Idd te laat. Ik heb op de pre launch dag gelijk de bestelling gedaan. Hopelijk krijg ik het begin oktober binnen.GVR schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:52:
[...]
Hm vreemd, ben ik nu dan te laat? Eerder (dec 24) de Commander en buttons besteld.
[Afbeelding]
*edit, niet bij de eerste 1000 dus
Deze week de S3xy Stalks van Enhance geplaatst in de model 3. Dat werkt goed zeg, erg over te spreken. Sowieso is de keuze voor het weglaten m.i. echt de verkeerde maar dit voegt zelfs wat (instelbaarheid) toe. In combinatie met de Commander en een paar knoppen absoluut een aanrader
Zelfde hier toevallig. Vorige week dinsdag mijn Model 3 in ontvangst mogen nemen, en heb gelijk maar de stalks + Commander ingebouwd. Ging verrassend makkelijk allemaal.J-M-T schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:10:
Deze week de S3xy Stalks van Enhance geplaatst in de model 3. Dat werkt goed zeg, erg over te spreken. Sowieso is de keuze voor het weglaten m.i. echt de verkeerde maar dit voegt zelfs wat (instelbaarheid) toe. In combinatie met de Commander en een paar knoppen absoluut een aanrader
Tijdens de testrit had ik al wel door dat ik de stuurknopjes toch niet ga waarderen. Zeker ook niet als je even iemand anders in de auto wil laten rijden die er niet zo bekend mee is. Onbegrijpelijke keuze wat mij betreft. In elk geval voor de europese markt met onze rotondes.
Maar de Commander en de stalks bevallen uitstekend. Paar leuke opties die je er bij krijgt zoals het automatisch herinschakelen van autosteer en het mee laten knipperen van de ledstrip met knipperlicht, of dodehoek sensor. Oh, en het uitzetten van de snelheids waarschuwing
De overige opties moet ik nog een beetje uitvogelen. Mogelijkheden genoeg in elk geval.
Kost een paar cent, maar kan het zeker aanraden.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik heb gisteren een model Y besteld en die zal ergens in Oktober worden geleverd.
Ik wil er graag de commander en de buttons voor hebben. Ik heb een kortingscode voor 10% gevonden. Is het de moeite waard om te wachten tot Black Friday voor extra korting ? Hebben ze dan extra korting ?
Ik wil er graag de commander en de buttons voor hebben. Ik heb een kortingscode voor 10% gevonden. Is het de moeite waard om te wachten tot Black Friday voor extra korting ? Hebben ze dan extra korting ?
Mocht je de zoekfunctie gebruikt hebben, kon je lezen dat er vorig jaar 20% werd toegepast op BF.LastSamurai schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:43:
Ik heb gisteren een model Y besteld en die zal ergens in Oktober worden geleverd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het werkt toch echt, heb nu al zin in een potje road rage uitlokken

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Maar betwijfel of het legaal is. De persoon achter je zal maar te hard remmen en een ongeval veroorzaken…. Kan je mee schuldig verklaard worden.Radiodurans schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:57:
Het werkt toch echt, heb nu al zin in een potje road rage uitlokken
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dat is nogal een stellig zeg... Kun je dit ook onderbouwen?
Bij de meeste auto's gaan de remlichten (en soms ook de alarmlichten) al knipperen bij hard remmen. Ik zie er niet zo veel problemen in.
Ik heb de functie al een paar keer gebruikt om mensen achter mij te waarschuwen wat meer afstand te houden. Werkt goed...
[ Voor 3% gewijzigd door Blommie01 op 12-09-2025 08:13 ]
Het is simpelweg een oerdomme functie. Zal gezien en ervaren worden als brake checking.Blommie01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:12:
[...]
Bij de meeste auto's gaan de remlichten (en soms ook de alarmlichten) al knipperen bij hard remmen. Ik zie er niet zo veel problemen in.
Ik heb de functie al een paar keer gebruikt om mensen achter mij te waarschuwen wat meer afstand te houden. Werkt goed...
Ja en daar is toch ook exact voor? Om te laten zien dat je hard aan remmen bent. Niet om een achterligger te laten schrikken. Idiote functie die alleen maar meer agressie gaat opwekken.Blommie01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:12:
[...]
Uitspraken van rechtbanken zijn onzeker. Daarom schrijf ik ook 'kan' en niet 'zal'.Blommie01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:12:
[...]
Kan je beter een lichtkrant in je auto inbouwen achteraan met: graag wat afstand houden..
Al zal dat bij sommigen ook agressie uitlokken...
met die dynamic brake lights wek je ook weer agressie op.
ik zou het dus niet gebruiken
Ze hebben ze ook voor de koplampen volgens mij, dus ga je er eerst achter zitten knipperen, en daarna er voor rijden met die knipperende remlicht. Ruzie gegarandeerd.SpikeHome schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:48:
met die dynamic brake lights wek je ook weer agressie op.
Mehehe ik vind hem wel vet, heb nog een s3xy button over
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Als je hard remt en je lichten gaan knipperen dan rem je wel. Met deze functie rem je niet en doe je net alsof.Blommie01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:12:
[...]
Ik ben hier ook geen fan van, het lijkt handig maar als er iets fout gaat kan het een boel gezeur opleveren.
Dat zal wel meevallen. Effect is hetzelfde als dat je op je rem trapt zonder te remmen zodat alleen je lichten gaan branden...LastSamurai schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:31:
[...]
Als je hard remt en je lichten gaan knipperen dan rem je wel. Met deze functie rem je niet en doe je net alsof.
Ik ben hier ook geen fan van, het lijkt handig maar als er iets fout gaat kan het een boel gezeur opleveren.
En dan trapt de man achter je vol op de rem, en degene die daar achter hangt klapt er op...Blommie01 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:16:
[...]
Dat zal wel meevallen. Effect is hetzelfde als dat je op je rem trapt zonder te remmen zodat alleen je lichten gaan branden...
Daar kunnen stevige gevolgen aan hangen en of je daar dan zelf voor op draait of niet, het zou op mijn geweten werken....
Welke gevolgen, als er achter mij 2 op elkaar klappen wil dat alleen zeggen dat die te weinig afstand hielden. Dat is niet mijn probleem, ik remde alleen maar even zo hard voor een overstekend hertTommie12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:48:
[...]
En dan trapt de man achter je vol op de rem, en degene die daar achter hangt klapt er op...
Daar kunnen stevige gevolgen aan hangen en of je daar dan zelf voor op draait of niet, het zou op mijn geweten werken....

Ikweethetniet............JeroenV_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:33:
[...]
Welke gevolgen, als er achter mij 2 op elkaar klappen wil dat alleen zeggen dat die te weinig afstand hielden. Dat is niet mijn probleem, ik remde alleen maar even zo hard voor een overstekend hert
Het komt schijnbaar met de jaren maar inmiddels weet ik beter dan dat. Gewoon een klein beetje van het stroom af om wat meer afstand te creëren van je voorgangers zodat er voldoende afstand is om (fors)te remmen wanneer dat nodig is. Daarmee is die BMW die op je lip zit niet geheel geholpen maar bij fors remmen zit die niet gelijk bij je op de achterbank.
En dan wanneer er ruimte is even opzij gaan naar rechts zodat de bumperraar er voorbij kan.
Te overdreven lang/expres links blijven rijden heeft ook geen zin.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Tot het een echt zwaar ongeval is, en mensen kunnen aantonen met een dashcam dat je zonder reden gedaan het alsof je remde...JeroenV_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:33:
Dat is niet mijn probleem,
Dan kan het jouw probleem wel worden.
Iets met roekeloos rijden en misschien iets verder denken dan je eigen carosserie.
Dat is op twee manieren tóch jouw probleem. Als camerabeelden of een getuige bevestigen dat je zonder aanleiding remde, kan dat gezien worden als een vraagtekenmanoeuvre waardoor je wellicht (mede-) aansprakelijk gesteld wordt. Daarnaast betaal je middels je verzekeringspremie mee aan iedere schuldschade die verzekerd is. Maar misschien moedig je verzekeringsmaatschappijen gráág aan hun premie te verhogen. 😉JeroenV_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:33:
[...]
Welke gevolgen, als er achter mij 2 op elkaar klappen wil dat alleen zeggen dat die te weinig afstand hielden. Dat is niet mijn probleem, ik remde alleen maar even zo hard voor een overstekend hert
Waarom gunt men een ander de ruimte niet, ik blijf dat merkwaardig (en vooral een Nederlandse eigenschap) vinden. Als ik links rijd en zie iemand hard naderen is het toch een hele kleine moeite even naar rechts te wippen om de ander te laten passeren om vervolgens weer naar links te gaan. Alsof je zelf nooit wil dat de linksplakker aan de kant gaat als jíj een keer haast hebt.JeroenV_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:33:
[...]

Ik ben gewoon geen linksplakker, als ik links rij is dat omdat ik een auto inhaal. Naar rechts is dus geen optie. En ja, als je dan achter me zit te duwen duurt het extra lang voordat je er langs kunt.Maurice- schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:29:
[...]
Waarom gunt men een ander de ruimte niet, ik blijf dat merkwaardig (en vooral een Nederlandse eigenschap) vinden. Als ik links rijd en zie iemand hard naderen is het toch een hele kleine moeite even naar rechts te wippen om de ander te laten passeren om vervolgens weer naar links te gaan. Alsof je zelf nooit wil dat de linksplakker aan de kant gaat als jíj een keer haast hebt.
Tommie12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:04:
[...]
Tot het een echt zwaar ongeval is, en mensen kunnen aantonen met een dashcam dat je zonder reden gedaan het alsof je remde...
Dan kan het jouw probleem wel worden.
Iets met roekeloos rijden en misschien iets verder denken dan je eigen carosserie.
nerovectra schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:35:
[...]
Dat is op twee manieren tóch jouw probleem. Als camerabeelden of een getuige bevestigen dat je zonder aanleiding remde, kan dat gezien worden als een vraagtekenmanoeuvre waardoor je wellicht (mede-) aansprakelijk gesteld wordt. Daarnaast betaal je middels je verzekeringspremie mee aan iedere schuldschade die verzekerd is. Maar misschien moedig je verzekeringsmaatschappijen gráág aan hun premie te verhogen. 😉
Tweakers weer op zijn best; heb geloof ik minimaal 3 moorden gepleegd, terwijl ik heel die dynamic brake light optie niet eens aan heb staanMaurice- schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:29:
[...]
Waarom gunt men een ander de ruimte niet, ik blijf dat merkwaardig (en vooral een Nederlandse eigenschap) vinden. Als ik links rijd en zie iemand hard naderen is het toch een hele kleine moeite even naar rechts te wippen om de ander te laten passeren om vervolgens weer naar links te gaan. Alsof je zelf nooit wil dat de linksplakker aan de kant gaat als jíj een keer haast hebt.
Als het niet aan staat, dan doe je toch niks verkeerd. Waarom ga je je dan ergeren aan posts die daar voor waarschuwen.JeroenV_ schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:34:
[...]
[...]
[...]
Tweakers weer op zijn best; heb geloof ik minimaal 3 moorden gepleegd, terwijl ik heel die dynamic brake light optie niet eens aan heb staanEcht.... laat maar
En ja dus, dat gebruiken kan tot erge gevolgen leiden, waar ik meer bezorgd ben over mogelijke gewonden dan een boete voor een Johnny.
Precies mijn punt! Dat een ander aandringt om er snel langs te willen is not done, dat je deze persoon vervolgens opzettelijk gaat hinderen is dan weer heel vanzelfsprekend. Moet je in Duitsland of Italië mee aankomen..gjcvro schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:43:
[...]
En ja, als je dan achter me zit te duwen duurt het extra lang voordat je er langs kunt.
Ik behandel die persoon zoals hij mij behandeld. Is toch niets geks mee. En het is niet alleen not done, het is onzin, er is op dat moment geen ruimte voor mij om naar toe te gaan, en jij wil me van de weg drukken?Maurice- schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:58:
[...]
Precies mijn punt! Dat een ander aandringt om er snel langs te willen is not done, dat je deze persoon vervolgens opzettelijk gaat hinderen is dan weer heel vanzelfsprekend. Moet je in Duitsland of Italië mee aankomen..
Ik lees geen argument voor het opzettelijk ophouden waarover je schreef? Leven en laten leven. Maar doe wat je wil, je komt vanzelf een keer de verkeerde tegengjcvro schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:23:
[...]
Ik behandel die persoon zoals hij mij behandeld. Is toch niets geks mee. En het is niet alleen not done, het is onzin, er is op dat moment geen ruimte voor mij om naar toe te gaan, en jij wil me van de weg drukken?
Lees wat je wil lezen. En opzettelijk ophouden is een groot woord, ik zeg alleen dat het langer duurt als je zit te kleven dan als je normaal achter me rijdt. En wat belangrijker is, ik rij niet onnodig links, ik hou, zoals het de bedoeling is, ze veel mogelijk rechts.Maurice- schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:28:
[...]
Ik lees geen argument voor het opzettelijk ophouden waarover je schreef? Leven en laten leven. Maar doe wat je wil, je komt vanzelf een keer de verkeerde tegen
Allemaal héél erg off-topic, maar als iedereen elkaar dwars zit, zitten veel mensen elkaar dwars. En als "afleren" nu bewezen zou werken ... Als iemand mij dwars zit, hoop ik dat ie er gelukkig van wordt, maar ik vrees wèl dat die types juist fanatieker worden als je de "hindernisbaan" complexer maakt. Gedraag je zoals je opa en oma het gewild zouden hebben. Dat slaapt héérlijk ...Maurice- schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:28:
[...]
Ik lees geen argument voor het opzettelijk ophouden waarover je schreef? Leven en laten leven. Maar doe wat je wil, je komt vanzelf een keer de verkeerde tegen
Ik was vroeger ook wel iemand die zich druk kon maken als iemand in m’n bumper zat, gekke manoeuvres maakte, links bleef plakken of andere gevaarlijke praktijken uitvoerde zoals afsnijden.
Nu? Lekker laten gaan. Ik ga opzij, als je er tussen wilt persen. Prima, doe je ding. Ik maak me er niet meer druk om. Naast dat er tegenwoordig steeds meer gekke op de weg bevinden, ga ik het risico niet meer nemen om voor eigen rechter te speleb of te proberen hem/haar te laten inzien dat diegene verkeerd/gevaarlijk bezig is.
Ik probeer mijzelf zo veilig van a naar b te krijgen, en als een ander blij wordt van op het laatste moment nog in te voegen of er tussen te persen. Dan mag hij vieren dat tie 3 minuten eerder aankomt op z’n bestemming.
Dus die knipperende rem lichten zie ik ook alleen maar gevaarlijke gevolgen van in. Ik kan me geen situatie voorstellen waarin de eigenaar hier beter van wordt door z’n remlichten te laten knipperen. Of je creëert een gevaarlijke situatie of je maakt de bumperklevende persoon nog meer woest met gevolgen van dien.
Nu? Lekker laten gaan. Ik ga opzij, als je er tussen wilt persen. Prima, doe je ding. Ik maak me er niet meer druk om. Naast dat er tegenwoordig steeds meer gekke op de weg bevinden, ga ik het risico niet meer nemen om voor eigen rechter te speleb of te proberen hem/haar te laten inzien dat diegene verkeerd/gevaarlijk bezig is.
Ik probeer mijzelf zo veilig van a naar b te krijgen, en als een ander blij wordt van op het laatste moment nog in te voegen of er tussen te persen. Dan mag hij vieren dat tie 3 minuten eerder aankomt op z’n bestemming.
Dus die knipperende rem lichten zie ik ook alleen maar gevaarlijke gevolgen van in. Ik kan me geen situatie voorstellen waarin de eigenaar hier beter van wordt door z’n remlichten te laten knipperen. Of je creëert een gevaarlijke situatie of je maakt de bumperklevende persoon nog meer woest met gevolgen van dien.
Zullen we het totaal offtopic gepraat over gedrag op de weg, achterwege laten?
Voor mensen met Huiskamer toegang: er is een topic over Wegmisbruikers
Voor mensen met Huiskamer toegang: er is een topic over Wegmisbruikers
Even een vraag over de officiële Tesla accessoires (lease dus zit er aan te denken er een aantal bij te bestellen): iemand ervaring met de “Luchtcompressor + bandenreparatieset”, hoe bevalt deze?
En de “Mobile Connector”, zit hier nog een soort van overheat protection op? Die laatste lijkt mij wel handig voor op vakantie maar hoor ook wel verhalen over warmte problemen bij dergelijke apparaten
En de “Mobile Connector”, zit hier nog een soort van overheat protection op? Die laatste lijkt mij wel handig voor op vakantie maar hoor ook wel verhalen over warmte problemen bij dergelijke apparaten
De mobile connector gebruik ik dagelijks voor laden op 3000W (13A), werkt heel goed en nauwelijks warmteontwikkeling, een aanrader.weerdmeester schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:11:
Even een vraag over de officiële Tesla accessoires (lease dus zit er aan te denken er een aantal bij te bestellen): iemand ervaring met de “Luchtcompressor + bandenreparatieset”, hoe bevalt deze?
De luchtcompressor+reparatieset heb ik niet zelf maar lijkt mij prima om mee te bestellen.
Top, dank!ReconE schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:43:
[...]
De mobile connector gebruik ik dagelijks voor laden op 3000W (13A), werkt heel goed en nauwelijks warmteontwikkeling, een aanrader.
De luchtcompressor+reparatieset heb ik niet zelf maar lijkt mij prima om mee te bestellen.
Die 13A is gewoon via normaal stopcontact met 2,5mm2 kabels? Ik begon op 8A omdat ik het niet vertrouwdeReconE schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:43:
[...]
De mobile connector gebruik ik dagelijks voor laden op 3000W (13A), werkt heel goed en nauwelijks warmteontwikkeling, een aanrader.
Ja, normaal stopcontact met 2,5mm2 kabels.nDirect090 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:28:
[...]
Die 13A is gewoon via normaal stopcontact met 2,5mm2 kabels? Ik begon op 8A omdat ik het niet vertrouwde
Vandaag een Qi2-lader geïnstalleerd achter mijn stuur zodat ik mijn telefoon kan gebruiken (voor langere ritten) met het Commander dashboard.
Lader: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0DRVNMSWB
WIP:
:strip_exif()/f/image/gzuBkSYaCQqF8RkFdwBj8BQa.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat:
:strip_exif()/f/image/S1BLguMfEQJrlc9jSO4tlu5p.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel niet helemaal tevreden over de zichtbaarheid van de kabel, daar zoek ik misschien later nog een oplossing voor:
Lader: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0DRVNMSWB
WIP:
:strip_exif()/f/image/gzuBkSYaCQqF8RkFdwBj8BQa.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat:
:strip_exif()/f/image/S1BLguMfEQJrlc9jSO4tlu5p.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel niet helemaal tevreden over de zichtbaarheid van de kabel, daar zoek ik misschien later nog een oplossing voor:
:strip_exif()/f/image/qycVMGd6VFIrXK2vu9XLJeyQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb net mijn model Y in ontvangst genomen.
Nu zijn er natuurlijk ook nog wat vragen 🙃
- Zijn er mensen die een 12volt aansluiting hebben in de kofferbak?
- is de enhance commander nu echt zo’n aanrader?
- JaRob-T6 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:25:
- Ja
12 volt stopcontact zit toch gelijk links als je de kofferbak binnenkomt? Bij mij wel.Rob-T6 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:25:
Een Commander is absoluut een aanrader. Nooit gedacht maar ik zit inmiddels aan mijn derde button vol met functies. Uiteraard volledig uit het zicht om een minimalistische cockpit te houden. Als ik zichtbare knoppen wilde had ik wel een Mercedes genomen.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Is ondersteboven draaien geen optie? Dus connector onder ipv bovenFire69 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:25:
LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+
Dan komt hij tegen de voet. Ik had hem eigenlijk wel gewoon op de zijkant kunnen doenSalexSun schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:31:
[...]
Is ondersteboven draaien geen optie? Dus connector onder ipv boven

Morgen even proberen. Bedankt om mee te denken
Heb je de handleiding gevonden, kun je ook via de auto oproepen: https://www.tesla.com/own...59-98B4-B0A5D342FAB3.htmlRob-T6 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:25:
Ik begrijp dat er weinig over geschreven is dus ik heb een zoekopdracht voor je gemaakt:- is de enhance commander nu echt zo’n aanrader?
Tesla Model 3 & Y Accessoires
Handleiding is handig ja, en dit topic staat vol inderdaad 😛 maar ik ga ook niet alles kopen 🤡
Plus dat de start al weer aardig oud is, en mogelijk niet alles nog beschikbaar is of handig is.
Plus dat de start al weer aardig oud is, en mogelijk niet alles nog beschikbaar is of handig is.
[ Voor 10% gewijzigd door Rob-T6 op 14-09-2025 12:05 ]
Langs waar loopt jouw usb-kabel dan?RigolleM schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:50:
@Fire69 Waarvoor moest het dashboard open en dient de kabel? Ik heb deze en de MagSafe werkt perfect in combinatie met de S3XY dashboard app.
[edit]
Even je link beter bekeken. Is het zo bij jou dan?
/f/image/GJP7Mhaps4dczjZLvPYNWX9C.webp?f=fotoalbum_large)
Daar zou ik niet kunnen mee leven
Ik heb een OBD-naar-USB gebruikt, gewoon voor de power, die zit boven de pedalen en loopt zo het dashboard in en komt dan boven de ventilatie uit.
Daarnet de lader een kwartslag gedraaid, ziet er al veel beter uit nu
:strip_exif()/f/image/2LJlFVjS9vFADpt0yJetIZGr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 14-09-2025 13:09 ]
Klopt, maar dan een zwarte kabel en iets dunner. Ik zie hem niet als bestuurder, de passagier ziet hem wel. Ik kan er perfect mee leven, ik had een bloedhekel aan het monteren van die commander met mijn 2 linkse handenFire69 schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:06:
[...]
Langs waar loopt jouw usb-kabel dan?
[edit]
Even je link beter bekeken. Is het zo bij jou dan?
Waarom heb je deze besteld en niet een ali dingetje? Is dit zoveel beter?RigolleM schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:50:
@Fire69 Waarvoor moest het dashboard open en dient de kabel? Ik heb deze en de MagSafe werkt perfect in combinatie met de S3XY dashboard app.
Ik merk trouwens dat mijn iPhone 15 pro behoorlijk warm wordt als hij navigeert en draadloos laad. Iemand anders ook last van?
Toch maar een weblog?
Ik heb zo’n magsafe houder achter het stuur die ik alleen op lange reizen monteer en dan ouderwets met kabel van stroom voorzie vanuit de midden console. Draadloos opladen en tegelijkertijd het scherm aan voor bijvoorbeeld Flitsmeister gaat vaak niet vanwege de warmte.
Al kun je daar achter het stuur wel je airco erop richten voor koeling van je telefoon.
Al kun je daar achter het stuur wel je airco erop richten voor koeling van je telefoon.
Omdat ik ooit van plan was om hun dashboard aan te schaffen, maar het nog niet gedaan heb wegens het moeten openen van het dashboard van de Tesla.tomic schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:28:
[...]
Waarom heb je deze besteld en niet een ali dingetje? Is dit zoveel beter?
Je kan die Tita phone holder ook gewoon bij Ali bestellen.
In veel reviews kwam deze mount ook als betere uit de bus.
Een iPhone wordt op elke MagSafe lader warm. Ik gebruik die TITA phone holder icm S3XY dashboard, enkel als ik grote afstanden moet afleggen.Ik merk trouwens dat mijn iPhone 15 pro behoorlijk warm wordt als hij navigeert en draadloos laad. Iemand anders ook last van?
Heb ik geen last van, maar ik gebruik FM niet.. In België werkt dit voor geen meter.rbnw schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:12:
Draadloos opladen en tegelijkertijd het scherm aan voor bijvoorbeeld Flitsmeister gaat vaak niet vanwege de warmte.
Iemand ervaring met de mudflaps van basenor? Of evt een ander merk. Ben opzoek naar een setje voor de m3p
[ Voor 22% gewijzigd door nDirect090 op 14-09-2025 19:06 ]
Ik gebruik een oplader achter het stuur met daarin een ventilator zodat het ondanks het laden en het gebruik van apps cool blijft.
Het betreft de wat vierkante oplader die ook hierhttps://nl.aliexpress.com...LvrsvGFQAshxoCfdIQAvD_BwE met een OBD adapter voor de laadkabel wordt geleverd.
Het betreft de wat vierkante oplader die ook hierhttps://nl.aliexpress.com...LvrsvGFQAshxoCfdIQAvD_BwE met een OBD adapter voor de laadkabel wordt geleverd.
Je gebruikt niet de USB of 12v aansluiting maar de ODB-stekker voor de telefoonlader?RJLequi schreef op zondag 14 september 2025 @ 23:51:
Ik gebruik een oplader achter het stuur met daarin een ventilator zodat het ondanks het laden en het gebruik van apps cool blijft.
Is dat toegestaan/handig?
Ja, zo doe ik het dus ook.djiedjee schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:35:
[...]
Je gebruikt niet de USB of 12v aansluiting maar de ODB-stekker voor de telefoonlader?
Is dat toegestaan/handig?
Is het handig? Zeker!
Is het toegestaan? Who knows
Heeft er iemand een linkje naar een mooie (matte) beschermfolie voor de middenconsole van de nieuwe Y? Heb er in mijn oude Y een kras op weten te maken, en zou het tof vinden als ik dat kan voorkomen met een folietje.
Ik heb deze al binnen, nu de Y nogMar.tin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:31:
Heeft er iemand een linkje naar een mooie (matte) beschermfolie voor de console van de nieuwe Y? Heb er in mijn oude Y een kras op weten te maken, en zou het tof vinden als ik dat kan voorkomen met een folietje.
https://nl.aliexpress.com...LHFW&gatewayAdapt=glo2nld
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Ja, schermprotectors in overvloed, maar ik zoek juist een mooi mat filmpje voor de klepjes van de middenconsole. Dat de schermen heel blijven geloof ik wel.GadgetFrank schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:39:
[...]
Ik heb deze al binnen, nu de Y nog![]()
https://nl.aliexpress.com...LHFW&gatewayAdapt=glo2nld
Sorry, IT-er hier. Console is een veelgebruikte kreet voor scherm. Verkeerd gelezen...
"Middenconsole", dan had ik 't meteen begrepen

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Realiseerde me het ook en heb het n.a.v. je voorstel aangepast.GadgetFrank schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:50:
Sorry, IT-er hier. Console is een veelgebruikte kreet voor scherm. Verkeerd gelezen...
Kan zelf bitter weinig vinden, alleen maar goedkoop uitziende vinyltjes of van die alcantara plakkers. Ik zoek juist een beetje de originele look, maar dan met een laagje matte "PPF" eroverheen. Misschien bestel ik wel gewoon een stukje PPF en maak ik die op maat voor het klepje.
Zoiets? https://tesbros.com/produ...sh?variant=45153907802330
https://www.greendrive-ac...esla_model_y_2025_juniper
https://www.greendrive-ac...esla_model_y_2025_juniper
[ Voor 60% gewijzigd door weerdmeester op 16-09-2025 18:25 ]
Ik ben benieuwd of mensen een magnetische telefoonhouder hebben voor op de hoek van je autoscherm. Zou je dit aanraden? https://a.aliexpress.com/_ExJaLnc
Ik heb de Magbak.ReconE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:27:
Ik ben benieuwd of mensen een magnetische telefoonhouder hebben voor op de hoek van je autoscherm. Zou je dit aanraden? https://a.aliexpress.com/_ExJaLnc
![]() | ![]() | ![]() |
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 18-09-2025 11:05 . Reden: Dit mag in V&A (Overig)! ]
Misschien niet de juiste plek om te vragen, maar heeft iemand al een schaalmodel van de nieuwe Y gezien of gevonden?
Weet iemand waar deze tail light te bestellen is?
/f/image/X0iM9oskNQxlHWSkTuIhTvA0.png?f=fotoalbum_large)
Heb m gevonden via een youtube filmpje maar de link in de omschrijving gaat naar het "oude model" van dit product (first gen).
/f/image/X0iM9oskNQxlHWSkTuIhTvA0.png?f=fotoalbum_large)
Heb m gevonden via een youtube filmpje maar de link in de omschrijving gaat naar het "oude model" van dit product (first gen).
[ Voor 10% gewijzigd door kaka op 18-09-2025 12:58 ]
Tesla heeft, voor alsnog alleen voor NL, een nieuwe wallconnector geïntroduceerd.. in principe exact dezelfde als de V3, maar nu met ingebouwde MID-meter..
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/wall-connector
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/wall-connector
:strip_exif()/f/image/0Gpj5Eb0VPeF8SAmkZoj7F0A.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren mijn verlengkabel voor de trekhaak binnen gekregen.
Met aan en afkoppelen met laden is de stekker bij de Y (2023) toch lastig ondanks ik er wel handig in was.
Dus Jeager naar Jeager stekker.
https://masta.nl/verlengkabel-13-polig-1-meter.html
nu snel een keer weg om het te testen.
Met aan en afkoppelen met laden is de stekker bij de Y (2023) toch lastig ondanks ik er wel handig in was.
Aliexpress staat vol met dat soort items.kaka schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:55:
Weet iemand waar deze tail light te bestellen is?
[Afbeelding]
In de VS ook een aantal webshops (die zou ik vanavond even voor je op moeten zoeken), maar ik vraag me dan af, hoeveel is Chinese meuk die ze duur doorverkopen en hoeveel is "eigen" product.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Maar laat je die er altijd aan bungelen dan? Of is het meer voor makkelijker af- en aankoppelen als je eenmaal met je sleurhut onderweg bent?SpikeHome schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 07:30:
Gisteren mijn verlengkabel voor de trekhaak binnen gekregen.
Ik merk dat het aankoppelen steeds makkelijker lijkt te gaan met de fietsendrager. Ik denk dat het plastic van het draaimechanisme langzaam uitslijt.
Tesla Model Y RWD (2024)
alleen voor onderweg, van de plek waar ik de caravan naar de lader toe gooi ik de kabel wel naast de trekhaak ruimte zat daaronder en alles zit dicht dus kan nergens heen.--MeAngry-- schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:55:
[...]
Maar laat je die er altijd aan bungelen dan? Of is het meer voor makkelijker af- en aankoppelen als je eenmaal met je sleurhut onderweg bent?
Ik merk dat het aankoppelen steeds makkelijker lijkt te gaan met de fietsendrager. Ik denk dat het plastic van het draaimechanisme langzaam uitslijt.
Welke USB-sticks gebruiken jullie of kunnen jullie aanraden ?
Ik zit met een paar beginnende bestuurders die ook in de auto gaan rijden dus ik wil zeker weten dat de dashcam alles kwijt kan. En af en toe sentry mode.
Ik zie dat Tesla zelf een 1Tb SSD in de shop heeft maar die is best prijzig.
Ik zit met een paar beginnende bestuurders die ook in de auto gaan rijden dus ik wil zeker weten dat de dashcam alles kwijt kan. En af en toe sentry mode.
Ik ga een Emtec portable SSD van 256 GB gebruiken, zaterdag de Y ophalen: https://tweakers.net/pric...tec-x200-256gb-zwart.htmlLastSamurai schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:25:
ik heb de Kingston’s XS2000 Portable SSD 500gb in de auto zitten.LastSamurai schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:25:
Ik gebruik gewoon de meegeleverde stick van 128 GB en heb nog nooit de noodzaak gevoeld om de opslag uit te breiden.
Mogelijks zie ik hier iets over het hoofd, aangezien ik er nog nooit heb bij stil gestaan. Deel dus gerust jullie wijsheid
Mogelijks zie ik hier iets over het hoofd, aangezien ik er nog nooit heb bij stil gestaan. Deel dus gerust jullie wijsheid
Ik heb er 200GB aan muziek op gegooid..Promotioneel schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:25:
Ik gebruik gewoon de meegeleverde stick van 128 GB en heb nog nooit de noodzaak gevoeld om de opslag uit te breiden.
Ik had in m’n oude een ssd, maar in de nieuwe heb ik gewoon de standaard usb stick in gebruik. Werkt prima.
Hij zou eerder stuk moeten gaan dan een ssd, maarja, nu al 1,5 jaar en 50k km in gebruik en hij doet het nog prima.
Hij zou eerder stuk moeten gaan dan een ssd, maarja, nu al 1,5 jaar en 50k km in gebruik en hij doet het nog prima.
Heb je al die liedjes al 1 keer voorbij horen komen in de tesla? Ik denk altijd hoeveel liedjes zou ik kennen die ik wil/kan luisteren in de auto. zou me een ongeluk zoeken in je mapjes van mapjes van mapjes.
Oh, ik ben niet zo moeilijk, ik heb een paar keer "de greatest ** hits van de **" gedownload, en de dubbele er uit gehaald. En afhankelijk van de ruimte waar ik de muziek op zet selecteer ik er een sooi en gooi ze in 1 of 2 mappen. Mijn vrouw heeft nog weer een eigen map waar ze haar muziek in dumpt, en ik zet gewoon de lijst aan op een random punt.Hongy schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:41:
[...]
Heb je al die liedjes al 1 keer voorbij horen komen in de tesla? Ik denk altijd hoeveel liedjes zou ik kennen die ik wil/kan luisteren in de auto. zou me een ongeluk zoeken in je mapjes van mapjes van mapjes.
Bij mij heet dat radio zonder reclame en nieuws. Hoewel nieuws ik wel wil horen tussendoor een keer per uur.gjcvro schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:50:
[...]
Oh, ik ben niet zo moeilijk, ik heb een paar keer "de greatest ** hits van de **" gedownload, en de dubbele er uit gehaald. En afhankelijk van de ruimte waar ik de muziek op zet selecteer ik er een sooi en gooi ze in 1 of 2 mappen. Mijn vrouw heeft nog weer een eigen map waar ze haar muziek in dumpt, en ik zet gewoon de lijst aan op een random punt.
met 200gb aan muziek denk ik altijd dat je heel de muziekgeschiedenis hebt en te vaak zal moeten skippen.
Ik heb in dit topic gezocht maar niet gevonden.
Misschien wil ik toch voor langere vakantieritten wel een electrische pomp met van dat plakspul om eventueel een lekke band tijdelijk te kunnen fixen.
Ik zie dat Tesla zelf een setje aanbiedt voor Eur 125.
Heeft iemand daar ervaring mee ? Of zijn er betere ?
Misschien wil ik toch voor langere vakantieritten wel een electrische pomp met van dat plakspul om eventueel een lekke band tijdelijk te kunnen fixen.
Je bedoelt zo'n kit waarmee je schuim in je band spuit en je daarna je band en velg weg kunt gooien? Ik zou de pechhulp bellen, denk dat dat uiteindelijk goedkoper is dan die troep in je band waarmee je hopelijk de garage haalt.LastSamurai schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:25:
Ik heb 2 van deze in de auto liggen. Ideaal om direct er ook zooi vanaf te halen naar mijn iPhone indien nodigLastSamurai schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:25:
Als ik de éne eruit haal, druk ik de ander erin, zodat ik er eventueel ook mee naar een computer kan lopen zonder dat ik stick-loos rondrijd.
Gaan al een +- 80k km's mee zonder problemen verspreid over mijn 2022 3, 2024 Y, en nu in mijn 2025 Y
[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 02-10-2025 15:07 ]
Ja, ik heb ze overgezet en de matten passen perfect. Overigens kan de Gen 1 Commander van Enhauto ook in de Juniper gebruikt worden. De benodigde kabelboom hiervoor kun je volgens Enhauto bij https://www.valostore.com...el_y_juniper_obd2_adapter of https://evoffer.com/product/model-3-y-can-diagnostic-cable/ verkrijgen.dene30 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:58:
Weet iemand of de all-weather matten van de ‘oude’ Y passen in het nieuwe model?
Compressortje kost ca 20-30€LastSamurai schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:25:
En dan koop je een kitje om een ‘tut’ in je band te draaien als er een schroef of nagel in zit. Kost 10-15€.
Pechhulp doet net hetzelfde, maar je moet niet wachten en het kost niks. Als je band gescheurd is wordt het toch af slepen.
Ome Ali heeft 'm ook: https://nl.aliexpress.com...IioV&gatewayAdapt=glo2nlddene30 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:33:
[...]
Ja, ik heb ze overgezet en de matten passen perfect. Overigens kan de Gen 1 Commander van Enhauto ook in de Juniper gebruikt worden. De benodigde kabelboom hiervoor kun je volgens Enhauto bij https://www.valostore.com...el_y_juniper_obd2_adapter of https://evoffer.com/product/model-3-y-can-diagnostic-cable/ verkrijgen.
Die heb ik besteld zodat ik mijn ScanMyTesla app in de Juniper kan gebruiken, naast de Commander Gen2.
Op lange ritten heb ik inderdaad een 12v Continental pompje bij me (van mijn Nissan Leaf) en een propset: https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.3.ProductTitleTommie12 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:22:
[...]
Compressortje kost ca 20-30€
En dan koop je een kitje om een ‘tut’ in je band te draaien als er een schroef of nagel in zit. Kost 10-15€.
Pechhulp doet net hetzelfde, maar je moet niet wachten en het kost niks. Als je band gescheurd is wordt het toch af slepen.
Die is het, en voor dat geld kan je niet sukkelen.GadgetFrank schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:41:
[...]
Op lange ritten heb ik inderdaad een 12v Continental pompje bij me (van mijn Nissan Leaf) en een propset: https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.3.ProductTitle
Kan het niet vinden als ik zoek op juniper. Weet ook niet hoe 't makkelijkst te vinden is maar;
Ik heb een MY' 22 en mag een nieuwe bestellen zodat ik nog 17% kan rijden. Nu vraag ik mij af of de bakjes en accessoires die ik voor de MY heb ook passen in de nieuwe?
Ik heb een MY' 22 en mag een nieuwe bestellen zodat ik nog 17% kan rijden. Nu vraag ik mij af of de bakjes en accessoires die ik voor de MY heb ook passen in de nieuwe?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik ben van oude 3 naar nieuwe Y gegaan. De oude bakjes passen niet.Oekol schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:44:
Kan het niet vinden als ik zoek op juniper. Weet ook niet hoe 't makkelijkst te vinden is maar;
Hmm ja, accessoire video gevonden op YouTube. Is zeker allemaal anders.GekkeRipper schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:39:
[...]
Ik ben van oude 3 naar nieuwe Y gegaan. De oude bakjes passen niet.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
OT maar hoe belachelijk zijn de prijzen bij Ali geworden recent? Een jaar of 2 geleden had die kabel misschien 2€ gekost daar (incl. verzending)GadgetFrank schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:38:
[...]
Ome Ali heeft 'm ook: https://nl.aliexpress.com...IioV&gatewayAdapt=glo2nld
Die heb ik besteld zodat ik mijn ScanMyTesla app in de Juniper kan gebruiken, naast de Commander Gen2.
Iemand?Calder schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:58:
Misschien niet de juiste plek om te vragen, maar heeft iemand al een schaalmodel van de nieuwe Y gezien of gevonden?
Iemand een tip voor een lampje onder het klepje van de laadpoort die aangaat als het klepje opengaat en weer uit als ‘ie dicht is? Dus iets op batterijen waarschijnlijk. Het wordt helaas weer snel donker…
Natuurlijk krijg ik ‘m er wel in in het donker
maar het lijkt me een mooie QoL feature.
Natuurlijk krijg ik ‘m er wel in in het donker
[ Voor 19% gewijzigd door Radiodurans op 05-10-2025 22:13 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.