Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
- spartacusNLD
- Registratie: Februari 2011
- Laatst online: 21:41
/u/396485/crop6890b57485ba1_cropped.png?f=community)
Maar nu de buttons koppelen. Een vraag aan de gebruikers van de buttons: welke van de 3 AP opties hebben jullie? De Autopilot ON is sinds hun update overbodig lijkt me (gaat AP weer aan na baanwissel). Dat zit ik nu standaard in. Mijn gevoel zegt óf de ‘normale’ optie waarbij 1 druk op de knop AP activeert, maar je hebt dus ook nog AP hands-on. Maar kan er niet helemaal wijs uit wat daarmee de gevolgen zijn… Hopelijk weet een van jullie dat?
/f/image/QoPBUzBSnebKvqwEeDpcV3JI.png?f=fotoalbum_large)
mjvdzwet schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:22:
Ik ben momenteel bezig met een 3D print voor edn knipperlicht hendel waarin ik de prints van 2 SEXY buttons heb zitten.
Dit als voorloper totdat Enhauto er mee komt in maart/april voor de Highland.
Mogelijk dat ik ook nog flippers maak achter het stuur.
Kerstvakantie Tweaksels.
:strip_exif()/f/image/BkEXh2HJNp6OQUqk80DQVFts.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G9MzR3njbjzftIjuU8FnZwCv.jpg?f=fotoalbum_large)
De onderdelen zijn geprint en geschuurd.
Nu nog even inelkaar zetten en monteren.
Hij zit er in, I'm happy.
Voor meer info: https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks
[ Voor 21% gewijzigd door mjvdzwet op 09-01-2024 15:53 ]
:strip_exif()/f/image/y2zNjCRGJLEJVwCyFeFbvVHA.gif?f=fotoalbum_large)
Vergeten te vermelden, model 3, dit jaar gekocht.mjvdzwet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:51:
[...]
Klinkt als de kabel voor rechtsvoor.
Welk model Tesla heb je?
De kabel die ik heb lijkt ook niet op de kabel rechtsvoor, daarvoor is de extra stekker te klein.
Maar op zich lijkt ne die stekker niet echt een probleem, het is slechts een "extra", vullende mij kan ik die ook gewoon negeren.
Maar dan moet ik wel bij de beoogde plek kunnen komen.
:strip_exif()/f/image/3ofdH6bZ50qfYdwGR95U3ax3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Fly-guy op 08-01-2024 19:18 ]
https://a.aliexpress.com/_EudMmaD
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RhCuim9BlKXzo6gByVAAzxQ5.jpg?f=user_large)
Zelf onderstaande 4 weken geleden besteld (foto is in spiegelbeeld genomen denk ik)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MqTrTdugvTIMhDjjR4mi6T0H.jpg?f=user_large)
Staan nog steeds bij PostNL.. die is ze waarschijnlijk kwijt..
Welke vinden jullie beter staan?
[ Voor 37% gewijzigd door spartacusNLD op 16-01-2024 21:55 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Automatische richtingaanwijzers had ik nog niet aan staan. Dat zal ik instellen.mjvdzwet schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:15:
[...]
Het zou als volgt moeten werken:
Autosteer met dubbel klik instellen
Automatische richtingaanwijzers
Je zet autosteer aan door een dubbelklik.
Je geeft richting aan om van baan te wisselen.
Als je van baan bent gewisseld en het knipperlicht automatisch is gestopt zou na 3 seconden autosteer weer geactiveerd moeten worden.
Ik ga er van uit dat je de functie hebt ingeschakeld in het commander instellingen menu in de S3XY app.
En die laatste zien, hoe moet ik de functie inschakelen? Ik kan alleen de tijd instellen. Moet ik ergens een vinkje omzetten oid?
Status is nu disconnected omdat ik niet in de auto zit.
/f/image/dK9DRWBxmyXcnswJjmphCQNk.png?f=fotoalbum_large)
Laatste screenshot: daar klik je op 'Continuous Autopilot'. Dan moet er een scherm komen inclusief een schuifje om het te activeren.Impry schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:37:
[...]
Automatische richtingaanwijzers had ik nog niet aan staan. Dat zal ik instellen.
En die laatste zien, hoe moet ik de functie inschakelen? Ik kan alleen de tijd instellen. Moet ik ergens een vinkje omzetten oid?
Status is nu disconnected omdat ik niet in de auto zit.
[Afbeelding]
/f/image/vbslgZIcdXEOW6SMkXO3m6Nk.png?f=fotoalbum_large)
Er hoeft niets gesoldeerd te worden.
https://github.com/Imagin...ks#tesla-paddles-flippers
:strip_exif()/f/image/z4sM9prbmDLmWzTQyvL8hk7u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6lgMepAN3NwfcYW14jvveO6w.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door mjvdzwet op 21-01-2024 13:15 ]
De flippers zijn nu links voor het bedienen van de ruitenwissers rechts nu autosteer, dashboardkastje en beide voor het instellen van het regenereer percentage.Stetho schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:39:
[...]
super nice!
ik ben wel benieuwd hoe dit bevalt met rijden aangezien de richtingaanwijzers nog steeds meedraaien alleen heb je nu 1 knop per kant.
Kun je daar iets over vertellen als je wat kilometers gemaakt hebt?
Je kan de knoppen enkel en dubbelklikken en lang vasthouden.
Voor de richtingaanwijzer heb ik al eerder een hendel gemaakt aan het vaste deel, met 2 S3XY-Buttons er in.
:strip_exif()/f/image/G9MzR3njbjzftIjuU8FnZwCv.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn voor nu alleen uit azie te krijgen. Gewoon daar bestellen en geduld hebbenBobo221 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:13:
[...]
Ik vind de Turbine stijl doppen ook mooier.
Kent er iemand een verkoper die deze doppen kan leveren zonder een lange levertijd van een aantal weken.
Ik haal volgende week mijn zwarte M3 (highland) op en ben op zoek naar de turbine doppen maar ik kom alleen leveranciers vanuit Azie tegen met lange levertijden.
Verder staan de volgende accessoires op mijn verlanglijst:
de S3XY KNOB
Rode remklauwen
Weet wel dat met deze versie het nog zo is dat ze aan een kant van de auto ''verkeerd om'' zitten omdat alle wieldoppen aan elkaar gelijk zijn.
Voorbeeld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cu1TxyLAGwDx5ecm48siKvaG.jpg?f=user_large)
Ik wacht nog tot de symetrische versie uit komt (die is er uiteindelijk ook voor de oude model 3 gekomen).
Ik heb ook naar die remklauwen gekeken.. hoe ga je die installeren? En doet dat iets aan je garantie denk je? Ik wil ze dan weer in het geel op mijn verder compleet zwarte model 3 highland. Zoiets:
/f/image/IeEsbTeE2uQiFKdXe6cfoIqO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 22-01-2024 10:23 ]
Ik heb daar mijn ramen ook laten tinten. Aanrader! Er staan genoeg voorbeelden op zijn Instagram pagina. Hierbij mijn eigen foto's (van een paar weken terug):Bobo221 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:44:
[...]
Geduld is niet mijn sterkste kant![]()
Qua installatie, als ik Youtube mag geloven, is het een kwestie van wielen eraf en de covers over de bestaande klauwen. Niet veel anders dan een telefoonhoes alleen dan wat arbeidsintensiever. Een vriend van mij heeft een brug en kan dit makkelijk voor mij doen.
Vwb garantie maak ik mij niet teveel zorgen, dat wordt pas een zorg als het echt zo ver komt en daar ga ik mij nu niet druk om maken.
Wat ik ook nog op dag 1 ga doen is de ramen tinten. Een tweaker had tint exclusive aangeraden. Ik heb een vraag uitstaan bij hem of hij het panoramadak ook naadloos kan tinten zonder dat je van binnen de overgang ziet van panoramadak naar folie.
Ik wil net als jou voor de full black look gaan, ben alleen nog aan het twijfelen of ik het tesla logo en letters ook zwart laat maken.
Heb jij toevallig meer foto's van jouw M3?
:strip_exif()/f/image/4J3AzGotVNJBfhv57b5SxERT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0qtkLWgmdjL2cMVYk4HPZDma.jpg?f=fotoalbum_large)
Logo's (niet letten op de extreem vieze auto)
:strip_exif()/f/image/4E6IiR7Y53ioZFLh9LOCAxBX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mXv1aozHi7x9yR8gBxX0FAoK.jpg?f=fotoalbum_large)
Tesland heeft beide logos voor 105,20 gedaan afgelopen vrijdag.
Je pano dak naadloos is onmogelijk. Of je doet de helft en ziet een lijn, of je doet het compleet en dan wordt het dak boven de passagiers logischerwijs veel donkerder.Bobo221 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:44:
[...]
Geduld is niet mijn sterkste kant![]()
Qua installatie, als ik Youtube mag geloven, is het een kwestie van wielen eraf en de covers over de bestaande klauwen. Niet veel anders dan een telefoonhoes alleen dan wat arbeidsintensiever. Een vriend van mij heeft een brug en kan dit makkelijk voor mij doen.
Vwb garantie maak ik mij niet teveel zorgen, dat wordt pas een zorg als het echt zo ver komt en daar ga ik mij nu niet druk om maken.
Wat ik ook nog op dag 1 ga doen is de ramen tinten. Een tweaker had tint exclusive aangeraden. Ik heb een vraag uitstaan bij hem of hij het panoramadak ook naadloos kan tinten zonder dat je van binnen de overgang ziet van panoramadak naar folie.
Ik wil net als jou voor de full black look gaan, ben alleen nog aan het twijfelen of ik het tesla logo en letters ook zwart laat maken.
Heb jij toevallig meer foto's van jouw M3?
Dit zul je zien bij een halve ruit tint.
:strip_exif()/f/image/xBKaswU7nwUZzPNmMaDObZdO.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb zelf alleen de achterramen laten doen. Doordat het donkerder wordt achterin krijgt de achterruit ook een soort tint.
:strip_exif()/f/image/sfzcf7hS8bcq5Okk9n60sWsO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LnqnM9xZg0npiniPtM2kKbCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/umRh9k683CneG3Zsr7I0Nipo.jpg?f=user_large)
Alle info tot nu toe:
1. Mounts & Positionering
Hier meerdere ervaring/ tips/ tricks van mede tweakers
Ik gebruik zelf deze, zelf uitgeprint met de 3d-printer:
https://www.thingiverse.com/thing:5221373

Hier ook een goede ervaring met de Flitsmeister 2. Hij staat links van het stuur. Werkt perfect.
Zelfde plek waar ik hem heb, geen omkijken naar. Gaat automatisch aan en uit.
2. Connectivity
Vaak de vraag hoe je die het beste kan verbinden.
Een optie:
Automation aanmaken via shortcut
Eerst setting op FM: kanaal iphone speaker, vinkje op normaal
Dan automation maken
When: iphone is connected to tesla bluetooth
Do:
- Wait 5 seconds
- Turn silent mode off
- Set playback destination to iPhone
- Set media volume to 75%
(Vergeet niet "run immediately")
Daarna ook deze automation toevoegen:
When: iphone is disconnected from tesla bluetooth
Do: Set silent mode
Ook nog een shortcut aangemaakt die precies hetzelfde doet als de eerste automation en ik noem het "Flitsmeister check". Want af en toe wil die nog blijven hangen op de bluetooth uitgang ipv terug naar iphone speaker na een call. Dus dan roep ik alleen "hey siri, flitsmeister check" en dan gaat ie dan de eerste automation volgorde doorlopen.
3. Kosten/ Bate?
Ik vind persoonlijk de 1.99 eur/maand de moeite waard. 1 flitser bespaard heb je al je investering uit.InZane schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:52:
FM2 lijkt me ook wel een mooie oplossing. Enige nadeel, vind ik dan, dat je wéér ergens een abonnement voor af moet sluiten..
4. Laden
Yes idd, ik heb een usb c - micro usb kabel van action. Bij mij is het ongeveer 1x per maand (rij 40,000km per jaar)basto11 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:30:
Hoe doe je dat met opladen van de FM Two in de Tesla? Gewoon 1x in de zoveel tijd een lader inprikken via de usb poorten?
[ Voor 21% gewijzigd door SirLct op 30-01-2024 11:19 ]
Life is too short to drive boring cars
:strip_exif()/f/image/SU4wNLGi1I5dl5ttq1KGNoIe.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/slE5HrIxdonUCPRhQT4PNkgx.png?f=user_large)
/f/image/R2LWlhnrRciTn7QeHjaIUdMd.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 11-03-2024 10:32 ]
Ik heb deze voor mijn nieuwe Y besteld en inmiddels ook binnen.spartacusNLD schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:15:
Nu op aliexpress ook symetrische doppen te vinden voor de model 3 2024.
Ze zien er echt heel mooi uit..
Nu mijn Y nog
:strip_exif()/f/image/WlCbnqxMeNS6CxDmlQqEvR6v.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Blommie01 op 11-03-2024 11:00 ]
Ik heb er zelf een geprint / designed. Is nog niet perfect moet ik zeggen maar werk prima. Ik ga dit weekend even het design verbeteren en dan zal ik de STL file hier even delen. Dan kunnen mensen met een 3d-printer hem zelf printen.Rogar schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:28:
Zijn hier mensen bekend met oplossingen om de laadkabel van de grond te houden?
Ik kwam zelf de volgende tegen: https://evcablehook.com/
![]() | ![]() |
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Top :-)
Ik heb hier net ook gepast. Ik schrok wel even want ik ging er vanuit dat ze gelijk waren.
Maar niet gevraagd.
Ik ga vh weekend plakken
ik heb ze erop zitten.
Best wel gepruts om het net te krijgen. (zoals meestal met folie)
Wel een föhn gebruikt en best tevreden met het resultaat.
:strip_exif()/f/image/IaYksCjZtFt6pmUC612Rdy5Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tyiAQDqCMujGRg152aPSQ9cU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k2czMdzVwsILrHgznUd3GNL3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Stetho op 16-03-2024 15:40 ]
I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?
In mijn huidige auto, een Ford Focus Wagon heb ik in de kofferbak een beschermmat met een extra beschermflap voor de bumper welke goed van pas komt als mijn hond in de kofferbak wilt springen.

Nu zoek ik iets wat de achterbumper van de Model Y ook kan beschermen tegen krassen door de hond.
Zijn er vergelijkbare beschermmatten te krijgen?
Of zou een beschermfolie zoals dit ook voldoende zijn?
https://www.greendrive-ac...ardigd_tegen_oktober_2022
Sorry, was inderdaad geen duidelijk bericht. Ik bedoel meer iets als het volgende:Blommie01 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:43:
[...]
Wat bedoel je precies met "beeldscherm" ?
iOS devices vanaf een bepaalde versie ondersteunen twee sets AirPods.
Werkt prima.
/f/image/BqpXBXLs3KzOptm69nRnBcyX.png?f=fotoalbum_large)
Bij de pre-Highland niet. De instellingen hebben de optie dus ook niet.Rogar schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:07:
[...]
Ik heb zelf een Model 3 RWD 2024 en daar werkt de voetverlichting gewoon en ook de lampjes in de deurvakken. Maar je moet de voetverlichting aanzetten in de instellingen en als de auto geen passagier opmerkt blijft t licht uit bij de voeten.
https://teslamotorsclub.c...e-footwell-lights.308439/
:strip_exif()/f/image/fWowoHMYQkGza0O9mNMiVkvl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nHPEcYvOgzVMS5JfidUXAmb2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Maurice- op 22-03-2024 20:33 ]
Ik ben er ook mee aan de slag gegaan! Ben tevreden:Stetho schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:28:
[...]
Top :-)
Ik heb hier net ook gepast. Ik schrok wel even want ik ging er vanuit dat ze gelijk waren.
Maar niet gevraagd.
Ik ga vh weekend plakken
ik heb ze erop zitten.
Best wel gepruts om het net te krijgen. (zoals meestal met folie)
Wel een föhn gebruikt en best tevreden met het resultaat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/RvEJ5EyDGiulZMocAAUSBHDD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bYP1hIbgGZf6GqGRdbaNey5Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I89bPqJv9FVOkhS9BmWI2JLC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8jWXH8vok5rbeqpsxFLiQsGL.jpg?f=fotoalbum_large)
Oude situatie:
:strip_exif()/f/image/oNHIx31v9muf3WFYoNwmXpvP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door ChromeFR op 25-03-2024 15:58 ]
En ze zitten erop! Heel blij mee.spartacusNLD schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:15:
Nu op aliexpress ook symetrische doppen te vinden voor de model 3 2024.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je ze wil bestellen via bovenstaande link.. kies de versie van 126 euro. Die goedkopere is de oude versie.
:strip_exif()/f/image/ZvDk6FUOK6wnpqTL1LjYajmM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sppoxIOVzpskttKwMKoiGmvC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 26-03-2024 16:36 ]
Hier hetzelfde laten doen. Wat oudere foto's:Boempatat schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:57:
[...]
Top ik heb een vergelijkbare aanbieding gekregen van Carglass. Ook met folie gedaan?
Care to share some pictures?
:strip_exif()/f/image/0qtkLWgmdjL2cMVYk4HPZDma.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4J3AzGotVNJBfhv57b5SxERT.jpg?f=fotoalbum_large)
450 euro bij https://tintexclusive.nl/ voor de achterruit / dak + achter ramen.
Ben express voor de ''full black'' look gegaan. Deze folie laat nog maar 5% van het licht door. Het is dus achterin vrij donker. In de achteruit rij spiegel zie je savonds niet zo heel veel meer. Maar dit went wel.
[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 16:04 ]
Ik heb in september 2021 al laten doen bij https://www.deramentinter.nl/ Bij mij in de buurt en is prima bevallen. Ik zou hem zo aanraden.Boempatat schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:57:
[...]
Top ik heb een vergelijkbare aanbieding gekregen van Carglass. Ook met folie gedaan?
Care to share some pictures?
Voor is niet zo goed te zien in deze hoek, maar is maximaal toegestaan. Het lijkt achter al snel heel donker, maar dat komt omdat er dan ook via de achterruit (en het dakglas) een stuk minder licht doorkomt.
:strip_exif()/f/image/vFjgr10oMRLQiP4aHhC2fmEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 27-03-2024 17:15 ]
Nope. Van de orginele velg zie je niets.mjvdzwet schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:48:
[...]
In hoeverre zie je de originele velg?
Heb je een close-up van het wiel?
Ik zit er ook aan te denken, maar ben bang dat je de originele velg er doorheen ziet en dat dit gek oogd.
:strip_exif()/f/image/vQZoIIdapBPxbyVZ0lcKW2WB.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed; opgestuurd op de 8ste, vandaag al geleverd vanuit China (middels FedEx, geen douane kosten) en meteen maar geïnstalleerd.Notna schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:13:
Vandaag de spreekwoordelijke kogel door de kerk, om een 'HUD' aan te schaffen. Ik zag een video van Teslasy voorbij komen van een 8.8 inch scherm, welke Android Auto en Carplay combineerd met de standaard functies van de auto. Wat ik zelf (OCD, ik weet het) wel fijn vind is dat deze middels een OTA update (binnenkort), ook renders voor de Model Y (met kleuren) gaat toevoegen. Dan zit ik niet naar een Model 3 HL aan te kijken (niet dat hier iets mis mee is, maar als ik een Model Y rij, wil ik een Model Y render zien)
Was nog een code voor 28% korting gaande, dus ik kwam op 236 USD uit (229 EUR), incl. verzenden. Ik zal wel import belasting moeten gaan betalen, maar we gaan het zien.
Zal ervaringen delen zodra deze binnen is. Hier iemand die al een review heeft:
[YouTube: New 2024 Tesla Model Y/3 Display with Apple CarPlay & Front Camera Upgrade! #tesla]
En van de makers zelf (sterk vermoeden dat die geaffilieerd zijn overigens met elkaar)
[YouTube: NEW 2024 Model 3 Highland 8.8 inch Dashboard with Apple CarPlay & Front Camera Upgrade! #tesla]
![]() | ![]() | ![]() |
Installatie was opzich makkelijk. Instructievideo op YT was duidelijk genoeg, maar ik had wat ???? met de kabels die ik meegeleverd kreeg. Ik heb een Model Y/Intel Atom versie gekocht en kreeg een AMD én Intel kabel. Mooi dacht ik, dus aan de gang. Maar de connector welke gelabeld 'Intel' is, past totaal niet op de ODB poort; de AMD versie wel? Dus aangesloten en maar getest voordat ik verder ging en dat werkte dus prima. Enfin; de handleiding was ook mooi Chinglish, dus waarom ook niet een verkeerd label
Grootste moeite had ik nog om het dashboard er af te krijgen. Je moet gevoelsmatig nogal wat kracht zetten en dat vind ik toch altijd wel wat eng. Maar het is gelukt. Helaas is één vna de metalenclips die het dasboard vastzetten, door het gat naar beneden gevallen
Meteen aan de WiFi gehangen (en de tijdszone goed gezet
Straks een stukje rijden, kijken wat de ervaringen zijn

Zelf met 6 lagen removable coating van Motip gedaan.Blommie01 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:54:
[...]
YouTube: How to Plasti Dip Tesla Emblems/Logos - TESBROS
Ik vind het eindresultaat wel erg mooi.
Ik ga denk ik een poging wagen. Ik vind het mooier dan de covers die je op de bestaande plakt..
Iemand ervaring?
![]() | ![]() |
Die heb ik ook in huis.World Citizen schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:59:
[...]
Ho wacht, het is wel de Verwijderebare coating en niet gewoon lak. Die coating trek je er makkelijk vanaf, met lak is dat wat anders.
https://www.motip.com/nl-...ing/verwijderbare-coating
:strip_exif()/f/image/2e0e9vlHN4tsvf1wlAZt8Cms.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had inderdaad degene die uit 2 delen bestaat, dat is de enige die past op een 3 pre-2024 volgens de verkoper. Het voordeel ervan is dat je vanaf de bodemplaat de kabel door kan knippen als het misgaat. Als het een enkele unit is moet je de bumper en radiator demonteren. Hoe klein de kans ook, die wil ik niet lopen.SpikeHome schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:13:
[...]
Ah Nice
Ik wilde deze aanschaffen
https://a.aliexpress.com/_EvIsJJ9
Het risico zit 'm er in dat het tijdens het aangrijpen halverwege stopt/doorbrandt. Daarnaast zie je in sommige filmpjes dat het plaatwerk naar beneden wordt getrokken door de (te) krachtige motor. Je moet het maar durven.
Onder dit filmpje staan positieve/negatieve ervaringen. YouTube: Tesla Soft Close Frunk - Failure Tests! Waaronder ook met de enkele:
:strip_exif()/f/image/euBMGOg5qmP7fvykVGL9hSpA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Maurice- op 20-04-2024 20:12 ]
Ja alles blijft intact bij die enkele. Maar feit blijft als deze tijdens het aangrijpen kapot gaat doe je er niets meer aan. En dat is geen onmogelijkheid als je de ervaringen online leest.SpikeHome schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:34:
@Maurice- die met 2 delen is een aparte geplaatste motor toch?
Deze plaats je op de originele ontgrendeling heen.
En volgens mij blijft de rest in tact en origineel werkend.
Maar ik heb ook geen zin om bij problemen de halve auto te moeten slopen.
@mjvdzwet of @Mackeessie jullie hebben er een geplaatst wat denk je ervan?
Hier nog een voorbeeld van een Model 3 waar je de radiator dus moet verwijderen om van voor/onder bij het sluitmechanisme te kunnen komen.
:strip_exif()/f/image/NiEE61yPlNCs2DVrNEWtYvUg.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm dat valt tegen. Zeker niet zo bijzonder als de vorige grote update met automatische hervatting van AP.Maurice- schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:11:
Benieuwd wat Enhauto voor ons in petto heeft met de S3XY buttons. Ze leggen de lat behoorlijk hoog door het te meten met de vorige grote update.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/w5wQqwPjKD6WFbHpQBaCtRFJ.jpg?f=fotoalbum_large)

Ik ben voornamelijk erg twijfelachtig over hoe stevig de mount is en of het scherm te los zit op de mount waardoor deze beweegt bij het optrekken, remmen, of het gebruik van het scherm zoals met monitor armen
[ Voor 5% gewijzigd door hollandje op 23-04-2024 22:22 ]
Iemand ervaring met dit soort chrome opzetstukjes? Ik vind het een stuk beter er uitzien dan de standaard pedalen.

Verder heb ik ook nog een hond die af en toe mee gaat. Dat vind ik een beetje spannend met de witte bekleding. Iemand ervaring met een autodeken zoals hieronder afgebeeld? Alternatieven?

Hier exact hetzelfde verhaal gehad en 130 Inc BTW voor betaald via mobiele service. Kwam veel voor zei ie…Kurios schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:22:
Pff, mijn vriendin heeft het voor elkaar gekregen om het knopje om de passagier stoel te verplaatsen af te breken. Iemand een idee of dat repareerbaar is en of daar onderdelen voor zijn?
:strip_exif()/f/image/JgRlZxtNEvHlpQyk0dyzTaZ3.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() |
Vandaag mat zwarte spiegelkappen geïnstalleerd.
Vind het zo wel een geslaagde look.
Modificaties: Logo en letters mat zwart, extra element om de camera's, mat zwarte bies onderzijde, spatlappen en de mat zwarte spiegelkappen.
De kappen komen van AliExpress:
https://a.aliexpress.com/_Ey69azH
Ik ga hem nog een keer opnieuw doen, want er viel precies een regendrup op…Nosch schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:40:
[...]
Nice! Ik heb de plastidip ook al klaar staan. Ben benieuwd hoe makkelijk je het overtollige er weer af krijgt
Maar het werkt wel….
:strip_exif()/f/image/LkbpqrXgyxyej989kHn2FktV.jpg?f=fotoalbum_large)
De tweede ronde
:strip_exif()/f/image/SlqY2ZY1oZ6Mp3LEeUdtzi94.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5SYifgn9Aptk4ycnH4Mj1qpZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eWffiDgNhtnFhsuMWgtEHiSO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Blommie01 op 28-04-2024 12:31 ]
Combineren met mijn 3D printsMaurice- schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:03:
[...]
Leuk idee van de knippers! Gaat de AP er dan ook af? Zoals doordrukken van de richtaanwijzer?
https://github.com/Imaginous/Tesla_Tweaks
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Vorige week heeft een collega van me een pookje geprint.
Het is een bijgewerkte versie van eentje voor de MS / MX die werkt met niet aangepaste S3xy buttons.
Deze https://makerworld.com/en/models/197968#profileId-218576
/f/image/OddKj34Im7HzzmsVg7GdDYYF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UF14CojQ0sMJjo0sSxY4RGIa.png?f=fotoalbum_large)
Om hem aan het stuur pas te maken heb ik wat geslepen en het zit nu met siliconentape.
Zolang dit blijft zitten ga ik niet een nettere versie maken.
Zoals het nu zit is echt heel fijn.
Het werkt heel natuurlijk, precies zoals ik van eerdere auto's gewend was.
Dat het wat lomper oogt doet me niets en je ziet er in real life een stuk minder van dan dat de foto's suggereren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9lpKtYr7q3aZbZ9bXV2Nan9z.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ln6PZPhSipXPW6tgqJkijdCY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bQL2JGNJA9xkpxI4027bIDEY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3arXgT4cuEkuMxdckYD5QLP8.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Stetho op 30-04-2024 09:09 . Reden: aanvulling ]
I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?
https://www.printables.com/model/736534-s3xy-buttons-center-console-insert-tesla-model-3-h
zonder 'sticker gaten' :
https://makerworld.com/en...m=search#profileId-290010
Mijn resultaat (ben overigens niet tevreden over de 'sticker gaten' :
:strip_exif()/f/image/0XNRUtpQuzplnR1eXpHtbuC8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door giancarlo_f op 01-05-2024 15:15 ]
Voor zover ik had gelezen is het een soort future proof install voor features die in deze update zijn uitgekomen en toekomstige featuresBlommie01 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:36:
[...]
Welke features heb jij meer dan omdat je hem voorin plaatst?
Als je die namelijk hebt ga ik hem direct van achter naar voor verplaatsen…
Zie hun eigen website
/f/image/WXU54ZGUWqETcedcr20yv5X0.png?f=fotoalbum_large)
https://enhauto.com/blog/article/big-new-update
Dit is de kabel voor voorinSpikeHome schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:22:
[...]
Bij mij zaten er 2kabels bij.
1daarvan was voor achterin.
Hoop dat de 2e kabel voor de voorkant is dan.
:strip_exif()/f/image/7XRmHlmzXzJEN3XTxp8WCl4S.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja hoorWorld Citizen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:06:
Kun je met die buttons de auto in D,P,N,R zetten? Ik krijg er niks over gegoogeld dus ben bang van niet.
/f/image/wjmTOCSwKHE9PBwZNr6OtOoN.png?f=fotoalbum_large)
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Ik heb ze er vandaag even opgezet en dat ging een stuk makkelijker dan hier geopperd was. 2 minuutjes werk met een beetje finesse voor een betere look dan de zwarte pedalen. Ik ben tevreehollandje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:29:
[...]
Hmm, zelf deze 2 dagen geleden gekocht op Ali. Klinkt voor nu als een miskoop
:strip_exif()/f/image/sJpVFvnIHpZ874Mp3EY3quqO.jpg?f=fotoalbum_large)
Op zich gelukt. Maar poeh...
:strip_exif()/f/image/7Vj8IDBQV8QP5qLGKMlJIfWO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wX5sqpLrqa8dsmdp29006gRY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FRLW3o7roa2lweHUJuL0bO7b.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleur van het plastic is zwart ipv het originele antraciet.
Ik moest alleen het ventilatie gedeelte overzetten, en dat valt niet mee. Hele ding spring uit elkaar, al die schotjes om de luchtstroom te sturen vielen er uit... Beste puzzel om dat weer in elkaar te krijgen.
En nu zit deze doorgelust, samen met de aansluiting van de S3xy commander. Dit wegwerken is nog wel een dingetje. Iemand tips?
:strip_exif()/f/image/V9RcEvvpjvEnPzDupwYaDujR.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je op aliexpress zoekt op ''Tesla Model Y wheel cover'' kan je een hele hoop vinden. Zorg wel dat je een ''LR'' versie koopt. Anders heb je aan een kant van de auto je wieldoppen andersom zitten. Af fabriek is dat ook zo, maar ik vindt het er toch gek uit zien.Davidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:35:
Ik heb er al wat over gelezen maar nog tips voor zwarte wieldoppen? Ik vind sommige wel mooi (bv turbine) maar lees dat je dan niet bij je ventiel kunt en die dingen er weer af moet halen. Iemand tips? Ik krijg zelf een y, 19 inch.
Op mijn 3 vergelijkbare turbine doppen gekocht. Heel blij mee.
:strip_exif()/f/image/ZvDk6FUOK6wnpqTL1LjYajmM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sppoxIOVzpskttKwMKoiGmvC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 07-05-2024 12:01 ]
Ik heb de blade wieldoppen vorige week binnengekregen (binnen 4 dagen). Nog niet gemonteerd, maar het ziet er strak uit. Zat ook nog een klein pakje met Tesla logo dopjes op voor in het midden van de wieldopDavidrrr schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:03:
Top. Vond andere verkoper met wat strakkere levertijden. Ga denk voor de blade. Thanks voor de tip. En dan nog doppen voor het midden meebestellen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Xm92xPcbCz61hTC607MEeEAp.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist de commander van achter naar voor verplaatst. Ik had overleg gehad met Enhance, zij gaven aan dat er echt een andere kabel nodig was. Dus die had ik maar besteld. Voor zover ik kan zien klopt het ook wel, de pinbezetting lijkt anders. (En je hebt een klein stekkertje, waar in met de gen1 commander niks aan schijn te hebben, maar toch maar aangesloten, wie weet)Minxz schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:57:
[...]
Zou je met de huidige kabel 'm niet voor aan kunnen sluiten?
Dan is je misschien de extra's die die 2e connector met zich mee brengt, maar heb je dezelfde functionaliteit als dat je 'm achter aansluit.
Weet niet of dat zo werkt, maar is de moeite van het proberen waard lijkt me.
Work in progess:
:strip_exif()/f/image/4ZUrV9URz3kzcGG3aWkWfgGx.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed, commander nu netjes voorin weggewerkt. Was echt eenvoudig, niet veel moeilijker dan achterin. Plus, daarvoor heb je meer ruimte om de extra snoer/stekker bende kwijt te kunnen. Dus mocht iemand hier nog over twijfelen, ga voor installatie voorin! Ik heb nog wel een poetsdoek om de commander gedraaid, zodat het ding niet gaat liggen rammelen.
Het ali schermpje achterin doet het na een aantal weken nog altijd prima, en nu zijn ook daar de snoeren netjes weggewerkt
Met de commander kun je in de app op je telefoon ook 'knoppen' maken. Ik heb daar een paar staan die ik maar zelden nodig heb bv. Zie hierRogar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:07:
[...]
Zit hier toch sterk te twijfelen om alleen de commander te bestellen... Kan die nu alles ook via de app, dus zonder de knob of buttons?
Het gaat mij voornamelijk om de deurklink-shortcuts, autopilot en driftmodus.
:strip_exif()/f/image/tPb34XrZIhnqbAgcJPFKnwR2.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik zou de knop voor AP (linksachter op mijn stuur) niet meer willen missen. De andere 3 gebruik ik echt veel minder.
Uiteindelijk heb ik de kapjes aan de binnenkant glad geschuurd en direkt op de spiegelkappen geplakt. De PPF folie ga ik nog op de zwarte kappen plakken.mjvdzwet schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:21:
[...]
Je krijgt juist zuiging, de onderkant van de spiegel is vlak, bovenkant bol.
Echter zie ik warmte van de zon als een grotere boosdoener, die maakt de lijm week. En de folie is wat "vettig", maar gewoon testen.
En je moet na het plakken gewoon 24 uur aanhouden voor volledige hechting.
Aan de andere kant als je de folie aanbrengt kan je de spiegels ook in glossy black wrappen.
En creëert de dubbelzijdige tape geen ruimte tussen de kap en spiegel, zodat er geen probleem is.
Het huidige resultaat:
Before:
:strip_exif()/f/image/8miScms5x62D0iTPskwlCcl3.jpg?f=fotoalbum_large)
After:
:strip_exif()/f/image/ERbKlXKpl44v4LtLNtmdwpnT.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere kant:
:strip_exif()/f/image/p9y93GDEsUfNogxcNOzA7dYS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan moet je eerst C1 eruit halen op bij C2 te kunnen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/atElJt6TZlrYA3bwclmSr31b.png?f=user_large)
heel mischien dat ik deze ga bestellenCyleo schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:26:
Heeft iemand ervaring met een goede zonnebril houder voor de M3H? Ik heb er nu eentje van Ali die oke leek, maar het plastic is erg cheap en wil deze liever niet in de auto hebben hangen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/P9cOLUndZxX6ikfhkxoq4c2D.png?f=user_large)
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Hierbij de foto’s van de Ali MagSafe houder met charger.Hongy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:40:
[...]
Gaat niet passen op de Y.
Deze wel denk ik
https://nl.aliexpress.com...a9-4847-a751-4da4310ede74
Voor de Y hebben ze iets mooiers met alleen MagSafe omdat het ventilatie rooster anders is.
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld
De basis is rubberig ipv hard plastic wat makkelijk is om de basis erin en eruit te halen en te verplaatsen.
Zitten 2 ringen bij voor niet MagSafe telefoons en een usb-c naar usb-c kabel. Dus je hebt wel een autolader usb-c voor de sigarettenaansteker nodig als je het in de voorste console wil doen. Die usb-c poort onder de armsteun haalt die kabel ook wel.
Nu nog uitzoeken of ik die netjes kan wegwerken zodat ik die kabel zo weinig mogelijk zie langs de console.
Enige minpunt is dat het zilver is ipv zwart.
Ziet er netjes uit en zeker aan te raden aan een ieder voor als je niets wil plakken of permanente plek hebt. Dit kan over heel het dashboard geplaatst worden.
:strip_exif()/f/image/JSOfSEIu2sa2dR56r7a8y4rB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o4dchGQcG6cmx9fJA7aSgC77.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hJRoBqmNG6kFbpoQufMRs2Z0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F25fiOmUXPWjKaUUo06VThvO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F3oaWKcOTFDkQabd5xQvZ2fn.jpg?f=fotoalbum_large)

-
1) 19" wieldoppen (Blade style) | €83 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/oC9eT4c8vpkGV7HFC55d3uEW.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze zijn het estetisch meer dan waard, maar daarnaast berschermt het ook de velg. Redelijk goedkoop, snel geleverd, en makkelijk te vervangen en te installeren. Mocht je veel curb rash hebben na een jaar is €80 iets makkelijker op te hoesten dan een hele nieuwe velg
-
2) Zilveren pedalen, knock-off van de performance pedalen | €8 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/sJpVFvnIHpZ874Mp3EY3quqO.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwaliteit is mager, soort imitatie metal look die van dichtbij er niet echt tof uitziet. Je zit er gelukkig niet heel dicht op dus dan valt dit minder op. Makkelijke installatie en ook wederom erg goedkoop voor €8

-
3) Frunk lichtstrip (warm light) | €15 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/nmT99Q1bOcHKQnXlcDJGtFaZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleur van het licht is een stuk warmer dan in de foto te zien is. Veel meer licht en veel beter verspreid dan het kleine lampje. Installatie was erg makkelijk en het resultaat is naar mijn mening erg mooi.
-
4) Armrest Storage | €4 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/aiM44R6iQN5xaCxJDpL6GEzT.jpg?f=fotoalbum_large)
Maakt een klein opbergvakje in de armrest. Fit had wat beter gekunt maar mits je er met je neus op zit zie je dat niet echt. Zit vast met plakstrips dus ook weer makkelijk te verwijderen
-
5) 'Carbon fiber' spoiler | €47 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/siSlQvQf7cin3KzdZdXkJrSZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij Tesla zelf moet je €870,- neerleggen voor een spoiler wat echt een beetje absurd is. Deze spoiler ziet er redelijk gelikt uit en is niet zo 'in your face'. Zelf voor een mat zwarte variant gekozen. Geeft net iets meer contrast achter op de auto dan alleen maar wit. Installatie vereist wat meer planning om hem netjes in het midden te krijgen maar is zeker niet moeilijk. Spoiler lijkt goed vast te zitten en paste perfect. Zeer tevreden mee
-
6) S3XY Knob | €210,- | Enhauto
:strip_exif()/f/image/cmmPjDX3YghvnpCEanyr0r03.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wist gelijk dat ik deze knob wilde hebben voor de auto. En toen er ook een spring-sale was op de website heb ik deze gelijk gekocht met 4 buttons. Erg handig om tijdens het rijden niet te hoeven kloten met het infotainment systeem. Neemt naar mijn mening niets weg van het minimalistische design in de auto. De kleur is bijna hetzelfde, maar er is zeker wel een verschil. Past goed en installatie is ook een piece of cake. De commander kwam erbij geleverd (zonder doet die het n.l. niet) en daardoor nu nooit meer dat groot licht uitzetten op AP, heerlijk. In de praktijk gebruik ik het echt veel, en mijn partner in de passagiersstoel ook.
-
7) s3xy buttons | ~€30 per stuk (excl. commander) | Enhauto
:strip_exif()/f/image/tbjzXuMpZwfRZTdVHZJfFoON.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf ook nog 4 s3xy buttons besteld naast de knob. Tuurlijk, je kan alles via het infotainment systeem doen maar een fysiek knopje is toch net ff sneller dan door een menu scrollen. Gebruik er 1tje voor de personen achterin om hun AC//vents aan/uit te zetten, 1tje in de achterbak om de voorstoelen naar voren te zetten zodat de achterbank plat kan, 1tje voor mijn lichten en charge port unlock (sommige knopjes van de superchargers in Rijswijk doen het niet), en dan de laatste voor mijn partner in de passagiersstoel.
Gekozen voor de "2 more s3xy buttons" artikelen zodat je niet die stomme letters op je button krijgt. Zeker wel prijzig, maar voor het gemakt had ik het er voor over
Heb als laatste ook wat andere kleine spullen besteld zoals die jack pad adapters en een opbergbox onder de stoel maar daar heb ik geen foto's van. Opbergbox zit wat in de weg als je de stoel helemaal naar achter schuift, dus dan is het misschien niet zo'n goed idee
Hopelijk heeft iemand hier iets aan
:strip_exif()/f/image/H9HSvz19CjZxohpCnvGrRt5y.jpg?f=fotoalbum_large)
Had deze in het Model Y topic maar is hier ook wel op zn plek.
Hillsmade echte houten dashboarddelen.
Just Carpets luxury matten
Witte armrest cover (Amazon)
S3xy buttons achter stuur en display
Beschermstickers op de deur(bij de speakers) om in en uitstap krassen tegen te gaan.
Automatisch blauwe parkeerkaart op het raam
Screen protector plus vakje achter het scherm
https://wren.co/join/Devian
Ik vind/vond iets op the tablet plakken toch niet een prettig idee. Zeker je magsafe telefoon van de houder afhalen waarbij de magneet sterk kan zijn en dat meerdere keren per dag doen. Daarom voor onderstaande gekozen wat ook makkelijk verplaatsbaar is.spartacusNLD schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:46:
[...]
Klopt. Die feedback was ik nog vergeten te melden. Bij mij is die spigen mount dus kapot gegaan van de één op de andere dag![]()
Ik heb met wat moeite het plastic wel van de tablet af gekregen maar nu zit er dus van die lijm achterop het tablet. Moet nog even goede lijmverwijderaar vinden die de lak van het tablet niet aantast.
Het was een topding, maar de bouwkaliteit is toch minder.
:strip_exif()/f/image/JSOfSEIu2sa2dR56r7a8y4rB.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze gebruik ik nu een half jaartje. Echt zo mega blij mee!
https://nl.aliexpress.com/item/1005004131687960.html
Ik heb Flitsmeister standaard in beeld staan. Evt. Enhauto/S3XY-dashboard zou ook kunnen.
Grootste voordeel is dat hij echt heel goed oplaadt, zelfs met hoesje om de telefoon komen er tijdens gebruik met beeldscherm open flink wat procenten bij in korte tijd.
Klein uurtje werk om te installeren en daarna geen kabel meer zichtbaar.
Net even getest met een 230V/90w oplader en een lege laptop.RaRo74 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:14:
[...]
Ik heb nog niets gevonden,
RaRo74 in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
Maar ik zal zo gelijk even een 12v/230v 300w omvormer testen op het stopcontact in de kofferbak.
Ben zo terug met het resultaat
Het lijkt te werken en deze ligt nu op te laden in de kofferbak.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tpgldowq1q4jBdKdSHkHBGgo.jpg?f=user_large)
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Tot nu toe blijven die heelstormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:47:
[...]
En wat zet hij door naar de gloeilampen van je aanhanger? Is er ergens een 16->12V converter of moet er een doosje reserve lampjes mee op vakantie?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bbpBLnjMdZswG3SzH8uiwUEG.jpg?f=user_large)
Wel het idee dat ik steeds door een BYD Seal wordt gevolgd
:fill(white):strip_exif()/f/image/rdYxcVXeQHXav2eurqO9tkO4.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door RaRo74 op 04-06-2024 14:03 ]
Ik denk dat je er nog een tray op zou kunnen zetten voor doos tissues of iets dergelijks. Die stickers onder de tray plakken en je tray/doos tissues blijft op zijn plek. Ben zelf niet van plan die plek te gebruiken. Doet toch af aan het dashboard om daar van buiten spullen te zien liggen.sanger1981 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:22:
[...]
hij is bij mij ook gister binnen gekomen en vanmorgen geplaatst. Prima ding zo op het eerste gezicht![]()
Lomp en lelijk als je hem ziet, maar je ziet dus alleen het lipje om hem mee te openen, de rest is verstopt achter het scherm.
Weet jij overigens waar die twee magnetische stickers voor zijn die er bij zaten?
Misschien voor zoiets;
:fill(white):strip_exif()/f/image/h8jX3MITvSrONEpzybB9cpbP.png?f=user_large)
1
|
Ik vind dit nog de mooiste optie die er is tov van de organisers die je niet kan inklappen.Armo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:31:
[...]
Wellicht praktisch voor sommige mensen maar wat een lelijk-lomp ding zeg
Deze vind ik pas lelijk
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZR7NukSSOJqRQDlTSzv742ib.png?f=user_large)
Ik neem aan dat je deze bedoelt:GVR schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:22:
[...]
Bedoel je een inleg voor de houders in de middenconsole? Ik heb deze. Mijn dopper past er precies in, klemt als je hem erin zet, en de houder wordt er niet mee uitgetrokken als je de dopper eruit pakt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MaXyWzHuGP8y6Zuft3DyCwQi.png?f=user_large)
Die is nu € 1,33 8,96 Dat wil ik wel eens proberen.
edit: als ik inlog bij Ali kom ik op 9 euro
[ Voor 3% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 07-06-2024 10:25 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Dank voor je uitleg. Wat vreemd dat jij van die openingen had? Bij mij bedekken de wieldoppen de velg zonder opening:Rogar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:43:
[...]
Die doppen gaan krassen achterlaten (helemaal als je een stoepje raakt), daarom zit die strip erbij. En om het gat tussen de dop en de velg te maskeren. Bij mij stonden ze op sommige punten best ver open op de Model 3 en ik heb ze er dan ook weer vanaf gehaald en vervangen met centerhubs.
Uiteraard meteen erna een stoep meegepakt op de verse velg![]()
![]()
:strip_exif()/f/image/gDomHqzHYE7eM5TGMOFu5vLV.jpg?f=fotoalbum_large)

Nou zit ik een beetje op Ali te kijken, maar er zijn een hoop dezelfde van wazige verkopers met slechte ratings voor een (te?) lage prijs? Maar bijv Hanshow uit de startpost is niet eens heel veel duurder maar ook niet op voorraad.
Iemand suggesties waar je dat enigszins betrouwbaar vandaan haalt?
[ Voor 11% gewijzigd door Ethirty op 12-06-2024 08:59 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
:strip_exif()/f/image/27oqetlSknE0zSBCeXrhTiY0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aEaCEMXsprLv1m9txdfebNue.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dj3ltDdUbfNcGCtdDgXJU8fL.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind het wel aardig, vooral dat de schroeven bedekt zijn, maar wel heel erg in de categorie speelgoed.
[ Voor 30% gewijzigd door Radiodurans op 11-06-2024 21:00 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Stalks voor mijn M3H :-p
Hopelijk kan ik ze vrijdag of zaterdag monteren.
Hier zal ik dan ook wat foto's van delen.
Er mist helaas een klein clipje van de behuizing.
Hopelijk kan ik de stalks wel alvast monteren; ik verwacht niet dat dit clipje heel vlot nagestuurd wordt
:strip_exif()/f/image/lKVHmceH7BmPihWWPEvcLRnK.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder het tabje 'Charges' (Laadbeurten in NL?)dimocash schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:03:
[...]
Waar zie jij dit terug in Tessie?
De ritten zie ik wel incl efficiency, maar niet het laden.
:strip_exif()/f/image/ERvk23CnB64KvCWJtyBSclqP.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag kreeg mijn MY bij ANGELWAX een cosmetische behandeling (ik help zelf ook mee).
Helemaal rondom gepolijst en geprepareerd.
Morgen komt er een Angelwax Nebula keramische coating op. Één van de beste coatings die bestaat.
Loopt het vuil en water er zometeen af als een Tefal-pannetje

De MY is circa 3 maandjes oud nu. De lak stond er bizar goed bij. Eigenlijk geen enkele swirl. Viel iedereen op hoe goed deze de fabriek had verlaten.
Nu was ik hem ook iedere week met de hand en drogen gebeurd door osmose water waar ik thuis een briljant systeem met 100L buffervat voor heb gemaakt.
Daardoor heb ik de MY nog nooit met een droogdoek aan hoeven raken (dus nul extra micro krasjes). Dat scheelt ook.
Wel had hij bij achterdeuren al een paar steenslagen. Daar staan de heupen van de Y berucht om.
Deze volledig gevuld, geschuurd en gepolijst. Zijn weer compleet verdwenen. Daarna ppf op die zijkanten gezet.
Morgen volgen de laatste stappen en dan de coating.
Het parelmoer wit zal gaan knallen!
Ook de plastic zwarte delen zijn in een eigen afzonderlijke daar voor geschikte coating gezet worden.
Ik hou jullie op de hoogte van het eindresultaat.
:strip_exif()/f/image/wmqlwPGzKEIy5IvTNX3noS2v.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort heb ik ook nog een tweede set PPF én spatlappen beschikbaar/aantrekkelijk te koop omdat ik dubbel besteld had.
De PPF was super makkelijk aan te brengen en van hoge kwaliteit. Ook compleet met squeezee, twee vloeistoffen etc. De spatlappen zijn ook echt een aanrader en must om je MY in de komende jaren netjes te houden.
Mijn eerst frunkgedachten ooit bij het zien van een Tesla frunk was vol storten met ijsblokken en blikken bier.Tommie12 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:41:
[...]
Ik wil eigenlijk niet weten hoe warm het onder de frunk wordt (geen isolatie) als die een tijdje in de zon staat. Daar helpt een dunne isolatielaag niet tegen.
Je zal dan altijd moeten werken met ijsblokken om dat enigszins op temperatuur te houden.
Daarna al snel een desillusie om te zien dat Elon niet in een smeltwateraftapplug heeft voorzien.
Om nu te gaan boren.............
Droogijs? Zal ik...........
:strip_exif()/f/image/Kosy5A0PcPSJX8C1UTexoEAT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l0EsleO5T1vMe2sOC6c0zcBH.jpg?f=fotoalbum_large)
beide kanten van de auto voeten panelen weghalen:
:strip_exif()/f/image/v4KnLSDEgqTLa1yrfz605rOz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vlZb5WZbnXR3i0bGRrya1c9W.jpg?f=fotoalbum_large)
stuur afwerking verwijderen:
:strip_exif()/f/image/2DLsMRcazX9mb58Xn0z1oWyv.jpg?f=fotoalbum_large)
kabel getrokken:
:strip_exif()/f/image/K6R4wa4g6buz4quxXipevDN2.jpg?f=fotoalbum_large)
airbag en stuur verwijderd (zonder stroom)
:strip_exif()/f/image/EeF5Iejgh4iU6QGrWuKljmiV.jpg?f=fotoalbum_large)
en klaar:
:strip_exif()/f/image/ZSimuowxAh8lXO64caoSHkPK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n1vlJxqgqA5EhTrenLuUvZne.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RuA8TIPuHfS4e48z6Qpaw4hP.jpg?f=fotoalbum_large)
nog maar 15 meter mee gereden. En dat beviel zeker.
Paar zaken die opvielen:
- knipperlicht is een courtesy flash, dus 3 x knipperen en niet permanent
- naar voren met de linkerpook is toeter; anders dan op de stok staat en imho ook niet nodig.
- de stalks ogen wat lomp, maar dit komt waarschijnlijk ook omdat het stuur slanker is. (me don't care)
- de stalks zitten met de schroeven van de originele onder behuizing vh stuur vast en kan iets draaien.
(hiervoor heb ik een lucifer houtje tussen de ring gestoken de ring goed vastgezet. Dit is niet de schuld vd stalks maar van Tesla.)
hier zie je de Tesla spie die de speling heeft:
hier heb ik dus een lucifertje tussen gedrukt en daarna is het een stuk minder. (bijna weg)
Ik heb de inbus vd stuurbus goed vastgezet. Tesla draait deze niet goed genoeg aan blijkbaar.
Nu zit het stevig vast!
[ Voor 3% gewijzigd door Stetho op 15-06-2024 12:12 . Reden: stuur behuizing goed vastgezet ]
Systeem heeft me in totaal minder dan 300 euro gekost.Maurice- schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:53:
[...]
Het is geen eigendom hoor, water laat zich redelijk goed verplaatsen voor het gebruik op een locatie naar keuze. (Overigens geniet ik er ook van wekelijks met de hand en 2 emmers te wassen maar heb de zooi liever ergens anders dan m'n eigen oprit en het ontlast het milieu ook door het niet thuis te doen, dit ter zijde.)
Maar wellicht te vroeg geoordeeld als je afsluit met "niet duur". Nu ben ik benieuwd
Niet precies die, maar deze:bombadil schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:50:
[...]
Je gebruikte deze dus:
https://www.wiltec.de/nl/...e-285-l-dag-display/64430
Nooit aan gedacht, €145 valt best mee. Vraagt dat onderhoud, nieuwe filters e.d?
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/49bVN369CmkbKluSUtcDoIMy.webp?f=user_large)
Die ingebouwd in keukenkastje in garage. Zit ook een mooi afleesbaar schermpje bij die eea verteld over aantal ppm, bedrijfs/foutcodes etc.
Op systeem zit er een kraantje bij die ik ook extra bij wasbak heb aangesloten. Daar zit een 10L drukvatje bij zodat de eerste 10 liter er met kracht uit komt en je dus ff makkelijk snel kan tappen (drinkwater, emmertje vullen om ramen woning te zemen etc).
Vervolgens heb ik op het systeem ook nog een zwart 100L buffervat met intern gemaakte vlotter aangesloten.
Onder op dat vat een kogelkraan met Gardena aansluiting.
Daar sluit ik mijn Kränzle hogedrukspuit op aan.
100 liter is in praktijk voldoende om riant twee auto's volledig te wassen, van voorspoelen tot naspoelen.
Vat vult zich vanzelf weer.
Onderhoud: 1x per 1 tot max 2 jaar 5 filters (5 stappen) vervangen. Is paar seconden werk.
Filters kosten totaal circa 60 eurootjes.
Vandaar het 100Liter vat er bijKurios schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:15:
[...]
Klinkt wel leuk, maar dat is 1 emmer water wat klaarstaat en elke emmer erna moet je ongeveer een uur wachten. Is dat echt genoeg om de auto mee te wassen/af te spoelen?
Wat voldoende debiet levert om mijn Kränzle hogedrukspuit die tot 11L/min kan vragen te voorzien.
quote]schumi1986 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:28:
[...]
Ik gebruik al een aantal jaar dit.
https://www.carclean.com/...nisatie-water-filter.html
Niet goedkoop maar werkt echt perfect!
Gewoon tussen de buitenkraan en slangenhaspel aansluiten en spoelen maarrr
[/quote]
Werkt ook. Heb ik ook gehad. Maar in praktijk zeer zeker geen 0PPM en droogde niet zo volledig vlekkeloos (mineraal en kalkloos) als wat ik nu heb.
En was qua debiet niet toereikend om met hogedruk te doen wat ik wenste.
Ook maar tot 30 wasbeurten. Dan moest ik elke 4 maanden voor 100 euro een nieuwe kopen.
Toffe ervaring/uitleg over jouw lab-samples etc!World Citizen schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:01:
@Allewijn Als je een zeeaquarium hebt dan is 0PPM je leven![]()
Thanks voor de input. Ik snap dat het een rare accessoire is voor velen, maar het is echt heerlijk om Osmose water in huis te hebben.
- Je auto helemaal spat schoon zonder strepen of druppels. En inderdaad zonder doekjes.
- Je ramen
- Je planten nat spuiten in huis
- Strijken
- Schoonmaken in huis
- 1 kopje koffie per dag er mee maken (je moet het niet uitsluitend drinken, je hebt mineralen nodig)
- Accu's vullen
- Zeeaquarium water maken zonder Silicaten
- etc
Ik doe regelmatig ICP tests. Dan stuur je water naar een Laboratorium en dan krijg je een rapport terug met 36 stoffen en hoeveel er van in het water zit.
Je mag dan ook altijd een osmose sample mee sturen. Ik krijg dus waardes van mijn zeewater en van osmosewater.
Ik stuur dan soms een sample mee van het osmose water van locaties uit mijn buurt. Bijvoorbeeld van wasboxen en glazenwasser tap punten.
Uhh, nee.... Wasbox osmose water is geen osmose water. Het laboratorium gaf regelmatig aan dat alle waardes buiten bereik lagen voor hun test apparatuur.
Vaak wel beter dan kraanwater. Ik zou er wel mee naspoelen als ik naar een wasbox ga. Het is wel de moeite waard denk ik.
Idd osmose water zoals ik het nu heb is zo fijn bij zo veel toepassing. Tot aan strijken en koffiewater.
Mijn vrouw proeft zelfs blind verschil.
Wasbox osmose haalt het idd niet bij wat dit echte 0PPM doet (met TDS meter gemeten). Dat wat uit wasboxen komt droogt absoluut niet streeploos. Zeker niet op een warme lak op een zomerse dag. Dit thuis absoluut wel.
[ Voor 32% gewijzigd door Allewijn op 15-06-2024 03:44 ]
Ik was de auto idd zomers vaker 2x per week en anders 2 autos per week (die van vrouw pak ik mee).schumi1986 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:21:
@Allewijn
Vreemd dat jij minder goede ervaringen met dat filter hebt. Ik ken redelijk wat mensen die het filter gebruiken en iedereen is juist super tevreden. Zelfs als ik de auto niet nadroog zie ik geen enkele waterspot.
Jij wast blijkbaar jou auto 2x per week?ik zelf ongeveer 2x per maand en doe meestal zo’n 1 tot 1,5 jaar met de filter.
Mijn ervaring met het Aquagleam filter was ooit idd minder, maar wie weet is hij ondertussen wel verbeterd.
Ook kan het komen doordat het kraanwater hier standaard méér dan 200PPM is(!) (nu 211ppm)
Ik heb filmpjes gezien van reviewers die met kraanwater van 115ppm met de Aquagleam ook netjes naar ~2ppm gingen.
Dus kan wel perfect en sluit aan bij jouw goede ervaring. Maar niet op de hogedruk en voor mij net iets te vaak per jaar vervangen. Dus vandaar voor mij zelf nu een iets uitgebreider systeem.
Aquagleam haalde bij mij, door hoge startwaarde ppm in kraanwater in Zuid Holland hier, gewoon te weinig spoelingen.
Dit is op basis van Zwitsers kraanwater en dat is in de basis al véél zachter:
:strip_exif()/f/image/iHbDbp9rwiLe3g5SiqNpFSSj.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FksK0RrVSkpRYVF0qizPDhN0.jpg?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Allewijn op 15-06-2024 10:30 ]
-
1) Tafeltje achter het scherm | €13 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/7wCAXOpY5MLRlE8uubcoEucF.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben altijd tissues in de auto en er de doosjes bleven constant heen en weer schuiven op het dashboard. Dit is een van de weinige tafeltjes waar Europese tissue dozen in passen (ipv kleine Chinese) zonder zo'n bakje onder je scherm. Tafeltje heeft een klein magneetje en komt met 3m magneet stickertjes als je geen throwaway tissue doos hebt. Installatie d.m.v. magneetjes en het werkt perfect. Tevree
-
2) Zonnebril clip | €1,69 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/uJkoiV8o3Bug6DHMlpgC4RRJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Een clipje voor mijn zonnebril. Het werkt, en grijs kleurt met het witte interieur. Afwerking aan de zijkant had wat beter gekunt maarja, voor die prijs kan je eigenlijk niet klagen

-
3) Magsafe telefoonhouder | €7 | AliExpress
:strip_exif()/f/image/Kj6OlkIvY50FuRZIDRbkYZyj.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik mijn telefoon niet moet opladen heb ik deze liever in de buurt van het stuur dan in het daarvoor bedoelde vakje. Zit vast d.m.v. het onderste ventilatierooster en werkt. Telefoon zit goed vast (pixel 7 pro met magsafe case) en valt of trilt niet tijdens het rijden. Als je de telefoon in landscape zet achter je stuur krijg je geen ventilatie direct in je gezicht (wat voor mij een pré is) en dan kan je i.c.m. de commander van enhauto een instrument cluster voor je hebben wat opzich wel fijn is.
-
4) Achterbak en sub-achterbak matten | €33 + €14 | AliExpress
![]() | ![]() |
Voor bescherming van de achterbak en het vak wat eronder zit toch maar 2 van die rubberen matten gekocht. Wilde geen €80-€100 betalen voor een setje op Amazon (die ook allemaal uit dezelfde fabriek komen) dus via Ali besteld. Snel geleverd en goede kwaliteit. Bij ontvangst eventjes uitgerold en vlak gedrukt met wat gewichten en na 3 uur konden ze al de auto in. de klep van de achterbak blijft zonder problemen overeind als ik in de sub-trunk moet zijn
-
5) 2x hoofd- en 1x lendenkussen (Grijs) | €3 + €6 | AliExpress
![]() | ![]() |
Passagiersstoel heeft geen lumbar support dus ik wilde een kussentje kopen voor mijn partner en er ook maar gelijk 2 hoofdkussens voor €3 per stuk erbij gedaan. Lendenkussen is comfortabel en past in het interieur, de hoofdkussens zijn wat aan de grote kant dus tijdens het rijden niet echt comfortabel. 1 Van de hoofdkussens was veel harder dan de andere dus via de klantenservice gekeken of ik een nieuwe kon ontvangen.
Door de (super over-de-top vriendelijke) klantenservice geadviseerd om een return/refund process te starten en kreeg direct mijn geld terug voor 1 van de hoofdkussens. Hoef hem niet retour te sturen en kan nu dus een nieuwe bestellen. Ga die andere eerst maar eens goed testen op een langere rit of ik hem echt nodig heb want ik heb nog een hoofdkussen van mijn oude MaxNomic stoel die een stuk meer low-profile is. Toch verassend hoe goed en snel de klantenservice werkte
-
6) Zonwering voor kamperen | €45 | AliExpress
Lijken van goeie kwaliteit en alle schermen passen in een kleine zak met een 30cm diameter. Gekocht voor het slapen in de auto op roadtrips. Lijken van goede kwaliteit en passen in de ramen zonder stickers of magneten dus dat is fijn. Nog niet goed getest (behalve een testfit) en het was goed donker.-
7) Lost Horizon Air/Foam matras | $200 | Amazon US
:strip_exif()/f/image/pmE4BcIzOhruWkPDiwTuWlyK.jpg?f=fotoalbum_large)
Na wat onderzoek uiteindelijk besloten om dit matras te kopen om te kunnen kamperen in de auto. Dit is combinatie van lucht en foam en is erg comfortabel. Rolt erg klein op en past in de frunk of de sub-trunk. Dit leek een betere oplossing dan die matrassen met 3 opgevouwde delen of alleen lucht. De zak waar het matras in zit is lekker groot dus nooit dat gezeur dat het niet past als ik hem niet 'perfect' oprol. We waren toevallig in de VS dus konden hem daar bestellen want in Nederland zijn ze out-of-stock. 2 keer opgepompt en ook leeg laten lopen met behulp van een pompje en een zelfgemaakt adaptertje. Werkt perfect en is super comfortabel
-
Daarnaast nog wat andere kleine dingetjes besteld zoals deze ventilatierooster covers voor onder de voorstoelen en zo'n microfiber spons €1 per stuk. Allebei snel en goed ontvangen en niks mis mee.
Als laatste ook nog een wat grotere en duurdere (€380) upgrade voor het achterlicht besteld via AliExpress wat wat langer op zich laat wachten omdat het per scheepsvracht verzonden wordt. Het artikel kan ik niet meer vinden op AliExpress maar de reviews waren goed. Zal dit waarschijnlijk pas over 2 maanden binnenkrijgen omdat de houthi's de boel een beetje zitten te verstieren in de golf van Aden maar we zullen het zien. Installatie lijkt niet heel ingewikkeld maar het resultaat is naar mijn mening wel heel mooi
Heb deze ook even gehad, maar m'n OCD vond 't toch wat te rommelig ogen als je aan komt lopen en die ontsierende doos tissues zit staan...hollandje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:31:
Weer een hoop accessoires toegevoegd aan de nieuwe Model Y en sinds jullie het lijstje de vorige keer leuk vonden heb ik er nog eentje gemaakt! (wederom nee, niet gesponsord)![]()
-1) Tafeltje achter het scherm | €13 | AliExpress
[Afbeelding]
Wij hebben altijd tissues in de auto en er de doosjes bleven constant heen en weer schuiven op het dashboard. Dit is een van de weinige tafeltjes waar Europese tissue dozen in passen (ipv kleine Chinese) zonder zo'n bakje onder je scherm. Tafeltje heeft een klein magneetje en komt met 3m magneet stickertjes als je geen throwaway tissue doos hebt. Installatie d.m.v. magneetjes en het werkt perfect. Tevree
:fill(white):strip_exif()/f/image/K7i0vSek7IWaQY9KGAhVTZLe.png?f=user_large)
Super handig om portemonnee, sleutels, zonnebril en een pakje zakdoekjes uit het oog mee te nemen
[ Voor 4% gewijzigd door connos op 15-06-2024 17:14 ]
Vanaf maandag loopt er weer een actie bij Ali.Allewijn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:44:
[...]
Mooi dingetje. 23 euro is wel een heel fijn prijsje.
Ik zal zoeken of ik hem ook voor die prijs kan vinden (en verschil tussen v1 en v2).
Scheelt weer wat centen
:strip_exif()/f/image/stPwblJgJ70tf1oaWvPXJC2e.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UrajxHKcXUloMJcP8x2mSGks.jpg?f=user_large)
https://nl.pepper.com/aan...oelkast-compressor-314215
Het resultaat is verbluffend en ik zal binnenkort verslag en foto's posten.
Ter voorbereiding heb ik ook de twee heupen van de pas 3 maandjes oude MY behandeld.
Die hadden nml al steenslag! Bekende kwaal...
Dus steenslagjes met matchende lak gevuld en daarna weg gepolijst.
Hierna PPF op deze beruchte zijkanten gezet.
Tip! -> dat moet je echt vanaf moment van aankoop doen! Inclusief spatlappen.
Nu had ik de spatlappen en PPF dubbel besteld (ik had velletjes ppf ineens vorige week snel nodig ivm coating, dus toen nog maal met versneld verzenden besteld).
Deze set is te koop.
En ik kan het echt elke MY rijder ernstig adviseren.
Kostte mij totaal 65,- euro.
Mag weg voor 50 inclusief PostNL verzending.
Hier de PPF aangebracht. Het was zo super makkelijk met deze kwaliteitsset. Alles er bij incl vloeistoffen. Denk max 10 minuten werk totaal.
:strip_exif()/f/image/EYjDAkBFIFOYfl5gnNGkAQst.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g5Zz55Xuy0ZqO1fHQ2QY3PbQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Allewijn op 19-06-2024 15:48 ]
tinusterror schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:06:
[...]
Waar heb je de matchende lak besteld? Ik heb binnen me eerste 3000km op de M3H echt een grote pit op de spiegel. Iedere keer als je langs loopt zie je een zwarte plek. Wil ik ook opvullen en polijsten.
:strip_exif()/f/image/jUVESLZtLi4YztYyaz3KypaS.jpg?f=fotoalbum_large)
Autolakopmaat punt NL
Perfecte match qua kleur.
Laat je niet verleiden door van die dure setjes met drie stappen flesjes etc.
Gewoon deze. Ontvetten. Bolletje er op leggen. Uitharden. Eventueel met föhn. Dan polijsten. Ik zelf heb met korrel 3000 op een iniminie schuur blokje het kopje geschuurd tot het vlak is. Dan polijsten rondom en echt 99 procent weg!
[ Voor 17% gewijzigd door Allewijn op 19-06-2024 18:19 ]
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.