Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
Om de topics over verschillende modellen en electrisch rijden in het algemeen 'schoon' te houden is een centraal topic wellicht wel handig.

De SEPP (Subsidie Elektrische Personenauto's Particulieren)

Aldus: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

Bent u een particulier en koopt of leaset u op of na 4 juni 2020 een volledig elektrische personenauto in de kleinere of compacte middenklasse? Dan komt u in aanmerking voor de Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). De subsidieregeling is voor zowel nieuwe als gebruikte elektrische personenauto’s.

Voor 2020 en 2021 zijn de subsidiebedragen voor elektrische personenauto’s die aan de voorwaarden voldoen:

Gebruikte elektrische personenauto koop of private lease = € 2.000 (of EUR 41,67 per maand obv 4 jaar bij private lease)
Nieuwe elektrische personenauto koop of private lease = € 4.000 (of EUR 83,33 per maand obv 4 jaar bij private lease)

Budget
Het budget is verdeeld over de periode 2020 tot 2025. Het totale beschikbare budget voor 2020 is € 17,2 miljoen. Het budget voor nieuwe elektrische personenauto’s is € 10 miljoen en voor gebruikte elektrische personenauto’s € 7,2 miljoen. De jaarbudgetten voor 2021 en later volgen.

Aanvragen
De subsidie kunt u online aanvragen vanaf 1 juli 2020.
U kunt de subsidie pas aanvragen, nadat u een koop- of leaseovereenkomst heeft gesloten. Koop- of leaseovereenkomsten met een datum op of na 4 juni 2020 komen in aanmerking voor subsidie. De datum waarop de koop- of leaseovereenkomst is gesloten is dus leidend. Overeenkomsten die gesloten zijn vanaf 4 juni 2020 komen in aanmerking voor subsidie.

Vragen die ik nog heb

- Gaat vergoeding van private lease met twk worden uitgekeerd als ie pas in 2021 wordt toegekend.
- Gaat loting ook vier weken duren of komt daar eerder duidelijkheid over.

Game on!

[ Voor 68% gewijzigd door TomK85 op 01-07-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:22
Misschien is een linkje naar de regeling wel handig voor mensen die denken, huh wat? SEPP?

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb na de aanvraag nog even gebeld met het RVO.
Betreft een Private Lease MG ZS EV, nog niet geleverd en kenteken onbekend.

Uiteraard: Aanvraag ingedient om 9:11, nummer is 216 :).

1. Bij de aanvraag stond mijn vrouw opeens als Man aangeduid (dit was volgens de telefoniste geen probleem omdat het gekoppeld was aan het BSN nummer. (konden het ook niet wijzigen)

2. Wij hoefden geen documenten te uploaden, schijnt steekproefsgewijs te zijn.

3. Het verplichte typenummer dat we moesten invullen vanwege het * maar niet konden invullen omdat het uitgegrijst was. is blijkbaar ook geen issue voor de voor aanvraag

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Dus met 11 minuten dat het loket open is zijn er al 216 aanmeldingen?

Vandaar dat de overheid zegt: tot 2025, of totdat de subsidiepot leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 17:21
DeArmeStudent schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:07:
Dus met 11 minuten dat het loket open is zijn er al 216 aanmeldingen?

Vandaar dat de overheid zegt: tot 2025, of totdat de subsidiepot leeg is.
Ik was om 9.22 uur al nummer 322 of zo... gaat best hard ja. Die is voor het eind van de dag wel op :P

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:07
Dat heeft met name met wat probleempjes met de bijtelling in het verleden te maken. Het heeft ze teveel geld gekocht dat iedereen aan de Outlander ging die op papier leuk was, maar in het echte leven niet zo zuinig was.

Maar de aanmeldingen lopen natuurlijk ook niet lineair. Ook hier zaten een hoop mensen te wachten voor de aanmelding en dat zie je terug in de cijfers.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 14:49
- Gaat loting ook vier weken duren of komt daar eerder duidelijkheid over.
Ik zag ergens staan dat de aanvragen op volgorde werden behandeld. Dus eigenlijk ga ik er stiekem van uit dat het wel in de pocket is, nu.
Ik was om 9.22 uur al nummer 322 of zo... gaat best hard ja.
Gaat zeker hard, maar men heeft elkaar ook wel een beetje op zitten te jutten. Niet alleen hier, maar sowieso. Ik had al voor ik de dealer uitgelopen was een herinnering in mijn telefoon staan, want je wil gewoon niet net even 4000 euro mislopen omdat je toevallig uit wou slapen, vandaag.

Daar komt bij: die volgnummers zijn nieuw en tweedehands door elkaar. Ik verwacht eigenlijk nog steeds niet dat de pot voor 2500 nieuw verkochte EV's vandaag leeg gaat zijn. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Op dit moment zijn we over de 600 heen, volgens de berichten uit de andere topics...

als het goed is maakt dat niets uit voor dag 1. Als we er vandaag overheen gaan dan zal er geloot worden tussen alle aanvragen.
Het is nog een beetje onduidelijk maar het lijkt erop alsof iedereen die wordt uitgeloot op die dag, dat die mensen voorrang krijgen bij het volgende potje (die van januari 2021). en dus alsnog subsidie krijgen al is de ingangsdatum wat later.

Maar als het vandaag vol zit, kan je morgen geen aanvraag meer doen lijkt mij.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Daar komt bij: die volgnummers zijn nieuw en tweedehands door elkaar. Ik verwacht eigenlijk nog steeds niet dat de pot voor 2500 nieuw verkochte EV's vandaag leeg gaat zijn. Maar we zullen zien.
Dit. Ook is er nog steeds een periode van economische onzekerheid, die zal zeker ook een rol spelen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:16:
Op dit moment zijn we over de 600 heen, volgens de berichten uit de andere topics...

als het goed is maakt dat niets uit voor dag 1. Als we er vandaag overheen gaan dan zal er geloot worden tussen alle aanvragen.
Het is nog een beetje onduidelijk maar het lijkt erop alsof iedereen die wordt uitgeloot op die dag, dat die mensen voorrang krijgen bij het volgende potje (die van januari 2021). en dus alsnog subsidie krijgen al is de ingangsdatum wat later.

Iets over 10:00 uur kwam er al een nummertje 740 naar boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:16:

Op de site staat:
"Dient u een aanvraag in nadat het jaarbudget op is? Dan wordt uw aanvraag doorgeschoven naar het volgende kalenderjaar. Dit heeft als gevolg dat u langer op uw subsidietoezegging of uitbetaling moet wachten. Dit geldt uiteraard alleen als er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar."

Dus je kan nog wel aanvragen (het meot zefls binnen 6 weken vanaf dat je de auto gekocht hebt) nadat het budget op is, maar je vist dan achter het net voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
[...]

Ik zag ergens staan dat de aanvragen op volgorde werden behandeld. Dus eigenlijk ga ik er stiekem van uit dat het wel in de pocket is, nu.

[...]

Gaat zeker hard, maar men heeft elkaar ook wel een beetje op zitten te jutten. Niet alleen hier, maar sowieso. Ik had al voor ik de dealer uitgelopen was een herinnering in mijn telefoon staan, want je wil gewoon niet net even 4000 euro mislopen omdat je toevallig uit wou slapen, vandaag.

Nja opjutten.. Het is niet van "oh jij hebt 1 EV gekocht, dan koop ik er gewoon even 2!". Tenminste.... ik hoop dat het niet zo gaat ;) het is nogal een aanschaf voor de meesten van ons en het is gewoon zonde om er dan géén gebruik van te maken, of te denken 'ach ik zie over een maandje of anderhalf of zo wel even".

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
DigitalExorcist schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Nja opjutten.. Het is niet van "oh jij hebt 1 EV gekocht, dan koop ik er gewoon even 2!". Tenminste.... ik hoop dat het niet zo gaat ;) het is nogal een aanschaf voor de meesten van ons en het is gewoon zonde om er dan géén gebruik van te maken, of te denken 'ach ik zie over een maandje of anderhalf of zo wel even".
Nee ik bedoel inderdaad niet opjutten in die zin, maar we hebben wel allemaal gezegd dat we er voor de zekerheid vroeg bij moeten zijn (waardoor ik ook denk dat de snelheid van aanvragen er in de loop van de dag wel uit zal gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22
DigitalExorcist schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:22:
[...]

De running gag op budget gaming bij een goeie deal is dan "ik heb er 10 gekocht voor marktplaats!". En dan nog gaan er mensen over de rooie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
CopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:24:
[...]

De running gag op budget gaming bij een goeie deal is dan "ik heb er 10 gekocht voor marktplaats!". En dan nog gaan er mensen over de rooie :)
Zou je dit even willen bespreken in het Marktplaats-topic? Dankjewel

_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:22
Ophidian schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:11:
Dat heeft met name met wat probleempjes met de bijtelling in het verleden te maken. Het heeft ze teveel geld gekocht dat iedereen aan de Outlander ging die op papier leuk was, maar in het echte leven niet zo zuinig was.

Maar de aanmeldingen lopen natuurlijk ook niet lineair. Ook hier zaten een hoop mensen te wachten voor de aanmelding en dat zie je terug in de cijfers.
Prima dat ze een cap hebben. Maar 2500 auto's is wel mager. Aan verlaagde bijtelling zijn ze een veelvoud kwijt. Maar wellicht is het gewoon marketing en gaan ze nog wel plussen. :)

In 2019 zijn er 29.922 Model 3s verkocht. Dus 18% voordeel op 50k. Heb je het over meer dan 130 miljoen per jaar alleen al voor die auto's. Maw; de particulieren komen er wel wat magertjes vanaf met 17,2 miljoen.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 01-07-2020 11:35 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:16
@TomK85 misschien ook even iets van 'de particuliere EV-subsidie' in de titel zetten? Niet iedereen weet wat SEPP is ;)

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaan410
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-07-2020
Vergeet ook niet dat de 2500 alleen de aanvragen zijn voor de nieuwe elektrische voertuigen, de pot voor dit jaar voor gebruikt passen 3600 aanvragen in.

De nummering van de aanvragen zijn voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:26:
@TomK85 misschien ook even iets van 'de particuliere EV-subsidie' in de titel zetten? Niet iedereen weet wat SEPP is ;)
Denk sowieso even een goeie TS maken ;) met tekst en uitleg.. de verschillende cijfers vliegen je ook wat om de oren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
DigitalExorcist schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Denk sowieso even een goeie TS maken ;) met tekst en uitleg.. de verschillende cijfers vliegen je ook wat om de oren hier.
Zal ik doen. Kan ik de titel nog aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
[...]

Als vandaag het maximum wordt bereikt, dan wordt er geloot. Als dat niet zo is, dan wordt ie idd toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Kleine update, zie op facebook dat om 11:40 het nummertje 1020 al is uitgegeven.
Het lijkt er denk ik op dat de subsidie vandaag niet op zal gaan.
Tenzij veel mensen dit nog na werk gaan aanvragen. dat is lastig in te schatten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:56:
Kleine update, zie op facebook dat om 11:40 het nummertje 1020 al is uitgegeven.
Het lijkt er denk ik op dat de subsidie vandaag niet op zal gaan.
Tenzij veel mensen dit nog na werk gaan aanvragen. dat is lastig in te schatten natuurlijk.
Welke pagina zie je dat? Verwacht (zeker met thuiswerken) dan een hoop mensen dat vanochtend gelijk hebben gedaan. Het zijn over het algemeen geen bejaarden die de computer pas aanslingeren in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

TomK85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:57:
[...]

Welke pagina zie je dat? Verwacht (zeker met thuiswerken) dan een hoop mensen dat vanochtend gelijk hebben gedaan. Het zijn over het algemeen geen bejaarden die de computer pas aanslingeren in de avond.
MG ZS EV rijders nederland, onder het draadje "Wees er snel bij. Vanaf nu kan je subsidie aanvragen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinodraqu
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:03:
1. Bij de aanvraag stond mijn vrouw opeens als Man aangeduid (dit was volgens de telefoniste geen probleem omdat het gekoppeld was aan het BSN nummer. (konden het ook niet wijzigen)
Mmmm volgens mij is het tijd voor een goed gesprek met je 'vrouw' _O-

[ontopic]

Aanvraag is gelukt met een nr. in de 60, nu maar afwachten wat de beslissing wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:26:
Done

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:03:
Hier bijna hetzelfde. Tijdens het aanmelden was het niet mogelijk een geslacht te kiezen (beide radiovelden bleven leeg). In de aanhef van de bevestigingsmail na aanvraag staat nu "Geachte heer ...".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomK85
45 minuten in de wacht gehangen:

V: Gaat vergoeding voor private lease met terugwerkende kracht indien toekenning in 2021
A: Geen idee

V: Mocht aantallen aanvragen voor vandaag ook het budget voor 2021 overschrijden, wordt er dan ook voor 2021 geloot?
A: Lijkt mij niet, maar geen idee.

V: Wanneer is uitslag van loting bekend? Duurt dat ook 4 weken?
A: Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Duidelijk, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:09
@TomK85 waar haal je überhaupt het begrip "loting" vandaan in de context van deze subsidie?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F. Peregrinus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-08-2024
VidaR-9 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:36:
@TomK85 waar haal je überhaupt het begrip "loting" vandaan in de context van deze subsidie?
"Artikel 1.6 Verdelingsregime

Er is gekozen voor verdeling van de middelen op basis van het moment van indienen van de aanvraag (‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’). Dit artikel bevat daarnaast aanvullende regels voor de verdeling van de subsidie. Zo geldt als datum van ontvangst van een aanvraag, de datum waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, in die zin dat sprake is van een volledige aanvraag. De onderlinge rangschikking van aanvragen die de Minister ontvangt op de dag waarop het subsidieplafond wordt bereikt, wordt vastgesteld door middel van loting. Deze twee bepalingen zijn conform artikel 8, derde lid, onderdelen a en b, van het Kaderbesluit."

Bron: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html

Laten we hopen dat we onder de 2500 aanvragen voor nieuwe EV's blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:09
F. Peregrinus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:38:
[...]

"Artikel 1.6 Verdelingsregime

Er is gekozen voor verdeling van de middelen op basis van het moment van indienen van de aanvraag (‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’). Dit artikel bevat daarnaast aanvullende regels voor de verdeling van de subsidie. Zo geldt als datum van ontvangst van een aanvraag, de datum waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, in die zin dat sprake is van een volledige aanvraag. De onderlinge rangschikking van aanvragen die de Minister ontvangt op de dag waarop het subsidieplafond wordt bereikt, wordt vastgesteld door middel van loting. Deze twee bepalingen zijn conform artikel 8, derde lid, onderdelen a en b, van het Kaderbesluit."

Bron: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html

Laten we hopen dat we onder de 2500 aanvragen voor nieuwe EV's blijven...
Thanks.

Maar is dat dan vandaag? Of is er pas sprake van een volledige aanvraag zodra de auto geleverd is en de subsidie pas werkelijk wordt toegekend en uitbetaald.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
VidaR-9 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Thanks.

Maar is dat dan vandaag? Of is er pas sprake van een volledige aanvraag zodra de auto geleverd is en de subsidie pas werkelijk wordt toegekend en uitbetaald.
Aanvraag staat los van uitbetalen. Je krijgt een "slot" in de lijst met aanvragers (max 2500 slots voor een nieuwe auto dus), die los daarvan uitbetaald worden als de auto op kenteken gaat. De loting gaat dus over het feit of iemand nog op de lijst komt. En zo niet dan gaat die persoon op de dag van de loting sowieso met prioriteit naar de lijst van volgend jaar.

Ook relevant: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62847754
Ook al staat dat haaks op het loting reglement..

[ Voor 8% gewijzigd door CopyCatz op 01-07-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Iemand enig idee waar de teller al op staat O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik zag in de FB-groep een uur geleden het cijfer 1096 passeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het is toch wel echt een lachertje vergeleken met de hoeveelheid subsidies die in de zakelijke EVs is gegaan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Iemand al een update waar we nu zitten qua aantallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
De aanvraagteller zou als er optimaal wordt aangemeld naar 6100 moeten, en dan zijn beide potjes op. Dat gaan we vandaag echt niet halen denk ik, dus we're in. Woohoo! Ik hoop wel dat het genoeg is voor de rest van het jaar, zo sneu voor al die autocommercials anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
CopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:53:
De aanvraagteller zou als er optimaal wordt aangemeld naar 6100 moeten, en dan zijn beide potjes op. Dat gaan we vandaag echt niet halen denk ik, dus we're in. Woohoo! Ik hoop wel dat het genoeg is voor de rest van het jaar, zo sneu voor al die autocommercials anders :P
Denk dat je daar gelijk ik hebt dus we zitten inderdaad goed. Maar niemand wil tot januari op het geld wachten als het kan.

Ik las net ergens anders iemand had nummer 1338. Misschien als er vanavond been hoop aanmeldingen komen maar denk dat we dus de 2500 niet meer halen vandaag. Maar zeker weten wel deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:21
Nou, dat zeker wel deze week durf ik niet te zeggen. Nu vraagt natuurlijk iedereen aan die besteld heeft tussen 4 juni en 1 juli. Vanaf vandaag zal het meer mondjesmaat gaan (alleen diegene die de betreffende dag een bestelling heeft gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Delta737 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:18:
Nou, dat zeker wel deze week durf ik niet te zeggen. Nu vraagt natuurlijk iedereen aan die besteld heeft tussen 4 juni en 1 juli. Vanaf vandaag zal het meer mondjesmaat gaan (alleen diegene die de betreffende dag een bestelling heeft gedaan).
Dat en heel veel mensen hebben hun aankoop uitgesteld omdat deze 4000 euro al bijna 2 jaar in het vooruitzicht lag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
Waar kan je zien hoeveel aanvragen er al zijn gedaan?

Ik heb net ook mijn aanvraag ingediend, maar ik zag niet welke nummer mijn aanvraag is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:57
diquan2001 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:09:

Ik heb net ook mijn aanvraag ingediend, maar ik zag niet welke nummer mijn aanvraag is :?
Je krijgt een bevestigingsmail met nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
diquan2001 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:09:

is het referentienummer in de mail. ben benieuwd welk nummer jij hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baerdt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 19:22
Ik heb gister even in de opendata van de RDW gekeken voor het gebruikte auto's potje. Kwam op circa 1100 in aanmerking komende tenaamstellingen. Er kunnen er 3600 toegewezen worden. Dat potje is de komende twee maanden nog niet op lijkt me. De mensen die hun tweedehands aankoop uitgesteld hebben zullen inmiddels ook wel toegeslagen hebben.

Overigens lijken de de referentienummers voor nieuw en gebruikt door elkaar te lopen. Ook als nummer 2500 bereikt wordt is het potje voor nieuwe auto's in dat geval nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Referentie nummer : 2001424

Is dat dan 1424 of echt 2001424?

[quote]CopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:29:
[...]

is het referentienummer in de mail. ben benieuwd welk nummer jij hebt?
[/quot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Aangezien ik niet denk dat in één maand tijd het aantal personenauto's in Nederland met ruim 25% is toegenomen denk ik dat je die eerste drie cijfers er wel af mag halen om tot je volgnummer te komen. ;)

Is dit jouw aanvraagnummer van rond 18:00 uur @diquan2001 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Om precies te zijn 17.36 vanmiddag :)
Skit3000 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:56:
Aangezien ik niet denk dat in één maand tijd het aantal personenauto's in Nederland met ruim 25% is toegenomen denk ik dat je die eerste drie cijfers er wel af mag halen om tot je volgnummer te komen. ;)

Is dit jouw aanvraagnummer van rond 18:00 uur @diquan2001 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Benieuwd of de RVO morgen een persbericht uitbrengt over het aantal aanmeldingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Nog iemand met de laatste update wat betreft subsidie aanvragen?

Ik heb zo het vermoeden dat we vandaag netjes onder die 2500 subsidieaanvragen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 17-05-2023
w0ut3r- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:07:
Nog iemand met de laatste update wat betreft subsidie aanvragen?

Ik heb zo het vermoeden dat we vandaag netjes onder die 2500 subsidieaanvragen blijven :)
In Het grote MG EV Topic werd om 23.05 uur dit bericht gepost:

Laatste iets over de subsidieaanvragen.

Ik zag zojuist dat iemand aanvraagnummer 2121 heeft.

We hebben nog een uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Jongens en al waren het er meer dan 2500, het is een mix van beide potjes. Plus ik gok zo dat er meer tweede hands dan nieuw bij de aanvragen zit. Niks aan het handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TomK85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:34:
Benieuwd of de RVO morgen een persbericht uitbrengt over het aantal aanmeldingen
Als er een persbericht komt staat 'ie hier.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:47

houthakker

Poehé

Ik heb ook een aanvraag gedaan :Y eigenlijk niet gelet op aanvraag nummer, mijn referentienummer eindigde op 1611 om 22:43

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Vrouw van RVO vertelde overigens dat ze vanmiddag op enig moment iedere seconde een telefoontje binnenkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 09:52
Ik denk ook dat een hoop mensen niet hebben gelezen (want tja niet iedereen leest meer dan de headline/eerste alinea) dat de subsidie al beschikbaar was voor aankopen vanaf publicatie. Dus het zal nu pas echt gaan oplaaien met mensen die naar de dealers "rennen" om nog snel een ev te bemachten voor de subsidie.

Ben benieuwd hoeveel mensen simpelweg door de korting ineens een halve impuls aankoop aangaan en niet zo goed weten wat ze gaan kopen, als je al niet goed leest hoe de subsidie werkt dan veel plezier in het verdwalen van alle verschillende laadmogelijkheden etc. Hebben we straks in het EV topic er een hoop eerste generatie leaf eigenaren er bij met 50+ procent degradatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
TomK85 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:20:
Vrouw van RVO vertelde overigens dat ze vanmiddag op enig moment iedere seconde een telefoontje binnenkregen.
Dit snap ik dus echt niet en bevestigt ook wel een beejte wat @Strykeforce hierboven zegt.

De regels en alles zijn al een maand duidelijk. Iedereen heeft dit helemaal door kunnen lezen en kunnen kijken hoe het werkt. Maar dat is teveel moeite voor 2000-4000 euro, dus is het makkelijker om helemaal niet te lezen en gewoon te bellen ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Prullenbak84 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Dit snap ik dus echt niet en bevestigt ook wel een beejte wat @Strykeforce hierboven zegt.

De regels en alles zijn al een maand duidelijk. Iedereen heeft dit helemaal door kunnen lezen en kunnen kijken hoe het werkt. Maar dat is teveel moeite voor 2000-4000 euro, dus is het makkelijker om helemaal niet te lezen en gewoon te bellen ofzo 8)7
Tja...als je ziet hoe vaak overal dezelfde vragen naar boven komen en idd mensen de regels maar half lezen...dan snap ik wel dat er nogal wat mensen teleurgesteld gaan worden.

Neemt niet weg dat de pot van 10 miljoen echt flut is met de eerdere miljardensubisdies voor corporate lease rijders en het Outlander debacle waar de auto na KIA, MIA en VAMIL een eenmanszaak E10.000,- kost, zonder bijtelling te rijden was en na de leaseperiode lekker naar het buitenland ging.

[ Voor 10% gewijzigd door weertenaar op 02-07-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Ik heb nog even zitten kijken, maar ondanks eerder telefonisch contact waarin door de RVO-medewerker werd gezegd dat een garagebedrijf uit het buitenland ook kan, lukt dit niet om een ander land in te voeren.

Ik heb de subsidie niet nodig op de door mij aangeschafte tweedehands en had er ook geen rekening mee gehouden in mijn beslissing tot aanschaf, maar dan weten jullie het.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
weertenaar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Tja...als je ziet hoe vaak overal dezelfde vragen naar boven komen en idd mensen de regels maar half lezen...dan snap ik wel dat er nogal wat mensen teleurgesteld gaan worden.

Neemt niet weg dat de pot van 10 miljoen echt flut is met de eerdere miljardensubisdies voor corporate lease rijders....
Er gaan helemaal niet zoveel mensen teleurgesteld zijn, gok ik eigenlijk. Als je ziet dat de teller rond 23:00 gisterenavond pas rond 1600 aanvragen stond, is er nog best veel over.

En tja, de wereld voelt heel oneerlijk bla bla. Laten we blij zijn dat dit ons nu de mogelijkheid geeft om voor een redelijk bedrag een EV aan te schaffen en leaserijders dat ook te gunnen.
En de pot is 17,2 miljoen. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Luiaard schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:08:
Ik heb nog even zitten kijken, maar ondanks eerder telefonisch contact waarin door de RVO-medewerker werd gezegd dat een garagebedrijf uit het buitenland ook kan, lukt dit niet om een ander land in te voeren.

Ik heb de subsidie niet nodig op de door mij aangeschafte tweedehands en had er ook geen rekening mee gehouden in mijn beslissing tot aanschaf, maar dan weten jullie het.
Het spijt me verschikkelijk, maar jij bent dus één van die mensen die geowon niet goed gelezen heeft. Punt vier van de voorwaarden:
"Voor de aankoop van de elektrische personenauto heeft u een schriftelijke koopovereenkomst gesloten met een autobedrijf dat de RDW-erkenning 'Bedrijfsvoorraad'* heeft."

En ik gok zomaar, dat garages in het buitenland die erkenning niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Prullenbak84 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Er gaan helemaal niet zoveel mensen teleurgesteld zijn, gok ik eigenlijk. Als je ziet dat de teller rond 23:00 gisterenavond pas rond 1600 aanvragen stond, is er nog best veel over.

En tja, de wereld voelt heel oneerlijk bla bla. Laten we blij zijn dat dit ons nu de mogelijkheid geeft om voor een redelijk bedrag een EV aan te schaffen en leaserijders dat ook te gunnen.
En de pot is 17,2 miljoen. Maar dat terzijde.
Het gaat mij niet om oneerlijk.. Ik kan er gewoon niet bij dat er bij de overheid soms zo slecht na..of eigenlijk voorgedacht wordt over soms miljarden subsidies (voorzien als subsidie van enkele honderden miljoenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Prullenbak84 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Het spijt me verschikkelijk, maar jij bent dus één van die mensen die geowon niet goed gelezen heeft. Punt vier van de voorwaarden:
"Voor de aankoop van de elektrische personenauto heeft u een schriftelijke koopovereenkomst gesloten met een autobedrijf dat de RDW-erkenning 'Bedrijfsvoorraad'* heeft."

En ik gok zomaar, dat garages in het buitenland die erkenning niet hebben...
Ik denk dat ik beter kan lezen dan de meeste mensen. Ik gaf alleen maar aan dat ik van tevoren om helderheid te verkrijgen gebeld heb met het RVO (weken geleden) om te zien waar de grenzen van de regeling lagen en deze helder te krijgen. Die medewerker zei toen dat het kon, hoewel ik dat toen ook al betwijfelde gezien de tekst van de regeling.

Ik geef het hier aan voor anderen. Ik heb zelf geen belang bij de subsidie, behalve wat interesse in hoe het loopt en wat er wel en niet kan. Die €2000 heb ik niet nodig gehad voor mijn koopbeslissing, mijn auto komt sowieso met opties net iets boven die €45000 uit en ik vind het drie jaar op naam moeten houden ook persoonlijk een groot nadeel (hoewel begrijpelijk). Er hoeft je dus niets te spijten.

[ Voor 10% gewijzigd door Luiaard op 02-07-2020 10:22 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
En dat is zelfs voor slechts de laatste 6 maanden van 2020. Voor 2021 is de pot 27,9 miljoen, en voor de jaren 2022-2025 moet de minister het nog publiceren.

Al met al vind ik het geen gekke subsidie regeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 17:28

_Apache_

For life.

Jammer.. elektrishce motor valt buiten de boot. :/
De subsidieregeling is alleen voor elektrische auto’s vallend onder voertuigcategorie M1. De genoemde voertuigen vallen niet onder deze categorie. Ze komen daarom niet in aanmerking voor deze regeling.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De overheid is niet over 1 nacht ijs gegaan bij het opstellen van de subsidieregeling.

Deze regeling heeft van 4 maart tot en met 31 maart 2020 open gestaan voor openbare internetconsultatie. In totaal zijn 380 unieke reacties ontvangen, waarvan 314 openbaar. Hiervan betreft het in 54 gevallen een overheid, (branche)organisatie of bedrijf wat heeft gereageerd.

Bij de start van de internetconsultatie is de vraag voorgelegd wat indieners vinden van de hoogte van het subsidiebedrag. Het merendeel van de indieners vindt de hoogte van het bedrag toereikend. De internetconsultatie heeft op dit punt geen aanleiding gegeven tot aanpassingen.

Bron: Staatscourant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 09:52
weertenaar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Het gaat mij niet om oneerlijk.. Ik kan er gewoon niet bij dat er bij de overheid soms zo slecht na..of eigenlijk voorgedacht wordt over soms miljarden subsidies (voorzien als subsidie van enkele honderden miljoenen).
Dat is dus letterlijk wat er nu in andere landen gebeurd, men heeft niet alles even goed uitgedacht of strikt vastgelegd wat nu wel (beter) gedaan is in Nederland heb ik zo het idee.

Ik denk juist dat men nu heeft geleerd van de fouten die men eerder heeft gemaakt met dus die Foutlander(s). Overigens worden veel outlanders nu alsnog door particulieren gereden en voornamelijk dus wel op elektriciteit als het even kan.

Punt is en blijft, we zitten in een transitie het is nieuw en er zullen fouten gemaakt worden. Misschien is de subsidie nu wel te veel of de pot te klein of beide.

Maar ik snap het wel, ze kunnen nu als de pot op is een conclusie trekken in de trant van: Maar goed dat we de pot op 17,5(?) miljoen hebben gezet anders was er veel te veel subsidie (weer) uitgegeven. Of ze trekken de conclusie: er moet meer komen want te veel mensen vissen nu buiten de boot en nu kunnen we ook nog eens de sector een boost geven nu de verkopen op hun gat liggen.

Het mooie is dat ze simpelweg kunnen kijken naar wat de reacties zijn op het bericht dat de subsidie al in 1 maand op is (wat ik verwacht dat gaat gebeuren) en daar op het beleid van komend jaar mogelijk aanpassen (bedrag omlaag of pot omhoog of allebei). Zonder dat er door meneertje omtzigt gesteld wordt dat dit niet slim was (lekker scoren achteraf gezien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Luiaard schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat ik beter kan lezen dan de meeste mensen. Ik gaf alleen maar aan dat ik van tevoren om helderheid te verkrijgen gebeld heb met het RVO (weken geleden) om te zien waar de grenzen van de regeling lagen en deze helder te krijgen. Die medewerker zei toen dat het kon, hoewel ik dat toen ook al betwijfelde gezien de tekst van de regeling.

Ik geef het hier aan voor anderen. Ik heb zelf geen belang bij de subsidie, behalve wat interesse in hoe het loopt en wat er wel en niet kan. Die €2000 heb ik niet nodig gehad voor mijn koopbeslissing, mijn auto komt sowieso met opties net iets boven die €45000 uit en ik vind het drie jaar op naam moeten houden ook persoonlijk een groot nadeel (hoewel begrijpelijk). Er hoeft je dus niets te spijten.
Ok het spijt me niet, maar je bent dus juist één van de mensen die wel van tevoren had gebeld. Ik dacht ook gisteren. Alsnog mijn exucses :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Prullenbak84 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Helaas snap ik het maar al te goed. Ik ben nu zo'n 21 jaar systeembeheerder waarvan voor een flink deel betrokken bij 1e lijn support. Als je ziet waar mensen zoal over kunnen bellen |:(

Voorbeeldje:

- Klant wil Adobe Creative Suite kopen
- Wij (CSP) schaffen dat aan voor de klant
- Klant belt na een week 'goh hoe zit het ermee?'
- 'U heeft een mail gehad van Adobe met inloggegevens... daarmee kunt u de software downloaden'
- Klant: "huh? welke mail? Ik heb geen mail"
- Navraag bij leverancier, nee alles lijkt OK te zijn, transactie en alles is al verwerkt
- Navraag bij klant: "nee hoor ik heb écht geen mail"
- Nogmaals navragen want misschien zie ik zelf iets over het hoofd...
- Alles lijkt ok
- Klant nadrukkelijk gevraagd te zoeken in Outlook naar "Adobe Creative"
- Klant: "oh ik heb hier een mail met "BELANGRIJK: ACTIVEER UW ACCOUNT" in de onderwerpregel. Ja weet ik veel dat ik dáár iets mee moest doen.. Dat is me niet duidelijk!"
- *Bonkt heel hard met hoofd op bureau*

Of:

- "We migreren tussen vrijdagavond <datum> 22.00 uur en zondagavond <datum> 18.00 uur uw omgeving naar Office 365. Mail en Agenda zijn hierdoor tijdelijk niet beschikbaar" 2 weken vantevoren.
- We mailen een herinnering een week vantevoren
- Intern ook gecommuniceerd door de klant
- Klant belt maandagochtend "ja en waarom heeft m'n mail het hele weekend eruit gelegen wat is dit voor ballentent blahblahblahblah"
- Teruggebeld: "Mijn excuses, maar dit is ruimschoots vantevoren gecommuniceerd, ook bij jullie intern en herinnering gestuurd"
- Klant: "Ja maar hoe moet ik nu weten dat ik dan ook op m'n telefoon geen mail binnenkrijg??"

.....

Dus, even offtopic, maar dáárom verbazen dit soort dingen me totáál niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
_Apache_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:25:
Jammer.. elektrishce motor valt buiten de boot. :/

[...]
Electrische brommobielen ook. Het gaat immers om personenauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
DigitalExorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Helaas snap ik het maar al te goed. Ik ben nu zo'n 21 jaar systeembeheerder waarvan voor een flink deel betrokken bij 1e lijn support. Als je ziet waar mensen zoal over kunnen bellen |:(
oet ik nu weten dat ik dan ook op m'n telefoon geen mail binnenkrijg??"

.....

Dus, even offtopic, maar dáárom verbazen dit soort dingen me totáál niet.
Lucht maar even je hart, hoor ;)

Maar het verbaast me ook niet meer, helaas. Maar dat wil niet zeggen dat ik het snap :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaan410

Morgen rond lunchtijd komt hier een nieuwe update van alle aanvragen t/m vandaag 17.00 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZct5JWm5FOM4JzCVjnxih8qbfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HmmRfsWTHbHapWqhJe10GfQk.png?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door Sjaan410 op 02-07-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Wow, toch veel meer nieuw dan gebruikt, had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Sjaan410 Ik verwacht niet dat er tussen 17 en 24 nog 1300 auto's aangemeld zijn. De piek lag met name vroeg op de dag, daarna wordt het rustiger.

Voor mij maakt het sowieso niet zo heel veel uit of ik het dit jaar krijg of volgend jaar. Gaat ook nog wel even duren voor hij er is overigens. Maar kan straks wel lekker laden op de zon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaan410
@Ophidian eens, verwacht ik ook zeker niet en zit hetzelfde in de wedstrijd.
Dit is meer voor de mensen die behoefte hebben aan het zien van de tussenstand :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Als dit de trend wordt dan kunnen ze beter wat van het occasion potje overhevelen naar de nieuwe wagens. Kennelijk is een subsidie van 2K al minder doorslaggevend voor de aanschaf van een EV, die mensen zullen ws niet gewacht hebben totdat de subsidie van start ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 09:08

WhySoSerious

Be the change.

Er zijn maar voor 286 gebruikte EV's subsidie aangevraagd???

Zo weinig had ik niet verwacht zeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 17:03
zoveel gebruikte ev's zijn er ook weer niet te koop. Tel daarbij op dat die nog steeds duur zijn en dat iedereen angst aangepraat is voor degradatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Tweedehands EV's waar van de oorspronkelijke consumentenprijs onder de 45000 euro lag, zijn ook helemaal niet zo aantrekkelijk. Ik moet zeggen dat ik die eis niet eerder gezien had (want was niet geinteresseerd in t occasion-verhaal) maar dat wetende vind ik 286 ook niet weinig.

Wat voor auto's komen daar voor in aanmerking? Vooral auto's met een actieradius waar de mensen niet warm voor lopen. Mensen die eerst naar 2e hands Zoe's en leafs zaten te kijken zijn in juni allemaal bij de mg en renault-dealers naar binnen gelopen, denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Prullenbak84 op 02-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Nou goed, persoonlijk ben ik voor een Ioniq gegaan, waar ik eerlijkerwijs ook eerst naar segment Zoe/Leaf aan het kijken was. Met die prijs is het een kleine stap naar een MG van 23k nieuw natuurlijk.

Ik heb zelf de auto bij Carnext gehaald. Oorspronkelijke prijs van 23,4K, gezakt naar 21,4K omdat ze bijna niets meer verkochen door Corona. Verkoper gaf aan dat de laatste weken er echter een run was ontstaan op de Ioniq's (en dat ze nu ook weer duurder weggezet worden). Vandaar dat ik het idee kreeg dat toch wel veel mensen naar een occassion keken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tomhoven
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-04 15:01
Sjaan410 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:09:

Vanmiddag om 17.00 als hier een nieuwe update wordt geplaatst dan is er meer zekerheid.

[Afbeelding]
Hoi Sjaan,

Vanmiddag 17:00 komt er niet een nieuwe update. Die komt pas morgen (rond lunch waarschijnlijk), dan wel met de cijfers tot en met vanmiddag 17:00.

Groet,
Tom Hoven, woordvoerder RVO.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomhoven
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-04 15:01
Ophidian schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:15:
@Sjaan410 Ik verwacht niet dat er tussen 17 en 24 nog 1300 auto's aangemeld zijn. De piek lag met name vroeg op de dag, daarna wordt het rustiger.

Voor mij maakt het sowieso niet zo heel veel uit of ik het dit jaar krijg of volgend jaar. Gaat ook nog wel even duren voor hij er is overigens. Maar kan straks wel lekker laden op de zon :)
De aanname over piek in de ochtend is inderdaad correct.

Het eerste half uur waren er 500 aanvragen. Na een uur stond de teller op 740. Totaal gistermiddag om 17:00 (cijfers ook hierboven) 1390 aanvragen. Dus meer dan de helft van de aanvragen van gisteren tot 17:00 vonden plaatsen van 9:00 tot 10:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Artikel over de subsidie bij NOS: Pot voor subsidie op nieuwe elektrische auto raakt snel leeg

Tja, wat is snel hé. In het artikel wordt uitgegaan van het feit dat de pot voor gebruikte auto's 'binnen een paar maanden leeg' is, en voor nieuwe 'veel sneller'. Wij hielden rekening met een bordje uitverkocht op dag 1 :D dan valt dit wel mee.

Ik zou overigens als NOS duidelijker maken dat er een jaarlijks subsidie-budget is. Nu krijgen mensen het idee dat de hele pot bijna leeg is, terwijl dit natuurlijk enkel voor 2020 geldt.

[ Voor 17% gewijzigd door marvel27 op 02-07-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

marvel27 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:42:
Artikel over de subsidie bij NOS: Pot voor subsidie op nieuwe elektrische auto raakt snel leeg

Tja, wat is snel hé. In het artikel wordt uitgegaan van het feit dat de pot voor gebruikte auto's 'binnen een paar maanden leeg' is, en voor nieuwe 'veel sneller'. Wij hielden rekening met een bordje uitverkocht op dag 1 :D dan valt dit wel mee.

Ik zou overigens als NOS duidelijker maken dat er een jaarlijks subsidie-budget is. Nu krijgen mensen het idee dat de hele pot bijna leeg is, terwijl dit natuurlijk enkel voor 2020 geldt.
En dan een afbeelding van Tesla's boven het bericht. Beetje bijdragen aan de "EV's zijn voor de elite"-gevoelens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Gebruikte Tesla's! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 17:28

_Apache_

For life.

DigitalExorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Electrische brommobielen ook. Het gaat immers om personenauto's.
Jaa, ik zit al een tijdje te loeren op een elekstrische motor. (geen laadpaal nodig, parkeren in de tuin, >300km bereik, 90% minder brandstof kosten). Maar 25k financieren vanuit particulier is best een flinke stap.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 17:38
WhySoSerious schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:45:
[...]

En dan een afbeelding van Tesla's boven het bericht. Beetje bijdragen aan de "EV's zijn voor de elite"-gevoelens...
Tesla is natuurlijk wel de meest bekende EV dus de keuze hiervoor begrijp ik wel.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 15:47
Webgnome schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Tesla is natuurlijk wel de meest bekende EV dus de keuze hiervoor begrijp ik wel.
Ik niet. Er is geen Tesla (volgens mij, of voldoet de goedkoopste Model 3 wel?) die voldoet aan de voorwaarden voor de subsidie door de hoge cataloguswaarde. Dat of is pure beeldvorming of niet goed het huiswerk gedaan door de auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CopyCatz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:14:
Wow, toch veel meer nieuw dan gebruikt, had ik niet verwacht.
Niet vreemd, gezien de (oorspronkelijke) nieuwprijs van veel EV's?

Ik had serieus een Mercedes B250E op het oog, ook al heeft deze een betrekkelijke actieradius en belabberde laadsnelheid. Puur voor het model zelf. Voor ons eigenlijk 90% voldoende bruikbaar, maar > €45.000 nieuw geweest en dan komt ie niet in aanmerking.

Nu kijk ik naar een PHEV omdat we deze ook grotendeels volledig elektrisch zouden kunnen rijden met ons gebruik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
hardware-lover schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Niet vreemd, gezien de (oorspronkelijke) nieuwprijs van veel EV's?

Ik had serieus een Mercedes B250E op het oog, ook al heeft deze een betrekkelijke actieradius en belabberde laadsnelheid. Puur voor het model zelf. Voor ons eigenlijk 90% voldoende bruikbaar, maar > €45.000 nieuw geweest en dan komt ie niet in aanmerking.

Nu kijk ik naar een PHEV omdat we deze ook grotendeels volledig elektrisch zouden kunnen rijden met ons gebruik.
Maar dán heb je weer geen subsidieregeling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DigitalExorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:12:
[...]
Voor beiden niet dus....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84

Op autoweek ook. De fout die ze allemaal maken is om te zeggen "na 1 dag", terwijl het eigenlijk "na 1 maand" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
DigitalExorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:12:
Met een PHEV mis je ook die andere subsidie; vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor een volledig elektrische auto tot en met 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Skit3000 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:41:
[...]
Met een PHEV mis je ook die andere subsidie; vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor een volledig elektrische auto tot en met 2024.
Klopt, ik heb het allemaal uitgezocht, op den duur zal ik op het volledige gewicht worden afgerekend.

Maar ik wil een redelijk vrije keuze hebben in welk model gebruikte EV ik zou willen rijden (bij een bepaalde maximaal te besteden bedrag wat mijn vrouw ook wil accepteren).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delta737
Skit3000 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Maar nog wel 50% korting op MRB.
Wij hebben met de subsidieregeling nu een e-Golf via Private Lease genomen, maar ik zoek er ook nog een PHEV naast (Passat GTE of BMW 225xe). Dan kunnen we >90% elektrisch doen, maar als we iets verder weg willen hebben we toch voldoende actieradius en een praktische auto voor bijvoorbeeld vakantie, en die toch ook nog erg betaalbaar is qua maandlasten.
Maar goed, we dwalen af van SEPP O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Delta737 op 02-07-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz

De NOS weet ook drommels goed hoe clickbait werkt hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
PatrickH89 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Ik niet. Er is geen Tesla (volgens mij, of voldoet de goedkoopste Model 3 wel?) die voldoet aan de voorwaarden voor de subsidie door de hoge cataloguswaarde. Dat of is pure beeldvorming of niet goed het huiswerk gedaan door de auteur.
Nee klopt, model 3 is vanaf 48.980,-.
Dat maakt niet uit, gaat om de catalogusprijs.. Dus alsnog te hoog.

De Nissan Leaf / Renault Zoe kunnen daarom bijvoorbeeld wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Giant87 op 02-07-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Delta737 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:17:
[...]

Maar nog wel 50% korting op MRB.
Wij hebben met de subsidieregeling nu een e-Golf via Private Lease genomen, maar ik zoek er ook nog een PHEV naast (Passat GTE of BMW 225xe). Dan kunnen we >90% elektrisch doen, maar als we iets verder weg willen hebben we toch voldoende actieradius en een praktische auto voor bijvoorbeeld vakantie, en die toch ook nog erg betaalbaar is qua maandlasten.
Maar goed, we dwalen af van SEPP O-)
Van die twee samen had je geen Kona 64 kWh kunnen kopen? Heb ik wel gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
CopyCatz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:48:
[...]

Van die twee samen had je geen Kona 64 kWh kunnen kopen? Heb ik wel gedaan ;)
Kan, maar we hebben 2 auto´s nodig. :P
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste