Toon posts:

Het grote Tweakers Plus-topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste
Acties:
  • 336.703 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:15
RoD schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:48:
[...]

@Tuttel heeft veel posts in niet-tech-fora gemaakt, wellicht dat dit er mee te maken heeft. Ik weet overigens de karma-berekening niet, dus dit is speculatie :)

[...]

Dat is niet waar. De karma die je voor een FP-reactie krijgt, hangt af van de score. En als je een -1 krijgt, gaat je karma er zelfs op achteruit.

Hoe het op het forum precies zit weet ik overigens niet, wellicht dat de lengte daar meespeelt, maar de precieze karmaberekening is een beetje een mysterie dat weinig mensen weten...
Ah dat zijn wel interessante inzichten waar ik niet van op de hoogte was. Zoals ik al zei heb ik me daar nooit zo mee bezig gehouden, maar tegelijkertijd onderschrijft dat ook wel dat door deze korting dat karma een hele andere lading krijgt dan de onschuldige e-penis vergelijkbaar met achievements in games.

Goed dat de FP moderatie scores worden meegewogen. Ten nadele van mezelf valt er ook best wat te zeggen dat posts in tech-fora hoger gewaardeerd worden. Het is immers ook een techsite in de steeds bredere zin van het woord (*kuch* "Terug naar de kern" *kuch*), maar begrijp dat je die onderwerpen meer wilt stimuleren dan bredere maatschappelijke onderwerpen. Echter met dat karma nu échte waarde vertegenwoordigd, vind ik dat daar ook wel wat meer transparantie over mag zijn. Nu snap ik dat je wilt voorkomen dat men het karma-systeem gaat bespelen, maar ik denk niet dat je het een blackbox moet houden van wat Tweakers nou écht waardeert aan bijdrages. (Blijkbaar is dat dus geen uitgebreide toelichting op het Europese innovatiebeleid of een analyse van vermogensongelijkheid in Nederland ;( )

[Voor 6% gewijzigd door Tuttel op 16-07-2021 14:13]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online
Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:00:
[...]

En we gaan weer vrolijk op de oude toer verder.. Man man man.
Wat had je verwacht? Dat ze exacte getallen zouden delen zodat je precies weet hoe je misbruik van het systeem maakt?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat er gedacht wordt dat wij recht op hebben op deze cijfers. Ruim 22.000 krijgen nu korting, dat is niet niks en dit kunnen er dus nog meer worden boven nieuwe bijdrages

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01 11:33
Brinkiewestland schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat er gedacht wordt dat wij recht op hebben op deze cijfers. Ruim 22.000 krijgen nu korting, dat is niet niks en dit kunnen er dus nog meer worden boven nieuwe bijdrages
Het gaat om het principe en transparantie, verder dient er nu voor betaald te worden (als je dat wil) en daar hangt een bepaalde verwachting aan.

Maar ze willen wel de lusten (dat wij dus gaan betalen), maar niet de lasten (transparant zijn en antwoorden geven).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Brinkiewestland schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Je hanteert nu een momentopname ter referentie en neemt het onderliggende probleem niet in acht, namelijk het continue gebrek aan duidelijke communicatie, het structureel niet beantwoorden van vragen, het achtwege laten van bepaalde informatie, etc. etc.

Om precies te begrijpen wat ik bedoel is het nodig dit topic vanaf begin af aan actief gevolgd te hebben (of alles nalezen ;)).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

[...]

En in dit geval terecht. Je kan er gegarandeerd zeker van zijn dat er mensen misbruik van gaan maken als men de exacte formules zou delen. Dan krijg je karma-farming.

Daar heeft niemand wat aan.

Virussen? Scan ze hier!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
8x4 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Je hanteert nu een momentopname ter referentie en neemt het onderliggende probleem niet in acht, namelijk het continue gebrek aan duidelijke communicatie, het structureel niet beantwoorden van vragen, het achtwege laten van bepaalde informatie, etc. etc.

Om precies te begrijpen wat ik bedoel is het nodig dit topic vanaf begin af aan actief gevolgd te hebben (of alles nalezen ;)).
En dat heb ik dus ook al die tijd gedaan. Maar dat betekent nog niet dat ik het daarom met je eens bent

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tuttel
  • Laatst online: 13:15
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:09:
[...]

En in dit geval terecht. Je kan er gegarandeerd zeker van zijn dat er mensen misbruik van gaan maken als men de exacte formules zou delen. Dan krijg je karma-farming.

Met de exacte formules zou men het karma-farmen maximaal kunnen optimaliseren, maar het is toch naïef om te denken zij die moedwillig karma willen farmen nu totaal in het duister zouden tasten?

Volgens mij is het een no-brainer dat het een kwestie is van veel reageren, reviewen, modereren op de manier van wat men wil horen om zo er ook nog de plusjes bij te vergaren. En als je dat verder wilt verfijnen kun je gewoon wat profielen naast elkaar leggen om een indruk te krijgen van hoe hun totale karma samenhangt met de karmaverdeling en de statistieken. Gooi er nog een kleine zoekactie tegenaan om bijvoorbeeld het bovenstaande inzicht mee te nemen dat bijdrages in tech-fora zwaarder wegen en ik denk dat men een verdomd goed idee heeft hoe dit aan te vliegen als ze er misbruik van willen maken.

Ergens is dit een hele typische denkwijze die keer op keer bewezen wordt averechts te werken. Het heeft nauwelijks effect tegen hen die moedwillig het systeem willen bespelen, maar stoot wel hen voor het hoofd die ter goede trouw enige transparantie zouden waarderen van hetgeen dat ze lief is.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
chengbondkwok schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Exacte getallen gaan we niet delen :)
Dat hebben jullie nooit gedaan, verder zullen en gaan jullie dat nooit doen. Transparantie mist er gewoon, blijkbaar dringt dat te weinig door.

Verder is een karma compensatie in december 2020 al geopperd en dan ga je het in juni doorrekenen, half jaar later.

Enige lessen worden getrokken als er wordt gestemd met de portomonnee, ik hoop dat meerdere Tweakers dat met mij zullen doen.

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:19

dwizzy

Weaponised confusion

Ik zie in de discussie hierboven dat Supporter inderdaad gaat verdwijnen. Vind ik zelf jammer, als casual gebruiker met een ad-blocker. Een stijging met 170% is best pittig als ik de rest niet gebruik.

In de .plan-post zie ik geen woord over wat er met Supporters gaat gebeuren. Blijven we onze ad-vrije Tweakers houden zolang het abonnement loopt?

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

dwizzy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:42:
Ik zie in de discussie hierboven dat Supporter inderdaad gaat verdwijnen. Vind ik zelf jammer, als casual gebruiker met een ad-blocker. Een stijging met 170% is best pittig als ik de rest niet gebruik.

In de .plan-post zie ik geen woord over wat er met Supporters gaat gebeuren. Blijven we onze ad-vrije Tweakers houden zolang het abonnement loopt?
In een eerder .plan:
We gaan Supporter-abonnees voor hun resterende looptijd kosteloos upgraden naar het nieuwe Hero-abonnement.
Zie plan: Update Tweakers-abo's: aanbod van Plus en overgang voor bestaande abonnees

Weet niet of dit nog actueel is, of dat dit is komen te vervallen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Fijn dat er een datum is en dat deze onrustige bèta periode afgesloten kan worden. Een feedback topic met ruim 240 pagina's waarbij het gros in cirkeltjes herhaalt is, aan de kant geschoven, beargumenteerd, genegeerd en bekritiseerd. De aantallen die hier: r03n_d in 'plan: Tweakers introduceert op 22 juli nieuwe abonnementen' worden getoond hebben mijn gevoel bekrachtigd (ik zei het al eerder in dit topic) ik vind het het niet waard. Met custom CSS heb ik ze uit gezet en ik mis voor mijn gevoel niks :)

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:43:
[...]

In een eerder .plan:

[...]

Zie plan: Update Tweakers-abo's: aanbod van Plus en overgang voor bestaande abonnees

Dat is nog actueel, ik heb een mailtje gehad dat mijn supporter abo wordt geupgrade.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:07

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:43:
[...]

In een eerder .plan:

[...]

Dat is nog actueel @dwizzy. Controle over advertenties en thirdparty-trackingcookies blijft mogelijk zolang je abonnement loopt. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen op het adres dat in je profiel staat (zo niet, let me know).

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
dwizzy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:42:

Volgens mij is het wel wat meer dan dat. Ik betaal nu geloof ik 12 euro per jaar voor supporter, ook om zonder schuld gevoelens de ads te kunnen blocken. Dat wordt dus +-40 in de Hero constructie. Misschien dat het bedrag voor supporter niet vaststaat of niet bij iedereen hetzelfde is, dat kan natuurlijk, kan ik me niet herinneren.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:19

dwizzy

Weaponised confusion

jelle. schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:04:
[...]

Dat is nog actueel @dwizzy. Controle over advertenties en thirdparty-trackingcookies blijft mogelijk zolang je abonnement loopt. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen op het adres dat in je profiel staat (zo niet, let me know).
Per e-mail? Potjandorie ik kijk toch sneller naar mijn Tweakers-notificaties! ;) Ik zie het nu.

Wat me uit de mail en het nieuwsbericht dan nog niet duidelijk wordt:
Krijg je bij afloop van je vernieuwde abonnement automagisch de vraag of je door wil verlengen als Hero // upgraden voor €3,75 * karmakorting // opzeggen?

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
dwizzy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Per e-mail? Potjandorie ik kijk toch sneller naar mijn Tweakers-notificaties! ;) Ik zie het nu.

Wat me uit de mail en het nieuwsbericht dan nog niet duidelijk wordt:
Krijg je bij afloop van je vernieuwde abonnement automagisch de vraag of je door wil verlengen als Hero // upgraden voor €3,75 * karmakorting // opzeggen?
Je krijgt een automatische herinnering per e-mail. Alleen als je geen actie onderneemt, loopt je abonnement automatisch af. Dit omdat we een nieuwe incassomachtiging nodig hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:31
Ben ik nou de enige die de "speciale aanbieding voor bestaande abonnees" van 3,75 / maand best karig vindt?

Dit is 6,7% korting op een nieuw (maand) abonnement van 4 euro. Ofwel 3 euro / jaar korting. Woep woep.

[Voor 13% gewijzigd door segil op 16-07-2021 15:42]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online
segil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:42:
Ben ik nou de enige die de "speciale aanbieding voor bestaande abonnees" van 3,75 / maand best karig vindt?

Dit is 6,7% korting op een nieuw (maand) abonnement van 4 euro. Ofwel 3 euro / jaar korting. Woep woep.
Ja maar autowe..., sorry Tweakers.net, sorry DPG wil geld verdienen _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:42:

Die aanbieding is een maandelijks opzegbaar abonnement (belangrijk: als je het weer opzegt, kun je er daarna geen gebruik meer van maken). Dus je moet het vergelijken met het maandabonnement van Plus en dat kost €6. Dat is bijna 38% korting. En eventueel gaat daar nog karmakorting overheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
jelle. schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Die aanbieding is een maandelijks opzegbaar abonnement (belangrijk: als je het weer opzegt, kun je er daarna geen gebruik meer van maken). Dus je moet het vergelijken met het maandabonnement van Plus en dat kost €6. Dat is bijna 38% korting. En eventueel gaat daar nog karmakorting overheen.
Aja, ik dacht dat het een upgrade naar Hero was... en welke korting krijg je voor een Hero abbo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:00:
Aja, ik dacht dat het een upgrade naar Hero was... en welke korting krijg je voor een Hero abbo?
Daarvoor geldt geen aanbieding maar de reguliere tarieven, dus vanaf €3. Dus het Hero-abonnement is alleen bij 1 jaar (€3,50) of 2 jaar (€3) goedkoper dan de Plus-aanbieding van €3,75.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
jelle. schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Daarvoor geldt geen aanbieding maar de reguliere tarieven, dus vanaf €3. Dus het Hero-abonnement is alleen bij 1 jaar (€3,50) of 2 jaar (€3) goedkoper dan de Plus-aanbieding van €3,75.
Okay, dus ik als supporter abonnee krijg geen korting als ik wil blijven supporten en verder geen interesse heb in de features van de duurdere abonnees? Mijn supporter abonnement van 15 euro / jaar wordt daarmee minimaal 48 euro / maand (bij dezelfde condities van maandelijks opzeggen)

[Voor 12% gewijzigd door segil op 16-07-2021 16:13]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Dus:
De aanbieding is 45/jaar, daar komt karmakorting nog overheen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
segil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:12:
Okay, dus ik als supporter abonnee krijg geen korting als ik wil blijven supporten en verder geen interesse heb in de features van de duurdere abonnees? Mijn supporter abonnement van 15 euro / jaar wordt daarmee minimaal 48 euro / maand (bij dezelfde condities van maandelijks opzeggen)
Dit wordt misschien een beetje een detailkwestie, maar je huidige Supporter-abonnement was sowieso voor minimaal 1 jaar. Maar als je het vergelijkt met een Hero-maandabonnement, dan kom je inderdaad op €48 per jaar. Met karmakorting wordt dat in jouw geval €36. Met 1 of 2 jaar wordt het goedkoper.
pjottum schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:15:
Dus:
De aanbieding is 45/jaar, daar komt karmakorting nog overheen?
Klopt.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Maar we krijgen dus 3 gratis plus-artikelen in de maand?

Vind ik toch wel behoorlijk karig, zeker omdat ons altijd is voorgehouden dat je er niet op achteruit gaat/hoeft te gaan.

Nu praktisch iedere .achtergrond Plus is geworden, ga je er op dat vlak gewoon op achteruit.

Kortingspercentages, tja, ik heb weinig te klagen met mijn 180k aan karma [nee, ik weet ook niet waarom ik zoveel heb], maar nog geen 500 mensen 50% korting geven vind ik zelf meer symbolisch dan een daadwerkelijk statement. Ik had liever een rits trapjes gezien, of het inderdaad direct laten afhangen van je karma.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Olaf schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Hardware 112 was geweldig. Welk niveau/omvang zou jij aan denken @sebastius ? De build-artikelen waren bijvoorbeeld echt omvangrijk en tijdrovend, met kleinere projecten zou je er meer dan een paar per jaar kunnen doen. Ik noteer deze in ieder geval om weer eens nader te bekijken. Ik vind de uitgelichte projecten van het forum ook altijd leuk om te behandelen, niet voor Plus natuurlijk maar wellicht is een vorm te verzinnen waarin het een het ander kan versterken.
Poeh, ik zou denken aan kleine builds met standaard modules van Ome Ali, of misschien met een lokaal bedrijfje praten of ze leuke Tweakers kitjes kunnen samenstellen waarmee je dan een 'my first air quality sensor' ofzoiets kan bouwen met wat begeleiding van Tweakers. Een andere keer richt je een Pi in met een PiHole ofzo (of ligt dat gevoelig, een adblocker in je netwerk douwen :P ). Een derde keer maak je een mooi grafiekjes-dashboard van al je sensoren in huis. Geen idee. Dat soort projectjes zijn behapbaar om er 12 per jaar te doen schat ik zo in als hobby-auteur, en iemand die daadwerkelijk z'n brood ermee verdiend moet het ook wel redden om dat 2x per maand te doen :) Ik denk dat als je je kwaad maakt dat het een halve dag voorbereiding is en dan een 4 a 8 uur bouwen/fotograferen/schrijven.

Er is genoeg leuks te bouwen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• sab
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 15:27
Jammer. Ik bezoek de site niet vaak, voornamelijk voor de pricewatch, en zal mijn supporter abonnement dus ook lekker laten verlopen. 10 euro per jaar gunde ik jullie wel om het gebruik van een adblocker af te kopen. Maar 36 is echt te veel voor een stel features die ik toch niet wil op een site waar ik zelden kom.

eruditio ergo valesco

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
RobinHood schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:17:

Vind ik toch wel behoorlijk karig, zeker omdat ons altijd is voorgehouden dat je er niet op achteruit gaat/hoeft te gaan.

Nu praktisch iedere .achtergrond Plus is geworden, ga je er op dat vlak gewoon op achteruit.

Kortingspercentages, tja, ik heb weinig te klagen met mijn 180k aan karma [nee, ik weet ook niet waarom ik zoveel heb], maar nog geen 500 mensen 50% korting geven vind ik zelf meer symbolisch dan een daadwerkelijk statement. Ik had liever een rits trapjes gezien, of het inderdaad direct laten afhangen van je karma.
Aan de andere kant, die 500 mensen zijn natuurlijk wel de meest actieve gebruikers. Dat zijn waarschijnlijk ook de gebruikers die meer waarde zien in zo'n abonnement. Anders gezegd, als je hier slecht een paar keer in de week komt kijken dan heeft een abonnement ook niet veel zin. Als je dan de meeste (nog meer dan 500) van je waarschijnlijke klanten korting gaat geven dan gaat het er bijna op lijken dat het kortingstarief het standaardtarief is waardoor je voor gebruikers zonder korting een nog hogere drempel opgooit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd1 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:38:
[...]

Aan de andere kant, die 500 mensen zijn natuurlijk wel de meest actieve gebruikers. Dat zijn waarschijnlijk ook de gebruikers die meer waarde zien in zo'n abonnement. Anders gezegd, als je hier slecht een paar keer in de week komt kijken dan heeft een abonnement ook niet veel zin. Als je dan de meeste (nog meer dan 500) van je waarschijnlijke klanten korting gaat geven dan gaat het er bijna op lijken dat het kortingstarief het standaardtarief is waardoor je voor gebruikers zonder korting een nog hogere drempel opgooit.
Mwah, ik durf te wedden dat de mensen die in de top 500 staan overwegend actief zijn op GoT en niet op de FP, hier en daar wat zeer fervente reviewers & V&A gebruikers, maar ik durf wel een kratje bier te zetten op minimaal 90% van die top 500 die nog geen 10% van hun karma van de FP hebben.

Overigens hoeven ze ook niet actief te zijn, ze kunnen ook heel actief geweest zijn en nu niets meer hier doen, die heb je er ook zeker tussen zitten.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 22:26
Zakelijk is dit nog te overwegen alleen ik mis 2 dingen:
- De prijzen zijn incl 21% btw?
- Ik zie alleen betaling per maand maar kan je niet 1x per jaar betalen? Dat scheelt een hoop mutaties en gedoe in de boekhouding..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

True schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Mwah, ik durf te wedden dat de mensen die in de top 500 staan overwegend actief zijn op GoT en niet op de FP, hier en daar wat zeer fervente reviewers & V&A gebruikers, maar ik durf wel een kratje bier te zetten op minimaal 90% van die top 500 die nog geen 10% van hun karma van de FP hebben.

