youridv1 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:18:
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Bijvoorbeeld
uitvoering: Apple Watch Series 7 LTE (41mm), Groen (Groen)
[Afbeelding]
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Firefox, W11, PC
Ik vermoed dat ik gewoon in een AB-test zit

Maar de "verkrijgbaar sinds" indicator is weg uit de PW. Dat is voor mij toch wel een gemis. Ik kon daarmee altijd in 1 oogopslag zien of ik waarschijnlijk naar een current gen of last gen product zit te kijken in categorieën waar ik niet zo in thuis ben.
Ook vind ik de brede knoppen+single page layout helemaal niks

De bestaande/vorige versie vind ik persoonlijk fijner.
Het probleem van "verkrijgbaar sinds" is dat dit volgens mij slechts de toevoeging aan de PW is of van zodra er prijzen bekend zijn. Vele producten zijn officieel meestal al wel eerder gelanceerd, maar dus nog prijsloos of pas heel veel later aan de PW toegevoegd. Die indicatie is dus vaak ook niet zuiver correct.
En waarom ik dit denk? Omdat ik nogal geregeld massa's nieuwe producten invoer in de PW en de datum van verkrijgbaar sinds zover ik weet altijd de datum is waarop het PW team de invoer heeft goedgekeurd. Wellicht dat iemand van PW team dit kan bevestigen.
Dus als je een betrouwbaar veld wilt hebben, dan zou je de officiele lanceerdatum moeten kunnen invoeren... of bij gebrek aan beter dan de invoerdatum in PW maar met disclaimer dat dit niet de lanceerdatum is. Mogelijk is dit de reden dat het nu is verdwenen?
Verder ben ik wel eens dat dit een enigszins nuttig dataveld was. Ik gebruikte dat ook geregeld als indicatie om te weten of ik keek naar oude producten of toch naar nieuwere generaties, bijv. bij producten die vrijwel gelijknamig zijn aan de voorgaande.
edit: blijkbaar is het er nog wel zie ik nu, maar pas bij openklappen van de specificaties in de slide-in. En dan ook niet bovenaan, maar met een wat rare tekst ergens tussenin. Het is minder goed in beeld tov het oude format. Je zou het dan verwachten bovenaan, of als losse record oid.
[
Voor 8% gewijzigd door
Aardwolf op 21-01-2026 00:34
]