@
Bart Zoetmulder nog een tip, als ik nu naar de journey kijk die ik moet afleggen voor een abonnement dan is dat te veel gedoe. Bij Netflix, Disney+ etc is het je e-mailadres invullen, een wachtwoord kiezen, betaalmethode kiezen (iDeal) en gaan. Ze vragen volgens mij niet eens om je NAW gegevens. Hoe meer tussenstappen hoe meer kans dat de reis wordt afgebroken. Vier tips (maar die gelden misschien alleen voor mij persoonlijk)
1) Zorg dat je in ieder geval ook een maandelijks opzegbaar abonnement biedt (met makkelijk aan/uit)
2) Als je al NAW nodig hebt, laat mensen dan eerst betalen en vraag daarna pas naar de NAW gegevens. Dan breek je niet meer af (want je hebt al betaald).
3) Ik moet nu al te veel keuzes maken (wil k elite, Hero, of supporter -- uitzoeken van zijn de verschillen*), dan nog kiezen jaarlijks, maandelijks (2 kan nog!) maar drie 'eenmalig' is te veel (en wat is het verschil met jaarlijks, weer nadenken). ---> doe dan op z'n minst een NEXT button; maar nee ik ben nog niet klaar hier, ik moet nu nog adresgegevens gaan invullen, zet bedrijfsnaam/btw etc (hoeveel mensen gebruiken dit?) op een andere plek (niet bovenin) ; dan moet ik alles weer controleren in de volgende stap; enz en dan denk ik laat maar.
4) En maak er een leuke reis van met een duidelijke kale stappenpage zo van: "Wat leuk dat je voor premiumartikelen hebt gekozen. In drie simpele stappen gaan wij ervoor zorgen dat je direct toegang hebt tot alle extra's."
* en in plaats van al die opties onder elkaar, is een pulldown-menu misschien makkelijker. Als je iets hebt gekozen blijft alleen dat in beeld (ipv daarna ook de andere opties nog steeds, waardoor je misschien weer gaat twijfelen) en dan direct een 'next step button' (zodat je ook niet meer terug gaat denken van is dit wel de goeie keuze etc)
** en maak de verschillen in een kolom duidelijk ipv telkens heen en weer moeten klikken waarbij het steeds verdwijnt. In kolom (in plaats van steeds verdwijnen van je vorige keuze). En gebruikers niet overladen met informatie. Zoiets bijv:
Eigenlijk absurd dat de eea al jaren niet versimpeld is.
[
Voor 57% gewijzigd door
CyberMania op 18-01-2021 22:00
]