Vandaar de opmerking: " als je altijd 3 fase laadt" En in geval van 1 fase geft als het goed is de kabel aan dat hij max 16A kan laden, betekend het alleen dat je nog langer staat te wachten. De kans wordt alleen steeds sneller steeds kleiner, en anders altijd zoeken naar een 11kW paal.LastSamurai schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:00:
[...]
Klopt. Maar volgens mij kan de auto ook op 1 fase 32A laden. Ik zie in het buitenland bij de wat obscurdere laders wel eens 7.4kW langskomen en dan heb je die dikke kabel wel nodig. Voor in NL is het inderdaad een zwaar stug onding.
Lekker lijstje! Ben net zelf begonnen met de verzameling te starten. Complete lijn van Enhance komt vandaag binnen.Wicked-Game schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:55:
Model Y Juniper accessoires – wat mis ik nog?
De verwachting is dat mijn **Model Y Premium AWD** over zo’n 4 à 5 weken geleverd wordt. Ondertussen ben ik al een tijdje bezig met het verzamelen van de accessoires. 😄
**Wat inmiddels binnen is:**
1. Mudflaps ✅
2. Metalen pedalen ✅
3. Commander Gen 2 + S3XY Knob ✅
4. Wieldoppen in Archnid-look voor de 19" ✅
5. 3W All-Weather matten met Star Trail carpets ✅
6. Screenprotectors ✅
7. PPF bij het achterpaneel (hier wacht ik mee tot ik weet of Tesla dit er wel/niet op zet.
Maar ik ben nog op zoek naar twee dingen en kan daar wel wat advies van de ervaringsdeskundigen gebruiken.
**1. Telefoonhouder 📱**
Ik zat zelf te denken aan de **MagBak** voor de Juniper. Het liefst wil ik mijn iPhone MagSafe kunnen bevestigen én tegelijkertijd draadloos kunnen opladen.
Alleen lijkt de MagBak momenteel nogal slecht leverbaar. Zijn er goede alternatieven die qua kwaliteit, pasvorm en uitstraling vergelijkbaar zijn? Ik zie inmiddels behoorlijk wat opties voorbij komen, maar hoor graag wat mensen die er daadwerkelijk één gebruiken aanraden.
**2. Carbon spoiler 🏎️**
Hier ben ik iets kritischer in geworden. Ik had eerder al een spoiler besteld, maar die bleek uiteindelijk geen echt carbon te zijn. Die gaat dus terug.
Ik zoek nu specifiek een spoiler die:
* daadwerkelijk van **real carbon fiber** is;
* een goede en strakke pasvorm heeft;
* kwalitatief hoogwaardig is;
* een goede UV-/clearcoat-bescherming heeft tegen verkleuring en dof worden;
* bij voorkeur ook zonder gedoe netjes te monteren is.
Ik zie onder andere de wat duurdere modellen van EVBase en Tesery voorbij komen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze spoilers? Met name ben ik benieuwd naar de pasvorm, kwaliteit van het carbon en hoe de clearcoat zich op langere termijn houdt. En matte of toch glossy, blijf ik lastig vinden. De Tesla komt in Marine Blue... en matte spoiler blijft het dichtst tegen OEM.
Andere merken/tips zijn uiteraard ook welkom. Ik zoek liever één keer goed dan over een paar jaar weer een verkleurde of loslatende spoiler te moeten vervangen. 😉
Ben benieuwd wat jullie aanraden en welke accessoires volgens jullie absoluut nog op mijn lijstje moeten!
Wat me opvalt met de mats is dat er, zo te zien, geen boot sill protector bij zit? Ik zie veel YouTubers dat toch adviseren, helemaal vanwege dingen er in en er uit slepen. De spoiler, als je meer wilt weten kan ik bij mijn buurman vragen wat hij heeft (weliswaar oudere Y). Ik heb zelf de Performance dus fabrieks af met spoiler.
Heb je toevallig ook linkjes bij al je spulletjes? Scheelt mij weer tijd...
Age of the Geek, baby!
Overigens aankomend van mijn hele mooie blauwe tesla - hoe is blindering van de ramen? Heeft iemand dit al zelf gedaan op de achterramen of weet iemand in omgeving Alkmaar waar dit kan? Hoe is die? Ik hou wel van privacy
finebutwhy.com || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism | Zeekr 001 Privilege | e-tron 55 | Tesla Model Y Premium AWD 2026
Je weet wel dat je met de huidige FSD nog niet achterin kunt gaan zitten/liggen,Ecological schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:05:
Overigens aankomend van mijn hele mooie blauwe tesla - hoe is blindering van de ramen? Heeft iemand dit al zelf gedaan op de achterramen of weet iemand in omgeving Alkmaar waar dit kan? Hoe is die? Ik hou wel van privacy
om te genieten van je privacy?
Draadloos laden op onze Zon (PV overschot)
Misschien als ik een accessoire koop om de DMS in de maling te nemen?emmerx schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:06:
[...]
Je weet wel dat je met de huidige FSD nog niet achterin kunt gaan zitten/liggen,
om te genieten van je privacy?
En ja dit is mijn derde Tesla en volg Tesla en alles eromheen al 12 jaar
finebutwhy.com || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism | Zeekr 001 Privilege | e-tron 55 | Tesla Model Y Premium AWD 2026
@Wicked-Game SexyDash?
bakken middenconsole, ssd/usb hub tbv sentry in je dashboard kastje
.
Link hieronder van staat zat op voor de juniper
https://www.jowua-life.com/en-eu/collections/tesla-model-y-juniper-accessories-2026
.
https://www.jowua-life.com/en-eu/collections/tesla-model-y-juniper-accessories-2026
[ Voor 9% gewijzigd door SpikeHome op 24-08-2026 12:26 ]
Ik heb inmiddels 3 jaar deze spoiler; https://maxtondesign.nl/product/maxton-design-tesla-model-3-mk1-spoiler-extension
Het lijkt niet op een M3 P spoiler; en dat wil ik ook niet - dat is de auto niet. Zonder spoiler lijkt de auto erg kaal. Ik ben er zeer tevreden mee. Een keer goed plakken, en niet meer aankomen. Ik had glanzend zwart gekozen. Bewust niet iets met carbon/blanke lak.
Het lijkt niet op een M3 P spoiler; en dat wil ik ook niet - dat is de auto niet. Zonder spoiler lijkt de auto erg kaal. Ik ben er zeer tevreden mee. Een keer goed plakken, en niet meer aankomen. Ik had glanzend zwart gekozen. Bewust niet iets met carbon/blanke lak.
Vanuit kampeer oogpunt (achterin de auto slapen) zit ik er al aan te denkenEcological schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:05:
snip: huiskamer is een paar deuren verder
[ Voor 79% gewijzigd door We Are Borg op 24-08-2026 17:07 ]
Dan zou ik eerder van de dingen kopen die volledig blinderen, ook je voorruiten.markklok schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:42:
[...]
Vanuit kampeer oogpunt (achterin de auto slapen) zit ik er al aan te denken
In Engeland ben je blij met die 32A….LastSamurai schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:00:
[...]
Klopt. Maar volgens mij kan de auto ook op 1 fase 32A laden. Ik zie in het buitenland bij de wat obscurdere laders wel eens 7.4kW langskomen en dan heb je die dikke kabel wel nodig. Voor in NL is het inderdaad een zwaar stug onding.
16A monofase is grannycharger snelheid.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Spigen trays - Ik heb er 2 in de center console en 1 in de armrestWicked-Game schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:55:
Model Y Juniper accessoires – wat mis ik nog?
De verwachting is dat mijn **Model Y Premium AWD** over zo’n 4 à 5 weken geleverd wordt. Ondertussen ben ik al een tijdje bezig met het verzamelen van de accessoires. 😄
1. Mudflaps ✅
2. Metalen pedalen ✅
3. Commander Gen 2 + S3XY Knob ✅
4. Wieldoppen in Archnid-look voor de 19" ✅
5. 3W All-Weather matten met Star Trail carpets ✅
6. Screenprotectors ✅
7. PPF bij het achterpaneel (hier wacht ik mee tot ik weet of Tesla dit er wel/niet op zet.
Maar ik ben nog op zoek naar twee dingen en kan daar wel wat advies van de ervaringsdeskundigen gebruiken.
**1. Telefoonhouder 📱**
Ik zat zelf te denken aan de **MagBak** voor de Juniper. Het liefst wil ik mijn iPhone MagSafe kunnen bevestigen én tegelijkertijd draadloos kunnen opladen.
Alleen lijkt de MagBak momenteel nogal slecht leverbaar. Zijn er goede alternatieven die qua kwaliteit, pasvorm en uitstraling vergelijkbaar zijn? Ik zie inmiddels behoorlijk wat opties voorbij komen, maar hoor graag wat mensen die er daadwerkelijk één gebruiken aanraden.
**2. Carbon spoiler 🏎️**
Hier ben ik iets kritischer in geworden. Ik had eerder al een spoiler besteld, maar die bleek uiteindelijk geen echt carbon te zijn. Die gaat dus terug.
Ik zoek nu specifiek een spoiler die:
* daadwerkelijk van **real carbon fiber** is;
* een goede en strakke pasvorm heeft;
* kwalitatief hoogwaardig is;
* een goede UV-/clearcoat-bescherming heeft tegen verkleuring en dof worden;
* bij voorkeur ook zonder gedoe netjes te monteren is.
Ik zie onder andere de wat duurdere modellen van EVBase en Tesery voorbij komen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze spoilers? Met name ben ik benieuwd naar de pasvorm, kwaliteit van het carbon en hoe de clearcoat zich op langere termijn houdt. En matte of toch glossy, blijf ik lastig vinden. De Tesla komt in Marine Blue... en matte spoiler blijft het dichtst tegen OEM.
Andere merken/tips zijn uiteraard ook welkom. Ik zoek liever één keer goed dan over een paar jaar weer een verkleurde of loslatende spoiler te moeten vervangen. 😉
Ben benieuwd wat jullie aanraden en welke accessoires volgens jullie absoluut nog op mijn lijstje moeten!
Afhankelijk of je kinderen hebt:
Ventcovers voor onder de stoelen
Screenprotector beeldscherm 2de zitrij
snip : eens daar hebben we reports voor
[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 24-08-2026 17:14 ]
Ik heb mijn spiegelpoot laten wrappen bij Skytuning in Alkmaar op de Hamsterkoog. Aardige jongen en is zeer netjes gedaan. Hij wist ook precies (bij mn spiegel) wat hij los kon halen en hoe het inelkaar zit. Een raam is vast gemakkelijker dan een spiegel poot.Ecological schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:05:
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Bedankt voor je reactie!pjot1 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:20:
[...]
Ik heb mijn spiegelpoot laten wrappen bij Skytuning in Alkmaar op de Hamsterkoog. Aardige jongen en is zeer netjes gedaan. Hij wist ook precies (bij mn spiegel) wat hij los kon halen en hoe het inelkaar zit. Een raam is vast gemakkelijker dan een spiegel poot.
Magsafe gedeelte 56-57mm, verdieping in Dash huis waar magsafe inzit diameter 60mm.aschja schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:43:
Heeft iemand hier de Enhance Auto Dash? Ik zou graag willen weten hoe groot die magneet is in diameter. Er wordt veel geschreven over Magsafe, maar ik wil graag weten of het dezelfde afmeting betreft ipv alleen de functie.
Dank. Ik lees nogal wat commentaar over de mounting bracket van de dash. Ik heb nu een Spigen magsafe mount achter het stuur en ik hoop dat die past.Mackeessie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:36:
[...]
Magsafe gedeelte 56-57mm, verdieping in Dash huis waar magsafe inzit diameter 60mm.
Ik heb een magsafe lader van Alie express die niet meer te krijgen is. Die zit ingebouwd in het bovenste plastic deel van de stuurkolom, en geeft het zelfde beeld als jouw lader. Ik gok dat de SEXY Dash daar ook in past. Ik heb het opgemeten. Dat zou een prachtige locatie zijn. Hij zit dan nog dichter bij het stuur als jouw Spigen mount en beweegt mee met de stuurkolom.aschja schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:22:
[...]
Dank. Ik lees nogal wat commentaar over de mounting bracket van de dash. Ik heb nu een Spigen magsafe mount achter het stuur en ik hoop dat die past.
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Mackeessie op 24-08-2026 23:17 ]
Ik ga eerst even kijken hoe de commander + knob het doet. Als dat niet bevalt kan ik altijd nog de dash overwegen.SpikeHome schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:24:
@Wicked-Game SexyDash?
.
Middenbakjes etc ga ik even kijken als die er is. Zat ik nog wel aan te denken. En thanks voor de site
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Gisteren en zondag bezig geweest om de hendel te vervangen. Dat ging redelijk, doe ongeveer 1u15m per deur. Hele binnenkant inclusief glas moet er uit wil je erbij komen. Eindresultaat mag er wezen en fijn dat je je handen niet meer openhaalt aan de hendels. Het presenteren is daarbij mooi meegenomen. Filmpje en foto's komen zodra het af is, vooralsnog ben ik blij met het resultaat. Echt een verbetering en kleine upgrade. Ik had het ook kunnen wrappen maar dan moest alsnog de hele deurhendel er uit om er mooi bij te kunnen komen dus dat was niet echt minder werk geweest, wellicht wel wat goedkoper.Daniel. schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 23:44:
Vandaag een begin gemaakt aan het installeren van de Model 3/Y Auto Present Door Handles with Light Bar. Heb op het moment nog alleen de control box geïnstalleerd en dat was al een behoorlijk gedoe voor de oudere model 3 2019. De versie waarbij de front installation van Enhance ook niet standaard wordt aangeboden. Nu ik weet dat ik dit ding er in heb zitten wil ik de front installation van de Commander ook gaan installeren omdat er dan veel meer mogelijk is.
De control box moest aan de voorzijde geïnstalleerd worden aan de CAN connector. Zie dit (method 1). Het is mij gelukt om erbij te komen maar ik lag letterlijk op de kop in de auto omdat ik anders niet goed overzicht had en er niet goed bij kon. Nu er toch al een verleng stuk aan zit zal de commander ook wel makkelijk gaan.
De reden waarom ik de hendels wil vervangen is omdat het chrome loslaat. Met een simpele wrap los je dat niet op. Zie reddit. Afgelopen vakantie hebben 3 mensen hun handen open gehaald aan de auto dus kon het bijna niet meer laten, ook wilde de hendel niet meer goed sluiten omdat het chrome uitstak.
Ik vind het op zich wel mooi deze deurhendels maar smaken verschillen. Morgen de echte hendels vervangen dan heb ik wel weer een update.
LuilakReSpawN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:41:
[...]
Lekker lijstje! Ben net zelf begonnen met de verzameling te starten. Complete lijn van Enhance komt vandaag binnen.
Wat me opvalt met de mats is dat er, zo te zien, geen boot sill protector bij zit? Ik zie veel YouTubers dat toch adviseren, helemaal vanwege dingen er in en er uit slepen. De spoiler, als je meer wilt weten kan ik bij mijn buurman vragen wat hij heeft (weliswaar oudere Y). Ik heb zelf de Performance dus fabrieks af met spoiler.
Heb je toevallig ook linkjes bij al je spulletjes? Scheelt mij weer tijd...
1. Mudflaps ✅ https://alishort.com/Sh7VM
2. Metalen pedalen ✅https://alishort.com/QdDzM
3. Commander Gen 2 + S3XY Knob ✅ https://www.enhauto.com/
4. Wieldoppen in Archnid-look voor de 19" ✅ https://alishort.com/iA4sQ
5. 3W All-Weather matten met Star Trail carpets ✅ https://eu.3wliners.com/p...er?variant=53551942140234
6. Screenprotectors ✅ https://alishort.com/xlOCe
7. PPF bij het achterpaneel (hier wacht ik mee tot ik weet of Tesla dit er wel/niet op zet. https://shop.tesla.com/nl...beschermingsfolie-model-y
Voor de matte carbon spoiler ben ik nog even aan het uitzoeken, EVBase is ook via een chinees distributie punt. Dus neig nu naar deze op Ali: https://alishort.com/AqqTl
Dacht bijna dat ik in een BMW topic geland was....Wicked-Game schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:04:
[...]
Luilak![]()
1. Mudflaps ✅ https://alishort.com/Sh7VM
2. Metalen pedalen ✅https://alishort.com/QdDzM
3. Commander Gen 2 + S3XY Knob ✅ https://www.enhauto.com/
4. Wieldoppen in Archnid-look voor de 19" ✅ https://alishort.com/iA4sQ
5. 3W All-Weather matten met Star Trail carpets ✅ https://eu.3wliners.com/p...er?variant=53551942140234
6. Screenprotectors ✅ https://alishort.com/xlOCe
7. PPF bij het achterpaneel (hier wacht ik mee tot ik weet of Tesla dit er wel/niet op zet. https://shop.tesla.com/nl...beschermingsfolie-model-y
Voor de matte carbon spoiler ben ik nog even aan het uitzoeken, EVBase is ook via een chinees distributie punt. Dus neig nu naar deze op Ali: https://alishort.com/AqqTl
Let op met screenprotectors. Tesla kan daardoor garantie weigeren en dat hebben ze al gedaan.
Dan haal je 'm er weer af voordat je de auto bij service inlevert? Of is dat te simpel gedacht?Tommie12 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:22:
[...]
Dacht bijna dat ik in een BMW topic geland was....![]()
Let op met screenprotectors. Tesla kan daardoor garantie weigeren en dat hebben ze al gedaan.
Als je er aan denkt...Gelukszak schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:35:
[...]
Dan haal je 'm er weer af voordat je de auto bij service inlevert? Of is dat te simpel gedacht?
Ik heb er ook één, maar zo lang ik niet specifiek voor iets met het scherm binnenstap laat ik die zitten. Ik heb alleen al een paar rare verhalen gehoord/gelezen en wou het even melden.
Hoe kan een protector nu garantie problemen opleveren? Best bijzonder, en moet eerlijk bekennen ik doe het vooral voor het achterscherm ivm kinderen. Zou Tesla toch moeten toejuichenTommie12 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:22:
[...]
Dacht bijna dat ik in een BMW topic geland was....![]()
Stel de vraag maar eens aan Tesla... ik snap dat ook niet. Maar er zijn mensen die er last mee gehad hebben.Wicked-Game schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:12:
[...]
Hoe kan een protector nu garantie problemen opleveren? Best bijzonder, en moet eerlijk bekennen ik doe het vooral voor het achterscherm ivm kinderen. Zou Tesla toch moeten toejuichen
Die waarschuwing geldt inderdaad alleen voor het touchscreen voorinWicked-Game schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:12:
[...]
Hoe kan een protector nu garantie problemen opleveren? Best bijzonder, en moet eerlijk bekennen ik doe het vooral voor het achterscherm ivm kinderen. Zou Tesla toch moeten toejuichen
:strip_exif()/f/image/fDesbwLy7tDT5W8dL6YqHpfy.png?f=user_large)
Ik heb er 4,5 jaar mee rondgereden met 0 issues. Van een een olifant maken?pdidi schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:17:
[...]
Die waarschuwing geldt inderdaad alleen voor het touchscreen voorin
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Age of the Geek, baby!
Ik denk ook niet dat het echt vaak fout zal gaan, vond wel deze post met hetvolgende SeC commentaarReSpawN schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:29:
[...]
Ik heb er 4,5 jaar mee rondgereden met 0 issues. Van een een olifant maken?
Misschien dat er ook wel een verschil in kwaliteit zit tussen Amazon/Ali en bv Abstract Ocean en Spigen? Ik had een AO protector met zo'n applicator hardshell.pdidi schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:47:
[...]
Ik denk ook niet dat het echt vaak fout zal gaan, vond wel deze post met hetvolgende SeC commentaar
[Afbeelding]
Age of the Geek, baby!
Zolang je je scherm niet meeneemt naar het strand is er toch helemaal geen nut voor een protector? Die gaat je scherm ook niet beschermen als je zware dingen gaat vervoeren.
Geen vriendin met een of andere grote tas met allemaal attributen?Maurice- schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:02:
Zolang je je scherm niet meeneemt naar het strand is er toch helemaal geen nut voor een protector? Die gaat je scherm ook niet beschermen als je zware dingen gaat vervoeren.
Age of the Geek, baby!
Die gaat achterin de kofferbak. De tas, welteverstaanReSpawN schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:17:
[...]
Geen vriendin met een of andere grote tas met allemaal attributen?
De vriendin en kinderen gaan alleen met haar auto dus dat probleem ken ik niet.ReSpawN schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:17:
[...]
Geen vriendin met een of andere grote tas met allemaal attributen?
Kleine update gisteren weer verder gegaan, maar één van de hendels is stuk. De hendel gaat aan en open en gaat daarna direct uit. De andere doet het wel goed. Ik wacht even wat ik nu moet doen totdat ik verder ga met installatie. Ik weet dus niet of ik nieuwe hendels kan koppelen aan de bestaande receiver, als dat niet zo is dan mag ik alles opnieuw doen. Niet echt een issue maar prettig is het niet. De achterste deuren zijn al gedaan en het ziet er echt wel mooi uit. Zodra het af is maak ik wel een filmpje van hoe het nu werkt.Daniel. schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:03:
[...]
Gisteren en zondag bezig geweest om de hendel te vervangen. Dat ging redelijk, doe ongeveer 1u15m per deur. Hele binnenkant inclusief glas moet er uit wil je erbij komen. Eindresultaat mag er wezen en fijn dat je je handen niet meer openhaalt aan de hendels. Het presenteren is daarbij mooi meegenomen. Filmpje en foto's komen zodra het af is, vooralsnog ben ik blij met het resultaat. Echt een verbetering en kleine upgrade. Ik had het ook kunnen wrappen maar dan moest alsnog de hele deurhendel er uit om er mooi bij te kunnen komen dus dat was niet echt minder werk geweest, wellicht wel wat goedkoper.
snip: mag ik vraag en aanbod
[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 27-08-2026 10:05 ]
/snip: reactie op verwijderde reactie
[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 27-08-2026 10:05 ]
Iemand toevallig op zijn Model Y Juniper puddle lights gemonteerd? En eventueel een link.... zelf vind ik deze wel gaaf:
https://www.yeslak.com/cd...g?v=1754299727&width=1220
[ Voor 41% gewijzigd door Wicked-Game op 27-08-2026 10:29 ]
Je kan ze ook bij Tesla rechtstreeks bestellen of een goedkopere op Ali, let er wel op dat je dan een kwalitatief goede koopt. Ik heb er eentje van Ali van de duurdere kant en die is goed zichtbaar bij niet al te veel licht. Ik heb de versie met het Tesla logo en bevalt prima, je hebt er niet veel aan maar het ziet er wel leuk uit in het donker. Met installeren let op dat wanneer je het lampje los laat je deur omhoog/dicht gaat dus dan eerst de deur openmaken zodat het glas naar beneden gaat en dan pas de deur dichtgooien. Anders is de kans groot dat je glas/raam stuk gaat.Wicked-Game schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:28:
Iemand toevallig op zijn Model Y Juniper puddle lights gemonteerd? En eventueel een link.... zelf vind ik deze wel gaaf:
Na contact gaan ze mij een nieuwe rechterhendel opsturen. Zal ongeveer 2/3 weken duren voordat ik verder kan gaan. Ik wacht nu ook met de andere voordeur doe ze liever tegelijk in één stap. Heb ook meteen een paar andere dingen mee besteld.Daniel. schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:05:
[...]
Kleine update gisteren weer verder gegaan, maar één van de hendels is stuk. De hendel gaat aan en open en gaat daarna direct uit. De andere doet het wel goed. Ik wacht even wat ik nu moet doen totdat ik verder ga met installatie. Ik weet dus niet of ik nieuwe hendels kan koppelen aan de bestaande receiver, als dat niet zo is dan mag ik alles opnieuw doen. Niet echt een issue maar prettig is het niet. De achterste deuren zijn al gedaan en het ziet er echt wel mooi uit. Zodra het af is maak ik wel een filmpje van hoe het nu werkt.
Door dit nu even te verzetten ga ik denk ik wel tijd vinden om een begin te maken aan de Electric Frunk. Ben benieuwd hoe dit gaat en eventueel moet ik nog een dagje toolbox kopen om het ook in de settings van de auto te activeren zodat ik alle functie van Tesla zelf kan gebruiken i.p.v. eentje die luistert naar andere signalen, als ik die meteen kan combineren met de boombox heb ik daar ook mooi 200+ bespaard. Die speaker kost je 20 euro en installeren een paar minuten, maar het activeren kost je een dagje toolbox (á 70 euro). Of je laat het bij Tesla doen en dan kost het je 240 euro.
Iedere dag om iets nieuws te leren, maar binnen de software van de auto zit ondersteuning om een electric frunk aan te sturen en eventueel het Tesla service center zou er aan mee willen helpen het te activeren?Daniel. schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:08:
[...]
Ben benieuwd hoe dit gaat en eventueel moet ik nog een dagje toolbox kopen om het ook in de settings van de auto te activeren zodat ik alle functie van Tesla zelf
Dat biedt perspectief!
De trunk misschien wel maar de boombox niet. Daarvoor moet je deze maar aanschaffen. https://shop.tesla.com/nl...dspreker-voor-voetgangersFL_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:47:
[...]
Iedere dag om iets nieuws te leren, maar binnen de software van de auto zit ondersteuning om een electric frunk aan te sturen en eventueel het Tesla service center zou er aan mee willen helpen het te activeren?
Dat biedt perspectief!
Installatie is hooguit 10 minuten en daarna activeren met de toolbox software. Daar wordt goed op verdient. Speaker heb je al voor 25 euro of bij Tesla zelf voor ongeveer 60 euro.
Edit: De Trunk Retrofit bieden ze ook zelf aan dus of ze dat ook willen doen weet ik ook niet zeker.
[ Voor 6% gewijzigd door Daniel. op 27-08-2026 16:23 ]
Inmiddels de SEXY Dash in huis, en hij past redelijk op de hierboven getoonde telefoonhouder. Magsafe doet niet zoveel, hij hangt meer op de klemmen. Nadeel van deze locatie is dat je airco cq luchtstroom niet lekker doorkomt. Zoals vandaag bij deze temperaturen wil je wat meer koude lucht op je gezicht krijgen en dat wordt tegengehouden door de Dash. Verder geeft het leuke informatie, maar CarPlay vind ik een overgewaardeerde extra. Lastig te bedienen, en de informatie wat betreft navigatie is mi geen aanvulling. Ik heb Flitsmeister gewoon actief met mijn telefoon, bovendien moet je de betaalde versie hebben om hem in CarPlay te kunnen gebruiken. Handigste toepassing vind ik het laten zien van de stand van de SEXY Knob. Dat is geweldig. Ik twijfel of ik hem verder op het dashboard zal plakken.Heeft iemand ervaring daarmee en hoe zit het met de reflectie in de voorruit?Mackeessie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:09:
[...]
Ik heb een magsafe lader van Alie express die niet meer te krijgen is. Die zit ingebouwd in het bovenste plastic deel van de stuurkolom, en geeft het zelfde beeld als jouw lader. Ik gok dat de SEXY Dash daar ook in past. Ik heb het opgemeten. Dat zou een prachtige locatie zijn. Hij zit dan nog dichter bij het stuur als jouw Spigen mount en beweegt mee met de stuurkolom.[Afbeelding]
Die van de Trunk ken ik, geen idee of ze daar iets mee zouden doen als je het zelf erop zet, maar ik was vooral benieuwd omdat ik in het eerste verhaal Frunk las, en dat is iets wat ik heel graag als officiele accessoire had willen zienDaniel. schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:22:
[...]
.
Edit: De Trunk Retrofit bieden ze ook zelf aan dus of ze dat ook willen doen weet ik ook niet zeker.
Als ze die als officiële accessoires gaan uitbrengen zal er denk ik wel een run op zijn. Helaas is dat geen officiële accessoire op het moment. Zal ongeveer 3 weken wanneer ik die binnenkrijg, zodra dat ook is geïnstalleerd zal ik mijn ervaringen wel delen met iedereen.FL_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:27:
[...]
Die van de Trunk ken ik, geen idee of ze daar iets mee zouden doen als je het zelf erop zet, maar ik was vooral benieuwd omdat ik in het eerste verhaal Frunk las, en dat is iets wat ik heel graag als officiele accessoire had willen zien
Ik kan van harte deze Spigen iPhone mount aanbevelen voor de Enhance S3XY Dash. Geen gezeik met sticky tape of iets dergelijks. En veel flexibiliteit met hoogte bepalen en tilt.

https://www.amazon.nl/Spigen-Telefoonhouder-Autohouder-Accessoires-Compatibel/dp/B0FLRDQYV3/ref=asc_df_B0FLRDQYV3?mcid=4094144ba87a34a2bc9b12e86365fe00&tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=784233865327&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=8037249529324274954&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064765&hvtargid=pla-2464789486748&psc=1&hvocijid=8037249529324274954-B0FLRDQYV3-&hvexpln=0&gad_source=1
En dat voor €20.

https://www.amazon.nl/Spigen-Telefoonhouder-Autohouder-Accessoires-Compatibel/dp/B0FLRDQYV3/ref=asc_df_B0FLRDQYV3?mcid=4094144ba87a34a2bc9b12e86365fe00&tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=784233865327&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=8037249529324274954&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064765&hvtargid=pla-2464789486748&psc=1&hvocijid=8037249529324274954-B0FLRDQYV3-&hvexpln=0&gad_source=1
En dat voor €20.
Wat ik altijd jammer vind is dat die niet gelijktijdig oplaad. Daarom leg ik hem nog altijd gewoon in het midden/console
Daar wilde ik in eerste instantie ook voor gaan maar geen draadloos opladen. Als ze dat nog aanpassen is het voor mij de ideale houder.aschja schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:11:
Ik kan van harte deze Spigen iPhone mount aanbevelen voor de Enhance S3XY Dash. Geen gezeik met sticky tape of iets dergelijks. En veel flexibiliteit met hoogte bepalen en tilt.
[Afbeelding]
En dat voor €20.
Weheat sparrow P60❄️🔥| LMNT Pura 200L 💧| Tesla model 3 🚗 | 13,7kWp☀️ | 65kWh balans batterij🔋
Ik heb hem tijden gebruikt als iPhone mount. Kabel achter het scherm en je hebt er nauwelijks last van. Die magsafe als oplader heeft toch ook stroom nodig?Tasteless schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:14:
[...]
Daar wilde ik in eerste instantie ook voor gaan maar geen draadloos opladen. Als ze dat nog aanpassen is het voor mij de ideale houder.
Daarnaast was de aanbeveling ook eerder bedoeld voor de Dash die al stroom krijgt via usb-c.
Ik kan deze van harte aanbevelen, zeer degelijk geen gedoe met tape en een hele goede positie. Veel gebruikt met vakantie in combinatie virtual cockpit apps zoals Dashla / TesPit , werkt uitstekend.aschja schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:11:
[Afbeelding]
En dat voor €20.
Vroemt met EV | 13.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Voor wie interesse heeft, ik heb nog 2 S3XY Buttons nieuw in doos voor een zacht prijsje.
Nog een headsup, mijn S3xy Stalk brak met het warme weer spontaan af. Toch maar besloten via Tesla voor de definitieve oplossing te gaan. Mocht je nog een M3H zonder stalks hebben, zou ik toch voor de Tesla oplossing gaan (stuur vervangen, 660 euro).
In deze post mijn suggestie kan je zien wat ik gebruik. kan met en zonder draadloos chargengwg schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:53:
Heeft iemand aanbevelingen voor een telefoon houder? Ik rijd nu een tijdje op alleen Tesla software maar ik mis toch de Waze meldingen visueel. Nu heb ik natuurlijk wel BT connectie en hoor ik de meldingen audio, maar ik wil graag de telefoon ook visueel hebben.
Nu heb ik voor mijn laptop zo 1 van de action die je achter je scherm vastplakt en dan kan je hem uitschuiven en erop klikken. Welke gebruiken jullie?
Iemand al mooie opties gezien om de missende middenconsole van de Y "standard" op te vullen / weer op de premium te laten lijken?
Zoals ik al eerder heb beschreven heb ik de Dash op ongeveer dezelfde locatie zitten met een Magsafe telefoonhouder, maar dan werkt de airco/frisse lucht uitstroom achter het stuur een stuk minder. heb je daar geen last van?aschja schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:11:
[Afbeelding]
En dat voor €20.
Dat is wel een dingetje.Mackeessie schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:27:
[...]
Zoals ik al eerder heb beschreven heb ik de Dash op ongeveer dezelfde locatie zitten met een Magsafe telefoonhouder, maar dan werkt de airco/frisse lucht uitstroom achter het stuur een stuk minder. heb je daar geen last van?
2 dingen. De passagierskant laten “waaien” is een oplossing. En ik ga morgen ff kijken wat de luchtstroom doet als ie helemaal naar boven of beneden staat.
Hebben jullie jack pads/zien jullie daar het nut van in? Bijv:
https://a.aliexpress.com/_EwJtJ5C
Ik weet niet of dit al eerder kon, maar met de laatste update kan ik de luchtstromen uit elkaar trekken. Dan heb je er per persoon dus 2. Bij mij gaan ze nu aan weerszijden van het stuur langs.aschja schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:01:
[...]
Dat is wel een dingetje.
2 dingen. De passagierskant laten “waaien” is een oplossing. En ik ga morgen ff kijken wat de luchtstroom doet als ie helemaal naar boven of beneden staat.
Dat kan toch altijd al?Paling1 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 19:30:
[...]
Ik weet niet of dit al eerder kon, maar met de laatste update kan ik de luchtstromen uit elkaar trekken. Dan heb je er per persoon dus 2. Bij mij gaan ze nu aan weerszijden van het stuur langs.
(Met mijn Y uit 2024 kan het al sinds ik hem heb)
Yes, heb zo'n setje gekocht en in de auto liggen just in case.DutchJudge schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:06:
't is niet per se noodzakelijk, maar mijn krik heeft niet echt een mooie rubberen bovenkant, en de onderkant is spuitwerk. En als ik dan toch iets moet kopen, dan maar liever iets dat goed op zijn plek blijft.DutchJudge schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:06:
Ja ooit gekocht, ja nooit gebruiktDutchJudge schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:06:
Hi all,
Een vraag over de S3XY knob. Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een nieuwe auto, qua technologie en specs komen (uiteraard) de Tesla Model 3 en Y naar boven.
Echter, mijn vriendin heeft erg veel last van het (te) regeneratief remmen zijn we achter gekomen gedurende een proefrit. Weet iemand of het terugschakelen via de S3XY knob dit een stuk comfortabeler kan maken? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Edit: Het zou natuurlijk nog mooier zijn als iemand mét een S3XY knob ons een klein proefritje te kunnen gunnen. Dan is de discussie hier in huis snel verleden tijd.
Een vraag over de S3XY knob. Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een nieuwe auto, qua technologie en specs komen (uiteraard) de Tesla Model 3 en Y naar boven.
Echter, mijn vriendin heeft erg veel last van het (te) regeneratief remmen zijn we achter gekomen gedurende een proefrit. Weet iemand of het terugschakelen via de S3XY knob dit een stuk comfortabeler kan maken? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Edit: Het zou natuurlijk nog mooier zijn als iemand mét een S3XY knob ons een klein proefritje te kunnen gunnen. Dan is de discussie hier in huis snel verleden tijd.
[ Voor 17% gewijzigd door Jobisjob1 op 30-08-2026 20:12 ]
Zonder knob kan je het standaard al minder sterk laten remmen, met sexy knob kan je het zelfs helemaal uitzetten. (Doe ik met sneeuwval).Jobisjob1 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:10:
Hi all,
Hi!MrDirect schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:18:
[...]
Zonder knob kan je het standaard al minder sterk laten remmen, met sexy knob kan je het zelfs helemaal uitzetten. (Doe ik met sneeuwval).
Thanks voor je reactie. Maar kan dat ook op de nieuwste Model 3? Ik heb de hele auto en tijdens de proefrit ook internet afgezocht - maar zonder succes.
Denk het wel, ik heb een y juniper, daar kan het gewoon uit. Zal bij een 3 toch niet anders zijn?
Nee, de 3 heeft dat niet. Zie ook deze postMrDirect schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 21:28:
Denk het wel, ik heb een y juniper, daar kan het gewoon uit. Zal bij een 3 toch niet anders zijn?
Ik zou nog eens een proefrit maken.Jobisjob1 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:10:
Hi all,
Op de MY kan het standaard. Maar dit kan ook een kwestie van gewenning zijn. Ik had het zelf ook, alsook de vriendin en onze kids. Na een paar dagen was dit echter compleet weg.Jobisjob1 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:10:
Echter, mijn vriendin heeft erg veel last van het (te) regeneratief remmen zijn we achter gekomen gedurende een proefrit.
Dan kun je deze toch in Chill modus zetten. Zowel accelereren als afremmen gaat dan gematigder?
Op de nieuwste Model 3 kan dit dus niet. Vandaar dat ik de ervaringen zoek met de Enhance S3xy knob.ChUcKiE schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:24:
Dan kun je deze toch in Chill modus zetten. Zowel accelereren als afremmen gaat dan gematigder?
Nee regeneratief remmen op de M3 is 1 stand. Je kan wel de acceleratiemodus op chill of standaard zetten.ChUcKiE schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:24:
Aha sorry, dat wist ik nietJobisjob1 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:24:
[...]
Op de nieuwste Model 3 kan dit dus niet. Vandaar dat ik de ervaringen zoek met de Enhance S3xy knob.
Ik vind Chill Modus überhaupt een stuk lekkerder rijden dan Sport. Maar ieder zn ding.ChUcKiE schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:24:
Zojuist even geprobeerd met de commander. Je kunt het regenereren helemaal maar ook deels uitzetten via de S3XY app of met een S3XY button. Dit is alleen niet zichtbaar in de Tesla app maar dus wel in de S3XY app. Je hebt dus niet perse een Knob nodig.Jobisjob1 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:25:
[...]
Hi!
Thanks voor je reactie. Maar kan dat ook op de nieuwste Model 3? Ik heb de hele auto en tijdens de proefrit ook internet afgezocht - maar zonder succes.
Heb je er ook mee gereden en verschil gemerkt? Ik heb dit geprobeerd op mijn 2026 m3h standard en welke commander instelling ik ook gebruikte, de regeneratie wijzigde niet. Het lijkt dus of je het aan kunt passen met de commander maar in werkelijkheid gebeurt er niets.Gelukszak schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:59:
[...]
Zojuist even geprobeerd met de commander. Je kunt het regenereren helemaal maar ook deels uitzetten via de S3XY app of met een S3XY button. Dit is alleen niet zichtbaar in de Tesla app maar dus wel in de S3XY app. Je hebt dus niet perse een Knob nodig.
Je moet het met een Button of the Knob doen. Alleen in de Commander werkt volgens mij niet. Ik heb de Knob en dat werkt perfect. Ik gebruik het alleen om de remmen goed te gebruiken en schoon te remmen. Normaal werkt one pedal driving perfect , alleen het vergt in het begin wat oefening van de rechter voet. Ik wil niet meer zonder.Thodekroo schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:34:
[...]
Heb je er ook mee gereden en verschil gemerkt? Ik heb dit geprobeerd op mijn 2026 m3h standard en welke commander instelling ik ook gebruikte, de regeneratie wijzigde niet. Het lijkt dus of je het aan kunt passen met de commander maar in werkelijkheid gebeurt er niets.
Ja, ik heb het ook uitgeprobeerd met een m3h '26 Premium (enkele stalk). De aanpassing lijkt iets vertraging te hebben maar ik had na aanpassen het rempendaal echt nodig om te vertragen. Het groene regenereer balkje op het scherm wordt ook niet groter dan een paar mm.Thodekroo schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:34:
[...]
Heb je er ook mee gereden en verschil gemerkt? Ik heb dit geprobeerd op mijn 2026 m3h standard en welke commander instelling ik ook gebruikte, de regeneratie wijzigde niet. Het lijkt dus of je het aan kunt passen met de commander maar in werkelijkheid gebeurt er niets.
Met een shortcut in de S3XY app werkt het ook.Mackeessie schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:46:
[...]
Je moet het met een Button of the Knob doen. Alleen in de Commander werkt volgens mij niet. Ik heb de Knob en dat werkt perfect. Ik gebruik het alleen om de remmen goed te gebruiken en schoon te remmen. Normaal werkt one pedal driving perfect , alleen het vergt in het begin wat oefening van de rechter voet. Ik wil niet meer zonder.
Ik zag op de Enhauto website een voorbeeld foto van een Dash scherm met daarop een beeld van de tripweergave, gebruik, afstand etc. Ik heb gezocht in de Dash naar deze weergave, maar ik kan hem niet vinden. Ik heb een vraag aan Enhauto gestuurd, maar zij geven als antwoord dat als ik het niet kan vinden het er niet is,. Klopt dat of kijk ik er over heen?
Zonder screenshot of link naar de afbeelding is het wat lastig gissenMackeessie schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:12:
Ik zag op de Enhauto website een voorbeeld foto van een Dash scherm met daarop een beeld van de tripweergave, gebruik, afstand etc. Ik heb gezocht in de Dash naar deze weergave, maar ik kan hem niet vinden. Ik heb een vraag aan Enhauto gestuurd, maar zij geven als antwoord dat als ik het niet kan vinden het er niet is,. Klopt dat of kijk ik er over heen?
BaSsDruM schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:59:
[...]
Zonder screenshot of link naar de afbeelding is het wat lastig gissen
Een beetje meer soul in mijn Tesla mijn DIY-subwooferproject
Wellicht een klein beetje misbruik van dit topic om mijn topic onder de aandacht te brengen.
Wellicht een klein beetje misbruik van dit topic om mijn topic onder de aandacht te brengen.
Beste mensen, tussen nu en een paar weken krijg ik mijn model Y Premium AWD geleverd.
Ik wil graag all wheather matten kopen en ben benieuwd wie daar ervaringen mee heeft. De originele Tesla of...? Ik hoor het graag als iemand suggesties heeft!
Ik wil graag all wheather matten kopen en ben benieuwd wie daar ervaringen mee heeft. De originele Tesla of...? Ik hoor het graag als iemand suggesties heeft!
Voor mijn model 3 heb ik een 6-delige set op AliExpress gekocht met een dikke kortingscode. Bevallen uitstekendVolodos schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:20:
Beste mensen, tussen nu en een paar weken krijg ik mijn model Y Premium AWD geleverd.
Dat vraagt om een linkje!stin00 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:24:
[...]
Voor mijn model 3 heb ik een 6-delige set op AliExpress gekocht met een dikke kortingscode. Bevallen uitstekendDie van 3W vond ik niet veel beter en ook minder mooi vanwege het witte logo dat erop zit.
Er zijn heel veel aanbieders! Ik heb deze gekocht, dat waren 6 matten voor €87. Maar dat is voor een oudere Model 3.
Voor de nieuwste Model Y zijn er ook heel veel te vinden! Je kan het beste een verkoper zoeken die vanuit een EU warehouse (Frankrijk, Polen etc) verzendt. Die worden aardig snel bezorgd en zonder extra kosten.
En Aliexpress heeft zeer vaak leuke kortingscodes.
edit:
Voor een model Y Juniper heb je ook mooie sets beschikbaar: https://a.aliexpress.com/_EJwvE46
Er komen kortingscodes aan https://nl.pepper.com/aanbiedingen/aliexpress-kortingscodes-geldig-van-14-tot-en-met-20-september-418474 @Volodos
Voor een model Y Juniper heb je ook mooie sets beschikbaar: https://a.aliexpress.com/_EJwvE46
Er komen kortingscodes aan https://nl.pepper.com/aanbiedingen/aliexpress-kortingscodes-geldig-van-14-tot-en-met-20-september-418474 @Volodos
[ Voor 27% gewijzigd door stin00 op 11-09-2026 16:54 ]
Dat is een goede tip, heel erg bedankt! Ik ga op onderzoekstin00 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:27:
[...]
Er zijn heel veel aanbieders! Ik heb deze gekocht, dat waren 6 matten voor €87. Maar dat is voor een oudere Model 3.
Voor de nieuwste Model Y zijn er ook heel veel te vinden! Je kan het beste een verkoper zoeken die vanuit een EU warehouse (Frankrijk, Polen etc) verzendt. Die worden aardig snel bezorgd en zonder extra kosten.
En Aliexpress heeft zeer vaak leuke kortingscodes.edit:
Ik ga waarschijnlijk deze maand mijn eerste Tesla bestellen, een Model Y standaard met de leuke inruilkorting. Nu heb ik natuurlijk al de S3XY commander + Display + Ledstrip in mijn winkelmandje staan. Maar wat zijn nog leuke opties om toe te voegen? Ik zit te denken aan:
- Rollo hoedeplank
- Zonnebril mogelijkheid bij de handsteun bestuurderskant (geen idee of die er zit, moet nog proefrijden)
- Indeling voor de middenconsole, wat meer opbergdingetjes
- SSD schijfje op USB voor Sentry mode / dashcam
- Zijn er al aftermarket led strips voor de buitenkant
? Mooie clownwagen van maken. Mijn idee is zwart, op zwart, met zwart.
EDIT: - en nog retrofit automatisch dimmende buitenspiegels?
- Rollo hoedeplank
- Zonnebril mogelijkheid bij de handsteun bestuurderskant (geen idee of die er zit, moet nog proefrijden)
- Zijn er al aftermarket led strips voor de buitenkant
[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 13-09-2026 11:38 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dit is echt een topper!Kecin schreef op zondag 13 september 2026 @ 11:00:
Ik ga waarschijnlijk deze maand mijn eerste Tesla bestellen, een Model Y standaard met de leuke inruilkorting. Nu heb ik natuurlijk al de S3XY commander + Display + Ledstrip in mijn winkelmandje staan. Maar wat zijn nog leuke opties om toe te voegen? Ik zit te denken aan:
- Rollo hoedeplank
- Zijn er al aftermarket led strips voor de buitenkant? Mooie clownwagen van maken. Mijn idee is zwart, op zwart, met zwart.
YZ voor Tesla Model Y/YL juniper 2025-2026 auto brillendoos zonnebrilhouder interne flocking achteruitkijkspiegel brillen opbergdoos
https://a.aliexpress.com/_EJIZWHu
Die is top!sender schreef op zondag 13 september 2026 @ 11:07:
[...]
Dit is echt een topper!
YZ voor Tesla Model Y/YL juniper 2025-2026 auto brillendoos zonnebrilhouder interne flocking achteruitkijkspiegel brillen opbergdoos
https://a.aliexpress.com/_EJIZWHu
En 1'tje die ik nogal belangrijk vind, mogelijkheid om automatische dimmende buitenspiegels te retrofitten. Ik ben dat gewend uit al mn auto's en zonder zou ik gek worden denk ikl.
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Let op dat je een goede kabel gebruikt, de slechte versie (minder afscherming in de kabel?) storen GPS ontvangst van de auto. Staan wat posts over in dit topic.Kecin schreef op zondag 13 september 2026 @ 11:00:
Ik heb onder garantie van Enhance de nieuwe S3XY strip (V2) gekregen de oude strip kon de hete zomer niet aan Greatsword in "Tesla Model 3 & Y Accessoires" after sales ervaring is wat mij betreft dus netjes.
Inmiddels ook een Commander Gen2 en iets te veel S3XY buttons Gen2 bijbesteld. Aangezien ik nog een HW3 tesla rijd is FSD geen optie, maar deze combinatie maakt de Auto Pilot ervaring een stuk aangenamer. Ik heb 1 button achter het stuur geplakt, dus met mijn middelvinger schakel ik nu Auto Pilot in en als ik van baan wissel wordt Auto Pilot binnen 2 sec weer automatisch geactiveerd.
Enige nadeel blijft de standaard Auto Pilot Nag om aan het stuur te draaien maar daar valt helaas niks aan te doen.
Inmiddels ook een Commander Gen2 en iets te veel S3XY buttons Gen2 bijbesteld. Aangezien ik nog een HW3 tesla rijd is FSD geen optie, maar deze combinatie maakt de Auto Pilot ervaring een stuk aangenamer. Ik heb 1 button achter het stuur geplakt, dus met mijn middelvinger schakel ik nu Auto Pilot in en als ik van baan wissel wordt Auto Pilot binnen 2 sec weer automatisch geactiveerd.
Enige nadeel blijft de standaard Auto Pilot Nag om aan het stuur te draaien maar daar valt helaas niks aan te doen.
wat vind je van dit opbergvakje voor pasjes en zonnebril die onder je scherm geplaatst wordtKecin schreef op zondag 13 september 2026 @ 11:00:
- Rollo hoedeplank
- Zijn er al aftermarket led strips voor de buitenkant? Mooie clownwagen van maken. Mijn idee is zwart, op zwart, met zwart.
Ik vind het er als een rommelig bakje uit zien een stofhappertje 😄Hongy schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:08:
[...]
wat vind je van dit opbergvakje voor pasjes en zonnebril die onder je scherm geplaatst wordt
Kan dichtklappen.sender schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:48:
[...]
Ik vind het er als een rommelig bakje uit zien een stofhappertje 😄
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
:strip_exif()/f/image/QnUaq6touCzLHqSygl108kkl.jpg?f=fotoalbum_large)