• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:56
markklok schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:26:
[...]

Ik had de mijne in de middag aan de bovenkant gemonteerd en zag daarna bij iemand anders (discord S3xy) hoe hij er liggend uitzag.. Ik ben ook fan van liggen maar hoop nu stiekum dat hij door de warmte los laat :P.

Hoe ver heb jij hem naar achteren gemonteerd ?
Dat loslaten ging bij mij vanzelf als ie een middagje in de zon geparkeerd staat haha.

En zo ver:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9D4SuwlP7_nLz-U25JrK_WauaQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIwgiGBbCXqhE56cpYkXJHEl.jpg?f=fotoalbum_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 16:09
disbehave schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb geen Commander dus dat maakt het iets simpeler.

Alle panelen zijn er af en ik denk dat ik de aansluiting zie waar ik moet daisychainen. Maar ik krijg die kabel er niet uit. In de video zeggen ze dat de pry tool kan helpen, maar het lukt me niet.
Die kabel gaat heel moeilijk los idd. Je moet met een schroevendraaier midden op de connector duwen, dan gaat een lipje naar beneden en kun je connector eruit trekken. Vergelijkbaar met een netwerk kabel (rj45). Als je dat lipje niet indrukt kun je trekken wat je wilt maar de kabel gaat dan niet uit de female connector.

Hier het instructie filmpje en screenshot. Zij doen t met een pry tool maar dat lukt mij niet. Te slap plastic. Ook heb ik een extra paneel lost gemaakt anders krijg ik nauwelijks een hand in die ruimte laat staan zo'n lastige connector lostrekken. Mocht je later nog meer accessoires van enhance willen dan zou ik nu alvast een 2e kabeltje daisy chainen zodat je later makkelijker een commander kunt aansluiten. Die plug van de commander kun je dan gewoon onder dashboard kastje laten uitkomen, klik je er zo op aan dan. Anders moet je alles weer losgaan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PqdNrZcZLYGwZ0I5p3AM8lAAWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jyp9osRPm1OsPQCAxrjzHNy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Magnolia op 24-05-2026 18:07 ]

Ontspan.


  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
markklok schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:26:
[...]

Ik had de mijne in de middag aan de bovenkant gemonteerd en zag daarna bij iemand anders (discord S3xy) hoe hij er liggend uitzag.. Ik ben ook fan van liggen maar hoop nu stiekum dat hij door de warmte los laat :P.

Hoe ver heb jij hem naar achteren gemonteerd ?
Waarom geven ze het zelf niet aan om hem aan de onderkant te plakken als dat mooier is?

Ik moet hem nog halen en ben nu wel benieuwd hoe groot dat verschil nu echt is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-06 15:22
Voor mijn binnenkort op te halen Model Y Premium wil ik voor de middenconsole losse bakjes bestellen. Mijn oog is daarvoor gevallen op de consolebakjes van Spigen. Volgens mij kan je twee bakjes (boven en onder) kwijt in de console. Waar ik niet uit kom welke twee bakjes je dan precies moet bestellen.

Iemand hier ervaring mee en die mij kan aangeven welke je moet hebben? Dank.

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
@iMoose, je kunt 4 bakjes kwijt. Twee in de voorste en 2 onder de armsteun (ok eigenlijk 3, 1 echt onder tegen de armsteun aan). Ik heb afgelopen zaterdag mijn bakjes ontvangen, als je me de link stuurt naar waar je wilt kopen wil ik het best even voor je checken.

  • iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-06 15:22
@Card Nox , ik zat te kijken op Amazon . Maar als er andere sites zijn om ze bestellen hou ik mij ook aanbevolen. Alvast dank!

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
Midden console, voor, boven, sliding

Midden console, boven, achter

Midden console, onder armsteun

Midden console, voor boven, non sliding?

De bakjes die ik zelf heb lager in de bakken vind ik zo snel niet. Ik heb deze gekocht: de 6 in 1 set. Afgelopen zaterdag ontvangen en erg happy mee.

  • iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-06 15:22
Card Nox schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:04:
Midden console, voor, boven, sliding

Midden console, boven, achter

Midden console, onder armsteun

Midden console, voor boven, non sliding?

De bakjes die ik zelf heb lager in de bakken vind ik zo snel niet. Ik heb deze gekocht: de 6 in 1 set. Afgelopen zaterdag ontvangen en erg happy mee.
Dank, ook voor het filmpje dat je hebt gemaild. Wordt allemaal een stuk overzichtelijker zo.

  • ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:52
Richh schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:27:
En dan nog een bonus foto, de S3XY strip in een Model Y Standard :)

[Afbeelding]

Ik had m eerst (zoals het 'hoort') aan de bovenkant geplakt. Dat werkt voor geen meter. Dan laat ie los.

Daarna met de bijgeleverde extra tape op de onderkant geplakt. Resultaat is aanzienlijk strakker, blijft beter zitten ook. Montage is wel prutsen met het kabeltje door het dashboard trekken maar kan in principe iedereen.

Kleuren zijn instelbaar, heeft animaties als je beter moet opletten van FSD. Uiteindes worden rood bij dodehoekwaarschuwing en er is een fancy knipperlichtanimatie. Laadstatus leest ie ook uit :)
Mooi! Ik heb hier de strip ook liggen maar na paar keer loslaten was ik er wel klaar mee, en toen alles weer verwijderd.

Dit zou een oplossing kunnen zijn, thnx. Vraag mij wel meteen af wat de reden van Enhance zou zijn om dit niet actief te adviseren.

Heb je reflectie (als je in het donker rijdt) van de ledstrip in vooruit en/of zijruiten?

  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:56
ChromeFR schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 01:09:
[...]

Mooi! Ik heb hier de strip ook liggen maar na paar keer loslaten was ik er wel klaar mee, en toen alles weer verwijderd.

Dit zou een oplossing kunnen zijn, thnx. Vraag mij wel meteen af wat de reden van Enhance zou zijn om dit niet actief te adviseren.

Heb je reflectie (als je in het donker rijdt) van de ledstrip in vooruit en/of zijruiten?
Goeie vraag, geen idee... Maar ze doen er ook niet voor niets een 2e plakstrip bij denk ik dan?

Geen last van reflecties op deze manier. Ja in de zijruiten onder de juiste hoek kan je m wel zien maar vind ik niet storend.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:29
Met die zon wordt het knap heet binnen met dat zwarte leer. De voorstoelen zijn voor te koelen maar de achterbank dus niet. Aangezien ik naar Spanje ga deze zomer denk ik dat een zonnescherm voor het glazen dak wel handig is. Heeft iemand ervaring met een goed scherm ?

Ik zie ze in de tesla store voor 105 Euro (Juniper), heeft iemand ervaring met een Ali scherm ?

  • markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

LastSamurai schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:41:
Met die zon wordt het knap heet binnen met dat zwarte leer. De voorstoelen zijn voor te koelen maar de achterbank dus niet. Aangezien ik naar Spanje ga deze zomer denk ik dat een zonnescherm voor het glazen dak wel handig is. Heeft iemand ervaring met een goed scherm ?

Ik zie ze in de tesla store voor 105 Euro (Juniper), heeft iemand ervaring met een Ali scherm ?
Ik las je post en toen dacht ik... Laat ik die van mij eens uittesten (Temu https://share.temu.com/3QhKoKZPkeB)


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wYPZG4vP7WzvVkdS5oHDW9Kncs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRbAhWB0LpqnE9dCJZ9mZQET.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUqQbmzkAmnWVEH0YERLoURAJAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXzyVgdg6hrLTcieBuLESuRU.jpg?f=fotoalbum_large

Paar clipjes om het boven vast te houden zou wel handig zijn (moet ik nog printen), maar houdt het zonnetje prima tegen.

Zal het scherm de rest van de dag in m'n auto laten zitten om te kijken of de vorm goed blijft

[ Voor 3% gewijzigd door markklok op 26-05-2026 10:34 ]


  • LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:29
markklok schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:32:
[...]

Ik las je post en toen dacht ik... Laat ik die van mij eens uittesten (Temu
Hey. Mooi scherm. Maar ik zoek er 1 voor het glazen dak.

Die van Tesla bestaat uit 1 stuk en de Ali/Temu schermen zijn vaak twee aparte. Misschien moet ik maar die van Tesla nemen.

  • tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 01:42
Ik heb in het verleden via Amazon de ruitenwissers voor m'n Tesla's besteld. Weet iemand welke ruitenwissers voor de Tesla Model Y Juniper geschikt zijn? Als ik op Amazon zoek krijg ik namelijk een hele waslijst aan verschillende Bosch modellen.

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
Iemand hier ervaring met een swivel voor het scherm voor de MY Premium Juniper?

Ik vind soms dat het net te ver weg zit en zou het fijn vinden als ik het scherm wat naar me toe zou kunnen draaien.

  • Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een zwart scherm (stof) wat met plastic haakjes tussen het glas en de plastic kappen zit.

Let op; voor de achterruit heb je twee lengtes. Eentje volledig; meeste koeling. Maar dan heb je geen achteruitrijspiegel meer; en moet je hem verwijderen als je gaat rijden. En eentje die minder lang is; dan die kun je laten zitten.

Ze bevallen zo goed dat ze er ook in de winter in blijven hangen. Metalen frame met stof doek met kleine gaatjes. Bevalt prima

  • Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:46
Iemand ervaring met deze M3 subtrunk koelbox? Ik wil deze zomer een weekje gaan kamperen in Normandië en dit lijkt me ideaal.

  • LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:29
Blasterxp schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:26:
Ik heb een zwart scherm (stof) wat met plastic haakjes tussen het glas en de plastic kappen zit.
En die zijn origineel Tesla ?

  • sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-06 13:41
Weet iemand of de kofferbak zijvak inlay's van de MY2023 ook op de Juniper passen?

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
sanger1981 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:42:
Weet iemand of de kofferbak zijvak inlay's van de MY2023 ook op de Juniper passen?
Ik verwacht van niet,im ik zie online namelijk dat beide apart worden aangeboden voor een specifiek model.

  • sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-06 13:41
Card Nox schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:46:
[...]

Ik verwacht van niet,im ik zie online namelijk dat beide apart worden aangeboden voor een specifiek model.
Hm, ok jammer. Dan maar nieuwe bestellen :)

  • micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:15
Weet iemand welke maat ruitenwissers moet je gebruiken voor een model Y?

650mm/ 475mm
of
650mm/ 500mm

  • Promotioneel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:12
micmulder schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:28:
Weet iemand welke maat ruitenwissers moet je gebruiken voor een model Y?

650mm/ 475mm
of
650mm/ 500mm
650/500 (Bosch A621S) komt overeen met de ruitenwissers die er fabrieksaf opzitten, maar 650/475 (A102S) passen evenzeer!

  • pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Thodekroo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:26:
Iemand ervaring met deze M3 subtrunk koelbox? Ik wil deze zomer een weekje gaan kamperen in Normandië en dit lijkt me ideaal.
Niet met deze maar heb wel een koelbox van Vevor. Super apparaat! Gebruik hem met vakanties als extra koelkast. Ik zou hem iedereen aanraden! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.


  • tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 01:42
tim.w schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:
Ik heb in het verleden via Amazon de ruitenwissers voor m'n Tesla's besteld. Weet iemand welke ruitenwissers voor de Tesla Model Y Juniper geschikt zijn? Als ik op Amazon zoek krijg ik namelijk een hele waslijst aan verschillende Bosch modellen.
Niemand, of zijn ze online simpelweg niet te bestellen buiten Tesla om?

  • _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
tim.w schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:28:
[...]

Niemand, of zijn ze online simpelweg niet te bestellen buiten Tesla om?
Heb je al even op de Bosch site zelf gekeken welk onderdeelnummer ze aanraden voor de Juniper? Meestal staat het daar gewoon :)

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 29-05-2026 16:51 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen


  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:49
pjot1 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:22:
[...]