Overigens hoeven ze ook niet actief te zijn, ze kunnen ook heel actief geweest zijn en nu niets meer hier doen, die heb je er ook zeker tussen zitten.
Ik heb voor de grap eens 25 random mensen uit de top 500 aangeklikt om te kijken hoe die aan hun karma komen.

Eventuele crew heb ik wel weer eruit gefilterd, want die hebben misschien toch een andere verhouding, plus ik neem aan dat die wel alle toeters en bellen hebben qua plus toegang.

Eigenlijk is het ontzettend 50/50. Of je hebt het meeste, en dan vaak echt 75%+ van je karma door een bootlading forumreacties, of je je hebt vooral je karma door veel op de FP te zitten. Ik heb zelfs iemand gevonden die in de top 100 staat met enkel en alleen maar moderaties op de FP.

Het valt ook nogal op hoeveel meer karma je lijkt te krijgen op de FP. Om naar mezelf te kijken: Bijna 30k forumposts, mijn reactiescore van de FP is 585, maar dat is wel goed voor 8% van mijn karma, terwijl het nog geen 2% van mijn posts omvat.

Nu weet ik dat forumposts in de HK niet of nauwelijks meetellen voor je karma, maar toch, ik vind het wel opvallend dat de FP zo enorm gewaardeerd wordt door het karmasysteem. Maar da's offtopic hier.

Je kratje bier kun je dus denk ik wel vergeten @True, maar mijn natte vinger zegt wel dat voor ruwweg 50% van de top-500 die korting alleen leuk is als ze toch al member zijn en/of het willen worden zodat ze kunnen rondhangen in het abo-forum.

Aan de ene kant kan ik @Verwijderd1 zijn reactie prima begrijpen, je wilt inderdaad niet dat sporadische bezoekers denken dat 50% de norm is, echter, ik kan het wel begrijpen dat mensen die veel op het forum posten met 10 forumposts niet genoeg verdient hebben voor 50% korting, terwijl je met 5k FP reacties je al lang en breed binnen zit.

En dan is de stap tussen 25% en 50% eigenlijk best wel groot, dan had ik liever gezien dat iemand die zeg 80k karma heeft 40% korting kon krijgen, ik denk dat dat ook zorgt voor minder karmafarming.

Stel ik wil graag Plus hebben, maar ik kom 10k karma tekort voor de 50% korting. Dan zou ik gewoon gaan farmen op de FP. Voeg ik dan wat toe aan de community? Nope. Krijg ik een beloning? Ja.

Bij een systeem met meerdere stappen lijkt mij dat minder snel te gebeuren, iig. minder excessief misschien. Eventjes een beetje gefarm om 81k in plaats van 79k te hebben misschien, maar 2k farmen is minder schadelijk dan 20k farmen. Plus dat er vast mensen zijn die denken "ach, die paar centen per maand, boeiend, ik ga niet eens de moeite doen"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
RobinHood schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:10:

Aan de ene kant kan ik @Verwijderd1 zijn reactie prima begrijpen, je wilt inderdaad niet dat sporadische bezoekers denken dat 50% de norm is, echter, ik kan het wel begrijpen dat mensen die veel op het forum posten met 10 forumposts niet genoeg verdient hebben voor 50% korting, terwijl je met 5k FP reacties je al lang en breed binnen zit.

En dan is de stap tussen 25% en 50% eigenlijk best wel groot, dan had ik liever gezien dat iemand die zeg 80k karma heeft 40% korting kon krijgen, ik denk dat dat ook zorgt voor minder karmafarming.

Stel ik wil graag Plus hebben, maar ik kom 10k karma tekort voor de 50% korting. Dan zou ik gewoon gaan farmen op de FP. Voeg ik dan wat toe aan de community? Nope. Krijg ik een beloning? Ja.

Bij een systeem met meerdere stappen lijkt mij dat minder snel te gebeuren, iig. minder excessief misschien. Eventjes een beetje gefarm om 81k in plaats van 79k te hebben misschien, maar 2k farmen is minder schadelijk dan 20k farmen. Plus dat er vast mensen zijn die denken "ach, die paar centen per maand, boeiend, ik ga niet eens de moeite doen"
Ik weet ook niet in hoeverre de korting mensen uiteindelijk overhaalt om het te kopen. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten ongeacht de korting omdat ik het toch niet lees. Ik lees het nu niet terwijl het gratis is dus ik ga er ook niet voor betalen.

Stel dat ik het wel graag zou lezen dan denk ik dat niet het kortingspercentage maar 'value for money' belangrijker is (voor mij). NAV dit topic had ik bijvoorbeeld een paar maanden een kortingsabonnement bij de NYT afgesloten. Uiteindelijk ook weer opgezegd omdat ik het toch amper lees, maar verder was het perfect: goedkoop (onderwijskorting), kwaliteit, veelzijdig, actueel, etc. Stel nou dat iemand graag Tweakers plus leest, gaat diegene dan z'n besluit (wel of geen abonnement) aanpassen omdat het een euro per maand duurder of goedkoper is (een euro is ongeveer het verschil van de ene kortingsstap naar de andere)? Ik denk eigenlijk van niet.

Ik denk dat een belangrijkere factor nu ook is of mensen het lezen. Als je maandenlang dagelijks met plezier plus hebt gelezen dan zal het vast een lage drempel zijn om toch een abonnement af te sluiten, eventueel nadat je een paar weken zonder hebt gezeten en het toch mist. Als je het in het de beta al amper gelezen hebt dan vind je het denk ik niet interessant genoeg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RobinHood schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:10:
[...]

Nu weet ik dat forumposts in de HK niet of nauwelijks meetellen voor je karma, maar toch, ik vind het wel opvallend dat de FP zo enorm gewaardeerd wordt door het karmasysteem. Maar da's offtopic hier.
Het is logisch, het forum "kost" alleen maar geld in de ogen van het management. De FP moet zoveel mogelijk gestimuleerd worden, dus levert meer karma op.

Dat HK minder oplevert is ook terecht wan HK is eigenlijk gewoon een Libelle/Viva forum en Tweakers is in de basis een techsite.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Het is logisch, het forum "kost" alleen maar geld. De FP moet zoveel mogelijk gestimuleerd worden, dus levert meer karma op.

Dat HK minder oplevert is ook terecht wan HK is eigenlijk gewoon een Libelle/Viva forum en Tweakers is in de basis een techsite.
Ook is de HK beperkt van toegang en is daarom meer een 'onderonsje' dan een toevoeging aan de complete Tweakers community. Vind ik ook wel logisch.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

GekkePrutser schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Ook is de HK beperkt van toegang en is daarom meer een 'onderonsje' dan een toevoeging aan de complete Tweakers community. Vind ik ook wel logisch.
Het enige is dat de HK als 'onderonsje' en ondanks beperkte toegang dan wel weer veruit de meeste posts van alle subfora heeft met de Lounge als goede tweede :o :P

Denk dat ze bij Viva/Libelle daar wel jaloers op zijn :+

[Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 16-07-2021 20:56]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:54:
[...]

Het enige is dat de HK als 'onderonsje' dan wel weer veruit de meeste posts van alle subfora heeft met de Lounge als goede tweede :o :P
Ja snap ik maar er is maar een beperkt aantal tweakers dat toegang heeft tot de HK (zou me niet verbazen als het minder dan 5% van de Tweakers accounts is!). Dat maakt het een onderonsje voor mij. Er is gewoon een kleine groep die er razend actief is :) Maar het doel is natuurlijk de bijdrage aan de community als geheel tellen.

Overigens ben ik een beetje een outlyer zo te horen, want anders dan @Verwijderd1 zegt heb ik mijn Karma van zowel de frontpage als het forum. Modereren doe ik echter helemaal niet (ik heb die optie zelfs helemaal uit staan).

[Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 16-07-2021 20:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Help!!!! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Het is logisch, het forum "kost" alleen maar geld. De FP moet zoveel mogelijk gestimuleerd worden, dus levert meer karma op.

Mwah, ik heb het idee dat je meer van de community ziet op GoT dan op de FP, en ook dat je als community lid meer kan doen voor je mede-tweakers daar dan met reacties onder nieuwsberichten, maar dat ben ik.

En dat de HK minder karma geeft is uiteraard dikke prima :)

Volgens mij heb ik mijn sloot met karma vooral verdient door actief te zijn in DAA/CAA

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

GekkePrutser schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Ja snap ik maar er is maar een beperkt aantal tweakers dat toegang heeft tot de HK (zou me niet verbazen als het minder dan 5% van de Tweakers accounts is!). Dat maakt het een onderonsje voor mij. Er is gewoon een kleine groep die er razend actief is :) Maar het doel is natuurlijk de bijdrage aan de community als geheel tellen.

Overigens ben ik een beetje een outlyer zo te horen, want anders dan @Verwijderd1 zegt heb ik mijn Karma van zowel de frontpage als het forum. Modereren doe ik echter helemaal niet (ik heb die optie zelfs helemaal uit staan).
Heb het ook even opgezocht en bij mij komt veruit het meeste (~85%) bij het forum vandaan maar dan wel vooral uit de Techfora. O-)
RobinHood schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:58:
[...]

Mwah, ik heb het idee dat je meer van de community ziet op GoT dan op de FP, en ook dat je als community lid meer kan doen voor je mede-tweakers daar dan met reacties onder nieuwsberichten, maar dat ben ik.

En dat de HK minder karma geeft is uiteraard dikke prima :)

Volgens mij heb ik mijn sloot met karma vooral verdient door actief te zijn in DAA/CAA
Voor mij ligt de meeste waarde ook, zeker qua community, in het forum en verder met wat afstand de PW en V&A.

[Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 16-07-2021 21:05]

PC Specs

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:50

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Sinds 2008 Tweakers.net supporter, ik kom nog niet aan vijfduizend karma want ik lees vooral veel wat op Tweakers wordt gepost. Ik mag bijna vier keer zoveel gaan betalen voor mijn abonnement (€45) zonder dat ik er voor mijn gevoel op vooruit ga. Winacties een evenementen doe ik niet aan, karmafeatures had ik al.

Mis ik iets?

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Nee, je mist niets. En als we over tien jaar terug kijken of het einde van Tweakers dan was dit het turning point

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:30
Xyzer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:57:
Sinds 2008 Tweakers.net supporter, ik kom nog niet aan vijfduizend karma want ik lees vooral veel wat op Tweakers wordt gepost. Ik mag bijna vier keer zoveel gaan betalen voor mijn abonnement (€45) zonder dat ik er voor mijn gevoel op vooruit ga. Winacties een evenementen doe ik niet aan, karmafeatures had ik al.

Mis ik iets?
Waarom zouden ze een lurker belonen met korting als die niks bijdraagt?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 00:38

ManiacsHouse

Scheisse!

HKLM_ schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:54:
[...]

Hij draagt/droeg wel degelijk bij. En mag hij als hij hetzelfde wil behouden ineens dik meer gaan betalen.
Xyzer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:57:

Mis ik iets?
Krijgen de mods eigenlijk hun abo gratis? Of hebben die sowieso (al) toegang tot veel/alles? Karma zie ik een aantal mods genoeg hebben. Maar zijn dat bijdrages of telt elke moderatie en wat daar me samenhangt ook mee voor karma?

[Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-07-2021 00:30]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:31
HKLM_ schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:54:
[...]

Omdat Xyzer financieel bijdraagt aan Tweakers, maar dit vanwege een forse prijsverhoging voor de features die hij/zij gebruikt mogelijk niet meer gaat doen?
Lijkt me voor Tweakers toch wel een belangrijk signaal gezien het laagste abonnement óók inkomsten zijn.
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:09:
Je kan er gegarandeerd zeker van zijn dat er mensen misbruik van gaan maken als men de exacte formules zou delen. Dan krijg je karma-farming.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand even richting 100K karma gaat zitten farmen met zinloze bijdrages voor een paar tientjes korting op jaarbasis. Daar gaan tientallen of meer uren inzitten, en dat voor korting op een abonnement op nieuwsartikelen, dat doe je alleen als daar ook je interesse ligt lijkt me, met zinnige bijdrages dus. Maar wellicht dat ik te goed gelovig ben >:) ?

• Verwijderd1
  • Niet online
!mark schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:31:
[...]

Omdat Xyzer financieel bijdraagt aan Tweakers, maar dit vanwege een forse prijsverhoging voor de features die hij/zij gebruikt mogelijk niet meer gaat doen?
Lijkt me voor Tweakers toch wel een belangrijk signaal gezien het laagste abonnement óók inkomsten zijn.
Dat geld is natuurlijk al binnen. Het hele idee van het nieuwe model is dat ze meer inkomsten kunnen vragen. Het lagere tarief is afgeschaft omdat het niet genoeg opleverde.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40
Ik ben ook wel geschrokken van de prijsstijging tussen banner vrij nu en over een paar maanden als mijn abo afloopt. Ik doe verder helemaal niets met de extra opties die bij Hero zitten. Heck, als je me dan persé een duurder abonnement wil aansmeren doe dan de optie "bannervrij+plus" en laat de rest lekker zitten.
Ik heb niet eens een probleem met enige prijsstijging, maar dit is wel absurd, voor niets extra's. Zijn jullie niet bang dat al die mensen die alleen maar reclame vrij willen leven allemaal hun adblocker weer aanzetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-05 21:01
Kunnen jullie niet een aditionele korting geven op basis van hoeveel maanden iemand jullie al heeft gesteund (met een maximum)?

Beetje zuur dat mensen met weinig karma na jaren een abbonement te hebben er hevig op achteruit gaan.

PS: Niet kijken naar sequentiele looptijd, maar totaal aantal maanden of het bedrag dat is bijgedragen aan Tweakers. Dan bijvoorbeeld 5% - 10% korting geven lijkt mij vrij reëel?

De additionele korting op basis van karma is dan extra leuk, maar niet onterecht naar de mensen die nét buiten de boot vallen, want die krijgen via de abo-looptijd zo toch nog een leuke korting.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

breadje schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:47:
Ik ben ook wel geschrokken van de prijsstijging tussen banner vrij nu en over een paar maanden als mijn abo afloopt. Ik doe verder helemaal niets met de extra opties die bij Hero zitten. Heck, als je me dan persé een duurder abonnement wil aansmeren doe dan de optie "bannervrij+plus" en laat de rest lekker zitten.
Ik heb niet eens een probleem met enige prijsstijging, maar dit is wel absurd, voor niets extra's. Zijn jullie niet bang dat al die mensen die alleen maar reclame vrij willen leven allemaal hun adblocker weer aanzetten?
Volgende stap is wellicht 'hey we zien dat je een adblocker gebruikt. Dit is tegen de voorwaarden dus uitzetten of we blokkeren je account of je neemt maar een abonnement'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
ID-College schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:48:
Zakelijk is dit nog te overwegen alleen ik mis 2 dingen:
- De prijzen zijn incl 21% btw?
- Ik zie alleen betaling per maand maar kan je niet 1x per jaar betalen? Dat scheelt een hoop mutaties en gedoe in de boekhouding..
BTW-percentage moet ik even dubbelchecken, maar ik denk 9% omdat deze abonnementen gezien kunnen worden als "toegang geven tegen betaling tot websites van kranten, tijdschriften of andere journalistieke platforms" (Belastingdienst).

We gaan uitsluitend over op maandelijke incasso's inderdaad.
ManiacsHouse schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:29:
Krijgen de mods eigenlijk hun abo gratis? Of hebben die sowieso (al) toegang tot veel/alles?
We hebben een zogenaamd crew-abonnement (gratis), toegang tot Plus zit daar ook bij.
jetspiking schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 01:29:
Kunnen jullie niet een aditionele korting geven op basis van hoeveel maanden iemand jullie al heeft gesteund (met een maximum)?

Beetje zuur dat mensen met weinig karma na jaren een abbonement te hebben er hevig op achteruit gaan.

PS: Niet kijken naar sequentiele looptijd, maar totaal aantal maanden of het bedrag dat is bijgedragen aan Tweakers. Dan bijvoorbeeld 5% - 10% korting geven lijkt mij vrij reëel?

De additionele korting op basis van karma is dan extra leuk, maar niet onterecht naar de mensen die nét buiten de boot vallen, want die krijgen via de abo-looptijd zo toch nog een leuke korting.
Bestaande abonnees kunnen het Plus-abonnement voor €3,75 per maand afsluiten (maandelijks opzegbaar). Dat is een korting van bijna 38% tov het reguliere tarief. Die aanbieding geldt ook voor oud-abonnees die vanaf 1 december 2020 hebben opgezegd en oud-abonnees van Hardware Info.

Dat niet elke Supporter deze features interessant zal vinden, beseffen we. We willen met de nieuwe abonnementen op een ander vlak (content) meerwaarde bieden. Juist daardoor kunnen we ook onze afhankelijkheid van onze andere verdienmodellen, waaronder advertentie-inkomsten, verkleinen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
jelle. schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:41:

Bestaande abonnees kunnen het Plus-abonnement voor €3,75 per maand afsluiten (maandelijks opzegbaar). Dat is een korting van bijna 38% tov het reguliere tarief. Die aanbieding geldt ook voor oud-abonnees die vanaf 1 december 2020 hebben opgezegd en oud-abonnees van Hardware Info.

Dat niet elke Supporter deze features interessant zal vinden, beseffen we. We willen met de nieuwe abonnementen op een ander vlak (content) meerwaarde bieden. Juist daardoor kunnen we ook onze afhankelijkheid van onze andere verdienmodellen, waaronder advertentie-inkomsten, verkleinen.
Jammer dat er niet eerder is gecommuniceerd over de karmapunten qua korting.
Het is ook niet erg eerlijk dat iemand 0% korting krijgt terwijl de gebruiker wel degelijk bijdraagt met 4k.
Hetzelfde voor iemand die al jarenlang supporter is maar misschien weinig karma heeft.

Totaal scheve verhoudingen imho. Zeker als het gaat om de karmakorting. Daar moeten veel meer stappen in.
Hier is wel een groep in de steek gelaten.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

[...]

We hebben een zogenaamd crew-abonnement (gratis), toegang tot Plus zit daar ook bij.

[...]

Bestaande abonnees kunnen het Plus-abonnement voor €3,75 per maand afsluiten
Vandaar dat preken voor eigen parochie en weinig (geen?) openbaar tegengeluid door mods.

En verder tsja jammer tis zo ver. Zo'n fijne 'VERBOTEN'-pagina met zo'n half geblurde intro zoals o.a. bij de Gelderlander waar soms de fp zit dichtgespijkerd met 'Premium', wat overigens vrij simpel te omzeilen is voor de meeste artikels.
Meest slechte vind ik nog steeds bij rampen of andere heftige dingen er nog doodleuk een reclame vóór een filmpje tevoorschijn komt. Gisteren ook weer stuitend, over België en watersnood eerst nog even verplicht een 'kom naar België met onze mooie rivier' filmpje kijken. Goed bezig DPG...

Krijgt men eigenlijk de keuze en een waarschuwing? Iets als je gaat nu één van de 3 gratis artikelen lezen, wil je dat?

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-05 17:46
ManiacsHouse schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Vandaar dat preken voor eigen parochie en weinig (geen?) openbaar tegengeluid door mods.

En verder tsja jammer tis zo ver. Zo'n fijne 'VERBOTEN'-pagina met zo'n half geblurde intro zoals o.a. bij de Gelderlander waar soms de fp zit dichtgespijkerd met 'Premium', wat overigens vrij simpel te omzeilen is voor de meeste artikels.
Meest slechte vind ik nog steeds bij rampen of andere heftige dingen er nog doodleuk een reclame vóór een filmpje tevoorschijn komt. Gisteren ook weer stuitend, over België en watersnood eerst nog even verplicht een 'kom naar België met onze mooie rivier' filmpje kijken. Goed bezig DPG...

Krijgt men eigenlijk de keuze en een waarschuwing? Iets als je gaat nu één van de 3 gratis artikelen lezen, wil je dat?
Ik heb zo'n online abbo op de Stentor (broertje van de Gelderlander) om die premium artikelen te lezen. Het niveau is vaak om te huilen zo slecht. Geen enkele diepgang meer te vinden in die krant. Abbo dan ook opgezegd, eind dit jaar stopt het.

Ik wil best kranten ondersteunen maar dan moeten ze wel kwaliteit leveren. Het grappige is dat ik ook een abbo heb om de premium Telegraaaf berichten te kunnen lezen. Die bieden veel meer informatie en diepgang dan DPG Media en ook nog eens veel actueler nieuws. Hoe beschamend is dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:50

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Dus als ik dezelfde korting op de nieuwe abonnementen zoals ik die krijg zou willen, dan hoef ik maar ergens in het verleden een keer abonnee te zijn geweest? Dat terwijl ik al langer dan twaalf jaar non-stop abonnee ben. 1% per jaar abonnee korting zou dan bijvoorbeeld erg leuk zijn.

Ook een erg leuke truc om aan te geven dat als je je abonnement stopzet je de korting daarna nooit meer krijgt. Kortom, we willen niet dat je het abonnement tijdelijk stopzet of het zonder abonnement probeert want dan mis je deze mooie korting.

Overigens is €3,75 of meer leuk als je gebruik maakt van kortingen op evenementen e.d. (en zo nog wat terugverdient), maar ik schiet er dus niks mee op. De plus artikelen die ik tot nu toe heb gezien vond ik geen tot weinig meerwaarde bieden..

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
ManiacsHouse schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:53:
Jazeker, dat ziet er zo uit:

Xyzer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:32:
Dus als ik dezelfde korting op de nieuwe abonnementen zoals ik die krijg zou willen, dan hoef ik maar ergens in het verleden een keer abonnee te zijn geweest? Dat terwijl ik al langer dan twaalf jaar non-stop abonnee ben. 1% per jaar abonnee korting zou dan bijvoorbeeld erg leuk zijn.
Nee, het gaat om oud-abonees die vanaf 1 december 2020 hebben opgezegd. Toen is namelijk de bètaperiode van Plus gestart (destijds nog Premium geheten).

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@jelle. hoe lang (tot wanneer) hebben we om gebruik te maken van de korting voor oude en bestaande abonnees?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
True schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:35:
@jelle. hoe lang (tot wanneer) hebben we om gebruik te maken van de korting voor oude en bestaande abonnees?
Er zit geen einddatum op. Er zijn gebruikers met een abonnement dat nog tot 2022 of zelfs 2023 loopt, dus die moeten sowieso nog de gelegenheid hebben om ervan profiteren. Mochten we in de toekomst besluiten om de aanbieding te laten vervallen omdat er geen gebruik meer van gemaakt wordt, dan zullen we dat vooraf melden aan iedereen die in aanmerking komt.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@jelle. hoe ziet het schildje er eigenlijk uit voor Plus achter je naam

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jelle. schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Er zit geen einddatum op. Er zijn gebruikers met een abonnement dat nog tot 2022 of zelfs 2023 loopt, dus die moeten sowieso nog de gelegenheid hebben om ervan profiteren. Mochten we in de toekomst besluiten om de aanbieding te laten vervallen omdat er geen gebruik meer van gemaakt wordt, dan zullen we dat vooraf melden aan iedereen die in aanmerking komt.
Dus als ik in feb 2021 mijn Hero abonnement heb opgezegd kan ik als ik nu nog niet tevreden ben over wat Plus mij brengt op een later moment alsnog gebruik maken van de korting aannemend dat er dan geen tegenbericht geweest is dat de korting vervalt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
CyberMania schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:44:
@jelle. hoe ziet het schildje er eigenlijk uit voor Plus achter je naam
https://tweakers.net/i/DBVfwmP-1uxSILVT38Q4la5NoPk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pwjZJZq2AhvRQ8q9lBn3hEj2.png?f=user_large

:)
True schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:38:
Dus als ik in feb 2021 mijn Hero abonnement heb opgezegd kan ik als ik nu nog niet tevreden ben over wat Plus mij brengt op een later moment alsnog gebruik maken van de korting aannemend dat er dan geen tegenbericht geweest is dat de korting vervalt?
Ja, klopt!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• segil
[...]

@jelle. ik begrijp nog steeds niet waarom jullie geen supporter abo hebben gehouden. Ze zullen zat Tweakers zijn die alleen een supporter abo hadden om Tweakers te steunen, maar verder niets geven om de abonnee features. Waaronder ik.
Je zei eerder dat het supporter abo te goedkoop is en de kosten niet dekt. Dus maak je er een Hero abo van. Maar daar zitten componenten in die ook geld kosten. Ik neem aan dat alle Hero features niet gratis zijn. Welk deel van de pijs van dit abonnement bestaat uit deze features? 1 euro/maand? In dat geval had je ook een supporter abo kunnen aanbieden voor 2-3 euro / maand en was je daarmee een grote groep Tweakers tegemoet gekomen.
Nu dwing je gewoon een abonnementsvorm op aan de supporters met features die ze niet willen.
Hoe zou jij het vinden als je Spotify abonnement ineens 3x zo duur wordt en je nieuwe abonnement komt incl. een voetbal tijdschrift, en maandelijks wasmachine verzachter, een button om op je jas te spelden en een uitnodiging om langs te komen op het hoofdkantoor waar ook ter wereld. Daar vraag je toch niet om?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 10:32
Tja, het gaat mij inderdaad enkel om de banners en tracking. In plaats van één euro per maand gaat dat afkopen inderdaad hard omhoog. Ublock Origin kost me niets en werkt voor zowat alles sites, een prijsverhoging van meerdere honderden procenten helpt enkel Tweakers.net vooruit en mij als lid niet. Abodagen, winacties, en die andere tralala er om heen hoeft voor mij ook niet. Het is niet dat ik het Tweakers.net niet gun, maar alles heeft zijn grenzen.

Pixel 6 Pro te koop

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 23:31
Ik zie in het aankondigings artikel prijzen per maand staan.
Kan je wel direct voor de hele periode vooruit betalen? Ik wil wel lid worden en betalen, maar geen maandelijks terugkerende kosten.

[Voor 4% gewijzigd door Zynth op 17-07-2021 16:41]

• ed1703
  • Niet online
Zynth schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:40:
Ik zie in het aankondigings artikel prijzen per maand staan.
Kan je wel direct voor de hele periode vooruit betalen? Ik wil wel lid worden en betalen, maar geen maandelijks terugkerende kosten.
Nee. Kan alleen per maand:

jelle. in "Het grote Tweakers Plus-topic"

@segil en @KrazyJay de extra opties zouden voor mij juist een reden zijn om geen abonnement meer te nemen als het gevraagde er jarenlang is geweest en opeens niet meer. Wie zit er eigenlijk heel serieus op de Hero features te wachten? Is dat wel eens onderzocht? Ik heb namelijk de introductie van die abonnementen niet meegemaakt, is voor mijn tijd.

Jammer dat mijn opmerkingen over karma weer eens geen reactie krijgen vanuit @jelle. Wat is jullie idee geweest over die karmatredes?

[Voor 38% gewijzigd door ed1703 op 17-07-2021 17:07]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zynth
ed1703 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Nee. Kan alleen per maand:
Ok, dan pas ik helaas.
Ik wil geen maandelijks terugkerende kosten.

Ik betaal met liefde 2 jaar tweakers vooruit; jammer dat ze dat blijkbaar niet willen hebben.

[Voor 18% gewijzigd door Zynth op 17-07-2021 17:19]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zynth schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Ok, dan pas ik helaas.

Ik betaal met liefde 2 jaar tweakers vooruit; jammer dat ze dat blijkbaar niet willen hebben.
Ik vind dit ook vreemd omdat ze dan 24x transactie kosten hebben en maar 1x als je vooruit betaalt.

Ik heb dat soort dingen ook liever niet periodiek. En als je er toch voor 2 jaar aan vast zit bij een bepaalde prijs, dan is het ook toch wel handig als je het bedrag in 1x kan betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

[...]

Ok, dan pas ik helaas.

Gewoon uit morbide nieuwsgierigheid, maar WTF maakt het nou uit of het in één keer voor 24 maanden wordt afgeschreven of één keer per maand?

Is dit niet een heel klein beetje zoeken naar dingen om over te kunnen klagen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Ok, dan pas ik helaas.

offtopic:
Niet vergeten dat je er elke maand zo'n flut mailtje voor krijgt zelfs. :'( Moet je je voorstellen dat je elke maand van elke incasso een mailtje krijgt met het vooraf afgesproken bedrag 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Gewoon uit morbide nieuwsgierigheid, maar WTF maakt het nou uit of het in één keer voor 24 maanden wordt afgeschreven of één keer per maand?

Ik denk dat dit komt omdat jaarlijkse betalingen iets goedkoper waren dan maandelijkse betalingen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Zynth
[...]

Ik weet niet hoe mijn situatie over een jaar is. Nu is hij goed. Ik kan het nu betalen.

Ik wil niet contractueel vast zitten aan bepaalde maandelijkse kosten voor de duur van langere tijd.
Er is ook geen enkele logische reden voor; immers het totaalbedrag van het contract is vooraf bekend.
En ik wil mijn eigen financien beheren; geld overmaken als ik daarvoor kies. Geen automatische incasseringen.

Daarom heb ik ook geen netflix, geen spotify, en dat soort diensten. Mensen hangen van abonnementen aan elkaar; ik vind dat model zeer onprettig.

[Voor 28% gewijzigd door Zynth op 17-07-2021 18:58]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]

Nou, stel je hebt een 2 jaar contract maar het wordt elke maand afgeschreven. En je verandert van bank maar vergeet het aan te passen. Dan kan je problemen krijgen met incasso bureaus wat het weer duur maakt en gezeik geeft. Als je het gewoon vooraf betaalt, heb je daar geen problemen mee. Het voelt als iets waar je weer extra aan vast zit, terwijl je bij vooruitbetaling van de gedachte af bent. Als ik ergens aan vast zit dan wil ik liever meteen mijn complete verplichting voldoen zodat het geen zorg meer is.

En het geeft gewoon rommel op je transactieoverzicht natuurlijk.

Ik heb bovendien ook een hekel aan instanties die in mijn rekening kunnen graaien, ik wil het liefste zelf bij elke betaling actief een partij zijn. Daardoor gooi ik altijd een X bedrag op mijn Spotify en zeg het daarna meteen weer op, zodat het niet ongevraagd doorloopt. De opzegging vindt namelijk pas plaats op het moment dat de vooraf betaalde periode afgelopen is.

[Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 17-07-2021 18:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ed1703 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat dit komt omdat jaarlijkse betalingen iets goedkoper waren dan maandelijkse betalingen.
Maar dit is nog steeds zo. Je krijgt nog steeds korting bij 1 / 2 jaar commitment.

• ed1703
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Maar dit is nog steeds zo. Je krijgt nog steeds korting bij 1 / 2 jaar commitment.
Tuurlijk, maar niet als je gebruik maakt van de aanbieding, dan is er vziw geen onderscheid tussen 1/2 jaar en maandelijks. Overigens prefereer ik ook jaarlijks, maar het is voor mij geen reden om een abonnement niet te nemen. Wel zijn de voor mij minder zinnige features reden om er vanaf te zien.

[Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 17-07-2021 18:32]

• GekkePrutser
  • Niet online
ed1703 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:29:
[...]
Tuurlijk, maar niet als je gebruik maakt van de aanbieding, dan is er vziw geen onderscheid tussen 1/2 jaar en maandelijks. Overigens prefereer ik ook jaarlijks, maar het is voor mij geen reden om een abonnement niet te nemen.
Oh op die manier, nee inderdaad die 3,75 aanbieding is maandelijks opzegbaar inderdaad. Maar dan zit je er ook niet 2 jaar aan vast.

Het is voor mij ook geen reden het niet te nemen maar het is niet zoals ik het graag had gezien :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 22:26
[...]

Ja en nee.. 1x per jaar geeft mij meer overzicht dan maandelijkse kosten, maar dat is persoonlijk. Aangezien ik ook in de IT sector werk, zou ik hem zakelijk kunnen aanschaffen als zijnde vakliteratuur of iets in die hoek. Het probleem is echter dat ik ZZP'er ben en heb dan ook een boekhoudpakket voor ZZP'ers. Die zijn vaak gebonden aan een x aantal mutaties/transacties op jaarbasis. Ga je daar overheen, dan moet je (uiteraard) het duurdere abbo afsluiten. Ja ik kan een duurder abbo pakken voor mijn boekhouding, maar dat is nu niet nodig (en hou ik graag zo).

Maandelijks betalen is dus niet top, want het is meer werk in de boekhouding en leidt tot meer mutaties. Dat kan makkelijk voorkomen door gewoon 1x per jaar te betalen. Dat moet makkelijk te doen zijn, want je kiest ook een looptijd.. Waarom dan niet de maandprijs afkopen? Hier zullen andere ZZP'ers wellicht ook tegenaan hikken, en dat was niet nodig geweest natuurlijk :)
[...]

BTW-percentage moet ik even dubbelchecken, maar ik denk 9% omdat deze abonnementen gezien kunnen worden als "toegang geven tegen betaling tot websites van kranten, tijdschriften of andere journalistieke platforms" (Belastingdienst).

Komt er wel een zakelijk(e) factuur oid? Iets dat voldoet aan de btw-regels?

[Voor 25% gewijzigd door ID-College op 17-07-2021 19:36]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online
Waarom? :') Waarom weer zo beperkt? :D. Waarom niet gewoon de keuze geven tussen jaarlijkse betaling (en evt x% korting) of maandelijks?

:')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 18:26
8x4 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:59:
Jullie introduceren nieuwe abonnementen: https://tweakers.net/plan...-nieuwe-abonnementen.html.

Ik moet zeggen dat ik het wel sneu vind dat jullie zoiets merkwaardigs verstoppen in een .Plan, in plaats van in een grotere, opvallende banner of 'card' zoals dat bijvoorbeeld met een 'best buy guide' gedaan wordt. Zie foto voor verduidelijking:

[Afbeelding].

Plaats het dan groot, opzichtig?!. Jullie wilt toch open, transparante, duidelijke en goede communicatie? Waarom dan zo sneaky doen en bewust ervoor kiezen om het niet zo kenbaar mogelijk te maken? :r
Niet te vergeten, je wilt zoveel mogelijk mensen die lid worden. Maar misschien is het ze al duidelijk dat dit niet gaat lukken....

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zynth
magician2000 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:06:
[...]
Niet te vergeten, je wilt zoveel mogelijk mensen die lid worden. Maar misschien is het ze al duidelijk dat dit niet gaat lukken....
Het kan zijn dat dit allemaal onder druk gebeurt van DPG en dat de redactie zelf ook eigenlijk niet wil.
Die informatie zullen wij nooit krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
jelle. schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Mail naar Hardware Info-abonnees volgt na livegang. Wat betreft oude abonnees is het de vraag of we die mogen benaderen, we hebben namelijk geen opt-in (maar wel een klantrelatie). To be continued, maar dat zal sowieso pas na livegang zijn omdat dan de abonnementen ook daadwerkelijk afgesloten kunnen worden.
Waarom volgt een mail naar Hardware Info abonnees pas na livegang? Niet om lullig te doen, maar die voelen zich mogelijk al genoeg genaaid ondertussen (ik wel in ieder geval). Nu worden ze ook nog later pas op de hoogte gebracht, alsof ze niet van belang zijn in dit geheel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
Olaf schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Hardware 112 was geweldig. Welk niveau/omvang zou jij aan denken @sebastius ? De build-artikelen waren bijvoorbeeld echt omvangrijk en tijdrovend, met kleinere projecten zou je er meer dan een paar per jaar kunnen doen. Ik noteer deze in ieder geval om weer eens nader te bekijken. Ik vind de uitgelichte projecten van het forum ook altijd leuk om te behandelen, niet voor Plus natuurlijk maar wellicht is een vorm te verzinnen waarin het een het ander kan versterken.
Voor uitgebreidere artikelen hebben jullie toch ook extra mankracht "gekregen"? Of was dat allemaal maar een wassen neus en schrijven die van die onbenullige artikelen die jullie onder plus vatten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
BarendBotje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Dat hebben jullie nooit gedaan, verder zullen en gaan jullie dat nooit doen. Transparantie mist er gewoon, blijkbaar dringt dat te weinig door.

Verder is een karma compensatie in december 2020 al geopperd en dan ga je het in juni doorrekenen, half jaar later.

Enige lessen worden getrokken als er wordt gestemd met de portomonnee, ik hoop dat meerdere Tweakers dat met mij zullen doen.
Mijn portemonnee is al een tijd geleden stijf op slot gegaan voor wat betreft tweakers. Ergens rondom bekend worden plus en einde magazine Hardware Info.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
[...]

Waarbij die maandprijzen dan ook volledig van de pot gerukt zijn. In de hele huidige situatie met waardeloze plus zut ga je met je volle verstand toch geen jaar abonnement afsluiten? Sowieso zijn jaar abonnementen achterhaald. Wordt tijd dat daar een wet voor komt (met name ook die achterlijk hoge prijsverschillen, dat doen de telecomproviders geeneens).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bensimpel
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Zynth schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Ik weet niet hoe mijn situatie over een jaar is. Nu is hij goed. Ik kan het nu betalen.

Ik wil niet contractueel vast zitten aan bepaalde maandelijkse kosten voor de duur van langere tijd.
Er is ook geen enkele logische reden voor; immers het totaalbedrag van het contract is vooraf bekend.
En ik wil mijn eigen financien beheren; geld overmaken als ik daarvoor kies. Geen automatische incasseringen.

Daarom heb ik ook geen netflix, geen spotify, en dat soort diensten. Mensen hangen van abonnementen aan elkaar; ik vind dat model zeer onprettig.
Precies hetzelfde. Ik wil zo min mogelijke automatische afschrijvingen per maand. Ook voor het overzicht een stuk eenvoudiger. Raar dat tweakers dit opeens niet meer wilt..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
RobinHood schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:17:

Maar dat was toch ondertussen ook al wel duidelijk geworden voor de mensen hier in het topic? Hoofdzakelijk gaan de klachten over de kwaliteit, het niet antwoorden en de invulling van plus in zijn algemeenheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
Verwijderd1 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:38:
[...]

Het is nog maar de vraag of juist die mensen interesse hebben in een abonnement. Misschien juist wel niet, omdat ze hier voor andere dingen komen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• magician2000
ManiacsHouse schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 01:49:
[...]

Volgende stap is wellicht 'hey we zien dat je een adblocker gebruikt. Dit is tegen de voorwaarden dus uitzetten of we blokkeren je account of je neemt maar een abonnement'.
Dat zou wel de ultieme doodsteek zijn voor ze. Maar goed, dan blokkeren ze mijn account maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
[...]

In de hele bèta van 8 maanden is het jullie nog niet gelukt meerwaarde te bieden met de plus content ten opzichte van wat er al eerder was. Waarom zou dat nu dan wel gaan lukken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
segil schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:44:
[...]

@jelle. ik begrijp nog steeds niet waarom jullie geen supporter abo hebben gehouden. Ze zullen zat Tweakers zijn die alleen een supporter abo hadden om Tweakers te steunen, maar verder niets geven om de abonnee features. Waaronder ik.
Je zei eerder dat het supporter abo te goedkoop is en de kosten niet dekt. Dus maak je er een Hero abo van. Maar daar zitten componenten in die ook geld kosten. Ik neem aan dat alle Hero features niet gratis zijn. Welk deel van de pijs van dit abonnement bestaat uit deze features? 1 euro/maand? In dat geval had je ook een supporter abo kunnen aanbieden voor 2-3 euro / maand en was je daarmee een grote groep Tweakers tegemoet gekomen.
Nu dwing je gewoon een abonnementsvorm op aan de supporters met features die ze niet willen.
Hoe zou jij het vinden als je Spotify abonnement ineens 3x zo duur wordt en je nieuwe abonnement komt incl. een voetbal tijdschrift, en maandelijks wasmachine verzachter, een button om op je jas te spelden en een uitnodiging om langs te komen op het hoofdkantoor waar ook ter wereld. Daar vraag je toch niet om?
De vraag is hoe je het zou vinden wanneer je Spotify abonnement ineens 3x zo duur wordt terwijl je daar niet tot nauwelijks iets extra's voor gaat krijgen. Want dat is wat hier gaande is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magician2000
GekkePrutser schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Ik vind dit ook vreemd omdat ze dan 24x transactie kosten hebben en maar 1x als je vooruit betaalt.

Ik heb dat soort dingen ook liever niet periodiek. En als je er toch voor 2 jaar aan vast zit bij een bepaalde prijs, dan is het ook toch wel handig als je het bedrag in 1x kan betalen.
Tenzij je standaard vanaf dag één per maand kunt opzeggen. Dan zou het logisch zijn om enkel per maand te laten betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
magician2000 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:36:
[...]

Dat zou wel de ultieme doodsteek zijn voor ze. Maar goed, dan blokkeren ze mijn account maar.
Ach, volgens mij zitten we er niet eens zo ver vanaf. Klein jaartje geleden:
RobIII schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:54:

Al heeft DPG honderdmiljoenmiljard in contanten liggen. Hoe is dat in he-mels-naam relevant? Als zij een bijdrage van je verzoeken (of dat nou is door ads te kijken of een abo te nemen of je eerstgeborene naar ze vernoemen...): het staat ze toch vrij dat te vragen? Waar komt 't idee vandaan dat je recht zou hebben op al dit moois voor nop? Wil je geen ads, geen abo en je eerstgeborene niet opofferen dan zeg je 'nee dank je' en stem je met je voeten en blijf je weg. Maar, neeeeee, weet je wat we gaan doen? Lekker tóch komen en dan óók nog klagen. :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magician2000
[...]

Dat is zeker niet zoeken naar dingen om over te kunnen klagen.

Het totale bedrag kan wel niet uitmaken, maar waarom voor een abonnement van 1 of 2 jaar waarbij het om kleinere bedragen gaat, iedere maand met een afschrijving geconfronteerd worden? Zeker omdat het niet maandelijks opzegbaar is.

Dit heeft ook te maken met hoe mensen voor zichzelf budgetteren. Tuurlijk willen al die bedrijven het liefst maandelijks kleine bedragen afschrijven omdat de meeste mensen dan niet beseffen hoeveel het per jaar is. Vandaar ook dat goede doelen tegenwoordig vaak roepen "dat is slechts xxx per week / dag". Maar ondertussen heb je allerlei kleine maandbedragen hetgeen samen een flink bedrag kan worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• magician2000
Zynth schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:07:
[...]

Het kan zijn dat dit allemaal onder druk gebeurt van DPG en dat de redactie zelf ook eigenlijk niet wil.
Die informatie zullen wij nooit krijgen.
Tuurlijk is dit (mede) door de druk vanuit DPG (want rendement), maar dat is voor ons niet van belang.

Hoe eerder DPG het volledig om zeep helpt, hoe eerder het gekocht kan worden door een toko die wel de waarde juist in kan schatten. Het hele probleem in deze is de eeuwige jacht naar "meer, meer, meer" in plaats van "het loopt lekker we kunnen het netjes bolwerken".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magician2000
Bensimpel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:25:
[...]

Precies hetzelfde. Ik wil zo min mogelijke automatische afschrijvingen per maand. Ook voor het overzicht een stuk eenvoudiger. Raar dat tweakers dit opeens niet meer wilt..
Zakelijk gezien niet raar. Het staat veel beter op je overzichten wanneer je een stabiele stroom van inkomsten hebt in plaats van wat pieken over het jaar. Dan lijkt een bedrijf opeens stabiel qua inkomsten.

Dit is een vervolgstap op wat er jaren geleden gebeurde. Massale verkoop van bedrijfspanden en machines om ze vervolgens terug te leasen / huren. Prima voor de balans en de overzichten voor investeerders.

Waarom denk je dat ondertussen zoveel bedrijven hierop aansturen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
magician2000 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:55:
[...]

Tuurlijk is dit (mede) door de druk vanuit DPG (want rendement), maar dat is voor ons niet van belang.

Hoe eerder DPG het volledig om zeep helpt, hoe eerder het gekocht kan worden door een toko die wel de waarde juist in kan schatten. Het hele probleem in deze is de eeuwige jacht naar "meer, meer, meer" in plaats van "het loopt lekker we kunnen het netjes bolwerken".
Dit vind ik echt zo'n naïeve kijk, overduidelijk van iemand die vanaf de zijlijnen toekijkt en denkt dat het allemaal wel op rolletjes loopt en dat er niks aan de hand is. Maar waar baseer je dat op? Weet jij hoeveel er maandelijks binnenkomt bij Tweakers, en hoeveel de frontpage van Tweakers kost aan redacteuren, etc?

Waar jij voor pleit is stilstand. En stilstand, heel cliche, maar heel waar, is achteruitgang. Inkomsten van zaken als reclames gaan al jaren overal steeds meer omlaag, met geen einde in zicht. Nou ja, wel een einde: dat je het toch niet meer 'netjes kunt bolwerken', om jouw woorden te gebruiken, en de boel dicht moet gaan gooien.

En we leven in een wereld van 'meer, meer, meer', je kan het Tweakers echt niet kwalijk nemen dat ze geld proberen te verdienen, en als het even kan zoveel mogelijk. Dat doet elk bedrijf met een winstoogmerk. Wat mij betreft weinig tot niks mis mee.

Vind ik Plus een goede ontwikkeling? Niet per se. Snap ik dat ze dit proberen? Absoluut.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Zynth schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Maak een tussenrekening, of betaalrekening bij andere bank speciaal hiervoor. Stort in één keer het bedrag voor de hele looptijd naar die rekening en zeg het abonnement of automatische verlenging ervan daags nadien op. Dan heb je een vaste eindtijd en kosten, het bedrag in één keer gealloceerd zoals je wilt. Dat model werkt bovendien met alle abonnementsdiensten, Tweakers zal vast niet de enige zijn.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online
magician2000 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:55:
[...]

Hoe eerder DPG het volledig om zeep helpt, hoe eerder het gekocht kan worden door een toko die wel de waarde juist in kan schatten. [b] Het hele probleem in deze is de eeuwige jacht naar "meer, meer, meer" in plaats van "het loopt lekker we kunnen het netjes bolwerken"[\b] .
Hoewel Tweakers met al haar actieshet respect van mij verloren is en DPG het voor mijn part Tweakers volledig het riool in mag werken, ben ik het met die laatste zin niet eens (met alle respect naar jou).

Die laatste zin en specifiek "het loopt lekker we kunnen het netjes bolwerken" is stilstand en stilstand is, zoals een andere gebruiker aankaartte, achteruitgang (hoewel de huidige koers die Tweakers vaart, alsook de koers die 10jr geleden is ingevaren door steeds meer mainstream te worden, óók achteruitgang is van de kwaliteit waar Tweakers ooit om bekend was).

Er is wel degelijk verandering nodig, continue verandering... Evolutie dus, maar dan wel op de juiste manier...door content bijvoorbeeld anders aan te bieden en ècht kwalitatief hoogwaardige artikelen te plaatsen (en er zijn tal van voorbeelden over de inhoud van de content zelf waarmee kwaliteit geleverd kan worden, denk aan diepgaande how-tos voor zaken die echt Tweakers waardig zijn en geen flutartikelen die half gekopieerd zijn, vol met fouten zitten, incorrect zijn en ook nog eens te laat gepubliceerd worden vergeleken met andere nieuwskanalen, en als klap op de vuurpijl ook nog eens onderwerpen toelichten die TOTAAL niet niche zijn... Zoals auto's :') :') :')).

Maar nee... De zesjes-mentaliteit van de redacteurs en hebzucht van DPG overheersen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik heb gister toch zeker vijf minuten zitten zoeken hoe ik dan een nieuw abo eventueel kan afsluiten.

Maar niks, zal wel pas kunnen als het ingaat?
Was even benieuwd wat het me nu echt gaat kosten ivm karma punten en een supporters abo dat ik eerder dit jaar opgezegd heb.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• smitae
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:17
Gisteren de mail ontvangen dat ze de boel gaan veranderen en dat mijn supporter-abo gaat verdwijnen.
Nu dus richting 40 euro p/j. En dan ook nog eens niet meer alle content kunnen lezen…. |:(

Waar bij ik de diverse test Plus artikelen het al niet eens waard vond om voor te betalen. Al lang soort van lid, wel ooit mijn account een keer opgezegd. Maar in 2012 toch maar weer aangemaakt en vooral GoT heeft toegevoegde waarde. Leuk om daar elkaar een beetje te helpen.

Nieuws op tweakers is leuk, maar geen nieuws wat ik ook niet ergens anders kan lezen. How-to’s, daar zijn meer dan genoeg andere sites en blogs voor te vinden. Helemaal als je echt de details in wilt.
En dan maar wat meer vanuit mijn eigen blog wat meer voor de community gaan schrijven. Ik betaal voor mijn blog hosting snel richting de 100 euro per jaar. En nee, ik heb bewust geen reclames op mijn blog.
Mogelijk een idee om optie’s te geven voor mensen om op/via tweakers een blog bij te houden? Snap dat dit wat meer hosting zal gaan inhouden, maar kan mogelijk ook meer inkomsten generen? Nadeel is wel hoe je dan de blogs gaat modereren en de inhoud ook bewaakt.

Maar goed, Sorry tweakers, maar ben bang dat ik niet meer ga betalen na aflopen van mijn supporters abo.
Plus abo is veel te duur voor de content die je daarvoor terug krijgt. En Hero abo voelt als een soort half abo waar ik dus zeker niet voor ga betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
magician2000 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:44:
[...]

De vraag is hoe je het zou vinden wanneer je Spotify abonnement ineens 3x zo duur wordt terwijl je daar niet tot nauwelijks iets extra's voor gaat krijgen. Want dat is wat hier gaande is.
Dat krijg je wel, alleen geen content. Het is dan ook raar dat je inzet op:

Het is dan ook vreemd dat je inzet op meerwaarde qua content met de nieuwe abonnementen, maar een supporter denkt blij te maken met zaken die daar compleet contra op staan.
8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Marketeer
Topicstarter
segil schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:44:
Wat in elk geval verwerkt zit in de prijs van het Hero-abonnement, zijn de gemiste advertentie-inkomsten. Daar is de prijs mede op gebaseerd. Daarnaast zijn er nog een aantal andere features die de ene gebruiker misschien meer aanspreken dan de ander. Hier zijn we ons bewust van en zoals ik al zei in mijn reactie die je citeert, zal dat niet elke Supporter-abonnee evenveel aanspreken.

Uiteindelijk is ons doel om meer inkomsten te halen uit onze abonnementen. Met dat idee in het achterhoofd hebben we vorig jaar veel onderzoek uitgevoerd en één van de behoeftes vanuit de community die daaruit naar voren kwam, is exclusieve content. Na de lancering zullen we blijven onderzoeken hoe we in de toekomst meer waarde kunnen toevoegen aan de abonnementen. Exclusieve content is namelijk geen doel op zich, maar een middel. Met de nieuwe abonnementen en Tweakers Plus richten we ons specifiek op dit aspect.
ed1703 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:00:
Jammer dat mijn opmerkingen over karma weer eens geen reactie krijgen vanuit @jelle. Wat is jullie idee geweest over die karmatredes?
Het uitgangspunt is dat wie veel bijdraagt aan Tweakers, daarvoor moet worden beloond. Zoals chengbondkwok in "Het grote Tweakers Plus-topic" al toelichtte hebben we daarbij gekeken naar de hoeveelheid karma die iemand heeft, hoelang een gebruiker geregistreerd is, of deze gebruiker actief is en hoe deze verdeling eruitziet onder bestaande abonnees. We hebben verschillende scenario's uitgewerkt en zijn uiteindelijk tot deze tredes gekomen. De instaptrede staat op 5.000 omdat dit ook haalbaar is voor gebruikers die pas net zijn begonnen, maar wel al actief bijdragen. De stap naar de volgende trede is niet extreem groot en daarom een leuke incentive, je krijgt er immers 25% korting voor terug. De derde trede kent een forse korting en is daarmee bedoeld voor communityleden die echt veel bijdragen. Over het algemeen zien we dit ook gepaard gaan met een lange registratieduur (maar dat hoeft natuurlijk niet, je bepaalt zelf hoeveel je bijdraagt).
True schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:49:
offtopic:
Niet vergeten dat je er elke maand zo'n flut mailtje voor krijgt zelfs. :'( Moet je je voorstellen dat je elke maand van elke incasso een mailtje krijgt met het vooraf afgesproken bedrag 8)7
De automatische incasso's die we gaan aanbieden zijn zogenaamde "recurring payments", dus (als het goed is, verschilt misschien per bank?) krijg je éénmalig een aankondiging van incasso.
ID-College schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:32:
Komt er wel een zakelijk(e) factuur oid? Iets dat voldoet aan de btw-regels?
Ga ik uitzoeken en kom ik op terug!
magician2000 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:07:
Waarom volgt een mail naar Hardware Info abonnees pas na livegang? Niet om lullig te doen, maar die voelen zich mogelijk al genoeg genaaid ondertussen (ik wel in ieder geval). Nu worden ze ook nog later pas op de hoogte gebracht, alsof ze niet van belang zijn in dit geheel...
Ze zijn zeker van belang in dit geheel, maar we informeren ze graag wanneer ze ook daadwerkelijk actie kunnen ondernemen. Dat kan nu nog niet, daarom wachten we even tot de livegang.
hjs schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:49:
Ik heb gister toch zeker vijf minuten zitten zoeken hoe ik dan een nieuw abo eventueel kan afsluiten.

Maar niks, zal wel pas kunnen als het ingaat?
Was even benieuwd wat het me nu echt gaat kosten ivm karma punten en een supporters abo dat ik eerder dit jaar opgezegd heb.
Ja klopt, dat kan vanaf 22 juli als de nieuwe abonnementen live staan in de vernieuwde aboshop.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:48
jelle. schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Wat in elk geval verwerkt zit in de prijs van het Hero-abonnement, zijn de gemiste advertentie-inkomsten. Daar is de prijs mede op gebaseerd. Daarnaast zijn er nog een aantal andere features die de ene gebruiker misschien meer aanspreken dan de ander. Hier zijn we ons bewust van en zoals ik al zei in mijn reactie die je citeert, zal dat niet elke Supporter-abonnee evenveel aanspreken.

Uiteindelijk is ons doel om meer inkomsten te halen uit onze abonnementen. Met dat idee in het achterhoofd hebben we vorig jaar veel onderzoek uitgevoerd en één van de behoeftes vanuit de community die daaruit naar voren kwam, is exclusieve content. Na de lancering zullen we blijven onderzoeken hoe we in de toekomst meer waarde kunnen toevoegen aan de abonnementen. Exclusieve content is namelijk geen doel op zich, maar een middel. Met de nieuwe abonnementen en Tweakers Plus richten we ons specifiek op dit aspect.

[...]
Waarom het dan niet helemaal flexibel maken en ipv voorgemaakte abonnementen, de gebruiker opties laten samenstellen en laten inschakelen (en betalen) wat hij/zij zelf wil? Bijvoorbeeld:
  • advertentievrij €X
  • features uit karmastore €X
  • Onbeperkte toegang tot plus artikelen €X
  • elke X tijd goodiebag €X
  • ... €X
  • Eenmalige donatie zonder feature € [vul zelf je bedrag in]
Eventueel dan nog gecombineerd met iets als korting in de vorm van 'bij activering van >4 items (of > €Y) Z% korting)'

Dan is het elke persoon zijn eigen afweging wat hij wil geven voor betaald feature, minder features in een abonnement die de prijs opdrijft, maar waar die persoon geen interesse in heeft,...

Edit: ik ben voor het bekijken van de features die je krijgt bij abonnementen net nog eens gaan kijken naar https://tweakers.net/info/abonnementen/ . Daar staat bovenaan nog "Supporter vanaf €1 per maand", maar als ik dan doorklik is er geen enkele mogelijkheid om het aan €1 per maand te abonneren. Is dat dan geen oneerlijke reclame (of zelf bedrog)?

[Voor 9% gewijzigd door Mschamp op 18-07-2021 14:22]

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee