Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Heb je een foto? En wat doe je met de spoilerT? Heb misschien wel interesse.revolution-nl schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:46:
Het blijft bijzonder de pakket post uit China, Oktober een spoiler besteld voor de Highland, nooit aangekomen en stuck bij het lokale vliegveld volgens de app. Inmiddels had ik een nieuwe spoiler besteld die er wel binnen een aantal dagen was.
Morgen zou ik mijn refund krijgen en warempel komt de postbode vandaag met de spoiler aan.
Anyhows ik heb er nu een over nieuw in de verpakking.
Het blijft bijzonder de pakket post uit China, Oktober een spoiler besteld voor de Highland, nooit aangekomen en stuck bij het lokale vliegveld volgens de app. Inmiddels had ik een nieuwe spoiler besteld die er wel binnen een aantal dagen was.
Tevreden met kwaliteit en pasvorm van deze spoiler? Linkje? Ben zelf ook zoekende, origineel is bijzonder aan de prijs
Ik heb dezeg13x schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:09:
[quote]revolution-nl schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:46:
Tevreden met kwaliteit en pasvorm van deze spoiler? Linkje? Ben zelf ook zoekende, origineel is bijzonder aan de prijs
https://nl.aliexpress.com/item/1005007516919995.html
Pasvorm was prima. En na een jaar nog niet wit verkleurd. Ik had verwacht méér teleurgesteld te zijn.
Heb je een link?djiedjee schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:48:
Setje console organizers van Temu voor de Juniper is binnen. Past allemaal perfect, positief verrast.
Zorg in ieder geval dat ie onder de auto past. De 3 is best laag, de Y weet ik niet.Daniel. schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:17:
Ik wil een krik gaan kopen voor een bandenwissel op velg, welke hebben jullie en welke raden jullie aan. Zonder advies zou ik sowieso voor een 2.5t lowprofile krik gaan maar met welke hebben jullie goede ervaring, dan weet ik zeker dat ik een goede haal.
En vergeet ook niet een "jack pad" te gebruiken:gjcvro schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:12:
[...]
Zorg in ieder geval dat ie onder de auto past. De 3 is best laag, de Y weet ik niet.
https://www.tesland.com/nl/jack-pad-for-tesla-models/
Niet per se nodigmkrmr schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:37:
[...]
En vergeet ook niet een "jack pad" te gebruiken:
https://www.tesland.com/nl/jack-pad-for-tesla-models/
RaRo74 in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
According to the mechanics Tesla does not recommend using the jack pads. The jack points are designed to take the force on it and will not damage the battery.
You might ask why are there holes there? Those holes are used as part of the factory manufacturing process. Not for the pads to go in.
The mechanics recommends to not use the jack pads as they are aftermarket and might slip. They also called it a money grab.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Nou, ik zou er in ieder geval iets van rubber tussen duwen, want volgens mij zit je nog gewoon op de lak bij de krikpunten. En dan is het net zo makkelijk ok er zo'n pad tussen te duwen. Ik heb alleen een set van 4 gekocht, maar eigenlijk gebruik je er met normaal opkrikken maar 1. Gelukkig waren ze best goedkoop bij ome ali.RaRo74 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:45:
[...]
Niet per se nodig![]()
RaRo74 in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
[...]
Uiteraard en ik gebruik het standaard rubber wat op mijn krik zit voor het gehele wagenpark.gjcvro schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:53:
[...]
Nou, ik zou er in ieder geval iets van rubber tussen duwen, want volgens mij zit je nog gewoon op de lak bij de krikpunten. En dan is het net zo makkelijk ok er zo'n pad tussen te duwen. Ik heb alleen een set van 4 gekocht, maar eigenlijk gebruik je er met normaal opkrikken maar 1. Gelukkig waren ze best goedkoop bij ome ali.
Wat Tesland trouwens bij hun pads schrijft klopt niet want BYD BLADE heeft wel degelijk gaten maar dan van een kleinere diameter.
Niet geschikt voor Tesla Model Y met BYD-accu. Als u niet zeker weet welke batterij u heeft, kijk dan onder uw auto. Als u een BYD-batterij heeft, zijn er geen gaten voor de jackpads.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Thanks, gevonden.djiedjee schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:14:
[...]
Ik krijg het zo snel niet voor elkaar om een link te genereren zonder allerlei referral info naar mijn order en zo. Dan maar een fotootje, moet je zelf even zoeken:
[Afbeelding]
Ik was net nog opzoek naar iets dergelijks.
Euh, ja, de krik die ik normaal zou gebruiken heeft zo'n mooie metalen rand met uitsparingen, en die kun je normaal zo mooi op de felsrand zetten. Die kreeg ik zelfs onder de mx5, maar doordat je bij de tesla iets meer er tussen wil hebben kon ik hem niet gebruiken voor de Model 3. Te hoog. Best jammer, want had er ondertussen 2, dus kon ineens de hele zijkant optillen en 2 wielen tegelijk doen.RaRo74 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:12:
[...]
Uiteraard en ik gebruik het standaard rubber wat op mijn krik zit voor het gehele wagenpark.
Ik heb afgelopen winter zelf de volgende krik gekocht voor mijn M3H: https://www.datona.nl/extra-lage-krik-met-snellift-3-ton. Werkt perfect en voelt erg stabiel aan. Ik gebruik hem zelfs voor het rouleren van de banden. Als je de auto aan de achterkant omhoog krikt, komen beide wielen tegelijk van de grond 🙂Daniel. schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:17:
Ik wil een krik gaan kopen voor een bandenwissel op velg, welke hebben jullie en welke raden jullie aan. Zonder advies zou ik sowieso voor een 2.5t lowprofile krik gaan maar met welke hebben jullie goede ervaring, dan weet ik zeker dat ik een goede haal.
Daarnaast heb ik, net als anderen aangeven, ook rubberen pads via Amazon gekocht. Daar heb je voldoende keuze; volgens mij maakt het niet veel uit welke je neemt.
Die krik ziet er goed uit, niet goedkoop maar dan nog heb je hem snel genoeg terugverdiend. Dan nog een goede sleutel. Zijn daar ook aanraders voor? Kan mij voorstellen dat goedkopere niet zuiver genoeg zijn met de kracht die je op je bouten moet zetten.XboxFreak36 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:06:
[...]
Ik heb afgelopen winter zelf de volgende krik gekocht voor mijn M3H: https://www.datona.nl/extra-lage-krik-met-snellift-3-ton. Werkt perfect en voelt erg stabiel aan. Ik gebruik hem zelfs voor het rouleren van de banden. Als je de auto aan de achterkant omhoog krikt, komen beide wielen tegelijk van de grond 🙂
Daarnaast heb ik, net als anderen aangeven, ook rubberen pads via Amazon gekocht. Daar heb je voldoende keuze; volgens mij maakt het niet veel uit welke je neemt.
Werkt perfect met de Model 3, ik heb mijn 4 wielen verwijderd om ze schoon te maken, te coaten en de aero covers te verwijderen.
Let op, of je nou deze krik koopt of een krik van €1000, nooit onder de auto verblijven als de auto op een krik staat! En gebruik bij voorkeur een steun zoals deze voor extra veiligheid.
Koop deze momentsleutel erbij om de wielen op 175nm vast te zetten.
Dan heb je het goed voor elkaar voor weinig geld.
[ Voor 24% gewijzigd door duderuud op 03-01-2026 00:00 ]
Ik zou de deurhandels in het donker ook beter willen zien. De getoonde glow-in-the-dark zijn vast heel functioneel, maar ik vind ze niet erg mooi op mijn donkergrijze M3H. Heeft iemand al een mooiere variant gevonden?Stetho schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:34:
[...]
ik had hetzelfde (blauwe M3H, zwarte hendels...)
Van Amazon heb ik folie gekocht in Tesla wit.
Dit zit er nu een jaar op en bevalt prima :-)
[Afbeelding]
Model 3 | 2024 Highland
Dat is ook een hele leuke prijs. Is 2.5t genoeg. Volgens het gewicht wel maar is het toch niet verstandig om 3t te gebruiken?duderuud schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:56:
Ik heb een week of wat geleden deze krik gekocht.
Werkt perfect met de Model 3, ik heb mijn 4 wielen verwijderd om ze schoon te maken, te coaten en de aero covers te verwijderen.
Let op, of je nou deze krik koopt of een krik van €1000, nooit onder de auto verblijven als de auto op een krik staat! En gebruik bij voorkeur een steun zoals deze voor extra veiligheid.
Koop deze momentsleutel erbij om de wielen op 175nm vast te zetten.
Dan heb je het goed voor elkaar voor weinig geld.
Had ook gelezen dat voor het losmaken een normale sleutel verstandig was of maakt dat echt niets uit voor de kalibratie van de momentsleutel.
[ Voor 5% gewijzigd door Daniel. op 03-01-2026 18:27 ]
Ik gebruik altijd een kruissleutel, vind dat prettiger. Gebruik alleen voor het op het moment zetten de momentsleutel.Daniel. schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:24:
[...]
Dat is ook een hele leuke prijs. Is 2.5t genoeg. Volgens het gewicht wel maar is het toch niet verstandig om 3t te gebruiken?
Had ook gelezen dat voor het losmaken een normale sleutel verstandig was of maakt dat echt niets uit voor de kalibratie van de momentsleutel.
Een Model 3 weegt 1800-1900kg dus 2,5t per wiel is meer dan genoeg. Losdraaien doe ik ook met een normale sleutel maar kan ook met een momentsleutel.Daniel. schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:24:
[...]
Dat is ook een hele leuke prijs. Is 2.5t genoeg. Volgens het gewicht wel maar is het toch niet verstandig om 3t te gebruiken?
Als je de momentsleutel maar altijd terugdraait, dan blijft ie het langst bij het calibratiepunt.
https://www.vevor.nl/vloe...ele-zuiger-p_010647646049
https://www.vevor.nl/jack...v-atv-etc--p_010702522948
https://www.vevor.nl/mome...e-ratelkop-p_010499304062
en
https://www.toolstation.n...fNRtSqA4THp8aAq61EALw_wcB
En dan ook maar meteen even een profielmeter.
Erg mooi om te zien!pe-el2 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:04:
Vandaag bezig geweest met (voor nu) de laatste gadgets.
Gele remklauwen
Led deurhendels binnen
Led chargepad onder het scherm.
Alles te bedienen met de kleuren vanaf het scherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar heb je je led deurhendels vandaan, Ali of ?
ik heb gewoon Tesla wit gekozen.pewill schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:49:
[...]
Ik zou de deurhandels in het donker ook beter willen zien. De getoonde glow-in-the-dark zijn vast heel functioneel, maar ik vind ze niet erg mooi op mijn donkergrijze M3H. Heeft iemand al een mooiere variant gevonden?
Chroom of andere kekke kleurtjes / glow-in-the-dark leek me niet zo wat.
En aangezien Tesla's al heel lang in wit te koop zijn is er prima aan te komen.
I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?
Ik zie ze wel in de US store maar niet in de NL.
Ik heb twee imitaties geprobeerd maar die passen toch nooit helemaal lekker.
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 07-01-2026 09:30 . Reden: Crossposten is nog steeds niet de bedoeling, ook niet bij twijfel ]
Winterbandjes zitten er op. Heb wel even bij toolstation een nieuwe momentsleutel gehaald. Degene die ik had daar moest ik zoveel kracht mee gaan zetten en die klikte niet waardoor ik echt wel een nieuwe moest halen. Allemaal dank voor de tips!Daniel. schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:34:
Top ik wil jullie bedanken, dan ga ik dit aanschaffen
https://www.vevor.nl/vloe...ele-zuiger-p_010647646049
https://www.vevor.nl/jack...v-atv-etc--p_010702522948
https://www.vevor.nl/mome...e-ratelkop-p_010499304062
en
https://www.toolstation.n...fNRtSqA4THp8aAq61EALw_wcB
En dan ook maar meteen even een profielmeter.
Het lijkt mij handig en fraai. Ik kom met mijn vinger nu niet bij verste delen zonder uit stoel te komen en het lijkt me ook gewoon mooi ogen, iets naar de bestuurder georiënteerd.
Alleen er zijn zo veel versies: 2way, 4way, 15 graden omhoog en omlaag en 30 graden links en rechts, of 40 en 40, gehele scherm een x aantal cm lager dan origineel, er zijn nu ook sinds kort modellen die gelijke hoogte houden meen ik (lijkt me wel dat ik dit wil), etc.
Wat zijn de voor en nadelen?
Inspiratie:
:strip_exif()/f/image/tcs65EcjfbPa76HmRYO5ciRT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WrQ4dG6z3X9WhvSPF9Gtka5h.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf zag ik bijv de v3 (deze heeft gelijke hoogte) van deze, voor circa 75 euro met kortingscode momenteel:Allewijn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:56:
Heeft iemand eigen ervaring met een (legacy model Y) scherm rotatie beugel (draaibaar scherm)?
Het lijkt mij handig en fraai. Ik kom met mijn vinger nu niet bij verste delen zonder uit stoel te komen en het lijkt me ook gewoon mooi ogen, iets naar de bestuurder georiënteerd.
Alleen er zijn zo veel versies: 2way, 4way, 15 graden omhoog en omlaag en 30 graden links en rechts, of 40 en 40, gehele scherm een x aantal cm lager dan origineel, er zijn nu ook sinds kort modellen die gelijke hoogte houden meen ik (lijkt me wel dat ik dit wil), etc.
Inspiratie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.tesstudio.com...mount-kit-tesstudio%c2%ae
Als je van reflecties op je scherm houdt, is deze accessoire je vriend. Overigens volledig gebaseerd op aannames, maar voor mij een reden om het niet te proberen.Allewijn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:56:
Heeft iemand eigen ervaring met een (legacy model Y) scherm rotatie beugel (draaibaar scherm)?
Inspiratie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom denk je dat er meer reflecties komen in, naar de bestuurder gerichte, gedraaide standen?
Ik verwacht dat de vaste stand over het algemeen de minste hinderlijke reflecties oplevert. Als je 't scherm kunt draaien of kantelen lijkt me de kans groot dat je licht van de achterruit of achterste zijruiten over je scherm kunt zien. De aanname is dat er een gedachte zit achter de keuze van Tesla om het scherm niet verstelbaar te maken, buiten de reguliere kostenbesparing.Allewijn schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:24:
@nerovectra dankjewel voor je reactie.
Waarom denk je dat er meer reflecties komen in, naar de bestuurder gerichte, gedraaide standen?
In de nieuwere Model X'en zit het roteren overigens elektrisch fabrieks-af origineel ingebouwd...
Ik heb het nu sinds een paar weken en ik ben er blij mee. Voor 5 tientjes het proberen waard.
Welke heb jij?Roenie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 07:38:
Als het kantelbare scherm reflecties geeft kun je het natuurlijk altijd anders draaien.
Ik heb het nu sinds een paar weken en ik ben er blij mee. Voor 5 tientjes het proberen waard.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Aangezien iedereen andere in zijn stoel zit zijn de reflecties ook voor iedereen anders. Er is niet 1 stand waarin niemand last heeff van spiegelingen. Ik heb met een bepaalde stand van de zon ook last dat de zon net door het dak op het scherm schijnt. Dan zou kantelen wel fijn zijn. Maar ik snap dat dit wel gevoeliger is en sneller kapot kan gaan.nerovectra schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:47:
[...]
Ik verwacht dat de vaste stand over het algemeen de minste hinderlijke reflecties oplevert. Als je 't scherm kunt draaien of kantelen lijkt me de kans groot dat je licht van de achterruit of achterste zijruiten over je scherm kunt zien. De aanname is dat er een gedachte zit achter de keuze van Tesla om het scherm niet verstelbaar te maken, buiten de reguliere kostenbesparing.
Ik weet niet of de stoelen hetzelfde zijn als die van de eerdere modellen.
Het liefst in de kleur donkerbruin of zwart.
https://www.cardetail.be/...gedruk-auto-bodem-wasser/
Hier met video: YouTube: This Tool Is A GAME CHANGER For Undercarriage Cleaning!
Het liefst zou ik mijn Tesla ook zo willen optillen :-) YouTube: ASMR #satisfatorio #explore #vonixx #limpeza #
[ Voor 20% gewijzigd door turkeyhakan op 14-01-2026 17:04 ]
Stukje oude binnenband van een fiets? Of is dat te dik?RealPG schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:05:
Ik heb een setje originele dakdragers voor een M3 overgenomen. Nu zie ik in de montage-instructie/video dat er tussen de dragervoet en de stijl beschermende folie - anti-schuurtape genoemd - aangebracht dient te worden. Dit zit er bij mijn gebruikte set niet meer bij. Hoe lossen jullie dit op? Is het nog te koop of weten jullie een alternatief? Of is het niet echt noodzakelijk, de dragervoeten zijn tenslotte van rubber?
Mijn vraag is, zijn hier Tesla rijders die dit toegepast hebben, zo ja van welke aanbieder en wat zijn jullie ervaringen?
Helpt het echt tegen stof, water en/of geluid, of is het een commercieel broodje aap 🙈 verhaal ?
Uiteindelijk lijkt het wél wat tegen stof en vuil te beschermen maar níets te doen qua extra isolatie/gehoopte mindere rijwind geluiden.
Dus als het een paar euro kost kan je het doen. Maar verwacht geen wonderen. En qua vuil? Sowieso gewoon met het handje netjes wassen en dus ook je spons en droogdoek langs de deurstijlen halen bij geopende deuren en voor- en achter klep.
Dan blijft dat netjes.
Inmiddels heb ik de zwarte spiegelkappen binnen, ik had deze besteld. Ik ga ze niet plaatsen, er zitten wat imperfecties in met betrekking tot het gietwerk, op de auto zal het niet direct opvallen. Maar ik ga mij daar zeker aan irriteren. Ik heb nu besloten dat ik ze ga laten wrappenrevolution-nl schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:09:
Ik ben opzoek naar mat zwarte spiegel kappen, nu zie ik op internet vooral kappen die over de orginele kappen gaan. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit netjes wordt. Iemand ervaring met aftermarket spiegelkappen?
[...]
Ik ben voor de ali-doppen gegaan, die de hele velgen bedekken
[Afbeelding]
Dit waren de kappen die dus minder geschikt zijn als je een autist bent
https://nl.aliexpress.com...ct=y&gatewayAdapt=glo2nld
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik gebruik de dragers zonder de folie. Maar ik denk dat je prima ergens een stukje wrapfolie oid kan kopen en dat erop kan plakken. De bijgeleverde folie is alleen netjes uitgesneden.RealPG schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 17:05:
Ik heb een setje originele dakdragers voor een M3 overgenomen. Nu zie ik in de montage-instructie/video dat er tussen de dragervoet en de stijl beschermende folie - anti-schuurtape genoemd - aangebracht dient te worden. Dit zit er bij mijn gebruikte set niet meer bij. Hoe lossen jullie dit op? Is het nog te koop of weten jullie een alternatief? Of is het niet echt noodzakelijk, de dragervoeten zijn tenslotte van rubber?
Is het gedeelte linksonder waar je gebruik te zien is nog goed in beeld? Ik vind dat nu al lastig te zien, stuur zit in het beeld. Als je het scherm draait komt het toch nog verder uit zicht of valt dat mee?Roenie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 07:38:
Als het kantelbare scherm reflecties geeft kun je het natuurlijk altijd anders draaien.
Dat hoekje is inderdaad niet zichtbaar dus dan moet je even langs het stuur kijken. Origineel kon ik dat gewoon zien.Mackeessie schreef op zondag 18 januari 2026 @ 17:16:
[...]
Is het gedeelte linksonder waar je gebruik te zien is nog goed in beeld? Ik vind dat nu al lastig te zien, stuur zit in het beeld. Als je het scherm draait komt het toch nog verder uit zicht of valt dat mee?
Weet iemand of de opbergbakken kofferbak Model Y voor de Juniper via Tesla besteld kunnen worden ?
Ik zie ze wel in de US store maar niet in de NL store.
Is het niet mogelijk via een serviceverzoek? Is ook nog een optie die je kan proberen.LastSamurai schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:05:
Hoi,
Weet iemand of de opbergbakken kofferbak Model Y voor de Juniper via Tesla besteld kunnen worden ?
Ik zie ze wel in de US store maar niet in de NL store.
Ik wist niet dat dat kon. Ga ik direct proberen !Daniel. schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:45:
[...]
Is het niet mogelijk via een serviceverzoek? Is ook nog een optie die je kan proberen.
:strip_exif()/f/image/cgX0Rjfy7KgxJW6LGV9IGCGy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/76jFhKuGTiR9t01sTxS1U0or.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een teleurstelling. Ik heb de orginele matten van Tesla zelf voor mn model 3. Ik heb de matten ongeveer een jaar gebruik in mn auto en ik zie dat het klitteband gedeelte is verschoven. En heeft ook nog lijmrestjes op mn mat achtergelaten. Voor 180 euro mag Tesla wel beter kwaliteit matten geven.
Volgens mij was het de bedoeling dat je de originele stoffen matten eerst uit de auto had moeten verwijderen en de 'kunstof' matten direct op de vloerbekleding legt...Jmtpes schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een teleurstelling. Ik heb de orginele matten van Tesla zelf voor mn model 3. Ik heb de matten ongeveer een jaar gebruik in mn auto en ik zie dat het klitteband gedeelte is verschoven. En heeft ook nog lijmrestjes op mn mat achtergelaten. Voor 180 euro mag Tesla wel beter kwaliteit matten geven.
Die bekleding heeft nml iets grovere lusjes qua stof waardoor het klittenband goed daar in had gehaakt en het wel op zijn plek had blijven liggen.
Hadden ze wel erbij mogen zeggen. Sowieso dat het klittebandgedeelte is verschoven, had niet gemogen.Allewijn schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:23:
[...]
Volgens mij was het de bedoeling dat je de originele stoffen matten eerst uit de auto had moeten verwijderen en de 'kunstof' matten direct op de vloerbekleding legt...
Die bekleding heeft nml iets grovere lusjes qua stof waardoor het klittenband goed daar in had gehaakt en het wel op zijn plek had blijven liggen.
Dat staat ook in de handleiding:Jmtpes schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:04:
[...]
Hadden ze wel erbij mogen zeggen. Sowieso dat het klittebandgedeelte is verschoven, had niet gemogen.
Install directly on the floor and not over other floor mats.
Press down firmly on installed part to engage hook and loop attachment to be certain the retention device is properly and securely engaged.
Kan niet meer herinneren of een handleiding bij zat, maar ik geef je gelijk. Bedankt voor het uitzoeken.Allewijn schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:50:
[...]
Dat staat ook in de handleiding:
Install directly on the floor and not over other floor mats.
Press down firmly on installed part to engage hook and loop attachment to be certain the retention device is properly and securely engaged.
[Afbeelding]
Mijn huidige telefoon werkt niet lekker op mijn MY. Erg vaak geen toegang. Alles qua settings al geprobeerd. Maar ligt echt aan toestel (Oppo find x5). Telefoon van partner nooit problemen. Wordt er wel beetje simpel van...
Ga nog geen nieuwe telefoon kopen. Dus zoek een Keyfob als alternatief.
Iemand?
Heeft jouw telefoon Ultra wideband (UWB)? Zo ja, zet het 'es uit. Ik had her veel issues mee met de Pixel 9 Pro.Allewijn schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:17:
Alles qua settings al geprobeerd. Maar ligt echt aan toestel (Oppo find x5).
dankjewel voor de tip. Maar die functie zit niet op mijn telefoon. Is iets ouder model.Jasper schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:29:
[...]
Heeft jouw telefoon Ultra wideband (UWB)? Zo ja, zet het 'es uit. Ik had her veel issues mee met de Pixel 9 Pro.
Misschien voor 4 tientjes uit China laten komen? https://www.aliexpress.co...2x5S6BEAQYBiABEgLge_D_BwEAllewijn schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:17:
Heeft iemand toevallig een Tesla KeyFob (nieuwe model met ble/keyless mogelijkheid) voor een zacht prijsje te koop?
Mijn huidige telefoon werkt niet lekker op mijn MY. Erg vaak geen toegang. Alles qua settings al geprobeerd. Maar ligt echt aan toestel (Oppo find x5). Telefoon van partner nooit problemen. Wordt er wel beetje simpel van...
Ga nog geen nieuwe telefoon kopen. Dus zoek een Keyfob als alternatief.
Iemand?
[Afbeelding]
Heeft iemand toevallig deze al in gebruik?
Ben vooral nieuwsgierig of er (g)een vertraging in het beeld is. En of het installeren makkelijk was....
https://www.hansshow.com/...h-live-streaming-recorder
Helemaal mee eens dat het zicht erg slecht is. Is een kwestie van wennen is mijn ervaring.MartinPTweak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:36:
Het zicht achteruit in de spiegel in de MY Juniper Dec 2025 is nogal slecht vanwege het kleine achterraam.
Ben vooral nieuwsgierig of er (g)een vertraging in het beeld is. En of het installeren makkelijk was....
Ik rijd zelf een Model 3. Daar is het zicht nog slechter, omdat de kofferbak zo hoog staat in vergelijking tot de bestuurdersstoel.
Bijna 7 jaar in M3 gereden, dit ervaar ik als veel minder in MY...turkeyhakan schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:37:
[...]
Helemaal mee eens dat het zicht erg slecht is. Is een kwestie van wennen is mijn ervaring.
Ik rijd zelf een Model 3. Daar is het zicht nog slechter, omdat de kofferbak zo hoog staat in vergelijking tot de bestuurdersstoel.
Geen antwoord op je vraag want geen ervaring maar is het geen optie je achteruitrijcamera aan te houden op het scherm? Dat doe ik ook in de spits en geeft je meer overzicht.MartinPTweak schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:36:
Het zicht achteruit in de spiegel in de MY Juniper Dec 2025 is nogal slecht vanwege het kleine achterraam.
Ja, zeker een goed idee. Niet altijd mogelijk vanwege navigatie via het scherm, maar mijn voornaamste doel is beter zicht 's avonds in de stad en dan staat de navigatie meestal uit. Ga ik uitproberen!Maurice- schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:45:
[...]
Geen antwoord op je vraag want geen ervaring maar is het geen optie je achteruitrijcamera aan te houden op het scherm? Dat doe ik ook in de spits en geeft je meer overzicht.
Leuke suggestie, maar deze ziet er alleen maar hetzelfde uit maar dit is gewoon een veredelde key cardpimk schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:03:
[...]
Misschien voor 4 tientjes uit China laten komen? https://www.aliexpress.co...2x5S6BEAQYBiABEgLge_D_BwE
@Allewijn Misschien op marktplaats proberen?
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Ik kan nergens vinden of dat makkelijk zelf te vervangen is (mits geen clipjes afgebroken); de kappen kan je zo'n beetje overal bestellen voor een paar 10tjes. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen/loshalen/enz.?
Aanmelden als schade via lease of Tesla kan ook, maar dan moet ik eigen risico gaan aftikken en dan is zelf een nieuwe erop klikken net zo makkelijk zou je zeggen.
Scherp!adjego schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:08:
[...]
Leuke suggestie, maar deze ziet er alleen maar hetzelfde uit maar dit is gewoon een veredelde key card![]()
@Allewijn Misschien op marktplaats proberen?
De optie die @pimk aanhaalt is idd geen volledige keyfob. Geen ble. Geen bewegingssensor er in etc.
Via MP een originele vinden is idd misschien wel een optie. Maar vroeg het liever eerst hier...
Erg mooi, staat goed! Ging het een beetje gemakkelijk?Fire69 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:10:
Gisteren ook maar eens een Ali spoilertje geïnstalleerd![]()
Ik vind het er wel OK uitzien![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb hier de (mat) zwarte versie liggen om dit weekend te monteren in de hoop op wat beter temperaturen.
Heb jij de tape gebruikt die erbij zat of zelf nog tape zoals deze gehaald naast dat er ook een primer werd aanbevolen -> https://www.tesery.com/bl...juniper-spoiler-diy-guide
Afgelopen weekend de mat zwarte Helix wieldoppen erop gezet, basenor spatlappen en pedalen. Naast de spoiler dit weekend wil de wederhelft ook nog deze in mat zwart op de achter(zij)ramen plakken. Zijn inmiddels binnen, zien er nog wel redelijk uit ook maar als het niet staat gaan deze er wel weer af .
Zal een betere foto posten als alles erop zit maar de wieldoppen staan in ieder geval een stuk beter dan de standaard!
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 03-02-2026 01:08 ]
Ik heb de bijgeleverde tape gebruikt. Eerst het deksel met shampoo gewassen en dan ontvet. Primer hab ik niet.lubbertkramer schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:53:
[...]
Erg mooi, staat goed! Ging het een beetje gemakkelijk?
Heb hier de (mat) zwarte versie liggen om dit weekend te monteren in de hoop op wat beter temperaturen.
Heb jij de tape gebruikt die erbij zat of zelf nog tape zoals deze gehaald naast dat er ook een primer werd aanbevolen -> https://www.tesery.com/bl...juniper-spoiler-diy-guide
Afgelopen weekend de mat zwarte Helix wieldoppen erop gezet, basenor spatlappen en pedalen. Naast de spoiler dit weekend wil de wederhelft ook nog deze in mat zwart op de achter(zij)ramen plakken. Zijn inmiddels binnen, zien er nog wel redelijk uit ook maar als het niet staat gaan deze er wel weer af .
Zal een betere foto posten als alles erop zit maar de wieldoppen staan in ieder geval een stuk beter dan de standaard!
[Afbeelding]
Het op de auto plakken zelf ging veel makkelijker dan ik had gedacht. Gewoon eerst even gepast zonder tape om hem netjes te centreren en dat met schilderstape gemarkeerd. Het moeilijkste was de tape netjes op de spoiler zelf krijgen.
Dan echts de folie een klein stukje van de tape gedaan, op de juiste plaats op het deksel gedrukt en dan de rest van de folie er vantussen getrokken terwijl ik de spoiler goed aandrukte. Ging goed zo.
Ik heb een MY Juniper met originele dagdragers. Nu blijkt mijn oude dakkoffer niet meer te passen. Ik lees online veel verschillende berichten over dakkoffers. Zijn er hier mensen die al een dakkoffer op hun Juniper hebben. Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring?
Thanks alvast voor de reacties.
Als ik een dakkoffer overweeg op de MY, dan zoiets: https://broxbox.no/enDvdb0203 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:43:
Goedemorgen,
Ik heb een MY Juniper met originele dagdragers. Nu blijkt mijn oude dakkoffer niet meer te passen. Ik lees online veel verschillende berichten over dakkoffers. Zijn er hier mensen die al een dakkoffer op hun Juniper hebben. Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring?
Veel beter voor je rendement.
Zelfs mijn enorme MB 590 liter XL dakbox mag erachter (je mag links en recht 20-30 cm uitsteken IIRC, verschilt wel per land).
Daar heb ik over nagedacht, maar is helaas geen optie aangezien ik ook fietsen mee neem. Maar thx voor het meedenken.big_one schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:08:
[...]
Als ik een dakkoffer overweeg op de MY, dan zoiets: https://broxbox.no/en
Veel beter voor je rendement.
Zelfs mijn enorme MB 590 liter XL dakbox mag erachter (je mag links en recht 20-30 cm uitsteken IIRC, verschilt wel per land).
Die roosters voor het achterste raampje doen echt heel goedkoop/nep aan...lubbertkramer schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:53:
[...]
Erg mooi, staat goed! Ging het een beetje gemakkelijk?
[Afbeelding]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik had er bewust niet op gereageerd omdat ik dat niet wou zeggenpjot1 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:29:
[...]
Die roosters voor het achterste raampje doen echt heel goedkoop/nep aan...
Thule Atlantis 780, enorm ding, past zonder problemen.Dvdb0203 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:43:
Goedemorgen,
De meeste skiboxen met van die klauwtjes passen volgens mij best goed.
Het plastic voetje vangt de bolling van de dragers op.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!Fire69 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:55:
[...]
Ik had er bewust niet op gereageerd omdat ik dat niet wou zeggen
Je hebt bijvoorbeeld ook replica velgen maar als je goed kijkt dan zie je toch verschillen met het origineel, en dan is het gelijk afbreuk aan de hele auto.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Goed om te lezen, als het droog blijft gaat hij er dit weekend opFire69 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:28:
[...]
Ik heb de bijgeleverde tape gebruikt. Eerst het deksel met shampoo gewassen en dan ontvet. Primer hab ik niet.
Het op de auto plakken zelf ging veel makkelijker dan ik had gedacht. Gewoon eerst even gepast zonder tape om hem netjes te centreren en dat met schilderstape gemarkeerd. Het moeilijkste was de tape netjes op de spoiler zelf krijgen.![]()
Dan echts de folie een klein stukje van de tape gedaan, op de juiste plaats op het deksel gedrukt en dan de rest van de folie er vantussen getrokken terwijl ik de spoiler goed aandrukte. Ging goed zo.
pjot1 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:29:
[...]
Die roosters voor het achterste raampje doen echt heel goedkoop/nep aan...
Ik sluit mij bij jullie aan, maar dit is even de concessie die ik moet doen aan de wederhelft om hem te "pimpen" na het mislopen van de eerst bestelde deep blue metallic + witte bekleding door een foutje van de LM... toen was het inmiddels half november en ik had contractueel vastgelegd dat ik voor het einde van het jaar een nieuwe leaseauto kon ophalen i.v.m. de verhoogde bijtelling (al viel de verhoging achteraf mee door het terugdraaien...)Fire69 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:55:
[...]
Ik had er bewust niet op gereageerd omdat ik dat niet wou zeggen
Ik zal het resultaat plaatsen en of we überhaupt ook het tweede raam gedaan hebben of gelijk er weer af zijn gaan halen
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 04-02-2026 00:07 ]
Er kan er altijd eentje "afwaaien" waarna de ander er ook maar af moet "omwille van de veiligheid"lubbertkramer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:06:
[...]
Ik sluit mij bij jullie aan, maar dit is even de concessie die ik moet doen aan de wederhelft om hem te "pimpen" na het mislopen van de eerst bestelde deep blue metallic + witte bekleding door een foutje van de LM...
Even de vlakken inspuiten met WD40 om het schoon te makenbig_one schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:33:
[...]
Er kan er altijd eentje "afwaaien" waarna de ander er ook maar af moet "omwille van de veiligheid"

Op dit moment zitten er Alloygators op, die slechts een paar partijen erop willen zetten. En vooral weer vast willen tikken als ze er deels aflopen. Dat gebeurd echt wel om het kwartaal dat je ziet dat 1 van de alloygators niet meer op hun plek zitten.
Einde van het jaar moeten er wss weer nieuwe bandjes achter op (~22k km 5,4mm). Dan gaan we wel voor Crossclimates van Michelin ipv Vredestein. Dus wil eigenlijk af van de afhankelijkheid van een partij die Alloygators plaatst en gewoon een goedkope partij (niet Kwikfit/ Profile) kan vinden voor montage en ze bestel via internet.
Zijn er plastic velgbeschermers in de markt beschikbaar? Gekeken op Ali maar zie maar weinig. Tnx
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019
Het bedrijf waar ik alloygaters wilde laten plaatsen zei mij dat het niet mogelijk is aangezien de Y te zwaar is. Dan gaan ze er af lopen en heb je grote kans op schade. Dus eigenlijk wat jij beschrijftdr.nld schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:24:
Op dit moment zitten er Alloygators op, die slechts een paar partijen erop willen zetten. En vooral weer vast willen tikken als ze er deels aflopen. Dat gebeurd echt wel om het kwartaal dat je ziet dat 1 van de alloygators niet meer op hun plek zitten.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
[ Voor 9% gewijzigd door Moogie op 10-02-2026 11:20 ]
€ 747,93Moogie schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:20:
Heeft iemand wel eens losse velgen (20" Induction voor de Y) besteld bij Tesla zelf? Zo ja, wat was de levertijd en kosten hiervan? Rij nu op 19" en wil graag naar 20". Kom wel verschillende 2de hands tegen op Marktplaats bijvoorbeeld maar ga toch liever voor nieuw!
Oh wat top! Dank je wel. Ik was niet bekend met deze catalogus!
Houd er rekening mee dat dat per stuk is.Moogie schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:22:
[...]
Oh wat top! Dank je wel. Ik was niet bekend met deze catalogus!
Je bent dus 3K kwijt + banden.
Ik ben blij dat ik straks weer 19" eronder heb, minder stoeprand gevoelig en meer comfort.
[ Voor 15% gewijzigd door Mad-Matt op 10-02-2026 13:28 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ja het is inderdaad wel een flinke klap geld. En dat terwijl de set inclusief winterbanden te koop staat bij ze voor €3.149,00.. Dan wordt 2de hands met wat spuitwerk een veel voordeligere keuze! 19" rijdt inderdaad wel fijn, alleen vind ik het wieldoppen idee niet zo geslaagd en mooi..Mad-Matt schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:27:
[...]
Houd er rekening mee dat dat per stuk is.![]()
Ik ben blij dat ik straks weer 19" eronder heb, minder stoeprand gevoelig en meer comfort.
Ik heb dan ook een aftermarket set velgen gekocht, mooier dan standaard vind ik en andere maten waardoor de banden mooier (boller) passen. Moet echter nog steeds banden kopen.Moogie schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:36:
[...]
Ja het is inderdaad wel een flinke klap geld. En dat terwijl de set inclusief winterbanden te koop staat bij ze voor €3.149,00.. Dan wordt 2de hands met wat spuitwerk een veel voordeligere keuze! 19" rijdt inderdaad wel fijn, alleen vind ik het wieldoppen idee niet zo geslaagd en mooi..
Ik vind de kwaliteit van de Tesla velgen ook best beroerd, wij hebben diverse keren stoepranden geraakt (ondanks breder dan standaard banden), verf bladdert er daarna makkelijk af. En ik heb op 1 velg gewoon een stukje blanke lak wat los laat, geen schade te zien, gewoon een blaasje.
Ik hoor dat bij zoveel rijders over de stoep-rand gate. Ben gelukkig nog bespaard gebleven! Ik heb in easy entry ook mijn rechter spiegel op de grond gericht zodat ik bij instappen zie hoeveel afstand er is, links zie ik wel met instappen.Mad-Matt schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:44:
[...]
Ik heb dan ook een aftermarket set velgen gekocht, mooier dan standaard vind ik en andere maten waardoor de banden mooier (boller) passen. Moet echter nog steeds banden kopen.
Ik vind de kwaliteit van de Tesla velgen ook best beroerd, wij hebben diverse keren stoepranden geraakt (ondanks breder dan standaard banden), verf bladdert er daarna makkelijk af. En ik heb op 1 velg gewoon een stukje blanke lak wat los laat, geen schade te zien, gewoon een blaasje.
Blaasjes zie ik inderdaad wel op meerdere terugkomen, ook bij een Tesla hier in de buurt. Geeft inderdaad toch aan dat de kwaliteit niet al te best is.
Meeste schade hebben wij opgelopen met de krap een afrit afdraaien en het hoekje ervan mee pakken, dat is al genoeg om schade te krijgen.
Vooral interesse in permanent uitzetten piepjes van snelheidslimiet, continuous AutoPilot, en de adaptive LED gimmicks.
Wat betreft die LED - "overruled" de commander alles van de auto zelf? Incl. de kleur? M.a.w. als je de commander gebruikt om dingen als richting, dode hoek etc te gebruiken van de originele LED strip in de Tesla, kun je dan via het Tesla scherm niet meer zelf de kleur van de idle lichtjes veranderen? Moet je daarvoor de commander override compleet uitzetten?
Nee, je kan de Tesla UI gewoon blijven gebruiken om je default kleur in te stellen. De Commander verandert dan gewoon de kleur op het moment dat het nodig is (dode hoek, richting, ...)Refl schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:51:
Wat betreft die LED - "overruled" de commander alles van de auto zelf? Incl. de kleur? M.a.w. als je de commander gebruikt om dingen als richting, dode hoek etc te gebruiken van de originele LED strip in de Tesla, kun je dan via het Tesla scherm niet meer zelf de kleur van de idle lichtjes veranderen? Moet je daarvoor de commander override compleet uitzetten?
Klinkt als onzin, heb er 5 jaar mee gereden op een Model S, ging prima..Radiodurans schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:29:
[...]
Het bedrijf waar ik alloygaters wilde laten plaatsen zei mij dat het niet mogelijk is aangezien de Y te zwaar is. Dan gaan ze er af lopen en heb je grote kans op schade. Dus eigenlijk wat jij beschrijft
Alleen even goed kijken wat continuous AutoPilot nou nog is, want met het wegvallen van de dubbelklik optie is het volgens mij allemaal net wat minder vloeiend geworden.Refl schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:51:
Ben ook aan het kijken om een commander te bestellen wanneer de nieuwe MY26 binnen is.
Vooral interesse in permanent uitzetten piepjes van snelheidslimiet, continuous AutoPilot, en de adaptive LED gimmicks.
Thanks voor de headsup - is er iemand die dit kan beamen? Of moet je dan precies een nieuw model hebben om te testen omdat dit op oude modellen blijft werken?gjcvro schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:46:
[...]
Alleen even goed kijken wat continuous AutoPilot nou nog is, want met het wegvallen van de dubbelklik optie is het volgens mij allemaal net wat minder vloeiend geworden.
Model Y Pearl White Sr ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 12000WP; Unifi; Hikvision
Ik heb de tacc en autosteer en heb de commander nu op 0.5 sec staan voor continous autopilot. Vind dit zelf prettiger dat die sneller aan gaat na de baanwissel. Heb nog de tacc en autosteer optie.Louis schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:12:
Je moet met de commander mbt autopilot: eerst richting aangeven, dan sturen, dan verlies je ook je cruise control dus moet je zelf gas bij geven en kom je in de andere baan dan gaat de autopilot er na (in te stellen) 1 sec weer op.
Voor het stoepranden probleem, had ik eerst 'Rimguards'. Die bevielen wel, maar het bedrijf is nergens meer te bekkenen en voor een set van 4 was je best wel wat kwijt.Mad-Matt schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:27:
[...]
Houd er rekening mee dat dat per stuk is.![]()
Nu heb ik deze voor op mijn 20" Induction velgen (Model Y)
For Tesla Model Y 20 Inches Wheels ABS Rim Guard Rim Car Hubcap Cover Protection Hubcap Patch Scratch Proof Hub Cap Decals
https://a.aliexpress.com/_EHyeA92
Zien er super strak uit moet ik zeggen. Schade aan deze dingen zijn minder prijzig en ook minder visueel. Heb een set van 4 als reserve in de garage voor het geval er 1 vervangen moet worden (nee; ik rij niet zo slecht dat ik ze continu moet vervangen
Installatie is een kwestie van je velg even schoonmaken en deze erop klikken.
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 11-02-2026 10:22 ]
Pas daarmee op. Met mijn 2021 Model 3 SR+ (met HW3) deed het knipperlicht regelmatig maar 3 knippers i.p.v. te wachten met het uitschakelen van het knipperlicht totdat ik echt op de andere baan was zoals ik ingesteld had. Dit zorgde ervoor dat ik met mijn instelling van 3 seconden nog even tijd had om goed naar de andere baan te sturen voordat AP weer automatisch geactiveerd wordt. Stel je die tijd te kort in en de auto doet maar 3 knippers dan zit je waarschijnlijk tussen 2 banen in en als AP dan zo snel weer automatisch geactiveerd wordt wordt je naar 1 van de 2 banen getrokken.Hongy schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:14:
[...]
Ik heb de tacc en autosteer en heb de commander nu op 0.5 sec staan voor continous autopilot. Vind dit zelf prettiger dat die sneller aan gaat na de baanwissel. Heb nog de tacc en autosteer optie.
Met de nieuwe 2026 Model Y heb ik het probleem dat het knipperlicht maar 3 knippers doet i.p.v. wachten tot ik op de baan zit, nog niet gehad. Misschien dat de nieuwe camera's i.c.m. HW4 voor een betere detectie zorgen o.i.d. dus ik zou de tijd naar minder dan 3 seconden kunnen zetten maar voor de veiligheid laat ik 'm nog op 3 seconden staan voordat AP weer geactiveerd wordt.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
:strip_exif()/f/image/Z8E9aY4lRPSvO6eDPVStqzqT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9ZWt29oklLjVtfZSEFA8PQX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AaVxrnolAtSH68niiWeJCgO4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PzszUg4lnjFBbdKpU4t6G57N.jpg?f=fotoalbum_large)