Gisteren mijn Model Y SR Pearl White opgehaald. Ik kreeg de auto 100% opgeladen mee. Inruil van mijn 2020 SR+ Model 3 ging erg soepel, ze liepen een rondje langs de auto en noteerde de kilometerstand. Wel ongeveer 2000 kilomters gemaakt sinds inruilbod, maar niks over gehoord.
Ik heb een proefrit in gemaakt voordat ik het kocht, maar mijn ervaring tot dusver.
De Model Y deint en rijdt wat zweveriger over de weg dan de model 3, die was echt veel strakker geveerd en gek genoeg vond ik dat fijner, of ik moet er nog aan wennen. Ook voel je merkbaar dat de auto wat minder pit heeft dan de model 3, hoewel op papier 5.9s voor Juniper nou ook niet heel veel langzamer is dan 5.6s, maar ik vind het wel merkbaar.
Geen stalk voor schakelen, dat is toch even wennen… vooral als je aan het parkeren bent, ik ga toch automatisch schakelen van P en R D uitproberen de komende dagen of het goed werkt, ook parkeren op de camera en zonder parkeersensor is nog wel even wennen.
Ik ga ook nog mudflaps aanschaffen, ik heb door 1 regenbui gereden en op een witte auto zie je gelijk waar alle vuil van de voorwielen tegenaan komt. Dan is het niet erg dat de auto daar snel vuil wordt, maar over een lange periode zie ik wel dat je er allemaal putjes in je lak gaat krijgen van steentjes die door de voorwielen tegen de zijkant wordt gegooid.
Fijne aan de Juniper
- Je zit lekker hoog
- Veel fijner in en uitzitten omdat je hoger zit
- Automatische kofferbak klep, hoewel je wel goed moet uitkijken bij parkeergarages
- kids zijn zielsgelukkig met een schermpje achter
- veel opbergruimte, moet wel even wat bakjes kopen om goed gebruik te maken van al dat ruimte
- Op de achterbank kan alleen de middelste plat, goed alternatief voor het ontbreken van een skiluik en scheelt me weer een dakkoffer gebruiken.
Nog een vraagje, de piep als je te snel rijdt, dat kan je uitzetten door op de luidspreker bij de snelheidsbord te drukken, maar klopt het dat je dat ELKE keer moet doen als je begint met rijden?
[
Voor 3% gewijzigd door
Shiro op 13-09-2025 21:03
]