@
Freek1710 : wat de feedback hier lastig maakt is dat er nu verschillende dingen door elkaar lopen. Ik probeer even inhoud, proces en relatie van elkaar te scheiden. Vaak kan je zo een conflictsituatie beter begrijpen.
Inhoudelijk is er veel gezegd over de slide-in. Er zijn veel inhoudelijke punten genoemd waarom het conceptueel een achteruitgang is voor veel leden van de tweakers community. Daarnaast zijn er bugs.
Er wordt een (summiere) inhoudelijke onderbouwing gegeven waarom slide-ins conceptueel een goed idee zijn.
Vanuit het
proces bekeken worden we nu verrast met deze aanpassing. Voor zo ver we weten is er geen A/B of beta test geweest.
Op vragen om verduidelijking waarom slide-ins nodig zijn wordt eigenlijk geen antwoord gegeven. Het lijkt er op dat deze ook niet gaat worden gegeven. Er wordt ook geen duidelijkheid gegeven hoe dit past binnen het grotere verhaal van tweakers. Hierdoor zijn processtappen voor ons als community onvoorspelbaar.
Op het gebied van
relatie haal ik uit de reactie dat de feedback vanuit de community er eigenlijk niet toe doet. Er wordt gezegd dat tweakers transparant wil zijn, maar doet in mijn ogen vervolgens het tegenovergestelde. Vervolgens komt het op mij over dat de community vooral wordt weggezet als onbelangrijk, irrelevant en een stel zijkerts. Hoewel ik zeker snap dat de community soms onnodig scherp is, is deze naar mijn mening wel belangrijk.
Ook het locken van dit topic verbeterd bij mij de relatie niet. Door hoe dingen tot nu toe zijn gegaan weet ik niet meer of ik op de "per ongeluk" uitleg kan vertrouwen.
Hoe dit op mij overkomt zorgt er wel voor dat ik minder vertrouwen krijg in tweakers en hoeverre de community als belangrijk wordt gezien.
Wat niet helpt is dat dit geen incident is, maar een patroon dat al geruime tijd aanwezig is.
Ik zal vast dingen gemist hebben, maar dit is even kort wat er allemaal bij mij opkomt als ik het zo opdeel.
Wat dan wel? Een paar suggesties:
- Uitspreken dat de community belangrijk is.
- Duidelijk maken hoe we dat kunnen zien.
- Uitleggen hoe dit soort keuzes tot stand komen. Welke strategie zit hier achter? Welke concrete onderbouwing is er?*
- Een proces maken om dit patroon te doorbreken.
Ik zou het jammer vinden als dit zo nog langer blijft dooretteren.
edit:
* Om vertrouwen terug te krijgen moet je misschien nu meer delen dan je zonder overleg mag doen... maar daar wacht ik graag op.
[
Voor 3% gewijzigd door
Electrowolf op 20-01-2026 13:41
]