Toon posts:

Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-11-2022
Om de topics over verschillende modellen en electrisch rijden in het algemeen 'schoon' te houden is een centraal topic wellicht wel handig.

De SEPP (Subsidie Elektrische Personenauto's Particulieren)

Aldus: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

Bent u een particulier en koopt of leaset u op of na 4 juni 2020 een volledig elektrische personenauto in de kleinere of compacte middenklasse? Dan komt u in aanmerking voor de Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). De subsidieregeling is voor zowel nieuwe als gebruikte elektrische personenauto’s.

Voor 2020 en 2021 zijn de subsidiebedragen voor elektrische personenauto’s die aan de voorwaarden voldoen:

Gebruikte elektrische personenauto koop of private lease = € 2.000 (of EUR 41,67 per maand obv 4 jaar bij private lease)
Nieuwe elektrische personenauto koop of private lease = € 4.000 (of EUR 83,33 per maand obv 4 jaar bij private lease)

Budget
Het budget is verdeeld over de periode 2020 tot 2025. Het totale beschikbare budget voor 2020 is € 17,2 miljoen. Het budget voor nieuwe elektrische personenauto’s is € 10 miljoen en voor gebruikte elektrische personenauto’s € 7,2 miljoen. De jaarbudgetten voor 2021 en later volgen.

Aanvragen
De subsidie kunt u online aanvragen vanaf 1 juli 2020.
U kunt de subsidie pas aanvragen, nadat u een koop- of leaseovereenkomst heeft gesloten. Koop- of leaseovereenkomsten met een datum op of na 4 juni 2020 komen in aanmerking voor subsidie. De datum waarop de koop- of leaseovereenkomst is gesloten is dus leidend. Overeenkomsten die gesloten zijn vanaf 4 juni 2020 komen in aanmerking voor subsidie.

Vragen die ik nog heb

- Gaat vergoeding van private lease met twk worden uitgekeerd als ie pas in 2021 wordt toegekend.
- Gaat loting ook vier weken duren of komt daar eerder duidelijkheid over.

Game on!

[Voor 68% gewijzigd door TomK85 op 01-07-2020 12:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb na de aanvraag nog even gebeld met het RVO.
Betreft een Private Lease MG ZS EV, nog niet geleverd en kenteken onbekend.

Uiteraard: Aanvraag ingedient om 9:11, nummer is 216 :).

1. Bij de aanvraag stond mijn vrouw opeens als Man aangeduid (dit was volgens de telefoniste geen probleem omdat het gekoppeld was aan het BSN nummer. (konden het ook niet wijzigen)

2. Wij hoefden geen documenten te uploaden, schijnt steekproefsgewijs te zijn.

3. Het verplichte typenummer dat we moesten invullen vanwege het * maar niet konden invullen omdat het uitgegrijst was. is blijkbaar ook geen issue voor de voor aanvraag

Gewoon sebastiaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:29
DigitalExorcist schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Nja opjutten.. Het is niet van "oh jij hebt 1 EV gekocht, dan koop ik er gewoon even 2!". Tenminste.... ik hoop dat het niet zo gaat ;) het is nogal een aanschaf voor de meesten van ons en het is gewoon zonde om er dan géén gebruik van te maken, of te denken 'ach ik zie over een maandje of anderhalf of zo wel even".
De running gag op budget gaming bij een goeie deal is dan "ik heb er 10 gekocht voor marktplaats!". En dan nog gaan er mensen over de rooie :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:56
@TomK85 misschien ook even iets van 'de particuliere EV-subsidie' in de titel zetten? Niet iedereen weet wat SEPP is ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinodraqu
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01 19:55
Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:03:
1. Bij de aanvraag stond mijn vrouw opeens als Man aangeduid (dit was volgens de telefoniste geen probleem omdat het gekoppeld was aan het BSN nummer. (konden het ook niet wijzigen)
Mmmm volgens mij is het tijd voor een goed gesprek met je 'vrouw' _O-

[ontopic]

Aanvraag is gelukt met een nr. in de 60, nu maar afwachten wat de beslissing wordt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-03 20:20

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:26:
@TomK85 misschien ook even iets van 'de particuliere EV-subsidie' in de titel zetten? Niet iedereen weet wat SEPP is ;)
Done

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• TomK85
45 minuten in de wacht gehangen:

V: Gaat vergoeding voor private lease met terugwerkende kracht indien toekenning in 2021
A: Geen idee

V: Mocht aantallen aanvragen voor vandaag ook het budget voor 2021 overschrijden, wordt er dan ook voor 2021 geloot?
A: Lijkt mij niet, maar geen idee.

V: Wanneer is uitslag van loting bekend? Duurt dat ook 4 weken?
A: Geen idee

Acties:
  • +2Henk 'm!

• F. Peregrinus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 18:33
sham27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:36:
@TomK85 waar haal je überhaupt het begrip "loting" vandaan in de context van deze subsidie?
"Artikel 1.6 Verdelingsregime

Er is gekozen voor verdeling van de middelen op basis van het moment van indienen van de aanvraag (‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’). Dit artikel bevat daarnaast aanvullende regels voor de verdeling van de subsidie. Zo geldt als datum van ontvangst van een aanvraag, de datum waarop de aanvraag voldoet aan de wettelijke voorschriften, in die zin dat sprake is van een volledige aanvraag. De onderlinge rangschikking van aanvragen die de Minister ontvangt op de dag waarop het subsidieplafond wordt bereikt, wordt vastgesteld door middel van loting. Deze twee bepalingen zijn conform artikel 8, derde lid, onderdelen a en b, van het Kaderbesluit."

Bron: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html

Laten we hopen dat we onder de 2500 aanvragen voor nieuwe EV's blijven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
sham27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Thanks.

Maar is dat dan vandaag? Of is er pas sprake van een volledige aanvraag zodra de auto geleverd is en de subsidie pas werkelijk wordt toegekend en uitbetaald.
Aanvraag staat los van uitbetalen. Je krijgt een "slot" in de lijst met aanvragers (max 2500 slots voor een nieuwe auto dus), die los daarvan uitbetaald worden als de auto op kenteken gaat. De loting gaat dus over het feit of iemand nog op de lijst komt. En zo niet dan gaat die persoon op de dag van de loting sowieso met prioriteit naar de lijst van volgend jaar.

Ook relevant: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62847754
Ook al staat dat haaks op het loting reglement..

[Voor 8% gewijzigd door CopyCatz op 01-07-2020 13:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06-2022
Iemand enig idee waar de teller al op staat O-) ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het is toch wel echt een lachertje vergeleken met de hoeveelheid subsidies die in de zakelijke EVs is gegaan zeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
De aanvraagteller zou als er optimaal wordt aangemeld naar 6100 moeten, en dan zijn beide potjes op. Dat gaan we vandaag echt niet halen denk ik, dus we're in. Woohoo! Ik hoop wel dat het genoeg is voor de rest van het jaar, zo sneu voor al die autocommercials anders :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-03 22:16
CopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:53:
De aanvraagteller zou als er optimaal wordt aangemeld naar 6100 moeten, en dan zijn beide potjes op. Dat gaan we vandaag echt niet halen denk ik, dus we're in. Woohoo! Ik hoop wel dat het genoeg is voor de rest van het jaar, zo sneu voor al die autocommercials anders :P
Denk dat je daar gelijk ik hebt dus we zitten inderdaad goed. Maar niemand wil tot januari op het geld wachten als het kan.

Ik las net ergens anders iemand had nummer 1338. Misschien als er vanavond been hoop aanmeldingen komen maar denk dat we dus de 2500 niet meer halen vandaag. Maar zeker weten wel deze week.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 23:40
Waar kan je zien hoeveel aanvragen er al zijn gedaan?

Ik heb net ook mijn aanvraag ingediend, maar ik zag niet welke nummer mijn aanvraag is :?

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

Acties:
  • +1Henk 'm!

• baerdt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-03 02:48
Ik heb gister even in de opendata van de RDW gekeken voor het gebruikte auto's potje. Kwam op circa 1100 in aanmerking komende tenaamstellingen. Er kunnen er 3600 toegewezen worden. Dat potje is de komende twee maanden nog niet op lijkt me. De mensen die hun tweedehands aankoop uitgesteld hebben zullen inmiddels ook wel toegeslagen hebben.

Overigens lijken de de referentienummers voor nieuw en gebruikt door elkaar te lopen. Ook als nummer 2500 bereikt wordt is het potje voor nieuwe auto's in dat geval nog niet op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06-2022
Nog iemand met de laatste update wat betreft subsidie aanvragen?

Ik heb zo het vermoeden dat we vandaag netjes onder die 2500 subsidieaanvragen blijven :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TomK85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:34:
Benieuwd of de RVO morgen een persbericht uitbrengt over het aantal aanmeldingen
Als er een persbericht komt staat 'ie hier.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:56

_Apache_

For life.

Jammer.. elektrishce motor valt buiten de boot. :/
De subsidieregeling is alleen voor elektrische auto’s vallend onder voertuigcategorie M1. De genoemde voertuigen vallen niet onder deze categorie. Ze komen daarom niet in aanmerking voor deze regeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarremansNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De overheid is niet over 1 nacht ijs gegaan bij het opstellen van de subsidieregeling.

Deze regeling heeft van 4 maart tot en met 31 maart 2020 open gestaan voor openbare internetconsultatie. In totaal zijn 380 unieke reacties ontvangen, waarvan 314 openbaar. Hiervan betreft het in 54 gevallen een overheid, (branche)organisatie of bedrijf wat heeft gereageerd.

Bij de start van de internetconsultatie is de vraag voorgelegd wat indieners vinden van de hoogte van het subsidiebedrag. Het merendeel van de indieners vindt de hoogte van het bedrag toereikend. De internetconsultatie heeft op dit punt geen aanleiding gegeven tot aanpassingen.

Bron: Staatscourant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-03 16:41
Luiaard schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat ik beter kan lezen dan de meeste mensen. Ik gaf alleen maar aan dat ik van tevoren om helderheid te verkrijgen gebeld heb met het RVO (weken geleden) om te zien waar de grenzen van de regeling lagen en deze helder te krijgen. Die medewerker zei toen dat het kon, hoewel ik dat toen ook al betwijfelde gezien de tekst van de regeling.

Ik geef het hier aan voor anderen. Ik heb zelf geen belang bij de subsidie, behalve wat interesse in hoe het loopt en wat er wel en niet kan. Die €2000 heb ik niet nodig gehad voor mijn koopbeslissing, mijn auto komt sowieso met opties net iets boven die €45000 uit en ik vind het drie jaar op naam moeten houden ook persoonlijk een groot nadeel (hoewel begrijpelijk). Er hoeft je dus niets te spijten.
Ok het spijt me niet, maar je bent dus juist één van de mensen die wel van tevoren had gebeld. Ik dacht ook gisteren. Alsnog mijn exucses :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 20:41
Prullenbak84 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Dit snap ik dus echt niet en bevestigt ook wel een beejte wat @Strykeforce hierboven zegt.

De regels en alles zijn al een maand duidelijk. Iedereen heeft dit helemaal door kunnen lezen en kunnen kijken hoe het werkt. Maar dat is teveel moeite voor 2000-4000 euro, dus is het makkelijker om helemaal niet te lezen en gewoon te bellen ofzo 8)7
Helaas snap ik het maar al te goed. Ik ben nu zo'n 21 jaar systeembeheerder waarvan voor een flink deel betrokken bij 1e lijn support. Als je ziet waar mensen zoal over kunnen bellen |:(

Voorbeeldje:

- Klant wil Adobe Creative Suite kopen
- Wij (CSP) schaffen dat aan voor de klant
- Klant belt na een week 'goh hoe zit het ermee?'
- 'U heeft een mail gehad van Adobe met inloggegevens... daarmee kunt u de software downloaden'
- Klant: "huh? welke mail? Ik heb geen mail"
- Navraag bij leverancier, nee alles lijkt OK te zijn, transactie en alles is al verwerkt
- Navraag bij klant: "nee hoor ik heb écht geen mail"
- Nogmaals navragen want misschien zie ik zelf iets over het hoofd...
- Alles lijkt ok
- Klant nadrukkelijk gevraagd te zoeken in Outlook naar "Adobe Creative"
- Klant: "oh ik heb hier een mail met "BELANGRIJK: ACTIVEER UW ACCOUNT" in de onderwerpregel. Ja weet ik veel dat ik dáár iets mee moest doen.. Dat is me niet duidelijk!"
- *Bonkt heel hard met hoofd op bureau*

Of:

- "We migreren tussen vrijdagavond <datum> 22.00 uur en zondagavond <datum> 18.00 uur uw omgeving naar Office 365. Mail en Agenda zijn hierdoor tijdelijk niet beschikbaar" 2 weken vantevoren.
- We mailen een herinnering een week vantevoren
- Intern ook gecommuniceerd door de klant
- Klant belt maandagochtend "ja en waarom heeft m'n mail het hele weekend eruit gelegen wat is dit voor ballentent blahblahblahblah"
- Teruggebeld: "Mijn excuses, maar dit is ruimschoots vantevoren gecommuniceerd, ook bij jullie intern en herinnering gestuurd"
- Klant: "Ja maar hoe moet ik nu weten dat ik dan ook op m'n telefoon geen mail binnenkrijg??"

.....

Dus, even offtopic, maar dáárom verbazen dit soort dingen me totáál niet.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sjaan410
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-07-2020
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

Morgen rond lunchtijd komt hier een nieuwe update van alle aanvragen t/m vandaag 17.00 uur.

[Voor 57% gewijzigd door Sjaan410 op 02-07-2020 13:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 12:37
zoveel gebruikte ev's zijn er ook weer niet te koop. Tel daarbij op dat die nog steeds duur zijn en dat iedereen angst aangepraat is voor degradatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prullenbak84
Tweedehands EV's waar van de oorspronkelijke consumentenprijs onder de 45000 euro lag, zijn ook helemaal niet zo aantrekkelijk. Ik moet zeggen dat ik die eis niet eerder gezien had (want was niet geinteresseerd in t occasion-verhaal) maar dat wetende vind ik 286 ook niet weinig.

Wat voor auto's komen daar voor in aanmerking? Vooral auto's met een actieradius waar de mensen niet warm voor lopen. Mensen die eerst naar 2e hands Zoe's en leafs zaten te kijken zijn in juni allemaal bij de mg en renault-dealers naar binnen gelopen, denk ik.

[Voor 16% gewijzigd door Prullenbak84 op 02-07-2020 12:51]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• tomhoven
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-12-2022
Sjaan410 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:09:
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

Vanmiddag om 17.00 als hier een nieuwe update wordt geplaatst dan is er meer zekerheid.

[Afbeelding]
Hoi Sjaan,

Vanmiddag 17:00 komt er niet een nieuwe update. Die komt pas morgen (rond lunch waarschijnlijk), dan wel met de cijfers tot en met vanmiddag 17:00.

Groet,
Tom Hoven, woordvoerder RVO.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• tomhoven
Ophidian schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:15:
@Sjaan410 Ik verwacht niet dat er tussen 17 en 24 nog 1300 auto's aangemeld zijn. De piek lag met name vroeg op de dag, daarna wordt het rustiger.

Voor mij maakt het sowieso niet zo heel veel uit of ik het dit jaar krijg of volgend jaar. Gaat ook nog wel even duren voor hij er is overigens. Maar kan straks wel lekker laden op de zon :)
De aanname over piek in de ochtend is inderdaad correct.

Het eerste half uur waren er 500 aanvragen. Na een uur stond de teller op 740. Totaal gistermiddag om 17:00 (cijfers ook hierboven) 1390 aanvragen. Dus meer dan de helft van de aanvragen van gisteren tot 17:00 vonden plaatsen van 9:00 tot 10:00.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:56

_Apache_

For life.

DigitalExorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Electrische brommobielen ook. Het gaat immers om personenauto's.
Jaa, ik zit al een tijdje te loeren op een elekstrische motor. (geen laadpaal nodig, parkeren in de tuin, >300km bereik, 90% minder brandstof kosten). Maar 25k financieren vanuit particulier is best een flinke stap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DigitalExorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:12:
[...]
Maar dán heb je weer geen subsidieregeling ;)
Voor beiden niet dus....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:55
Skit3000 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Met een PHEV mis je ook die andere subsidie; vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor een volledig elektrische auto tot en met 2024.
Maar nog wel 50% korting op MRB.
Wij hebben met de subsidieregeling nu een e-Golf via Private Lease genomen, maar ik zoek er ook nog een PHEV naast (Passat GTE of BMW 225xe). Dan kunnen we >90% elektrisch doen, maar als we iets verder weg willen hebben we toch voldoende actieradius en een praktische auto voor bijvoorbeeld vakantie, en die toch ook nog erg betaalbaar is qua maandlasten.
Maar goed, we dwalen af van SEPP O-)

[Voor 6% gewijzigd door Delta737 op 02-07-2020 15:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:45
PatrickH89 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Ik niet. Er is geen Tesla (volgens mij, of voldoet de goedkoopste Model 3 wel?) die voldoet aan de voorwaarden voor de subsidie door de hoge cataloguswaarde. Dat of is pure beeldvorming of niet goed het huiswerk gedaan door de auteur.
Nee klopt, model 3 is vanaf 48.980,-.
Dat maakt niet uit, gaat om de catalogusprijs.. Dus alsnog te hoog.

De Nissan Leaf / Renault Zoe kunnen daarom bijvoorbeeld wel.

[Voor 34% gewijzigd door Giant87 op 02-07-2020 15:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:39
Eigenlijk ook wel terecht toch? De subsidie is om mensen over de streep te trekken om een elektrische auto te leasen danwel te kopen. De aanbieding van de E-golf en de Leaf waren destijds al goed en blijkbaar goed genoeg om meerdere mensen over de streep te trekken, ondanks dat al sinds 2018 bekend is dat die subsidie er zou komen. En het was al heel duidelijk gecommuniceerd dat de subsidie pas in zou gaan zodra hij gecommuniceerd was.

Ik snap dat het vervelend is dat mensen nu het idee hebben om geld mis te lopen, maar dan had je net zoals zoveel andere moeten wachten tot de subsidie er wel was. En als je het berekent, de E-golf was 299 voor 10.000km 60 maanden. Dat is nu bij v Waal 349 60 maanden 10k km - 66 euro is zon 283 pm. Scheelt je 16 euro per maand. Misschien kan je nog proberen om voor het tarief nu te gaan, verdient de dealer er ook wat aan :+

Hier was de elektrische auto er sowieso wel gekomen, door de subsidie is dit nu alleen wat naar voren getrokken. En ook ik was bijna gegaan voor de E-Golf eind 2019, maar kwam er niet uit met de inruilprijs voor onze huidige 2e auto.

[Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 02-07-2020 18:41]

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 13:47
Ik heb nummer 1766 vanmiddag om 1430. Denk dat aan de hand van het NOS nieuwsbericht meer mensen haast gemaakt hebben met de aanvraag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 07:44

Nieuwe elektrische personenauto’s:
Totaal jaarbudget 2020 is € 10.000.000
Aanvraagd is € 5.800.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2020 is € 4.200.000

Lijkt allemaal hard mee te vallen, zelfs na 2 dagen, uiteindelijk waardoor geen loting nodig zal zijn >:) Ik had verwacht dat die 2500 er wel in een dag door zouden gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tomhoven
Giant87 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Kunnen jullie iets zeggen over het aandeel koop vs private lease?
Zeker, maar dat betreffen niet hele actuele cijfers. Na de eerste dag (cijfers tot en met 1 juli 17:00, dus op basis van 1390 aanvragen) zag de verdeling op basis van aantal aanvragen er als volgt uit:

Nieuw Koop 50%
Nieuw Lease 29%
Gebruikt Koop 20%
Gebruikt Lease 1%

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:45
Thanks! Interessante info

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
Als we toch RVO in da house hebben, @tomhoven

- Op de site staat vermeld dat je je aanvraag kan inzien, maar als ik inlog op het eloket zie ik alleen de bevestigingsmail. Ik zou graag nog even willen checken of ik alles goed heb ingevuld :)
- Op de site wordt ook een paar keer vermeld "houd uw digitale aankoopfactuur bij de hand", maar die is vervolgens nergens voor nodig en hoeft ook niet te worden geüpload. Is dat alleen in het geval dat de auto niet in de zoeklijst voorkomt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tomhoven
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:13:
Als we toch RVO in da house hebben, @tomhoven

- Op de site staat vermeld dat je je aanvraag kan inzien, maar als ik inlog op het eloket zie ik alleen de bevestigingsmail. Ik zou graag nog even willen checken of ik alles goed heb ingevuld :)
- Op de site wordt ook een paar keer vermeld "houd uw digitale aankoopfactuur bij de hand", maar die is vervolgens nergens voor nodig en hoeft ook niet te worden geüpload. Is dat alleen in het geval dat de auto niet in de zoeklijst voorkomt?
Dit is helaas allemaal verre van mijn expertise. Als woordvoerder ben ik enkel betrokken bij de grote lijnen. Ik zou je graag helpen met dit soort dingen, maar vanuit mijn kennis en (ontbrekende) toegang tot de klantsystemen kan ik helaas geen ''webcare'' doen hier.

Details over aanvraagprocessen en eloket zit gelukkig bij mensen die hiervoor gestudeerd hebben. Hiervoor kan ik je dus niet anders dan doorverwijzen naar https://www.rvo.nl/over-ons/contact zowel telefonisch als per mail kunnen ze hier ongetwijfeld iets verstandigs over zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
India Sierra schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:55:
Zonet aangevraagd, nummer 2369

Wel vaag, heb geen contract te hoeven uploaden of niks (private lease). Heb de auto ook nog niet op naam, misschien dat dat het is.
Dat bedoelde ik dus met mijn vraag hierboven, niemand hoeft iets te uploaden, in principe is nu het statement dat je een auto besteld hebt al voldoende om een slot te krijgen, zonder enig bewijs (waarschijnlijk is alleen de tenaamstelling interessant). Gaat een beetje in tegen het tweaker gevoel van show me the logs & data :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 07:44
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:06:
[...]

Dat bedoelde ik dus met mijn vraag hierboven, niemand hoeft iets te uploaden, in principe is nu het statement dat je een auto besteld hebt al voldoende om een slot te krijgen, zonder enig bewijs (waarschijnlijk is alleen de tenaamstelling interessant). Gaat een beetje in tegen het tweaker gevoel van show me the logs & data :)
Wat ik begrepen is dat het uploaden van de overeenkomst alleen steekproefgewijs gedaan wordt. Verder is de aanvraag en (uiteindelijk) de match met het kenteken die op dezelfde naam staat, voldoende controle die gaat zorgen voor de uitbetaling ;)

Met de ISDE voor de warmtepomp moest je bijvoorbeeld wel de factuur uploaden ter controle omdat er verder geen match te maken is met een ander overheidssysteem.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• tomhoven
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Snap ik, geen probleem. Er zijn hier op het forum in de elektrische auto-, ioniq- en andere topics wel felle discussies over het inkomen dat "hoort" bij de aanschaf van een EV. Een huis met een oprit is standaard voor rijke mensen die een EV kopen, dus niet zeuren over een laadkabel over de stoep, dat soort dingen. Kan/mag de RVO ook inzicht geven in karakteristieken van mensen die de subsidie aanvragen? Zal wel nee zijn vrees ik..
Nee, dat kunnen we inderdaad niet. Wij hebben zelf als RVO ook geen inzicht in de karakteristieken van de mensen die een aanvraag doen, anders dan ze gegevens die gevraagd worden in het aanvraagproces zelf. Dat is in dit geval niet de informatie waar je naar zoekt als ik je vraag zo lees. Om die vraag te beantwoorden zou je een koppeling met de belastingdienst moeten leggen, lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze analyse gemaakt zal gaan worden.

Wel misschien een mooi haakje om iets te zeggen over mijn rol hier, voordat hier wellicht onduidelijkheid over ontstaat. Ik heb niet het idee dat dat nu zo is, maar je kunt het maar beter voor zijn :) . Ik zit hier in principe gewoon als Tweaker, met toevallig wat inzicht in cijfers en processen rondom de SEPP. Als woordvoerder RVO sta ik enkel de pers te woord, en kan dus ook niet op basis van ''vragen van Tweakers'' bepaalde dingen laten uitzoeken.

Wel kan ik informatie die we ook via andere kanalen ontsluiten, zoals het aantal aanvragen eerste uur (gedeeld met NOS) of verdeling lease/koop (gedeeld met een marktpartij) ook hier delen. Ik kan niet hier nieuwe informatie openbaar maken die we niet elders al hebben gedeeld.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tomhoven
TomK85 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Edit: zie nu dat je woordvoerder bent. Met dit soort vragen moet ik niet jou gaan benaderen 😉. Wellicht dat iemand anders dit al aan de hand heeft gehad.

Ik snap dat je hier niet aan t werk bent, maar mag ik toch iets vragen?

Werd vandaag door de dealer gebeld. Ondanks dat ik al had getekend, bleek de auto niet meer op voorraad te zijn. Had de keus uit een andere kleur (wilde ik niet) of dezelfde kleur maar met extra optie. Uiteindelijk dat maar gedaan want vond de andere kleuren niet mooi.

Nu heb ik een nieuw contract moeten tekenen (want 10 euro duurder) met natuurlijk een andere datum. Op advies van de (telefonische servicedesk van de) RVO de nieuwe overeenkomst en de oude toegestuurd. Ze dacht dat dat voldoende was.

Is dat idd zo of toch wijs om een extra nieuwe aanvraag te doen en de oude te laten vervallen. Er is tenslotte nog resterend budget. Vond dit chiquer dan niks te zeggen en achteraf evt het oude contract te uploaden (wanneer daarom gevraagd wordt). Model en kleur blijft namelijk hetzelfde en auto moet nog op kenteken komen.
Hoi Tom,

Ik kan hier inderdaad weinig over zeggen. Wel kan ik melden dat er net(9 minuten geleden) een nieuwe update is geplaatst met de cijfers tot en met 17u op www.rvo.nl/sepp hier kun je zien dat er nog budget is. Ondanks dat ik je niet kan helpen met de inschatting rondom je aanvraag, toont dat in ieder geval dat er dus nog budget ruimte is. Ik kan je dus niet persoonlijk adviseren over wat te doen met je aanvraag, maar ook nieuwe aanvragen zouden dus nog aanspraak kunnen maken op budget. Tenzij het budget hard is gegaan tussen 17u en nu, hier heb ik geen zicht op.

Waarschijnlijk heb je hier weinig aan, maar wellicht helpt het je iets.

Edit: waarschijnlijk overbodig. Maar zowel ik RVO kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor keuze die gemaakt worden op basis van de informatie die beschikbaar is O-). Toch een lastige balans tussen behulpzaam willen zijn, maar ik kan natuurlijk geen keuzes voor jullie maken. In principe moet je de tekst hier boven lezen als een reactie van gewoon een mede Tweaker.

[Voor 9% gewijzigd door tomhoven op 03-07-2020 21:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 12:37
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:32:
Dag 3, en het potje voor nieuwe auto’s is voor driekwart op..
Voor dit jaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:54:
En volgend jaar is de subsidie maar 3700 euro
???

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 09:19
weertenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Er zal dit jaar 1x een loting komen, de dag dat het plafond bereikt wordt, maar ik verwacht dat er dan maar echt een minimaal aantal mensen uitgeloot worden. Je kunt gewoon het hele jaar blijven aanvragen. Ook al weet je nu dat het plafond bereikt is, schuift ook gewoon door naar 1 januari 2021...en dan is het budget een stuk groter. De kans dat er op 1 januari 2021 geloot moet worden lijkt me heel erg klein.
Ik vraag me dan wel af waar je nu op baseerd dat die kans erg klein is?
Dient u een aanvraag in nadat het jaarbudget op is? Dan wordt uw aanvraag doorgeschoven naar het volgende kalenderjaar. Dit heeft als gevolg dat u langer op uw subsidietoezegging of uitbetaling moet wachten. Dit geldt uiteraard alleen als er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Aanvragen kunnen niet meer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.
Dit betekend dus dat iedereen nog de rest van dit jaar kan indienen en automatisch doorgeschoven wordt naar 2021. Het budget in 2021 is maar 27,9 miljoen dat is nog niet eens het dubbele van nu en waarschijnlijk is het budget voor dit jaar na dit weekend op (aangezien er zo ongeveer een kwart per dag door heen gaat en men dit weekend nog een groot aantal koop contracten zal sluiten), waardoor men dus nog bijna 5 maanden lang kan indienen voor 2021.

Het budget voor 2021 zal dit jaar dan al op gaan (nieuw in ieder geval). Ik vraag me eigenlijk af of er dan nog geloot gaat worden of dat je simpelweg niet meer kunt indienen. Aangezien aanvragen dus niet langer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.

@tomhoven Misschien dat jij hier antwoord op kan geven? Wat gebeurd er als het budget voor volgend jaar ook al gereserveerd/op is, wordt er dan nog een loting gedaan op de dag dat dat gebeurd in 2020 of wordt er een loting gehouden op 1 januari 2021?

Ander vraagje @tomhoven, lease en koop onderscheid heb je eerder laten zien, kan je ook mogelijk wat informatie geven over welke auto's (merk/model) worden aangemeld in de 2 categorieen, ben benieuwd :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 15:19
De RVO zet er vaart achter; ik word net wakker met 4000 euro meer op mijn rekening :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 20:41
Die verdeling in de grafiek is wel een beetje .. apart. Het grootste deel is nog groen terwijl dat het kleinste deel van het geld is. Nou ja. Het gaat om de getallen 😜

[Voor 39% gewijzigd door DigitalExorcist op 06-07-2020 14:11]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +3Henk 'm!

• borisbaas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik vind het een goed initiatief om te proberen meer mensen in een EV te krijgen, maar deze subsidie vind ik dan weer dom bedacht. Hartstikke leuk voor mensen die evt een EV overweegden en nu die 4K kunnen meepikken, maar of je nu echt veel twijfelaars over de streep trekt verwacht ik niet. Denk dat het voornamelijk de mensen zijn die het toch al van plan waren en de subsidie hebben afgewacht. En die beperkte subsidie is natuurlijk te dom om voor te stellen. Ik denk dat deze hele regeling zelfs averechts gaat werken. Zodadelijk is de subsidiepot leeg, ik geloof niet dat er dan nog veel mensen een EV gaan kopen. Onder het mom " ja dag mijn buurman heeft 4k subsidie gekregen en ik niet? dan laat maar..." ik ben dus erg benieuwd. Ik weet wel dat dit soort halve maatregelen meestal alleen marktverstorend werken en op lange termijn niet wenselijk zijn. Wil je echt electrisch rijden stimuleren, maak dan die pot onbeperkt groot en zet zwart op wit dat de MRB vrijstelling voor EV's niet in het geding gaat komen de komende jaren. Dan heb je tenminste een goede business case om de EV te overwegen. Ik ben zelf misschien aan het einde van het jaar wel weer voorzichtig van plan om naar een andere auto te gaan kijken, maar als dan de subsidiepot leeg is vallen per definitie alle EV's af. Ik heb dan echt het idee dat mij een extraatje wordt onthouden vanwege politiek draaikont beleid. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.

[Voor 12% gewijzigd door borisbaas op 07-07-2020 11:33. Reden: te snel op verstuur geklikt]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• marvel27
Hier is een persoon die niet van plan was elektrisch te gaan rijden, maar door de subsidie (en extra korting van MG) toch de stap heeft gezet, en een ZS EV gaat private leasen 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
We zouden een poll kunnen organiseren om te weten hoeveel forumleden de subsidie heeft overgehaald om over te stappen, versus het aantal dat sowieso overgestapt zou zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CopyCatz
Poll: Heeft de subsidie je overgehaald om een EV aan te schaffen?
Nee, was het ook niet van plan
Nee, was het wel van plan
Ja, al van plan (private lease nieuw)
Ja, al van plan (koop nieuw)
Ja, al van plan (private lease 2e hands)
Ja, al van plan (koop 2e hands)
Ja, nav subsidie (private lease nieuw)
Ja, nav subsidie (koop nieuw)
Ja, nav subsidie (private lease 2e hands)
Ja, nav subsidie (koop 2e hands)
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402808&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Is dit iets? Er is maar erg weinig ruimte per regel voor tekst.. "al van plan": je zat al te wachten tot de RVO inschrijving open ging, "nav subsidie" houdt in dat je getriggerd werd door het nieuws over de openstelling.

[Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 07-07-2020 13:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 15:51
marvel27 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:05:
Hier is een persoon die niet van plan was elektrisch te gaan rijden, maar door de subsidie (en extra korting van MG) toch de stap heeft gezet, en een ZS EV gaat private leasen 😉
Ik was van plan mijn Tweedehands diesel op te rijden en over een jaar of 4 te kijken of electrisch of hybride rijden interessant zou zijn (tweedehands). Door de subsidie en extra korting is het een beetje een no-brainer...ik rij nu voor ongeveer hetezelfde bedrag per maand een nieuwe electrische auto.
Zonder subsidie en korting had ik gewoon lekker door gedieseld 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvel27
De vraag gaat over de situatie op dit moment. Als de auto nog geleverd moet worden staat ze nog niet op naam. 'nee' klopt dus. Eens de auti geleverd is en op naam staat moet je het kenteken en misschien andere gegevens invoeren. Komt goed dus :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hsslt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-03 15:06
Sjors81 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Iemand? Anders moet ik vandaag de aanvraag evt nog wijzigen .... wil niet naast de subsidiepot pissen :)
Volgens mij wordt die vraag tijdens je aanvraag alleen gesteld omdat je dan een scherm krijgt waar ze aan de hand van de RDW database gelijk de auto inclusief alle gegevens ophalen die op jouw naam staat en in aanmerking komt voor de subsidie.

Wanneer je op nee klikt geef je aan dat de auto NOG niet op jouw naam staat en moet je dus zelf type auto doorgeven en aan de hand daarvan krijg je een voorlopige subsidie toekenning. De subsidie wordt alleen uitgekeerd als de auto uiteindelijk daadwerkelijk op jouw naam staat bij de rdw (en je aan alle andere voorwaarden voldoet).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prullenbak84
marvel27 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:57:
De vraag gaat over de situatie op dit moment. Als de auto nog geleverd moet worden staat ze nog niet op naam. 'nee' klopt dus. Eens de auti geleverd is en op naam staat moet je het kenteken en misschien andere gegevens invoeren. Komt goed dus :)
Inderdaad. De vraag is of de auto op dit moment al op jouw naam staat. In mijn geval staat de auto alleen nog in een computer, denk ik. Dus het antwoord is "nee". Je krijgt als het goed is dan een keer een brief, en zodra de auto geleverd is kun je uitbetaling aanvragen.

Iemand anders met dezelfde situatie (auto wel besteld, maar nog lang niet geleverd, netjes aanvraag gedaan) en al iets gehoord van onze vrienden van het RVO?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjors81
  • Laatst online: 22:00
tnx @marvel27, @Prullenbak84 en @hsslt altijd fijn dat een tweaker het beter kan uitleggen dan een medewerker zelf :-).
De persoon deed wel haar best hoor maar had er niet zo'n goed gevoel bij!

[Voor 4% gewijzigd door Sjors81 op 07-07-2020 16:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjors81
@hsslt via Directgeldvooruwauto.nl
online een aanvraag ingediend incl. foto's. Ze spreken nadrukkelijk over een gegarandeerd bod. Heb ook met ze gebeld omdat ik wat was vergeten te benoemen. Klonk heel betrouwbaar en vertrouwd. specifiek benoemd dat ik geen zin had om ergens naar toe te gaan en vervolgens een veel lager bod te krijgen. Dat stempel wilden zij juist niet. heb daar wel vertrouwen in. kreeg ook nog specifiek de naam van de medewerker, want hij gaf aan dat de dingen die ik nog had benoemd geen invloed op de prijs zou hebben en ik hem daar aan mocht houden.

ook bij wijkopenautos.nl geweest. Eind bod lag 20% lager dan 1e bod via de mail. Eindbod was daarmee ook nog 10% lager dan het bod via directgeldvooruwauto.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hsslt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-03 15:06
TomK85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:26:
Nog steeds geen antwoord van RVO of het uitmaakt dat ik mijn contract opnieuw heb moeten tekenen ivm niet op voorraad zijn van eerste auto. Heb iig beide contracten doorgemaild dus ga er vanuit dat t geen probleem oplevert.
Ik had een soort van zelfde situatie: zat een foutje in de gegevens op mijn contract, waardoor ik een nieuwe versie kreeg en deze dus ook opnieuw ondertekend is. Daardoor zit er ook 3 dagen verschil in mijn aanvraagdatum bij RVO (datum ondertekening eerste contract), en contractdatum op het goede contract.

RVO gebeld, ze hebben het uitgezocht voor me en dat maakte niet uit. Volgens mij gaf de dame die ik aan de lijn had wel aan dat ze een opmerkingen bij mijn aanvraag geplaatst had hierover.

Nu gaat het er bij jou natuurlijk wel om dat er iets aan de auto anders is (die bleef bij mij hetzelfde), maar neem aan dat je wel bij hetzelfde merk en type auto bent gebleven maar alleen een andere uitvoering of kleur? Dan denk ik dat je gewoon goed zit als je ook nog eens allebei de contracten kunt laten zien wanneer er om gevraagd wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Nog maar 71 nieuwe elektrische auto's voor 4000 euro subsidie van budget dit jaar (8 juli 2020, 9:00 uur). Zal deze pot van dit jaar vandaag nog op gaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 23:26
Aanvragen kunnen niet meer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.
Dus als je nu doorschuift naar 1 januari en er zijn dan meer aanvragen dan subsidies en je wordt uitgeloot, dan wordt je niet nogmaals doorgeschoven naar 2022 en kan je dus fluiten naar je geld?

Soort lotto..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 23:40
Subsidie voor 2e hands is ook hier inmiddels binnen. Nr 1424

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:55
Hertog_Martin schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Dus als je nu doorschuift naar 1 januari en er zijn dan meer aanvragen dan subsidies en je wordt uitgeloot, dan wordt je niet nogmaals doorgeschoven naar 2022 en kan je dus fluiten naar je geld?

Soort lotto..
Nee RVO heeft aangegeven dat ze op volgorde van aanvragen worden afgehandeld dus wanneer je in de komende paar weken een nieuwe aanschaft is de kans heel groot want de verkochte aantallen voor het potje van 2021 zijn nog niet gehaald.

Wanneer je nog lang wacht dan val je buiten die aantallen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prullenbak84
Ondertussen al iemand die
- een nieuwe auto gekocht heeft
- nog niet de auto heeft
- subsidie op tijd heeft aangevraagd

En de beloofde brief dat je subsidie is toegekend al gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prullenbak84
fisherman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Je spreekt jezelf hier wel tegen. Volgens mij klopt alleen het laatste. De subsidie zorgt er zeker niet voor dat iemand het daarvan af laat hangen of hij/zij een EV koopt. Als je 30k of meer besteedt aan een auto zal dat echt niet afhankelijk zijn van een paar duizend euro.
Het is een leuke tegemoetkoming van de overheid die mooi meegenomen is. Het moment dat iemand een auto koopt wordt natuurlijk wel beinvloed.
Nee. Hoe vaak moet men op verschillende plekken hier op tweakers nou nog uitleggen dat situaties verschillen?

De subsidie kan wel degelijk een verschil maken. Niet perse OF je een auto koopt, of wanneer, maar ook WELKE.

Bijvoorbeeld mijn persoonlijke - maar niet bijzondere - situatie dat je in de markt bent voor een nieuwe auto en dat de subsidie er net voor zorgt dat een EV interessanter wordt dan de benzine. Zonder subsidie had ik twee maanden geleden een nieuwe 1.2-dinosap auto voor de deur gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-12-2022
[...]

De subsidie zorgt er zeker niet voor dat iemand het daarvan af laat hangen of hij/zij een EV koopt. Als je 30k of meer besteedt aan een auto zal dat echt niet afhankelijk zijn van een paar duizend euro.
Het is een leuke tegemoetkoming van de overheid die mooi meegenomen is. Het moment dat iemand een auto koopt wordt natuurlijk wel beinvloed.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb dankzij de subsidie gekozen voor een elektrische auto (private lease) in plaats van een brandstofauto, omdat een EV anders boven mijn budget zou zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• baerdt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-03 02:48
Ik heb vandaag de 2000 euro op de rekening. Was volgnummer 15*.
Skit3000 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:50:
Ik merkte trouwens eind mei wel dat verkopers (zeker grote partijen die ex-leasewagens verkopen) hun prijzen al zo'n tweeduizend euro omhoog deden.
Mijn ervaring bij Leaseplan is het tegenovergestelde. De EV die ik daar kocht ging op 10 juni meer dan 10% in prijs omlaag. Was sinds begin mei in de verkoop en was toen al geen slechte prijs.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 09:19
[...]

Je spreekt jezelf hier wel tegen. Volgens mij klopt alleen het laatste. De subsidie zorgt er zeker niet voor dat iemand het daarvan af laat hangen of hij/zij een EV koopt. Als je 30k of meer besteedt aan een auto zal dat echt niet afhankelijk zijn van een paar duizend euro.
Hah, echt wel. Wat voor kul is dit nou weer. Dezelfde kul die de MG dealer verkondigde: "ja ik kan die 105 euro er nog vanaf halen om er een rond bedrag van te maken maargoed dat maakt niet zo veel uit". 105 euro is nog steeds 105 euro vriend, ook bij grote bedragen.

4.000 euro blijft ook nog steeds 4.000 euro en op een bedrag van zelfs 40k is het al 10%! Dat is gigantisch veel geld voor de gemiddelde nederlander.

Ons eigen geval: We zaten eerst te kijken richting een Kia Rio of Stonic (2de hands), pas toen de subsidie gepubliceerd werd zijn we pas naar EV's gaan kijken en is het nu een Corsa-e geworden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prullenbak84
fisherman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Dat is voor iedereen verschillend.
Hebben we toch eindelijk voor elkaar dat uitgerekend jij dat in ziet.

Heeft even geduurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:54
Wij hadden al een EV privé (Mitsubishi I-miev). De subsidie heeft er toe geleid dat we die ingeruild hebben voor een Skoda Citigo. De actieradius van de Mitsubishi was toch te beperkt.
Een eventuele koper van die auto komt wel weer in aanmerking voor de 2000€ subsidie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:43

SjoerdV nl

Be the change.

Particuliere aankoop, subsidie ook binnen inmiddels.

Erg netjes voor een overheidsinstantie :)

Hyundai Ioniq Premium EV '17 kopen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Dankzij de subsidie en de aanbieding van MG rijd ik nu voor hetzelfde geld een nieuwe MG ZS EV in plaats van een Renault Clio diesel uit 2011. De overheid kan dus best trots zijn op het resultaat. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-03 22:16
BarremansNL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Niet de aanschaf, maar de alle maandelijkse kosten inclusief afschrijving. Korting op de MG was €160 per maand bij Private Lease.

Heb de rekensom op diverse manieren gemaakt, enige optie dat de Clio goedkoper was, was als ik geen reparaties aan de Clio zou hebben maar slechts onderhoud. En gezien de leeftijd/kilometerstand/ervaring met de auto, was dit niet realistisch.
Herkenbaar. Ik heb hier voor een Atos van 2003 gehad. Toen ik die verkocht heb ben ik eens gaan rekenen wat me de auto heeft gekost per maand de afgelopen 2 jaar inclusief afschrijving, verzekering, wegenbelasting, reparaties, onderhoud en APK.

Heb die tijd best een paar keer pech gehad met dat ding en wat dure reparaties en uiteindelijk kwam ik over de 175 per maand. Daar komt dan nog benzine boven op.

Nu ga in straks met subsidie rond de 300 per maand betalen voor de mg. En stroom is goedkoper dan benzine.

Uiteindelijk is de MG maar enkele tientjes duurder per maand. Maar dan rij ik wel een splinternieuwe auto met alles er op en aan. In plaats van een koekblik op wielen uit 2003.

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ShininNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:02:
Meest nutteloze subsidie ooit. Was in de markt voor een EV, maar het potje is al opgegaan aan de standaardverkopen. Ik kachel nog wel even met mijn diesel door :D
Ah omdat meneer niet aanspraak op de centen kan maken is het opeens nutteloos. Goed verhaal, lekker kort ook. _/-\o_

Zoals je kan lezen zijn er meerdere mensen door de subsidie overstag gegaan en wel een auto gekocht/geleaset.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjors81
@TomK85 dat bewijst wel weer dat je niet klakkeloos uit kan gaan van wat er telefonisch wordt gecommuniceerd. Volgens mij was eerder aangegeven dat het op moment van aanvragen zou gaan. Het zal wel loten worden want dan zijn er wellicht ook mensen die in december nog de afweging maken een auto aan te schaffen. Zullen genoeg zijn dit dit topic niet volgen en met behulp van volgnummers een indicatie hebben hoe kansrijk je nog bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vast, dat zijn de mensen die het hebben opgespaard en nu kopen. Niets mis mee, maar de mensen die nu nog twijfelen zullen dus niet kopen. Sterker nog, juist vanwege de onzekerheid of je met de lotterij wel of niet mee kan doen werkt het averechts.

Dit is vaker te zien geweest met beperkte subsidies zoals bv bij zonnepanelen 10 jaar terug. Het lijkt leuk voor de kopers, maar uiteindelijk heb je aanzienlijk meer niet-kopers of mensen die verwachten dat er subsidie komt en de aankoop dus uitstellen.

Niet ten nadele van de EV-kopers en ik gun ze prima dat geld, maar de rijksoverheid mag iets beter hiermee overweg gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 21:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Rvo gebeld.. Budget 2021 nog niet op.. 2020 staan zelfs nog enkele open, die mogelijk niet aan de voorwaarden voldoen..

Mijn vraag was of ze misschien alle aanvragen willen publiceren, zodat voor ons duidelijk wordt wanneer 2021 op raakt.
Die info houden ze intern wel bij. Dit nam ze mee, denken ze over na.

O ja.. En ze gaf aan dat je 18 maanden hebt dat er tussen uitkering en contract tekenen mag zitten.. Zodoende zou je nu zelfs nog in aanmerking komen voor de subsidie van 2022

[Voor 22% gewijzigd door greatgonzo op 13-07-2020 19:40]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 11:39
Ik heb (sinds vandaag?) ook een besluit tot subsidieverlening in dat online portal staan. Mijn auto staat inmiddels op kenteken (gebruikt heeft minder levertijd ;) ) maar er is dus nog geen mogelijkheid om de subsidievaststelling daadwerkelijk aan te vragen.
Ik heb gebeld met de RVO: ze verwachten dat dat ergens volgende week online komt. Dat zou dan bij de aanvraag als optie komen te staan. Ik kreeg tegelijkertijd wel het verzoek om als dat volgende week nog niet beschikbaar is een mailtje te sturen, dus ik weet niet hoeveel vertrouwen ik daarin moet hebben. Maar goed er zit vooruitgang in de zaak

</signature>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
Remko.me schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:45:
Ik heb ook een brief en nu schrijft men: vaststellingsverzoek indienen

alleen, waar doe je dat? Ik zie dat dus nergens!
Formulier komt eind deze/begin volgende week online zei men hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 11:39
Ik heb een knopje voor de vervolgaanvraag *O*

</signature>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wjb033
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-02 09:41
Als je op je aanvraag klikt, zie je rechts boven een button "uitbetalen" en word het vaststellings formulier geladen. Net gedaan. Kenteken stond al netjes ingevuld. Binnen 5 minuten klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Subsidie aanvraag 3 juli ingediend en ik zie nu dat gisteren, 14 juli, de brief in het e-loket van RVO is gezet dat de subsidie is toegekend.
Fijn om te weten.
Nu nog wachten op de auto. :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ophidian
Cheesy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:07:
[...]

Volgens de volgende tweet zit de pot van volgend jaar nog vol ;)

[Twitter]
Is niet conform de publicatie in de staatscourant, artikel 1.8:
De aanvragen die worden doorgeschoven naar 1 januari van het nieuwe kalenderjaar worden in volgorde van het tijdstip van de feitelijke ontvangst afgehandeld.
Hier is de toezegging sinds 13 juli binnen. Nu wachten op de auto. Maar dat duurt nog wel tot september minimaal. ;)

[Voor 10% gewijzigd door Ophidian op 15-07-2020 13:13]

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjors81
https://www.rtlnieuws.nl/...leasen-duitsland-subsidie

Dat is wel even andere koek zeg....

• Rwinio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-03 20:36
@1993jjohan

Het lijkt wel alsof de RVO het callcenter van Telfort heeft ingehuurd, ze weten nergens vanaf. Dit kreeg ik als reactie op mijn vraag hoe het nu verder gaat met mijn aanvraag met volgnummer 874 die nog altijd niet in behandeling is genomen.

Hier schrok ik nogal van dus weer gebeld met 0880424747, gelukkig dit keer geen terugbelverzoek maar direct doorgeschakeld met een "echte" RVO medewerker. Keurig te woord gestaan en bevestiging gekregen dat, indien mijn aanvraag compleet is hij gewoon nog dit jaar (wss nog deze maand als ik mijn kenteken snel krijg) uitbetaald wordt. Kort stukje uit de mail waarin hij ons telefoongesprek bevestigt.

Kan ik vanavond weer rustig slapen. :O

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
fisherman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Lijkt me nogal logisch dat je met een huurauto geen eigenaar wordt. Dat wordt je alleen als je hem van je spaarcenten koopt.
Het kenteken kan wel op jouw naam gezet worden. Dan ontvang jij direct ook de eventuele bekeuringen ipv dat die via een 3e partij lopen.
Als je hem betaalt met een persoonlijk krediet ben je ook eigenaar :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weertenaar
fisherman schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Klopt, alleen spaar je hem dan uiteindelijk bij elkaar en betaal je in de tussentijd rente.

Bij dingend die je makkelijk bij elkaar kan sparen zoals een nieuwe auto zou ik nooit lenen. Dat is zonde van je geld. Gewoon een tijdje in ene oud barrel rijden en die nieuwe auto bij elkaar sparen.
Na aanschaf gelijk weer je pot met geld aanvullen, zodat je daarna als het nodig is weer direct een nieuwe kan kopen, mocht het nodig zijn,
Alleen voor een huis leen ik, maar ook die wil ik wel helemaal afbetaald hebben.
Behalve voor mijn huis heb ik nog nooit ergens geld voor geleend.
In eerste instantie was ik van plan om de MG zelf te kopen met inruil van mijn huidige auto....maar in dit geval is private lease toch echt verstandiger (onbekend merk, veel ontwikkelingen bij EV's)...maar goed dat is natuurlijk mijn eigen mening.
Of mensen het nou mijn auto vinden of niet. Ik rij 4 jaar voordelig en zonder zorgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rwinio
  • Laatst online: 23-03 20:36
weertenaar schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:41:
[...]

Behalve voor mijn huis heb ik nog nooit ergens geld voor geleend.
In eerste instantie was ik van plan om de MG zelf te kopen met inruil van mijn huidige auto....maar in dit geval is private lease toch echt verstandiger (onbekend merk, veel ontwikkelingen bij EV's)...maar goed dat is natuurlijk mijn eigen mening.
Of mensen het nou mijn auto vinden of niet. Ik rij 4 jaar voordelig en zonder zorgen.
Zonder zorgen klinkt altijd een beetje alsof je veel minder risico loopt dan iemand die koopt, je hebt 5 jaar garantie op de auto en 4 jaar lang geen apk (8 jaar garantie op de accu trouwens). Afschrijving zou wel een zorg kunnen zijn, maar ik ben er niet zo bang voor omdat ik hem nu voor €8000 minder koop dan normaal. Ook rij ik maar 7500 km per jaar, denk dat een MG over 4 a 5 jaar met 30.000 tot 40.000 km op de teller zeker nog wel €15.000 oplevert (misschien ben ik te positief). Dan heb ik dus zo'n €10.500 afschrijving, dus ergens tussen de €175 (bij 5 Jr) en €220 (bij 4 jr) per maand. Verzekering €40 en, onderhoud eens per 2 jaar(?) verder geen mrb tot 2025 dan een jaar 25% en 2026 gaat hij misschien flink omhoog?

Wel kan ik goed begrijpen dat er mensen zijn die voor private lease kiezen. Zelf ook weleens overwogen, maar ik vind het wel een fijn idee dat wanneer het over 5 jaar financieel niet zo mee zit ik gewoon kan doorrijden met mijn MG.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ophidian
fisherman schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Als particulier heb ik ook diezelfde fiscale voordelen en ik kan nog tot 2023 salderen met mijn zonnepanelen.
Als je iedere 4 jaar een gloednieuwe auto wilt rijden is particulier kopen duurder door de afschrijving die de eerste jaren fors is. Als je er langer mee rijdt, zal particuliere koop gunstiger zijn.
Maar juist bij een EV die motorisch weinig te lijden hebben en accu’s die gemakkelijk 10 jaar mee kunnen gaan kan je ook als je veel kilometers maakt zonder problemen makkelijk langer dan 4 jaar in een EV rijden.
Het is geen zakelijke lease ;) Maar je onderschrijft eigenlijk dat een eventuele lening op een EV niet altijd een slecht idee hoeft te zijn. Een en ander is echt afhankelijk van de situatie. Maar het gezegde dat je absoluut nooit moet lenen voor een auto gaat niet meer op. De tijden veranderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 14-02 20:41
Joosty10 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Ik had het anders geinterpreteerd: voor de aanvragen die op de dag van het bereiken van het subsidieplafond worden ingediend, wordt via loting de volgorde van deze aanvragen bepaald. Voor de aanvragen die daarna worden ingediend geldt vervolgens weer de volgorde van aanvragen..
Dat klopt; er staat letterlijk: de onderlinge rangschikking van aanvragen die de Minister ontvangt op de dag waarop het subsidieplafond wordt bereikt, wordt vastgesteld door middel van loting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-03 14:45
jawealm schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Sorry, het is toch de volgorde van aanvraag (dus anders dan ik eerste stelde).
Behalve op de dag waarop het subsidieplafond wordt bereikt; de onderlinge rangschikking van aanvragen die de Minister op deze dag ontvangt wordt vastgesteld door middel van loting.
Ik moest ook 10x nalezen. Dank je wel voor je toelichting

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 15:59

Blonde Tux

Advertentieboer

Vandaag uitbetaald.
Aanvraag 1 juli
Toekenning: 14 juli
Uitbetaling 21 juli

SEPP 2020 Gebruikt Koop.

Netjes!

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
jawealm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:33:
[...]

Ik begrijp je gedachtengang maar ik kan in de Staatscourant niet terugvinden dat de doorgeschoven aanvragen van 2020 naar 1 januari 2021 zouden doorschuiven.
Dan heb je er overheen gelezen, want het staat er wel.

Artikel 8 Aanvraag Algemeen
3. Als tijdstip van indiening van een aanvraag geldt de datum van ontvangst van de volledige aanvraag.

4. In afwijking van het derde lid geldt voor een volledige aanvraag die is ingediend nadat het subsidieplafond voor het betreffende jaar is bereikt, 1 januari van het daaropvolgende jaar als tijdstip van indiening.

Dus zie mijn eerdere post. Als er op 1 januari 2021 3600 aanvragen of meer zijn dan wordt er geloot. En bij minder dan 3600 aanvragen wordt de subsidie op datum van ontvangst toegekend. Als je nu een aanvraag doet, dan weet je pas 2 januari of de subsidie wordt toegekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

GRRRRR....

Vorige week RVO gebeld: situatieschets gedaan: in 2020 ruimte voor 4500 aanvragen, in 2021 ruimte voor aanvragen 4500-9000 (bijvoorbeeld).. Stel dat ik aanvrager 4800 ben, kan ik er dan van uitgaan dat ik in aanmerking kom voor subsidie? Ja, daar kon ik van uitgaan was het antwoord..
Vervolgens vroeg ik of ik ergens kon zien hoeveel aanvragen er in totaal nu zijn? Stel dat ik aanvrager 10500 ben, dan ga ik natuurlijk ook in 2021 achter het net vissen. Die info was intern, niet publiek, maar vlak voor aanschaf zou ik wel kunnen opvragen wat mijn aanvraagnummer zou zijn.

Morgen dus een proefrit, en eventueel tekenen koopcontract.. dus ik bel RVO om te vragen welk nummer ik op dit moment zou krijgen..Helaas meneer, die info is ons niet bekend, als u nu een aanvraag doet hoort u binnen 4 weken in 2021 of u in aanmerking komt..

Wat moet ik hier nu mee!!! Hoe moet je nu een gedegen beslissing maken!! :( :( :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik haak af uit dit topic leute...
We hebben gisteren de koopovereenkomst van de Kia Soul getekend. Aangezien mijn vrouw zelfstandige is, kunnen we twee zaken doen:
1) De auto zakelijk aanschaffen, wat fiscale voordelen oplevert in de 1e 5 jaar (oa MIA)
2) De auto prive aanschaffen, maar dan zouden we aanspraak moeten maken op de SEPP.

We willen de auto zeker wel langer dan 5 jaar, maar het hele SEPP gebeuren is onduidelijk. Dus 5 jaar zakelijk, en dan verkopen of overzetten op mijn naam.

Niemand kan mij de garantie geven dat, als ik vandaag mijn SEPP indien, het ook daadwerkelijk ga krijgen. Want ik kreeg dit als antwoord van de RVO:
Geachte heer xxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 22 juli 2020. Hierin vraagt u hoe aanvragen vanaf 1 januari 2021 worden behandeld. Graag beantwoord ik uw vraag.

Indien een aanvraag is ingediend nadat het subsidieplafond is bereikt, wordt 1 januari van het daarop volgende kalenderjaar als datum van indiening beschouwd (zo mogelijk eerder bij een publicatie van nieuw budget). Daarmee wordt voorkomen dat particulieren de aanschaf of lease van een elektrische personenauto uitstellen tot het volgende jaar om toch subsidie te krijgen. Daarnaast wordt ook voorkomen dat aanvragen moeten worden afgewezen wegens het bereiken van het subsidieplafond in het betreffende kalenderjaar, terwijl het opnieuw indienen van een aanvraag in het daaropvolgende kalenderjaar niet meer mogelijk is omdat de termijn waarbinnen de aanvraag moet worden ingediend, inmiddels is verstreken. Dit geldt uiteraard wel alleen voor zover er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Ook kunnen aanvragen niet meer dan 1 kalenderjaar ‘doorgeschoven’ worden. De aanvragen die worden doorgeschoven naar 1 januari van het nieuwe kalenderjaar worden in volgorde van het tijdstip van de feitelijke ontvangst afgehandeld.
Ik ben soms slecht in begrijpelijk lezen, zeker ambtelijk taalgebruik, dus heb deze vervolgvraag gesteld:

Geachte heer,mevrouw,

Mag ik het zo in mijn eigen woorden vertalen?
De feitelijke datum van indienen wordt 1 januari 2021. Praktisch worden de aanvragen behandeld op volgorde van indienen.

Als ik nu dus een aanvraag doe, (en het blijkt op 1 januari dat het budget al op dezelfde dag op is, vanwege doorgeschoven aanvragen van de periode 8 juli-31 december) kan ik er van uitgaan dat mijn aanvraag gehonoreerd wordt.Tenzij op moment van aanvragen ook het budget van 2021 al is overschreden.

Correct?
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 23 juli 2020. Hierin vraagt u of uw aanvraag wordt gehonoreerd wanneer u nu een aanvraag doet en op 1 januari 2021 blijkt dat er sprake is van budgetovertekening vanwege de behandeling van doorgeschoven aanvragen van de periode 8 juli 2020 tot en met 31 december 2020.

Tot mijn spijt kan ik hierover geen uitspraak doen.

In januari 2021 wordt, door de behandeling van aanvragen, pas inzichtelijk voor welk bedrag er budget tot dan toe is toegekend en nog beschikbaar is.

Door intrekkingen, dubbele aanvragen en afwijzingen kan er nog budget vrijkomen.
Voor ons teveel onduidelijk.. dan maar voor zekerheid en zien we over 5 jaar wel weer.. wij rijden iig straks fijn in een mooie Soul...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stef87
  • Laatst online: 00:42
marvel27 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:40:
In de reactie van RVO aan greatgonzo staat juist dat alle aanvragen niet in een pot gaan. Ze krijgen 1 januari als datum, maar worden behandeld op basis van de datum waarop ze feitelijk zijn ingestuurd.

Daarnaast is er in 2021 meer budget beschikbaar dan in 2020, en is een deel van de stormloop te verklaren doordat heel de maand juni in aanmerking kwam voor subsidie vanaf 3 juli. De 2021-pot zal echt wel opgaan in 2020, maar greatgonzo gaat ervan uit dat er nu al onduidelijkheid bestaat over het wel of niet krijgen van de subsidie. Dat is gewoon niet aan de orde.
Is dat echt zo? Als ik het lees lijkt er te staan dat je subsidie niet zeker is want daar moet nog over worden besloten hoe dit wordt afgehandeld?..

Ik vind het ook onduidelijk... Mogelijk moet er worden geloot op 1jan?

Laatste dag van 2020 subsidie werd er ook geloot..? Misschien begrijpen wij het verkeerd..? Ik hoop het..

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TomK85
Stef87 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:57:
[...]

Is dat echt zo? Als ik het lees lijkt er te staan dat je subsidie niet zeker is want daar moet nog over worden besloten hoe dit wordt afgehandeld?..

Ik vind het ook onduidelijk... Mogelijk moet er worden geloot op 1jan?

Laatste dag van 2020 subsidie werd er ook geloot..? Misschien begrijpen wij het verkeerd..? Ik hoop het..
Zo lees ik m ook. Op het moment dat 2021 al in 2020 vol zit dan wordt t loten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 14-02 20:41
Yucon schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Het komt er bijna op neer dat het een grote loterij is.
Voor degenen die op dit moment achter het net vissen voor de subsidie voor nieuwe EV's in 2020 klopt dat.

In de Staatscourant (https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-28162.html, artikel 1.6 Verdelingsregime) staat dat op de dag dat het subsidieplafond van een jaar is bereikt de onderlinge rangschikking van die dag wordt vastgesteld door middel van loting.

Omdat de aanvragen uit 2020 van na het bereiken van het subsidieplafond van 2020 doorschuiven naar 1 januari 2021 is 1 januari 2021 een spannende dag. Dan moet worden vastgesteld of het subsidieplafond van 2021 voor nieuwe EV's al is bereikt. Als dat het geval is dan moet er op 1 januari 2021 worden geloot. Als je in 2020 een nieuwe EV hebt gekocht is dit je laatste kans om voor een subsidie voor een nieuwe EV in aanmerking te komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

zo lees ik het nu ook..
- er zijn 2500 SEPP aanvragen nieuwe auto
- er zijn 1000 SEPP aanvragen occasion.
Van de week gaf iemand aan dat hij nummer 40xx was. Dat betekend dat er 500 "doorgeschoven aanvragen van nieuwe auto's" zijn.

- geen probleem als er in 2020 maar ±3000 aanvragen bij komen. Dan zijn er bijvoorbeeld 3599 aanvragen "doorgeschoven" en komt iedereen in aanmerking voor de SEPP van 2021. Aanvragen verwerkt op basis van volgorde.

- wel problemen als er > 3100 vragen bij komen. Want dan wordt het subsidie-plafond op 1 januari bereikt.. En dan wordt het dus loten.

En dat subsidieplafond wordt gewoon bereikt. De auto industrie draait het slechtste jaar in tijden. Die gaan dus gewoon met eindejaarsacties komen, met een beetje "pech" weer die subsidie verdubbelaar van MG/Nissan/KIA.Nu al stond in onze offerte dat de particulier zelf verantwoordelijk is voor de subsidie aanvraag. MG adverteerde ook al: "geldig zo lang de subsidie strekt"

De gemiddelde consument denk in begin december.. Het moet nog 2021 worden.. die subsidie ga ik wel krijgen. Niet dus, want ze weten niet dat er al meer dan 3000 "in de wacht" staan..

Ik hoop van harte dat de autoleveranciers transparant gaan zijn over de "kans op subsidie".. want die is gewoon nihil

om jullie een plezier te doen heb ik deze redenatie eens doorgestuurd naar het RVO.. kijken of ze het bevestigen :)

[Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 25-07-2020 14:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

greatgonzo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:39:

om jullie een plezier te doen heb ik deze redenatie eens doorgestuurd naar het RVO.. kijken of ze het bevestigen :)
Ze weten het zelf niet meer :')

Mijn mail wordt nu doorgestuurd van het callcenter naar een daadwerkelijke RVO medewerker :D
Pagina: 1 2 3 4 5

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee