Feedback topic slide-ins op productpagina

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:16

Wailing_Banshee

You're Next

Ik reageer eigenlijk ook nooit op wijzigingen, wijzigingen zijn nu eenmaal van deze tijd en vaak wen je er wel aan (en als ik er niet aan kan wennen, kan ik het wel in een custom css oplossen (ik wil m'n menu niet rechts hebben en hij moet standaard geopend zijn!). Maar die pricewatch is voor mij nu practisch onbruikbaar geworden. Ik ga naar de pricewatch voor 2 dingen: de prijs en de specificaties. Maar als ik op specificaties klik, krijg ik een blokje met een paar specificaties waar ik waarschijnlijk al op gezocht heb. En dan nog een keer klikken, krijg ik weer diezelfde specificaties te zien en pas bij de derde keer klikken krijg ik alles te zien. Die slide-in voegt letterlijk niets toe, en is nog vervelend om te sluiten ook nog (je moet dat kleine knopje links boven het slide-in ding, halverwege je monitor zien te vinden). Waarom niet gewoon een "toon alles" op het hoofdscherm?

edit:

ik heb het idee dat er alleen naar mobiele layout is gekeken, daar ziet het er iets beter uit, die slide-in is dan wat logischer (behalve dan die onnodige klik voor "toon alles"), maar op m'n windows tablet is die slide-in lastig te sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Wailing_Banshee op 21-01-2026 11:07 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Loller1 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Nu weet ik natuurlijk niet hoe Tweaker's moderatie tools specifiek werken, maar iets zegt mij dat het sluiten van een topic niet automatisch er een comment bij zet dat het gesloten werd omdat er voldoende feedback gegeven was, dus iemand die terecht aanhaalt dat de uitleg niet consistent is met wat er gebeurde als "heksenjagerij" afschrijven lijkt me niet gepast.

[...]
De originele tekst was 'sorry, te snel verzonden voordat ik klaar was' of zo iets. Hij had dus iets te snel geklikt. Dus nee, hier was duidelijk geen kwade wil in het spel.

Overigens verdedig ik daarmee niet de toon die @Freek1710 hanteert. Dat is absoluut een vuist in het gezicht van de community, imho.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Room42 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Ok, dit soort heksenjagerij is niet nodig. Het is vaker voorgekomen dat mods per ongeluk op sluiten klikken, blijkbaar zitten die knopjes op een bereikbare plek. Daar geloof ik @Freek1710 wel dat ie dat per ongeluk deed. Hij zal zich niet echt top voelen, hier.
Je hebt per ongeluk op een knopje drukken, waardoor het topic sluit zonder dat je het doorhebt, en je hebt een topic bewust sluiten, maar dat had je beter niet kunnen doen, dus gaat het topic weer open.

Het lijkt me niet dat @Arjantje72 zelf bedacht heeft dat die sluitmessage er stond, terwijl dat niet zo was. Dus dan is het optie 2, en is het dus ook geen 'heksenjagerij'.

The devil is in the details.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Loller1 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Nu weet ik natuurlijk niet hoe Tweaker's moderatie tools specifiek werken, maar iets zegt mij dat het sluiten van een topic niet automatisch er een comment bij zet dat het gesloten werd omdat er voldoende feedback gegeven was,
Nee, het gaat andersom: iemand post een bericht (wat in dit geval toevallig ook als sluitmessage op te vatten was, maar nooit expliciet iets meldde over het sluiten van het topic) en drukt daarbij per ongeluk op de "close en submit" knop, die voor ons vlak naast de gewone 'Verstuur' knop zit.

Hoe dan ook voegt het blijven doorzagen daarover niets toe aan deze discussie. Dus laten we a.u.b. terug on-topic gaan met feedback op de wijziging zelf.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Remy!!!! schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:41:
Ik heb de oplossing gevonden voor dit probleem, met een beetje custom CSS 8)
Die gebruik ik maar voor nu. Weet iemand of het mogelijk is om de oude Pricewatch terug te krijgen met custom CSS? Of is dat eigenlijk niet te doen aangezien het nogal ingrijpend is?

🪦🪦🪦Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:34
Mog schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:39:
[...]
Dat lijkt me ook wel een uitdaging. Welke doelgroep bedien je? De ‘pro’ groep die kleiner is of de ‘casual’ groep die veel meer bezoeken (en dus inkomsten) genereren?
Voor de casuals kiezen zou wel een hele kortzichtige korte-termijn keuze zijn van Tweakers managent, gezien er voor die groep genoeg concurrerende websites bestaan. Je krijgt dus de situatie dat je misschien een groter deel van de cake kan krijgen, maar ook dat deze snel kan krimpen omdat je gebruikers niet loyaal zijn.

Waarbij tweakers voor de pros niet heel veel concurrentie heeft, waardoor gebruikers hier wel vrij loyaal zijn. (Te zien aan het feit hoe veel de moeite doen om hier feedback te geven)

• Hahn
  • Nu online
smiba schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:18:
[...]

Voor de casuals kiezen zou wel een hele kortzichtige korte-termijn keuze zijn van Tweakers managent, gezien er voor die groep genoeg concurrerende websites bestaan. Je krijgt dus de situatie dat je misschien een groter deel van de cake kan krijgen, maar ook dat deze snel kan krimpen omdat je gebruikers niet loyaal zijn.

Waarbij tweakers voor de pros niet heel veel concurrentie heeft, waardoor gebruikers hier wel vrij loyaal zijn. (Te zien aan het feit hoe veel de moeite doen om hier feedback te geven)
Dit kan je niet stellen zonder te weten hoe groot die groepen zijn. Als de pro-groep 5% is en de casuals 95%, wat ik zomaar eens vermoed, dan is kiezen voor de casual groep helemaal niet zo kortzichtig als jij stelt.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Room42 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:06:
[...]

De originele tekst was 'sorry, te snel verzonden voordat ik klaar was' of zo iets. Hij had dus iets te snel geklikt. Dus nee, hier was duidelijk geen kwade wil in het spel.

Overigens verdedig ik daarmee niet de toon die @Freek1710 hanteert. Dat is absoluut een vuist in het gezicht van de community, imho.
Later in zijn post ja. Maar in het sluitbericht van het topic stond dat er inmiddels voldoende feedback was ontvangen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:00
stin00 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:13:
[...]

Die gebruik ik maar voor nu. Weet iemand of het mogelijk is om de oude Pricewatch terug te krijgen met custom CSS? Of is dat eigenlijk niet te doen aangezien het nogal ingrijpend is?
Gezien de inhoud nu pas bij het inladen van de slide-in wordt opgehaald en deze informatie op een andere plek binnen de pagina staat lijkt het niet met alleen CSS te realiseren. Denk dat je met een userscript wel veel kan oplossen, maar nog niet de tijd gehad om daarmee te experimenteren.

• sweetdude
  • Laatst online: 14:43
Kecin schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:28:
Ik gebruik de "Ode aan Henk legacy CSS" en daar is het ook verschrikkelijk. Ode aan Henk.
Geen slide ins, alles staat gewoon onder elkaar, blijkbaar werkt die niet in die css. Ik ga ervanuit dat die niet ondersteund wordt? Edit; ik moest doorklikken. Zit ik lekker op een wide-screen, moet ik alsnog in een kleine window navigeren :(.

[Afbeelding]

En waarom staan alle specificaties niet standaard open?
[Afbeelding]

[...]

Overigens mis ik die nu ook. Ik persoonlijk gebruikte dat nog wel eens.
Helemaal eens, Het overzicht van specificaties in de pricewatch, was ideaal en gbruikte ik veel. Als standaard alles open geklapt zou zijn, scheelt al wat. Maar de hoeveelheid witruimte tussen alle regels is nog steeds een flinke achteruitgang

ook het oude kopje met links naar het forum gebruikte ik veel en was een waardevolle toevoeging om het forum beter te benaderen door direct naar de relevante product topics te gaan.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Longbeard schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:47:
Vraag voor de Pricewatch crew.

Wat zijn de voordelen van deye nieuwe 'slide-in' technology ten opzichte van de oude Tab-bladen technology?
Voor tweakers?
Voor de gebruikers?

Was en is het niet eenvoudiger om de code van de oude Tab-bladen te moderniseren, met behoudt van de ecommerce en GUI voordelen dan deze nieuwe Slide-in technologie te pushen?
Dit is wel één van de vragen waar ik ook graag antwoord op zou willen hebben. Wat voegt het toe? Als je een cookiebanner, algemene mededeling/waarschuwing, motd erin zou zetten zou ik het begrijpen maar waarom die techniek hier is toegepast begrijp ik echt niet. Het maakt de Pricewatch in alle opzichten onhandiger in gebruik.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
temp00 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:16:
[...]

Later in zijn post ja. Maar in het sluitbericht van het topic stond dat er inmiddels voldoende feedback was ontvangen.
Echt niet. Ik was er bij. Het gebeurde allemaal in deze post (Freek1710 in "Feedback topic slide-ins op productpagina"), die is voor 162% ge-edit.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

8)7 Daar gebeurde het dus niet en daar staat ook geen sluitberichten. Die staan aan onderaan de pagina. Ik heb het toch zelf zien staan man, denk je dat ik daar over ga liegen ofzo.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waarom niet gewoon een lijst met specificaties als ik op een product klik, waarom moet daar summier iets staan en dan als je op meer klikt krijg je een slide in met een paar specificaties en dan drop down menu's voor de echte info.

Als het doel is om gebruikers langer op je site houden zal dat even werken, maar uiteindelijk zullen ze de info ergens anders vandaan halen, want dit werkt echt als een gedrocht voor de mensen die het dagelijks/wekelijks gebruiken.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:10

WCA

Room42 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:57:
[...]

Echt niet. Ik was er bij. Het gebeurde allemaal in deze post (Freek1710 in "Feedback topic slide-ins op productpagina"), die is voor 162% ge-edit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH0orx92_kzZSgUa-My7Wpo7Vtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8A3zEi7P8dBgxclZjHXRAF01.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft er gestaan

Share and Enjoy!

• Freek1710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:03

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:07:
[...]

Je hebt per ongeluk op een knopje drukken, waardoor het topic sluit zonder dat je het doorhebt, en je hebt een topic bewust sluiten, maar dat had je beter niet kunnen doen, dus gaat het topic weer open.

Het lijkt me niet dat @Arjantje72 zelf bedacht heeft dat die sluitmessage er stond, terwijl dat niet zo was. Dus dan is het optie 2, en is het dus ook geen 'heksenjagerij'.
Toch even voor deze duidelijkheid vanuit mij.
  1. Ik heb per ongeluk een moderatie knop gebruikt en het topic gesloten. Ik heb zelfs even zitten wachten omdat ik dacht dat iemand anders het gesloten had en nog een post aan het maken was.
  2. Ik werd erop gewezen dat het nu heel raar kan overkomen, sluiten zonder reden. Daarom heb ik de tekst aangepast naar; 'we hebben voldoende feedback, bedankt..'
  3. Ik begreep vanuit de Crew dat dit werd opgevat als 'mondsnoeren' en dat was (en is) zeker niet mijn intentie! Daarom heb ik het topic geopend.
Laten we het hier hebben over de feedback op de wijziging en later volgt vanuit mij een post over de vervolgstappen die wij gaan zetten.

Build The Right Thing and Build The Thing Right

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zonder al te lullig willen doen, maar wat is de meerwaarde van het bestuderen van iemands reactie en onbedoelde actie (die ook nog eens ongedaan is gemaakt) op hetgeen wat hier gevraagd wordt? :? Maak van een mug alstublieft geen olifant. En als je dat wel wilt, kun je er over discussiëren in een DM of apart topic.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2026 13:12 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:59
Zoals @Orion84 ook al zei dus...
#vriendelijkerTweakers :>

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Hahn
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:09:
[...]
Zonder al te lullig willen doen, maar wat is de meerwaarde van het bestuderen van iemands onbedoelde actie (die ook nog eens ongedaan is gemaakt) op hetgeen wat hier gevraagd wordt? :? Maak van een mug alstublieft geen olifant. En als je dat wel wilt, kun je er over discussiëren in een DM of apart topic.
Het is goed om te weten of er inderdaad 'genoeg feedback' was, of dat dat anders bedoeld was. Want als er met de latere feedback toch niks meer gedaan zou gaan worden, dan is dat zonde van iedereen zijn tijd.

Maar @Freek1710 heeft het in de post boven je, wat mij betreft, voldoende uitgelegd hoe het is gegaan.

Ik ben heel benieuwd naar de vervolgstappen, want dit is dé uitgelezen kans om een keer echt wat met feedback te doen, wat vele vorige keren weinig tot niet is gebeurd.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:15:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar de vervolgstappen, want dit is dé uitgelezen kans om een keer echt wat met feedback te doen, wat vele vorige keren weinig tot niet is gebeurd.
Zijn er ooit dingen in het verleden teruggedraaid?

• Hahn
  • Nu online
Hell-Slave schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:19:
[...]

Soms werden er wat tweaks gedaan, daarom was ik zo coulant om 'weinig tot niet' te zeggen :)

Helemaal terugdraaien is naar mijn weten nooit gebeurd, en hoeft ook niet per se. Zolang iets niet helemaal kapot is ('het werkt niet zoals ik wil/gewend ben!' is niet kapot) kan je prima de veranderingen laten bestaan en later verbeteringen doorvoeren. Maar die verbeteringen zijn altijd wel vrij minimaal bij Tweakers, na grote updates.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Echt iets teruggedraaid is er nooit, maar dat hoeft denk ik ook niet, zolang er maar gewoon een werkbaar iets is, waarbij ook goed geluisterd is/wordt naar de community. En ook dat is eigenlijk in het verleden nooit echt gebeurd, imo.

Ik kan mij een ellenlange discussie herinneren (zal vast iets over whitespacing of zo geweest zijn, al heb ik de details niet helder meer), waar uiteindelijk de Custom CSS functie voor in het leven is geroepen en toen een tijdlang ook als lap is gebruikt voor bepaalde zaken, waarbij dus meermaals als antwoord kwam dat 'we' het dan maar via Custom CSS moesten oplossen, al is dat gelukkig op 1 hand te tellen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2026 13:26 ]

• Hell-Slave
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:23:
[...]

Soms werden er wat tweaks gedaan, daarom was ik zo coulant om 'weinig tot niet' te zeggen :)

Helemaal terugdraaien is naar mijn weten nooit gebeurd, en hoeft ook niet per se. Zolang iets niet helemaal kapot is ('het werkt niet zoals ik wil/gewend ben!' is niet kapot) kan je prima de veranderingen laten bestaan en later verbeteringen doorvoeren. Maar die verbeteringen zijn altijd wel vrij minimaal bij Tweakers, na grote updates.
Ik vind verandering niet erg want de meeste dingen zijn mee te leven of te fixen met een css, maar ben bang dat dit niet te fixen is met een css. :F

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hahn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:40:
Dit kan je niet stellen zonder te weten hoe groot die groepen zijn. Als de pro-groep 5% is en de casuals 95%, wat ik zomaar eens vermoed, dan is kiezen voor de casual groep helemaal niet zo kortzichtig als jij stelt.
Dat kan zijn, maar ik wil eerst overtuigd worden dat er een belangenconflict bestaat voordat ik daarin meega.

Het rechtermuisknopmenu in Windows 11 is één van de meest gehate aspecten van de gebruikersinterface van Windows 11, meer klikken om hetzelfde te bereiken. Er zal daar onderzoek aan vooraf zijn gegaan welke knoppen het meest gebruikt worden, maar dat betekent zeker niet dat alleen gevorderde gebruikers last hebben van het verbergen van acties.

De kwesties zijn behoorlijk analoog en ik zet er grote en dikgedrukte vraagtekens bij dat incidentele gebruikers belang hebben bij het verbergen van informatie.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:49
Ik denk dat ik wat in hang tussen casual gebruiker en de die-hards hier. Op zich vind ik de slide-in niet vervelend en ik heb ook niet het idee dat ik nu dramatisch veel meer moet klikken om de informatie te krijgen. Alles onder elkaar betekent scrollen, dit betekent een klik extra om alle gebruikersreviews te kunnen zien. Ik zie het probleem niet zo.

Dat gezegd hebbende is de opmaak met die slide-in wel een gedrocht. Wie heeft in godsnaam bedacht dat de slide-in middenop de pagina met een leeg stuk rechts ervan moet komen? Dan snap ik, vind ik, niet veel van een handig ontwerp.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000

WoutF

Hoofdredacteur
Hi allemaal,

Om te beginnen, dank aan iedereen die inhoudelijke feedback heeft gegeven. We lezen het echt allemaal en bespreken wat jullie zeggen. Freek komt zo met een meer inhoudelijke post. Ik wil eerst even wat context schetsen waardoor bepaalde keuzes misschien iets beter te begrijpen zijn.

Waar het forum en het nieuws vooral door vaste bezoekers geraadpleegd wordt, is de Pricewatch al lang niet meer iets dat enkel door nerds wordt bezocht. We kunnen in de data niet kijken wie ‘die-hard’ is, maar als we als grove indicator daarvoor ingelogde gebruikers pakken, dan was in december zo’n 9 procent van de gebruikers in de Pricewatch ingelogd. Dat is ook niet gek, want de Pricewatch werd afgelopen maand door meer dan tweeënhalf miljoen mensen bezocht. 

Daarmee wil ik niet zeggen dat het alleen maar om grote aantallen gaat en dat de vaste Tweakers-bezoekers er niet toe doen. Echt niet. Ik ben er zelf eentje en zou hier niet zitten als ik zou denken dat ‘mijn soort mensen’ niet gewaardeerd worden. Als dat het geval zou zijn, dan hadden we geen team hier zitten dat handmatig de websites van componentenfabrikanten afstruint om zoveel mogelijk extra specs te vinden voor dingen als processors en videokaarten. Wat ik er wel mee wil aangeven, is dat de Pricewatch heel veel verschillende gebruikers kent, met verschillende behoeftes en verwachtingen.

Daar moeten we een balans in vinden en dat is lastig. We willen zeker geen site zijn die zich alleen maar toespitst op mainstreampubliek en aan ‘dumbing down’ doet, maar tegelijk ook geen ontoegankelijk bastion zijn dat voor nieuwe of iets meer casual gebruikers lastig toegankelijk is. 

De oude indeling met de losse pagina’s per tab had gewoon echt nadelen, al zal niet iedereen dat zo ervaren hebben. Zeker niet als je er al jaren mee werkte. Voor SEO werkte het niet goed en we zagen bij gebruikerstests dat veel mensen niet goed doorhadden dat al die tabs er waren en dat ze meer info konden vinden. Vandaar de filosofie om alles op één pagina te zetten en vanuit daar door te klikken.

Ik wil tot slot nog even verwijzen naar dit stuk, Vriendelijker Tweakers. De toon waarmee sommige mensen hun feedback geven vind ik echt niet oké. Aan de andere kant van je scherm zitten mensen die ook van Tweakers houden en de site beter willen maken, al verschilt hun visie van ‘beter’ misschien van die van jou. Dat betekent niet dat je mensen kan gaan beledigen.

Hoe sterk je ook voelt dat je het gelijk aan je kant hebt staan, hoe erg je ook vindt dat dit een achteruitgang is, blijf er bij stilstaan dat je het over mensen hebt. Mensen waarvan je graag wilt dat ze je feedback lezen en overwegen. De toon waarmee je dingen dan brengt is dan doorslaggevend. 

Wout

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Zoals Wout al schreef, wil ik graag inhoudelijk even op de feedbackpunten reageren.

Om te beginnen het concept van alle informatie op één pagina zetten. Daar geloven we nog steeds in en daar stappen we niet vanaf. Tegelijk is dit niet het eindstation en denken we nog genoeg te kunnen verbeteren aan dit concept. Daarbij is jullie feedback enorm waardevol.

Reactie op jullie feedback:
  • Missende links naar het forum. De reden dat we dit weggehaald hebben is tweeledig: het werd heel weinig gebruikt en aan de forumkant werd er niet consistent gelinkt, waardoor het vaak ook niet klopte. Uit de reacties maken we op dat dit door een klein deel toch gewaardeerd werd. We gaan het er nog eens over hebben, maar doen geen beloftes.
  • Veel mensen merken op dat onze technische implementatie de navigatiehistorie van de browser ‘vervuilt’. Daar gaan we mee aan de slag, net als met redirects vanuit Google.
  • ‘Alles openen’ bij specs wordt niet onthouden. Gaan we mee aan de slag.
  • We gaan heroverwegen wat we doen met de 'grijsruimte' rechts van de slide-in
  • We gaan heroverwegen of de navigatie elementen die nu scrollen niet rechtstreeks moeten linken naar het openen van de slide-in
  • We gaan verbeteringen doorvoeren op de overzichtspagina's van productuitvoeringen
Tot slot wil ik zeggen dat we ook echt wel geleerd hebben van dit proces. Ondanks, onderzoek, gebruikerstests en een interne alpha zitten er duidelijk ruwe randjes aan. In het vervolg zullen we grote wijzigingen als deze opbreken in kleinere stappen en niet in één keer releasen.

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
WoutF schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:14:
Hi allemaal,

Om te beginnen, dank aan iedereen die inhoudelijke feedback heeft gegeven. We lezen het echt allemaal en bespreken wat jullie zeggen. Freek komt zo met een meer inhoudelijke post. Ik wil eerst even wat context schetsen waardoor bepaalde keuzes misschien iets beter te begrijpen zijn.

Waar het forum en het nieuws vooral door vaste bezoekers geraadpleegd wordt, is de Pricewatch al lang niet meer iets dat enkel door nerds wordt bezocht. We kunnen in de data niet kijken wie ‘die-hard’ is, maar als we als grove indicator daarvoor ingelogde gebruikers pakken, dan was in december zo’n 9 procent van de gebruikers in de Pricewatch ingelogd. Dat is ook niet gek, want de Pricewatch werd afgelopen maand door meer dan tweeënhalf miljoen mensen bezocht. 

Daarmee wil ik niet zeggen dat het alleen maar om grote aantallen gaat en dat de vaste Tweakers-bezoekers er niet toe doen. Echt niet. Ik ben er zelf eentje en zou hier niet zitten als ik zou denken dat ‘mijn soort mensen’ niet gewaardeerd worden. Als dat het geval zou zijn, dan hadden we geen team hier zitten dat handmatig de websites van componentenfabrikanten afstruint om zoveel mogelijk extra specs te vinden voor dingen als processors en videokaarten. Wat ik er wel mee wil aangeven, is dat de Pricewatch heel veel verschillende gebruikers kent, met verschillende behoeftes en verwachtingen.

Daar moeten we een balans in vinden en dat is lastig. We willen zeker geen site zijn die zich alleen maar toespitst op mainstreampubliek en aan ‘dumbing down’ doet, maar tegelijk ook geen ontoegankelijk bastion zijn dat voor nieuwe of iets meer casual gebruikers lastig toegankelijk is. 

De oude indeling met de losse pagina’s per tab had gewoon echt nadelen, al zal niet iedereen dat zo ervaren hebben. Zeker niet als je er al jaren mee werkte. Voor SEO werkte het niet goed en we zagen bij gebruikerstests dat veel mensen niet goed doorhadden dat al die tabs er waren en dat ze meer info konden vinden. Vandaar de filosofie om alles op één pagina te zetten en vanuit daar door te klikken.

Ik wil tot slot nog even verwijzen naar dit stuk, Vriendelijker Tweakers. De toon waarmee sommige mensen hun feedback geven vind ik echt niet oké. Aan de andere kant van je scherm zitten mensen die ook van Tweakers houden en de site beter willen maken, al verschilt hun visie van ‘beter’ misschien van die van jou. Dat betekent niet dat je mensen kan gaan beledigen.

Hoe sterk je ook voelt dat je het gelijk aan je kant hebt staan, hoe erg je ook vindt dat dit een achteruitgang is, blijf er bij stilstaan dat je het over mensen hebt. Mensen waarvan je graag wilt dat ze je feedback lezen en overwegen. De toon waarmee je dingen dan brengt is dan doorslaggevend. 

Wout
Geen ontoegankelijk bastion zijn..
Mijn hemel wat een Koe van een drogreden....

WoutF, hoelang draait Tweakers al rode cijfers door dit 'ondoordringbare bastion'?

De balans is gewoon écht zoek, (juist) door deze wijzigingen,
óf dit is, zoals nu blijkt, simpelweg de bedoeling, conclusie is dan:
DPG vindt het eigenlijk alleen belangrijk dat 'Gerda' (de doorsnee AD-lezer, zal ik maar zeggen) haar spulletjes uitzoekt via de PW.

Immers, zoals velen hier aangegeven hebben, de bruikbaarheid van de PW is écht bijzonder sterk verslechterd met de wijzigingen.

[ Voor 1% gewijzigd door Rubén89 op 21-01-2026 17:21 . Reden: opmaak, typefouten, interpuncties en conclusie. ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000

WoutF

Hoofdredacteur
Rubén89 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:25:
[...]

[q]Geen ontoegankelijk bastion zijn....[q/]

Mijn hemel wat een Koe van een drogreden....

Woutf, oelang draait Tweakers al rode cijfers door dit ondoordringbare bastion?

Of de balans is gewoon écht zoek óf dit is de bedoeling > conclusie is dan: DPG vindt het eigenlijk alleen belangrijk dat 'Gerda' (de doorsnee AD-lezer, zal ik maar zeggen) haar spulletjes uitzoekt via de PW.
Ik schets daar twee overdreven uitersten om aan te geven dat we op zoek zijn naar een balans, ik zeg niet dat Tweakers dat uiterste nu is.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
Als dat het geval zou zijn, dan hadden we geen team hier zitten dat handmatig de websites van componentenfabrikanten afstruint om zoveel mogelijk extra specs te vinden voor dingen als processors en videokaarten.
Als dit zo is, snap ik niet helemaal goed waarom je het dan nu meer weg stopt/verstopt dan vroeger en alleen een paar zogenaamde belangrijke specs (die misschien niet voor iedereen belangrijk zijn of zinvol zijn) laat zien. Dan doen die mensen dus beetje nutteloos werk als mensen het niet zien omdat die alleen naar die paar wel getoonde kijken of niet op de knop drukken om meer specs te kunnen zien.

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
WoutF schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:28:
[...]

Ik schets daar twee overdreven uitersten om aan te geven dat we op zoek zijn naar een balans, ik zeg niet dat Tweakers dat uiterste nu is.
WoutF,

Dat zal, maar je gebruikt deze vergelijking wél om wijzigingen te billijken die -nogmaals, daar bestaat onder de gebruikers hier concensus over - de bruikbaarheid van de PW (juist het USP v.d. PW) sterk doet verminderen.

Daarmee wordt ten-onrechte de indruk gewekt dat deze wijziging noodzakelijk (onontkoombaar) was

En dat is het punt: dat is het niet(!).

Dit had niet zo gehoeven en DPG jaagt hiermee 'de oude garde' weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubén89 op 21-01-2026 15:49 . Reden: doen > doet ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wat mijns inziens ontbreekt in dit geval, van buiten af gezien, is een check of het design wel aansluit op best practices in ecommerce en GUI Design.

Ook een check of een AB test ontbrak. Tweakers heeft een ongelooflijke groep gebruikers met extreem veel kennis en ervaring. Die is in dit geval helaas niet geraadpleegd.

Wanneer tweakers een dergelijke check in haar design en test processen zou opnemen dan zal dat tot verbetering van tweakers.net leiden en veel meer involvement van de community opleveren. Hetgeen de scherpe kantjes van de discussie, zoals hier gevoerd zal wegnemen.

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:12
Ik heb redelijk scherp gereageerd in dit topic en niet eens zo zeer over de wijzigingen zelf (wel geliked waar ik het mee eens was).

Echter wil ik nog reageren op de reactie van @woutF en @Freek1710, hier wordt gereageerd op waarom de wijzigingen zijn (hoog over) maar kan niet inhoudelijk hierop (behalve we willen dat iedereen hier gebruik van kan maken), OF ik lees wat we nog gaan wijzigen..

Mijn kritiek is niet op de wijziging zelf, hier zitten inderdaad een hoop uitdagingen in, maar dit is recht te trekken door sommige veranderingen, waardoor je het weer 'overzichtelijk' maakt.

Mijn kritiek gaat voornamelijk HOE dit gedaan is.

Nu stellen ze: we gaan ze geleidelijker invoeren --> NEE, dit is nogsteeds doorduwen, maar dan met kleine brokken, want dan merken ze het niet zo...

Het gaat om dat er niet wordt getest/overlegd/breder gekeken dan Henk en Mien, er zijn een hele hoop tools op tweakers om dit te testen --> A/B tests, polls, .plan met voorbeelden en uitleg waarom. Maar die skippen we en we dumpen het maar.

Owja we maken een .plan met dit zijn de wijzigingen via de changemannagement bingo kaart dus dan zal het wel goed komen.

als comment: dit is nog steeds op niemand persoonlijk gericht, die indruk wil ik ook niet wekken, @Freek1710 is toevallig het 'gezicht' van de verandering terwijl er vele aan meegewerkt hebben.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Freek1710 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:15:

Om te beginnen het concept van alle informatie op één pagina zetten. Daar geloven we nog steeds in en daar stappen we niet vanaf.
Zet dat dan ook volledig door en doe dit voor alle informatie. Dus als je informatie wil inklappen, ok, maar zorg dat het uitklappen van informatie (zoals de shops en de specificaties) ook gewoon in die pagina blijven en verwijder dus die popup.
Vooral de popup van de specificaties is vervelend, want op je één-pagina-overview zie je de belangrijkste specificaties, dan klik je op "bekijk alle specificaties" en wat zie je dan? Alleen de belangrijkste specificaties, precies dat wat je net ook al zag. Die extra klik die je dan nog een keer moet doen om daadwerkelijk alle specificaties te zien moet overbodig zijn.

Wat ook irritant aan die popup is is dat de back-button in de browser alle acties in die pagina als aparte klik ziet. Dus je bent van het overizcht naar een bepaald product gegaan, hebt daar een beetje rondgekeken, specificaties open gemaakt, prijzen gekeken, en alle acties moet je weer terugdoorlopen. Doe maar eens deze route:
  1. Productoverzicht
  2. Klik een product
  3. Klik "Bekijk alle specificaties"
  4. Klik "<" knop op de popup
  5. Klik "Bekijk alle specificaties"
  6. Klik "<" knop op de popup
Je bent nu weer terug in de overzichtspagina van het product dat je hebt gekozen (stap 2). Met de back-button van de browser verwacht ik in het productoverzicht (stap 1) te komen, maar in plaats daarvan kom je in stap 6, 5, 4, 3, 2, 1 na elke klik van de back-button.
Ik kan niet hard genoeg benadrukken hoezeer je die navigatieroute zo niet moet doen. En dat is dus deel van dat (door sommigen gevoeld als 1000'en keren) extra moeten klikken.

Signatures zijn voor boomers.

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:02

TheProst

comparison is the thief of joy

Hi allemaal,

Wout
@Freek1710 Allereerst mijn excuses als een van mijn reacties in dit topic verkeerd is overgekomen. Mijn bedoelingen zijn goed. Persoonlijk ervaar ik deze wijziging echter als een achteruitgang en denk ik dat het voor de meer casual gebruiker juist onduidelijker is geworden. Maar alle reacties zijn ten goede bedoeld voor tweakers.

Daarnaast nog Drie punten.
-Wanneer de slide-in in beeld komt, verspringt bij mij de rode banner bovenin naar rechts. Ik weet niet of anderen dit ook ervaren, maar in mijn geval gebeurt dit in Chrome.
-Zou bij de slide-in de pijl op de knop naar rechts moeten wijzen in plaats van naar links. Dat is immers de kant waar de slide-in vandaan komt en waar deze ook weer naartoe sluit.
-Als ik op de hoofdpagina van een product zit en daar de side bar open (Waar mijn topic, Boodmarks en tracker staan) Dan versprint de gebruikers review

Om ook wat positiefs te zeggen: Alles op 1 pagina vind ik echt goed werken om zo door alles heen te scrollen. Dat je alleen de 8 goedkoopste prijzen ziet is prima. Duurder boeit toch niet. Toch is het wel echt bij V&A en de specificaties dat de slide in heel dubbel voelt. V&A gedeelde op de alles-in-one-page voelt zo nutteloos en onnodig. Bij specificaties zie je de belangrijkste en als je dan op alle specificaties klikt zie je het weer dubbel en de rest nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door TheProst op 21-01-2026 15:06 ]

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• dmantione
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat dit de kern van de kwestie is.
  • Ik ga stellen dat tabs een inherent superieure methode zijn dan allerlei vensters die opgeroepen moeten worden en in beeld schuiven, ongeacht het type gebruiker
  • Jij stelt dat mensen tabs niet wisten te gebruiken.
Laten we even de aanname doen we allebei gelijk hebben. Het is helemaal niet gezegd dat dat zo is, maar stel dat. Is de juiste handelswijze dan het superieure gebruikersinterface-element af te danken, of is het niet handiger om de gebruiker die ze niet weet te gebruiken te gaan begeleiden?

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:34
[...]

Ja hoor, ik heb nog wel menig A/B test mee gemaakt waar geen goede feedback op kwam, die daarna aangepast of teruggedraaid is. Er word soms wel geluisterd, daarom geven ook zo veel mensen wel nog hun feedback hier.

Als de hoop op verandering echt compleet nul was geweest, verwacht ik dat het wat stiller was hier.
we zagen bij gebruikerstests dat veel mensen niet goed doorhadden dat al die tabs er waren en dat ze meer info konden vinden. Vandaar de filosofie om alles op één pagina te zetten en vanuit daar door te klikken.
Maar wat is hier nu daadwerkelijk aan veranderd? Want het zit nog steeds achter een klik verwijderd. Technisch gezien op de zelfde pagina ja, maar ik denk dat de "noobs" waar jullie dit voor gebouwd hebben nou juist niet om die technische details geven. Het blijft een extra klik waarbij de informatie pas zichtbaar is zodra je de knop gevonden hebt, niets anders dan de knop voor de specificatie tab

Is het dan niet een beter idee geweest om de contrast van de knoppen voor de tabs wat groter te maken, zodat het duidelijker was voor gebruikers dat hier op geklikt kon worden? Ik bedoel, het concept van tabs kennen ze al vanuit de browser verwacht ik, dus heel nieuw moet het concept niet zijn toch?

• Hell-Slave
  • Nu online
@WoutF
Een simpele vraag: wat fixed een slide-in wat daar voor gewoon werkte?
Is dit veranderen voor het veranderen en daardoor hip en modern voor de bezoekers?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wanneer tweakers een eenvoudige search had gedaan ten aanzien van het gebruik van sliders in webdesign dan hadden jullie zeer waarschijnlijk gezien dat het gebruik van een slide-in in dit geval een verkeerde keuze is.

https://narratiocreative....sign-tips-best-practices/

Ik raad tweakers dan ook aan dit ontwerp te heroverwegen en een beter design te maken.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Freek1710 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:15:

Om te beginnen het concept van alle informatie op één pagina zetten. Daar geloven we nog steeds in en daar stappen we niet vanaf. Tegelijk is dit niet het eindstation en denken we nog genoeg te kunnen verbeteren aan dit concept. Daarbij is jullie feedback enorm waardevol.

...

Tot slot wil ik zeggen dat we ook echt wel geleerd hebben van dit proces. Ondanks, onderzoek, gebruikerstests en een interne alpha zitten er duidelijk ruwe randjes aan. In het vervolg zullen we grote wijzigingen als deze opbreken in kleinere stappen en niet in één keer releasen.
Ten eerste, @WoutF & @Freek1710 dank voor jullie reacties.

Ik zit zelf nog wel met wat vragen en wil nog een stout bugje rapporteren

1. Hoe gaat het nu verder? Het oplossen van bugs, verwerken van de feedback, overleggen en veranderingen doorzetten, nieuwe A/B & gebruikers testen en al het andere werk zal veel werk en tijd ingaan zitten, hoelang kan uiteraard niemand voorspellen. Is het dan geen goed idee om de slide-in veranderingen (tijdelijk) terug te draaien of gebrukers via profiel / css instellingen de keuze te geven via de nieuwe en de oude (non-slide) in layout. Je ziet toch relatief vaak dat andere applicaties en websites deze keuze ook geven in de transitieperiode, zeker als er nog bugs of problemen met de user experience zijn, zoals nu het geval. Wellicht nog beter als de gebruikers deze keuze voor de komende tijd nog hebben maar dat is nog een ander vehaal. Freek (& het team) zien jullie dit als een mogelijkheid; of tijdelijk of "permanent"?

2. Je laat weten dat jullie het concept van alle informatie op een pagina te willen doorzetten, hoewel ik hier vanuit mijn perspectief nog niet van overtuigt ben van het algemeen voordeel voor de PW zet ik dat even terzijde. Betekent dit dat de slide-ins mogelijk verdwijnen en secties wellicht op de pagina uitklappen of zullen de slide-ins blijven?

3. Nog een stoute bug: In de V&A slide-in wordt de status "gereserveerd" op geen enkele manier getoont voordat er doorgeklikt is op de advertentie, in de oude layout werdt er een grijze filter met de tekst "gereserveerd" over de thumbnail van de foto gezet.

Voorbeeldje:

De iPhone 17 advertentie in de rode vierkant is gereserveerd maar dit wordt niet aangegeven in de slide-in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNtjduBgGZdR_v8z9IUwrUhjZi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lewLrCaXZ29gzTSGdJQvEIeR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPE7XvkL0AZLDDIP-tAmazytzU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HztQpMMZSltAx57yiQFO3fSZ.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk worden wij als gebruikers beter meegenomen in de mogelijke veranderingen van de slide-in's / de nieuwe pricewatch layout. Alvast bedankt voor het meenemen van de feedback :)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:47:
[...]

Zet dat dan ook volledig door en doe dit voor alle informatie. Dus als je informatie wil inklappen, ok, maar zorg dat het uitklappen van informatie (zoals de shops en de specificaties) ook gewoon in die pagina blijven en verwijder dus die popup.
Vooral de popup van de specificaties is vervelend, want op je één-pagina-overview zie je de belangrijkste specificaties, dan klik je op "bekijk alle specificaties" en wat zie je dan? Alleen de belangrijkste specificaties, precies dat wat je net ook al zag. Die extra klik die je dan nog een keer moet doen om daadwerkelijk alle specificaties te zien moet overbodig zijn.
Dit ben ik helemaal met je eens. We gaan de komende sprint 2 dingen verbeteren;
  1. Als je eenmaal hebt geklikt op 'alles openen' dan slaan we dat op en zal dat altijd zo zijn
  2. Via de 'spec line' in de header kun je de slide in met alle specificaties rechtstreeks openen zonder te scrollen.
Wat ook irritant aan die popup is is dat de back-button in de browser alle acties in die pagina als aparte klik ziet. Dus je bent van het overizcht naar een bepaald product gegaan, hebt daar een beetje rondgekeken, specificaties open gemaakt, prijzen gekeken, en alle acties moet je weer terugdoorlopen. Doe maar eens deze route:
  1. Productoverzicht
  2. Klik een product
  3. Klik "Bekijk alle specificaties"
  4. Klik "<" knop op de popup
  5. Klik "Bekijk alle specificaties"
  6. Klik "<" knop op de popup
Je bent nu weer terug in de overzichtspagina van het product dat je hebt gekozen (stap 2). Met de back-button van de browser verwacht ik in het productoverzicht (stap 1) te komen, maar in plaats daarvan kom je in stap 6, 5, 4, 3, 2, 1 na elke klik van de back-button.
Ik kan niet hard genoeg benadrukken hoezeer je die navigatieroute zo niet moet doen. En dat is dus deel van dat (door sommigen gevoeld als 1000'en keren) extra moeten klikken.
Dit is ook valide, het is helaas inherent aan de technische keus die we hebben gemaakt hoe deze sliders te bouwen. De sliders hebben hun eigen URL. Ik ga dit zeker bespreken met het development team om te kijken wat de impact zou zijn als we dit aanpassen. Maar ik moet dit ook intern nog even met wat andere experts checken op mogelijk negatieve side-effecten!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
Longbeard schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:02:
Wanneer tweakers een eenvoudige search had gedaan ten aanzien van het gebruik van sliders in webdesign dan hadden jullie zeer waarschijnlijk gezien dat het gebruik van een slide-in in dit geval een verkeerde keuze is.

https://narratiocreative....sign-tips-best-practices/

Ik raad tweakers dan ook aan dit ontwerp te heroverwegen en een beter design te maken.
Ik vind de nieuwe opzet ook heel erg ongelukkig en denk dat slide-ins hier niet de juiste UX opleveren, maar je link gaat over het ontwerp van PowerPoint Slides en het maken van een goed pitchdeck en heeft dus niks te maken met slide-ins in webdesign...

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Freek1710 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:09:
[...]

Dit is ook valide, het is helaas inherent aan de technische keus die we hebben gemaakt hoe deze sliders te bouwen. De sliders hebben hun eigen URL. Ik ga dit zeker bespreken met het development team om te kijken wat de impact zou zijn als we dit aanpassen. Maar ik moet dit ook intern nog even met wat andere experts checken op mogelijk negatieve side-effecten!
Daarom dus: stap daar alsjeblieft van af. Je kunt een dergelijke verslechtering van de UX niet naar de gebruiker verantwoorden met "maar we hebben deze technische keuze gemaakt". Dan maak je maar een andere keuze.
Ik weet zeker dat het binnen modern html design geen enkel probleem is om alle informatie die je nodig hebt bij het openen te laden en alleen uit te klappen waar nodig, zonder dat als extra pagina te registreren.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:22

3_s

Het enige dat me stoort, is dat ik niet meer eenvoudig 'Vorige' kan gebruiken (via knop op m'n muis).
Voor de rest vind ik het even duidelijk als vroeger.

De links naar Prijzen, Specificaties, Video, ... vind ik wat ongelukkig staan, die lijken me overbodig, net zoals de AI-samenvatting.

Maar ja, de mens is een gewoontedier, eh.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Dus als ik het zo lees blijven de op desktop onbruikbare sliders bestaan? Zeer jammer, ik adviseer absoluut deze weg te halen!! Het breekt de interface volledig en is meer klikken voor wat voorheen dezelfde informatie gaf. Geheel onbruikbaar dus.

Zolang deze slider blijft zal ik geen gebruik maken van de Pricewatch.

En nee ik zeg niet stop alles onder tabjes, alles op 1 pagina is heel handig. Maar gegevens uitklappen kan je ook gewoon op de pagina zelf doen. Of nog mooier; geef de gebruiker de keuze welke indeling hij/zij wil gebruiken? (uitklappen zonder een modal te gebruiken)
De slider op zich, en dan echt alleen de slider, is gewoon een hele slechte oplossing en moet zo snel mogelijk verdwijnen.

[ Voor 38% gewijzigd door ShadLink op 21-01-2026 15:55 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

SECURITEH

Man of legend.

Wat ik mij afvraag is waarom het tabblad gedrag dat op de slide in gebruikt word dan niet gewoon is toegepast op de bestaande pagina? Je hebt de koppen al en nu verspringen ze je scherm alleen wanneer je er op klikt.
Behalve dat de Reviews en V&A koppen niets doen op de normale pagina maar wel werken op de slide in word er eigenlijk niets toegevoegd op de slide in dat je niet op de primaire pagina zou kunnen doen en je kan de basis informatie altijd laten staan bovenaan de pagina, iedereen blij of denk ik nu te simpel?

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Daarom dus: stap daar alsjeblieft van af. Je kunt een dergelijke verslechtering van de UX niet naar de gebruiker verantwoorden met "maar we hebben deze technische keuze gemaakt". Dan maak je maar een andere keuze.
Ik weet zeker dat het binnen modern html design geen enkel probleem is om alle informatie die je nodig hebt bij het openen te laden en alleen uit te klappen waar nodig, zonder dat als extra pagina te registreren.
De keuze voor slide-ons is niet een “technische keuze”. Hoe de ‘back-button’ / browserhistory momenteel werkt is een effect van een technische keuze en daar wil ik best met het team even voor gaan zitten om over te denken.

Om je een voorbeeld te geven van een mogelijk negatief effect, als de slide-ons geen eigen URL hebben kun je er ook niet meer vanuit een bookmark of Google landen.

En natuurlijk zijn dit nieuwe problemen geïntroduceerd door deze slide-ins die we hiervoor niet hadden. En daarom ook mijn toezegging dat je de komende 2 weken al verbeteringen gaat zien in deze feature, maar het achterliggende concept niet gaan terugdraaien.

• Freek1710

Freek1710

Product Owner
Topicstarter
SECURITEH schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:49:

Behalve dat de Reviews en V&A koppen niets doen op de normale pagina maar wel werken op de slide in word er eigenlijk niets toegevoegd op de slide in dat je niet op de primaire pagina zou kunnen doen en je kan de basis informatie altijd laten staan bovenaan de pagina, iedereen blij of denk ik nu te simpel?
Je hebt gelijk, de knoppen in de navigatie scrollen je verticaal door de pagina. Als je al de V&A sectie hebt dan doet die knop inderdaad niets.

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Ik wil bij deze laten weten dat ik NIET tot de ‘stille meerderheid’ behoor die deze wijziging acceptabel zou vinden.

Inhoudelijk zijn alle globale kritiekpunten al behandeld, maar ik zou met gemak een waslijst aan grote en kleine punten van verbetering kunnen opstellen. Doe ik met plezier, daar heb ik ten slotte voor geleerd, maar alleen als jullie er ook echt wat mee gaan doen.

Ik val vooral over de strategie van Tweakers in de implementatie van dit alles. Het gebrek aan transparantie (geheimzinnig gedoe over jullie zelf-uitgevoerde tests - uit wie bestaat het panel, wat waren jullie onderzoeksvragen precies, en met welke data meten jullie dat, etc.) en het niet willen formuleren van concrete reacties op de gegeven feedback vind ik kwalijk en holt het vertrouwen in Tweakers enorm uit. Ook dat dit soort ingrijpende ideeën niet als beta of eventueel A/B-test (tip: dan kun je een opt-outknop maken en meteen vragen naar feedback!) worden uitgerold is onacceptabel.

Re: Het omzetten van tabbladen naar een pop-over (die overigens ook gewoon tabbladen heeft, dus wat is nou werkelijk anders?) omwille van SEO: Is het de bedoeling dat de Tweakers pricewatch gebruikt wordt door mensen, of door crawlers/scrapers/robots? Hoe past dit binnen de algehele visie van Tweakers?

En stop met het zien van kritiek als aanval, ook als het wat “scherper” geformuleerd is. Elke reactie in deze draad (inmiddels al 10 pagina’s) is een teken van een tweaker dat ze om deze website geven en het beste met Tweakers voor hebben. Je zou eens moeten weten hoe blij menig ontwerper zou zijn met zo’n grote hoeveelheid gedetailleerde feedback!

Tot slot mijn dringend verzoek om (zo lang het nieuwe ontwerp nog niet naar tevredenheid werkt) terug te schakelen naar het oude vertrouwde. Het is oké als dit nieuwe plan wat meer tijd in de oven benodigt, maar implementeer dat pas als duidelijk is dat het de dagelijkse gang van zaken niet verhindert.

[ Voor 3% gewijzigd door robni7 op 21-01-2026 16:14 ]

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:49
Freek1710 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:58:
[...]

En natuurlijk zijn dit nieuwe problemen geïntroduceerd door deze slide-ins die we hiervoor niet hadden. En daarom ook mijn toezegging dat je de komende 2 weken al verbeteringen gaat zien in deze feature, maar het achterliggende concept niet gaan terugdraaien.
-O-

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:01
Even wat quotes:
Wat werkte er niet goed voor SEO? Geen aanval, gewoon uit nieuwsgierigheid.
En misschien een domme vraag, maar het feit dat er bij gebruikerstests mensen aangeven dat ze niet doorhadden dat er meer tabs waren:
1. Ligt dat aan de site? Zoals iemand anders het al aangaf, kan je dat niet duidelijker aangeven?
2. Ligt dat aan de gebruikers? Dat zal vast per gebruiker verschillen hoe ze een site ervaren, en wat hun kennis is qua sites bezoeken/navigeren. Ook daar is vast een weg in te vinden zonder een bestaand goed werkend product de prullenbak in te gooien.
3. Ligt dat aan de vraagstelling van de enquête? Een goeie enquête maken is niet makkelijk, juiste vragen stellen is niet makkelijk. Vragen begrijpbaar voor iedereen te maken is ook erg lastig.
Freek1710 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:58:
Dat een nieuwe versie/product nieuwe problemen introduceert is niemand in de IT onbekend. De meeste bugs die hier voorbij komen vallen onder die 'nieuwe problemen'.
Maar de bruikbaarheid van PW is nu gewoon 1 algemeen groot probleem geworden, dat is toch niet recht te praten versus de 'oude' problemen (SEO problematiek, zichtbaarheid meerdere tabs) volgens @WoutF ?
:X :X :X

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
dmantione schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:52:
[...]

• Ik ga stellen dat tabs een inherent superieure methode zijn dan allerlei vensters die opgeroepen moeten worden en in beeld schuiven, ongeacht het type gebruiker
Laten we even de aanname doen we allebei gelijk hebben. Het is helemaal niet gezegd dat dat zo is, maar stel dat. Is de juiste handelswijze dan het superieure gebruikersinterface-element af te danken, of is het niet handiger om de gebruiker die ze niet weet te gebruiken te gaan begeleiden?
@Freek1710
Hierop aanvullend:
Wat was erop tegen geweest om dan de links op de nieuwe overzichtspagina gewoon naar de andere tabs te laten verwijzen? In plaats van die rare slide-in?

Ik vind het jammer, maar hiermee is voor mij de lol er af om nog mensen te helpen in het LKA forum. En de enige manier om jullie echt te laten merken wat we er van vinden is om dan maar de PriceWatch helemaal niet meer te gebruiken. Nadeel daarvan is dan weer, dat ik het ook niet meer ga zien wanneer hij weer bruikbaar gemaakt is. Meld dat dus gerust even, wanneer dat toch nog gaat gebeuren.

iRacing Profiel

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, wat valt er nog over te zeggen wat niet al gezegd is door talloze andere mensen? Het ziet er niet uit, het werkt slecht [dat je terugknop niet naar de vorige pagina gaat is zó dom] en zoals al op pagina 2 duidelijk werd verteld: Er wordt naar ons de users geluisterd, er wordt alleen niks mee gedaan.

Het is gewoon hoe het altijd gaat, keer op keer wordt Tweakers minder voor "tweakers" en meer voor de gemiddelde gebruiker. En dat terwijl een poos terug nog werd geroepen dat het weer voor de liefhebber zou gaan worden. Het enige wat we daarvan hebben gezien was de succesknaller Tweakers Plus.

Naja, over x maanden hebben we de volgende UI-"verbetering" en begint het verhaal van voor af aan. Ik hoop dat GoT die dans mag ontspringen.

People as things, that’s where it starts.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:01
En ik vind het ook gek dat het hier redelijk stil is vanuit de crew (niet de mods, want die zijn er wel duidelijk in _/-\o_ ) ,en dan specifiek de UX designers e.d..

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Hell-Slave
  • Nu online
*knip*

Het is ook jammer dat je zoiets niet kan fixen met een css. |:(

[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 21-01-2026 16:59 . Reden: quote van verwijderde reactie weggehaald ]

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:52
dmantione schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:52:
[...]

Diezelfde tabs staan ook nog steeds in de modal/slide-in. Dus het toevoegen van de modal/slide-in kan niet eens een oplossing zijn voor het probleem dat mensen de tabs niet wisten te gebruiken. Of in ieder geval geen goeie oplossing ;)

• epicfailguy23
Hell-Slave schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:28:
[...]

Het is ook jammer dat je zoiets niet kan fixen met een css. |:(
Dat heeft ook een rede, omdat de vorige 2 wijzigingen binnen 1u er al een custom CSS was en ze graag willen dat we van de nieuwe PW gebruik maken :+

[ Voor 6% gewijzigd door epicfailguy23 op 21-01-2026 16:34 ]

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Workaround om nog steeds de specs snel te kunnen bekijken is het toevoegen van het product aan een vergelijking en direct door te klikken naar de vergelijking (gelukkig werkt het vergelijken van 1 product nog steeds). Daar krijg je nog steeds een mooie lijst van alle specs voor dat product.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/2101502/
vs
uitvoering: MSI MAG 271QPX QD-OLED E2 Zwart

HANDTEKENING!!!

• Hahn
  • Nu online
Remy!!!! schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:17:
Even wat quotes:
[...]

Wat werkte er niet goed voor SEO? Geen aanval, gewoon uit nieuwsgierigheid.
En misschien een domme vraag, maar het feit dat er bij gebruikerstests mensen aangeven dat ze niet doorhadden dat er meer tabs waren:
1. Ligt dat aan de site? Zoals iemand anders het al aangaf, kan je dat niet duidelijker aangeven?
2. Ligt dat aan de gebruikers? Dat zal vast per gebruiker verschillen hoe ze een site ervaren, en wat hun kennis is qua sites bezoeken/navigeren. Ook daar is vast een weg in te vinden zonder een bestaand goed werkend product de prullenbak in te gooien.
3. Ligt dat aan de vraagstelling van de enquête? Een goeie enquête maken is niet makkelijk, juiste vragen stellen is niet makkelijk. Vragen begrijpbaar voor iedereen te maken is ook erg lastig.
Door mijn 12 jaar als UX-designer (niet bij Tweakers, daar heb ik alleen als nieuwsposter gewerkt, wel bij onder andere Coolblue & Funda) kan ik je vertellen dat tabs héél makkelijk en héél vaak over het hoofd gezien worden.

En qua SEO is het nadeel van tabs vooral dat heel veel informatie (hele secties) weggestopt zit en niet direct op landing zichtbaar is. En als iets niet direct zichtbaar is, dan telt het minder (of niet) mee voor zoekresultaten.
Een gulden middenweg in dit 'debacle' lijkt me om standaard de versie te tonen met deze slide-ins en alles op één pagina, maar ook de optie te geven om te switchen naar een tab-versie. Dat is uiteraard meer werk om te bouwen, maar de slide-ins bevatten die tabs al, dus de basis is er al.

Door dit aan te bieden, ben je in één klap (en één klik) van 95% van alle klachten af, en heeft het gros van de mensen alsnog de nieuwe versie, wat beter werkt voor SEO en non-diehards.

• dmantione
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
aaahaaap schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:30:
Diezelfde tabs staan ook nog steeds in de modal/slide-in. Dus het toevoegen van de modal/slide-in kan niet eens een oplossing zijn voor het probleem dat mensen de tabs niet wisten te gebruiken. Of in ieder geval geen goeie oplossing ;)
Ik zou zeggen, geen goede oplossing. Het lost de kwestie in zoverre op dat je én en een paar kenmerkjes ziet, én een paar prijsjes én 1 recensie. Maar, omdat dat in nul gevallen adequaat is, moet te allen tijde het zijvenster geopend worden en moet je inderdaad alsnog tabs gebruiken. Als tabs te ingewikkeld zijn, blijft de kwestie inderdaad gewoon bestaan.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maasluip schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:47:
[...]

Dat is hooguit een oplossing voor prijzen maar niet voor specs, testresultaten en reviews waarbij de uit te klappen informatie zéér lang kan zijn en je het overzicht kwijt raakt over waar informatie die je zonet hebt uitgeklapt ophoudt.

Het voordeel van slide-in mét tabs is dat je (als je eenmaal de slide-in open hebt) meer overzicht hebt dan voorheen omdat we niet telkens de productheader herhalen. De hele hoogte van de viewport is beschikbaar voor prijzen, specs, reviews en dergelijke. Het is mijn inziens vooral zaak om deze kracht goed te benutten en de trade-off (een extra klik om in de detailweergave te komen) zo klein mogelijk te houden. In de oude situatie moest je ook een klik doen om van prijzentab naar een andere tab te gaan.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:03

Marc H

- - Is wakker - -

Is er wel eens over gedacht om verder te kijken dan je eigen ideeën?

Amazon heeft waarschijnlijk meer besteed aan research voor de layout van een productpagina dan Tweakers betaald aan hosting voor een jaar. Alle info staat gewoon op één pagina. Een kleine samenvatting van de spec's bovenaan met een linkje naar de details voor "de nerds" lager op de pagina. Reviews? staan er meteen ook bij, weer een simpel grafiekje bovenaan en uitgebreid weer lager op de pagina.

Het is voornamelijk maar tekst, dus de gemiddelde Nederlandse internetverbinding handelt dat fluitend af.

Beter goed gejat als slecht zelf bedacht.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Hell-Slave
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:41:
[...]

Door mijn 12 jaar als UX-designer (niet bij Tweakers, daar heb ik alleen als nieuwsposter gewerkt, wel bij onder andere Coolblue & Funda) kan ik je vertellen dat tabs héél makkelijk en héél vaak over het hoofd gezien worden.

En qua SEO is het nadeel van tabs vooral dat heel veel informatie (hele secties) weggestopt zit en niet direct op landing zichtbaar is. En als iets niet direct zichtbaar is, dan telt het minder (of niet) mee voor zoekresultaten.
Een gulden middenweg in dit 'debacle' lijkt me om standaard de versie te tonen met deze slide-ins en alles op één pagina, maar ook de optie te geven om te switchen naar een tab-versie. Dat is uiteraard meer werk om te bouwen, maar de slide-ins bevatten die tabs al, dus de basis is er al.

Door dit aan te bieden, ben je in één klap (en één klik) van 95% van alle klachten af, en heeft het gros van de mensen alsnog de nieuwe versie, wat beter werkt voor SEO en non-diehards.
Mijn vraag aan jou dan als ervaren UX-designer: wat fixed de slide-in feature, want nu levert het meer problemen op dan wat het fixed.

• alpq
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:52
Vraag me altijd af wat het idee achter zullen verslechteringen is. Alleen programmeurs bezig houden? Hoop extra klikken voor dezeflde info...extra klikken voor alle prijzen, extra klikken voor alle specificaties. En waarom is de knop "vraag & aanbod" niet meer greyed-out als er geen advertentie is?

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Freek1710 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:09:
[...]

Dit is ook valide, het is helaas inherent aan de technische keus die we hebben gemaakt hoe deze sliders te bouwen. De sliders hebben hun eigen URL.
Ik zie die eigen URL niet? Ik zie de URL van de pagina met daarachter #slide-in:... Als je dat een eigen URL noemt, dat kun je ook op één pagina oplossen, ik zie niet in waarom dat op een popup moet.
Dan heb je nog altijd je pricewatch/123456/fooproduct#specificaties en pricewatch/123456/fooproduct#prijzen.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Femme schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:44:
[...]

Dat is hooguit een oplossing voor prijzen maar niet voor specs, testresultaten en reviews waarbij de uit te klappen informatie zéér lang kan zijn en je het overzicht kwijt raakt over waar informatie die je zonet hebt uitgeklapt ophoudt.
Hier zijn oplossingen voor te bedenken door delen van de pagina mee te laten scrollen. Dit kan je zelfs mooi maken door de pagina verschillende "groepen" te geven.

Voorbeeld
[ Productheader ] (vast)
[ Product specificatie ] [ Prijzen ] [ Redactiereview] [Review] [ Vraag en aanbod ] [Topics] (vast)

[ Product specificatie subheader ] (vast voor groep)
[ specificaties ]

[ Prijzen subheader ] ( vast voor groep)
[filters] [ prijzen ]

[ Redactie subheader ] (vast voor groep)
[ redactie video ]
[ redacatie review ]

[ Reviews subheader ] (vast voor groep)
[ filters ] [ user reviews ]

[ Vraag en aanbod ] (vast voor groep)
[ filters] [ vraag en aanbod ]

[ topics subheader ] (vast voor groep)
[ topics]

• Hahn
  • Nu online
Hell-Slave schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Mijn vraag aan jou dan als ervaren UX-designer: wat fixed de slide-in feature, want nu levert het meer problemen op dan wat het fixed.
Ik vind de slide-ins ook niet lekker werken, maar mogelijk dat mijn redenen anders zijn dan die van jou/jullie. Dus eerst even de vraag: welke problemen heb je met de slide-ins, waardoor je het slechter vindt werken?
alpq schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:52:
Vraag me altijd af wat het idee achter zullen verslechteringen is. Alleen programmeurs bezig houden? Hoop extra klikken voor dezeflde info...extra klikken voor alle prijzen, extra klikken voor alle specificaties.
Ik zie heel vaak mensen die de programmeurs/developers verdenken als iets verandert, maar dat is vrijwel nooit hoe het werkt.

Ideeën/richtingen komen vrijwel altijd vanuit de aansturende kant, denk aan managers, product owners. Hopelijk met een beetje (of veel) invloed van UX-designers, maar dat is altijd maar de vraag.

Uiteindelijk, soms tijdens, maar vaak na het uitwerken van het idee, designs, requirements, etc komt het dan terecht bij de developers, die het moeten gaan bouwen, en als het een beetje een gezonde werkomgeving is, ook wel input kunnen leveren. Maar hoe iets werkt qua usability is zeer zelden aangedreven door developers, meestal alleen uitgevoerd door ze.

• epicfailguy23
Hahn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:58:
[...]

Ik vind de slide-ins ook niet lekker werken, maar mogelijk dat mijn redenen anders zijn dan die van jou/jullie. Dus eerst even de vraag: welke problemen heb je met de slide-ins, waardoor je het slechter vindt werken?
Ben je nu aan het trollen of heb je de aflopen 10paginas niet gelezen? daar staan legio voorbeelden.. :X

• Hahn
  • Nu online
epicfailguy23 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:02:
[...]

Ben je nu aan het trollen of heb je de aflopen 10paginas niet gelezen? daar staan legio voorbeelden.. :X
:z Wist al dat iemand zoiets ging zeggen. Nee, ik ben niet aan het trollen, en ja, ik heb veel gelezen. Maar heel veel van de 'problemen' die mensen hebben zijn niet meer dan 'ik ben het niet gewend', of 'het is een klik meer dan ik wil'.

Dat is vervelend, maar niet direct échte problemen. Dus daarom stel ik de vraag wat concreet de problemen zijn die écht verbeterd moeten worden, omdat ze nu niet werken, verwarrend zijn, fout zijn of iets in die trant.

• Hell-Slave
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:58:
[...]

[...]

Ik zie heel vaak mensen die de programmeurs/developers verdenken als iets verandert, maar dat is vrijwel nooit hoe het werkt.
-Ik vind het meer onnodig want het doet niks meer of beter dan wat ervoor was.
-Als ik 10 keer de slide-in open en ik ga terug (back knop) met m'n browser gaat ie elke slide-in stap terug, heel irritant.
-Het ziet er rommelig uit.

Ik gebruikt het nu ook niet meer, Henk en Ingrid zijn duidelijk belangrijker. :?

• epicfailguy23
Mij persoonlijk de manier waarop. niet alleen deze wijziging ook die van recent met font wijzigingen (en hier gingen zo ÓÓK beter luisteren en meer feedback geven..

Daarnaast is het nu 1 rommeltje en 100.000x klikken (en gevuld met mega veel dubbele info)

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Femme schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:44:
[...]

Daarvoor heb je bovenin toch je navigatieregeltje?
Het voordeel van slide-in mét tabs is dat je (als je eenmaal de slide-in open hebt) meer overzicht hebt dan voorheen omdat we niet telkens de productheader herhalen. De hele hoogte van de viewport is beschikbaar voor prijzen, specs, reviews en dergelijke. Het is mijn inziens vooral zaak om deze kracht goed te benutten en de trade-off (een extra klik om in de detailweergave te komen) zo klein mogelijk te houden. In de oude situatie moest je ook een klik doen om van prijzentab naar een andere tab te gaan.
Die viewport is maar marginaal groter en alleen maar omdat je de "tab-achtige" header met prijzen - Specificaties - Gebruikersreviews - Vraag & Aanbod erboven laat staan. Argumenteren dat dat het verschil uitmaakt komt bij mij niet aan. Daarbij verdwijnt het voordeel van je zo verschrikkelijk veel grotere viewport totaal vanwege de grote koppen die je moet uitklikken en de lage informatiedichtheid. Want er is weer meer witruimte waardoor je weer meer moet scrollen. Zie hier de popup naast de productvergelijker, wat is toch die nadruk op steeds minder informatie op een scherm terwijl iedereen hier vraagt om dat niet te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X96eqhtiLKdt3tEzgHsN3WUIC-Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CfLDI1Vu93jJeUWB9FPUbjZv.jpg?f=user_large

Het gaat ook niet alleen om de forward-click, het gaat ook over de back-click. Je kunt me niet vertellen dat je dat een goede UX vindt.
Ik zie vooral veel pogingen om die keuze voor popups te verklaren, maar ik kan er echt geen enkel voordeel in zien. Het lijkt er echt op dat de gedachte achter deze verandering SEO-first is en de mens die de site echt gebruikt maar bijzaak is.

Pagina: 1 2 3 Laatste