Naar welke binnenlandse en buitenlandse voorbeelden hebben jullie tot nu toe gekeken?
Wat zien jullie zeker als slechte voorbeelden?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit topic is bedoeld voor discussie en vragen over Premium in het algemeen. Het andere topic is voor support bij de bèta als iets bijv. niet goed werkt of je een vraag hebt over de test specifiek. Beide topics worden in de gaten gehouden en geantwoord waar mogelijk. Houd er echter wel rekening mee dat dit niet à la minute gebeurt aangezien je je kan voorstellen dat we momenteel een hoop tegelijk moeten opvangen.The Zep Man schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:46:
T.net crew:
Volgens mij is het voor velen niet duidelijk dat er een apart topic is om vragen te stellen over Tweakers Premium. In welke topics (if any) zullen vragen (inhoudelijk) beantwoord worden?
[Voor 5% gewijzigd door Moonsugar op 01-12-2020 12:53]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
[Voor 3% gewijzigd door burnedhardware op 01-12-2020 13:20]
Dan wel graag een representabele groep (misschien zelfs wel alle active leden ?) er is nog teveel onduidelijk over deze specifieke groep "BETA testers".RobinNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:15:
Zoals @Resistor al zei, laat de beta testers de artikelen beoordelen op kwaliteit.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[Voor 23% gewijzigd door Jelv op 01-12-2020 15:45]
Doe de 1.50 nu eens bij bv 10 sites met een paywall, dat is 180 euro per jaar voor 10 sites.burnedhardware schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:19:
Bij een maandelijks bedrag van meer dan 1,50 ben je me gegarandeerd kwijt.
Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !
Er is geen specifieke groep beta testers. De beta test bestaat er uit dat premium artikelen de komende tijd wel als dusdanig worden aangemerkt, maar iedereen die is ingelogd ze gewoon kan lezen.ShadowBumble schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:20:
[...]
Dan wel graag een representabele groep (misschien zelfs wel alle active leden ?) er is nog teveel onduidelijk over deze specifieke groep "BETA testers".
Ik zou willen opperen maak iedere gebruiker beta tester, en laat ze de artikelen beoordelen na het lezen, of maak er een opt in van met de voorwaarde dat je bij ieder artikel ook feedback geeft. En dan niet via de comments maar met gewoon een formulier of iets anders creatief wat je erbij wilt verzinnen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik kan me eerlijk gezegd geen grote verandering binnen Tweakers herinneren die niet uiterst matig doordacht overkwam door gebrek aan communicatie, gebrekkige inhoudelijke communicatie of een simpelweg slecht doordachte implementatie. Het zit knalhard in de cultuur, ik denk niet dat het ooit nog veranderen gaat.Luca schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:39:
Waarom noemen jullie dit een beta? Jullie hebben volgens de faq nog niet eens een idee wat de prijs zal zijn en wat jullie met de bestaande abonnementen gaan doen. Er is blijkbaar dus een mogelijkheid dat de bestaande abonnementen gaan verdwijnen en het achter een paywall wordt gezet? Nice. Ik verwacht in dat geval minimaal 10 euro per maand.
Hell / 0
Het is geen verplichting en het gaat om extra artikelen. Als ik het goed lees blijft de huidige content, en komen er extra artikelen die achter een muurtje komen.Winkiller schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:26:
[...]
Doe de 1.50 nu eens bij bv 10 sites met een paywall, dat is 180 euro per jaar voor 10 sites.
Tel daarbij op, de kosten van je provider, en je kan voor je zelf een fund me actie starten.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Onder andere naar Golem.de, ComputerBase.de, PCGamesHardware.de, Heise.de en naar IEX.nl, VI.nl en FD.nl. 'Slechte voorbeelden' is moeilijk te zeggen omdat elke site vanuit zijn eigen positie de keuzes maakt.Ves schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:39:
Naar welke binnenlandse en buitenlandse voorbeelden hebben jullie tot nu toe gekeken?
Totaal lijkt het veel, maar als je voor die 10 sites wel zeg 4 uur per week kan lezen/kijken (lage schatting) is dat nog geen euro per uur gelezen, zet dat eens tegen elke andere willekeurige bezigheid af.Winkiller schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:26:
[...]
Doe de 1.50 nu eens bij bv 10 sites met een paywall, dat is 180 euro per jaar voor 10 sites.
Tel daarbij op, de kosten van je provider, en je kan voor je zelf een fund me actie starten.
Hell / 0
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik vind de paywalls geen goed idee, kijk naar mijn voorbeeld. Als elke website dit gaat doen wordt het onbetaalbaar naast alle vaste lasten. Maar ik begrijp het wel hoor, de Telegraaf is juist mijn voorbeeld. Bijna alles wat er toe doet is inmiddels verdwenen achter een paywall en op straat vallen ze ons lastig om je een gratis krantje met kans op een leuke prijs + een abonnement aan te smeren. Volgens mij zijn ze hier een beetje vergeten wie Tweakers op de internetkaart van Nederland heeft gezet.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:38:
[...]
