Er is een beta. Lijkt me al een disclaimer op zich. De eerste indruk hoeft je niet te bevallen maar om gelijk de stekker er maar uit te trekken? Dan is er dus ook niemand van wie ze kunnen leren. Denk niet dat dat veel beter is voor de toekomst van Tweakers ..Albinoraptor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:52:
[...]
Je hebt maar 1 kans om een eerste indruk te wekken, als de eerste indruk (ook al is het een 'test') is dat de kwaliteit van de artikelen helemaal niet denderend zijn is de toon gezet, zeker als je verwacht als organisatie dat er betaald moet gaan worden.
doe maar niet
[ Voor 92% gewijzigd door Creepy op 01-12-2020 21:11 ]
Ik vraag me af of de bestaande content wel blijft bestaan. Ze plakken maar wat graag een premium badge op artikelen om mensen naar zo'n abonnement te lokken. Dat eerste artikel zou ook zeker gepubliceerd zijn voor de premium periode, maar dan als extra artikel.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:49:
[...]
Premium zal ongetwijfeld niet voor iedereen zijn. Maar het wordt uiteraard niet verplicht, zoals aangegeven blijft het bestaande aanbod van nieuws/reviews bestaan. Het is natuurlijk aan Tweakers om jou te verleiden om een abo te nemen (hoe dat er dan ook in de toekomst uit komt te zien), en jij kan de bètaperiode gebruiken om te bepalen of je het voldoend vindt
Alhoewel er zeker ruimte is voor betalende journalistiek online, lijkt het me hier net als bij de vele kranten te karig uitgewerkt. Artikeltjes die je op minder dan 10 minuutjes soldaat maakt zouden toch echt niet betalend moeten zijn.dawg schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:31:
[...]
Omdat de geest van het internet steeds meer verloren gaat.
Tegenwoordig bestaat het internet uit 3 zaken;Allen bedoeld om zoveel mogelijk geld binnen te harken, het idealisme waar internet ooit groot mee geworden is, is inmiddels helemaal vermorzeld.
- Paywalls
- Advertenties
- Userdata-aggregation
Dat gezegd zijnde heeft de eigenaar van tweakers geen flauw benul van het idealisme van het internet en ik vrees als Tweakers dezelfde kant opgaat als de kranten van DPG dan vrees ik, dat ik toch uit ga kijken naar de alternatieven.
Ik heb het even aangepast voor jemisterTweakers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:55:
[...]
Ik vraag me af of de bestaande content wel blijft bestaan. Ze plakken maar wat graag een premium badge op artikelen om mensen naar zo'n abonnement te lokken. Dat eerste artikel zou ook zeker gepubliceerd zijn voor de premium periode, maar dan als extra artikel advertorial.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het dure Tweakers zoals het nu bestaat met managers en een redactie tegenover een losstaand forum waarbij een aantal vrijwilligers de day-to-day runnen en er een vrijwillige bijdrage is voor de software die je bij een extern bedrijf afneemt. En op een forum kun je natuurlijk ook linkjes delen naar nieuws van externen (dat gebeurt op dit forum ook vaak genoeg).Sissors schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:41:
[...]
Haha!
Oh wacht, je was serieus? Ik vermoed dat dit sinds de tweede dag van Tweakers lang is gekomen al, heb het idee iig al vaak genoeg gezien. Maar euhm, je wil een site crowdfunden met mensen die niet willen dat je moet betalen voor een site? Ik zie niet in hoe dat mis kan gaan.
Ik kan me het laatste interessante nieuwsitem hier niet herinneren, terwijl ik op het forum bijna dagelijks interessante discussies tegenkom in de topics die ik volg. Daar komt geen personeel aan te pas.
De eerste indruk is het gros waar de mensen op af gaan en als de huidige artikelen de maatstaaf zijn voor de premium abo en mensen noemen het massaal een slecht idee dan gaan ze echt niet een maandje later zeggen goh wat een goed idee.Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:53:
[...]
Er is een beta. Lijkt me al een disclaimer op zich. De eerste indruk hoeft je niet te bevallen maar om gelijk de stekker er maar uit te trekken? Dan is er dus ook niemand van wie ze kunnen leren. Denk niet dat dat veel beter is voor de toekomst van Tweakers ..
Het is ook niet dat je je solicitatie opnieuw mag doen als je gewoon een belabberd interview heb gegeven.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Ik maak me hier zorgen om. Naar mijn mening is de meerwaarde van Tweakers.net de community. Zodra je een deel van de community niet meer toelaat tot bepaalde artikelen zullen er ook veel minder comments worden geplaatst. Comments zijn vaak van enorm toegevoegde waarde bij Tweakers.net. Vaak worden er nuttige aanvullingen gedaan of fouten gecorrigeerd.
Haha, dat was nou ook weer niet mijn gedachte bij het lezen van dat artikel
Verwijderd
Misschien kunnen ze een beta starten waar je mensen wel achterlijke kutgarnalen mag noemen?XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:54:
De mods hier mogen ook een upgrade naar premium krijgen, ik betaal liever voor goede mods dan deze AliExpress kwaliteit.
Ik ga het aankijken in ieder geval.
De alternatieven zijn echt nog veel slechter, vergis je niet. Tweakers staat eenzaam aan de top als het gaat om veelzijdigheid, community, features, etc. Als je er eentje weet roept u maar.SHFT schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:56:
[...]
Alhoewel er zeker ruimte is voor betalende journalistiek online, lijkt het me hier net als bij de vele kranten te karig uitgewerkt. Artikeltjes die je op minder dan 10 minuutjes soldaat maakt zouden toch echt niet betalend moeten zijn.
Dat gezegd zijnde heeft de eigenaar van tweakers geen flauw benul van het idealisme van het internet en ik vrees als Tweakers dezelfde kant opgaat als de kranten van DPG dan vrees ik, dat ik toch uit ga kijken naar de alternatieven.
Diepgang kan je een discussie over hebben maar dat is een keuze van de redactie. Er zitten geen domme jongens die best wel duidelijk de diepgang laten voor meer lezers. Er moet ook brood op de plank. Premium content is een methode om dat te doen.
Grappig, ik heb genoeg sollicitanten gehad met een belabberde eerste indruk die van mij best nog een tweede poging mogen wagen. De tijd van de middelbare school is voorbij en het gedachtegoed (help me ff @XeriuM, tussen-n?) dat alles in één keer perfect moet zijn en daarna mag je nooit meer verbeteren is niet meer.Hakker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:56:
[...]
De eerste indruk is het gros waar de mensen op af gaan en als de huidige artikelen de maatstaaf zijn voor de premium abo en mensen noemen het massaal een slecht idee dan gaan ze echt niet een maandje later zeggen goh wat een goed idee.
Het is ook niet dat je je solicitatie opnieuw mag doen als je gewoon een belabberd interview heb gegeven.
Een gedeelte van de artikelen kan je gewoon lezen door in-private te gebruiken in je browser.Qlusivenl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:36:
Als je bijv. naar AD.nl kijkt, die hebben sinds een lange tijd ook premium artikelen en is OOK van DPG media. Je kan gewoon de helft van het AD niet meer lezen of je moet betalen. En alles wat niet betaald is, is gewoon niet meer interessant.
Dit is geen goede toekomst voor Tweakers.
Maar bij de Belgische kranten werkt dit, want daar moet je echt inloggen om er in te komen. Zal binnenkort ook wel in Nederland gebeuren.
Los van dat: de laatste tijd is er regelmatig discussie over de kwaliteit van artikelen, en over hoe juist de comments alles naar een hoger niveau tillen. Vervolgens besluit je, met de twijfelachtige kwaliteit die je biedt, 'premium' content aan te gaan bieden? Lijkt me ook niet helemaal het juiste pad om te bewandelen zeg maar.q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:57:
Ik maak me hier zorgen om. Naar mijn mening is de meerwaarde van Tweakers.net de community. Zodra je een deel van de community niet meer toelaat tot bepaalde artikelen zullen er ook veel minder comments worden geplaatst. Comments zijn vaak van enorm toegevoegde waarde bij Tweakers.net. Vaak worden er nuttige aanvullingen gedaan of fouten gecorrigeerd.
Buiten dat laat ik websites die een paywall hebben gewoon links liggen. Dan haal ik m'n informatie wel ergens anders vandaan. De video's van Linus check ik bijvoorbeeld (bijna) allemaal, evenals de podcast. Altijd wel interessant, niet te serieus maar ook niet te lollig en de ads zijn niet vervelend.
In een tijd waar de klassieke media (hallo DPG) door achter betaalmuren te gaan zitten op sterven na dood is een community gedreven site deels achter een betaalmuur gaan zetten is vast een goed plan. Zo'n commercieel gestuurde denkwijze werkte met Hyves ook uitstekend.
Er is ook al meerdere malen aangegeven dat dat dus niet zo is. Het is vaag tegenstrijdig allemaal.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:49:
[...]
zoals aangegeven blijft het bestaande aanbod van nieuws/reviews bestaan.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Boeit geen ene reet of het woord Alpha/Beta of test er aan hangen, het is en blijft een eerste indruk en die blijft hangen bij de mensen. De eerste toon is gezet en om die negativiteit weer om te zetten naar een positieve indruk gaat je of niet lukken of gaat je veel moeite kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:53:
[...]
Er is een beta. Lijkt me al een disclaimer op zich. De eerste indruk hoeft je niet te bevallen maar om gelijk de stekker er maar uit te trekken? Dan is er dus ook niemand van wie ze kunnen leren. Denk niet dat dat veel beter is voor de toekomst van Tweakers ..
Was er een enorm lang en uitgebreid/diepgaand artikel als 'test' gebruikt, zou 90% van de huidige negatieve reacties er al niet zijn geweest en was er dus een veel grotere kans op succes.
Waar doel je dan op?WhatsappHack schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:01:
[...]
Er is ook al meerdere malen aangegeven dat dat dus niet zo is. Het is vaag tegenstrijdig allemaal.
het was wel een pruts artikel inderdaad.Albinoraptor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:02:
[...]
Boeit geen ene reet of het woord Alpha/Beta of test er aan hangen, het is en blijft een eerste indruk en die blijft hangen bij de mensen. De eerste toon is gezet en om die negativiteit weer om te zetten naar een positieve indruk gaat je of niet lukken of gaat je veel moeite kosten.
Was er een enorm lang en uitgebreid/diepgaand artikel als 'test' gebruikt, zou 90% van de huidige negatieve reacties er al niet zijn geweest en was er duus veel grotere kans op een succes.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Door een paywall gaan er veel bezoekers verdwijnen, Tweakers lost zichzelf op deze manier op. Jammer maar helaas, kapitalisme en commercie denkt het te kunnen winnen. Kortetermijndenken...
En eenmaal mensen kwijt, is ze niet zo makkelijk meer terug krijgen. Houdoe!
En eenmaal mensen kwijt, is ze niet zo makkelijk meer terug krijgen. Houdoe!
Kop.Spijker.pagani schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:01:
In een tijd waar de klassieke media (hallo DPG) door achter betaalmuren te gaan zitten op sterven na dood is een community gedreven site deels achter een betaalmuur gaan zetten is vast een goed plan. Zo'n commercieel gestuurde denkwijze werkte met Hyves ook uitstekend.
Iemand zin om een tweakers concurrent voor en door de community op te zetten?
Serieus wel een slechte zaak dit. Ik merk dat ik dit soort sites waar artikelen achter een 'premium' zitten toch minder en minder ga gebruiken, dus zal, als dit doorzet, een (internationaal) alternatief gaan zoeken.
Sommige hardware tests waar veel energie in is gestoken zijn lezenswaardig en ook daar is het de community die de fouten eruit haalt.
Het nieuws is over het algemeen van het nu.nl niveau - maar dan een dag later. Ik zie werkelijk niet de reden dat dat achter een betaalmuur zou kunnen.
Het nieuws is over het algemeen van het nu.nl niveau - maar dan een dag later. Ik zie werkelijk niet de reden dat dat achter een betaalmuur zou kunnen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik hoop stiekem dat als ze dit aan ons opdringen vanuit DPG, dat de users die veel input leveren in de comments, achtergrond/insider info geven en nuances ed leveren het allemaal verdommen om ook maar een cent te betalen. Die hebben de site groot gemaakt, groot gehouden en leveren enorme bijdragen; gratis en voor niets. Betalen zelfs al met hun privégegevens door de trackers en adnetwerken. En moeten dan ook nog gaan betalen aan DPG? Worden dan eigenlijk afgeserveerd alsof hun bijdragen helemaal niets waard zijn. Het is een symbiotische relatie, maar dat lijken ze te vergeten. Hopelijk reageert dan bijna niemand op die artikelen of ontbreken iig de diepgaande en zeer waardevolle comments. Laat het dan maar een krant worden en concurreren met de andere communityloze kranten, waar DPG op aan lijkt te willen sturen. Kijken hoe lang dat overleeft zonder community van duizend slimme neefjes... (Of wat was die kut slogan ook alweerq-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:57:
Maar misschien zien ze het licht nog en verzinnen ze daar iets op. Maar de reacties vanuit de staff zover geven weinig hoop. Maar wie weet, ik laat me graag positief verrassen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik hoop niet dat dit de doodsteek van tweakers gaat zijn.
Het is gewoon een prettige site, het nu.nl van Tech. De echte kennis en inhoud zit hem in GoT, niet in de artikelen op de mainpage...
Als nu een deel van de huidige artikelen betaald wordt dan blijft er wel erg weinig over.
Natuurlijk wordt nu gezegd dat premium extra is ten opzichte van de rest, maar elke andere site met een paywall laat zien dat de normale content in no-time verschrompeld tot click bait ...
Het is gewoon een prettige site, het nu.nl van Tech. De echte kennis en inhoud zit hem in GoT, niet in de artikelen op de mainpage...
Als nu een deel van de huidige artikelen betaald wordt dan blijft er wel erg weinig over.
Natuurlijk wordt nu gezegd dat premium extra is ten opzichte van de rest, maar elke andere site met een paywall laat zien dat de normale content in no-time verschrompeld tot click bait ...
Ik adviseer eenieder om ook het commentaar van vrijwillige mods niet als waarheid te nemen, ook zij zijn onderdeel van deze geoliede commercie-machine. Neem het ze niet kwalijk, ze zijn onwetend. Helaas moeten ze dat op termijn bekopen met een ctrl-alt-del.
Verwijderd
Volgens mij zijn er geen alternatieven die alles bieden dat Tweakers biedt. Op deelgebieden is er genoeg te vinden, maar alles? Je mag ze noemen, ik ken ze niet.pascoa341 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:06:
Iemand zin om een tweakers concurrent voor en door de community op te zetten?Serieus wel een slechte zaak dit. Ik merk dat ik dit soort sites waar artikelen achter een 'premium' zitten toch minder en minder ga gebruiken, dus zal, als dit doorzet, een (internationaal) alternatief gaan zoeken.
Nou bij “het bestaande aanbod” denk ik werkelijk aan de content die we nu al jaren kennen. Maar kijkend naar de commentaren en naar de frontpage, blijkt dat veel van dat bestaande aanbod dat we al jaren gewend zijn wel degelijk achter een Paywall geknikkerd gaat worden.
Niemand dwingt je toch? Als het toch allemaal beneden niveau is, dan kom je toch al lang niet meer op de frontpage neem ik aan?franssie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:06:
Sommige hardware tests waar veel energie in is gestoken zijn lezenswaardig en ook daar is het de community die de fouten eruit haalt.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Kan je reddit aanbevelen met daar bijbehorende discord channel evt. Waarschijnlijk gebruik je dit al, maar zon paywall doet echt de das om tweakers.net ben ik bang..pascoa341 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:06:
Iemand zin om een tweakers concurrent voor en door de community op te zetten?Serieus wel een slechte zaak dit. Ik merk dat ik dit soort sites waar artikelen achter een 'premium' zitten toch minder en minder ga gebruiken, dus zal, als dit doorzet, een (internationaal) alternatief gaan zoeken.
Kijk, als je er nou een 'echt' nieuws item van maakt, zonder al die gigantische reclame dan ziet het er tenminste nog uit. Als je daaronder een 'knop' maakt voor Premium leden die gedetailleerde (achtergrond)informatie geeft van een volwaardig extra artikel, dan had ik het nog gesnapt.
Maar dit, jongens toch!
En ik krijg het gevoel dat het toch tijd en dus kwaliteit kost. Dit zal t.net gaan kosten ipv opleveren! (denk ik dus)
BTW, Zet minimaal in de fipo dat je nog niet weer wat de abbo's gaan kosten. Ik raad aan dit 'gratis' bij de bestaande abbos te stoppen en er niet een nieuw ding van te maken.
Maar dit, jongens toch!
En ik krijg het gevoel dat het toch tijd en dus kwaliteit kost. Dit zal t.net gaan kosten ipv opleveren! (denk ik dus)
BTW, Zet minimaal in de fipo dat je nog niet weer wat de abbo's gaan kosten. Ik raad aan dit 'gratis' bij de bestaande abbos te stoppen en er niet een nieuw ding van te maken.
Tweakers kan ook blijven voortbestaan zonder deze premium-abbo's, moeten ze wel even verhuizen naar buiten hartje centrum amsterdam met die torenhoge grondprijzen.
Verwijderd
Hey dit kunnen ze best onderdeel maken van de beta v2Triblade_8472 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:08:
Kijk, als je er nou een 'echt' nieuws item van maakt, zonder al die gigantische reclame dan ziet het er tenminste nog uit. Als je daaronder een 'knop' maakt voor Premium leden die gedetailleerde (achtergrond)informatie geeft van een volwaardig extra artikel, dan had ik het nog gesnapt.
Hahahaha! Als dit de kwaliteit van de reacties van de crew en mods is, dan zijn we hopeloos verloren.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:08:
[...]
Niemand dwingt je toch? Als het toch allemaal beneden niveau is, dan kom je toch al lang niet meer op de frontpage neem ik aan?
Hij zegt bijna letterlijk: 🖕, dan ga je toch!
[hyyves] Famous last words [/hyves]Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:07:
[...]
Volgens mij zijn er geen alternatieven die alles bieden dat Tweakers biedt. Op deelgebieden is er genoeg te vinden, maar alles? Je mag ze noemen, ik ken ze niet.
{dancing banana}
Hoe kan je beloven dat bestaande content blijft bestaan? Hoe beslis je welke onderwerpen premium worden en welke niet? Ik had bijvoorbeeld regelmatig dat ik op Tweakers interessante artikelen las, maar ik weet vrij zeker dat zulk soort artikelen betaald worden.
Ik neem als voorbeeld het volgende artikel: reviews: Voorstellen tonen toekomst 5G - Op naar 5,5G. Dit zou volgens de redactie een artikel zijn wat niet in de premium categorie zou vallen, want het is bestaande content? Wat gaat premium dan extra bieden ten opzichte van zo'n soort artikel? Bij het lezen van de eerste premium artikelen had ik nou niet echt het gevoel dat het allemaal echt veel verschilt met het bovenstaande gelinkte artikel.
Verwijderd
Dat gaat natuurlijk vanzelf ontstaan, online geldt nu eenmaal het 'winner-take-all'-principe.Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:07:
[...]
Volgens mij zijn er geen alternatieven die alles bieden dat Tweakers biedt. Op deelgebieden is er genoeg te vinden, maar alles? Je mag ze noemen, ik ken ze niet.
Femme heeft tweakers groot gemaakt,Bierkameel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:54:
Slechte ontwikkeling, over 3 dagen heb ik dit account 20 jaar in gebruik.
In de trend van vroeger was alles beter mis ik de mooie RAID reviews van Femme en andere tech artikelen, de frontpage is aardig gericht op consumenten rommel tegenwoordig. Daarnaast valt me op dat NU.nl Tech vaak een stuk sneller is.
Waar ik het meest van baal zijn dat veel artikelen gewoon van andere nieuwsites komen en naar het Nederlands zijn vertaald.
Dat waren nog eens tijden.
De technische neefjes en nichtjes reclame enzo brengt tweakers waar we nu zijn.
Een hard zinkende “tech” media platform
Ben niet slim, maar wel dom
Right... het einde is dus ingezet. Paywalls gaan (zoals overal) van kwaad tot erger.
Het was leuk zolang het duurde guys.
Het was leuk zolang het duurde guys.
Gebruik het al wel, maar nog niet echt op deze manier. Goede tip! Ik ga hier eens achteraan!BarendBotje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:08:
[...]
Kan je reddit aanbevelen met daar bijbehorende discord channel evt. Waarschijnlijk gebruik je dit al, maar zon paywall doet echt de das om tweakers.net ben ik bang..
Waarom ik geen abonnee ben:
De vraag kwam op toen T.net juist van een tweakers site aan het veranderen was naar een meer gadget georiënteerde site, en dat stond me niet aan. Die ontwikkeling heeft zich niet zo ver doorgezet als ik vreesde en ik ben nog steeds een dagelijkse gebruiker. Ondertussen lijkt de site juist wat meer de andere kant op te gaan, dus ik ben best voor een donatie te porren.
Maar als ik naar de abbo pagina kijk dan staat daar werkelijk geen enkele feature bij die me kan boeien, dus verder dan 1 euro per maand kom je dan niet in mijn geval. Als je meer abonnees wil trekken, zou je dan niet eerst eens wat diversere abonnee feature moeten proberen?
De vraag kwam op toen T.net juist van een tweakers site aan het veranderen was naar een meer gadget georiënteerde site, en dat stond me niet aan. Die ontwikkeling heeft zich niet zo ver doorgezet als ik vreesde en ik ben nog steeds een dagelijkse gebruiker. Ondertussen lijkt de site juist wat meer de andere kant op te gaan, dus ik ben best voor een donatie te porren.
Maar als ik naar de abbo pagina kijk dan staat daar werkelijk geen enkele feature bij die me kan boeien, dus verder dan 1 euro per maand kom je dan niet in mijn geval. Als je meer abonnees wil trekken, zou je dan niet eerst eens wat diversere abonnee feature moeten proberen?
Weinig inderdaad. Dat klopt, en daar is een reden voor.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:08:
[...]
Niemand dwingt je toch? Als het toch allemaal beneden niveau is, dan kom je toch al lang niet meer op de frontpage neem ik aan?
Dus ik was vervreemd verbaasd dat er gedacht kon worden er geld voor te vragen.
Dat kan niet. Je haalt redactie tijd weg van bestaande mensen, dus kost het de niet-premium artiekelen tijd. En veel ook als het later daadwerkelijk gedetailleerde goed onderzochte artikelen worden.misterTweakers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:10:
Hoe kan je beloven dat bestaande content blijft bestaan?
Wat is dit nu weer voor een onzin? Alsof mijn mening door welk bedrijf dan ook wordt bepaald.XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:07:
Ik adviseer eenieder om ook het commentaar van vrijwillige mods niet als waarheid te nemen, ook zij zijn onderdeel van deze geoliede commercie-machine. Neem het ze niet kwalijk, ze zijn onwetend. Helaas moeten ze dat op termijn bekopen met een ctrl-alt-del.
Ik vind het alleen bijzonder dat bij elk bedrijf waar jullie werkzaam zijn het normaal is om winst te maken, en dat bij tweakers.net blijkbaar erg, erg vies is. Ik heb het liefst dat mijn werkgever het erg goed doet qua resultaat, dan gaat het ook goed met mij. Ik denk dat de werknemers van tweakers daar niet anders over denken.
Zei het al eerder vandaag, dramatische crew reacties hier vandaag, daar zou menig PR specialist een hartaanval van krijgen.XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:09:
[...]
Hahahaha! Als dit de kwaliteit van de reacties van de crew en mods is, dan zijn we hopeloos verloren.
Hij zegt bijna letterlijk: 🖕, dan ga je toch!
Ik proef hetzelfde sentiment als wat ontstond toen KPN besloot XS4ALL op te doeken. Net als KPN zal ook de dagelijkse leiding van tweakers wel hebben voorzien dat er weerstand zou zijn, want er is al jaren discussie over de 'vercommercialisering'. Ik denk net als vele anderen hier, dat de dagelijkse leiding van tweakers weinig te verwijten valt, ik denk dat DPG gewoon wil dat alle merken iets van 'premium' gaan voeren.
Maar dat wil niet zeggen dat het een done deal is. Nee, ik roep niet op tot muiterij zoals bij XS4ALL, maar als mijn onderbuik gevoel klopt... dan zou ik de tweakers redactie de suggestie willen doen om een simpele poll te maken. Als het resultaat is dat 95% van de bezoekers negatief oordeelt over deze plannen, is er misschien een mogelijkheid om in gesprek te gaan met DPG.
Stel dat het zo is dat alle merken iets met premium moeten gaan doen van DPG, dan wil dat nog niet zeggen dat het voor elk merk op dezelfde manier moet gebeuren. (Een krant is eenrichtingsverkeer en tweakers is een community.) Misschien kan DPG worden overtuigd om een compromiste sluiten, waarbij de huidige abo's worden vervangen door een premium abo, met nader te bepalen voordelen, waarbij toch alle artikelen voor iedereen te lezen blijven, om de community te behouden?
Maar dat wil niet zeggen dat het een done deal is. Nee, ik roep niet op tot muiterij zoals bij XS4ALL, maar als mijn onderbuik gevoel klopt... dan zou ik de tweakers redactie de suggestie willen doen om een simpele poll te maken. Als het resultaat is dat 95% van de bezoekers negatief oordeelt over deze plannen, is er misschien een mogelijkheid om in gesprek te gaan met DPG.
Stel dat het zo is dat alle merken iets met premium moeten gaan doen van DPG, dan wil dat nog niet zeggen dat het voor elk merk op dezelfde manier moet gebeuren. (Een krant is eenrichtingsverkeer en tweakers is een community.) Misschien kan DPG worden overtuigd om een compromiste sluiten, waarbij de huidige abo's worden vervangen door een premium abo, met nader te bepalen voordelen, waarbij toch alle artikelen voor iedereen te lezen blijven, om de community te behouden?
Ben benieuwd wat er met de community artikelen gaat gebeuren, er word gevraagd om input (zie het topic in dit forum deel) komen zulke "community" achtergrond en diepgang artikelen dan ook achter een paywall. Ik vind het wel leuke stukje om te lezen maar voorzie hier een prijskaartje op namelijk..
Ik denk dat niemand het erg vind als Tweakers winst maakt. Maar als ze artikelen gaan publiceren die het geld niet waard zijn gaan ze op den duur ook geen winst meer makenjanvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
[...]
Wat is dit nu weer voor een onzin? Alsof mijn mening door welk bedrijf dan ook wordt bepaald.
Ik vind het alleen bijzonder dat bij elk bedrijf waar jullie werkzaam zijn het normaal is om winst te maken, en dat bij tweakers.net blijkbaar erg, erg vies is. Ik heb het liefst dat mijn werkgever het erg goed doet qua resultaat, dan gaat het ook goed met mij. Ik denk dat de werknemers van tweakers daar niet anders over denken.

Als je rustig blijft en normaal reageert lijkt dat me niet nodig.XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:13:
Censuur incoming, ik heb een ban in 3-2-1...
Ik snap dat iedereen gefustreerd, boos en verdrietig is, maar ik zie alleen maar gal en weinig oplossingen.
𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
Verwijderd
Hopelijk doen ze het een stuk beter met verwijderen van persoonsgegevens. Verzoekt staat dus we zien het welFloort schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:46:
Maar zelfs met de toestemming die wordt gevraagd voldoet de huidige werkwijze van Tweakers niet aan de Telecommunicatiewet en AVG. Een onvolledige opsomming van problemen, of waarschijnlijke issues die kunnen ontstaan:Ik kan meer redenen geven waarom de huidige manier van tracking op de Tweakers site onrechtmatig is, maar ik denk dat vooral een ander verdienmodel ook kansen bied om de site AVG-compliant te maken.
- De toestemming die bezoekers van de website geven moet net zo makkelijk in te trekken zijn als dat de toestemming gegeven is (art. 7(3) AVG). Ik kan met één klink toestemming geven, maar ik heb niet uitgevonden hoe ik de toestemming weer kan intrekken. De toestemming is daarmee onrechtmatig verkregen.
- De identiteit van alle (mede-)verantwoordelijken moet bekend gemaakt worden aan de betrokkenen (art. 13 en 14 AVG). Op de huidige site zie ik bijvoorbeeld een cookie geplaatst en uitgelezen worden door een tracking pixel van opt.objectiveportal.com. Tweakers informeert niet over de identiteit van deze verantwoordelijke. Ook dat is onrechtmatig. Door de manier waarop online advertenties werken is dit moeilijk goed in te richten, maar een mogelijke oplossing is het verwijderen van alle advertenties.
- Op het moment dat Tweakers erachter komt dat gegevens bijvoorbeeld onrechtmatig zijn verzameld, of als een betrokkene zijn/haar rechten probeert uit te oefenen door bijvoorbeeld inzage te vragen is Tweakers er mede-verantwoordelijk voor dat alle medeverantwoordelijken de gegevens ook verwijderen, inzage verlenen, etc (art. 26(3) AVG en nog wat andere context). Ik heb het sterke vermoeden dat Tweakers momenteel niet in staat is om daar invulling aan te kunnen geven.
- Tweakers informeert bezoekers niet voldoende over de veregaande doeleinden waarmee mede-verantwoordelijken persoonsgegevens van bezoekers verwerken. Bijvoorbeeld over de gezondheids- en welzijnsonderzoeken die Facebook volgens haar gegevensbeleid uitvoert worden nergens door Tweakers genoemd terwijl Tweakers Facebook wel noemt als een derde partij die Tweakers in staat stelt om persoonsgegevens over haar bezoekers te verzamelen.[\li]
Het gaat interessant worden of Tweakers de belofte kan waarmaken dat voor niet betalende gebruikers het blijft zoals het is. Op een gegeven moment krijgt het management of zo altijd door dat wat er achter de paywall eigenlijk niet genoeg is om de betalende gebruikers waar voor hun geld te geven (soms bijna geheel door de hints van luidruchtige gebruikers). Features knijpen of inperken normale content volgt dan vanzelf na een paar jaar.
Succes

Ik heb een oplossing geboden!Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:
[...]
Als je rustig blijft en normaal reageert lijkt dat me niet nodig.
Ik snap dat iedereen gefustreerd, boos en verdrietig is, maar ik zie alleen maar gal en weinig oplossingen.
Mijn werkgever heeft geen paywall bij hun nieuwsberichten staan, waarschijnlijk omdat nieuwsberichten niet hun corebusiness is.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
[...]
Wat is dit nu weer voor een onzin? Alsof mijn mening door welk bedrijf dan ook wordt bepaald.
Wil je geld verdienen met je corebusiness? Dan moet het niet ten koste gaan van de afnemer, de klant.
Weet je niet hoe je geld kan verdienen zonder de klant eronder te laten lijden? Dan kan je beter een andere sector in gaan.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Dat ook, maar de huidige achtergrond artikelen liggen dicht tegen de huidige premium artikelen aan. Wanneer plak je waar welke stempel op?Triblade_8472 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
[...]
Dat kan niet. Je haalt redactie tijd weg van bestaande mensen, dus kost het de niet-premium artiekelen tijd. En veel ook als het later daadwerkelijk gedetailleerde goed onderzochte artikelen worden.
Nee, dan faalt Premium behoorlijk. Maar dat is nogal een "wat als"-scenario, en misschien moeten we niet op de zaken vooruitlopen. Het lijkt me nu aan de redactie om te bewijzen dat premium het waard is. In ieder geval voor een deel van de Tweakers, want uiteraard verwacht niemand dat iedereen een abo neemt. (ik heb er verder overigens ook geen inzicht in, en reageer als user)Qlusivenl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:14:
[...]
Ik denk dat niemand het erg vind als Tweakers winst maakt. Maar als ze artikelen gaan publiceren die het geld niet waard zijn gaan ze op den duur ook geen winst meer maken
Klopt, daar ben ik ook benieuwd naar. Zullen ze de komende maanden moeten gaan bewijzen. Nu al de conclusies klaar hebben is (vind ik) nogal prematuur.Qlusivenl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:14:
[...]
Ik denk dat niemand het erg vind als Tweakers winst maakt. Maar als ze artikelen gaan publiceren die het geld niet waard zijn gaan ze op den duur ook geen winst meer maken
Ik snap je sentiment en ik ben het ook met je eens, alleen wees eens eerlijk.....kijk eens naar het Premium artikel. Dat is toch gewoon knip en plakwerk en geen journalistiek waar je voor wilt betalen? Als je de commerciele kant op gaat, prima natuurlijk en begrijpelijk, maar dan moet je ook wel echt waarde bieden en niet beteuterd zijn als het niet goed ontvangen wordt en letterlijk een advertorial is.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
[...]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
@RoD @janvanduschoten Zeker wellicht snel een oordeel hier klaar, maar dat krijg je met een behoorlijk fanatieke community.
Om even oude koeien uit de sloot te vissen: Die grote banners op de nieuwspagina vind ik ook nog steeds super shit en irritant. Ik durf te wedden dat ik bij lange na niet de enige ben. Maar je kan t met CSS weghalen.
Maar als ze hier Premium meoten gaan bewijzen (en een AD.nl aka DPG model gana hanteren), maken ze een behoorlijk slechte start met 2 slechte artikelen...
Om even oude koeien uit de sloot te vissen: Die grote banners op de nieuwspagina vind ik ook nog steeds super shit en irritant. Ik durf te wedden dat ik bij lange na niet de enige ben. Maar je kan t met CSS weghalen.
Maar als ze hier Premium meoten gaan bewijzen (en een AD.nl aka DPG model gana hanteren), maken ze een behoorlijk slechte start met 2 slechte artikelen...
Gezien de “kwaliteit” van de broddelwerkjes, lijkt mij het niet prematuur. Wat een beschamende manier van commercie.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:16:
[...]
Klopt, daar ben ik ook benieuwd naar. Zullen ze de komende maanden moeten gaan bewijzen. Nu al de conclusies klaar hebben is (vind ik) nogal prematuur.
Ik ben tegen!
Ik hoop stiekem dat ze dit bij tweakers.net ook niet willen, en dat al ons commentaar verzameld gaat worden om DPG te laten zien hoe slecht het idee is.
Volgens mij zeggen velen niet dat tweakers geen winst mag maken, maar juist dat deze actie ervoor zal zorgen dat gebruikers = community weg zal lopen en dat dat dus zal zorgen voor een neerwaartse spiraal.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
[...]
Ik heb overigens liever dat mijn bedrijf een gewoon gezonde bedrijfsvoering heeft, waarbij winst in verbetering van het bedrijf wordt gestoken ipv een goed resultaat (uitkering aan aandeelhouders van een moederbedrijf), maar goed, ik ben dan ook een ouderwetse linkse rakker
Laatst nog een reactie bij dit artikel:
nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app
"Bedankt iedereen die bedrijven de afgelopen jaren heeft doen inzien dat een groot deel van de mensen graag op de pof/boven zijn stand leeft en liever iedere maand centjes overmaakt, dan te sparen voor dingen die hij/zij graag zou willen.
Dit verachtelijke systeem past perfect in een maatschappij die zich steeds meer richt op consumptie ipv bezit." van @Verwijderd
Tweakers doet er net zo hard aan mee nu...
nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app
"Bedankt iedereen die bedrijven de afgelopen jaren heeft doen inzien dat een groot deel van de mensen graag op de pof/boven zijn stand leeft en liever iedere maand centjes overmaakt, dan te sparen voor dingen die hij/zij graag zou willen.
Dit verachtelijke systeem past perfect in een maatschappij die zich steeds meer richt op consumptie ipv bezit." van @Verwijderd
Tweakers doet er net zo hard aan mee nu...
Als je er daar op hint dat er betere artikelen op de FP komen (in ieder geval veel beter dan dit 6g artikel) dan moeten we het afwachten inderdaad en zal de tijd het leren.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:16:
[...]
Klopt, daar ben ik ook benieuwd naar. Zullen ze de komende maanden moeten gaan bewijzen. Nu al de conclusies klaar hebben is (vind ik) nogal prematuur.
Het hele probleem is dat er een cultuur is ontstaan van grenzen verkennen. Je ziet dit bijvoorbeeld bij grote game uitgevers. Eerst volgt er kritiek vanuit de gebruikers. Dan komt er een slap excuus vanuit de organisatie en vervolgens zal het idee in een aangepaste vorm worden doorgezet.
Ik speel het spelletje niet mee. Maar ik vind het uitermate vervelend voor de mensen die bovenstaande herkennen wetende er niks tegen aan te doen valt.
Immers wordt het vaak toch wel doorgezet.
Ik speel het spelletje niet mee. Maar ik vind het uitermate vervelend voor de mensen die bovenstaande herkennen wetende er niks tegen aan te doen valt.
Immers wordt het vaak toch wel doorgezet.
[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 01-12-2020 21:22 ]
Mijn reden dat ik en een ad blocker en custom CSS op Tweakers gebruik. Artikelen zijn anders niet te lezen en de afleiding is veel te groot.Qlusivenl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:18:
Op het moment dat Tweakers op een normale manier reclamers gaat laten zien ben ik bereid een uitzondering voor Tweakers te maken in mijn ad blocker.
Is het mijn schuld dat Tweakers dan inkomen mist? Nee, je haalt met dat soort manieren van reclame maken de volledige interesse weg bij de lezer, als is het de motivatie om het artikel te lezen.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Vast wel, op die deelgebieden. Maar niet voor het geheel.Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:10:
[...]
Dat gaat natuurlijk vanzelf ontstaan, online geldt nu eenmaal het 'winner-take-all'-principe.
Als GoT naar de vaantjes zou gaan zou ik er niet op rekenen dat er een nederlandstalige site overblijft met zulke breedte en diepgang. En discipline, niet te vergeten. Op GoT wordt je verondersteld je huiswerk te hebben gedaan en dat maakt de community zo goed. Dat vindt je vrijwel nergens.
Je haalt twee dingen door elkaar imho.Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:59:
Grappig, ik heb genoeg sollicitanten gehad met een belabberde eerste indruk die van mij best nog een tweede poging mogen wagen. De tijd van de middelbare school is voorbij en het gedachtegoed dat alles in één keer perfect moet zijn en daarna mag je nooit meer verbeteren is niet meer.
#1 Mensen mogen fouten maken in een sollicitatie, het issue is over het algemeen niet dat men foute antwoorden geeft, maar dat men niet de juiste vragen stelt.
#2 Een belabberde sollicitatie is imho een gesprek waarbij de sollicitant geheel niet aansluit op de groep of de functie en dan heeft het geen nut om het nog een keer te doen. Natuurlijk heb je situaties waarbij iemand teveel heeft zitten stressen, gewoon een slechte dag heeft, etc. Maar dat is over het algemeen niet waarom een sollicitant niet wordt aangenomen.
In dit geval komt Tweakers met een aankondiging: Betalen voor betere content, vervolgens zijn er twee artikelen die door het gros van de gebruikers helemaal niet wordt ervaren als betere content. Is dat een foutje? Maybe, maar als dat het geval is het grootste probleem nog steeds dat Tweakers.net niet herkend dat iets niet een betere kwaliteit is (of de kwaliteit waar het gros naar op zoek is). Aan die beoordeling gaat niets veranderen tenzij er drastisch iets veranderd. Ook al komt er morgen een kei goed artikel, waar iedereen super over te spreken is, dan nog moet men eerst laten zien dat Tweakers.net kwaliteit consistent herkent, ipv. dat het puur geluk was...
Dit is ook precies de reden dat ik een lite abonnement heb. Die ene euro per maand vind ik het meer dan waard.Slavy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:21:
[...]
Mijn reden dat ik en een ad blocker en custom CSS op Tweakers gebruik. Artikelen zijn anders niet te lezen en de afleiding is veel te groot.
Op het moment dat Tweakers op een normale manier reclamers gaat laten zien ben ik bereid een uitzondering voor Tweakers te maken in mijn ad blocker.
Is het mijn schuld dat Tweakers dan inkomen mist? Nee, je haalt met dat soort manieren van reclame maken de volledige interesse weg bij de lezer, als is het de motivatie om het artikel te lezen.
Waar de wrang zit is de feedback en vraag om betere artikelen. Artikelen waarvoor het gros (ik minder want ik ben pas enkele jaren lid) om vragen, artikelen die geen copy/paste zijn, artikelen die geen clickbaits hebben, artikelen waarbij wel goed journalistiek is gedaan, artikelen waarbij de "info" niet in de comments te vinden is die vervolgens gekopieerd word en door de moderatie word weggemod....RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:16:
[...]
Nee, dan faalt Premium behoorlijk. Maar dat is nogal een "wat als"-scenario, en misschien moeten we niet op de zaken vooruitlopen. Het lijkt me nu aan de redactie om te bewijzen dat premium het waard is. In ieder geval voor een deel van de Tweakers, want uiteraard verwacht niemand dat iedereen een abo neemt. (ik heb er verder overigens ook geen inzicht in, en reageer als user)
Feedback waar, veelvuldig, door alle redacteuren om is gevraagd. Er is zelfs een nieuw feedback systeem binnen de artikelen waarin je je feedback kort, bondig en snel kan geven. En wat gaan ze doen: een paywall opzetten. Een paywall voor artikelen met diepgang, achtergrond, artikelen waar tijd voor is en goed onderzoek naar gedaan kan worden etc.
Dat er een paywall moet komen is blijkbaar noodzakelijk, maar waar de telegraaf in den beginne ook begon met slechts een handje vol artikelen achter een gele banner zijn dat er ook gemiddeld 40 stuks. Dit gaat, linksom of rechtsom, ook op Tweakers.net ook gebeuren.
Dat nu de emoties hoog zijn is dan ook niet vreemd, dat men besluit hun abbo op te zeggen is meer dan terecht. Betalen om vervolgens weer tegen een paywall aan te lopen? Beetje lullig.
Er kan notabene geen antwoord (geen inhoudelijk) antwoord gegeven worden op vragen: dat gaan we in de toekomst vertellen krijgen we dan te zien in de reactie. Of een: we gaan de uitkomsten van deze test verwerken in de vorm van de abbo's...
Jongens... dit kan je op geen enkele wijze verkopen...
