Je gaat dus in auto algeheel er op achteruit en je moet er nog voor bijbetalen. Geen autopilot meer en een "minder interieur". Relatief weinig kilometers gedaan en een prima batterij nog.serjcan schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:36:
Hoi allemaal,
Ik zit met een dilemma en hoor graag jullie ongezouten mening.
Tesla biedt mij momenteel € 27.700 voor mijn huidige Model 3 uit 2023 (de 'oude' pre-Highland variant, achterwielaandrijving (RWD), in het rood, met 32.000 km op de teller).
Als ik gebruikmaak van de huidige € 3.000 inruilbonus, hoef ik zelf nog maar € 6.300 bij te leggen om over te stappen naar het gloednieuwe witte Model 3 Standard-model.
Als ik de overstap maak, ga ik er op een aantal punten op achteruit ten opzichte van mijn huidige auto:
* Geen hendels meer aan het stuur (knipperlichten op het stuur, schakelen via het scherm).
* Geen fysieke knoppen meer voor de stoelbediening.
Mijn huidige auto heeft een *volledig lederen interieur**, de nieuwe Standard-versie niet.
Mijn huidige auto heeft *stoelverwarming op de achterbank**, de nieuwe Standard-versie heeft dit niet.
* Beide auto's hebben géén schermpje achterin.
De veranderingen aan de positieve kant zijn:
* Hardware 4 (HW4) in plaats van HW3.
Weer *4 jaar volledige fabrieksgarantie**.
* Direct een set gloednieuwe banden.
* De algemene updates van het nieuwe model (zoals betere geluidsisolatie en een vernieuwd onderstel).
Vinden jullie dit een logische upgrade voor een opleg van € 6.300, of kan ik beter doorrijden met mijn huidige Model 3? Brand maar los!
Ik zou mooi blijven genieten van je wagen.
:strip_exif()/f/image/fYSQa3KRZPBsqy1Elsd9a3dA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WI8MZmhQUv4q9Afb8l3wAM7N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u9GAW3aHvxxM1MLKtp7MKFrr.jpg?f=fotoalbum_large)