Het is geen verplichting en het gaat om extra artikelen. Als ik het goed lees blijft de huidige content, en komen er extra artikelen die achter een muurtje komen.
Je bent een ingelogd lid, dus je kunt nu gewoon meelezen. Ik kijk eerst even wat het is, voordat ik een prematuur oordeel ga vellen.
En het is net als elke media dienst (Disney, Netflix, Telegraaf,AD, etc), aan het einde van de maand moeten ze geld overhouden om alles en iedereen te betalen. Vind je het niets, dan neem je geen abonnement.
Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !
[Voor 30% gewijzigd door FirePuma142 op 01-12-2020 13:51]
[Voor 25% gewijzigd door RoamingZombie op 01-12-2020 14:08]
Ninety percent of everything is crap.
Gamers Nexus is inderdaad een toonvoorbeeld hoe het moet, alle basis content is voor iedereen beschikbaar, ze hebben echt kennis van zaken, rectificeren fouten, investeren in de kennis en apparatuurSenaxx schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:45:
Tweakers heeft een aardig kritisch publiek. Ik ben dan ook wel benieuwd tijdens de beta periode of die hele hoge standaard gehaald gaan worden. Dat er echt nieuwe artikelen zijn die we tot op heden nog niet gezien hebben en dus de moeite waard zijn om voor te betalen.
Voor mij persoonlijk consumeer ik tegenwoordig veel meer informatie en tech via video. Gamers Nexus is daarbij voor mij een voorbeeld van die echt de diepgang in gaat en transparant is. Vind het prettig om het product op video te zien om er een goed beeld van te krijgen i.p.v. de strakke marketing fotos van het product. Is dit ook een uitgangspunt van de premium artikelen?
Hell / 0
Goed voorbeeld van een tech niche kanaal. Tweakers wil weer terug naar die niche. Met @Eric van Ballegoie hebben ze zeker de kennis, misschien moet Eric z'n haar wat laten groeien haha. Daarnaast is dat kanaal volgens mij een éénmanskanaal met 8000 dollar patreon support per maand. Dat kan een mooi doel zijn van premium.Senaxx schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:45:
Tweakers heeft een aardig kritisch publiek. Ik ben dan ook wel benieuwd tijdens de beta periode of die hele hoge standaard gehaald gaan worden. Dat er echt nieuwe artikelen zijn die we tot op heden nog niet gezien hebben en dus de moeite waard zijn om voor te betalen.
Voor mij persoonlijk consumeer ik tegenwoordig veel meer informatie en tech via video. Gamers Nexus is daarbij voor mij een voorbeeld van die echt de diepgang in gaat en transparant is. Vind het prettig om het product op video te zien om er een goed beeld van te krijgen i.p.v. de strakke marketing fotos van het product. Is dit ook een uitgangspunt van de premium artikelen?
[Voor 7% gewijzigd door Jelv op 01-12-2020 13:55]
Kijk eens aan, nieuwe redacteuren en freelancers.Daarnaast gebeurt er zoveel op techgebied, dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding, en met unieke informatie die je niet elders leest. Daar investeren we in. Met een uitbreiding van de redactie met nieuwe redacteuren en freelancers, en met aanpassingen in onze werkwijze.
Het lijkt er dus op dat de kwaliteit wordt verbeterd: geweldig! Maar hoe zorgen jullie ervoor dat de kwaliteit daadwerkelijk verbetert? Jullie geven duidelijk aan wat jullie visie is, maar niet wat is jullie policy hiervoor is en hoe jullie dit willen bereiken. Ik denk dat succes van premium staat of valt met deze twee vragen, want ik kan me wat topics herinneren waaruit blijkt dat de kwaliteit nog heel ver van optimaal is. Al was het al vanwege de grote hoeveelheid commentaar in de comments van een nieuwsartikel of de hoeveelheid berichten in Geachte Redactie en Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45.Premium blijft niet beperkt tot nieuws, we willen jullie ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews.
[Voor 5% gewijzigd door Frozen op 01-12-2020 14:31]
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Je kan hem ook gewoon in de bibliotheek lezen. Zelfde content, maar dan gratis.Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:54:
Even ter vergelijking: Ik lees thuis de EW (vroeger Elsevier). De rekening voor de komende 6 maanden viel op de mat: 150 euro. Voor een blad dat ik eens in de week ontvang. Waarvan de content me soms meer aanspreekt (politiek) dan anders (beste ziekenhuizen 2020). Ik lees het blad in een uurtje uit. Dat is duur betaald.
Judging a person does not define who they are, it defines who you are.
Het gaat nu nog om extra artikelen. Het is vooral de glijdende schaal waar men zich zorgen over maakt. Al velen hebben bijvoorbeeld de Telegraaf en het AD genoemd waarbij het volkomen duidelijk is wat het doel is met het kleinschalig opstarten van een betaalmuur.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:38:
[...]
Het is geen verplichting en het gaat om extra artikelen. Als ik het goed lees blijft de huidige content, en komen er extra artikelen die achter een muurtje komen.
Je bent een ingelogd lid, dus je kunt nu gewoon meelezen. Ik kijk eerst even wat het is, voordat ik een prematuur oordeel ga vellen.
