Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:00
Maurice- schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:06:
Hierbij nog een repost van mijn positieve ervaring met frames voor over het "hout". Kan er maar op 1 manier op dus geen risico op zichtbare orginele kleur (zoals bij een wrap). Na 4 maanden nog als nieuw en blijft goed vastzitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er heel strak uit ! Maar dit plak je er gewoon op?
Voel je dan geen verhoging waar het geplakt zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:03
Rox92 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:31:
[...]

Ziet er heel strak uit ! Maar dit plak je er gewoon op?
Voel je dan geen verhoging waar het geplakt zit?
Ja, de dubbelzijdige tape zit er al op. Plug & play :) Je plakt het bovenop de bestaande lijst maar doordat de panelen op de deuren deuren ook iets worden verhoogd zie je daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Ik heb via SMS bericht gehad dat de S3XY Knob geleverd gaat worden.

Via email niks ontvangen.

Meer mensen hiervan iets gehoord? Want in december hadden we nog email ontvangen dat er problemen waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-08-2024
HGM schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:18:
Ik heb via SMS bericht gehad dat de S3XY Knob geleverd gaat worden.

Via email niks ontvangen.

Meer mensen hiervan iets gehoord? Want in december hadden we nog email ontvangen dat er problemen waren....
Nee niks ontvangen. Ongeveer 2 weken geleden besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Iemand trouwens enig idee of de eerder genoemde bekerhouders enzo ook in een m3 uit eind 2019 passen? Zie nu overal 2021 en later bij de producten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 14:25
Tomtidom71 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Nee niks ontvangen. Ongeveer 2 weken geleden besteld
Zal pas voor maart zijn dan bij u wss

Eerste 500 zijn gisteren verscheept.
Zijn de orders tot eind juli

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

Fjeze

AllesPerfect!

Al gevonden.

[ Voor 88% gewijzigd door Fjeze op 14-01-2024 15:32 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Snakefoodjah schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:45:
[...]

Zal pas voor maart zijn dan bij u wss

Eerste 500 zijn gisteren verscheept.
Zijn de orders tot eind juli
Ook email ontvangen ondertussen; komt dinsdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Topicstarter
adriaandh schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:22:
Ik ben geïnteresseerd in de "X-treme" achterlichten voor de Model Y.
Als je wat googlet, kom je -ook- uit bij tlyard.com uit de UK. Je krijgt gelijk een korting van rond de 30% en dan zouden deze achterlichten nog maar 320 dollar kosten !?
Ik heb geleerd dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dit meestal ook zo is.
Kent iemand of heeft iemand ervaring met dit bedrijf of deze website? Ik zie 'm er in het overzicht aan het begin van dit topic er niet bijstaan (dus ik vrees..)
Let op... na een quickscan lijkt het erop dat dit een zgn. "dropshipper" is die via een affiliate program draaid; zeer waarschijnlijk Aziatisch spul, op zich niks mis mee, maar de levertijden zijn langer dan gebruikelijk en ook retourzendingen / garantieclaim duren langer dan normaal. Er is heel veel aandacht aan de website besteed, ziet er ogenschijnlijk betrouwbaar uit. In dit soort gevallen bel/mail ik altijd eerst voordat ik een bestelling plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Zijn hier toevallig mensen met een M3 Highland die een Spigen (of andere?) screen protector hebben op hun display in het midden / achteraan? Is dat aan te raden? of te veel gedoe om aan te brengen?

Ik dacht van mij er een aan te schaffen tegen dat de wagen hier is, maar heb al gehoord dat het toch niet zo makkelijk is om hem erop te krijgen en dat er bij velen sowieso stof tussenzit...

Er was ook iemand die zei "gebruik gewoon het antistatisch doekje van Tesla zelf" .. Maar wordt dat nog meegeleverd? ... Heel wat dilemma's hier...

Ook een eventuele "houder" voor mn iPhone twijfel ik nog over.

Ik zou graag zo'n MagBak wel willen, maar da's enkel via US... En de Spigen OneTap heb ik beetje schrik van ... Beetje bang dat die niet goed gaat blijven zitten of mijn case ervoor zal zorgen dat mn iphone er niet in past. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jonazzty schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:56:
Zijn hier toevallig mensen met een M3 Highland die een Spigen (of andere?) screen protector hebben op hun display in het midden / achteraan? Is dat aan te raden? of te veel gedoe om aan te brengen?

Ik dacht van mij er een aan te schaffen tegen dat de wagen hier is, maar heb al gehoord dat het toch niet zo makkelijk is om hem erop te krijgen en dat er bij velen sowieso stof tussenzit...

Er was ook iemand die zei "gebruik gewoon het antistatisch doekje van Tesla zelf" .. Maar wordt dat nog meegeleverd? ... Heel wat dilemma's hier...

Ook een eventuele "houder" voor mn iPhone twijfel ik nog over.

Ik zou graag zo'n MagBak wel willen, maar da's enkel via US... En de Spigen OneTap heb ik beetje schrik van ... Beetje bang dat die niet goed gaat blijven zitten of mijn case ervoor zal zorgen dat mn iphone er niet in past. Iemand hier ervaringen mee?
Ik wacht nog tot spigen hun screenprotectors uitbrengt voor de Model 3 refresh. Met de introductie van de Model 3 refresh in Amerika moet dit niet lang meer duren. De screenprotectors die zij nu aanbieden zijn enkel geschikt voor de oude model 3. Al het andere wat je online ziet komt uit China.

Tot nu toe inderdaad gewoon een goede microvezeldoek gebruikt.

Ik gebruik zelf deze Spigen magsafe autohouder: https://www.amazon.nl/Spi...09JV6W1TC?ref_=ast_sto_dp

Blijft perfect zitten en de telefoon zit ook zeer goed vast. Niet over twijfelen dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 16-01-2024 08:55 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
spartacusNLD schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:52:
[...]

Ik wacht nog tot spigen hun screenprotectors uitbrengt voor de Model 3 refresh. Met de introductie van de Model 3 refresh in Amerika moet dit niet lang meer duren. Tot nu toe inderdaad gewoon een goede microvezeldoek gebruikt.

Ik gebruik zelf deze Spigen magsafe autohouder: https://www.amazon.nl/Spi...09JV6W1TC?ref_=ast_sto_dp

Blijft perfect zitten en de telefoon zit ook zeer goed vast. Niet over twijfelen dus :)
ja die heb ik ook bekeken.. Maar beetje schrik ook van dat "spul" dat gebruikt wordt om te hechten.
Mijn wagen is een bedrijfswagen, stel dat ik die terug moet inleveren, gaat dat dan makkelijk terug los komen? :) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jonazzty schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:56:
[...]

ja die heb ik ook bekeken.. Maar beetje schrik ook van dat "spul" dat gebruikt wordt om te hechten.
Mijn wagen is een bedrijfswagen, stel dat ik die terug moet inleveren, gaat dat dan makkelijk terug los komen? :) ...
Ah, dat weet ik niet. Het zit wel echt ''vast''.. of het er ooit nog mooi vanaf komt zonder lijmresten weet ik niet. Al is dat natuurlijk ook wel weer schoon te krijgen met wat ''stickerverwijderaar'' spul wat je kan kopen.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nu we het toch hebben over vastzitten/maken, nu het zo koud wordt, vallen mijn sexy buttons van de plek waar ik ze vast geplakt heb (armleuning).
Netjes eerst vetvrij gemaakt, maar ze blijven nauwelijks zitten, zodra ik de leuning dicht doe, dan valt er steevast 1 of meerdere.

Iemand een idee hoe ze beter, en niet perse echt permanent, vast te maken? Nieuwe stickers en zo ja, welke is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtidom71
Fly-guy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:46:
Nu we het toch hebben over vastzitten/maken, nu het zo koud wordt, vallen mijn sexy buttons van de plek waar ik ze vast geplakt heb (armleuning).
Netjes eerst vetvrij gemaakt, maar ze blijven nauwelijks zitten, zodra ik de leuning dicht doe, dan valt er steevast 1 of meerdere.

Iemand een idee hoe ze beter, en niet perse echt permanent, vast te maken? Nieuwe stickers en zo ja, welke is het beste?
https://www.tesa.com/nl-nl/wikitapia/dubbelzijdige-tape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 16:09
Weet iemand een goede usb hub voor in het dashboard kastje voor een model 3 uit 2023? Met usb 3.0.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Fly-guy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:01:
Ik ken de tape, vraag is, is dat voldoende?
De vraag zal eerder zijn: krijg je het er weer af zonder schade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Slonzo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:18:
[...]

De vraag zal eerder zijn: krijg je het er weer af zonder schade :P
Met beleid moet dat wel lukken, zolang vast maar vast is.
Langs de gamma dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Fly-guy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:20:
[...]

Met beleid moet dat wel lukken, zolang vast maar vast is.
Langs de gamma dus.
Pas wel op, de ene [dubbelzijdige] tape is de andere niet...
Heb zelf niet meteen een aanrader, maar misschien kan iemand een specifiek type van 3M aanraden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Model 3 performance (turbine) stijl wieldoppen voor de Highland nu beschikbaar via AliExpress:
https://a.aliexpress.com/_EudMmaD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbLGYp3qwNnDNCmwcN_IhAObMzA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RhCuim9BlKXzo6gByVAAzxQ5.jpg?f=user_large

Zelf onderstaande 4 weken geleden besteld (foto is in spiegelbeeld genomen denk ik)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n274jnz2q6R_D8VsptAtMZrt8mc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MqTrTdugvTIMhDjjR4mi6T0H.jpg?f=user_large

Staan nog steeds bij PostNL.. die is ze waarschijnlijk kwijt.. :(

Welke vinden jullie beter staan?

[ Voor 37% gewijzigd door spartacusNLD op 16-01-2024 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:51:
Model 3 performance (turbine) stijl wieldoppen voor de Highland nu beschikbaar via AliExpress:

[Afbeelding]

Zelf onderstaande 4 weken geleden besteld (foto is in spiegelbeeld genomen denk ik)
[Afbeelding]

Ik vind de bovenste mooier... al ben ik niet weg van de middennaaf. Mis een Tesla logo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05 09:14
mjvdzwet schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:41:
[...]

Ik vind de bovenste mooier... al ben ik niet weg van de middennaaf. Mis een Tesla logo.
Krijg je er op verzoek bij, maar mogen ze niet mee adverteren. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Vind die turbine velgen wel mooi, echter kloppen ze qua draairichting maar aan 1 kant. De andere kant lijken ze tegen de richting in te gaan. Zou mooi zijn als ze deze als set verkopen, dat de richting klopt per kant. 2 linksom en 2 rechtsom dus. Snappen jullie wat ik bedoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:20
NeoPhire schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:06:
Vind die turbine velgen wel mooi, echter kloppen ze qua draairichting maar aan 1 kant. De andere kant lijken ze tegen de richting in te gaan. Zou mooi zijn als ze deze als set verkopen, dat de richting klopt per kant. 2 linksom en 2 rechtsom dus. Snappen jullie wat ik bedoel? :)
Die zijn er ook, 2 voor links en 2 voor rechts. even zoeken bij Alie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
NeoPhire schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:06:
Volgens mij worden ze ook op die manier verkocht. Anders klopt het aerodynamisch inderdaad niet. Je hebt gelijk dat bij dit type het inderdaad niet klopt.. |:(

Als ik ze nog ga ontvangen.. gaan ze dus weer retour. Stom dat ik daar nu pas achter kom.

[ Voor 41% gewijzigd door spartacusNLD op 17-01-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Grappig dat bij de aftermarket doppen er vaak gevallen wordt over de draairichting.
Terwijl de echte velgen en de originele doppen helemaal geen verschillende richting hebben. Die zijn gewoon alle 4 hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Smobbo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:19:
Grappig dat bij de aftermarket doppen er vaak gevallen wordt over de draairichting.
Terwijl de echte velgen en de originele doppen helemaal geen verschillende richting hebben. Die zijn gewoon alle 4 hetzelfde...
Ik ga het zo dan toch eens checken op mijn auto.. ''cant unsee'' daarna dus :+

Hoe logisch is dit dan voor de aerodynamica dan? Je zou zeggen dat door de wind heen wil snijden i.p.v. een schep effect.. als je begrijpt wat ik bedoeld (specifiek met de twee wieldoppen die ik eerder geplaatst heb)

Dus de scherpe kant die door de wind drukt i.p.v. de platte kant..

En fijne verjaardag! :)F

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 17-01-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
spartacusNLD schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:30:
[...]
Je hebt gelijk, al zijn de verschillen vrij subtiel. Op zo'n uitgesproken wieldop van ali zie je dat natuurlijk veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Smobbo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:19:
Dat heb ik bij de echte velgen ook, ik zal nooit een set velgen kopen die zo zijn 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
spartacusNLD schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Hoe logisch is dit dan voor de aerodynamica dan? Je zou zeggen dat door de wind heen wil snijden i.p.v. een schep effect.. als je begrijpt wat ik bedoeld (specifiek met de twee wieldoppen die ik eerder geplaatst heb)

Dus de scherpe kant die door de wind drukt i.p.v. de platte kant..

En fijne verjaardag! :)F
Het schijnt qua verbruik allemaal marginaal te zijn ;) .

offtopic:
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Ik heb een paar dagen geleden een Tesla Model 3 besteld (Highland). Volgens de Tesla-medewerker in bij de dealer in Eindhoven zou je een thuislader en een Type 2-lader moeten krijgen. Ik heb echter online geen informatie hierover kunnen vinden.

Kan iemand mij vertellen (liefst met afbeeldingen 😌) wat je precies krijgt aan laadkabels?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 09:36
Voor de liefhebbers: de all-weather interieurmatten voor de Model 3 Highland zijn nu beschikbaar! De matten voor de kofferbak etc. komen denk ik nog.
https://shop.tesla.com/nl...erieurmatten-voor-model_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Bluestra schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:14:
Ik heb een paar dagen geleden een Tesla Model 3 besteld (Highland). Volgens de Tesla-medewerker in bij de dealer in Eindhoven zou je een thuislader en een Type 2-lader moeten krijgen. Ik heb echter online geen informatie hierover kunnen vinden.

Kan iemand mij vertellen (liefst met afbeeldingen 😌) wat je precies krijgt aan laadkabels?

Dank!
Je krijgt een thuis lader en een Type 2 laadkabel. Een thuis lader Tesla Wall Box kost €535 exclusief installatie.

Kan even geen foto maken want mijn Model 3 Highland krijgt nieuwe banden ivm hoogteslag op dit moment. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door mjvdzwet op 17-01-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05 19:35
*knip*

[ Voor 135% gewijzigd door twain4me op 19-01-2024 16:39 . Reden: V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:33

Impry

Rallymedia.nl

bilgy_no1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:05:
[...]
Veel handige functies zijn 'Smart Actions' die geen knopje vereisen, zoals drink of laadklep openen met een "door handle long pull". Of nu dus de 'Continuous Autopilot'.
Ik heb de commander nu werkend, de knoppen doen het ook.
Maar hoe krijg ik die Smart Action geactiveerd?

Als ik nu autopilot aanzet door de rechtse hendel twee keer naar beneden te doen ('oude manier') of via een van de S3XY buttons. Hij gaat niet na de ingestelde 3 seconde weer op de autopilot.
In het menu van de app staat de Commander op connected.

[ Voor 5% gewijzigd door Impry op 19-01-2024 16:12 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Impry schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:11:
[...]

Ik heb de commander nu werkend, de knoppen doen het ook.
Maar hoe krijg ik die Smart Action geactiveerd?

Als ik nu autopilot aanzet door de rechtse hendel twee keer naar beneden te doen ('oude manier') of via een van de S3XY buttons. Hij gaat niet na de ingestelde 3 seconde weer op de autopilot.
Het zou als volgt moeten werken:
Autosteer met dubbel klik instellen
Automatische richtingaanwijzers

Je zet autosteer aan door een dubbelklik.
Je geeft richting aan om van baan te wisselen.
Als je van baan bent gewisseld en het knipperlicht automatisch is gestopt zou na 3 seconden autosteer weer geactiveerd moeten worden.

Ik ga er van uit dat je de functie hebt ingeschakeld in het commander instellingen menu in de S3XY app.

[ Voor 6% gewijzigd door mjvdzwet op 19-01-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

mjvdzwet schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Het zou als volgt moeten werken:
Autosteer met dubbel klik instellen
Automatische richtingaanwijzers

Je zet autosteer aan door een dubbelklik.
Je geeft richting aan om van baan te wisselen.
Als je van baan bent gewisseld en het knipperlicht automatisch is gestopt zou na 3 seconden autosteer weer geactiveerd moeten worden.

Ik ga er van uit dat je de functie hebt ingeschakeld in het commander instellingen menu in de S3XY app.
Automatische richtingaanwijzers had ik nog niet aan staan. Dat zal ik instellen.

En die laatste zien, hoe moet ik de functie inschakelen? Ik kan alleen de tijd instellen. Moet ik ergens een vinkje omzetten oid?
Status is nu disconnected omdat ik niet in de auto zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R4f_jirFg1SKDVVZDQfJF91lUs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dK9DRWBxmyXcnswJjmphCQNk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:55
Impry schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:37:
[...]

Automatische richtingaanwijzers had ik nog niet aan staan. Dat zal ik instellen.

En die laatste zien, hoe moet ik de functie inschakelen? Ik kan alleen de tijd instellen. Moet ik ergens een vinkje omzetten oid?
Status is nu disconnected omdat ik niet in de auto zit.
[Afbeelding]
Laatste screenshot: daar klik je op 'Continuous Autopilot'. Dan moet er een scherm komen inclusief een schuifje om het te activeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iw47nPLJZFrwLeWpk7vIBIM-3A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vbslgZIcdXEOW6SMkXO3m6Nk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Voor de S3XY-Buttons liefhebbers... Ik heb een 3D print model gemaakt voor flippers achter het stuur waarin het binnenwerk van een S3XY-Button geplaatst kan worden.

Er hoeft niets gesoldeerd te worden.

https://github.com/Imagin...ks#tesla-paddles-flippers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2byF1kkfoQDBx3el-_JkBir6XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4sM9prbmDLmWzTQyvL8hk7u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnbsJQ9puT7X4eXt4hWnzF0-Xao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lgMepAN3NwfcYW14jvveO6w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door mjvdzwet op 21-01-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
mjvdzwet schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:37:
Voor de S3XY-Buttons liefhebbers... Ik heb een 3D print model gemaakt voor flippers achter het stuur waarin het binnenwerk van een S3XY-Button geplaatst kan worden.
super nice!

ik ben wel benieuwd hoe dit bevalt met rijden aangezien de richtingaanwijzers nog steeds meedraaien alleen heb je nu 1 knop per kant.
Kun je daar iets over vertellen als je wat kilometers gemaakt hebt?

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Stetho schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:39:
[...]

super nice!

ik ben wel benieuwd hoe dit bevalt met rijden aangezien de richtingaanwijzers nog steeds meedraaien alleen heb je nu 1 knop per kant.
Kun je daar iets over vertellen als je wat kilometers gemaakt hebt?
De flippers zijn nu links voor het bedienen van de ruitenwissers rechts nu autosteer, dashboardkastje en beide voor het instellen van het regenereer percentage.

Je kan de knoppen enkel en dubbelklikken en lang vasthouden.

Voor de richtingaanwijzer heb ik al eerder een hendel gemaakt aan het vaste deel, met 2 S3XY-Buttons er in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGuMHpJQMnnpW4G_b4nDO6bVBVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9MzR3njbjzftIjuU8FnZwCv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
spartacusNLD schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind de Turbine stijl doppen ook mooier.

Kent er iemand een verkoper die deze doppen kan leveren zonder een lange levertijd van een aantal weken.
Ik haal volgende week mijn zwarte M3 (highland) op en ben op zoek naar de turbine doppen maar ik kom alleen leveranciers vanuit Azie tegen met lange levertijden.

Verder staan de volgende accessiores op mijn verlanglijst:

de S3XY KNOB
Rode remklauwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Bobo221 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Ik vind de Turbine stijl doppen ook mooier.

Kent er iemand een verkoper die deze doppen kan leveren zonder een lange levertijd van een aantal weken.
Ik haal volgende week mijn zwarte M3 (highland) op en ben op zoek naar de turbine doppen maar ik kom alleen leveranciers vanuit Azie tegen met lange levertijden.

Verder staan de volgende accessoires op mijn verlanglijst:

de S3XY KNOB
Rode remklauwen
Zijn voor nu alleen uit azie te krijgen. Gewoon daar bestellen en geduld hebben ;)

Weet wel dat met deze versie het nog zo is dat ze aan een kant van de auto ''verkeerd om'' zitten omdat alle wieldoppen aan elkaar gelijk zijn.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5l-OrWHN2S8-Bvhl48-356tZ6I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cu1TxyLAGwDx5ecm48siKvaG.jpg?f=user_large

Ik wacht nog tot de symetrische versie uit komt (die is er uiteindelijk ook voor de oude model 3 gekomen).

Ik heb ook naar die remklauwen gekeken.. hoe ga je die installeren? En doet dat iets aan je garantie denk je? Ik wil ze dan weer in het geel op mijn verder compleet zwarte model 3 highland. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxoK4JIWRTeFqFBsyygbmJzX-Cw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IeEsbTeE2uQiFKdXe6cfoIqO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 22-01-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
spartacusNLD schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Zijn voor nu alleen uit azie te krijgen. Gewoon daar bestellen en geduld hebben ;)

Weet wel dat met deze versie het nog zo is dat ze aan een kant van de auto ''verkeerd om'' zitten omdat alle wieldoppen aan elkaar gelijk zijn.

Voorbeeld:
[Afbeelding]

Ik wacht nog tot de symetrische versie uit komt (die is er uiteindelijk ook voor de oude model 3 gekomen).

Ik heb ook naar die remklauwen gekeken.. hoe ga je die installeren? En doet dat iets aan je garantie denk je? Ik wil ze dan weer in het geel op mijn verder compleet zwarte model 3 highland. Zoiets:
[Afbeelding]
Geduld is niet mijn sterkste kant :+

Qua installatie, als ik Youtube mag geloven, is het een kwestie van wielen eraf en de covers over de bestaande klauwen. Niet veel anders dan een telefoonhoes alleen dan wat arbeidsintensiever. Een vriend van mij heeft een brug en kan dit makkelijk voor mij doen.

Vwb garantie maak ik mij niet teveel zorgen, dat wordt pas een zorg als het echt zo ver komt en daar ga ik mij nu niet druk om maken.

Wat ik ook nog op dag 1 ga doen is de ramen tinten. Een tweaker had tint exclusive aangeraden. Ik heb een vraag uitstaan bij hem of hij het panoramadak ook naadloos kan tinten zonder dat je van binnen de overgang ziet van panoramadak naar folie.

Ik wil net als jou voor de full black look gaan, ben alleen nog aan het twijfelen of ik het tesla logo en letters ook zwart laat maken.

Heb jij toevallig meer foto's van jouw M3?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Bobo221 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Qua installatie, als ik Youtube mag geloven, is het een kwestie van wielen eraf en de covers over de bestaande klauwen. Niet veel anders dan een telefoonhoes alleen dan wat arbeidsintensiever. Een vriend van mij heeft een brug en kan dit makkelijk voor mij doen.

Vwb garantie maak ik mij niet teveel zorgen, dat wordt pas een zorg als het echt zo ver komt en daar ga ik mij nu niet druk om maken.

Wat ik ook nog op dag 1 ga doen is de ramen tinten. Een tweaker had tint exclusive aangeraden. Ik heb een vraag uitstaan bij hem of hij het panoramadak ook naadloos kan tinten zonder dat je van binnen de overgang ziet van panoramadak naar folie.

Ik wil net als jou voor de full black look gaan, ben alleen nog aan het twijfelen of ik het tesla logo en letters ook zwart laat maken.

Ik heb daar mijn ramen ook laten tinten. Aanrader! Er staan genoeg voorbeelden op zijn Instagram pagina. Hierbij mijn eigen foto's (van een paar weken terug):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2qbzqD5Nm-NvZNaPCdSn9Qo86s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4J3AzGotVNJBfhv57b5SxERT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMPGzRdJ_yn6XdsQefzD_5Eu61g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qtkLWgmdjL2cMVYk4HPZDma.jpg?f=fotoalbum_large

Logo's (niet letten op de extreem vieze auto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtlhQz284r8xLfStNuFQ5hzXetA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4E6IiR7Y53ioZFLh9LOCAxBX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jf_Kng5A156PiQgUz09kj-BUD_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXv1aozHi7x9yR8gBxX0FAoK.jpg?f=fotoalbum_large

Tesland heeft beide logos voor 105,20 gedaan afgelopen vrijdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Bobo221 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Je pano dak naadloos is onmogelijk. Of je doet de helft en ziet een lijn, of je doet het compleet en dan wordt het dak boven de passagiers logischerwijs veel donkerder.

Dit zul je zien bij een halve ruit tint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YW1Zcztu5xZR7bMKTGAU1xBMUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBKaswU7nwUZzPNmMaDObZdO.jpg?f=fotoalbum_large

Heb zelf alleen de achterramen laten doen. Doordat het donkerder wordt achterin krijgt de achterruit ook een soort tint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1pIMUeO843r6eDeULhLLmg5iBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfzcf7hS8bcq5Okk9n60sWsO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8iVKYYxdizChHjWYPPWZ9tuR_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnqnM9xZg0npiniPtM2kKbCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
spartacusNLD schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Ik heb daar mijn ramen ook laten tinten. Aanrader! Er staan genoeg voorbeelden op zijn Instagram pagina. Hierbij mijn eigen foto's (van een paar weken terug):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Logo's (niet letten op de extreem vieze auto)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tesland heeft beide logos voor 105,20 gedaan afgelopen vrijdag.
Kan niet wachten tot volgende week woensdag als ik jouw auto bekijk en ben blij dat ik voor zwart gegaan ben :D

Er zijn opvallend weinig YT reviews te vinden van de nieuwe M3 in het zwart. Ze zijn bijna allemaal rood of stealth grey.

Jij bent waarschijnlijk de tweaker waar ik naar verwees, had een screenshot van je bericht genomen :9
Maurice- schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Je pano dak naadloos is onmogelijk. Of je doet de helft en ziet een lijn, of je doet het compleet en dan wordt het dak boven de passagiers logischerwijs veel donkerder.

Dit zul je zien bij een halve ruit tint.
[Afbeelding]

Heb zelf alleen de achterramen laten doen. Doordat het donkerder wordt achterin krijgt de achterruit ook een soort tint.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onmogelijk is het niet, ik heb meerdere youtube filmpjes bekeken waarin ze het wel voor elkaar krijgen:

YouTube: How to tint the rear glass on a Tesla model 3 #shortsfeed #tint #tes...

Het is alleen veel arbeidsintensiever. Nou vind ik het niet erg om hier extra voor te betalen maar ik moet alleen iemand zien te vinden die bereid is om die extra moeite te nemen.

Maar als ik jouw foto's zo bekijk ga ik waarschijnlijk ook voor alleen de achterruiten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Bobo221 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Onmogelijk is het niet, ik heb meerdere youtube filmpjes bekeken waarin ze het wel voor elkaar krijgen:

YouTube: How to tint the rear glass on a Tesla model 3 #shortsfeed #tint #tes...

Het is alleen veel arbeidsintensiever. Nou vind ik het niet erg om hier extra voor te betalen maar ik moet alleen iemand zien te vinden die bereid is om die extra moeite te nemen.

Maar als ik jouw foto's zo bekijk ga ik waarschijnlijk ook voor alleen de achterruiten doen.
Ja, dat was mijn tweede "of". De hele achterruit kan maar dan wordt de hemel dus ook donkerder, dat vond ik persoonlijk zonde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:13
Holy moly ik ben heel erg blij met de S3XY button zeg, nou jah, de meeste weten al van M3/MY topic dat ik het vaker heb aangeraden maar na de laatste update nog meer!
Ja ik ben laat met de update, was ook paar weken weggeweest.
Vorige week dus eindelijk kunnen updaten.
Wat ik zo top vind:
- De nieuwe dashboard op portrait mode, nu kan ik daar mn batt temp, inlet temp, max discharge, en preconditioning button toevoegen. Dit is echt goud als je met je M3P vol acceleratie wil hebben
- De automatisch aanzetten van AP na baanwissel. Heerlijk! Ik heb al een knopje achter mn stuur zodat ik het met mn linkerhand alleen kunnen doen, nu is het nog makkelijker. Heerlijk! Wie wil nou EAP betalen als je dit met de commander al kan doen!
- En dan de creme de la creme, de drift pro mode. En laat het zo zijn dat vorige week veel gesneeuwd was.
Man man, ik zat echt half uur rondjes te draaien op plaatselijke parkeerplaats. Iedereen dacht wat een gek en ik zat alleen maar te glimlachen oor tot oor. Chapeau!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-05 07:37
fout topic

[ Voor 91% gewijzigd door SmokingSig op 24-01-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

SirLct schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:21:
- En dan de creme de la creme, de drift pro mode. En laat het zo zijn dat vorige week veel gesneeuwd was.
Man man, ik zat echt half uur rondjes te draaien op plaatselijke parkeerplaats. Iedereen dacht wat een gek en ik zat alleen maar te glimlachen oor tot oor. Chapeau!
Haha, ja top he! Die kwam qua timing precies goed uit met de sneeuw. Ook echt wel prima controleerbaar. Mogelijk zou het nog iets beter zijn als er nog iets van regeneratie zou zijn, nu blijft de motor best wel 'doorstuwen' als je gas los laat. Terwijl je bij een brandstofauto best wel aan het spelen bent met gas geven/gas los.
bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:24:
[...]

Laatste screenshot: daar klik je op 'Continuous Autopilot'. Dan moet er een scherm komen inclusief een schuifje om het te activeren.

[Afbeelding]
Dit probleem was overigens eenvoudig op te lossen, ik had de firmware update van m'n commander nog niet uitgevoerd. Meteen daarna was het mogelijk.
Erg fijne toevoeging dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 07:59
mjvdzwet schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:53:
[...]

De flippers zijn nu links voor het bedienen van de ruitenwissers rechts nu autosteer, dashboardkastje en beide voor het instellen van het regenereer percentage.

Je kan de knoppen enkel en dubbelklikken en lang vasthouden.

Voor de richtingaanwijzer heb ik al eerder een hendel gemaakt aan het vaste deel, met 2 S3XY-Buttons er in.
[Afbeelding]
Echt tof gedaan man! Ik denk dat ik dan de richtingaanwijzers op de flippers zou zetten en de hendel weglaten. (Voor de looks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
hantheman schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Echt tof gedaan man! Ik denk dat ik dan de richtingaanwijzers op de flippers zou zetten en de hendel weglaten. (Voor de looks)
Als je de hendel weghaalt, dan zit je weer met het originele "probleem"... de flippers draaien mee met het stuur, de hendel natuurlijk niet.

Je zou dan flippers moeten hebben die niet meedraaien... alleen dan is in de praktijk een hendel weer intuitiever ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:07
God man ik heb mijn Tesla model Y RWD nu 2 weken, en wat een klasse bak zeg. Niet normaal wat een comfort.

Zijn er hier andere die vooral de TACC gebruiken i.p.v. autopilot ? Die TACC werkt perfect, geen zeik met piepjes of ander gezanik. Hij versnelt en remt gewoon prima, je moet alleen zelf sturen, voor de rest rijd het heel ontstpannen. Helemaal prima. Autopilot kan ik niet aan wennen, hij zit continu te zeikstralen en piepen, ga je iemand inhalen stopt hij weer, moet je hem handmatig weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Lollercopter schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:06:
God man ik heb mijn Tesla model Y RWD nu 2 weken, en wat een klasse bak zeg. Niet normaal wat een comfort.

Zijn er hier andere die vooral de TACC gebruiken i.p.v. autopilot ? Die TACC werkt perfect, geen zeik met piepjes of ander gezanik. Hij versnelt en remt gewoon prima, je moet alleen zelf sturen, voor de rest rijd het heel ontstpannen. Helemaal prima. Autopilot kan ik niet aan wennen, hij zit continu te zeikstralen en piepen, ga je iemand inhalen stopt hij weer, moet je hem handmatig weer aanzetten.
Voor het handmatig weer aanzetten zou je de Enhauto Commander kunnen aanschaffen, zie openingspost.

Of voor 3800 euro Enhanced Autopilot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:20

Overdag gebruik ik tot nu toe altijd TACC en voor AP vind ik het te druk inderdaad vanwege het uitschakelen bij het inhalen.
s' Avonds laat lekker op AP op de snelweg met 140 is geweldig! :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

bert pit

asdasd

Altijd gewoon AP op snelwegen en goed belijnde andere wegen. 2 keer tikken went na verloop van tijd, al heb ik de commander besteld. Nadeel bij druk verkeer is dat de afstand tot de voorligger zo groot is (linkerbaan) dan rechts er tussenkruipt. Dus voet op het pedaal bij drukte.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:20
Op de A2 Amsterdam/Utrecht als we toch allemaal in een treintje achterelkaar en naast elkaar rijden vanwege trajectcontrole is AP ook prima te doen.

Toch zie ik EC er ook nog wel eens van komen :)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-05 15:45

ChUcKiE

Dus........

Zijn er nog specifieke Ruitenwissers voor de M3 2021 aan te bevelen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 00:29
Vandaag de S3XY Knob binnengekregen, wel echt een gaaf ding!
Dus gelijk mijn geplaatst en de huidige S3XY Buttons eruit gehaald.
Kwa functies is die gelijk behalve dat je nu een fysiek display hebt, heel gaaf.

Nu maar is kijken wat ik met de oude set ga doen.
Hebben meer mensen hier al de Knob besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:51
Daros schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:50:
Vandaag de S3XY Knob binnengekregen, wel echt een gaaf ding!
Dus gelijk mijn geplaatst en de huidige S3XY Buttons eruit gehaald.
Kwa functies is die gelijk behalve dat je nu een fysiek display hebt, heel gaaf.

Nu maar is kijken wat ik met de oude set ga doen.
Ik heb mijn Tesla nog niet, maar ben wel sterk aan ‘t twijfelen tussen de buttons en knob (voorkeur gaat uit naar de knob). Is het de upgrade waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Rogar schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:03:
[...]

Ik heb mijn Tesla nog niet, maar ben wel sterk aan ‘t twijfelen tussen de buttons en knob (voorkeur gaat uit naar de knob). Is het de upgrade waard?
De Commander is het zeker waard als je geen Enhanced Autopilot hebt.

Verder is de vraag wat je met de Knob gaat bedienen.

Ik heb de buttons omdat ik zelf een richtingaanwijzer hendel wilde maken en flippers voor regeneratie instellingen en de ruitenwissers.

Voor overige zaken gebruik ik gewoon het scherm.

De knob ziet er wel geweldig uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Topicstarter
Deze 2nd screen voor de Y/M3/M3 Highland wilde ik toch even met jullie delen . Met name de mogelijkheid voor Apple CarPlay e/o Android Auto:

[ Voor 11% gewijzigd door giancarlo_f op 26-01-2024 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
giancarlo_f schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:59:
Deze 2nd screen voor de Y/M3/M3 Highland wilde ik toch even met jullie delen . Met name de mogelijkheid voor Apple CarPlay e/o Android Auto:

[YouTube: New 2024 Tesla Model 3 Highland 9.6-inch Instrument Cluster Display (Carplay | Android Auto)]
Ik heb er 1 liggen, wel mee gespeeld, nog niet ingebouwd. Via AliExpress voor €140 gekocht.

Werkt OK, maar een moderne telefoon is sneller/soepeler.

En er staat altijd een witte model Y op het display.

[ Voor 4% gewijzigd door mjvdzwet op 26-01-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb op dit moment 2 flic knopjes in huis die ik gebruik om de auto voor te verwarmen en de laadpoort te ontgrendelen.

Nu ik de sexy buttons en de commander heb merk ik dat ik het ontgrendelen vaak ‘gewoon’ met de deurklink linksachter doe.

Weet iemand of de sexy button ook werkt als je die in huis hebt liggen? Op iets van 3-4 meter van de auto?

Als dat kan dan leg ik 1 knop binnen en gebruik ik die om het voorverwarmen te starten. Dan kan de flic koppeling weg (die hangt namelijk aan een oude Android telefoon die als ‘server’ dient, dat is natuurlijk niet zo veilig) (y) .

Of moet de auto ‘wakker’ zijn voordat je de knopjes kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:39:
Ik heb op dit moment 2 flic knopjes in huis die ik gebruik om de auto voor te verwarmen en de laadpoort te ontgrendelen.

Nu ik de sexy buttons en de commander heb merk ik dat ik het ontgrendelen vaak ‘gewoon’ met de deurklink linksachter doe.

Weet iemand of de sexy button ook werkt als je die in huis hebt liggen? Op iets van 3-4 meter van de auto?

Als dat kan dan leg ik 1 knop binnen en gebruik ik die om het voorverwarmen te starten. Dan kan de flic koppeling weg (die hangt namelijk aan een oude Android telefoon die als ‘server’ dient, dat is natuurlijk niet zo veilig) (y) .

De auto mag niet in deep sleep zijn, de Commander heeft dan geen stroom.

Of de low power bluetooth door de kooi van Faraday komt betwijfel ik.

[ Voor 4% gewijzigd door mjvdzwet op 27-01-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
giancarlo_f schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:59:

[YouTube: New 2024 Tesla Model 3 Highland 9.6-inch Instrument Cluster Display (Carplay | Android Auto)]
Poeh, dat is wel echt de crap die je wil vermijden idd! Stotterend scherm, verkeerde auto in beeld, touch werkt slecht…
Ik ben benieuwd hoe de dubbeling in het gebruik van het rechterscroll wiel in de praktijk ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
mjvdzwet schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:45:
[...]

De auto mag niet in deep sleep zijn, de Commander heeft dan geen stroom.

Of de low power bluetooth door de kooi van Faraday komt betwijfel ik.
Ah, daar was ik al bang voor. Dan blijf ik nog even bij m’n flic knopjes (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 10:29
Daros schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:50:

Ik heb 'm in December besteld dus nog niet binnen.
Zie overigens nog weinig gebruikers reviews op YouTube, dus ben erg benieuwd of het een fijne add on is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f51zJNbn4Fry7URDN3d2ZfnxjaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umRh9k683CneG3Zsr7I0Nipo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG_vR1VzUvyLT6a6j_SiG6pr0i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3gqNJEnxlxRbyl7cRZh6hEW.jpg?f=fotoalbum_large

The knob en phone holders zijn binnen en geïnstalleerd. Alles binnen 45 min erin geklikt. Ben er heel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
DonnieDoezoe schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

The knob en phone holders zijn binnen en geïnstalleerd. Alles binnen 45 min erin geklikt. Ben er heel blij mee
Die knob ziet er wel echt mooi uit zeg, past er heel goed bij.

Ik twijfel nog of ik 'm wil. Aanvankelijk dacht ik van wel, maar in de praktijk mis ik eigenlijk maar bar weinig met alleen de besturing via het scherm. En stiekem wil ik de commander ook eigenlijk bijna alleen voor de continuous AP. Maarja, het is een gadget dus dat trekt toch wel weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
bjonnie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:42:
Voor de liefhebbers: de all-weather interieurmatten voor de Model 3 Highland zijn nu beschikbaar! De matten voor de kofferbak etc. komen denk ik nog.
https://shop.tesla.com/nl...erieurmatten-voor-model_3
De matten voor de kofferbak zijn er nu ook:
https://shop.tesla.com/nl...bagageruimte-voor-model_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
DonnieDoezoe schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik hoop ze beide ook snel te ontvangen. Wanneer had je ze besteld??

Heb je de Commander achter in de middenconsole aangesloten of achter het tapijt aan de bestuurderszijde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
Minxz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:23:
[...]

ik hoop ze beide ook snel te ontvangen. Wanneer had je ze besteld??

Heb je de Commander achter in de middenconsole aangesloten of achter het tapijt aan de bestuurderszijde?
Ik heb de mijne ergens in augustus al besteld. En ik heb voor de rear installatie gekozen voor de commander. Vond ik het makkelijkst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
Ik heb de Teslogic app en commander en mijn telefoon in deze houder Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3R2UwisNcYsfFLh8jg-1YY3rsgs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/umRh9k683CneG3Zsr7I0Nipo.jpg?f=user_large waardoor ik , via de Teslogic app,recht voor mij snelheid en andere belangrijke en minder belangrijke gegevens van de Tesla kan zien. De laatste update van Teslogic heeft een mooie extra feature toegevoegd . Ik kan nu middels oranje vlakken links en rechts op het ( telefoon)scherm zien of er auto's mij gaan inhalen. Dus niet pas een rood signaal als ik de richting aanwijzer activeer, maar daarvoor al. Overigens hebben heel veel auto's dit al standaard in hun buitenspiegels, maar nu heb ik het ook. Ik ben benieuwd wanneer Tesla dit zelf inbouwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
Mackeessie schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:01:
Ik heb de Teslogic app en commander en mijn telefoon in deze houder [Afbeelding] waardoor ik , via de Teslogic app,recht voor mij snelheid en andere belangrijke en minder belangrijke gegevens van de Tesla kan zien. De laatste update van Teslogic heeft een mooie extra feature toegevoegd . Ik kan nu middels oranje vlakken links en rechts op het ( telefoon)scherm zien of er auto's mij gaan inhalen. Dus niet pas een rood signaal als ik de richting aanwijzer activeer, maar daarvoor al. Overigens hebben heel veel auto's dit al standaard in hun buitenspiegels, maar nu heb ik het ook. Ik ben benieuwd wanneer Tesla dit zelf inbouwt.
Dat zit in ieder geval in mijn Highland 3 al gewoon ingebouwd middels kleine rode LED's in de A-stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
Wekko306 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:05:
[...]

Dat zit in ieder geval in mijn Highland 3 al gewoon ingebouwd middels kleine rode LED's in de A-stijl.
De oudere modellen hebben dat niet, maar het blijkt dus software matig mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
Mackeessie schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:01:
Ik heb de Teslogic app en commander en mijn telefoon in deze houder [Afbeelding] waardoor ik , via de Teslogic app,recht voor mij snelheid en andere belangrijke en minder belangrijke gegevens van de Tesla kan zien. De laatste update van Teslogic heeft een mooie extra feature toegevoegd . Ik kan nu middels oranje vlakken links en rechts op het ( telefoon)scherm zien of er auto's mij gaan inhalen. Dus niet pas een rood signaal als ik de richting aanwijzer activeer, maar daarvoor al. Overigens hebben heel veel auto's dit al standaard in hun buitenspiegels, maar nu heb ik het ook. Ik ben benieuwd wanneer Tesla dit zelf inbouwt.
Werkt de teslogic app met de s3xy commander ook dan of met een eigen commander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Smobbo schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:39:

Ze hadden deze functie maar als goed is nu uitgeschakkeld. Heet iets van s3xy button via the cloud of zoiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
We kunnen hier verder over FM/ FM2 praten :)

Alle info tot nu toe:

1. Mounts & Positionering
Hier meerdere ervaring/ tips/ tricks van mede tweakers
Ik gebruik zelf deze, zelf uitgeprint met de 3d-printer:
https://www.thingiverse.com/thing:5221373
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFPfFbu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MRx1aP6.png
Hier ook een goede ervaring met de Flitsmeister 2. Hij staat links van het stuur. Werkt perfect.
Zelfde plek waar ik hem heb, geen omkijken naar. Gaat automatisch aan en uit.

2. Connectivity
Vaak de vraag hoe je die het beste kan verbinden.

Een optie:
Automation aanmaken via shortcut
Eerst setting op FM: kanaal iphone speaker, vinkje op normaal
Dan automation maken
When: iphone is connected to tesla bluetooth
Do:
- Wait 5 seconds
- Turn silent mode off
- Set playback destination to iPhone
- Set media volume to 75%
(Vergeet niet "run immediately")

Daarna ook deze automation toevoegen:
When: iphone is disconnected from tesla bluetooth
Do: Set silent mode

Ook nog een shortcut aangemaakt die precies hetzelfde doet als de eerste automation en ik noem het "Flitsmeister check". Want af en toe wil die nog blijven hangen op de bluetooth uitgang ipv terug naar iphone speaker na een call. Dus dan roep ik alleen "hey siri, flitsmeister check" en dan gaat ie dan de eerste automation volgorde doorlopen.

3. Kosten/ Bate?
InZane schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:52:
FM2 lijkt me ook wel een mooie oplossing. Enige nadeel, vind ik dan, dat je wéér ergens een abonnement voor af moet sluiten..
Ik vind persoonlijk de 1.99 eur/maand de moeite waard. 1 flitser bespaard heb je al je investering uit.

4. Laden
basto11 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:30:
Hoe doe je dat met opladen van de FM Two in de Tesla? Gewoon 1x in de zoveel tijd een lader inprikken via de usb poorten?
Yes idd, ik heb een usb c - micro usb kabel van action. Bij mij is het ongeveer 1x per maand (rij 40,000km per jaar)

[ Voor 21% gewijzigd door SirLct op 30-01-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SirLct schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:21:
Holy moly ik ben heel erg blij met de S3XY button zeg, nou jah, de meeste weten al van M3/MY topic dat ik het vaker heb aangeraden maar na de laatste update nog meer!
Ja ik ben laat met de update, was ook paar weken weggeweest.
Vorige week dus eindelijk kunnen updaten.
Wat ik zo top vind:
- De nieuwe dashboard op portrait mode, nu kan ik daar mn batt temp, inlet temp, max discharge, en preconditioning button toevoegen. Dit is echt goud als je met je M3P vol acceleratie wil hebben
- De automatisch aanzetten van AP na baanwissel. Heerlijk! Ik heb al een knopje achter mn stuur zodat ik het met mn linkerhand alleen kunnen doen, nu is het nog makkelijker. Heerlijk! Wie wil nou EAP betalen als je dit met de commander al kan doen!
Ik heb ook al eens gekeken naar deze buttons.
Ik heb een MY P van november 2023 en vooral het pre-conditioning staat mij enorm aan.
Merk afentoe dat de P niet volledig vermogen geeft, omdat de accu dan nog 'koud' is.

Ook zou ik deze optie willen hebben, om toch zo naar een charger te rijden en alvast voor te verwarmen,

Kunnen deze opties enkel ook met de commander ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SileX schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:17:
[...]
Kunnen deze opties enkel ook met de commander ?
Ja. Je kan de buttons of snelkoppelingen waar je naar verwijst ook als knop toevoegen in de S3XY app.

Als je de app gebruiken kan tijdens het rijden dan heb je eigenlijk de buttons niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
DonnieDoezoe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:45:
[...]

Werkt de teslogic app met de s3xy commander ook dan of met een eigen commander?
Op dit moment werkt het alleen met de eigen commander en niet samen met de S3Xy commander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
Ik zoek een goed manier om mijn Rituals autoparfum houder te bevestigen in de Model Y.
De twee verschillende Alie-Express houdertjes voldoen niet.

Wie heeft er wel een goed oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
İk zag toevallig vandaag dat in de MY 2023 de odb poort niet meer achterin(achter midden armsteun) te vinden is.. Kan iemand dit bevestigen, zo ja waar heb je de module (commander) nu zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 00:12:
İk zag toevallig vandaag dat in de MY 2023 de odb poort niet meer achterin(achter midden armsteun) te vinden is.. Kan iemand dit bevestigen, zo ja waar heb je de module (commander) nu zitten?
Rechts voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
beyazz06 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 00:12:
Check ook de installatie videos onderaan deze pagina: https://enhauto.com/commander

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:25:
[...]

Maar werkt niet bij HW2.5 las ik ergens. Of had je wel HW3?
Smobbo schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:15:
[...]

Oeh, waar heb je dit gelezen? Ik heb vorige week juist de commander en 2 knoppen besteld vanwege de continuous AP functie…
Ik heb nog een HW2.5 model 3 :+
De laatste update van de S3XY app voegt continious AP functionaliteit toe met auto's die HW2.5 hebben :)

Dus heb je een oudere model 3 dan heb je nu ook een reden de commander aan te schaffen

patchnotes:

COMMANDER v. 4.2.6
IMPROVEMENTS:
Continuous Autopilot - added support for Model 3/Y with Autopilot HW v 2.5
Battery Precondition - additional states added for better visualization in the app
Knob - HVAC status is synchronized with Main display
Battery SOC - displays the correct percentage in cold weather
Volume Control - now you can increase/decrease it by 1 rather than 2
----------------------------------
BUG FIXES:
Open Doors - Falcon wing doors on Model X will work as intended
COMPATIBILITY:
Tesla software v. 2022.36 or newer
S3XY App v. 4.2.1 or newer

[ Voor 83% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Minxz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:45:
Ik zoek een goed manier om mijn Rituals autoparfum houder te bevestigen in de Model Y.

Ook benieuwd naar - momenteel op de achterbank ventilatie gezet - maar die werkt alleen als er mensen zitten.. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Minxz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:45:

SileX schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Ook benieuwd naar - momenteel op de achterbank ventilatie gezet - maar die werkt alleen als er mensen zitten.. :/
Zou dit kunnen werken? -> https://www.amazon.de/-/n...dapter%2Caps%2C293&sr=8-4

Of via spigen zelf: https://www.spigen.com/co...er?variant=41733572984879

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Dat is een goeie oplossing, maar hallo zeg, 18 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SileX schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:07:
Dat is een goeie oplossing, maar hallo zeg, 18 euro :P
spigen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:21:
[...]

[...]

De laatste update van de S3XY app voegt continious AP functionaliteit toe met auto's die HW2.5 hebben :)

Dus heb je een oudere model 3 dan heb je nu ook een reden de commander aan te schaffen

patchnotes:

COMMANDER v. 4.2.6
IMPROVEMENTS:
Continuous Autopilot - added support for Model 3/Y with Autopilot HW v 2.5
Battery Precondition - additional states added for better visualization in the app
Knob - HVAC status is synchronized with Main display
Battery SOC - displays the correct percentage in cold weather
Volume Control - now you can increase/decrease it by 1 rather than 2
BUG FIXES:
Open Doors - Falcon wing doors on Model X will work as intended
COMPATIBILITY:
Tesla software v. 2022.36 or newer
S3XY App v. 4.2.1 or newer
Gelijk geïnstalleerd op m’n HW2.5 auto, maar helaas doet hij het nog niet.
Ik zal nog eens met ze mailen voor wat feedback. Ze hebben zelf geen HW2.5 auto om op te testen, dus ik denk dat ze niet precies weten of het nu goed zou moeten zijn…

Edit: de app moest ik nog bijwerken. Daardoor is er nu een ‘HW2.5 compatibility’ toggle. Werkt nu perfect. Wat een top functie! Echt serieus heel prettig rijden (y) !

[ Voor 6% gewijzigd door Smobbo op 01-02-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:51
Zijn er nog tips voor makkelijk te installeren pedaalcovers? Zie 2 versies op Ali; 1 kliksysteem en 1 schuifsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 14:25
Moest er hier nog iemand zijn die de S3XY knob besteld heeft en dus zijn oude commander (liefst met kabel voor model Y 2023) voor een prijsje weg doet, laat gerust iets weten via privé berichtje.
Had de Knob besteld maar wil vooral het dashboard en continous Autopilot dus is de commander genoeg…. :D

Nvm, ik wacht nog even af.

[ Voor 6% gewijzigd door Snakefoodjah op 04-02-2024 11:10 ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• go2go2
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-05 21:06
Heb ondertussen ook sinds een maandje ervaring met de commander en de buttons. Ik heb er gemengde gevoelens bij.

Continuous autopilot werkt inderdaad. Alleen, constant dat geluid wanneer hij uitschakelt bij strookwissel en dan weer inschakelt. Even een paar auto's voorbijsteken is de ene ding dong na de andere. Ik erger mij er blauw aan waardoor ik de functie ondertussen heb uitgeschakeld.
Dat waarschuwingsgeluid bij auto pilot is voor mij de grootste ergernis, zelfs in joe mode. Als ze dit nu eens zouden kunnen omzeilen dat zou pas geweldig zijn.

1 button is ingesteld zodat hij met 1 knop autopilot activeert. Dit werkt voor 95% zoals het moet. Alleen, occasioneel (ondertussen al een 5-tal keren) schiet "rainbow-mode" aan met bijhorende muziekje. Dit is elke keer weer verschieten en zoeken hoe dit weer af te zetten. Nog iemand deze bug?

Voor de rest werkt het wel allemaal.
Bovenstaande 2 functies waren voor mij de hoofdreden om deze aan te schaffen. De ene heb ik al terug afgezet en de tweede heeft een vervelende bug. Ik ben dus matig tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
go2go2 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:27:
Heb ondertussen ook sinds een maandje ervaring met de commander en de buttons. Ik heb er gemengde gevoelens bij.

Continuous autopilot werkt inderdaad. Alleen, constant dat geluid wanneer hij uitschakelt bij strookwissel en dan weer inschakelt. Even een paar auto's voorbijsteken is de ene ding dong na de andere. Ik erger mij er blauw aan waardoor ik de functie ondertussen heb uitgeschakeld.
Dat waarschuwingsgeluid bij auto pilot is voor mij de grootste ergernis, zelfs in joe mode. Als ze dit nu eens zouden kunnen omzeilen dat zou pas geweldig zijn.

1 button is ingesteld zodat hij met 1 knop autopilot activeert. Dit werkt voor 95% zoals het moet. Alleen, occasioneel (ondertussen al een 5-tal keren) schiet "rainbow-mode" aan met bijhorende muziekje. Dit is elke keer weer verschieten en zoeken hoe dit weer af te zetten. Nog iemand deze bug?

Voor de rest werkt het wel allemaal.
Bovenstaande 2 functies waren voor mij de hoofdreden om deze aan te schaffen. De ene heb ik al terug afgezet en de tweede heeft een vervelende bug. Ik ben dus matig tevreden.
De ding dong kan niet uit. Gezien dit door het systeem wordt gemaakt als de functie aan/uit wordt gezet.
Ze sturen alleen het CAN BUS commando. Dus Tesla moet het optioneel maken.

Ik had wat problemen met knoppen die vergeten werden, maar in samenwerking met Enhance is de bug getraceerd en opgelost.

Verder werken de buttons altijd, al kan bij Gen1 buttons de 1e druk na deep sleep iets langer duren.
Pagina: 1 2 ... 36 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.