• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heel vet, nu nog een paar dikke velgen eronder en je bent helemaal klaar

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zeker leuk gedaan! B-) Ik vind de velgen prima maar dan zou ik de remklauwen een leuk kleurtje geven.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Radiodurans schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:48:
Zeker leuk gedaan! B-) Ik vind de velgen prima maar dan zou ik de remklauwen een leuk kleurtje geven.
nee, niet doen. Lekker zo laten, heb je zo'n stoere hele zwarte wagen, ga je kleurtjes toevoegen.
(maar ieder z'n ding)

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Radiodurans
  • Nu online
Haha, maar nu zijn ze grijs, dat is ook geen zwart O-)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
De herfst komt eraan en dat betekent voor mij om eens te gaan oriënteren op winterbanden. We gaan in de kerstvakantie op wintersport met de familie en waarschijnlijk in maart nog een lang weekend. Winterbanden (of all-season met goedkeuring) moeten er dus komen.

Kwam in de Tesla-shop deze tegen, leek me op zich wel een aardige deal: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/2020-2024-_-pakket-19_-gemini-velgen-en-winterbanden-voor-model-y

Zie alleen hier specifiek 2020-2024 bij staan, passen deze niet op de Juniper? Anders moet ik namelijk richting deze kant en dat is toch weer ruim 500 euro extra

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/pakket-19_-crossflow-velgen-en-pirelli-winterbanden-voor-model_y

Of heeft er iemand nog andere suggesties voor een goede set velgen + winterbanden die ook passen op de Juniper MY?

[ Voor 24% gewijzigd door Blik1984 op 22-09-2026 11:09 ]

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
@Blik1984 past ook op de juniper

• philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 24-09 13:25
Card Nox schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 09:51:
@philo, wat heb je gedaan om die korting te krijgen? Hoe was de pasvorm, was die goed of nog veel bij moeten snijden? Lang mee bezig geweest?

Ik overweeg het ook zelf te doen, al veel filmpjes gekeken etc maar het is een meer daagse klus en heb helaas niet heel veel tijd over momenteel.
Ik had contact met ze en vroeg of het mogelijk was om een goedkopere en duurdere variant te combineren. Toen kwamen ze zelf met dit aanbod. Ik denk dat als je vraagt of ze nog iets met de prijs kunnen doen, ze wel wat aanbieden.

Alles is voorgesneden, dus ik heb niks hoeven bijsnijden. De pasvorm is goed. Alleen de achterbumper vond ik links en rechts wat lastig. Ik heb de tijd niet bijgehouden, maar ik denk dat je er wel twee à drie dagen mee bezig bent.

Belangrijkste is heel veel slip solution (shampoo) gebruiken, daar kan je niet te zuinig mee zijn. Met genoeg slip solution heb je namelijk alle tijd, je kan zelfs als je uurtje bezig bent de folie weer verwijderen, terugplaatsen op het originele vel en uurtje later weer opnieuw proberen. Focus op verder goed op de uitlijning, eerst de hoeken doen zodat je zeker weet dat alles goed zit.
Damian schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 08:07:
[...]

Netjes, nu nog andere wielen deronder en hij is af.
Velgen twijfel ik nog beetje over wat ik daarmee ga doen, voor nu laat ik ze even zo. Misschien nog ander kleurtje remklauwen.

[ Voor 23% gewijzigd door philo op 22-09-2026 13:18 ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:56
Wicked-Game schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:08:
Iemand die hier een goede oplossing heeft voor het uitbreiden van de usb-c aansluiting onder de armsteun. Met 1 USB-C ga ik daar straks niet wegkomen ivm S3XY-Knob en Magbak oplader, dus zoek een goed werkende USB-C hub. Ik weet dat Tesla er 1 aanbied, maar 69,- euro ex verzending vind ik wat stevig.

Iemand die hier een andere oplossing heeft?
De knob heeft ook een usb-c uitgang.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 15:13
gjcvro schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:39:
[...]

De knob heeft ook een usb-c uitgang.
Daar werd ik inderdaad op gewezen door een collega. Heb de knob nog niet geïnstalleerd, maar het lost direct het issue op. 😄

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:30
Iemand die toevallig al deze nieuwe wieldoppen voor de Y Standard heeft besteld? https://nl.aliexpress.com/item/1005012168410293.html

Ben erg benieuwd naar praktijkfoto's. Ben erg tevreden met dat andere model wat ze verkopen: Richh in "Tesla Model 3 & Y Accessoires" maar wil stiekem toch graag weten hoe die andere rim covers eruit zouden zien!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 15:20
Jobisjob1 schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:04:
Hoi allemaal,

Mijn vriendin wordt helaas wagenziek van het standaard regeneratief rijden in een Tesla. Is er iemand met een S3XY Commander die openstaat voor een korte proefrit, zodat we kunnen testen hoe 0%, 25% of 50% regeneratie bevalt?

De zoektocht naar een nieuwe auto is inmiddels een terugkerend discussiepunt thuis geworden (....), dus dit zou ons echt enorm helpen. Indien het bevalt dan is de keuze ook direct gemaakt.

Alvast bedankt!
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een Commander in mijn Performance zitten, en je bent welkom om het eens te proberen (ik woon in Groningen, ben regelmatig in Zwolle of Utrecht)

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 21:05
Richh schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:05:
Iemand die toevallig al deze nieuwe wieldoppen voor de Y Standard heeft besteld? https://nl.aliexpress.com/item/1005012168410293.html

Ben erg benieuwd naar praktijkfoto's. Ben erg tevreden met dat andere model wat ze verkopen: Richh in "Tesla Model 3 & Y Accessoires" maar wil stiekem toch graag weten hoe die andere rim covers eruit zouden zien!
Ik vind het een beetje jammer dat je bij Ali 4 dezelfde wieldoppen krijgt en niet een gespiegelde linker en rechter set. Dat kan mijn autistische brein niet aan bij asymmetrische wieldoppen

• Richh
justinb81 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:41:
[...]

Ik vind het een beetje jammer dat je bij Ali 4 dezelfde wieldoppen krijgt en niet een gespiegelde linker en rechter set. Dat kan mijn autistische brein niet aan bij asymmetrische wieldoppen
Geheel mee eens. Maarja, toegegeven, daar is de prijs ook wel een beetje naar :P

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toch leuk dat dagdromen met AI.

Bodykitje erop en een paar velgen eronder gezet en uiteraard wat verlaagd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/ekgEu7FetS8DWAClc6_yj1EotUU/?url=https%3A%2F%2Fi.ibb.co%2FBVV7sMnz%2FAIEnhancer-AI-Image-Gemini-Generated-Image-io7mmbio7mmbio7m.jpg

Iemand bekend met het verlagen van de Juniper, zo ja, gaat dit goed zonder verlies van comfort?

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:55
Net puddle lights besteld.
Ben benieuwd of het iets is in het echt 😄

Wat ik begrijp is dat de tekst in de video geel lijkt maar in het echt wit is. Je kan ze ook met blauw logo bestellen.
[Edit] hier gevonden en ergens anders besteld (zoeken op de naam) maar geen garanties of de andere websites echt zijn als ik eerlijk ben 😄
https://www.abstractocean...remium-puddle-lights-pair

[ Voor 63% gewijzigd door Falcon Heavy op 24-09-2026 12:31 ]

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 22:13
Falcon Heavy schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:29:

[Streamable: unnamed]
Ik heb ze ook gestoken,ik vind het persoonlijk heel mooi. Wel even opletten als je de oude losmaakt,het kabeltje is niet heel lang. Dus zorg ervoor dat het niet in het deurpaneel verdwijnt zonder lampje aan😉

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 11:55
Ja ik had in de installatie video al gezien dat het echt heel kort is die kabel 😄

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:38
Falcon Heavy schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:29:

Wat ik begrijp is dat de tekst in de video geel lijkt maar in het echt wit is. Je kan ze ook met blauw logo bestellen.

[Streamable: unnamed]
Mag ik vragen waar u deze heeft besteld?

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:24
Ik heb deze een paar maanden terug erin gezet,was gemakkelijk genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq3OIxPcU2-dwRBx_r7EDp8dFKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WH5rVEpd90rMcMVS1cf2WnZe.jpg?f=fotoalbum_large

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
Mad-Matt schreef op donderdag 24 september 2026 @ 11:25:

Iemand bekend met het verlagen van de Juniper, zo ja, gaat dit goed zonder verlies van comfort?
Als je een auto verlaagt krijgt je altijd hardere veren, anders raak je regelmatig drempels met je bumpers of (veel) erger met je bodemplaat.

Een deuk in je bodemplaat kan hééél duur worden, want dan kan het dat je de batterij moet vervangen.

Maar in elk geval heb je ook invloed op comfort.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-10 22:13
Gelukszak schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:22:
[...]

Mag ik vragen waar u deze heeft besteld?
Ik heb de originele van Tesla besteld.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:29
Blik1984 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:06:
De herfst komt eraan en dat betekent voor mij om eens te gaan oriënteren op winterbanden. We gaan in de kerstvakantie op wintersport met de familie en waarschijnlijk in maart nog een lang weekend. Winterbanden (of all-season met goedkeuring) moeten er dus komen.

Kwam in de Tesla-shop deze tegen, leek me op zich wel een aardige deal: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/2020-2024-_-pakket-19_-gemini-velgen-en-winterbanden-voor-model-y

Zie alleen hier specifiek 2020-2024 bij staan, passen deze niet op de Juniper? Anders moet ik namelijk richting deze kant en dat is toch weer ruim 500 euro extra

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/pakket-19_-crossflow-velgen-en-pirelli-winterbanden-voor-model_y

Of heeft er iemand nog andere suggesties voor een goede set velgen + winterbanden die ook passen op de Juniper MY?
Ik heb bij het bestellen van mijn nieuwe model Y AWD bij Tesla de winterbandenset gekocht. Boel geld maar dan is het maar klaar. Ik vind het wel mooi dat de auto nu dezelfde looks houdt bij de bandenwissel aangezien de crossflow doppen ook op deze velgen passen. De Pirelli winterbanden zijn trouwens fantastisch

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:28
Ik ben nog steeds op zoek naar de storage bins voor in de zijkant van de kofferbak van een juniper. Tesla verkoopt die dingen nog steeds niet in NL, alleen in de US zo te zien.

Ik heb een paar andere merken geprobeerd maar die pasten allemaal slecht.

Heeft iemand een goede tip voor bakken die goed passen ?

• Sir Earl Grey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:33

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Hi allen,

Ik heb sinds een paar dagen de Tesla Wall Connector 3 met MID meter nieuw gekocht en geinstalleerd. Helaas krijg ik de registratie niet voltooid. De Tesla One app geeft aan dat ik een software update moet doen om registratie te voltooien. Als ik op software update klik staat er dat ik de laatste versie al heb v25.2.2. Ik heb de Wall Connector al toegevoed aan mijn rode Tesla app. Het laden werkt prima op 3 fase, ik zie hoeveel kW de lader aan de Tesla levert. Ik zie alleen geen laadgeschiedenis en hoeveel kWh per sessie/dag is geladen... Ook kan ik geen schedule in de Wall Connector zelf instellen, daar krijg ik een error.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RE2qX_N6ItTLeU9jPjYUHCDYLyM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4bDSz0P9dpvjih5jdILhkZ2x.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWb7y9gnzMC0MDYZD-waPxv8HsQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RD5PO3iYlUTsRfL0HiuI4BwM.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5PFd5TiU6gglDvljaXKrqqW05Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Xz9m6d8xPC0DxYovmp0qELNz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V-vWM_7v1XQaVMbAQz_KoiMYSI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GjP7Y9VA8Nh2fLtNcOMpPGlm.png?f=fotoalbum_tile

Het activeren van MID compliant features blijkt een eeuwigheid te duren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3qnUJChAYRZlafGaT-KUsxTc1g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BbcSOPCL11tJItZhFMtX38qd.png?f=fotoalbum_tile

Ik heb me bij Joulo aangemeld en de TWC gekoppeld, ook hier zie ik geen sessies of kWh oplopen. Alles staat op 0. Lijkt er op dat de MID meter niet geregistreerd wordt bij Tesla. De fysieke meter op de paal loopt wel gewoon netjes op, nu rond de 30kWh.

Tijdens de installatie stond mijn wifi op 2.4ghz maar WPA2/WP3 mixed. Dit heb ik later veranderd naar WPA2-PSN, de Wall charger opnieuw factory reset en de installatie opnieuw afgetikt. De Wall Connector heb ik niet nogmaals toe kunnen voegen in mijn rode Tesla app, daar deze al aangemeld is en ik hem niet kan verwijderen.

Ik heb Tesla gebeld en screenshots gestuurd, die geven aan dat alles in orde is en ik de laatste versie heb... Dit klopt volgens mij niet, versie 26+ is al uit. Ook was er toevallig een update van de Tesla One app gisteren, deze heb ik geupdate en via een mobiele hotspot (WPA2) opnieuw in Tesla One de commisioning gedaan, met helaas hetzelfde resultaat.

Enig idee wat ik zelf nog kan doen? Ik denk zelf aan het verwijderen van de wall connector uit mijn rode Tesla app via de customer service van Tesla. Daarna een schoon WPA2 gastnetwerk opzetten en alles opnieuw proberen :'( ?

Ik zou de firmware handmatig kunnen inladen via lokaal 192.168.92.1/service als ik het .bin bestand van Tesla heb...

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:07
Sir Earl Grey schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:23:
Hi allen,

Ik heb sinds een paar dagen de Tesla Wall Connector 3 met MID meter nieuw gekocht en geinstalleerd. Helaas krijg ik de registratie niet voltooid. De Tesla One app geeft aan dat ik een software update moet doen om registratie te voltooien. Als ik op software update klik staat er dat ik de laatste versie al heb v25.2.2. Ik heb de Wall Connector al toegevoed aan mijn rode Tesla app. Het laden werkt prima op 3 fase, ik zie hoeveel kW de lader aan de Tesla levert. Ik zie alleen geen laadgeschiedenis en hoeveel kWh per sessie/dag is geladen... Ook kan ik geen schedule in de Wall Connector zelf instellen, daar krijg ik een error.
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb me bij Joulo aangemeld en de TWC gekoppeld, ook hier zie ik geen sessies of kWh oplopen. Alles staat op 0. Lijkt er op dat de MID meter niet geregistreerd wordt bij Tesla. De fysieke meter op de paal loopt wel gewoon netjes op, nu rond de 30kWh.

Tijdens de installatie stond mijn wifi op 2.4ghz maar WPA2/WP3 mixed. Dit heb ik later veranderd naar WPA2-PSN, de Wall charger opnieuw factory reset en de installatie opnieuw afgetikt. De Wall Connector heb ik niet nogmaals toe kunnen voegen in mijn rode Tesla app, daar deze al aangemeld is en ik hem niet kan verwijderen.

Ik heb Tesla gebeld en screenshots gestuurd, die geven aan dat alles in orde is en ik de laatste versie heb... Dit klopt volgens mij niet, versie 26+ is al uit. Ook was er toevallig een update van de Tesla One app gisteren, deze heb ik geupdate en via een mobiele hotspot (WPA2) opnieuw in Tesla One de commisioning gedaan, met helaas hetzelfde resultaat.

Enig idee wat ik zelf nog kan doen? Ik denk zelf aan het verwijderen van de wall connector uit mijn rode Tesla app via de customer service van Tesla. Daarna een schoon WPA2 gastnetwerk opzetten en alles opnieuw proberen :'( ?

Ik zou de firmware handmatig kunnen inladen via lokaal 192.168.92.1/service als ik het .bin bestand van Tesla heb...
Vervelend. Hier zit ik op versie v25.2.2 en dat is volgens mij de meest recente.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
Ben op zoek naar anti-kick bescherming voor een MY standard. Iemand een suggestie? Voor de juniper premium is deze wel beschikbaar, maar voor de standard nog niet gevonden.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:17
Hi allen,

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelfde probleem hier sinds 29 september daarvoor heeft het een week gewerkt. Ik heb op de mid meter foutcode: time error staan. Als ik de auto oplaadt zie ik ook niet de uitgevoerde sessies in de app.

Ik raad je aan om contact op te nemen met tesla energy om de urgentie aan te geven. Dat heb ik ook gedaan en er komt een firmware update aan. Tevens heb ik compensatie gevraagd voor de missende ere certificaten.

• Sypheron
  • Laatst online: 05-10 21:38
Mocht er iemand interesse hebben, ik heb zojuist mijn S3XY Knob en Commander voor MY Premium van vóór 31 maart 2026 te koop gezet (geen idee wat het verschil is met de Knob & Commander voor MY Premium ná 31-3-2026 maar zie dat Enhance daar op hun site een onderscheid in maakt als je een nieuwe wil aanschaffen):

Sypheron in "[A] S3XY Knob & Commander (MY Premium < 31-3-2026) [€ 250]"

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 15:13
Sypheron schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:05:
Mocht er iemand interesse hebben, ik heb zojuist mijn S3XY Knob en Commander voor MY Premium van vóór 31 maart 2026 te koop gezet (geen idee wat het verschil is met de Knob & Commander voor MY Premium ná 31-3-2026 maar zie dat Enhance daar op hun site een onderscheid in maakt als je een nieuwe wil aanschaffen):

Sypheron in "[A] S3XY Knob & Commander (MY Premium < 31-3-2026) [€ 250]"
Verschil is een andere kabel voor de commander omdat de kabelboom iets gewijzigd is in de tesla. Je kan een kabeltje los bestellen bij ze om het weer compatibel te maken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Sir Earl Grey

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Masterchiev schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:16:
[...]

Zelfde probleem hier sinds 29 september daarvoor heeft het een week gewerkt. Ik heb op de mid meter foutcode: time error staan. Als ik de auto oplaadt zie ik ook niet de uitgevoerde sessies in de app.

Ik raad je aan om contact op te nemen met tesla energy om de urgentie aan te geven. Dat heb ik ook gedaan en er komt een firmware update aan. Tevens heb ik compensatie gevraagd voor de missende ere certificaten.
Dank voor je reactie! Mijn MID meter op de paal loopt gewoon, maar in de app zie ik niks. Lijkt erop dat het synchroniseren van internet tijd hangt.. Ik heb al contact gehad met Tesla Charging Support. Zij geven aan de paal te resetten volgens hun instructies, maar dit heb ik natuurlijk al 5 keer gedaan. Ik zal ook duwen voor ERE compensatie.

Ik ben bang dat met een laadpaalwissel vanuit Tesla ik tegen dezelfde registratieproblemen zal aanlopen..

Update - Respons vanuit Tesla Charging Support:
Beste klant, 

Uw apparraat met nummer: *mijn TWC3MID* staat geregistreerd in ons systeem sinds 26 september. 

Wat u beschrijft lijkt op een algemene storing die veel klanten met een MID apparaat momenteel ervaren. U kunt opladen, uw staat geregistreerd, alleen krijgt u het niet te zien op de app en krijgt u onterecht foutmeldingen. Dat is een algemene storing bij Wall Connectors met MID meter en firmware versie 25.2.2 en 25.2.3.  We hopen dat binnenkort opgelost te hebben met een nieuwe update. 

[ Voor 23% gewijzigd door Sir Earl Grey op 02-10-2026 11:53 ]

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:17
Ik heb sinds vandaag een Zaptec go2 laadbox. Nu moet ik een kabel hebben, maar de Tesla heeft zo een vervelende ontgrendeling.
Nu kan ik online een kabel vinden met zo een knop voor bijna 300 euro van het merk EVchargeking. Weten jullie andere betaalbaardere opties?

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-10 19:40
kx22 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 14:10:
Ik heb sinds vandaag een Zaptec go2 laadbox. Nu moet ik een kabel hebben, maar de Tesla heeft zo een vervelende ontgrendeling.
Nu kan ik online een kabel vinden met zo een knop voor bijna 300 euro van het merk EVchargeking. Weten jullie andere betaalbaardere opties?
Los zo'n ontgrendel knopje kopen voor een paar euro bij aliexpress!
Eigenlijk OT voor dit topic, maar ik heb als "accessoire" een Zendure plug-in thuisaccu gekocht. Leuke is dat de bijbehorende app standaard de Tesla Model 3/Y kan aansturen en out of the box zonder HA of EVCC de Tesla laadsnelheid dynamisch kan aanpassen. Dus als je zonnepanelen hebt wordt gezorgd dat er geen stroom van het net wordt gebruikt. Terwijl als er geen zon is er pas als de electriciteit goedkoop is full force wordt geladen

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 21:05
BaSsDruM schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:27:
[...]

Los zo'n ontgrendel knopje kopen voor een paar euro bij aliexpress!
Die werken niet bij de "standard" uitvoeringen van Tesla. De standard heeft geen 433mhz ontvanger, alleen BLE. Die van EVchargeking werken trouwens ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door justinb81 op 02-10-2026 16:41 ]

• gjcvro
kx22 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 14:10:
Op het klepje drukken met de telefoon op zak of even de klink vasthouden?

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:17
gjcvro schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:11:
[...]

Op het klepje drukken met de telefoon op zak of even de klink vasthouden?
zie reactie boven je. De Standard model heeft dit niet.

• Masterchiev
pdidi schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:57:
Eigenlijk OT voor dit topic, maar ik heb als "accessoire" een Zendure plug-in thuisaccu gekocht. Leuke is dat de bijbehorende app standaard de Tesla Model 3/Y kan aansturen en out of the box zonder HA of EVCC de Tesla laadsnelheid dynamisch kan aanpassen. Dus als je zonnepanelen hebt wordt gezorgd dat er geen stroom van het net wordt gebruikt. Terwijl als er geen zon is er pas als de electriciteit goedkoop is full force wordt geladen
Jas klopt. Alleen kan je nooit minder dan 5 ampere 3000 watt laden op de tesla. Minder accepteert die niet.
Masterchiev schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:57:
[...]

Jas klopt. Alleen kan je nooit minder dan 5 ampere 3000 watt laden op de tesla. Minder accepteert die niet.
Nou dat verbaasde mij idd dat ie dat juist wel deed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgzvWa1EzjjcuF5TcjHndWMtWz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cr3FvnuFwgS14dQZCYkjQZtG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTBVr6lDgM-ER_AdtOt6MB2VNmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZBEw5Ehm2Yg2422RRav4brC.jpg?f=fotoalbum_large

• gjcvro
kx22 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:33:
[...]

zie reactie boven je. De Standard model heeft dit niet.
voor beide heb je geen zender nodig dus andere situatie?

• gjcvro
pdidi schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Via bluetooth kan het wel. En de grap is dat je hem inderdaad in de app dan op kunt hogen maar niet weer verlagen.

• SpikeHome
pdidi schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
5A op 1fase dus een 5x230v=1150w op 3fase is dat dus x3= 3450w ongeveer allemaal.

Als voltage hoger of lager ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 02-10-2026 20:07 ]

SpikeHome schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:06:
[...]

5A op 1fase dus een 5x230v=1150w op 3fase is dat dus x3= 3450w ongeveer allemaal.

Als voltage hoger of lager ligt.
In dit geval was het 2A op 3fase bij 245V, dus ongeveer 1500Watt

• Masterchiev
pdidi schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:15:
[...]

In dit geval was het 2A op 3fase bij 245V, dus ongeveer 1500Watt
Tesla zegt in de handleiding dat dit slecht is voor de batterij.
Masterchiev schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 21:15:
[...]

Tesla zegt in de handleiding dat dit slecht is voor de batterij.
Dat heb ik niet kunnen vinden. Het is wel veel minder efficiënt (Tesla wakker houden kost al 200-300 watt), maar als de overtollige stroom toch niks opbrengt (of zelfs geld kost) maakt dat niet zoveel uit.

• SpikeHome
pdidi schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 21:38:
[...]

Dat heb ik niet kunnen vinden. Het is wel veel minder efficiënt (Tesla wakker houden kost al 200-300 watt), maar als de overtollige stroom toch niks opbrengt (of zelfs geld kost) maakt dat niet zoveel uit.
Klopt, dat dus.

Als je met minder vermogen laad ben je alleen je auto wakker aan het houden.

Voor de accu maakt het niks uit.

• gjcvro
SpikeHome schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 09:44:
[...]

Klopt, dat dus.

Als je met minder vermogen laad ben je alleen je auto wakker aan het houden.

Voor de accu maakt het niks uit.
Ik kan alleen nog niet vinden hoe kwalijk het is om veel te wisselen. Ik heb zelf een tijd een algoritme gehad dat het resterende deel zonnestroom in de auto stopte, dus als er meer dan 1000/1500 watt over was begon ik dat in de auto te stoppen. Maar dan viel de zon na een kwartier weer weg en stopt het, en even later was er weer overschot. Dan ben je heel vaak aan het schakelen en ik weet niet of dat erg schadelijk is. Dus ik werk nu in blokken van minimaal een half uur. En het restant komt dan uit de thuisaccu, wat ook weer niet optimaal is omdat daar weer extra verliezen in zitten.
gjcvro schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:09:
[...]

Ik kan alleen nog niet vinden hoe kwalijk het is om veel te wisselen. Ik heb zelf een tijd een algoritme gehad dat het resterende deel zonnestroom in de auto stopte, dus als er meer dan 1000/1500 watt over was begon ik dat in de auto te stoppen. Maar dan viel de zon na een kwartier weer weg en stopt het, en even later was er weer overschot. Dan ben je heel vaak aan het schakelen en ik weet niet of dat erg schadelijk is. Dus ik werk nu in blokken van minimaal een half uur. En het restant komt dan uit de thuisaccu, wat ook weer niet optimaal is omdat daar weer extra verliezen in zitten.
Ik denk dat daarom de aansturing via de Tesla API wel tot 1A gaat om HV schakelaar wisselingen zoveel mogelijk te voorkomen. De loadbalancer van mijn laadpaal heeft een veel rigoureuzer effect, als de laadstroom dan beneden 3x5A komt dan hoor je de Tesla HV schakelaar uitgaan met de melding Laadapparatuur niet beschikbaar. Als dat vaak achter elkaar gebeurd is denk ik niet te best

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:08
Hi allen,

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb exact hetzelfde. Met dezelfde software en dezelfde registratie problemen

• opa_paul
Sir Earl Grey schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:58:
[...]

Dank voor je reactie! Mijn MID meter op de paal loopt gewoon, maar in de app zie ik niks. Lijkt erop dat het synchroniseren van internet tijd hangt.. Ik heb al contact gehad met Tesla Charging Support. Zij geven aan de paal te resetten volgens hun instructies, maar dit heb ik natuurlijk al 5 keer gedaan. Ik zal ook duwen voor ERE compensatie.

Ik ben bang dat met een laadpaalwissel vanuit Tesla ik tegen dezelfde registratieproblemen zal aanlopen..

Beste klant, 

Uw apparraat met nummer: *mijn TWC3MID* staat geregistreerd in ons systeem sinds 26 september. 

Wat u beschrijft lijkt op een algemene storing die veel klanten met een MID apparaat momenteel ervaren. U kunt opladen, uw staat geregistreerd, alleen krijgt u het niet te zien op de app en krijgt u onterecht foutmeldingen. Dat is een algemene storing bij Wall Connectors met MID meter en firmware versie 25.2.2 en 25.2.3.  We hopen dat binnenkort opgelost te hebben met een nieuwe update. 
Ik begrijp het niet helemaal. Er zou al lang een nieuwe update gekomen moeten zijn?! Er is al een nieuwe firmware die dit probleem oplost.

Werkt het nu wel? Is er geen manier om dit alsnog te pushen? We moeten die nieuwe software toch zelf kunnen installeren?

Is het opgelost bij je?

• Masterchiev
opa_paul schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:27:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal. Er zou al lang een nieuwe update gekomen moeten zijn?! Er is al een nieuwe firmware die dit probleem oplost.

Werkt het nu wel? Is er geen manier om dit alsnog te pushen? We moeten die nieuwe software toch zelf kunnen installeren?

Is het opgelost bij je?
Hier ook het probleem. Time error. Klaarblijkelijk hebben ze het allemaal. Moet opgelost worden aan tesla zijn zijde. Nog geen firmware update hier. Ben wel veel aan het bellen met tesla want dit moet gewoon snel worden opgelost.

• opa_paul
Masterchiev schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:28:
[...]

Hier ook het probleem. Time error. Klaarblijkelijk hebben ze het allemaal. Moet opgelost worden aan tesla zijn zijde. Nog geen firmware update hier. Ben wel veel aan het bellen met tesla want dit moet gewoon snel worden opgelost.
Dus het heeft ook Geen nut om zelf in het systeem te gaan rommelen, of OTA te forceren via mobiele netwerk, of handmatig via lokale webpagina? Of een hard reset?

• Masterchiev
opa_paul schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:52:
[...]

Dus het heeft ook Geen nut om zelf in het systeem te gaan rommelen, of OTA te forceren via mobiele netwerk, of handmatig via lokale webpagina? Of een hard reset?
Ik heb alles al geprobeerd tevergeefs. Enige wat je kan doen is bij tesla de urgentie aangegeven.

• Nielsracing
Masterchiev schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:28:
[...]

Ergens goed om te lezen dat dit we dit allemaal hebben en er eigenlijk niets mis is met de charger zelf. Wel irritant want het instellen van oplaadtijden werkt ook niet meer.
Ben benieuwd hoe snel Tesla dit kan oplossen. Lijkt als leek toch een simple fix te zijn met een time error...

• Masterchiev
Nielsracing schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 08:39:
[...]

Ergens goed om te lezen dat dit we dit allemaal hebben en er eigenlijk niets mis is met de charger zelf. Wel irritant want het instellen van oplaadtijden werkt ook niet meer.
Ben benieuwd hoe snel Tesla dit kan oplossen. Lijkt als leek toch een simple fix te zijn met een time error...
Klopt maar ook geen ere certificaten.

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:57
gjcvro schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 10:09:
[...]

Ik heb hetzelfde en in HA de laaddrempel op 2A gezet om de hoeveelheid aan/uit schakelingen van het laden op enkel zonnestroom te beperken. Gevoelsmatig is dat vele in/uitschakelen slecht maar kan ook nergens feitelijke info hierover vinden (anders dan onderbuik gevoelens van medetweakers). Ihkv afschaffing salderingsregeling komend jaar is dit namelijk wel een belangrijk element om je zonnestroom maximaal te gebruiken. Maar als daartegenover staat dat je boordlader of accu sneller degradeert is het misschien weer niet zo handig. Vooralsnog ga ik ervan uit dat het geen (niet al te veel ) kwaad kan.

• Nielsracing
Masterchiev schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:13:
[...]

Klopt maar ook geen ere certificaten.
True maar dat overleven we wel. Hopelijk komt er een snelle fix.

Is het iemand al gelukt om de firmware te updaten? Ik zit, uit mijn hoofd, nog steeds op 25.2.2.

• gjcvro
yourney schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:01:
[...]

Ik heb hetzelfde en in HA de laaddrempel op 2A gezet om de hoeveelheid aan/uit schakelingen van het laden op enkel zonnestroom te beperken. Gevoelsmatig is dat vele in/uitschakelen slecht maar kan ook nergens feitelijke info hierover vinden (anders dan onderbuik gevoelens van medetweakers). Ihkv afschaffing salderingsregeling komend jaar is dit namelijk wel een belangrijk element om je zonnestroom maximaal te gebruiken. Maar als daartegenover staat dat je boordlader of accu sneller degradeert is het misschien weer niet zo handig. Vooralsnog ga ik ervan uit dat het geen (niet al te veel ) kwaad kan.
Ik heb de drempel op 6A gezet, omdat ik 2 EV's aan moet sturen en alleen de tesla zo direct en laag kan laten gaan. Vandaar dat ik de laadpaal alles laat doen, maar kan de thuisaccu gebruiken om de restanten aan te vullen, en die kan wel met heel weinig laden.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:09
pdidi schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:57:
Ah cool , heb die van jackery daar kan dat helaas niet , had ik beter die kunnen kopen haha

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:09
Sir Earl Grey schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:58:
[...]

Beste klant, 

Yep hier ook! Hopen dat de sessies wel bewaard worden , want dit heeft me al aardig wat gekost aan ERE

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Doe je al wraps in opdracht :P? Dit ziet er echt supervet uit i.c.m. de bumperkits enzo

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• SpikeHome
@gjcvro hoe krijg jij de tesla lager dan 5a te laten laden dan?

• opa_paul
Nielsracing schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:30:
[...]

Is het iemand al gelukt om de firmware te updaten? Ik zit, uit mijn hoofd, nog steeds op 25.2.2.
De mijne zit op:

25.2.3 - cf7e959

• Radiodurans
  • Nu online
Ik zit hier met een Tesla Gen 3 MID versie op 25.2.2-6661778. Geen manier om een update te forceren voor zover ik kan zien.

• gjcvro
SpikeHome schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 15:50:
@gjcvro hoe krijg jij de tesla lager dan 5a te laten laden dan?
Aansturing vanuit Home Assistant, en een esp32 via bluetooth verbonden met de tesla.
zoiets, volgens mij heb ik nu een andere:
https://pedroktfc.github.io/esphome-tesla-ble/

• TVDG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 21:40
Radiodurans schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:17:
Ik zit hier met een Tesla Gen 3 MID versie op 25.2.2-6661778. Geen manier om een update te forceren voor zover ik kan zien.
Nee inderdaad. Ik ben via het wifi signaal van mijn Tesla Wallcharger naar de interface gegaan om te kijken of ik een update kon forceren. Ik werd toen doorverwezen naar de Tesla One app.

Het is gewoon afwachten totdat Tesla een firmware update doordrukt. Maar als ik kijk hoe ver mijn Tesla soms achterloopt met updates…

Overigens je kan op het scherm van je MID-meter zien dat na het laden de kWh’s wel oplopen. Ik denk dus ook gewoon als de update is doorgedrukt en alles werkt weer dat je laadsessies gewoon weer zichtbaar zijn en naar je inboekdienstverlener worden doorgezet (als dat automatisch bij je gaat).

• knarf_st
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 09:38
Radiodurans schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:17:
Het mijn Tesla Wall Connector Gen 3 + MID nu iets meer dan 2 maanden in gebruik en hij heeft ook nog steeds de oude firmware 25.2.2-6661778. Heb ook contact gehad met Tesla (energy) support en die gaven eerst aan dat er nieuwere versies waren en dat ik de update moest forceren. Toen ik aangaf dat dat net werkte gaven ze later aan dat 25.2.2-6661778 de laatste firmware versie was voor de MID versie en de nieuwe firmware versie, zodra die beschikbaar komt, automatisch gepushed wordt.

• Masterchiev
knarf_st schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:32:
[...]

Het mijn Tesla Wall Connector Gen 3 + MID nu iets meer dan 2 maanden in gebruik en hij heeft ook nog steeds de oude firmware 25.2.2-6661778. Heb ook contact gehad met Tesla (energy) support en die gaven eerst aan dat er nieuwere versies waren en dat ik de update moest forceren. Toen ik aangaf dat dat net werkte gaven ze later aan dat 25.2.2-6661778 de laatste firmware versie was voor de MID versie en de nieuwe firmware versie, zodra die beschikbaar komt, automatisch gepushed wordt.
Heb je dat contact gehad met tesla naar aanleiding van de problemen in de mid meter die er nu zijn?

• knarf_st
  • Laatst online: 05-10 09:38
Masterchiev schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:35:
[...]

Heb je dat contact gehad met tesla naar aanleiding van de problemen in de mid meter die er nu zijn?
Nee nog niet, heb dat probleem met de Time error nog niet eerder gehad. Maar zie net dat ik dat Time Error issue ook heb. Had vandaag geladen en zie de laadsessie niet terug in de laadgeschiedenis van de Tesla One app en op de zijkant vd de Gen 3 geeft het schermpje ook de Time Error aan.

• Masterchiev
knarf_st schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 22:57:
[...]

Nee nog niet, heb dat probleem met de Time error nog niet eerder gehad. Maar zie net dat ik dat Time Error issue ook heb. Had vandaag geladen en zie de laadsessie niet terug in de laadgeschiedenis van de Tesla One app en op de zijkant vd de Gen 3 geeft het schermpje ook de Time Error aan.
Ja, denk dat alle gen 3 mid meter er inmiddels last van hebben.

Morgen maar even bellen met tesla.

• Sir Earl Grey

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Hoe meer boze klanten bellen des te beter. Het lijkt op een softwarematig probleem. Ik heb nog steeds versie 25.2.2. De Tesla One app heeft al 2 updates gehad op iOS, beide keren een fabrieksreset van de TWC3MID gedaan en opnieuw gecommissioned. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik zal morgen nog een keer bellen. De support via email is niet heel snugger, die beweerde eerst dat 25.2.2 de laatste versie was en alles in orde was. Een dag later gaf hij toe dat meerdere klanten issues hadden op firmwares 25.2.2 en 25.2.3…

Joulo heeft nu mijn aanmelding wel voltooid, maar ik zie nog steeds geen laadsessies of kwh in de Joulo app (evenmin in de Tesla app..)

Op reddit lees ik o.a. 3 keer snel uit/aan schakelen in de meterkast om een reset te forceren.. weet alleen niet of dit uberhaupt werkt voor de TWC3MID en of het kwaad kan :X ?

• beyazz06
  • Niet online
Sir Earl Grey schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 00:13:
Hoe meer boze klanten bellen des te beter. Het lijkt op een softwarematig probleem. Ik heb nog steeds versie 25.2.2. De Tesla One app heeft al 2 updates gehad op iOS, beide keren een fabrieksreset van de TWC3MID gedaan en opnieuw gecommissioned. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik zal morgen nog een keer bellen. De support via email is niet heel snugger, die beweerde eerst dat 25.2.2 de laatste versie was en alles in orde was. Een dag later gaf hij toe dat meerdere klanten issues hadden op firmwares 25.2.2 en 25.2.3…

Joulo heeft nu mijn aanmelding wel voltooid, maar ik zie nog steeds geen laadsessies of kwh in de Joulo app (evenmin in de Tesla app..)

Op reddit lees ik o.a. 3 keer snel uit/aan schakelen in de meterkast om een reset te forceren.. weet alleen niet of dit uberhaupt werkt voor de TWC3MID en of het kwaad kan :X ?
Zolang het probleem bij Tesla niet is opgelost kan je helaas als gebruiker niet veel doen. Ofwel je kunt resetten wat je wil, gaat momenteel niets uitmaken.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:24
Ik heb gisteren even mijn auto gepoets en dacht even snel twee zwarte spiegelkappen te installeren, oude eraf gewipt maar kreeg de nieuwe er niet eenvoudig op. Het viel me ook op dat de vouw in de originele kap er niet in zat, wat blijkt het is voor de non juniper.... Als iemand ze wil overnemen dan laat maar weten dan ga ik me weer even een nieuwe set bestellen...

Als iemand wil zien hoe de binnenkant van een spiegel eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2bNEP1pdxXrIDgIXTxyHv-53yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYx2ylTfNdbPjKhoQEPxgKEo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Card Nox op 05-10-2026 09:58 ]

• Richh
Als er een update komt van de TWC3 MID, hopelijk zit daar dan ook de fix in die met BLE een laadklep van een 3/Y Standard kan openen (deze auto's hebben geen 433mhz). Die firmware update is mij ook al weken geleden beloofd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 05-10-2026 11:01 ]

• Masterchiev
Richh schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:01:
Als er een update komt van de TWC3 MID, hopelijk zit daar dan ook de fix in die met BLE een laadklep van een 3/Y Standard kan openen (deze auto's hebben geen 433mhz). Die firmware update is mij ook al weken geleden beloofd :)
Jij ook last van de time error?

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:34
Masterchiev schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:08:
[...]

Waar zien jullie die error? Ik zie geen foutmelding op de display van mijn wall connector. Ook niets in de rode en blauwe Tesla app. Maar ook bij mij worden er sinds 26 september geen laadsessies geregistreerd.

• Masterchiev
mustisen schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:26:
[...]

Waar zien jullie die error? Ik zie geen foutmelding op de display van mijn wall connector. Ook niets in de rode en blauwe Tesla app. Maar ook bij mij worden er sinds 26 september geen laadsessies geregistreerd.
Ja in de display van de wall connector staat dan “time error” ook de oplaadplanning in de tesla app bij de wall connector geeft een foutcode. Het lijkt erop dat de wall connector geen “actuele tijd” Krijgt van de server.

• mustisen
Masterchiev schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:34:
[...]

Ja in de display van de wall connector staat dan “time error” ook de oplaadplanning in de tesla app bij de wall connector geeft een foutcode. Het lijkt erop dat de wall connector geen “actuele tijd” Krijgt van de server.
Hmmmzzzz, centraal probleem dus dat Tesla aan hun kant dient op te lossen. Ik hoop dat ze er snel achteraan gaan want dit kost heel veel mensen geld in de vorm van niet-declareerbare laadkosten en ERE certificaten.

• Masterchiev
mustisen schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:36:
[...]

Hmmmzzzz, centraal probleem dus dat Tesla aan hun kant dient op te lossen. Ik hoop dat ze er snel achteraan gaan want dit kost heel veel mensen geld in de vorm van niet-declareerbare laadkosten en ERE certificaten.
Klopt. Laadsessies komen niet in de app ook nu. Vanochtend weer gebeld. maar verder dan: “we weten er van af” Komt er niet uit helaas. Maar dit loopt snel op dit bedrag.

• MitchAngelo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:31
Masterchiev schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:38:
[...]

Klopt. Laadsessies komen niet in de app ook nu. Vanochtend weer gebeld. maar verder dan: “we weten er van af” Komt er niet uit helaas. Maar dit loopt snel op dit bedrag.
Ik krijg sind eind september ook de sessies niet meer te zien in de Tesla app. Ik heb software versie 25.2.3. Ik op het display van de MID meter wel dat de kWh totaal gewoon doorloopt. Ik zie ook geen time error melding.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 20:25
Natuurlijk loopt de kWh-meter door als je laadt, want daarvoor heb je een (niet te manipuleren) MID-meter...
Je laadsessies uit je Tesla app (of Tessie) bijhouden voor je administratie en als die klopt met de meterstand(en) dan krijg je die ERE later vergoed.

Draadloos laden op onze Zon (PV overschot)

• Masterchiev
Even wat anders wat echt gaaf is,

Sinds vandaag heeft de app Tessie een update, daar kan je vanaf vandaag chatGPT of Grok toevoegen. Zo heb ik een geautomatiseerde terugkeerden vraag gemaakt bij grok. Die controleert elke dag om 00:01u de 3 goedkoopste uren en zorgt dan vol automatisch dat die op die tijden oplaadt. 😁😁

• Sir Earl Grey

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

MitchAngelo73 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:21:
[...]

Ik krijg sind eind september ook de sessies niet meer te zien in de Tesla app. Ik heb software versie 25.2.3. Ik op het display van de MID meter wel dat de kWh totaal gewoon doorloopt. Ik zie ook geen time error melding.
Bij mij lukt het activeren van de MID compliant features niet (synchroniseren device clock met internet clock duurt een eeuwigheid).

De fysieke meter loopt en ik krijg geen time error melding op het display van de MID meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nCFQKUh8ngOVAgQUaLnSVytPrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sey27iEJH29CvQNLoNtzNnnL.jpg?f=fotoalbum_large

• Sir Earl Grey

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Masterchiev schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:03:

Sinds vandaag heeft de app Tessie een update, daar kan je vanaf vandaag chatGPT of Grok toevoegen. Zo heb ik een geautomatiseerde terugkeerden vraag gemaakt bij grok. Die controleert elke dag om 00:01u de 3 goedkoopste uren en zorgt dan vol automatisch dat die op die tijden oplaadt. 😁😁
Als dat gecombineerd kan worden met HA ivm zonneoverschot, dan kan Grok de planning van het laden volledig overnemen. Bij thuiskomst de auto aan de lader en geen omkijken.. :9

• MitchAngelo73
Nielsracing schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:30:
[...]

Net contact gehad met een vriend die ook een Wall connector 3 heeft maar dan zonder MID meter. Hij krijgt gewoon sessies te zien op de Tesla app en heeft inmiddels firmware versie 26.26.1

• Richh
Masterchiev schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:08:
[...]

Geen idee, ik ben op vakantie :) maar als ik alles hier zo lees verwacht ik dat het bij ons niet anders is.
Masterchiev schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:03:

Nice :) al doet bij mij een Tibber integratie dat. Daar komt bij dat Tibber doet aan zgn Grid Rewards; laden als er een overschot op het net is of laden pauzeren als er een tekort is. Hier krijg je een vergoeding voor wat op jaarbasis best wat tientjes kan schelen. Of anders gezegd; ik laad regelmatig voor minder dan 12 cent op terwijl je 14 cent aan ERE krijgt... ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Richh op 05-10-2026 16:49 ]

• Masterchiev
Richh schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:46:
[...]

Geen idee, ik ben op vakantie :) maar als ik alles hier zo lees verwacht ik dat het bij ons niet anders is.

[...]

Nice :) al doet bij mij een Tibber integratie dat. Daar komt bij dat Tibber doet aan zgn Grid Rewards; laden als er een overschot op het net is of laden pauzeren als er een tekort is. Hier krijg je een vergoeding voor wat op jaarbasis best wat tientjes kan schelen. Of anders gezegd; ik laad regelmatig voor minder dan 12 cent op terwijl je 14 cent aan ERE krijgt... ;)
met de tesla lader?

• Richh
Zeker, Tibber heeft een integratie met zowel de auto als de lader. Je hoeft maar 1 van de 2 te koppelen om te laden voor Grid Rewards.

• mustisen
Ik heb vandaag de volgende reactie ontvangen:

Hallo mustisen,

Hartelijk dank voor het contact met ons opnemen over de moeilijkheden.

Momenteel kunnen Wall Connectors die zijn uitgerust met een MID-meter de laad geschiedenis niet meer synchen. Dit is een bekende beperking die wij actief aan het oplossen zijn met een aankomende firmware- en software-update.

Dit betekent dat laadsessies eveneens niet worden geregistreerd.

Helaas hebben wij nog geen bevestigde datum voor de release van de update. U kunt er echter zeker van zijn dat ons technische team er met hoogste prioriteit aan werkt, en wij zullen u onmiddellijk op de hoogte stellen zodra de update beschikbaar is.

Onze excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt en wij stellen uw geduld op prijs.

Met vriendelijke groet,

Technisch Supportspecialist | Energie - KlantondersteuningTesla

Ik had een ticket openstaan voor iets anders en heb het gelijk maar even gevraagd. Nu maar hopen dat het snel opgelost wordt.

• Jerry46
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 09:08
Hier ook gelijk gebeld met Tesla de dag na de storing met de synchronisatie van de wall connector met mid.

Tesla klantenservice medewerker gaf aan dat er binnen enkele dagen automatisch een firmware update plaats zou vinden en dat het opgelost moest zijn. Tot op heden niks gezien.

Per mail nog even contact gehad en het energy team gaf eerst aan dat het aan mijn internet zou liggen, maar dit was uiteraard niet de oorzaak.

Vervolgens dit uitgelegd en ik kreeg zojuist reactie dat een fabrieksherstel nodig is.

kortom, allemaal verschillende reacties. Schiet niet op….

• Masterchiev
Jerry46 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:53:
Hier ook gelijk gebeld met Tesla de dag na de storing met de synchronisatie van de wall connector met mid.

Tesla klantenservice medewerker gaf aan dat er binnen enkele dagen automatisch een firmware update plaats zou vinden en dat het opgelost moest zijn. Tot op heden niks gezien.

Per mail nog even contact gehad en het energy team gaf eerst aan dat het aan mijn internet zou liggen, maar dit was uiteraard niet de oorzaak.

Vervolgens dit uitgelegd en ik kreeg zojuist reactie dat een fabrieksherstel nodig is.

kortom, allemaal verschillende reacties. Schiet niet op….
Klopt ik heb ook die verschillende reacties gehad en inmiddels de fabrieksinstellingen reset gedaan. Geen verschil bij mij.

• MitchAngelo73
mustisen schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:12:
Ik heb vandaag de volgende reactie ontvangen:

Hallo mustisen,

Hartelijk dank voor het contact met ons opnemen over de moeilijkheden.

Momenteel kunnen Wall Connectors die zijn uitgerust met een MID-meter de laad geschiedenis niet meer synchen. Dit is een bekende beperking die wij actief aan het oplossen zijn met een aankomende firmware- en software-update.

Dit betekent dat laadsessies eveneens niet worden geregistreerd.

Helaas hebben wij nog geen bevestigde datum voor de release van de update. U kunt er echter zeker van zijn dat ons technische team er met hoogste prioriteit aan werkt, en wij zullen u onmiddellijk op de hoogte stellen zodra de update beschikbaar is.

Onze excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt en wij stellen uw geduld op prijs.

Met vriendelijke groet,

Technisch Supportspecialist | Energie - KlantondersteuningTesla

Ik had een ticket openstaan voor iets anders en heb het gelijk maar even gevraagd. Nu maar hopen dat het snel opgelost wordt.
Wat ik me afvraag is hoe het is gekomen dat de sessies in een keer niet meer gesynchroniseerd worden. We hebben geen update of iets ontvangen die de boel in de war kan hebben gebracht.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 20:25
MitchAngelo73 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:59:
[...]

Wat ik me afvraag is hoe het is gekomen dat de sessies in een keer niet meer gesynchroniseerd worden. We hebben geen update of iets ontvangen die de boel in de war kan hebben gebracht.
Kan bv liggen aan de door Tesla ingestelde time server (NTP).
Ik heb een oude FritzBox die sinds een week een probleem met zijn NTP pool server heeft.

Draadloos laden op onze Zon (PV overschot)

• Nielsracing
MitchAngelo73 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:59:
[...]

Dat vind ik inderdaad ook het rare. Vanuit het niets is dit gekomen.

• MitchAngelo73
Als ik Joulo kijk staat er een mededeling dat ze van geen enkele Tesla Wall connector met MID meter sessies doorkrijgen sinds 29 september en dat Tesla aan een oplossing werkt.

• Jerry46
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 09:08
MitchAngelo73 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:51:
Als ik Joulo kijk staat er een mededeling dat ze van geen enkele Tesla Wall connector met MID meter sessies doorkrijgen sinds 29 september en dat Tesla aan een oplossing werkt.
Klopt ja! Ik zie de melding ook.

Geen idee eigenlijk of de gemiste laadsessies na de Tesla update nog met terugwerkende kracht zichtbaar zijn bij de laadgeschiedenis & Joulo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz8uAPSDnmnDgu8hnuQRaal569Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0RspRxQA1JXkBCN4NhfuROK.jpg?f=fotoalbum_large

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:39
Vannacht opnieuw geladen, ondanks de time error, loopt bij mij het aantal sessionID wel op. Wellicht met terugwerkende kracht nog te herleiden?!

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:44
Dat denk ik wel, de sessies in oktober worden in de TWC netjes geregistreerd. Via de (iOS) app Wall Monitor lees ik die van mij uit en zie de afzonderlijke laadsessies gewoon terugkomen.

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Richh schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:01:
Vergeef me deze beginnersvraag, maar vorige week een Model Y Standard besteld en sindsdien een beetje aan het inlezen en rondkijken voor laadpalen. Begrijp ik het goed dat de laatste versie van de Wall Connector dus (nog) niet de laadklep van een Y Standard kan openen?

Hoe werkt dat verder als je je telefoon in je zak hebt? Kun je dan wel gewoon op het klepje van de auto drukken en gaat die open of is het anders altijd een handmatige handeling via het display in de auto?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13
@KeFFeR1208 Zover mij bekend gaat het klepje nooit automatisch open bij de standaard omdat daar geen hardware in de auto voor aanwezig is. Je kunt gewoon (als je je telefoon(sleutel) bij je hebt) licht op het klepje drukken en dan floept ie omhoog. Je staat er toch naast met de kabel in je andere hand, als je 1 hand hebt dan zou het idd wat lastiger zijn, dan moet je eerst het klepje openen.

Ik heb het in de 2 jaar iig nog nooit gebruikt en gemist, ook niet bij de SUperChargers, maar dat komt misschien ook omdat ik alleen openbaar laadt en die geen knopje hebben.

• Richh
KeFFeR1208 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:36:
[...]

Vergeef me deze beginnersvraag, maar vorige week een Model Y Standard besteld en sindsdien een beetje aan het inlezen en rondkijken voor laadpalen. Begrijp ik het goed dat de laatste versie van de Wall Connector dus (nog) niet de laadklep van een Y Standard kan openen?

Hoe werkt dat verder als je je telefoon in je zak hebt? Kun je dan wel gewoon op het klepje van de auto drukken en gaat die open of is het anders altijd een handmatige handeling via het display in de auto?
Dat klopt, geen enkele laadpaal kan de laadklep van een Standard openen omdat (en dit staat nergens) de Standards geen UHF radio hebben om het signaal op te vangen.

Het is een first world problem want je kan idd een duwtje geven aan de laadpoort en dan gaat de laadklep gewoon open. Of je gebruikt de app of je klimt in de auto. Ik heb het zelf opgelost met Home Assistant en een BLE ESP haha :)
Laden werkt vanzelfsprekend prima.

Ik heb vanuit Tesla begrepen dat er gewerkt wordt aan een software update die middels BLE de laadklep ontgrendeld. Stuur zeker even een mail als je deze feature ook wil, zetten ze er wat meer prio achter haha.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 06-10-2026 11:30 ]

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.