• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:49
sweebee schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:31:
Ik ben op zoek naar nieuwe zomer (of all-season) banden voor mijn Model 3 RWD 2023 (niet highland). Iemand ervaring met vooral stille banden? Momenteel de OEM banden er nog op (Michelin), maar slechte ervaringen mee met het foam wat los laat in de banden.
Hankook Ion?

https://wren.co/join/Devian

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik ben op zoek naar nieuwe zomer (of all-season) banden voor mijn Model 3 RWD 2023 (niet highland). Iemand ervaring met vooral stille banden? Momenteel de OEM banden er nog op (Michelin), maar slechte ervaringen mee met het foam wat los laat in de banden.
Goodyear F1 Assymetric 6. De beste band van dit moment voor alledaags gebruik. Presteert net wat beter dan de pilot sports van Michelin. Ook erg stil. Net iets minder zijn de Vredestein Ultrac pro en de Continental sportcontact 7. De Vredestein is wel een iets goedkoper dan die andere merken dacht ik.
Ik rijd zelf met de Vredestein rond. Biedt in ieder geval een stuk meer grip dan Hankook wat er hiervoor op lag.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik heb zelf goede ervaringen met de Continental All season 2 onder een M3P, dus in maatje 20". Een aangenamer afrolgeluid dan de OEM Pirelli. Grip ook verrassend goed. Alleen bij echt hoge temperaturen en flink sturen merk je dat de all season band zachter is en minder grip geeft.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
GekkeRipper schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:39:
[...]

Ik heb zelf goede ervaringen met de Continental All season 2 onder een M3P, dus in maatje 20". Een aangenamer afrolgeluid dan de OEM Pirelli. Grip ook verrassend goed. Alleen bij echt hoge temperaturen en flink sturen merk je dat de all season band zachter is en minder grip geeft.
Slijt een all season band op een M3P niet dermate hard in de zomer, dat je hem al snel niet meer kan gebruiken als toegestane winterband (min. 4mm profiel)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
pdidi schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:20:
[...]

Slijt een all season band op een M3P niet dermate hard in de zomer, dat je hem al snel niet meer kan gebruiken als toegestane winterband (min. 4mm profiel)?
Zeker. Niet alleen op een performance trouwens. Een goede all season is zeker goed bruikbaar in de winter, maar ik zou er om meerdere redenen niet op doorijden in de zomer. Onder de 4mm is het geen winterband meer.

• GekkeRipper
pdidi schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:20:
[...]

Geen idee. Ik rijd weinig km en de auto is alweer weg. Maar het ligt vooral aan je rechtervoet en of je veel lange stukken rijdt of juist veel korte ritten. Ik koos een all season omdat ik in de winter de auto nodig heb binnen Nederland. Dan doet ie het ook nog wel goed genoeg onder de 4mm, stukken beter dan een nieuwe zomerband. Interessant voor een reviewkanaal om eens te testen. All season met 2mm profiel vs nieuwe zomerbanden in de sneeuw.

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:14
Op mijn highland liggen originele Bridgestone banden. Zeer stil en als ik vergelijk met mijn vorige achterwiel aangedreven auto's waar continental op lag zeer goeie grip in de regen. Heel tevreden van. Er staat een EV symbool op maar weet niet wat er specifiek zou zijn voor EVs?

Als ik nieuwe nodig heb zou ik dezelfde terug nemen.

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:14
Jarus20 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:36:
[...]

Op mijn highland liggen originele Bridgestone banden. Zeer stil en als ik vergelijk met mijn vorige achterwiel aangedreven auto's waar continental op lag zeer goeie grip in de regen. Heel tevreden van. Er staat een EV symbool op maar weet niet wat er specifiek zou zijn voor EVs?

Als ik nieuwe nodig heb zou ik dezelfde terug nemen.
Dit zegt copilot. Hankook zou nog stiller zijn blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qe_GmDPIHCPYPNL6c4AWuHOphlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/108tqKJhiu9RCI8msStxes4u.jpg?f=fotoalbum_large

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:12
Algemeen stellen dat een merk beter is dan andere is wel erg makkelijk.
Bridgestone zal heel erg afhangen welke band je precies hebt, ik heb lang geleden bridgestone gehad, en was heel blij dat er Michelins onder kwam, veel minder geluid en veel meer grip. Had ze eerst alleen op de voorwielen, toen kon ik ineens driften met een voorwiel aangedreven auto, de achterkant zwaaide gewoon de rotonde rond alsof het ijs was. Tegenwoordig staat er ook bij de band bij wat je een beetje kunt verwachte vwb grip en geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
GekkeRipper schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:21:
[...]

Geen idee. Ik rijd weinig km en de auto is alweer weg. Maar het ligt vooral aan je rechtervoet en of je veel lange stukken rijdt of juist veel korte ritten. Ik koos een all season omdat ik in de winter de auto nodig heb binnen Nederland. Dan doet ie het ook nog wel goed genoeg onder de 4mm, stukken beter dan een nieuwe zomerband. Interessant voor een reviewkanaal om eens te testen. All season met 2mm profiel vs nieuwe zomerbanden in de sneeuw.
Die 4mm komt ook niet uit nederland. Dat is puur voor oa Duitsland. Als je in duitsland aangehouden word in de winter (in winterse omstandigheden) met minder dan 4mm op je band krijg je een dikke prent, bij een ongeluk ben je helemaal de sjaak.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:47
anti elppa schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:18:
[...]

Die 4mm komt ook niet uit nederland. Dat is puur voor oa Duitsland. Als je in duitsland aangehouden word in de winter (in winterse omstandigheden) met minder dan 4mm op je band krijg je een dikke prent, bij een ongeluk ben je helemaal de sjaak.
Ja, en dat maakt die allseason banden dus relatief duur. Want bij 4mm is het al aan vervanging toe. Hoeveel km heb je er dan mee gereden?

Nieuwe (zomer)banden hebben een profieldiepte tussen de 7 mm en 9,5 mm
Winterbanden hebben normaalgesproken een profieldiepte van 9 millimeter.

Dus als je banden vergelijkt, is het goed een inschatting te maken hoeveel km je er ongeveer mee kunt rijden afhankelijk van je doel (zomer / winter - buitenland?). Dat is best lastig en ook afhankelijk van rijgedrag, maar duidelijkheid over hoeveel mm profiel een nieuwe band heeft zou wel helpen.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38

Shiro

Serenity

Gisteren mijn Model Y SR Pearl White opgehaald. Ik kreeg de auto 100% opgeladen mee. Inruil van mijn 2020 SR+ Model 3 ging erg soepel, ze liepen een rondje langs de auto en noteerde de kilometerstand. Wel ongeveer 2000 kilomters gemaakt sinds inruilbod, maar niks over gehoord.

Ik heb een proefrit in gemaakt voordat ik het kocht, maar mijn ervaring tot dusver.

De Model Y deint en rijdt wat zweveriger over de weg dan de model 3, die was echt veel strakker geveerd en gek genoeg vond ik dat fijner, of ik moet er nog aan wennen. Ook voel je merkbaar dat de auto wat minder pit heeft dan de model 3, hoewel op papier 5.9s voor Juniper nou ook niet heel veel langzamer is dan 5.6s, maar ik vind het wel merkbaar.

Geen stalk voor schakelen, dat is toch even wennen… vooral als je aan het parkeren bent, ik ga toch automatisch schakelen van P en R D uitproberen de komende dagen of het goed werkt, ook parkeren op de camera en zonder parkeersensor is nog wel even wennen.

Ik ga ook nog mudflaps aanschaffen, ik heb door 1 regenbui gereden en op een witte auto zie je gelijk waar alle vuil van de voorwielen tegenaan komt. Dan is het niet erg dat de auto daar snel vuil wordt, maar over een lange periode zie ik wel dat je er allemaal putjes in je lak gaat krijgen van steentjes die door de voorwielen tegen de zijkant wordt gegooid.

Fijne aan de Juniper
- Je zit lekker hoog
- Veel fijner in en uitzitten omdat je hoger zit
- Automatische kofferbak klep, hoewel je wel goed moet uitkijken bij parkeergarages
- kids zijn zielsgelukkig met een schermpje achter
- veel opbergruimte, moet wel even wat bakjes kopen om goed gebruik te maken van al dat ruimte
- Op de achterbank kan alleen de middelste plat, goed alternatief voor het ontbreken van een skiluik en scheelt me weer een dakkoffer gebruiken.

Nog een vraagje, de piep als je te snel rijdt, dat kan je uitzetten door op de luidspreker bij de snelheidsbord te drukken, maar klopt het dat je dat ELKE keer moet doen als je begint met rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door Shiro op 13-09-2025 21:03 ]

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:39
Betreffende je laatste punt, ja dat moet. Is EU wetgeving dus elke nieuwe auto heeft hier last van. Voor het schakelen kan je nog auto shift proberen daarmee bedenkt de auto zelf al of je naar voor of naar achter wilt (niet altijd foutloos, maar kan handig zijn).

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

Felyrion

goodgoan!

Ik heb mijn Model 3 nu bijna twee weken, en loop nog wel tegen wat dingetjes aan. Meeste is wel aan te wennen gelukkig, maar heb wel wat puntjes.

Hoe gaan jullie om met de lane departure warning? Hier in de buurt hebben we heel veel wegen met fiets suggestie stroken aan de zijkanten en de tesla vind het duidelijk niet cool dat ik daar op rij. Daarom zet ik het meestal uit, maar het zijn nogal wat handelingen om dat elke keer te doen. Kan dat handiger?

In het vervolg daarop, op sommige plekken start de strook, inclusief rode verf, en met de cruise control erop piept hij ineens en gaat hij vol in de ankers. Situatie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CfVv4BcxLVe_D-JPl46yEd2WQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/toZ65zFjN4UnQFindDFRzsWG.png?f=fotoalbum_large
Van de andere kant kwam alleen een fietser, op het rode deel. Ik moet de situatie nog eens testen zonder verder verkeer.

Sowieso heb ik al wel best veel onverwachtte rem momentjes gehad. Geeft nog niet echt vertrouwen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:59
revolution-nl schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:58:
Nieuwe werkgever, nieuwe auto van een 2019 SR+ -> 2024 RWD (Highland) heb ik nu een 2023 RWD.
Heel erg grappig om de verschillende versies te ervaren.

Waar ik weer heel blij van wordt in de 2023, deze auto staat heerlijk op scherp t.o.v. de Highland door de scherpere gas reactie, en van het onderstel wordt ik (net zoals bij de 2019) weer heel erg blij :), dit geeft echt een stuk meer rijplezier. Ik moet overigens zeggen dat ik tijdens de afgelopen vakantie door Schotland en Engeland met de Highland het onderstel voor het eerst wel kon waarderen met de slechte wegen. Voor Nederland doe dat oude onderstel maar :)

Minder in de 2023, de ergonomie ( met de stalks en ontbreken van auto-shift ) en de stoelventilatie.

Geluidsniveau in de cabine is wel iets hoger. Maar vind ik persoonlijk niet storend. Het bereik zo goed als gelijk.
Merk je verschil in acceleratie tussen de verschillende modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:43
Felyrion schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:12:
Ik heb mijn Model 3 nu bijna twee weken, en loop nog wel tegen wat dingetjes aan. Meeste is wel aan te wennen gelukkig, maar heb wel wat puntjes.

Hoe gaan jullie om met de lane departure warning? Hier in de buurt hebben we heel veel wegen met fiets suggestie stroken aan de zijkanten en de tesla vind het duidelijk niet cool dat ik daar op rij. Daarom zet ik het meestal uit, maar het zijn nogal wat handelingen om dat elke keer te doen. Kan dat handiger?

In het vervolg daarop, op sommige plekken start de strook, inclusief rode verf, en met de cruise control erop piept hij ineens en gaat hij vol in de ankers. Situatie voorbeeld:
[Afbeelding]
Van de andere kant kwam alleen een fietser, op het rode deel. Ik moet de situatie nog eens testen zonder verder verkeer.

Sowieso heb ik al wel best veel onverwachtte rem momentjes gehad. Geeft nog niet echt vertrouwen.
LDW uitzetten moet inderdaad iedere rit opnieuw. Ik wist overigens niet dat dat kon. Hij miept wèl veel minder als je snelheid laag genoeg is (ik meen <60 km/u) of als je auto de tegenligger "gezien" heeft, dus pas uitwijken als de tegenligger je al redelijk genaderd heeft, kan erg helpen.

Verder is dit wegtype niet geschikt voor gebruik met cruise control in een Tesla omdat de cruise control in een Tesla minimaal "Traffic Aware" is, en de auto dit wegtype (terecht) als een enkele rijbaan ziet, en daarmee in paniek raakt als er een tegenligger aan komt.

Voor mij voelen TACC en AP altijd een beetje als een paard, dendert soms door waar je zelf snelheid zou matigen, en kan vervolgens volledig in de stress raken van het kleinste onzekerheidje dat ie waarneemt.

Ik heb overigens veel collega's die zakelijk in héél recente auto's rijden. Ik kwam erachter dat 80% daarvan óók op de cruise control rijdt met z'n voet op het gaspedaal, voor als de forward collision warning, TACC of AP schrikt. Tesla loopt hierin in Europa verre van voorop. Ik wist het van tevoren want ik had Tweakers geraadpleegd vóór ik de auto kocht, maar voor veel mensen is dit vaak een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

nerovectra schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:45:
[...]

LDW uitzetten moet inderdaad iedere rit opnieuw. Ik wist overigens niet dat dat kon. Hij miept wèl veel minder als je snelheid laag genoeg is (ik meen <60 km/u) of als je auto de tegenligger "gezien" heeft, dus pas uitwijken als de tegenligger je al redelijk genaderd heeft, kan erg helpen.

Verder is dit wegtype niet geschikt voor gebruik met cruise control in een Tesla omdat de cruise control in een Tesla minimaal "Traffic Aware" is, en de auto dit wegtype (terecht) als een enkele rijbaan ziet, en daarmee in paniek raakt als er een tegenligger aan komt.

Voor mij voelen TACC en AP altijd een beetje als een paard, dendert soms door waar je zelf snelheid zou matigen, en kan vervolgens volledig in de stress raken van het kleinste onzekerheidje dat ie waarneemt.

Ik heb overigens veel collega's die zakelijk in héél recente auto's rijden. Ik kwam erachter dat 80% daarvan óók op de cruise control rijdt met z'n voet op het gaspedaal, voor als de forward collision warning, TACC of AP schrikt. Tesla loopt hierin in Europa verre van voorop. Ik wist het van tevoren want ik had Tweakers geraadpleegd vóór ik de auto kocht, maar voor veel mensen is dit vaak een verrassing.
Dank voor het delen van de ervaring. Ik vergelijk dit inderdaad met een relatief ouderwetse Ford Focus uit 2021 waar deze plekken gewoon prima gingen op CC, maar wellicht juist om het gebrek van "awereness" van de omgeving. Het maakt de ervaring wel een stuk minder prettig. Ik durf CC eigenlijjk alleen maar aan te zetten op snelwegen en misshien N wegen. Dat terwijl ik mijn vorige auto altijd op alle langere stukken op CC zette, onafhankelijk van wegtype of snelheid. Dat valt me wel tegen.

De Tesla is modern, maar soms té modern wat zorgt voor ongewenst gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Felyrion schreef op zondag 14 september 2025 @ 02:58:
[...]

Dank voor het delen van de ervaring. Ik vergelijk dit inderdaad met een relatief ouderwetse Ford Focus uit 2021 waar deze plekken gewoon prima gingen op CC, maar wellicht juist om het gebrek van "awereness" van de omgeving. Het maakt de ervaring wel een stuk minder prettig. Ik durf CC eigenlijjk alleen maar aan te zetten op snelwegen en misshien N wegen. Dat terwijl ik mijn vorige auto altijd op alle langere stukken op CC zette, onafhankelijk van wegtype of snelheid. Dat valt me wel tegen.

Klopt, met ons 2e gebakje (Honda Jazz) kan overal de cruise control aan. Je schrikt je dan alleen wezenloos als je merkt dat ie "vergeet" langzamer te gaan rijden bij traag verkeer vóór je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Felyrion schreef op zondag 14 september 2025 @ 02:58:
[...]

Zelfde ervaring hier en zelfde vorige auto. Een Focus met adaptieve cruise control. De cruise control van de Focus was beter in de meeste situaties. Ook qua souplesse. De cruise control van Tesla is alleen geschikt op wegen met duidelijke rijbaan scheiding. Daar werkt het wel gewoon goed hoor. Het is wel even wennen, maar het is uiteindelijk gewoon prima op xilke wegen.

De lane departure warning is een stuk gevoeliger dan in de Focus. Ik kies er in de Tesla voor om eigenlijk altijd met je rechterwielen over de streep te rijden. Dan heb je geen last van de LDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
GekkeRipper schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:04:
[...]

Zelfde ervaring hier en zelfde vorige auto. Een Focus met adaptieve cruise control. De cruise control van de Focus was beter in de meeste situaties. Ook qua souplesse. De cruise control van Tesla is alleen geschikt op wegen met duidelijke rijbaan scheiding. Daar werkt het wel gewoon goed hoor. Het is wel even wennen, maar het is uiteindelijk gewoon prima op xilke wegen.

De lane departure warning is een stuk gevoeliger dan in de Focus. Ik kies er in de Tesla voor om eigenlijk altijd met je rechterwielen over de streep te rijden. Dan heb je geen last van de LDW.
Ik zet de TACC overal aan waar ik wil cruisen, en dat werkt vrijwel goed in 95% van de gevallen.
Maar in mijn vorige wagen (Volvo XC40 Recharge) moest ik veel minder ingrijpen, bijna niet. Op één van de wegen die ik vaak rij, zit er een knik in de weg en staan geparkeerde auto's. Dus met de vorige wagen, kon ik perfect met ACC deze knik nemen. Met de Tesla krijg ik een rood signaal omdat hij denkt dat ik tegen die auto's ga rammen. Dus ff er voor zet ik TACC af en weer aan als ik voorbij die knik ben.
Wat ik dan wel beter vind is dat hij in bochten vertraagd, de Volvo bleef gewoon aan de cruisesnelheid en soms was dit toch niet zo best... zeker niet in blinde bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36
RigolleM schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:46:
[...]

Ik zet de TACC overal aan waar ik wil cruisen, en dat werkt vrijwel goed in 95% van de gevallen.
Maar in mijn vorige wagen (Volvo XC40 Recharge) moest ik veel minder ingrijpen, bijna niet. Op één van de wegen die ik vaak rij, zit er een knik in de weg en staan geparkeerde auto's. Dus met de vorige wagen, kon ik perfect met ACC deze knik nemen. Met de Tesla krijg ik een rood signaal omdat hij denkt dat ik tegen die auto's ga rammen. Dus ff er voor zet ik TACC af en weer aan als ik voorbij die knik ben.
Wat ik dan wel beter vind is dat hij in bochten vertraagd, de Volvo bleef gewoon aan de cruisesnelheid en soms was dit toch niet zo best... zeker niet in blinde bochten.
Zelfde ervaring hier. Als ik van werk naar huis ga rij ik over een weg met een oversteekplaats voor fietsers. TACC denkt dat ik de fietsers ga raken en gaat vol in de ankers (terwijl dat natuurlijk niet het geval is). En iets verderop (zelfde weg) is er een oversteekplaats voor auto's. Er rijdt bv een auto voor mij, remt en gaat links of rechtsaf, bij een afstand van 15-20m begint de Tesla al behoorlijk te remmen. Levensgevaarlijk als er een auto vlak achter je rijd. In zulke situaties zet ik ook TACC uit en later weer aan.

Bochtassistentie kan fijn zijn, maar remt toch vaak te abrupt en zorgt dus niet voor een soepele rijbeleving. Ik reed hiervoor een BMW en de bochtassistentie was toch veel beter. Jammer dat je dat niet uit kan zetten in de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
mv_ak schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:19:
[...]

Nieuwe (zomer)banden hebben een profieldiepte tussen de 7 mm en 9,5 mm
Winterbanden hebben normaalgesproken een profieldiepte van 9 millimeter.
Dat was zo. Nieuwe banden hebben tegenwoordig veel minder profiel. Zomer eerder iets van 6,5mm en winter tussen 7 en 8mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:57
fisherman schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:33:
[...]

Dat was zo. Nieuwe banden hebben tegenwoordig veel minder profiel. Zomer eerder iets van 6,5mm en winter tussen 7 en 8mm.
Zomerbanden kwamen hier anders met ruim 7,5mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Felyrion schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:12:

[Afbeelding]

In de EU moeten nieuwe auto's aan regels voor Lane Support Systems voldoen. Die regels houden helaas geen rekening met de fietssuggestiestrook in NL/BE. Om te begrijpen hoe Tesla eea heeft geïmplementeerd kun je in de Owners Manual lezen. Er 2 verschillende systemen die kunnen ingrijpen: Lane Departure Avoidance en Emergency Lane Departure Avoidance.
Lane Departure Avoidance kun je uitzetten (per rit) of instellen dat die alleen het stuur laat trillen ipv stuur correcties uit te voeren. In de Owners Manual wordt ook uitgelegd dat het gedrag anders is als TACC aan staat (dan wordt gecontroleerd of je je handen aan het stuur hebt).
Emergency Lane Departure Avoidance kun je niet uitzetten en zal altijd een stuuringreep uitvoeren. Bv. als je bij een afrit op de vluchtstrook dreigt te komen. Tip: als de belijning op het scherm rood wordt dan is het de Emergency Lane Departure die ingrijpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

hveck75 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:20:
[...]

Merk je verschil in acceleratie tussen de verschillende modellen?
Absoluut, de 2019SR+ is een rakket vergeleken met de highland en de 2023, zeker vanuit de start blokken. Op hogere snelheden is er niet zoveel verschil.

De 2023 en en 2024 zullen ongeveer gelijk zijn, waarbij de gas reactie van de 2023 een stukje snappier is en een leukere rijervaring geeft.

De highland voelt eigenlijk in alles wat gezapiger aan en comfortabeler aan, ik denk meer afgestemd op het grote publiek.

Het is jammer dat de M3H Performance maar 500kg trekgewicht heeft :'(

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 14-09-2025 11:25 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daarvan net een post op het teslaforum gezien, iemand had die onder zijn S gelegd en stiller en zuiniger dan zijn vorige banden, Michelin Pilot sport 4.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdidi schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:21:
[...]

In de EU moeten nieuwe auto's aan regels voor Lane Support Systems voldoen. Die regels houden helaas geen rekening met de fietssuggestiestrook in NL/BE. Om te begrijpen hoe Tesla eea heeft geïmplementeerd kun je in de Owners Manual lezen. Er 2 verschillende systemen die kunnen ingrijpen: Lane Departure Avoidance en Emergency Lane Departure Avoidance.
Lane Departure Avoidance kun je uitzetten (per rit) of instellen dat die alleen het stuur laat trillen ipv stuur correcties uit te voeren. In de Owners Manual wordt ook uitgelegd dat het gedrag anders is als TACC aan staat (dan wordt gecontroleerd of je je handen aan het stuur hebt).
Emergency Lane Departure Avoidance kun je niet uitzetten en zal altijd een stuuringreep uitvoeren. Bv. als je bij een afrit op de vluchtstrook dreigt te komen. Tip: als de belijning op het scherm rood wordt dan is het de Emergency Lane Departure die ingrijpt.
Leuk. Maar dit hoeft niet op 60 wegen zonder belijning. Daar gaat het vaak mis. De regels houden daar dus zeker rekening mee. Zou Tesla gewoon moeten aanpassen of de rijder de optie geven. Als ik hier de wijk uit ga begint hij ook 9/10 keer te jengelen. Dit gedrag heeft dus niks met de regels te maken maar meer met de brakke implementatie van Tesla.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 14-09-2025 12:29 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Maasluip schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:28:
[...]

Daarvan net een post op het teslaforum gezien, iemand had die onder zijn S gelegd en stiller en zuiniger dan zijn vorige banden, Michelin Pilot sport 4.
Heb ze zelf ook op de achterbanden sinds deze maand. Heb wel het idee dat ze ietsje stiller zijn dan de Pirelli die standaard op de Y Performance zit.

Verbruik kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:10:
[...]

Leuk. Maar dit hoeft niet op 60 wegen zonder belijning. Daar gaat het vaak mis. De regels houden daar dus zeker rekening mee. Zou Tesla gewoon moeten aanpassen of de rijder de optie geven. Als ik hier de wijk uit ga begint hij ook 9/10 keer te jengelen. Dit gedrag heeft dus niks met de regels te maken maar meer met de brakke implementatie van Tesla.
Dan rijd je denk ik te hard. LDA gaat pas aan bij 65km/u. Overigens is dat precies het beoogde doel van de fietssuggestiestrook om de snelheid te verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Maasluip schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:28:
[...]

@sweebee
Ik heb deze banden onder mn S. Nu ca 14k mee gereden. Hiervoor Michelin pilot sport 3. Wereld van verschil! Nog nooit het idee gehad te weinig grip te hebben ook niet in de regen. Echt super!

Maar vooral de stilte! O+

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
revolution-nl schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:25:
[...]

Absoluut, de 2019SR+ is een rakket vergeleken met de highland en de 2023, zeker vanuit de start blokken. Op hogere snelheden is er niet zoveel verschil.

De 2023 en en 2024 zullen ongeveer gelijk zijn, waarbij de gas reactie van de 2023 een stukje snappier is en een leukere rijervaring geeft.

De highland voelt eigenlijk in alles wat gezapiger aan en comfortabeler aan, ik denk meer afgestemd op het grote publiek.

Het is jammer dat de M3H Performance maar 500kg trekgewicht heeft :'(
Daarom ben ik voor de M3P highland gegaan. Vond de gewone highland veel te soft ivm mijn M3LR uit 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 18:22
Weet iemand of je een tesla model Y ook kunt laten afleveren met 4-season banden? Of moet ik hem dan met zomerbanden laten uitleveren en dan later de wissel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdidi schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:36:
[...]

Dan rijd je denk ik te hard. LDA gaat pas aan bij 65km/u. Overigens is dat precies het beoogde doel van de fietssuggestiestrook om de snelheid te verlagen
Ik rij daar 30/40. Ook is het een weg zonder fietsstrook. Waar kan ik vinden dat Tesla het pas vanaf 65 doet? Volgens mij klopt dit niet. Ook vaak genoeg in de file dat ik plaats maken voor motoren en dat hij gaat miepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icepick schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:35:
Weet iemand of je een tesla model Y ook kunt laten afleveren met 4-season banden? Of moet ik hem dan met zomerbanden laten uitleveren en dan later de wissel doen?
Kan niet idd. Dat laatste dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
GeeMoney schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:00:
[...]

Zomerbanden kwamen hier anders met ruim 7,5mm.
Dat kan, maar de trend is dat dat dus een uitzondering is. Heeft ook met de energiabels te maken. Een band met iets minder profiel heeft minder wrijving en is dus zuiniger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
fisherman schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:54:
[...]

Dat kan, maar de trend is dat dat dus een uitzondering is. Heeft ook met de energiabels te maken. Een band met iets minder profiel heeft minder wrijving en is dus zuiniger.
Mijn bullshit alarm gaat af bij dit statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:31
Shiro schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:55:
Gisteren mijn Model Y SR Pearl White opgehaald. Ik kreeg de auto 100% opgeladen mee. Inruil van mijn 2020 SR+ Model 3 ging erg soepel, ze liepen een rondje langs de auto en noteerde de kilometerstand. Wel ongeveer 2000 kilomters gemaakt sinds inruilbod, maar niks over gehoord.

Ik heb een proefrit in gemaakt voordat ik het kocht, maar mijn ervaring tot dusver.

De Model Y deint en rijdt wat zweveriger over de weg dan de model 3, die was echt veel strakker geveerd en gek genoeg vond ik dat fijner, of ik moet er nog aan wennen. Ook voel je merkbaar dat de auto wat minder pit heeft dan de model 3, hoewel op papier 5.9s voor Juniper nou ook niet heel veel langzamer is dan 5.6s, maar ik vind het wel merkbaar.

Geen stalk voor schakelen, dat is toch even wennen… vooral als je aan het parkeren bent, ik ga toch automatisch schakelen van P en R D uitproberen de komende dagen of het goed werkt, ook parkeren op de camera en zonder parkeersensor is nog wel even wennen.

Ik ga ook nog mudflaps aanschaffen, ik heb door 1 regenbui gereden en op een witte auto zie je gelijk waar alle vuil van de voorwielen tegenaan komt. Dan is het niet erg dat de auto daar snel vuil wordt, maar over een lange periode zie ik wel dat je er allemaal putjes in je lak gaat krijgen van steentjes die door de voorwielen tegen de zijkant wordt gegooid.

Fijne aan de Juniper
- Je zit lekker hoog
- Veel fijner in en uitzitten omdat je hoger zit
- Automatische kofferbak klep, hoewel je wel goed moet uitkijken bij parkeergarages
- kids zijn zielsgelukkig met een schermpje achter
- veel opbergruimte, moet wel even wat bakjes kopen om goed gebruik te maken van al dat ruimte
- Op de achterbank kan alleen de middelste plat, goed alternatief voor het ontbreken van een skiluik en scheelt me weer een dakkoffer gebruiken.

Nog een vraagje, de piep als je te snel rijdt, dat kan je uitzetten door op de luidspreker bij de snelheidsbord te drukken, maar klopt het dat je dat ELKE keer moet doen als je begint met rijden?
Tip: Kijk eens naar de Commander van Enhance. Daarmee kun je o.a. schakelen via je scrollwheel, wat vele malen handiger en sneller is dan via het scherm. En je kunt de snelheidswaarschuwing permanent uitzetten. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Devian schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:19:
[...]

Mijn bullshit alarm gaat af bij dit statement.
Dat kan als je je er niet in verdiept hebr. Een band met meer profieldiepte heeft nu eenmaal een grotere afrolweerstand. Uiteindelijk scheelt het maar een procent of 2 tot 3.
Je ziet het veel terug bij van die energiezuinige banden.
Maar goed die wil je sowieso niet op een auto als een Tesla hebben natuurlijk.
Bij een wat meer prestatiegerichte band zien je dit fenomeen niet en hebben gewoon een normale profieldiepte.
Maar veel minder krachtige auto's worden vaak af fabriek uitgerust met van die enery savers en die hebben dus doorgaans minder profiel als ze nieuw zijn.
Fabrikanten claimen dat die compound ervan zo slijtvast is dat het net zo lang mee zou moeten gaan als een band met een grotere profieldiepte, maar dat lijkt me marketingpraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:48:
[...]

Ik rij daar 30/40. Ook is het een weg zonder fietsstrook. Waar kan ik vinden dat Tesla het pas vanaf 65 doet? Volgens mij klopt dit niet. Ook vaak genoeg in de file dat ik plaats maken voor motoren en dat hij gaat miepen.
Goed punt! Lane Departure Avoidance werkt pas vanaf 65km/u volgens de Owners Manual, maar Emergency Lane Departure Avoidance vanaf 49km/u. Ik begrijp dat de weg helemaal geen belijning heeft, dus ook geen kantbelijning? Dan kan ik me alleen voorstellen dat het volgende gebeurd (maar dan moet je wel minstens 49km/u rijden):

Emergency Lane Departure Avoidance automatically applies steering to avoid a potential collision in situations where:
- Model 3 is departing the road and the turn signal is off (for example, very close to the edge of the road and a collision may occur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
nerovectra schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:38:
[...]

Klopt, met ons 2e gebakje (Honda Jazz) kan overal de cruise control aan. Je schrikt je dan alleen wezenloos als je merkt dat ie "vergeet" langzamer te gaan rijden bij traag verkeer vóór je.
Moest laatst een flink stuk rijden met de wagen van vrouwlief, en die heeft ook gewoon ‘domme’ cruise control die absoluut niet vanzelf afremt. Maar heel eerlijk, het reed eigenlijk wel fijn omdat ik geen verassingen van de auto hoefde te verwachten. Iets dichterbij komen bij een auto en dan in een gat invoegen om in te halen kon dus gewoon weer, en ik wist niet dat ik dat zo had gemist.

Mijn vorige auto had ook nog zo’n ‘domme’ cruise en toen reed ik echt veel vaker met de cruise aan. Ook bij wat meer drukte. Dat doe ik nu niet meer zo, tenzij het rustig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdidi schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:27:
[...]

Goed punt! Lane Departure Avoidance werkt pas vanaf 65km/u volgens de Owners Manual, maar Emergency Lane Departure Avoidance vanaf 49km/u. Ik begrijp dat de weg helemaal geen belijning heeft, dus ook geen kantbelijning? Dan kan ik me alleen voorstellen dat het volgende gebeurd (maar dan moet je wel minstens 49km/u rijden):

Emergency Lane Departure Avoidance automatically applies steering to avoid a potential collision in situations where:
- Model 3 is departing the road and the turn signal is off (for example, very close to the edge of the road and a collision may occur).
Ja, vraag het me af of het 49 is. Of dat de 30mp/h niet omgezet is naar km/h. Zal het eens in de gaten houden. Probleem is met name op wegen waar Tesla de lijnen gokt. Daar hoeven ze (ook volgens de regels) helemaal niks te doen. Dus zou dat liever ook gewoon zo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Shiro schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:55:
Ik gebruik het in 90% van de gevallen dat automatisch schakelen, achteruit rijden, draaien en remmen en hij staat in P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
xFeverr schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:26:
[...]

Moest laatst een flink stuk rijden met de wagen van vrouwlief, en die heeft ook gewoon ‘domme’ cruise control die absoluut niet vanzelf afremt. Maar heel eerlijk, het reed eigenlijk wel fijn omdat ik geen verassingen van de auto hoefde te verwachten. Iets dichterbij komen bij een auto en dan in een gat invoegen om in te halen kon dus gewoon weer, en ik wist niet dat ik dat zo had gemist.

Mijn vorige auto had ook nog zo’n ‘domme’ cruise en toen reed ik echt veel vaker met de cruise aan. Ook bij wat meer drukte. Dat doe ik nu niet meer zo, tenzij het rustig genoeg is.
Nèh,... op een drukke baan de TACC aan voet van het pedaal, en go with flow van het verkeer... Gisteren ook met mijn vrouw haar ICE gereden, moest weer aan die hendel komen om te schakelen, en die gewone CC, kon ik niet meer aan wennen. Telkens uitschakelen als ik te dicht kwam bij de voorganger.. weer aanzetten,... pft... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Ik heb de Hankook Flexclimate Ion's erop liggen vanaf nieuw. Ik hoorde weinig verschil tussen de 20" Ion's en de af-fabriek 19" Hankook zomerbanden toen ik vanuit Tilburg naar de bandenspecialist reedt, dat is an sich een goed teken. Nu na 22.000 km zijn ze niet helemaal trillingsvrij, niet meer helemaal stil, en al half sleets. Dat zegt natuurlijk vrij weinig over hoe goed ze zijn in verhouding tot de concurrentie, want ik kan niet beoordelen hoe vergelijkbare banden van andere merken eraan toe zouden zijn. Hierbij dus mijn ervaringen waar je eigenlijk niets aan hebt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38

Shiro

Serenity

Vissa66 schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:34:
[...]

Tip: Kijk eens naar de Commander van Enhance. Daarmee kun je o.a. schakelen via je scrollwheel, wat vele malen handiger en sneller is dan via het scherm. En je kunt de snelheidswaarschuwing permanent uitzetten. :)
Daar zit ik wel naar te kijken, of de sexy buttons of de knob. Heb je het zelf ook geïnstalleerd? Ik had begrepen dat je daarmee zelfs een bijna Enhanced Autopilot idee mee kan krijgen? Ik zal al blij zijn in mijn Juniper als ik met 1 keer klikken CC heb en 2 keer klikken Auto Pilot, want bij de juniper is dat kiezen tussen beide.

Los van de prijs, wat mij ook tegenstaat is het installeren van de commander, ik ben bang dat ik een plastic clipje ofzo molt bij het uit elkaar halen van het interieur om de commander te installer.

Moet je die dingen van S3XY ook elke keer eruit halen als je naar Tesla ga? Hoe gaan ze ermee om?

Ook zag ik video van Björn dat er soms wel wat delay zit in die S3XY dingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Shiro op 14-09-2025 17:33 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 02:31
Shiro schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:31:
[...]

Daar zit ik wel naar te kijken, of de sexy buttons of de knob. Heb je het zelf ook geïnstalleerd? Ik had begrepen dat je daarmee zelfs een bijna Enhanced Autopilot idee mee kan krijgen? Ik zal al blij zijn in mijn Juniper als ik met 1 keer klikken CC heb en 2 keer klikken Auto Pilot, want bij de juniper is dat kiezen tussen beide.

Los van de prijs, wat mij ook tegenstaat is het installeren van de commander, ik ben bang dat ik een plastic clipje ofzo molt bij het uit elkaar halen van het interieur om de commander te installer.

Moet je die dingen van S3XY ook elke keer eruit halen als je naar Tesla ga? Hoe gaan ze ermee om?

Ook zag ik video van Björn dat er soms wel wat delay zit in die S3XY dingen?
Ik heb enkel de Commander, is voor mij meer dan genoeg in combinatie met de app van S3XY. Ik zie zelf het nut niet van de Knob en de Buttons. :)

Lekker laten zitten mocht je naar Tesla moeten. Doen ze niks mee. Installatie is ook echt een fluitje van een cent. :)

Ik heb de Commander nu iets meer dan een jaar in de auto zitten, geen enkel probleem mee gehad. Beste aankoop voor de Tesla.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Vissa66 schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:09:
[...]
Ik heb enkel de Commander, is voor mij meer dan genoeg in combinatie met de app van S3XY. Ik zie zelf het nut niet van de Knob en de Buttons. :)
Ik vind de knop juist handig. Stoelverwarming instellen (ook door de passagiers) zonder aan het scherm te zitten (heb een Tesla zonder scherm achterin). Dashboard kastje met een druk op de knop openen, makkelijk toegang tot de ruitenwisser instellingen als die weer eens een eigen leven leiden. Of de batterij handmatig voorverwarmen als ik naar een snellader rijdt zonder navigatie of als de navigatie deze niet kent (op vakantie regelmatig meegemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:21
Vissa66 schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:34:
[...]

Tip: Kijk eens naar de Commander van Enhance. Daarmee kun je o.a. schakelen via je scrollwheel, wat vele malen handiger en sneller is dan via het scherm. ...
Bij manoeuvreren staat wel je stuur gedraaid en weet je niet welk wieltje je welke kant op moet draaien is mijn ervaring 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
jongetje schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:12:
[...]

Ik vind de knop juist handig. Stoelverwarming instellen (ook door de passagiers) zonder aan het scherm te zitten (heb een Tesla zonder scherm achterin). Dashboard kastje met een druk op de knop openen, makkelijk toegang tot de ruitenwisser instellingen als die weer eens een eigen leven leiden. Of de batterij handmatig voorverwarmen als ik naar een snellader rijdt zonder navigatie of als de navigatie deze niet kent (op vakantie regelmatig meegemaakt).
je weet dat je ook je stuurknop in kan stellen met een functie? Ik heb bv dashboard kasje openen door linker scrolknop 2 tellen ingedrukt te houden. Verder heb ik stoelverwarming als snelkoppeling op het start scherm. Maar die staat net als stuurverwarming vaak op auto.

Ik zou dus ook nooit die knob bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Laatst online: 19:21
jongetje schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:12:
[...]

En vergeet niet het activeren van je AP/TACC ipv 2x aan die hendel te trekken of bij de Highland op dat scroll wieltje te moeten klikken.

(Plus het activatie na het van baan wisselen is ook goud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
anti elppa schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:44:
[...]

je weet dat je ook je stuurknop in kan stellen met een functie?
Lijkt me nog onhandiger als de achter en passagier naast me aan mijn stuur gaan zitten om hun stoelverwarming in te stellen.
En de accu voorverwarmen gaat niet via het menu.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 14-09-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:38:
[...]
Probleem is met name op wegen waar Tesla de lijnen gokt. Daar hoeven ze (ook volgens de regels) helemaal niks te doen. Dus zou dat liever ook gewoon zo hebben.
Ik heb nog eens de NCAP test bekeken, maar Lane Departure Avoidance wordt ook op wegen zonder belijning getest. Zie blz 14 voor de Road Edge Tests en de laatste blz voor wat foto's

[ Voor 9% gewijzigd door pdidi op 14-09-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
jongetje schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:20:
[...]

Lijkt me nog onhandiger als de achter en passagier naast me aan mijn stuur gaan zitten om hun stoelverwarming in te stellen.
En de accu voorverwarmen gaat niet via het menu.
stoelverwarming heb ik als snelkoppeling op het scherm. Makkelijker word het niet imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
anti elppa schreef op maandag 15 september 2025 @ 06:39:
[...]

stoelverwarming heb ik als snelkoppeling op het scherm. Makkelijker word het niet imo
Als je elke keer selectief leest en antwoord en 5 snelkoppelingen voor elke te verwarmen plek allemaal op het scherm krijgt zie ik graag daar een voorbeeld van. Voordeel van de knob is in mijn ogen ook dat je niet door alle standen heen moet maar met de knob heen en weer kunt (dus van 1 naar 2 maar ook direct van 2 naar 1 kunt).
Maar je hoeft mij niet te overtuigen dat ik geen knob moet nemen, ik vind het een handige toevoeging op mijn commander. Netzoals het al genoemde verwarmen van de accu (en de temperatuur van de accu kunnen zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:15
jongetje schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:22:
[...]
Voordeel van de knob is in mijn ogen ook dat je niet door alle standen heen moet maar met de knob heen en weer kunt (dus van 1 naar 2 maar ook direct van 2 naar 1 kunt).
Vind je dit nu echt zo'n groot voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 15-09 15:37
xFeverr schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:26:
[...]

Helemaal mee eens... Ben echt heel blij met de auto verder, maar het ontbreken van een domme CC is voor mij echt het grote minpunt. Inderdaad zit ik daardoor nu veel vaker zelf gas te geven dan in vorige auto's.
En dat komt niet alleen door de verrassingen die de auto soms uithaalt, maar ook door de wegen in mijn buurt die de auto niet leuk vind qua belijning waardoor het niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 13:04
Ik heb sinds een paar weken een irritant gerammel zitten aan de rechterkant van de auto. Vanmorgen kwam ik erachter dat het komt uit de bak aan de rechterkant waar de gordel uit komt. Dat plastic gedeelte zit losser. Als ik dat dat vergelijk met de bestuurderskant (zit vast).

Zou ik dit kunnen aanmelden bij Tesla service? Auto is net twee jaar oud namelijk.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:01
JeroenV_ schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:48:
[...]

Helemaal mee eens... Ben echt heel blij met de auto verder, maar het ontbreken van een domme CC is voor mij echt het grote minpunt. Inderdaad zit ik daardoor nu veel vaker zelf gas te geven dan in vorige auto's.
En dat komt niet alleen door de verrassingen die de auto soms uithaalt, maar ook door de wegen in mijn buurt die de auto niet leuk vind qua belijning waardoor het niet te doen is.
Ik ben ook voor team domme cc. Wat vond ik dat een verademing op de Mercedes die ik hiervoor reed. Ik zit nu regelmatig te schelden op de auto omdat die weer iets onverwachts doet.

Ik snap ook niet waarom die z'n snelheid regelmatig aanpast, je kunt in de settings 2 opties kiezen; "huidige snelheid" of "snelheidslimiet". Ik heb ze allebei al geprobeerd en gebruik momenteel "huidige snelheid". In beide gevallen past ie regelmatig de snelheid aan, bij de eerste optie snap ik dat maar bij de 2e niet, het gebeurt vaak als ik bv 120 rijd dat die ineens naar 90 springt met een flinke remactie tot gevolg, op dat wegdeel is geen bord te zien met die snelheid, waar de auto dat dan vandaag haalt? En vervolgens geef ik 'gas' en wil ik de snelheid weer terug zetten op 120, staat die binnen 2 sec weer op 90. Om gek van te worden.

Vaak kan ik dan de snelheid niet eens verhogen, ik kan het wieltje op het stuur dan naar boven draaien wat ik wil maar er gebeurt niets, soms helpt het dan om eerst naar beneden te draaien en dan weer omhoog.

Ik rijd de auto nu bijna 3 maand, op zich een hele fijne auto, maar voor een auto die zo goed zou zijn qua automatisch rijden dat ze de cruise control zelfs autopilot hebben genoemd, valt die vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 00:28
renem schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:33:
het gebeurt vaak als ik bv 120 rijd dat die ineens naar 90 springt met een flinke remactie tot gevolg, op dat wegdeel is geen bord te zien met die snelheid, waar de auto dat dan vandaan haalt?
Vaak vanwege wegen er omheen en een slechte GPS positionering. Maar helemaal eens, dit soort issues komt te vaak voor om echt prettig met TACC te rijden behalve op lange rechte stukken.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
[...]
Ik snap ook niet waarom die z'n snelheid regelmatig aanpast, je kunt in de settings 2 opties kiezen; "huidige snelheid" of "snelheidslimiet". Ik heb ze allebei al geprobeerd en gebruik momenteel "huidige snelheid". In beide gevallen past ie regelmatig de snelheid aan, bij de eerste optie snap ik dat maar bij de 2e niet, het gebeurt vaak als ik bv 120 rijd dat die ineens naar 90 springt met een flinke remactie tot gevolg, op dat wegdeel is geen bord te zien met die snelheid, waar de auto dat dan vandaag haalt? En vervolgens geef ik 'gas' en wil ik de snelheid weer terug zetten op 120, staat die binnen 2 sec weer op 90. Om gek van te worden.
Die instelling is eigenlijk alleen voor het aanzetten van je cruise control. Of hij je huidige snelheid moet volgen of gas mag geven tot de snelheidslimiet. (als je boven de snelheidslimiet zit, dan pakt hij alsnog je huidige snelheid).

Dat zou dus verder geen invloed moeten hebben tijdens het gebruik van de cruise control, en dat is dus wat je zelf ook hebt gemerkt.

Ik merk die verlaging in snelheid vooral op knooppunten op de snelweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik ben ook vooruit aan het kijken omdat mijn banden eind van het jaar vervangen gaan worden.
Heb veel rondgelezen en rondgekeken op bijv youtube. Handige website is bijv; Tyre Reviews.

Ik ga waarschijnlijk voor de Michelin CrossClimate 2.
Voorkeur ging uit naar de CrossClimtate 3, of de CrossClimate 3 sport, maar zijn nog niet verkrijgbaar in mijn maat. ( 235-45 R18) Misschien tegen einde van het jaar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 23:59
Zit er een bug in de laagpowermodus in de laatste softwareversie?

Ik heb laagpowermodus ingeschakeld met 10%, maar nu kan zie ik dat hij (met 96%) in laagpowermodus staat en is Sentry dus ook uitgeschakeld...

Herkenbaar voor iemand? Ik zal straks nog even een reset proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
Er is zowel een schuifje om ‘m aan en uit te zetten ongeacht batterijpercentage als een percentage waaronder het automatisch gaat.

Dat is wat contraintuïtief omdat je denkt dat dat schuifje slaat op het percentage eronder maar het zijn twee losse mogelijkheden om de low power mode aan (laten) te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 15-09 11:18
Rogar schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:22:
Zit er een bug in de laagpowermodus in de laatste softwareversie?

Ik heb laagpowermodus ingeschakeld met 10%, maar nu kan zie ik dat hij (met 96%) in laagpowermodus staat en is Sentry dus ook uitgeschakeld...

Herkenbaar voor iemand? Ik zal straks nog even een reset proberen.
daar liep ik ook tegen aan, heb het maar weer uitgezet, lijkt mij ook een bug

ik zie nu de reactie van @Radiodurans : dat verduidelijkt het maar is inderaad erg contraintuïtief

[ Voor 9% gewijzigd door Svennie op 15-09-2025 10:33 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 23:59
Radiodurans schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:31:
Er is zowel een schuifje om ‘m aan en uit te zetten ongeacht batterijpercentage als een percentage waaronder het automatisch gaat.

Dat is wat contraintuïtief omdat je denkt dat dat schuifje slaat op het percentage eronder maar het zijn twee losse mogelijkheden om de low power mode aan (laten) te zetten.
Svennie schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:31:
[...]

daar liep ik ook tegen aan, heb het maar weer uitgezet, lijkt mij ook een bug

ik zie nu de reactie van @Radiodurans : dat verduidelijkt het maar is inderaad erg contraintuïtief
Thanks mannen! Misschien heb ik niet goed gelezen inderdaad, maar het lijkt dus een rare manier van inschakelen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik ben sinds deze week de eigenaar van een model 3 standaard+ uit 2020. En heb een paar kleine vraagjes:
- Ik zie filmpjes over USB sticks voor recordings. Daar zie ik dat die in een het handschoenenkastje zit. daar zit bij mij echter niets. Waar dan?
- Er zijn strips voor in rand van dak om het "lawaai" te dempen, is dit aan te raden?
- Zijn er ervaringen met pearl white repair stick van ali/amazon? aangezien het een 2de hands is met enkele kleine putjes.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk J
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:32
Heb sinds de laatste update 2025.32.3.1 bij lane assist een sterkere ruk aan het stuur gemerkt, wat best wel even schrikken was. Dit ging altijd gemoedelijker.
Hopelijk wordt dit snel weer aangepast met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

het gebeurt vaak als ik bv 120 rijd dat die ineens naar 90 springt met een flinke remactie tot gevolg, op dat wegdeel is geen bord te zien met die snelheid, waar de auto dat dan vandaag haalt? En vervolgens geef ik 'gas' en wil ik de snelheid weer terug zetten op 120, staat die binnen 2 sec weer op 90. Om gek van te worden.

Vaak kan ik dan de snelheid niet eens verhogen, ik kan het wieltje op het stuur dan naar boven draaien wat ik wil maar er gebeurt niets, soms helpt het dan om eerst naar beneden te draaien en dan weer omhoog.
Als er ineens naar 90km/u wordt gesprongen dan denkt de Tesla ten onrechte dat ie op een 80km weg is waar mogelijk voetgangers kunnen voorkomen. Dan kun je de snelheid niet hoger krijgen dan 90km/u omdat op wegen met mogelijke voetgangers de max ingestelde snelheid +10km/u mag zijn. Dit kan bv. gebeuren bij snelwegen met daarnaast een 80km parallelweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 18:42
remcoXP schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:48:
Ik ben sinds deze week de eigenaar van een model 3 standaard+ uit 2020. En heb een paar kleine vraagjes:
- Ik zie filmpjes over USB sticks voor recordings. Daar zie ik dat die in een het handschoenenkastje zit. daar zit bij mij echter niets. Waar dan?
- Er zijn strips voor in rand van dak om het "lawaai" te dempen, is dit aan te raden?
- Zijn er ervaringen met pearl white repair stick van ali/amazon? aangezien het een 2de hands is met enkele kleine putjes.
Usb zitten in de middenconsole, voorin 2 stuks en beide doen data, Teslacam en muziek of laden.

Met strips geen ervaring, wel met lak stiften van Ali maar die waren troep, is niet parelmoer wit maar echt wit. Wel beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
megabeat schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:31:
[...]
Met strips geen ervaring, wel met lak stiften van Ali maar die waren troep, is niet parelmoer wit maar echt wit. Wel beter dan niets.
Toevallig goede ervaringen met een lokalere Pearl White lakstiftenboer? Ik vraag dit voor een vriend 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

remcoXP schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:48:
123autolakken.nl

hier de lakstift bestellen. De lak op een tesla bestaat uit een 3 tal lagen, en hier krijg je al deze lagen netjes opgestuurd.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
pdidi schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:29:
[...]

Als er ineens naar 90km/u wordt gesprongen dan denkt de Tesla ten onrechte dat ie op een 80km weg is waar mogelijk voetgangers kunnen voorkomen. Dan kun je de snelheid niet hoger krijgen dan 90km/u omdat op wegen met mogelijke voetgangers de max ingestelde snelheid +10km/u mag zijn. Dit kan bv. gebeuren bij snelwegen met daarnaast een 80km parallelweg
Daarom vind ik dat die auto gewoon teveel denkt, kan die beter aan de bestuurder overlaten. Ik weet zeker dat deze manier van rijden een stuk onveiliger is dan wanneer ik zelf de controle heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Derk J schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:23:
Heb sinds de laatste update 2025.32.3.1 bij lane assist een sterkere ruk aan het stuur gemerkt, wat best wel even schrikken was. Dit ging altijd gemoedelijker.
Niet alleen sterker maar ook strenger. De banen bij de ring van Groningen zijn smaller (bewust, iets met psychologie en langzamer rijden) en ik kreeg ineens 2 ingrepen gisterenavond terwijl ik er regelmatig rij en er toe nu toe geen ingrepen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
renem schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:03:
[...]

Daarom vind ik dat die auto gewoon teveel denkt, kan die beter aan de bestuurder overlaten. Ik weet zeker dat deze manier van rijden een stuk onveiliger is dan wanneer ik zelf de controle heb.
Is je GPS locatie op het scherm accuraat? Is bv. de parkeerplaats thuis ook precies de juiste locatie. Anders zou je eens een DAS reset kunnen proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
Ik heb mijn M3P nu ruim een week in bezit. Alles is prima op de bestuursstoel na, die kraakt ter hoogte van het performance logo (schouders) bij elke bocht dat ik neem. Het is makkelijke te reproduceren door links/rechts te wiebelen in de stoel terwijl je met de schouders de zetel raakt.
Maandag een afspraak om dit te laten nakijken. Hopelijk kan het snel opgelost worden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09
Vandaag heeft de achterbumper van mijn Model Y iets te dichtbij naar een grote zwerfkei gekeken tijdens het achteruit rijden. Geen deuken wel dikke mega krassen op de lak en bumper… :(

Iemand enig idee waar ik qua bedrag aan moet denken als ik dit laat herstellen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW9Ha8FaxD6AjOzrsCjKp9hfmj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cS4NlKbobypwS5iDIKsO3VR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciNmmexGyBml9JGzRtMfFIkh870=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OivgJEu1oFxvBAsyEB7I2MbM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-09 17:37
Flatwhite schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:23:
Vandaag heeft de achterbumper van mijn Model Y iets te dichtbij naar een grote zwerfkei gekeken tijdens het achteruit rijden. Geen deuken wel dikke mega krassen op de lak en bumper… :(

[Afbeelding][Afbeelding]
Weer typische voorbeeld van missende parkeersensoren die hadden hem wellicht wel "gezien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou verwachten minder dan €1200. Dat was ik kwijt voor uitdeuken + spuiten (vernevelen) van een Red Multi-Coat halverwege 2024.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Alexander1984 schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:37:
[...]

Weer typische voorbeeld van missende parkeersensoren die hadden hem wellicht wel "gezien".
yep, dat hele vision is 1 groot drama. Bij mij is het ook gewoon wachten op schade. Ik rijd highland en pre highland door elkaar.....recept voor ellende. Die oude M3 laat gewoon cm'ers zien op het scherm. Die nieuwe.....1 grote ellendige blob waar je niets mee kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:48:
[...]

yep, dat hele vision is 1 groot drama. Bij mij is het ook gewoon wachten op schade. Ik rijd highland en pre highland door elkaar.....recept voor ellende. Die oude M3 laat gewoon cm'ers zien op het scherm. Die nieuwe.....1 grote ellendige blob waar je niets mee kan
Heb jij nooit geleerd om gewoon ouderwets op je spiegels te vertrouwen?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

Model 3 stalk terug en camera in de bumper. De MY AWD LR de nieuwe accupakket.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
pdidi schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:33:
[...]

Is je GPS locatie op het scherm accuraat? Is bv. de parkeerplaats thuis ook precies de juiste locatie. Anders zou je eens een DAS reset kunnen proberen
Zojuist even bekeken maar dit is zeer accuraat, daar ligt het dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:33
Damian schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:43:
[...]

123autolakken.nl

hier de lakstift bestellen. De lak op een tesla bestaat uit een 3 tal lagen, en hier krijg je al deze lagen netjes opgestuurd.
Ik dacht eerst dat het een onderdeel was van 123inkt haha, slimme domeinnaam.

Overigens zie ik geen ‘pearl white’ bij hen(?). Zowel niet bij lakstiften als niet bij lakpennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

daemonix schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:02:
[...]

Het is wel gewoon jammer dat zo'n moderne auto voelt als achteruitgang op sommige (onnodige?) onderdelen.
Luxeproblemen? Sure, maar toch... :P

Verder super auto hoor, ik zou niet terug willen, maar het had gewoon nog beter kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Oekol schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:07:
[X]

Model 3 stalk terug en camera in de bumper. De MY AWD LR de nieuwe accupakket.
Is de bumper camera uberhaupt in gebruik eigenlijk bij de nieuwe Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
shinken82 schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:31:
[...]

Is de bumper camera uberhaupt in gebruik eigenlijk bij de nieuwe Y?
Ja? In de MY RWD LR waar ik in heb proefgereden in ieder geval wel.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Oekol schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:34:
[...]

Ja? In de MY RWD LR waar ik in heb proefgereden in ieder geval wel.
Voor sentry mode? En ik neem aan dat de bumper camera ook te zien is via de camera app in de auto?
Het enige wat ik weet is dat het (nog) niet in gebruik is voor FSD.

Vraag me af of ze alle vooraad modellen ook gaan retrofitten met de bumper cam en stalk.

[ Voor 21% gewijzigd door shinken82 op 15-09-2025 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
shinken82 schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:37:
[...]

Voor sentry mode? En ik neem aan dat de bumper camera ook te zien is via de camera app in de auto?
Het enige wat ik weet is dat het (nog) niet in gebruik is voor FSD.

Vraag me af of ze alle vooraad modellen ook gaan retrofitten met de bumper cam en stalk.
Nee, niet in gebruik voor beide gevallen. Het is voorlopig enkel nog als hulp bij het manueel parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Laatst online: 06:27
Oekol schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:00:
[...]

Je krijgt de ad hoc prijs te zien in de auto:

[X]
Nou écht….. super scherp geprijsd…!!
Sowieso zijn de Tesla laadtarieven ineens met 30-40% verhoogd…!!!
Maar dit is helemaal de Top!
Snap dat de compensatie van 3K ergens vandaan moet komen, maar dit vind ik schandalig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
Mickvanderveen schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:30:
[...]

Snap dat de compensatie van 3K ergens vandaan moet komen, maar dit vind ik schandalig!!
Volgens mij zie ik hier bij de suc nog steeds tussen de 28 en 31 cent? Dat ze niets kunnen doen aan de tarieven van derden lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Zijn die prijzen niet gewoon de 'standaard' prijzen voor bezoekers/niet abonnementshouders van dat type palen? Kan Tesla ook niet zoveel aan doen, die berekenen vast gewoon die basisprijs door. Pas in een paar landen geweest waar het SC netwerk niet zo breed bemeten was en backup-abbo van Ionity ook geen soelaas bood (Baltische staten). Dan moet je wel echt even goed onderzoek doen tot zelfs rare apps installeren om het aan de praat te krijgen, vaak ook tegen de hoofdprijs. Maar op zo'n moment ben je blij dat je uberhaupt kan laden. Als het standaard tesla pasje het in zo'n geval ook zou doen zou dat al helpen.

Het is toch puur in de uitzonderingsgevallen alleen dit. 99% van de gevallen kun je gewoon lekker bij de reguliere SC terecht voor een normale prijs.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
[...]

Wat bedoel je?
Bij mij in de buurt zijn Tesla SCers nog steeds 31 cent per kWH

Bedoel je niet de snellaadprijzen van concurrenten zoals Shell , Fastned etc?
Dat zou in mijn beleving totaal los staat van 3k compensatie e.d.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
Voor 08:00 zelfs 26 cent

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14

[Afbeelding][Afbeelding]
Is het kunststof nog intact? Misschien kan je het wegpolijsten? Spuiten zal een paar honderd euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

Zeker. Maar je ziet lang niet alles erin, daarom sensoren. Werkt perfect. Maar soms weet tesla iets wat perfect is om zeep te helpen. Oa tesla vision, radar aan de voorkant weg, stalks, ruitenwisser sensor.

Maar gelukkig lijken ze nu, wellicht door tegenvallende verkopen op sommige zaken terug te komen, ipv stront eigenwijs door te modderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
[...]

In de spiegels zie je een steen achter je niet goed. En in de achtercamera zie je bijna alles wat achter je zit. Maar je moet er natuurlijk wel in kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
[...]

Ik heb kennelijk iets gemist. Ik zie laadtarieven bij Tesla zelf tussen de €0,26 en €0,39. Als je via een derde partij bij Tesla laadt, betaal je inderdaad een stuk méér voor hetzelfde. En het lijkt me ook logisch dat een laadpaal van een derde partij via Tesla niet goedkoper is dan rechtstreeks bij die derde partij. Waar heb jij die premium van 30-40% moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Blablabla. Wat veel uitroeptekens....
Het is niet waar wat je zegt, de tarieven zijn nog steeds in de buurt zoals in de foto hieronder. Van de 3rd parties zijn het gewoon de prijzen zonder korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U70nCJ0ZJLTgxp0DubUFQHvrEqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fnSj77QcGrIqnBRqttDsylWK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Laatst online: 06:27
nerovectra schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:43:
[...]

Ik heb kennelijk iets gemist. Ik zie laadtarieven bij Tesla zelf tussen de €0,26 en €0,39. Als je via een derde partij bij Tesla laadt, betaal je inderdaad een stuk méér voor hetzelfde. En het lijkt me ook logisch dat een laadpaal van een derde partij via Tesla niet goedkoper is dan rechtstreeks bij die derde partij. Waar heb jij die premium van 30-40% moeten betalen?
Jullie hebben gelijk. Ik keek naar m’n “andere auto” in de app die geen abo meer heeft…
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: