Een knop "Terug naar de lay-out van vóór december 2025"

Pagina: 1
Acties:

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:46

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
In de topics "Verkrijgbaar sinds" weg uit de pricewatch en Fonts opeens anders? is duidelijk te lezen dat de recente layout-wijzigingen niet door iedereen positief worden ontvangen. Daarom heb ik een voorstel voor een mooie feature: Een knop in de instellingen waarmee je de layout terug kan zetten naar de situatie vóór deze wijzigingen. Voor zover ik kan terugvinden is het negatieve sentiment begonnen rond december vorig jaar, dus vandaar de datering. Mocht het anders zijn dan kan dat natuurlijk.

Graag hoor ik jullie reactie. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Esumontere op 20-01-2026 11:51 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Over het font: ik moest er erg aan wennen en er zijn nog bugs op te lossen, maar moet zeggen dat ik het ondertussen als juist prettiger ervaar.
Je kunt met https://tweakers.net/instellingen/customcss/ zaken als fonts aanpassen. Voor veel is er al een snippet om uit te proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:34

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Tegen koeieletters bestaat in ieder geval een eenvoudige remedie: De zoomknop van je browser. Even uitzoomen en klaar is Kees.

• rodytjuh
  • Laatst online: 16:54
Zeer goed idee!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
dmantione schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:07:
Tegen koeieletters bestaat in ieder geval een eenvoudige remedie: De zoomknop van je browser. Even uitzoomen en klaar is Kees.
Behalve dat dat de volledige pagina inclusief layout verkleint. De verhouding blijft lelijk en hierdoor wordt het schermgebruik alleen maar inefficienter. Gelukkig brengt de custom CSS wel een oplossing, voor zolang het duurt.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dmantione schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:07:
Die zoomknop was er ook toen de letters kleiner waren en dat was blijkbaar geen reden om de letters groter te maken. Dus iets is er met die zoomknop dat dat blijkbaar niet werkt.

Overigens werkt zoomen niet goed met de layout. Dus van de ene groep die een slechte layout moet accepteren ga je nu naar de andere groep die een slechte layout moet accepteren.

Maar als die knop er komt zal ik hem zeker gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoe zeer ik de TS ook begrijp, kun je dan van alles wel knoppen maken...
Weet je nog in 2020, of 2016 of 2000. Tweakers moet gewoon eens luisteren naar de gebruiker :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Maasluip schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:52:
[...]

Die zoomknop was er ook toen de letters kleiner waren en dat was blijkbaar geen reden om de letters groter te maken. Dus iets is er met die zoomknop dat dat blijkbaar niet werkt.

Overigens werkt zoomen niet goed met de layout. Dus van de ene groep die een slechte layout moet accepteren ga je nu naar de andere groep die een slechte layout moet accepteren.

Maar als die knop er komt zal ik hem zeker gebruiken.
Ik vraag me serieus af of de "ene groep die een slechte layout moet accepteren" - met betrekking op de fontgrootte - bestaat. Ik snap dat Tweakers een bubbel is, maar ik heb niemand gezien die nieuwe fonts een vooruitgang vindt.

Ook niet van de nieuwe PW layout trouwens, maar dat lijkt de Tweakers crew niet relevant te vinden.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Dido

heforshe

CLB schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:58:
Hoe zeer ik de TS ook begrijp, kun je dan van alles wel knoppen maken...
Weet je nog in 2020, of 2016 of 2000. Tweakers moet gewoon eens luisteren naar de gebruiker :)
En ik wil Henk terug...

Nieuwe dingen zijn gewoon eng en lastig voor mensen. Bij elke nieuwe versie of wijziging willen mensen bij het oude blijven. Of het nu een nieuwe Windows-versie is of een lay-outwijziging op Tweakers.

Wat betekent mijn avatar?

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11

DaFeliX

Tnet Devver
Mjah, ik weet niet in hoeverre jouw feature request serieus was, maar ik zal serieus antwoord geven: Dit gaan we niet doen.

Twee (of meerdere) verschillende layouts aanbieden is heel veel meer werk; dus dat is geen oplossing. Je kunt custom CSS gebruiken zoals @F_J_K al aangaf.

Laten we hier in elk geval geen nieuwe discussie beginnen over slechte layouts enzo.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
DaFeliX schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:11:
Mjah, ik weet niet in hoeverre jouw feature request serieus was, maar ik zal serieus antwoord geven: Dit gaan we niet doen.

Twee (of meerdere) verschillende layouts aanbieden is heel veel meer werk; dus dat is geen oplossing. Je kunt custom CSS gebruiken zoals @F_J_K al aangaf.

Laten we hier in elk geval geen nieuwe discussie beginnen over slechte layouts enzo.
Mijn feature request is in dermate serieus dat ik de huidige nieuwe layout totaal onbruikbaar vind. Dat komt niet omdat ik nieuwe dingen eng vind, zoals @Dido suggereert, maar omdat deze objectief slechter is dan de vorige layout.

Als dit zo blijft dan ga ik na 12 jaar Tweakers helaas niet meer gebruiken voor m.i. een belangrijke functie (de PW) en ga ik serieus overwegen om terug naar adblockers ipv een betaald abonnement. Op deze manier zijn jullie mijn geld niet meer waard. :(
Pagina: 1