Acties:
  • +10 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:43

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Weet dat je er mee bezig bent. Wellicht ook interessant om in de OP wat basis info te zetten wat betreft de sexy buttons. Vragen als hoe installeer je het, heb ik een commander nodig welke obd poort en dergelijke kwamen vaak terug in 't grote topic.

Verder een checklist met de basis dingen die mensen kopen voor de auto wanneer die geleverd wordt denk aan:
- bakjes in de auto (pasjes houder, bakje onder armsteun etc)
- screenprotector
- after market alie dingen als hud etc
- wieldoppen in z'n algemeenheid
- speciale matrassen om in de auto te slapen (kamperen)

Dat soort dingen en wat kan je allemaal wel en niet veranderen? Die houten accenten balk achter stuur kan je vervangen voor van alles carbon etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
Met de nieuwe update van de S3XY commander is er automatisch opnieuw activeren Auto Pilot. Vamdaag getest, vind t een waar genot. Heb de tijd op 1 sec gezet. 2 is misschien voor sommigen beter. 3 sec is te lang in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
The__Virus schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:04:
Met de nieuwe update van de S3XY commander is er automatisch opnieuw activeren Auto Pilot. Vamdaag getest, vind t een waar genot. Heb de tijd op 1 sec gezet. 2 is misschien voor sommigen beter. 3 sec is te lang in mijn beleving.
Waarom is automatisch opnieuw activeren van Auto Pilot nodig? Mijn Auto Pilot blijft gewoon werken als ik wissel van rijbaan op mijn M3P ofwel auto lane change.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:50
dominick11 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:20:
[...]

Waarom is automatisch opnieuw activeren van Auto Pilot nodig? Mijn Auto Pilot blijft gewoon werken als ik wissel van rijbaan op mijn M3P ofwel auto lane change.
Maar dat werkt alleen met (wat mij betreft zwaar overpriced) enhanced AP. Deze functie werkt ook met de basis AP als ik me niet vergis.

Blijft wat mij betreft wonderlijk dat deze functie er niet standaard op zit. Iedere andere auto die ik ooit heb gereden in de afgelopen 9 jaar met lane assist en ACC kan dit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-04 14:56
dominick11 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:20:
[...]

Ik heb ook EAP en dit werkt voor 80% van de tijd fantastisch. Voor de momenten dat de afstand te klein is en en ik er toch tussenga dat trek ik deze met het stuur uit AP. (Richtingsaanwijzers moeten dan al wel op staan). Nadien drukte ik dan vroeger op de S3XY knop om AP terug te activeren. Met deze nieuwe functie hoeft dat nu niet meer en springt AP terug automatisch op. Best of both worlds nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 22:34
Kevinns schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:35:
[...]

Maar dat werkt alleen met (wat mij betreft zwaar overpriced) enhanced AP. Deze functie werkt ook met de basis AP als ik me niet vergis.

Blijft wat mij betreft wonderlijk dat deze functie er niet standaard op zit. Iedere andere auto die ik ooit heb gereden in de afgelopen 9 jaar met lane assist en ACC kan dit…
Tja dat is een keuze die Tesla gemaakt heeft om de prijs van EAP te rechtvaardigen. Maar nu kun je dus deze functie (automatisch weer Autosteer inschakelen) krijgen voor een kleine fractie van dat geld wat EAP kost. En daar krijg je dan nog heel veel andere slimmig- en handigheidjes bij ook.

Heb vanavond ook eens wat kilometers kunnen maken met deze functie. Echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 12:22

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb de S3XY buttons ook gekocht en ontvangen. Alleen nog wel de V1…
Nu twijfel ik enorm om ze retour te sturen en de V2 te bestellen. Wel iets duurder nu dan met Black Friday, maar dan wel de V2.

Wat is jullie gedachte hier over? Wat is de grote toegevoegde waarde van de V2? Zowel voor de commander als de buttons.

Ook even gedacht gaan de knob, maar denk niet dat ik zoveel functies ga gebruiken, en weer ook niet zo goed of ik het nu een toegevoegde waarde vind of juist meer afbreuk aan het juist clean interieur.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04 13:44
Weet iemand hoe het zit met Commander en verzekering? Wat als je een ongeval hebt en die module wordt gevonden? Want die kan in bv drift mode een groot deel van de veiligheidsfuncties modificeren.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In hoeverre zijn de sexy buttons zelf nog echt nuttig? Ik zie zelf vooral gimmicks behalve de autopilot truc, waarbij ik me ook afvraag of er nog een moment komt dat tesla dat blokkeert, het kost ze immers vrijwel zeker omzet (of wishful thinking: een trigger om de EAP upgrade goedkoper te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
Ik verwacht eigenlijk niet dat Tesla dit kan en wil blokkeren. Het doet precies wat de knopjes ook doen, alleen dan automatisch na x tellen. Ouur ander event wat het triggert maar geen verschil in het commando dat naar de auto wordt gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik ben momenteel bezig met een 3D print voor edn knipperlicht hendel waarin ik de prints van 2 SEXY buttons heb zitten.

Dit als voorloper totdat Enhauto er mee komt in maart/april voor de Highland.

Mogelijk dat ik ook nog flippers maak achter het stuur.

Kerstvakantie Tweaksels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Fjeze schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:41:
Nu twijfel ik enorm om ze retour te sturen en de V2 te bestellen. Wel iets duurder nu dan met Black Friday, maar dan wel de V2.

Wat is jullie gedachte hier over? Wat is de grote toegevoegde waarde van de V2? Zowel voor de commander als de buttons.

Ook even gedacht gaan de knob, maar denk niet dat ik zoveel functies ga gebruiken, en weer ook niet zo goed of ik het nu een toegevoegde waarde vind of juist meer afbreuk aan het juist clean interieur.
Ik zie zelf geen meerwaarde in de Knob. Ik heb 8 knopjes, maar heb er slechts 6 in gebruik omdat de meeste andere functies wel OK zijn.

Mijn essentiële knopjes zijn:
- handschoenen vakje
- Autopilot Aan/Uit op een handige plaats aan de achterkant van het stuur
- ventilatie en stoelverwarming achter (daar moet er nog een bij zodra we klaar zijn met kinderzitje)

2 knopjes heb ik als regeneratie flippers ingesteld, maar die ga ik herprogrammeren.

Veel handige functies zijn 'Smart Actions' die geen knopje vereisen, zoals drink of laadklep openen met een "door handle long pull". Of nu dus de 'Continuous Autopilot'.

Je kunt adhv de nieuwe (of aangekondigde) functionaliteit van v2 kijken of daar iets tussen zit dat je wilt gebruiken. Uiteraard is het meestal fijn om de nieuwste versie te hebben. Maar ik heb de knopjes nu een jaar en zie geen reden voor vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 12:22

Fjeze

AllesPerfect!

bilgy_no1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:05:
[...]

Ik zie zelf geen meerwaarde in de Knob. Ik heb 8 knopjes, maar heb er slechts 6 in gebruik omdat de meeste andere functies wel OK zijn.

Mijn essentiële knopjes zijn:
- handschoenen vakje
- Autopilot Aan/Uit op een handige plaats aan de achterkant van het stuur
- ventilatie en stoelverwarming achter (daar moet er nog een bij zodra we klaar zijn met kinderzitje)

2 knopjes heb ik als regeneratie flippers ingesteld, maar die ga ik herprogrammeren.

Veel handige functies zijn 'Smart Actions' die geen knopje vereisen, zoals drink of laadklep openen met een "door handle long pull". Of nu dus de 'Continuous Autopilot'.

Je kunt adhv de nieuwe (of aangekondigde) functionaliteit van v2 kijken of daar iets tussen zit dat je wilt gebruiken. Uiteraard is het meestal fijn om de nieuwste versie te hebben. Maar ik heb de knopjes nu een jaar en zie geen reden voor vervanging.
Ja ik denk ook dat ik zoveel functies helemaal niet nodig heb. Twijfel zelfs of ik aan 2 knoppen al genoeg heb, maar dan voor de kleine meerprijs liever gewoon 4.

Het gaat mij ook vooral om de extra functies van de commander.
Achterbank verwarming gebruik ik nooit ivm 2 kinderstoelen.

Als ik hem al in gebruik had zou ik ook geen nieuwe kopen, echter kan ik hem nu nog binnen de 14 dagen terug sturen en de nieuwe bestellen.

Dilemma haha…

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-04 03:06
Al iemand die een s3xy button heeft ingebouwd tot sleutelhanger? Lijkt me ideaal voor het unlocken van de laadpoort bij aan komen lopen.

(Dat knopje van de aliexpress wat vorige maand in het model 3/Y draadje voorbij kwam opent alleen de laadklep maar, geen unlock.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46

Kan je met V1 wel die automatisch AP weer in laten schakelen :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ybos schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:17:
[...]

Ja.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
RF1000 schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:59:
Al iemand die een s3xy button heeft ingebouwd tot sleutelhanger? Lijkt me ideaal voor het unlocken van de laadpoort bij aan komen lopen.

(Dat knopje van de aliexpress wat vorige maand in het model 3/Y draadje voorbij kwam opent alleen de laadklep maar, geen unlock.)
Dat gaat niet werken denk ik. De S3XY buttons werken via de commander die in de auto is aangesloten. Die gaat dus pas aan wanneer de auto aan gaat.

Bovendien heeft Enhauto al een handige functie met de Commander: een Smart Action om de laadpoort te openen/ontgrendelen door de deurhendel linksachter een paar seconden (instelbaar) open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:30
Als brildrager zoek ik iets waar ik mijn zonnebril kan opbergen. Waar doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
thesystem schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:28:
Als brildrager zoek ik iets waar ik mijn zonnebril kan opbergen. Waar doen jullie dit?
Een middenconsole organiser kopen:
https://www.shop4tesla.co...elkonsole-tesla-model-3-y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 11:14

bert pit

asdasd

Ik ga de commander bestellen wegens het automatisch AP rijbaanwissel. “Open dashboardkastje” en dergelijke doe ik via voice command. Daar kan geen knop tegen op.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:16
ybos schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:17:
[...]

Maar werkt niet bij HW2.5 las ik ergens. Of had je wel HW3?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
bilgy_no1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:52:
[...]

Dat gaat niet werken denk ik. De S3XY buttons werken via de commander die in de auto is aangesloten. Die gaat dus pas aan wanneer de auto aan gaat.

Bovendien heeft Enhauto al een handige functie met de Commander: een Smart Action om de laadpoort te openen/ontgrendelen door de deurhendel linksachter een paar seconden (instelbaar) open te houden.
Vandaag eens uitproberen voordat ik een gaatje boor. Via de deurhendel staat nu ingesteld. Maar die secondes duren zo lang 😅

Anders toch naar eens kijken hoe ik zo'n ontgrendelknop van evchargeking op mn vaste laadkabel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 20:16
RF1000 schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:38:
[...]

Vandaag eens uitproberen voordat ik een gaatje boor. Via de deurhendel staat nu ingesteld. Maar die secondes duren zo lang 😅

Anders toch naar eens kijken hoe ik zo'n ontgrendelknop van evchargeking op mn vaste laadkabel krijg.
Als de auto slaapt zal de knob niet werken. Kun je beter zo’n slimme wifi knop gebruiken die de API gebruikt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Welke slimme wifi knop? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Ik heb zelf een 2e hands Granny Charger Gen1 gekocht (heeft een 3 fasen kabel) en hier de kabel afgesloopt.

Deze zit aan mijn SmartEVSE.
De kleine paarse draad is de CP pin.
De grijze (of heel licht blauw) daar moet 3.3 volt op voor de knop.

Ik kan nu gewoon op de Tesla manier mijn kabel ontgrendelen en het klepje openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Die granny charger kabel heeft al een geïntegreerde ontkoppelknop zo te zien. Dan is het een kwestie van die kabel afknippen en de huidige vaste kabel van de laadpaal vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
RF1000 schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:00:
Die granny charger kabel heeft al een geïntegreerde ontkoppelknop zo te zien. Dan is het een kwestie van die kabel afknippen en de huidige vaste kabel van de laadpaal vervangen?
Bijna, je zal 3.3 volt moeten aanbieden op de dunne licht grijze/blauwe draad.
Ik doe het zelf met een micro buck converter op een 12volt aansluiting in de SmartEVSE.
Maar het kan ook met een knoop cel. Of met een adaptertje van 3.3 volt.

In de meeste laadkasten zit wel 5 of 12 volt. Dan de buck converter er tussen en eerst even afregelen op 3.3 volt voor je de uitgang aansluit.

https://a.aliexpress.com/_EujGMAV

De dunne paarse moet op de plek van de CP aansluiting.

De overige geel-groen, blauw, bruin, zwart en grijs op dezelfde plek als nu.
En gebruik adereindhulzen op soepele kabels.

[ Voor 11% gewijzigd door mjvdzwet op 25-12-2023 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb idd HW3 (eind 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Topicstarter
Broodro0ster schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:42:
Weet iemand hoe het zit met Commander en verzekering? Wat als je een ongeval hebt en die module wordt gevonden? Want die kan in bv drift mode een groot deel van de veiligheidsfuncties modificeren.
In het algemeen geldt dat de autoverzekeraar het recht heeft om de verzekering te weigeren of te beëindigen als de verzekerde het verzekerde object op een manier gebruikt die het risico op schade verhoogt. Dit geldt ook voor het gebruik van een OBD-apparaat (lees Commander).

Als je m.i. de commander met gezond verstand gebruikt lijkt mij dit niet leiden tot een verhoogde kans op een ongeluk of schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Topicstarter
Iemand ervaring met een zgn. screen swivel ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTRB5b-DiECRkq3py4UhI9tz-uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E94jYzdj6VOVkFS4ci6gwViB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
[...]

Die wachttijd kun je korter instellen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Zojuist de commander besteld. Wel een wat vreemde ervaring met de geadverteerde prijzen en het winkelmandje, daar zaten toch wat euro's tussen.

Uiteindelijk bleek dat een losse commander ( +19 euro verzending) en een commander met twee knoppen (waarop geen verzendkosten worden gerekend) even duur te zijn als de extra kerst korting en de korting van Bjorn werd verrekend.

Mooie deal voor 157 Euro. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 23:52
Gisteren ook de commander met 2 S3xy buttons besteld.
Was al lange tijd aan het kijken om de S3xy knob te bestellen maar zou overkill zijn voor mij.

Ik ga vooral het dashboard gebruiken ism houder achter het stuur en dan 1 button voor autopilot en andere moet ik nog eens nadenken.

Na laatste update heb ik eigenlijk geen last meer gehad van de ruitenwissers en de automatische grootlichten werken hier gewoon hoe het moet.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Net de commander geplaatst. Was best een uitdaging, omdat in de nieuwe model Y’s (sinds Berlijn?) de ruimte achterin om de bekabeling kwijt te kunnen volledig dichtgezet is. Bij de YouTube tutorials zie je nog wat open ruimte om de stekkers in weg te drukken. Die ruimte is dichtgezet met een stalen plaat, dus dat was wat frotten en vloeken. Hoe dan ook, het zit!

Maar nu de buttons koppelen. Een vraag aan de gebruikers van de buttons: welke van de 3 AP opties hebben jullie? De Autopilot ON is sinds hun update overbodig lijkt me (gaat AP weer aan na baanwissel). Dat zit ik nu standaard in. Mijn gevoel zegt óf de ‘normale’ optie waarbij 1 druk op de knop AP activeert, maar je hebt dus ook nog AP hands-on. Maar kan er niet helemaal wijs uit wat daarmee de gevolgen zijn… Hopelijk weet een van jullie dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4SbEsuy-SMEaduS0hEbQ_ZsEFE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QoPBUzBSnebKvqwEeDpcV3JI.png?f=fotoalbum_large

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
MaartenK2023 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:20:
Net de commander geplaatst. Was best een uitdaging, omdat in de nieuwe model Y’s (sinds Berlijn?) de ruimte achterin om de bekabeling kwijt te kunnen volledig dichtgezet is. Bij de YouTube tutorials zie je nog wat open ruimte om de stekkers in weg te drukken. Die ruimte is dichtgezet met een stalen plaat, dus dat was wat frotten en vloeken. Hoe dan ook, het zit!

Maar nu de buttons koppelen. Een vraag aan de gebruikers van de buttons: welke van de 3 AP opties hebben jullie? De Autopilot ON is sinds hun update overbodig lijkt me (gaat AP weer aan na baanwissel). Dat zit ik nu standaard in. Mijn gevoel zegt óf de ‘normale’ optie waarbij 1 druk op de knop AP activeert, maar je hebt dus ook nog AP hands-on. Maar kan er niet helemaal wijs uit wat daarmee de gevolgen zijn… Hopelijk weet een van jullie dat?

[Afbeelding]
Auto pilot hands on is een manier om met een druk op de knop de tesla te laten denken dat je je handen aan het stuur hebt. Dus dan kan je elke keer als er een blauwe gloed waarschuwing komt op die knop drukken om de boel om de tuin te lijden. Niet echt de bedoeling lijkt me.. en wellicht ook niet altijd 100% betrouwbaar. Ik zou het niet aanraden dit te gebruiken.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:22:
Ik ben momenteel bezig met een 3D print voor edn knipperlicht hendel waarin ik de prints van 2 SEXY buttons heb zitten.

Dit als voorloper totdat Enhauto er mee komt in maart/april voor de Highland.

Mogelijk dat ik ook nog flippers maak achter het stuur.

Kerstvakantie Tweaksels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1Qa7vMY-S3rZHgn_5qXWmf1rjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkEXh2HJNp6OQUqk80DQVFts.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGuMHpJQMnnpW4G_b4nDO6bVBVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9MzR3njbjzftIjuU8FnZwCv.jpg?f=fotoalbum_large

De onderdelen zijn geprint en geschuurd.
Nu nog even inelkaar zetten en monteren.

Hij zit er in, I'm happy.

Voor meer info: https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks

[ Voor 21% gewijzigd door mjvdzwet op 09-01-2024 15:53 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
mjvdzwet schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]

Deel dit soort dingen ook vooral in de enhauto / S3XY buttons discord. Zijn ze dol op _/-\o_

• Snakefoodjah
MaartenK2023 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:20:
Had je dan niet de kabel voor front installation moeten kiezen?

Ik heb een Model Y sinds juli uit Berlijn en paar dagen geleden ook de commandeur besteld.
Hun keuzemogelijkheid gaf aan om de front installation te kiezen.
Dit zou iets moeilijker zijn maar zonet al eens hun filmpje gevolgd en is me zeer snel gelukt.
Als ik het kan, kan iedereen het 🤣😁

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• Asbes
  • Laatst online: 22-04 15:39
@spartacusNLD ik heb de buttons binnen! Maar helaas wel v1. Maar goed ik heb highland besteld maar op de kabel zakje staat model y/3 jaar 2021. Code 3800501858264

Voordat ik alles openhaal, is dit de juiste kabel voor highland? Thanks. 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:40:
@spartacusNLD ik heb de buttons binnen! Maar helaas wel v1. Maar goed ik heb highland besteld maar op de kabel zakje staat model y/3 jaar 2021. Code 3800501858264

Vraag het op https://discord.gg/TRuXMxpptH (het liefst aan een moderator daar) of neem contact op met enhauto op support@enhauto.com. Want je zou gewoon V2 moeten hebben ontvangen. Ik zou dus nog even wachten met installeren en zorgen dat je een V2 krijgt. Ga je op de lange termijn waarschijnlijk meer aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Asbes schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:40:

Als het de kabel is met een grote stekker en een 2e kleine stekker, dan is het de juiste om rechts voor te installeren.

• MaartenK2023
Snakefoodjah schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:04:
[...]

Had je dan niet de kabel voor front installation moeten kiezen?

Ik heb een Model Y sinds juli uit Berlijn en paar dagen geleden ook de commandeur besteld.
Hun keuzemogelijkheid gaf aan om de front installation te kiezen.
Dit zou iets moeilijker zijn maar zonet al eens hun filmpje gevolgd en is me zeer snel gelukt.
Als ik het kan, kan iedereen het 🤣😁
Ik had de auto toen nog niet dus twijfelde of ik degene moest bestellen met voorin de installatie of achter. Was een gokje dus gewoon voor achter gekozen. Maar met een beetje priegelen. Gewoon gelukt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenK2023
spartacusNLD schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:22:
[...]

Auto pilot hands on is een manier om met een druk op de knop de tesla te laten denken dat je je handen aan het stuur hebt. Dus dan kan je elke keer als er een blauwe gloed waarschuwing komt op die knop drukken om de boel om de tuin te lijden. Niet echt de bedoeling lijkt me.. en wellicht ook niet altijd 100% betrouwbaar. Ik zou het niet aanraden dit te gebruiken.
Thx! Daar was ik even naar op zoek. Dat lijkt me idd niet de juist optie voor AP. Ik ga voor de ‘normale’ AP optie 😎

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:22
Heeft een van jullie ervaringen met de aliexpress bakken die je in de kofferbak van de MY kunt plaatsen? Ze kosten daar 50 euro, bij Tesla 90.
Het lijkt wel zachter plastic te zijn. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar ben benieuwd of een van jullie ervaringen heeft!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peanutman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 21:36
basto11 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:30:
Heeft een van jullie ervaringen met de aliexpress bakken die je in de kofferbak van de MY kunt plaatsen? Ze kosten daar 50 euro, bij Tesla 90.
Het lijkt wel zachter plastic te zijn. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar ben benieuwd of een van jullie ervaringen heeft!
Ik heb ze via Amazon besteld, van het merk Basenor. Vind ze echt top! Zachte kunststof bakken moet je er wat in proppen, passen prima. Het ging mij meer om de deksels, maken nu een mooi geheel van de kofferbak en ziet er veel strakker uit.

Via Amazon trouwens omdat ik niet wilde wachten... Zo ook de inzetten voor de deuren gehaald, kan je dan een flesje kwijt zonder dat die weg glijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:02
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:25:
[...]

Oeh, waar heb je dit gelezen? Ik heb vorige week juist de commander en 2 knoppen besteld vanwege de continuous AP functie…
Ik heb nog een HW2.5 model 3 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:22
Peanutman schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:27:
[...]

Ik heb ze via Amazon besteld, van het merk Basenor. Vind ze echt top! Zachte kunststof bakken moet je er wat in proppen, passen prima. Het ging mij meer om de deksels, maken nu een mooi geheel van de kofferbak en ziet er veel strakker uit.

Via Amazon trouwens omdat ik niet wilde wachten... Zo ook de inzetten voor de deuren gehaald, kan je dan een flesje kwijt zonder dat die weg glijdt.
Die zien er ook goed uit! Ik ga nog even ervaren of ik de bakjes nodig heb, heb de auto pas net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvkop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-03 08:31
Ik krijg begin januari een model 3 LR AWD uit 2020, wat zijn volgens jullie de beste accessoires? Veel websites/artikelen/filmpjes kijken alleen maar naar de facelift (model voor de highland). Sowieso staat een draadloze telefoonlader en screenprotector al op m’n ben benieuwd wat jullie verder nog hebben.

Edit: type tesla toegevoegd

[ Voor 5% gewijzigd door luukvkop op 31-12-2023 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb een flic knop, gekoppeld aan een oude Android telefoon, in de gang hangen. 1 klik daarop en de laadkabel ontgrendelt terwijl ik er naar toe loop op de oprit.
Nog 1tje in de woonkamer waarmee ik met 1 klik de verwarming/koeling aan zet.

Wordt ook zeer gewaardeerd door mijn vrouw. Gewoon een knopje, geen gedoe met een app op je telefoon ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:06
basto11 schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:28:
[...]

Die zien er ook goed uit! Ik ga nog even ervaren of ik de bakjes nodig heb, heb de auto pas net.
Heb de bakjes van Basenor ook, ideaal! Inderdaad even wat frotten om ze erin te krijgen, maar daarna passen ze perfect. En fijn om natte/ vieze spullen in te stoppen en nu helemaal een gelijkmatige laadvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 00:04
Na lang wikken en wegen dan toch maar de S3XY buttons besteld, mede vanwege de recentelijke updates.

Was wel even pittig met install (advanced installation op een MY RWD '23), want met loshalen van de plastic kappen verloor ik wat kleine witte 'clipjes'. Gelukkig niet angstig aangelegd en na de kabelboom losgehaald te hebben ze weer terug gevonden, maar toch wel iets om alert op te zijn, zonder gaan die plastic kappen niet lekker vast namelijk :+ !

Nu de grootste uitdaging; wat passen we toe op de 4 buttons _O- !

Voor nu maar als volgt;
- 1 links achterop t stuur - toggle acceleration/ longpress battery precondition)
- 1 rechts achterop t stuur - Autopilot, 2x drukken toggle slipstart en longpress driftmode (voor als we nog sneeuw gaan zien O-) )
- Links achter op scherm - fold mirrors, 2x drukken trunk en longpress frunk

Iemand nog leuke of handige suggesties?

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-fernando
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-01 12:24
Iemand mudflaps voor de M3 Highland gekocht en/of middenconsole organiser? Indien tevreden, zie ik graag een linkje tegemoet :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
mr-fernando schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:36:
Iemand mudflaps voor de M3 Highland gekocht en/of middenconsole organiser? Indien tevreden, zie ik graag een linkje tegemoet :-)
https://a.aliexpress.com/_Ex2dYOD

https://a.aliexpress.com/_EwCyFsD

Over beiden zeer tevreden. Passen prima. De mudflaps en de bakjes.

[ Voor 9% gewijzigd door mjvdzwet op 03-01-2024 19:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
mjvdzwet schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:44:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hij zit er in, I'm happy.
Voor diegenen die ook aan de knutsel willen, ik heb een beknopte omschrijving en de 3D modellen van de hendel op Github gezet: https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
basto11 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:30:
ik heb deze bakjes+deksel besteld, en die passen gewoon perfect. het is inderdaad niet extreem hard plastic, maar daardoor kun je hem in in de vakken krijgen. Wel even opletten dat je de juiste versie besteld. Voor mij was dat de Berlin versie gezien de auto daar vandaan komt.

Het is vooral fijn dat je er wat spullen in kwijt kunt, en de hele achterbak verder vlak is met het deksel, en de bekleding is dan ook soort van 1 geheel. Met onze model Y past de opkrulbare 8m laadkabel zelfs in het linker vak met deksel erop

[ Voor 5% gewijzigd door Sanny1987 op 05-01-2024 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McLoe
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-04 13:13
mjvdzwet schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:58:
[...]Voor diegenen die ook aan de knutsel willen, ik heb een beknopte omschrijving en de 3D modellen van de hendel op Github gezet: https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks
Waar heb je de button 'Bestellen' op die pagina verstopt?? ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Laatst online: 02-01 18:46
Dit weekend een 3D printer gekocht, als eerste een plekje geprint voor de S3XY buttons geprint die in het middenconsole past. Heb de 3 gekoppeld aan het rechterknipperlicht, ben er ondertussen aan gewend op een rotonde het rechterknipperlicht te gebruiken als het stuur ondersteboven is. Maar de knop is ook makkelijk te gebruiken. Hand hangt er nu toch boven met deze setup. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbSIBRWVeUsiJUAF0UJ47WH7Zo0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/y2zNjCRGJLEJVwCyFeFbvVHA.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

MazeWing

The plot thickens...

Erg nette oplossing! Het verbaast me dat zoiets niet door de fabrikant zelf wordt aangeboden. Zit het allemaal wel een beetje strak als je drukt?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
McLoe schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Waar heb je de button 'Bestellen' op die pagina verstopt?? ;)
Hobby... heb van mijn hobby programeren al mijn werk gemaakt... slecht idee.

Dus dit moet hobby blijven 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:15
Nu al een tijdje deze gemonteerd in mijn laadstekker: https://www.evchargeking.com/en/tesla-retrofit-button-kit

Niet heel goedkoop maar wel eenvoudig te installeren (15 min werk en je hebt wel even een soldeerbout nodig) en werkt top.

Had eerst een S3XY button op de laadpaal geplakt maar dat werkte vaak niet of te traag en via de app is ook het natuurlijk ook veel onhandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Laatst online: 02-01 18:46
MazeWing schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:40:
Erg nette oplossing! Het verbaast me dat zoiets niet door de fabrikant zelf wordt aangeboden. Zit het allemaal wel een beetje strak als je drukt?
Het is een 3d model die eigenlijk voor een model Y is gemaakt. Hij had eigenlijk een halve cm dikker moeten zijn. Ik heb een strookje met het verschil in dikte geprint en er onder gedaan, zit nu geen beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:02
MazeWing schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:40:
Erg nette oplossing! Het verbaast me dat zoiets niet door de fabrikant zelf wordt aangeboden.
Daar hebben ze nu de knob voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook een commander en 4 knoppen binnen, maar heb wat issues.
Ten eerste is de stekker anders dan op de site aangegeven staat. Ik heb de gen2 stekker voor montage "achterin".
Nu zit er, naast de vrouwelijke en mannelijke stekker, ook extra draadjes met een stekkertje eraan vast.

In de instructies (YouTube video) vind ik er niets over, misschien dat het bij de installatie duidelijk wordt, maar dan komen we bij punt twee, ik krijg het "klepje" met geen mogelijkheid los.
Ik kan met de bijgeleverde oranje "spatel" wel tussen verschillende panelen komen, maar loskomen ho maar.

Model3 2023 (geen Highland)

Iemand met een hintje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:26:
Ik heb inmiddels ook een commander en 4 knoppen binnen, maar heb wat issues.
Ten eerste is de stekker anders dan op de site aangegeven staat. Ik heb de gen2 stekker voor montage "achterin".
Nu zit er, naast de vrouwelijke en mannelijke stekker, ook extra draadjes met een stekkertje eraan vast.

In de instructies (YouTube video) vind ik er niets over, misschien dat het bij de installatie duidelijk wordt, maar dan komen we bij punt twee, ik krijg het "klepje" met geen mogelijkheid los.
Ik kan met de bijgeleverde oranje "spatel" wel tussen verschillende panelen komen, maar loskomen ho maar.

Iemand met een hintje?
Klinkt als de kabel voor rechtsvoor.

Welk model Tesla heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
mjvdzwet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:51:
[...]

Klinkt als de kabel voor rechtsvoor.

Welk model Tesla heb je?
Vergeten te vermelden, model 3, dit jaar gekocht.

De kabel die ik heb lijkt ook niet op de kabel rechtsvoor, daarvoor is de extra stekker te klein.

Maar op zich lijkt ne die stekker niet echt een probleem, het is slechts een "extra", vullende mij kan ik die ook gewoon negeren.
Maar dan moet ik wel bij de beoogde plek kunnen komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dy-ZhGiEcxocG1jC5mIS8ekAzYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ofdH6bZ50qfYdwGR95U3ax3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Fly-guy op 08-01-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Voor wie interesse heeft om de logo's en/of tesla letters (uitgeschreven, bij highland) zwart te laten maken kan dat nu bij Tesland. Moet je wel even bellen voor een afspraak (mailen duurt enorm lang bij hun).

Op mijn Model 3 Highland wordt het voorste logo zwart gewrapt ,en de achterste zilvere letters vervangen door zwarte. 105,20 euro inc btw ( inc materiaal & installatie).

Daarnaast krijg ik volgende week deze nieuwe velgdoppen binnen.

Aliexpress linkje: https://nl.aliexpress.com...MRr0&gatewayAdapt=glo2nld

Ben benieuwd naar het geheel dadelijk :)

Model 3 Full Black Edition 8)

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 08-01-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:59:
[...]

Vergeten te vermelden, model 3, dit jaar gekocht.

De kabel die ik heb lijkt ook niet op de kabel rechtsvoor, daarvoor is de extra stekker te klein.

Maar op zich lijkt ne die stekker niet echt een probleem, het is slechts een "extra", vullende mij kan ik die ook gewoon negeren.
Maar dan moet ik wel bij de beoogde plek kunnen komen.

[Afbeelding]
Is het een Model 3 highland (nieuwe model)?
Zover ik weet kan je daar alleen de kabel rechtsvoor gebruiken.

Dat heb ik in iedergeval, heb alleen wel een Gen1 commander.

Maar mijn extra stekker is idd groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
mjvdzwet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:22:
[...]

Is het een Model 3 highland (nieuwe model)?
Zover ik weet kan je daar alleen de kabel rechtsvoor gebruiken.

Dat heb ik in iedergeval, heb alleen wel een Gen1 commander.

Maar mijn extra stekker is idd groter.
Geen Highland en op het zakje staat ook model3 2019.
Met andere woorden, het zou het juiste model moeten zijn.

Maar dat weet ik pas als ik het "klepje" open krijg, wat tot nu toe niet lukt omdat ik gewoon geen grip krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:53
Fly-guy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:26:
[...]

Geen Highland en op het zakje staat ook model3 2019.
Met andere woorden, het zou het juiste model moeten zijn.

Maar dat weet ik pas als ik het "klepje" open krijg, wat tot nu toe niet lukt omdat ik gewoon geen grip krijg.
Dit is een kabel voor montage achterin. Daar zit een grote blauwe stekker verbinding die je onderbreekt door ze los te klikken en dan kan je de witte stekkers er tussen klikken. Het overige stekkertje gaat in de Commander. Je moet de eerste keer wat kracht zetten om het kapje los te makken. Dat kan het beste met het bijgeleverde plastic instrument.Aan de bovenkant ertussen zetten en wrikken, desnoods met een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Inmiddels het kapje los (was uiteraard te voorzichtig, maar wat zat het ding vast ..)
en de stekker geïnstalleerd.
Nog steeds geen idee waar het extra stekkertje voor is, maar de commander werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-04 14:56
Fly-guy schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:42:
Inmiddels het kapje los (was uiteraard te voorzichtig, maar wat zat het ding vast ..)
en de stekker geïnstalleerd.
Nog steeds geen idee waar het extra stekkertje voor is, maar de commander werkt.
Heb op Discord gelezen dat het extra stekkertje op dit moment nog voor niets dient en mss in de toekomst wel nut zou krijgen. Dus voorlopig negeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Nvm 😎

[ Voor 96% gewijzigd door Snakefoodjah op 09-01-2024 15:48 ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb de buttons en commander (gen2) van Enhauto ondertussen ook binnen.
Installatie ging prima, al zit dat kapje achter wel heel erg vast…

Helaas blijkt dat continuous autopilot op mijn HW2.5 Model 3 uit 2019 dus niet werkt. Ik denk dat het er aan ligt dat ik niet kan kiezen tussen single click en double click om AP of TACC aan te zetten. Dat staat wel in de app van enhauto als iets dat ik op double click moet zetten. Best irritant, want dit is nergens op hun site vermeld. Alleen @Inspired gaf die eerder hier aan, maar toen had ik ze al besteld :+ .

Net even een mailtje naar enhauto gestuurd om te kijken of dit nog opgelost gaat worden.

Tegelijkertijd is 1x klikken op een knopje achterop het stuur al handiger dan 2x een hendel naar beneden doen ;) .
Ik zou alleen met double click dan de AP weer uit kunnen zetten (en long press voor TACC), maar ik zie ‘AP uit’ niet als optie. Hoe doen jullie dit? Of hebben jullie voor de optie 1x klik is AP aan en nog een keer is AP uit? Dat leek me niet handig met wisselen van baan en dan AP weer aanzetten. Of zie ik dat verkeerd?

Ik merk trouwens dat ik een ‘half press’ van de deurgrepen niet voor elkaar krijg. Is dit überhaupt mogelijk op een model 3? Long pull lukt wel, maar de andere optie leek me handiger.

[ Voor 14% gewijzigd door Smobbo op 09-01-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Heeft iemand een indicatie van de levertijd van de Commander? Mijn order is 14 dagen geleden geplaatst en heeft nog steeds de Shipping Status 'Non'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-04 15:07
Ha iedereen,

Waarschijnlijk mogen wij volgende week onze MY halen na lang wachten :). Nu willen we mudflaps erbij bestellen alleen vraag ik me af of er nog andere accesoires besteld moeten worden waarvan jullie denken dat het echt handig is. Zo ja, welke producten en moet ik die dan bij Tesla of een andere aanbieder (ome Ali) bestellen?

S3XY buttons staan op de lijst trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 15:44
Puntje-NL schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:14:
...
Nu willen we mudflaps erbij bestellen alleen vraag ik me af of er nog andere accesoires besteld moeten worden waarvan jullie denken dat het echt handig is. Zo ja, welke producten en moet ik die dan bij Tesla of een andere aanbieder (ome Ali) bestellen? ...
Je zou kunnen kijken naar:

- all weather mattenset
- bakjes voor in de kofferbak en middenconsole
- PPF film
- screen protector

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
bert pit schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:16:
Heeft iemand een indicatie van de levertijd van de Commander? Mijn order is 14 dagen geleden geplaatst en heeft nog steeds de Shipping Status 'Non'.
Kan even duren. Bij mij duurde het ook 2 a 3 weken voordat het verzonden werdt.

Stuur ze anders een mail? Of spreek een mod aan op hun discord. Die kunnen dat ook nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Stetho schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Je zou kunnen kijken naar:

- all weather mattenset
- bakjes voor in de kofferbak en middenconsole
- PPF film
- screen protector
All weather mattenset heb ik ook naar gezocht en weer terug gestuurd. Ik vondt het er toch niet uitzien.
bakjes voor in de middenconsole zijn inderdaad erg aan te raden!
PPF film zou ik hier bestellen -> https://www.tesla-protect...AYASAAEgL3RPD_BwE#model-3
screen protectors doen blijkbaar wat met je garantie op het scherm? Daar las ik wat over in het algemene topic. Ik zou dit dus eerst even uitzoeken. Ik wacht zelf nog steeds totdat Spigen komt met hun protectors voor de model 3 highland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Smobbo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:01:
Ik heb de buttons en commander (gen2) van Enhauto ondertussen ook binnen.
Installatie ging prima, al zit dat kapje achter wel heel erg vast…

Helaas blijkt dat continuous autopilot op mijn HW2.5 Model 3 uit 2019 dus niet werkt. Ik denk dat het er aan ligt dat ik niet kan kiezen tussen single click en double click om AP of TACC aan te zetten. Dat staat wel in de app van enhauto als iets dat ik op double click moet zetten. Best irritant, want dit is nergens op hun site vermeld. Alleen @Inspired gaf die eerder hier aan, maar toen had ik ze al besteld :+ .

Net even een mailtje naar enhauto gestuurd om te kijken of dit nog opgelost gaat worden.

Tegelijkertijd is 1x klikken op een knopje achterop het stuur al handiger dan 2x een hendel naar beneden doen ;) .
Ik zou alleen met double click dan de AP weer uit kunnen zetten (en long press voor TACC), maar ik zie ‘AP uit’ niet als optie. Hoe doen jullie dit? Of hebben jullie voor de optie 1x klik is AP aan en nog een keer is AP uit? Dat leek me niet handig met wisselen van baan en dan AP weer aanzetten. Of zie ik dat verkeerd?

Ik merk trouwens dat ik een ‘half press’ van de deurgrepen niet voor elkaar krijg. Is dit überhaupt mogelijk op een model 3? Long pull lukt wel, maar de andere optie leek me handiger.
Even een update. Binnen een dag al per mail reactie van enhauto gekregen en die gaven aan dat ik zowel ‘double pull’ voor AP als het ‘slimme’ richtingaanwijzen aan moet hebben. Beide opties zitten niet op mijn HW2.5 auto.
Dus dat gaat het niet worden met continuous AP.
Nog een paar maanden en dan kan ik de nieuwe highland bestellen en dan zal het wel werken (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLoe
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-04 13:13
mjvdzwet schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:24:
[...]

Hobby... heb van mijn hobby programeren al mijn werk gemaakt... slecht idee.

Dus dit moet hobby blijven 😉
Ik begrijp het helemaal, zo ben ik ook al m'n hobby kwijt geraakt. Ik wacht wel op de oplossing van s3xy buttons, nog maar een paar maandjes, ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
McLoe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:00:
[...]

Ik begrijp het helemaal, zo ben ik ook al m'n hobby kwijt geraakt. Ik wacht wel op de oplossing van s3xy buttons, nog maar een paar maandjes, ach.
Als het goed is maart/april, al heb ik het gevoel dat het een paar maanden later wordt.
De buttons en knob zijn erg populair en ze doen hun uiterste best om alles te leveren.

Voor hun ook een uit de hand gelopen hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04 12:19
Ik wil graag een bumperfolie voor de koffer drempel aanbrengen op de Model Y.

Ik heb dit gevonden: https://www.greendrive-ac...ardigd_tegen_oktober_2022

Maar weet iemand misschien aan Aliexpress alternatief? Zelf zitten zoeken, maar vind het nergens buiten op Greendrive.

[ Voor 7% gewijzigd door cwegh op 11-01-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Smobbo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:51:
[...]

Dus dat gaat het niet worden met continuous AP.
Nog een paar maanden en dan kan ik de nieuwe highland bestellen en dan zal het wel werken (y) .
Van alle functies van de knoppen en commander is dat meteen mijn favoriet.
Slechts een dag mee gereden nu, maar zo lekker om richting aan te geven, links/rechts te sturen en weer verder op AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-fernando
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-01 12:24
Fly-guy schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:44:
[...]
Van alle functies van de knoppen en commander is dat meteen mijn favoriet.
Slechts een dag mee gereden nu, maar zo lekker om richting aan te geven, links/rechts te sturen en weer verder op AP.
Heb je hier de knoppen voor nodig of is de commander i.c.m met de app op de telefoon voldoende? Of moet je iedere keer dat je in de auto stapt op een button drukken om dit te activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
mr-fernando schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Heb je hier de knoppen voor nodig of is de commander i.c.m met de app op de telefoon voldoende? Of moet je iedere keer dat je in de auto stapt op een button drukken om dit te activeren?
Commander is genoeg.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Hierbij nog een repost van mijn positieve ervaring met frames voor over het "hout". Kan er maar op 1 manier op dus geen risico op zichtbare orginele kleur (zoals bij een wrap). Na 4 maanden nog als nieuw en blijft goed vastzitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOKoqTt8G8676jQgeuQT-B08ImU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONeldYxbCash1VZw6PN5D6nN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lcrS7lqC2vY0gqGIfYPxYp7lI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SX5yMqquQFMKS2VjWHt9T49P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vc7sHElfboiIqugguo9OOJ2cNXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMGR8cVpiTBNJeiLsHiN2HxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEt0vBAqcKmuhgvk5SfB1xPXUkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCpWgXewl8q5VwtBqJmpaD3k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLmGVfbaOHaMf5NKN4uQ8ehzBaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQPG7HUWFKSo7dHEaiQ9bhV0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 12-01-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
bert pit schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:16:
Ik heb eergisteren ofzo besteld en gisteren eens gevraagd hoelang het wss zou duren.
De commander met kabel voor model y zou in februari ergens moeten toekomen.

Ze zijn nu nog bezig orders te verwerken van de christmas sale en de eerste 500 knobs aan het verzenden…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaandh
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ben geïnteresseerd in de "X-treme" achterlichten voor de Model Y.
Als je wat googlet, kom je -ook- uit bij tlyard.com uit de UK. Je krijgt gelijk een korting van rond de 30% en dan zouden deze achterlichten nog maar 320 dollar kosten !?
Ik heb geleerd dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dit meestal ook zo is.
Kent iemand of heeft iemand ervaring met dit bedrijf of deze website? Ik zie 'm er in het overzicht aan het begin van dit topic er niet bijstaan (dus ik vrees..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:21
Heeft iemand al een leuke 16 volt naar 230 volt omvormer gevonden bij Ali/Temu achtige winkels?
In de Range Rover heb ik een 1500/3000 watt exemplaar zitten welke uitstekend werkt echter maximaal 14,7 volt.
Op mYn Low Voltage Power Socket meet ik inderdaad ca. 16 volt.

Ik wil natuurlijk wel een lekker bakkie koffie kunnen zetten onderweg 8)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:21
Aanvulling,

150 watt continu vermogen zou prima zijn. Meer kan de socket toch niet aan.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:53
Ik heb sinds kort Flitsmeister Two, mijn FM Two reageert als ik met mijn iPhone in mijn tesla stap, ik zie de smiley. Maar in de stand: "Start via de Flitsmeister two" start Flitsmeister zelf niet op, ook niet als FM op de achtergrond draait op mijn iPhone met IOS 17.2.1. Pas als ik ook de opstartfunctie: "Automatisch starten " in de Flitsmeister app inschakel werkt het systeem goed, en zie ik op de FM TWO de snelheid etc. Nadeel is dat FM actief locatie aan heeft staan dan en dat gebruikt veel stroom van mijn iPhone, vandaag tot nu toe 25% van het totale stroomgebruik. Locatie instelling staat op : "Bij gebruik van App". Is er een andere instelling zonder de "Automatisch starten" functie in te schakelen? Of te wel dat mijn iPhone minder stroom gebruikt. Ik had eerst een FM One en daarbij had ik dat probleem niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mackeessie op 12-01-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
Reeds gezocht maar weet iemand of de commander of alle knopjes online verbinding hebben via internet? via de app werkt bijvoorbeeld mijn open transportkastje vrijwel direct.
Druk ik de button in, dan duurt het drie à 4 seconden of is de commander niet online maar een Bluetooth module?

Aangezien je ook kan vergrendelen etc?
Of moet je dan dichtbij de auto staan?

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
@spartacusNLD
Aanhakend ik heb in 3800km -2,08% degradatie?
Best veel.

1x per week naar 100 en dan zelfde dag of ochtend wegrijden.

Of heeft dat starten stoppen tig keer per sessie effect op de accu? (Vattenfall)

Blijft drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:26:
@spartacusNLD
Best veel.

Of heeft dat starten stoppen tig keer per sessie effect op de accu? (Vattenfall)

Blijft drama.
Oei! Dat is enorm veel. Volgens tessie zit ik met mijn 2885km gereden nog op 0.0% degradatie. Ik heb 1 keer bij een supercharger geladen, 2 maal op het werk (Allego) en voor de rest altijd bij Vattenfall. Ik heb die meldingen van onderbroken lading dan ook uitgezet. Want ook ik kreeg dat in het begin constant.

Dus aan de paal kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Asbes schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:26:
@spartacusNLD
Best veel.

Blijft drama.
Degradatie is in het begin altijd meer en vlakt dan af. Is iets waar je vooral het eerste half jaar mee bezig bent en dan los kan laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
spartacusNLD schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:28:
[...]

Oei! Dat is enorm veel. Volgens tessie zit ik met mijn 2885km gereden nog op 0.0% degradatie. Ik heb 1 keer bij een supercharger geladen, 2 maal op het werk (Allego) en voor de rest altijd bij Vattenfall. Ik heb die meldingen van onderbroken lading dan ook uitgezet. Want ook ik kreeg dat in het begin constant.

Dus aan de paal kan het niet liggen.
Ik heb geen Tessie is dat ook een app? Ik heb de gegevens uit de commander app van S3xy

Ik heb nooit supercharger geladen alleen Vattenfall met dus 8 stops per keer en na 20 minuten pas verder. Zucht 😮‍💨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:48:
[...]

Ik heb geen Tessie is dat ook een app? Ik heb de gegevens uit de commander app van S3xy

Ik heb nooit supercharger geladen alleen Vattenfall met dus 8 stops per keer en na 20 minuten pas verder. Zucht 😮‍💨
Ja, is een app.

Hoe oud is je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
spartacusNLD schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:51:
[...]

Ja, is een app.

Hoe oud is je auto?
Zelfde als jou volgens mij november 24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Asbes schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:03:
[...]

Zelfde als jou volgens mij november 24 :)
Ja.. echt heel raar. Net pech dan?

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.