Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste
Acties:
  • 354.794 views

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 17:11
Als je premium content wil leveren tegen betaling, denk ik dat je je moet richten op originele content die nergens anders beschikbaar is of kan zijn. Dan denk ik eigenlijk met name aan achtergrond artikelen met diepgaande interviews, fabrieken bezoeken, labs bezoeken, uitvinders en ontwikkelaars aan het woord laten etc. die andere sites niet zomaar hebben. Artikelen over zaken die ik op andere (engelstalige) sites of youtube kanalen tegenkom vind ik zelf niet echt premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-07 12:57
Aan dit soort constructies heb ik bij bijv. AD.nl best wel een hekel. Puur omdat ze je lokken met mooie titels en het artikel dan uiteindelijk vies tegenvalt.

Als ik echter kijk naar de laatste "achtergrond" artikelen die hier zijn verschenen voegen die zeker wel wat toe voor mij.
Lees makkelijk weg, zit genoeg diepgang in (maar ook weer niet te veel) en het houdt mij lekker actueel op alles wat er speelt op ICT (in breedste zin) vlak.

Ik ben best bereid er wat voor te betalen. Natuurlijk niet te veel maar een paar euro is prima te doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 22:59
evd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:24:
[...]

Als je zoiets roept, zet er dan een bron bij? Klopt namelijk niets van. Netto omzet van de pers groep was over 2019, 818 miljoen, maar netto winst (dus wat er over blijft na belasting en kosten etc etc SLECHTS 11.2 miljoen. Nogal een verschil ;)

Bron: company.info, officiële geconsolideerde jaarverslag van DPG Media B.V.

[Afbeelding]
Daar geloof ik als Vlaming geen zak van. DPG heeft eens het dubbele uitgegeven aan een contract voor 1 komiek en dat was zelf in een tijd waar het als mediagroep niet zo groot was als vandaag. De cijfers zullen niet volledig zijn.

En recent was er nog heel wat te doen - omdat DPG sterke politieke banden heeft met het rechts Vlaams Nationalistische NVA waardoor het aanzien wordt als de Fox/Murdoch in Vlaanderen met veel macht en invloed - vanuit de Vlaamse regering bijna 1 miljoen euro aan subsidies heeft gekregen in een tijdperk dat mensen in de zorg op hun kin mochten kloppen. En in die discussies ging het ook over de winst en de cijfers ken ik niet meer van buiten, maar het was zeker een veelvoud van die 12 miljoen euro maar weliswaar geen 130 miljoen euro winst.

Daarentegen DPG is DPG en het staat gekend om uit alles een slaatje te willen slaan. En het kent geen scrupules daarvoor is dat nu op journalistiek vlak of iets anders. Essentiële corona informatie of scaremongering related corona zaken werden steevast achter de plus betaalmuur geplaatst bij hun grootste krant en dat puur om mensen hun angst uit te buiten zodat men er geld aan kon verdienen.

Bij HLN was het in begin ook enkele diepgaande kwalitatieve (oxymoron bij HLN) artikelen achter de betaalmuur geplaatst maar nu zie je ook gewoon meer algemeen en zelf lokaal nieuws (wie is er nu ook weer vermoord hier in Roeselare?) achter die betaalmuur verschijnen.

Ik zie echt niet in wat tweakers.net zo speciaal maakt dat ze het hier anders zouden doen dan bij de rest van de publicaties. Op HLN verschijnen trouwens ook al T.net zaken dus die kruisbestuiving is er vandaag al. Niemand zou bij ons er raar van opkijken als die zaken ook achter de betaalmuur zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 467952

Neen, ik ben niet bereid om te betalen om sommige artikels te kunnen lezen. De adblocker blijft wel uitgeschakeld op Tweakers, daar mogen jullie gerust in zijn ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:11:
[...]

Dat is niet hoe ik deze reactie van Arnoud lees. Als ik dat zo lees worden alle in-depth artikelen straks gemarkeerd als "Premium" en moet je er dus voor betalen. De site verliest dus gratis content omdat die achter een paywall wordt verstopt.
Dat lijstje van @arnoudwokke is met de beste wil van de wereld niet te rijmen met
Maar daarnaast gebeurt er zo veel op techgebied dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding en met unieke informatie die je niet elders leest.

Daar investeren we in. Met een uitbreiding van de redactie met nieuwe redacteuren en freelancers en aanpassingen in onze werkwijze. Met Premium-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken, duiding toe te voegen. Premium blijft niet beperkt tot nieuws, we willen jullie ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews.
De verwachtingen zijn veel en veel te hoog geschapen. Prutswerk van de bovenste plank.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:39
Helaas wordt er niet een hele goede start gemaakt met de Wifi6e.
Dit is gewoon een normaal artikel.
Denk dat er goed over na gedacht moet worden. Het kan best wat mensen weg jagen. Heb zelf een beetje gevoel om te kijken naar andere tech sites.
Zelf denk ik dat het best kan slagen als er een gewoon artikel is en daar naar gelinkt wordt voor premium. En het Premium artikel naar het gewone artikel verwijs. Of het moet echt eigen artikelen/workshops/cursus zijn, bv. Bouwen van TrueNas server met docker Pihole/Website/enz.

Misschien is het ook wel handig om een soort van tegoed kopen. En dat je per artikel/workshop kan beslissen of je daar toegang voor koop. Of dat na een tijd het premium vervalt en dan als nog beschikbaar komt voor iedereen. Dan is het wel handig dat je het kan merken die je nog graag wilt lezen en dat je dan bericht voor krijg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 13:14
Nah. Ik ga niet ook nog betalen met geld. Betaal al met m’n privacy/kijken naar ads en door het gebruik van de pricewatch.

Dit isngewoon nog even het laatste duwtje om tweakers niet meer dagelijks te bezoeken voor nieuws wat ergens anders ook net zo makkelijk te krijgen is. Alleen dat jullie Nederlands zijn en nederlandstalig zijn, is natuurlijk wel wat waard. Maar dat houdt ergens op.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RiDo78 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:42:
[...]
En het verschil met Tweakers versus een krant als AD of Telegraaf is dat Tweakers nog altijd in eerste instantie een community beweert te zijn. Als dat waar is dan zou een gemiddelde gebruiker met zijn/haar karma zijn 'Premium' moet kunnen bekostigen. Ben jij actief voor ons? Dan zijn wij actief voor jouw. Simpel voor wat hoort wat principe.

Helaas is de 'community' langzaam maar zeker aan het vervagen en wordt Tweakers meer en meer een krantje met reactie mogelijkheid en een forum. Het optuigen van een betaalmuur is een behoorlijke schop in die richting. De kracht van de community zal hierdoor afnemen. Ik heb geen idee hoe groot de impact gaat zijn, maar hij zal er zeker zijn. Simpel voorbeeld? Er zijn genoeg artikelen waar 'iemand' uit de community in de comments nog extra diepgang (of zelfs correcties) van het artikel aanbrengt. Als die mensen niet bereid zijn om voor premium te betalen, zul je hun bijdragen ook kwijt raken.
Je beschrijft het erg goed. Ik ben ook benieuwd wat het plan van Tweakers (de organisatie) is met de community.

De reden dat velen hier komen, is vanwege de community Tweakers. De content van de redactie is voor velen vaak slechts een opstap tot een veel bredere discussie. Hoe vaak zie je dat de meest waardevolle content niet in het artikel, maar in de reacties staat? Of in de daaropvolgende discussies op het forum?

Er zijn hier zoveel gebruikers met enorme kennis en ervaring. Je kunt voor bijna alle tech en elektronica en alles daaromheen hier terecht. Ik denk dat een groot deel van de bezoekers dat waardeert en juist daarom telkens terugkeert. Juist deze community heeft ervoor dat Tweakers (de website) zo groot is geworden. Hoe denk Tweakers (de organisatie) deze community te waarborgen, wanneer artikelen achter een paywall dreigen te verdwijnen? Je split daarmee de (core) community in tweeen. Wat behoedt Tweakers om de zoveelste tech website van het internet te worden? Welke waarborgen krijgt de community dat de gratis versie op niveau blijft en niet alles straks achter een paywall verdwijnt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik mis in jullie voorwaarden en FAQ totaal het privacy aspect.

Stoppen jullie ook met tracking als ik voor een abonnement betaal? Of is het voor jullie fijn dat je nu ook een naam en adres hebt bij het advertentieprofiel?

Is anonieme betaling via bijv. Bitcoins mogelijk? Of hebben jullie per se een naam en adres nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:22

arnoudwokke

Redacteur
Dat lijstje van @arnoudwokke is met de beste wil van de wereld niet te rijmen
Wij werken op de nieuwsredactie al een tijdje volgens het nieuwe rooster waarin ruimte is voor Premium. Ja, dat was gratis afgelopen paar weken, maar dat is iets heel recents. Díe artikelen gaan achter een paywall. Dus als je zegt: 'maar afgelopen weken waren die niet achter een pay/loginwall' dan heb je gelijk, maar het is dus wel gemaakt met deze nieuwe constructie voor Premium als basis en was dus al die tijd al ervoor bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

NMe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:11:
[...]

Dat is niet hoe ik deze reactie van Arnoud lees. Als ik dat zo lees worden alle in-depth artikelen straks gemarkeerd als "Premium" en moet je er dus voor betalen. De site verliest dus gratis content omdat die achter een paywall wordt verstopt.
Ik ben ook benieuwd wat er nu "premium" gaat worden en wat niet. Voor m'n gevoel gaat er meer " normale" content komen die gratis te lezen is en meer in-depht artikelen die achter een betaalmuurtje komen. De nieuwe redacteuren en freelancers zullen voor meer content (moeten) gaan zorgen.
Ik denk ook dat er content gaat verdwijnen die je nu nog gratis kunt lezen als user en ook als niet ingelogde lurker.
Daarnaast gebeurt er zoveel op techgebied, dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding, en met unieke informatie die je niet elders leest.

Daar investeren we in. Met een uitbreiding van de redactie met nieuwe redacteuren en freelancers, en met aanpassingen in onze werkwijze. Met Premium-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken en duiding toe te voegen. Premium blijft niet beperkt tot nieuws; we willen jullie ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how-to's, columns en interviews.
bron plan: Tweakers start met een bètatest voor een Premium-aanbod

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:41

Blokker_1999

Full steam ahead

arnoudwokke schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:23:
[...]

Wij werken op de nieuwsredactie al een tijdje volgens het nieuwe rooster waarin ruimte is voor Premium. Ja, dat was gratis afgelopen paar weken, maar dat is iets heel recents. Díe artikelen gaan achter een paywall. Dus als je zegt: 'maar afgelopen weken waren die niet achter een pay/loginwall' dan heb je gelijk, maar het is dus wel gemaakt met deze nieuwe constructie voor Premium als basis en was dus al die tijd al ervoor bedoeld.
Het probleem dat ik hier nu mee heb is dat er de afgelopen weken een verwachting is gemaakt dat de kwaliteit omhoog gaat. De .Plan geeft aan dat er ruimte is voor extra content (dus bovenop wat we tot gisteren hadden), nu lees ik dit als: de betere content van de afgelopen weken zal achter de paywall verdwijnen. Maar dan hebben we het dus niet meer over extra content ten opzichte van vandaag, maar over extra content ten opzichte van enkele maanden geleden en had men imho dit plan maanden geleden al mogen aankondigen voordat het niveau omhoog ging.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Wil je hier nou serieus zeggen dat jullie pas een paar weken ruimte hebben voor achtergrondartikelen? Want die maken jullie toch echt al jaren... Zomaar een lijstje:
reviews: E-privacyverordening biedt meer helderheid over cookiewalls
reviews: Cryptomining: advertentiealternatief of malware?
reviews: Q&A Kees Verhoeven - 'Er zitten nog pijnpunten in de Wiv 2017'
reviews: NSA-onthullingen: internet verliest zijn onschuld
reviews: Technologie in de verkiezingsprogramma's 2017

Als al dat soort content achter een paywall verdwijnt wordt de site er niet beter op. Dan ben je gewoon van meerdere walletjes aan het eten door zowel via ads als via abo's als via premium-artikelen geld binnen te harken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik kan me voorstellen dat de intenties nu wel goed zijn en premium artikelen beperkt zullen blijven tot die aangegeven achtergrond artikelen (en sommige daarvan zullen iets minder zijn en andere weer wat beter). Maar hoelang blijft dat zo? Straks gaan jullie reviews of algemeen nieuws ook premium maken, iets wat je elders ook gratis kunt lezen. Hoelang blijven mensen dan nog lezen?

Dat is denk ik waar iedereen zich druk om maakt. Het huidige verdienmodel is niet toereikend misschien, maar ga dan met de community in discussie en kijk waar het merendeel zich wel comfortabel bij voelt. Nu komt het heel erg geforceerd over voor mijn gevoel en raak je de goodwill ook kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het iemand al opgevallen dat er 1 week en 1 dag tussen de TS zit en het zichtbaar maken van dit topic voor het grote publiek? En dan is het Wifi 6 artikel de knaller waarmee de betatest wordt afgetrapt? Ik ben de draad kwijt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-07 09:05
Dit topic heeft weinig zin. Als DPG iets heeft bedacht dan gaat het er komen. Ongeacht of men er tegen is.
Ik heb een jaar lang voor DPG gewerkt en ik weet hoe ontzettend gefocussed zij zijn op Premium.

Het argument dat premium artikelen meer diepgang hebben gaat alleen op in het begin. Al snel volgt er een overvloed aan premium artikelen met weinig inhoud of verdieping die voorheen gewoon gratis zou zijn geweest.

Heel erg jammer, had gehoopt dat Tweakers een ander verdienmodel was gaan hanteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

By the way, voor hen die liever een ander kleurtje hebben in de "premium" banner op de nieuwslisting:

custom CSS:
code:
1
2
3
.premium-label {
    background-color: #d9d9d9;
}

Aan te passen naar smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:40

The Legend

*Plop*

Ik heb sinds 2004 een abonnement, omdat ik ben opgegroeid met Tweakers en ze een warm hart toedraag. Ik kom met name op het forum en minder op de FP (zeker na de laatste verkrachting van de lay-out, die gelukkig via CSS is teruggedraaid :p). Ik ben dus bereid om te betalen voor Tweakers, maar dus niet zozeer voor de content. Een paywall vind ik afschuwelijk en zal ik ook niet voor willen betalen, los van de content die geboden zal gaan worden.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Wil je hier nou serieus zeggen dat jullie pas een paar weken ruimte hebben voor achtergrondartikelen?
Hihi nee, natuurlijk niet. Maar we hebben wél een totaal ander rooster om mensen vrij te maken voor het belichten van meer verschillende soorten onderwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Robbierut4 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:50:
[...]

Abbo om de comments te mogen lezen, dat is nog eens een idee.
Dat is er dus nu ;)
reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
Je ziet het artikel niet en de comments niet.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:17
Binnen 6 maanden is 2/3 van de artikelen Premium. En komt tweakers in het rijtje nieuwssites waar 75 procent Premium is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

arnoudwokke schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:31:
[...]

Hihi nee, natuurlijk niet. Maar we hebben wél een totaal ander rooster om mensen vrij te maken voor het belichten van meer verschillende soorten onderwerpen :)
Laat me de vraag wat minder suggestief stellen: zou het soort content dat ik in mijn vorige reactie linkte straks achter een paywall verdwijnen of blijft dergelijke content ook gratis beschikbaar?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:56

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

[...]

Dat is op zich een logisch verhaal, maar het sluit in de verste verte niet aan bij wat er is geschreven. Als er gewoon gezegd was:
'We hebben de afgelopen weken al artikelen geschreven waarvan we vinden dat het Premium is, en dat zijn deze + in de toekomst zie je hier meer van maar dan als Premium'
Dan was er een hele andere discussie op gang gekomen.

Had voor mijn keuze niets uitgemaakt, maar dan was tenminste wel het eerlijke verhaal gedeeld. Want daarover ben ik het wel eens met een heleboel andere posters in dit topic: het is weer een typische Tweakers oplevering. Half af en het verhaal verandert langzaam maar zeker. Dat is voor een 'gratis' product al een slecht verhaal, maar om dat met een aankondiging van een paywall te doen is wel next-gen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Nee, ik bedoel er mee te zeggen dat er een verwachting van hoogstaande, diepgaande journalistiek wordt geschapen die in de praktijk ernstig blijkt tegen te vallen. Ik betaal graag voor premium content, maar dit is geen content die het label premium mag dragen.

Zoals altijd is er stevige kritiek, die gevoeglijk door het Tweakerspersoneel aan de kant wordt geschoven, senior rollen laten zich nagenoeg altijd onuitgesproken totdat het tij echt niet meer te keren is. We blijken altijd te kijken naar een vroege versie, die zich nog moet ontwikkelen, waar geen echte conclusies aan te verbinden zijn, etcetera.

Het is echt beschamend amateuristisch hoe het met dit soort aankondigingen gaat, en dat is al heel lang zo.

[ Voor 21% gewijzigd door FirePuma142 op 01-12-2020 15:38 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• aequitas
  • Laatst online: 11-07 18:09
Ik krijg een heel naar gevoel bij dit hele premium gebeuren. Ik snap dat de schoorsteen bij Tweakers moet roken, en met de opkomst van ad blockers is het traditionele verdienmodel weggevallen en abonnementen zullen momenteel waarschijnlijk niet genoeg opleveren.

Maar ik krijg het gevoel dat dit probleem door Tweakers heel erg eenzijdig wordt benaderd. Er wordt verteld hoe dingen nu zullen gaan, en wat er wel of niet zal gaan veranderen. Maar Tweakers is naast een bedrijf ook een community. En die community is, voor mij iig, een groot deel van de waarde van Tweakers. Je hebt natuurlijk de redactionele content, maar veel waardevoller zijn voor de reacties daarop en de user reviews.

Waarom wordt de community niet meer betrokken bij dit proces en om input gevraagd? Als mensen nu al niet bereid zijn om geld neer te leggen voor een abonnement, waarom zouden ze dat wel doen als een groot deel van de content achter een betaalmuur zit? Vooral omdat dit sowieso ook een deel van de community afstoot, waardoor de toegevoegde waarde (reacties op het artikel) in kwaliteit zal afnemen?

Dit hang of staat allemaal bij de belofte dat de kwaliteit van de content zelf enorm omhoog zal gaan. Iets wat zich in mijn ogen nog moet bewijzen. Vaak zie ik nog te veel tekortkomingen en niet alleen bij artikelen. Ook bijvoorbeeld toevoegingen aan pricewatch zoals gereedschap en nuts diensten, die niets unieks "tweakers achtigs" toevoegen, en eigenlijk gewoon voelen als een goedkope "feature" om het brede publiek aan te spreken. Terwijl andere sites ook al hetzelfde leveren (de nuts vergelijker is bijvoorbeeld gewoon die van pricewise).

Ik zou graag zien dat er meer transparantie is over het probleem wat hier opgelost moet worden en laat de community dan mee denken.

Zoals FireDrunk hier aangeeft:
FireDrunk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:29:
Ik denk dat ik liever niet betaal voor content, maar betaal voor het idee achter Tweakers.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die achter het idee van Tweakers staan en vinden dat een website en community als deze moet kunnen blijven bestaan en daar graag voor betalen. En ook dat anderen daar geld aan mogen verdienen en winst mee kunnen maken. Maar als ze het idee krijgen dat het net zo'n commerciële bende is als de rest, dan zullen velen snel afhaken, en dus de community ook zijn kracht verliezen.

Hoe je dit in een succesvol business model giet en aan DPG verkoopt weet ik niet te zeggen, maar daar hebben we ook een hele community voor om dat soort problemen op te lossen.

De oplossing die nu in ieder geval wordt aangedragen voelt redelijk eenzijdig opgesteld aan de hand van een vooringenomen methode (van bovenaf opgelegd?), die bevestigd moet worden d.m.v. pseudo feedback in de vorm van een prijs slider onder artikelen.

Een tijd terug heb ik weer een abonnement genomen omdat er geluiden waren dat het de goede richting in ging, ik geef het nog even het voordeel van de twijfel. Maar ik hoop niet dat dit het einde is van Tweakers zoals we het kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Sandor_Clegane op 01-12-2020 15:34 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Pindakaaskroket schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:30:
Dit topic heeft weinig zin. Als DPG iets heeft bedacht dan gaat het er komen. Ongeacht of men er tegen is.
Ik heb een jaar lang voor DPG gewerkt en ik weet hoe ontzettend gefocussed zij zijn op Premium.

Het argument dat premium artikelen meer diepgang hebben gaat alleen op in het begin. Al snel volgt er een overvloed aan premium artikelen met weinig inhoud of verdieping die voorheen gewoon gratis zou zijn geweest.

Heel erg jammer, had gehoopt dat Tweakers een ander verdienmodel was gaan hanteren
DPG is daar erg in hoor. Clickbait met angstige titels en dan ruk artikelen schrijven. Of zelfs wat ik laatst bij AD zag gebeuren: ouders ernstig ziek jongetje zoeken donaties. En dan achter een paywall zonder ook de donatie-link te laten zien of wat dan ook. Walgelijk onethisch bedrijf is het en de situatie bij alle (regionale) kranten onder DPG-label is zo schrijnend dat ik er hier ook heel angstig voor ben.

Plus vergeet men gewoon even totaal dat het grootste deel van de content en diepgang hier helemaal niet van de redactie komt, maar van de community. Niet dat de redactie slecht werk doet, maar dat is gewoon de situatie hier. Dat DPG-model is voor online kranten zonder community. Dat is Tweakers nog niet, al zal het dat misschien wel gaan worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

*knip*

Rants over moderatie op het forum zijn hier totaal off-topic.

[ Voor 111% gewijzigd door Orion84 op 02-12-2020 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

Winkiller

De Mopperpot

janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:09:
[...]

Geen idee, ik heb geen inzicht in de financiën :)
Maar het argument is dat je op termijn extra content krijgt tegen betaling. Daarvoor willen ze extra mensen inhuren, en dat kost geld.
Misschien moeten ze de extra mensen dan niet inhuren en net als het forum met meer vrijwilligers gaan werken. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheUninvited
mr thee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:32:
Binnen 6 maanden is 2/3 van de artikelen Premium. En komt tweakers in het rijtje nieuwssites waar 75 procent Premium is.
Daar ben ik ook bang voor en het nieuws wat ik hier lees kan ik voor 99% ook elders lezen enigste toegevoegde waarde is de comments/GoT waar je meer diepgang kunt krijgen. De redactie van Tweakers heeft veel kennis, maar de community nog 1000 keer zoveel daar kun je nog wel 10 redacteuren bij zetten maar dat overtref je toch nooit. Als je de mensen wegjaagt dan is heel je website irrelevant, de frontpage is voor mijn gevoel niet het meest waardevolle bezit van Tweakers, maar daar wordt wel het geld verdient.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 16:02
Ik zit er in met gemengde gevoelens. Ik kom inmiddels al meer dan 10 jaar op Tweakers en voel me vaak schuldig dat ik niet betaal voor de content die ik krijg (direct betalen) ads, daargelaten.

Ik overweeg dan ook al een tijd om een abonnement af te sluiten om Tweakers te steunen. Echter laat dit ook wel een wrange smaak in mijn mond en dat is vanwege het volgende:

Mensen die het geld niet hebben om dit soort artikelen te lezen krijgen dus ook nooit de kans om deze kennis tot zich te nemen. Daarnaast krijg je een vervelend neveneffect en dat is dat mensen de artikelen buiten Tweakers gaan publiceren en dat het dus te lezen is zonder abonnement.

Ik vraag me dan af, is er echt geen andere manier om inkomsten te werven, anders dan een paywall?

De winkel moet open blijven, daar ben ik het zeker mee eens, maar mensen een vette koek voorhouden en vervolgens zeggen dat je er voor moet gaan betalen is natuurlijk niet echt tof.

Anyway, ik denk er nog over na :)

bl44t

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Winkiller schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:
[...]

Misschien moeten ze de extra mensen dan niet inhuren en net als het forum met meer vrijwilligers gaan werken.
Die hebben ze al, dat noemen ze freelancers. Want het bedrag wat een gemiddelde freelance journalist in Nederland verdiend kun je geen salaris noemen. En ook daar is DPG mede voor verantwoordelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:30:
By the way, voor hen die liever een ander kleurtje hebben in de "premium" banner op de nieuwslisting:

custom CSS:
code:
1
2
3
.premium-label {
}

Aan te passen naar smaak
Done :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
.premium-label {
        animation: blinker 1.4s linear infinite;
        color: #1c87c9;
        font-size: 30px;
        font-weight: bold;
        font-family: sans-serif;
      }
      @keyframes blinker {
        50% {
          opacity: 0;
        }
      }
      .blink-one {
        animation: blinker-one 1s linear infinite;
      }
      @keyframes blinker-one {
        0% {
        }
      }
      .blink-two {
        animation: blinker-two 1.4s linear infinite;
      }
      @keyframes blinker-two {
        100% {
        }
      }

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:54
Alhoewel ik niet direct tegen paywalls ben vraag ik me één ding kritisch af. Hoe gaat een paywall gecombineerd worden met naar mijn mening hét USP van Tweakers: de interessante ingevingen, meningen en discussies in de commensectie van verschillende gebruikers waarvan een deel echt weet waar hij/zij het over heeft?

Als een groot deel van die community geen toegang heeft tot de premium artikelen; dan gaat dat gepaard met een verlaging van de activiteit en aanvullingen in de reacties. En als ik eerlijk ben zijn is dat juist hetgeen waarvoor ik naar Tweakers kom, de informatie in de artikelen zelf is opzich niet slecht maar ik kan het ook op 10 andere plekken vinden in dezelfde kwaliteit. Echter die commentsectie is Tweakers toch redelijk uniek in :)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9a7c44938438df2f1b567004711de011.png
Misschien flauw gezegd, maar waar is de optie voor 0 euro of ik vind het geen geld waard?

Op deze manier is het wel héél makkelijk om straks te iets te kunnen zeggen in de trent van 'iedereen die heeft gestemd is bereid te betalen' :+ Ik denk dat je met een optie voor 0 euro je een stuk 'eerlijkere' uitslag krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 01-12-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

_Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:36:
[...]

Die hebben ze al, dat noemen ze freelancers. Want het bedrag wat een gemiddelde freelance journalist in Nederland verdiend kun je geen salaris noemen. En ook daar is DPG mede voor verantwoordelijk.
Ik weet niet of DPG daar verantwoordelijk voor is of de mensen die alles voor niets willen lezen. Zo te lezen hier is content niets / niet zo veel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Even ter verduidelijking, de vroegere "achtergrond" artikelen worden dus nu "Premium" artikelen ? Of blijven er nog steeds gratis "Achtergrond artikelen" bestaan ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 16:11
RobbyTown schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:37:
[...]

Done :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
.premium-label {
        animation: blinker 1.4s linear infinite;
        color: #1c87c9;
        font-size: 30px;
        font-weight: bold;
        font-family: sans-serif;
      }
      @keyframes blinker {
        50% {
        }
      }
      .blink-one {
        animation: blinker-one 1s linear infinite;
      }
      @keyframes blinker-one {
        0% {
        }
      }
      .blink-two {
        animation: blinker-two 1.4s linear infinite;
      }
      @keyframes blinker-two {
        100% {
        }
      }
Of nog beter >:)

code:
1
tr.premium { display: none !important; }

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zag de premium artikel van wifi 6E, ik heb geen zin om dat volledig te lezen, maar de grafieken vind ik wel interessant om eens te bekijken, zou het niet mogelijk zijn om grafieken zichtbaar te maken voor de niet-premium gebruikers? Dat zou het voor mij dan wel kunnen goed maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet of DPG daar verantwoordelijk voor is of de mensen die alles voor niets willen lezen. Zo te lezen hier is content niets / niet zo veel waard.
Wederom klopt hier niets van. We betalen al met ads/tracking wall (straks kan DPG mooi onze persoonsgegevens hier aan gaan koppelen/abonnementen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Dat is een beetje vals Jan. Je weet beter.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben bang dat Tweakers.net hiermee de goodwill uit de community gaat verliezen. Ik heb een abo om Tweakers.net te steunen, niet voor de extra's die ik er voor krijg. en ik heb het idee dat ik niet de ben

Zelfs als mijn abo goed genoeg zou zijn om de premium artikelen te lezen zit ik er echt aan te denken om mijn abo op te zeggen. Ik steun graag "ons Tweaker.net", niet een bedrijf waarbij de hoogste winst het belangrijkste doel is.

Youtuber Matthias Wandel had hier een mooie video over, dat een sponsor hem geld kostte, omdat zijn klanten/kijkers voornamelijk vanuit goodwill dingen kochten, en dat dat door de sponsor heel erg af nam.

[ Voor 12% gewijzigd door trigger808 op 01-12-2020 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

[...]

Volgens mij zijn er hier een hoop mensen die goede content prima het geld waard vinden. Ik betaal ook voor sites met content waar ik wat aan heb en die iets toevoegt.

En ja, DPG is hier zeker medeverantwoordelijk voor, net als alle andere bedrijven die journalisten in dienst hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheUninvited
[...]

Content is niets waard omdat het in overvloed is, kwestie van vraag en aanbod. Als ik wil weten wat bijvoorbeeld de nieuwe GTX 3060 Ti kan dan kun je dat op honderden nieuwssites/youtube kanalen vinden. Natuurlijk kun je achtergrondartikelen beschouwen als iets uniekers, maar met het voorbeeld van Wifi 6 kun je ook net zo goed op wikipedia/youtube kijken als het je interesseert. Je laat mensen straks betalen voor iets wat ze ook zelf kunnen vinden, want de gemiddelde Tweaker weet heus wel hoe je Google gebruikt.

De meeste mensen op Tweakers lezen het nieuws hier omdat ze hier ook actief onderdeel van de community zijn, niet omdat Tweakers zo uniek is in het brengen van technieuws. Dat was 20 jaar geleden misschien zo maar tegenwoordig niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door TheUninvited op 01-12-2020 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 63672

Ik vind het persoonlijk ronduit belachelijk dat Tweakers ook ineens met een betaalmuur gaat beginnen.

Tweakers verkoopt meer en meer hun ziel aan € € €

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 10-07 17:07

India Sierra

Learn by failure

[...]

Oh ja, de reviews die je het afgelopen jaar hebt gelezen waren ook een voorproefje van programma X wat we vandaag hebben aangekondigd. Die verdwijnen dus allemaal achter een paywall :F

Bovenstaande is niet bepaald handig en al helemaal niet duidelijk maar wat ik nog kwalijker vind is dat deze "premium" artikelen zogenaamd beter zouden moeten zijn. Maar ook hier moeten de comment (s) de beknopte samenvatting aanvullen...

Als er echt zo weinig cash is, wat ik lastig kan geloven, waarom dan geen investeringsronde? Verhoging van tarieven van de bestaande abos?

Dit voelt als krampachtig vast blijven houden aan een bestaand model in een veranderende markt.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07 11:29
!mark schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:38:
Alhoewel ik niet direct tegen paywalls ben vraag ik me één ding kritisch af. Hoe gaat een paywall gecombineerd worden met naar mijn mening hét USP van Tweakers: de interessante ingevingen, meningen en discussies in de commensectie van verschillende gebruikers waarvan een deel echt weet waar hij/zij het over heeft?

Als een groot deel van die community geen toegang heeft tot de premium artikelen; dan gaat dat gepaard met een verlaging van de activiteit en aanvullingen in de reacties. En als ik eerlijk ben zijn is dat juist hetgeen waarvoor ik naar Tweakers kom, de informatie in de artikelen zelf is opzich niet slecht maar ik kan het ook op 10 andere plekken vinden in dezelfde kwaliteit. Echter die commentsectie is Tweakers toch redelijk uniek in :)

[Afbeelding]
Misschien flauw gezegd, maar waar is de optie voor 0 euro of ik vind het geen geld waard?

Op deze manier is het wel héél makkelijk om straks te iets te kunnen zeggen in de trent van 'iedereen die heeft gestemd is bereid te betalen' :+ Ik denk dat je met een optie voor 0 euro je een stuk 'eerlijkere' uitslag krijgt.
Waar is deze poll beschikbaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StLucifer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 14:20
Ik nam een abo omdat ik het Tweakers(de community) gun, prettig leesbare nieuwsberichten en een actieve community zijn wat waard. Zodra je de toegevoegde waarde van de redactie achter een paywall gaat plaatsen, zet je de community in wezen buiten spel. Want waar blijft het evenwicht in waarde?

Tijdens mijn opleiding had ik nog geen seconde nagedacht over het betalen voor een abonnement. Wel haalde ik kennis van allerlei sites en magazines, om een betere IT'er te worden. Een toekomst waar jongeren enkel toegang krijgen tot uitwisselbare nieuwsberichten en (gesponsorde) reviews baart me zorgen, precies waarom ik een abo heb.

Helaas staat het al in de toelichting: reviews en nieuws zullen niet achter een paywall komen. Je belooft precies niks. Zie je het voor je? Dat Samsung een nieuwe telefoon opstuurt voor de review en jullie daar geld voor gaan vragen?

Ik heb bijzonder veel respect voor Arnoud en andere redacteuren die met alle goede wil reageren op soms heftige comments. Zodra ik in dit topic dan ook een communitymanager zag reageren met 'tot nader orde' was het voor mij wel even klaar, dit zijn teksten van woordvoerders.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

India Sierra schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:43:
[...]

Oh ja, de reviews die je het afgelopen jaar hebt gelezen waren ook een voorproefje van programma X wat we vandaag hebben aangekondigd. Die verdwijnen dus allemaal achter een paywall :F

Bovenstaande is niet bepaald handig en al helemaal niet duidelijk maar wat ik nog kwalijker vind is dat deze "premium" artikelen zogenaamd beter zouden moeten zijn. Maar ook hier moeten de comment (s) de beknopte samenvatting aanvullen...

Als er echt zo weinig cash is, wat ik lastig kan geloven, waarom dan geen investeringsronde? Verhoging van tarieven van de bestaande abos?

Dit voelt als krampachtig vast blijven houden aan een bestaand model in een veranderende markt.
Het trieste is dat een van die twee comments (s) gewoon keihard naar 0 gezet wordt terwijl de score +3 is op basis van de votes, blijkbaar mag je in de comments niet kritisch zijn want dan moet je naar een specific topic op het forum.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 01-12-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:44:
[...]

Waar is deze poll beschikbaar?
Alleen voor betalende gebruikers :+

disclaimer: grapje enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:41:
[...]

Wederom klopt hier niets van. We betalen al met ads/tracking wall (straks kan DPG mooi onze persoonsgegevens hier aan gaan koppelen/abonnementen.
Ik weet niet hoeveel inkomsten ze hebben met adblockers en incognito modus bezoekers hier. Als het geld tegen de plinten zou klotsen, dan was dit niet nodig denk ik.
FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:41:
[...]

Dat is een beetje vals Jan. Je weet beter.
Nee, ik vind van niet. Als bezoekers er niet/ weinig voor willen betalen en het liefst de site ook met een adblocker bezoeken (aanname), dan zal content ook niet te veel mogen kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
_Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:46:
[...]

Alleen voor betalende gebruikers :+

disclaimer: grapje enzo
Oh iets te serieus genomen :+ ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:28
We moeten niet vergeten dat de andere titels onder de DPG van begin af aan een betaald medium zijn, de krant. Dat verklaart wellicht de grote aantallen "Premium" artikelen op o.a pzc.nl, ad.nl etc.

Tweakers is altijd al een gratis medium geweest en omdat ze nog vrij losstaand zijn gok ik dat hier de implementatie van het Premium concept een stuk anders en beter in elkaar zal zitten, tenminste dat is mijn hoop.

Wat ik jammer vind is dat er veel moord en brand geroepen wordt terwijl het plan pas is aangekondigd en er eerst nog een beta periode volgt. Wat is er mis om te betalen voor goede content? Goede journalistiek is niet gratis en als dit een alternatief gaat zijn voor advertenties, waarom dan ook niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
[...]

Dat was een heel goed argument geweest voor lancering van de beta. "Je hebt afgelopen weken al kunnen genieten van de extra premium artikelen".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThomO
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01-2023
Jammer Tweakers. Maar geeft niet, er zijn genoeg alternatieven.

En als tegengeluid nu dan toch maar een adblocker installeren. Voor een vast bedrag per maand zet ik hem weer uit!

Thanks for the fish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 12:01
TheUninvited schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:
[...]

Daar ben ik ook bang voor en het nieuws wat ik hier lees kan ik voor 99% ook elders lezen enigste toegevoegde waarde is de comments/GoT waar je meer diepgang kunt krijgen. De redactie van Tweakers heeft veel kennis, maar de community nog 1000 keer zoveel daar kun je nog wel 10 redacteuren bij zetten maar dat overtref je toch nooit. Als je de mensen wegjaagt dan is heel je website irrelevant, de frontpage is voor mijn gevoel niet het meest waardevolle bezit van Tweakers, maar daar wordt wel het geld verdient.
Is het dan niet een kwestie van tijd voordat er nieuwe communities worden opgezet? Ondanks dat Tweakers al lang bestaat kunnen er bij (grote) fouten zo nieuwe forums ontstaan die oud-Tweakers lokken. Dit hoeft dan niet persee met nieuws maar een goed forum heb je zo gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 18:22
Ik heb al een hero abonnement en nu moet ik nog eens extra gaan betalen voor "premium" artikelen? :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ThomO schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:48:
Jammer Tweakers. Maar geeft niet, er zijn genoeg alternatieven.

En als tegengeluid nu dan toch maar een adblocker installeren. Voor een vast bedrag per maand zet ik hem weer uit!

Thanks for the fish!
Ah, jij bent dus precies de reden waarom ze de betaalmuur opzetten.

"Thanks for the fish!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-07 19:25
Hoeft niet. Niet nodig, het is goed zoals het is. Neem die 10 extra mensen voor verdiepende artikelen, maar niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Even ter verduidelijking, de vroegere "achtergrond" artikelen worden dus nu "Premium" artikelen ? Of blijven er nog steeds gratis "Achtergrond artikelen" bestaan ?
Dit vind ik een lastige vraag, dus ik ga even terug naar 'voor mezelf spreken', want de redactie is nu anders georganiseerd dan toen. De achtergronden zoals ze waren gaan niet achter de muur, maar er zijn veel meer artikelen in de categorie Achtergrond bijgekomen van mij en die worden wel Premium. En hoewel ze in de categorie Achtergrond vallen, zijn ze korter en zit er minder werk in dan de traditionele achtergrondverhalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

Winkiller

De Mopperpot

janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:51:
[...]

_O-

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 01-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Joshua schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:47:
We moeten niet vergeten dat de andere titels onder de DPG van begin af aan een betaald medium zijn, de krant. Dat verklaart wellicht de grote aantallen "Premium" artikelen op o.a pzc.nl, ad.nl etc.

Tweakers is altijd al een gratis medium geweest en omdat ze nog vrij losstaand zijn gok ik dat hier de implementatie van het Premium concept een stuk anders en beter in elkaar zal zitten, tenminste dat is mijn hoop.

Wat ik jammer vind is dat er veel moord en brand geroepen wordt terwijl het plan pas is aangekondigd en er eerst nog een beta periode volgt. Wat is er mis om te betalen voor goede content? Goede journalistiek is niet gratis en als dit een alternatief gaat zijn voor advertenties, waarom dan ook niet?
Nee, niet dus. Het begon bij andere DPG onderdelen altijd met een paar Premium artikelen, en binnen afzienbare tijd is driekwart van de totale inhoud achter een paywall verborgen. Even nog afgezien van de kwalijke tracking issues rondom DPG.

Goede journalistiek is inderdaad niet gratis, met de nadruk op goede, in plaats van het lage niveau dat vaak op de frontpage verschijnt. Inhoudelijk formaat lichtgewicht, vol met fouten die de community dagelijks
voor ze oplost, nog even afgezien van dat de helft gewoon even overgetikt is van een andere nieuwsbron.
Als er journalistiek van de hoogste plank bedreven wordt is het een ander verhaal uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Zaphara op 01-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rolfie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:50:
Ik heb al een hero abonnement en nu moet ik nog eens extra gaan betalen voor "premium" artikelen? :X
Dat is niet gezegd. Het is helemaal nog niet bekend hoe dat er in de toekomst uit komt te zien, want daar is nou juist de bètaperiode voor, om dat te bepalen. De ervaringen van de bèta worden meegenomen om de toekomstige abo's te bepalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomO
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01-2023
janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:51:
[...]

"Thanks for the fish!"
Haha oke, dus gebruik maken van een website zoals die bedoeld is niet goed?

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendbotje91
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-07 12:14
Ik zie niet hoe het "premium" naast de bestaande vormen kan staan, wat ik wel zou zien is dat het onderdeel wordt van de huidige abbo vormen, maar hoe anders is dat van de artikelen van het magazine?

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Zeggen dat content niets waard is, is kort door de bocht. Maar wat ik vandaag vooral zie is de rotslechte communicatie die er de afgelopen weken en maanden eigenlijk is geweest waardoor Tweakers zichzelf echt niet in een goed daglicht weet te zetten.

Toen besloten werd om Tweakers en HWI samen te voegen tot 1 redactie werd dit aan ons verkocht als zijnde goed voor Tweakers. De kwaliteit van artikelen zou omhoog gaan en de site zou meer terugkeren naar de kern, voor de echte Tweakers onder ons. Meer technisch. De eerste artikelen die daarna zijn uitgekomen werden ook op applaus onthaald. Het was de diepgang die velen hier al lang misten.

Weken later (ik durf voor zo een korte termijn niet eens maanden schrijven) krijgen we ineens te horen dat artikelen in de toekomst achter een paywall gaan verdwijnen. Maar de communicatie daarrond vandaag is imho heel slecht. Niemand durft blijkbaar goed onderbouwen welke artikelen dat zijn. In het .Plan word gesproken over extra content, hier lees ik dan weer dat het eigenlijk om zowat alles zal gaan dat geen nieuws of een review is. Waar de waarheid licht? We hebben er het raden naar. Maar in dat laatste geval betekend het ook dat die mooie toekomst die ons beloofd werd met de samensmelting van HWI dus achter een paywall komt te liggen.

Die communicatie laat wel meer te wensen over. Zo zijn hier al vele vragen gesteld vandaag, bijvoorbeeld over de toekomstige abbonementtsstructuur. Dan krijg je te horen dat daar nog niets over beslist is. Iets wat me vreemd lijkt. Dat je de prijs nog niet helemaal hebt vastliggen kan ik inkomen, maar dat je nog geen idee hebt van waar je naartoe wenst te gaan? En ja, nu ga je bevragen aan de mensen wat die artikelen je waard zouden zijn. Maar het is een bevraging waarvan ik je nu al kan zeggen dat de meeste mensen een antwoord gaan geven van €1.

En dat ligt niet alleen aan het artikel dat ze vandaag onder de Premium naam hebben uitgegeven. Ja, dat had een knaller moeten zijn zoals er al meerdere zeer positief zijn onthaald de afgelopen weken. En mijn excuses aan de auteur van dat artikel als het wat bot overkomt, maar dat is niet het soort van content dat ik als Premium zou bestempellen, niet dat het een slecht artikel is. Dan hebben we de afgelopen weken wel veel betere voorbeelden gezien. Maar stel nu dat je zo af en toe 1 zeer goed artikel krijgt en de rest zijn middelmatig. Ga je dan echt onder dat ene artikel zeggen: hier betaal ik 10 euro voor? Voor dat ene artikel op zich zou ik misschien nog een euro of twee willen overwegen, en dan heb ik het specifiek over dat ene artikel, maar voor al de rest is dat echt zoveel niet. En dat maakt ook direct de vraagstelling van die waarde zo moeilijk. Hoeveel wil je betalen voor iets waar je nog de kwaliteit, nog de kwantiteit van kent?

En ook bij dat artikel van vandaag is men dus de mist in gegaan, en ook dat maakt onderdeel uit van de communicatie. Dat artikel wordt niet goed onthaald als zijnde een voorbeeld van "premium" content.

Heel dit premium project had, imho, samen genomen moeten worden met de samenvoeging van HWI. Het zou vele community leden slecht zijn bevallen, maar als je die premium functionaliteit in 1 adem had kunnen noemen en daarbij direct op de eerste dagen het soort van artikelen had kunnen tonen dat in de dagen na die samenvoeging op applaus werden onthaald, dan had je vele kritikasters in 1 keer ook weer monddood gemaakt. En, dan was het je slechts 1x op kritiek komen staan ipv nu meerdere keren op korte tijd.

Zelf ga ik afwachten, zien wat er de komende maanden gebeurd om dan te beslissen of ik me zal aanpassen aan het premium abbonement indien dat noodzakelijk blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Gerwin486741 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:52:
Hoeft niet. Niet nodig, het is goed zoals het is. Neem die 10 extra mensen voor verdiepende artikelen, maar niet aan.
Dit was precies mijn gedachte. Tenzij ze verlies draaien kom ik zelf ook niet verder dan 'het is een commercieel bedrijf dus de winst moet blijven groeien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ThomO schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:54:
[...]

Vreemd.
Jawel, maar je geeft aan dat het je niets waard is en je eigenlijk zo waardevol bent dat je geld toe zou moeten krijgen voor je gebruik van Tweakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik wil best betalen voor echt goede inhoudelijke artikelen, maar als het hier mee begint en maar niet eindigt: reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz dan denk ik daar toch nog wel heel lang over na, zo een type artikel kan ik ook op youtube zien in een filmpje of op een engelse website. Nu wordt er nog netjes gezegd dat er bepaalde speciale artikelen onder premium gaan vallen, wie geeft de garantie dat het daarna niet verandert en niet meer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Vreemd.
Met een adblocker maak je niet langer gebruik van de website zoals deze bedoeld is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

arnoudwokke schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:52:
[...]

Dit vind ik een lastige vraag, dus ik ga even terug naar 'voor mezelf spreken', want de redactie is nu anders georganiseerd dan toen. De achtergronden zoals ze waren gaan niet achter de muur, maar er zijn veel meer artikelen in de categorie Achtergrond bijgekomen van mij en die worden wel Premium. En hoewel ze in de categorie Achtergrond vallen, zijn ze korter en zit er minder werk in dan de traditionele achtergrondverhalen.
Bedankt voor het transparante antwoord, ondanks dat ik sceptisch ben tegenover het hele premium gebeuren zal de tijd het dus uitwijzen en zal de komende periode ook moeten uitwijzen of "Premium" ook echt in mijn beleving premium waard is.

Wel een tip, echt doe iets aan jullie communicatie, een duidelijk statement met dit is het en hiermee gaan we experimenteren ( BETA testen en vragen we jullie feedback over), je moet denken aan de laatste 10 artikelen kwa kwaliteit had echt zoveel discussie gescheeld.

Overigens leer jullie aan dat censuur zoals wat er nu in dat nieuws artikel gebeurd en waar ik in mijn vorige post ook naar verwijs echt enkel averechts werkt. Dat is prima maar zet dan gewoon de comments uit als er gemod gaat worden op of je het eens of oneens bent, dan moet je (zie hierboven) niet vragen om feedback maar het inderdaad als "en dit gaan we zo doen" uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Vreemd.
Hij is bedoeld zonder adblocker of met abonnement, zoals je kunt lezen in de algemene voorwaarden die je hebt geaccepteerd bij het aanmaken van een account.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Rolfie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:50:
De bedoeling is om juist meerwaarde te bieden met een abonnement dus ga er maar niet van uit dat je extra moet gaan betalen voor artikelen als je straks een Hero-achtig abonnement hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mr thee
Het samenvoegen van tweakers en hardware info is ook alleen voor de bezuiniging. Paar weken later Premium invoeren. Over 1 half jaar is 75 procent Premium.😔

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

arnoudwokke schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:52:
[...]

En hoewel ze in de categorie Achtergrond vallen, zijn ze korter en zit er minder werk in dan de traditionele achtergrondverhalen.
Tot zo ver de verdieping. Wat is dit nu voor raar gedoe? We lanceren bombastisch premium maar de content is wel korter en kent minder werk.

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:53:
[...]

Nee, niet dus. Het begon bij andere DPG onderdelen altijd met een paar Premium artikelen, en binnen afzienbare tijd is driekwart van de totale inhoud achter een paywall verborgen. Even nog afgezien van de kwalijke tracking issues rondom DPG.

Goede journalistiek is inderdaad niet gratis, met de nadruk op goede, in plaats van het lage niveau dat vaak op de frontpage verschijnt. Inhoudelijk formaat lichtgewicht, vol met fouten die de community dagelijks
voor ze oplost, nog even afgezien van dat de helft gewoon even overgetikt is van een andere nieuwsbron.
Als er journalistiek van de hoogste plank bedreven wordt is het een ander verhaal uiteraard.
Eens. Met het huidige verdienmodel (advertenties) zijn clicks de drijvende factor achter de omzet. Hoe meer verschillende artikelen, hoe groter de kans is op het klikken op een advertentie. Daarom zie je kwantiteit boven kwaliteit.

De kwaliteit van artikelen voor het premium model moet dus van een hele andere orde zijn. Tevens moeten deze artikelen niet ten koste gaan van de reviews en achtergrondartikelen die nu gratis beschikbaar zijn. Ik ben benieuwd hoe Tweakers dat hoopt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:37

xces

To got or not to got..

Als jullie maar geen consumentenbond worden die alle reviews van de beste stofzuiger achter een subscription zetten. (Analogie: extreem uitgebreide reviews van HWI met bijv. 50 fans op meerdere fronten zoals we ze gewend waren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:00:
[...]

Tot zo ver de verdieping. Wat is dit nu voor raar gedoe? We lanceren bombastisch premium maar de content is wel korter en kent minder werk.

Insert $lol_whut.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
Als tweakers dan dat geld is gaat gebruiken voor een dark mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Tk55 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:00:
[...]

Eens. Met het huidige verdienmodel (advertenties) zijn clicks de drijvende factor achter de omzet. Hoe meer verschillende artikelen, hoe groter de kans is op het klikken op een advertentie. Daarom zie je kwantiteit boven kwaliteit.

De kwaliteit van artikelen voor het premium model moet dus van een hele andere orde zijn. Tevens moeten deze artikelen niet ten koste gaan van de reviews en achtergrondartikelen die nu gratis beschikbaar zijn. Ik ben benieuwd hoe Tweakers dat hoopt te doen.
De beste manier om kwaliteit te blijven garanderen is door abbonementen per maand mogelijk te maken. Gaat de kwaliteit achteruit wordt het eenovudiger om op te zegge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:56:
[...]