Niet met deze maar heb wel een koelbox van Vevor. Super apparaat! Gebruik hem met vakanties als extra koelkast. Ik zou hem iedereen aanraden! :)
Waar haal je de 12v vandaan?

  • pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
gjcvro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:04:
[...]

Waar haal je de 12v vandaan?
Ik heb deze, https://www.vevor.nl/auto...-AUEhmh8k9pRoCFCoQAvD_BwE

12v haal ik uit de sigarettenaansteker, koelbox zet ik op de achterbank al is de kabel lang genoeg voor de kofferbak. Er zit ook een normale 230v stekker bij.

Nu weet ik niet of deze ook werkt met 16v van tegenwoordig. Ik rijd een S uit 2016 dus deze heeft nog een normale 12v accu.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.


  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:49
pjot1 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:14:
[...]


Ik heb deze, https://www.vevor.nl/auto...-AUEhmh8k9pRoCFCoQAvD_BwE

12v haal ik uit de sigarettenaansteker, koelbox zet ik op de achterbank al is de kabel lang genoeg voor de kofferbak. Er zit ook een normale 230v stekker bij.

Nu weet ik niet of deze ook werkt met 16v van tegenwoordig. Ik rijd een S uit 2016 dus deze heeft nog een normale 12v accu.
Aaaah, ok, ik dacht dat je ook een 3 had met zo'n verzonken model. En omdat die geen aansluiting achterin hebben moet je naar voren, waar maar 1 aansluiting zit

  • pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
gjcvro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:53:
[...]

Aaaah, ok, ik dacht dat je ook een 3 had met zo'n verzonken model. En omdat die geen aansluiting achterin hebben moet je naar voren, waar maar 1 aansluiting zit
Ja, bij ons zit de aansluiting ook in de middenconsole.

Reageerde meer op het feit dat Vevor koelboxen prima koelboxen zijn! Dus een aanrader! ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.


  • Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:46
gjcvro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:53:
[...]

Aaaah, ok, ik dacht dat je ook een 3 had met zo'n verzonken model. En omdat die geen aansluiting achterin hebben moet je naar voren, waar maar 1 aansluiting zit
Ja die kun je eventueel splitten. Maar je moet hem dus bij een M3 van voor tot achter doortrekken.

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:49
Thodekroo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:17:
[...]

Ja die kun je eventueel splitten. Maar je moet hem dus bij een M3 van voor tot achter doortrekken.
Ja, weet ik, ik heb zelf een kabel gemaakt van een splitter maar het kon toch zijn dat iemand een beter plan heeft gehad? 8) En de eerste keer hadden we de koelbox ook op de achterbank staan, maar ik werd gek van die stomme ventilator (is ook maar een goedkoop ding wat niet veel meer doet dan afkoelen zo goed mogelijk voorkomen, samen met een paar diepvrieselementen onderin)

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
gjcvro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:04:
[...]

Waar haal je de 12v vandaan?
Die Vevor is top, en door de compressor gaat die ook echt naar 1 graad.

Ik haal de stroom achteraan links, en tijdens vakanties hou ik de accessoirevoeding 24/7 aan.

In de frunk hebben we 2 kampeerstoelen, en niks zo leuk als met een fris drankje ergens te gaan picknicken of gewoon te genieten van de omgeving.

Je kan dan ook gerust kaas of yoghurt kopen en die lekker fris houden.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:49
Tommie12 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:44:
[...]

Die Vevor is top, en door de compressor gaat die ook echt naar 1 graad.

Ik haal de stroom achteraan links, en tijdens vakanties hou ik de accessoirevoeding 24/7 aan.

In de frunk hebben we 2 kampeerstoelen, en niks zo leuk als met een fris drankje ergens te gaan picknicken of gewoon te genieten van de omgeving.

Je kan dan ook gerust kaas of yoghurt kopen en die lekker fris houden.
Model y? Want de 3 heeft daar niets bij ons.

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
gjcvro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:47:
[...]

Model y? Want de 3 heeft daar niets bij ons.
Ja, LR AWD uit 2023

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • Chrisiefke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-06 07:31
markklok schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:32:
[...]

Ik las je post en toen dacht ik... Laat ik die van mij eens uittesten (Temu https://share.temu.com/3QhKoKZPkeB)


[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paar clipjes om het boven vast te houden zou wel handig zijn (moet ik nog printen), maar houdt het zonnetje prima tegen.

Zal het scherm de rest van de dag in m'n auto laten zitten om te kijken of de vorm goed blijft
Je hebt geen clipjes nodig. Zonnekleppen omlaag en voila.

  • Medejo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik kreeg de volgende melding in de Tesla app.
Iemand enige idee wat "enige tijd" in praktijk betekend.
Ik heb FSD direct afgekocht. Naar mijn weten nooit ergens gelezen dat dit niet direct (na calibratie) beschikbaar zou zijn.

Full Self-Driving

Wij kijken uit naar de levering van uw nieuwe Tesla! Houd er rekening mee dat Full Self-Driving (FSD) wegens de uitrolperiode nog niet direct actief is op uw voertuig. De activering kan enige tijd duren. U zult na levering een bericht ontvangen als de FSD update voor u klaarstaat. U kunt op onze locatie wel een FSD-proefrit maken in een van onze beschikbare voertuigen

  • Medejo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:42
fout, dubbele post.

[ Voor 96% gewijzigd door Medejo op 04-06-2026 19:12 ]


  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
@Medejo, reken op minimaal een maand.

  • Medejo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:42
Bedankt @Card Nox Had geen verschil gemaakt als ik het op voorhand had geweten. Maar het was netjes geweest als Tesla dat wel had gedeeld.

  • HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:04
Zojuist support gevraagd bij Enhauto over de S3XY Dash Order en de S3XY Strip Order, maar ik vroeg me af of hier hier mensen last hebben van een loslatende Dash en Strip? Dit ondanks zorgvuldige installatie. Ben blij met de functies, maar dit is wel een behoorlijke tegenvaller.


EDIT: in hun video van vandaag geven ze aan dat er tot 29 mei zo'n 60 gevallen bij hun bekend zijn. Dat vind ik nog meevallen maar ik ben voor ze wel bang dat dat nog verder gaat oplopen nu de zomer er hier in ieder geval aankomt. YouTube: Enhance Vlog #3 | What Happened In May 2026


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lu41x--lvo0bYfSq-jzAuO-bXGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXriBZulBWazYWFUGYjo3S6k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oK2CtkG4u6-rio24rymKKk12yuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2rJrNpXWMgfHaXPrXFDl5aV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door HaNS1443 op 05-06-2026 22:54 ]


  • markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

HaNS1443 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:25:
Zojuist support gevraagd bij Enhauto over de S3XY Dash Order en de S3XY Strip Order, maar ik vroeg me af of hier hier mensen last hebben van een loslatende Dash en Strip? Dit ondanks zorgvuldige installatie. Ben blij met de functies, maar dit is wel een behoorlijke tegenvaller.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om dit te voorkomen (had het al bij andere gezien) heb ik een eigen ontwerp gemaakt

https://makerworld.com/nl/models/2645478-s3xy-dash-holder-model-y-juniper-standard#profileId-2923805

  • HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:04
Creatief gemaakt!. Ik zag ook al andere vergelijkbare 'oplossingen', maar m.i. hoort dat natuurlijk niet. Ik wacht eerste de reactie Enhauto af voor ik ga beslissen wat ik er mee ga doen. Het lijkt helaas nu wel meer op een producteigenschap dan een maandagmorgen model.

  • DoeMaarDuurzaam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 16:16
Tesla Hoedenplank

Goedenmiddag! Eindelijk wordt mn Model Y RWD geleverd. Deze is standaard zonder hoedenplank. Bij de aankoop kan je deze wel selecteren als extra, echter in de shop staat dat deze niet compatible is met mijn model. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil niet zo’n gare aftermarket hoedenplank die met tape vast zit.

  • justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16
DoeMaarDuurzaam schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:27:
Tesla Hoedenplank

Goedenmiddag! Eindelijk wordt mn Model Y RWD geleverd. Deze is standaard zonder hoedenplank. Bij de aankoop kan je deze wel selecteren als extra, echter in de shop staat dat deze niet compatible is met mijn model. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil niet zo’n gare aftermarket hoedenplank die met tape vast zit.
Opmerking: behoort tot de standaarduitrusting bij Model Y Premium en Model Y Performance. Geschikt voor Model Y geproduceerd vanaf 2025. Niet compatibel met de Model Y interieurconfiguratie met zeven zitplaatsen
Het past wel. Ik vond hem onhandig

Krijg 1000 Km gratis snelladen bij het bestellen van je Tesla, kijk op: https://teslacode.nl


  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:23
DoeMaarDuurzaam schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:27:
Tesla Hoedenplank

Goedenmiddag! Eindelijk wordt mn Model Y RWD geleverd. Deze is standaard zonder hoedenplank. Bij de aankoop kan je deze wel selecteren als extra, echter in de shop staat dat deze niet compatible is met mijn model. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil niet zo’n gare aftermarket hoedenplank die met tape vast zit.
Ik heb die hoedenplank in het service center besteld want ik kon die niet via de app kopen (ergens in Maart). Ze kost ook minder dan die die je linkt

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
Hoor graag als ik iemand blij kan maken met een rode pedale set, is voor de legacy MY (had per ongeluk de foute besteld).

Heb zojuist mijn cf spoiler geinstalleerd. Verder nog niet echt gekeken van afstandje of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vq4VAWHBQsI320uTFknKRKou350=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hhco16YPMJvtZePobZ6MiBoG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsavUctP-Fnl8OMA1xXV3dOQ9AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEMxZfKrmu17WzagIdr2HDh4.jpg?f=fotoalbum_large

Zal mijn vraag nogmaals herhalen: Iemand hands on ervaring met een scherm draai setje? Ik lees dat sommige het scherm wat te ver naar ondere brengen zover dat de bijrijder met zijn/haar linkerknie tegen het scherm aan komt.

  • happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
Card Nox schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:05:
Hoor graag als ik iemand blij kan maken met een rode pedale set, is voor de legacy MY (had per ongeluk de foute besteld).

Heb zojuist mijn cf spoiler geinstalleerd. Verder nog niet echt gekeken van afstandje of zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zal mijn vraag nogmaals herhalen: Iemand hands on ervaring met een scherm draai setje? Ik lees dat sommige het scherm wat te ver naar ondere brengen zover dat de bijrijder met zijn/haar linkerknie tegen het scherm aan komt.
Ziet er fraai uit, komt deze van Aliexpress?

Ben benieuwd hoe makkelijk de installatie is, en ook of die uiteindelijk weer zonder problemen te verwijderen is.

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
@happylife, yes komt van ome Ali: ik heb deze besteld in mat carbon.

Monteren ging goed, heb even kort wat filmpjes bekeken voor wat tips en tricks. Demonteren nog geen ervaring mee (uiteraard).
EDIT: vond wel dat er weinig breede tape op zat in vergelijking met sommige filmpjes die ik had gezien. Dit was een wat 'dikkere' doorzichtige tape, voelde erg sticky.

[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 08-06-2026 12:23 ]


  • nry
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13-06 08:09

nry

Thodekroo schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Dat zijn model Y wieldoppen, die passen niet op de Prismata's
Er zijn nu ook wieldoppen voor de Model 3 Standard verkrijgbaar op AliExpress. Het ziet er goed uit in de video.

https://nl.aliexpress.com/item/1005012274305824.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBYJ-6xRSOCOW5AIc7J9eoDk2p8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Fg7t6R3u5efjPM2kG6Zn5C2O.png?f=user_large

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
nry schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:31:
[...]


Er zijn nu ook wieldoppen voor de Model 3 Standard verkrijgbaar op AliExpress. Het ziet er goed uit in de video.

https://nl.aliexpress.com/item/1005012274305824.html

[Afbeelding]
Deze zien er beter uit dan wat er tot nu toe voor de MY RWD 18 inch stalen velgen te krijgen is. Ben benieuwd wat in de komende tijd nog voor dit model zal gaan verschijnen.

  • DoeMaarDuurzaam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 16:16
fretnn schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:20:
[...]


Ik heb die hoedenplank in het service center besteld want ik kon die niet via de app kopen (ergens in Maart). Ze kost ook minder dan die die je linkt
Voor de rest is het dezelfde hoedenplank?

  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:23
DoeMaarDuurzaam schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:24:
[...]

Voor de rest is het dezelfde hoedenplank?
Dezelfde hoedenplank als in de premium juniper (wisten ze mij te vertellen in het SC)

  • zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38
Ik ben op zoek naar alle weather matten voor onze Model 3 Highland. Ik kom diverse merken tegen, waaronder Taptes en 3W, maar relatief weinig Nederlanders ervaringen. Ben daarom benieuwd naar jullie mening en welke jullie aanraden? Qua look zou ik het fijn vinden als het lekker rustig en basic is.

  • the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 10:49

the-spawn

.: Dark Storm :.

zunrob schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:36:
Ik ben op zoek naar alle weather matten voor onze Model 3 Highland. Ik kom diverse merken tegen, waaronder Taptes en 3W, maar relatief weinig Nederlanders ervaringen. Ben daarom benieuwd naar jullie mening en welke jullie aanraden? Qua look zou ik het fijn vinden als het lekker rustig en basic is.
Ik ben sinds een week in het bezit van een MY met daarin de complete set van 3W (pro versie). Deze hebben een stoffen inleg (StarTrail) motief. Ik wilde de all weather vooral voor de winterperiode en vakanties, maar met de stoffen matten nu erin ziet het er heel netjes en luxe uit.

De set bevalt me verder uitstekend, passen perfect en zien er niet goedkoop uit. Ze stinken ook niet zoals een eerdere set die ik uit China had laten komen in mijn vorige auto. Die set paste ook niet zo mooi als deze.
Een andere set die ik voor onze 2e auto heb gekocht is ook veel minder van kwaliteit, minder sterk rubber en past ook net niet zo mooi als deze set van 3W.

  • Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik heb gisteren deze geinstalleerd: https://nl.aliexpress.com...6GCE&gatewayAdapt=glo2nld
Wel enkel voor de koffer, ik ben geen fan van de look van die all-weather matten in de auto.
Ik vond de kwaliteit wel OK en ze passen perfect.

  • Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij willen gaan kamperen en willen derhalve een trekhaakkoffer aanschaffen. Mijn oog is gevallen op een Thule Arcos L. Deze zou je efficientie niet al te erg moeten schaden (sommigen beweren zelfs helemaal niets!). Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met zo’n koffer.

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
@Gumball, Wii hebben al een jaar of 5 een trekhaak koffer en vinden het geweldig. Kost je inderdaad nagenoeg geen range en toch een paar honderd liter extra bagage ruimte. Kan het enkel en alleen maar aanraden 👍

  • Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:52
Gumball schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:35:
Wij willen gaan kamperen en willen derhalve een trekhaakkoffer aanschaffen. Mijn oog is gevallen op een Thule Arcos L. Deze zou je efficientie niet al te erg moeten schaden (sommigen beweren zelfs helemaal niets!). Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met zo’n koffer.
Ik ben met mijn vorige auto Kia eNiro een aantal keer met een trekhaakkoffer op vakantie gegaan. Werkt perfect en maar weinig efficiencyverschil. Kan het zeker aanraden!

  • vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01:12
Heeft iemand al een mooi alternatief voor de cuphouders voor bij de achterbank voor een MY standard.
Ipv het midden gedeelte open te klappen.
Ik zie op Ali cuphouders wat je over het ventilatierooster kan doen achter alleen weet niet 100% zeker of deze op de standard passen. Iemand daar ervaring mee.

  • Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:32
Mocht iemand nog behoefte hebben aan zonnepaneelzonneschermen, nu met €464 korting :9 Voor 3 en Y beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txp8sYOMhjC1ahPYpc7i8L20es0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztCc06cHP1TO7wMkTv5RiSgP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Maurice- op 12-06-2026 12:45 ]


  • Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 13:48
Maurice- schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:43:
Mocht iemand nog behoefte hebben aan zonnepaneelzonneschermen, nu met €464 korting :9 Voor 3 en Y beschikbaar.

[Afbeelding]
Maar wat kan je er mee? Zover ik nu zie kan je een Ecoflow accu er mee opladen, meer niet. Dus die moet je ook nog aanschaffen.

  • Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:32
Qlusivenl schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:52:
[...]

Maar wat kan je er mee? Zover ik nu zie kan je een Ecoflow accu er mee opladen, meer niet. Dus die moet je ook nog aanschaffen.
Het is een MC4 connector dus kan ook op andere batterijen die het ondersteunen. Voor een flexibel zonnepaneeltje een goede deal (totaal 256 of 290 watt).

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
Vandaag nieuwe wheel covers geïnstalleerd. Uiteraard eerst netjes de velgen schoon gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78xofva7U0NldOqwMeWtrmTKK0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e287F9uJveAOYnDLDZld0Vmb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHUKtT2I_E7vGjVmoeoiZuHslms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbsYWvMD96VI2DpmAcn9M91d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ykr0UuEczWtv_Y1i5aLcw0wSazI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRxoKWF8dT0zL9sAHVqCjKiI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Wnlj5w7NktkqAGFfvZo2KV3s0w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXU3Z6J5l17yCIDP7CnOEodq.jpg?f=fotoalbum_tile

  • spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:48
Card Nox schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 01:07:
Vandaag nieuwe wheel covers geïnstalleerd. Uiteraard eerst netjes de velgen schoon gemaakt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice! Welke spatlappen zijn dat trouwens? Tevreden ermee?

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
@spetzje, het zijn deze: https://nl.aliexpress.com...ZeBx&gatewayAdapt=glo2nld

Montage ging makkelijk en ze zitten goed vast. Heb nu 1200km gereden dus geen idee hoe effectief ze daadwerkelijk zijn als ik eerlijk ben.

De wheelcover weet ik nog niet, minder mooi dan gedacht maar komt ook omdat dit natuurlijk maar 19" is waar de originele Arachnid velgen 21" zijn...

  • RmR
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-06 14:22

RmR

Hi, ik heb inmiddels van alles afgezocht, maar kan het nergens vinden. Weet iemand toevallig of er al een box, organizer of liner beschikbaar is voor de front trunk (frunk) van de nieuwe Model Y Standard?

Het liefst iets afsluitbaars, zoals die er zijn voor de Premium / Performance uitvoeringen. Maar een simpele mat of organizer zou ook al een mooie verbetering zijn.

Het lijkt me een super gewild product, maar ik kan het nergens vinden. Heeft iemand tips of een goede link?

Alvast bedankt!

  • cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:34
Ik heb me onlangs zo een zonneafscherming paraplu gekocht voor de voorruit bij een Tesla Model Y 2024 op Ali. Echter past dit niet zoals ik wel (het valt naar beneden) en is het onhandig om te ontplooien.

Iemand een tip voor zo een zo een paraplu die wel goed past op een Model Y 2024?

  • RmR
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-06 14:22

RmR

zunrob schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:36:
Ik ben op zoek naar alle weather matten voor onze Model 3 Highland. Ik kom diverse merken tegen, waaronder Taptes en 3W, maar relatief weinig Nederlanders ervaringen. Ben daarom benieuwd naar jullie mening en welke jullie aanraden? Qua look zou ik het fijn vinden als het lekker rustig en basic is.
Ik heb die van 3W gekocht voor mijn MY en ben erg tevreden: passen perfect, zijn van hoge kwaliteit en zien er goed uit.

  • SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
zunrob schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:36:
Ik ben op zoek naar alle weather matten voor onze Model 3 Highland. Ik kom diverse merken tegen, waaronder Taptes en 3W, maar relatief weinig Nederlanders ervaringen. Ben daarom benieuwd naar jullie mening en welke jullie aanraden? Qua look zou ik het fijn vinden als het lekker rustig en basic is.
Ik heb die van Tesla zelf, ze zijn wat glad vergeleken de matten van VW, wat echte rubberen matten zijn ipv plastic. Maar ze hebben wel mooie opstaande randen waardoor de nattigheid niet alsnog in de bekleding van de auto zelf terecht komt.
De lijm het het klitteband is alleen minder sterk dan het klitteband zelf, waardoor je ze voorzichtig moet losmaken als je ze eruit wil halen.

  • Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:31
Hebben meer mensen last van het feit dat met huidige hoge temperaturen de SEXY strip los laat? Ik ben nu in Italië en daar is het ook heet en laat de strip los. Ik zag ook op Youtube een Duitse Tesla rijder met hetzelfde probleem. En heeft iemand hier al contact over gehad met Enhauto?

  • markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Mackeessie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:54:
Hebben meer mensen last van het feit dat met huidige hoge temperaturen de SEXY strip los laat? Ik ben nu in Italië en daar is het ook heet en laat de strip los. Ik zag ook op Youtube een Duitse Tesla rijder met hetzelfde probleem. En heeft iemand hier al contact over gehad met Enhauto?
Als alternatief de strip aan de onderkant monteren? Ben er zelf erg tevreden mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lD3fWxvHOrdpeQN6Dz01paT6IQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkRya4PvHzm488HOYxl04vAS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door markklok op 22-06-2026 22:12 ]


  • Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:31
markklok schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:11:
[...]

Als alternatief de strip aan de onderkant monteren? Ben er zelf erg tevreden mee :)

[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie. Heb je dan geen last van reflecties in je voorruit 's nachts

  • markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Mackeessie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:14:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heb je dan geen last van reflecties in je voorruit 's nachts
Je ziet natuurlijk altijd wel iets van reflecties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4ag9AzrqHhD2EHraB1TTHSuIgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0TEdzLRSD57Vz6B3dnWN7qA.jpg?f=fotoalbum_large

  • Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:04
Na lang testen ben ik er achter gekomen dat als je reflecties ziet van je S3XY strip in je voorruit dat je dan niet lang genoeg bent :+

[ Voor 7% gewijzigd door Radiodurans op 22-06-2026 22:37 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART


  • Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:57
Hoe bevalt die s3xy dash? Ik lees er verschillende verhalen over

  • justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16
Maurice- schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:43:
Mocht iemand nog behoefte hebben aan zonnepaneelzonneschermen, nu met €464 korting :9 Voor 3 en Y beschikbaar.

[Afbeelding]
Ik heb hem binnen voor de Y. Thanks voor de tip. Hij komt bij de prepping spullen op zolder te liggen naast de Anker Solix C1000 ;) Volgens mij is het vervoer nog duurder dan die €40, hij werdt met een vrachtwagen van Dachser geleverd op een pallet vanuit Tsjechië.

Als ik ooit de rest van het gezin zo ver krijg om voor een lange tijd off-grid te gaan kamperen (denk het niet met die luxe paarden) kan ik hem op mijn Y Standard plakken. (Ik kan toch niet door het glazen dak kijken)

Krijg 1000 Km gratis snelladen bij het bestellen van je Tesla, kijk op: https://teslacode.nl


  • sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51
Weet iemand of je met s3xy de lane warning uit kunt zetten?

  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:56
Mackeessie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:54:
Hebben meer mensen last van het feit dat met huidige hoge temperaturen de SEXY strip los laat? Ik ben nu in Italië en daar is het ook heet en laat de strip los. Ik zag ook op Youtube een Duitse Tesla rijder met hetzelfde probleem. En heeft iemand hier al contact over gehad met Enhauto?
Kan bevestigen wat hierboven al staat. Die strip moet je op de onderkant plakken. Dan zit ie veel netter en blijft het goed zitten. Op de Standard Y blijft het ook zonder warme temperaturen totaal niet zitten boven.

Reflecties zijn geen probleem.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:31
sender schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:09:
Weet iemand of je met s3xy de lane warning uit kunt zetten?
Ja, bij mijn Model Y 2023 kan dat. Je voelt wel wat trilling in het stuur, maar geen vervelende geluiden meer als je over een streepje gaat.

  • Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:44

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Eindelijk de laadpaal in de app kunnen toevoegen, dit was wel echt een puzzel.

Tijdens het zoeken moesten we de 5G op de telefoon uitzetten, dan kon hij wel ineens met de paal verbinden. Dan moest hij geregistreerd worden, dan weer snel de 5G aanzetten om verbinding te krijgen. Daarna weer even uitschakelen en toen was hij verbonden, 5G kon daarna gewoon weer aan. Raar proces, maar het werkt nu, dus blij.

1 vraag, hij is verbonden met mijn vrouw d'r telefoon, omdat die net wat makkelijker werkte. Maar nu kan ik hem niet meer toevoegen aan mijn account. Ik moet dan een overdrachtproces aanvragen ofzo. Als ik dit doe, blijft hij er dan nog wel in staan bij mijn vrouw?

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington


  • HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:04
Mackeessie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:54:
Hebben meer mensen last van het feit dat met huidige hoge temperaturen de SEXY strip los laat? Ik ben nu in Italië en daar is het ook heet en laat de strip los. Ik zag ook op Youtube een Duitse Tesla rijder met hetzelfde probleem. En heeft iemand hier al contact over gehad met Enhauto?
Ja, ik:
HaNS1443 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:25:
Zojuist support gevraagd bij Enhauto over de S3XY Dash Order en de S3XY Strip Order, maar ik vroeg me af of hier hier mensen last hebben van een loslatende Dash en Strip? Dit ondanks zorgvuldige installatie. Ben blij met de functies, maar dit is wel een behoorlijke tegenvaller.


EDIT: in hun video van vandaag geven ze aan dat er tot 29 mei zo'n 60 gevallen bij hun bekend zijn. Dat vind ik nog meevallen maar ik ben voor ze wel bang dat dat nog verder gaat oplopen nu de zomer er hier in ieder geval aankomt. YouTube: Enhance Vlog #3 | What Happened In May 2026


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook contact gehad, en mij geven ze twee opties, optie een terug sturen en geld terug. Optie twee is wachten op de nieuwe (verbeterde) versie die in augustus zou moeten komen, daar wacht ik nu op. Hopelijk is het daarmee verholpen, want ik ben wel erg blij met de functionaliteiten van de Strip.

  • Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:31
HaNS1443 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:59:
[...]

Ja, ik:


[...]

Ik heb ook contact gehad, en mij geven ze twee opties, optie een terug sturen en geld terug. Optie twee is wachten op de nieuwe (verbeterde) versie die in augustus zou moeten komen, daar wacht ik nu op. Hopelijk is het daarmee verholpen, want ik ben wel erg blij met de functionaliteiten van de Strip.
Ik heb ook contact gehad en voor dezelfde optie gekozen. Nu nog maar vastdrukken tot de betere er is. Ik ben er ook zeer tevreden over vooral de dode hoek waarschuwing.

  • master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
sender schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:09:
Weet iemand of je met s3xy de lane warning uit kunt zetten?
Model 3 2019 werkt dit inderdaad op. Wel de front install cable nodig (voor de oudere model 3’s is dat alleen op verzoek leverbaar als je ze even contact). Zoals hierboven al genoemd trilt je stuur nog wel, maar het oorverdovende gepiep en getrek aan je stuur is over.

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
master1104 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:53:
[...]

Model 3 2019 werkt dit inderdaad op. Wel de front install cable nodig (voor de oudere model 3’s is dat alleen op verzoek leverbaar als je ze even contact). Zoals hierboven al genoemd trilt je stuur nog wel, maar het oorverdovende gepiep en getrek aan je stuur is over.
Wist niet eens dat dat kon. Zal wel duur zijn om alleen die adapter te bestellen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 16:51

Rico

Wie dit leest is gek....

Iemand een mooi passend zonnescherm voor de voorruit van de Model Y Legacy gevonden?

Meeste passen niet goed of ze hangen als een slappe doek in je auto. Hierboven zie ik wel een voorbeeld maar vind dat niet echt mooi zitten. Heb een Baseus DT1 geprobeerd maar die komt ook niet van boven tot onder.

Ook raar dat Tesla zelf niet een zonnescherm voor de voorruit aanbiedt. Die voor het dak en het kofferbak raam heb ik er al inzitten en dat zit mooi en netjes.

Hopelijk heeft iemand een goede tip voor een voorruit zonnescherm

  • WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:22
Daniel. schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 00:34:
[...]

Wist niet eens dat dat kon. Zal wel duur zijn om alleen die adapter te bestellen.
Als je op de website van Enhauto kijkt en je aan de rechterkant de keuzestappen doorloopt.

Kabel zelf kost €19,86. Daar komen helaas alleen de verzendkosten, á €18 bij.

Ik heb de kabel mee laten bestellen door een andere Tweaker die een bestelling ging plaatsen. Deze heeft de kabel daarna met brievenbuspost doorgestuurd naar mij. Misschien een optie?

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
WishmasterNL schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Als je op de website van Enhauto kijkt en je aan de rechterkant de keuzestappen doorloopt.

Kabel zelf kost €19,86. Daar komen helaas alleen de verzendkosten, á €18 bij.

Ik heb de kabel mee laten bestellen door een andere Tweaker die een bestelling ging plaatsen. Deze heeft de kabel daarna met brievenbuspost doorgestuurd naar mij. Misschien een optie?
Mocht iemand eerder wat bestellen dan bestel ik hem graag mee, anders maar wachten totdat de strip weer op voorraad is voor de 2019 versie M3.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
HaNS1443 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:25:
Zojuist support gevraagd bij Enhauto over de S3XY Dash Order en de S3XY Strip Order, maar ik vroeg me af of hier hier mensen last hebben van een loslatende Dash en Strip? Dit ondanks zorgvuldige installatie. Ben blij met de functies, maar dit is wel een behoorlijke tegenvaller.


EDIT: in hun video van vandaag geven ze aan dat er tot 29 mei zo'n 60 gevallen bij hun bekend zijn. Dat vind ik nog meevallen maar ik ben voor ze wel bang dat dat nog verder gaat oplopen nu de zomer er hier in ieder geval aankomt. YouTube: Enhance Vlog #3 | What Happened In May 2026


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij was het vandaag helaas ook raak. Op het Discord kanaal lees ik ook veel meldingen. Dit is gewoon echt een design fout. Heb de mijne denk net 2 maanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCEVBowhduOgsjzvVG7WYqOTCS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SlIrTH1AHwbWNfB3Hpg33EU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW68vTrW1qPu2CV5PpWxqXV9jxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHJd3ixIugTsMccpYiBvzBJR.jpg?f=fotoalbum_tile

  • sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik overweeg deze velgen voor de juniper MY: https://www.banden-pneus-online.nl/autovelgen/platin/p106/8.5x18-5x114.3-et35-64.2-26.html

Weet iemand of en hoe je de tpms sensoren inleert? Gaat dat vanzelf of moet je iets doen? Ik wil namelijk de huidige zomerbanden op deze velgen laten monteren en tpms erbij bestellen. Kun je gewoon elke toms gebruiken die je wilt?

En dan later winterbanden op de huidige stalen velgen.

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:49
sender schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:36:
Ik overweeg deze velgen voor de juniper MY: https://www.banden-pneus-online.nl/autovelgen/platin/p106/8.5x18-5x114.3-et35-64.2-26.html

Weet iemand of en hoe je de tpms sensoren inleert? Gaat dat vanzelf of moet je iets doen? Ik wil namelijk de huidige zomerbanden op deze velgen laten monteren en tpms erbij bestellen. Kun je gewoon elke toms gebruiken die je wilt?

En dan later winterbanden op de huidige stalen velgen.
Tpms moet geschikt zijn voor tesla. Staat er meestal expliciet bij. Inleren gaat automatisch.

  • Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:56
sender schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:36:
Ik overweeg deze velgen voor de juniper MY: https://www.banden-pneus-online.nl/autovelgen/platin/p106/8.5x18-5x114.3-et35-64.2-26.html

Weet iemand of en hoe je de tpms sensoren inleert? Gaat dat vanzelf of moet je iets doen? Ik wil namelijk de huidige zomerbanden op deze velgen laten monteren en tpms erbij bestellen. Kun je gewoon elke toms gebruiken die je wilt?

En dan later winterbanden op de huidige stalen velgen.
Ik heb de tpms sensors bij Ali gekocht, alleen het tesla logo staat er niet op. Een heel stuk goedkoper en nu 4 maanden later merk ik geen enkel verschil met de originele. Het inleren was al gebeurd na zo'n 500 meter, dat ging automatisch.

  • sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51
Cxxxx71 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:39:
[...]

Ik heb de tpms sensors bij Ali gekocht, alleen het tesla logo staat er niet op. Een heel stuk goedkoper en nu 4 maanden later merk ik geen enkel verschil met de originele. Het inleren was al gebeurd na zo'n 500 meter, dat ging automatisch.
Linkje?

  • Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:56
Asjeblieft

Maar ook genoeg andere aanbieders op Ali. Ik verwacht er geen verschil in.

[ Voor 12% gewijzigd door Cxxxx71 op 25-06-2026 16:33 ]


  • vanooijen8
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01:12
Ik heb sinds vandaag een my standard. Heb gelijk de enhance commander ingebouwd. Deze ingebouwd bij de passagierskant aan de zijkant. Als ik de snelheidswaarschuwing uit wil zetten krijg ik de melding front installation required. Iemand een idee?

  • nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
Zaterdag gaan we onze nieuwe MY LR AWD ophalen. We zijn nog op zoek naar bescherming van de achterkant van de voorstoelen. De kinderen zitten hier namelijk regelmatig tegenaan. Heeft iemand hier een aanbeveling van een bepaald merk / model?

Ik heb begrepen dat de MY gevoelig is voor steenslag op de onderzijde van de achterste wielkasten. Twee opties zijn PPF aanbrengen of spatlappen aan de voorzijde. Dit laatste vind ik wat minder mooi staan. Wat is jullie aanbevelingen hierin?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W


  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:49
vanooijen8 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:50:
Ik heb sinds vandaag een my standard. Heb gelijk de enhance commander ingebouwd. Deze ingebouwd bij de passagierskant aan de zijkant. Als ik de snelheidswaarschuwing uit wil zetten krijg ik de melding front installation required. Iemand een idee?
Alle 2 de stekkers aangesloten? Geen idee of het anders is voor de standard, maar het klinkt alsof je hem op de goede plek hebt zitten.

  • GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
nMad schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:52:
Zaterdag gaan we onze nieuwe MY LR AWD ophalen. We zijn nog op zoek naar bescherming van de achterkant van de voorstoelen. De kinderen zitten hier namelijk regelmatig tegenaan. Heeft iemand hier een aanbeveling van een bepaald merk / model?

Ik heb begrepen dat de MY gevoelig is voor steenslag op de onderzijde van de achterste wielkasten. Twee opties zijn PPF aanbrengen of spatlappen aan de voorzijde. Dit laatste vind ik wat minder mooi staan. Wat is jullie aanbevelingen hierin?
Ik ben tevreden over deze: https://www.greendrive-accessories.com/nl/products/1128/-rugleuningbescherming-voorzetel-voor-tesla-model-s-en-model-x-lr-plaid-2021.html?srsltid=AfmBOorHOHOugXEzmvKYlwsLXfPoxl7SDkDPTCI3wB2sWnLpN0x2i0XQ

  • sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51
vanooijen8 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:50:
Ik heb sinds vandaag een my standard. Heb gelijk de enhance commander ingebouwd. Deze ingebouwd bij de passagierskant aan de zijkant. Als ik de snelheidswaarschuwing uit wil zetten krijg ik de melding front installation required. Iemand een idee?
Contact opnemen met enhanced. Ze hebben ook discord.

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
nMad schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:52:
Twee opties zijn PPF aanbrengen of spatlappen aan de voorzijde. Dit laatste vind ik wat minder mooi staan. Wat is jullie aanbevelingen hierin?
PPF aangezien je de spatlappen niet mooi vind. En proficiat met je nieuwe auto 👍
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.