Tweakers is groot geworden door de users en de bijdrage van hun. Zij zien dit terug 'in natura' als artikelen. Sommige zijn zelfs zo aardig om een abonnement af te sluiten. En om dan nóg een (los?) abonnement erbij te verzinnen...janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
Als deze mensen zien dat, naar de algemene verwachting, slechter word en mogelijk zelfs een voorteken zou kunnen zijn van een teloorgang, dan komen ze hiertegen in verzet.
Maar gaat het financieel dan zo slecht dat dit nodig is??
Maar ja, eerlijk is eerlijk, sinds de overname van t.net (VNU) door de Persgroep zit ik al op zoiets te wachten. Dat soort dingen gaan niet heel lang goed. En zo zie je maar weer. Wel netjes dat het zolang geduurt heeft.
Ben ik met je eens en dat is het ook zeker, maar als ik dan weer reflecteer op de kwaliteit hoe de artikelen zijn geschreven vind ik (en menig anderen) het zonde om daar mijn geld aan uit te geven.MoietyMe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:22:
[...]
Dit is ook precies de reden dat ik een lite abonnement heb. Die ene euro per maand vind ik het meer dan waard.
In mijn ervaring met Tweakers resulteert feedback niet in enige significante verbetering. Laat staan dat het serieus wordt genomen. De boodschap is altijd van wel, maar als puntje bij paaltje komt komt er niets van terecht.Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:15:
[...]
Als je rustig blijft en normaal reageert lijkt dat me niet nodig.
Ik lees overigens vooral teleurstelling. Weer een mislukte implementatie, weer een matig doordachte keuze, weer overpromise, underdeliver. Alweer gewoon prutswerk.
Alweer een onzichtbaar dagelijks management, alweer loze beloftes, alweer de illusie van inspraak, alweer een stroom rode jasjes die de gebruikertjes wel even komt uitleggen hoe de grote boze wereld in elkaar steekt.
Dankjedekoekkoek.
@janvanduschoten Ik vind het helemaal niet erg dat Tweakers commercieel is en dat er geld verdiend moet worden. Ook vind ik betalen voor premium content geen enkel probleem. Betalen voor matige content met het stempel premium wel. Zeker als de belofte van premium vooralsnog niets te maken heeft met de stapel artikelen die al is verschenen (zie selectie van @arnoudwokke), het is gewoon een cashgrab. En zelfs dat vind ik prima, als het maar transparant is.
Maar als je als Tweakers er echt van overtuigd bent dat dit meerwaarde biedt en echt het label premium verdient, dan heb je iets teveel en te lang naar je eigen PowerPoint zitten staren.
[ Voor 25% gewijzigd door FirePuma142 op 01-12-2020 21:28 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Omdat iedereen druk is hier nog wat vrucht af te geven in de hoop dat iemand het inziet. Maar als d'r net zoveel energie in gaat als alle reacties hier de gehele dag. Ben je snel klaar.

Ik neem aan dat er periodiek (een per week of twee weken?) er een achtergrond artikel kan komen, en een premium wanneer men dat wil als redactie, ik zal ze toch niet zien.misterTweakers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:16:
Dat ook, maar de huidige achtergrond artikelen liggen dicht tegen de huidige premium artikelen aan. Wanneer plak je waar welke stempel op?
Precies! Ik kan me zo ook nog iets herinneren met user reviews op de frontpage.FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]
In mijn ervaring met Tweakers resulteert feedback niet in enige significante verbetering. Laat staan dat het serieus wordt genomen. De boodschap is altijd van wel, maar als puntje bij paaltje komt komt er niets van terecht.
Ik lees overigens vooral teleurstelling. Weer een mislukte implementatie, weer een matig doordachte keuze, weer overpromise, underdeliver. Alweer gewoon prutswerk.
Alweer een onzichtbaar dagelijks management, alweer loze beloftes, alweer de illusie van inspraak, alweer een stroom rode jasjes die de gebruikertjes wel even komt uitleggen hoe de grote boze wereld in elkaar steekt.
Dankjedekoekkoek.
Tja, je haalde zelf het voorbeeld van Hyves al aan. Dit lijkt me een typisch voorbeeld van een bedrijf private equity wat maar van alles opkoopt, weinig visie heeft, en het uiteindelijk verliest van de concurrentie (of maar wat aansukkelt). Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij IEX (en als je daar even rondneust zie je dat Tweakers zo gek nog niet isfranssie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
[...]
Weinig inderdaad. Dat klopt, en daar is een reden voor.
Dus ik was vervreemd verbaasd dat er gedacht kon worden er geld voor te vragen.
Heel fraai vind ik het niet, maar als iemand die de FP toch meestal links laat liggen maakt het me ook niet veel uit. Uiteindelijk zal iedereen zelf een afweging kunnen maken of ze het hun geld waard vinden, maar zelf pas ik ervoor. Aan de andere kant snap ik ook wel dat er tweakers zullen zijn die hier best wat geld voor over hebben, niet zozeer voor de artikelen, maar puur om ze te steunen (zoals ze dat nu ook al doen).
Ieder zijn mening natuurlijkSlavy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]
Ben ik met je eens en dat is het ook zeker, maar als ik dan weer reflecteer op de kwaliteit hoe de artikelen zijn geschreven vind ik (en menig anderen) het zonde om daar mijn geld aan uit te geven.
Zolang de tweakers voor pagina er niet zo uit ziet kan het een stuk slechter denk ik
:strip_exif()/f/image/o8t62ICwkWyg2Z3VEv36IvbO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben heel benieuwd naar hoeveel % van de top 100(0) karma tweakers een abonnement heeft...
Die gegevens zijn waarschijnlijk niet publiek te vinden.
Dit premium model kan alleen werken als de overgrote meerderheid van users die +2 en +3 comments schrijven onder nieuwsartikelen ook toegang tot premium hebben. Dan krijg je (als je betaald voor premium) meer artikels met goede comments. Maar ik vrees dat deze overgrote meerderheid nu niet een abonnement heeft... en daarbij is ook vaak de moderators en 'de massa' belangrijk om moderatie in balans te houden. Vaak zijn simpele/naieve vragen op nieuwsartikels de oorzaak waarin bij het antwoord een +2 of +3 comment komt van een Tweaker met kennis. Dus zelfs een elite clubje van ubertweakers op premium gaat naar mijn mening niet goed werken.
Ik maak me zorgen.
Die gegevens zijn waarschijnlijk niet publiek te vinden.
Dit premium model kan alleen werken als de overgrote meerderheid van users die +2 en +3 comments schrijven onder nieuwsartikelen ook toegang tot premium hebben. Dan krijg je (als je betaald voor premium) meer artikels met goede comments. Maar ik vrees dat deze overgrote meerderheid nu niet een abonnement heeft... en daarbij is ook vaak de moderators en 'de massa' belangrijk om moderatie in balans te houden. Vaak zijn simpele/naieve vragen op nieuwsartikels de oorzaak waarin bij het antwoord een +2 of +3 comment komt van een Tweaker met kennis. Dus zelfs een elite clubje van ubertweakers op premium gaat naar mijn mening niet goed werken.
Ik maak me zorgen.
Veel pluskudo's, dit vat de materie echt uitstekend samen.FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]
In mijn ervaring met Tweakers resulteert feedback niet in enige significante verbetering. Laat staan dat het serieus wordt genomen. De boodschap is altijd van wel, maar als puntje bij paaltje komt komt er niets van terecht.
Dankjedekoekkoek.
Dit inderdaad. Het lijkt allemaal zo ondoordacht en zo out-of-touch met de community, dat hier dan ook mods mind of meer delen dat je mag vertrekken als het je niet bevalt...FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]
Dankjedekoekkoek.
Misschien tijd dat de bazen eens in contact treden met de community, terug naar de basis en echt kijken wat er anders moet in plaats van loze proefballonetjes. Wie is je "klant", hoe bedien je die, wat zoekt die klant en hoe ga je dat brengen? Dit is een enorme PR-clusterfuck tot nu toe, die 2 "premium" artikelen, pfff, als dat het "premium" gaat worden dan kan je dus op dag 1 al de stekker er uit gaan trekken en terug naar de tekentafel gaan.
ja.. dit dus. Er moet toch een middenweg zijn? Tweakers bestaat niet zonder de mensen die het lezen. "Klant is koning" is bullshit, maar je maakt een platform VOOR hun zodat JIJ geld kan verdienen. Het wordt nu meer en meer een platform voor Tweakers zelf waar ze geld aan kunnen verdienen... huh?FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]
Dankjedekoekkoek.
Wel een beetje flauw. Of het waar is of niet daargelaten, je hoeft niks te lezen. Je mag gewoon een bookmark naar gathering maken of pricewatch gebruiken.Slavy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]maar als ik dan weer reflecteer op de kwaliteit hoe de artikelen zijn geschreven vind ik (en menig anderen) het zonde om daar mijn geld aan uit te geven.
De beste statement die je kan maken is simpelweg niet meer komen.
Sterker nog, tot een maand ofzo geleden ben ik daadwerkelijk een jaar ofzo niet meer hier geweest door die stomme 'nieuwe' layout van de site. En het is nog steeds ruk! Ik kom dus nu wel weer, maar zeer mondjesmaat.
En dát voelen ze echt wel. Dus, doe jezelf een plezier en maak t.net een statement door simpelweg de site niet meer te bezoeken.
Al jaren support ik Tweakers met een supporter abonnement (Geen idee of ads echt meer opbrengen, maar het is vast beter dan adblock). Afgelopen zomer precies gedacht om een abonnement te nemen met het magazine. Maar goed, dat ging niet door.
Ik vermoed dat de premium artikelen straks als vervanging komen van het magazine, maar dit is toch veel minder "meer" waarde dan om een echt magazine in handen te hebben.
Ik sluit me verder aan wat eerder in dit draadje al vermeld is. Websites met premium artikelen gebruik ik vaak minder en minder tot er een moment komt dat ik me realiseer er eigenlijk nooit meer op te kijken. Denk dat er vaak een spiraal ontstaat, Premium artikelen > minder regulieren lezers > meer premium lezers nodig > meer premium artikelen om ze aan te trekken > minder regulieren lezers > enz.
(Los daarvan vind ik premium een verschrikkelijk woord. Had het Tweakers+ genoemd of zo.
)
Ik vermoed dat de premium artikelen straks als vervanging komen van het magazine, maar dit is toch veel minder "meer" waarde dan om een echt magazine in handen te hebben.
Ik sluit me verder aan wat eerder in dit draadje al vermeld is. Websites met premium artikelen gebruik ik vaak minder en minder tot er een moment komt dat ik me realiseer er eigenlijk nooit meer op te kijken. Denk dat er vaak een spiraal ontstaat, Premium artikelen > minder regulieren lezers > meer premium lezers nodig > meer premium artikelen om ze aan te trekken > minder regulieren lezers > enz.
(Los daarvan vind ik premium een verschrikkelijk woord. Had het Tweakers+ genoemd of zo.
Mwah ik deel deze mening niet, wat wellicht niet iedereen weet is dat we de afgelopen paar maanden met community leden aan het werk zijn geweest om feed back te verzamelen om benchmarks te verbeteren(wat willen hun zien, en wat willen wij testen binnen x uur)FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]
Dankjedekoekkoek.
Dit is juist gedaan vanuit jaren lange feedback vanuit jullie, dus dat er niks met feedback wordt gedaan is simpel weg niet waar.
Daarnaast, als gebruiker zelf snap ik de fustratie ook. En ik zie ook dat men dit niet leuk vindt, ga daarom ook vooral door met feedback geven(wat nu dus goed lukt) zo kan iedereen zien hoe het in elkaar steekt. Maar ook wij kunnen niks met "ARGH DIT KOMT DOOR DPG ALLES KUT" of "IK ZAG DIT AL AANKOMEN VANAF VNU". Het voegt gewoon niks toe.
Goede artikelen waar veel tijd in zit kosten ook geld. De standaard assumptie dat journalistiek gratis moet zijn, dat lijkt hier nogal mee te spelen.Mrjraider schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:23:
[...]
Waar de wrang zit is de feedback en vraag om betere artikelen. Artikelen waarvoor het gros (ik minder want ik ben pas enkele jaren lid) om vragen, artikelen die geen copy/paste zijn, artikelen die geen clickbaits hebben, artikelen waarbij wel goed journalistiek is gedaan, artikelen waarbij de "info" niet in de comments te vinden is die vervolgens gekopieerd word en door de moderatie word weggemod....
Feedback waar, veelvuldig, door alle redacteuren om is gevraagd. Er is zelfs een nieuw feedback systeem binnen de artikelen waarin je je feedback kort, bondig en snel kan geven. En wat gaan ze doen: een paywall opzetten. Een paywall voor artikelen met diepgang, achtergrond, artikelen waar tijd voor is en goed onderzoek naar gedaan kan worden etc.
Dat weet je niet. Tweakers is geen Telegraaf en heeft niet hetzelfde publiek. Zoals aangegeven zijn er nu geen plannen om bestaande content achter een betaalmuur te zetten.Dat er een paywall moet komen is blijkbaar noodzakelijk, maar waar de telegraaf in den beginne ook begon met slechts een handje vol artikelen achter een gele banner zijn dat er ook gemiddeld 40 stuks. Dit gaat, linksom of rechtsom, ook op Tweakers.net ook gebeuren.
Maar dat is dus simpelweg onwaar. Het is helemaal nog niet bekend hoe de toekomstige abo's eruit komen te zien en wat er wel/niet inbegrepen is. Daar is nu oa deze bètatest voor.Dat nu de emoties hoog zijn is dan ook niet vreemd, dat men besluit hun abbo op te zeggen is meer dan terecht. Betalen om vervolgens weer tegen een paywall aan te lopen? Beetje lullig.
Er wordt dan ook nog helemaal niets verkocht. Dit is een bètatest die een poosje gaat duren. Ik neem aan dat de ervaringen en kritiek worden meegenomen in hoe hoe de abo's moeten worden vormgegeven, wat het prijspeil moet zijn en hoe de premium-artikelen worden gewaardeerd en wat er eventueel anders moet.Er kan notabene geen antwoord (geen inhoudelijk) antwoord gegeven worden op vragen: dat gaan we in de toekomst vertellen krijgen we dan te zien in de reactie. Of een: we gaan de uitkomsten van deze test verwerken in de vorm van de abbo's...
Jongens... dit kan je op geen enkele wijze verkopen...
Het is toch logisch dat als iets nog niet besloten is, dat je er dan geen antwoord op krijgt?
Tweakers heeft nog nooit geluisterd naar enige feedback. Of het nu die belachelijke banners zijn, zinloze witte ruimte, steen en been klagen over Tweakblogs of welke andere feedback dan ook. Sinds Tweakers commercieel is wordt er enkel geluisterd naar interne managers die last hebben van hersenscheten.FirePuma142 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:24:
[...]
Voor mij een reden om geen cent te betalen, ik voel mij niet serieus genomen als user, elke feedback wordt weggewoven. Ook het forum kan mij niet overtuigen om te gaan betalen, teveel vriendjespolitiek als je rood bent bijvoorbeeld.
Dit wordt weer eens een stukje CSS bedenken om premium te gaan verbergen. Net zoals dat gedaan wordt voor banners, word abonnee en andere bagger op de FP die het lezen onmogelijk maken.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dat voegt zeker wel wat toe, dat geeft aan waar Tweakers de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Ik ben benieuwd wie uit de community betrokken is geweest, wie heeft hier aan meegedacht?Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:31:
[...]
Mwah ik deel deze mening niet, wat wellicht niet iedereen weet is dat we de afgelopen paar maanden met community leden aan het werk zijn geweest om feed back te verzamelen om benchmarks te verbeteren(wat willen hun zien, en wat willen wij testen binnen x uur)
Dit is juist gedaan vanuit jaren lange feedback vanuit jullie, dus dat er niks met feedback wordt gedaan is simpel weg niet waar.
Daarnaast, als gebruiker zelf snap ik de fustratie ook. En ik zie ook dat men dit niet leuk vindt, ga daarom ook vooral door met feedback geven(wat nu dus goed lukt) zo kan iedereen zien hoe het in elkaar steekt. Maar ook wij kunnen niks met "ARGH DIT KOMT DOOR DPG ALLES KUT" of "IK ZAG DIT AL AANKOMEN VANAF VNU". Het voegt gewoon niks toe.
Ja... maar... Tweakers heeft letterlijk zelf gekozen dit als demo naar buiten te brengen wat het nieuwe paywall-systeem te bieden heeft.janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:16:
Nu al de conclusies klaar hebben is (vind ik) nogal prematuur.
Of niet?
Dus niks prematuur, dit is nu het officiele vlaggenschip. Hebben ze zichzelf aangedaan. Of roeiboot ofzo.
P.S. Ik heb wel een beetje medelijden met de redacteur van het artikel om zo hard afgebrand te worden...
Persoonlijk zou ik liever zien dat Tweakers maar b.v 8 a 9 diepgaande artikelen per dag maakt ipv 20 ''oh-wat-leuk'' artikeltjes. Voor die artikelen kan je beter naar Nu.nl gaan of iets dergelijks.
Ik kan me niet voorstellen dat er Tweakers zijn die juist meer flutartikeltjes willen. Ga meer de diepte in en dan komen die abbo's zo wel binnen. Ik zie niet in waarom een premium abbo nodig is.
Ik kan me niet voorstellen dat er Tweakers zijn die juist meer flutartikeltjes willen. Ga meer de diepte in en dan komen die abbo's zo wel binnen. Ik zie niet in waarom een premium abbo nodig is.
TIME TO UPGRADE !!!
Worden voor mensen die dus voor Premium artikelen gaan betalen dan ook ALLE trackers, analyses en advertenties uitgeschakeld?
Ik vind het erg vervelend dat wanneer iemand tegenwoordig een eigen mening heeft die een ander niet deelt, dit gelijk het stempel onderbuik krijgt.Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:34:
[...]
Als je stelling neemt mag je hem bewijzen. Kun jij aantonen dat dit waart is, want het lijkt mij gewoon een onderbuikdingetje.
Wanneer iemand bijvoorbeeld opmerkt dat tegenwoordig alles om geld, winst, meer winst en winstmaximalisatie gaat, er direct gepareerd word met "bedrijven zijn er om geld te verdienen", ja zo ken ik er nog wel een paar.
Leg dat maar eens uit aan die kindertjes in de diamantmijnen, of de kindertjes die het goud van oude moederborden af zitten te solderen/branden etc etc.
Dit is nu exact de reden waarom we nog steeds een 3e wereld hebben.
Je wordt nog net niet uitgemaakt voor idioot wanneer je belangeloos of gewoon echt gratis iets voor anderen doet.
Wat ik in die vele jaren dat ik hier rond hang wel erg heb gemerkt is dat velen hier enorm goed zijn in het kapot rationaliseren van dingen die eigenlijk gewoon fout zijn.
Voor mijn part trekken ze de stekker uit het volledige www. de wereld is er in ieder geval niet leuker door geworden.
Dit is mijn <-- mening, niks onderbuik...
DPG sloopt in mijn ogen alles en wanneer dit echt een paysite paywall gaat worden ga ik wel ergens anders lezen, er zijn nog zat andere sites.
Daarnaast ben ik al steeds meer aan het ont-internetten, het is steeds meer alleen maar ellende, ruzie's, mensen die van alles tegen elkaar roepen die ze in werkelijkheid (face to face) nooit in hun hoofd zouden halen.
Geen goed idee die premium variant, maar ja zolang jouw portemonnee nog dik genoeg is om het te kunnen dragen wat kan jou een ander dan schelen toch ?
Ja ik schrijf het wellicht wat cru op maar het is hoe ik er over denk en niet persoonlijk naar jou toe bedoeld, het gaat om de strekking.
To do or not to do...
Maar hoeveel tijd is er besteed aan de 2 "voorbeeld" artikelen? Hier lijkt namelijk niet erg veel tijd aan besteed te zijn en zijn dan ook zoals je kunt lezen in dit topic voor niemand de meerwaarde om er voor te betalen.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:32:
[...]
Goede artikelen waar veel tijd in zit kosten ook geld. De standaard assumptie dat journalistiek gratis moet zijn, dat lijkt hier nogal mee te spelen.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Drardollan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:33:
[...]
Dit wordt weer eens een stukje CSS bedenken om premium te gaan verbergen. Net zoals dat gedaan wordt voor banners, word abonnee en andere bagger op de FP die het lezen onmogelijk maken.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .headline.premium { display: none; } |
Alsjeblieft
Als je het liever via een snippet doet: No Premium CSS snippet
[ Voor 15% gewijzigd door MoietyMe op 01-12-2020 22:22 ]
Geloof je het zelf?Snowfall schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:35:
Worden voor mensen die dus voor Premium artikelen gaan betalen dan ook ALLE trackers, analyses en advertenties uitgeschakeld?
Maar wat anders. Als er dus Premium artikelen zijn, die blijkbaar beter zijn. Betekend dat dan dus dat we al die tijd met mindere kwaliteit artikelen te maken hebben gehad? En kunnen ze het nu opeens wel goed doen?
Ik snap dat er in de "Premium" artikelen meer tijd gaat zitten... Maar het voelt alsof je dus altijd mindere kwaliteit hebt gekregen en nu opeens met betalen het beter gaat krijgen. Klinkt niet heel positief
Hoe kan je iets testen terwijl je niet weet wat je gaat testen? Of testen jullie of er een plaatje met premium bij een artikel kan staan op de FP? Dan is de test geslaagd namelijk.RoD schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:32:
[...]
Er wordt dan ook nog helemaal niets verkocht. Dit is een bètatest die een poosje gaat duren. Ik neem aan dat de ervaringen en kritiek worden meegenomen in hoe hoe de abo's moeten worden vormgegeven, wat het prijspeil moet zijn en hoe de premium-artikelen worden gewaardeerd en wat er eventueel anders moet.
Het is toch logisch dat als iets nog niet besloten is, dat je er dan geen antwoord op krijgt?
Nee, je kan niks met "ueh dpg evil" dat kan gewoon niet.XeriuM schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:33:
[...]
Dat voegt zeker wel wat toe, dat geeft aan waar Tweakers de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Ik ben benieuwd wie uit de community betrokken is geweest, wie heeft hier aan meegedacht?
Er is een heel topic omtrend compo benchmarks, daar in wordt feedback verzameld en vanuit ons terug gekoppeld wat wel/niet kan en wat we aan het doen zijn.
Ook wordt ik op dit moment geholpen door dion_b en hebben we voor het flight sim artikel het fs2020 topic om hulp gevraagd.
Dus dat er niks is een beetje te kort door bocht.
De huisbezoeken aan fanatieke Tweakers met een bijzondere collectie, dat is premium content. Achtergronden over Nederlandse tech-helden bijvoorbeeld ook. Een deep dive podcast over F1-techniek, een YT-serie over praktische domoticatoepassingen, over tech en klimaat (Bojan Slat?), een YT-buildlog a la Adam Savage/Tested.
Het gaat om kwaliteit niet kwantiteit. Hoogfrequente premium content verlaagt de drempel tot een niveau dat dat label niet dragen kan tenzij er een astronomisch kostenplaatje tegenover staat.
Het gaat om kwaliteit niet kwantiteit. Hoogfrequente premium content verlaagt de drempel tot een niveau dat dat label niet dragen kan tenzij er een astronomisch kostenplaatje tegenover staat.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat was snel, geen publieke snippet gemaakt?MoietyMe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:36:
[...]
Cascading Stylesheet:
1 2 3 .headline.premium { display: none; }
Alsjeblieft
Je quotes veranderen per bericht, wat is nu eigenlijk je punt? Kijk je gewoon niet naar wat wij zeggen en vinden. Doet onze mening er niet toe? Doen alleen volledig onderbouwde meningen er toe?Intergalactic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:37:
[...]
Nee, je kan niks met "ueh dpg evil" dat kan gewoon niet.
Er is een heel topic omtrend compo benchmarks, daar in wordt feedback verzameld en vanuit ons terug gekoppeld wat wel/niet kan en wat we aan het doen zijn.
Ook wordt ik op dit moment geholpen door dion_b en hebben we voor het flight sim artikel het fs2020 topic om hulp gevraagd.
Dus dat er niks is een beetje te kort door bocht.
"wordt ik" kan ook gewoon niet.
Aan de andere kant, wat hebben de wissels naar VNU en nu DPG dan precies bijgedragen ?janvanduschoten schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:12:
[...]
Daarnaast is Tweakers geen doorsnee push product of publicatie, maar een symbiose van een forum wat gefinancieerd en gevoed wordt door een publicatie (de frontpage) met gekopieerd nieuws (en soms nog wat eigen achtergronden). Eigenlijk past het beter bij een non-profit dan bij een vrij commerciele club als DPG.
Vind ik een terechte vraag. Lijkt me logisch als je ergens voor betaald. Maar hier krijg je bij HLN.be ook gewoon reclame op de site en in de filmpjes als je een abonnement hebt.Snowfall schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:35:
DPG is nadrukkelijk geen private equity.Verwijderd1 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:27:
[...]
Tja, je haalde zelf het voorbeeld van Hyves al aan. Dit lijkt me een typisch voorbeeld van private equity wat maar van alles opkoopt, weinig visie heeft, en het uiteindelijk verliest van de concurrentie (of maar wat aansukkelt).
Het is een puur mediabedrijf met een visie en en plan. Of dat een verstandig plan kan je over discussiëren, maar ga geen onzin rondstrooien aub.
Dit topic is gesloten.
Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.
Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------
We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.
Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)
Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.
Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------
We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.
Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)
Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.