Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vind het maar verwarrend.

Ergens in maart met de ANWB/leaseplan Leaf actie meegedaan. Door corona wordt de auto binnenkort pas uitgeleverd. Ik ging er vanuit dat deze niet binnen de regeling valt. Toch even gebeld met de helpdesk en de situatie uitgelegd.

Die geven aan dat de subsidie gewoon aangevraagd kan worden.

Nog maar even met ANWB/Leaseplan bellen en kijken of zij meer duidelijkheid kunnen scheppen en anders maar proberen aan te vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Defector op 02-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:41
@Defector Proberen kan altijd, maar zou er niet teveel van verwachten. Je lease overeenkomst is niet op of na 4 juni afgesloten en de subsidie aanvraag is niet binnen 60 dagen na sluiten overeenkomst.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 20:57
Defector schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:59:

Ergens in maart met de ANWB/leaseplan Leaf actie meegedaan. Door corona wordt de auto binnenkort pas uitgeleverd. Ik ging er vanuit dat deze niet binnen de regeling valt. Toch even gebeld met de helpdesk en de situatie uitgelegd.

Nog maar even met ANWB/Leaseplan bellen en kijken of zij meer duidelijkheid kunnen scheppen en anders maar proberen aan te vragen.
Enige optie is oude contract ontbinden en nieuw contract tekenen voor dezelfde auto. Lijkt me wel grenzend aan fraude, maar in het eGolf topic zijn er mensen waarbij de lease toko ermee akkoord is gegaan meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 23:04
PatrickH89 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Enige optie is oude contract ontbinden en nieuw contract tekenen voor dezelfde auto. Lijkt me wel grenzend aan fraude, maar in het eGolf topic zijn er mensen waarbij de lease toko ermee akkoord is gegaan meen ik.
PON (seat Mii electric) ging hier niet in mee. Ondanks dat de verkoper mij beweerde dat dat totaal geen probleem zou zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 23:04
Defector schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:59:

Ik heb hetzelfde. Eind februari getekend. Wordt augustus (of later) geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 07:41
Eigenlijk ook wel terecht toch? De subsidie is om mensen over de streep te trekken om een elektrische auto te leasen danwel te kopen. De aanbieding van de E-golf en de Leaf waren destijds al goed en blijkbaar goed genoeg om meerdere mensen over de streep te trekken, ondanks dat al sinds 2018 bekend is dat die subsidie er zou komen. En het was al heel duidelijk gecommuniceerd dat de subsidie pas in zou gaan zodra hij gecommuniceerd was.

Ik snap dat het vervelend is dat mensen nu het idee hebben om geld mis te lopen, maar dan had je net zoals zoveel andere moeten wachten tot de subsidie er wel was. En als je het berekent, de E-golf was 299 voor 10.000km 60 maanden. Dat is nu bij v Waal 349 60 maanden 10k km - 66 euro is zon 283 pm. Scheelt je 16 euro per maand. Misschien kan je nog proberen om voor het tarief nu te gaan, verdient de dealer er ook wat aan :+

Hier was de elektrische auto er sowieso wel gekomen, door de subsidie is dit nu alleen wat naar voren getrokken. En ook ik was bijna gegaan voor de E-Golf eind 2019, maar kwam er niet uit met de inruilprijs voor onze huidige 2e auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 02-07-2020 18:41 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 18:49
Ik heb nummer 1766 vanmiddag om 1430. Denk dat aan de hand van het NOS nieuwsbericht meer mensen haast gemaakt hebben met de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
_Apache_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Jaa, ik zit al een tijdje te loeren op een elekstrische motor. (geen laadpaal nodig, parkeren in de tuin, >300km bereik, 90% minder brandstof kosten). Maar 25k financieren vanuit particulier is best een flinke stap.
Renault Zoe. Met Batterijhuur & Subsidie 20k. Financieren tegen 2,5% bij Renault.

400 km range. Mooi auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 00:18
Afbeeldingslocatie: https://www.rvo.nl/sites/default/files/styles/agnl_wysiwyg_100/public/2020/07/SEPP%20cilinder%20nieuw%202%20juli%202020.png?itok=TVBNBF4i
Nieuwe elektrische personenauto’s:
Totaal jaarbudget 2020 is € 10.000.000
Aanvraagd is € 5.800.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2020 is € 4.200.000

Lijkt allemaal hard mee te vallen, zelfs na 2 dagen, uiteindelijk waardoor geen loting nodig zal zijn >:) Ik had verwacht dat die 2500 er wel in een dag door zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

WhySoSerious

Be the change.

Pascal Saul schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:34:
[Afbeelding]
Aanvraagd is € 5.800.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2020 is € 4.200.000

Lijkt allemaal hard mee te vallen, zelfs na 2 dagen, uiteindelijk waardoor geen loting nodig zal zijn >:) Ik had verwacht dat die 2500 er wel in een dag door zouden gaan.
1450 nieuw, 430 gebruikt aangevraagd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
WhySoSerious schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:57:
[...]

1450 nieuw, 430 gebruikt aangevraagd dus.
Dat is wel vreemd. Iemand in het e-Golf topic heeft gister rond 20:00 uur nummer 2032 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Dionisio schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Dat is wel vreemd. Iemand in het e-Golf topic heeft gister rond 20:00 uur nummer 2032 gekregen.
Het is dan ook de stand per 17:00 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 14:19
TLLRS schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Renault Zoe. Met Batterijhuur & Subsidie 20k. Financieren tegen 2,5% bij Renault.

400 km range. Mooi auto.
@_Apache_ Let wel: dan komen verzekering en dat soort geneuzel er nog wel bij. Het kán interessanter zijn om te private leasen. Dan geldt echt de €4000 extra Renault korting weer niet... en onderhoud + beurten betaal je dan ook los. Bij lease zitten die inbegrepen!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
WhySoSerious schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Het is dan ook de stand per 17:00 uur :)
Aha that makes sense! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
tomhoven schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Hoi Sjaan,

Vanmiddag 17:00 komt er niet een nieuwe update. Die komt pas morgen (rond lunch waarschijnlijk), dan wel met de cijfers tot en met vanmiddag 17:00.

Groet,
Tom Hoven, woordvoerder RVO.
Kunnen jullie iets zeggen over het aandeel koop vs private lease?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomhoven
  • Laatst online: 04-04 15:01
Giant87 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Kunnen jullie iets zeggen over het aandeel koop vs private lease?
Zeker, maar dat betreffen niet hele actuele cijfers. Na de eerste dag (cijfers tot en met 1 juli 17:00, dus op basis van 1390 aanvragen) zag de verdeling op basis van aantal aanvragen er als volgt uit:

Nieuw Koop 50%
Nieuw Lease 29%
Gebruikt Koop 20%
Gebruikt Lease 1%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
Thanks! Interessante info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:27
Als we toch RVO in da house hebben, @tomhoven

- Op de site staat vermeld dat je je aanvraag kan inzien, maar als ik inlog op het eloket zie ik alleen de bevestigingsmail. Ik zou graag nog even willen checken of ik alles goed heb ingevuld :)
- Op de site wordt ook een paar keer vermeld "houd uw digitale aankoopfactuur bij de hand", maar die is vervolgens nergens voor nodig en hoeft ook niet te worden geüpload. Is dat alleen in het geval dat de auto niet in de zoeklijst voorkomt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhoven
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:13:
Als we toch RVO in da house hebben, @tomhoven

- Op de site staat vermeld dat je je aanvraag kan inzien, maar als ik inlog op het eloket zie ik alleen de bevestigingsmail. Ik zou graag nog even willen checken of ik alles goed heb ingevuld :)
- Op de site wordt ook een paar keer vermeld "houd uw digitale aankoopfactuur bij de hand", maar die is vervolgens nergens voor nodig en hoeft ook niet te worden geüpload. Is dat alleen in het geval dat de auto niet in de zoeklijst voorkomt?
Dit is helaas allemaal verre van mijn expertise. Als woordvoerder ben ik enkel betrokken bij de grote lijnen. Ik zou je graag helpen met dit soort dingen, maar vanuit mijn kennis en (ontbrekende) toegang tot de klantsystemen kan ik helaas geen ''webcare'' doen hier.

Details over aanvraagprocessen en eloket zit gelukkig bij mensen die hiervoor gestudeerd hebben. Hiervoor kan ik je dus niet anders dan doorverwijzen naar https://www.rvo.nl/over-ons/contact zowel telefonisch als per mail kunnen ze hier ongetwijfeld iets verstandigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 16:12

India Sierra

Learn by failure

Zonet aangevraagd, nummer 2369

Wel vaag, heb geen contract te hoeven uploaden of niks (private lease). Heb de auto ook nog niet op naam, misschien dat dat het is.

[ Voor 69% gewijzigd door India Sierra op 03-07-2020 14:59 ]

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
India Sierra schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:55:
Zonet aangevraagd, nummer 2369

Wel vaag, heb geen contract te hoeven uploaden of niks (private lease). Heb de auto ook nog niet op naam, misschien dat dat het is.
Dat bedoelde ik dus met mijn vraag hierboven, niemand hoeft iets te uploaden, in principe is nu het statement dat je een auto besteld hebt al voldoende om een slot te krijgen, zonder enig bewijs (waarschijnlijk is alleen de tenaamstelling interessant). Gaat een beetje in tegen het tweaker gevoel van show me the logs & data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
tomhoven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Dit is helaas allemaal verre van mijn expertise. Als woordvoerder ben ik enkel betrokken bij de grote lijnen. Ik zou je graag helpen met dit soort dingen, maar vanuit mijn kennis en (ontbrekende) toegang tot de klantsystemen kan ik helaas geen ''webcare'' doen hier.
Snap ik, geen probleem. Er zijn hier op het forum in de elektrische auto-, ioniq- en andere topics wel felle discussies over het inkomen dat "hoort" bij de aanschaf van een EV. Een huis met een oprit is standaard voor rijke mensen die een EV kopen, dus niet zeuren over een laadkabel over de stoep, dat soort dingen. Kan/mag de RVO ook inzicht geven in karakteristieken van mensen die de subsidie aanvragen? Zal wel nee zijn vrees ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:06:
[...]

Dat bedoelde ik dus met mijn vraag hierboven, niemand hoeft iets te uploaden, in principe is nu het statement dat je een auto besteld hebt al voldoende om een slot te krijgen, zonder enig bewijs (waarschijnlijk is alleen de tenaamstelling interessant). Gaat een beetje in tegen het tweaker gevoel van show me the logs & data :)
Wat ik begrepen is dat het uploaden van de overeenkomst alleen steekproefgewijs gedaan wordt. Verder is de aanvraag en (uiteindelijk) de match met het kenteken die op dezelfde naam staat, voldoende controle die gaat zorgen voor de uitbetaling ;)

Met de ISDE voor de warmtepomp moest je bijvoorbeeld wel de factuur uploaden ter controle omdat er verder geen match te maken is met een ander overheidssysteem.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tomhoven
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Snap ik, geen probleem. Er zijn hier op het forum in de elektrische auto-, ioniq- en andere topics wel felle discussies over het inkomen dat "hoort" bij de aanschaf van een EV. Een huis met een oprit is standaard voor rijke mensen die een EV kopen, dus niet zeuren over een laadkabel over de stoep, dat soort dingen. Kan/mag de RVO ook inzicht geven in karakteristieken van mensen die de subsidie aanvragen? Zal wel nee zijn vrees ik..
Nee, dat kunnen we inderdaad niet. Wij hebben zelf als RVO ook geen inzicht in de karakteristieken van de mensen die een aanvraag doen, anders dan ze gegevens die gevraagd worden in het aanvraagproces zelf. Dat is in dit geval niet de informatie waar je naar zoekt als ik je vraag zo lees. Om die vraag te beantwoorden zou je een koppeling met de belastingdienst moeten leggen, lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze analyse gemaakt zal gaan worden.

Wel misschien een mooi haakje om iets te zeggen over mijn rol hier, voordat hier wellicht onduidelijkheid over ontstaat. Ik heb niet het idee dat dat nu zo is, maar je kunt het maar beter voor zijn :) . Ik zit hier in principe gewoon als Tweaker, met toevallig wat inzicht in cijfers en processen rondom de SEPP. Als woordvoerder RVO sta ik enkel de pers te woord, en kan dus ook niet op basis van ''vragen van Tweakers'' bepaalde dingen laten uitzoeken.

Wel kan ik informatie die we ook via andere kanalen ontsluiten, zoals het aantal aanvragen eerste uur (gedeeld met NOS) of verdeling lease/koop (gedeeld met een marktpartij) ook hier delen. Ik kan niet hier nieuwe informatie openbaar maken die we niet elders al hebben gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Beetje onzinnig om te denken dat een huis met oprit voor rijke mensen zou zijn. Ik heb een 2-onder-1-kap voor krap 2,5 ton met eigen oprit. Nee niet in de randstad, daar was ik het 4-voudige kwijt denk ik.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
tomhoven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:31:
[...]

Nee, dat kunnen we inderdaad niet. Wij hebben zelf als RVO ook geen inzicht in de karakteristieken van de mensen die een aanvraag doen, anders dan ze gegevens die gevraagd worden in het aanvraagproces zelf. Dat is in dit geval niet de informatie waar je naar zoekt als ik je vraag zo lees. Om die vraag te beantwoorden zou je een koppeling met de belastingdienst moeten leggen, lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze analyse gemaakt zal gaan worden.

Wel misschien een mooi haakje om iets te zeggen over mijn rol hier, voordat hier wellicht onduidelijkheid over ontstaat. Ik heb niet het idee dat dat nu zo is, maar je kunt het maar beter voor zijn :) . Ik zit hier in principe gewoon als Tweaker, met toevallig wat inzicht in cijfers en processen rondom de SEPP. Als woordvoerder RVO sta ik enkel de pers te woord, en kan dus ook niet op basis van ''vragen van Tweakers'' bepaalde dingen laten uitzoeken.

Wel kan ik informatie die we ook via andere kanalen ontsluiten, zoals het aantal aanvragen eerste uur (gedeeld met NOS) of verdeling lease/koop (gedeeld met een marktpartij) ook hier delen. Ik kan niet hier nieuwe informatie openbaar maken die we niet elders al hebben gedeeld.
Edit: zie nu dat je woordvoerder bent. Met dit soort vragen moet ik niet jou gaan benaderen 😉. Wellicht dat iemand anders dit al aan de hand heeft gehad.

Ik snap dat je hier niet aan t werk bent, maar mag ik toch iets vragen?

Werd vandaag door de dealer gebeld. Ondanks dat ik al had getekend, bleek de auto niet meer op voorraad te zijn. Had de keus uit een andere kleur (wilde ik niet) of dezelfde kleur maar met extra optie. Uiteindelijk dat maar gedaan want vond de andere kleuren niet mooi.

Nu heb ik een nieuw contract moeten tekenen (want 10 euro duurder) met natuurlijk een andere datum. Op advies van de (telefonische servicedesk van de) RVO de nieuwe overeenkomst en de oude toegestuurd. Ze dacht dat dat voldoende was.

Is dat idd zo of toch wijs om een extra nieuwe aanvraag te doen en de oude te laten vervallen. Er is tenslotte nog resterend budget. Vond dit chiquer dan niks te zeggen en achteraf evt het oude contract te uploaden (wanneer daarom gevraagd wordt). Model en kleur blijft namelijk hetzelfde en auto moet nog op kenteken komen.

[ Voor 3% gewijzigd door TomK85 op 03-07-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 16:44
Misschien heb ik het forum niet goed doorgespit maar ik heb de volgende vraag. Als ik handtekening heb gezet onder het koopcontract van ev en alle subsidie blijkt voor dit jaar vergeven te zijn, schuift mijn aanvraag dan door naar 2021? Alvast dank voor de reactie.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
mcmiles schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:07:
Misschien heb ik het forum niet goed doorgespit maar ik heb de volgende vraag. Als ik handtekening heb gezet onder het koopcontract van ev en alle subsidie blijkt voor dit jaar vergeven te zijn, schuift mijn aanvraag dan door naar 2021? Alvast dank voor de reactie.
Ja, zie: https://www.rvo.nl/subsid...aq-block_faq_faqpagina-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Super bedankt! In iedergeval zekerheid wat subsidie betreft.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomhoven
TomK85 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Edit: zie nu dat je woordvoerder bent. Met dit soort vragen moet ik niet jou gaan benaderen 😉. Wellicht dat iemand anders dit al aan de hand heeft gehad.

Ik snap dat je hier niet aan t werk bent, maar mag ik toch iets vragen?

Werd vandaag door de dealer gebeld. Ondanks dat ik al had getekend, bleek de auto niet meer op voorraad te zijn. Had de keus uit een andere kleur (wilde ik niet) of dezelfde kleur maar met extra optie. Uiteindelijk dat maar gedaan want vond de andere kleuren niet mooi.

Nu heb ik een nieuw contract moeten tekenen (want 10 euro duurder) met natuurlijk een andere datum. Op advies van de (telefonische servicedesk van de) RVO de nieuwe overeenkomst en de oude toegestuurd. Ze dacht dat dat voldoende was.

Is dat idd zo of toch wijs om een extra nieuwe aanvraag te doen en de oude te laten vervallen. Er is tenslotte nog resterend budget. Vond dit chiquer dan niks te zeggen en achteraf evt het oude contract te uploaden (wanneer daarom gevraagd wordt). Model en kleur blijft namelijk hetzelfde en auto moet nog op kenteken komen.
Hoi Tom,

Ik kan hier inderdaad weinig over zeggen. Wel kan ik melden dat er net(9 minuten geleden) een nieuwe update is geplaatst met de cijfers tot en met 17u op www.rvo.nl/sepp hier kun je zien dat er nog budget is. Ondanks dat ik je niet kan helpen met de inschatting rondom je aanvraag, toont dat in ieder geval dat er dus nog budget ruimte is. Ik kan je dus niet persoonlijk adviseren over wat te doen met je aanvraag, maar ook nieuwe aanvragen zouden dus nog aanspraak kunnen maken op budget. Tenzij het budget hard is gegaan tussen 17u en nu, hier heb ik geen zicht op.

Waarschijnlijk heb je hier weinig aan, maar wellicht helpt het je iets.

Edit: waarschijnlijk overbodig. Maar zowel ik RVO kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor keuze die gemaakt worden op basis van de informatie die beschikbaar is O-). Toch een lastige balans tussen behulpzaam willen zijn, maar ik kan natuurlijk geen keuzes voor jullie maken. In principe moet je de tekst hier boven lezen als een reactie van gewoon een mede Tweaker.

[ Voor 9% gewijzigd door tomhoven op 03-07-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Dag 3, en het potje voor nieuwe auto’s is voor driekwart op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Gaat wel hard nu, nog 2,6 miljoen van de 10 over....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:54
CopyCatz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:32:
Dag 3, en het potje voor nieuwe auto’s is voor driekwart op..
Voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ja, maar niemand weet hoe hoog de pot volgend jaar wordt.. en of de regels veranderen.

“... 1 juli 2020 tot 1 juli 2025 of tot zoveel eerder als het budget op is.”

[ Voor 15% gewijzigd door Giant87 op 04-07-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
En volgend jaar is de subsidie maar 3700 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:54:
En volgend jaar is de subsidie maar 3700 euro
???
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVUjsT8s3nagaFMKhis6yy0XqsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlX7xj0aNSQID01wGWfxXG7h.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Laatst online: 00:24
mcmiles schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Super bedankt! In iedergeval zekerheid wat subsidie betreft.
Zekerheid heb je niet. Als er nog dit jaar meer aanvragen bij komen dan het budget 2021 toelaat zal er geloot worden. Dat weet je dus op 2 januari 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Sjors81 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Zekerheid heb je niet. Als er nog dit jaar meer aanvragen bij komen dan het budget 2021 toelaat zal er geloot worden. Dat weet je dus op 2 januari 2021
Aha, echt weer een Nederlandse oplossing deze subsidie. Zeker als ik kijk naar het buitenland, bijv. Duitsland en Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ah, verkeerd gekeken in de Staatscourant, dit is voor 2022:

In 2022 bedraagt de subsidie:a.€ 3.700 voor de aanschaf of lease van een nieuwe elektrische personenauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
tomhoven schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Hoi Tom,

Ik kan hier inderdaad weinig over zeggen. Wel kan ik melden dat er net(9 minuten geleden) een nieuwe update is geplaatst met de cijfers tot en met 17u op www.rvo.nl/sepp hier kun je zien dat er nog budget is. Ondanks dat ik je niet kan helpen met de inschatting rondom je aanvraag, toont dat in ieder geval dat er dus nog budget ruimte is. Ik kan je dus niet persoonlijk adviseren over wat te doen met je aanvraag, maar ook nieuwe aanvragen zouden dus nog aanspraak kunnen maken op budget. Tenzij het budget hard is gegaan tussen 17u en nu, hier heb ik geen zicht op.

Waarschijnlijk heb je hier weinig aan, maar wellicht helpt het je iets.

Edit: waarschijnlijk overbodig. Maar zowel ik RVO kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor keuze die gemaakt worden op basis van de informatie die beschikbaar is O-). Toch een lastige balans tussen behulpzaam willen zijn, maar ik kan natuurlijk geen keuzes voor jullie maken. In principe moet je de tekst hier boven lezen als een reactie van gewoon een mede Tweaker.
Weet jij toevallig of alleen de aanvragers die op de dag dat de pot leeg is achter het net vissen meegaan voor het budget van komend jaar? Dus niet ook nog de aanvragers in de periode dat al duidelijk is dat de pot voor 2020 leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Waarom zouden die niet meegaan? Die hebben er toch net zo goed recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
Sjors81 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Waar staat dat? Is toch alleen loting indien op 1 juli 2020 de pot wat uitgenut

Edit: nevermind. Niet goed gelezen dat je bedoelt dat het budget van 2021 al uitgenut wordt in 2020

[ Voor 12% gewijzigd door TomK85 op 04-07-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
DonChaot schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:01:
Waarom zouden die niet meegaan? Die hebben er toch net zo goed recht op?
Ik kan me voorstellen dat er alleen voor die mensen geloot wordt omdat daarna duidelijk is dat de pot leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 00:34
Potje is wel ERG klein... wat gebeurt er als je een EV importeert (<45k, bij autobedrijf gekocht), heb je dan recht op subsidie? Vast niet, maar ik vind het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Dieken Taffert schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:47:
Potje is wel ERG klein... wat gebeurt er als je een EV importeert (<45k, bij autobedrijf gekocht), heb je dan recht op subsidie? Vast niet, maar ik vind het niet.
https://www.rvo.nl/subsid.../sepp/veelgestelde-vragen

Ik wil een nieuwe elektrische auto kopen in het buitenland en importeren, kom ik dan in aanmerking voor subsidie?

Een nieuwe auto hoeft u niet per definitie in Nederland te kopen. Wel moet de auto voldoen aan de subsidievoorwaarden. Daarnaast geldt dat een elektrische auto nieuw is, als de volgende data gelijk zijn:

de datum in het kentekenregister;
de datum eerste toelating en;
de datum eerste afgifte Nederland en datum tenaamstelling.
Als u de nieuwe auto uit het buitenland voor het eerst laat registreren bij een keuringsstation van RDW, kan gezorgd worden dat de genoemde 3 data gelijk zijn. Daarmee is de auto nieuw voor deze subsidieregeling.

Let op: het is belangrijk om dit bij koop of lease van een nieuwe personenauto te controleren. Het kan namelijk voorkomen dat een auto al eerder op naam van het auto- of leasebedrijf (lessor) is geregistreerd of een andere vorm van voorregistratie heeft gehad. Is dit het geval en u koopt of leaset deze auto, dan wijkt de datum van tenaamstelling op uw naam af van de datum van eerste toelating en/of eerste inschrijving van de personenauto in het kentekenregister. Deze auto wordt dan voor de SEPP-regeling niet als ‘nieuw’ maar als ‘gebruikt’ aangemerkt, ongeacht de kilometerstand van de auto. De auto komt dan in aanmerking voor een subsidie van € 2.000. Alleen als de genoemde drie data gelijk zijn, komt de auto in aanmerking voor een subsidie van € 4.000,-. Het is belangrijk om hier goed rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:18
Sjors81 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Ik kan me voorstellen dat er alleen voor die mensen geloot wordt omdat daarna duidelijk is dat de pot leeg is.
Er zal dit jaar 1x een loting komen, de dag dat het plafond bereikt wordt, maar ik verwacht dat er dan maar echt een minimaal aantal mensen uitgeloot worden. Je kunt gewoon het hele jaar blijven aanvragen. Ook al weet je nu dat het plafond bereikt is, schuift ook gewoon door naar 1 januari 2021...en dan is het budget een stuk groter. De kans dat er op 1 januari 2021 geloot moet worden lijkt me heel erg klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55
weertenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Er zal dit jaar 1x een loting komen, de dag dat het plafond bereikt wordt, maar ik verwacht dat er dan maar echt een minimaal aantal mensen uitgeloot worden. Je kunt gewoon het hele jaar blijven aanvragen. Ook al weet je nu dat het plafond bereikt is, schuift ook gewoon door naar 1 januari 2021...en dan is het budget een stuk groter. De kans dat er op 1 januari 2021 geloot moet worden lijkt me heel erg klein.
Ik vraag me dan wel af waar je nu op baseerd dat die kans erg klein is?
Dient u een aanvraag in nadat het jaarbudget op is? Dan wordt uw aanvraag doorgeschoven naar het volgende kalenderjaar. Dit heeft als gevolg dat u langer op uw subsidietoezegging of uitbetaling moet wachten. Dit geldt uiteraard alleen als er nog voldoende budget beschikbaar is in het volgende jaar. Aanvragen kunnen niet meer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.
Dit betekend dus dat iedereen nog de rest van dit jaar kan indienen en automatisch doorgeschoven wordt naar 2021. Het budget in 2021 is maar 27,9 miljoen dat is nog niet eens het dubbele van nu en waarschijnlijk is het budget voor dit jaar na dit weekend op (aangezien er zo ongeveer een kwart per dag door heen gaat en men dit weekend nog een groot aantal koop contracten zal sluiten), waardoor men dus nog bijna 5 maanden lang kan indienen voor 2021.

Het budget voor 2021 zal dit jaar dan al op gaan (nieuw in ieder geval). Ik vraag me eigenlijk af of er dan nog geloot gaat worden of dat je simpelweg niet meer kunt indienen. Aangezien aanvragen dus niet langer dan 1 kalenderjaar worden doorgeschoven.

@tomhoven Misschien dat jij hier antwoord op kan geven? Wat gebeurd er als het budget voor volgend jaar ook al gereserveerd/op is, wordt er dan nog een loting gedaan op de dag dat dat gebeurd in 2020 of wordt er een loting gehouden op 1 januari 2021?

Ander vraagje @tomhoven, lease en koop onderscheid heb je eerder laten zien, kan je ook mogelijk wat informatie geven over welke auto's (merk/model) worden aangemeld in de 2 categorieen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
@tomhoven Wat is eigenlijk de gedachte dat een auto die gekocht is drie jaar op naam moet staan maar dat private lease contracten vier jaar moeten zijn? Dit heeft in ieder geval bij iemand in de mg groep die pl voor drie jaar had afgesloten voor verwarring gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:16
Dieken Taffert schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:47:
Mijn Citigo is geïmporteerd door autobedrijf. Ik heb een machtiging afgegeven om de tenaamstelling te doen. Dit netjes geregeld door het autobedrijf, waardoor de drie data in het kentekenregister die van belang zijn gelijk zijn. Daarmee is het dus een nieuwe auto.
Belangrijk is dat de auto niet in het buitenland geregistreerd is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 00:34
Dank! Toen ik daar keek stond ie er nog niet bij, inmiddels dus de update :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-06 02:29
De RVO zet er vaart achter; ik word net wakker met 4000 euro meer op mijn rekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 16:12
Zo, dat is snel! Had je ook al iets van een brief ontvangen? En weet je wat je volgnummer was?

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
NoticeNL schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:24:
De RVO zet er vaart achter; ik word net wakker met 4000 euro meer op mijn rekening :)
De toezegging dat je het gaat krijgen dan toch zeker? Het wordt per maand uitbetaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
DigitalExorcist schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:54:
[...]

De toezegging dat je het gaat krijgen dan toch zeker? Het wordt per maand uitbetaald....
Alleen bij private lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
marvel27 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:42:
Zo, dat is snel! Had je ook al iets van een brief ontvangen? En weet je wat je volgnummer was?
Nog geeneens bevestiging gehad dat m’n aanvraag toegekend was, nee. Alleen op 1 juli een mailtje dat m’n aanvraag beoordeeld ging worden. Volgnummer 30 trouwens.
DigitalExorcist schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Dat was mij eerst ook niet helemaal duidelijk, maar in mijn geval (koop) dus toch het volledige bedrag in één keer. Wat TomK85 zegt: maandelijks zal dus voor private lease gelden.

[ Voor 35% gewijzigd door NoticeNL op 06-07-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
TomK85 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Alleen bij private lease
Oh ja dat is ook zo.... mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 18:52
Dat is lekker. Dan zijn ze goed bezig met verwerken. Met nummer 179 zal ik dan ook wel begin deze week wat horen.
Weet iemand waar ik straks als ik het kenteken heb deze moet invullen. Of moet de aanvraag eerst door hun bekeken worden voordat dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
1993jjohan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:29:
Dat is lekker. Dan zijn ze goed bezig met verwerken. Met nummer 179 zal ik dan ook wel begin deze week wat horen.
Weet iemand waar ik straks als ik het kenteken heb deze moet invullen. Of moet de aanvraag eerst door hun bekeken worden voordat dat kan?
Staat duidelijk uitgelegd op de site van de RVO
Heeft uw nieuwe auto nog geen kenteken op uw naam? Of is de auto nog niet geleverd? Dan vraagt u subsidie aan in 2 stappen:

Na ondertekening van de koopovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.

Heeft u een aanvraag gedaan voor een elektrische personenauto waarvan het kenteken nog niet op uw naam staat. Is uw aanvraag wel goedgekeurd? Dan ontvangt u de brief 'subsidieverlening'. Hierin staat welk bedrag u krijgt toegekend. Deze brief krijgt u binnen 4 weken na de ontvangst van uw onlineaanvraag.

Is de elektrische personenauto geleverd en het kenteken op uw naam geregistreerd in het kentekenregister (RDW)? Dan logt u weer via e-loket in om het kenteken en IBAN bankrekeningnummer door te geven.

Wanneer wordt de subsidie uitbetaald?
U heeft van RVO een brief 'subsidieverlening' ontvangen
De elektrische personenauto is geleverd en staat in het kentekenregister (RDW) op naam van de subsidieontvanger.
Het kenteken en uw IBAN-bankrekeningnummer heeft u online doorgegeven. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de datum van de subsidieverlening via het online loket van RVO.
De elektrische personenauto voldoet aan de gestelde voorwaarden. RVO controleert dit aan de hand van de kentekenregistratie bij de RDW.
U heeft van RVO het besluit tot vaststelling van de subsidie ontvangen.
U ontvangt het volledige subsidiebedrag op uw bankrekening.

[ Voor 42% gewijzigd door TomK85 op 06-07-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:09
NoticeNL schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:24:
Je had een nieuwe auto die ook al geleverd is? Wellicht handelen ze die aanvragen eerst af. Ik wacht nog op mijn auto, en ook op de goedkeuring (nummer 98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
https://www.rtlnieuws.nl/...ieuwe-autos-al-bijna-leeg

Er zou al ruim 8,3 miljoen voor nieuwe auto’s besteed zijn...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ach ja, "run", "bijna op", never waste a good clickbait. Ik mis alleen nog de YouTube reclames "waarom de Nederlandse overheid niet wil dat je deze subsidie ziet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
Prullenbak84 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:56:
[...]

Je had een nieuwe auto die ook al geleverd is? Wellicht handelen ze die aanvragen eerst af. Ik wacht nog op mijn auto, en ook op de goedkeuring (nummer 98)
Jep, heb de mijne 22 juni opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 13:26
Hier ook het geld binnen volg nr. 39 Koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
1993jjohan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:29:
Ik verwacht dat ze eerst alle aanvragen afhandelen die compleet zijn.. Dus wellicht hoor je voorlopig nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Nieuwe update RVO (tot 9uur vanochtend):

Aangevraagd is € 8.376.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2020 is € 1.624.000 (dus nog 406 aanvragen)

Gebruikte elektrische personenauto’s:
Totaal jaarbudget 2020 is € 7.200.000
Aangevraagd is € 1.264.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2020 is € 5.936.000

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

[ Voor 8% gewijzigd door Giant87 op 06-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Die verdeling in de grafiek is wel een beetje .. apart. Het grootste deel is nog groen terwijl dat het kleinste deel van het geld is. Nou ja. Het gaat om de getallen 😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbmncpSMQQZU5Eb0jOlIZhKcA08=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6TgBXj1io28hPmj9fjcaMnek.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door DigitalExorcist op 06-07-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
DigitalExorcist schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:10:
Die verdeling in de grafiek is wel een beetje .. apart. Het grootste deel is nog groen terwijl dat het kleinste deel van het geld is. Nou ja. Het gaat om de getallen 😜

[Afbeelding]
Ze hebben hem nu gefixed 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
Aanschafsubsidie elektrische auto bijna op, wie profiteren?
https://www.nu.nl/auto/60...na-op-wie-profiteren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
De leasemaatschappij heeft wat moeite/aanloopproblemen vanwege de subsidieregeling.

Wat blijkt, ze willen eigenlijk geen auto's meer uitleveren totdat je zekerheid hebt of de subsidie doorgaat. Op zich valt er wat voor te zeggen, je hebt 'by default' het recht om een auto te annuleren als je géén subsidie blijkt te krijgen om wat voor reden dan ook (die ontbindende voorwaarde stelt het keurmerk private lease, geven ze aan) en zij zitten dan niet 'opgescheept' met een auto die niet meer 100% nieuw is waardoor een volgende klant dus geen 4000, maar 'slechts' 2000 euro subsidie kan krijgen.

Tenzij je afziet van de ontbindende voorwaarden. Wat óók een optie is als de subsidie al geen dealbreaker was.

Máár: je kan je subsidieaanvraag pas volledig maken als je het kenteken hebt - hoe matcht dat met het niet uitleveren van de auto totdat de subsidie rond is?

Toch maar even een belronde met het RVO proberen dan....

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 07-07-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Stel nu dat voor nieuwe auto's de subsidie voor 2020 en 2021 al op is en je uitgeloot wordt. Zou je dan nog gebruik kunnen maken van de 'gebruikte auto' subsidie van 2000 euro, door deze eerst op naam van de garage te zetten en daarna op jouw naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
DigitalExorcist schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:27:
De leasemaatschappij heeft wat moeite/aanloopproblemen vanwege de subsidieregeling.

Wat blijkt, ze willen eigenlijk geen auto's meer uitleveren totdat je zekerheid hebt of de subsidie doorgaat. Op zich valt er wat voor te zeggen, je hebt 'by default' het recht om een auto te annuleren als je géén subsidie blijkt te krijgen om wat voor reden dan ook (die ontbindende voorwaarde stelt het keurmerk private lease, geven ze aan) en zij zitten dan niet 'opgescheept' met een auto die niet meer 100% nieuw is waardoor een volgende klant dus geen 4000, maar 'slechts' 2000 euro subsidie kan krijgen.

Tenzij je afziet van de ontbindende voorwaarden. Wat óók een optie is als de subsidie al geen dealbreaker was.

Máár: je kan je subsidieaanvraag pas volledig maken als je het kenteken hebt - hoe matcht dat met het niet uitleveren van de auto totdat de subsidie rond is?

Toch maar even een belronde met het RVO proberen dan....
Kenteken is niet nodig: je aanvraag is al volledig met één getekend koop/leasecontract vanaf 4 juni. Wanneer je het kenteken weet kun je dit invoeren en wordt de subsidie ook effectief uitbetaald.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
marvel27 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Kenteken is niet nodig: je aanvraag is al volledig met één getekend koop/leasecontract vanaf 4 juni. Wanneer je het kenteken weet kun je dit invoeren en wordt de subsidie ook effectief uitbetaald.
Enige lastige in dit verhaal is dat ik nog nergens een invoerscherm zie voor een kenteken.. meer dan de bevestigingsbrief krijg ik niet te zien in het e-loket. Ik neem aan dat de aanvraag eerst bekeken moet worden totdat die optie er komt, en aangezien er nu eerst gefocust wordt op het uitbetalen van de complete aanvragen, vraag ik me af hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdl
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Hebben de mensen die de subsidie al hebben ontvangen ook documenten moeten uploaden? Bij de aanvraag werd er bij mij niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
mjvdl schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:49:
Hebben de mensen die de subsidie al hebben ontvangen ook documenten moeten uploaden? Bij de aanvraag werd er bij mij niet om gevraagd.
Ik wel, private lease en "moest" het leasecontract uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
CopyCatz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Enige lastige in dit verhaal is dat ik nog nergens een invoerscherm zie voor een kenteken.. meer dan de bevestigingsbrief krijg ik niet te zien in het e-loket. Ik neem aan dat de aanvraag eerst bekeken moet worden totdat die optie er komt, en aangezien er nu eerst gefocust wordt op het uitbetalen van de complete aanvragen, vraag ik me af hoe lang het gaat duren.
Ja ze zeggen maximaal 4 weken, maar dat is uiterlijk na de voorgenomen uitleverdatum van mijn nieuwe Zoe. En totdat er duidelijkheid is wil de leasemaatschappij eigenlijk niet uitleveren.. maar als die duidelijkheid er pas komt als het kenteken bekend is zit ik met een kip-en-ei verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 21:24
Status 7-7 om 09:00 voor nieuwe elektrische personenauto’s:
  • Totaal jaarbudget 2020 is € 10.000.000
  • Aangevraagd is € 9.008.000
  • Nog beschikbaar jaarbudget 2020 is € 992.000
Nog 248 aanvragen te gaan dus!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• borisbaas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik vind het een goed initiatief om te proberen meer mensen in een EV te krijgen, maar deze subsidie vind ik dan weer dom bedacht. Hartstikke leuk voor mensen die evt een EV overweegden en nu die 4K kunnen meepikken, maar of je nu echt veel twijfelaars over de streep trekt verwacht ik niet. Denk dat het voornamelijk de mensen zijn die het toch al van plan waren en de subsidie hebben afgewacht. En die beperkte subsidie is natuurlijk te dom om voor te stellen. Ik denk dat deze hele regeling zelfs averechts gaat werken. Zodadelijk is de subsidiepot leeg, ik geloof niet dat er dan nog veel mensen een EV gaan kopen. Onder het mom " ja dag mijn buurman heeft 4k subsidie gekregen en ik niet? dan laat maar..." ik ben dus erg benieuwd. Ik weet wel dat dit soort halve maatregelen meestal alleen marktverstorend werken en op lange termijn niet wenselijk zijn. Wil je echt electrisch rijden stimuleren, maak dan die pot onbeperkt groot en zet zwart op wit dat de MRB vrijstelling voor EV's niet in het geding gaat komen de komende jaren. Dan heb je tenminste een goede business case om de EV te overwegen. Ik ben zelf misschien aan het einde van het jaar wel weer voorzichtig van plan om naar een andere auto te gaan kijken, maar als dan de subsidiepot leeg is vallen per definitie alle EV's af. Ik heb dan echt het idee dat mij een extraatje wordt onthouden vanwege politiek draaikont beleid. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.

[ Voor 12% gewijzigd door borisbaas op 07-07-2020 11:33 . Reden: te snel op verstuur geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

borisbaas schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:19:
Ik vind het een goed initiatief om te proberen meer mensen in een EV te krijgen, maar deze subsidie vind ik dan weer dom bedacht. Hartstikke leuk voor mensen die evt een EV overweegden en nu die 4K kunnen meepikken, maar of je nu echt veel twijfelaars over de streep trekt verwacht ik niet. Denk dat het voornamelijk de mensen zijn die het toch al van plan waren en de subsidie hebben afgewacht. En die beperkte subsidie is natuurlijk te dom om voor te stellen. Ik denk dat deze hele regeling zelfs averechts gaat werken. Zodadelijk is de subsidiepot leeg, ik geloof niet dat er dan nog veel mensen een EV gaan kopen. Onder het mom " ja dag mijn buurman heeft 4k subsidie gekregen en ik niet? dan laat maar..." ik ben dus erg benieuwd. Ik weet wel dat dit soort halve maatregelen meestal alleen marktverstorend werken en op lange termijn niet wenselijk zijn. Wil je echt electrisch rijden stimuleren, maak dan die pot onbeperkt groot en zet zwart op wit dat de MRB vrijstelling voor EV's niet in het geding gaat komen de komende jaren. Dan heb je tenminste een goede business case om de EV te overwegen. Ik ben zelf misschien aan het einde van het jaar wel weer voorzichtig van plan om naar een andere auto te gaan kijken, maar als dan de subsidiepot leeg is vallen per definitie alle EV's af. Ik heb dan echt het idee dat mij een extraatje wordt onthouden vanwege politiek draaikont beleid. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.
-Ja, veel mensen hebben de subisidie afgewacht, ik ook.
-Gelukkig dat er per 1 januari weer geld beschikbaar is voor de SEPP.
-EV's zijn t/m 2024 van MRB vrijgesteld.
-"De buurman wel en ik niet'. Beetje emotioneel dit. Dus omdat jij de mogelijkheid niet meer hebt om voor 15 cent inc. subsidie elektrisch te rijden en dat 20 cent wordt zonder subsidie, blijf je maar benzine rijden (25 cent). (Bedragen zijn voorbeelden.)\

Oftewel, begin maar eens met rondkijken ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marvel27
Hier is een persoon die niet van plan was elektrisch te gaan rijden, maar door de subsidie (en extra korting van MG) toch de stap heeft gezet, en een ZS EV gaat private leasen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
heb ook een subsidieaanvraag gedaan icm private-lease. Wat ik echter verwarrend vond was dat in het formulier je moet aangeven of de naam op jouw naam staat. Ik heb hier 'nee' ingevuld. Nu las ik het privatelease-contract door en zag dat daar stond dat deze uiteindelijk op mijn naam kwam te staan. Gebeld met RVO en zij geven aan dat het wel goed is, de onderbouwing kon ik alleen niet helemaal volgen. Wat hebben jullie daar ingevuld?

* nummer 2969. volgens de medewerker zou de pot vandaag zeker niet leeg gaan, dan moest het ten opzichte van vorige dagen wel echter gekker moeten gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjors81 op 07-07-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Sjors81 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:09:
heb ook een subsidieaanvraag gedaan icm private-lease. Wat ik echter verwarrend vond was dat in het formulier je moet aangeven of de naam op jouw naam staat. Ik heb hier 'nee' ingevuld. Nu las ik het privatelease-contract door en zag dat daar stond dat deze uiteindelijk op mijn naam kwam te staan. Gebeld met RVO en zij geven aan dat het wel goed is, de onderbouwing kon ik alleen niet helemaal volgen. Wat hebben jullie daar ingevuld?

* nummer 2969. volgens de medewerker zou de pot vandaag zeker niet leeg gaan, dan moest het ten opzichte van vorige dagen wel echter gekker moeten gaan.
Ik heb bij het RVO een úúr in de wacht gehangen telefonisch (!).. vooraan in de wachtrij.. na een uur was ik er wel klaar mee, op Twitter reageren ze sneller 😜 dus ik hoop niet dat ik achter jou in de wacht hing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:20
marvel27 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:05:
Hier is een persoon die niet van plan was elektrisch te gaan rijden, maar door de subsidie (en extra korting van MG) toch de stap heeft gezet, en een ZS EV gaat private leasen 😉
Voor mijn vriendin precies idem. De subsidie en daardoor totale prijs van de e-Golf in private lease heeft haar overgehaald. Die was anders nog gewoon 2-3 jaar doorgereden.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
We zouden een poll kunnen organiseren om te weten hoeveel forumleden de subsidie heeft overgehaald om over te stappen, versus het aantal dat sowieso overgestapt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Ik ben niet overgestapt. Ik heb de subsidie aangegrepen om me weer in het nieuw te steken. Zonder zou ik nog enige jaren doorgereden zijn in mijn vorige ev.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
Poll: Heeft de subsidie je overgehaald om een EV aan te schaffen?
Nee, was het ook niet van plan
Nee, was het wel van plan
Ja, al van plan (private lease nieuw)
Ja, al van plan (koop nieuw)
Ja, al van plan (private lease 2e hands)
Ja, al van plan (koop 2e hands)
Ja, nav subsidie (private lease nieuw)
Ja, nav subsidie (koop nieuw)
Ja, nav subsidie (private lease 2e hands)
Ja, nav subsidie (koop 2e hands)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402808&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Is dit iets? Er is maar erg weinig ruimte per regel voor tekst.. "al van plan": je zat al te wachten tot de RVO inschrijving open ging, "nav subsidie" houdt in dat je getriggerd werd door het nieuws over de openstelling.

[ Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 07-07-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 10:09

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Het "plan" was om zakelijk elektrisch te gaan rijden, de aanbieding van de MG heeft ons overgehaald om hem prive te leasen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weertenaar
marvel27 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:05:
Ik was van plan mijn Tweedehands diesel op te rijden en over een jaar of 4 te kijken of electrisch of hybride rijden interessant zou zijn (tweedehands). Door de subsidie en extra korting is het een beetje een no-brainer...ik rij nu voor ongeveer hetezelfde bedrag per maand een nieuwe electrische auto.
Zonder subsidie en korting had ik gewoon lekker door gedieseld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsslt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-06-2024
weertenaar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Ik was van plan mijn Tweedehands diesel op te rijden en over een jaar of 4 te kijken of electrisch of hybride rijden interessant zou zijn (tweedehands). Door de subsidie en extra korting is het een beetje een no-brainer...ik rij nu voor ongeveer hetezelfde bedrag per maand een nieuwe electrische auto.
Zelfde verhaal hier. Huidige benzine auto nu 3 jaar oud en 60000km. Was van plan om deze nog 2 jaar te rijden tot 100000 en dan over te stappen op elektrisch (mits betaalbaar). Maar als ik dan een elektrische auto kan rijden die niet het formaat heeft van een opel corsa en qua kosten onder het bedrag zit wat ik voor mijn huidige auto kwijt ben dan is het wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Sjors81 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:09:

Iemand? Anders moet ik vandaag de aanvraag evt nog wijzigen .... wil niet naast de subsidiepot pissen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
De vraag gaat over de situatie op dit moment. Als de auto nog geleverd moet worden staat ze nog niet op naam. 'nee' klopt dus. Eens de auti geleverd is en op naam staat moet je het kenteken en misschien andere gegevens invoeren. Komt goed dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsslt
Sjors81 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Iemand? Anders moet ik vandaag de aanvraag evt nog wijzigen .... wil niet naast de subsidiepot pissen :)
Volgens mij wordt die vraag tijdens je aanvraag alleen gesteld omdat je dan een scherm krijgt waar ze aan de hand van de RDW database gelijk de auto inclusief alle gegevens ophalen die op jouw naam staat en in aanmerking komt voor de subsidie.

Wanneer je op nee klikt geef je aan dat de auto NOG niet op jouw naam staat en moet je dus zelf type auto doorgeven en aan de hand daarvan krijg je een voorlopige subsidie toekenning. De subsidie wordt alleen uitgekeerd als de auto uiteindelijk daadwerkelijk op jouw naam staat bij de rdw (en je aan alle andere voorwaarden voldoet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
marvel27 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:57:
De vraag gaat over de situatie op dit moment. Als de auto nog geleverd moet worden staat ze nog niet op naam. 'nee' klopt dus. Eens de auti geleverd is en op naam staat moet je het kenteken en misschien andere gegevens invoeren. Komt goed dus :)
Inderdaad. De vraag is of de auto op dit moment al op jouw naam staat. In mijn geval staat de auto alleen nog in een computer, denk ik. Dus het antwoord is "nee". Je krijgt als het goed is dan een keer een brief, en zodra de auto geleverd is kun je uitbetaling aanvragen.

Iemand anders met dezelfde situatie (auto wel besteld, maar nog lang niet geleverd, netjes aanvraag gedaan) en al iets gehoord van onze vrienden van het RVO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
CopyCatz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:43:
Poll: Heeft de subsidie je overgehaald om een EV aan te schaffen?
Ik heb gekozen: was het al van plan.

Maar het is meer: Ik twijfelde tussen benzine en EV en de subsdie was de doorslaggevende factor, maar niet ineens 1 juli maar al een paar maanden geleden, omdat het al heel lang bekend was dat dit eraan zat te komen en uiteindelijk op 4 juni de knoop doorgehakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
tnx @marvel27, @Prullenbak84 en @hsslt altijd fijn dat een tweaker het beter kan uitleggen dan een medewerker zelf :-).
De persoon deed wel haar best hoor maar had er niet zo'n goed gevoel bij!

[ Voor 4% gewijzigd door Sjors81 op 07-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
weertenaar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:51:
[...]

hier idem. had circa 2 jaar geleden een 2e hands diesel gekocht. Was de bedoeling deze nog circa 3 jaar door te rijden. Dan had die wss 225.000 op de teller en zou het voor mij een goed moment geweest zijn om hem te verkopen. door de subsidie en korting ben ik excl. brandstofkosten hetzelfde kwijt voor de elektrische als nu voor de diesel. Dit terwijl ik het grootste deel van de afschrijving op mijn huidige auto al heb gehad. Dieselmarkt lijkt in ieder geval goed ingestort te zijn, inruilprijzen vielen toch wel tegen. Nu via een landelijke inkoper (niet die van de reclame hoor :-)) toch een goed en reeel bod gekregen wat 1250 euro boven dat van de dealer uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsslt
Sjors81 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:30:
[...]

hier idem. had circa 2 jaar geleden een 2e hands diesel gekocht. Was de bedoeling deze nog circa 3 jaar door te rijden. Dan had die wss 225.000 op de teller en zou het voor mij een goed moment geweest zijn om hem te verkopen. door de subsidie en korting ben ik excl. brandstofkosten hetzelfde kwijt voor de elektrische als nu voor de diesel. Dit terwijl ik het grootste deel van de afschrijving op mijn huidige auto al heb gehad. Dieselmarkt lijkt in ieder geval goed ingestort te zijn, inruilprijzen vielen toch wel tegen. Nu via een landelijke inkoper (niet die van de reclame hoor :-)) toch een goed en reeel bod gekregen wat 1250 euro boven dat van de dealer uitkwam.
Welke landelijke inkoper heb je gebruikt als ik vragen mag? Vond dat van Mossel ook heel weinig gaf voor mijn auto. Verschil tussen de prijs waarvoor hij bij dealers te koop staat in dezelfde uitvoering met dezelfde kilometerstand en hun bod is €4000 - 5000. Snap dat ze wat moeten verdienen, maar vond dit toch wel een erg groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Prullenbak84 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Inderdaad. De vraag is of de auto op dit moment al op jouw naam staat. In mijn geval staat de auto alleen nog in een computer, denk ik. Dus het antwoord is "nee". Je krijgt als het goed is dan een keer een brief, en zodra de auto geleverd is kun je uitbetaling aanvragen.

Iemand anders met dezelfde situatie (auto wel besteld, maar nog lang niet geleverd, netjes aanvraag gedaan) en al iets gehoord van onze vrienden van het RVO?
Vanmorgen een úúr in de wacht gehangen met eigenlijk dezelfde vraag. Na een uur was ik er zat van en via Twitter kwam ik niet héél veel verder behalve wat standaardverwijzingen naar de website..

Vanmiddag het ándere nummer gebeld bij het RVO (088 042 47 47) en toen wél gelijk iemand aan de lijn die kon helpen.

Antwoord is: de áánvraag is klaar ook als je "nee" invult, maar de uitbetaling vindt pas plaats nadat de auto op naam staat en dus geleverd is.

Nu had ik alleen nog een akkefietje met de leasemaatschappij die stelde dat ze geen auto's meer uitleveren totdat klanten zékerheid hebben of de subsidie doorgaat, anders zitten ze binnen no-time met auto's opgescheept die men wil annuleren "want er is geen subsidie" en die zij dan niet meer als nieuw in de markt kunnen zetten omdat ze al 'gebruikt' zijn.

Maar goed, het gaat om het uitbetalen. Je hoort binnen 4 weken of je aanvraag gehonoreerd wordt. Omdat die maximale 4 weken pas ná levering van mijn auto zou zijn heb ik de gok genomen dat het wel goed komt met de subsidie en maak ik geen gebruik van de ontsnappingsclausule. De subsidie was voor mij/ons ook geen dealbreaker maar natuurlijk wel een érg welkom extraatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
@hsslt via Directgeldvooruwauto.nl
online een aanvraag ingediend incl. foto's. Ze spreken nadrukkelijk over een gegarandeerd bod. Heb ook met ze gebeld omdat ik wat was vergeten te benoemen. Klonk heel betrouwbaar en vertrouwd. specifiek benoemd dat ik geen zin had om ergens naar toe te gaan en vervolgens een veel lager bod te krijgen. Dat stempel wilden zij juist niet. heb daar wel vertrouwen in. kreeg ook nog specifiek de naam van de medewerker, want hij gaf aan dat de dingen die ik nog had benoemd geen invloed op de prijs zou hebben en ik hem daar aan mocht houden.

ook bij wijkopenautos.nl geweest. Eind bod lag 20% lager dan 1e bod via de mail. Eindbod was daarmee ook nog 10% lager dan het bod via directgeldvooruwauto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
DigitalExorcist schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Vanmorgen een úúr in de wacht gehangen met eigenlijk dezelfde vraag. Na een uur was ik er zat van en via Twitter kwam ik niet héél veel verder behalve wat standaardverwijzingen naar de website..

Vanmiddag het ándere nummer gebeld bij het RVO (088 042 47 47) en toen wél gelijk iemand aan de lijn die kon helpen.

Antwoord is: de áánvraag is klaar ook als je "nee" invult, maar de uitbetaling vindt pas plaats nadat de auto op naam staat en dus geleverd is.

Nu had ik alleen nog een akkefietje met de leasemaatschappij die stelde dat ze geen auto's meer uitleveren totdat klanten zékerheid hebben of de subsidie doorgaat, anders zitten ze binnen no-time met auto's opgescheept die men wil annuleren "want er is geen subsidie" en die zij dan niet meer als nieuw in de markt kunnen zetten omdat ze al 'gebruikt' zijn.

Maar goed, het gaat om het uitbetalen. Je hoort binnen 4 weken of je aanvraag gehonoreerd wordt. Omdat die maximale 4 weken pas ná levering van mijn auto zou zijn heb ik de gok genomen dat het wel goed komt met de subsidie en maak ik geen gebruik van de ontsnappingsclausule. De subsidie was voor mij/ons ook geen dealbreaker maar natuurlijk wel een érg welkom extraatje.
daar vanochtend ook met de medewerker over gesproken. volgens mij is het heel simpel. als je voldoet aan de voorwaarden, minder dan 45k, op eigen naam en 4 jaar in bezit, heb je recht op subsidie. Alleen als blijkt dat de pot vandaag al leegraakt is het nog de vraag of je de subsidie krijgt. Van die medewerker begreep ik dat er dan ook dag er na geloot zal worden. je weet dus volgens mij al vrij snel of je hem binnen sleept. in ieder geval binnen de 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
DigitalExorcist schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Dat weet ik, dat is exact wat wij ook zeggen
Maar goed, het gaat om het uitbetalen. Je hoort binnen 4 weken of je aanvraag gehonoreerd wordt.
En mijn vraag was daarom dus of er ook al mensen zijn geweest die in deze situatie zitten en al iets gehoord hebben.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste