Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Shenk86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:05:
Zo, na hulp van Tesla Service ben ik nu van de filemeldingen af op de radio (en het automatisch wisselen naar Radio1 daarvoor wanneer je radio luistert). Schijnt dat alle Juniper Y’s oa dit issue hebben wat niet zelf uit te zetten is.
Oftewel TMC staat standaard aan... Komt vast een knopje voor om het uit te zetten.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 20:53
Shenk86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:05:
Zo, na hulp van Tesla Service ben ik nu van de filemeldingen af op de radio (en het automatisch wisselen naar Radio1 daarvoor wanneer je radio luistert). Schijnt dat alle Juniper Y’s oa dit issue hebben wat niet zelf uit te zetten is.
Geen last van hier (BE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:27
pdidi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Toevallig battery save mode aan? Dan werkt wegloopvergrendeling vlgs mij niet
battery save mode ken ik niet. Even zoeken waar dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:24
Caayn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:37:
[...]
Dat snap ik maar ik doelde meer op de globale indeling. Repeaters boven, rearview onder ipv andersom (zonder labels) wat het nu is op oudere modellen.
Op zich maakt het niet uit waar het beeld zich bevindt. Het is vooral vervelend dat het na jarenlang opeens veranderd is van locatie.
Heel je automatisme is overhoop gegooid hiermee. Maar we zijn intussen een paar dagen verder en ik merk beterschap bij mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
warsame schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:36:
[...]

Op je mobiel. Als de app op de achtergrond wordt gekilled bedoelt hij volgens mij.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:05
daemonix schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:11:
[...]

Oftewel TMC staat standaard aan... Komt vast een knopje voor om het uit te zetten.
Yep, dat staat idd standaard aan. Maar het knopje dat er was om het uit te schakelen heeft men uit de UI gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 11:35
Ik lees dus dat de 9 speakers/luidsprekers niet geweldig zijn van de Juniper RWD. Weet iemand of er ook een aftermarket audio systeem te installeren valt in Nederland voor de Juniper die in de buurt komt van het premium sound/geluid zoals bij de Juniper AWD?

[ Voor 3% gewijzigd door lauw8 op 12-05-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:15
lauw8 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:18:
Ik lees dus dat de 9 speakers/luidsprekers niet geweldig zijn van de Juniper RWD. Weet iemand of er ook een aftermarket audio systeem te installeren valt in Nederland voor de Juniper die in de buurt komt van het premium sound/geluid zoals bij de Juniper AWD?
Ga anders eerst zelf eens luisteren. Misschien valt het wel mee?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
warsame schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:36:
[...]

Voor iPhone hier
Voor Samsung Galaxy hier
Beide zorgen er voor dat achtergrond processen minder/niet meer worden uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:16
Met een iPhone maakt dat volgens mij niet uit. Draai vaak low power mode, maar dat heeft geen invloed op de communicatie met de auto. Telefoon sleutel werkt prima hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:30
Het valt me plots op dat sinds ik op 2025.13.3.1 zit dat summon en smart summon VEEL beter werkt.
Ben ik de enige?

Zo moest ik vroeger NAAST de auto staan, stond ik te ver ( zelfs maar 2m) dan zei de app dat ik niet binnen de 6m sta.
Het lijkt me dat dit nu op GPS gebaseerd is? Waardoor het gewoon werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:29
Het valt mij op dat sinds een van de laatste updates de ruitenwissers weer behoorlijk een eigen mening hebben. Echt heel irritant nu er weer wat meer insecten etc in de lucht zitten die dan nog even extra uitgesmeerd worden over het raam Hebben jullie hier ook last van? (MY HW3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
netdata schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:49:
Het valt me plots op dat sinds ik op 2025.13.3.1 zit dat summon en smart summon VEEL beter werkt.
Ben ik de enige?

Zo moest ik vroeger NAAST de auto staan, stond ik te ver ( zelfs maar 2m) dan zei de app dat ik niet binnen de 6m sta.
Bij mijn weten ondersteunt consumenten electronica met GPS geen naukeurigheid van een meter, maar meer meters. Dus, smart summon zou moeten werken via Bluetooth, zou je aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:32:
[...]

Ik heb dat met switchen tussen podcast en gewoon radio/DAB.
Als ik podcast luister moet het volume omhoog, en ga ik dan switchen naar radio, dan is het echt heel luid.
Hmm goede nieuws is dat ik niet de enige ben, slechte nieuws is dat het heel vervelend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:31
Ik had op Spotify ook dat podcasts vaak heel zacht waren, waardoor je het geluid harder zet en muziek daarna heel luid is. Ik had dat echter zowel in de tesla als met een hoofdtelefoon. Bij mij lag het dus aan Spotify en was het vrijwel opgelost door 'Volume-normalisatie' in de instellingen van Spotify uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:18

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Bij mijn weten ondersteunt consumenten electronica met GPS geen naukeurigheid van een meter, maar meer meters. Dus, smart summon zou moeten werken via Bluetooth, zou je aannemen.
Mijn auto stond afgelopen weekend geparkeerd op een parkeerplaats en de locatie in de app was helemaal precies exact in het vak waar de auto stond.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24
Heeft iemand nog een snelle manier voor het loskoppelen van de stekker van de thuislader? Ik pak nu telkens de app erbij of moet de auto in. Is er een manier om net zo gemakkelijk te maken als bijvoorbeeld de duimknop op een supercharger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:10
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
Heeft iemand nog een snelle manier voor het loskoppelen van de stekker van de thuislader? Ik pak nu telkens de app erbij of moet de auto in. Is er een manier om net zo gemakkelijk te maken als bijvoorbeeld de duimknop op een supercharger?
Ik heb een Commander van Enhauto gekocht. Dan houd ik de deurhendel van het linker achterportier drie seconden open en dan ontgrendelt de laadpoort. Zie daarvoor ook het assesoiretopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Je kan je laadkabel modificeren en er zo'n knopje op zetten. Er zijn zelfs kant-en-klare kabels te koop met knopje. Of deze goedkope Chinese oplossing: https://nl.aliexpress.com/item/1005008365971997.html

Geen ervaring mee trouwens. Ik heb ook een s3xy commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 14:58
DnnSke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:42:
Bij mij lag het dus aan Spotify en was het vrijwel opgelost door 'Volume-normalisatie' in de instellingen van Spotify uit te zetten.
Brr… die optie is sinds de loudness war echt noodzakelijk geworden. Ik kan niet meer naar muziek luisteren zónder.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:34:
[...]

GPS zit inderdaad rond de 2-4 meter, maar Galileo zit wel degelijk op 1 meter. Veel apparaten ondersteunen tegenwoordig GPS, Galileo, Glonass en Beidou, zelfs tegelijkertijd.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
basto11 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:47:
[...]

Ik heb een Commander van Enhauto gekocht. Dan houd ik de deurhendel van het linker achterportier drie seconden open en dan ontgrendelt de laadpoort. Zie daarvoor ook het assesoiretopic :)
Ok, dank voor de tip, misschien wel een leuke upgrade, maar voor alleen de laadpoortontgrendeling is €189 best heftig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:35
stefxx schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Je kan je laadkabel modificeren en er zo'n knopje op zetten. Er zijn zelfs kant-en-klare kabels te koop met knopje. Of deze goedkope Chinese oplossing: https://nl.aliexpress.com/item/1005008365971997.html

Dit knopje zal alleen je laadpoort openen, maar niet de kabel ontgrendelen. Daar heb je namelijk een sluiting tussen pinnen in de connector voor nodig, om een seintje te geven aan de auto dat de kabel los mag.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gmorx
  • Laatst online: 11:35
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:55:
[...]

Ok, dank voor de tip, misschien wel een leuke upgrade, maar voor alleen de laadpoortontgrendeling is €189 best heftig :)
Ik heb een ikea somrig knop bij de voordeur hangen en via homeassistent en tessie gekoppeld.

Een automation ingesteld, als ik op de somrig knop druk wordt:
Auto unlocked
Het laden gestopt.
Kabel ontkoppeld.
Climate control aan.

Bij het de deur uitgaan druk ik erop en hoef ik de kabel alleen nog maar terug te hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gmorx op 13-05-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
Ik heb ook gelezen over mensen die de kabel van een tesla noodlader of een wall connector halen en die aan hun laadpaal bevestigen. Maar dan moet je qua elektra wel weten waar je mee bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
_eLMo_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:54:
[...]

GPS zit inderdaad rond de 2-4 meter, maar Galileo zit wel degelijk op 1 meter. Veel apparaten ondersteunen tegenwoordig GPS, Galileo, Glonass en Beidou, zelfs tegelijkertijd.
Niet om bijdehand te doen, maar veel is niet alle, er is dus goed kans dat de auto en/of telefoon het niet ondersteunt. Want, om goede afstandsbepaling te kunnen doen, moet de benodigde preciezie aan beide kanten aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
Maasluip schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Mijn auto stond afgelopen weekend geparkeerd op een parkeerplaats en de locatie in de app was helemaal precies exact in het vak waar de auto stond.
DAt kan natuurlijk prima, er is alleen geen garantie dat het atlijd zo precies is. De precizie zit _tussen_ de 2 en 4 meter. Een ander voorbeeld is dat de auto soms half naast de weg lijkt te rijden, als je op de navigatie kijkt, terwijl dit over het algmeen wel goed weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
[...]

@arjandijk162 Een andere manier om dit op te lossen, maar daar moet wel iets van home automation voor hebben draaien, is dmv home assitant een automatisering configureren die de laadpoort ontgrendeld zodra hij detecteerd dat de auto ontgrendeld wordt.
Ik heb geen idee of de detectie snel genoeg is om dit bruikbaar te laten zijn, maar je zou op die manier soortgelijke functionaliteit kunnen bereiken.

@basto11 als je de stekker er niet uithaalt, omdat je bijvoorbeeld even iets uit de auto wil pakken, wordt deze dan ook weer vergrendeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Gmorx schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:12:
[...]

Ik heb een ikea somrig knop bij de voordeur hangen en via homeassistent en tessie gekoppeld.

Een automation ingesteld, als ik op de somrig knop druk wordt:
Auto unlocked
Het laden gestopt.
Kabel ontkoppeld.
Climate control aan.

Bij het de deur uitgaan druk ik erop en hoef ik de kabel alleen nog maar terug te hangen.
Dit spreekt me inderdaad aan, ga ik bekijken
stefxx schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Dit is ook een interessante optie

[ Voor 29% gewijzigd door arjandijk162 op 13-05-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
ASS werkt bij mij nog steeds niet 'optimaal', ook niet met de laatste software update (14.3.1).

Ik heb een MYJ AWD met de FSD optie en je moet ongeveer naast de auto staan om ASS te laten werken. Sta je te dichtbij dan krijg je de melding 'voetganger gedetecteerd'. Sta je te ver weg (als in > 2 meter) dan werkt het niet. En als je op de juiste afstand staat krijg ik ook nog vaak de melding dat het niet werkt omdat we op de openbare weg staan ...

In een filmpje op Youtube zei iemand het treffend 'My car has ASS, but ASS does not work as expected'.
Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:35
basto11 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:16:
Ik heb ook gelezen over mensen die de kabel van een tesla noodlader of een wall connector halen en die aan hun laadpaal bevestigen. Maar dan moet je qua elektra wel weten waar je mee bezig bent
Er zijn ook losse laadkabels te koop met zo'n knopje. Gebruik zelf deze al jaren van https://www.evchargeking.com/nl/tesla-laadkabels.

Ik heb zelf geen vaste kabel, en neem deze kabel dus ook overal mee naartoe. Kan altijd super makkelijk de kabel ontgrendelen van de auto door even de knop in te drukken.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Niet om bijdehand te doen, maar veel is niet alle, er is dus goed kans dat de auto en/of telefoon het niet ondersteunt. Want, om goede afstandsbepaling te kunnen doen, moet de benodigde preciezie aan beide kanten aanwezig zijn.
Helemaal eens, daarom zei ik ook veel apparaten. Het hangt van je Tesla af. Alle auto's met een typegoedkeuring van na 2018 moeten eCall ondersteunen vanuit EU verordeningen, en daar is Galileo verplicht. Mijn verwachting is dat dus alle auto's met eCall (in ieder geval Model 3 en Y) dus Galileo ondersteunen.

Zover ik weet levert Tesla al sinds HW 2.0 een u-blox module mee die alle standaarden ondersteund.

Voor smart summon lijkt me dat ze ook gewoon een andere vorm gebruiken om afstand te meten, daarbij zal 2x een afwijking van 1 meter alsnog veel te grof zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door _eLMo_ op 13-05-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
_eLMo_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Helemaal eens, daarom zei ik ook veel apparaten. Het hangt van je Tesla af. Alle auto's met een typegoedkeuring van na 2018 moeten eCall ondersteunen vanuit EU verordeningen, en daar is Galileo verplicht. Mijn verwachting is dat dus alle auto's met eCall (in ieder geval Model 3 en Y) dus Galileo ondersteunen.

Zover ik weet levert Tesla al sinds HW 2.0 een u-blox module mee die alle standaarden ondersteund.
In het licht van wat je hier schrijft vind ik het dan interessant om te weten waar het door komt dat de pijl van de auto soms echt dik naast de weg geprojecteerd wordt op het scherm :P Je zou verwacht dat dit niet echt meer iets van anno-nu is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:54:
[...]

In het licht van wat je hier schrijft vind ik het dan interessant om te weten waar het door komt dat de pijl van de auto soms echt dik naast de weg geprojecteerd wordt op het scherm :P Je zou verwacht dat dit niet echt meer iets van anno-nu is :*)
Zover ik weet is dat een combinatie van niet kloppend kaartmateriaal, te weinig sattelieten in bereik en/of een opgebouwde echo van satellietsignalen. Van de hoed en de rand weet ik echter niet.

Ik heb dit op de Tesla nog nooit gezien, maar wel eens op m'n telefoon, met name als ik daarvoor bijvoorbeeld tussen hoge flatgebouwen heb gestaan, of ondergronds ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:29:
[...]

Dit spreekt me inderdaad aan, ga ik bekijken
[...]
Dit is ook een interessante optie
Als je een iPhone hebt: met de standaard widgets/shortcuts kun je via Opdrachten eea automatiseren (oa het ontgrendelen van de laadpoort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:29:
[...]

@basto11 als je de stekker er niet uithaalt, omdat je bijvoorbeeld even iets uit de auto wil pakken, wordt deze dan ook weer vergrendeld?
Na 1 minuut wordt de laadpoort weer vergrendeld. Dit was voor mij ook de reden waarom het niet goed lukte om een automatisering te maken die bv vanaf 8 uur 's ochtends de laadpoort ontgrendeld houdt. Er is voor zover ik weet nl. geen 2 weg verkeer mogelijk om bv te vragen/controleren of er een laadkabel in de laadpoort zit

[ Voor 31% gewijzigd door pdidi op 13-05-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
pdidi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Als je een iPhone hebt: met de standaard widgets kun je via Opdrachten eea automatiseren (oa het ontgrendelen van de laadpoort)
oh, die ga ik even uitzoeken. Ik heb er bijvoorbeeld wel een om m'n frunk te openen om de kabel erin te stoppen.
Zo leer je iedere dag weer wat bij, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:29:
[...]

Vergrendelen gebeurt idd wanneer de auto terug sluit. Maar grote kans dat het laden niet meer herstart, omdat je de ontgrendel opdracht hebt gegeven, wat het laden stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:32:
[...]

oh, die ga ik even uitzoeken. Ik heb er bijvoorbeeld wel een om m'n frunk te openen om de kabel erin te stoppen.
Zo leer je iedere dag weer wat bij, thanks :)
Hier een mooi overzicht van NotATeslaApp wat er allemaal geautomatiseerd kan worden met iPhone Shortcuts. De shortcut "Open Charge Port" opent niet alleen het klepje, maar ontgrendeld ook de laadpoort als er al een kabel is aangesloten. Helaas dus maar voor 1 minuut

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 13-05-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
this schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:44:
[...]

Vergrendelen gebeurt idd wanneer de auto terug sluit. Maar grote kans dat het laden niet meer herstart, omdat je de ontgrendel opdracht hebt gegeven, wat het laden stopt.
Bij sommige laadpalen kun je idd instellen om het laden te hervatten (zoals bij de Shell Recharge Advanced thuis laadpaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
this schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:44:
[...]

ja, dus daar zou je dan ook een trigger op moeten instellen die het laden weer start.
Ik heb in ieder geval weer wat inspiratie voor een automatisering in Homeassitant opgedaan, in ieder geval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:32:
Het valt mij op dat sinds een van de laatste updates de ruitenwissers weer behoorlijk een eigen mening hebben. Echt heel irritant nu er weer wat meer insecten etc in de lucht zitten die dan nog even extra uitgesmeerd worden over het raam Hebben jullie hier ook last van? (MY HW3)
Denk dat het eerder te maken heeft hoe vies de ramen zijn. Had de auto gewassen en drie dagen later zat er weer Sahara zand op. Daardoor lijkt het voor die camera's alsof er wat voor zit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:53
Yes, hier ook last van. En vooral vervelend dat als je die uitzet, die telkens terug op automatisch springen van zodra je autopilot aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42
[...]

Voor de juniper?

Zit op de mijne te wachten maar geen enkele info over wanneer die nou geleverd gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
Nee ik heb de vorige versie. Geen idee of die ook op de Juniper werkt, waarschijnlijk kun je dat wel vinden in het assessoiretopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
basto11 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:06:
Nee ik heb de vorige versie. Geen idee of die ook op de Juniper werkt, waarschijnlijk kun je dat wel vinden in het assessoiretopic.
Nee, is een aparte versie voor die je kunt bestellen op de website. Ze zouden begin mei ze gaan uitleveren maar nog altijd geen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
pdidi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Bij sommige laadpalen kun je idd instellen om het laden te hervatten (zoals bij de Shell Recharge Advanced thuis laadpaal)
Deze laadpaal heb ik ook, maar dit wist ik niet. Kan je dit via de app/web portal instellen?
Ik vind het nog steeds jammer dat deze paal niet te bedienen is via Home assistant of iets degelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:58
Majesteit schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:09:
[...]

Nee, is een aparte versie voor die je kunt bestellen op de website. Ze zouden begin mei ze gaan uitleveren maar nog altijd geen bericht.
Ik heb hem al wel ontvangen voor de juniper. Toen ik de bestelling had ik ook moeite met achterhalen wanneer die verzonden werdt. Uit mijn hoofd kun je dat ergens terug zien bij je bestelling op de website onder je account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:55:
[...]

Ik kocht hem voor de continuous AP. Maar er bleek heel veel meer op te zitten, een soort Zwitsers zakmes.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:15
Totaal geen last van (MY HW3)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Fishbeast schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:13:
[...]

Deze laadpaal heb ik ook, maar dit wist ik niet. Kan je dit via de app/web portal instellen?
Ik vind het nog steeds jammer dat deze paal niet te bedienen is via Home assistant of iets degelijks.
Door de Sessiemodus starten op AutoCharge te zetten. Let wel, iedereen met toegang tot je laadpaal kan dan op jouw kosten laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:05
Tesla Wall Connector als thuislader gebruiken, die heeft dezelfde functionaliteit als de SuperChargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Shenk86 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Tesla Wall Connector als thuislader gebruiken, die heeft dezelfde functionaliteit als de SuperChargers.
Dank voor het meedenken, ik ga de Aliexpress knop van 5 euro bestellen en evt een homeautomation functie toevoegen, €535 voor een loskoppelknopje is me wat te veel
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Geen last van (MY HW3). Wel heb ik een half jaar geleden de voorruit voor het eerst eens flink onder handen genomen, wassen, cleaner, poetsen, etc. Daarna was het bal, de ene onnodige wis na de andere.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:59:
[...]

Dank voor het meedenken, ik ga de Aliexpress knop van 5 euro bestellen en evt een homeautomation functie toevoegen, €535 voor een loskoppelknopje is me wat te veel
Dat knopje is enkel goed om de poort open te maken, niet om de kabel te lossen als je gedaan hebt met laden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tommie12 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Dat knopje is enkel goed om de poort open te maken, niet om de kabel te lossen als je gedaan hebt met laden.
Ook niet als er een phone key aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:18:
[...]

Ook niet als er een phone key aanwezig is?
Nope....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
pdidi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:16:
[...]

Door de Sessiemodus starten op AutoCharge te zetten. Let wel, iedereen met toegang tot je laadpaal kan dan op jouw kosten laden.
ah, ja natuurlijk. Als de paal zelf mag besluiten wanneer 'ie mag laden, gaat hij vanzelf verder natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
micmulder schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Ik heb hem al wel ontvangen voor de juniper. Toen ik de bestelling had ik ook moeite met achterhalen wanneer die verzonden werdt. Uit mijn hoofd kun je dat ergens terug zien bij je bestelling op de website onder je account.
Blijkbaar is mijn payment gefailed aan hun kant. Is bij mij toch echt afgeschreven via Paypal .. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
_eLMo_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Zover ik weet is dat een combinatie van niet kloppend kaartmateriaal, te weinig sattelieten in bereik en/of een opgebouwde echo van satellietsignalen. Van de hoed en de rand weet ik echter niet.

Ik heb dit op de Tesla nog nooit gezien, maar wel eens op m'n telefoon, met name als ik daarvoor bijvoorbeeld tussen hoge flatgebouwen heb gestaan, of ondergronds ben geweest.
Ik heb in Zweden op 2 verschillende snelwegen dit ook gehad. Ging eerst aan mezelf twijfelen, maar het werd op een gegeven moment ook vanzelf wel weer goed.
Zal idd een combi zijn van oude kaarten en verplaatste wegen, hier duidelijk te zien
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j92Dw4Vq/20250503-153345.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:59:
[...]

Is het zo lastig om ff naar je home screen te swipen en dan op het knopje in de Tesla widget te klikken dan?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:25:
[...]

Is het zo lastig om ff naar je home screen te swipen en dan op het knopje in de Tesla widget te klikken dan?
Is er een knopje in de Android Widget die de laadpoort ontgrendeld? Ik dacht altijd dat die alleen het klepje opende. Weer wat geleerd
Edit: het ontgrendelen lijkt toch niet te werken (MY24) met de Android Widget

[ Voor 19% gewijzigd door pdidi op 14-05-2025 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdidi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:33:
[...]

Is er een knopje in de Android Widget die de laadpoort ontgrendeld? Ik dacht altijd dat die alleen het klepje opende. Weer wat geleerd
Dat knopje zal de kabel ook unlocken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
https://x.com/KRoelandschap/status/1922274543281807539

Nice er zit beweging in! Wat denken jullie FSD Supervised dit jaar in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:34
Weet iemand of een stuur van een model 3 / Y met stuurverwarming ook fysiek op een model uit 2019 zonder stuurverwarming past? Dat de stuurverwarming zelf niet werkt is geen probleem, maar past het stuur en airbag wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:58
benjamin94 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:18:
https://x.com/KRoelandschap/status/1922274543281807539

Nice er zit beweging in! Wat denken jullie FSD Supervised dit jaar in NL?
Beweging ja, maar dit is eigenlijk oud nieuws in nieuwe zakken. Hij baseert dit op een andere X account wat al een paar weken geleden deze info over de UNECE had gedeeld. Volgens mij is het nog niet zo zeker dat een UNECE approval (van snelweg only, gaat Tesla dat verschil in de stack bouwen?) ook direct door landen approved kan worden.

Volgens mij is er losstaand nog een RDW / "NL only strategie" (wat dan vervolgens in de EU uitgerold kan worden - UNECE gaat ook over Korea, Japan en meer) op hetzelfde moment gaande. Waar in mei meer bekend over zou worden. Dat is dus nu. Ik hoop dat daar snel meer bekend over wordt. De details over wat men precies test en wat dan bijbehorende tijdlijnen zijn, zijn compleet onduidelijk. Maar die zijn juist interessant.

Die video van supervised FSD in Amsterdam is boeiend, waar in het proces zit dat, dat wil ik weten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 13-05-2025 21:31 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37
Ben ik de enige?

Dat summon is wel een domper hoor. Hier op de oprit harstikke grappig, maar laatst bij een vriend op een openbare parkeerplaats werkt ie niet ! Terwijl summon zo handig zou kunnen zijn om de auto een meter of 2 naar voren te laten rollen zodat je kan instappen als iemand super dicht naast je geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:51
De bovenste draagarmen van mijn Model 3 beginnen weer te kraken. Deze zijn in 2022 al een keer vervangen onder garantie. Ik zie op de factuur wel door dezelfde revisie A (verbeterde revisies D, E, F, F, G, J) waren toen al beschikbaar. Heeft iemand ervaring met coulance vanuit Tesla voor dit probleem? Ik vind het nogal gaar dat ze vervangen zijn voor dezelfde slechte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Weet niet of 'ie al eens voorbij is gekomen in dit forum, maar kwam laatst dit filmpje tegen waarin iemand eens heeft uitgezocht hoeveel procent van de tijd een AWD Model Y nu daadwerkelijk ook beide motoren gebruikt. De uitkomst is nogal verrassend ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

Zerobase schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:24:
Weet niet of 'ie al eens voorbij is gekomen in dit forum, maar kwam laatst dit filmpje tegen waarin iemand eens heeft uitgezocht hoeveel procent van de tijd een AWD Model Y nu daadwerkelijk ook beide motoren gebruikt. De uitkomst is nogal verrassend ...
Prima toch? Je gebruikt het wanneer je het nodig hebt en niet wanneer je het niet nodig hebt. Dit bespaart een hele bak stroom.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:58
Inspired schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:35:
[...]

Dat knopje zal de kabel ook unlocken.
Ik heb dit eerder gelezen, maar werkt voor mijn MY'24 niet. De knop met bliksemschicht opent/sluit alleen de poort en ontgrendeld de kabel niet.

(telefoonsleutel is op dat moment wel gewoon verbonden en auto is wakker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:22
MrDirect schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:01:
[...]

Dat summon is wel een domper hoor. Hier op de oprit harstikke grappig, maar laatst bij een vriend op een openbare parkeerplaats werkt ie niet ! Terwijl summon zo handig zou kunnen zijn om de auto een meter of 2 naar voren te laten rollen zodat je kan instappen als iemand super dicht naast je geparkeerd staat.
Ik gebruik hem bijna elke week bij mij op straat om zulke krappe parkeerplekken te gebruiken. Voraal sinds ASS werkt ie fantastisch.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

macedon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:13:
[...]

Ik gebruik hem bijna elke week bij mij op straat om zulke krappe parkeerplekken te gebruiken. Voraal sinds ASS werkt ie fantastisch.
Hoe dan? Waar sta je precies? Op welke afstand? Ik heb de mijne nog nooit verder gekregen dan een paar cm voordat ie weer stopt uit het niets.

In ander nieuws.

https://www.notateslaapp....now-using-fsd-stack-video

Verhalen gaan dat als tussenstap naar Full FSD ze de TACC/Autopilot ook op de FSD stack willen laten lopen. Zou een hele vooruitgang zijn denk ik. Vraag me dan af of dat alleen voor FSD auto's gaat zijn of voor alle varianten (Enhanced en gewone AP)

[ Voor 32% gewijzigd door Damian op 14-05-2025 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 13:36
Vandaag nieuwe update gekregen en geïnstalleerd "2025.14.6".

https://www.notateslaapp....n/2025.14.6/release-notes

Veel fsd updates maar niet voor nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Hitmixer schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:57:
[...]

Ik heb dit eerder gelezen, maar werkt voor mijn MY'24 niet. De knop met bliksemschicht opent/sluit alleen de poort en ontgrendeld de kabel niet.

(telefoonsleutel is op dat moment wel gewoon verbonden en auto is wakker)
Ook nogmaals getest en met een MY24 werkt het ontgrendelen niet met de Android widget. Maar ook de bliksemschicht in Android app ontkoppeld niet de kabel. Je moet daarvoor altijd onderstaande knop "Laadpoort ontgrendelen" (geen icon) voor gebruiken.
@Inspired Gebruik je toevallig een iPhone?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hr8eIc-K5aeDjOJCJ350q2g9hUw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VkSwFc40AuJQTVmkGagBYvhZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door pdidi op 14-05-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SpikeHome schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:37:
Vandaag nieuwe update gekregen en geïnstalleerd "2025.14.6".

https://www.notateslaapp....n/2025.14.6/release-notes

Veel fsd updates maar niet voor nl.
Blijft in basis 2025.14, dus daarin niet veel veranderd, maar de biijgwerkte FSD stack is dus inbegrepen.
Maar zoals je aangeeft, is dan niet van toepassing in NL.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:32
Kreeg vanochtend vrijwel direct na het uitstappen een pushmelding over de achterbanden. Dacht in de gauwigheid dat het een spanningsmelding was, wat wel zou passen in mijn abonnementje schroeven in banden rijden. Zag daarna dat het blijkbaar over de profieldiepte ging. Straks op zicht maar eens inspecteren, maar nu wel heel benieuwd hoe de auto dat meet. Iemand daar een idee van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:36
R-R-L schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:30:
Kreeg vanochtend vrijwel direct na het uitstappen een pushmelding over de achterbanden. Dacht in de gauwigheid dat het een spanningsmelding was, wat wel zou passen in mijn abonnementje schroeven in banden rijden. Zag daarna dat het blijkbaar over de profieldiepte ging. Straks op zicht maar eens inspecteren, maar nu wel heel benieuwd hoe de auto dat meet. Iemand daar een idee van?
Ik denk dat het meer bepaalt wordt a.d.v. gereden kilometers

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:18
Damian schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:15:
[...]

In ander nieuws.

Verhalen gaan dat als tussenstap naar Full FSD ze de TACC/Autopilot ook op de FSD stack willen laten lopen. Zou een hele vooruitgang zijn denk ik. Vraag me dan af of dat alleen voor FSD auto's gaat zijn of voor alle varianten (Enhanced en gewone AP)
Draaien auto's met basic AP in de VS op code zoals bij ons of op de FSD stack?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Maurice- schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:43:
[...]

Draaien auto's met basic AP in de VS op code zoals bij ons of op de FSD stack?
Yep, in Amerika draaien alle auto's in de basis single stack, dus op de FSD stack. In Europa is dat nog de oude stack.

Daarom is autopilot in NL ook zo gaar als een mandje (nog). Geen Neural Net e.d. maar gewoon simpele regels code die bepalen wat er wel of niet moet gebeuren bij iets wat ie ziet. Dus geen AI maar gewone simpele statische code om objecten te herkennen en daarop beslissingen te nemen. Verklaart de vele ghost braking e.d.

[ Voor 32% gewijzigd door Damian op 14-05-2025 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
pdidi schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:17:
[...]

Ook nogmaals getest en met een MY24 werkt het ontgrendelen niet met de Android widget. Maar ook de bliksemschicht in Android app ontkoppeld niet de kabel. Je moet daarvoor altijd onderstaande knop "Laadpoort ontgrendelen" (geen icon) voor gebruiken.
@Inspired Gebruik je toevallig een iPhone?
[Afbeelding]
Wat ik dan soms heb is (vaak als hij wat langer aan de lader staat) dat het scherm met de knop Laadpoort ontgrendelen niet zichtbaar is. Iemand een idee hoe die op te roepen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Yep, in Amerika draaien alle auto's in de basis single stack, dus op de FSD stack. In Europa is dat nog de oude stack.

Daarom is autopilot in NL ook zo gaar als een mandje (nog). Geen Neural Net e.d. maar gewoon simpele regels code die bepalen wat er wel of niet moet gebeuren bij iets wat ie ziet. Dus geen AI maar gewone simpele statische code om objecten te herkennen en daarop beslissingen te nemen. Verklaart de vele ghost braking e.d.
Al is er sinds 2025.14.3.1 toch 1 verbetering merkbaar, en dat is dat de auto niet meer continu zit te piepen wanneer ik in de file links over de witte lijn rij (om plaats te geven aan motorrijders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

Volgens mij is in US ook nog steeds de oude AP stack actief als je geen FSD hebt. Dat verklaart ook waarom de CT geen Autosteer heeft als deze geen FSD heeft: de oude AP stack is niet geschikt voor om het oer oude Autosteer te gebruiken voor de CT

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 14-05-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

pdidi schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Volgens mij is in US ook nog steeds de oude AP stack actief als je geen FSD hebt. Dat verklaart ook waarom de CT geen Autosteer heeft als deze geen FSD heeft: de oude AP stack is niet geschikt voor de CT
Cybertruck is de uitzondering, niet de rest. Alle S3XY modellen in de US draaien minimaal op de FSD v12 stack, de Cybertruck nog op een hybride tussenoplossing tot er een volledige stack is die ook op de Cybertruck hardware gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Cybertruck is de uitzondering, niet de rest. Alle S3XY modellen in de US draaien minimaal op de FSD v12 stack, de Cybertruck nog op een hybride tussenoplossing tot er een volledige stack is die ook op de Cybertruck hardware gaat werken.
Ik heb nog geen filmpje gezien van een US S3XY model zonder FSD die een betere Autosteer heeft dan die wij in EU hebben. Misschien heb jij een voorbeeld?
Zie ook dit artikel van NotATeslaApp
While Autosteer and Autopilot are functionally subsets of FSD, they run on entirely separate software stacks.
En ook
Eventually, we expect Tesla to migrate Basic Autopilot to the FSD tech stack, drastically improving its performance. At that point, Autosteer would effectively become a restricted version of FSD—capable of less, but built on the same foundation.

[ Voor 36% gewijzigd door pdidi op 14-05-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
Damian schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:15:
[...]

Hoe dan? Waar sta je precies? Op welke afstand? Ik heb de mijne nog nooit verder gekregen dan een paar cm voordat ie weer stopt uit het niets.

In ander nieuws.

Ik sta meestal vóór de auto die naast mij staat. Als mijn auto goed in staat moet ik soms mijn arm uitsteken om summon goed af te maken, maar de rest van mijn lichaam moet ik stil houden.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:36
[...]

Als je eap hebt met HW4, draait het dan wel op de FSD stack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

macedon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:09:
[...]

Ik sta meestal vóór de auto die naast mij staat. Als mijn auto goed in staat moet ik soms mijn arm uitsteken om summon goed af te maken, maar de rest van mijn lichaam moet ik stil houden.
Ik doe nagenoeg hetzelfde, en die van mij wil soms nog geen cm vooruit, soms een paar en dan kapt ie er al weer mee :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
L-VIS schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:50:
[...]

Wat ik dan soms heb is (vaak als hij wat langer aan de lader staat) dat het scherm met de knop Laadpoort ontgrendelen niet zichtbaar is. Iemand een idee hoe die op te roepen is?
Is de auto wakker? Als de auto nog slaapt, zie de optie niet altijd in de app.
Even het scherm naar beneden swipen om de auto te wekken lost het probleem bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:26
macedon schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:13:
[...]

Heb je hiervoor EAP of FSD nodig? Ik ben nog in de markt om een model3 aan te schaffen. Maar recht voor- of achterruit lijkt me super handig. Ik heb regelmatig dat een auto naast mij staat, waardoor ik amper kan instappen. om hem dan even een paar meter vooruit te laten rijden, lijkt me super fijn.

Hij hoeft wat mij betreft dus niet een halve parkeerplaats af om naar mij toe te komen. Gewoon X aantal meter vooruit (of achteruit) is genoeg wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37
nDirect090 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:33:
[...]

Heb je hiervoor EAP of FSD nodig? Ik ben nog in de markt om een model3 aan te schaffen. Maar recht voor- of achterruit lijkt me super handig. Ik heb regelmatig dat een auto naast mij staat, waardoor ik amper kan instappen. om hem dan even een paar meter vooruit te laten rijden, lijkt me super fijn.

Hij hoeft wat mij betreft dus niet een halve parkeerplaats af om naar mij toe te komen. Gewoon X aantal meter vooruit (of achteruit) is genoeg wmb.
Nou dat dacht ik dus ook, maar op openbare weg/parkeervak doet ie helemaal niks? Dus ik snap niet waarom bij iemand anders wel? Staat ook op scherm vd iphone, Summon werkt niet op openbare weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
nDirect090 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:33:
[...]

Heb je hiervoor EAP of FSD nodig?
ASS is onderdeel van EAP, dus die (of FSD) heb je nodig. In de standaard versie zit het sowieso niet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:08

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik rij zelf in een Y. Wat betreft het rijden met een een caravan die max 1500 mag wegen is het een genot. Omdat het een rwd is is mijn praktische range minder dan 150 km. (Een verbruik van minimaal 30 kWh / 100 km bij een rustige rijstijl) In Nederland geen enkel probleem. Ik heb de keren dat ik er mee gereden heb ( een keer of 8 )peerke 1960 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel..."
altijd kunnen laden zonder af te koppelen. Hoe het gaat met een langere rit zal ik nog moeten ervaren. Hier. Zit wel een beperking in wat betekent dat 500 km per dag echt de max is schat ik in.

[ Voor 15% gewijzigd door peerke 1960 op 14-05-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 15:37

Ethirty

Who...me?

peerke 1960 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:57:
Ik rij zelf in een Y. Wat betreft het rijden met een een caravan die max 1500 mag wegen is het een genot. Omdat het een rwd is is mijn praktische range minder dan 150 km. (Een verbruik van minimaal 30 kWh / 100 km bij een rustige rijstijl) In Nederland geen enkel probleem. Ik heb de keren dat ik er mee gereden heb ( een keer of 8 )peerke 1960 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel..."
altijd kunnen laden zonder af te koppelen. Hoe het gaat met een langere rit zal ik nog moeten ervaren. Hier. Zit wel een beperking in wat betekent dat 500 km per dag echt de max is schat ik in.
Er zijn een aantal mensen op YT die met de caravan op stap gaan. Wel meestel een LR. Die komen regelmatig op plekken die voor een caravan vrij onhandig zijn, maar ook een aantal plekken waar je gewoon zo in en uit rijdt met de caravan er nog aan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
MrDirect schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Nou dat dacht ik dus ook, maar op openbare weg/parkeervak doet ie helemaal niks? Dus ik snap niet waarom bij iemand anders wel? Staat ook op scherm vd iphone, Summon werkt niet op openbare weg.
In Europa mag je nog alleen de knoppen met de pijltjes naar voren of naar achteren gebruiken. Maar die zijn genoeg om te parkeren. Je hoeft de auto niet perfect voor te bereiden, hij gaat niet tegen de andere auto's botsen. Hij is slim genoeg om te corrigeren, hij gaat niet blind alleen naar voren en naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
peerke 1960 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:57:
Zo ben ik vorig jaar met de vouwwagen naar Italie geweest. Qua range weinig last, na 2-3u rijden willen ik en de pasagiers toch wel even de benen strekken etc.
Ik heb onderweg alleen bij SuperChargers geladen en moesten daarvoor, behalve bij degene waar 2 speciale laadplaatsen waren voor auto's met trailer/fietsendrager, altijd de vouwwagen afkopppelen. Of ik had het geluk dat het heel rustig was en ik een beetje aso meerdere chargers bezet kon houden. Een vouwwagen is niet zo heel veel gedoe om af te koppelen, ik kan me zo voorstellen dat met het een caravan vervelender is en je dan misschnien sneller voor bijvoorbeeld Fastned of Ionity zal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zerobase schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:24:
Het is dan ook geen 4wd, maar heel af en toe wordt de voorste motor bijgeschakeld als het nodig is. Dus nee, het is niet zo verrassend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
R-R-L schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:30:
Dat wordt inderdaad bepaald aan de hand van de gereden kilometers. Mijn auto weet niet dat er wisseling tussen zomer- en winterbanden plaats vindt, dus die opmerking slaat als een tang op een varken bij mijn auto. Ik moet nog eens uitzoeken hoe je de melding kunt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
daemonix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:12:
[...]

Dat wordt inderdaad bepaald aan de hand van de gereden kilometers. Mijn auto weet niet dat er wisseling tussen zomer- en winterbanden plaats vindt, dus die opmerking slaat als een tang op een varken bij mijn auto. Ik moet nog eens uitzoeken hoe je de melding kunt uitzetten.
Je kan toch de bandenwissels gewoon aangeven in hey standaard service menu. Dan heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
mjvdzwet schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Je kan toch de bandenwissels gewoon aangeven in hey standaard service menu. Dan heb je dit probleem niet.
Geen idee, dat laat ik normaal aan de garage over. ;)

Pagina: 1 ... 71 72 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: