Ah dat zijn wel interessante inzichten waar ik niet van op de hoogte was. Zoals ik al zei heb ik me daar nooit zo mee bezig gehouden, maar tegelijkertijd onderschrijft dat ook wel dat door deze korting dat karma een hele andere lading krijgt dan de onschuldige e-penis vergelijkbaar met achievements in games.RoD schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:48:
[...]
@Tuttel heeft veel posts in niet-tech-fora gemaakt, wellicht dat dit er mee te maken heeft. Ik weet overigens de karma-berekening niet, dus dit is speculatie![]()
[...]
Dat is niet waar. De karma die je voor een FP-reactie krijgt, hangt af van de score. En als je een -1 krijgt, gaat je karma er zelfs op achteruit.
Hoe het op het forum precies zit weet ik overigens niet, wellicht dat de lengte daar meespeelt, maar de precieze karmaberekening is een beetje een mysterie dat weinig mensen weten...
Goed dat de FP moderatie scores worden meegewogen. Ten nadele van mezelf valt er ook best wat te zeggen dat posts in tech-fora hoger gewaardeerd worden. Het is immers ook een techsite in de steeds bredere zin van het woord (*kuch* "Terug naar de kern" *kuch*), maar begrijp dat je die onderwerpen meer wilt stimuleren dan bredere maatschappelijke onderwerpen. Echter met dat karma nu échte waarde vertegenwoordigd, vind ik dat daar ook wel wat meer transparantie over mag zijn. Nu snap ik dat je wilt voorkomen dat men het karma-systeem gaat bespelen, maar ik denk niet dat je het een blackbox moet houden van wat Tweakers nou écht waardeert aan bijdrages. (Blijkbaar is dat dus geen uitgebreide toelichting op het Europese innovatiebeleid of een analyse van vermogensongelijkheid in Nederland
[ Voor 6% gewijzigd door Tuttel op 16-07-2021 14:13 ]