En Tweakers komt nu dus geld tekort? Want als er geld genoeg is dan is die betaalmuur dus niet nodig.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:38:
En het is net als elke media dienst (Disney, Netflix, Telegraaf,AD, etc), aan het einde van de maand moeten ze geld overhouden om alles en iedereen te betalen. Vind je het niets, dan neem je geen abonnement.
Dit is ook toepasbaar op zogenaamde 'dossiers' (een reeks van artikelen of artikelen in verschillende delen). Dan kan je een dossier kopen.Jammer maar ik snap het ook wel van de andere kant. Al ben ik niet zo fan van een abonnement waarbij je ook nog eens moet betalen voor artikels die voor jou misschien minder interessant zijn. Wat van een optie met credits? Dat je bijvoorbeeld credits koopt en dat je dan toegang tot een premium artikel kunt kopen met je credits? Zo betaal je wat je zelf wilt lezen, zonder de verplichting van een abonnement.
Want het huidige verdienmodel van Tweakers is onvoldoende? De advertenties, huidige abonnementen, Pricewatch, en niet te vergeten, het slopen van hardware.info en daarmee bespaarde overhead kosten zijn ontoereikend? Wat een slecht argument zeg.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:38:
[...]
Volgens mij zijn dat de minste kosten bij het maken van een krant/magazine. Maar ik snap wel dat het gevoel iets tastbaars in handen te hebben je meer aanspreekt om ervoor te betalen.Terrestrial schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:59:
Een magazine of krant is een ander verhaal, dat moet gedrukt worden en wordt bij mij thuis bezorgd.
Die heb ik nog niet gezien, de primeur is een niemendalletje over Wifi6. Ik betaal graag voor content, ik betaal voor NRC, FTM en De Correspondent om er maar een paar te noemen. Premium labelen betekent premium leveren.Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:54:
En goede hardcore Twekaers content voor de betalende liefhebber?
[Voor 9% gewijzigd door Jelv op 01-12-2020 15:36]
[Voor 99% gewijzigd door Hmmbob op 01-12-2020 14:05. Reden: Beter in andere topic]
ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!
Thanks, in feite is dus "iedere ingelogde gebruiker" beta testerOrion84 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:32:
[...]
Er is geen specifieke groep beta testers. De beta test bestaat er uit dat premium artikelen de komende tijd wel als dusdanig worden aangemerkt, maar iedereen die is ingelogd ze gewoon kan lezen.
Daarmee krijg je dus vanzelf ook een beeld van het soort artikelen dat als premium aangemerkt zal worden. En kan eenieder daar dus ook feedback op geven.
Dit viel mij ook al op, ik had eerst wel de poll of je geld hiervoor over had en een soort slider, maar na refreshen was deze opeens "weg".Cas schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:50:
reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
[Afbeelding]
Klopt het dat niet elke gebruiker deze poll te zien krijgt?
[Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 01-12-2020 14:07]
Ik kreeg hem ook niet te zien. Nogmaals de vraag richting de crew; wat meten jullie nu eigenlijk? Deze vraag stellen aan iemand met een Hero of Elite abonnement geeft sowieso een vertekend beeld op. Die persoon betaald immers al voor z'n Tweakers abonnement, dus het lijkt me sterk als deze personen zeggen 'Jazeker wil ik hier óók nog voor gaan betalen'.Cas schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:50:
reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
[Afbeelding]
Klopt het dat niet elke gebruiker deze poll te zien krijgt?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ze zijn net bezig. Wel fijn dat je in staat bent om binnen een paar uur en met 1 artikel het hele concept te beoordelen.FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:04:
[...]
Die heb ik nog niet gezien, de primeur is een niemendalletje over Wifi6. Ik betaal graag voor content, ik betaal voor NRC, FTM en De Correspondent om er maar een paar te noemen. Premium labelen betekent premium leveren.
No offence, maar als eerste Premium artikel verwacht ik een knaller, om mensen warm te maken voor Premium. Dit artikel is letterlijk 5,5 A4tjes lang (1586 woorden om precies te zijn). Dat heb je binnen een minuutje of 5-8* wel gelezen hoor.Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
Ze zijn net bezig. Wel fijn dat je in staat bent om binnen een paar uur en met 1 artikel het hele concept te beoordelen.
[Voor 14% gewijzigd door Freekers op 01-12-2020 14:11]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
[Voor 29% gewijzigd door Pathogen op 01-12-2020 14:38]
Ze zijn net bezig? Ik denk dat dit al een tijdje aan de gang (op de achtergrond) is en niet even afgelopen vrijdag bij de borrel is besloten. Je mag toch gaan verwachten als je zoiets groots aankondigt je dan ook meteen een heel goed artikel gaat neerzetten wat iedere twijfelaar over de streep zou moeten trekken.Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
[...]
Ze zijn net bezig. Wel fijn dat je in staat bent om binnen een paar uur en met 1 artikel het hele concept te beoordelen.
Nou rustig maar, het topic staat er net een paar uur. Je weet wat de F in FAQ betekent toch? De bèta duurt wel even dus er kunnen gedurende de periode nog een hoop vragen worden verzameld.stuiterveer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:50:
Sorry, maar dit is geen beta. Jullie zijn het hele plan nog aan het uitwerken, terwijl een beta meer is om te kijken of alles juist verloopt en of er nog laatste aanpassingen moeten worden gedaan. De huidige FAQ is karig, en de vragen die hier worden gesteld worden vooralsnog niet beantwoord. Dat roept weer frustratie en speculatie op van de mensen op het platform, waar ook niet op wordt ingegaan. Mijn vraag is om de streep voor nu door dat hele premium te trekken, tot jullie op z'n minst de basis uitgedacht hebben en jullie in staat zijn om vragen beter te beantwoorden dan met een "dat weten we nog niet".
Het gaat om de weg die je inslaat. Alleen als je kijkt naar dit topic. "We willen graag weten wat je denkt" en wat ontbreekt is "het maakt vrij weinig uit, we gaan er toch wel mee door". Die weg zijn ze namelijk al ingeslagen bij de introductie van abonnementen.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:38:
[...]
Op de achtergrond zijn ze er al langer mee bezig, zie dit topic: Premium badge bij sommige FP artikelen?Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
[...]
Nee, een eerste indruk maak je maar één keer.Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
[...]
Het is een of ander dom smilie ding die door een externe partij wordt gehost. Ik krijg hem wel te zien en heb hem al zo'n 10 keer ingevuld. Blijkbaar zit er nergens een controle op of je hem al had ingevuld.Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:04:
[...]
Ik kreeg hem ook niet te zien. Nogmaals de vraag richting de crew; wat meten jullie nu eigenlijk? Deze vraag stellen aan iemand met een Hero of Elite abonnement geeft sowieso een vertekend beeld op. Die persoon betaald immers al voor z'n Tweakers abonnement, dus het lijkt me sterk als deze personen zeggen 'Jazeker wil ik hier óók nog voor gaan betalen'.
Ik hoor steeds het woord 'beta-test' maar wát testen jullie nu precies? Of de badge goed wordt weergegeven?
Ah, dan wordt ie vast geblocked door Adguard of uBlock. Helaas!3raser schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:12:
Het is een of ander dom smilie ding die door een externe partij wordt gehost. Ik krijg hem wel te zien en heb hem al zo'n 10 keer ingevuld. Blijkbaar zit er nergens een controle op of je hem al had ingevuld.
Tweakers is al veel langer een bedrijf met winstoogmerk dan dat jij een account hebtDR!5EQ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:10:
[...]
Het gaat om de weg die je inslaat. Alleen als je kijkt naar dit topic. "We willen graag weten wat je denkt" en wat ontbreekt is "het maakt vrij weinig uit, we gaan er toch wel mee door". Die weg zijn ze namelijk al ingeslagen bij de introductie van abonnementen.
Het probleem met deze stap is dat dit helemaal geen extra content is en er voor de rest niks veranderd. Complete lariekoek. Er gaat content die normaal gratis is achter een betaalmuur. Je moet haast gek zijn om dat niet in te zien.
Het is wachten tot de rest ook achter een betaalmuur verdwijnt. Dus je kunt kijken wat je wilt, we weten allebei welke kant dit op gaat.
Velen van ons kennen tweakers al heel lang en zoals er meer zeggen staat het haaks op wat tweakers ooit was. Maar dat argument mag niet meer. Ik vind het niks dat tweakers of welk andere website met dergelijke opzet een winstgevend bedrijf in wording is.
Ik zeg nog niet gezien. Ik geloof niet dat ik het hele concept al overboord heb gegooid.Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:06:
[...]
Wat vind je precies teleurstellend? Dat dit voorbereid is? Uiteraard is er enige voorbereiding nodig als je zoiets online zet.Mschamp schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:10:
[...]
Op de achtergrond zijn ze er al langer mee bezig, zie dit topic: Premium badge bij sommige FP artikelen?
Als je dat in rekening brengt vind ik het zeer teleurstellend
Juist wel, dat doen we hier dagelijks. De kwaliteit vd frontpage wordt gewaarborgd door de users. Spellingscontrole, fouten in een artikel, er wordt gemeld als er meer info is, moderatie, enzovoorts. Wordt allemaal gratis gedaan door de gebruikers van dit forum.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:14:
Content maken is nou eenmaal niet gratis, en zoals aangegeven maakt dit ook weer extra investeringen mogelijk.
[Voor 5% gewijzigd door Koenoe op 01-12-2020 14:19]
Judging a person does not define who they are, it defines who you are.
De mate waarin het al uitgewerkt is: nog geen idee van prijs, combinatie met huidige abonnementen, de eerste indruk van het artikel, ... Zoals eerder gezegd door anderen: een eerste indruk maak je maar 1 keer.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:15:
[...]
Wat vind je precies teleurstellend? Dat dit voorbereid is? Uiteraard is er enige voorbereiding nodig als je zoiets online zet.
Wat voor investeringen? Misschien zitten de gebruikers hier helemaal niet op te wachten. Wat voor een bedrag hebben jullie nodig zodat jullie de investeringen kunnen maken?RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:14:
[...]
Content maken is nou eenmaal niet gratis, en zoals aangegeven maakt dit ook weer extra investeringen mogelijk.
Dus de comments blijven altijd inzichtelijk voor iedereen ? Anders is die content namelijk wel gratisRoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:14:
[...]
Overigens gaat Premium natuurlijk wel door, maar daarmee kunnen we natuurlijk wel kijken of er nog aanpassingen gedaan moeten worden om het beter bij de behoeften te laten aansluiten.
Ben ik met je eens, maar waar ik over val is niet dat de vragen nog niet in de FAQ staan, maar dat ze uberhaupt nog niet beantwoord worden. In plaats daarvan krijgen we enkel "dat gaan we nog beoordelen aan de hand van feedback" terug.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:10:
[...]
Nou rustig maar, het topic staat er net een paar uur. Je weet wat de F in FAQ betekent toch? De bèta duurt wel even dus er kunnen gedurende de periode nog een hoop vragen worden verzameld.
Het probleem is dat een opiniepeiling wordt uitgevoerd aan de hand van incomplete informatie. Ondertussen wordt van ons wel gevraagd "wat ben je bereid te betalen"? Sterker nog, de opties die je aan de hand van het eerste premium artikel krijgt gaan niet lager dan "< 1 euro". Deze gekleurde opties geven me aan dat er dus hoe dan ook naar premium gewerkt gaat worden, ook al zou de algemene consensus "nee" zijn bij de leden. En met de huidige staat van gebrek aan informatie over het plan ten opzichte van hoeveel er al naartoe gestuurd gaat worden ben ik niet bereid ervoor te betalen. Sterker nog, aangezien dit ook lijkt te zijn om advertentiekosten te dekken als ik sommige mensen moet geloven, weet ik niet waar ik dan nog een abonnement voor zou hebben. En premium zie ik op dit moment ook geen waarde in voor mezelf.En waarom zou een bèta niet gebruikt mogen worden om vragen te beantwoorden zoals wat te doen met bestaande abonnementen en wat het prijspeil moet worden? Het lijkt mij juist een goede zaak voor de levensvatbaarheid als dit soort dingen in de praktijk worden getest
Wow, wat een stel goede argumenten. Kudo's. Werpt mn hele reactie omver.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:14:
[...]
Tweakers is al veel langer een bedrijf met winstoogmerk dan dat jij een account hebtOverigens gaat Premium natuurlijk wel door, maar daarmee kunnen we natuurlijk wel kijken of er nog aanpassingen gedaan moeten worden om het beter bij de behoeften te laten aansluiten.
Dat is al vaker gezegd, maar concreet heb ik dat niet tot uiting zien komen. Althans, ik heb er geen verschil van gemerkt. Nu lijkt het er gewoon op dat hardware.info de nek is omgedraaid “voor verbeteringen en investeringen”, om vervolgens sommige van die content (de kwantiteit is enorm omlaag gegaan, de kwaliteit niet verhoogd.) plus normale Tweakers artikelen die er altijd al waren hier achter een Paywall knikkeren “voor investeringen”?RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:14:
[...]
en zoals aangegeven maakt dit ook weer extra investeringen mogelijk.
[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 01-12-2020 14:30]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Oók de interesses van de Tweaker veranderen binnen het tech spectrum. Was ik 12 jaar gelden nog druk met het overclocken van mijn GPU en het inbouwen van waterkoeling, tegenwoordig ben ik juist drukker met 3d printing. Ik voel net als jij de weemoed naar die 'oude' onderwerpen en ik ben blij dat er nog steeds een hoop interesse is in GPU techniek, maar het is wel een realiteit die wij (en dus ook Tweakers) zich moet aantrekken. Kijk naar een forum als Xtremesystems of naar Martin's Liquid Lab. Er zal ook op Tweakers altijd een plaats voor 'onze' onderwerpen zijn, maar andere onderwerpen hebben aan populariteit gewonnen.Paprika schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:16:
Er was een tijd dat het Tweaking gedeelte van het forum een van de actiefste onderdelen was van het forum. Inmiddels is het Overclocking gedeelte dood en zit het Tweaking onderdeel overvol met IFTTT, drones en 3D printing. De rest van de massa zit tegenwoordig in topics met het helpen van anderen met hun internet en Windows problemen, televisie aankopen en console gaming. Eens per 2 jaar heb je dan nog de hardware levertijden draadjes waar in amper 2 maanden tijd al meer berichten worden geplaatst dan de inhoudelijke topics van die onderdelen in 5 jaar tijd.
Ik ben benieuwd op welk soort bezoeker deze 'premium' artikelen gericht gaan zijn. Zelf durf ik wel een gokje te wagen...
Even niets...
Absoluut. Er valt tegenwoordig ook niet zo ontzettend veel meer te winnen. De dagen van 50-100% winsten zijn dan ook al lang voorbij, maar waarom zou ik gaan betalen voor een boel premium artikelen waarvan ik op voorhand al weet dat het merendeel onderwerpen gaat bevatten die niet aan mij besteed zijn.Ed_L schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:29:
[...]
Oók de interesses van de Tweaker veranderen binnen het tech spectrum. Was ik 12 jaar gelden nog druk met het overclocken van mijn GPU en het inbouwen van waterkoeling, tegenwoordig ben ik juist drukker met 3d printing. Ik voel net als jij de weemoed naar die 'oude' onderwerpen en ik ben blij dat er nog steeds een hoop interesse is in GPU techniek, maar het is wel een realiteit die wij (en dus ook Tweakers) zich moet aantrekken. Kijk naar een forum als Xtremesystems of naar Martin's Liquid Lab. Er zal ook op Tweakers altijd een plaats voor 'onze' onderwerpen zijn, maar andere onderwerpen hebben aan populariteit gewonnen.
Als je ziet hoe de markt aan het evolueren is dan denk ik dat binnen dit en 3 jaar zowat alles wat geen nieuwsartikel is achter die paywall zal verdwijnen met af en toe een lokkertje om mensen te tonen: kijk eens wat je kan zien als je premium neemt. Vandaag krijgt het nog het label extra content mee, maar als het eerste artikel een voorproefje is van die extra content, dan zie ik echt de meerwaarde niet in om eerlijk te zijn.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:38:
[...]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Het probleem is dat het een plan is dat al doorgedrukt is, dus je moet minimaal iets willen betalen. Ik had al om hetzelfde gevraagd, maar ik denk niet dat die optie er gaat komen.markisoke schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:31:
Is het een optie om onder de slider die vraagt wat je per maand zou willen betalen een extra checkbox toe te voegen met iets als: Ik ben niet bereid te betalen voor artikelen.
Als ik nu die survey invul dan zou mijn antwoord zijn dat ik er wel voor zou willen betalen maar niet veel. En dat wil ik niet.
Dat is een terechte vraag. Tweakers wil zich verdiepen juist voor de echte techliefhebber. Deze beta is een mooie periode om te testen of het iets voor jou is of niet.Paprika schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:34:
[...]
Absoluut. Er valt tegenwoordig ook niet zo ontzettend veel meer te winnen. De dagen van 50-100% winsten zijn dan ook al lang voorbij, maar waarom zou ik gaan betalen voor een boel premium artikelen waarvan ik op voorhand al weet dat het merendeel onderwerpen gaat zijn die niet aan mij besteed zijn.
Helemaal mee eens, ik ben om die reden eerst ook Hero abonnee geworden en daarna Elite. Vanwege het idee dat je Tweakers financieel support om hun dingen te kunnen doen, je wat leuke goodies krijgt en vooral ook de abodagen.FireDrunk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:29:
Ik denk dat ik liever niet betaal voor content, maar betaal voor het idee achter Tweakers.
Ik denk dat ik liever betaal voor iets 'leuks', zodat met mijn geld content gemaakt kan worden voor jongeren die nog niet zoveel van computers weten, en enthousiast worden van leuke artikelen.
Het 'verstoppen' van goede technische journalistiek achter paywalls, zorgt ervoor dat de gemiddelde leeftijd die een artikel gaat lezen, waarschijnlijk (behoorlijk) stijgt. Dat lijkt mij persoonlijk onwenselijk.
Ik zou graag jongeren willen inspireren met wat het Forum brengt, ik ben dan ook behulpzaam als mensen hulp vragen. Het geeft mij persoonlijk voldoening dat ik mijn kennis kan delen.
Als alle 'die-hard' tech kennis achter een betaalmuur gaat zitten, zou dat behoorlijk zonde zijn denk ik.
Hetzelfde zie je gebeuren met dingen als PubMed (een medische database voor scholieren en afgestudeerden). In de praktijk zitten er 2 slagen volk op: Studenten (want school betaalt de licentie), en Academici (want school/instelling betaalt de licentie). Gewone 'stervelingen' (artsen / medisch personeel) zit er amper op, want een persoonlijke licentie kost honderden euro's per jaar. Dat doet niemand.
Met andere woorden, je houdt je eigen 'elite'.
Ik zie meer heil in het 'lokken' van betalende leden met leuke goodies.
Merchandise die beperkt is tot leden. Badges dat je al x jaren supporter bent van Tweakers.
Badges dat je al meer dan x keer het goede antwoord op een forumvraag gesteld hebt (en die badge kan je alleen krijgen als je betalend lid bent).
Dat soort dingen...
Met die bushokjes en radioreclames zijn ze gestopt om weer dichter tot de core van de T.net community te komen. (Plus dat iemand die je website gehoord heeft van een bushokje/radioreclame echt niet gaat betalen voor Premium).Pathogen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:32:
Ja, vroeger hing Tweakers niet in bushokjes, en waren er geen radioreclames. Maar of dat nou echt waardevolle investeringen zijn waar ik aan zou willen meebetalen... Nope.
Neuh hoor, ik hoor gewoon nog Black Friday reclames deze weekFreekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:39:
[...]
Met die bushokjes en radioreclames zijn ze gestopt om weer dichter tot de core van de T.net community te komen. (Plus dat iemand die je website gehoord heeft van een bushokje/radioreclame echt niet gaat betalen voor Premium).
Ooh, echt? Didn't knowPathogen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:40:
[...]
Neuh hoor, ik hoor gewoon nog Black Friday reclames deze week
Tuurlijk, er moet geld binnen komen. Personeel en vaste lasten moeten betaald worden. Maar de mate waarin er geld binnen geharkt wordt (of moet worden) is van vele factoren afhankelijk. Wil je bijvoorbeeld slechts kosten dekkend zijn of wil je de tegenvallende resultaten van andere labels wegpoetsen zodat je nog wat dividend uit kunt keren?RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:14:
[...]
Tweakers is al veel langer een bedrijf met winstoogmerk dan dat jij een account hebtOverigens gaat Premium natuurlijk wel door, maar daarmee kunnen we natuurlijk wel kijken of er nog aanpassingen gedaan moeten worden om het beter bij de behoeften te laten aansluiten.
Ik denk persoonlijk (maar ik ben geen expert op dat vlak) dat als Tweakers het premium plan wil doorzetten, ze ook moet bedenken hoe ze bepaalde gebruikers kan belonen voor hun bijdragen en dat ze transparant moet zijn over haar inkomsten en uitgaven.Content maken is nou eenmaal niet gratis, en zoals aangegeven maakt dit ook weer extra investeringen mogelijk.
Als de extra link inkomsten van die periode de kosten oversteigen van de reclame zie ik geen probleem, wie weet wie er nog t.net ontdekt.Pathogen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:40:
[...]
Neuh hoor, ik hoor gewoon nog Black Friday reclames deze week
Hell / 0
Dat vind ik ook. Een verschil is ook dat, met alle respect, veel artikelen simpelweg een vertaling met eigen draai zijn van de artikelen van andere nieuwsbronnen. Er is originele content, begrijp me niet verkeerd, maar een groot deel is dat niet. Daar is het juist de community die de meerwaarde levert. Die belangrijke toevoegingen maken, nuances, diepe achtergrond informatie, inside info, zelf onderzoek doen en dit in de comments publiceren en ga zo maar door. Dat is de werkelijke kracht van Tweakers naar mijn mening; vaak niet de artikelen zelf, maar de input van de community en de discussie die daar soms ontstaan. (Soms is dat ook minder leuk natuurlijk, gepolariseerde/controversiële onderwerpen ed).RiDo78 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:42:
[...]
En het verschil met Tweakers versus een krant als AD of Telegraaf is dat Tweakers nog altijd in eerste instantie een community beweert te zijn. Als dat waar is dan zou een gemiddelde gebruiker met zijn/haar karma zijn 'Premium' moet kunnen bekostigen. Ben jij actief voor ons? Dan zijn wij actief voor jouw. Simpel voor wat hoort wat principe.
[Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 01-12-2020 15:05]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Leuk dat je de cookiewall noemt. Dit Premium initiatief was voor mij de directe aanleiding om eerder vandaag op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens een tip over de cookiewall in te dienen._Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:58:
Ik begrijp heel goed dat Tweakers geld wil en moet verdienen. Of een paywall dat resultaat oplevert: geen idee. Wat ik wel weet is dat na het negeren van de AVG over de cookiewall dit weer eens iets is wat gewoon door DPG door de strot geduwd wordt. Een fatsoenlijke darkmode is er echter nog steeds niet.
Voor mij betekent dit dat vanaf de dag dat de paywall aan gaat ik de FP gewoon niet meer bezoek. Dan hou ik het wel bij het forum en de pricewatch (als die tenminste klopt...) en ga ik voor m'n technieuws wel naar Nu.nl.
Deze 'premium' artikelen kun je in videovorm zo op gerenommeerde youtubekanalen vinden. Aanpak zal wellicht iets anders zijn, maar een bitwit, jayz2cents en vele andere kanalen zijn vaak uitgebreider in hun aanpak. En zelfs Linus en HardwareCanucks moet je niet uitvlakken. En dat allemaal zónder betaalmuur._Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:58:
Ik begrijp heel goed dat Tweakers geld wil en moet verdienen. Of een paywall dat resultaat oplevert: geen idee. Wat ik wel weet is dat na het negeren van de AVG over de cookiewall dit weer eens iets is wat gewoon door DPG door de strot geduwd wordt. Een fatsoenlijke darkmode is er echter nog steeds niet.
Voor mij betekent dit dat vanaf de dag dat de paywall aan gaat ik de FP gewoon niet meer bezoek. Dan hou ik het wel bij het forum en de pricewatch (als die tenminste klopt...) en ga ik voor m'n technieuws wel naar Nu.nl.
Eindelijk het Tweakers-Plus gedrocht weg *O*
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ads is 1, wat denk je van al die trackers? Die zullen door 'De juristen van het moederbedrijf' vast niet gezien worden als ads.NMe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:07:
Wacht even. Ik stap hier wat later in dus ik heb vast dingen gemist, maar begrijp ik nou goed dat abonnees niet per se toegang krijgen tot Premium-artikelen en dat er nog steeds reclame getoond wordt bij zo'n artikel? Dat lijkt me ronduit belachelijk: als ik al letterlijk betaal voor de content wil ik niet dat dan alsnog ook mijn privacy op straat ligt middels ads. En als ik al betaal voor Tweakers d.m.v. een abo is het belachelijk als ik dan niet alle content mag lezen.
Ah ja, Linus is een prachtig voorbeeld. Die krijgt het blijkbaar toch zonder paywall voor elkaar om een behoorlijk goed draaiend imperium te hebben.Danny schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:03:
[...]
Deze 'premium' artikelen kun je in videovorm zo op gerenommeerde youtubekanalen vinden. Aanpak zal wellicht iets anders zijn, maar een bitwit, jayz2cents en vele andere kanalen zijn vaak uitgebreider in hun aanpak. En zelfs Linus en HardwareCanucks moet je niet uitvlakken. En dat allemaal zónder betaalmuur.
Wel jammer om te zien dat tweakers dit pad van hun investeerders moet bewandelen. Geeft maar weer eens aan dat de grote mediabedrijven geen ruk geven om de userbase, community of algehele waarden van de makers van de site en gewoon dit soort wanstaltige zooi forceert. Ik had na 21 jaar tweakers nooit verwacht dit nog mee te moeten maken
[Voor 39% gewijzigd door _Mystikal_ op 01-12-2020 15:11]
Geen idee, ik heb geen inzicht in de financiënZaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:02:
[...]
Want het huidige verdienmodel van Tweakers is onvoldoende? De advertenties, huidige abonnementen, Pricewatch, en niet te vergeten, het slopen van hardware.info en daarmee bespaarde overhead kosten zijn ontoereikend? Wat een slecht argument zeg.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Daarentegen is tweakers.net wel goed te bezoeken zonder overdreven en storende advertenties die de leesbaarheid beinvloeden. Geld verdienen aan unieke content is op verschillende manieren mogelijk en een abonnement is zo gek nog niet. Er zijn ook groepen mensen die graag betalen voor content en als klant beter behandeld worden, graag voor gemak betalen. Anderen hebben meer tijd en vinden gratis belangrijker dan leesbaarheid en inhoud.Danny schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:03:
[...]
Deze 'premium' artikelen kun je in videovorm zo op gerenommeerde youtubekanalen vinden. Aanpak zal wellicht iets anders zijn, maar een bitwit, jayz2cents en vele andere kanalen zijn vaak uitgebreider in hun aanpak. En zelfs Linus en HardwareCanucks moet je niet uitvlakken. En dat allemaal zónder betaalmuur.
Wel jammer om te zien dat tweakers dit pad van hun investeerders moet bewandelen. Geeft maar weer eens aan dat de grote mediabedrijven geen ruk geven om de userbase, community of algehele waarden van de makers van de site en gewoon dit soort wanstaltige zooi forceert. Ik had na 21 jaar tweakers nooit verwacht dit nog mee te moeten maken
Welke poll?josvane schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:06:
Dan de poll ik kan niet aangeven dat ik niet wil betalen.
Nu ook niet hoor. Als abonnee kan je ads uitzetten, maar trackers niet._Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:08:
[...]
Ads is 1, wat denk je van al die trackers? Die zullen door 'De juristen van het moederbedrijf' vast niet gezien worden als ads.
Dat is niet hoe ik deze reactie van Arnoud lees. Als ik dat zo lees worden alle in-depth artikelen straks gemarkeerd als "Premium" en moet je er dus voor betalen. De site verliest dus gratis content omdat die achter een paywall wordt verstopt.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:09:
[...]
Geen idee, ik heb geen inzicht in de financiën
Maar het argument is dat je op termijn extra content krijgt tegen betaling. Daarvoor willen ze extra mensen inhuren, en dat kost geld.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wie zegt dat het bij Tweakers wel gebeurt? Je hebt als bedrijf natuurlijk niet de controle over mensen die besluiten van baan te veranderen, maar het is natuurlijk niet de intentie om mensen te verliezen. Of de kwaliteit voor jou voldoende blijkt te zijn, dat zal afwachten zijn. Maar daar heb je natuurlijk wel deze bètaperiode mooi de tijd voor om dat te beoordelenTmaster schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:59:
Ik ben niet zo lang geleden lid geworden van iex.nl premium Ook daar hebben ze in depth artikelen achter een paywall gezet. Er zitten daar paar uitstekende analisten tussen die hele goede analyses maken/schrijven. ik ben daarom lid geworden en voor een jaar betaald. Maar wat gebeurd er volgens.. die hele goede analisten die ik volg, gaan vervolgens weg en gaan voor een andere beleggingssite werken. Ergens voel ik mij hier in bedonderd. Ik heb net betaald en nu loopt hun personeel de deur uit..
Wie zegt dat dit niet bij tweakers gebeurd? Ik snap dat dit een verdien model is en het is heel eenvoudig om steeds meer achter die paypall te zetten om mensen te forceren om maar te betalen, maar dan moet je ook echt wel meerwaarde gaan bieden. Ik ben dus nog even sceptisch over de extra geboden kwaliteit en of deze kwaliteit door verloop van personeel ook gewaarborgd kan blijven.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details