Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:40
Blommie01 schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:03:
[...]

Nee het is helemaal stil vanuit Enhance.

Ik ga later deze week maar weer eens contact met ze opnemen. Ik denk alleen dat ze niet thuis geven.

Tot nu toe is de service dan ook zeer slecht te noemen en ik zou echt oppassen met zomaar iets op te sturen. Als het fout gaat laten ze je in de kou staan.
Even een korte update:

Reactie vanuit Enhance op mijn vraag of we dit samen op kunnen lossen:

"To bad, buy a new one"

Ik heb op discord nog een laatste verzoek gedaan om mij te helpen. Als ik daar wederom geen reactie op krijg moet ik helaas zonder knob verder met mijn leven. :(

En ik was er echt blij mee en een grote promotor van hun spullen....

[ Voor 16% gewijzigd door Blommie01 op 30-04-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 16:06
Blommie01 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:44:
[...]

Even een korte update:

Reactie vanuit Enhance op mijn vraag of we dit samen op kunnen lossen:

"To bad, buy a new one"

Ik heb op discord nog een laatste verzoek gedaan om mij te helpen. Als ik daar wederom geen reactie op krijg moet ik helaas zonder knob verder met mijn leven. :(

En ik was er echt blij mee en een grote promotor van hun spullen....
Heb je rechtsbijstand? Zou eens bij hun informeren hierover. Ik vind overigens het sowieso slecht dat je bij een retour zelf verantwoordelijk bent. Als hun gewoon een verzendlabel hadden aangeboden had je nu deze problemen niet. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk vanuit PostNL dat ze bij een verloren pakket gewoon zeggen, sorry man!

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
adjego schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:49:
[...]

Heb je rechtsbijstand? Zou eens bij hun informeren hierover. Ik vind overigens het sowieso slecht dat je bij een retour zelf verantwoordelijk bent. Als hun gewoon een verzendlabel hadden aangeboden had je nu deze problemen niet. Daarnaast is het natuurlijk belachelijk vanuit PostNL dat ze bij een verloren pakket gewoon zeggen, sorry man!
Ik heb een rechtsbijstandverzekering maar ik vraag me af of dit zin heeft. Het bedrijf zit in Bulgarije en probeer daar je recht maar eens te halen.

Ik ga ook geen modder gooien of slechte reviews achter laten.

Ik wil alleen een advies meegeven dat wanneer je iets onder RMA verstuurt je dit zorgvuldig doet. Stomme fout van mijzelf dat ik dit niet heb gedaan. Dit terwijl ik hier normaal echt scherp op ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Blommie01 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:55:
[...]

Ik heb een rechtsbijstandverzekering maar ik vraag me af of dit zin heeft. Het bedrijf zit in Bulgarije en probeer daar je recht maar eens te halen.

Ik ga ook geen modder gooien of slechte reviews achter laten.

Ik wil alleen een advies meegeven dat wanneer je iets onder RMA verstuurt je dit zorgvuldig doet. Stomme fout van mijzelf dat ik dit niet heb gedaan. Dit terwijl ik hier normaal echt scherp op ben.
Dan nog kun je er wel even informeren of je iets richting PostNL voor elkaar kunt krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23
adjego schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:49:
[...]
Daarnaast is het natuurlijk belachelijk vanuit PostNL dat ze bij een verloren pakket gewoon zeggen, sorry man!
Als je een pakket via PostNL niet ontvang of er anderszins iets mis mee is dan zeggen ze 'sorry, alleen de afzender kan een onderzoek initiëren'. Maar blijkbaar als je zelf de afzender bent dan doen ze ook niets. Dat is wel makkelijk om zo altijd de verantwoordelijkheid af te kunnen schuiven.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:20
Heb de (rubber)vloermatten van Tesla zelf besteld voor in de kofferruimte, subtrunk en frunk. Ik zag ook dat deze vloermatten nu inclusief bekleding voor de rugleuningen zijn van de achterstoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
Radiodurans schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:55:
[...]

Als je een pakket via PostNL niet ontvang of er anderszins iets mis mee is dan zeggen ze 'sorry, alleen de afzender kan een onderzoek initiëren'. Maar blijkbaar als je zelf de afzender bent dan doen ze ook niets. Dat is wel makkelijk om zo altijd de verantwoordelijkheid af te kunnen schuiven.
Ik was ook verbaasd dat ik deze reactie kreeg.

Wat ik ook zei ik kon lekker zelf uitzoeken.

Verstuur de volgende keer wel met een ander dan. Geen PostNL meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:41

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Blommie01 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:32:
[...]

Ik was ook verbaasd dat ik deze reactie kreeg.

Wat ik ook zei ik kon lekker zelf uitzoeken.

Verstuur de volgende keer wel met een ander dan. Geen PostNL meer voor mij.
Even snel bij DHL gekeken; zonder verzekering schijnt er wel een kleine vergoeding te zijn (bij DHL).

De maximumvergoeding bedraagt €3,40perkg bij vervoer binnen
Nederland (conform Boek8vanhetBurgerlijkWetboek,artikel 1105 en
besluit ex artikel 1105) en 8,33 SDR per kilo bij vervoer over de grens
(ongeveer €10 per kg, conform CMR)

Maar het gaat wel lekker off topic onderhand, lijkt mij dan ook beter om deze discussie ergens anders te voeren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 15:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

XboxFreak36 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:34:
[...]

Bijna! Ik laat die van mij op korte termijn blinderen met 20%, moet de afspraak nog inplannen.

In het volgende filmpje zie je een voorbeeld hoe 20% eruit ziet: YouTube: Suntek CXP70 & CIR20 Window Tint : Ultra Red Model 3 Performance
Toevallig al laten plaatsen?

Die van mij gaat volgende week. 20% achter de B stijl en achterruit geheel uit 1 stuk. Voor komt 70-75% om zo de overgang naar achter iets mooier te maken en rondom UV wering te verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 14:44
Koelkastje (Dometic CFX5 35) in de achterbak gezet om morgen wat bevroren spullen van werk mee naar huis te nemen. Heb 'm alvast aangezet.

Begonnen 17:00 vanavond op 85%. Benieuwd wat daar morgenochtend van over is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:20
Is 20% lichtdoorlatend niet erg donker van binnenuit? Ik orienteer me op iets dat, met name, direct zonlicht erg verminderd voor de kleine passagier achterin. Maar ik wil ook niet dat het zicht naar buiten slecht is. Schermen met zuignappen en gespannen handdoeken is voor mij in principe een no-go. Van die inzetvensters zouden nog een optie kunnen zijn, i.c.m. vergrendeld raam uiteraard. Dat kan er nog wel redelijk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:39
Mar.tin schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:18:
Koelkastje (Dometic CFX5 35) in de achterbak gezet om morgen wat bevroren spullen van werk mee naar huis te nemen. Heb 'm alvast aangezet.

Begonnen 17:00 vanavond op 85%. Benieuwd wat daar morgenochtend van over is :)
Als je niks in de koelkast hebt zitten dan heeft het niet echt zin om deze vast aan te zetten. Een koelkast word niet "koud" maar ontrekt warmte aan hetgeen je erin gestopt hebt.

Als er niks in de koelkast zit dan is er niks om warmte aan te ontrekken...je bent alleen maar energie aan het verbruiken.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 14:44
Devian schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 07:48:
[...]

Als je niks in de koelkast hebt zitten dan heeft het niet echt zin om deze vast aan te zetten. Een koelkast word niet "koud" maar ontrekt warmte aan hetgeen je erin gestopt hebt.

Als er niks in de koelkast zit dan is er niks om warmte aan te ontrekken...je bent alleen maar energie aan het verbruiken.
I know, ook meer gedachtenexperiment om te kijken wat een lichte load doet voor het verbruik dan nuttig.

Uiteindelijk blijkt dat de verwachte levering pas dinsdag komt.

Vanmorgen om 9:00 (toen ik wegreed naar werk) was mijn accu nog 80%, er is dus 5% "verdampt" tussen pakweg 17:00 en 9:00, ongeveer het eerder door mij gemeten basisverbruik dus. (0,3% per uur) of 140W continu.

[ Voor 20% gewijzigd door Mar.tin op 02-05-2025 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:20
Het verbruik van je compressor koelkast valt echt in het niet met het sluipverbruik van de wagen. Zeker als je kast al koud is als deze de wagen in gaat. Die Dometic heb ik ook. In een nacht van 15 graden ofzo en gevuld slaat hij maar enkele keren aan gedurende de nacht. Ik heb er regelmatig naast gelegen dus dat hoor je wel. Dan staat hij misschien een paar minuten 42 Watt ofzo te verstoken (verbruik volgens de website van Dometic)

Rekenen we even dat het goed warm is en hij draait 15 minuten per uur, dan is dat 0.0105 kWh per uur (0.042/4). Rekenen we met een etmaal van 24u, dan is dat 0.252kWh voor je koelbox. Het ingeschakeld houden van de stroompoorten laat de wagen al 24*0.140 = 3.136 kWh gebruiken.

Dus 0.252 kWh voor je koelbox, 3.136 kWh voor je wagen in 24u. Het is het sluipverbruik van de wagen die pijn gaat doen, niet het verbruik van je koelbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:58
WishmasterNL schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:59:
[...]

Toevallig al laten plaatsen?

Die van mij gaat volgende week. 20% achter de B stijl en achterruit geheel uit 1 stuk. Voor komt 70-75% om zo de overgang naar achter iets mooier te maken en rondom UV wering te verkrijgen.
Nee, staat gepland voor de 22e, eerder kon helaas niet. Ben ook van plan om voor 70% te doen om dezelfde reden. Het is nog even afwachten of het direct kan of op een later moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Heb mijn M3 2019 achterportieren laten tinten met 20% (folie XPEL PRIME XR PLUS). Dwz 20% van het beschikbare licht wordt nog doorgelaten. Is prima gelukt. Met name vanwege kinderen achterin en geen zonlicht in de ogen. Van binnen uit is het zicht nog prima en is het circa 20% donkerder dan de ruiten van de voorportieren. Als je over je rechterschouder kijkt door de ruit is dus nog prima zicht.

Wel bewust gekozen om de achterruit niet te laten tinten. Dit omdat het zicht naar achter via de binnenspiegel al vrij slecht is, en ik dit niet nog verder wilde verminderen door een tint. Ook wordt het imo nooit echt mooi omdat het glazen dak al getint met een soort 'gradient' die overloopt in de achterruit. Je zult dus altijd iets van een 'naad' zien.

Als het een bewolkte dag is kun je overigens niet van buiten naar binnen meer kijken. Als je kind dus in een autostoeltje zit kan je dit niet meer zien. Alleen als er direct zonlicht op het raam staat kun je er nog een beetje doorheen zien. Wellicht iets om rekening mee te houden. Zwaaien naar grootouders bij het wegrijden kan bijv niet meer. Althans de grootouders zien dan vaak niks :p

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 02-05-2025 17:05 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Magnolia schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:00:
Heb mijn M3 2019 achterportieren laten tinten met 20% (folie XPEL PRIME XR PLUS). Dwz 20% van het beschikbare licht wordt nog doorgelaten. Is prima gelukt. Met name vanwege kinderen achterin en geen zonlicht in de ogen. Van binnen uit is het zicht nog prima en is het circa 20% donkerder dan de ruiten van de voorportieren. Als je over je rechterschouder kijkt door de ruit is dus nog prima zicht.

Wel bewust gekozen om de achterruit niet te laten tinten. Dit omdat het zicht naar achter via de binnenspiegel al vrij slecht is, en ik dit niet nog verder wilde verminderen door een tint. Ook wordt het imo nooit echt mooi omdat het glazen dak al getint met een soort 'gradient' die overloopt in de achterruit. Je zult dus altijd iets van een 'naad' zien.

Als het een bewolkte dag is kun je overigens niet van buiten naar binnen meer kijken. Als je kind dus in een autostoeltje zit kan je dit niet meer zien. Alleen als er direct zonlicht op het raam staat kun je er nog een beetje doorheen zien. Wellicht iets om rekening mee te houden. Zwaaien naar grootouders bij het wegrijden kan bijv niet meer. Althans de grootouders zien dan vaak niks :p
Mag ik vragen wat je hiervoor kwijt was? Zo ja, hoeveel was je hiervoor kwijt? ;)

Bij mijn model s is deze week de rechter buitenspiegel vervangen, op zich geen probleem ware het niet dat alles was chroom is, zwart gewrapt is. Ik hoop morgen wrap spulletjes binnen te krijgen en ga dan zelf proberen om te wrappen. Ik ga er in ieder geval de tijd ervoor nemen. :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dvdb0203
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 20:46
Goedemorgen, ik krijg aankomende week mijn MYJ 🎉.

Nu heb ik twee jonge kinderen en maak in mijn huidige auto gebruik van een stoelorganiser (zoiets als op de afbeelding).
Voor de MYJ nog niet iets gevonden wat lijkt te passen, zonder dat touwtje in mijn nek.

Heeft iemand op dit forum al iets gevonden wat vergelijkbaar is met de afbeelding en prima werkt in de MY?

Ik houd me aanbevolen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cur4Ihh9BpRxgvAzirxx1niowK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dv9LQC3jsGop8Z3XBxTWkbdw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 21:11
pjot1 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:18:
[...]

Mag ik vragen wat je hiervoor kwijt was? Zo ja, hoeveel was je hiervoor kwijt? ;)
320 euro uit mijn hoofd, bij een prijsvechter gedaan in Eindhoven.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Dvdb0203 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:56:
zonder dat touwtje in mijn nek.
Hoe moet het anders blijven hangen? Je kunt die organiser moeilijk vastkitten aan de stoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:35
jongetje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Hoe moet het anders blijven hangen? Je kunt die organiser moeilijk vastkitten aan de stoel :D
Ik heb zo een stoel/rugleuning beschermer om de achterzijde te beschermen tegen de trappelende voeten van mijn zoontje en ook een smartphone houder en die zitten vast aan de plastic achterkant van de stoelen, niet rond de hoofdsteun.

Die smartphone houder speciaal nog gekocht omdat je die hoofdsteun niet omhoog kan doen en kan klemmen tussen die pinnen van de bevestiging.

Dus als het voor Tesla op maat gemaakt is, kan het eventueel wel passen zonder rond die hoofdsteun te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdb0203
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 20:46
sonina schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Ik heb zo een stoel/rugleuning beschermer om de achterzijde te beschermen tegen de trappelende voeten van mijn zoontje en ook een smartphone houder en die zitten vast aan de plastic achterkant van de stoelen, niet rond de hoofdsteun.

Die smartphone houder speciaal nog gekocht omdat je die hoofdsteun niet omhoog kan doen en kan klemmen tussen die pinnen van de bevestiging.

Dus als het voor Tesla op maat gemaakt is, kan het eventueel wel passen zonder rond die hoofdsteun te moeten.
Dank voor je constructieve bijdrage! Ga ik even uitzoeken en dan ga ik denk ik ook voor deze optie. Had alleen gehoopt op een wat meer ‘organiser’ karakter zoals bij mijn afbeelding. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:35
Dvdb0203 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Dank voor je constructieve bijdrage! Ga ik even uitzoeken en dan ga ik denk ik ook voor deze optie. Had alleen gehoopt op een wat meer ‘organiser’ karakter zoals bij mijn afbeelding. 😂
Je zou kunnen proberen of zo een universele past.
Ik denk dat je dat touwtje rond die hoofdsteun er misschien wel in/onder kan verstoppen zodat je dat niet ziet of voelt. De kussens van de hoofdsteun en zetel zelf zijn dacht ik echt wel 2 losse stukken. Dus misschien past een touwtje er wel tussen.
En onderaan vastmaken lukt ongetwijfeld ook ergens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voltswagen
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-05 12:13
Gisteren de commander en sexy knob geinstalleerd op mijn juniper, was even uitzoek werk aangezien die toch echt net wat anders in elkaar zit dan de auto's uit de installatie filmpjes.

Wat tips van mijn kant:
  • knob zelf zet je schuin op de gluif (linksvoor knob richting gaspedaal, rechtsachter knob richting bijrijdersstoel), dan met redelijk grof geweld duw je hem in positie
  • voor commander aardig wat klipjes die je los moet maken, is redelijk eenvoudig als je het voorzichtig doet en mijn fotos gebruikt om te zien waar ze zitten
  • ik raad aan echt alles los te maken ipv half los te maken en de kabel ertussen proberen te prutsen
  • er zit een zwart clipje die de stoffen zijkant vastmaakt aan het auto frame, hier moet je echt even doorhebben dat je het midden van dat klipje eerst even een stukje uit het klipje moet trekken, daarna kan je dat clipje pas eruit halen, koste mij echt 10 minuten om door te hebben waarom dat k*tding niet los ging
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBa7MM7kd4-EY4bqn8M-mOPTrTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOL6WI31LDYLaTNzvhFX3rmr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnF_Ios5KlCutHsTYITBjQ7Iz_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgaoFgjbfx83WUd4OkqhGvWo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6aYzyg8KDMayQdXJtcBgn5QPVk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYQx2aen3zhAZqoi6nHw9QuC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rWUrL5PaFqG6qsLpBp1nb7fej4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81dShPXrpmQb1ZnOcYrOLLnD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4VOk67i8adQlkoJiUqUYExzyTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nnb2gWaGGHgxI8aGGwRrVBM7.jpg?f=fotoalbum_tile

Model Y Juniper LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Voltswagen schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:51:
knob zelf zet je schuin op de gluif (linksvoor knob richting gaspedaal, rechtsachter knob richting bijrijdersstoel), dan met redelijk grof geweld duw je hem in positie
Hoezo met geweld? Je kunt hem er toch gewoon inleggen van bovenaf? Tenminste in mijn Y (wel oude model) leg ik de knob er gewoon van bovenaf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Is er iemand een keyfob van Tesla gebruikt?

Ik vind het niet openen van de deuren soms best frustrerend en dacht dat de keyfob dat misschien op zou lossen maar ik zag net op youtube in een filmpje van Bjorn Nyland de keyfob ook falen bij het openen van de deur.

Iemand hier ervaringen mee?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltswagen
jongetje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:16:
[...]

Hoezo met geweld? Je kunt hem er toch gewoon inleggen van bovenaf? Tenminste in mijn Y (wel oude model) leg ik de knob er gewoon van bovenaf in.
dat werkte niet helaas, ik moest het echt doen zoals volgens dit filmpje op 7:36:

Maar dan met heel wat meer kracht, misschien dat mijn juniper net een milimeter smaller is, hij zit nu iig wel goed vast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Voltswagen schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:49:
[...]

dat werkte niet helaas, ik moest het echt doen zoals volgens dit filmpje op 7:36:

[YouTube: S3XY KNOB for Tesla Model 3 2024 - Full Walkthrough & Installation]

Maar dan met heel wat meer kracht, misschien dat mijn juniper net een milimeter smaller is, hij zit nu iig wel goed vast :9
Kostte het ook zoveel kracht als je het meer in het midden van het vak deed? Want dan plopt hij er bij mij makkelijk in. als ik het te dicht bij de cupholders doe gaat het inderdaad zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
SirLenncelot schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:42:

Ik vind het niet openen van de deuren soms best frustrerend en dacht dat de keyfob dat misschien op zou lossen maar ik zag net op youtube in een filmpje van Bjorn Nyland de keyfob ook falen bij het openen van de deur.

Waarom gaan je deuren niet open?
Keycard doet het toch altijd? Hoewel ik die zelden gebruik en open altijd met mijn iPhone of Watch.

*filmpje van Bjørn is 3 jaar oud. Mogelijk inmiddels verbeteringen?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:39
SirLenncelot schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:42:

Ik heb geen problemen met de keyfob. Zou ook niet meer zonder willen!

Frunk openen (heb gemotoriseerd), laadkabel ontgrendelen, etc. Werkt allemaal net wat makkelijker.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Devian schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:19:
[...]
Frunk openen (heb gemotoriseerd), laadkabel ontgrendelen, etc. Werkt allemaal net wat makkelijker.
Dat doet Siri voor mij. Nog makkelijker :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:10
Devian schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:19:
[...]

Ik heb geen problemen met de keyfob. Zou ook niet meer zonder willen!

Klopt ik gebruik m ook.
Alleen al voor de laadkabel los koppelen is t al ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:41

GVR

sonina schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Ik heb hetzelfde, spul van Ali gekocht. Let wel op dat de telefoon/tablet houders voor de stoelen de plastic achterkant kunnen beschadigen omdat ze er strak op klemmen. (my 24)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-05 08:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Na 28k op de teller tijd voor verse wieldoppen.. helaas kwam ik er daarna achter dat er nog een nieuwe versie op AliExpress te vinden is die net nog wat scherper is. Iets voor over 2 jaar haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpfuduwSRgM9tW4mSdEMouqotvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKMWA1gxjTrixZfHarftSBKm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPW_fY-5VqRRH7VZJ57LOZXI7a0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTJ2RET9OofxyI7l9P2vmapa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 03-05-2025 21:40 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

spartacusNLD schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:31:
Na 28k op de teller tijd voor verse wieldoppen.. helaas kwam ik er daarna achter dat er nog een nieuwe versie op AliExpress te vinden is die net nog wat scherper is. Iets voor over 2 jaar haha.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie doppen! Die ben ik voor de Y nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
GVR schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:56:
[...]

Mooie doppen! Die ben ik voor de Y nog niet tegengekomen.
kan ook niet. Deze passen exact over de echte aluminium velgen die de model 3 heeft. gaat niet passen op een Y.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Waar heb je deze vandaan? Is het eraf halen en er op klikken? Beschermd deze de gehele velg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip28DMBQ8Qt-os1a38ECXcWpW6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3EGewpP0SCHYpIsylywVQ5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Schoon of niet? ;)

Dat zijn mijn benen en een hond.. weet niet wat je denkt te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Fromz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:01:
Iemand die een tablet houder met zuignap voor het dakraam kan aanbevelen?
Laat ik dit nog eens proberen, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Fromz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:01:
Iemand die een tablet houder met zuignap voor het dakraam kan aanbevelen?
https://www.google.com/se...houder+voor+aan+glazendak

Zit daar niets tussen?
(verder worden mij kinderen wagenziek met een schermpje dus geen ervaring mee. En ze hebben een mp3-speler/telefoon met spotify en kijken lekker naar buiten)

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 04-05-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:47:
[...]

https://www.google.com/se...houder+voor+aan+glazendak

Zit daar niets tussen?
(verder worden mij kinderen wagenziek met een schermpje dus geen ervaring mee. En ze hebben een mp3-speler/telefoon met spotify en kijken lekker naar buiten)
Diverse opties, was benieuwd of iemand tevreden was met een bepaalde oplossing.
Vorige vakanties hadden ze de tabletstands of op schoot of in de organisers aan de stoel, ik dacht met een scherm in het midden iets hoger het wat makkelijker te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjbhrKc5p5lNWw3M8TSjTVdrzbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kjfp5bqTGiMNcPd5pGjjvE8R.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf voor de centercaps van Tesla zelf gegaan. Vind ze erg mooi staan!

https://shop.tesla.com/nl...ieldoppenset-voor-model_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:57
adjego schreef op maandag 5 mei 2025 @ 07:25:
[Afbeelding]

Ik ben zelf voor de centercaps van Tesla zelf gegaan. Vind ze erg mooi staan!

https://shop.tesla.com/nl...ieldoppenset-voor-model_3
Dat maakt het inderdaad erg mooi. Doet me denken aan race velgen van OZ bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louis
  • Laatst online: 21:36
Je bedoelt de OZ ultraleggers. Alleen zijn te spaken krom getrokken door de snelle acceleratie ;-)

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Ik heb afgelopen week mijn zwarte Model 3 Highland opgehaald en overweeg om de look compleet te maken met donkere koplamp- en achterlichtfolie.

Ik kwam deze set tegen op AliExpress:
https://a.aliexpress.com/_EvZLEEO

Heeft iemand ervaring met deze specifieke folie? Ik ben vooral benieuwd naar de pasvorm op de Highland-versie.
Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 18:16
DaanDH schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:47:
Ik heb afgelopen week mijn zwarte Model 3 Highland opgehaald en overweeg om de look compleet te maken met donkere koplamp- en achterlichtfolie.

Heeft iemand ervaring met deze specifieke folie? Ik ben vooral benieuwd naar de pasvorm op de Highland-versie.
Is dat niet verboden in NL, in België alvast wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje

Het idee van lampen (en zeker matrix koplampen) is dat er licht uitkomt en je zichtbaar bent. Als je er dan folie overheen gaat plakken verander je de eigenschappen van de verlichting en is verboden en gewoon enorm onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 22:04

Damian

Insane Obtrusion

In de basis gewoon verboden in NL:
Artikel 128 – Aanvullende Permanente Eisen
- De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
- De glazen van de lichtarmaturen aan de achterzijde van het voertuig, met uitzondering van de achteruitrijlichten, mogen geen barsten of gaten vertonen waardoor wit licht naar achteren kan worden gestraald
Je mag het lichtbeeld niet aanpassen, dus een uitzondering voor een booskijkertje of wimper is er vaak wel, maar het hele ding beplakken is gewoon verboten!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-05 18:05
Ik heb de commander al een tijdje geleden geinstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ik heb nog 2 buttons liggen die ik ook wil gaan gebruiken waarvan ik er 1 wil gebruiken voor het activeren van autopilot.

Nu leen ik wel eens vaker mijn auto uit en waar ik bang voor ben is dat iemand per ongeluk op de button klikt en schrikt van de autopilot met alle gevolgen van dien.

Weet iemand of de buttons werken zonder dat mijn telefoon in de buurt van de auto is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Bobo221 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:35:
Ik heb de commander al een tijdje geleden geinstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ik heb nog 2 buttons liggen die ik ook wil gaan gebruiken waarvan ik er 1 wil gebruiken voor het activeren van autopilot.

Nu leen ik wel eens vaker mijn auto uit en waar ik bang voor ben is dat iemand per ongeluk op de button klikt en schrikt van de autopilot met alle gevolgen van dien.

Weet iemand of de buttons werken zonder dat mijn telefoon in de buurt van de auto is?
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de commander en button functies werken bij elke bestuurder, dat is toch niet afhankelijk van de verbinding met je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

De commander en buttons werken autonoom.

De telefoon wordt alleen gebruikt voor het instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online

Dit heb ik opgelost door 2x snel indrukken in te stellen voor AP.
1x drukken heb ik een veilige en onschuldige functie achter gezet :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper

Gezien alle tips welkom zijn... Niet doen. Je kunt garantie op die lampen vaarwel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
GekkeRipper schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:10:
[...]

Gezien alle tips welkom zijn... Niet doen. Je kunt garantie op die lampen vaarwel zeggen.
Klopt. Kwam ik ook achter nadat ik mijn ramen had getint. Garantie daarop krijg je dus ook niet meer. (over de motor in de deuren. Omdat ze dan aangeven dat bij het tinten er op een verkeerde manier uit gehaald is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:20
en als het raam er bij het tinten nou niet is uitgehaald? (bij mij is eea getint vanuit de reguliere positie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
RF1000 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:26:
en als het raam er bij het tinten nou niet is uitgehaald? (bij mij is eea getint vanuit de reguliere positie)
De bewijslast daarvoor ligt bij jou. Hoe ga je dat bewijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
RaRo74 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:12:
[...]

Dit heb ik opgelost door 2x snel indrukken in te stellen voor AP.
1x drukken heb ik een veilige en onschuldige functie achter gezet :*)
Ja dat overweeg ik ook nu:

Ik ben van plan om beide buttons achter het stuur te plaatsen met de volgende commando's:

Linksachter:

1 x klik = richtingaanwijzer
2 x klik = autopilot activeren
Long klik = Open frunk + laadklep

Rechtsachter:

1 x klik = richtingaanwijzer
2 x klik = ???
Long klik = open handschoenenkastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
RaRo74 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:25:
Dat verklaart waarom laadkabel ontgrendelen bij de mYne niet meer lukt via de portiergreep :o

[...]
Het werkt weer! _/-\o_

Heel fijn en gisteren ook gelijk maar even de installatie van 2025.14.3 gedaan.

Accessoirevoeding aangezet en gelijk maar getest of dan de Commander ook weer gevoed wordt.
Bij dezen kan ik bevestigen dat dit het geval is waardoor ik weer mijn laadstekker kan ontgrendelen zonder gebruik van de app of door eerst het voertuig te openen.
Gewoonweer als vanouds aan de portiergreep trekken waarna de laadpoort ontgrendeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltswagen
Vandaag mudflaps voor mijn juniper geinstalleerd, installatie was zo gedaan, oude pinnetjes er uit halen, mudflaps ertegen en nieuwe pinnetjes erin duwen. Hopelijk bevallen ze want voor mijn gevoel zitten ze nu wel zo vast dat ik ze er niet zomaar af ga krijgen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnOU3IeVjCtoEltLtLV-2PYGyuk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjWqWg3FAsEuCMqZZlHGAMZp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSeXZ0omAUJ714YLvqn3hiqnvdA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfNQCEXteShqh70DIA7Tp3qk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvSaQ8YAc6nvBWz8f3r6nVX1wgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaPG7n5AnotIKg1NYSmXOeWt.jpg?f=fotoalbum_tile

koopje voor 12 euro: https://share.temu.com/cSUoXbAzSIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

RaRo74 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:44:
[...]

Het werkt weer! _/-\o_

Heel fijn en gisteren ook gelijk maar even de installatie van 2025.14.3 gedaan.

Accessoirevoeding aangezet en gelijk maar getest of dan de Commander ook weer gevoed wordt.
Bij dezen kan ik bevestigen dat dit het geval is waardoor ik weer mijn laadstekker kan ontgrendelen zonder gebruik van de app of door eerst het voertuig te openen.
Gewoonweer als vanouds aan de portiergreep trekken waarna de laadpoort ontgrendeld :*)
Aan de portiergreep trekken (en even vasthouden) kan nu toch ook al gewoon of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
GVR schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:04:
[...]

Aan de portiergreep trekken (en even vasthouden) kan nu toch ook al gewoon of mis ik iets?
Ja ;)

RaRo74 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk toch zo’n zonnescherm van Ali besteld die uit twee helften bestaat. Vandaag binnengekomen en maar meteen geprobeerd.

Het idee was om de helft van scherm te installeren zodat wij voorin nog in de zon zitten maar onze dochter achterin minder last heeft van “stralingswarmte” als we deze zomer naar zuid-Europa zoemen.

Het pakket kwam in een flink gebutste doos maar zelf zonder beschadigingen aan. Er zitten twee opgevouwen schermen in de doos, een doosje met clips en een hoes om de schermen in te bewaren. Het is allemaal wat gekreukt maar kan dus blijkbaar gestreken worden als je dat heel belangrijk vindt.

Het is een typisch Ali pakket. De materialen zien er een tikje goedkoop uit. De handleiding is weinig behulpzaam. Er staan 12 clips van drie soorten in de handleiding. Er zitten 16 clips van vier soorten in het pakket die allemaal anders uitzien dan in de beschrijving…. maar het installeren is geen raketwetenschap.

Verder past het scherm in de breedte goed. De clips zitten op zichzelf niet echt vast maar samen met het scherm doet het allemaal zijn werk. Aan de achterzijde sluit het scherm niet mooi aan, er blijft een centimeter ruimte.

Het installeren van de helft van het scherm gaat prima. Het voorste scherm is niet nodig voor stabiliteit. Het doet zijn werk ook prima. De achterbank zit uit de directe zon als deze redelijk aan de hemel staat. Dus het doet voor ons doel zijn werk.

Waar ik aangenaam verrast over ben is het opvouwen, dat lijkt in eerste instantie zo’n geklungel als met van die opwerp decathlon tenten maar gaat heel makkelijk en intuïtief. De schermen passen makkelijk in de hoes en precies in de Frunk van de Model Y.

Al met al, tevreden voor 33€. Die paar ritten per jaar dat we het gebruiken zal het prima zin .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6LMFNYRsWNir8B-n8DEXLnixus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ed8g5YmwDVnKh0s84D7wdzRN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWZu27hu_S-vPDdRieY-VqZxa8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8I0wLKNWQ5EmgtL4ZIPsgvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOtA05Xe0-ZK1CABepgpvuH7g7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsHdpIgLV58WFdQxm15DWTXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtAKkA4twBo01N37ejiZJFlIDsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh9mbFNPqiNvSoee0z2IboWD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vf9pWDEkR31PwkFnb0C_avaIdYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HDI5Nv7h6ALFVtu9Df4dwjk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Laatst online: 07:03
SirLenncelot schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:17:
Ik heb uiteindelijk toch zo’n zonnescherm van Ali besteld die uit twee helften bestaat. Vandaag binnengekomen en maar meteen geprobeerd.

Het idee was om de helft van scherm te installeren zodat wij voorin nog in de zon zitten maar onze dochter achterin minder last heeft van “stralingswarmte” als we deze zomer naar zuid-Europa zoemen.

Het pakket kwam in een flink gebutste doos maar zelf zonder beschadigingen aan. Er zitten twee opgevouwen schermen in de doos, een doosje met clips en een hoes om de schermen in te bewaren. Het is allemaal wat gekreukt maar kan dus blijkbaar gestreken worden als je dat heel belangrijk vindt.

Het is een typisch Ali pakket. De materialen zien er een tikje goedkoop uit. De handleiding is weinig behulpzaam. Er staan 12 clips van drie soorten in de handleiding. Er zitten 16 clips van vier soorten in het pakket die allemaal anders uitzien dan in de beschrijving…. maar het installeren is geen raketwetenschap.

Verder past het scherm in de breedte goed. De clips zitten op zichzelf niet echt vast maar samen met het scherm doet het allemaal zijn werk. Aan de achterzijde sluit het scherm niet mooi aan, er blijft een centimeter ruimte.

Het installeren van de helft van het scherm gaat prima. Het voorste scherm is niet nodig voor stabiliteit. Het doet zijn werk ook prima. De achterbank zit uit de directe zon als deze redelijk aan de hemel staat. Dus het doet voor ons doel zijn werk.

Waar ik aangenaam verrast over ben is het opvouwen, dat lijkt in eerste instantie zo’n geklungel als met van die opwerp decathlon tenten maar gaat heel makkelijk en intuïtief. De schermen passen makkelijk in de hoes en precies in de Frunk van de Model Y.

Al met al, tevreden voor 33€. Die paar ritten per jaar dat we het gebruiken zal het prima zin .
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor dat bedrag durf ik de gok ook wel aan, kun je het linkje naar de aanbieding delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
njiwedu0b schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:48:
[...]

Voor dat bedrag durf ik de gok ook wel aan, kun je het linkje naar de aanbieding delen?
https://nl.aliexpress.com/item/1005005317345951.html

Verwacht ook vooral geen perfect product. Het blijft Ali maar functioneel (blokkeert zon en zit vast) is het schermpje in ieder geval.

Voorste helft heb ik niet getest overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
SirLenncelot schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Verwacht ook vooral geen perfect product. Het blijft Ali maar functioneel (blokkeert zon en zit vast) is het schermpje in ieder geval.

Ik heb ook een setje besteld, precies om dezelfde reden als dat je had omschreven. Voor de achterbank en de extreme weersomstandigheden in het zuiden van ons mooie Europa.

Bedankt nogmaals voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:53
Ik ben nog steeds opzoek naar zonneschermen voor achterin de zijramen. Van het merk Snapshade zijn er goede maar die kosten 150 euro en dat is iets te gek. Ik heb via ali ook wat gekocht speciaal voor Model Y maar dat was een miskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensM99
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-05 17:14
Iemand voor de juniper al goede kwaliteit organisers voor middenconsoles en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:32
LaurensM99 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 00:16:
Iemand voor de juniper al goede kwaliteit organisers voor middenconsoles en dergelijke?
Ja ik heb ze van het merk spigen, ze bieden al veel dingen aan voor de juniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:20
LaurensM99 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 00:16:
Ik heb ook het midden console bakje van Spigen. Prima accessoire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
ik heb sinds afgelopen weekend eindelijk de buttons gemonteerd achter het stuur maar nu blijft de linker button contiue er van af vallen.
Hebben meer mensen hier last van met dit warme weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Bobo221 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:30:
ik heb sinds afgelopen weekend eindelijk de buttons gemonteerd achter het stuur maar nu blijft de linker button contiue er van af vallen.
Nee.
Uiterst goed ontvetten en daarna nog een keer heel goed ontvetten.
Daarna nieuwe tape gebruiken en Bison heeft genoeg in het rek hangen.

Zoiets https://www.nonpaints.com...jdig-tape-1-5meter-x-19mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-05 14:39
kan in vraag en aanbod

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 12-05-2025 20:19 ]

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 21-05 18:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SirLenncelot schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Gisteren ook binnengekregen, straks eens installeren, de clipjes zijn bij mij ook gedeeltelijk anders dan op de tekening, maar het is allemaal vrij simpel wat je zegt, dus daar kom ik wel uit.

Van het weekend ook de S3XY commander geinstalleerd, jeetje, ze zeiden dat het makkelijk was, maar dat het zo simpel was had ik niet verwacht. Het langst duurde nog de pinnetjes terugdrukken om alles weer op z'n plek te houden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 18:16
Ik heb donderdag de linker S3XY stalk geïnstalleerd op mijn M3H, dit voor vrouwlief, maar ik maak er ook gebruik van... op een rotonde is nu niet meer zoeken naar het knopje... op rechte stukken maak ik nog altijd gebruik van de drukknoppen, mooi mix als je ze beiden kunt gebruiken. Tevreden met de investering :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
Bobo221 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:30:
Had ik in het begin ook, toch ff de achterkant van het stuur met een doekje schoongemaakt (gewoon met zo'n schoonmaak doekje ff gewreven) en daarna blijft hij gewoon prima zitten. Nu al ruim een jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuar
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:47
Ik ben een scherm voor de achterbank aan het overwegen maar ben benieuwd waar de ODB-poort zit waarop ik deze kan aansluiten. Ik ben al in het bezit van een Enhance Commander welke geplaatst is aan de rechterzijde van de bijrijdersstoel.
Een mooi exemplaar van de rear screen zag ik bij Tesstudio.
https://www.tesstudio.com...AE?variant=50528469909793

Zijn er betere, goedkopere, mooiere verkrijgbaar?

Ik ben in het bezit van een Tesla Model Y van mei-2024 uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
Ik kwam deze tegen op Reddit. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXAEbvb-M55aoanS9Oz3ig2537A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Z2zG0Fznr7oFN69EQccDzxn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:04
Fromz schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Diverse opties, was benieuwd of iemand tevreden was met een bepaalde oplossing.
Vorige vakanties hadden ze de tabletstands of op schoot of in de organisers aan de stoel, ik dacht met een scherm in het midden iets hoger het wat makkelijker te maken.
SirLct in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tuar schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:23:
Ik ben een scherm voor de achterbank aan het overwegen maar ben benieuwd waar de ODB-poort zit waarop ik deze kan aansluiten. Ik ben al in het bezit van een Enhance Commander welke geplaatst is aan de rechterzijde van de bijrijdersstoel.
Een mooi exemplaar van de rear screen zag ik bij Tesstudio.
https://www.tesstudio.com...AE?variant=50528469909793

Zijn er betere, goedkopere, mooiere verkrijgbaar?

Ik ben in het bezit van een Tesla Model Y van mei-2024 uit Berlijn.
Volgens mij komen al die krengen gewoon van AliExpress.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SirLenncelot schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De mijn is inmiddels ook geinstalleerd, Ik heb ook diverse verschillende clipjes gekregen, waar ik er ook een paar van over heb gek genoeg.

Het installeren was even klooien (als je het in je uppie doet), vooral met de verbindingclips van de 2 schermen, maar al met al was het niet ingewikkeld.

Wel had ik het fijn gevonden als alle clips "ribbeltjes" hadden waarmee ze goed klemmen achter je interieurbekleding. Nu moest ik ze tactisch toepassen en kon ik het scherm op een aantal plekken wat strakker tegen de auto aan krijgen, maar niet overal even goed.

Al met al ook erg tevreden over het product, zeker voor de 33 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:42
Voltswagen schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:51:
Gisteren de commander en sexy knob geinstalleerd op mijn juniper, was even uitzoek werk aangezien die toch echt net wat anders in elkaar zit dan de auto's uit de installatie filmpjes.

Wat tips van mijn kant:
  • knob zelf zet je schuin op de gluif (linksvoor knob richting gaspedaal, rechtsachter knob richting bijrijdersstoel), dan met redelijk grof geweld duw je hem in positie
  • voor commander aardig wat klipjes die je los moet maken, is redelijk eenvoudig als je het voorzichtig doet en mijn fotos gebruikt om te zien waar ze zitten
  • ik raad aan echt alles los te maken ipv half los te maken en de kabel ertussen proberen te prutsen
  • er zit een zwart clipje die de stoffen zijkant vastmaakt aan het auto frame, hier moet je echt even doorhebben dat je het midden van dat klipje eerst even een stukje uit het klipje moet trekken, daarna kan je dat clipje pas eruit halen, koste mij echt 10 minuten om door te hebben waarom dat k*tding niet los ging
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Top dat het gelukt is! Heb goed naar je plaatjes gekeken maar kwam er nog niet helemaal uit. Bovenste plasticje bleef nog ergens hangen maar kon wel daaronder erbij. Wel even vraag over het volgende "hier moet je echt even doorhebben dat je het midden van dat klipje eerst even een stukje uit het klipje moet trekken" Hoe heb je dit losgekregen? platte schroevendraaier?

Het filmpje van enhauto voldoet echt totaal niet voor de Juniper helaas.

EDIT: nvm, gevonden. Wellicht voor de volgende met dezelfde vraag: https://imgur.com/a/eTWbcsP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:27
Zojuist de knob binnen gekregen voor de Juniper versie. Blijkt dat er 2 doosjes in zitten ofterwijl 2x de commander en 2x de knob. Neem aan dat dat niet hoort?

[ Voor 4% gewijzigd door Majesteit op 16-05-2025 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Majesteit schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:59:
Zojuist de knob binnen gekregen voor de Juniper versie. Blijkt dat er 2 doosjes in zitten ofterwijl 2x de commander. Neem aan dat dat niet hoort?
Nee dat lijkt me niet. Even een mailtje aan ze hoe en of ze de Commander terug willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njiwedu0b
Mad-Matt schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:37:
[...]

De mijn is inmiddels ook geinstalleerd, Ik heb ook diverse verschillende clipjes gekregen, waar ik er ook een paar van over heb gek genoeg.

Het installeren was even klooien (als je het in je uppie doet), vooral met de verbindingclips van de 2 schermen, maar al met al was het niet ingewikkeld.

Wel had ik het fijn gevonden als alle clips "ribbeltjes" hadden waarmee ze goed klemmen achter je interieurbekleding. Nu moest ik ze tactisch toepassen en kon ik het scherm op een aantal plekken wat strakker tegen de auto aan krijgen, maar niet overal even goed.

Al met al ook erg tevreden over het product, zeker voor de 33 euro.
Ik had precies dezelfde gedachten en sluit me hier dan ook compleet bij aan; prima oplossing voor 1/5 van de prijzen die ik eerder zag. Thanks again @SirLenncelot (y)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:45
Oehhh dit ziet er echt heel belovend uit!

Eindelijk geen geluidjes meer bij in-uit schakelen van AP / Nag waarschuwing / gordel

YouTube: Would you mute the chimes in your Tesla, if you could?

Benieuwd wanneer 🤞, hopelijk op tijd voor de zomervakantie. Kunnen de kids ongestoord slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

corneej schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:28:
Oehhh dit ziet er echt heel belovend uit!

Eindelijk geen geluidjes meer bij in-uit schakelen van AP / Nag waarschuwing / gordel

YouTube: Would you mute the chimes in your Tesla, if you could?

Benieuwd wanneer 🤞, hopelijk op tijd voor de zomervakantie. Kunnen de kids ongestoord slapen!
Dat zou echt geweldig zijn, bloed irritant, zeker AP met Commander, elke keer inhalen, pling plong, pling plong.
Sowieso raar dat je dit niet gewoon uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-05 15:45

FL_

Mad-Matt schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:28:
[...]

Dat zou echt geweldig zijn, bloed irritant, zeker AP met Commander, elke keer inhalen, pling plong, pling plong.
Sowieso raar dat je dit niet gewoon uit kan zetten.
Vooral dat laatste, ansich vind ik het helemaal niet erg om een auditieve meldign te krijgen van de NAG (hoewel vervelend, maar dat is juist de bedoeling) en van gordels en dergelijke. Maar het harde geluid van AP on en AP off, die kan ik vanuit de gebruiker niet echt plaatsen.

Iemand een idee of dan ook de geluiden van legitieme waarschuwingen word gedempt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik vraag me af of Tesla dit leuk gaat vinden. Ik weet dat er een beetje een gedoogbeleid is vanuit Tesla richting Enhauto, maar ik denk dat ze nu toch wel de grenzen gaan opzoeken over wat Tesla wel of niet grappig gaat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Damian schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:05:
Ik vraag me af of Tesla dit leuk gaat vinden. Ik weet dat er een beetje een gedoogbeleid is vanuit Tesla richting Enhauto, maar ik denk dat ze nu toch wel de grenzen gaan opzoeken over wat Tesla wel of niet grappig gaat vinden...
Dit lijkt mij een klein ding, het feit dat je met de commander AP continu aan kan hebben als je van rijstrook wisselt lijkt mij een groter ding, dit kan ze echt geld kosten. (Zonder had ik mogelijk die 3800 euro uitgegeven, nu vind ik het met de Commander prima werken, meer heb ik niet nodig, mis ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mad-Matt schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Dit lijkt mij een klein ding, het feit dat je met de commander AP continu aan kan hebben als je van rijstrook wisselt lijkt mij een groter ding, dit kan ze echt geld kosten. (Zonder had ik mogelijk die 3800 euro uitgegeven, nu vind ik het met de Commander prima werken, meer heb ik niet nodig, mis ik niet)
Ik heb een Model Y gehad met de commander daarin, ik vond de Continious AP van de commander erg gammel werken en heeft voor redelijk wat angstaanjagende momenten gezorgd dat ie me te vroeg of te laat weer terug op AP zetten waardoor de auto een hele rare beweging maakte. Ik gebruikte het dan ook niet meer.

Ik heb nu een model 3 met Full FSD en dat is de EAP toch echt wel 100 keer beter te noemen. 100 procent soepel en geen rare acties (voorlopig).

Dus ja, ik snap dat de kosten nog steeds te hoog zijn om het netjes te regelen, maar de commander oplossing is ook echt een hobby bob variant ervan, en daar maakt Tesla zich dan ook weinig zorgen over denk ik. Ik vermoed dat ze EAP ook weinig verkopen, vooral in Europa.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 20-05-2025 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Damian schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Ik heb een Model Y gehad met de commander daarin, ik vond de Continious AP van de commander erg gammel werken en heeft voor redelijk wat angstaanjagende momenten gezorgd dat ie me te vroeg of te laat weer terug op AP zetten waardoor de auto een hele rare beweging maakte. Ik gebruikte het dan ook niet meer.

Ik heb nu een model 3 met Full FSD en dat is de EAP toch echt wel 100 keer beter te noemen. 100 procent soepel en geen rare acties (voorlopig).

Dus ja, ik snap dat de kosten nog steeds te hoog zijn om het netjes te regelen, maar de commander oplossing is ook echt een hobby bob variant ervan, en daar maakt Tesla zich dan ook weinig zorgen over denk ik. Ik vermoed dat ze EAP ook weinig verkopen, vooral in Europa.
Ik merk met de MY helemaal geen raar gedrag met de commander, hij pakt hem netjes op na het stoppen van het knipperlicht, je kan instellen na hoeveel seconden, ik heb hem op 2 staan en dat gaat prima.

Uiteraard is het niet te vergelijken met full FSD, maar daar zit ook wel ff een prijsverschil tussen waar je een leuke 2e auto voor kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:57
[...]

Ik heb ook eentje met FSD en daar zit inderdaad lane change in als je AP aan hebt staan. Ik kan mij voorstellen dat je auto een rare beweging kan maken als je die via de commander gebruikt. Als ik AP aanzet en je zit niet lekker in je strook, of zelfs met een wiel erover dan maakt die inderdaad een rare beweging. Ik kan er niet over oordelen maar soms met het alleen aanzetten gebeurd er wel iets raars.

Wat ik wel heb is als ik een enorme plakker achter mij heb. Zeg 1 á 2 meter dat die dan met lange change niet wil wisselen omdat die dan denkt dat er iemand op die baan zit, en omdat die achter je je van baan ziet wisselen gaat die nog meer plakken. Gelukkig mocht het echt tot een ongeluk leiden hebben we beelden. Niet dat het een fout is van Tesla want duidelijk de fout van degene die achter je zit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GVR

GVR

[...]

De commander zal na x seconden de AP er weer opzetten. Als je dan nog niet lekker in je baan zit dan wordt je daarin gedwongen door AP. De situatie die jij beschrijft heb ik wel eens gehad als ik langer deed over een inhaalactie als verwacht, of bijvoorbeeld bij het teruggaan naar rechts meteen 2 banen opschoof zonder dat de rinchtingaanwijzer nog aan stond, na x seconden zet de commander AP er weer op. Remedie, richtingaanwijzer gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:11
In mijn Model 3 heb ik destijds beschermhoezen voor de achterzijde van de voorstoelen besteld. Een van de beste investeringen die ik heb gedaan.

Zijn er mensen die al geschikte hoezen hebben gevonden voor de Model Y Juniper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

tim.w schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:58:
In mijn Model 3 heb ik destijds beschermhoezen voor de achterzijde van de voorstoelen besteld. Een van de beste investeringen die ik heb gedaan.

Zijn de stoelen niet gewoon hetzelfde als het vorige model Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:32
tim.w schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:58:

Ik heb deze en passen echt perfect: https://nl.aliexpress.com...jnFA&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
  • Laatst online: 21:36
Gisteren een mat full carbon spoiler voor m'n witte Juniper besteld.
En leuke trappers ;)

Edit de linkjes erin

[ Voor 46% gewijzigd door Louis op 21-05-2025 21:35 ]

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Linkjes erbij worden altijd gewaardeerd ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jongetje
Fire69 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:48:
Linkjes erbij worden altijd gewaardeerd ;)
Dat zou dan wel een spoiler alert zijn...
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.