• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
HyperBart schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:45:
[...]

Heee, dat is een leuke, dank je wel, die zit heel dicht bij mij, goed om te weten in de toekomst.

Ziet er wel een topkerel uit, het verleden is geen garantie voor de toekomst maar hij lijkt wel heel wat kennis en vooral de wil en wens om te verbeteren en dingen uit te zoeken.
https://car-volt.nl/?gad_...-DaPkb0FOS_8aAnxbEALw_wcB

Die kwam ik een keer tegen, ook bij je in de buurt! ;)

@Wallcrawler
Bovenstaande misschien even vragen?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Vandaag weer eens een wat langere (3 uren) rit gemaakt. Wat rijdt het toch fijn. :D

Twee gekke dingen:
  1. Ik vind dat de auto snel miept over de bandenspanning en dit ook volhoudt. Bij vertrek was het 2.7 maar halverwege weer 2.9/3.0 maar de oranje indicatie bleef staan. Ervaren anderen dat ook? Moet ik ze toch hoger op spanning brengen?
  2. Ergens onderweg, rijdende op EAP, gaf de auto zelf richting aan. :o Er was niet echt een reden voor. Wel wat onduidelijke situatie waar de snelweg splitst maar ik reed al op de goede baan. Hij probeerde ook geen stuurmanoeuvre verder. Iemand dit ook ervaren?
Ik rijd een M3 '19.

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:39
ik heb eindelijk een kaarten update gehad op m’n H3 Model 3 uit 2021. Kaarten update 2026.8 staat er nu op. Auto van m’n vriendin (HW4) krijgt ineens geen updates meer nadat ze de proefperiode van FSD heeft gehad. Duurt allemaal maar lang.. ook de kaarten update nog niet gehad

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07:38
Card Nox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:13:
Ik blijf het een apart verhaal vinden. Je kunt ook in het service menu kijken en daar wellicht een fout melding resetten? 6k na einde garantie is inderdaad zuur, maar 7k/12k is ook niet mals. Lastig... Auto verkopen met dode accu moet je ook maar net iemand vinden die daar interesse in heeft.

Maar kunnen ze niet een deel van de accu vervangen, meen gelezen te hebben dat er bedrijven zijn die dat doen.?

ps. BIj Tesland zie ik ook hele andere prijzen:
https://www.tesland.com/n...epS1RXRMhDm3UZW5RR3klGJPF

Ik snap ergens wel dat een deel van een accu pakket vervangen 'tricky' kan zijn omdat die nieuwe cellen een ander leven hebben gehad dan de dan nog overgebleven cellen en dat die zich dus wellicht anders kunnen gedragen.
Prijzen lijken me best heel redelijk . Volgens mij ligt het ook aan het batterij pakket of het te doen is toch ?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:24
Card Nox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:30:
[...]

Jazeker, 'Nijntje lief klein konijntje' en 'La Festa' van Luna Sabella klinken fantastisch :X

Maar ook de radio en andere muziek klinken goed. Nu ben ik geen audiofiel, maar het klinkt beter dan in mijn Kia EV6 LE.
Haha, ik moet even la Festa opzoeken. Wellicht is dat ook wat voor onze kroost.

Ben ook allerminst een audiofiel, maar blijf toch bang voor het verschil van 15 speakers en subwoofer naar 9 speakers. Wil proberen of ik bij Tesla kan regelen dat ik de auto in de avond kan ophalen en in de ochtend terugbreng om te testen (uiteraard niet specifiek alleen voor de audio).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:57
Beekforel schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:20:
Vandaag weer eens een wat langere (3 uren) rit gemaakt. Wat rijdt het toch fijn. :D

Twee gekke dingen:
  1. Ik vind dat de auto snel miept over de bandenspanning en dit ook volhoudt. Bij vertrek was het 2.7 maar halverwege weer 2.9/3.0 maar de oranje indicatie bleef staan. Ervaren anderen dat ook? Moet ik ze toch hoger op spanning brengen?
  2. Ergens onderweg, rijdende op EAP, gaf de auto zelf richting aan. :o Er was niet echt een reden voor. Wel wat onduidelijke situatie waar de snelweg splitst maar ik reed al op de goede baan. Hij probeerde ook geen stuurmanoeuvre verder. Iemand dit ook ervaren?
Ik rijd een M3 '19.
De voorgeschreven koude bandenspanning is 3,0 (dacht ik).

dat ze tijdens het rijden warmer worden (en dus de bandendruk stijgt) doet er niet aan af dat er te weinig lucht in de banden zit.

iRacing Profiel

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:23
@Oekol, Luna is van mijn dochtertje van 5, die vind dat fantastisch.

Als je in de buurt van Venlo woont kun je een keer bij mij komen luisteren en testen als je wilt.

De bandenspanning van mijn MY'26 staat op 2.9 (af fabriek).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:52
Flexiilex schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:20:
Duurt allemaal maar lang.. ook de kaarten update nog niet gehad
Toen ik de update instelling van standaard naar advanced een paar keer heen en weer veranderde kwam de kaartupdate vandaag binnen.

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Mijn model Y is 8 mei geleverd en zit op 2026.8.200 ik heb echter nog geen proefperiode fsd gehad. Hoe activeer ik dit? Of id

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Mijn model Y is 8 mei geleverd en zit op 2026.8.200 ik heb echter nog geen proefperiode fsd gehad. Hoe activeer ik dit? Of is de proefperiode niet voor iedereen met een nieuwe auto?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Freshnub schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:55:
Mijn model Y is 8 mei geleverd en zit op 2026.8.200 ik heb echter nog geen proefperiode fsd gehad. Hoe activeer ik dit? Of is de proefperiode niet voor iedereen met een nieuwe auto?
Je krijgt eerst een update waarin fsd zit, en daarna als je geluk hebt een proefversie. Je kunt er weinig aan sturen, gewoon afwachten.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:37
Freshnub schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:55:
De proefperiode geldt alleen voor Tesla's geleverd vóór 17 april. De mijne is 6 mei geleverd en ik heb ook de proefperiode niet gehad.

• Wallcrawler
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:24
Wallcrawler schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:41:
[...]

Ik ga de 12v accu vanavond ontkoppelen. Ik heb de procedure gevonden.
Ik heb de onbalans uitgelezen vanuit het service menu; daar zie je de balans van de hoogste en de laagste cel. Daarnaast heb ik een betaald rapport laten maken door electrify.eu waar het getal van 14mV naar voren kwam.
Gisteren de 12v accu ontkoppeld (dank voor de tip!) en de auto een tijdje (30 min ongeveer) in slaap laten staan. Vervolgen 12v accu weer aangekoppeld en direct geprobeerd te laden en dat werkte opeens. Vannacht rustig aan tot 100% geladen. Op afstand geholpen door https://boschcarservicebouwman.nl/ in Lemmer. Hij heeft eerst geprobeerd de errors te resetten en vervolgens bovenstaande uitgevoerd.
Vandaag verder om te kijken wat er met de onbalans is gebeurd en waarschijnlijk morgen naar Lemmer brengen waar hij het pack wil gaan proberen te balanceren. Wordt vervolgd.

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:58
Wallcrawler schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 06:24:
[...]

Gisteren de 12v accu ontkoppeld (dank voor de tip!) en de auto een tijdje (30 min ongeveer) in slaap laten staan. Vervolgen 12v accu weer aangekoppeld en direct geprobeerd te laden en dat werkte opeens. Vannacht rustig aan tot 100% geladen. Op afstand geholpen door https://boschcarservicebouwman.nl/ in Lemmer. Hij heeft eerst geprobeerd de errors te resetten en vervolgens bovenstaande uitgevoerd.
Vandaag verder om te kijken wat er met de onbalans is gebeurd en waarschijnlijk morgen naar Lemmer brengen waar hij het pack wil gaan proberen te balanceren. Wordt vervolgd.
Ah mooi, balanceren doet die juist op hoge soc en laten slapen voor uren. Dat heeft Tesla mij verteld. Ben nog steeds benieuwd hoe jij in het service menu de onbalans kan aflezen, ik kan het niet. Ik zie wel een verschil tussen hoogste en laagste soc voor een cell maar dat is niet de onbalans in mV. Oja als de errors terugkomen dan kan het zijn er nog een bijkomt, dat je accu overladen is, maar dat is niet gek als die bovende 50% is geladen.

En wat is je rated range (range op hoofdscherm) op 100%

[ Voor 8% gewijzigd door megabeat op 11-06-2026 06:40 ]

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:45
[...]

Bedankt voor de update. Ben benieuwd naar het vervolg.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:40

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Bijzonder, bedankt voor de update.

Ik zou als ik jou was even en scanmytesla setje aanschaffen kan je ook makkelijk zwakke cellen mee identificeren. Met onbalans en voltage sags onder hoge belasting.

Beste kans dat het BMS heeft ingegrepen onder hoge load en lage SOC waarbij een cell onder een drempelwaarde kwam.

Misschien dat je zo nog een tijdje kan rijden maar de kans is natuurlijk groot dat een vervanging /reparatie van het pack er wel aan zit te komen

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:03
Waar kan je een setje het beste aanschaffen eigenlijk? en is er een gelijke app voor Iphones?

• mrunknown223
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
BasvanS schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:56:
Met de inruilpremie van 5k vind het best interessant om een M3 te kopen. Maar, ik heb geen auto.. althans, ik heb nu Private Lease tot eind van het jaar. Zijn er mensen die, met succes, geprobeerd hebben een goedkope 2e hands op de kop te tikken en deze in te ruilen voor de premie? Voor EUR 600 haal ik op op 2 km van mijn huis een Ford Ka op met nog bijna een jaar APK.. Dan kaan ik het grootste deel van de premie alsnog verzilveren..
Heb hierover met de Sales Advisor gesproken en dat is geen probleem. Ze moedigen het zelfs aan. De auto moet alleen een geldige APK hebben en zelfstandig naar binnen kunnen rijden. That’s it. Dus ook als je al wel een auto hebt zouden ze mij aanraden te kijken waar je het hoogste bedrag krijgt (mogelijk dus niet bij Tesla) en vervolgens voor 500 euro ergens een andere auto kopen en die inruilen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Beekforel schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:20:

Twee gekke dingen:
Ik rijd een M3 '19.
De auto miept niet snel over bandenspanning, maar blijkbaar is je banden op spanning brengen nieuw voor je?

Dit moet je altijd doen als je banden koud zijn.
Pagina: 1 ... 257 258 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: