Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.071 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen idee wat de achterliggende gedachte is voor premium (geld zeer waarschijnlijk ;)).
Ik ben nooit een donateur geweest, en gebruik op mn pc een adblocker (niet op m''n telefoon, dus jullie verdienen toch nog iets aan mij).

Maar had het niet slimmer geweest om dit eerst aan de community voor te leggen? Met dus de keuze om donateur te worden, of accepteren dat er een paywall gaat komen.
Ik vind het niet erg om jaarlijks een bedrag over te maken, maar dat wil ik niet doen om premium items te kunnen lezen... Heb hier een grote aversie tegen gekregen de laatste jaren.
Een (nood) oproep om lid te worden had mij wel over kunnen halen om een abonnement te nemen om deze site te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:57:
[...]

Volgens mij beschrijf ik dat aardig in de zinnen die daarna volgen, bronvermeldingen vallen daar inderdaad niet onder maar ik verwacht wel een hoger niveau dan kijk hier heeft u een samenvatting van de standaard. Die overal al te lezen is, denk even aan het zojuist gelanceerde artikel, menig Nederlandse site heeft hier al een artikel over geschreven in de periode van Januari 2020 tot April 2020. (Google maar even "Wifi 6E wat is het"). En los van Tweakers immers Tweakers google rating is erg hoog zie je gelijk al 8 artikelen die hieraan gewijd zijn in die tijd periode.
Bovendien is dit exact wat ons beloofd wordt door Tweakers, er wordt letterlijk gezegd "en met unieke informatie die je niet elders leest."

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47

shicomm

<***>

Een hele slechte ontwikkeling imho..
Eerst was er de terugloop in advertentieopbrengsten en moest er worden gehamerd op het vooral niet blocken van die dingen.
Zelf hosten van dat spul is blijkbaar nog altijd geen optie ( deel begrijpelijk maar toch.. ) dus toen kwamen de abo's.
Dat was toen al een vrij bittere pil maar mede dankzij de extra's voor de abo's was het zeker te rechtvaardigen en is er door flink wat members een abo genomen.

De move naar "premium" artikelen voelt in de eerste plaats al heel raar , de argumenten zijn namelijk niet zo heel sterk als ik kritisch kijk.
Ik zou eerder aan een compleet aparte site gaan denken ipv een 'nieuws site' proberen te vergroten door meer inhoudelijk op materie in te gaan.

Een 2e punt , en naar mijn mening een veel belangrijkere , is dat dit als een klap in het gezicht aankomt bij de abo's.
Ze betalen er al aan mee om de site gaande te houden maar krijgen nu ineens het deksel op hun neus ?
Kort door de bocht ; dat is een enorme middelvinger bij mensen die heel wat beter verdienen.

Al met al vind ik het een hele kwalijke zaak , ik hoop maar dat het management er nog eens heel diep over gaat nadenken..

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:46:
[...]

Er zijn op inderdaad meerdere spelers die het beter doen. En je kan heel hard roepen: "groter publiek betekent meer inkomsten!", maar tegelijkertijd concurreert tweakers gewoon om mijn aandacht en centen met die lui, dus het blijft relevant wat zij kunnen klaarspelen. Daarin valt wel op dat veel van die publicaties meer kunnen met minder.
Gamer's Nexus gaat gewoon een stuk beter in op de materie, en die crew is slechts een man of 5 IIRC
Arstechnica heeft ca. 15 schrijvers, maar overstijgt het niveau van Tweakers vele malen.
ServerTheHome doet met ~5 FTE dingen waar je op deze site van zou dromen.

Ik denk inderdaad dat het antwoord niet meer mensen is. Kwaliteit rendeert gewoon. Het kan mij gewoon niet ontgaan dat de mensen achter die publicaties bijna zonder uitzondering universitair geschoold is. De meeste LTT schrijvers zijn dat ook AFAIK. (Linus zelf niet)

Misschien moet men niet zo'n karig loontje bieden (CAO Vaktijdschriftjournalisten) maar voor academisch geschoolde mensen gaan die gewoon kwaliteit kunnen leveren.
@ocf81

Ik denk dat je hier 100% de kern te pakken hebt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Er zijn op inderdaad meerdere spelers die het beter doen. En je kan heel hard roepen: "groter publiek betekent meer inkomsten!", maar tegelijkertijd concurreert tweakers gewoon om mijn aandacht en centen met die lui, dus het blijft relevant wat zij kunnen klaarspelen. Daarin valt wel op dat veel van die publicaties meer kunnen met minder.
Gamer's Nexus gaat gewoon een stuk beter in op de materie, en die crew is slechts een man of 5 IIRC
Arstechnica heeft ca. 15 schrijvers, maar overstijgt het niveau van Tweakers vele malen.
ServerTheHome doet met ~5 FTE dingen waar je op deze site van zou dromen.

Ik denk inderdaad dat het antwoord niet meer mensen is. Kwaliteit rendeert gewoon. Het kan mij gewoon niet ontgaan dat de mensen achter die publicaties bijna zonder uitzondering universitair geschoold is. De meeste LTT schrijvers zijn dat ook AFAIK. (Linus zelf niet)

Misschien moet men niet zo'n karig loontje bieden (CAO Vaktijdschriftjournalisten) maar voor academisch geschoolde mensen gaan die gewoon kwaliteit kunnen leveren.
Die 50 man waarnaar werd gerefereerd is natuurlijk niet alleen redactie. Die 50 man van Tweakers bestaat ook uit Sales, Marketing, Product & Development, Bureau Gekkigheid, Pricewatch Content en Business Intelligence. En wellicht vergeet ik er nog enkele. De (review)redactie is veel kleiner dan die 50 man en eerder vergelijkbaar met die 15 schrijvers van bijvoorbeeld Ars Technica.

Hoeveel van die genoemde websites hebben in-house development? Of een team dat events organiseert?

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

XWB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:01:
[...]
De (review)redactie is veel kleiner dan die 50 man en eerder vergelijkbaar met die 15 schrijvers van bijvoorbeeld Ars Technica.
Maar die 15 schrijvers leveren wel betere kwaliteit dan de schrijvers hier, dus daar ligt dan de kern van het probleem natuurlijk. Niet de hoeveelheid redacteurs je hebt.

De vraag is dan ook, worden er redacteurs vervangen of komen ze erbij als zijnde premium redactie? Afgaande van het eerste premium artikel is het laatste toch wel de beste stap.

[ Voor 7% gewijzigd door De Nelis op 01-12-2020 19:09 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:52:
[...]

LTT heeft een ~30 man, waarmee ze één artikel (filmpje dus) per dagen maken. Even ter referentie gezien je die miste in je vergelijking.
Behalve dan dat ze ondertussen zo'n 6(?) kanalen hebben, mensen die fulltime aan merch werken en aan andere zaken. Tis niet dat die alle 30 bezig zijn met 1 video per dag en dus 30 dagen hebben om 1 video te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
[...]
Hoeveel van die genoemde websites hebben dedicated in-house development? Of een team dat events organiseert?
Het hebben van dedicated in-house dev is super tof want met jullie tijd/expertise kan er maatwerk plaatsvinden m.b.t. gevraagde features.
Echter, het feit dat Tweakers dit nodig heeft doet mij ook denken. Waarom zou Tweakers developers in dienst hebben en andere journalistieke platformen niet? Waarom zou er geen algemeen DPG devteam zijn i.p.v. Tweakers specific? Ik denk dat het te maken heeft met technical debt. Het goed in de lucht houden van een gedateerd softwareplatform kost geld, er iets aan toevoegen of fixen kost (buitenproportioneel?) veel geld. Tweakblog en zo.
Excuses als dit voelt als een semi-persoonlijke aanval. Dat is zeker niet zo bedoeld. Ik vind het alleen frapant dat een nieuwsblog 'zo veel' devvers nodig heeft.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Nelis schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:07:
[...]

De vraag is dan ook, worden er redacteurs vervangen of komen ze erbij als zijnde premium redactie?
Zie Olaf in 'plan: Tweakers start met een bètatest voor een Premium-aanbod'

March of the Eagles

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

[...]

Die 50 man waarnaar werd gerefereerd is natuurlijk niet alleen redactie. Die 50 man van Tweakers bestaat ook uit Sales, Marketing, Product & Development, Bureau Gekkigheid, Pricewatch Content en Business Intelligence. En wellicht vergeet ik er nog enkele. De (review)redactie is veel kleiner dan die 50 man en eerder vergelijkbaar met die 15 schrijvers van bijvoorbeeld Ars Technica.

Hoeveel van die genoemde websites hebben in-house development? Of een team dat events organiseert?
Heads up: dit gaat een beetje pijn doen.

Tweakers content is niet afhankelijk van de techniekkeuzes die men in de loop van de tijd heeft gemaakt. Er zijn bepaalde elementen die in deze discussie meer onder het vergrootglas liggen, en dat zijn de redacteuren en mensen die zich bezig houden met community management. De overige hoofden zijn dus niet zo heel relevant, maar als je ze mee wil nemen dan heb ik er het volgende over te zeggen:
Een CMS kan je kopen, er is niet zo veel bijzonders dat ik niet op een andere manier zou kunnen doen met COTS software en (een hoop) configuratie. De meerwaarde van het tweakers CMS is mijns inziens beperkt.
Een forum kan je kopen. De meerwaarde van de software die tweakers uit historisch oogpunt gebruikt is voor mij beperkt. Je kan je afvragen of het nog van deze tijd is om aan die lijn vast te houden.
De PW is jullie gouden gans. Prachtproduct!
Elect was leuk maar is compleet opgeblazen door de koppeling aan het tweakers account, wat mijn scheiding van werk en privé op account niveau ongedaan maakte. De communicatie daaromtrent was een drama. (werkt die dame nog voor jullie?)
Dus bottomline is dat eigenlijk alleen de PW aandacht van devs verdient in mijn ogen, van de overige zaken verwacht ik eigenlijk dat het goedkoper kan met gestylde versies van bestaande software.

Bureau gekkigheid en andere commerciële kanten van de operatie zijn volledig optioneel, hoewel ze natuurlijk inkomsten genereren en dus wel nodig zijn. Persoonlijk heb ik niet zo veel met alle acties, maar ik begrijp uit de reacties dat er op zich wel animo voor is. Kan dat op zich zelf renderen? Mooi! Anders moet je het heroverwegen.
Kortom veel overhead die onnodig is.

Als jij stelt dat alleen de redacteuren mee moeten tellen in mijn verhaal, dan blijft nog steeds de kern van mijn verhaal over. De kwaliteit ontbreekt terwijl die bij anderen wél aanwezig is bij kleinere of gelijke aantallen. Die 15 redacteuren moeten dus een stuk beter werk gaan leveren om hogere prijzen te rechtvaardigen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:52
Kunnen jullie niet gewoon de bullet voor het artikel in een premium-schildje o.i.d. veranderen?
Dat 'premium' label achter de titel op jullie frontpage vloekt -zoals we het in Vlaanderen zeggen- 'als een tang op een varken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Ja, die overhead kan wellicht wel wat ingekrompen worden.
Bij concentratie op enkele onderdelen kan Product & Development bijvoorbeeld al inkrimpen. Events kunnen ook community driven zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door evilution op 01-12-2020 19:34 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:42
Drwho1 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:29:
Kunnen jullie niet gewoon de bullet voor het artikel in een premium-schildje o.i.d. veranderen?
Dat 'premium' label achter de titel op jullie frontpage vloekt -zoals we het in Vlaanderen zeggen- 'als een tang op een varken'.
Dan krijgt je weer een feedbacktopic "wat betekent dat schildje, kan dat niet wat duidelijker?" ;)

Overigens wel mijn complimenten voor Tweakers dat er in het nieuwste premium nieuwsartikel nieuws: Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door sili... met een expert is gesproken als reactie op het nieuws. Als zoiets bij alle premium nieuwsartikelen wordt gedaan is dat zeker iets dat waarde toevoegt.

[ Voor 6% gewijzigd door BrtH op 01-12-2020 19:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ocf81 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:25:
[...]

Bureau gekkigheid en andere commerciële kanten van de operatie zijn volledig optioneel, hoewel ze natuurlijk inkomsten genereren en dus wel nodig zijn. Persoonlijk heb ik niet zo veel met alle acties, maar ik begrijp uit de reacties dat er op zich wel animo voor is. Kan dat op zich zelf renderen? Mooi! Anders moet je het heroverwegen.
Kortom veel overhead die onnodig is.
Elk bedrijf moet zelf weten hoe ze werken, maar dit klinkt inderdaad als een typisch Nederlands bedrijf.... Voor elke scheet een manager regelen en er een afdeling onder hangen...
Het lijkt erop dat ze achter de schermen te groot geworden zijn, en dat proberen aan de gebruikerskant recht te trekken (meer inkomsten dus).
Het enige wat mij boeit zijn de nieuwsberichten (die wellicht ook ergens anders gevonden kunnen worden, maar dit is een mooie plek om alles op één pagina te vinden). En daarnaast het forum, dat vnml door vrijwilligers gemanaged wordt...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
BrtH schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:32:
[...]

Dan krijgt je weer een feedbacktopic "wat betekent dat schildje, kan dat niet wat duidelijker?" ;)

Overigens wel mijn complimenten voor Tweakers dat er in het nieuwste premium nieuwsartikel nieuws: Nederlands bedrijf belooft accu met hogere energiedichtheid door sili... met een expert is gesproken als reactie op het nieuws. Als zoiets bij alle premium nieuwsartikelen wordt gedaan is dat zeker iets dat waarde toevoegt.
Je bedoelt die advertorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
BrtH schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:32:
[...]

Krijgt die expert er voor betaald? Zou anders leuk zijn dat tweakers voor noppes vragen stelt en daarna mooi premium gaat verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:42
segil schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:40:
[...]

Je bedoelt die advertorial?
Ik benoemde expliciet de reactie van een expert als een punt dat ik graag in een premium artikel zie. Of de rest van het artikel ook premiumwaardig is laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:56:
[...]

Tweakers zou best kunnen vinden dat ze DPG niet nodig hebben, maar aangezien DPG eigenaar is van Tweakers, vermoed ik dat zij er toch andere ideeën bij hebben :+

Overigens is Tweakers al bijna 15 jaar niet meer in "eigen" handen. Mensen vergeten wel eens hoeveel er in die tijd is veranderd.
Volgens mij ks er ook al bijna 15 jaar discussie over dat niet meer in eigen handen zijn en de gevolgen daarvan :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:09:
[...]
Echter, het feit dat Tweakers dit nodig heeft doet mij ook denken. Waarom zou Tweakers developers in dienst hebben en andere journalistieke platformen niet? Waarom zou er geen algemeen DPG devteam zijn i.p.v. Tweakers specific? Ik denk dat het te maken heeft met technical debt.
V&A, Pricewatch, GoT integraties zijn het enige wat ik me kan bedenken. Nu zou de Pricewatch zichzelf natuurlijk moeten terugbetalen :-). Verder klinkt het wel als veel overhead. Natuurlijk is Tweakers vroeg begonnen en zal er vast wat technical depth zijn opgebouwd inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Ik reageer nu op het eerste 'premium' artikel van Tweakers. Als dat het idee gaat worden van premium dan is het echt bar en boos. Wat is daar nu premium aan? Ik verwacht bij een premium stuk dan ook meer diepgang, interviews, toekomstplannen etc. Dit is bijna een advertorial voor dat bedrijf...

Mij bekruipt het gevoel dat er door DPG media is gezegd, we willen meer inkomsten uit Tweakers, presenteer een plan binnen 2 weken, en ga gelijk testen. Het voelt nu als een niet doordacht stukje samenhangsel wat alleen maar negativiteit naar boven brengt wat makkelijk voorkomen had kunnen worden met wat plannen en uitdenken.

Daarnaast is mijn vraag of dit werkelijk nodig is of echt opgeëist wordt van bovenaf (winstmaximalisatie). Ik heb geen idee en hoef ook geen inzage hierin, maar volgens mij zorgt het CPC model van de Pricewatch toch al aardig voor een stabiel inkomen? Fashionchick en consorten halen hier ook 'gigantisch' veel geld mee binnen.

In het kort:
1. Wat is het doel van het eerste premium stuk, en wat is de gedachtegang dat van dit artikel een premium artikel gemaakt is?
2. Is het niet veel te gehaast op de markt gebracht zonder werkelijk plan?
3. Is dit noodzakelijk om Tweakers te redden van de ondergang of gaat dit alleen om winstmaximalisatie?

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floort
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 00:30
Als eerste wil ik complimenten geven voor de manier waarop Tweakers Premium gelanceerd wordt en en hoe actief er feedback gevraagd en gegeven wordt. Natuurlijk vind ik het niet leuk dat iets dat altijd gratis is geweest straks geld gaat kosten, maar ik denk wel dat het verstandig is. Ik heb het gevoel dat de manier waarop het vorm lijkt te krijgen heel sympathiek is (nog steeds veel gratis content), maar ook de potentie heeft meer artikelen met meer diepgang op te leveren. Dat laatste is iets dat ik al een tijdje de goede kant op zie gaan en meer investering daarin zie ik wel zitten. Ik voorzie dan ook dat ik met plezier zal gaan betalen voor Tweakers Premium terwijl ik nu niet betaal voor Tweakers.

Maar er is één issue dat al een probleem is op de huidige site van Tweakers, maar dat wel relevant is als het verdienmodel aan het veranderen is: de onrechtmatige tracking op de Tweakers site. Ik ben me er van bewust dat er nog ontwikkelingen plaatsvinden op dit gebied, maar als er gevraagd wordt om feedback te geven op basis van Tweakers Premium zoals ik het nu kan gebruiken geef ik ook feedback over de situatie zoals die nu is.

Als ik betaal voor Tweakers premium zou ik verwachten dat er geen persoonsgegevens verstrekt worden aan derde partijen en dat er geen enkele tracking of vergelijkbare activiteiten plaatsvinden waar mijn toestemming voor nodig is.

Maar zelfs met de toestemming die wordt gevraagd voldoet de huidige werkwijze van Tweakers niet aan de Telecommunicatiewet en AVG. Een onvolledige opsomming van problemen, of waarschijnlijke issues die kunnen ontstaan:
  • De toestemming die bezoekers van de website geven moet net zo makkelijk in te trekken zijn als dat de toestemming gegeven is (art. 7(3) AVG). Ik kan met één klink toestemming geven, maar ik heb niet uitgevonden hoe ik de toestemming weer kan intrekken. De toestemming is daarmee onrechtmatig verkregen.
  • De identiteit van alle (mede-)verantwoordelijken moet bekend gemaakt worden aan de betrokkenen (art. 13 en 14 AVG). Op de huidige site zie ik bijvoorbeeld een cookie geplaatst en uitgelezen worden door een tracking pixel van opt.objectiveportal.com. Tweakers informeert niet over de identiteit van deze verantwoordelijke. Ook dat is onrechtmatig. Door de manier waarop online advertenties werken is dit moeilijk goed in te richten, maar een mogelijke oplossing is het verwijderen van alle advertenties.
  • Op het moment dat Tweakers erachter komt dat gegevens bijvoorbeeld onrechtmatig zijn verzameld, of als een betrokkene zijn/haar rechten probeert uit te oefenen door bijvoorbeeld inzage te vragen is Tweakers er mede-verantwoordelijk voor dat alle medeverantwoordelijken de gegevens ook verwijderen, inzage verlenen, etc (art. 26(3) AVG en nog wat andere context). Ik heb het sterke vermoeden dat Tweakers momenteel niet in staat is om daar invulling aan te kunnen geven.
  • Tweakers informeert bezoekers niet voldoende over de veregaande doeleinden waarmee mede-verantwoordelijken persoonsgegevens van bezoekers verwerken. Bijvoorbeeld over de gezondheids- en welzijnsonderzoeken die Facebook volgens haar gegevensbeleid uitvoert worden nergens door Tweakers genoemd terwijl Tweakers Facebook wel noemt als een derde partij die Tweakers in staat stelt om persoonsgegevens over haar bezoekers te verzamelen.[\li]
Ik kan meer redenen geven waarom de huidige manier van tracking op de Tweakers site onrechtmatig is, maar ik denk dat vooral een ander verdienmodel ook kansen bied om de site AVG-compliant te maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:01
Ben wel benieuwd wat Tweakers tot nu toe van de feedback en de suggesties vind. Op de frontpage is het meest gereageerd op .plan en in dit topic zijn we ook bijna 500 reacties verder. Heb nou nog niet echt het idee dat het idee tot nu toe heel goed wordt ontvangen. Tenminste niet in de huidige vorm / kwaliteit.

Jullie hadden vast wat tegenstand verwacht, maar ook dit?

Ik draag tweakers een warm hart toe en kom hier met plezier, maar heb momenteel niet echt het idee dat de (huidige) 2 artikelen premium waardig zijn. Dit zijn artikelen die eerder als een achtergrond artikel op de FP werden gepost. Daarnaast heb ik ook niet het gevoel dat ik iets mis en hoef ik geen premium af te sluiten. Maar ik neem toch juist aan dat dat het doel is ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:06

KrazyJay

Ik zie Tweakers als een community. Ik houd niet van advertenties, maar, Tweakers betaal ik graag door het nemen van een abonnement om te zorgen dat deze community levensvatbaar blijft terwijl ik geen advertenties hoef te zien. Een win-win, Tweakers is gegarandeerd van een kleine vergoeding per jaar, en ik hoef deze community niet in "het zak" te zetten door een ad blocker in te zetten.

Deze verdere vercommercialisering zorgt er voor dat ik Tweakers niet meer (naief dat ik ben) als community ga zien, maar als een commerciële instelling waar winst voorop staat. Een verschuiving van het "er zijn voor de community" naar "de lezers zijn het product". Mijn abonnement loopt in januari af, en als dit doorgezet wordt zal ik met alle liefde mijn ad blocker weer aanzetten. Verdien dan maar aan iemand anders. Voor Tweakers.net zullen er ook wel weer alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Floort schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:46:
Als eerste wil ik complimenten geven voor de manier waarop Tweakers Premium gelanceerd wordt en en hoe actief er feedback gevraagd en gegeven wordt. Natuurlijk vind ik het niet leuk dat iets dat altijd gratis is geweest straks geld gaat kosten
Ik dacht dat het extra was, bovenop de gratis dingen.
Ik zie Tweakers als een community.
Dat is GoT gelukkig nog wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Xfade op 01-12-2020 19:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ankh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:31:
Redelijk bijzondere keuze weer van Tweakers. En daarnaast alles hangt van de prijs per maand, maar vind de abo's redelijk duur voor wat je er voor terug krijgt...

Daarnaast is de vraag waar de knip gemaakt gaat worden tussen de basis content en premium content? Nu wordt het "verkocht" als dat er niets wijzigt maar we kunnen onze klompen aanvoelen dat langzaam aan meer en meer content premium gaat worden. Kijk maar naar AD (he, grappig ook DPG)...
Op het moment dat Tweakers algemeen nieuws gaat posten als premiumcontent, ga ik mijn account hier opdoeken. Ik ga geen geld uitgeven aan nieuws dat ook via andere sites, hetzij in andere talen, beschikbaar is.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Slechte ontwikkeling, over 3 dagen heb ik dit account 20 jaar in gebruik.
In de trend van vroeger was alles beter mis ik de mooie RAID reviews van Femme en andere tech artikelen, de frontpage is aardig gericht op consumenten rommel tegenwoordig. Daarnaast valt me op dat NU.nl Tech vaak een stuk sneller is.
Waar ik het meest van baal zijn dat veel artikelen gewoon van andere nieuwsites komen en naar het Nederlands zijn vertaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Xfade schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:51:
[...]
Ik dacht dat het extra was, bovenop de gratis dingen.
Tot blijkt dat het niets of weinig extra oplevert, wat is dan het volgende verdienmodel ? GOT :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Winkiller schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:54:
[...]

Tot blijkt dat het niets of weinig extra oplevert, wat is dan het volgende verdienmodel ? GOT :?
19 cent per post. Ik noem het het CPP model ©

Zucht...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het Wi-Fi 6E artikel was wel 'meh, grensgeval', maar dat artikel over die accu met siliciumanode is voor mijn gevoel een overgetikte advertentie van dat bedrijf. Totaal geen 'Premium' waardig iets.

Dit gaat nog een lastig proces worden voor de goede content denk ik.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:07:
[...]

Als je veel en/of uitgebreide content krijgt in Premium, dan heeft dat ook weer voor- en nadelen: Dat zou enerzijds Premium aantrekkelijker maken, maar anderzijds veel mensen wegjagen naar andere websites
Welke andere websites? Hardware.info was het enige alternatief, nou ja voor nieuws dan. Aangezien Hardware.info is overgenomen gevolg? Een nieuwe cash cow... Hoeveel andere Nederlandse community 's zijn er nog zoals Tweakers? niet veel in ieder geval. Er is wel een bepaalde 'marktmacht' en winstmaximalisatie kan een gevolg zijn, daar moet de community en het team zeker voor waken.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel een goed iets dat de community zoveel input kan leveren. Ik heb er vertrouwen in dat hiermee wat gebeurd, het geeft voor mij ook wel aan dat dit hele proces niet zo top-down is geweest zoals sommige reacties doen denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:54
Bierkameel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:54:
Daarnaast valt me op dat NU.nl Tech vaak een stuk sneller is.
Waar ik het meest van baal zijn dat veel artikelen gewoon van andere nieuwsites komen en naar het Nederlands zijn vertaald.
En dan ook nog regelmatig stukken die verkeerd geïnterpreteerd worden wat meestal in de eerste comments verduidelijkt wordt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

erik91 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:58:
[...]

En dan ook nog regelmatig stukken die verkeerd geïnterpreteerd worden wat meestal in de eerste comments verduidelijkt wordt
En dan nog niet te beginnen over "clickbait koptitels" of nummers hard afronden om iets groter te laten lijken dan het is.; als voorbeeld, Microsoft had onlangs bijna twintig nieuwe applicaties geïntegreerd met Teams. Dit stond letterlijk op de site van Microsoft. Tweakers schrijft in de koptekst en in de tekst "twintig". Is later aangepast na mijn opmerking, maar als je de term clickbait zegt of dat de koptitel incorrect is, wordt je meteen afgebrand.

Daarnaast zijn er ook nog een aantal DYI artikelen geweest onlangs die niet slim waren op de manier hoe ze werden aangeboden, zoals je eigen Powerbank maken. Als Tweakers premiumartikelen wilt maken, moeten ze eerst mensen inhuren die goed research kunnen doen en ook de juiste feiten in teksten schrijven.

Het klinkt nu misschien hard en bot, maar het is helaas de waarheid.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Snap niet dat iedereen zo overstuur is.

Bij elk bericht dat over iets 'gratis' gaat staat 100x dat als je niet voor het product betaalt, jij het product bent.

Vervolgens wil alleen een minderheid via abonnement betalen, en zet van de meerderheid die overblijft het merendeel (gokje van mij) een adblocker aan en wil ook niet het product zijn. Dat gaat natuurlijk niet werken. Een paywall is een eerlijke optie: je kiest ervoor of je wil betalen, niemand die je dwingt.

Het is aan tweakers om het aantrekkelijk genoeg te maken om voldoende binnen te harken via die weg. Je kan je afvragen of dat gaat lukken (ik heb mijn twijfels), maar ik wens ze alle succes.

Betere optie wat mij betreft zou zijn actiever het gebruik van adblockers tegengaan. Genoeg sites die dat doen, en je krijgt dan voor mij gevoel een eerlijkere keus: advertenties bekijken, of een abonnement nemen. Dat zou, hoewel het op hetzelfde neerkomt misschien, minder weerstand oproepen denk ik, omdat iedereen wel snapt dat er links of rechtsom geld in het laatje moet komen. Je hebt dan in ieder geval de keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:13:
[...]

Wie zegt dat het bij Tweakers wel gebeurt? Je hebt als bedrijf natuurlijk niet de controle over mensen die besluiten van baan te veranderen, maar het is natuurlijk niet de intentie om mensen te verliezen. Of de kwaliteit voor jou voldoende blijkt te zijn, dat zal afwachten zijn. Maar daar heb je natuurlijk wel deze bètaperiode mooi de tijd voor om dat te beoordelen :)
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik weet heel goed hoe dit soort besluitvorming bij bedrijven nu eenmaal gaat. Zeker als er druk gelegd wordt van 'bovenaf' Wellicht zijn er heel wat collega's van Tweakers die totaal niet eens zijn met dit plan maar dit zelf niet durven aangeven omdat ze dan als dwarsliggend of niet innovatief gezien worden.Er bestaat dan ook een risico dat je alleen maar ja knikkers in je organistatie hebt die met elke wind, poep of scheet mee waaien en alles wat wordt voorgesteld klakkeloos akkoord gaan.
Daarom vind ik het ook goed dat hier een topic over geopend is en dat je dus echt kritiek kan krijgen van je klanten/bezoekers etc. Die kritiek kan overigens uiteraard ook slecht of niet onderbouwd zijn. Dat moet je er dan maar uit filteren. Maar mijn voorbeeld is een denkbeeld wat er zou kunnen gebeuren. Wellicht is daar binnen jullie eigen organisatie nog niet over nagedacht!? Ik zeg ook helemaal niet dat het gaat gebeuren, maar het is wel een feit dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Hou hier rekening mee zou ik willen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Mij zijn ze kwijt.

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Tweakers is helaas niet meer wat het was,
De echte ITers & tweakers raken verzadigd tussen de gamers only.
Ik mis de echte pro reviews, ik herinner me nog dat jullie een Sun Sparc T2000 reviewde met sql.
Ga in op de nieuwe versie van proxmox, Xen whatever.
De echte pro spul wat je hier 15 jaar geleden tegen kwam is weg, het enige wat je nog tegen komt is
Mobiel X en Gpu Y.
Neem een voorbeeld van ServertheHome.
Neem een voorbeeld van Linus techtips.
Bouw een 4 gamers one CPU.
Dit is wat de community wilt, abonnees en sponsors volgen dan vanzelf.
Edit:

Back to 2006
reviews: Databasetest: Sun UltraSparc T1 vs. AMD Opteron

[ Voor 13% gewijzigd door itcouldbeanyone op 01-12-2020 20:50 ]

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als langdurig Tweakers.net lid (>20 jaar) en abonnee wil ik graag dat al deze artikelen toegankelijk blijven voor AL het publiek. Zodat Tweakers.net kan groeien (men ziet de kwaliteit van deze artikelen) maar ook zodat mensen die de paar euro niet kunnen missen niet buiten de boot vallen.

Pay-walls ten alle tijden nee. Als dit leid tot een paywall voor zogenaamde "premium" artikelen zijn jullie mij als abonnee kwijt, dit is niet in de geest van Tweakers.net.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ik kan even niet alles in dit topic lezen, maar bij deze mijn mening over Premium tot nu toe. Ik denk dat het Premium-concept heel slecht toe te passen is op de categorie nieuws. Ik denk dat korte nieuwsberichten met links naar bronnen nog steeds het beste zijn. Oftewel, zoals Tweakers het al sinds jaar en dag doet eigenlijk.

Onder Premium zou je wel extra content kunnen scharen, zoals round-ups van tv's of smart home apparaten, om maar even snel wat te bedenken. Maar bijvoorbeeld een cpu review moet gewoon voor iedereen toegankelijk zijn. Er moet wat beter nagedacht worden over wat Premium precies is denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

itcouldbeanyone schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:09:
Tweakers is helaas niet meer wat het was,
De echte ITers & tweakers raken verzadigd tussen de gamers only.
Ik mis de echte pro reviews, ik herinner me nog dat jullie een Sun Sparc T2000 reviewde met sql.
Ga in op de nieuwe versie van proxmox, Xen whatever.
De echte pro spul wat je hier 15 jaar geleden tegen kwam is weg, het enige wat je nog tegen komt is
Mobiel X en Gpu Y.
Neem een voorbeeld van ServertheHome.
Neem een voorbeeld van Linus techtips.
Bouw een 4 gamers one CPU.
Dit is wat de community wilt, abonnees en sponsors volgen dan vanzelf.
Eens maar aan miljoenen consumenten valt simpelweg meer te verdienen dan misschien 1000 nerds.
Tweakers is langzaam van C't naar Computeridee niveau afgegleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:59
Ergens las ik iets over een magazine bij bestaande abonnementen. Geen idee of dat nog steeds van toepassing is, maar dat zou voor mij een reden zijn om een abonnement te nemen. Al heb je maandelijkse of per kwartaal een bundel van artikelen op papier met diepgang. Ik heb niet elke dag tijd om hele artikelen te lezen wat zonde is; ik mis hierdoor mooie content. Plus ik lees liever van papier dan van een scherm met alle afleidingen van dien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 23:27
Als het niveau van de premium artikelen te meten is aan die van de accu van vanavond.... mis ik dus niets :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:50
janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:23:
Als er wordt geroepen om meer en kwalitatief goede / betere artikelen, dan lijkt het me verstandig dat Tweakers daar gehoor aan geeft. Als er daarvoor extra mensen moeten worden aangenomen, dan kost dat geld en moet het terugverdient worden.
Waarom moet er voor kwalitatief goede / betere artikelen, extra mensen worden aangenomen? Dat insinueert dat de huidige mensen niet beter kunnen... En als de huidige mensen niet beter kunnen, kunnen ze dan niet gewoon vervangen worden door zij die dat kennelijk wel kunnen? Dit heeft niet als doel om te trollen, maar je stelt iets als moddereter, natuurlijk mag je een eigen mening hebben, maar dit riekt een beetje...

De stelling is voor een hoop mensen dat de kwaliteit van de eerdere artikelen van betere kwaliteit is dan nu. Je gaat mij niet vertellen dat toen Femme zijn storage artikelen nog schreef, Tweakers.net meer inkomsten had dan nu.

De 'premium' artikelen zijn door dezelfde mensen geschreven die nu ook al artikelen posten (sommigen een beetje, sommigen een hele hoop). Is daar nu opeens de kwaliteit beter van? Zo ja, waarom doen ze dat niet bij de andere artikelen? Zo nee, waarom verwacht je dat mensen hier voor spontaan gaan betalen?

Meer geld tegen het probleem aangooien is over het algemeen niet de oplossing, meer mensen aannemen vaak ook niet. Iets beter en/of efficiënter gaan doen is over het algemeen een betere oplossing.

Persoonlijk ga ik niet reageren op de 'premium' nieuws artikelen, hoe minder aandacht deze krijgen, hoe minder mensen deze zullen lezen, hoe minder aantrekkelijk dit is voor Tweakers.net. Ik ben namelijk nog steeds van mening dat tegenwoordig mensen hier niet komen voor de artikelen, maar voor de reacties. Als je vervolgens artikelen achter paywalls gaat zetten, verwacht ik niet veel reacties, kijk eens naar het artikel met de meeste reacties, 6 unieke posters met een Tweakers.net Abo, de rest allemaal gratis gebruikers... Kijk ook eens naar de top posters op nieuws artikelen, welk percentage daarvan heeft een abo en welke daarvan zorgen regelmatig voor discussie onderling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmensink
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 10:56
Ik vind het goed dat jullie op zoek gaan naar manieren om minder afhankelijk te worden van advertenties. Dan lijken abonnement een goede mogelijkheid. Ik ben zelf abonnee vanwege het reclame vrije gedeelte ervan en de onafhankelijkheid die dat de redactie geeft (zo ook decorrespondent en FTM). Zou het de moeite waard zijn om volledig advertentie vrij te worden (-branded content/win acties) en volledig om te schakelen naar een ‘pay-what-you-can’ model? Of juist de reactie mogelijkheid alleen te houden voor leden?

Toevoeging: een aantal andere schrijven het ook al, maar ik ben tegen het dit artikel is gratis en dit artikel
Is betaald principe. Misschien oude artikelen (bijv na een week of zo?) betaald maken, maar niet nieuwe artikelen. Dan breng je een onnodige scheiding aan!

[ Voor 20% gewijzigd door tmensink op 01-12-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 30-08 19:33
BBenedictus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:14:
Ergens las ik iets over een magazine bij bestaande abonnementen. Geen idee of dat nog steeds van toepassing is, maar dat zou voor mij een reden zijn om een abonnement te nemen. Al heb je maandelijkse of per kwartaal een bundel van artikelen op papier met diepgang. Ik heb niet elke dag tijd om hele artikelen te lezen wat zonde is; ik mis hierdoor mooie content. Plus ik lees liever van papier dan van een scherm met alle afleidingen van dien.
Dat magazine gaan ze vanaf deze maand juist stoppen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 06:44
DPG Media probeert nu overal het premium-model door te voeren c.q. door te drukken.
Eén abo voor alles is prima, maar om bij iedere afzonderlijke URL af te tikken vind ik een beetje te gortig worden.

Bij iedere site wordt zo'n 4-9 eur/maand gevraagd om premium content te lezen... wordt zo een dure bedoeling wil je een beetje op de hoogte blijven van de actualiteiten op jouw vak-/interesse- en algemeen nieuwsgebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantSparta
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-08 13:14
Super wat extraatjes voor een abo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Luca schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:18:
Dit hele concept is gewoon kansloos. Je kunt zeggen dat niet alles achter een paywall komt, maar ik denk dat jullie zelf niet door hebben (of wel) met wat voor iets gevaarlijks jullie bezig zijn. Als de financiële resultaten tegenvallen volgens DPG, dan gaat er geëist worden dat er meer focus naar Premium moet want dat zal meer meer mensen trekken en dus meer inkomsten. Meer artikelen achter een paywall, meer tijd en mankracht om content daar voor te gaan leveren. Het is het allermakkelijkste wat je kunt doen.

En dat betekent dus nog minder zelfgemaakte content. Want laten we eerlijk zijn, veel nieuwsartikelen zijn bijna letterlijke vertalingen (soms ook nog incorrect, lol) van persberichten of andere sites.

Deze site is gebouwd door de community en dit is letterlijk de zoveelste keer dat men maling lijkt te hebben aan wie deze site groot heeft gemaakt. Ik heb zoveel topics mee zitten lezen of meegedaan aan discussies, maar zo'n 2 jaar geleden is bij mij een knop omgegaan dat ik steeds meer doorkreeg dat Tweakers niet meer is wat het was. Ik denk dat een grote groep goed begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat het soms lijkt alsof Tweakers eigenlijk helemaal niet echt zit te wachten op je feedback, want het gaat sowieso wel gebeuren.

Net zoals deze paywall. Jullie vragen om feedback en ik denk dat het heel duidelijk is dat de community hier niet echt blij mee is. Maar die paywall gaat toch wel komen, dat weten we allemaal toch wel?
Ik zie het dan toch wat positiever in, vooral vanwege het inzicht dat het bedrijf en de community gescheiden zijn. Het bedrijf kan niet zonder de community, maar andersom zie ik dat probleem niet zo (zeker op de lange termijn).

Ik ben het met je eens dat dit concept gedoemd is om te falen, de focus ligt steeds op het werven van geld (allerlei vormen van premium, adblocker wapenwedloop een tijdje terug, etc.), niet op het verbeteren van content of het snijden in de uitgaven.

Uiteindelijk doet de financiële positie van Tweakers er volgens mij niet zoveel toe vanuit het oogpunt van de community. Vooralsnog kan de community op het forum redelijk vrij bespreken wat het wil, en als dat wegvalt komt er vast weer een alternatief (bijvoorbeeld onder nieuw management, of via community management waarbij gebruik gemaakt wordt van goedkope diensten). Het is geen Coca Cola waarbij we zonder het geheime recept van het bedrijf verloren zijn. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Dit topic gaat vast nog een stuk harder ontploffen dan het tot nu toe is (18 pagina's op moment van schrijven).

Ik laat - als zéér frequente bezoeker sinds 2002 - graag mijn mening over het fenomeen premium achter.

Premium artikelen - en er als niet premium gebruiker mee geconfronteerd worden laat bij mij een bijzonder slechte smaak achter. Ik geloof absoluut in betaalde content, maar weiger me tegelijk ook te verbinden aan een gigantische hoeveelheid recurring verplichtingen.
Mijn eerste gedachte op het zien van een premium labeltje was ook vanuit de onderbuik, en erg negatief.

Ik geloof erin dat je als website/blog/tech platform solide vormen van inkomsten moet hebben, en begrijp best dat hier voor een deel bij de gebruikers word gezocht. Tweakers is een van de weinige websites waar ik adblock heb uitgeschakeld.
In mijn optiek is de uitdaging van een gezonde website anno 2020 dat er een business model moet zijn die sustainable is zonder inkomsten rechtstreeks bij gebruikers te halen. Zeker als die gebruikers een groot deel van je waarde bevatten. Ik kom op de nieuwspagina (GoT buiten beschouwing gelaten) meer voor de reacties dan voor de content.

Mijn weerstand tegen betaalde content is tweeledig: aan de ene kant vind ik de toegevoegde waarde zeer klein, en daarmee de bedragen (zonder deze te kennen) al heel snel buitenproportioneel.
Aan de andere kant is het een gebrek aan gemak. Betalingen zijn vervelend, en voor je het weet ben je tientallen of zelfs honderden euro's aan maandelijkse betalingen kwijt zonder hier echt nog grip op te hebben.

Ik zou er eerder in mee gaan als er een platform zou bestaan waarbij je een budget per maand kan opgeven en op basis van daadwerkelijk gebruik betalingen kan verrichten, maar dan moet het wel echt gaan over losse centen.

Zonder een markt-standaard in micro-payment platform (en dat is er gewoonweg nog niet), zie ik dit dus van mij uit niet gebeuren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Tweakers zou in plaats van in te willen zetten op een betaalmuur, in moeten zetten op vrijgevigheid van de leden. Met een betaalmuur betwijfel ik op Tweakers tenslotte de rendabiliteit zal weten te kunnen gaan behalen die inhoudelijk sterkere partijen zien vanuit de community.

Op het gebied van computer hardware lopen kanalen als GamersNexus en der8auer mijlenver voor op wat Tweakers de afgelopen jaren heeft neergezet. En dat weten ze klaar te spelen niet met een betaalmuur, maar deels op basis van advertentie inkomsten, en deels op basis van vrijgevigheid van de community. Op sommige enkele livestreams zie je dat GamersNexus bijvoorbeeld ruimschoots meer dan 1000 tot soms meer dan 2000 dollar binnen trekt op basis van donaties.

Een groep als LinusTechTips zie je het soms nog vele malen sneller bij oplopen.

Tweakers stapt in op een weer zeer ouderwetse manier van denken, één die meer ingegeven lijkt te zijn op basis van een onbegrijpelijke keuze van iemand die nog weinig in touch is met de moderne online community dan dat er echt goed over nagedacht is.

Niet alleen zien we dit terug in dit plan op zich, maar ook het totale gebrek aan diepgang binnen dit eerste premium artikel. Indien Tweakers.net daadwerkelijk denkt dat dit de toekomst gaat zijn voor dit platform, dan vermoed ik dat ze een zeer groot deel van de community daarin zullen gaan verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
GiantSparta schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:18:
Dit zit niet in je abo :P anders hadden ze dat wel gecommuniceerd in het artikel ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45
Just a thought: Ik zou in het geval van Tweakers eerder wat 'zwaardere' / serieuzere journalisten aantrekken en een selectie van (actuele) tech artikelen vermarkten aan sites als nu.nl en aan kranten als de NRC, dan wel ihk van actualiteit (5g) of als achtergrondartikel. Mes snijdt aan twee kanten: inkomsten van je artikelen en meer nieuwe bezoekers voor de site en dus advertentie inkomsten.

Niks lulligs over de mensen die de artikelen op de site schrijven overigens - alle waardering, maar je moet dan wel wat meer schrijfkwaliteit in huis halen om bepaalde content geschikt te maken als bijv artikel in de NRC.

Ik denk persoonlijk dat premium echt niche gaat aantrekken, die meer abonnee worden om Tweakers te steunen dan voor de premium content, die vooralsnog niet heel premium is.

Anderzijds zou ik meer geld proberen te trekken uit affiliate marketing, de links in de prijsvergelijker bijv, gesponsorde artikelen en/of geld vragen voor specifieke functionaliteit als v&a, bepaalde delen van het forum of nieuwe vormen van content (podcast, video). Of voeg inderdaad een webshop toe. Je bent potentieel echt een onderscheidende speler in de markt met de expertise die in huis is. Aanbod hoeft niet breed te zijn, maar gericht op bijv inhoud BBG's. Je bent geloofwaardig genoeg om de schijn van belangenverstrengeling niet tegen te hebben.

Ik begrijp het nobele streven achter premium wel, maar zie het persoonlijk niet werken (althans niet meer dan een handjevol mensen die bereid is om voor niet te onderscheiden en weinig unieke content). Good luck desalniettemin! Wellicht bieden mijn ideeën enige inspiratie voor alternatieve manieren om wat meer te verdienen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:31
Tenzij de premium artikelen van een exceptionele kwaliteit gaan zijn, voorzie ik een snelle dood van deze artikelen zodra de paywall opgetrokken wordt. De meeste informatie uit FP artikelen komen uit de comments, en als zo'n 80% van de comments verdwijnen dan vraag ik me af hoeveel interessante comments er nog overblijven onder een premium artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
GiantSparta schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:18:
Is het al zeker dat Premium bij een abbo in komt?

Ik kom al heel erg lang hier op tweakers en heb eigenlijk pas sinds een jaar of 2 wat extra geld om uit te geven aan zulke zaken (toegegeven, 'zulke zaken' staan erg laag op het prio lijstje) en zit al een tijdje te dubben om een tier 2 abbo te nemen. Maar eerlijk gezegd weerhoudt dit hele premium debacle me er nu juist een beetje van omdat ik dit soort initiatieven niet wil steunen.

Mocht Premium bij een t2 abbo in komen en de kwaliteit wordt significant hoger dan de 2 artikels van vandaag dan zou ik die badge alsnog met trots naast mijn username zien staan. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Resistor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:57:
Het Wi-Fi 6E artikel was wel 'meh, grensgeval', maar dat artikel over die accu met siliciumanode is voor mijn gevoel een overgetikte advertentie van dat bedrijf. Totaal geen 'Premium' waardig iets.

Dit gaat nog een lastig proces worden voor de goede content denk ik.
Met je eerste zin ben ik het totaal niet eens.

De aanleiding is duidelijk een persbericht, maar is wat achtergrond bij gezocht en een niet betrokken deskundige geraadpleegd. Keurige journalistiek, maar niet meer dan dat.

Dus helemaal eens met je tweede zin: als dit al premium moet heten

Ik twijfel erg over deze stap. Ik snap dat er brood op de plank moet komen, en ik ben best ook bereid te betalen voor goede nieuwsvoorziening.

Los van mijn gevoel dat de lat hier wel erg laag wordt gelegd, als je de inhoudelijk meer gedegen en diepgaandere stukken achter de betaalmuur zet, houd je een fletsere frontpage over voor de niet-premium users. Met een oppervlakkiger site ga uitgerekend je niet de mensen aan je binden die juist op meer diepgang uit zijn. Dit zou zo maar een zichzelf verslaand verdienmodel kunnen zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blackboard
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 15:01
Drie jaar supporter abbo gehad. Nee, deze richting van Tweakers ben ik het fundamenteel mee oneens.

Tweakers hoort niet achter een paywall, niets meer, niets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
RubenSaurus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:20:
[...]

Dit zit niet in je abo :P anders hadden ze dat wel gecommuniceerd in het artikel ;)
Dat zat ik me dus net af te vragen. Als premium onderdeel wordt van huidige abo's prima, maar extra naast de abo's zou voor mij een reden zijn om tweakers vaarwel te zeggen. Dat is gewoon ordinaire geldklopperij, zeker als ik kijk naar het niveau van de premium artikelen die tot nu toe gemaakt zijn, Ik zie weinig verschil met de huidige artikelen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:34
Onder een premium-artikel (accu’s)heb ik deze reactie achtergelaten, ik zie die kunnen copy/pasten onder het andere artikel (wifi 6e).

Sorry, dit is geen premium artikel voor tweakers. Op tweakers verwacht ik korte bondige artikelen over allerlei IT-gerelateerde onderwerpen met daaronder reacties die soms wel de diepte ingaan. Af en toe ga ik mee die diepte in en volg ik ook links naar andere bronnen. In de meeste gevallen blijft het bij het korte artikeltje en misschien het even scannen van de reacties. Dát is voor mij tweakers. Dus geen diepergravende artikelen als dit waar ik al snel afhaakte en overging op diagonaal lezen om de essentie er uit te vissen.

This said, Ik kan me een tussenvorm indenken: bovenstaand artikel heel erg inkorten en dan een premium-mogelijkheid voor verdieping geven. Maar dan moet je als redactie wel echt goed zijn want ongetwijfeld zullen de reacties onder het korte artikel ook al verdieping bieden. Heeft Tweakers zoveel vertrouwen in de eigen redactie dat dit een premium-vorm waard is?

Als toevoeging hier nog op: er wordt in .plan dat er niets verandert in huidige aanbod. Dat blijkt niet uit deze test: waar staan dan de korte bondige berichten over de accu’s en wifi6e waarop deze premium-artikelen een verdieping zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 17-09 22:37
Dubbel, altijd gratis kan natuurlijk niet, maar als ik elders gratis hetzelfde kan lezen waarom zou ik tweakers bezoeken? Anderzijds de advertentie-inkomsten zouden zijn teruglopen, is het aanboden wellicht te groot? Of vinden de marketeers het juist zo vervelend dat tracking en persoonsgerichte advertenties minder geaccepteerd/geblocked worden waardoor persoonlijke advertenties niks meer waard zijn?

De premium content die nu is aangedragen is in ieder geval zijn geld (voor mij) niet waard. Juist bij premium verwacht ik veel meer diepgang en technisch details (maar is tweakers daar juist, in het verleden, niet groot mee geworden)?

Voor mijn gevoel is tweakers een andere richting op aan het gaan dan de kern wenst. Ingegeven door dpg naar mijn idee.
Wellicht is het een verandering die we nog niet gewend zijn? Betalen voor online content, ik wil het niet, en zal het niet doen zolang er een gratis gemakkelijk en goed alternatief is.

Zolang er partijen zijn die middels een ander verdienmodel dezelfde content aanbieden zie ik persoonlijk weinig kans van slagen voor de premium artikelen. Helemaal als ik zie, lees, wat men (tot zover) onder premium gaat verstaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RubenSaurus
* RubenSaurus heeft het Hero abo maar stopgezet.

Heb jarenlang plezier gehad van de site maar ik vind de huidige koers niet kloppen.
Premium is de druppel, de kwaliteit van de 2 geposte artikelen was zeer matig, in ieder geval niet 'premium' waardig in mijn ogen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

nietorigineel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:07:
Snap niet dat iedereen zo overstuur is.
Omdat de geest van het internet steeds meer verloren gaat.

Tegenwoordig bestaat het internet uit 3 zaken;
  • Paywalls
  • Advertenties
  • Userdata-aggregation
Allen bedoeld om zoveel mogelijk geld binnen te harken, het idealisme waar internet ooit groot mee geworden is, is inmiddels helemaal vermorzeld.

[ Voor 50% gewijzigd door dawg op 01-12-2020 20:32 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Bah,

Dit is wel de meest simpele en destructieve manier van het proberen geld te verdienen aan een waardevolle community als Tweakers. Niet alleen zou ik hier nooit in meegaan. De communtie = Tweakers. De premium artikelen zouden mij dagelijks een slecht gevoel geven. Doe dit niet!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Orfu schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:21:
Just a thought: Ik zou in het geval van Tweakers eerder wat 'zwaardere' / serieuzere journalisten aantrekken en een selectie van (actuele) tech artikelen vermarkten aan sites als nu.nl en aan kranten als de NRC, dan wel ihk van actualiteit (5g) of als achtergrondartikel. Mes snijdt aan twee kanten: inkomsten van je artikelen en meer nieuwe bezoekers voor de site en dus advertentie inkomsten.
Dat lijkt me lastig. Als je artikelen wil verkopen aan andere nederlandse/belgische media zal je moeten beloven dat je het zelf een x periode niet publiceert, anders krijg je ze domweg niet verkocht. En als je ze dan wat later op je eigen site publiceert zal je ze flink moeten bewerken en er liefst wat aan toevoegen. Anders blaas je met 'nu.nl copy-paste site' je eigen imago op, en daarmee ook je verdienmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:25
Wat een gezeik hier zeg :) Als je geen zin hebt in die premium artikelen dan betaal je er toch gewoon niet voor?

Uit de eerste post:
Heb je hier geen behoefte aan? Geen probleem. De artikelen komen namelijk in aanvulling op het huidige aanbod, en dat aanbod verandert niet. We blijven nieuws en productreviews brengen zoals jullie van ons gewend zijn, voor iedereen, ook zonder account. En ook daarbij blijven we naar jullie luisteren en het aanbod verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben allergisch voor reclame maar betaal dan ook graag voor een reclame-vrije omgeving. Netflix, Apple Music, abonnement op de krant (of zo) maar ik betaal ook voor Tweakers, alles om minder reclame te krijgen.

Ik snap de move naar premium-content, maar ik hoop dat de inhoud beschikbaar wordt voor bv instapabonnementen zodat de reacties eronder tenminste ook goed gevuld worden; hoe meer premium iets wordt, hoe minder users erop kunnen reageren en hoe minder toegevoegde waarde het levert. Voor de echte gratis surfers is reclame en enige content-ontzegging nog wel te doen.

Ik heb namelijk niet de behoefte om meer te gaan betalen voor premium-content.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 17-09 22:37
[...]

Arstechnica heeft 1529 schrijvers, (waarvan ca de helt part-timer is) maar overstijgt het niveau van Tweakers vele malen.
ServeTheHome doet met ~5 FTE dingen waar je op deze site van zou dromen.

Amen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Bierkameel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:13:
[...]

Eens maar aan miljoenen consumenten valt simpelweg meer te verdienen dan misschien 1000 nerds.
Tweakers is langzaam van C't naar Computeridee niveau afgegleden.
Klopt maar Computeridee heeft kwa populariteit daardoor ook heel wat veroren.
Ik denk als tweakers zo doorgaat dit het einde voor hen is.
Benchmarks van consumenten spul en dergelijke zijn meerdere populairdere bronnen voor.
Een beetje afwisseling kan zeker geen kwaad.
Het niveau daalt momenteel hard, en je kan nu nog terug, straks niet meer.

Terug naar 2006 :)
reviews: Databasetest: Sun UltraSparc T1 vs. AMD Opteron
Gewoon iets meer van dat, en als dat onder premium valt prima, dan trek ik me portemonnee wel voor open.
Als SAS straks uitgevaseert wordt door bijv optica12.0 dan zul je dat hier vast niet op tweakers.net lezen.

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
Ik ben benieuwd of dit onderwerp in de Tweakers podcast terug zal komen komende donderdag! Je ziet dat een heleboel tweakers hier een hele duidelijke mening over hebben. Het zou ze sieren om het hier over te hebben en ook naar de community te luisteren.

Tweakers achter een paywall is gewoon niet zoals het hoort. Ik betaal mijn abonnement om tweakers te steunen, niet om meer te zien dan een ander of een ander juist minder dan ik als betalend abonee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jucundus
  • Laatst online: 08-04-2024
@WoutF Kunnen de Premium artikelen in de nieuwsbrief worden opgenomen? Nu mis ik ze.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
Als je bijv. naar AD.nl kijkt, die hebben sinds een lange tijd ook premium artikelen en is OOK van DPG media. Je kan gewoon de helft van het AD niet meer lezen of je moet betalen. En alles wat niet betaald is, is gewoon niet meer interessant.

Dit is geen goede toekomst voor Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Monkeybrains schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:26:
[...]

Dat zat ik me dus net af te vragen. Als premium onderdeel wordt van huidige abo's prima, maar extra naast de abo's zou voor mij een reden zijn om tweakers vaarwel te zeggen. Dat is gewoon ordinaire geldklopperij, zeker als ik kijk naar het niveau van de premium artikelen die tot nu toe gemaakt zijn, Ik zie weinig verschil met de huidige artikelen om eerlijk te zijn.
Dit is simpelweg nog niet bekend. Er is aangegeven dat oa de bètaperiode wordt gebruikt om te bepalen hoe de toekomstige abo's eruit komen te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjakelien
  • Laatst online: 29-08 16:21
VROUWEN EN KINDEREN EERST!
Een historisch moment in de geschiedenis van Tweakers. Een website die zijn waarde voor 20 procent aan de redactie te wijten heeft, en de rest aan de lezers en moderatoren.
Dus: de mensen die wel betalen, die mogen op de premiumartikelen reageren. Hoe goed het artikel ook geschreven moge zijn, bijvoorbeeld zoals bovenstaand artikel, het is waardeloos als het niet van context wordt voorzien door de enorme tweakers community, waarin zich altijd wel een aantal slimmeriken bevindt die echt veel specialistischer kennis hebben dan de auteur, en een hoop anderen, die invalshoeken weten, die een geheel ander licht op het topic werpen.
Dat, geachte Vlaamse investeerders, maakt tweakers.net (let op het .net) zo waardevol. Door de community buiten de paywall te plaatsen, wurg je je kip met althans zilveren eieren.
Tweakers heeft vandaag haar onschuld verloren; het zal lang duren voordat deze terugkeert.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:03
Het "premium"-artikel over de accutechnologie is echt geen premium waardig. Het komt mij over als een uitgebreid perscommuniqué, zo aangeleverd door dat bedrijf.
Bij een premium-artikel denk ik aan de artikels die vroeger op zondagmorgen verschenen. Als ik toen thuis kwam van de nachtprestatie, las ik die nog eerst alvorens te gaan slapen.
Premiumartikels vergen tijd, dus om er elke dag een paar te laten verschijnen ga je een dus een serieuze redactie mogen uitbouwen.
Laten we als voorbeeld dat artikel over die accutechnologie nemen. Bij een premiumartikel had hier eerst een hoofdstuk gestaan over de huidige technologie, van waar het komt, en of hier nog verdere toekomst in zit. Dan had er een hoofdstuk kunnen gaan over de nieuwe technologieën die op stapel staan, hoe ver staat elke technologie in zijn ontwikkeling (reeds prototypes, enkel nog maar labotesten, of puur op papier). Dan zou je kunnen verwijzen naar het nieuwsbericht dat enkele dagen geleden, vorige week, vorige maand verscheen, en die technologie verder toelichten en waarom deze technologie veel belovender is dan alle anderen.
Dus als basis begin je met een nieuwsbericht, waar a) veel respons op komt (teken dat het leeft in de communitie) b) het onderwerp uit te diepen is. Neem als voorbeeld "de slechte leverbaarheid van de nieuwste GPU's", zijn al aardig wat digitale pagina's aan vuil gemaakt. Ga zelf luisteren bij de shops, neem misschien contact op met die Deense shop die de cijfers vrijgaf (hoe zit de leverbaarheid nu), ga horen bij de fabrikanten. Besteed meer dan 1 alinea aan mogelijke oorzaken. Klopt het dat COVID voor een achterstand heeft gezorgd in de productie? Waarom is de vraag dit jaar zo groot naar techproducten?

Zoals ik zeg, in een dergelijk artikel kruipt tijd. Dus dergelijke artikels ga je niet elke dag kunnen aanbieden.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeriuM
  • Laatst online: 20:50
Is het tijd om mijn Tweakers account op te zeggen? Is het tijd om Tweakers op de block list te zetten, zodat mijn automatisme om Tweakers te lezen onderdrukt wordt?

Ik heb namelijk geen zin om straks artikelen te zien die alleen door “Premiums” gelezen kunnen worden. Jammer, maar helaas. Los van dat de premium artikelen die ik tot nu toe gelezen heb, niet eens premium zijn. Geen echte verdieping, maar meer een advertorial en oppervlakkige middelbare school content.

Er is vast een groepje wat snel en vakkundig een nieuw “Tweakers” (Twiekers?) uit de grond stampt. Het nieuws, naast het forum, price watch & vraag en aanbod zijn het belangrijkste.

Ik zeg: laten we een nieuw Tweakers crowdfunden. Eenmalig betalen, of vrijwillig periodiek betalen, om voor iedereen een website te hebben die door iedereen gelezen kan worden! Wie doet er mee?

[ Voor 12% gewijzigd door XeriuM op 01-12-2020 20:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02

1Kb

Het is jammer dat deze weg ingeslagen is.
Het past binnen de tijdgeest helaas.
Ter verduidelijking, de tijdgeest is voornamelijk uitholling van kwaliteit. Wat nu kwalitatief hoog is zakt langzaam af naar algemeen en verder naar pulp. De informatie honger stelt namelijk dat er zo snel mogelijk iets nieuws te lezen moet zijn. Dit is gewoon niet mogelijk maar wordt wel gedaan.
Daarnaast is het publiek ook heel hard de onderkant aan het uitgraven door met minder eigen inzet aan kennis te komen. Dus uiteindelijk is dit het gevolg van publiek vs informatie honger vs capaciteit.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:02
Ik zie liever het LinusTechTips verdienmodel, dus vroegtijdige toegang, merchandise, gesponsorde (video)content en tech events et cetera. De events zullen de komende tijd niet lukken maar die andere nog wel. Je geeft nog steeds iedereen toegang tot alles en je betaald alleen voor iets wat voor jou waarde heeft zoals een t-shirtje wat je kan kopen of een evenement. Zal ook niet iedereen willen maar zolang je transparant bent in hoe je je geld verdient hoef je niet aan de paywall gekte mee te doen en blijft de community behouden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Waarom doet Tweakers eigenlijk niet meer met dingen als het livestreamen van bijvoorbeeld games incl. interactie met de kijkers (en spelen met community leden?), of dingen als wat Linus Tech Tips doet met de WAN show. Dingen waar je de kijkers ook echt kan aanspreken en direct kan reageren op ze, in plaats via een "ouderwets" forum of podcast.

Ook daar kan je verschillende manieren voor verzinnen om geld mee te verdienen. Zo'n premium abonnement voelt als 'de makkelijke stap'. Beetje mee met de tijd hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:38:
Er is vast een groepje wat snel en vakkundig een nieuw “Tweakers” (Twiekers?) uit de grond stampt. Het nieuws, naast het forum, price watch & vraag en aanbod zijn het belangrijkste.

Ik zeg: laten we een nieuw Tweakers crowdfunden. Eenmalig betalen, of vrijwillig periodiek betalen, om voor iedereen een website te hebben die door iedereen gelezen kan worden! Wie doet er mee?
Ik vermoed dat dit sinds de tweede dag van Tweakers lang is gekomen al, heb het idee iig al vaak genoeg gezien. Maar euhm, je wil een site crowdfunden met mensen die niet willen dat je moet betalen voor een site? Ik zie niet in hoe dat mis kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeriuM
.

[ Voor 99% gewijzigd door XeriuM op 01-12-2020 20:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Moet ook zeggen dat ik steeds meer het gevoel krijg dat de fusie van Tweakers en Hardware.info niet vrijwillig was al wordt het zo aangeduid en dat DPG Media alleen maar naar de winstcijfertjes kijkt.

Twee sites onder een dak en een "test" voor een paywall. Lijkt mij

Daarentegen, in 2015 dachten ze er al bij Hardware.info aan om content achter een paywall te doen. https://nl.hardware.info/...gle-chrome#reactie-705911

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Laatst online: 21:20
RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:37:
[...]

Dit is simpelweg nog niet bekend. Er is aangegeven dat oa de bètaperiode wordt gebruikt om te bepalen hoe de toekomstige abo's eruit komen te zien.
Snap ik, en daarom blijft mijn abo nog wel even actief. Maar volgens mij is dit topic ook bedoelt voor feedback, en dat wilde ik in ieder geval geven. Ik ben niet een hele grote poster, meer een lurker, dus het feit dat ik hier een reactie plaats is een indicatie van de afkeer die ik voel hiervoor.

Ik heb een enorme bloedhekel aan sites die het premium artikelen model hanteren. De verhouding tussen gewone en premium raakt heel gauw zoek waardoor een site simpelweg niet meer interessant is.

Ik wacht het rustig af maar ik hou mijn hart vast...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Betere schrijvers aantrekken. (Los van premium)

Ipv de artikelen de comments onder een paywall gooien. Daar zit nl. de echte waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Maarten21 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:33:
Wat een gezeik hier zeg :) Als je geen zin hebt in die premium artikelen dan betaal je er toch gewoon niet voor?

Uit de eerste post:

[...]
Dat zeggen ze inderdaad wel, maar volgens mij zijn het gewoon artikelen die ze anders ook wel gepubliceerd zouden hebben. De eerdere "premium" artikelen verdwijnen sowieso achter de paywall. Misschien dat ze wat vaker artikelen schrijven, maar als ze allemaal van dezelfde kwaliteit zijn als van de eerste twee artikelen (leuk om te lezen hoor.. begrijp me niet verkeerd), vind ik ze nou niet echt "premium" waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Terwijl jij Tweakers wil gebruiken om een alternatief op Tweakers die organiseren door middel van crowdfunding waarbij de doelgroep is mensen die niet willen betalen.

En ik behoor overigens ook tot de groep mensen die niet betaald voor Tweakers, zoals ik al eerder heb geschreven, verwacht ook niet voor Premium te gaan betalen (al hangt het beetje van aanbod en prijs af natuurlijk), maar waarom zou ik betalen voor een alternatief voor Tweakers terwijl ik hier gratis Tweakers al heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 01-12-2020 20:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Nieknikey schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:22:
Tenzij de premium artikelen van een exceptionele kwaliteit gaan zijn, voorzie ik een snelle dood van deze artikelen zodra de paywall opgetrokken wordt. De meeste informatie uit FP artikelen komen uit de comments, en als zo'n 80% van de comments verdwijnen dan vraag ik me af hoeveel interessante comments er nog overblijven onder een premium artikel.
Tja, maar noem een markt binnen het segment van Tweakers.net waarin content van exceptionele kwaliteit niet vrij toegankelijk zonder paywall beschikbaar is. Dit ga je gewoonweg niet vinden. Dit is namelijk gewoon de core business van meerdere platforms, juist leveren van exceptionele kwaliteit om op basis daarvan donaties via de community te kunnen werven, als ook op basis van hun reach sponsoring en advertentie gelden te kunnen regelen.

Tweakers is en blijft in dit gewoon echt een heel ouderwets platform. Veel geschreven tekst, weinig interactie met de community. Livestreams bijvoorbeeld worden volgens mij al helemaal niet gedaan? En nu nog het idee voor paywalls in plaats van vrijwillige donaties voor een door de gebruiker in te vullen bedrag? Het is gewoon echt allemaal bij herhaling een stap terug naar het jaar 2000.

En om dan een 'premium' artikel te zien zoals nu voorgesteld. Tja, het heeft diepgang in vergelijking met de reguliere stroom aan oppervlakkige frontpage artikelen. Maar die lat ligt natuurlijk ook wel echt bijzonder laag. Veel meer dan een drempel overstappen was daar niet voor nodig.
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:41:
[...]

Haha!

Oh wacht, je was serieus? Ik vermoed dat dit sinds de tweede dag van Tweakers lang is gekomen al, heb het idee iig al vaak genoeg gezien. Maar euhm, je wil een site crowdfunden met mensen die niet willen dat je moet betalen voor een site? Ik zie niet in hoe dat mis kan gaan.
Daarin vergis je je natuurlijk al snel in wat de achterliggende motivatie tot crowdfunding is. Het gaat veel meer om sentiment, een goed gevoel hebben bij een bepaalde community. Zo heb ik geen moeite om 10 of 20 euro voor een super chat neer te leggen NADAT ik heb gezien dat de kwaliteit van de content goed, of soms gewoonweg vermakelijk, was en het betalen waard is. VOORAF betalen voor iets dat achteraf gezien, zoals in het geval van dit premium artikel, geen stuiver waard is, is toch een heel ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:41:
[...]

Haha!

Oh wacht, je was serieus? Ik vermoed dat dit sinds de tweede dag van Tweakers lang is gekomen al, heb het idee iig al vaak genoeg gezien. Maar euhm, je wil een site crowdfunden met mensen die niet willen dat je moet betalen voor een site? Ik zie niet in hoe dat mis kan gaan.
Er zit voor mij een verschil in betalen voor een mooi project of voor een "premium" abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel apart dat mensen 6 uur nadat de premium beta gelanceerd is al hun abonnement opzeggen en weglopen.

Vind ik zelf wel een beetje prematuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterTweakers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:47:
[...]

Er zit voor mij een verschil in betalen voor een mooi project of voor een "premium" abonnement.
Grappig want dat eerste gebeurt echt veel te weinig. Is het project niet mooi genoeg of willen we de beurs niet trekken? Ik denk dat ik het wel weet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XeriuM
Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:48:
Ik vind het wel apart dat mensen 6 uur nadat de premium beta gelanceerd is al hun abonnement opzeggen en weglopen.

Nee, dat is een statement maken. Tweakers achter een paywall is like pornhub met registratie van je ID!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens om te zorgen dat mensen niet denken dat ik een Tweakers fanboy ben: Dat laatste FP Premium artikel is imo de premium tag totaal onwaardig. Ja hij is langer dan een gewoon artikel, maar ik vond hem niet lekker weglezen, miste een beetje de rode draad, maar belangrijker: Hij miste enige vorm van daadwerkelijk achtergrond info.

Had het een nieuws artikel gemaakt, en dan een premium fatsoenlijk achtergrond artikel over dit soort accu's, met de techniek erbij. Uiteraard op een begrijpbaar niveau, en van mij hoeft het echt geen 10 pagina's dus te zijn, maar dit stelde imo weinig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De reacties zijn ongeveer hetzelfde als toen de layout veranderde.
Maakt niet uit, verandering is lastig voor de meesten hier.

Ik vind het een goede ontwikkeling. Tweakers moet ook betaald worden! €300.000 per maand per shop (sommigen wat meer, sommigen wat minder) in de pricewatch redt je het tegenwoordig ook niet meer mee.

Goede ontwikkeling dus! Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Monkeybrains schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:44:
[...]

Snap ik, en daarom blijft mijn abo nog wel even actief. Maar volgens mij is dit topic ook bedoelt voor feedback, en dat wilde ik in ieder geval geven. Ik ben niet een hele grote poster, meer een lurker, dus het feit dat ik hier een reactie plaats is een indicatie van de afkeer die ik voel hiervoor.

Ik heb een enorme bloedhekel aan sites die het premium artikelen model hanteren. De verhouding tussen gewone en premium raakt heel gauw zoek waardoor een site simpelweg niet meer interessant is.

Ik wacht het rustig af maar ik hou mijn hart vast...
Premium zal ongetwijfeld niet voor iedereen zijn. Maar het wordt uiteraard niet verplicht, zoals aangegeven blijft het bestaande aanbod van nieuws/reviews bestaan. Het is natuurlijk aan Tweakers om jou te verleiden om een abo te nemen (hoe dat er dan ook in de toekomst uit komt te zien), en jij kan de bètaperiode gebruiken om te bepalen of je het voldoend vindt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus

Het zijn mijn centen, die ga ik niet uitgeven aan iets waar ik niet achter sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:49:
[...]

Nee, dat is een statement maken. Tweakers achter een paywall is like pornhub met registratie van je ID!
Je vergelijking slaat echt kant nog wal. Wil je dat ik die serieus ga zitten fileren?

Ik denk dat heel dit topic de Jolt cola ff moet laten staan zeg, jeetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XeriuM
Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:50:
[...]

Je vergelijking slaat echt kant nog wal. Wil je dat ik die serieus ga zitten fileren?

Ik denk dat heel dit topic de Jolt cola ff moet laten staan zeg, jeetje.
Je hebt 0 argumenten. Mijn statement staat.

Het is overigens “raakt kant noch wal”. Gelukkig zegt dat genoeg over jouw kwaliteiten. 📰

[ Voor 13% gewijzigd door XeriuM op 01-12-2020 20:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:49:
[...]

...

Het is natuurlijk aan Tweakers om jou te verleiden om een abo te nemen (hoe dat er dan ook in de toekomst uit komt te zien), en jij kan de bètaperiode gebruiken om te bepalen of je het voldoend vindt :)
Nou dan heeft Tweakers mooi gefaald zo na die eerste 2 officiële premium artikelen. Als dat is wat het gaat zijn, dan mogen we ons zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:51:
[...]

Nee. Je statement is dat je pornhub en je identiteitsbewijs op de een of andere manier gelijk trekt aan de beta van premium. Als dat een argument is en ik sta op 0, sta jij op -1.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Je hebt maar 1 kans om een eerste indruk te wekken, als de eerste indruk (ook al is het een 'test') is dat de kwaliteit van de artikelen helemaal niet denderend zijn is de toon gezet, zeker als je verwacht als organisatie dat er betaald moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:51:
[...]

Het is overigens “raakt kant noch wal”. Gelukkig zegt dat genoeg over jouw kwaliteiten. 📰
Oh kut een spelfoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeriuM
Zullen we het even vriendelijk houden? Persoonlijke aanvallen graag achterwege laten.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 01-12-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeriuM
*weg*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 01-12-2020 20:54 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.