Die communicatie laat wel meer te wensen over. Zo zijn hier al vele vragen gesteld vandaag, bijvoorbeeld over de toekomstige abbonementtsstructuur. Dan krijg je te horen dat daar nog niets over beslist is. Iets wat me vreemd lijkt. Dat je de prijs nog niet helemaal hebt vastliggen kan ik inkomen, maar dat je nog geen idee hebt van waar je naartoe wenst te gaan? En ja, nu ga je bevragen aan de mensen wat die artikelen je waard zouden zijn. Maar het is een bevraging waarvan ik je nu al kan zeggen dat de meeste mensen een antwoord gaan geven van €1.
Geloof er ook niks van dat dit niet beslist is hoe ze dit vorm willen geven, je werkt in het bedrijfsleven toch met een plan. Dit is toch niet vorige week effe verzonnen bij een meeting met de gedachte we kijken effe 3 maanden en dan zien we wel weer? Het is toch geen seizoensproduct met een planning op de korte termijn?

[ Voor 28% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-12-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:58:
[...]

De bedoeling is om juist meerwaarde te bieden met een abonnement dus ga er maar niet van uit dat je extra moet gaan betalen voor artikelen als je straks een Hero-achtig abonnement hebt.
Ik lees constant dat het gaat om een meerwaarde te bieden. Maar dat artikel over Wi-Fi 6E noem ik nou niet echt een meerwaarde, maar meer een artikel dat in de oude situatie ook gewoon gepubliceerd zou zijn. Naar mijn mening zou dit artikel niet in de premium categorie horen te vallen. Dit is geen extra content dat er bijkomt, maar bestaande content waar ineens betaald voor moet worden. Hoe zien jullie dat voor je? Gaan er ook echte "premium" artikelen komen die mij echt naar zo'n betaald abonnement toetrekken, zoals een interview met bekende mensen of een diepgaand onderzoek?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 21:46
Ik vind het echt een kansloos idee. Maar ik wil wel opbouwende input leveren. Ik weiger een vast bedrag te betalen voor journalistiek, maar ik ben wél bereid te betalen voor een goed artikel. Het probleem is dat ik dat pas achteraf weet.

Het Wifi6e artikel heb ik doorgelezen en tsja. Daar zou ik dus persoonlijk geen euro voor over hebben achter een paywall. Ook geen 10 cent. Ook geen 1 cent. Die informatie is écht makkelijk elders te verkrijgen.

Dat gezegd hebbende draag ik Tweakers een warm hart toe. Ik gebruik consistent de pricewatch om iets te kopen (al heb ik het niet via tweakers uitgezocht) en ik zou ook nooit een adblocker gebruiken.

Wat de waarde van Tweakers is, is de community en het risico dat je hiermee neemt is dat je de community in stukken gaat hakken. De reacties op die premium artikelen worden minder waard, want er is minder input. En die reacties, die hebben vaak meer waarde voor mij dan het artikel zelf. Bijvoorbeeld omdat ik benieuwd ben naar de mening van een groot professioneel publiek over een onderwerp.

Mijn challenge aan jullie is wees creatief. Kijk of je op een tweakers-waardige manier geld kunt verdienen. Hier is een aantal gratis ideeën:
  • Eenmalige donaties via crypto
  • Eenmalige donaties via iDeal
  • "Vond je dit uitgebreide artikel informatief? We hebben dit jaar nog €153.000 nodig voor DPG blij is met ons resultaat. Help ons!"
  • Maak een Tweakers cryptominer die mensen kunnen installeren om via hun leipe pc's bij te dragen in de avonduren
  • Maak een instelling voor éxtra ads om Tweakers te supporten (mij boeit het niet om er een paar weg te klikken)
  • TweakerShop, waar tweakers bijvoorbeeld extra geld krijgt voor een aantal promoted products
  • Promoted ads in V&A - waar je bovenaan een lijstje komt in een productcategorie
Eigenlijk is alles beter dan premium content. Laat je community alsjeblieft heel. Maak mensen trots dat ze lid zijn van Tweakers en niet verdrietig dat hun site is afgegleden naar het niveau van AD.NL.

Nog een extra note waarbij ik het eens ben met een aantal anderen: premium content, extra content, dat is een glijdende schaal waar je nu (terecht denk ik) meent dat het extra content is, maar na verloop van tijd gaan redacteurs weg, komen redacteurs erbij en dan ontstaat er een nieuw normaal. Wat is dan de definitie van "extra"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

mr thee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:02:
Als tweakers dan dat geld is gaat gebruiken voor een dark mode.
Ik hoop dat er in die Premium artikelen minder herhaling zit dan in jouw posts, want de plaat blijft wel erg hangen zeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vind het een slecht plan.
Eerst wordt Hardware.info overgenomen en worden de hardware.info reviews op tweakers gezet. Vervolgens gaan ze samen met andere artikelen achter een paywall. Erg jammer.

Ik was al jaren lid van het hardware.info magazine. Ik ga echter niet betalen voor een paywall.
Ik vind het heel jammer dat de concurrent op deze manier om zeep wordt geholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door jhead22 op 01-12-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 42901

FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:00:
[...]

Als je veel en/of uitgebreide content krijgt in Premium, dan heeft dat ook weer voor- en nadelen: Dat zou enerzijds Premium aantrekkelijker maken, maar anderzijds veel mensen wegjagen naar andere websites (*).
Anderzijds heb je een scenario met minder/oppervlakkigere content in Premium, waardoor het minder interessant is voor te betalen, maar waarbij je dus minder snel mensen zal wegjagen.

Gezien Tweakers.net (DPG Media) in de basis vooral geld wil verdienen, is het begrijpelijk als ze op langere termijn voor optie 1 gaan. Dat zie je dus ook gebeuren op andere websites, waarbij er steeds meer content achter een pay wall verdwijnt.

(*) Als ik een artikel zie met "meer info over X" en het is onbereikbaar achter een pay wall, dan ga ik gewoon naar DuckDuckGo/Google en typ ik "meer info over X".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

jhead22 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:06:
Ik vind het een slecht plan.
Eerst wordt Hardware.info overgenomen en worden de hardware.info reviews op tweakers gezet. Vervolgens gaan ze achter een paywall. Erg jammer.
Waar lees je dat? Er is nergens gezegd dat reviews achter een Paywall terecht komen. Sterker nog, je zou kunne nzeggen dat dat juist niet is wat Tweakers wil. Een reveiw trekt mensen, die je vervolgens kunt overhalen om Premium lid te worden voor de overige, verdiepende artikelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Als je überhaupt de gedachten hebt als tweakers om dit te doen had je toch feedback kunnen vragen met luister, wij willen nog diepgaandere artikelen voor jullie maken maar dit kost ons wel geld wat we eigenlijk niet zo 123 hebben in onze begroting, zouden jullie daar voor openstaan? zo ja willen we 1 a 2 keer een pilot draaien. bevalt dit dan gaan we dit implementeren en als je hier interesse in hebt brengen wij een maandelijks opzegbaar abbo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:56:
[...]

Maar in dat laatste geval betekend het ook dat die mooie toekomst die ons beloofd werd met de samensmelting van HWI dus achter een paywall komt te liggen.
Een relatief klein deel van de artikelen wordt onderdeel van Premium en nieuws en productreviews vallen daar niet onder. We brengen meer en uitgebreidere productreviews dan voorheen, voor iedere lezer.

Een Premium-aanbod moet zich over langere tijd bewijzen. Een, vijf of tien voorbeelden zeggen nog steeds niet veel, vooral niet als je serieus rekening wilt houden met wat lezers aangeven, zoals je met een test wilt. Starten met een mega-uitgebreid superdiepgravend artikel zou ook een verkeerde indruk kunnen geven, want ja, dan valt de volgende wellicht tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
De marketingafdeling van Tweakers is niet goed bezig vandaag. Er werd vanochtend heel veel beloofd, met hele vage beloftes.

Neem deze zin uit het artikel over Premium artikelen: "Daarnaast gebeurt er zoveel op techgebied, dat er ruimte is om jullie beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding, en met unieke informatie die je niet elders leest.".

"beter" dan wat? En wat is beter? Iedereen heeft andere verwachtingen. Ik noem dit 'keukenverkoperpraat'.

"unieke informatie": wat is dit dan? Dit zegt niemand iets, maar belooft wel van alles. Dat noem ik nou 'meubelverkoperpraat'.

"informatie die niet elders te lezen is" Erg gewaagde uitspraak! Echte 'autoverkoperpraat'.

Als je dan ook nog (direct of indirect) belooft meer diepgang te bieden in Premium artikelen, dan moet je vooral niet als eerste Premium artikel komen met dat artikel over Wifi 6E.

Ik ben hartstikke vóór de invoering van betaalde artikelen. Het artikel over WiFi 6E vind ik ook helemaal niks mis mee. Het gaat mij om de wijze van communicatie waarmee Tweakers het vooral voor zichzelf moeilijk heeft gemaakt. En dus dat ik zelf ook andere verwachtingen had gekregen van een Premium artikel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheUninvited
Willaaam schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:05:
Ik vind het echt een kansloos idee. Maar ik wil wel opbouwende input leveren. Ik weiger een vast bedrag te betalen voor journalistiek, maar ik ben wél bereid te betalen voor een goed artikel. Het probleem is dat ik dat pas achteraf weet.

Het Wifi6e artikel heb ik doorgelezen en tsja. Daar zou ik dus persoonlijk geen euro voor over hebben achter een paywall. Ook geen 10 cent. Ook geen 1 cent. Die informatie is écht makkelijk elders te verkrijgen.

Dat gezegd hebbende draag ik Tweakers een warm hart toe. Ik gebruik consistent de pricewatch om iets te kopen (al heb ik het niet via tweakers uitgezocht) en ik zou ook nooit een adblocker gebruiken.

Wat de waarde van Tweakers is, is de community en het risico dat je hiermee neemt is dat je de community in stukken gaat hakken. De reacties op die premium artikelen worden minder waard, want er is minder input. En die reacties, die hebben vaak meer waarde voor mij dan het artikel zelf. Bijvoorbeeld omdat ik benieuwd ben naar de mening van een grote professioneel publiek over een onderwerp.

Mijn challenge aan jullie is wees creatief. Kijk of je op een tweakers-waardige manier geld kunt verdienen. Hier is een aantal gratis ideeën:
  • Eenmalige donaties via crypto
  • Eenmalige donaties via iDeal
  • "Vond je dit uitgebreide artikel informatief? We hebben dit jaar nog €153.000 nodig voor DPG blij is met ons resultaat. Help ons!"
  • Maak een Tweakers cryptominer die mensen kunnen installeren om via hun leipe pc's bij te dragen in de avonduren
  • Maak een instelling voor éxtra ads om Tweakers te supporten (mij boeit het niet om er een paar weg te klikken)
  • TweakerShop, waar tweakers bijvoorbeeld extra geld krijgt voor een aantal promoted products
  • Promoted ads in V&A - waar je bovenaan een lijstje komt in een productcategorie
Eigenlijk is alles beter dan premium content. Laat je community alsjeblieft heel. Maak mensen trots dat ze lid zijn van Tweakers en niet verdrietig dat hun site is afgegleden naar het niveau van AD.NL.

Nog een extra note waarbij ik het eens ben met een aantal anderen: premium content, extra content, dat is een glijdende schaal waar je nu (terecht denk ik) meent dat het extra content is, maar na verloop van tijd gaan mensen weg, komen erbij en dan ontstaat er een nieuw normaal. Wat is dan de definitie van "extra"?
Indien Tweakers onafhankelijk was zou ik dat nog wel overwegen om met behulp van een x bedrag donatiecounter te werken en verschillende manieren van doneren. Maar DPG wilt gewoon zoveel mogelijk geld zien en ieder jaar meer, dus dat is niet haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:09:
[...]

Een relatief klein deel van de artikelen wordt onderdeel van Premium en nieuws en productreviews vallen daar niet onder. We brengen meer en uitgebreidere productreviews dan voorheen, voor iedere lezer.

Een Premium-aanbod moet zich over langere tijd bewijzen. Een, vijf of tien voorbeelden zeggen nog steeds niet veel, vooral niet als je serieus rekening wilt houden met wat lezers aangeven, zoals je met een test wilt. Starten met een mega-uitgebreid superdiepgravend artikel zou ook een verkeerde indruk kunnen geven, want ja, dan valt de volgende wellicht tegen.
Het gaat erom dat dit artikel: plan: Tweakers start met een bètatest voor een Premium-aanbod nog te vaag is en dat wij als lezers en community alleen duidelijkheid vragen in 1 centraal bericht. Niks meer en niets minder.

Ben wel benieuwd waar het idee vandaan komt om dit überhaupt te introduceren? Ja tweakers vroegen om meer diepgang, maar dit werd eigenlijk al toegezegd dat dit met de samensmelting met hardware info gedaan zou worden. Maar er werd niks over paywall gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:09:
Als je überhaupt de gedachten hebt als tweakers om dit te doen had je toch feedback kunnen vragen met luister, wij willen nog diepgaandere artikelen voor jullie maken maar dit kost ons wel geld wat we eigenlijk niet zo 123 hebben in onze begroting, zouden jullie daar voor openstaan? zo ja willen we 1 a 2 keer een pilot draaien. bevalt dit dan gaan we dit implementeren en als je hier interesse in hebt brengen wij een maandelijks opzegbaar abbo uit.
Dat is nu toch precies wat er gebeurt? Dit is de test, daar kun je dan inhoudelijk feedback over gaan geven. En dan niet 1 of 2 keer, maar een aantal maanden. Heb je genoeg content om te beoordelen of (en hoeveel) geld het je waard is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:14:
[...]

Ben wel benieuwd waar het idee vandaan komt om dit überhaupt te introduceren? Ja tweakers vroegen om meer diepgang, maar dit werd eigenlijk al toegezegd dat dit met de samensmelting met hardware info gedaan zou worden. Maar er werd niks over paywall gerept.
Komt van hogerhand (DPG) uiteraard, dat wordt angstvallig verzwegen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:05:
[...]

Ik hoop dat er in die Premium artikelen minder herhaling zit dan in jouw posts, want de plaat blijft wel erg hangen zeg.
Toch vind ik het een perfect voorbeeld. Dark-mode is zoiets dat velen tweakers graag willen en goed past bij wat tweakers zou moeten vertegenwoordigen (up2date tech); maar ondertussen krijgen de mensen premium content. Als iemand dan vraagt om betere cookie meldingen, dark-mode, of dergelijke functionaliteit dan wordt er gewezen dat dit niet "hier" besloten wordt. En als men vraagt wat premium gaat kosten, dan ook wordt het niet "hier" besloten.

Omdat er nog maar wienig "hier" is, drijf je langzaam van je eigen community af, voor mijn gevoel.

Maar dat is puur hoe ik het steeds ervaar :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-07 11:01
Goh, ik begrijp veel van de bozige reacties niet.
Komen de "tweaksers" nooit op andere nieuwssites?
Veel sites (oa van kranten) hebben premium artikelen. Die artikelen zijn niet perse langer, beter doordacht of beter van kwaliteit.
Heel eenvoudig gesteld N% van de artikelen zijn gratis te lezen en 100-N% van de artikelen kun je alleen lezen met een bepaald abonnement, want ieder stukje wat geschreven wordt kost geld en daarmee geld.
En ja en dan zijn er vaak op alle pagina's ook nog reclame uitingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-07 09:05
Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:09:
[...]
Tja, als dit zo is dan begrijp ik de keuze heel goed. Helaas is bij DPG producten vaker gebleken dat deze grenzen na verloop van tijd worden overschreden.

Daar begon met ook eerst met artikelen die extra diepgang bieden, maar open vandaag de dag eens een regionale krant of het AD. De voorpagina's staan vol met premium artikelen, overwegend normale nieuwsartikelen die niet ter diepgang dienen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mdnz
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:14:
[...]

De aandeelhouders (DPG). Nu hardware.info vrijwel wegbezuinigd is kunnen ze maximaal incasseren omdat tweakers.net een van de weinige overgebleven Nederlandse tech sites is. Reacties van de crew kun je eigenlijk wel negeren, dit is gewoon het antwoord. Het is aan jou of je hier aan mee wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-07 21:51
De "meerwaarde" lijkt meer te liggen in kwantiteit dan kwaliteit als ik dit zo allemaal lees.

Ik ben best bereid om wat te betalen voor tweakers, want ik kom er vaak. En van mij mogen de abonnementen wel meer naar voren worden gebracht. Maar ik denk niet dat dit de juiste manier is.

Ik snap de insteek ook niet helemaal. Voor diepgaande artikelen waar mensen voor betalen zou je zeggen dat je daar juist meer tijd in kan investeren, om een meerwaarde te creëren, omdat je dan niet afhankelijk bent van de hoeveelheid clicks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 15:40

mutsje

Certified Prutser

Vind het wel grappig ik geef opbouwende kritiek en word van +3 weg gemod naar niks nada noppes, zoals nog aantal tweakers. Ging zelfs nog over het topic ook :+ maar zoals daar vermeld zolang het forum aar niet achter een betaalmuur verdwijnt vind ik het wel best.
Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.