Wallcrawler schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 06:24:
[...]
Gisteren de 12v accu ontkoppeld (dank voor de tip!) en de auto een tijdje (30 min ongeveer) in slaap laten staan. Vervolgen 12v accu weer aangekoppeld en direct geprobeerd te laden en dat werkte opeens. Vannacht rustig aan tot 100% geladen. Op afstand geholpen door
https://boschcarservicebouwman.nl/ in Lemmer. Hij heeft eerst geprobeerd de errors te resetten en vervolgens bovenstaande uitgevoerd.
Vandaag verder om te kijken wat er met de onbalans is gebeurd en waarschijnlijk morgen naar Lemmer brengen waar hij het pack wil gaan proberen te balanceren. Wordt vervolgd.
Ah mooi, balanceren doet die juist op hoge soc en laten slapen voor uren. Dat heeft Tesla mij verteld. Ben nog steeds benieuwd hoe jij in het service menu de onbalans kan aflezen, ik kan het niet. Ik zie wel een verschil tussen hoogste en laagste soc voor een cell maar dat is niet de onbalans in mV. Oja als de errors terugkomen dan kan het zijn er nog een bijkomt, dat je accu overladen is, maar dat is niet gek als die bovende 50% is geladen.
En wat is je rated range (range op hoofdscherm) op 100%
[
Voor 8% gewijzigd door
megabeat op 11-06-2026 06:40
]