dChained schreef op zondag 28 december 2025 @ 08:55:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reactie.
- Wat is het grootste verschil?
- Doe je het alleen voor de luxe afwerking of ook het rijgenot door het betere onderstel?
- Is de verbetering in software en camera’s etc. merkbaar?
- Wat waren jullie overwegingen om te switchen? Er is namelijk een groot prijsverschil nu met de 2de hands markt.
Ik heb in een voorloper oud model gereden. Niet zelf voor gekozen dus.
Mijn eerste indrukken na 1000 km in de Juniper:
Afwerking is inderdaad luxer, dat is geen dealbreaker maar wel fijn. Vooral de ledstrip is fijner dan ik vooraf dacht.
Gelamineerd glas: ik had een groter verschil verwacht, maakt niet veel uit.
Onderstel: is heel veel comfortabeler. Geen gebonk meer over kleine oneffenheden of verkeersdrempels.
Stoel ventilatie heb ik nog niet gebruikt.
Electrisch verstelbare achterbank en scherm achterin is nice to have, maar niet meer dan dat. Achterbank verwarming wordt wel gewaardeerd door de familie.
De hendel voor P/R/D mis ik wel. Vooral bij inparkeren zit ik steeds in de lucht naar niks te hengelen.
De richting aanwijzer hendel heeft ook geen echte klik meer, dat was ook even wennen.
Camera's zijn beter van kwaliteit. Front camera is ook heel fijn.
Instelbare regeneratie leuk om te hebben, maar in de standaard stand zijn ze ongeveer gelijk.
Standaard audio is redelijk vergelijkbaar.
Sofrware is verder niet wezenlijk anders, behalve.....:
De auto-pilot. Dat is echt vervelend. Bij het wisselen van rijstrook springt de oude terug op een TACC, bij de nieuwe gaat hij uit. Hierdoor is de AP in wat drukker verkeer heel vervelend om te gebruiken. Dus daarom gebruik ik nu vooral de TACC.
Verder is de buitenkant veel moderner/mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
En ik heb die nieuwe accu nu, dus veel meer range. Met de kerst bij -4 op de snelweg was dat wel lekker.