reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
Ik zie hem onderaan dit artikel
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
reviews: Wi-Fi 6E komt eraan - Meer ruimte voor wifi met toevoeging 6GHz
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Dit is natuurlijk wel echt te simpel, en het voegt totaal niks toe.mdnz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
[...]
De aandeelhouders (DPG). Nu hardware.info vrijwel wegbezuinigd is kunnen ze maximaal incasseren omdat tweakers.net een van de weinige overgebleven Nederlandse tech sites is. Reacties van de crew kun je eigenlijk wel negeren, dit is gewoon het antwoord. Het is aan jou of je hier aan mee wilt werken.
πΈπ πππππ ππ πππ πππ ππππ π’ππ ππππππ | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
Dat is wel een sentiment waar terdege rekening mee gehouden moet worden. Tegelijkertijd denk ik dat de doelgroep en het product van Tweakers sterk anders is dan dat van 'doorsnee nieuws' en daarmee ook het risico kleiner.Pindakaaskroket schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
[...]
Tja, als dit zo is dan begrijp ik de keuze heel goed. Helaas is bij DPG producten vaker gebleken dat deze grenzen na verloop van tijd worden overschreden.
Daar begon met ook eerst met artikelen die extra diepgang bieden, maar open vandaag de dag eens een regionale krant of het AD. De voorpagina's staan vol met premium artikelen, overwegend normale nieuwsartikelen die niet ter diepgang dienen
Verwijderd
Dat is het plan nΓΊ, zoals het met ons wordt gedeeld. Gezien Tweakers.net onderdeel is van DPG Media vind ik het begrijpelijk dat mensen hier openlijk aan twijfelen.Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:09:
[...]
Een relatief klein deel van de artikelen wordt onderdeel van Premium en nieuws en productreviews vallen daar niet onder. [...]
Optimisten zijn slecht geΓ―nformeerde pessimisten.
Ik denk dat de redactie dit wel kan toelichten. Wat is een normaal aantal artikelen en wat is een extra artikel.NMe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:28:
[...]
Wil je hier nou serieus zeggen dat jullie pas een paar weken ruimte hebben voor achtergrondartikelen? Want die maken jullie toch echt al jaren... Zomaar een lijstje:
reviews: E-privacyverordening biedt meer helderheid over cookiewalls
reviews: Cryptomining: advertentiealternatief of malware?
reviews: Q&A Kees Verhoeven - 'Er zitten nog pijnpunten in de Wiv 2017'
reviews: NSA-onthullingen: internet verliest zijn onschuld
reviews: Technologie in de verkiezingsprogramma's 2017
Als al dat soort content achter een paywall verdwijnt wordt de site er niet beter op. Dan ben je gewoon van meerdere walletjes aan het eten door zowel via ads als via abo's als via premium-artikelen geld binnen te harken.
Zo komt het niet over, nu komt het over we gaan het testen en over 2 a 3 maanden is het een feit want het gaat er uiteindelijk komen. Nu is er eigenlijk alleen 1 optie dat het er komt, dit komt zo over uit de kant van Tweakers. Snapje wat ik bedoel? Of kan je nu zeggen als dit niet aanslaat dat dit in de ijskast wordt gezet?janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:15:
[...]
Dat is nu toch precies wat er gebeurt? Dit is de test, daar kun je dan inhoudelijk feedback over gaan geven. En dan niet 1 of 2 keer, maar een aantal maanden. Heb je genoeg content om te beoordelen of (en hoeveel) geld het je waard is.
Prima, dan wacht ik op een reactie of een actie waaruit blijkt dat het niet zo is. Als er daadwerkelijk superartikelen uitkomen die anders nooit op Tweakers geplaatst konden worden vanwege budgetissues, neem ik mijn woorden terug.Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:21:
[...]
Dit is natuurlijk wel echt te simpel, en het voegt totaal niks toe.
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Ik doel vooral hier opmdnz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:25:
[...]
Prima, dan wacht ik op een reactie of een actie waaruit blijkt dat het niet zo is. Als er daadwerkelijke superartikelen uitkomen die anders nooit op Tweaker geplaatst konden worden vanwege budgetissues, neem ik mijn woorden terug.
Dit slaat nergens op.Reacties van de crew kun je eigenlijk wel negeren, dit is gewoon het antwoord. Het is aan jou of je hier aan mee wilt werken.
πΈπ πππππ ππ πππ πππ ππππ π’ππ ππππππ | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
Dat Premium gaat komen is een feit (aldus meerdere reacties). Het geluk dat wij nu hebben is dat we het nog een klein beetje kunnen sturen hoe het uit komt te zien.dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:24:
[...]
Zo komt het niet over, nu komt het over we gaan het testen en over 2 a 3 maanden is het een feit want het gaat er uiteindelijk komen. Nu is er eigenlijk alleen 1 optie dat het er komt, dit komt zo over uit de kant van Tweakers. Snapje wat ik bedoel? Of kan je nu zeggen als dit niet aanslaat dat dit in de ijskast wordt gezet?
Als eerst de discussie werd gestart of dit voor ons/wij interessant was en dan met een paar echte goede artikelen te komen en niet gelijk opeens met een bericht te komen en dan de beta te beginnen samen met een artikel paar uur later.
Denk je dat ? het is al lang uitgestippeld als je het mij vraagt.AvanCade schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:27:
[...]
Dat Premium gaat komen is een feit (aldus meerdere reacties). Het geluk dat wij nu hebben is dat we het nog een klein beetje kunnen sturen hoe het uit komt te zien.
Nogmaals, ik wacht het af of het inderdaad nergens op slaat. Daden zeggen mij meer dan woorden.Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:26:
[...]
Ik doel vooral hier op
[...]
Dit slaat nergens op.
Dat zou kunnen. Maar... wat als het niet uitgestippeld is? Laat je die mogelijkheid dan aan je voorbij gaan?Winkiller schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:28:
[...]
Denk je dat ? het is al lang uitgestippeld als je het mij vraagt.
Denk dat daar ook beetje het probleem ligt. We zien tweakers als community, terwijl 'de andere kant' het als bedrijf ziet. Voor beide valt wat te zeggen, maar ik zou daarop ook niet een goed antwoord hebben hoe je dat financieel zeker wilt krijgen. Om eerlijk te zijn.Yordi- schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:25:
Misschien een erg sociale en niet zakelijke vraag hoor, maar ik vraag mij af of deze zaken in het leven zijn geroepen omdat Tweakers anders niet kan voortbestaan, of dat het alleen is bedacht om enig investeerder te spekken? Dat laatste past toch eigenlijk helemaal niet bij Tweakers als site en community.
Die twee zaken staan ook voor een groot deel los van elkaar. De uitbreiding van het aantal reviewredacteuren maakt dat we meer en uitgebreidere productreviews kunnen publiceren, voor iedere lezer, met of zonder account, met of zonder abonnement.dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:14:
[...]
maar dit werd eigenlijk al toegezegd dat dit met de samensmelting met hardware info gedaan zou worden. Maar er werd niks over paywall gerept.
Het had Tweakers gesierd als ze hier een groot discussie punt van hadden gemaakt en niet dit als oplossing aan te dragen waarbij wij eigenlijk weinig input hebben (als DPG dit werkelijk bepaald dan geloof ik dat er niet veel sturing in zal zitten correct me if im wrong). Had een nieuwsbericht verspreid via de mail eenmalig met een verwijzing naar een forum topic en een op de FP.AvanCade schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:27:
[...]
Dat Premium gaat komen is een feit (aldus meerdere reacties). Het geluk dat wij nu hebben is dat we het nog een klein beetje kunnen sturen hoe het uit komt te zien.
Er worden totaal verkeerde verwachtingen geschapen, dat is een groot onderdeel van het probleem.Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:09:
[...]
Een relatief klein deel van de artikelen wordt onderdeel van Premium en nieuws en productreviews vallen daar niet onder. We brengen meer en uitgebreidere productreviews dan voorheen, voor iedere lezer.
Een Premium-aanbod moet zich over langere tijd bewijzen. Een, vijf of tien voorbeelden zeggen nog steeds niet veel, vooral niet als je serieus rekening wilt houden met wat lezers aangeven, zoals je met een test wilt. Starten met een mega-uitgebreid superdiepgravend artikel zou ook een verkeerde indruk kunnen geven, want ja, dan valt de volgende wellicht tegen.
beter te informeren over ontwikkelingen, met bijvoorbeeld meer diepgang en duiding en met unieke informatie die je niet elders leest.
Dit valt en staat met een gedegen communicatie, en daar is Tweakers echt armoedig slecht in. Zorg dat je bij de introductie van een nieuwe functionaliteit, ook in beta, een representatieve omschrijving en representatie hebt. Nu schort het aan minimaal één van die twee.meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken, duiding toe te voegen. Premium blijft niet beperkt tot nieuws, we willen jullie ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how to's, columns en interviews
Good taste is for people who canβt afford sapphires
oke duidelijk, maar wat gaat dit kosten? jullie moeten toch wel iets op papier hebben staan, lijkt me stug dat jullie deels blanco hier in staan en nu aan ons vragen wat wij ervoor willen betalen? er zijn toch wel richtlijnen?Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:29:
[...]
Die twee zaken staan ook voor een groot deel los van elkaar. De uitbreiding van het aantal reviewredacteuren maakt dat we meer en uitgebreidere productreviews kunnen publiceren, voor iedere lezer, met of zonder account, met of zonder abonnement.
Dit gaat om bijvoorbeeld uitgebreider nieuws, korte achtergronden, how to's. En hier investeren we in, dus los van de uitbreiding voor productreviews.
De community als geheel weet soms veel beter de kennis over te brengen dan de redactie en dat is niet erg, maar straks gaat dat dus niet meer. Daarom snap ik niet zo goed deze keuze voor een paywall. Het is logisch dat er geld in het laatje moet komen, maar iedereen heeft een hekel aan betalen voor algemeen nieuws waar de meerwaarde gering is t.o.v. andere bronnen. Juist om deze reden is premium artikelen zo'n onzin, omdat je het elders gratis kunt lezen de meerwaarde van Tweakers is juist dat het open is en iedereen kan bijdragen. De redactie gaat nooit het niveau overtreffen van de gehele community van Tweakers en daarom ben ik het oneens met deze richting.Q schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:28:
Hoi Tweakers.net
Dit is mijn persoonlijke sentiment op dit moment over Tweakers.net.
Ik lees de comments omdat ik de kwaliteit van de artikelen van Tweaker.net niet zo hoog vind. De comments maken dat soms goed.
- Vaak is het artikel gewoon totaal irrelevant en voorpagina opvulling
- Veel artikelen lezen als een soort vertaling van een persbericht
- Vaak moeten de Tweakers in de comments daadwerkelijk het nieuws duiding geven of context bieden. Of erger: de redactie corrigeren.
Mijn persoonlijke indruk van Tweakers.net is dat er niet genoeg besef is van kwaliteit, en wat dat in de context van nieuwsberichten zou moeten betekenen. Te vaak heb ik zelf ervaren dat artikelen meer vragen oproepen dan beantwoorden.
Misschien is dit altijd al zo geweest en ben ik kritischer geworden, het kan allemaal aan mij liggen.
Helaas vind ik het Wifi artikel niet van het niveau/kwaliteit dat ik zou verwachten van een premium artikel. Er is meer content, er zitten meer woorden in. Dat wel.
Wat ik fundamenteel in het artikel mis is dat ik wil weten wat deze nieuwe technologie voor mij gaat betekenen. Waarom zou ik nu verder lezen? Maar nee, we starten met een geschiedenis van Wifi en frequentiebanden. Ik ben al weg.
Dan wordt er geschreven:
> Wifi op 6GHz maakt hogere snelheden en een lagere latency mogelijk
Ja, ik wil dan ook gewoon cijfers zien. Maar die krijg ik niet.
Pas op het einde van het artikel lees ik pas concrete snelheden en latency nummers. Ik snap het gewoon niet.
Voor mij is dit echt geen premium content. Maar misschien voor anderen wel, ik weet niet hoe hoog de lat ligt.
Zolang er geen volledige transparantie is (waar we geen recht op hebben en waarschijnlijk ook niet zullen krijgen) blijft het gissen. Maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld DPG heeft gezegd dat Tweakers 10% moet groeien en dat de hoge heren bij Tweakers dan naar een Paywall hebben gegrepen als oplossing. Dan valt er inderdaad weinig te sturen.dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:29:
[...]
Het had Tweakers gesierd als ze hier een groot discussie punt van hadden gemaakt en niet dit als oplossing aan te dragen waarbij wij eigenlijk weinig input hebben (als DPG dit werkelijk bepaald dan geloof ik dat er niet veel sturing in zal zitten correct me if im wrong). Had een nieuwsbericht verspreid via de mail eenmalig met een verwijzing naar een forum topic en een op de FP.
Sorry, maar jij wil geen inspraak en meedenken. Jij wil 'nee' kunnen zeggen. En dat kun je ook, door geen lid te worden. Tweakers is een bedrijf. Deal with it. Als een bedrijf niet levert waar jij voor wil betalen, dan koop je niet. Dat kan hier ook. En in tegenstelling tot de meeste bedrijven heb je hier de mogelijkheid om direct met het personeel in gesprek te gaan. Tweakers heeft er niets aan om alles achter een paywall te zetten als er niemand is die het wil kopen. Dus zullen ze er alles aan doen om zowel de betalende als de niet-betalende bezoeker tevreden te houden.dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:29:
[...]
Het had Tweakers gesierd als ze hier een groot discussie punt van hadden gemaakt en niet dit als oplossing aan te dragen waarbij wij eigenlijk weinig input hebben (als DPG dit werkelijk bepaald dan geloof ik dat er niet veel sturing in zal zitten correct me if im wrong). Had een nieuwsbericht verspreid via de mail eenmalig met een verwijzing naar een forum topic en een op de FP.
Hoezo? Werk jij ook bij Tweakers/DPG?dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:29:
[...]
Ook hier, hoezo? Waarom wil jij inzicht in de kosten en baten? Wat gaat het je aan?oke duidelijk, maar wat gaat dit kosten? jullie moeten toch wel iets op papier hebben staan, lijkt me stug dat jullie deels blanco hier in staan en nu aan ons vragen wat wij ervoor willen betalen? er zijn toch wel richtlijnen?
Maar ook dat is een eerlijk antwoord. Als Tweakers inderdaad een bedrijf geworden is en het community gevoel gaat loslaten is dat ook een keuze. Of dat de juiste is zullen de aantallen subscribers wel uitwijzen, maar het is in ieder geval wΓ©l het eerlijke verhaal.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:36:
[...]
Sorry, maar jij wil geen inspraak en meedenken. Jij wil 'nee' kunnen zeggen. En dat kun je ook, door geen lid te worden. Tweakers is een bedrijf. Deal with it. Als een bedrijf niet levert waar jij voor wil betalen, dan koop je niet. Dat kan hier ook. En in tegenstelling tot de meeste bedrijven heb je hier de mogelijkheid om direct met het personeel in gesprek te gaan. Tweakers heeft er niets aan om alles achter een paywall te zetten als er niemand is die het wil kopen. Dus zullen ze er alles aan doen om zowel de betalende als de niet-betalende bezoeker tevreden te houden.
Ja, maar dat is voornamelijk omdat het magazine zelf ook verdwijnt.Ireyon schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:23:
Stoppen jullie dan ook met advertenties in het magazine?
[ Voor 24% gewijzigd door XWB op 01-12-2020 16:41 ]
Tweakers is niets zonder de community, dus een botte mededeling van "we zijn een bedrijf, deal with it" slaat de plank zo keihard mis._Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:39:
[...]
Maar ook dat is een eerlijk antwoord. Als Tweakers inderdaad een bedrijf geworden is en het community gevoel gaat loslaten is dat ook een keuze. Of dat de juiste is zullen de aantallen subscribers wel uitwijzen, maar het is in ieder geval wΓ©l het eerlijke verhaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Zaphara op 01-12-2020 16:43 ]
Ik snap zijn reactie wel. Tweakers heeft nog het groepsgevoel en leent zijn waarde ook voor een groot deel uit de mensen die interactief zijn op de Frontpage of GoT. Daardoor zie ik bij meerdere mensen gelijke reacties dat ze transparantie eisen. Zoals gezegd snap ik dat volledig maar dat recht, als we het ooit al gehad hebben, hebben we verloren zodra Tweakers commercieel werd.ArnoutV schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:38:
[...]
Hoezo? Werk jij ook bij Tweakers/DPG?
Ik vraag me oprecht af waarop jij deze rechten claimt.
[...]
Ook hier, hoezo? Waarom wil jij inzicht in de kosten en baten? Wat gaat het je aan?
Echt, wat een bijzondere reacties
"De klant is koning", alleen is de klant DPG media en die wilt op korte termijn geld zien.Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
[...]
Tweakers is niets zonder de community, dus een botte mededeling van "we zijn een bedrijf, deal with it" slaat de plank zo keihard mis.
Ik vraag me af of er wel behoefte is aan de premium content die jullie voor ogen hebben. Zeker als daar een aparte rekening voor komt. Voor de uitgebreidere productreviews is blijkbaar wel voldoende budget. Of staat dat over een jaartje ook achter een betaalmuur?Olaf schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:29:
[...]
Die twee zaken staan ook voor een groot deel los van elkaar. De uitbreiding van het aantal reviewredacteuren maakt dat we meer en uitgebreidere productreviews kunnen publiceren, voor iedere lezer, met of zonder account, met of zonder abonnement.
Dit gaat om bijvoorbeeld uitgebreider nieuws, korte achtergronden, how to's. En hier investeren we in, dus los van de uitbreiding voor productreviews.
Niemand zegt 'we'. Ik werk niet bij Tweakers.Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
[...]
Tweakers is niets zonder de community, dus een botte mededeling van "we zijn een bedrijf, deal with it" slaat de plank zo keihard mis.
Dat is een losse discussie (overigens ben ik het wel met je eens), maar de uitgangspositie zou wel helder zijn. Een hoop reacties hier zijn toch gebaseerd op het oude communitygevoel. Als die community straks alleen nog bestaat op het forum en in de comments is dat in ieder geval een duidelijke keuze. Dan hoeven we voor dit soort onderwerpen ook geen topics meer, en kan de redactie zich weer met journalistiek bezig houden.Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
[...]
Verwijderd
Waar bestaat die community nu nog meer dan? En hoe was dat vroeger anders? En hoe is dat morgen?_Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:44:
[...]
Als die community straks alleen nog bestaat op het forum en in de comments is dat in ieder geval een duidelijke keuze.
Ik denk dat je Tweakers een beetje teveel als krant ziet. Maar een krant werkt een kant op, van redactie naar lezer.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:46:
[...]
Nee, ik vind van niet. Als bezoekers er niet/ weinig voor willen betalen en het liefst de site ook met een adblocker bezoeken (aanname), dan zal content ook niet te veel mogen kosten.
Eens met je opmerking, maar bekijk het ook eens vanuit het bedrijfsperspectief. Men wil geld verdienen en dat lukt nu onvoldoende. Er worden daarom manieren gezocht om geld te verdienen. Als de klant (of gebruiker) dit niet zint, kan deze op zoek naar een alternatief.Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Antyrael op 01-12-2020 16:48 . Reden: WiFi6 artikel ]
Misschien moet de community een dagje staken. Ik denk dat als alle gebruikers met een account Tweakers een dag lang niet bezoeken (of alleen maar een dag geen reacties plaatsen) er best wat alarmbellen gaan rinkelen.Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
[...]
Zoals anderen al aangeven, huur eens een communicatie expert in voor dit soort implementaties, want de crew reacties zijn echt een PR nachtmerrie.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13Β°; 8x415Wp Zuid 10Β°; Totaal 7520Wp.
Zint je mijn vragen niet? kan je ook normaal reageren of doe dat voortaan gewoon niet dan. Met alles respect maar zo reageren komt best bot over.ArnoutV schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:38:
[...]
Hoezo? Werk jij ook bij Tweakers/DPG?
Ik vraag me oprecht af waarop jij deze rechten claimt.
[...]
Ook hier, hoezo? Waarom wil jij inzicht in de kosten en baten? Wat gaat het je aan?
Hoe kom jij hier op dat ik rechten claim? ik zeg alleen wat gevoel ik heb wat prettig ervaren zou worden, mag best toch? Ik ben een dagelijkse bezoeker van tweakers en hoop gewoon dat de verandering niet negatief gaan uitpakken.Het had Tweakers gesierd als ze hier een groot discussie punt van hadden gemaakt en niet dit als oplossing aan te dragen waarbij wij eigenlijk weinig input hebben (als DPG dit werkelijk bepaald dan geloof ik dat er niet veel sturing in zal zitten correct me if im wrong). Had een nieuwsbericht verspreid via de mail eenmalig met een verwijzing naar een forum topic en een op de FP.
Dit is toch een normale vraag, niet dan? ik hoef toch geen kosten en baten inzicht te hebben? ik vraag of er iets op papier hebben staan over wat ze denken dat het gaat kosten. Als jij een bakker zou hebben en je gaat een nieuw soort gebak uitbrengen (bijvoorbeeld) en reclame maakt, dan heb jij toch ook een richtprijs en dan zeg je toch niet tegen jou klant:oke duidelijk, maar wat gaat dit kosten? jullie moeten toch wel iets op papier hebben staan, lijkt me stug dat jullie deels blanco hier in staan en nu aan ons vragen wat wij ervoor willen betalen? er zijn toch wel richtlijnen?
We zijn hier volgens van de feiten en bronnen. Voordat er ΓΌberhaupt wordt verder gepraat over die schoorsteen, wil ik wel eens de cijfers zien.Tk55 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:47:
[...]
Eens met je opmerking, maar bekijk het ook eens vanuit het bedrijfsperspectief. Men wil geld verdienen en dat lukt nu onvoldoende. Er worden daarom manieren gezocht om geld te verdienen. Als de klant (of gebruiker) dit niet zint, kan deze op zoek naar een alternatief.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Waarom? Vraag jij de CV monteur ook om een kostenoverzicht en margecalculatie als de ketel is onderhouden?Koenoe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:50:
[...]
Claims als, er wordt te weinig geld verdiend mogen echt wel eens onderbouwd worden met gegevens.
Volgens mij is het sentiment, al dan niet terecht, dat de community nog steeds mee mag praten over van alles en nog wat. Duidelijk is dat dat allang niet meer zo is als in de 'goeie ouwe tijd', en dat we nu in de tijd van focusgroepen, usabilitytesten, mvp's en al die andere moderne zakelijke termen terecht gekomen zijn.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:45:
[...]
Waar bestaat die community nu nog meer dan? En hoe was dat vroeger anders? En hoe is dat morgen?
Ik woon in een huurhuis.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:52:
[...]
Waarom? Vraag jij de CV monteur ook om een kostenoverzicht en margecalculatie als de ketel is onderhouden?
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Kijk dat zou een ander verhaal zijn. Als tweakers in deze vorm niet meer rendabel zou zijn, en dit de meest efficiΓ«nte oplossing zou zijn om gezond te blijven, dan zou men wel geneigd zijn om er aan mee te doen. Maar we hebben het over DPG, met een bewezen historie van uitmelkerij zonder enig behoud van dat wat een merk zo groot heeft gemaakt, puur voor constante winstmaximalisatie.Tk55 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:47:
[...]
Eens met je opmerking, maar bekijk het ook eens vanuit het bedrijfsperspectief. Men wil geld verdienen en dat lukt nu onvoldoende. Er worden daarom manieren gezocht om geld te verdienen. Als de klant (of gebruiker) dit niet zint, kan deze op zoek naar een alternatief.
Welk alternatief dat (nog) is, is overigens een heel ander verhaal
De beste oplossing zou zijn: Een goed verdienmodel voor Tweakers, met hetzelfde communitygevoel.
Eens, dat vind ik ook vragen die misschien niet op hun plek zijn. Aan de andere kant: als Tweakers nu verlies zou maken en dat eerlijk aan de community vertelt zou dat best wel eens snel opgelost kunnen zijn. Want zo is men hier ook dan wel weer.ConZito schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:58:
Ik maak verder uit de reacties op dat er een gezonde drijfveer bestaat om meer inkomsten te genereren, dat is prima, dat is wat bedrijven doen. Ik begrijp niet zo goed dat Tweakers.net met de billen bloot moet wat betreft kosten/baten,
Die 'nu' is anders al 2 decennia oud. Die 'goede ouwe tijd kan ook jij je nauwelijks herinneren en 99,9% van onze huidige users al helemaal niet. Ik begrijp heus wel dat door de meer open structuur van Tweakers, waar je direct in gesprek kunt gaan met de crew en redactie, het gevoel ontstatt dat er meer inspraak is. En voor een deel is dat ook zo, want deze beta zal heus de richting van Premium verder vorm gaan geven. Maar er zijn grenzen, omdat er zakelijke besluiten genomen moeten worden. En die gaan echt niet allemaal over eng grootkapitaal uit Belgie, maar ook gewoon over de redacteur die morgen boodschappen moet kunnen doen._Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:53:
[...]
Volgens mij is het sentiment, al dan niet terecht, dat de community nog steeds mee mag praten over van alles en nog wat. Duidelijk is dat dat allang niet meer zo is als in de 'goeie ouwe tijd', en dat we nu in de tijd van focusgroepen, usabilitytesten, mvp's en al die andere moderne zakelijke termen terecht gekomen zijn.
De Persgroep is al een tijdje niet meer in beeld.toro schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:58:
Ik vind dit een verkeerde richting en stap.
Tweakers.net heeft al inkomsten uit advertenties en de abonnementsvormen, doe dit niet.
De Pers Groep moet niet van Tweakers.net een melkkoe maken op deze manier.
Ook ik ga mijn Tweakers abonnement heroverwegen als dit doorgaat.
We kunnen leuk vergelijkingen gaan maken, maar de transacties tussen Tweakers en zijn gebruikers zijn vele malen ingewikkelder dan die van een consument en een CV monteur.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:52:
[...]
Waarom? Vraag jij de CV monteur ook om een kostenoverzicht en margecalculatie als de ketel is onderhouden?
Van wie het dan nu ook mag zijn, ik ga dit niet ondersteunen.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:02:
[...]
De Persgroep is al een tijdje niet meer in beeld.
Maar kennelijk weet jij dan wel hoe het ervoor staat? Want jij doet zelf ook een aanname dat deze stap nodig is om tweakers levende te kunnen houden, alsof men de boodschappen niet meer kan doen zonder deze nieuwe inkomsten, en daar wrangt het. Want het heeft de schijn tegen (en uiteraard weet ik de interne feiten ook niet), doordat, en ik herhaal mijzelf weer, DPG, met een bewezen historie van uitmelkerij zonder enig behoud van dat wat een merk zo groot heeft gemaakt, puur voor constante winstmaximalisatie gaat bij elk merk dat ze overnemen.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:01:
[...]
Die 'nu' is anders al 2 decennia oud. Die 'goede ouwe tijd kan ook jij je nauwelijks herinneren en 99,9% van onze huidige users al helemaal niet. Ik begrijp heus wel dat door de meer open structuur van Tweakers, waar je direct in gesprek kunt gaan met de crew en redactie, het gevoel ontstatt dat er meer inspraak is. En voor een deel is dat ook zo, want deze beta zal heus de richting van Premium verder vorm gaan geven. Maar er zijn grenzen, omdat er zakelijke besluiten genomen moeten worden. En die gaan echt niet allemaal over eng grootkapitaal uit Belgie, maar ook gewoon over de redacteur die morgen boodschappen moet kunnen doen.
https://www.dpgmedia.nl/merkentoro schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:04:
[...]
Van wie het dan nu ook mag zijn, ik ga dit niet ondersteunen.
Kijk, dat is al een hele andere discussie. Tweakers is altijd zeer open geweest over waar geld mee wordt verdiend. Maar ook bijvoorbeeld over het feit dat de abo's niet kostendekkend zijn en er feitelijk meer werd verdiend aan mensen zonder instap abo dan met. Ik denk dat het helemaal geen slecht idee is om meer begrip te kweken over de manier waarop dit nieuwe model bij zal dragen en waarom de andere verdienmodellen onder druk staan.Tk55 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:03:
[...]
Dat betekent overigens niet dat Tweakers haar salarissen, kosten en inkomsten met ons hoeft te delen. Maar wel gewoon een beetje meer inzicht. Een beetje meer begrip voor het feit dat Tweakers steunt op de schouders van haar community. Neem deze community dan ook serieus en neem haar mee in dit soort veranderingen. Probeer hun zorgen weg te nemen door ze te benoemen en te bespreken.
Ik ben groot voorstander van openheid van zaken, begrijp me niet verkeerd. Ik denk dat dat soort duiding kan helpen, maar mogelijk ook weer net zoveel vragen oproept. Waarom zijn de personeelskosten zo hoog, waarom zitten jullie in zo'n duur pand, etc. Er zijn altijd mensen die nooit tevreden zijn. Ik beoordeel liever de prijs-kwaliteit/kwantiteit van een product._Mystikal_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:01:
[...]
Eens, dat vind ik ook vragen die misschien niet op hun plek zijn. Aan de andere kant: als Tweakers nu verlies zou maken en dat eerlijk aan de community vertelt zou dat best wel eens snel opgelost kunnen zijn. Want zo is men hier ook dan wel weer.
Jij vraagt geen offerte alvorens je werk laat uitvoeren? Of doel je op iets anders?Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:52:
[...]
Yes, but no.
Mijn voorbeeld is niet meer dan een voorbeeld. Ik breng het alleen maar in om te onderstrepen dat niet alles wat in een bedrijfg gebeurt gelijk staat aan grootkapitalistisch machtsmisbruik.Zaphara schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:05:
[...]
Maar kennelijk weet jij dan wel hoe het ervoor staat? Want jij doet zelf ook een aanname dat deze stap nodig is om tweakers levende te kunnen houden, alsof men de boodschappen niet meer kan doen zonder deze nieuwe inkomsten, en daar wrangt het. Want het heeft de schijn tegen (en uiteraard weet ik de interne feiten ook niet), doordat, en ik herhaal mijzelf weer, DPG, met een bewezen historie van uitmelkerij zonder enig behoud van dat wat een merk zo groot heeft gemaakt, puur voor constante winstmaximalisatie gaat bij elk merk dat ze overnemen.
Een offerte beschrijft niet wat de exacte kosten zijn die de monteur maakt en of hij van mijn rekening van plan is zijn bus te gaan vervangen dit jaarmieJas schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:09:
[...]
Jij vraagt geen offerte alvorens je werk laat uitvoeren? Of doel je op iets anders?
Ik vind je vragen prima, maar ik vind jouw houding naar de Tweakers crew zeer negatief en als je dan ook mijn vragen aan jou vijandig vindt dan zegt dat meer over jouw gevoel dan over mijn houding.dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:50:
[...]
Zint je mijn vragen niet? kan je ook normaal reageren of doe dat voortaan gewoon niet dan. Met alles respect maar zo reageren komt best vijandig over.
[...]
Hoe kom jij hier op dat ik rechten claim? ik zeg alleen wat gevoel ik heb wat prettig ervaren zou worden, mag best toch? Ik ben een dagelijkse bezoeker van tweakers en hoop gewoon dat de verandering niet negatief gaan uitpakken.
Je vraagt wel om inzichten en duiding net als meerdere in dit draadje.Dit is toch een normale vraag, niet dan? ik hoef toch geen kosten en baten inzicht te hebben? ik vraag of er iets op papier hebben staan over wat ze denken dat het gaat kosten. Als jij een bakker zou hebben en je gaat een nieuw soort gebak uitbrengen (bijvoorbeeld) en reclame maakt, dan heb jij toch ook een richtprijs en dan zeg je toch niet tegen jou klant: ...
Zeg het dan ook niet.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:09:
[...]
En verder zal het je niet verbazen dat ik een iets andere informatiepositie heb dan jij. Maar dat is voor de ze discussie niet interessant.
Als bedrijf, en dat is Tweakers nog altijd, wil je een betrouwbare en redelijk stabiele/voorspelbare inkomstenbron hebben. Geen enkele van die ideeΓ«n voldoet daar aan. Ik heb zelf inzage in de financieΓ«n van een veel kleiner project waar mensen ook geld kunnen doneren en ik kan je zeggen dat je daar echt geen lijn in kunt trekken en somige maanden enkele van de vrijwilligers gewoon financieel moeten bijspringen om het gat te dichten.Willaaam schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:05:
Mijn challenge aan jullie is wees creatief. Kijk of je op een tweakers-waardige manier geld kunt verdienen. Hier is een aantal gratis ideeΓ«n:Eigenlijk is alles beter dan premium content. Laat je community alsjeblieft heel. Maak mensen trots dat ze lid zijn van Tweakers en niet verdrietig dat hun site is afgegleden naar het niveau van AD.NL.
- Eenmalige donaties via crypto
- Eenmalige donaties via iDeal
- "Vond je dit uitgebreide artikel informatief? We hebben dit jaar nog β¬153.000 nodig voor DPG blij is met ons resultaat. Help ons!"
- Maak een Tweakers cryptominer die mensen kunnen installeren om via hun leipe pc's bij te dragen in de avonduren
- Maak een instelling voor Γ©xtra ads om Tweakers te supporten (mij boeit het niet om er een paar weg te klikken)
- TweakerShop, waar tweakers bijvoorbeeld extra geld krijgt voor een aantal promoted products
- Promoted ads in V&A - waar je bovenaan een lijstje komt in een productcategorie
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Een offerte beschrijft wat er wordt uitgevoerd aan welke prijs. Heb je alvast een zicht op het uurloon en de onderdelen die men verwacht nodig te hebben. Dat er onverwachte zaken zijn die de uiteindelijke factuur kunnen beΓ―nvloeden, laat ik even buiten beschouwing. Nu weten we niet welk werk/artikelen we kunnen verwachten en wat de richtprijs is. Zoiets zou ik niet accepteren van mijn CV-monteur (voor zover de vergelijking logisch is, natuurlijk).Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:10:
[...]
Een offerte beschrijft niet wat de exacte kosten zijn die de monteur maakt en of hij van mijn rekening van plan is zijn bus te gaan vervangen dit jaar
Yes, but no.
Inclusief jij dus. Ik zie hier namelijk best een hoop posts van "oud gedienden" langs komen mensen die hier al jaren komen misschien al jaren langer als wat jij van de partij bent. Mensen die nog weten wat het inhield om op IRC samen met Femme en de andere rondhangen betekendeEdmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:01:
[...]
Die 'goede ouwe tijd kan ook jij je nauwelijks herinneren en 99,9% van onze huidige users al helemaal niet.
[ Voor 18% gewijzigd door ShadowBumble op 01-12-2020 17:24 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Er wordt om gevraagd en ik geef antwoord. Nu ben je gewoon aan het zeuren on her zeuren.
Mhoaw niche? Naar mijn idee test hij veel van de producten die op tweakers ook langskomen. De 3080's de 6800's de AMD's processoren, Intel processoren. Alleen is zijn presentatievorm veel technischer, iets wat ik ook zou verwachten bij tweakers.Jelv schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:52:
[...]
Goed voorbeeld van een tech niche kanaal. Tweakers wil weer terug naar die niche. Met @Eric van Ballegoie hebben ze zeker de kennis, misschien moet Eric z'n haar wat laten groeien haha. Daarnaast is dat kanaal volgens mij een éénmanskanaal met 8000 dollar patreon support per maand. Dat kan een mooi doel zijn van premium.
Je kunt prima een trouwe basis hebben van betalende abonnees op vrijwillige basis. Sterker nog - die basis is er al in het huidige model. Ik denk dat er maar weinig mensen opzeggen als je gewoon stopt met dat magazine. Jij bent zelfs een voorbeeld van zo'n betalende user, waar ik dankbaar voor ben!Blokker_1999 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:15:
[...]
Als bedrijf, en dat is Tweakers nog altijd, wil je een betrouwbare en redelijk stabiele/voorspelbare inkomstenbron hebben. Geen enkele van die ideeΓ«n voldoet daar aan. Ik heb zelf inzage in de financieΓ«n van een veel kleiner project waar mensen ook geld kunnen doneren en ik kan je zeggen dat je daar echt geen lijn in kunt trekken en somige maanden enkele van de vrijwilligers gewoon financieel moeten bijspringen om het gat te dichten.
Men gaat hier echt niet over 1 nacht ijs, DPG heeft hier ervaring mee en het brengen van betaalde content was inderdaad 1 van de opties die een tijd terug voorkwam in een bevraging van de gemeenschap. Dat niet iedereen het daar mee eens is, daar kan ik inkomen. Dat dit de meest gekozen optie was om extra inkomsten te genereren zoals eerder aangegeven kan ik ook geloven. Maar het is in zo een enquete zeer moeilijk in te schatten wat daarvan het eindresultaat zal zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Willaaam op 01-12-2020 17:38 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Verwijderd
Mede oudgediende hier, 20 jaar inmiddels. Ik zit er mogelijk wat minder sentimenteel in. De community groeit, het beleid wordt strakker en er komen veel nieuwe gezichten die het stokje overnemen van de founders. Daar heb ik me nooit echt aan gestoord, zo ook niet aan dit voorstel en eerdere besluiten. Ik vind het alleen maar mooi dat Tweakers.net nog bestaat.ShadowBumble schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:18:
[...]
Ter verduidelijking voor die discussie ontstaat ik probeer hier duidelijk te maken dat de binding van de oude leden met dit medium best wel diep gaat en ermee zijn opgegroeid (letterlijk). Dat Tweakers inmiddels gewoon een commerciaal bedrijf is staat niet ter discussie maar dat staat mijn inziens ook los van het sentiment en gevoel wat er leeft. Een paywall is gewoon het laatste stukje wat nog ontbrak om helemaal afscheid te nemen van het "oude" tweakers.
En jij bent brandjes aan het blussen in dit topic terwijl dat niet nodig is.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:20:
[...]
Er wordt om gevraagd en ik geef antwoord. Nu ben je gewoon aan het zeuren on her zeuren.
@TheUninvited ik begrijp jouw perspectief, maar ik vind dat de comments te vaak een vangnet zijn, die het gebrek aan kwaliteit van artikelen moet corrigeren.TheUninvited schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:36:
[...]
De community als geheel weet soms veel beter de kennis over te brengen dan de redactie en dat is niet erg, maar straks gaat dat dus niet meer. Daarom snap ik niet zo goed deze keuze voor een paywall. Het is logisch dat er geld in het laatje moet komen, maar iedereen heeft een hekel aan betalen voor algemeen nieuws waar de meerwaarde gering is t.o.v. andere bronnen. Juist om deze reden is premium artikelen zo'n onzin, omdat je het elders gratis kunt lezen de meerwaarde van Tweakers is juist dat het open is en iedereen kan bijdragen. De redactie gaat nooit het niveau overtreffen van de gehele community van Tweakers en daarom ben ik het oneens met deze richting.
[ Voor 189% gewijzigd door Q op 01-12-2020 17:53 ]
Je insinueert een informatiepositie te hebben die je argumenten onderbouwt, maar geeft deze niet prijs. Dan moet je of kiezen je niet in de discussie te mengen, of het niet te gebruiken als volledig ontransparante troefkaart. Met een rood jasje hoor je beter te weten als je het mij vraagt.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:20:
[...]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Tweakers zou best kunnen vinden dat ze DPG niet nodig hebben, maar aangezien DPG eigenaar is van Tweakers, vermoed ik dat zij er toch andere ideeΓ«n bij hebbenevilution schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:51:
PW is verdien model, volgens mij die vacaturemeuk (tweakers select of zo?) ook.
Serieus, volgens mij heeft tweakers echt DPG niet nodig om succesvol te zijn. Terug naar de basis.
Vraag me eigenlijk af wat @Femme vindt van de ontwikkeling van zijn kindje.
Β© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Iedereen mag zijn mening geven. Daar wordt niet aan getornd door mijn reacties hoor. En als onderdeel van de community geef ik de mijne.toro schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:37:
[...]
En jij bent brandjes aan het blussen in dit topic terwijl dat niet nodig is.
Laat de community leden gewoon zeggen wat ze willen en reageer niet zo overal op in dit topic.
Dit hele premium gebeuren wat er aankomt is heel belangrijk voor onze community.
Geef de community dan ook wat meer de ruimte om te zeggen wat ze willen.
Ik was al lid voor de merge, al lijkt mijn registratiedatum daar niet op te wijzen. En ik begrijp absoluut wat je bedoelt.ShadowBumble schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:18:
[...]
Inclusief jij dus. Ik zie hier namelijk best een hoop posts van "oud gedienden" langs komen mensen die hier al jaren komen misschien al jaren langer als wat jij van de partij bent. Mensen die nog weten wat het inhield om op IRC samen met Femme en de andere rondhangen betekendeof wie/wat (nog steeds een mysterie) HlpDsk was of hell wie Toverstaf was.
Ik denk dat de afstand tussen fp en forum in het verleden vele malen groter was dan tegenwoordig. Sterker nog, de 'community', dat was GoT. De fp was die betaalde club ernaast. En wat daar gebeurde had maar weinig invloed op het forum. Wat dat betreft zou je deze discussie als vooruitgang kunnen zienJa ook in het verleden zijn er controversiΓ«le besluiten genomen die voor de "oudere" Tweakers haaks stonden op wat hun vanaf het begin hebben mee gemaakt. Veel is "geaccepteerd" hetzij onder protest maar vergeet ook niet dat een "paywall" gewoon een definitief afscheid is van de opgebouwde community maar ook van het begrip wat Tweakers groot heeft gemaakt "Door Tweakers voor Tweakers".
Ter verduidelijking voor die discussie ontstaat ik probeer hier duidelijk te maken dat de binding van de oude leden met dit medium best wel diep gaat en ermee zijn opgegroeid (letterlijk). Dat Tweakers inmiddels gewoon een commerciaal bedrijf is staat niet ter discussie maar dat staat mijn inziens ook los van het sentiment en gevoel wat er leeft. Een paywall is gewoon het laatste stukje wat nog ontbrak om helemaal afscheid te nemen van het "oude" tweakers.
Ik snap dat zoiets niet aan t.net is. Dat is jammer, ik denk dat binnen DPG geen andere titel is met een dergelijk betrokken community.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:56:
[...]
Tweakers zou best kunnen vinden dat ze DPG niet nodig hebben, maar aangezien DPG eigenaar is van Tweakers, vermoed ik dat zij er toch andere ideeΓ«n bij hebben
Overigens is Tweakers al bijna 15 jaar niet meer in "eigen" handen. Mensen vergeten wel eens hoeveel er in die tijd is veranderd.
Hell / 0
Ik vind het iets te makkelijk gezegd om te zeggen: stem maar met je portemonnee. Okee, kennis kun je ook elders halen. In dat opzicht is die opmerking wel juist. Maar het punt is dat tweakers een website was/is waar een groot deel van de waarde komt door de community. Als de website als geheel van koers wijzigt en commerciΓ«ler wordt, dan kan dat voor mensen voelen alsof hun bijdrage 'verloren gaat'/wordt verkwanselt.Q schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:45:
Geef gerust inhoudelijk je mening en stem uiteindelijk met je portemonnee.
@ocf81 ik vind dat je hier terecht op wijst, de Engelstalige sites zijn een orde van grootte beter qua kwaliteit van het schrijfwerk.ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:56:
Als ik kijk naar het verleden is al meerdere keren beloofd om betere kwaliteit te leveren. Er is eigenlijk alleen maar meer werk, maar weinig beter werk gekomen.
Als ik kijk naar de artikelen die de laatste tijd zijn gepost als achtergrondartikel mis ik toch steevast diepgang en kritisch vermogen bij de redactie. Het lijkt structureel alleen maar mee te praten met wat fabrikanten hebben opgelepeld en gaat zelden dieper dan wat je al met een simpele zoekopdracht zelf had kunnen vinden. Je houdt nagenoeg geen nieuwe inzichten over aan het lezen van tweakers content.
Ik heb nu een supporter abo, en dat is vooral omdat de redactionele kwaliteit van tweakers niet goed genoeg is om meer te betalen. Ik wil best wel meer betalen als ik beter werk terugzie. Dan bedoel ik werk van het niveau van Ars Technica's in-depth reviews en deep dives (mooi voobeeld), of het niveau van AnandTech, die gewoon over het algemeen een paar treden hoger staat. Betalen voor content is okΓ©, maar dan volgt automatisch de afweging of de kwaliteit de prijs waard is. Dat is nu niet het geval als de prijs omhoog gaat.
Grapjas. Als er niemand hier van T.net reageerde dan waren we aan het klagen geweest dat ze de handel aan het negeren waren.toro schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:37:
[...]
En jij bent brandjes aan het blussen in dit topic terwijl dat niet nodig is.
Laat de community leden gewoon zeggen wat ze willen en reageer niet zo overal op in dit topic.
Dit hele premium gebeuren wat er aankomt is heel belangrijk voor onze community.
Geef de community dan ook wat meer de ruimte om te zeggen wat ze willen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 01-12-2020 18:35 ]
Mompelt iets met BC3Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:03:
[...]
Ik was al lid voor de merge, al lijkt mijn registratiedatum daar niet op te wijzen. En ik begrijp absoluut wat je bedoelt.
Het FP gedeelte heeft nooit soepel gelopen in al die jaren niet, te traag met nieuws items die vaak al uren op de gangbare media stond voordat het op tweakers kwam en die je note bene vaak zelf nog moest submittenEdmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:03:
[...]
Ik denk dat de afstand tussen fp en forum in het verleden vele malen groter was dan tegenwoordig. Sterker nog, de 'community', dat was GoT. De fp was die betaalde club ernaast. En wat daar gebeurde had maar weinig invloed op het forum. Wat dat betreft zou je deze discussie als vooruitgang kunnen zienMaar ook nu denk ik echt bij mezelf: Op welke manier zou betaalde content op de fp een negatief effekt op de community hebben? Ik zie het echt niet, maar als je het me duidelijk kunt maken lees ik graag mee
[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 01-12-2020 18:42 ]
Ik begrijp de context en ik kan me vinden in je verhaal maar dat staat los van de vraag om financieel inzicht waar niemand wat mee nodig heeft, dat kun je niet eisen.Mickey77 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:24:
[...]
Ik vind het iets te makkelijk gezegd om te zeggen: stem maar met je portemonnee. Okee, kennis kun je ook elders halen. In dat opzicht is die opmerking wel juist. Maar het punt is dat tweakers een website was/is waar een groot deel van de waarde komt door de community. Als de website als geheel van koers wijzigt en commerciΓ«ler wordt, dan kan dat voor mensen voelen alsof hun bijdrage 'verloren gaat'/wordt verkwanselt.
Ik zou graag tweakers en anderen die een paywall okee vinden, vragen om iets meer stil te staan bij het simpele feit dat de waarde van de website ligt in de bezoekers. Zoals vaak gezegd: de waarde van artikelen wordt zeer regelmatig overtroffen door de reacties van lezers. Ik filter heel erg vaak op +2 of +3 om belangrijke toevoegingen aan het artikel tot mij te nemen. Het zou zo zonde zijn als die reacties verdwijnen, door een paywall. Dat maakt tweakers echt anders dan andere media!
Laat ik vooraf stellen dat ik vergeleken met de meeste hier nog niet heel lang lid ben (jaar of 6), het hele verleden heb ik nooit meegemaakt (als lid dan), ik zal me dan uitsluitend richten op de situatie nuEdmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:03:
Sterker nog, de 'community', dat was GoT. De fp was die betaalde club ernaast. En wat daar gebeurde had maar weinig invloed op het forum. Wat dat betreft zou je deze discussie als vooruitgang kunnen zienMaar ook nu denk ik echt bij mezelf: Op welke manier zou betaalde content op de fp een negatief effekt op de community hebben? Ik zie het echt niet, maar als je het me duidelijk kunt maken lees ik graag mee
Maar wat is "nergens anders kunnen krijgen"? Er is een bronvermelding van veel dingen, dus die kan je ergens anders krijgen. Ik heb Tweakers niet nodig om de ETSI na te kijken welke frequentie ruimtes voor Wifi6E met welke specs beschikbaar komen. Maar ik vermoed zo dat de gemiddelde bezoeker daar geen zin in heeft (en hoewel ik voor mijn werk soms door ETSI documenten heen moet gaan, is het ook niet mijn favoriete hobby, hoewel ik het daaruit kan halen, vind ik het toch wel handig als Tweakers het netjes neerzet.ShadowBumble schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:36:
[...]
als ik ervoor moet betalen verwacht ik straks diep gaande interviews en achtergrond stukken over "tech" die ik dus nergens anders kan krijgen,
[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 01-12-2020 18:45 ]
Er zijn op inderdaad meerdere spelers die het beter doen. En je kan heel hard roepen: "groter publiek betekent meer inkomsten!", maar tegelijkertijd concurreert tweakers gewoon om mijn aandacht en centen met die lui, dus het blijft relevant wat zij kunnen klaarspelen. Daarin valt wel op dat veel van die publicaties meer kunnen met minder.Q schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:30:
[...]
@ocf81 ik vind dat je hier terecht op wijst, de Engelstalige sites zijn een orde van grootte beter qua kwaliteit van het schrijfwerk.
Van die artikelen heb ik het gevoel dat er nagedacht is over wat ik graag wil weten en welke vragen ik zou kunnen hebben (die dus ook netjes beantwoord worden).
Groter publiek, meer geld! Roepen mensen dan, maar Tweakers is met 50 medewerkers groot genoeg qua omzet om kwaliteit te leveren.
Je kunt vinden van Linus Sebastian wat je wilt, maar hij en zijn scriptschrijvers snappen hoe je een verhaal verteld dat aanspreekt. Soms te lollig, maar vaak krijg je veel beter context mee dan een Tweakers artikel, vind ik.
Video is een ander medium, maar dat maakt uiteindelijk niet uit. Alhoewel een βTweakers.net journaalβ misschien niet eens zo gek zou zijn.![]()
Anyway, ik dwaal af en moet op de kwaliteit van mijn eigen reacties letten
[ Voor 1% gewijzigd door ocf81 op 01-12-2020 19:29 . Reden: Ars blijkt iets te zijn gegroeid in de jaren ]
Β© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Dat eis ik ook niet (hoewel je via het argument tweakes is van 'ons' wel enigszins inzicht kunnen vragen, maar dat hoef ik persoonlijk niet, dus hier zijn we het eens)Q schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:38:
[...]
Ik begrijp de context en ik kan me vinden in je verhaal maar dat staat los van de vraag om financieel inzicht waar niemand wat mee nodig heeft, dat kun je niet eisen.
Maar ik denk dat het een utopie is om te verwachten dat nu of in de toekomst, de artikelen van zo een hoge kwaliteit zouden zijn, dat geen enkele tweakers er iets aan toe zou kunnen voegen. Misschien moeten we ipv streven naar groei, gewoon met zijn allen gewoon accepteren dat de community altijd experts zal bevatten (gelukkig maar) die iets toe te voegen hebben. Maak gebruik van die 'Best of both worlds' en je hebt en houd het unieke karakter van deze site!Ik kijk zelf anders aan tegen de waarde van de comments. Soms voegen bijdragen iets toe, maar in mijn beleving zijn comments veel vaker een vangnet om redactie missers op te vangen.
Ik vind ook dat veel informatie uit de comments gewoon in het artikel had moeten zitten.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
LTT heeft een ~30 man, waarmee ze één artikel (filmpje dus) per dagen maken. Even ter referentie gezien je die miste in je vergelijking.ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:46:
[...]
Ik denk inderdaad dat het antwoord niet meer mensen is. Kwaliteit rendeert gewoon. Het kan mij gewoon niet ontgaan dat de mensen achter die publicaties bijna zonder uitzondering universitair geschoold is. De meeste LTT schrijvers zijn dat ook AFAIK. (Linus zelf niet)
Misschien moet men niet zo'n karig loontje bieden (CAO Vaktijdschriftjournalisten) maar voor academisch geschoolde mensen gaan die gewoon kwaliteit kunnen leveren.
Je hebt helemaal gelijk dat zij ook razend productief zijn. En een deel van de content van LTT is ook wel interessant. Een ander deel is vooral voor de vermaak. Ik heb dus een beetje een ambivalent gevoel bij LTT en heb die club dus bewust niet meegenomen in het lijstje.Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:52:
[...]
LTT heeft een ~30 man, waarmee ze één artikel (filmpje dus) per dagen maken. Even ter referentie gezien je die miste in je vergelijking.
Β© ocf81 1981-infinity
Volgens mij beschrijf ik dat aardig in de zinnen die daarna volgen, bronvermeldingen vallen daar inderdaad niet onder maar ik verwacht wel een hoger niveau dan kijk hier heeft u een samenvatting van de standaard. Die overal al te lezen is, denk even aan het zojuist gelanceerde artikel, menig Nederlandse site heeft hier al een artikel over geschreven in de periode van Januari 2020 tot April 2020. (Google maar even "Wifi 6E wat is het"). En los van Tweakers immers Tweakers google rating is erg hoog zie je gelijk al 8 artikelen die hieraan gewijd zijn in die tijd periode.Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:43:
[...]
Maar wat is "nergens anders kunnen krijgen"?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq