• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 18:14
Mad-Matt schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:30:
Morgen eerst maar eens wassen en dan de nieuwe Tesla letters op de kont zien te krijgen
Laat je er ook een foto van zien? De achterkant van mijn model 3 ziet er hetzelfde uit: Wit met zwarte spoiler en zwarte tesla letters (zo heb ik de auto een half jaar geleden gekocht). Ik vind het te druk, en ga die letters er af halen. Daarna niks anders of een zwarteTesla badge.

[ Voor 10% gewijzigd door Cxxxx71 op 08-03-2026 12:55 ]

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 12:18
Richh schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:11:
Zijn er al mensen die een oprolbare hoedenplank in een Model Y Standard (oftewel wat nu de RWD is) hebben gekregen? Zo ja: waar heb je er eentje vandaan?
Ik heb zo'n ding gekocht bij mijn-tesla.com en lijkt inderdaad een cheap Alibaba dingetje. Beetje flimsy maar verder wel ok. Probleem is vooral dat het bijgeleverde dubbelzijdig tape niet goed plakt op de stoffen zijkant van de trunk. Het zit wel, maar niet heel stevig dus ik zie dat nog wel los gaan. Ik ga het nog eens met klitteband proberen.

Sowieso beter dan die vage hoedeplank van Tesla

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:31
LastSamurai schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:10:
Hallo,

Ik wil in mn Model Y Juniper wat extra licht in de frunk. Kan soms in het donker niks zien in de bak.
Kan iemand een goede ledstrip aanbevelen ?
Ik heb op Amazon gekeken maar het is soms moeilijk te zien of een set voor de Juniper is.
Ali is ook geen bezwaar maar daar weet ik weer niet wat nou een goede set is en wat meuk.

Thanks !
Ik heb een simpele rond lampje gekocht met led op 3aaa batterijen. Druk je aan en je hebt een zee van licht. Geen gezeik met garantie ook. Plak je gewoon aan de binnenkant van de moterkap ter hoogte van de frunk.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Hallo,

Ik wil in mn Model Y Juniper wat extra licht in de frunk. Kan soms in het donker niks zien in de bak.
Ik heb op Amazon gekeken maar het is soms moeilijk te zien of een set voor de Juniper is.
Ali is ook geen bezwaar maar daar weet ik weer niet wat nou een goede set is en wat meuk.

Thanks !
Ik heb een paar maand geleden deze geïnstalleerd. Makkkelijke installatie en geeft mooi licht (ik had alleen liever koud wit gehad ipv warm): https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BNW92TLV
Let wel, als je een recente Juniper hebt waar momenteel geen lampje in de frunk is kan je deze sets niet meer aansluiten, de stekker is niet meer aanwezig!
Dan moet je een andere oplossing zoeken, zoals wat @masterchiev voorstelt.

• frice
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 12:18
Als je recent een nieuwe Tesla gekocht hebt, sla dan de 'powered frunk' even over. Ik heb dat geïnstalleerd gehad en die ging tijdens het rijden ineens met grote kracht open wat geleid heeft tot een flinke scheur in de voorruit (komend uit een ster in de rechter onderhoek waar de klep het raam raakte). Ik ben blij dat ik de wagen zonder brokken aan de kant kreeg want het zicht is dan ook vrij minimaal, en je schrikt ook wel even.

Waaraan het heeft gelegen is niet helemaal duidelijk. Volgens de Tesla was de frunk nog gewoon gesloten. Als ik er op Google zou het te maken kunnen hebben met Tesla updates waarbij de data op de bus niet meer helemaal compatible is met de powered-frunk software. Of er is in de meest recente Tesla (die van mij is van 2025-12) net even iets anders.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:02
Fire69 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:14:
[...]

Ik heb een paar maand geleden deze geïnstalleerd. Makkkelijke installatie en geeft mooi licht (ik had alleen liever koud wit gehad ipv warm): https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BNW92TLV
Let wel, als je een recente Juniper hebt waar momenteel geen lampje in de frunk is kan je deze sets niet meer aansluiten, de stekker is niet meer aanwezig!
Dan moet je een andere oplossing zoeken, zoals wat @masterchiev voorstelt.
Ik heb ook zoiets gekocht, was alleen niet op de hoogte dat er geen stekker meer in de frunk zou zitten. Hoe sluit Tesla dan de verlichting aan als ik dat als accessoire zou nemen a 100 euro?

• Fire69
Blik1984 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:27:
[...]

Ik heb ook zoiets gekocht, was alleen niet op de hoogte dat er geen stekker meer in de frunk zou zitten. Hoe sluit Tesla dan de verlichting aan als ik dat als accessoire zou nemen a 100 euro?
Ik hoop dat ze je VIN checken of zo bij bestelling? Zou jammer zijn dat ze je laten bestellen en dan blijkt dat je het niet kan gebruiken.

Discussie over missende verlichting start hier: jdenijs in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
frice schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:21:
Als je recent een nieuwe Tesla gekocht hebt, sla dan de 'powered frunk' even over. Ik heb dat geïnstalleerd gehad en die ging tijdens het rijden ineens met grote kracht open wat geleid heeft tot een flinke scheur in de voorruit (komend uit een ster in de rechter onderhoek waar de klep het raam raakte). Ik ben blij dat ik de wagen zonder brokken aan de kant kreeg want het zicht is dan ook vrij minimaal, en je schrikt ook wel even.

Waaraan het heeft gelegen is niet helemaal duidelijk. Volgens de Tesla was de frunk nog gewoon gesloten. Als ik er op Google zou het te maken kunnen hebben met Tesla updates waarbij de data op de bus niet meer helemaal compatible is met de powered-frunk software. Of er is in de meest recente Tesla (die van mij is van 2025-12) net even iets anders.
Oefff dat zal schrikken zijn geweest.
Ik overwoog nog steeds een powered frunk, want het lijkt zo luxe en handig. Maar las al veel over niet meer open kunnen (net zoals met die soft close varianten die ook vaak weigeren), maar open tijdens het rijden is nog heftiger. Hoop schade? Behalve voorruit ook motorkap neem ik aan?
Dit gaat dus van mijn wishlist af.
Thanks voor het delen van jouw ervaring.

• Blik1984
Fire69 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:36:
[...]

Ik hoop dat ze je VIN checken of zo bij bestelling? Zou jammer zijn dat ze je laten bestellen en dan blijkt dat je het niet kan gebruiken.

Discussie over missende verlichting start hier: jdenijs in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
Ik heb er 1 van Ali voor 10 euro, kom ik wel overeen als dat niet gaat lukken qua installatie en dan koop ik een ander lichtje

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:16
Blik1984 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:46:
[...]

Ik heb er 1 van Ali voor 10 euro, kom ik wel overeen als dat niet gaat lukken qua installatie en dan koop ik een ander lichtje
Iets meer werk, maar volgens mij zit vlak bij de voorruit gewoon een 12v aansluiting.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Volgende week komt mijn Juniper standaard binnen. Nu zijn er opties om de stoel zelf aan te passen (nieuwe hoes + schuim) zodat er ook ventilatie in zit..

Echter... Stel ik zou stoelen kopen die uit een MY Performance komen. Krijg ik dan op het scherm ineens het koel tekentje erbij (als de stoel het ondersteund) ?

Legion 7i i9 3080 32gb

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Iemand enig idee waar ik zo'n push-pull plug vandaan kan halen? Als het goed is moet ik partnummer 1099269-00-B hebben. het gaat om zo'n push-pull plugje, aan de bijrijderskant onder het dashbord kastje waar ook het lampje in zit. Eentje daarvan is bij mij missing helaas. Bij Tesla is deze €0,12, maar om daar nu voor naar Tesla te rijden a 30 min.

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:15
WishmasterNL schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:27:
Iemand enig idee waar ik zo'n push-pull plug vandaan kan halen? Als het goed is moet ik partnummer 1099269-00-B hebben. het gaat om zo'n push-pull plugje, aan de bijrijderskant onder het dashbord kastje waar ook het lampje in zit. Eentje daarvan is bij mij missing helaas. Bij Tesla is deze €0,12, maar om daar nu voor naar Tesla te rijden a 30 min.
Vroeger kon je daarvoor naar de sloop, bestaat dat nog?

• gjcvro
Misschien toch ff voor op en neer rijden?
https://www.bol.com/nl/nl...-Q-hToRy9oR4aApLLEALw_wcB

• Blik1984
Kun je niet vragen of ze het op kunnen sturen in een envelop?

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Bedankt voor het meedenken. Ik heb een serviceaanvraag ingeschoten met de vraag of deze toegestuurd zou kunnen worden. Anders bedenk ik nog wel een evt andere mogelijkheid.

*edit
Misschien is dit zelfs nog een optie: PARKSIDE® Auto demontagegereedschap of bevestigingsclips en tiewraps

[ Voor 61% gewijzigd door WishmasterNL op 09-03-2026 09:54 ]

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:43
WishmasterNL schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:45:
Bedankt voor het meedenken. Ik heb een serviceaanvraag ingeschoten met de vraag of deze toegestuurd zou kunnen worden. Anders bedenk ik nog wel een evt andere mogelijkheid.

*edit
Misschien is dit zelfs nog een optie: PARKSIDE® Auto demontagegereedschap of bevestigingsclips en tiewraps
Ik ben heel benieuwd hoe je het snel en goedkoop op kunt lossen. Heb hier ook zo'n ding dat eigenlijk aan vervanging toe is... :-(

• gjcvro
WishmasterNL schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:45:

*edit
of ali (auto fasteners)..
https://nl.aliexpress.com...74740%7C_p_origin_prod%3A

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 17:55
Iemand recentelijk nog een Stealth Gray Lakstift gekocht en gebruikt?
Ik heb na 2 jaar wat kleine steenslag schade op wat hoekjes, maar er is veel keuze maar weinig reviews, dus ik heb geen idee wat een goede keus is (als mijn kleur al op voorraad is, want dat is op de meeste plekken ook niet het geval)

• Blik1984
Dan kun je beter voor 12 cent naar tesla rijden of de postzegel betalen voor de envelop.

Dit via een vliegtuig laten bezorgen is waanzin

• gjcvro
Blik1984 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 22:33:
[...]

Dan kun je beter voor 12 cent naar tesla rijden of de postzegel betalen voor de envelop.

Dit via een vliegtuig laten bezorgen is waanzin
En hoe zou die bij Tesla zijn gekomen? Ook niet spontaan ontstaan.
Zo kun je alles wel gaan bekritiseren 8)7 , dit is gewoon 1 van de vele mogelijkheden, en je hebt meteen wat reserve.

• Blik1984
gjcvro schreef op maandag 9 maart 2026 @ 22:43:
[...]

En hoe zou die bij Tesla zijn gekomen? Ook niet spontaan ontstaan.
Zo kun je alles wel gaan bekritiseren 8)7 , dit is gewoon 1 van de vele mogelijkheden, en je hebt meteen wat reserve.
Zo kun je alles wel goedpraten, maar een plugje kopen op Ali waar de tesla dealer het voor 12 cent heeft bekritiseer ik wel. Er zijn echt betere manieren om dat bij je thuis te krijgen en dat begint met een belletje naar de locatie.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@WishmasterNL rij even lokaal naar een autoschade-hersteller. Die hebben deze plugjes altijd op voorraad.
Vorige week was mijn Tesla naar een lokale schadehersteller voor een schadeherstel achterbumper.
Ik zag dat ze, om de bumper te demonteren, mijn aftermarket spatlappen hadden moeten loshalen.
Daar zaten el-cheapo ali-express pluggen bij die ze niet netjes hadden los gekregen.
Die hadden ze mooi vervangen voor versies zoals jij zoekt.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-03 15:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Cxxxx71 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:54:
[...]

Laat je er ook een foto van zien? De achterkant van mijn model 3 ziet er hetzelfde uit: Wit met zwarte spoiler en zwarte tesla letters (zo heb ik de auto een half jaar geleden gekocht). Ik vind het te druk, en ga die letters er af halen. Daarna niks anders of een zwarteTesla badge.
Komt goed, dit weekend niet gelukt en nu is het rot weer. Maar de Y heeft natuurlijk meer wit op de kont omdat hij hoger is, ik snap je wel dat de 3 er drukker uit ziet.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:57
Hallo,

Thanks !
Ik weet dat Tesla de Frunk recent aangepast heeft waardoor de verlichte ontsnappingsknop die er zat er nu niet meer in zit. Als je die niet meer hebt zou ik inderdaad een batterij / bewegingslampje erin plakken.

De IKEA https://www.ikea.com/nl/n...t-op-batterijen-80602375/ is best goed.

Ik heb gelukkig de knop nog wel, en heb deze in mijn frunk. https://www.amazon.nl/dp/B0BSLPL1FT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yG3c-ZFt-rk5fuoAIaUPBMxgTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5aGmphil5qNzv6gSW5nKVjp.jpg?f=fotoalbum_large

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De frunk blijf ik apart vinden. Ik heb daar wat spulletjes in die ik weinig gebruik maar wel bij mij wil hebben voor het geval dat. Maar ik heb dat ding in een jaar slechts een paar keer open. Het meeste dat ik vaker nodig heb en bijvoorbeeld boodschappen gaat in de kofferbak.

Waarom de frunk in plaats van de kofferbak? Voor wat is dat handig of juist niet?

• Mar.tin
  • Laatst online: 01:57
Roenie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:30:
De frunk blijf ik apart vinden. Ik heb daar wat spulletjes in die ik weinig gebruik maar wel bij mij wil hebben voor het geval dat. Maar ik heb dat ding in een jaar slechts een paar keer open. Het meeste dat ik vaker nodig heb en bijvoorbeeld boodschappen gaat in de kofferbak.

Waarom de frunk in plaats van de kofferbak? Voor wat is dat handig of juist niet?
Ik gebruik hem eigenlijk alleen actief met vakanties, en omdat ik vaak in de koelere maanden op vakantie ben is het dan op reisdagen een soort van gratis koelbox. Deze reis zaten er 2 stepjes, 8 1,5L flessen frisdrank en een hele berg losse zakjes en broodjes, boter en andere dingen die graag koel blijven enzovoort in. Dan is het toch gauw best veel ruimte.

In het dagelijks leven gebruik ik hem zelden. Mijn trekhaak ligt er gewoonlijk in, en mijn 220V laadkabel, schroevendraaiersetje etc. Eigenlijk voornamelijk dingen die ik "nooit" nodig heb, maar waarvan het prettig is als ze niet onder de trunk liggen terwijl die vol zit bijvoorbeeld :9

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 16:54
Trekhaak. Laadkabel. Handschoenen. Sleepkabel. Kentekenplaat. EHBO kit. Dat soort dingen.
Ligt best wat in, en het ligt dus voor het kleine ingebouwde lampje.
In andere auto's had ik dat spul altijd achterin liggen, de ID4 had daar een mooi bakje onderin de kofferbak voor. Maar nu kan het allemaal in de frunk. En de laadkabel is makkelijker uit de frunk te halen als je achteruit geparkeerd staat bij een laadpaal.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:16
Naast de reeds genoemde elementen heb ik ook altijd flesjes water in de frunk liggen én handzeep. Bij lange ritten is het fijn om je handen tussendoor te wassen :-)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bokkow schreef op zondag 1 maart 2026 @ 07:47:
Gheghe volgens mij kan ik hiermee hier de eerste zijn? SEXY Dash eergister binnen gekregen en gister geinstalleerd, tof ding:
En, hoe is de ervaring en paar werken later? Ik zie dat je 'm achter het stuur geplakt hebt, ook nog geprobeerd om 'm op de andere plek te monteren?

• lasharor
  • Laatst online: 24-03 08:50

lasharor

7 december 2004

SiErRa schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:14:
Ik heb na 2 jaar wat kleine steenslag schade op wat hoekjes, maar er is veel keuze maar weinig reviews, dus ik heb geen idee wat een goede keus is (als mijn kleur al op voorraad is, want dat is op de meeste plekken ook niet het geval)
Ik heb laatst op amazon voor mijn zwarte tesla deze gekocht. en ben daar tevreden over. De kleur is niet van de orginele lak te onderscheiden (bij herstel van steenslag). Ik moet de lak nog écht glad maken en polijsten maar zelfs zonder die stappen ben ik best tevreden met het resultaat. Het flesje zelf (met die naald tip) is ook bijzonder handig en werkt veel beter dan een kwast of tandenstoker.

Trouwens voor de velgen ook deze gekocht en die ziet er ook prima uit.

• markklok

markklok

Inmiddels heb ik het internet aardig goed doorgespit maar nog niet echt een antwoord gevonden op volgende vraag:

Ik heb straks een MY RWD standard. Nu zou ik daar in de toekomst graag stoelen in willen zetten van de performance (sloopauto waarvan de airbags nog intact zijn) die ook ventilatie heeft.

Op dit moment heb ik geen stoelventilatie (geen icoontje op het scherm)

Gaat dit werken of is swappen van stoelen te simpel gedacht.

Alternatief:
Evoffer heeft inmiddels ook performance covers waarmee je je bestaande stoel ombouwd tot een nieuwe.

Legion 7i i9 3080 32gb

• gjcvro
markklok schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:00:
Inmiddels heb ik het internet aardig goed doorgespit maar nog niet echt een antwoord gevonden op volgende vraag:

Ik heb straks een MY RWD standard. Nu zou ik daar in de toekomst graag stoelen in willen zetten van de performance (sloopauto waarvan de airbags nog intact zijn) die ook ventilatie heeft.

Op dit moment heb ik geen stoelventilatie (geen icoontje op het scherm)

Gaat dit werken of is swappen van stoelen te simpel gedacht.

Alternatief:
Evoffer heeft inmiddels ook performance covers waarmee je je bestaande stoel ombouwd tot een nieuwe.
Ik vermoed dat ook nog even in de software aangezet moet worden dat je andere stoelen hebt, en zonder hulp van Tesla zal dat lastig zijn.

• Fire69
gjcvro schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:12:
[...]

Ik vermoed dat ook nog even in de software aangezet moet worden dat je andere stoelen hebt, en zonder hulp van Tesla zal dat lastig zijn.
Zou je dat niet zelf kunnen met de Tesla Toolbox?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Boost9898 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:51:
Statusupdate m.b.t. de Tesla Wall Connector Gen 3 MID; deze wordt leverbaar rond/vanaf april voor de klanten die 'm al hebben besteld ergens in de afgelopen maanden.
[Afbeelding]
Ik heb wat meer betaald en online bij een shop gekocht, volgende dag in huis :)

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-03 11:00

Boost9898

Software developer

Ohja, nog een statusupdate. Tesla gaf aan nu bezig te zijn met het uitleveren van de orders die in januari zijn geplaatst. Ze verwachten de bestellingen van begin februari over een week of 2 á 3 te gaan verzenden.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:04
Boost9898 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:29:
Ohja, nog een statusupdate. Tesla gaf aan nu bezig te zijn met het uitleveren van de orders die in januari zijn geplaatst. Ze verwachten de bestellingen van begin februari over een week of 2 á 3 te gaan verzenden.
Gaat best vlot dan, verwacht dat ze vrij snel de backlog hebben weggewerkt als dit klopt

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Vanavond een LED strip met sensor op accu gemonteerd aan de bovenzijde van de trunk. Dit werkt echt top!
https://www.ikea.com/nl/n...terijen-20594175/#content
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw7nOpC815YWcVnDaDXk88oCAX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMVaG7hhcv49E6WuUF5i5YLX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJwIq2pfViY-obCphn5yI4e0484=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXVZScMZtRX13xt9dH5QPGS1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q94japtjXLKeObq3-PJtXdAzX2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8we3Jqwa2iA1SVEamLIjqA3V.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Boost9898 op 15-03-2026 15:00 ]

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:13
Zijn er al mensen die een oprolbare hoedenplank in een Model Y Standard (oftewel wat nu de RWD is) hebben gekregen? Zo ja: waar heb je er eentje vandaan?
Ik heb hem binnen en gemonteerd.

Ik heb hem via ali express aangezien alles wat ik via amazon of bol kon vinden vaak hetzelfde product leek te zijn via een andere dropshipper voor een prijs van ca 100 euro.

De aanbieder van ali had dezelfde foto's van het product. En review foto's van het product. Voor een prijs van 50 euro.

De review foto's van het product laten een spleet zien tussen de hoedenplank en de achterbank. Maar vanwege de hoek waarin de foto's zijn genomen was het niet echt duidelijk hoe groot dat de spleet was.

Die blijkt helaas aanzie lijk.

Verder is het een degelijk product. De montage steunen passen precies. Het voelt degelijk aan aan.

Maar er had dus een overbruggen flapje aan mogen zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EM89Zr5KBv6VvEwI9qg5vgIzWsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvaKqBsH8NLCSL903aq1Z9gq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UcqeknLj6wXxTqL1tgKgEd9tA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMbhIqgHnxdegHNd8q6JJDAA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfjKjNyq_Am8obpAUMldMApzFs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXRBX9nu9BEByZCohjJa9BSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45fWBGU5IpkzOk_tkZqMML51x-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r25MQCYIoANILkmsOpO8sN2V.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Edgenumber schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:41:
[...]

Ik heb hem via ali express aangezien alles wat ik via amazon of bol kon vinden vaak hetzelfde product leek te zijn via een andere dropshipper voor een prijs van ca 100 euro.

De aanbieder van ali had dezelfde foto's van het product. En review foto's van het product. Voor een prijs van 50 euro.

De review foto's van het product laten een spleet zien tussen de hoedenplank en de achterbank. Maar vanwege de hoek waarin de foto's zijn genomen was het niet echt duidelijk hoe groot dat de spleet was.

Verder is het een degelijk product. De montage steunen passen precies. Het voelt degelijk aan aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat je achterbank wel in de verste stand naar achter? Aan de lusjes ter hoogte van de isofix trekken en dan kun je hem verstellen

• Edgenumber
Kiwi_Kevin schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:50:
[...]

Staat je achterbank wel in de verste stand naar achter? Aan de lusjes ter hoogte van de isofix trekken en dan kun je hem verstellen
👍 weer wat geleerd over mijn auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh24xg-ikIuTFxjDHAznSvBkGCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X68Sgibd0JvEILL5DnsFezRI.jpg?f=fotoalbum_large

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Edgenumber schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:05:
[...]

[Afbeelding]
Voor 16k extra gaat dat elektrisch ;)

• Edgenumber
Ja vast wel 🤣

• markklok

markklok

Edgenumber schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:41:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Linkje ali? En nu de stoelen een beetje naar achteren staan. Zou je het product zo opnieuw bestellen?

Legion 7i i9 3080 32gb

• Edgenumber
Wat betreft nog een keer bestellen. Het is een zakelijke lease auto. Dus ik wil er niet te veel geld aan uit geven voor een auto die ik over 5 jaar niet meer heb.

Daarnaast is een auto voor mij net is een hamer. Ik wil een goede, maar verder kijk ik er heel functioneel naar.

Dus voor 50 euro vindt ik hem prima. Wat betreft stevigheid voelt hij gewoon goed aan.

Nog net dat laatste randje afdekken had perfect geweest. Maar dan had ik moeten gaan zitten wachten tot er op ali een beter fit beschikbaar zou komen. Of verder zoeken naar een misschien duurdere variant van een westerse aanbieder.

Inmiddels is hij 60, maar komt vast wel weer in de aanbieding.

https://nl.aliexpress.com...03263963902980001466223_1

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Edgenumber schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:05:
[...]

[Afbeelding]
Thnx voor je review!! Super waardevol. En erg jammer dat hij net niet aan de achterkant aansluit.
Kan je iets vertellen over stite, maakt het een verschil uberhaupt?

Wel erg jammer dat ie niet net wat verder naar achteren zit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04

Damian

Insane Obtrusion

SiErRa schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:14:
Ik heb erg goede ervaring met 123autolakken.nl

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

De eerste wieldoppen voor de Model Y Standaard. Nog niet leverbaar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UgQL6qB7YNybm6wtifrqai5IGs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/thdaGdryJSDbyjRVukcuVgbC.png?f=fotoalbum_large

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 13:25
Boost9898 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 01:35:
Vanavond een LED strip met sensor op accu gemonteerd aan de bovenzijde van de trunk. Dit werkt echt top!
https://www.ikea.com/nl/n...terijen-20594175/#content
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat ziet er netjes uit, moet ik ff onthouden :)

• Boost9898

Boost9898

Software developer

pdidi schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:33:
De eerste wieldoppen voor de Model Y Standaard. Nog niet leverbaar...
[Afbeelding]
Deze zien er wel goed uit! Passen deze ook op een Model 3 2021-2023?
Hopelijk blijft de range/efficiëntie ook op orde.
Boost9898 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Deze zien er wel goed uit! Passen deze ook op een Model 3 2021-2023?
Hopelijk blijft de range/efficiëntie ook op orde.
Nope, maar volgens mij heb jij 18" Aero-velgen en daar zijn heel veel wieldoppen voor verkrijgbaar

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Cxxxx71 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 12:54:
[...]

Bij deze :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XkbvtSGk/c46d7ce7-a465-4a7f-a4e0-c977ee4c330c.jpg

En nog een iets verder weg, eindelijk ladend vanaf eigen stroomnet. (met toegestane mat)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LhpxrYyh/d5863b02-084b-4b1a-8206-57d5b998c6a8.jpg

Ziet er in mijn ogen stukke beter uit dan het chrome logo en heel veel beter dan de Ali lettertjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 17-03-2026 11:30 ]

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vandaag kreeg ik deze binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtK2ucuB4we5IaJ_qxnLH3Ce3f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUGO4zlboa4M1WbhAbBV3paW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOvvkVfr4rCKOdrDn8loHmgrXrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3u5dgloXEachOOORhFF5wi5t.jpg?f=fotoalbum_large

Een haakse stekker adapter voor de trekhaak van mijn M3H.
Tijdje over getwijfeld want best wel prijzig (bijna €80,-).
Maar de originele oplossing is niet werkbaar vind ik. Ik snap echt niet dat je dat zo verzonnen krijgt. 8)7

Ik moet hem nog aansluiten en dan hoop ik dat dat ding waterdicht genoeg is om op de lange termijn geen corrosie in de aansluitingen te krijgen. Ik wil dit ding samen met de trekhaak monteren en er eigenlijk niet meer afhalen. Dan kan ik, ook in het donker of met slecht weer, snel een fietsendrager aansluiten zonder onder de auto te moeten kruipen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Laat maar even. 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Mad-Matt op 17-03-2026 14:17 ]

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Paling1 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:57:
Vandaag kreeg ik deze binnen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een haakse stekker adapter voor de trekhaak van mijn M3H.
Tijdje over getwijfeld want best wel prijzig (bijna €80,-).
Maar de originele oplossing is niet werkbaar vind ik. Ik snap echt niet dat je dat zo verzonnen krijgt. 8)7

Ik moet hem nog aansluiten en dan hoop ik dat dat ding waterdicht genoeg is om op de lange termijn geen corrosie in de aansluitingen te krijgen. Ik wil dit ding samen met de trekhaak monteren en er eigenlijk niet meer afhalen. Dan kan ik, ook in het donker of met slecht weer, snel een fietsendrager aansluiten zonder onder de auto te moeten kruipen.
ik heb deze genomen daarvoor.
https://masta.nl/verlengkabel-13-polig-1-meter.html
een korte verleng kabel eigenlijk

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

SpikeHome schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:31:
[...]

ik heb deze genomen daarvoor.
https://masta.nl/verlengkabel-13-polig-1-meter.html
een korte verleng kabel eigenlijk
Ja, die had ik ook gezien, maar ik was bang dat bij dit verlengsnoer de kabel dan onder de trekhaak uitsteekt en dan dus de grond kan raken. Dat lijkt me een risico.
Of valt dat allemaal wel mee?

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Net even snel de boel gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Cb9jAdhQe4VGBXl6T9Rvo1gDKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJpAtqqSYo4DWbzs7rkLGkb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpgA0wQHpiShe-JxL-d2HyLoRFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVz92yL3uB6nv8g6bpjpuF7b.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog iets verzinnen om dat gapende gat dicht te maken...

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:32
Boost9898 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:29:
Gaat dit om de Tesla Wall Charger 3? Ik kreeg een updatemail dat deze weer beschikbaar is om te bestellen maar ik heb na een week nog steeds geen tracking informatie ontvangen.

• adjego
  • Laatst online: 24-03 14:06
Ik zie nu dat ik nooit mijn aanpassing aan mijn trekhaak nog nooit in dit topic heb geplaatst. Hier een kopie ;)

adjego schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:05:
Ik heb een tijd geleden bij het gebruik maken van mijn trekhaak met de onderzijde van de trekhaak de grond geraakt. Dit heeft tot gevolg gehad dat mijn 13-polige haakse adapter was afgebroken. ik was hier ook al een tijd niet zo tevreden over hoe dit bij een Model 3 allemaal aangesloten zit waarbij dus de aansluiting van de trekhaak naar de grond wijst.

Nu zit bij auto's die een wegklapbare trekhaak hebben eigenlijk altijd de aansluiting verwerkt in de trekhaak. Dit bracht me op het idee om ook bij een Tesla Model 3 op deze plek de aansluiting voor de aanhanger te realiseren. Ik heb samen met een vriend die zeer bekwaam is met 3D design het idee uitgewerkt waarbij de aansluiting vanuit de onderzijde van de auto verlengt wordt naar de trekhaak zelf. Er is een 3D model gemaakt die om de trekhaak klemt, en er doorheen, waarbij het een zeer stevig geheel is geworden.

Hieronder wat foto's van het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Hi06WNFK_VmqgjdfddmxUz0uVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTNUpIeKeGDGfxaKXUfisWQa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aRjnMVX3IHvHRDR7U_c8Cb6cdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDUFYYXiGUoQfxwFLKfw8DlY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiYI6wYXurPJuX7yf1y8eFiybjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avsZdjKsmrJArCvfGZ8wuv25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlPDhdRZEWaLQAngV1sUSxTu1y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvqY4FXubjbvgi54XDLWvV31.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqyY2jtX-4_Q30vnWQ6I07KDZt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GI1lVFcc0T8pXcpIfWratVUL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de geinteresseerden staat het ontwerp voor de stekker hier en voor de houder om de trekhaak hier.

De 13-polige aanhangerstekker, en de 13-polige aanhangerstekkerdoos komen bij de Hornbach vandaan.

adjego in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• Cxxxx71
Mad-Matt schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:28:
[...]

Bij deze :)
[Afbeelding]

En nog een iets verder weg, eindelijk ladend vanaf eigen stroomnet. (met toegestane mat)
[Afbeelding]

Ziet er in mijn ogen stukke beter uit dan het chrome logo en heel veel beter dan de Ali lettertjes.
Fijn dat het er een stuk beter uit ziet. Ik ga bij mij de letters aankomend weekend verwijderen, en dan zal ik er een mat zwarte badge op doen. Ik hoop wel dat ze er een beetje makkelijk afgaan. Ik ga een visdraad gebruiken en stickerverwijderaar. Vraag me af of het verwarmen nodig is.
Het meest lastige lijkt me om de badge in 1x goed te plaatsen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Cxxxx71 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:43:
[...]

Fijn dat het er een stuk beter uit ziet. Ik ga bij mij de letters aankomend weekend verwijderen, en dan zal ik er een mat zwarte badge op doen. Ik hoop wel dat ze er een beetje makkelijk afgaan. Ik ga een visdraad gebruiken en stickerverwijderaar. Vraag me af of het verwarmen nodig is.
Het meest lastige lijkt me om de badge in 1x goed te plaatsen.
Badge plaatsen is veel meten. Ik meet altijd alles op, met schilderstape een soort malletje maken en dan plakken. (De S zit als het goed is in het midden, dus kan je die als referentie gebruiken)

De letters verwijderen ben je al een eind, visdraad met stickerverwijderaar is een goede stap. (Zelf gebruik ik altijd aceton vrije nagellak remover, goedkoop en makkelijk verkrijgtbaar). Verhitten kan, is niet direct nodig. Het grove/foam spul haal ik eraf met een ruw stukje rubber. (In mijn geval de neus van de schoen van mn 2 jarige zoontje, zitten van die nopjes op, werkt goed)

Na de badge plakken wel de kont weer even in de was/coating of what ever zetten, want de lak is nu onbeschermd door je bezigheden

[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 17-03-2026 15:56 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:55
Paling1 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:09:
Net even snel de boel gemonteerd:
[..]
Ik meen in de handleiding gezien te hebben dat ze aanraden om je trekhaak te verwijderen als je hem niet gebruikt.

• gjcvro
Paling1 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:09:
Heb al een paar keer op ali met mijn muis boven de winkelmand gestaan, om een losse plaat te bestellen. Typenummer staat er op en is volgens mij iets van 20 euro. In theorie zou je hem ook bij Tesla zelf kunnen bestellen?

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:01
Geen antwoord op je vraag maar wou het toch even vermelden. Wij hebben de hoedenplank van de premium model Y aangekocht bij Tesla. Die past perfect op de standard rwd. Prijs: 210€

• adjego
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Heb al een paar keer op ali met mijn muis boven de winkelmand gestaan, om een losse plaat te bestellen. Typenummer staat er op en is volgens mij iets van 20 euro. In theorie zou je hem ook bij Tesla zelf kunnen bestellen?
Bij Tesla zelf kost het €11,06 (afdekplaat en 2 plastic schroefjes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEfmT2g2Ncr3yldcU43tnqf_6BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTxljcLk6yy4mx46AMyV3Q2O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door adjego op 17-03-2026 19:22 ]

• gjcvro
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:20:
[...]

Bij Tesla zelf kost het €11,06 (afdekplaat en 2 plastic schroefjes).

[Afbeelding]
Ja, maar dan heb ik het nog niet thuis, en eerlijk gezegd geen idee hoe ik het kan bestellen.

• Henielma
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-03 00:00
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:30:
Ik zie nu dat ik nooit mijn aanpassing aan mijn trekhaak nog nooit in dit topic heb geplaatst. Hier een kopie ;)

adjego schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:05:
Ik heb een tijd geleden bij het gebruik maken van mijn trekhaak met de onderzijde van de trekhaak de grond geraakt. Dit heeft tot gevolg gehad dat mijn 13-polige haakse adapter was afgebroken. ik was hier ook al een tijd niet zo tevreden over hoe dit bij een Model 3 allemaal aangesloten zit waarbij dus de aansluiting van de trekhaak naar de grond wijst.

Nu zit bij auto's die een wegklapbare trekhaak hebben eigenlijk altijd de aansluiting verwerkt in de trekhaak. Dit bracht me op het idee om ook bij een Tesla Model 3 op deze plek de aansluiting voor de aanhanger te realiseren. Ik heb samen met een vriend die zeer bekwaam is met 3D design het idee uitgewerkt waarbij de aansluiting vanuit de onderzijde van de auto verlengt wordt naar de trekhaak zelf. Er is een 3D model gemaakt die om de trekhaak klemt, en er doorheen, waarbij het een zeer stevig geheel is geworden.

Hieronder wat foto's van het resultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de geinteresseerden staat het ontwerp voor de stekker hier en voor de houder om de trekhaak hier.

De 13-polige aanhangerstekker, en de 13-polige aanhangerstekkerdoos komen bij de Hornbach vandaan.

adjego in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
Mooi, dank je voor het ontwerp. Deze heb ik afgelopen februari geprint en gemonteerd. Tevens heb ik een afdekkap met de juiste gaten ge 3D print. Bij mij staat het stopcontact van mijn M3 scheef dus moest ik de gaten in de afdekkap verplaatsen.
De link naar de kap met de oorspronkelijke gaten staat hier:
https://www.thingiverse.com/thing:5568807

Gasloos: Nibe F2040-6; Valliant VWLB200/5, Marstek Venus E V2, Domoticz

• adjego
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:22:
[...]

Ja, maar dan heb ik het nog niet thuis, en eerlijk gezegd geen idee hoe ik het kan bestellen.
Ik weet niet hoe ver je van een Service Center af woont maar dit kun je afhalen. Bestellen via de app met een service verzoek of een mailtje sturen naar de desbetreffende vestiging. Voor Eindhoven is dat eindhoven_parts@tesla.com.

• gjcvro
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:46:
[...]

Ik weet niet hoe ver je van een Service Center af woont maar dit kun je afhalen. Bestellen via de app met een service verzoek of een mailtje sturen naar de desbetreffende vestiging. Voor Eindhoven is dat eindhoven_parts@tesla.com.
30km enkele reis. En weinig andere noodzaak om die kant op te gaan, dus is ali dan nog steeds de goedkopere optie. Maar goed om te weten dat je zo spullen kunt bestellen

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@Paling1 en @adjego
ik zie dat bij jullie de trekhaak aan de onderzijde eruit komt.
Bij mijn Y Legacy komt die aan de achterzijde eruit.
De 1 m kabel gooi ik bij het tijdelijk ontkoppelen (caravan eraf met laden) in opening dan.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vandaag een stuk gereden met een fietsendrager op de trekhaak. Aansluiten van de stekker van de drager op de haakse stekker die ik gisteren had gemonteerd ging heel makkelijk.
Camera werkte ook gewoon. Wel handig, want je kan nog best veel zien door een fietsendrager heen.
Kreeg wel waarschuwingen dat de rijstrook overschrijdingsdinges uitgeschakeld was en ook heel lang een melding dat er een parkeerassistent aan het laden was.
Jasper schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:20:
[...]

Ik meen in de handleiding gezien te hebben dat ze aanraden om je trekhaak te verwijderen als je hem niet gebruikt.
Ja, dat zal best. Maar ik heb weinig zin om elke keer als ik de trekhaak nodig heb onder de auto te moeten kruipen om de boel te monteren. Ik had veel liever de optie gehad voor een vaste trekhaak. Moet nog wel even een goede afdekking voor het sleutelgat in de trekhaak verzinnen. Die er standaard opzit is prut en gaat er te makkelijk af.
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Dat was ook mijn plan om een extra plaat te kopen en dan wat gaten op de juiste plaats te maken. Ik denk dat ik dat eerst eens probeer met de originele plaat. Dan kan ik daarna altijd nog een nieuwe kopen.
SpikeHome schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:03:
@Paling1 en @adjego
ik zie dat bij jullie de trekhaak aan de onderzijde eruit komt.
Bij mijn Y Legacy komt die aan de achterzijde eruit.
De 1 m kabel gooi ik bij het tijdelijk ontkoppelen (caravan eraf met laden) in opening dan.
Bij een M3 zit de trekhaak inderdaad anders dan bij een Y. Daar is het gewoon bereikbaar zonder dat je half onder de auto hoeft te kruipen.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 16:54
Paling1 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:27:
Bij een M3 zit de trekhaak inderdaad anders dan bij een Y. Daar is het gewoon bereikbaar zonder dat je half onder de auto hoeft te kruipen.
Valt me nog tegen. Bij een Juniper heb je de haak er zo ingeklikt idd, maar die stekker zit op de achterste kokerbalk en zit dus een stuk naar binnen in de bumper. Om daar een stekker ingedraaid te krijgen moet ik toch vaak onder/achter de auto gaan liggen. De oplossingen die ik hier zie vind ik dan ook erg interessant.

• adjego
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:30:
[...]

30km enkele reis. En weinig andere noodzaak om die kant op te gaan, dus is ali dan nog steeds de goedkopere optie. Maar goed om te weten dat je zo spullen kunt bestellen
Ah ja, dure brandstofprijzen inderdaad, en tijd is ook geld ;)

LastSamurai schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Valt me nog tegen. Bij een Juniper heb je de haak er zo ingeklikt idd, maar die stekker zit op de achterste kokerbalk en zit dus een stuk naar binnen in de bumper. Om daar een stekker ingedraaid te krijgen moet ik toch vaak onder/achter de auto gaan liggen. De oplossingen die ik hier zie vind ik dan ook erg interessant.
Ik heb op mijn legacy MY altijd een 13->7 polige adapter er op zitten waardoor je er altijd makkelijk bij kan (steekt uit en een 7 polige sluit je veel makkelijker aan). Nu heb ik ook alleen maar een 7 polige aanhanger, maar mocht je een 13 polige aanhanger/fietsendrager hebben, zou je daar standaard een 7->13 adapter op kunnen laten zitten. Tesla ondersteunt toch niet de continue spanning

• markklok

markklok

LastSamurai schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Ik zag dat mensen op markers world met een 3dprinter daar al een goeie oplossing voor hebben gevonden.

Legion 7i i9 3080 32gb

• Cxxxx71
Mad-Matt schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:56:
[...]

Badge plaatsen is veel meten. Ik meet altijd alles op, met schilderstape een soort malletje maken en dan plakken. (De S zit als het goed is in het midden, dus kan je die als referentie gebruiken)

De letters verwijderen ben je al een eind, visdraad met stickerverwijderaar is een goede stap. (Zelf gebruik ik altijd aceton vrije nagellak remover, goedkoop en makkelijk verkrijgtbaar). Verhitten kan, is niet direct nodig. Het grove/foam spul haal ik eraf met een ruw stukje rubber. (In mijn geval de neus van de schoen van mn 2 jarige zoontje, zitten van die nopjes op, werkt goed)

Na de badge plakken wel de kont weer even in de was/coating of what ever zetten, want de lak is nu onbeschermd door je bezigheden
Je motiveerde me, en wilde doorpakken. Heb tijdens mijn nachtdienst de letters eraf gehaald. Dat was een makkie. Met mijn vingers haalde ik het meeste weg, daarna de rest met de stickerverwijderaar eraf gepoetst. Met schilderstape een markering gemaakt. De mat zwarte badge zit er mooi op. Inmiddels ook door de wasstraat geweest voor een waslaagje. Ik ben er blij mee. In totaal niet meer dan 10 minuten bezig geweest.

• gjcvro
adjego schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:07:
[...]

Ah ja, dure brandstofprijzen inderdaad, en tijd is ook geld ;)
Vooral de tijd, brandstof komt momenteel "gratis" van het dak rollen...

• Prom0
  • Laatst online: 24-03 09:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va5fuh13ajx3smnuyjm7qu34620=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFdQXWTNGEWSAVFEMKh93gHl.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een partij die al nieuwe doppen aanbied voor de Aperture velgen.
Kwestie van tijd voordat ze hier ook te koop zijn.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Zijn er hier mensen met een Tesla Wall Connector (gen3) en een 2026 Tesla?

First world problem hier namelijk. Het knopje op de stekker van mijn TWC3 opent de laadklep niet. Wel kan het knopje ervoor zorgen dat de vergrendeling los schiet. Dus er werkt wel 'iets' met het knopje.
Twee weken geleden had ik nog een 'oude' Model 3 en werkte het allemaal als een zonnetje.

Volgens Tesla Assist in de app klopt dit, en zijn nieuwe auto's klaarblijkelijk niet compatible met de gen3 (?) op dit vlak. Maar dat vind ik ook maar een raar verhaal. De gen3 wordt immers nog steeds door Tesla verkocht en is gewoon de wallbox van Tesla die ze nu nog zelf verkopen.

Iemand een idee?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik was nog even op zoek geweest naar een oplossing voor de afdekplaat van de trekhaak.
Op Thingiverse kwam ik een modelletje tegen om 3D te printen. Nu heb ik geen 3D printer, dus ik heb het model gedownload en gewoon 2D op een A3 geprint. Past net niet helemaal op een A3, maar als het belangrijkste deel er maar op staat dan lukt het wel om de boel uit te lijnen met de afdekplaat.
Het plan is nu om deze print als mal te gebruiken om de afdekplaat aan te passen zodat die op de auto gemonteerd kan worden als de trekhaak en haakse stekker gemonteerd zijn. Denk wel dat ik de gaten een beetje aanpas, maar dit is in ieder geval een begin.

Ik moet nog even bedenken of ik met de originele plaat aan de gang ga of dat ik eerst voor weinig nog een nieuwe op Aliexpress regel.
Partnummer is 1713689-00-C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lj_vwZdQGAjLInwpdmq9pI3UOxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SliwhIPyq5moKe0KADbzyC0t.png?f=fotoalbum_large

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 17:45
@Paling1 Waarom niet de trekhaak verwijderen of rij je dagelijks/wekelijks met een aanhanger?

(Daarbij adviseert Tesla ook om de trekhaak te verwijderen als je die niet gebruikt).

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

jongetje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:10:
@Paling1 Waarom niet de trekhaak verwijderen of rij je dagelijks/wekelijks met een aanhanger?

(Daarbij adviseert Tesla ook om de trekhaak te verwijderen als je die niet gebruikt).
Ik heb hem best vaak nodig. Dan moet er even snel een fietsendrager op. Als het dan koud smerig en nat is buiten, heb ik geen zin om onder de auto te kruipen om de trekhaak te monteren. Ik snap gewoon het nut niet van afneembare trekhaken. Die hebben meer nadelen dan voordelen voor mij.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
Paling1 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:42:
[...]

Ik heb hem best vaak nodig. Dan moet er even snel een fietsendrager op. Als het dan koud smerig en nat is buiten, heb ik geen zin om onder de auto te kruipen om de trekhaak te monteren. Ik snap gewoon het nut niet van afneembare trekhaken. Die hebben meer nadelen dan voordelen voor mij.
Wettelijk mag je die laten hangen, daar heb je alvast geen last van.
Ik hou er niet van om die haak te laten hangen nadat ik er 2 keer met mijn schenen tegen liep...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• gjcvro
Tommie12 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:48:
[...]

Wettelijk mag je die laten hangen, daar heb je alvast geen last van.
Ik hou er niet van om die haak te laten hangen nadat ik er 2 keer met mijn schenen tegen liep...
Onder elke auto die ik heb gehad heeft wel een trekhaak gezeten. En eigenlijk altijd een vaste. De laatste jaren kan dat vaak niet dus dan wordt het een afneembare die gewoon blijft zitten. daarom weet ik niet beter als dat dat ding daar zit.

En na de 2e keer je schenen er tegen stoten zou het toch wel bekend moeten zijn dat dat ding daar hangt. :+

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:04
jongetje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:10:

Sinds ik mijn lelijke trekhaak laat zitten parkeren mijn buren of andere niet meer op mijn lip. Goed dat mijn trekhaak ze dus opvalt.
Eigenlijk heel triest want een trekhaak maakt een Tesla nu echt niet mooier zeker niet met dat grote gat er omheen.

Binnenkort maar weer eens verwijderen om de stroomlijn weer terug te brengen. Hopen op een Pavlovreactie :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• RaRo74
Paling1 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:12:
Ik was nog even op zoek geweest naar een oplossing voor de afdekplaat van de trekhaak.
Op Thingiverse kwam ik een modelletje tegen om 3D te printen. Nu heb ik geen 3D printer, dus ik heb het model gedownload en gewoon 2D op een A3 geprint. Past net niet helemaal op een A3, maar als het belangrijkste deel er maar op staat dan lukt het wel om de boel uit te lijnen met de afdekplaat.
Het plan is nu om deze print als mal te gebruiken om de afdekplaat aan te passen zodat die op de auto gemonteerd kan worden als de trekhaak en haakse stekker gemonteerd zijn. Denk wel dat ik de gaten een beetje aanpas, maar dit is in ieder geval een begin.

Ik moet nog even bedenken of ik met de originele plaat aan de gang ga of dat ik eerst voor weinig nog een nieuwe op Aliexpress regel.
Partnummer is 1713689-00-C.

[Afbeelding]
Zoiets zoek ik nog voor Y. Bestaat dat?
Een reserveplaat van Ali om te verzagen heb ik al maar van meten en zagen is het nog niet gekomen.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

RaRo74 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:09:
[...]

Zoiets zoek ik nog voor Y. Bestaat dat?
Een reserveplaat van Ali om te verzagen heb ik al maar van meten en zagen is het nog niet gekomen.
Die was ik ook tegen gekomen:
https://www.printables.co...h-cover-magnets-or-screws
Of deze:
https://www.printables.co...a-model-y-hitch-cover-mod

Geen idee voor welk model Y die zijn overigens... Dus zelf even checken voor het printen.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:31
Als je al een tesla ( model y jupiner 2026 ) bezit en je koopt een andere erbij moet je dan 2x connectivity betalen of is het per account?

• jongetje
Masterchiev schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:39:
Als je al een tesla ( model y jupiner 2026 ) bezit en je koopt een andere erbij moet je dan 2x connectivity betalen of is het per account?
Dat staat toch op de website:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity
Kan ik mijn Premium Connectivity-abonnement van het ene op het andere voertuig overdragen?
Nee. Uw Premium Connectivity-abonnement kan niet worden overgedragen op een ander voertuig. U kunt uw huidige Premium Connectivity-abonnement opzeggen en, als uw andere voertuig hiervoor in aanmerking komt, een Premium Connectivity-abonnement afsluiten via het touchscreen van het andere voertuig of de Tesla-app.

• RaRo74
Paling1 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Die was ik ook tegen gekomen:
https://www.printables.co...h-cover-magnets-or-screws
Of deze:
https://www.printables.co...a-model-y-hitch-cover-mod

Geen idee voor welk model Y die zijn overigens... Dus zelf even checken voor het printen.
Bedankt en ga ik bekijken.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:13
Na lang zoeken naar de ideale lokatie voor mijn telefoon, een goede houder/bevestiging en draadloze lader zijn dat voor mij geworden:
links onder het scherm (linksboven leidt te veel af)
een houder voor aan een Tesladisplay en
een MagSafe Qi charger van >3W.
De originele aluminium beugel was net (2cm) te kort, daarmee blokkeerde de telefoon een deel van de onderste interface van het Tesla scherm :-(
Vandaag van een 4mm alu strip een langere en verstelbare beugel gemaakt en ben eindelijk af van mijn ergernissen aan de slechte oplossingen voor het voor mij belangrijkste accessoire in de auto...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1OoVZ_8K1Bp7RDNDLeSe1ULCn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwfgaawPDu3JlMQ1tCX87tuk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMqaKy1Ia09viaZHqj2p4k4U6gU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZB4dDPRTVpObN2cAiWUCJJig.jpg?f=fotoalbum_large
Die beugel/brug is net 3cm te kort, ook met vouw red ik het net niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0ma2YXjUpJyqc_wOMvytMlFsCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGpn7dTECPvnDlHM0aKglGqy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door emmerx op 22-03-2026 12:56 ]

Draadloos laden op onze Zon

• jongetje
@emmerx Als je hem 5cm naar rechts verplaatst ligt hij op de lader van je Tesla?

Wat doe jij dan tijdens het rijden met je telefoon? Ik heb persoonlijk nooit de behoefte gehad om die tijdens het rijden te bedienen. Het belangrijkste accessoire is mijn commander met knob tijdens het rijden.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:13
jongetje schreef op zondag 22 maart 2026 @ 07:04:
@emmerx Als je hem 5cm naar rechts verplaatst ligt hij op de lader van je Tesla?
Wat doe jij dan tijdens het rijden met je telefoon?
Als ik hem 5cm naar rechts verplaats dan ligt hij ook 20cm verder van mijn hand en is hij onbedienbaar.
De Tesla Qi lader vind ik te traag laden.

Tijdens het rijden gebruik ik mijn telefoon voor:
  • (video)Bellen: toets # voor...
  • Files, Flitsers & Pechgevallen via AmiGO/Tomtom; doorkrijgen en -geven
  • Zoeken van alternatieve (snel)laders op de route; Tesla is kieskeurig
  • Media: Blendle, Spotify en eigen brouwsels, podcast playlists en YouTube videos zoals Daily Show
  • Bekijken data van de auto: OBD, GPS en Tessie
  • Berichten laten voorlezen van WA, SMS, email en documenten
  • Antwoorden/ notes inspreken
  • Urendeclaratielijsten inspreken
  • Teams meetings: mic (un)mute
  • Parkeeractie -te laat- uitzetten
  • Kopen van een CH eVignette
  • ...
Dat was voor mij ook het idee van de zelfrijdende auto als kantoorplek op de saaie Nederlandse snelwegen.
Tesla AP was voor mij de reden van de overstap van de Ultimate Driving Machine.

Hoe fijn wordt de wereld als je iets teveel op hebt en achterin kan gaan liggen terwijl de robot-'auto' je veilig naar huis brengt? En alle zondagsrijders ondersteuning krijgen bij hun angstige avonturen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbV_9HqLDH9PNXziCXFb_BHi2kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1z6sD0iOIIztNtprEYvFJQh.jpg?f=fotoalbum_large
Bij het uitlaten van de geweldige M3 (circuitauto) is de telefoon er voor dataopslag en rondetijden,
met voice coaching waar het nog harder kan/ moet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dagtJj2MsFJ-wTmT65hHCJOfVKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIrMMBzwmMvKA1q2ipxyEEMc.jpg?f=fotoalbum_large
Je kunt ook overdrijven ...

[ Voor 44% gewijzigd door emmerx op 23-03-2026 12:47 ]

Draadloos laden op onze Zon

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:32

Nitai

Live the life you love.

Vandaag een Swivel mount geinstalleerd voor m'n display (Model 3 2019). Het hangt een beetje lager dan de originele stand, maar heel fijn om het scherm naar je toe te draaien.

Erg stevig, trilt niet bij het rijden. Aanrader wat mij betreft.
Hier een filmpje die ik naar m'n broertje had gestuurd.[YouTube: https://youtu.be/Zi8onp6E-KE]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Blik1984
Ik heb een tijdje geleden een Led-strip voor de Juniper besteld, ik kan bevestigen dat er in de nieuwe Y geen mogelijkheid is om een led-strip in de frunk te bevestigen wegens gebrek aan een aansluiting voor de led-strip. Koop dit dus niet!

Ik hou me aanbevolen voor andere opties om een beetje licht in de frunk te krijgen.

en mocht iemand een led-strip willen hebben voor een oudere Y of 3, stuur me een dm

• gjcvro
Blik1984 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:08:
Ik heb een tijdje geleden een Led-strip voor de Juniper besteld, ik kan bevestigen dat er in de nieuwe Y geen mogelijkheid is om een led-strip in de frunk te bevestigen wegens gebrek aan een aansluiting voor de led-strip. Koop dit dus niet!

Ik hou me aanbevolen voor andere opties om een beetje licht in de frunk te krijgen.

en mocht iemand een led-strip willen hebben voor een oudere Y of 3, stuur me een dm
Bij het plaatsen van een softclose frunk sluiten ze die aan op een 12v post in het midden van de voorruit. Meer werk, maar misschien toch een optie met een eigen zekering en schakelaar er tussen?
Blik1984 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:08:

Kun je niet zoiets als hierboven in de frunk doen?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:48
Fire69 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:10:
Gisteren ook maar eens een Ali spoilertje geïnstalleerd :P

Ik vind het er wel OK uitzien :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, maar sluit die nou zo slecht aan op de hoeken?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Fire69
Wicked-Game schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:09:
[...]

Ziet er goed uit, maar sluit die nou zo slecht aan op de hoeken?
Geen idee hoe het bij andere spoilers is, lijkt me wel ok?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8ILFqeyCBS04ejNpl1mU5IBcLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SRnPjJ8RRCP7BKCahrssmlX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hp07-FiTdjm7RRUXBqS7BqAylzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ik2jVgz0y1OR7QeA0xzuTNgo.jpg?f=fotoalbum_large

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:48
Fire69 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:16:
[...]

Geen idee hoe het bij andere spoilers is, lijkt me wel ok?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto vertekende denk ik een beetje, zo sluit het wel netjes aan inderdaad.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.