Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste
Acties:
  • 353.984 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jelle. schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:06:
De automatische incasso's die we gaan aanbieden zijn zogenaamde "recurring payments", dus (als het goed is, verschilt misschien per bank?) krijg je éénmalig een aankondiging van incasso.
Waar ik op doelde is dat totdat ik mijn Hero opgezegd had in februari 2021 ik elke maand van jullie payment provider (of jullie?) een mail kreeg dat er weer een incasso afgeschreven ging worden. Mijn bank (ING) geeft hier geen moer om en ik kreeg dit enkel de eerste keer duidelijke te zien.

Is dit met de nieuwe payment provider ook opgelost of blijft dit bestaan?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

De instaptrede staat op 5.000 omdat dit ook haalbaar is voor gebruikers die pas net zijn begonnen, maar wel al actief bijdragen. De stap naar de volgende trede is niet extreem groot en daarom een leuke incentive, je krijgt er immers 25% korting voor terug. De derde trede kent een forse korting en is daarmee bedoeld voor communityleden die echt veel bijdragen.
Juist als je dit zo gaat hanteren moet je toch gaan prikkelen en er dan JUIST meerdere tredes in aanbrengen?
Het is echt totaal niet logisch om iemand die 90k aan karma heeft 25(!!)% korting te ontzeggen.
Tredes er tussen zetten zorgt er juist voor dat communityleden abonnementen gaan afsluiten en je bijdrages aan content gaat stimuleren. Die stappen zijn gewoonweg te fors.

Van die content gaat tweakers voordeel trekken. Ik begrijp echt niets van deze manier van belonen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

magician2000 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:58:
[...]

Zakelijk gezien niet raar. Het staat veel beter op je overzichten wanneer je een stabiele stroom van inkomsten hebt in plaats van wat pieken over het jaar. Dan lijkt een bedrijf opeens stabiel qua inkomsten.

Dit is een vervolgstap op wat er jaren geleden gebeurde. Massale verkoop van bedrijfspanden en machines om ze vervolgens terug te leasen / huren. Prima voor de balans en de overzichten voor investeerders.

Waarom denk je dat ondertussen zoveel bedrijven hierop aansturen?
Nouja geld is geld. Als ze meer mensen kunnen overhalen door eens een groter bedrag neer te tikken, levert dit ook inkomsten op natuurlijk. Veel tweakers zitten niet te wachten op automatische incasso's.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Bensimpel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Nouja geld is geld. Als ze meer mensen kunnen overhalen door eens een groter bedrag neer te tikken, levert dit ook inkomsten op natuurlijk. Veel tweakers zitten niet te wachten op automatische incasso's.
Dat. Plus het feit dat je abonnement neemt om Tweakers te steunen, niet de banken/betaalprovider. Als van elke betaling x% bij de tussenstappen blijft hangen, mist Tweakers zo ook nog inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mschamp schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Dat. Plus het feit dat je abonnement neemt om Tweakers te steunen, niet de banken/betaalprovider. Als van elke betaling x% bij de tussenstappen blijft hangen, mist Tweakers zo ook nog inkomsten.
Misschien verwachten ze dat Plus weleens niet de 2 jaar kan halen. Het is dan veel makkelijker te zeggen volgende maand is de laatste incasso en klaar in plaats van geld terugboeken, dat misschien ook al is uitgegeven.

Er is nooit beloofd dat Plus minimaal 2 jaar gaat bestaan. Als het niet blijkt te werken trekken ze gewoon de stekker eruit. Dus op zich kan ik wel begrijpen dat ze niet direct door 5 mensen al een 2-jaar betaling op zak willen hebben zonder dat succes nog gegarandeerd is.

[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 18-07-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 21:28
[...]

Ga ik uitzoeken en kom ik op terug!
Prima! Het lijkt mij sowieso slim om het stuk van pricing wat helderder te maken. Er zitten meer zzpers hier en die denken wellicht allemaal hetzelfde: is dit in/ex btw en kan ik hem correct opgeven richting de BD (dus btw factuur en compleet)? Los van dat: ik vind een maandelijkse betaling niet heel chill dus wacht t eerst maar eens af waar dit heen gaat. Ook of de content überhaupt interessant blijft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Mschamp schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:16:
Waarom het dan niet helemaal flexibel maken en ipv voorgemaakte abonnementen, de gebruiker opties laten samenstellen en laten inschakelen (en betalen) wat hij/zij zelf wil? Bijvoorbeeld:
  • advertentievrij €X
  • features uit karmastore €X
  • Onbeperkte toegang tot plus artikelen €X
  • elke X tijd goodiebag €X
  • ... €X
  • Eenmalige donatie zonder feature € [vul zelf je bedrag in]
Eventueel dan nog gecombineerd met iets als korting in de vorm van 'bij activering van >4 items (of > €Y) Z% korting)'

Dan is het elke persoon zijn eigen afweging wat hij wil geven voor betaald feature, minder features in een abonnement die de prijs opdrijft, maar waar die persoon geen interesse in heeft,...
Interessante suggestie :) Het lijkt me alleen wel heel lastig om een waarde te bepalen van al die specifieke onderdelen en dat wordt in sommige gevallen ook centenwerk. Daarnaast moet een abonnement vooral ontzorgen en gemak opleveren. Maar dat bepaalde features voor de ene gebruiker interessanter zijn dan voor de ander, ben ik het wel mee eens en daar moeten we ons bewust van blijven. Overigens hebben we aanvang van de bèta wel overwogen om advertentie- en trackingvrij apart onderdeel te maken van de abonnementen, in de vorm van een module. Maar omdat we sowieso volledig trackingvrij willen met Tweakers, staat de toegevoegde waarde van zo'n feature in de toekomst ook ter discussie (in elk geval wat betreft thirdparty-trackingcookies).
Edit: ik ben voor het bekijken van de features die je krijgt bij abonnementen net nog eens gaan kijken naar https://tweakers.net/info/abonnementen/ . Daar staat bovenaan nog "Supporter vanaf €1 per maand", maar als ik dan doorklik is er geen enkele mogelijkheid om het aan €1 per maand te abonneren. Is dat dan geen oneerlijke reclame (of zelf bedrog)?
In de tabel staat Prijs bij jaarlijkse betaling per automatische incasso. In de nieuwe aboshop communiceren we ook vanafprijzen (laagste prijs geldt bij het 2-jarige abonnement).
True schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:26:
Waar ik op doelde is dat totdat ik mijn Hero opgezegd had in februari 2021 ik elke maand van jullie payment provider (of jullie?) een mail kreeg dat er weer een incasso afgeschreven ging worden. Mijn bank (ING) geeft hier geen moer om en ik kreeg dit enkel de eerste keer duidelijke te zien.

Is dit met de nieuwe payment provider ook opgelost of blijft dit bestaan?
Ah, dat wist ik niet, irritant inderdaad. Ik verwacht dat dit met de nieuwe betaalprovider is opgelost aangezien de oude euh, op veel fronten verbeterd kon worden ;) Ik noteer 'm even om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online
jelle. schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:47:
[...]

In de tabel staat Prijs bij jaarlijkse betaling per automatische incasso. In de nieuwe aboshop communiceren we ook vanafprijzen (laagste prijs geldt bij het 2-jarige abonnement).

[...]
Maar bij het supporter abonnement lukt niet op dit moment met geen enkele combinatie om aan die prijs te geraken. Op deze link: https://tweakers.net/abonnementen/supporter/ .Dus klopt de 'reclame' hier niet: https://tweakers.net/info/abonnementen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mschamp schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Maar bij het supporter abonnement lukt niet op dit moment met geen enkele combinatie om aan die prijs te geraken. Op deze link: https://tweakers.net/abonnementen/supporter/ .Dus klopt de 'reclame' hier niet: https://tweakers.net/info/abonnementen/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yewPWie0w_EFZ62URS8Yd41p8VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZNAUKUdcmDU0eXikFlHeKGc.jpg?f=fotoalbum_large

12 euro per jaar is toch 1 euro per maand?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online
Yorinn schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:59:
[...]

[Afbeelding]

12 euro per jaar is toch 1 euro per maand?
Ja, dat klopt helemaal. Maar jij hebt andere opties dan wat ik zie:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3mb8A2286Qr1x1Xplcb5-K0Sws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YTshbA3PSWrJ5yHuazAk7lMU.png?f=user_large

Dus vanuit mijn standpunt is dat niet te bereiken, en dus onjuiste informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Mschamp op 18-07-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Mschamp schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:05:
Ja, dat klopt helemaal. Maar jij hebt andere opties dan wat ik zie:[Afbeelding]

Dus vanuit mijn standpunt is dat niet te bereiken, en dus onjuiste informatie.
Ah, dat verklaart het. Ik denk dat dit te maken heeft met een geannuleerd abonnement in je account. Ik ga er vanuit dat dit opgelost is in de nieuwe aboshop en je dan gewoon weer alle abonnementen 'ziet'. Mocht dat niet het geval zijn, stuur dan even een mail naar abonnee@tweakers.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online
jelle. schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Ah, dat verklaart het. Ik denk dat dit te maken heeft met een geannuleerd abonnement in je account. Ik ga er vanuit dat dit opgelost is in de nieuwe aboshop en je dan gewoon weer alle abonnementen 'ziet'. Mocht dat niet het geval zijn, stuur dan even een mail naar abonnee@tweakers.net :)
Bedankt voor het nakijken, maar die nieuwe aboshop gaat er maar komen als de abonnementen gewijzigd zijn waarschijnlijk? Daarvan zijn de bedragen voor mij te hoog, dat kan ik niet doen. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Mschamp schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:15:
Bedankt voor het nakijken, maar die nieuwe aboshop gaat er maar komen als de abonnementen gewijzigd zijn waarschijnlijk? Daarvan zijn de bedragen voor mij te hoog, dat kan ik niet doen. Jammer.
Stuur ons even een mailtje op bovengenoemd e-mailadres met daarin het abonnement dat je wil afsluiten, dan kunnen we nakijken waarom dit nu niet lukt en het hopelijk voor je fixen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online
jelle. schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:18:
[...]

Stuur ons even een mailtje op bovengenoemd e-mailadres met daarin het abonnement dat je wil afsluiten, dan kunnen we nakijken waarom dit nu niet lukt en het hopelijk voor je fixen :)
Ik gok dat het iets zal zijn als "als Belg is iDeal niet beschikbaar, waardoor die optie er niet is, en je dus geen mogelijkheid hebt om €1 abonnement af te sluiten"
Maar goed, we gaan off-topic (al kan het misschien wel meegenomen worden voor nieuwe shop, dat daar dit soort dingen niet spelen)
Edit: moest iemand met de mogelijkheid om dit uit te zoeken, dit lezen, van mij heb je toestemming om in mijn account te kijken om oorzaak te vinden en het in toekomst misschien duidelijker te vermelden of te voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mschamp op 18-07-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 09:11
CyberMania schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:17:
[...]
Dus op zich kan ik wel begrijpen dat ze niet direct door 5 mensen al een 2-jaar betaling op zak willen hebben zonder dat succes nog gegarandeerd is.
Ze mogen het restant dan gewoon terug overmaken.
Ik zie het probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Zynth op 18-07-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:33
Zynth schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Ze mogen het restant dan gewoon terug overmaken.
Ik zie het probleem niet.
Maar de boekhouding misschien wel ivm het moeten verwerken van overlopende posten voor de rapportages / jaarrekening en dan ook nog de extra moeite met het stopzetten van vooruitbetaalde abonnementen en het terugbetalen daarvan. Waardoor het door alle tijd en controles zelfs nog goedkoper kan zijn om maandelijkse betalingskosten te hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zynth
Brinkiewestland schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:01:
[...]

Maar de boekhouding misschien wel ivm het moeten verwerken van overlopende posten voor de rapportages / jaarrekening en dan ook nog de extra moeite met het stopzetten van vooruitbetaalde abonnementen en het terugbetalen daarvan. Waardoor het door alle tijd en controles zelfs nog goedkoper kan zijn om maandelijkse betalingskosten te hebben
Ach, het zijn drogredenen.
Trouw (de krant) is ook van DPG. Daar kan je ook gewoon per jaar betalen op factuur basis (en dus ook geen BTW issue voor degene die daar pas om vroeg). Dus DPG ondersteunt dit al, en heeft de tech/boekhoudkennis er dus ook al voor in huis.
De grote vraag is; waarom mogen wij niet gewoon per jaar, op factuurbasis, betalen?

[ Voor 9% gewijzigd door Zynth op 18-07-2021 23:12 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Gleayn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 22:28
Mijn 2c. Deze prijsstijging is mij te gortig. Ik vind het prima om supporter te zijn, heb geen behoefte aan features anders dan advertentie-vrij, en en daarvoor had ik niet hoeven betalen (pihole). Enige wat bereikt wordt is dat tweakers 15,- euro minder per jaar bij mij ophaalt.

Ik kan de logica dan ook niet echt volgen. Zeker het publiek hier ziet alleen advertenties als ze je dat gunnen, en als ze moeten kiezen tussen iets minder dan 50,-/jaar of gratis de ads uitzetten kan ik denk ik wel voorspellen wat in veel gevallen gaat gebeuren.

De alles in een keer door je strot geduwde oplossing gaat voor mij dus alleen betekenen dat ik niets meer naar tweakers overmaak. De artikelen zijn niet voldoende om voor te betalen, tweakers is vrijwel altijd langzamer dan de andere kanalen die ik volg. Jammer, tweakers is best handig, en een manier om daar wat voor te betalen vond ik wel rechtvaardig, maar deze bedragen heb ik er absoluut niet voor over. Dan maar dmv pihole ad- en kostenvrij.

edit: foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

.

[ Voor 117% gewijzigd door 8x4 op 19-07-2021 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:17
Even mijn feedback: ik ga zeker geen abo nemen op Tweakers met deze nieuwe prijsstellingen.

Vergelijk het nu alleen al eens met de prijsstelling van https://www.ct.nl/shop/abonnementen/ ?
Bij 3 jarig abo: < €2,40 p/m; dan krijg ik maandelijks een tijdschrift op papier én toegang tot het archief terug tot 2018.

Sorry Tweakers, maar jullie prijsstelling is veels te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
MOmax schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:45:
Even mijn feedback: ik ga zeker geen abo nemen op Tweakers met deze nieuwe prijsstellingen.

Vergelijk het nu alleen al eens met de prijsstelling van https://www.ct.nl/shop/abonnementen/ ?
Bij 3 jarig abo: < €2,40 p/m; dan krijg ik maandelijks een tijdschrift op papier én toegang tot het archief terug tot 2018.

Hoezo met Plus krijg je elke dag nieuws en niet van een maand oud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
MOmax schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:45:

De keuze is natuurlijk helemaal aan jou en ik kan me het prima voorstellen als c't je meer aanspreekt of beter bij jouw behoefte aansluit. Maar ik heb wel wat kanttekeningen bij je vergelijking:
  • C't heeft geen 3-jarig abonnement.
  • Bij een 2-jarig abonnement betaal je €3,54 per maand (voor Plus €4,- per maand; bij 1 jaar is de prijs voor c't en Plus nagenoeg hetzelfde; korter dan dat is Plus goedkoper).
  • Het verlengtarief van c't na deze periode is €5,33 per maand (€64,- per jaar).
  • Dit tijdschrift verschijnt 10x per jaar en dus niet elke maand.
  • Het archief is alleen in de vorm van pdf's of een digitaal lezen-app toegankelijk en dus niet via web. Volgens mij is het archief ook niet toegankelijk voor nieuwe abonnees, maar dat weet ik even niet zeker.
  • Bij Tweakers heb je recht op karmakorting en bevat het Plus-abonnement bovendien meer features dan alleen content.

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 19-07-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Nu online
Ik mis in het plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen en de
https://tweakers.net/info/faq/plus-faq/ en de TS van Het grote Tweakers Plus-topic het aantal geplande Tweakers Plus artikelen per maand. Ik zou dat graag willen weten om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Gaat het om 20 artikelen per maand?

(Wellicht dat het staat in het topic, maar ik krijg het niet 123 gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Djarune schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:07:
https://tweakers.net/info/faq/plus-faq/ en de TS van Het grote Tweakers Plus-topic het aantal geplande Tweakers Plus artikelen per maand. Ik zou dat graag willen weten om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Gaat het om 20 artikelen per maand?

Dit is de praktijk: r03n_d in 'plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Nu online
Dank. Daarop baseerde ik het getal van 20 per maand ;) Klopt dit @jelle.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 08:21
jelle. schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:26:
[...]

De keuze is natuurlijk helemaal aan jou en ik kan me het prima voorstellen als c't je meer aanspreekt of beter bij jouw behoefte aansluit. Maar ik heb wel wat kanttekeningen bij je vergelijking:
  • Bij een 2-jarig abonnement betaal je €3,54 per maand (voor Plus €4,- per maand; bij 1 jaar is de prijs voor c't en Plus nagenoeg hetzelfde; korter dan dat is Plus goedkoper).
  • Het verlengtarief van c't na deze periode is €5,33 per maand (€64,- per jaar).
  • Het archief is alleen in de vorm van pdf's of een digitaal lezen-app toegankelijk en dus niet via web. Volgens mij is het archief ook niet toegankelijk voor nieuwe abonnees, maar dat weet ik even niet zeker.
  • Bij Tweakers heb je recht op karmakorting en bevat het Plus-abonnement bovendien meer features dan alleen content.
Ik krijg altijd het gevoel met zo'n reactie dat je iemand probeert te overtuigen die je toch niet kan overtuigen.

Daarnaast is het een beetje schoppen onder water. Je krijgt maar 10 ipv 12 bladen.

Ik betaal overigens ook niet, simpel weg omdat het onmogelijk is om te betalen voor alles op internet. En hoe meer mensen er aan mee doen hoe sneller het internet vernietigd wordt (mijn mening).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
[...]

Wij van WC-eend, zet jezelf niet zo voor de gek. De mensen die je kwijt bent geraakt haal je echt niet meer terug. Het is nu klaar, over een half jaar zien we hoe het uitpakt en wie er aan het langste eind trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Djarune schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:07:

Bij het overzicht waar naar verwezen wordt, zijn de Plus-nieuwsberichten en How-to's niet meegeteld zo te zien en de columns zijn we mee gestopt. We blijven ook na de launch tweaken aan de balans tussen kwaliteit en hoeveelheid, net als we tijdens de bèta hebben gedaan. Ook kunnen we nieuwe artikeltypen blijven uitproberen en de behoefte daaraan blijven peilen. Ik wil niet blindstaren op aantallen. Het is niet moeilijk de aantallen op te schroeven maar afgaande op de bèta vinden lezers de kwaliteit belangrijker.

Zo tussen de 17 en 24 artikelen per maand lijkt me in eerste instantie realistisch. Je kunt elke maand drie artikelen lezen en als je tot de conclusie komt dat de kwaliteit en overige aanbod in goede verhouding staan tot de maandprijs overweeg je hopelijk een abo af te nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olaf schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Bij het overzicht waar naar verwezen wordt, zijn de Plus-nieuwsberichten en How-to's niet meegeteld zo te zien en de columns zijn we mee gestopt. We blijven ook na de launch tweaken aan de balans tussen kwaliteit en hoeveelheid, net als we tijdens de bèta hebben gedaan. Ook kunnen we nieuwe artikeltypen blijven uitproberen en de behoefte daaraan blijven peilen. Ik wil niet blindstaren op aantallen. Het is niet moeilijk de aantallen op te schroeven maar afgaande op de bèta vinden lezers de kwaliteit belangrijker.

Zo tussen de 17 en 24 artikelen per maand lijkt me in eerste instantie realistisch. Je kunt elke maand drie artikelen lezen en als je tot de conclusie komt dat de kwaliteit en overige aanbod in goede verhouding staan tot de maandprijs overweeg je hopelijk een abo af te nemen. :)
Wacht even dat heb ik gemist, zijn columns geschrapt?
Had m.i. ook wel beter gecommuniceerd mogen worden (p.s. het staat in ieder geval niet in de 'pinned' posts die zo belangrijk waren).

Het is overigens niet dat ik ze mis, ik lees betere artikelen op Tweakblogs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:36

magician2000

.....

[...]

Voor het gemak maar even al het commentaar op de kwaliteit helemaal vergeten? Dat is namelijk één van de meest genoemde zaken hier in het topic.

Voor mij is het ook de zeer matige kwaliteit waardoor ik volledig afgehaakt ben qua betalingen. Geen beloofde diepgang en/of verbeteringen in de artikelen. Meer achter de plus paywall dan eerder gezegd is.

Met bijvoorbeeld c't krijg je maandelijks (nou ja, bijna dan) een blad in huis en kun je digitaal ook lezen. De drogreden dat je niet online kunt lezen zal niemand ook maar iets uitmaken. Je hoeft niet online te zitten om te lezen en online lezen heeft geen voordelen qua lezen.

Maar goed, zo gaat het dus al vanaf het begin af aan.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Kevinp schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Ik krijg altijd het gevoel met zo'n reactie dat je iemand probeert te overtuigen die je toch niet kan overtuigen.

Daarnaast is het een beetje schoppen onder water. Je krijgt maar 10 ipv 12 bladen.

Ik betaal overigens ook niet, simpel weg omdat het onmogelijk is om te betalen voor alles op internet. En hoe meer mensen er aan mee doen hoe sneller het internet vernietigd wordt (mijn mening).
Het is ook niet voor niets dat communicatie en het advies om hiervoor trainingen te laten volgen al meermaals voorbijgekomen is. Maar ja, ze vinden het allemaal wel best blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Olaf schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Jullie blijven maar aangeven dat er gewerkt wordt aan de kwaliteit, maar waarom merken we daar dan niets van? Of betekend dat niet dat de kwaliteit omhoog gaat?

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn om de kwaliteit omhoog te krijgen en het aantal artikelen ook. Er zijn toch meer redacteurs aangenomen, juist in het hele kader van plus (en ook al extra aan komen waaien door het stopzetten van Hardware Info)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog even een opmerking over de c't.
Ik lees al jaren de (papieren) versie van de Duitse c't en dat vind ik toch echt wel een kwaliteitsblad.
Die verschijnt trouwens iedere 14 dagen. d:)b

Altijd tjokvol met allerlei (ICT) tech gerelateerde items. Van pure hardware tot aan juridische zaken. Zelfs een mini-verhalen rubriek ontrbreekt niet.

Heb ooit een paar keer de Nederlands versie gelezen, maar dat vind ik dan een slap aftreksel.
Wat dat betreft kudos voor Heise!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kevinp
Overigens zie je hier ook het hele probleem met het media landschap. Steeds meer premieum nieuws sites. Alleen nos.nl blijft over. (beetje gechargeerd).

De nieuwsvoorziening op internet is of betalen of erg eenzijdig.

Zeg nu gewoon één ding.

We maken het abbo zo duur dat we met minimale effort zo veel mogelijk geld kunnen verdienen. Want iedereen hier krijgt dat gevoel. En dat is al jaren zo.

En als dat niet zo is mijn welgemeende excuus, maar dan moet er echt iets aan de kwaliteit gebeuren.

(dat geld ook voor andere media wanneer je dan zo'n artikel (gelukkig vaak nog wel via private tab gratis te lezen) leest en denkt en nu wordt het interessant dat het dan ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ehtweak schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:27:
Nog even een opmerking over de c't.
Ik lees al jaren de (papieren) versie van de Duitse c't en dat vind ik toch echt wel een kwaliteitsblad.
Die verschijnt trouwens iedere 14 dagen. d:)b

Altijd tjokvol met allerlei (ICT) tech gerelateerde items. Van pure hardware tot aan juridische zaken. Zelfs een min-verhalen rubriek ontrbreekt niet.

Heb ooit een paar keer de Nederlands versie gelezen, maar dat vind ik dan een slap aftreksel.
Wat dat betreft kudos voor Heise!
offtopic:
Plus de meeste artikelen van de Nederlandse versie zijn artikelen die al eerder in de Duitse variant stonden.

The good old times: Iedere paar weken met de fiets naar Duitsland gaan om diverse computertijdsschriften daar te kopen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19

dragonhaertt

@_'.'

magician2000 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Jullie blijven maar aangeven dat er gewerkt wordt aan de kwaliteit, maar waarom merken we daar dan niets van? Of betekend dat niet dat de kwaliteit omhoog gaat?

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn om de kwaliteit omhoog te krijgen en het aantal artikelen ook. Er zijn toch meer redacteurs aangenomen, juist in het hele kader van plus (en ook al extra aan komen waaien door het stopzetten van Hardware Info)?
Wij zien daar misschien weinig van, maar blijkbaar laten de statistieken zien dat de gemiddelde beoordeling omhoog gaat.
Dat hier gigantische bias-factoren in zitten en hoe die berekend of afgevangen worden, zijn issues die al eerder besproken zijn en daar krijgen we bijzonder weinig inzicht van. Helaas is door het gebrek aan gewilligheid om hier transparantie in te bieden dit onderwerp volledig doodgeslagen

'De cijfers laten zien dat de kwaliteit omhoog gaat, dat moeten jullie maar van tweakers aannemen want cijfers delen doen we niet.'

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Even een ander punt, ik merk dat er erg veel reacties onder het .plan artikel gezet worden.
Dit geeft een nieuwe losse plek om discussies te voeren, die weer volledig los staat van dit topic of eerdere artikelen.

Hoe wordt er omgegaan met vragen die in dat topic staan? Ik zie dat @jelle. druk bezig is met sommige vragen beantwoorden, maar om alles (ook in de toekomst) weer te blijven herhalen in de reacties op een artikel lijkt me veel werk voor weinig nut.
Dit gaat toch volledig in tegen het idee om de discussie hier centraal te houden?

Deze reactie van @grove erwt vind ik trouwens wel heel sterk, en bevat volgens mij een goede reden waarom dit verdienmodel zoveel tegengeluid ontvangt.
Wat me bij het abonnementenmodel tegenstaat, is dat de voordelen individueel zijn. Tweakers is een community site. Ik heb er geen moeite mee te betalen, maar wil dan, dat de baten aan iedereen ten goede komen. Ik hoef geen Plus Artikelen voor mijzelf. Ik wil dat iemand, die dit abonnementsgeld niet zo makkelijk kan ophoesten, alles kan lezen en zijn of haar kennis met mij via de comments kan delen. Dat is voor mij veel interessanter. Daarvoor zou ik willen betalen.

Wat tweakers nu doet, werkt misschien voor andere sites, waarvan de gebruikers onderling geen contact hebben. Maar voor een community site als tweakers, lijkt me deze aanpak heel schadelijk. Iemand in de comments zei terecht, dat de comments bij Plus Artikelen minder interessant zullen worden, als het aantal lezers ervan afneemt, waardoor de waarde van deze artikelen afneemt. Het is een neerwaartse spiraal.

Heeft tweakers overwogen een crowd funding te doen? Iets als: komend jaar willen we y dozijn artikelen maken en hiervoor hebben we x ton nodig; wie stopt wat in onze hoed?

[ Voor 38% gewijzigd door dragonhaertt op 20-07-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
dragonhaertt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:27:
Hoe wordt er omgegaan met vragen die in dat topic staan? Ik zie dat @jelle. druk bezig is met sommige vragen beantwoorden, maar om alles (ook in de toekomst) weer te blijven herhalen in de reacties op een artikel lijkt me veel werk voor weinig nut.
Dit gaat toch volledig in tegen het idee om de discussie hier centraal te houden?
Bij dit soort aankondigingen (.plans) ontkomen we er niet aan dat er op twee plekken vragen worden gesteld en discussie wordt gevoerd. Niet iedereen op de frontpage is gewend om (ook) op het forum deel te nemen. Ben het met je eens dat dat niet ideaal is, zeker niet als er sprake is van veel herhaling. Maar het is meestal ook maar van korte duur omdat na enkele dagen er nog nauwelijks tot geen reacties bijkomen op een frontpage-artikel. Voor zulke discussies is het forum nu eenmaal veel geschikter.

Aanstaande donderdag zal dit bij livegang nogmaals gebeuren. We openen dan ook een nieuw abonnementen-topic als centrale plek voor toekomstige discussies. Daar zullen we ook naar verwijzen vanuit alle toekomstige .plans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
dragonhaertt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:27:
Even een ander punt, ik merk dat er erg veel reacties onder het .plan artikel gezet worden.
Dit geeft een nieuwe losse plek om discussies te voeren, die weer volledig los staat van dit topic of eerdere artikelen.

Deze reactie van @grove erwt vind ik trouwens wel heel sterk, en bevat volgens mij een goede reden waarom dit verdienmodel zoveel tegengeluid ontvangt.

[...]
Crowdfunding was volgens mij geen optie om ze structureel minder afhankelijk willen worden van adverteerders om de toekomst van T.net op langer termijn veilig te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
ID-College schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:45:
Prima! Het lijkt mij sowieso slim om het stuk van pricing wat helderder te maken. Er zitten meer zzpers hier en die denken wellicht allemaal hetzelfde: is dit in/ex btw en kan ik hem correct opgeven richting de BD (dus btw factuur en compleet)? Los van dat: ik vind een maandelijkse betaling niet heel chill dus wacht t eerst maar eens af waar dit heen gaat. Ook of de content überhaupt interessant blijft..
De prijzen die we vermelden in de aboshop en aankondiging zijn inclusief 21% BTW. In je account is het mogelijk om een factuur te downloaden met in elk geval de volgende informatie:
  • Bedrijfsinformatie Tweakers/DPG (met KvK- en btw-nummer)
  • Klantgegevens (mits ingevuld in profiel, is voor abonnees niet verplicht)
  • Factuurnummer en factuurdatum
  • Omschrijving van abonnement
  • Bedrag en 21% BTW
Ik zou nog eens na moeten kijken of Tweakers-abonnementen ook in aanmerking komen voor het verlaagde BTW-tarief. Dat is pas een paar jaar geleden veranderd namelijk voor digitale publicaties. Mocht hierin iets wijzigen, dan zullen we dat ook aankondigen.
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:32:
Crowdfunding was volgens mij geen optie om ze structureel minder afhankelijk willen worden van adverteerders om de toekomst van T.net op langer termijn veilig te stellen.
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

jelle. schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:38:
[...]

De prijzen die we vermelden in de aboshop en aankondiging zijn inclusief 21% BTW. In je account is het mogelijk om een factuur te downloaden met in elk geval de volgende informatie:
  • Bedrag en 21% BTW
Ik zou nog eens na moeten kijken of Tweakers-abonnementen ook in aanmerking komen voor het verlaagde BTW-tarief. Dat is pas een paar jaar geleden veranderd namelijk voor digitale publicaties. Mocht hierin iets wijzigen, dan zullen we dat ook aankondigen.

[...]

Klopt.
Dan gaan de prijzen dus omlaag :9 wonderlijj dat dit bij Dpg niet bekend is.. is toch redelijk triviaal bij het bepalen van je businesscase

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:29

[...]

Klopt.
Volgens de belastingdienst zelf
Levert u diensten? Dan brengt u btw in rekening. Het 9%-tarief geldt voor de volgende diensten:
.....
verlenen van toegang tot nieuwswebsites (zoals die van dagbladen, weekbladen en tijdschriften)
Het 9%-tarief geldt níet als deze nieuwswebsite hoofdzakelijk bestaat uit reclame, video-inhoud of beluisterbare muziek. Hiervoor geldt het 21%-tarief.
Nu weet ik niet of het huidige abonnementsmodel als toegang tot de website kan worden gezien, aangezien iedereen toegang heeft en een abbo andere voordelen biedt. in de nieuwe situatie is dat wellicht ook weer anders, omdat je moet gaan betalen voor toegang tot een deel van de content.

Vind het wel vreemd dat dit iets is wat uitgezocht moet worden, je weet als bedrijf toch welk btw tarief je moet rekenen op het product die je verkoopt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dit voelt als een plus-artikel. Waar de community de juiste input en sturing geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Superkanjo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:35:
Nu weet ik niet of het huidige abonnementsmodel als toegang tot de website kan worden gezien, aangezien iedereen toegang heeft en een abbo andere voordelen biedt. in de nieuwe situatie is dat wellicht ook weer anders, omdat je moet gaan betalen voor toegang tot een deel van de content.

Vind het wel vreemd dat dit iets is wat uitgezocht moet worden, je weet als bedrijf toch welk btw tarief je moet rekenen op het product die je verkoopt?
Je geeft zelf al aan dat het de vraag is of dit van toepassing is op Tweakers, dus dat is wat er uitgezocht moet worden. De wijziging in BTW-tarief is pas 1 januari 2020 doorgevoerd en die wordt met toegang tot content nu pas relevant voor Tweakers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

jelle. schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Je geeft zelf al aan dat het de vraag is of dit van toepassing is op Tweakers, dus dat is wat er uitgezocht moet worden. De wijziging in BTW-tarief is pas 1 januari 2020 doorgevoerd en die wordt met toegang tot content nu pas relevant voor Tweakers.
:?
Het werd relevant op het moment dat Premium werd bedacht, in beta ging en de aankondiging nieuwe abonnementen. Dat had dus lang en breed uitgezocht moeten zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +11 Henk 'm!

[...]

Pas? dat is dus 1.5 jaar geleden, voordat er pas gedacht werd aan tweakers plus. Klinkt mij te ongelooflijk in de oren dat je dit nu pas uitzoekt. Dat scheelt toch gewoon een smak geld in aantal voor breakeven/winst. Die vraag moet toch wel eens gesteld zijn door het managment? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 20-07-2021 12:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Sorry, maar jullie zijn toch al 8 maanden bezig met een bèta?
Tijdens dit proces is er meermalen aangegeven dat de exacte prijzen nog uitgezocht moeten worden en later gepubliceerd worden.

Wat is er in die 8 maanden dan 'uitgezocht'? Heeft er iemand een middagje op zijn duim zitten zuigen om wat cijfers in een excel bestandje te rammelen en daarmee zijn de verschillende tarieven bepaald?

De hele businesscase is toch "meer inkomsten genereren", hoe is het dan mogelijk dat je niet weet hoeveel omzet je draait per abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
[...]

• Bedrag en 21% BTW

[...]

Klopt.
Dank voor de info. Je refereert dan naar "Persoonlijke profielgegevens"? Of naar "Bedrijfsinformatie"? Welke van de 2 wordt voor de factuur gebruikt? De 1e is iig niet compleet want er is geen bedrijfsnaam veld oid, en die moet wel op de factuur komen te staan (voor de BTW terug te vorderen iig).. Zie ook geen postcode veld of iets soorgelijks daar..

Anyway, voorlopig wacht ik het toch eerst af dus je kan hem op de backlog zetten. Als je echter zakelijk mensen wil aansluiten (wat mij wel logisch lijkt overigens) dan moet het proces wel wat helderder zijn imo. Ik wil wel van te voren weten dat ik mijn profiel moet bijwerken zodat de factuur correct is. Hetzelfde geldt eigenlijk bij bol.com. Ik koop daar zakelijk ook niets bij partners, omdat het totaal ondoorzichtig is of de factuur wel aan de eisen voldoet (en dat is bij partners vaak niet het geval).

[ Voor 19% gewijzigd door ID-College op 20-07-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
ID-College schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Dank voor de info. Je refereert dan naar "Persoonlijke profielgegevens"? Of naar "Bedrijfsinformatie"? Welke van de 2 wordt voor de factuur gebruikt? De 1e is iig niet compleet want er is geen bedrijfsnaam veld oid, en die moet wel op de factuur komen te staan (voor de BTW terug te vorderen iig).. Zie ook geen postcode veld of iets soorgelijks daar..
Nee, als je een abonnement hebt dan verschijnen er in je account extra velden waar je deze gegevens kunt invullen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH99vOQbnBh0nDddU5fl86Va9UU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BWjWeLtsxKTgsIalgcMbNIOI.png?f=user_large

Persoonlijke profielgegevens zijn bedoeld voor je Tweakers-profiel en Bedrijfsinformatie voor uitsluitend zakelijke gebruikers in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
jelle. schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Nee, als je een abonnement hebt dan verschijnen er in je account extra velden waar je deze gegevens kunt invullen :)

[Afbeelding]

Persoonlijke profielgegevens zijn bedoeld voor je Tweakers-profiel en Bedrijfsinformatie voor uitsluitend zakelijke gebruikers in V&A.
Ah oke, helder, thanks! Je zette mij op het verkeerde been omdat jij praatte over klantgegevens en op die pagina heet het "Account- en adresgegevens".
Maar dit stukje klopt dan toch niet?
mits ingevuld in profiel, is voor abonnees niet verplicht
Als ik het wil afsluiten zijn de velden verplicht en er staat boven:
Controleer en vul indien gewenst je NAW-gegevens aan. Deze gegevens hebben wij nodig voor de incassomachtiging, om een factuur op naam te kunnen maken en indien van toepassing je welkomstgeschenk op te kunnen sturen. Meer informatie over de verwerking van jouw persoonsgegevens vind je in ons privacy statement. meer informatie
Dus het is toch sowieso aanwezig dan (deze pagina: https://tweakers.net/abonnementen/supporter) ? Bedrijfsnaam en BTW is optioneel maar dat staat er ook gewoon bij, dus dat lijkt mij eigen fout.
Wel bijzonder dat het BTW tarief niet bekend is op dit moment inderdaad. Als zakelijke gebruiker boeit mij dat minder, want die betaal ik in the end toch niet, maar als particulier kan ik mij wel voorstellen dat het uitmaakt (en voor jullie ook, want 9% of 21% afdragen is toch wel een verschil lijkt mij!).

Maargoed, op dit moment is het 21% zeg jij maar kan het wellicht voor 9% (wat het abbo dus eigenlijk goedkoper maakt voor particuliere gebruikers)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
ID-College schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Ah oke, helder, thanks! Je zette mij op het verkeerde been omdat jij praatte over klantgegevens en op die pagina heet het "Account- en adresgegevens".
Maar dit stukje klopt dan toch niet?

[...]

Als ik het wil afsluiten zijn de velden verplicht en er staat boven:

[...]

Dus het is toch sowieso aanwezig dan (deze pagina: https://tweakers.net/abonnementen/supporter) ? Bedrijfsnaam en BTW is optioneel maar dat staat er ook gewoon bij, dus dat lijkt mij eigen fout.
De aboshop wordt met de livegang donderdag helemaal vernieuwd waarbij de velden voor account- en adresgegevens verdwijnen. Ik geloof dat die semi-verplicht zijn bij onze huidige (verouderde) betaalprovider, maar die gegevens moeten voor abonnees optioneel zijn. Dus ik snap wel waar de verwarring vandaan komt ;)

Wat je zegt over vooraf gegevens invullen als bedrijf is overigens wel een aandachtspunt, die noteer ik.
Wel bijzonder dat het BTW tarief niet bekend is op dit moment inderdaad. Als zakelijke gebruiker boeit mij dat minder, want die betaal ik in the end toch niet, maar als particulier kan ik mij wel voorstellen dat het uitmaakt (en voor jullie ook, want 9% of 21% afdragen is toch wel een verschil lijkt mij!).

Maargoed, op dit moment is het 21% zeg jij maar kan het wellicht voor 9% (wat het abbo dus eigenlijk goedkoper maakt voor particuliere gebruikers)..
"Uitzoeken" heb ik ongelukkig verwoord in deze context, excuus @PcDealer @dragonhaertt @Anoniem: 1271350. We hanteren 21% BTW en zijn daar vanuit gegaan, zowel bij de oude als nieuwe abonnementen. Mocht daar in de toekomst toch iets in wijzigen, dan communiceren we dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1367312

jelle. schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:38:
[...]

"Uitzoeken" heb ik ongelukkig verwoord in deze context, excuus @PcDealer @dragonhaertt @Anoniem: 1271350. We hanteren 21% BTW en zijn daar vanuit gegaan, zowel bij de oude als nieuwe abonnementen. Mocht daar in de toekomst toch iets in wijzigen, dan communiceren we dat.
Ik zou toch wet genuanceerder communiceren, wat betreft wetgeving ben je verplicht het juiste BTW tarief te hanteren. Het niet juist toepassen van belastingen kan Tweakers een heleboel problemen opleveren. Natuurlijk vind de belastingdienst teveel krijgen niet erg, maar verkeerd toepassen van BTW regels is bij weten wel een strafbaar feit.

Dit is een gevalletje, vandaag uitzoeken... indien ja: morgen design, overmorgen implementeren, de dag erna mensen compenseren voor eventueel teveel betaalde belasting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkanjo
[...]

Het wordt nu een beetje neergezet als bijzaak, een klein detail, maar dat is het natuurlijk niet. Jullie zetten een nieuw product in de markt, dan moet je gewoon zorgen dat het juiste BTW tarief wordt berekend. Om het even of het hoog of laag tarief moet zijn, kan niet zo zijn dat je dat nu nog uit moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
[...]

De aboshop wordt met de livegang donderdag helemaal vernieuwd waarbij de velden voor account- en adresgegevens verdwijnen. Ik geloof dat die semi-verplicht zijn bij onze huidige (verouderde) betaalprovider, maar die gegevens moeten voor abonnees optioneel zijn. Dus ik snap wel waar de verwarring vandaan komt ;)

Wat je zegt over vooraf gegevens invullen als bedrijf is overigens wel een aandachtspunt, die noteer ik.

[...]

Okido, zeker als bedrijf (waar toch wel eerder het vermogen zit om een abbo te nemen dan een particulier) wil je wel weten waar je aan toe bent. Dit gaat anders alleen maar vragen/cases aan jullie kant opleveren omdat de factuur incorrect is door gebrekkige communicatie.

Het BTW % had idd bekend moeten zijn maargoed.. Het feit dat je niet jaarlijks kan betalen is voor mij de grootste reden om het nu niet af te sluiten momenteel..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ID-College schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Volgens mij moet je terug te vorderen btw wel uitsplitsen per percentage en dus wel degelijk van belang voor de zakelijke afnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
PcDealer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Volgens mij moet je terug te vorderen btw wel uitsplitsen per percentage en dus wel degelijk van belang voor de zakelijke afnemer.
Klopt, maar de factuur is leidend (en die geeft Tweakers uit). Als zij dus 21% heffen (onterecht of niet, even daar gelaten), dan moet ik ook 21% terugvorderen, anders kloppen de eindtotalen niet.. Ik ga natuurlijk niet mijn boekhouding manipuleren omdat tweakers het verkeerd op de factuur zet, om ze de eindtotalen kloppend te houden..
Als zakelijke gebruiker dus niet zo interessant, want in het geval van 9% krijg je 9% terug en in het geval van 21% krijg je 21% terug. Als particulier echter, spek je de BD dus want je betaalt meer BTW dan nodig :)

[ Voor 28% gewijzigd door ID-College op 20-07-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
Superkanjo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Jullie zetten een nieuw product in de markt, dan moet je gewoon zorgen dat het juiste BTW tarief wordt berekend.
Klopt. Het leuke is wel dat als het goed is, de prijzen 10% lager uitvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Zynth schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Klopt. Het leuke is wel dat als het goed is, de prijzen 10% lager uitvallen.
Vast niet, dat gaan ze vast wel aanpassen zodat de huidige bedragen worden gehaald. Ze hebben niet voor niets maanden gedaan om op deze prijzen te komen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
@jelle.
Onder het 9%-tarief vallen:

[…]

toegang geven tegen betaling tot websites van kranten, tijdschriften of andere journalistieke platforms
https://www.belastingdien...ten_en_andere_periodieken

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 20-07-2021 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkanjo
Jij linkt nu de 9% goederen, dat is niet correct denk ik. Gaat om de diensten die onder 9% vallen

https://www.belastingdien...tellingen/diensten_9_btw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-04 09:34
Qualiteit kost wat, dus een qualitief plus artikel kost ook wat. Om alle plus artikelen te kunnen blijven lezen, dub ik om een abonnement te nemen. Juist omdat ik dub om een abonnement te nemen voor enkel en alleen de plus artikelen, heb ik vrij weinig aan al die andere extras aan een Tweakers Plus abonnement. Wellicht vraag ik een gekende vraag -en is juist daarom wél legitiem- maar ik ben benieuwd of er ook een abonnementsvorm mogelijk gemaakt kan worden, enkel en alleen om alle plus artikelen te kunnen lezen; al is het met reclame.

Vandaar vraag ik oprecht:
Kan ik (binnenkort) ook een abonnement afsluiten om enkel en alleen de plus artikelen te kunnen blijven lezen?

Fedora40 KDE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

Superkanjo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Jij linkt nu de 9% goederen, dat is niet correct denk ik. Gaat om de diensten die onder 9% vallen

https://www.belastingdien...tellingen/diensten_9_btw/
Als ik er naar kijk, dan nog zouden de kosten voorPlus onder het 9% BTW tarief vallen.
verlenen van toegang tot nieuwswebsites (zoals die van dagbladen, weekbladen en tijdschriften)
Het 9%-tarief geldt níet als deze nieuwswebsite hoofdzakelijk bestaat uit reclame, video-inhoud of beluisterbare muziek. Hiervoor geldt het 21%-tarief.
De uitzonderingsregel hierboven geldt mijn inziens niet voor Tweakers.... Of is men van mening dat deze website wel hoofdzakelijk uit reclame, video of audio bestaat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

Inb4 er komt mededeling in de vorm van livegang van Plus wordt uitgesteld wegens "we hebben ons verkeken op BTW-tarief" en dan mooi verwoord onder het mom van "technische problemen met payment provider" :D.

Wie doet mee met de weddenschap? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online
8x4 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:08:
Inb4 er komt mededeling in de vorm van livegang van Plus wordt uitgesteld wegens "we hebben ons verkeken op BTW-tarief" en dan mooi verwoord onder het mom van "technische problemen met payment provider" :D.

Ergens geeft het toch niet echt een professionele indruk om maanden dingen te testen/onderzoeken, het hele betaal-systeem te herbekijken, prijzen te berekenen en dan maar na een vraag vanuit de community dit na te kijken (langs andere kant toont het weer maar eens hoe belangrijk de community eigenlijk is voor jullie).

Ik hoop dat ik fout ben, maar als het tarief van 9% BTW van toepassing zou blijken (waar ik voor alles wat ik hierna schrijf van uit ga, indien niet vervalt het uiteraard), denk/vrees ik dat ze gewoon de prijzen gaan houden. Dan hoeven ze er niet te veel over te communiceren en in stilte laten passeren (een particulier merkt geen verschil). De eerste (verdoken) prijsstijging zal dan al een feit zijn :( .

Zou dit dan eigenlijk met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden, en alle mensen die de voorbije 1,5jaar te veel BTW betaald hebben aan Tweakers dit terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Mschamp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Zou dit dan eigenlijk met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden, en alle mensen die de voorbije 1,5jaar te veel BTW betaald hebben aan Tweakers dit terugkrijgen?
Lijkt me niet. Die 9% lijkt me te gelden vooral voor afnemen van (betaalde) nieuwsdiensten/betalen voor toegang tot journalistieke productids. Niet luxe-extra’s zoals in de huidige abbo’s.

[ Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 05:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:33
Mschamp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Ergens geeft het toch niet echt een professionele indruk om maanden dingen te testen/onderzoeken, het hele betaal-systeem te herbekijken, prijzen te berekenen en dan maar na een vraag vanuit de community dit na te kijken (langs andere kant toont het weer maar eens hoe belangrijk de community eigenlijk is voor jullie).

Ik hoop dat ik fout ben, maar als het tarief van 9% BTW van toepassing zou blijken (waar ik voor alles wat ik hierna schrijf van uit ga, indien niet vervalt het uiteraard), denk/vrees ik dat ze gewoon de prijzen gaan houden. Dan hoeven ze er niet te veel over te communiceren en in stilte laten passeren (een particulier merkt geen verschil). De eerste (verdoken) prijsstijging zal dan al een feit zijn :( .

Maar de afgelopen jaren is er niet betaald om toegang te krijgen tot de nieuwscontent (zoals bij nrc). Deze was volledig gratis te lezen. Maar wel om geen reclame te zie, aan prijsvragen mee te doen enz. Dus 21%

Nu betaal je ook niet het gehele bedrag voor de plustoegang

Maar vergeet niet dat de BTW voor ondernemers ook niet altijd volledig aftrekbaar is. Vooral met dit soort kosten voor personeelsvoorzieningen in de wkr

https://www.hr-kiosk.nl/h...kr/btw-werkkostenregeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Lijkt me niet. Die 9% lijkt me te gelden vooral voor afnemen van (betaalde) nieuwsdiensten/betalen voor toegang tot journalistieke productids. Niet luxe-extra’s zoals in de huidige abbo’s.

Ik denk dat Jelle hier verder weinig aan kan doen, maar mocht het kloppen dan ben ik het met je eens dat dit het zoveelste onprofessionele is.
Maar mag dat lage tarief dan wel gelden als het merendeel van het bedrag naar extra's gaat? De nieuwsberichten zijn onderdeel van plus, die krijg je dus voor 6 euro per maand. Het Elite abonnement kost 19 euro per maand zonder dat je daarbij extra nieuwsartikelen krijgt (vergeleken met het plus abonnement van 6 euro). Is het dan wel mogelijk om het laagtarief te rekenen als 19 - 6 = 13 euro (of 13/19=68%) niet bestemd is voor toegang tot journalistieke producten?

Ik bedoel, als providers een kwartaalkrantje opzetten (Smartphone Plus }:O ) dat ze in combinatie met smartphones verkopen dan lijkt het me ook niet dat ze ineens in het lage BTW tarief vallen. :+ En met 19 euro per maand zit je al wel aan bedragen van een telefoonabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd1 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Maar mag dat lage tarief dan wel gelden als het merendeel van het bedrag naar extra's gaat? De nieuwsberichten zijn onderdeel van plus, die krijg je dus voor 6 euro per maand. Het Elite abonnement kost 19 euro per maand zonder dat je daarbij extra nieuwsartikelen krijgt (vergeleken met het plus abonnement van 6 euro). Is het dan wel mogelijk om het laagtarief te rekenen als 19 - 6 = 13 euro (of 13/19=68%) niet bestemd is voor toegang tot journalistieke producten?

Ik bedoel, als providers een kwartaalkrantje opzetten (Smartphone Plus }:O ) dat ze in combinatie met smartphones verkopen dan lijkt het me ook niet dat ze ineens in het lage BTW tarief vallen. :+ En met 19 euro per maand zit je al wel aan bedragen van een telefoonabonnement.
Voor Elite idd wsl hoge tarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

dragonhaertt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Wij zien daar misschien weinig van, maar blijkbaar laten de statistieken zien dat de gemiddelde beoordeling omhoog gaat.
Dat hier gigantische bias-factoren in zitten en hoe die berekend of afgevangen worden, zijn issues die al eerder besproken zijn en daar krijgen we bijzonder weinig inzicht van. Helaas is door het gebrek aan gewilligheid om hier transparantie in te bieden dit onderwerp volledig doodgeslagen

'De cijfers laten zien dat de kwaliteit omhoog gaat, dat moeten jullie maar van tweakers aannemen want cijfers delen doen we niet.'
Tsja, valt dat niet onder het kopje "selffulfilling prophecy"? Jaag genoeg critici weg en je krijgt minder kritische reacties. Daarnaast zijn ondertussen velen die het niet boeit (we komen niet voor artikelen of we lezen die plus zooi dan wel niet meer) en velen die het zat zijn dat er geen duidelijke open communicatie is ook niet meer reageren...

Ik neem me ook steeds voor niet te reageren, maar ja, als iets je aan het hart gaat valt dat niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Dan gaan de prijzen dus omlaag :9 wonderlijj dat dit bij Dpg niet bekend is.. is toch redelijk triviaal bij het bepalen van je businesscase
We hebben het hier over tweakers / dpg... Het kan zomaar zijn dat ze de reeds genoemde prijzen aanhouden, de BTW op factuur aanpassen (ze noemen het bedrag inclusief BTW zeggen ze) en het extra geld opstrijken.

Gezien alle uitzoektijd die ze al hebben gehad kan het ook nog wel eens een vooropgezet plan zijn. Vangen ze toch makkelijk wat extra's...

Dit is hoe ik na al dit gedoe ondertussen over tweakers denk ja.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

[...]

Jullie worden met de dag ongeloofwaardiger op vrijwel alle fronten. Dit komt voor een groot deel door de waardeloze communicatie. Het advies is al vaker gegeven, maar in vredesnaam, ga communicatie trainingen volgen aangezien keer op keer blijkt dat die echt nodig zijn. Willen jullie dat niet? Laat dan iemand de communicatie verzorgen die dat kan. Een keer vergissen is altijd mogelijk, maar het is nu keer op keer onduidelijkheid.

Daarnaast, wat voor amateuristisch zooitje bij elkaar zijn jullie? Je hebt gewoon te zorgen dat je aan de eisen van facturatie voldoet. Het is niet zo dat jullie een hobbyclubje zijn zonder verdere knowhow op andere vlakken of toegang hiertoe. Je maakt mij niet wijs dat binnen tweakers of dpg niet iemand jullie vraag inzake 9% of 21% met 1 mailtje binnen een uurtje kan beantwoorden.

Wat een klucht is het ondertussen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

8x4 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:01:
[...]

De uitzonderingsregel hierboven geldt mijn inziens niet voor Tweakers.... Of is men van mening dat deze website wel hoofdzakelijk uit reclame, video of audio bestaat?
Indien persberichten, die eigenlijk simpelweg reclame zijn, ook zo gezien worden door de belastingdienst, dan is de kans zeer groot dat het overgrote deel uit reclame bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Nog wat zitten bladeren door de site, maar de laatste dagen is er niets geen plus meer bijgekomen. Blijkbaar aan het bufferen voor donderdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
86ul schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:58:
Qualiteit kost wat, dus een qualitief plus artikel kost ook wat. Om alle plus artikelen te kunnen blijven lezen, dub ik om een abonnement te nemen. Juist omdat ik dub om een abonnement te nemen voor enkel en alleen de plus artikelen, heb ik vrij weinig aan al die andere extras aan een Tweakers Plus abonnement. Wellicht vraag ik een gekende vraag -en is juist daarom wél legitiem- maar ik ben benieuwd of er ook een abonnementsvorm mogelijk gemaakt kan worden, enkel en alleen om alle plus artikelen te kunnen lezen; al is het met reclame.

Vandaar vraag ik oprecht:

[...]
Je hebt natuurlijk gelijk.

Maar kwaliteit levert bezoekers op. Dat levert meer bekendheid op en meer reclame inkomsten of inkomsten uit andere bronnen (pricewatch).

Gaat de kwaliteit omlaag (voor niet betalende leden) en zijn er te weinig betalende leden dan gaan de twee normale inkomstenbronnen afnemen. En dat zal een abbo ruim goed moeten maken anders heb je er niks aan.

Nou ja is niet helemaal waar want minder bezoekers betekend ook minder server kosten als dat voldoende omlaag gaat maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-04 09:34
Dat Tweakers op zoek is naar een gepaste prijs-qualiteit voor hun aanbod, om daar enkele abonnementsvormen op te plotten begrijp ik ook.

Om het dan zo te zeggen:
  • Mocht ik een abonnement kunnen nemen enkel en alleen voor de plus artikelen -al is het met reclame- dan dub/neig ik om dit abonnement wél te nemen. Ik betaal dan enkel en alleen voor de plus artikelen die ik wél lees/gebruik: toegang voor de plusartikelen.
  • Nu ik een abonnement kan nemen met onder andere toegang voor de plus artikelen, dan dub/neig om deze abonnementen níét te nemen. Ik betaal dan ook voor functies die ik niet gebruik: zoals (insert Plus -- Hero verschillen).

[ Voor 9% gewijzigd door 86ul op 21-07-2021 08:52 ]

Fedora40 KDE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

magician2000 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:03:
[...]

Tsja, valt dat niet onder het kopje "selffulfilling prophecy"? Jaag genoeg critici weg en je krijgt minder kritische reacties. Daarnaast zijn ondertussen velen die het niet boeit (we komen niet voor artikelen of we lezen die plus zooi dan wel niet meer) en velen die het zat zijn dat er geen duidelijke open communicatie is ook niet meer reageren...

Ik neem me ook steeds voor niet te reageren, maar ja, als iets je aan het hart gaat valt dat niet mee.
Dat was precies ons punt ook.
Helaas is deze discussie dus afgedaan met "we delen geen cijfers" en dus moeten we tweakers maar op de blauwe ogen geloven.
Tips over het (juist) corrigeren van een bias, en vragen of er überhaupt naar deze bias gekeken is, zijn niet inhoudelijk beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Tweakers heeft gezegt dat je 2 keuzes hebt

1 een abbonement nemen om toegang te krijgen tot de nieuws site zonder trackers

2 trackers

Elk abonnement ook die van Plus kan dus worden uitgelegd "om (trackervrij) toegang te krijgen tot (deel van ) de nieuws site.

er staat nergens dat de gehele site betaald moet zijn.

De primaire doel van een Plus abonnement is toegang tot nieuwsberichten dus zou deze wel onder de regels vallen. Je kan goedkoper een Hero abonnement nemen zonder toegang.

Hero is een twistgeval, maar aangezien Tweakers aangeeft dat om geen trackers te tonen een abbonnement nodig is die toegang geeft tot de site.

Je kunt volgens mij niet met 2 maten meten.
Ja het is geen toegang geven tot een nieuwssite, want het zijn extratjes
Ja middels een abonnement heb je betaald toegang tot de site zonder trackers.

Dus of we gaan naar 9%

of er moet een mogelijkheid zijn om toegang te hebben tot de gehele nieuwssite inclusief plus (aangezien dat ook nieuws is) zonder trackers en zonder abonnement.

of denk ik nou te makkelijk?

Het woordje toegang gaat het volgens mij over, er staat nergens dat een deel van de site niet gratis of tegen een andere soort van betaling toegankelijk kan zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 21-07-2021 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:36

Grvy

Bot

Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:22:

De primaire doel van een Plus abonnement is toegang tot nieuwsberichten
Volgens mij klopt dit niet.

Het doel van Plus is achtergrond artikelen en extra informatie. Niet de nieuwsberichten. iig dat is ons voorgehouden.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grvy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Volgens mij klopt dit niet.

Het doel van Plus is achtergrond artikelen en extra informatie. Niet de nieuwsberichten. iig dat is ons voorgehouden.
Sorry, ik nam aan dat ik niet hoefde te specificeren.

Achtergrond artikelen en extra informatie zijn ook nieuws voor een nieuwssite, het is alleen in een andere vorm. de dagbladen staan er vol mee. Journalisten geven juist aan dat ze trots zijn voor de verdieping die zij aanbrengen, de extra informatie die een ander blad niet heeft kunnen bieden. De zaterdag editie van menig kranten bestaan voor een groot deel uit achtergrond verhalen. Dit is de meest populaire vorm van de krant. Heel veel mensen willen graag meer diepgaander informatie hebben over nieuws van de afgelopen week, de informatie in dat artikel is nieuw en wordt nog steeds onderdeel van het nieuws genoemt.

De meeste definities van "nieuws" geven aan dat het informatie moet zijn die nog niet bekend was. Sommige bronnen geven daarnaast aan dat het in de meeste gevallen actueel moet zijn. Maar ook informatie uit het verleden kan actueel zijn door huidige ontwikkelingen, zolang het maar niet algemeen bekend is. Achtergrond kan dus nieuws zijn, extra informatie ook.

Er zijn een paar bronnen die uitgaan van recent, maar wat is recent dat is ook afhankelijk van wie je het vraag of welke tijdschaal je hanteerd.
De eerste wereldoorlog is niet recent voor de meeste mensen, het is wel recenter als de 80 jarige oorlog of de 9 jarige oorlog. Als je het op de tijdschaal sinds het ontstaan van onze aarde legt is het zeer recent.

Anders kunnen we natuurlijk ook zeggen dat aangezien Tweakers meestal een paar dagen achterloopt, het geen nieuwssite meer genoemd kan worden.

Voor de 9% belasting is het belangrijk dat het nieuws is en geen bewegende media of reclame zijn.

Ook je argument dat er geen nieuws betrokken wordt is niet juist. Na de eerste weken is ook nieuws waar men zelf toegevoegde waarde aan toevoegt door extra inspanning onder plus gaan vallen.
Onderhand is een groot percentage van plus artikelen nieuwsberichten overgenomen van andere sites, waar men een keer heeft gebeld heeft of iets anders marginaals extra aan toe heeft gevoegd... meer woorden bijvoorbeeld. Alleen overtikken zonder enige vorm van eigen inbreng is nog een nieuws bericht dat niet onder plus valt.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 21-07-2021 11:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:31
Ik ben ondertussen al een tijdje aan het oefenen om alleen maar op Plus artikelen te klikken die mij misschien interesseren zodat ik niet over mijn 3 artikelen per maand limiet ga. Ik moet zeggen dat dit frustrerender en meer limiterend werkt/voelt dan ik had verwacht.

Normaliter klikte ik op zowat elk achtergrond artikel open minded (sta altijd open om nieuwe interesses aan te boren)en begon gewoon te lezen en als mijn interesse af zwakte dan stopte ik wel met lezen en zo niet dan ging ik verder met lezen. Nu moet ik dus aan de hand van een titel -die soms best clickbait zijn- bepalen of het mij wel of niet interesseert. Dit voelt erg beperkend aan heeft er voor gezorgd dat ik Plus artikels nu maar gewoon helemaal negeer. De frontpage is voor mij als niet Plus lid dus veel minder waardevol geworden en dat is zonde.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

AtlAntA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:03:
Ik ben ondertussen al een tijdje aan het oefenen om alleen maar op Plus artikelen te klikken die mij misschien interesseren zodat ik niet over mijn 3 artikelen per maand limiet ga. Ik moet zeggen dat dit frustrerender en meer limiterend werkt/voelt dan ik had verwacht.

Normaliter klikte ik op zowat elk achtergrond artikel open minded (sta altijd open om nieuwe interesses aan te boren)en begon gewoon te lezen en als mijn interesse af zwakte dan stopte ik wel met lezen en zo niet dan ging ik verder met lezen. Nu moet ik dus aan de hand van een titel -die soms best clickbait zijn- bepalen of het mij wel of niet interesseert. Dit voelt erg beperkend aan heeft er voor gezorgd dat ik Plus artikels nu maar gewoon helemaal negeer. De frontpage is voor mij als niet Plus lid dus veel minder waardevol geworden en dat is zonde.
Precies dit is een reden waarom ik niet op de site van menig krant kom.

Ik heb echt een hekel aan iets aanklikken, erachter komen dat dit een betaald item is, en indien je een paar artikelen gratis kan lezen aan de kleine sectie die weer wordt gegeven geen idee hebt of de rest van het artikel interessant genoeg is om deze te lezen.

Vooral die clickbait titel in combinatie met een artikel wat meestal afwijkt is voor mij erg storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zynth
Anoniem: 1367312 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Precies dit is een reden waarom ik niet op de site van menig krant kom.

Ik heb echt een hekel aan iets aanklikken, erachter komen dat dit een betaald item is, en indien je een paar artikelen gratis kan lezen aan de kleine sectie die weer wordt gegeven geen idee hebt of de rest van het artikel interessant genoeg is om deze te lezen.

Vooral die clickbait titel in combinatie met een artikel wat meestal afwijkt is voor mij erg storend.
Misschien moeten we maar eens gaan denken aan een browser-addon om alles wat "plus" is weg te filteren.
Want wat niet weet wat niet deert.

Als ik niet vooraf voor een jaar kan betalen, wil ik namelijk geen abonnement, en dan hoef ik ook niet te zien wat ik allemaal mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Zynth op 21-07-2021 11:11 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zynth schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Misschien moeten we maar eens gaan denken aan een browser-addon om alles wat "plus" is weg te filteren.

Als ik niet vooraf voor een jaar kan betalen, wil ik namelijk geen abonnement, en dan hoef ik ook niet te zien wat ik allemaal mis.
Dat kan al met custom-CSS snippets bijv.:
custom css snippet: Verberg 'Meer Plus-artikelen lezen?' tussenkopje
custom css snippet: Plus-be-gone
custom css snippet: Weg met Plus / Premium posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:24
Zynth schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Volgens mij was er al een CSS snippet die dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zou voor mij een oplossing zijn, en mijn plezier op Tweakers niet verstoren.
Ik moet nog even karma sparen aangezien ik een nieuw account heb toegevoegd (mijn vorige is niet meer toegankelijk en al jaren inactief)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 1367312 op 21-07-2021 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Dank voor alle suggesties wat betreft het BTW-tarief. We hebben dit onmiddellijk opnieuw geverifieerd bij onze bedrijfsfiscalist. Het is vrij complexe materie omdat onze abonnementen veel meer features bevatten dan alleen Plus-artikelen. Voor specifiek het Plus-component (dus niet het abonnement, maar de feature "onbeperkt toegang tot Plus-artikelen") gaan we daarom 9% BTW hanteren. De prijzen zoals eerder gecommuniceerd blijven hetzelfde.

NB: Voor zakelijke abonnees zal de BTW-factuur tijdelijk niet beschikbaar zijn bij livegang. Dit gaan we direct na livegang in onze systemen implementeren zodat de correcte BTW vermeld wordt (voor het uitgeven van facturen geldt een wettelijke termijn van maximaal 15 dagen na afloop van de maand waarin de dienst geleverd is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

jelle. schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:38:
Dank voor alle suggesties wat betreft het BTW-tarief. We hebben dit onmiddellijk opnieuw geverifieerd bij onze bedrijfsfiscalist. Het is vrij complexe materie omdat onze abonnementen veel meer features bevatten dan alleen Plus-artikelen. Voor specifiek het Plus-component (dus niet het abonnement, maar de feature "onbeperkt toegang tot Plus-artikelen") gaan we daarom 9% BTW hanteren. De prijzen zoals eerder gecommuniceerd blijven hetzelfde.

NB: Voor zakelijke abonnees zal de BTW-factuur tijdelijk niet beschikbaar zijn bij livegang. Dit gaan we direct na livegang in onze systemen implementeren zodat de correcte BTW vermeld wordt (voor het uitgeven van facturen geldt een wettelijke termijn van maximaal 15 dagen na afloop van de maand waarin de dienst geleverd is).
Dat maakt het allemaal weer heerlijk ingewikkeld om te bepalen. Verschil tussen hero en plus is respectievelijk 2, 1.5 of 1 euro per maand.. afhankelijk van de contractduur. Dat zou je dus de bijdrage "plus" kunnen benoemen. Per saldo steekt tweakers dus 12,18 of 24 cent per maand extra in het zakje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID-College

Bijzondere keuze. Het BTW tarief gaat naar 9% (waardoor jullie dus minder afdragen bij de btw aangifte), maar de particulier blijft wel hetzelfde betalen. Kortom, de abbo prijs is zojuist verhoogt met 12% voor het Plus component?. Of het nou naar de BD of tweakers zelf gaat, dan maakt voor een particulier niet uit natuurlijk, het is in beide gevallen weg..

Het btw stuk lijkt sowieso niet heel doordacht te zijn, dat deel ik wel met de rest. Het eerste wat mij opviel is dat het vrij onduidelijk is wat het percentage is, en of je een factuur krijgt die voldoet aan de wet- en regelgeving hieromtrent. Ook deze opmerking laat dat weer een beetje blijken. Dat is dus sowieso een aandachtspuntje en good-to-know knowledge voordat iemand hem zakelijk afsluit..

Ik snap dat er veel komt kijken bij het introduceren van een nieuwe dienst, en btw regels zijn enorm complex, maar voor een volgende keer wel een retro-puntje denk ik om dit vanaf de start beter te doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

8x4 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:08:

Nou het lijkt erop dat bovenstaande werkelijkheid wordt, althans, een gedeelte ervan... Immers... De uitgifte van zakelijke facturen wordt uitgesteld :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

8x4 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Nou het lijkt erop dat bovenstaande werkelijkheid wordt, althans, een gedeelte ervan... Immers... De uitgifte van zakelijke facturen wordt uitgesteld :D :D
Net als de mijne :
JohanKupers schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Vast niet, dat gaan ze vast wel aanpassen zodat de huidige bedragen worden gehaald. Ze hebben niet voor niets maanden gedaan om op deze prijzen te komen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:49
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Hier ga ik niet in mee. Tuurlijk was dat wel een optie, ze hebben slechts de keuze gemaakt hier niet (ook) voor te kiezen.

Ik kan er heel slecht tegen wanneer men doet alsof ze geen opties hebben om bepaalde consequenties van hun gemaakte en wel overwogen keuze goed te praten. Er zijn verdomd weinig zaken in deze wereld die een gegeven zijn, zeker in bedrijfsvoering. Verdedig de gemaakte afwegingen, het duurzaam bedrijfseconomisch belang, maar speel niet de slachtofferkaart in het dragen van de bijbehorende consequenties.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Zynth
Voor specifiek het Plus-component (dus niet het abonnement, maar de feature "onbeperkt toegang tot Plus-artikelen") gaan we daarom 9% BTW hanteren. De prijzen zoals eerder gecommuniceerd blijven hetzelfde.
Het lage btw tarief bestaat omdat sommige dingen zo belangrijk zijn dat meer mensen er toegang toe moeten kunnen hebben.
Het is een uitzondering in de wet, speciaal om financiele toegankelijkheid te verhogen voor de belangrijkste dingen.

Dan simpel zeggen;
we kunnen naar 9% btw omdat dit onder de regel valt dat het extra toegankelijk moet zijn,
maar dat is dan fijn extra winst voor ons,
is niet echt netjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Zynth op 21-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyberMania
Morgen gaat volgens mij Plus definitief live en wordt dit topic gesloten (er komt wel een nieuwe geloof ik). Ik wil @jelle. @Olaf en @crisp voor hun eindeloze inzet bedanken op alle vragen. Eerder was aangekondigd in het kader van verbeteren communicatie dat vooral jullie in dit topic zouden reageren, waarvoor dank. Ik vind het daarentegen wel jammer dat er geen enkele reflectie/samenvatting van hogerop is gekomen bijv van @WoutF of @Bart Zoetmulder zij zijn eindverantwoordelijk voor het succes van Plus en hebben uiteindelijk de touwtjes in handen en niet jullie (als eindverantwoordelijke). Maar daar hoor je eigenlijks niks meer van, complete radio-stilte lijkt het wel. Terwijl zij uiteindelijk het succes van Plus moeten maken of breaken. Erg jammer.

Ik ben benieuwd of het vanaf morgen het succes wordt waarop jullie hebben gehoopt, na een veel langere beta dan oorspronkelijk gepland. De weg naar de final launch was een behoorlijke bumpy road to say the least, maar dat lag niet aan jullie inzet. Wel de mensen hogerop qua mismanagement van het traject, want jullie kunnen ook maar zo veel. Succes!

[ Voor 28% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zynth schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Het lage btw tarief bestaat omdat sommige dingen zo belangrijk zijn dat meer mensen er toegang toe moeten kunnen hebben.
Het is een uitzondering in de wet, speciaal om financiele toegankelijkheid te verhogen voor de belangrijkste dingen.

Dan simpel zeggen;
we kunnen naar 9% btw omdat dit onder de regel valt dat het extra toegankelijk moet zijn,
maar dat is dan fijn extra winst voor ons,
is niet echt netjes.
Netjes, neuh.

Maar wil iedereen die verbaast is dat de prijs niet aangepast wordt zijn of haar hand opsteken?

Best uniek, een prijsverhoging doorvoeren terwijl het product nog niet eens beschikbaar is.

Naja, dit topic zal vast dichtgaan morgen ofzo, het was een heel avontuur zo, en iets zegt mij dat dit een .....to be continued wordt :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

CyberMania schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:48:
Morgen gaat volgens mij Plus definitief live en wordt dit topic gesloten (er komt wel een nieuwe geloof ik). Ik wil @jelle. @Olaf en @crisp voor hun eindeloze inzet bedanken op alle vragen. Eerder was aangekondigd in het kader van verbeteren communicatie dat vooral jullie in dit topic zouden reageren, waarvoor dank. Ik vind het daarentegen wel jammer dat er geen enkele reflectie/samenvatting van hogerop is gekomen bijv van @WoutF of @Bart Zoetmulder zij zijn eindverantwoordelijk voor het succes van Plus en hebben uiteindelijk de touwtjes in handen en niet jullie (als eindverantwoordelijke). Maar daar hoor je eigenlijks niks meer van, complete radio-stilte lijkt het wel. Terwijl zij uiteindelijk het succes van Plus moeten maken of breaken. Erg jammer.

Ik ben benieuwd of het vanaf morgen het succes wordt waarop jullie hebben gehoopt, na een veel langere beta dan oorspronkelijk gepland. De weg naar de final launch was een behoorlijke bumpy road to say the least, maar dat lag niet aan jullie inzet. Wel de mensen hogerop qua mismanagement van het traject, want jullie kunnen ook maar zo veel. Succes!
Vooral bedankt voor het niet beantwoorden van vele vragen, wegwuiven als niet belangrijk, gemaakte keuzes en over dit alles nog zeer slechte communicatie voeren zou ik er van maken. Dus in dat kader "bedankt dat jullie velen van ons in de kou hebben laten staan" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kan iemand de teksten in de aboshop nakijken? Vermeldingen als "dit jaar" kloppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyberMania schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:38:
[...]

Voor Elite idd wsl hoge tarief.
En bij Hero zit ook geen onbeperkte toegang tot Plus-artikelen dus daar zal de laag tarief vlieger ook wel niet opgaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:36

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:01:
[...]

En bij Hero zit ook geen onbeperkte toegang tot Plus-artikelen dus daar zal de laag tarief vlieger ook wel niet opgaan. :X
Dat maakt alleen uit als je een zakelijke klant bent. De prijs incl btw blijft toch gelijk B)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Lordy79 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:07:
[...]

Dat maakt alleen uit als je een zakelijke klant bent. De prijs incl btw blijft toch gelijk B)
Maar het heeft dus uiteindelijk alleen effect bij het middelste abonnement. En daar zou je nog kunnen betogen dat Plus maar 2 euro extra kost t.o.v. Hero waardoor slechts 1/3 van de prijs van Plus naar de premium artikelen gaat. Is het dan nog wel fair om over het gehele bedrag het laag tarief te rekenen?
Biedt u een combinatie van prestaties aan tegen 1 vergoeding? Dus een combinatie van goederen en/of diensten? Dan kunnen hiervoor verschillende btw-tarieven gelden. Daarom is het belangrijk om te weten of u de combinatie van goederen en diensten mag behandelen als 1 goed of dienst. Hierbij geldt dat u diensten en leveringen van goederen niet kunstmatig mag splitsen of samenvoegen.

https://www.belastingdien..._van_goederen_en_diensten
En btw is natuurlijk niet slechts een abstract concept om ondernemers wat terug te laten krijgen, het is primair een middel om belasting te heffen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat bedrijven ten onrechte minder belasting betalen, dat lijkt me niet erg ethisch (sorry dat ik dat woord nota bene in dit topic moet noem :F ).
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.