Geen ervaring mee, zit ook te kijken voor een leuk setje. momenteel ook diverse banden in de aanbieding bijv. 30€ cashback op de Hankook ION die ook met mijn Model Y geleverd zijn alleen dan winterbanden.TNThomas schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:10:
Heeft iemand ervaring met velgen van wheelbase.nl? Zij bieden namaak Tesla velgen aan, maar ik kan online weinig vinden over de kwaliteit.
Hoe kom je in de Tesla One app? Ik word er meteen weer uitgegooid.Richh schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 00:22:
[...]
Tegenwoordig kan het met de Tesla One app die helaas veel onzin voor installateurs zelf heeft, maar met wat klooien kom je bij de settings van de wall connector.
Gewoon met een Tesla account in mijn geval... Dat werkt voor jou niet?big_one schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:05:
[...]
Hoe kom je in de Tesla One app? Ik word er meteen weer uitgegooid.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Thanks, het werkt nu inderdaad wel. Geen idee waarom het eerder steeds misgingRichh schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:10:
[...]
Gewoon met een Tesla account in mijn geval... Dat werkt voor jou niet?
Zo grappig. Ik heb dat in mijn legacy Y af fabriek terwijl de algemene consensus was dat men het lelijk vond. Ik vind het nog steeds wel meevallenpewill schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ruime een week geleden besteld in US, nu binnen. Echt houten dash trim. In 20 seconden geinstalleerd. Echt mooie uitstraling, ik vond de grijze Tesla trim erg saai.
Wel erg plastic die uit de tesla fabriek, in de post erboven wordt echt hout neergezet. Ik denk dat de foto het geen recht aandoet.pdidi schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:36:
[...]
Zo grappig. Ik heb dat in mijn legacy Y af fabriek terwijl de algemene consensus was dat men het lelijk vond. Ik vind het nog steeds wel meevallen
@pewill heb je een linkje? Ik vind met name mooi hoe het “erop” ipv onderdeel van het dash zelf. Maakt het ook net een tikje minder saai imho.
https://www.amazon.com/dp..._dt_b_fed_asin_title&th=1SirLenncelot schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:07:
[...]
Wel erg plastic die uit de tesla fabriek, in de post erboven wordt echt hout neergezet. Ik denk dat de foto het geen recht aandoet.
@pewill heb je een linkje? Ik vind met name mooi hoe het “erop” ipv onderdeel van het dash zelf. Maakt het ook net een tikje minder saai imho.
1 April gekocht zie ik nu, vandaag geleverd. Geen naheffing van importheffingen gehad, die waren afgekocht.
[ Voor 10% gewijzigd door pewill op 10-04-2026 15:29 ]
Model 3 | 2024 Highland
Die discussie is hier al vaker gevoerd, maar volgens meerdere (hier, hier) is het echt hout fineer. Volgens mij is Tesla wel op een gegeven moment het hout fineer gaan voorzien van een coating wat de plastic look en feel geeftSirLenncelot schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:07:
[...]
Wel erg plastic die uit de tesla fabriek, in de post erboven wordt echt hout neergezet. Ik denk dat de foto het geen recht aandoet.
Allen, hebben jullie nog advies voor winterbanden voor mijn nieuwe Model Y Juniper?
Momenteel staat de Tesla op Hankook ION zomerbanden 18'' met Aperture-velgen.
Nu ben ik op zoek naar een winterband voor de wintersport. Diverse banden zijn in de aanbieding alleen zit ik ook met het maatje. De 18" is niet bepaald de mooiste maat maar met deze wieldoppen er op wel efficiënt.
Ik zat er aan te denken om de winterbanden op de Apperture velgen te gooien en dan als zomerband een maatje groter te gaan met een knappe velg.
Hebben jullie suggesties?
Momenteel staat de Tesla op Hankook ION zomerbanden 18'' met Aperture-velgen.
Nu ben ik op zoek naar een winterband voor de wintersport. Diverse banden zijn in de aanbieding alleen zit ik ook met het maatje. De 18" is niet bepaald de mooiste maat maar met deze wieldoppen er op wel efficiënt.
Ik zat er aan te denken om de winterbanden op de Apperture velgen te gooien en dan als zomerband een maatje groter te gaan met een knappe velg.
Hebben jullie suggesties?
Weet niet of het in dit topic moet.
Maar ik kreeg vandaag ineens de melding van mijn tesla app.
“Enhauto.com is verwijderd als sleutel voor uwvoertuig”
Meer mensen dat gehad?
Auto staat al 2 dagen stil
Meer mensen dat gehad?
Ja, heb ik ook gehad. Ongeveer 2 uur geleden. Misschien met de uitrol van FSD te maken? Ik heb wel een abonnement afgesloten.SpikeHome schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:22:
Meer mensen dat gehad?
No matter the age, never lose the Kramer inside
SpikeHome schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:22:
Meer mensen dat gehad?
Heeft te maken met een cleanup van hun achterliggend systeem:Hmtsjmftsch schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:28:
[...]
Ja, heb ik ook gehad. Ongeveer 2 uur geleden. Misschien met de uitrol van FSD te maken? Ik heb wel een abonnement afgesloten.
https://www.enhauto.com/b...enance-on-april-13th-2026
gjcvro schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:46:
[...]
Ik heb geen twc, maar wel een vrij simpele. Die stel je in met een paar dipswitches. Staat bij mij op 10 A per fase en alles in huis kan elk moment gewoon aan, incl wasmachine droger en kookplaat en airco's. Dus ja als je hem zelf kunt begrenzen, wat volgens mij elke laadpaal wel kan kom je een heel eind.
Gisteren de TWC laten installeren en het was inderdaad een fluitje van een cent om de TWC te activeren en af te knijpen. Was letterlijk binnen 1 minuut klaar:Richh schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 00:22:
[...]
Ik denk dat Chatgpt een beetje achter loopt want volgens mij kan het niet meer via de web interface, afhankelijk van of je m al geupdate hebt.
Tegenwoordig kan het met de Tesla One app die helaas veel onzin voor installateurs zelf heeft, maar met wat klooien kom je bij de settings van de wall connector.
Je kan de max current van de TWC inderdaad op een absolute waarde afknijpen, zoals 13A. Dat is geen enkel issue en de TWC en je auto zullen die setting onthouden ook na power loss.
Als echte Tweaker zijn er overigens ook mooie andere oplossingen die je maar een paar tientjes kosten. Als je thuis iets van Home Assistant hebt wat je huidige energieverbruik meet is het niet heel lastig meer als je een beetje thuis bent in smarthome. Via een ESP32 kan je een Tesla sleutel emuleren welke je laadsnelheid dynamisch aanpast. En als je echt aan de slag wilt kan je met een ESP modbus boardje aan de slag om de TWC zelf te laten loadbalancen.
Als je goedkoop wilt rijden is een dynamisch tarief een gigantische besparing en dan gaat load balancing en slimme aansturing je gigantisch veel centjes besparen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7v7sJAcLHIxSBu0QGqyvpL9t.jpg?f=user_large)
Hij laadt nu mooi op een constante 6 kwh waarmee ik ongeveer nog 11 kwh overhoud voor alle andere elektrische zaken in en rondom het huis. Het is mij net wat te traag maar zonder load balancing liever safe dan sorry.
Ik ga wel aan de slag met jullie aanbevelingen en heb als eerste stap een P1 meter & Raspberry 4 besteld en ik wil deze gaan integreren met Home Wizard en Home Assistant.
Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik het beste de opbrengst van de zonnepanelene kan meten en dan heb ik het complete plaatje compleet en kan ik aan de slag
De simpelste manier is diezelfde P1 meter, die geeft die info maar dat is na aftrek van gebruik binnen huis, je ziet enkel wat er terug geleverd wordt. Wil je live de opbrengst zien dan moet je gaan kijken of je omvormer die info kan geven. Of wellicht is er een integratie die je dezelfde info geeft als de app die je er ongetwijfeld bij krijgt
PSN ID: Svennie-NL
Welke Carbon spoiler heb je genomen? Er is zoveel AliExpress meuk, ik zoek een echte die niet opgelegd is (abs met Carbon eroverheen)Wicked-Game schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:09:
Mijn model Y premium is nog in aantocht maar ondertussen al wel wat accessoires aan het verzamelen.
1. Mudflaps (check)
2. Metalen pedalen (check)
3. Commander gen2 en s3xy knob (check)
4. Carbon achter spoiler (check)
5. Wieldoppen archnid look voor op de 19” (check)
Maar nu nog opzoek naar de volgende dingen:
1. All weather matten. Zijn er erg veel van en zoek een goede fit en iets wat ook beetje netjes blijft. 3W trok wel mijn aandacht maar misschien hier nog andere tips?
2. Telefoonhouder, zat hier aan magbak te denken. Maar ook hier wat advies om mijn iPhone aan te kunnen hangen, en liefst ook ladend.
Voor de volledigheid: als je een thuisbatterij hebt is de P1 meter daar niet van op de hoogte. Als je niet wil dat je auto je thuisbatterij leeg trekt lees je beter je omvormer uit en pas je op basis van die info de laadsnelheid van je auto aanSvennie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:01:
De simpelste manier is diezelfde P1 meter, die geeft die info maar dat is na aftrek van gebruik binnen huis, je ziet enkel wat er terug geleverd wordt. Wil je live de opbrengst zien dan moet je gaan kijken of je omvormer die info kan geven. Of wellicht is er een integratie die je dezelfde info geeft als de app die je er ongetwijfeld bij krijgt
dat klopt, in die situatie kan je inderdaad je omvormer uitlezen, je P1 meter gaat niet zien of je batterij geladen wordt of niet (en inderdaad of je er uberhapt een hebt), dat zou je nog wel af kunnen leiden vermoedelijk maar dat is een discussie voor het HA topicfretnn schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:18:
[...]
Voor de volledigheid: als je een thuisbatterij hebt is de P1 meter daar niet van op de hoogte. Als je niet wil dat je auto je thuisbatterij leeg trekt lees je beter je omvormer uit en pas je op basis van die info de laadsnelheid van je auto aan
PSN ID: Svennie-NL
https://nl.aliexpress.com...03772%7C_p_origin_prod%3Amadtraxx schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:20:
[...]
Welke Carbon spoiler heb je genomen? Er is zoveel AliExpress meuk, ik zoek een echte die niet opgelegd is (abs met Carbon eroverheen)
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik heb de grootste moeite om de Tesla Wall Connector 3 toe te voegen aan de Tesla app.Bobo221 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:12:
[...]
[...]
Gisteren de TWC laten installeren en het was inderdaad een fluitje van een cent om de TWC te activeren en af te knijpen. Was letterlijk binnen 1 minuut klaar:
[Afbeelding]
Hij laadt nu mooi op een constante 6 kwh waarmee ik ongeveer nog 11 kwh overhoud voor alle andere elektrische zaken in en rondom het huis. Het is mij net wat te traag maar zonder load balancing liever safe dan sorry.
Ik ga wel aan de slag met jullie aanbevelingen en heb als eerste stap een P1 meter & Raspberry 4 besteld en ik wil deze gaan integreren met Home Wizard en Home Assistant.
Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik het beste de opbrengst van de zonnepanelene kan meten en dan heb ik het complete plaatje compleet en kan ik aan de slag
Ik krijg continue de melding dat de app geen verbinding kan maken met de app.
Wat ik al geprobeerd heb:
Via de Tesla app:
WiFi aangepast en 5G uitgezet samen met WPA3 teruggezet naar WPA2
Via de Tesla One app:
Daar kan ik wel verbinding maken met de TWC3 maar dan loop ik tegen de volgende loophole aan:
/f/image/xe3f6W5ABN6vzsaqDBqzABVT.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan als klant pas de TWC registreren wanneer ik de registratie in de Tesla One app af heb.
Ik kan de registratie in de Tesla One af niet afronden omdat er een update vereist is
Ik kan de update niet uitvoeren omdat volgens de Tesla One app de TWC3 al de laatste update heeft
Zijn er meer mensen die hier tegenaangelopen zijn en hoe hebben jullie dit opgelost?
Dank voor de tip! Ik heb deze wieldoppen nu ook, maar dan via deze link:Neco75 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:50:
[...]
Zeker, hier de link: Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€82,99 | 4 Stuks Wieldop Voor Tesla Model Y 19 Inch Prestaties Auto Replacemen Naafdop Volledige Velg Cover Auto Accessoires 2018-2024
https://nl.aliexpress.com/item/1005006645636860.html (Kleur: "New Turbine Style")
Waren ook iets van € 80 en binnen een paar dagen geleverd! Het resultaat:
:strip_exif()/f/image/Q7fglrycaeMv9Zbmthbazqwm.jpg?f=fotoalbum_large)
[J|O|R] <- .signature.gz
Ziet er strak uit, in mijn ogen de mooiste wieldoppen. Niet te overdreven maar wel sportief!TwOkkie schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:40:
[...]
Dank voor de tip! Ik heb deze wieldoppen nu ook, maar dan via deze link:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006645636860.html (Kleur: "New Turbine Style")
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is mijn derde set in 106.000 kilometer, not counting de originele Gemini's. Dit is veruit de mooiste vind ik.Neco75 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:24:
[...]
Ziet er strak uit, in mijn ogen de mooiste wieldoppen. Niet te overdreven maar wel sportief!
De ergste was mijn eerste set. Iets met een heleboel "spaken", maar daardoor zat het gat voor het ventiel half in het hoge deel, half in het lage deel. Het was onmogelijk om met je vingers het ventieldopje los te draaien.
Maar goed, dat was ook mijn "trainingssetje". Die heb ik meerdere keren lomp langs stoepranden geschaafd, tot de vellen er bij hingen. Man, wat is die kar toch breed soms.
[ Voor 3% gewijzigd door TwOkkie op 17-04-2026 19:13 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Nice,TwOkkie schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:40:
[...]
Dank voor de tip! Ik heb deze wieldoppen nu ook, maar dan via deze link:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb vanaf het begin ook Ali doppen op mijn Y.
Ben al aan mijn 2e set, 1x lekke band gehad je trekt die doppen gelijk kapot hoe voorzichtig je ook doet.
De originele blijven wel heel helaas vind ik ze niet mooi.
Origineel
:strip_exif()/f/image/tqxUqmKK4iWtbwpDf9v7rei6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ali.
[ Voor 26% gewijzigd door SpikeHome op 17-04-2026 19:53 ]
Daar ben ik inmiddels ook achter dat de Ali's moeilijk heel blijvenSpikeHome schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:44:
[...]
Nice,
Ben al aan mijn 2e set, 1x lekke band gehad je trekt die doppen gelijk kapot hoe voorzichtig je ook doet.
Origineel
[Afbeelding]
Ali.
[Afbeelding]
Maar bij de huidige set doppen heb ik alle metalen clips in de dop maar eens verwijderd. Ze klemmen nog steeds prima en eens kijken of ik ze bij de eerstvolgende wissel naar winterrubber wel heel ga houden.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik heb het idee dat ze de klappen opvangen die anders op de velgrand terecht zouden komen:Ik loop trouwens een beetje achter in dit topic. Kennen jullie deze al? Vast wel:RaRo74 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:17:
Daar ben ik inmiddels ook achter dat de Ali's moeilijk heel blijven
/f/image/o27WamaFIu9B1aFMYA6iOMAd.png?f=fotoalbum_large)
Sinds gisteren aangevuld met de S3XY Strip. AMA, terwijl ik even verder ga neuzen hier...
[J|O|R] <- .signature.gz
Ondertussen heeft Tesla nog steeds geen ‘vehicle to home’ oplossing voor de Model Y/3. Ik heb een backup batterij van 1kW voor noodgevallen maar het blijft stom dat ik een 70kW batterij bij het huis heb staan maar die kan ik niet gebruiken als de stroom uit valt.
Er zijn handige Chinese bedrijven die hier op inspringen:
https://www.kickstarter.c...-to-7500w-powerbridge-pro. Dit is een apparaat die via CSS communiceert en 7.5kW kan leveren op 240V. Vervolgens nog wel een gedoe om die output aan je meterkast te koppelen zodat je je huis als normaal van stroom kan voorzien maar het is wel mogelijk. Dit is niet officieel Tesla approved en kan vast via software worden uitgeschakeld als Tesla er geen zin meer in heeft. Wat vinden jullie van een dergelijke oplossing voor noodgevallen?
https://www.kickstarter.c...-to-7500w-powerbridge-pro. Dit is een apparaat die via CSS communiceert en 7.5kW kan leveren op 240V. Vervolgens nog wel een gedoe om die output aan je meterkast te koppelen zodat je je huis als normaal van stroom kan voorzien maar het is wel mogelijk. Dit is niet officieel Tesla approved en kan vast via software worden uitgeschakeld als Tesla er geen zin meer in heeft. Wat vinden jullie van een dergelijke oplossing voor noodgevallen?
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
@Radiodurans Hoe vaak valt bij jou de stroom uit? ALS je je huis zelf wilt voorzien moet je je meterkast aanpassen voor eiland gebruik. Anders ben je met een foutje stroom op het net voor je wijk aan het zetten terwijl er een monteur bezig is...
Als je eiland gebruik via bijv. een aansluiting (welke dan ook) hebt gemaakt, dan kun je theoretisch zoiets aansluiten. Maar ik zou persoonlijk er niet aan beginnen als het niet ondersteund is. Wat nu als je ergens kortsluiting maakt en je auto en/of apparatuur in je huis sloopt?
Denk dat een aggregaat kopen goedkoper en eenvoudiger is...
Als je eiland gebruik via bijv. een aansluiting (welke dan ook) hebt gemaakt, dan kun je theoretisch zoiets aansluiten. Maar ik zou persoonlijk er niet aan beginnen als het niet ondersteund is. Wat nu als je ergens kortsluiting maakt en je auto en/of apparatuur in je huis sloopt?
Denk dat een aggregaat kopen goedkoper en eenvoudiger is...
Ik heb die ook, vind de doppen met meer spaken mooier maar met een bandenwissel was het telkens een enorm gedoe om ze eraf te krijgen met afbrekende klemmen tot gevolg, deze houden het langer vol omdat je beter bij de klemmen kan (voorzichtigheid blijft geboden, vooral in de kou).SpikeHome schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:44:
[...]
Nice,
Origineel
[Afbeelding]
Ali.
[Afbeelding]
Zijn dit doppen voor gemini die over de velgrand vallen? Heb je in dat geval een linkje? Heb nl een keer originele zwarte tesla doppen gekregen maar die vallen binnen de velg dat is geen gezicht.RaRo74 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:17:
[...]
Daar ben ik inmiddels ook achter dat de Ali's moeilijk heel blijven![]()
Maar bij de huidige set doppen heb ik alle metalen clips in de dop maar eens verwijderd. Ze klemmen nog steeds prima en eens kijken of ik ze bij de eerstvolgende wissel naar winterrubber wel heel ga houden.
[Afbeelding]
Ja klopt helemaal. Zwarte Gemini die over de velgrand vallen. Deze beschermen de randen uitstekend.GVR schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 11:55:
[...]
Zijn dit doppen voor gemini die over de velgrand vallen? Heb je in dat geval een linkje? Heb nl een keer originele zwarte tesla doppen gekregen maar die vallen binnen de velg dat is geen gezicht.
Even kijken waar ze momenteel het voordeligst zijn en ik heb sets van vier tussen de 45 en 55 euro inclusief verzenden weten te scoren.
https://www.temu.com/nl/1..._1776515484841_4wwhly0o4m
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
@TwOkkie heb je een pre-Highland Tesla? Ik overweeg ook de S3XY lightstrip maar twijfel nog over de kwaliteit/betrouwbaarheid van de strip. Ik lees hier erg wisselende verhalen over. Hoe vet het me ook lijkt, ik wil wel een 'OEM look'. Hoe heb je de aansluiting/kabel die overgaat in de strip aan de rechterkant weggewerkt?
Ik heb een Legacy Y van mei 2023, dus dat mag je van mij 'pre-Highland' noemen.Boost9898 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:15:
@TwOkkie heb je een pre-Highland Tesla? Ik overweeg ook de S3XY lightstrip maar twijfel nog over de kwaliteit/betrouwbaarheid van de strip. Ik lees hier erg wisselende verhalen over. Hoe vet het me ook lijkt, ik wil wel een 'OEM look'. Hoe heb je de aansluiting/kabel die overgaat in de strip aan de rechterkant weggewerkt?
De strip heb ik geplakt met het bijgeleverde tooltje zoals in dit filmpje: https://youtu.be/aKwjxZVPEPo
Het wegwerken van de kabel heb ik gedaan volgens de aanwijzingen vanaf 1:10 in dit filmpje: https://youtu.be/fC2QE8EX3DA?t=70
Of het geheel jouw gewenste OEM-look heeft, durf ik niet te zeggen. Zoiets komt ook niet over op de foto. Het ziet er uit zoals je op alle reviews ziet. Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld of ik er wel eentje wou, vooral omdat ik het nut er niet van in zag. Maar toen er laatst uitverkoop was ben ik toch voor de bijl gegaan. Gewoon omdat het kon. Ik heb nu ongeveer alles van Enhance in de auto zitten, behalve de Stalks natuurlijk.
Help dit antwoord een beetje?
[J|O|R] <- .signature.gz
Heb je de dash ook? Ik twijfel nog wel eens. Ik vind het niet heel mooi, maar zou wel het scherm achter m’n stuur probleem oplossen. Toch ben ik altijd bang dat op een moment het niet meer werkt door een of andere tesla update. Of dat ze moeilijk doen bij garantiewerk en/of reparatie bij TeslaTwOkkie schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:52:
[...]
Ik heb een Legacy Y van mei 2023, dus dat mag je van mij 'pre-Highland' noemen.
De strip heb ik geplakt met het bijgeleverde tooltje zoals in dit filmpje: https://youtu.be/aKwjxZVPEPo
Het wegwerken van de kabel heb ik gedaan volgens de aanwijzingen vanaf 1:10 in dit filmpje: https://youtu.be/fC2QE8EX3DA?t=70
Of het geheel jouw gewenste OEM-look heeft, durf ik niet te zeggen. Zoiets komt ook niet over op de foto. Het ziet er uit zoals je op alle reviews ziet. Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld of ik er wel eentje wou, vooral omdat ik het nut er niet van in zag. Maar toen er laatst uitverkoop was ben ik toch voor de bijl gegaan. Gewoon omdat het kon. Ik heb nu ongeveer alles van Enhance in de auto zitten, behalve de Stalks natuurlijk.
Help dit antwoord een beetje?
Wat was de aanbiedingsprijs?TwOkkie schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:52:
[...]
De strip heb ik geplakt met het bijgeleverde tooltje zoals in dit filmpje:
Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld of ik er wel eentje wou.
Maar toen er laatst uitverkoop was ben ik toch voor de bijl gegaan.
Ik ben er heel blij mee. Niet eens zo zeer vanwege de plek van de snelheidsmeter, maar vooral vanwege de hoeveelheid informatie die ik (als nerd) interessant vind om uit te lezen. Vermogen voor en achter. Temperatuur van de accu. Huidige max vermogen en max regeneratie van de accu. Onbalans in de cellen. Status van voorverwarmen, inclusief knop om dat te starten. Dat soort dingen.nDirect090 schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:32:
Heb je de dash ook? Ik twijfel nog wel eens. Ik vind het niet heel mooi, maar zou wel het scherm achter m’n stuur probleem oplossen.
En natuurlijk Android Auto voor mijn neus zodat mijn 'dedicated' Samsung S10 in de middenconsole nu ook kan laten zien wat Flitsmeister me probeert te vertellen. Dit was in het begin wat onstabiel, maar werkt nu betrouwbaar.
Die S10 was voorheen mijn dashboard met de App van Enhance die vergelijkbare informatie kan laten zien. Ik wou eigenlijk van dat ding af, maar toen bleek dat Flitsmeister niet alleen geld vraagt voor AA of Apple Carplay, maar ook nog eens gelimiteerd is tot één telefoon, heb ik besloten om die alleen daarvoor nog even aan te houden. Ik wil best betalen voor een "Pro" FM beleving, maar niet 2 keer omdat we toevallig allebei een eigen telefoon hebben.
Ik moet het eerste verhaal in die richting nog horen. Je kan de commander sowieso in read-only modus zetten en de Dash kun je zo losklikken van z'n magneetbevestiging. Dus als je de auto langsbrengt met een probleem, maak je hem zo redelijk onzichtbaar.Toch ben ik altijd bang dat op een moment het niet meer werkt door een of andere tesla update. Of dat ze moeilijk doen bij garantiewerk en/of reparatie bij Tesla
Als je bang bent dat Tesla van de ene op de andere dag het verkeer op beide CAN-bussen zodanig omgooit dat Enhance (en hun concurrentie) daar niks meer mee kan, dan moet je 'm niet kopen. Ik maak me daar alleen niet zoveel zorgen om. Heel soms werkt er iets niet meer, maar dat is meestal binnen een dag of wat gefixed. Dat zal met de Dash niet anders zijn.
Ze hadden laatst een actie voor 20% korting op alles, behalve de Dash. Daar had ik nog een referral van 10% overheen om zo uit te komen op 101,42. Plus 18 euro verzendkosten.Greatsword schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:56:
Wat was de aanbiedingsprijs?
[ Voor 10% gewijzigd door TwOkkie op 19-04-2026 17:44 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Dat is weer het nadeel dat de dop in het midden niet echt een dop is en klemt. Ik had die van Rimetrix (en nog steeds) op mijn Model 3 maar die zijn er nog nooit af gegaan. Komt omdat je daar in t midden een dop klemt.TwOkkie schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:28:
[...]
Ik heb het idee dat ze de klappen opvangen die anders op de velgrand terecht zouden komen:
[YouTube: Wielplop (aktie @ 0:47)]
Ik loop trouwens een beetje achter in dit topic. Kennen jullie deze al? Vast wel:
[Afbeelding]
Sinds gisteren aangevuld met de S3XY Strip. AMA, terwijl ik even verder ga neuzen hier...
Ik moet binnenkort bij het SC mn frunk slot laten vervangen (spring telkens op). Nu heb ik ook een ali verlichtingssetje in de frunk, is het raadzaam om die even te verwijderen ? De commander gaat zowieso in ReadOnly mode.
Heb jij toevallig dat hulpstukje nog liggen en heb je die van 3,7mm gebruikt of die van 13mm?WishmasterNL schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:47:
Ik word voorzien van geprinte tools voor de S3XY strip door een vriendelijke tweaker.
@Mackeessie
Voor de mensen die zelf de tools willen kunnen printen; S3XY Strip tools (van Enhauto zelf)
Zag op YouTube dat iemand wel last had van reflecties dus ben benieuwd of dat bij jou ook het geval is.
Ik ben niet degene aan wie je het vroeg, maar ik heb het bijgeleverde tooltje gebruikt. Ze vonden het idee zo goed, dat je er nu eentje in de doos mee krijgt. Ik wist niet dat er twee verschillende versies bestaan, dus ik denk dat je gewoon automatisch de goede krijgt. Mits je voor het juiste model besteld hebt, natuurlijk.Greatsword schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:27:
Heb jij toevallig dat hulpstukje nog liggen en heb je die van 3,7mm gebruikt of die van 13mm?
[J|O|R] <- .signature.gz
Ah oke, zag dat ze met een software update al wel een nachtmodus hebben ingebouwd.TwOkkie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:40:
[...]
Ik ben niet degene aan wie je het vroeg, maar ik heb het bijgeleverde tooltje gebruikt. Ze vonden het idee zo goed, dat je er nu eentje in de doos mee krijgt. Ik wist niet dat er twee verschillende versies bestaan, dus ik denk dat je gewoon automatisch de goede krijgt. Mits je voor het juiste model besteld hebt, natuurlijk.
Zie jij spiegeling en reflecties in je ramen in de avond van de lichtstrip?
Ik zal er op letten.. Ben nog niet 's avonds onderweg geweest en heb de nachtmodus dan ook nog niet gezien. Misschien iemand anders die er wat over kan zeggen?Greatsword schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:48:
[J|O|R] <- .signature.gz
Andere bezitter van de strip hier, maar ik zie 'm wel degelijk in de ruit, aangebracht met de bijgeleverde tool.Greatsword schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:48:
[...]
Ah oke, zag dat ze met een software update al wel een nachtmodus hebben ingebouwd.
Lijkt me wel storend, kwam deze voorbeelden in de Discord tegen. Hoe ervaar jij dit?Fly-guy schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:05:
[...]
Andere bezitter van de strip hier, maar ik zie 'm wel degelijk in de ruit, aangebracht met de bijgeleverde tool.
:strip_exif()/f/image/N7lD4SW2I9wVAJOMyTVBaAOF.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt aardig inderdaad. Zelf eigenlijk nul laat van, maar ik kan me voorstellen dat iemand anders dat anders ziet.Greatsword schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:16:
[...]
Lijkt me wel storend, kwam deze voorbeelden in de Discord tegen. Hoe ervaar jij dit?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er is nog een tweede tooltje, zelf uit te printen, waarmee je 'm iets dieper kunt plaatsen, dan is, denk ik, alle reflectie wel weg.
Ja, die 13mm zag ik. Gisterenavond maar besteld bij een Tweaker om te laten printen.Fly-guy schreef op woensdag 22 april 2026 @ 06:48:
[...]
Er is nog een tweede tooltje, zelf uit te printen, waarmee je 'm iets dieper kunt plaatsen, dan is, denk ik, alle reflectie wel weg.
Ik heb dat hulpstukje nog liggen.Greatsword schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:27:
[...]
Heb jij toevallig dat hulpstukje nog liggen en heb je die van 3,7mm gebruikt of die van 13mm?
Zag op YouTube dat iemand wel last had van reflecties dus ben benieuwd of dat bij jou ook het geval is.
Uiteindelijk heb ik toch het meegeleverde hulpstukje gebruikt.
Net voor het plaatsen even gekeken naar het verschil in het echt.
En persoonlijk heb ik er niet zo last van en vind ik hem met 13mm te diep zitten.
Maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur
Is het met 13mm dan minder mooi of wat moet ik me daarbij voorstellen?WishmasterNL schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:34:
[...]
En persoonlijk heb ik er niet zo last van en vind ik hem met 13mm te diep zitten.
Ik vond hem er te diep inzitten en dus weinig licht geven overdag.Greatsword schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:39:
[...]
Is het met 13mm dan minder mooi of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Maar als je bezig bent met installeren, voordat je plakt, even uitproberen wat je zelf het mooiste vind
Endurance MicroSD kaartje in de aanbieding bij Amazon.nl voor 40 euro. In combinatie met deze kleine cardreader een mooie vervanging van de USB stick in je dashboardkastje. Mijn huidige 128GB kaartje met deze kaartlezer draait al ruim 3,5 jaar zonder problemen. Met dit 256GB kaartje heb je 2x zoveel opslag als de originele USB stick (voor dashcam en sentry opnamen, maar als je slim partitioneert kun je er ook muziek, light shows etc. opzetten.)
Een heel slecht planRadiodurans schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:09:
Ondertussen heeft Tesla nog steeds geen ‘vehicle to home’ oplossing voor de Model Y/3. Ik heb een backup batterij van 1kW voor noodgevallen maar het blijft stom dat ik een 70kW batterij bij het huis heb staan maar die kan ik niet gebruiken als de stroom uit valt.
Via CCS is er een 'hack' mogelijk die de batterij doet DC ontladen, dat klopt, en dit werkt in feite op iedere auto met CCS. Ook andere modellen en merken zonder V2H/V2G/V2X dus. Het is een CCS-dingetje dus puur software uitschakelen zit er ook niet zomaar in trouwens.
Vervolgens doet die unit die DC naar AC omvormen met hoogstwaarschijnlijk brakke Chinese hardware met alle risico's van dien.
Issue is dat de hardware daar gewoon niet op is voorbereid. Je accu wordt niet geconditioneerd en het is maar de vraag hoe goed dit voor je accu is op lage vermogens die je waarschijnlijk in je huis gebruikt. Je verkloot dus hoogstwaarschijnlijk je hoogvoltage accu hiermee en het is nogal risicovol.
Het 3/Y platform van Tesla is gefocust op betaalbare modellen en daar zit deze feature gewoon niet in. De YL heeft het wel heb ik ergens gelezen, en het platform waar de Cybertruck op staat heeft het ook.
Huidige realiteit op betaalbare EV's die wel V2H supporten, is dat je een tamelijk dure laadpaal moet hebben en regelmatig een energiecontract van de EV fabrikant erbij mag nemen. Een stekker accu is voorlopig aanzienlijk goedkoper dan de nodige hardware
Als het om noodgevallen gaat is zo'n stekkeraccu ook praktischer imho. Ik vind het zelf vooral jammer dat er niet een 230v stopcontact in een 3/Y zit want dat zou al helpen in die situaties. Al kan je al best wat systemen opladen met de 65w USB-C poorten.
Vandaag ook mijn Tesla Wall Connector Gen3 laten installeren. Ik kom iets verder dan dat jij komt. Ik kan het apparaat registreren en ik zie het ook terug in mijn Tesla One app. Maar de wall connector maakt maar geen connectie met het internet. Wel met Wifi en dat weet ik omdat ik in de Deco app de wall connector terug zie met het sterkst mogelijke signaal. Sterker nog, ik kan het apparaat gewoon benaderen via mijn browser door het ipadres dat is toebedeeld in te typen. Maar dan zie ik de melding:Bobo221 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:17:
[...]
Ik heb de grootste moeite om de Tesla Wall Connector 3 toe te voegen aan de Tesla app.
Ik krijg continue de melding dat de app geen verbinding kan maken met de app.
Wat ik al geprobeerd heb:
Via de Tesla app:
WiFi aangepast en 5G uitgezet samen met WPA3 teruggezet naar WPA2
Via de Tesla One app:
Daar kan ik wel verbinding maken met de TWC3 maar dan loop ik tegen de volgende loophole aan:
[Afbeelding]
Ik kan als klant pas de TWC registreren wanneer ik de registratie in de Tesla One app af heb.
Ik kan de registratie in de Tesla One af niet afronden omdat er een update vereist is
Ik kan de update niet uitvoeren omdat volgens de Tesla One app de TWC3 al de laatste update heeft
Zijn er meer mensen die hier tegenaangelopen zijn en hoe hebben jullie dit opgelost?
To complete Wall Connector setup, disconnect from device Wi-Fi and download the Tesla One app.
Heb jij jouw probleem nog weten op te lossen?
[ Voor 7% gewijzigd door mustisen op 22-04-2026 15:34 ]
@mustisen broer probeer een dedicated 2,4 GHz netwerk op te zetten :-) Dus geen mixed netwerk! WPA2 en you should be good to go.
Mijn advies aan iedereen is sowieso om netwerken altijd te scheiden!
Ik heb mijn wifinetwerk zojuist ingesteld op alleen 2.4GHz, apparaat helemaal opnieuw gestart en stappen weer proberen te doorlopen. Ik krijg de melding dat de installatie gelukt is, maar in de (rode) Tesla app zie ik 'm nog steeds als Niet actief. Ik heb de Tesla One app gedownload en daar ook aangemeld. Daar kan ik verbinding maken met het apparaat en zie ik alles groen, behalve de registratie. En daar zie ik exact wat @Bobo221 ook ziet: dat er een software update vereist is voor de registratie. Maar als ik naar de updates overzicht kijk zie ik dat de wall connector al up-to-date is. Heel raar dit.turkeyhakan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:47:
@mustisen broer probeer een dedicated 2,4 GHz netwerk op te zetten :-) Dus geen mixed netwerk! WPA2 en you should be good to go.
[ Voor 14% gewijzigd door mustisen op 22-04-2026 15:57 ]
In de "rode" Tesla app zie ik mijn Wall Connector ook als Niet actief, is wel degelijk verbonden hoor en werkt al jaren top (gen3 zonder mid). Probeer eens je auto in te pluggen, gaat die dan wel laden? Pas daarna verdwijnt Niet actief. Is dus eigenlijk een vertaling van "niet aangesloten". Let op; wel de juiste (elektra) instellingen meegeven via de Tesla One App (of, het liefst via het IP adres van de laadpaal) en pas daarna inpluggen!mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:55:
[...]
Ik heb mijn wifinetwerk zojuist ingesteld op alleen 2.4GHz, apparaat helemaal opnieuw gestart en stappen weer proberen te doorlopen. Ik krijg de melding dat de installatie gelukt is, maar in de (rode) Tesla app zie ik 'm nog steeds als Niet actief. Ik heb de Tesla One app gedownload en daar ook aangemeld. Daar kan ik verbinding maken met het apparaat en zie ik alles groen, behalve de registratie. En daar zie ik exact wat @Bobo221 ook ziet: dat er een software update vereist is voor de registratie. Maar als ik naar de updates overzicht kijk zie ik dat de wall connector al up-to-date is. Heel raar dit.
Software updates worden doorgaans automatisch geïnstalleerd bij een stabiele en constante netwerkverbinding.
Ik zou het een paar dagen of weken geven, als de laadpaal wel gewoon goed werkt en je deze via het IP-adres goed hebt ingesteld! De update zou vanzelf moeten gaan gok ik zo, althans, als ze de werkwijze niet hebben veranderd.
[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 22-04-2026 16:01 ]
Dat kan ik vrijdagochtend pas proberen. Vrouwlief had de auto eind februari tegen een boom aan geparkeerdturkeyhakan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:58:
[...]
In de "rode" Tesla app zie ik mijn Wall Connector ook als Niet actief, is wel degelijk verbonden hoor en werkt al jaren top (gen3 zonder mid). Probeer eens je auto in te pluggen, gaat die dan wel laden?
Software updates worden doorgaans automatisch geïnstalleerd bij een stabiele en constante netwerkverbinding.
Ik zou het een paar dagen of weken geven, als de laadpaal wel gewoon goed werkt en je deze via het IP-adres goed hebt ingesteld! De update zou vanzelf moeten gaan gok ik zo, althans, als ze de werkwijze niet hebben veranderd.
Je kunt dan zelf later de laadpaal via de normale (rode) Tesla app toevoegen!
Bedankt in ieder geval voor de tips!
Ik heb mijn post bijgewerkt met wat extra tips. Maar ik gok erop dat het moet werken. Sterkte!mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:01:
[...]
Dat kan ik vrijdagochtend pas proberen. Vrouwlief had de auto eind februari tegen een boom aan geparkeerdIk zal het vrijdag proberen en eens kijken wat de app gaat zeggen. Als IT-er wil ik natuurlijk te allen tijde alle lichtjes op groen zien. En omdat ik de auto en de lader zakelijk heb aangeschaft én de kosten natuurlijk ga declareren is het voor mij het belangrijkste dat ik de laadgeschiedenis terug zie.
Bedankt in ieder geval voor de tips!
Geen buurman/familielid met een EV? Hooguit een paar minuten laden om te proberen of het werkt :-)
[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 22-04-2026 16:04 ]
De installateur heeft het op 20A ingesteld, maar op de installatieplaatjes staat 32Aturkeyhakan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:02:
[...]
Ik heb mijn post bijgewerkt met wat extra tips. Maar ik gok erop dat het moet werken. Sterkte!
Geen buurman/familielid met een EV? Hooguit een paar minuten laden om te proberen of het werkt :-)
Ik ga ervan uit dat je een 3x25A hoofdaansluiting hebt. Dan raad ik je sterk aan om de laadpaal op 3x16A (11kW) in te stellen.mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:06:
[...]
De installateur heeft het op 20A ingesteld, maar op de installatieplaatjes staat 32A
Klopt, ik heb een 3x25A aansluiting. Dan zet ik het in de app dus op 16A?turkeyhakan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:07:
[...]
Ik ga ervan uit dat je een 3x25A hoofdaansluiting hebt. Dan raad ik je sterk aan om de laadpaal op 3x16A (11kW) in te stellen.
Ik zou de Tesla One app verwijderen en de instellingen via het ip-adres van de laadpaal doen. Zo heb ik het ook gedaan destijds en dat vind ik persoonlijk toch het fijnst/betrouwbaarst.mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:08:
[...]
Klopt, ik heb een 3x25A aansluiting. Dan zet ik het in de app dus op 16A?
Deel anders even een foto van de instellingen, denk ik met je mee. Wat voor automaat heb je in de meterkast (die achter de Tesla laadpaal hangt)?
[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 22-04-2026 16:09 ]
Dat is 't 'm juist, ik kan er niet bij via het ip-adresturkeyhakan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:09:
[...]
Ik zou de Tesla One app verwijderen en de instellingen via het ip-adres van de laadpaal doen. Zo heb ik het ook gedaan destijds en dat vind ik persoonlijk toch het fijnst/betrouwbaarst.
Deel anders even een foto van de instellingen, denk ik met je mee. Wat voor automaat heb je in de meterkast (die achter de Tesla laadpaal hangt)?
:strip_exif()/f/image/Umjen8IS5be82UPwvwQjM5y2.png?f=user_large)
Dit is wat er in de Tesla One app staat:
/f/image/ENtyVya63FWNOyF6uDT0kGTn.png?f=fotoalbum_large)
Mijn meterkast heb ik onlangs vernieuwd. Ik heb een 3x25A verbinding thuis en ik heb een 3-fase aansluiting laten realiseren door een elektricien. Dus aparte groep voor de lader wat op 3x16A is ingesteld.
Ik zie in de Tesla One App wel een groen vink en de tekst "Klaar om op te laden".
[ Voor 3% gewijzigd door mustisen op 22-04-2026 16:15 ]
Ik zou deze sowieso op 16A zetten (uitgangsstroom). Over het stukje Aardlekschakelaar ben ik niet zeker, wat staat er als je op het I-tje klikt? Volgens mij had ik deze bij mij zelf ook uitgezet (omdat het niet voor NL was bedoeld), maar ik ben geen elektricien.mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:14:
[...]
Dat is 't 'm juist, ik kan er niet bij via het ip-adresDan zie ik dit:
[Afbeelding]
Dit is wat er in de Tesla One app staat:
[Afbeelding]
Mijn meterkast heb ik onlangs vernieuwd. Ik heb een 3x25A verbinding thuis en ik heb een 3-fase aansluiting laten realiseren door een elektricien. Dus aparte groep voor de lader wat op 3x16A is ingesteld.
Ik zie in de Tesla One App wel een groen vink en de tekst "Klaar om op te laden".
Kun je niet via een laptop het ip-adres benaderen, of krijg je dan dezelfde melding? Zo ja, dan hebben ze dit dichtgetimmerd.
[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 22-04-2026 16:22 ]
Heb de stroom op 16A gezet. Achter het i-tje bij de aardlekschakelaar staat "De aardlekschakelaar bewaakt de aarding. Wanneer een hoge aardingsweerstand wordt gedecteerd, wordt de Wall Connector uitgeschakeld". Ik denk niet dat het kwaad kan deze aan te zetten, maar aan de andere kant zal mijn auto ook nooit meer dan 16A trekken uit de Wall Connector.turkeyhakan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:20:
[...]
Ik zou deze sowieso op 16A zetten (uitgangsstroom). Over het stukje Aardlekschakelaar ben ik niet zeker, wat staat er als je op het I-tje klikt? Volgens mij had ik deze bij mij zelf ook uitgezet (omdat het niet voor NL was bedoeld), maar ik ben geen elektricien.
Kun je niet via een laptop het ip-adres benaderen, of krijg je dan dezelfde melding? Zo ja, dan hebben ze dit dichtgetimmerd.
Ik probeer juist via mijn MacBook het ipadres te benaderen. Daar is het screenshot van. Zullen het inderdaad dichtgetimmerd hebben
Vrijdagochtend zal ik ff laden en kijken wat de app aangeeft. Als ik mijn laadgeschiedenis kan zien ben ik tevreden
Dit hebben ze idd dichtgetimmerd, vroegah was dit veel makkelijker.turkeyhakan schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:20:
Voor heel veel TWC3 eigenaren was dit geen issue omdat het updaten prima kon zonder Tesla One app.Bobo221 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:17:
Ik denk dat het issue in de laatste van de 3 zit en dat dat probleem zich wellicht over tijd vanzelf oplost als de TWC maar verbinding heeft met wifi. Mijn TWC3 staat op 26.2.0-fdee999 overigens, dat zal de nieuwste versie moeten zijn.
Binnen Nederland / 3 fase dus 3x25A is het idd logisch om 'm op 16A te zetten, dan heb je 11kW tot je beschikking.mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:25:
Heb de stroom op 16A gezet. Achter het i-tje bij de aardlekschakelaar staat "De aardlekschakelaar bewaakt de aarding. Wanneer een hoge aardingsweerstand wordt gedecteerd, wordt de Wall Connector uitgeschakeld". Ik denk niet dat het kwaad kan deze aan te zetten, maar aan de andere kant zal mijn auto ook nooit meer dan 16A trekken uit de Wall Connector.
De aardlekschakelaar zou ik ook zeker activeren, de laadpaal heeft (zoals alle wallboxen hebben) een speciale detectie voor lekstroom en dat is wel zo veilig. De setting is voor landen waarin je de aarding niet kan vertrouwen, maar hier in NL mag dat geen probleem zijn. Het heeft niks te maken met meer dan 16A verbruiken, daarvoor heb je al een aardlekschakelaar in je meterkast.
Ik heb idd ook 26.2.0 op mijn niet mid variant.Richh schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:45:
[...]
Dit hebben ze idd dichtgetimmerd, vroegah was dit veel makkelijker.
[...]
Voor heel veel TWC3 eigenaren was dit geen issue omdat het updaten prima kon zonder Tesla One app.
Ik denk dat het issue in de laatste van de 3 zit en dat dat probleem zich wellicht over tijd vanzelf oplost als de TWC maar verbinding heeft met wifi. Mijn TWC3 staat op 26.2.0-fdee999 overigens, dat zal de nieuwste versie moeten zijn.
[...]
Binnen Nederland / 3 fase dus 3x25A is het idd logisch om 'm op 16A te zetten, dan heb je 11kW tot je beschikking.
De aardlekschakelaar zou ik ook zeker activeren, de laadpaal heeft (zoals alle wallboxen hebben) een speciale detectie voor lekstroom en dat is wel zo veilig. De setting is voor landen waarin je de aarding niet kan vertrouwen, maar hier in NL mag dat geen probleem zijn. Het heeft niks te maken met meer dan 16A verbruiken, daarvoor heb je al een aardlekschakelaar in je meterkast.
@turkeyhakan en @Richh Wat zien jullie in de rode Tesla App als jullie geen auto hebben aangesloten en dus niet aan het laden zijn? Is dat zoiets:
/f/image/rdBrGhEwQbf3bhxf9Ckh0XxH.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij zit alles nu wel goed en ben ik door de war door de melding 'Niet actief'. De wall connector ís inderdaad niet actief, want er is geen auto aangesloten. Zo moet ik het deze melding toch opvatten?
/f/image/rdBrGhEwQbf3bhxf9Ckh0XxH.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij zit alles nu wel goed en ben ik door de war door de melding 'Niet actief'. De wall connector ís inderdaad niet actief, want er is geen auto aangesloten. Zo moet ik het deze melding toch opvatten?
Ik zie het exact zo idd, all good.mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:57:
@turkeyhakan en @Richh Wat zien jullie in de rode Tesla App als jullie geen auto hebben aangesloten en dus niet aan het laden zijn? Is dat zoiets:
[Afbeelding]
Vandaag de commander van enhauto binnen gekregen voor de model Y Juniper. Er hoort in de beschrijving en instructie een pry tool bij te zitten. Die is helaas niet meegeleverd. Iemand ervaring met het inbouwen van dat ding zonder gebruik te maken van die pry tool of heb je die wel echt nodig? Heb niet zo'n zin om halverwege erachter te komen dat het toch wel echt een noodzakelijk stukje gereedschap is.
[ Voor 3% gewijzigd door Sandyman538 op 22-04-2026 20:52 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
@Sandyman538 er is wel iets nodig om het zijklepje open te wrikken. Dat kan zelfs met een platte schroevendraaier maar als je niets wilt beschadigen zou ik toch voor een plat stuk plastic gaan of een ijsstokje o.i.d.
Een vergelijkbare tool kan je ook gewoon op Amazon kopen. Het kost een paar euro maar dan ben je wel snel geholpen.
Een vergelijkbare tool kan je ook gewoon op Amazon kopen. Het kost een paar euro maar dan ben je wel snel geholpen.
[ Voor 36% gewijzigd door Gelukszak op 22-04-2026 22:19 ]
Als je in de buurt van Etten Leur woont.. heb er nog wel 1 over :-)Sandyman538 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:51:
Vandaag de commander van enhauto binnen gekregen voor de model Y Juniper. Er hoort in de beschrijving en instructie een pry tool bij te zitten. Die is helaas niet meegeleverd. Iemand ervaring met het inbouwen van dat ding zonder gebruik te maken van die pry tool of heb je die wel echt nodig? Heb niet zo'n zin om halverwege erachter te komen dat het toch wel echt een noodzakelijk stukje gereedschap is.
Dat is net even uit de richting maar bedankt voor je aanbod!markklok schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:48:
[...]
Als je in de buurt van Etten Leur woont.. heb er nog wel 1 over :-)
Het lijkt erop dat het bij jou wel gelukt, ik zit nog steeds te sukkelen helaas. Ik had de Tesla support nog gebeld en het probleem uitgelegd. Zij zouden de TWC3 handmatig aan mijn account koppelen na het aanleveren van gegevens zoals de factuur etc. maar nooit meer iets van gehoord.mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:32:
[...]
Vandaag ook mijn Tesla Wall Connector Gen3 laten installeren. Ik kom iets verder dan dat jij komt. Ik kan het apparaat registreren en ik zie het ook terug in mijn Tesla One app. Maar de wall connector maakt maar geen connectie met het internet. Wel met Wifi en dat weet ik omdat ik in de Deco app de wall connector terug zie met het sterkst mogelijke signaal. Sterker nog, ik kan het apparaat gewoon benaderen via mijn browser door het ipadres dat is toebedeeld in te typen. Maar dan zie ik de melding:
To complete Wall Connector setup, disconnect from device Wi-Fi and download the Tesla One app.
Heb jij jouw probleem nog weten op te lossen?
De TWC3 zelf laadt mijn auto wel op dus hij is wel operationeel maar om in aanmerking te komen voor de ERE subsidie moet ik een koppeling maken met de TWC3 en dat kan alleen maar wanneer deze gekoppeld is aan mijn Tesla app (de rode app)
Wat ik mij afvroeg, zijn hier eigenaren die hun Y (of 3) gewrapped heeft en deze er al wat langer op heeft zitten? De hoge prijs icm onzekerheid of deze na een of twee jaar nog mooi is weerhoudt mij ervan…ook de carwash wil ik niet schuwen. Iemand met ervaring? Ik weet dat @bokkow het destijds heel vet heeft laten doen…
Hier net een Strip binnen en ik mis ook de Pry ToolSandyman538 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:51:
Hoe heb jij het nu gedaan?
Ik krijg exact dezelfde melding als ik mijn TWC benader via het IP adres in mijn browser. Terwijl die van mij wel gekoppeld is in mijn Tesla app en ook de inboekdienstverlener actieve toegang heeft het uitlezen van de MID-meter. Mijn inschatting is dat dit een standaard melding is om iedereen te pushen richting de Tesla One app.mustisen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:32:
[...]Vandaag ook mijn Tesla Wall Connector Gen3 laten installeren. Ik kom iets verder dan dat jij komt. Ik kan het apparaat registreren en ik zie het ook terug in mijn Tesla One app. Maar de wall connector maakt maar geen connectie met het internet. Wel met Wifi en dat weet ik omdat ik in de Deco app de wall connector terug zie met het sterkst mogelijke signaal. Sterker nog, ik kan het apparaat gewoon benaderen via mijn browser door het ipadres dat is toebedeeld in te typen. Maar dan zie ik de melding:
Ik vraag wel af of die van mij draait op de laatste firmware. Versie 25.2.2 is momenteel geïnstalleerd. Inmiddels een week operationeel met een stabiele internetverbinding. Maar nog geen updates zien langskomen. In de Tesla One app werd ook bij mij aangegeven dat een update vereist is.
Ik moet nog beginnen, maar aangezien ik morgen op vakantie ga, til ik het even over de vakantie heen. Heb wel ook een mail gestuurd naar enhauto of ik nog een pry tool kan krijgen, heb er nog niet enorm veel haast mee om te installeren.Greatsword schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:26:
[...]
Hier net een Strip binnen en ik mis ook de Pry Tool![]()
Hoe heb jij het nu gedaan?
Inmiddels zijn al mijn problemen opgelost. Tesla heeft de Tesla app en de Tesla One app deze week geupdated. Ik weet niet of jij een iPhone hebt maar het is de moeite waard om te kijken of er een update klaar staat.RealPG schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:29:
[...]
Ik krijg exact dezelfde melding als ik mijn TWC benader via het IP adres in mijn browser. Terwijl die van mij wel gekoppeld is in mijn Tesla app en ook de inboekdienstverlener actieve toegang heeft het uitlezen van de MID-meter. Mijn inschatting is dat dit een standaard melding is om iedereen te pushen richting de Tesla One app.
Ik vraag wel af of die van mij draait op de laatste firmware. Versie 25.2.2 is momenteel geïnstalleerd. Inmiddels een week operationeel met een stabiele internetverbinding. Maar nog geen updates zien langskomen. In de Tesla One app werd ook bij mij aangegeven dat een update vereist is.
Hierna heb ik opnieuw het registratie process doorlopen en een aparte gastnetwerk op 2.4G met WPA2 speciaal voor de Tesla en nu is eindelijk alles werkend.
Thanks, zal het morgen proberen! Ik heb inmiddels ook een apart netwerk aangemaakt voor de Wall Connector op 2.4GHz. Het opladen en dergelijke lukt trouwens. Vandaag mijn auto terug gekregen en alles zie ik terug in de rode Tesla app. Heb alleen nog niet gecheckt of er nog een rood kruis staat bij de registratie in de Tesla One App. Dat zal ik morgen na gaan. En eventueel een update binnenhalen natuurlijk.Bobo221 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:53:
[...]
Inmiddels zijn al mijn problemen opgelost. Tesla heeft de Tesla app en de Tesla One app deze week geupdated. Ik weet niet of jij een iPhone hebt maar het is de moeite waard om te kijken of er een update klaar staat.
Hierna heb ik opnieuw het registratie process doorlopen en een aparte gastnetwerk op 2.4G met WPA2 speciaal voor de Tesla en nu is eindelijk alles werkend.
Thanks voor het compliment, we zijn nu bijna 3 jaar verder, er is wel wat steenslag en er zitten nu ook wel wat ondiepe krasjes op ondanks dat ik met de hand was, maar ik word nog iedere keer blij wanneer ik naar de auto loop of nog even terugkijk bij het parkeren.yourney schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:26:
Wat ik mij afvroeg, zijn hier eigenaren die hun Y (of 3) gewrapped heeft en deze er al wat langer op heeft zitten? De hoge prijs icm onzekerheid of deze na een of twee jaar nog mooi is weerhoudt mij ervan…ook de carwash wil ik niet schuwen. Iemand met ervaring? Ik weet dat @bokkow het destijds heel vet heeft laten doen…
Ik denk dat ik nu voor zo'n colour PPF variant zou gaan, net wat meer krasbestendig en dan enkel Teckwrap of Inozetek
M3P - M3LR - 6320Wp
Het is ook belangrijk om je aparte netwerk op WPA2 te zetten anders kan de tesla app geen verbinding maken.mustisen schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:10:
[...]
Thanks, zal het morgen proberen! Ik heb inmiddels ook een apart netwerk aangemaakt voor de Wall Connector op 2.4GHz. Het opladen en dergelijke lukt trouwens. Vandaag mijn auto terug gekregen en alles zie ik terug in de rode Tesla app. Heb alleen nog niet gecheckt of er nog een rood kruis staat bij de registratie in de Tesla One App. Dat zal ik morgen na gaan. En eventueel een update binnenhalen natuurlijk.
Hmm, wat vind ik hier opeens op AliExpress...Richh schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 00:37:
[...]
Ik zat toevallig vandaag wat te googlen (want ik wil ze ook graag vervangen).en kwam deze tegen: https://www.evbase.com/pr...s-induction-style-hubcaps
Ik twijfel nog een beetje, toch lastig beslissen zonder het eerst zelf te zien...
De Model 3 Standard heeft 'Prismata' covers, welke ook 18" zijn. Ik vermoed (maar weet niet 100% zeker!) dat de achterliggende stalen velg voor de Model 3 en Y hetzelfde zijn. Ik denk dat Prismata covers op onze Model Y's passen, dus. Helaas zijn die niet los verkrijgbaar, al zijn die ook niet heul mooi.
Echter is er voor Prismata ook niet echt een alternatief online te vinden. Voor de Model 3 is het nog lastiger onderscheiden, want waar de 18" voor de Y een unieke maat is, is de 3 al jarenlang op 18" geleverd - maar pas sinds de standard op stalen velgen. Normale 18" wheel covers voor een 3 gaan niet op onze Y passen.
Ter aanvulling: ik heb net op AliExpress deze seller eens een berichtje gedaan. Zij verwachten "nieuwe introducties" in mei/juni te doen.
https://a.aliexpress.com/_EuLhHFo
De EV Base wheel covers voor een Standard Y (en ik denk ook Standard 3) voor de helft van het geld
Ik heb ze besteld, zal wel wat weekjes duren voor ze binnen zijn, maar indien gewenst post ik wel een fotootje
Als ik de stalen velgen van de juniper Google dan lijken die toch anders te zijn (7 gaten ipv 10) dan de highland stalen velgen. Maar goed om te weten dat de aftermarket markt op gang komt! Ik ontvang maandag mijn M3 op prismatas. Ik twijfel nog steeds over een mooie LM velg met rangeverlies of toch maar een aftermarket wieldop.Richh schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:01:
[...]
Hmm, wat vind ik hier opeens op AliExpress...
De EV Base wheel covers voor een Standard Y (en ik denk ook Standard 3) voor de helft van het geld
Ik heb ze besteld, zal wel wat weekjes duren voor ze binnen zijn, maar indien gewenst post ik wel een fotootje
@mustisen hoe heb jij de lader toegevoegd aan de Tesla One app? Ik krijg deze er niet tussen. Ik kan wel een installatie toevoegen op de datum van vandaag, maar als ik dan vervolgens wil aangeven dat het een wall connector betreft, wilt die niet opslaan... heb jij ingelogd als externe medewerker? Ik wil aarde monitoring ook aanzetten, vandaar.
Net een hele zwik Model 3 accesoires besteld via AliExpress (vloermatten, wieldoppen, opladerhouder etc). Voor de liefhebber zijn er sinds vandaag veel kortingen gaande:
Nieuwe AliExpress kortingscodes, geldig van 1 mei t/m 7 mei
Nieuwe AliExpress kortingscodes, geldig van 1 mei t/m 7 mei
- €2 korting bij minimale besteding van €18: CDNL02
- €5 korting bij minimale besteding van €39: CDNL05
- €8 korting bij minimale besteding van €59: CDNL08
- €15 korting bij minimale besteding van €109: CDNL15
- €23 korting bij minimale besteding van €169: CDNL23
- €30 korting bij minimale besteding van €239: CDNL30
- €45 korting bij minimale besteding van €359: CDNL45
- €60 korting bij minimale besteding van €479: CDNL60
Ik heb helaas vorige week een flinke bestelling geplaatst, wel via CashbackXL gelukkig.stin00 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:14:
Net een hele zwik Model 3 accesoires besteld via AliExpress (vloermatten, wieldoppen, opladerhouder etc). Voor de liefhebber zijn er sinds vandaag veel kortingen gaande:
Nieuwe AliExpress kortingscodes, geldig van 1 mei t/m 7 meiDaarnaast te combineren met tijdelijk 18% cashback (tot max €30) via CashbackXL: https://www.cashbackxl.nl/webshops/aliexpress. Ik kreeg €23 via de kortingscode en ook nog eens iets van €24 cashback. Leuke besparingen
- €2 korting bij minimale besteding van €18: CDNL02
- €5 korting bij minimale besteding van €39: CDNL05
- €8 korting bij minimale besteding van €59: CDNL08
- €15 korting bij minimale besteding van €109: CDNL15
- €23 korting bij minimale besteding van €169: CDNL23
- €30 korting bij minimale besteding van €239: CDNL30
- €45 korting bij minimale besteding van €359: CDNL45
- €60 korting bij minimale besteding van €479: CDNL60
Wat heb je zoal besteld?
Gaat om een Model 3 2020:happylife schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:30:
[...]
Ik heb helaas vorige week een flinke bestelling geplaatst, wel via CashbackXL gelukkig.
Wat heb je zoal besteld?
Arachnid wieldoppen voor ~€73
Middenconsole platen voor ~19,79 (mijn glossy zwarte zitten vol met krassen)
Tesla pasjehouder
6-delige vloermatten set voor ~€95
En nog wat ander klein spul zoals een houder voor m'n tesla mobile charger. Een probleem is wel dat de prijzen constant fluctureren.. de vloermatten waren ineens €112 en in een private browser met ander account €95. AliExpress slaat kennelijk dingen op in accounts/cookies. Dus pas daarmee op. Grote frustratie is ook de 1494919 advertenties met dezelfde artikelen maar net iets andere prijzen. Ik probeer ook zoveel mogelijk uit EU warehouses te bestellen voor kortere levertijden.
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 01-05-2026 14:40 ]
Als je het knopje van de handgreep 5 seconden indrukt wordt de wifi van de lader actief. Ik heb op die manier met de Tesla One app de lader kunnen vinden en dan kon ik alles instellen.turkeyhakan schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:31:
@mustisen hoe heb jij de lader toegevoegd aan de Tesla One app? Ik krijg deze er niet tussen. Ik kan wel een installatie toevoegen op de datum van vandaag, maar als ik dan vervolgens wil aangeven dat het een wall connector betreft, wilt die niet opslaan... heb jij ingelogd als externe medewerker? Ik wil aarde monitoring ook aanzetten, vandaar.
Dat had ik al gedaan, maar de Tesla One app vindt niet automatisch mijn laadpaal. Bij jou wel?mustisen schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 17:46:
[...]
Als je het knopje van de handgreep 5 seconden indrukt wordt de wifi van de lader actief. Ik heb op die manier met de Tesla One app de lader kunnen vinden en dan kon ik alles instellen.
Stroom eraf halen en dan er weer opzetten, dan begint ie ook reclame te maken voor z’n wifi.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Tof, ik ben eigenlijk op zoek naar alleen een cover voor de bouten en het naafgat. Is het gek als ik dat staal wel iets vind hebben?Richh schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:01:
[...]
Hmm, wat vind ik hier opeens op AliExpress...
Sorry voor mijn late reactie. Bij mij vindt ie de Wall Connector inderdaad. Dus 5 seconden ingedrukt houden en ik kan de er via de Tesla One app bij. Maar misschien komt dat doordat ik 'm al aangemeld heb bij de betreffende app. En anders de stroom er af en dan weer op doen en dan zou je er ook op moeten komen.turkeyhakan schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:27:
[...]
Dat had ik al gedaan, maar de Tesla One app vindt niet automatisch mijn laadpaal. Bij jou wel?
Ik zoek voor mijn Model Y Juniper een complete winterset (18/19"). De Hankook iON winterbanden zijn nu aantrekkelijk geprijsd door de cashback, dus die wil ik waarschijnlijk nemen.
Nu zoek ik nog een energiezuinige 18/19"velg.
Heeft iemand tips voor goede velgen die qua efficiëntie en prijs interessant zijn voor de Juniper? Ervaringen met AERO‑achtige third‑party velgen of OEM‑alternatieven zijn ook welkom.
Heeft iemand tips voor goede velgen die qua efficiëntie en prijs interessant zijn voor de Juniper? Ervaringen met AERO‑achtige third‑party velgen of OEM‑alternatieven zijn ook welkom.
off-topic: Cashback ontvang je ook als je alleen banden besteld (gisteren 120 euro ontvangen)Prom0 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:29:
Ik zoek voor mijn Model Y Juniper een complete winterset (18/19"). De Hankook iON winterbanden zijn nu aantrekkelijk geprijsd door de cashback, dus die wil ik waarschijnlijk nemen.
Vandaag mijn M3 standaard binnen gekregen. Heel blij mee en ging direct de commander + knob installeren. Toen kwam ik er dus achter dat de knob eigenlijk alleen voor de premium ontwikkeld is en niet voor de standaard. Daarnaast is het installatieproces van de commander ook wat lastiger dan bij de premium, aangezien de dorpellijst (heet dat zo?) anders is dan bij de premium. Je kunt die niet in zijn geheel verwijderen dus die een beetje naar binnen gebogen zodat ik bij de stekkers kon. Onhandig maar het werkte.
Toen de Knob...
De knob bij 'normale' installatie heeft een gap van 2 cm doordat de inkepingen die in de rail gaan te breed zijn en je hem daardoor niet ver genoeg aan kan schuiven.
Ziehier, verder dan dit richting de cupholders krijg je hem niet:
:strip_exif()/f/image/W55Ucfm8ebBZNz8kPwMrKeRp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is dus het probleem:
:strip_exif()/f/image/wBJ2406a0saQBluicNNf3T3h.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens met de slijptol aan de slag gegaan en beide uitstulpingen weggeslepen:
:strip_exif()/f/image/BfYNSJUqfqozRho7Gu2ci67s.jpg?f=fotoalbum_large)
et voila:
:strip_exif()/f/image/iLvzf0uyrk6N1arHh0vnCX7S.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder doet de commander en knob gewoon wat het moet doen, je moet dus alleen de knob tweaken om hem passend te maken en een beetje meer pielen met de installatie van de commander.
Toen de Knob...
De knob bij 'normale' installatie heeft een gap van 2 cm doordat de inkepingen die in de rail gaan te breed zijn en je hem daardoor niet ver genoeg aan kan schuiven.
Ziehier, verder dan dit richting de cupholders krijg je hem niet:
:strip_exif()/f/image/W55Ucfm8ebBZNz8kPwMrKeRp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is dus het probleem:
:strip_exif()/f/image/wBJ2406a0saQBluicNNf3T3h.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens met de slijptol aan de slag gegaan en beide uitstulpingen weggeslepen:
:strip_exif()/f/image/BfYNSJUqfqozRho7Gu2ci67s.jpg?f=fotoalbum_large)
et voila:
:strip_exif()/f/image/iLvzf0uyrk6N1arHh0vnCX7S.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder doet de commander en knob gewoon wat het moet doen, je moet dus alleen de knob tweaken om hem passend te maken en een beetje meer pielen met de installatie van de commander.
Oei die bekerhouders zijn dus ook niet meer afgedekt zoals de premium? Toen ik in maart had proefgereden zat jij wel in de standaard en vond dat heel erg fraai
Klopt,markklok schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:55:
[...]
off-topic: Cashback ontvang je ook als je alleen banden besteld (gisteren 120 euro ontvangen)
ik heb dan als nog een velg nodig want wil deze niet continu wisselen op de zelfde velg. Ik dacht als er op Marktplaats een knappe tweedehands velg van tesla te koop is dat ik die er onder gooi. Liefst 1 die beetje energie zuinig zijn als de velg die er nu onder zit.
De standaard heeft inderdaad altijd de bekerhouders zichtbaar. Die schuifunit zit alleen voor dat grotere voorste vak.Jongentje schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:58:
Oei die bekerhouders zijn dus ook niet meer afgedekt zoals de premium? Toen ik in maart had proefgereden zat jij wel in de standaard en vond dat heel erg fraai
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
:strip_exif()/f/image/VLqNoQzTTHa3cjo5wM0XpPee.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSZ50srILqx3f1Ixqdwp6ltT.jpg?f=fotoalbum_large)