gewijzigd door Vrijdag op 22-07-2021 08:25]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-03 19:55

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Zat ik net lekker het (Plus)-artikel te lezen over Layar en ineens is het weg :+

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Mel33
  • Laatst online: 07:19
Hee alles weg

Zijn ze erachter dat het een slecht idee is?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Hugo
  • Laatst online: 09:52
Tjeerd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:23:
Zat ik net lekker het (Plus)-artikel te lezen over Layar en ineens is het weg :+
Same here. 🥺

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:59
Wat gebeurt er allemaal op de frontpage? Eerst .plan weg, nu ook de Plus-artikelen verdwenen?

Dat btw-issue toch ingewikkelder dan gedacht? Of is er iets anders loos?

Ik neem aan dat er zsm een statement volgt?

Efficiency is intelligent laziness...

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:17

jurroen

Security en privacy geek

Ja hier ook. Vet interessant artikel. Klikte net op de laatste pagina om het einde te lezen en kreeg een 404 ;(

EDIT: Gelukkig hebben we de herinnering nog, in ieder geval tot het artikel weer online is :+

[Voor 49% gewijzigd door jurroen op 22-07-2021 08:28]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
.Plan en het artikel zijn te vroeg online gekomen. We moeten nog even wat puntjes op de i zetten. Alle Plus-artikelen van juni en die van juli tot en met 21 juli zijn zoals beloofd voor iedereen beschikbaar gekomen.

Excuses voor de verwarring iedereen!

[Voor 8% gewijzigd door Olaf op 22-07-2021 08:27]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Olaf schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:25:
.Plan en het artikel zijn te vroeg online gekomen. We moeten nog even wat puntjes op de i zetten. Alle Plus-artikelen van juni en die van juli tot en met 21 juli zijn zoals beloofd voor iedereen beschikbaar gekomen.

Excuses voor de verwarring iedereen!
Plaatsen jullie dan wel netjes de geplaatste, "onverwacht" negatieve reacties weer terug?

• Olaf
TYZ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:25:
Wat gebeurt er allemaal op de frontpage? Eerst .plan weg, nu ook de Plus-artikelen verdwenen?

Dat btw-issue toch ingewikkelder dan gedacht? Of is er iets anders loos?

Ik neem aan dat er zsm een statement volgt?
Het heeft niets met de btw te maken. We kunnen gewoon live vandaag en laten zo snel mogelijk weten wanneer dat het geval is.

• TYZ
Eufemisme voor "we zijn tegen een (groot?) issue aangelopen"? ;)

En dat betekent dus ook dat het Plus-artikel van vandaag achter de paywall gaat? Anders had dat gewoon kunnen blijven staan natuurlijk.

[Voor 0% gewijzigd door TYZ op 22-07-2021 08:30. Reden: typo]

• Mel33
  • Laatst online: 07:19
Het gaat gewoon niet werken

Vroeger leurden ze met de krant, en de krant met de scoop, die kreeg de klanten en inkomsten

Ze hebben dit echt nooit goed doorgehad hier op tweakers dat het zo werkt.

Mijn laatste reactie die ik nog kon plaatsen.
“We steunen en financieren nu de grachtengordel en geven ze het hoogste woord. Die grachtengordel die op houten rotte palen staat. en we die moeten straks gaan repareren om ze daarna weer het hoogste woord de geven. We lijken wel gek 8)7

Edit
En oja of je anoniem lid kan worden
En dat je van al jouw berichten het origineel kan blijven inzien, als betalende klant, ook nadat het is verwijderd of aangepast door een mod (want jij bent net als de journalist de eigenaar van je bericht)

[Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 22-07-2021 08:49]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• rockney
  • Laatst online: 17-12-2022
Olaf schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:30:
We bouwen een extra check in om te voorkomen dat artikelen die we als Plus gepland hebben niet als zodanig online komen. Mocht het om wat voor reden dan ook toch voorkomen dat een artikel als non-Plus online komt, dan blijft die na de livegang van Plus ook als non-Plus online staan. Dat is de uitkomst van dat probleem waar we tijdens de bèta tegenaan lopen.
Blijft het artikel over Layar ook na de livegang online staan? Technisch gezien is het natuurlijk al een plus-artikel, maar het is nu nog voor iedereen beschikbaar net als een non-plus artikel. Zo, ja waarom is het artikel dan weggehaald? De kwaliteit was goed.

[Voor 12% gewijzigd door rockney op 22-07-2021 08:36]

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:17

jurroen

Security en privacy geek

TYZ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:29:
[...]
En dat betekent dus ook dat het Plus-artikel van vandaag achter de paywall gaat? Anders had dat gewoon kunnen blijven staan natuurlijk.
Mocht dat zo zijn, zou ik er direct een abonnement voor afsluiten. Dat artikel over Layar is echt super interessant, leest lekker weg en had de kwaliteit er goed in zitten.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Skating_vince schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Plaatsen jullie dan wel netjes de geplaatste, "onverwacht" negatieve reacties weer terug?
Ik heb er anders nog een paar in mijn "Arsenaal bekritisering" zitten die nog ongebruikt zijn indien nodig.

"Te vroeg online gekomen". Dus jullie vragen om extra geld en zijn aan het prutsen? Goed bezig!

[Voor 13% gewijzigd door Slavy op 22-07-2021 08:35]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

rockney schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Blijft het artikel over Layar ook na de livegang online staan? Technisch gezien is het natuurlijk al een plus-artikel, maar het is nu nog voor iedereen beschikbaar net als een non-plus artikel. Zo, ja waarom is het artikel dan weggehaald? De kwaliteit was goed.
Die is alweer terug, maar nu is het opeens geen Plus meer: reviews: Hoe Nederlandse start-up bijna techgigant werd

Hoop gezwabber qua beleid hier. Plan plaatsen, .plan terugtrekken. Artikel plaatsen als Plus, dan weghalen, maar meteen weer terugplaatsen als non-Plus...

Zo krijg je wel weerstand en tegenzin ja....

Virussen? Scan ze hier!

• Anoniem: 1271350
  • Niet online
TYZ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:29:
[...]

Eufemisme voor "we zijn tegen een (groot?) issue aangelopen"? ;)

reviews: Hoe Nederlandse start-up bijna techgigant werd
het is toch gratis?

• Olaf
rockney schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Blijft het artikel over Layar ook na de llivegang online staan als non-plus artikel zoals eerder afgesproken met de community? Zo, ja waarom is het artikel dan weggehaald? De kwaliteit was goed.
Het artikel is weer online gekomen als non-Plus. We gaan vandaag live maar omdat het artikel al online was gekomen, heb ik het Plus-label er af gehaald.

• TYZ
Nu weer wel. :)

• CyberMania
jurroen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:32:
[...]

Mocht dat zo zijn, zou ik er direct een abonnement voor afsluiten. Dat artikel over Layar is echt super interessant, leest lekker weg en had de kwaliteit er goed in zitten.
Zeker interessant en bijna echte onderzoeksjournalistiek. Las lekker.

Maar ja ik blijf het een ordinaire bezuiniging vinden; dit soort content werd vroeger af en toe gewoon gratis geplaatst. Nu moet van DPG alles zo kosten-efficiënt mogelijk, dus alleen goedkoop te maken nieuws is nog gratis. Elke cent uitpersen.

[Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2021 08:48]

• Tranzity
  • Niet online
Ik zie op dit moment helemaal geen plus artikelen meer op de frontpage?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:44
Tranzity schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:41:
Dat komt waarschijnlijk omdat je dan al het oude niet kan zien omdat het live gaat.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tranzity schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:41:
Alle plus-artikelen van juni en juli tot nu toe zijn van het Plus-label ontdaan zodat ze straks na livegang beschikbaar blijven voor iedereen. Om welke artikelen het gaat kan je hier goed zien:

https://tweakers.net/tag/...XSUSpITE8NzqxKVbIyNDCoBQA
https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/nieuws/

Intentionally left blank

• TYZ
jurroen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:32:
[...]

Mee eens, laten we ook ruimte houden voor een positieve noot. :)
Dit is een prima, diepgaand artikel, net als dat over de ESA robotarm.
Als ze deze kwaliteit ook op lange termijn weten te handhaven, dan heeft Plus echt wel meerwaarde. Daarbij laat ik het kostenaspect even buiten beschouwing. ;)

• Brantje
  • Laatst online: 27-03 07:59

Brantje

De post is daar >>

Wat is de redenatie van Tweakers dat ze ineens 9% mogen vragen voor plus?
Zie geen "nieuwssite" staan bij https://www.belastingdien..._9_btw/diensten_met_9_btw en e-book is de site al helemaal niet.

[Voor 7% gewijzigd door Brantje op 22-07-2021 09:11]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Olaf schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:37:
[...]

Het artikel is weer online gekomen als non-Plus. We gaan vandaag live maar omdat het artikel al online was gekomen, heb ik het Plus-label er af gehaald.
Dit lijkt mij fair, iets te vroeg plaatsen kan helaas gebeuren dit is denk ik de juiste manier van oplossen.

• CyberMania
Brantje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:11:Zie geen "nieuwssite" staan bij https://www.belastingdien..._9_btw/diensten_met_9_btw en e-book is de site al helemaal niet.
In je eigen link staat toch echt genoemd voor 9%:

verlenen van toegang tot nieuwswebsites (zoals die van dagbladen, weekbladen en tijdschriften)

[Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2021 09:14]

• Brantje
  • Laatst online: 27-03 07:59

Brantje

De post is daar >>

CyberMania schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:13:
[...]

In je eigen link staat toch echt genoemd voor 9%:

Ah zie het nu, zit nog aan eerste bak, excuus.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Olaf schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:25:
.Plan en het artikel zijn te vroeg online gekomen. We moeten nog even wat puntjes op de i zetten.
Worden reacties onder het .Plan hersteld zodra de puntjes op de i zijn gezet?

[Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 22-07-2021 09:22]

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:19:
[...]
Worden reacties onder het .Plan hersteld zodra de puntjes op de i zijn gezet?
Ja, hetzelfde .plan inclusief reacties komt terug online :)

• Olaf
TYZ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Mee eens, laten we ook ruimte houden voor een positieve noot. :)
Dit is een prima, diepgaand artikel, net als dat over de ESA robotarm.
Als ze deze kwaliteit ook op lange termijn weten te handhaven, dan heeft Plus echt wel meerwaarde. Daarbij laat ik het kostenaspect even buiten beschouwing. ;)
Dank, we hebben nog een aantal interessante artikelen op de planning staan die lezers hopelijk ook waarderen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:16:
De hele .plan is nu weggecensureerd zo te zien?
Is het niet een beetje overdreven om hier het woord censuur voor te gebruiken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Fouten maken is menselijk...

Maar wetende dat dit 'hoofdpijn'-dossier in het verleden zoveel emoties onder de community heeft losgemaakt, het feit dat dit al zo lang in de pijpleiding zit, komt deze ' live-gang' op mij een beetje 'ongelukkig' over. To put it mildly...

Ik gun Tweakers al het goeds. Ik heb al jaren een bannervrij-abo. Als ik Tweakers bezoek, ben ik zelden ingelogd, dus ik had er niet zoveel aan. Maar ik deed dit omdat ik Tweakers een warm hart toe droeg. De prijsverhoging gecombineerd met het commerciële jasje, maakt het voor mij weinig waarschijnlijk dat ik mee ga met de nieuwe abonnementenstructuur. Jammer, maar helaas.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:33:
[...]
Met wat er de afgelopen tijd heeft afgespeeld + dat dit gebeurt na 8 maanden voorbereiding is de censuur reactie niet geheel onlogisch.

• erickov
  • Laatst online: 27-03 11:39
Gunner schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:33:
[...]
Ja en nee. Er waren zoveel negatieve reacties, gecombineerd met een commercieel artikel voor abonnementen, dat het er even op leek dat ze het om die reden offline hebben gehaald. Denk dat daarom mensen erop vielen. Normaliter doen ze een “update” in het artikel. Nu was ineens alles verdwenen zonder enig reactie waarom die verdwenen was. Ik moest zelf in het forum zoeken wat er aan de hand was. Wat nogal vreemd is vind ik nog steeds.

[Voor 12% gewijzigd door erickov op 22-07-2021 09:39]

Uncomfortable silence can be so loud...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dylan111111 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Met wat er de afgelopen tijd heeft afgespeeld + dat dit gebeurt na 8 maanden voorbereiding is de censuur reactie geheel onlogisch.
Nogal. Er is in dit, en andere topics, een hoop negatieve feedback geincasseerd en daar is door iedere betrokkene meer dan netjes en inhoudelijk gereageerd, ook als die kritiek op het randje was. Om dan een foutje direct als censuur te bestempelen is nogal ongepast (en nog even afgezien dat deze user ook graag gebruikers terechtwijst als ze datzelfde woord in de mond nemen maakt het nogal hypocriet).
erickov schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Ja en nee. Er waren zoveel negatieve reacties, gecombineerd met een commercieel artikel voor abonnementen, dat het er even op leek dat ze het om die reden offline hebben gehaald. Denk dat daarom mensen erop vielen. Normaliter doen ze een “update” in het artikel. Nu was ineens alles verdwenen zonder enig reactie waarom die verdwenen was. Ik moest zelf in het forum zoeken wat er aan de hand was. Wat nogal vreemd is vind ik nog steeds.
Het is gewoon een foutje. Laten we het niet groter maken dan het is :)

[Voor 32% gewijzigd door Gunner op 22-07-2021 09:40]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• CyberMania
Nog wat extra info voor degenen die vanuit beleid benieuwd zijn naar Plus:
Lezers betalen bij een tweejarig abonnement vier euro per maand voor toegang tot een nieuwe slag redactionele producties. “Uit gebruikersonderzoek hoorden we dat men ‘meer, meer, meer’ wil. Meer diepgang, langere verhalen, meer expertise.”, licht commercieel directeur Bart Zoetmulder van DPG Technologie toe.

“Qua inkomsten zijn we voor 90 à 95 procent afhankelijk van b2b-inkomsten. Reclame is een gevoelige inkomstenstroom. We willen het risico spreiden met deze nieuwe stroom aan gebruikersinkomsten.” Over de verwachtingen wil Zoetmulder niets kwijt. Duidelijk is dat DPG Media voor langere duur investeert. Er wordt rekening mee gehouden dat er eerst twee jaar wordt geïnvesteerd voordat er geld wordt verdiend.

Er is een nieuwe redacteur aangesteld die samen met zijn collega’s de Plus-producties zal verzorgen. In de toekomst zal de redactie worden uitgebreid. “Een herkenbaar deel van de totale content wordt Plus-content. We geven de garantie dat dat nieuwe content is. Andere media neigen ernaar om het reguliere werk achter een slotje te zetten. Dat doen wij niet.”
Bron: https://www.emerce.nl/nieuws/tweakers-komt-plusabonnement

Dit baart me wel wat zorgen:
Een herkenbaar deel van de totale content wordt Plus-content.
En dit is toch niet helemaal waar @Bart Zoetmulder ?
Andere media neigen ernaar om het reguliere werk achter een slotje te zetten. Dat doen wij niet.
Er is wel degelijk bestaande content achter een slot gezet. Voorheen had je af en toe ook gratis interviews, how-to’s of achtergronden. Die je zelfs zonder registratie kon lezen, maar nu een Plus-slot hebben.

[Voor 15% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2021 09:49]

• Zynth
Er lijkt wel meer mis te zijn:

code:
1
2
410 Gone
Je hebt een abonnement-pagina gebruikt die niet meer actief is

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zynth schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:50:
Er lijkt wel meer mis te zijn:

code:
1
2
410 Gone
Je hebt een abonnement-pagina gebruikt die niet meer actief is
Nee hoor, de release is nu bezig en ondertussen zijn die pagina's even niet beschikbaar.

Intentionally left blank

• CyberMania
https://tweakers.net/info/abonnementen/

En we zijn live, succes jongens! 👍🏼👍🏼

Ook mooi om te zien dat het afnemen van een abbo nu een stuk laagdrempeliger is (minder stappen).

[Voor 83% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2021 09:58]

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:56
Vraagje trouwens; is er een bevestigingsscherm dat je een Plus-artikel wil lezen en één van de drie gratis artikelen wil gebruiken?

Door de leuke langzaamladende reclamebanner van Tweakers verschoof de pagina en klikte ik per ongeluk op het achtergrondartikel over Layar in plaats van het artikel dat ik daadwerkelijk wou lezen.

Nu is dat artikel gelukkig niet-Plus gemaakt, maar het zou stom zijn als je een gratis Plus-artikel kwijt raakt omdat je geen adblocker gebruikt.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
CyberMania schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:55:
https://tweakers.net/info/abonnementen/

En we zijn live, succes jongens! 👍🏼👍🏼

Ook mooi om te zien dat het afnemen van een abbo nu een stuk laagdrempeliger is (minder stappen).
Super!

Gelijk een Plus abonnement genomen!
Met karmakorting komt de prijs uit op nog geen 2 biertjes per maand...

Ik hoop dat het een succes word, dat het gaat zijn wat ze ons beloven en dat de extra inkomsten ervoor gaan zorgen dat we betere content krijgen en minder reclame :);

[Voor 25% gewijzigd door Devian op 22-07-2021 10:13]

https://wren.co/join/Devian

• Niet online
Marrtijn schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:11:
Vraagje trouwens; is er een bevestigingsscherm dat je een Plus-artikel wil lezen en één van de drie gratis artikelen wil gebruiken?

Door de leuke langzaamladende reclamebanner van Tweakers verschoof de pagina en klikte ik per ongeluk op het achtergrondartikel over Layar in plaats van het artikel dat ik daadwerkelijk wou lezen.

Nu is dat artikel gelukkig niet-Plus gemaakt, maar het zou stom zijn als je een gratis Plus-artikel kwijt raakt omdat je geen adblocker gebruikt.
eerder is aangegeven dat je een knop krijgt waarmee je in het topic een beslissing kan nemen of je 1 van je 3 lees opties hiervoor wil aanwenden. Dus alleen topic aanklikken is niet voldoende om 1 van je 3 credits te gebruiken

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 22-07-2021 10:13]

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03 10:55
@jelle.

excuses als dit niet de juiste manier is maar ik heb getracht gebruik te maken van de aanbieding voor het plus abbo

echter aangezien de betaling niet lukte moet ik als ik het opnieuw wil proberen de volle prijs betalen

kunnen jullie iets regelen of moet ik de mislukte bestelling annuleren en dan nog eens proberen?

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Nu de nieuwe abonnementen live staan, gaan we ook verder in een nieuw topic: Het grote Tweakers-abonnementen topic. We willen jullie vragen de topicstart te lezen voordat je reageert zodat we de discussie op een prettige manier kunnen voorzetten.
Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee