Dit is ook precies mijn ervaring. Vandaar dat ik de vraag stelde of de betreffende persoon al ervaring heeft met het scherm van de TeslaLastSamurai schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:56:
[...]
Ik heb m nu een maand en ik was bang dat ik knoppen zou gaan missen. Zeker omdat mn ervaring van de ID4 met een touchscreen nogal dramatisch was (veel lag). Dus ik had een Commander gekocht met vier buttons nog voor ik de auto had.
Anyway. Ik mis die knoppen dus helemaal niet. Het scherm reageert _zo_ snel en is zo duidelijk en intuïtief opgebouwd dat ik ze geen moment mis. Mijn vrouw was een beetje benauwd dat ze er moeite mee zou hebben maar zij is er bijna nog enthousiaster over dan ik.
Die Commander is dus ingebouwd maar de buttons zitten nog in de doos.
In onze tweede auto hebben wij grotendeels nog fysieke knoppen. Heerlijk. Alles in één oogopslag. Bij de Tesla moet je allemaal extra venters gaan open klikken (bijv. ventilatie / stoelverwarming achter aanzetten).SquareOne schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:42:
[...]
Rij je nu ook een Tesla, en merk je dat het niet hebben van Fysieke knoppen een probleem is?
Voor mij zou het geen toegevoegde waarde bieden aangezien de knoppen 20mm hoger op het scherm digitaal te bedienen zijn...
Persoonlijk vind ik het lelijk en compleet nutteloos. Ik ben juist enorm tevreden met de ergonomie via het scherm. Kortom ik heb niets te klagen.aschja schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:37:
Ik zag deze voorbij komen. Een fysieke knoppenbalk onder het scherm.
https://www.kickstarter.c.../ctrl-platform?ref=a2i2f7
Ik word hier in tegenstelling van de bijv sexy buttons wel erg enthousiast van. Wat denken jullie?
Sterker, nog als ik de i3s mee heb dan irriteer ik mij mateloos aan alle knoppen en hendel en hoe het verstoppen van functionaliteit in alle wirwar tot een kunst is verheven
Wat ik dan wel weer kan waarderen van de i3 is de iDrive knop, en de ambiance in het interieur,
[ Voor 21% gewijzigd door revolution-nl op 02-12-2025 18:23 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik ben het wel met je eens dat voor veel functies een fysieke knop fijn is.turkeyhakan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:18:
[...]
In onze tweede auto hebben wij grotendeels nog fysieke knoppen. Heerlijk. Alles in één oogopslag. Bij de Tesla moet je allemaal extra venters gaan open klikken (bijv. ventilatie / stoelverwarming achter aanzetten).
Maar de implementatie uit het voorbeeld om op die manier knoppen toe te voegen op nog geen 2cm onder de digitale knopt voegt m.i. wel echt weinig toe. Je moet nog steeds best ver reiken, ook lijken veel van die fysieke knoppen precies de functies die al in de homebar zitten.
Het lijkt me dan relevanter om fysieke knoppen toe te voegen voor functies die wat dieper verstopt zijn. Al kan ik niet echt relevante functies noemen die ik dagelijks gebruik waarvoor ik het menu in moet.
Mijn grootste ergernis: de bediening van ruitenwissers. Ik wil niet telkens een keer extra moeten wissen om het uit te zetten met de scrollwiel. Of nog erger, via het scherm uitzetten.SquareOne schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:28:
[...]
Ik ben het wel met je eens dat voor veel functies een fysieke knop fijn is.
Maar de implementatie uit het voorbeeld om op die manier knoppen toe te voegen op nog geen 2cm onder de digitale knopt voegt m.i. wel echt weinig toe. Je moet nog steeds best ver reiken, ook lijken veel van die fysieke knoppen precies de functies die al in de homebar zitten.
Het lijkt me dan relevanter om fysieke knoppen toe te voegen voor functies die wat dieper verstopt zijn. Al kan ik niet echt relevante functies noemen die ik dagelijks gebruik waarvoor ik het menu in moet.
Auto is inmiddels onderweg. Ik heb onderstaande acc besteld.
- Spigen center console organizer (voor onder)
- Spigen center console organizer (voor boven)
- Spigen console organizer (grote achter)
- Spigen screen protector 8”
- Spigen screen cleaner
- Spigen Trunk entrance cover
- Seat vent covers
- Xiaomi bandenoppomper
Laatste twijfel of ik nog mudflats ga bestellen voor een witte MY Juniper.
- Spigen screen cleaner
- Seat vent covers
- Xiaomi bandenoppomper
Kunnen de mudflaps zowel voor als achter? Groet
Tip: vanaf dag één doen. Incl ppf op de twee zijkanten.aschja schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:02:
Auto is inmiddels onderweg. Ik heb onderstaande acc besteld.
- Spigen screen cleaner
- Seat vent covers
- Xiaomi bandenoppomper
Ik had met mijn 2024 MY de eerste weken zonder gereden. Daarna samen met een maat in een professionele ruimte de MY gepolijst en voorzien van een Angelwax Nebula keramische coating.
Toen zagen we al de eerste steenslagjes op de beide bekende zijkanten. Gelijk met orginele lak minuscuul bijgewerkt, geschuurd en gepolijst, daarna ppf er op en mudflaps en nu 30dkm verder geen enkel steenslagje er bij.
Heupen zijn er te gevoelig voor.
Dus de voorste mudflaps voorkomen het meeste.
En ppf is gewoon slim.
Hieronder zie je mijne. Ik heb uiteindelijk wat fraaiere kleinere gemonteerd. En die doen voldoende.
Had ook iets grotere (zie foto naast ppf set), maar die heb ik nooit gemonteerd gehad.
:strip_exif()/f/image/AVfSmRz6u5wT90Ikvo7VHfHp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NzyRNeG7JL6Jxfc6wLzH7BII.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar heb je die besteld? Heb je toevallig een link?Allewijn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:07:
[...]
Hieronder zie je mijne. Ik heb uiteindelijk wat fraaiere kleinere gemonteerd. En die doen voldoende.
https://amzn.eu/d/6DJtobgSypheron schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:39:
[...]
Waar heb je die besteld? Heb je toevallig een link?
Alleen nu daar niet op voorraad zie ik.
Maar misschien ff een Google reversed image search doen...
Ze werken iig geweldig en zijn mooi minimalistisch.
[ Voor 7% gewijzigd door Allewijn op 03-12-2025 21:59 ]
https://www.amazon.nl/Mud...s%2C130&sr=8-3&th=1&psc=1Sypheron schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:39:
[...]
Waar heb je die besteld? Heb je toevallig een link?
Dank je wel Allewijn. Dat zetje had ik nog ff nodig. Besteld onder een andere merknaam.Allewijn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:58:
[...]
https://amzn.eu/d/6DJtobg
Alleen nu daar niet op voorraad zie ik.
Maar misschien ff een Google reversed image search doen...
Ze werken iig geweldig en zijn mooi minimalistisch.
Iemand toevallig die dat hulpstukje heeft liggen/kan printen voor het monteren van de Sexy Strip?
En dan gaat het eigenlijk om beide formaten?
Ik heb zelf helaas geen printer beschikbaar om het zelf te doen.
Waar woon je?WishmasterNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:25:
Iemand toevallig die dat hulpstukje heeft liggen/kan printen voor het monteren van de Sexy Strip?
Er is volgens mij een topic voorWishmasterNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:25:
in welk topic kan ik het print ontwerp vinden?
Ik bedoelde een topic waarin je printverzoekjes kan plaatsen. Geen idee waar je de ontwerpen vandaan kan halen.Mackeessie schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:14:
[...]
in welk topic kan ik het print ontwerp vinden?
Heb jij toevallig een print ontwerp van de hulpstukjes voor het installeren van de S3XY strip?
Op de eerste foto zie je omgevingslicht en dan nog is die zichtbaar. Dat is top.Allewijn schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:28:
Vandaag al mijn Tesla projectors binnen en deze zijn écht heel erg goed. 4 stuks. En ze zien er qua form-factor uit als o.e.m.
Perfect:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb jij de originele (verlichte) sierlijsten? Hoe bevallen deze?Allewijn schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:28:
Vandaag al mijn Tesla projectors binnen en deze zijn écht heel erg goed. 4 stuks. En ze zien er qua form-factor uit als o.e.m.
Perfect:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik word voorzien van geprinte tools voor de S3XY strip door een vriendelijke tweaker.
@Mackeessie
Voor de mensen die zelf de tools willen kunnen printen; S3XY Strip tools (van Enhauto zelf)
@Allewijn die projectors die jij nu hebt, zie je die ook gewoon overdag? Ik heb namelijk de projectors er net inzitten die eerder al eens gedeeld waren in het topic. zijn wel mooi maar overdag niet zichtbaar. Anders bestel ik dezelfde als jou
@Mackeessie
Voor de mensen die zelf de tools willen kunnen printen; S3XY Strip tools (van Enhauto zelf)
@Allewijn die projectors die jij nu hebt, zie je die ook gewoon overdag? Ik heb namelijk de projectors er net inzitten die eerder al eens gedeeld waren in het topic. zijn wel mooi maar overdag niet zichtbaar. Anders bestel ik dezelfde als jou
[ Voor 35% gewijzigd door WishmasterNL op 05-12-2025 10:25 ]
@turkeyhakan goed gezien. Ik heb idd de originele verlichte instaplijsten. Ze bevallen enorm goed. Werken altijd (magnetisch aan/uit schakelen) en geven een chique uitstraling bij instappen.
Ik heb ze gekregen vanuit een hele mooie deal met een medewerker toen ik de MY nieuw kocht en hij referral punten kreeg en ik van de helft van die punten dingen in de Tesla webshop heb mogen uitzoeken.
Want anders vond ik ze redelijk prijzig....
Ben er wel erg blij mee. Vooral omdat ze niet over de originele heen zitten maar in de plaats van.
@WishmasterNL Deze foto heb ik nu net voor je genomen bij dag en zonlicht op een vochtige vloer:
Ik heb ze gekregen vanuit een hele mooie deal met een medewerker toen ik de MY nieuw kocht en hij referral punten kreeg en ik van de helft van die punten dingen in de Tesla webshop heb mogen uitzoeken.
Ben er wel erg blij mee. Vooral omdat ze niet over de originele heen zitten maar in de plaats van.
@WishmasterNL Deze foto heb ik nu net voor je genomen bij dag en zonlicht op een vochtige vloer:
Dat ziet er al beter uit dan die ik heb:Allewijn schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:48:
@turkeyhakan goed gezien. Ik heb idd de originele verlichte instaplijsten. Ze bevallen enorm goed. Werken altijd (magnetisch aan/uit schakelen) en geven een chique uitstraling bij instappen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/zYFy82yWnkRynM7YyNlcoiWS.jpg?f=fotoalbum_large)
@Allewijn Zou je voor de zekerheid de link kunnen toesturen van Ali? Ik denk ze gevonden te hebben, maar toch
Ik zie bij jou idd niksWishmasterNL schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:29:
[...]
Dat ziet er al beter uit dan die ik heb:
[Afbeelding]
@Allewijn Zou je voor de zekerheid de link kunnen toesturen van Ali? Ik denk ze gevonden te hebben, maar toch
Deze lijken idd iets beter. Sowieso zijn het hele strakke projecties. Strakke lijnen. Interne 'projectortje' is ook zoals origineel en niet zoals die anderen. Voor het geld (versus origineel) iig voldoende.
Hier de link, maar let op, ik zie nu dat ze circa 40 euro voor 4 kosten en toen ik ze kocht was dat met een coupon circa 30...
https://a.aliexpress.com/_EuHPbVQ
[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 05-12-2025 19:23 ]
Die van mij is onderweg, carbon van ali. Zal posten als hij binnen is wat de bevindingen zijn.g13x schreef op zondag 30 november 2025 @ 16:03:
Beste allen,
Ben aan het kijken/zoeken naar een achterspoiler voor een Tesla Model 3 LR AWD (2026 highland model). Er zijn bijzonder veel aanbieders en zie een beetje “door de bomen het bos niet meer”.
Zoek een kwalitatief goede Carbon fiber spoiler (bij voorkeur geen ABS). Wie heeft goede ervaringen met een specifiek merk of leverancier (link svp).
Tesla heeft er zelf natuurlijk eentje in assortiment, maar deze kost wel direct de hoofdprijs. Bij voorkeur zoek ik een exemplaar wat iets goedkoper is.
Kortom wie heeft goede ervaringen met een specifiek merk of bepaalde leverancier.
Graag jullie adviezen.
Dank alvast.
Mooi, ben benieuwd.hveck75 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 12:19:
[...]
Die van mij is onderweg, carbon van ali. Zal posten als hij binnen is wat de bevindingen zijn.
Iemand een goede hoes voor de hond in de achterbak e/o voor op de achterbank voor de MY?
Iemand deze stoel verlengers al geprobeerd?
https://nl.aliexpress.com/item/1005008529367303.html
Ik niet en ik vind ze qua looks helaas ook iets te lomp...SpikeHome schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:15:
Iemand deze stoel verlengers al geprobeerd?
Maar ook ok kijk aandachtig naar oplossingen, want ik mis dit in mijn MY (in vorige Audi's altijd wel origineel uitschuifbare stukken gehad).
Zat vorige week bij de dealer in de stoel van de nieuwe MY Performance en manmanman wat zou ik een moord doen voor die (electrisch qua uitschuifbaarheid/diepte) in te stellen 'beensteunen'.
Sowieso de looks van die stoelen. Prachtig.
(Ik weet dat er aftermarket ombouw sets bestaan die de originele standaard stoelen compleet ombouwen naar de performance stoelen, maar dat is echt absurd veel arbeid/werk):
Hier een paar aanpassingen gedaan in mijn 3 dagen oude MY Juniper:
* Screenprotector voor als achter
* Ventilatieroosters
* S3XY Knob + Commander
* Spatborden
* Middensteun + Armsteunbox organizers
* Screenprotector voor als achter
* Ventilatieroosters
* S3XY Knob + Commander
* Spatborden
* Middensteun + Armsteunbox organizers
Ik heb er ook ingezeten, maar dat extra stuk wat elektrisch te verstellen is ondersteunt mijn benen niet. Voor mij geen toegevoegde waarde.Allewijn schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:08:
[...]
Ik niet en ik vind ze qua looks helaas ook iets te lomp...
Maar ook ok kijk aandachtig naar oplossingen, want ik mis dit in mijn MY (in vorige Audi's altijd wel origineel uitschuifbare stukken gehad).
Zat vorige week bij de dealer in de stoel van de nieuwe MY Performance en manmanman wat zou ik een moord doen voor die (electrisch qua uitschuifbaarheid/diepte) in te stellen 'beensteunen'.
(Ik weet dat er aftermarket ombouw sets bestaan die de originele standaard stoelen compleet ombouwen naar de performance stoelen, maar dat is echt absurd veel arbeid/werk):
[Afbeelding]
De looks vind ik dan weer wel mooier.
En die kits kan je ook krijgen in al gemonteerde versies. Scheelt je een aantal uur aan arbeid.
Voorstoelen zijn niet zo lastig....de achterbank daarentegen......
Wat is er dan precies al 'voorgemonteerd'? Klinkt interessant(er).pe-el2 schreef op zondag 7 december 2025 @ 23:49:
[...]
Ik heb er ook ingezeten, maar dat extra stuk wat elektrisch te verstellen is ondersteunt mijn benen niet. Voor mij geen toegevoegde waarde.
De looks vind ik dan weer wel mooier.
En die kits kan je ook krijgen in al gemonteerde versies. Scheelt je een aantal uur aan arbeid.
Voorstoelen zijn niet zo lastig....de achterbank daarentegen......
En de achterbank? Wat is daar anders aan? Die is bij de Performance toch hetzelfde?
Als je een andere kleur wilt dan moet je de achterbank ook doen. Ik zat er ook over na te denken, maar ga het uiteindelijk niet doen.
Ik dacht dan 't standaard zwarte interieur te bestellen en daarna een witte kit installeren zodra die geleverd is.
Scheelt toch weer 1200 euro.
Ik heb nu toch voor het witte interieur gekozen vanuit Tesla zelf.
Wat voorgemonteerd is zijn de voorstoelen. (Zitvlak en rugleuning)
De bekleding hebben zij al op het schuim gemonteerd. De verwarmingsmat en druksensor zit er dan ook al in. Die hoef je dan niet meer over te gaan zetten vanuit je eigen stoel. Knippen plakken hoeft dus niet dan.
En dat was het stuk wat het langst zou duren.
Ik dacht dan 't standaard zwarte interieur te bestellen en daarna een witte kit installeren zodra die geleverd is.
Scheelt toch weer 1200 euro.
Ik heb nu toch voor het witte interieur gekozen vanuit Tesla zelf.
Wat voorgemonteerd is zijn de voorstoelen. (Zitvlak en rugleuning)
De bekleding hebben zij al op het schuim gemonteerd. De verwarmingsmat en druksensor zit er dan ook al in. Die hoef je dan niet meer over te gaan zetten vanuit je eigen stoel. Knippen plakken hoeft dus niet dan.
En dat was het stuk wat het langst zou duren.
Ik heb daar ook in gezeten, vandaar mijn zoektocht naar fatsoenlijke beenverlengers.Allewijn schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:08:
[...]
Ik niet en ik vind ze qua looks helaas ook iets te lomp...
[Afbeelding]
Een YP ervoor aan te schaffen vind ik iets te
Bij mij hielp het overigens wel de ondersteuning (ben 1.93)
Ik ben helemaal niet groot, maar mis de ondersteuning ook echt. Die ombouwset zou qua diepte voor mijn beentjes denk ik ideaal zijn. Aanzienlijk dieper dan de belachelijk ondiepe standaard stoelen nu.SpikeHome schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:45:
[...]
Ik heb daar ook in gezeten, vandaar mijn zoektocht naar fatsoenlijke beenverlengers.
Een YP ervoor aan te schaffen vind ik iets te
Bij mij hielp het overigens wel de ondersteuning (ben 1.93)
Setjes zien er goed uit, alleen ik durf de ombouw nog niet solistisch aan...:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fdoezvV0o4LdyIMsBlDINRUH.jpg?f=user_large)
Ziet er ook goed uit.Allewijn schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:30:
[...]
Ik ben helemaal niet groot, maar mis de ondersteuning ook echt. Die ombouwset zou qua diepte voor mijn beentjes denk ik ideaal zijn. Aanzienlijk dieper dan de belachelijk ondiepe standaard stoelen nu.
Setjes zien er goed uit, alleen ik durf de ombouw nog niet solistisch aan...:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar het is ook allemaal bij ome Ali
Heb daar dan ook weer twijfels bij,
Als er iemand hier is met mooie goede ervaringen, maar dat is ook nog niet zo.
Zou je willen delen welke je hebt aangeschaft en waar? Vanmiddag ga ik mijn MY J ophalen en jullie hebben me overtuigd om ze ook zo snel mogelijk aan te schaffen.aschja schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:47:
[...]
https://www.amazon.nl/Mud...s%2C130&sr=8-3&th=1&psc=1
[...]
Dank je wel Allewijn. Dat zetje had ik nog ff nodig. Besteld onder een andere merknaam.
Ik heb deze besteld op Amazon. Incl PPF op de achterdeuren.Pseudokoper schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:14:
[...]
Zou je willen delen welke je hebt aangeschaft en waar? Vanmiddag ga ik mijn MY J ophalen en jullie hebben me overtuigd om ze ook zo snel mogelijk aan te schaffen.
Thanks!aschja schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:12:
[...]
Ik heb deze besteld op Amazon. Incl PPF op de achterdeuren.
[Afbeelding]
Idiote prijzen op Aliexpress tegenwoordig.aschja schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:12:
[...]
Ik heb deze besteld op Amazon. Incl PPF op de achterdeuren.
[Afbeelding]
Hoe kan die 2 velletjes PPF nu duurder zijn dan die flaps...
Ik heb mijn PPF op Amazon gekost en 13€ betaald. Goeie dikke maar onzichtbare PPF.
@n0hh
Nog even terugkomend op het gelaagd glas verhaal wat we in het andere topic bespraken. Ik ga de Victorinox Rescue Tool binnen handbereik leggen, daar zit een glaszaag in speciaal voor gelamineerd glas en een mes voor de gordel. Uiteraard niet zo gemakkelijk als een traditionele lifehammer, maar ik wil niet met lege handen zitten in een onverhoopte noodsituatie.
Nog even terugkomend op het gelaagd glas verhaal wat we in het andere topic bespraken. Ik ga de Victorinox Rescue Tool binnen handbereik leggen, daar zit een glaszaag in speciaal voor gelamineerd glas en een mes voor de gordel. Uiteraard niet zo gemakkelijk als een traditionele lifehammer, maar ik wil niet met lege handen zitten in een onverhoopte noodsituatie.
Leggen gaat denk ik je niet helpen, zal ergens goed vast moeten zitten en toch makkelijk te pakken. En die zaag.. heb daar een hard hoofd in dat het werkt en of het je echt helpt.username_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:00:
@n0hh
Helemaal met je eens, heb de lifehammers in mijn huidige auto vastzitten aan de deuren dus ga nog bepalen hoe dit ding gemonteerd wordt.
Ik vind het nogal een concessie, voor een paar decibel geluidsreductie mogelijk in een graftombe vastzitten als de elektrische ramen het onder water of bij brand laten afweten (en ja hier zijn al praktijkvoorbeelden van helaas).
Ik vind het nogal een concessie, voor een paar decibel geluidsreductie mogelijk in een graftombe vastzitten als de elektrische ramen het onder water of bij brand laten afweten (en ja hier zijn al praktijkvoorbeelden van helaas).
Ik heb deze en zijn prima!Kingsolo schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:52:
Iemand ervaring met de dakdragers van Farad? Die dikke zwarte staanders lijken me qua windgeluid niet optimaal/handig. Die originele van Tesla zijn me te prijzig. Iemand nog een goed alternatieve ervaring?
Iemand?Tesio schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:38:
Iemand een goede hoes voor de hond in de achterbak e/o voor op de achterbank voor de MY?
Geen hond maar wel een standaard rubberen mat gekocht voor in de kofferbak.
https://www.kofferraumwan...del-y-ab-2021-hinten.html
Met uitvouwbare rand voor bumperbescherming.
https://www.kofferraumwan...esla-model-y-ab-2021.html
Speciaal voor de hond hebben ze ook.
https://www.kofferraumwan...esla-model-y-ab-2021.html
Enige uitdaging die ik nog zie is dat je het glas moet penetreren alvorens je kunt zagen. Daar heb je best wat kracht voor nodig als ik de video’s online zie. Of dat lukt met dat mes, ik heb zo m’n twijfels. Heb je video’s gezien waar ze door gelaagd glas slaan?username_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:00:
@n0hh
In deze video laten ze de tool in de praktijk zien. Hij slaat eerst gaten met de pin en prikt daarna met de zaag erdoorheen. Allemaal veel kracht bij nodig.n0hh schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:20:
[...]
Enige uitdaging die ik nog zie is dat je het glas moet penetreren alvorens je kunt zagen. Daar heb je best wat kracht voor nodig als ik de video’s online zie. Of dat lukt met dat mes, ik heb zo m’n twijfels. Heb je video’s gezien waar ze door gelaagd glas slaan?
Voor de montage in het deurvak denk ik aan 3M dual lock.
Ik wil voor noodgevallen een granny charger gaan kopen. Op amazon zie ik ze al vanaf 80 euro. Originele Tesla chargers zijn veel duurder. Wat biedt dat meer?
Wie heeft ervaring met zo'n ding?
Wie heeft ervaring met zo'n ding?
Echt binnen handbereik is helaas niet toegestaan in Nederland. Een (zak)mes mag je niet direct voorhanden te hebben in je auto.username_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:00:
@n0hh
In dasbordkastje of middenconsole opbergen mag dan weer wel dus dat is iets om rekening mee te houden.
Uiteraard het raam laten zakken via het reguliere knopje werkt zelfs onder water maar daaropvolgend met je benen een zijruit naar buiten er uitdrukken geniet altijd de voorkeur boven hakken en zagen. Dat is bij gelaagd glas de meeste snelle en succesvolle exit strategie.
Maar dan moet het natuurlijk maar net wel lukken om je dusdanig te positioneren dat dit lukt.
In het donker ondersteboven in een sloot met water brengt wat uitdagingen met zich mee en je benen hoef je niet te zoeken in tegenstelling tot een een hamer en zaag.
Hoop het nooit mee te maken. Ken ook niemand die het ooit heeft gemaakt. Ken ook niemand die iemand kent die het heeft meegemaakt.
Kans is gelukkig klein
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Stomme vraag waarschijnlijk, maar kan je het dakraam niet in\uitslaan? Geeft natuurlijk wel veel glas in de auto, maar je kunt er dan wel uit? Of is dat ook gelaagd glas?RaRo74 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:51:
[...]
Echt binnen handbereik is helaas niet toegestaan in Nederland. Een (zak)mes mag je niet direct voorhanden te hebben in je auto.
In dasbordkastje of middenconsole opbergen mag dan weer wel dus dat is iets om rekening mee te houden.
Uiteraard het raam laten zakken via het reguliere knopje werkt zelfs onder water maar daaropvolgend met je benen een zijruit naar buiten er uitdrukken geniet altijd de voorkeur boven hakken en zagen. Dat is bij gelaagd glas de meeste snelle en succesvolle exit strategie.
Maar dan moet het natuurlijk maar net wel lukken om je dusdanig te positioneren dat dit lukt.
In het donker ondersteboven in een sloot met water brengt wat uitdagingen met zich mee en je benen hoef je niet te zoeken in tegenstelling tot een een hamer en zaag.
Hoop het nooit mee te maken. Ken ook niemand die het ooit heeft gemaakt. Ken ook niemand die iemand kent die het heeft meegemaakt.
Kans is gelukkig klein
Ah duidelijk, dan gaat hij in de middenconsole, plak ik 'm onder de armsteun met dubbelzijdige klittenband van 3M.RaRo74 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:51:
[...]
:strip_exif()/f/image/XDnH1TS9NtYOwkyRQaklR8vk.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is binnen, hopelijk hoef ik 'm nooit te gebruiken. Nu de auto nog.
Tijdens het monteren van mn trekhaak heb ik hier met een ranger over gesproken.username_ schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:42:
[...]
In deze video laten ze de tool in de praktijk zien. Hij slaat eerst gaten met de pin en prikt daarna met de zaag erdoorheen. Allemaal veel kracht bij nodig.
Voor de montage in het deurvak denk ik aan 3M dual lock.
HIj had een interessante opmerking, de ruit zit aan de bovenkant slechts in rubber geklemd en volgens hem zou je de ruit kunnen verbrijzelen met een tool en dan eruit trappen/duwen omdat hij alleen in rubber zit boven.
Iemand hier al toevallig te maken gehad met een commander die niet meer bereikbaar is na een auto die in servicemodus heeft gestaan?
Net de auto opgehaald bij schadebedrijf (voorbumper vervangen) en de commander is disconnected volgens de app.
Net de auto opgehaald bij schadebedrijf (voorbumper vervangen) en de commander is disconnected volgens de app.
gecontroleerd of ze niet per ongeluk een stekkertje vergeten zijn aan te sluiten?Rogar schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:45:
Iemand hier al toevallig te maken gehad met een commander die niet meer bereikbaar is na een auto die in servicemodus heeft gestaan?
Een tool? Wat voor tool? Zou een gewone lifehammer daar ook voor werken?LastSamurai schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:41:
[...]
Tijdens het monteren van mn trekhaak heb ik hier met een ranger over gesproken.
HIj had een interessante opmerking, de ruit zit aan de bovenkant slechts in rubber geklemd en volgens hem zou je de ruit kunnen verbrijzelen met een tool en dan eruit trappen/duwen omdat hij alleen in rubber zit boven.
Wellicht. Als je de ruit kan verbrijzelen dan zou je m aan de bovenkant uit het rubber kunnen duwen.Sypheron schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:36:
[...]
Een tool? Wat voor tool? Zou een gewone lifehammer daar ook voor werken?
Verbrijzelen is volgens mij niet eens nodig. Als je die zijdelingse botsing ziet van Euro NCAP dan vliegt dat raam er gewoon uit. Je zou dan denken dat je die ruit van binnenuit zo eruit trapt, door de rubbers heen.LastSamurai schreef op donderdag 11 december 2025 @ 19:49:
[...]
Wellicht. Als je de ruit kan verbrijzelen dan zou je m aan de bovenkant uit het rubber kunnen duwen.
Denk overigens dat een lifehammer sowieso geen kwaad kan. Al is het maar om je riem door te snijden.
[ Voor 10% gewijzigd door n0hh op 11-12-2025 20:04 ]
Nog niet , maar kan me niet voorstellen dat ze in de auto bij de commander zijn geweest en die los hebben geklikt toch?gjcvro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:29:
[...]
gecontroleerd of ze niet per ongeluk een stekkertje vergeten zijn aan te sluiten?
Zal van ‘t weekend wel weer eens alles lostrekken.
je zou het bij een voorbumper niet verwachten, maar... je weet maar nooit.Rogar schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:55:
[...]
Nog niet , maar kan me niet voorstellen dat ze in de auto bij de commander zijn geweest en die los hebben geklikt toch?
Zal van ‘t weekend wel weer eens alles lostrekken.
Knip
[ Voor 98% gewijzigd door big_one op 12-12-2025 03:18 ]
Dat is zo! Van ‘t weekend maar weer even open maken dangjcvro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:15:
[...]
je zou het bij een voorbumper niet verwachten, maar... je weet maar nooit.
Edit: hij doet ‘t weer na de holiday-update
[ Voor 8% gewijzigd door Rogar op 13-12-2025 17:55 ]
Even een vraag voor de Tessie gebruikers hier; Is er een manier om ook de startkosten van een laadsessie ergens in te stellen? Ik kan wel de prijs per kwh instellen of de prijs per minuut, maar zie nergens een optie voor een starttarief.
An sich valt het verschil natuurlijk nu nog mee met een start tarief van 0,35 euro. Maar naar mate je vaker laadt gaat dat verschil natuurlijk steeds groter worden.
An sich valt het verschil natuurlijk nu nog mee met een start tarief van 0,35 euro. Maar naar mate je vaker laadt gaat dat verschil natuurlijk steeds groter worden.
Welk type is dit precies?Allewijn schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:30:
[...]
Ik gebruik deze. Past onze iPad Pro zelfs in!
Werkt geweldig en perfecte hoogte.
Schermpje in midden zo super laag bij de highland is idd echt niet goed/wijs voor de kids op lange afstanden.
[Afbeelding]
Dit type is oa op Ali en Amazon te vinden voor een paar centen.
Iemand nog alternatieven!
Doe een Google reversed image search/lens zoekslag op mijn afbeelding en je vindt ze overal.sjnelle schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:41:
[...]
Welk type is dit precies?
Iemand nog alternatieven!
Zomaar een voorbeeld (kan goedkoper via Ali):
https://amzn.eu/d/3UPJiN8
Mijn voorbumper ooit vervangen. Vervolgens sprong ie te pas en te onpas van slot, inclusief de frunk.gjcvro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:15:
[...]
je zou het bij een voorbumper niet verwachten, maar... je weet maar nooit.
Na een paar weke studeren heeft men de computer die de toegang regelt ook vervangen en was het issue opgelost.
Lachen man, zo'n slimme auto ;-)
Iemand nog tips voor velgbescherming voor 19" Crossflow velgen (2026 Jupiner)? Met mijn vorige auto na al die jaren nog geen krasje op de velg, en met deze auto binnen 100km de eerste schade.
1. De vrouw niet laten rijdenwouter.N schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:19:
Iemand nog tips voor velgbescherming voor 19" Crossflow velgen (2026 Jupiner)? Met mijn vorige auto na al die jaren nog geen krasje op de velg, en met deze auto binnen 100km de eerste schade.
2. Een lakstift in de auto laten
Maar buiten alle gekkigheid, hoe heb je het voor elkaar gekregen? Ik maak uit jou reactie op dat het onmacht is geweest?
Was het zelf helaas. Smalle straat waarbij de stoep ophoudt. Net te vroeg naar rechts gestuurd omdat ik dacht dat ik al voorbij de stoep was. 4 jaar met een EV6 en geen krasje, en nu direct raak helaas. Ik zal met een lakstif het gaan repareren.ZegHetMaar schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:41:
[...]
1. De vrouw niet laten rijden![]()
2. Een lakstift in de auto laten
Maar buiten alle gekkigheid, hoe heb je het voor elkaar gekregen? Ik maak uit jou reactie op dat het onmacht is geweest?
Ach de draaicirkel, heb ik mij ook de eerste keer laten aan vangen. Ik kon het niet oplossen met een stiftje, maar ik heb een set wintervelgen gekocht en de beschadigde velg laten herstellen bij de bandenboer. Sindsdien draai ik iets minder kort inwouter.N schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:35:
[...]
Was het zelf helaas. Smalle straat waarbij de stoep ophoudt. Net te vroeg naar rechts gestuurd omdat ik dacht dat ik al voorbij de stoep was. 4 jaar met een EV6 en geen krasje, en nu direct raak helaas. Ik zal met een lakstif het gaan repareren.
Ik had mijn vorige bericht in het verkeerde forum geplaatst. Hierbij een nieuwe poging!
Ik ben op zoek naar raam bedekking voor wanneer ik in de model Y Juniper ga slapen. (Alle ramen incl. dak)
Nu zie ik veel verschillende opties op amazon en aliexpress. Waarbij overal de reviews wel goed zijn. Alleen die op amazon zijn 3x zo duur. Hoe maken jullie de afweging in zoiets? Is het product meestal hetzelfde en kwaliteit gewoon goed bij genoeg goede reviews? En mocht iemand de raambedekking hebben, ben je er blij mee, zo ja, welke? Via de zoekfunctie in dit forum heb ik weinig kunnen vinden.
Daarnaast heb ik nu ook het officiële tesla matras gekocht. Hij ligt wel oke, niet geweldig. Maar ben wel bang dat ik last van mijn heup ga krijgen, doordat de zitting iets hoger is dan de rest en daardoor het gewicht op je heup komt (ben wel bijna 2 meter lang, en nog niet erop geslapen alleen gelegen). Twijfelde om er een deken onder te leggen of dat ik hem eventueel nog ga inruilen.
Ik ben op zoek naar raam bedekking voor wanneer ik in de model Y Juniper ga slapen. (Alle ramen incl. dak)
Nu zie ik veel verschillende opties op amazon en aliexpress. Waarbij overal de reviews wel goed zijn. Alleen die op amazon zijn 3x zo duur. Hoe maken jullie de afweging in zoiets? Is het product meestal hetzelfde en kwaliteit gewoon goed bij genoeg goede reviews? En mocht iemand de raambedekking hebben, ben je er blij mee, zo ja, welke? Via de zoekfunctie in dit forum heb ik weinig kunnen vinden.
Daarnaast heb ik nu ook het officiële tesla matras gekocht. Hij ligt wel oke, niet geweldig. Maar ben wel bang dat ik last van mijn heup ga krijgen, doordat de zitting iets hoger is dan de rest en daardoor het gewicht op je heup komt (ben wel bijna 2 meter lang, en nog niet erop geslapen alleen gelegen). Twijfelde om er een deken onder te leggen of dat ik hem eventueel nog ga inruilen.
Vraag:
Ik heb een trekhaak achteraf laten monteren op m'n '23 RWD model y Shanghai build
Nu heb ik een vorige week een nieuwe AWD LR model y opgehaald..
Zou ik het trekhaak pakket kunnen overzetten naar de nieuwe auto?
Ik lees op tesla accessoires dat het trekhaak pakket voor alle model y's hetzelfde is, dus je zou zeggen dat het kan.
Scheelt wel weer 1350 euro (alleen manuren dan..)
Ik heb een trekhaak achteraf laten monteren op m'n '23 RWD model y Shanghai build
Ik lees op tesla accessoires dat het trekhaak pakket voor alle model y's hetzelfde is, dus je zou zeggen dat het kan.
En keuring waarschijnlijk..pe-el2 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:41:
Vraag:
Sony A7 iv en wat recycled glas
In België moet een trekhaak op een auto altijd gekeurd worden.pe-el2 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:01:
Welke keuring?
En als je meer dan 750kg wil trekken is dat een volledige keuring en je moet die jaarlijks herhalen....
Sony A7 iv en wat recycled glas
Systeem op de juniper is anders dan op de oude Y. Zelfs op de juniper zitten er verschillende versies. Ik heb al een versie 2 op mijn Juniper (juni '25)
Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision
Ik heb de expad mat voor de Y. Nu 1x gebruikt tijdens een trackday. Daag ervoor met trailer al naar Spa en daar geslapen in de Y. Ik heb gewoon Ali schermpjes voor de ramen. Was lekker donker in de auto.GarageGoblin schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:11:
Ik had mijn vorige bericht in het verkeerde forum geplaatst. Hierbij een nieuwe poging!
Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision
Nieuwe update van Enhance S3XY
- Disable Emergency Lane Departure
- Remote Battery Preheating
- New Ambient Light Effects
- Actions Upon Approach
- Gear-Based Ride Height
- Camera On Folded Mirrors
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mute Lane Departure Warning (alleen nog voor legacy 3/y en s/x)>> Die is zeer welkom
[ Voor 25% gewijzigd door GVR op 19-12-2025 14:11 ]
Ik hoop/wacht nog steeds op een goede continuous autopilot op mijn Model Y Juniper... Dat zal waarschijnlijk wel gekoppeld zijn aan de single/double click functionaliteit die Tesla heeft weggehaald...
/post
Oh really? Is het nu enkel nog single click? Da's een zeer stomme wijziging.Sand0rf schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:02:
Ik hoop/wacht nog steeds op een goede continuous autopilot op mijn Model Y Juniper... Dat zal waarschijnlijk wel gekoppeld zijn aan de single/double click functionaliteit die Tesla heeft weggehaald...
Balen dat het alleen voor de oudere modellen is, wachten op een volgende update dus...GVR schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:10:
Mute Lane Departure Warning (alleen nog voor legacy 3/y en s/x)>> Die is zeer welkom
Yeahhhh…. Mute Warning werkt super! Vorig jaar gestemd op deze feature…. Nu is die er toch echt. Heerlijk. Mooi spul dit.Rivanov schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:35:
Nieuwe update van Enhance S3XY
[YouTube: Update 5.12 | Unlock New Tesla Automations & Features]
- Disable Emergency Lane Departure
- Remote Battery Preheating
- New Ambient Light Effects
- Actions Upon Approach
- Gear-Based Ride Height
- Camera On Folded Mirrors
Ik heb een 2023 model 3, werkt het dan alleen voor als je de sexy commander rechtsvoor heb geinstalleerd? Ik heb hem op de ODB connector achter/onder de middenconsole.knights16 schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:28:
[...]
Yeahhhh…. Mute Warning werkt super! Vorig jaar gestemd op deze feature…. Nu is die er toch echt. Heerlijk. Mooi spul dit.
Zeer welkome feature voor mn vrouw.
Toch maar een weblog?
Volgens de video wel.tomic schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:40:
[...]
Ik heb een 2023 model 3, werkt het dan alleen voor als je de sexy commander rechtsvoor heb geinstalleerd?
Zeer welkome feature voor mn vrouw.
Altijd al getwijfeld om de 3 te laten wrappen, naar was bang dat ik dan de overgang naar wit te groot zou vinden. Nou ik hier zo de auto met de deuren open zie staan was mijn angst terecht (voor mij dan) wel een fraaie kleur.
Kan ik begrijpen, maar de sponningen mee wrappen was 900 euro extra..
En omdat ik wit interieur heb vind ik het niet storend.
Maarrrr...ieder z'n eigen mening uiteraard 😊
Ja, dat was mij ook het moment om te beslissen dat het het niet waard was. Maar ben blij dat jij wel doorgezet hebt, er rijden toch al genoeg witte rond.pe-el2 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:42:
Kan ik begrijpen, maar de sponningen mee wrappen was 900 euro extra..
Gaaf , heb je een linkje naar die led deurhendels, die wil ik ook wel helemaal als ze meelopen met de rgb van het schermpe-el2 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:04:
Vandaag bezig geweest met (voor nu) de laatste gadgets.
Gele remklauwen
Led deurhendels binnen
Led chargepad onder het scherm.
Alles te bedienen met de kleuren vanaf het scherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik ben in de markt voor een m3 facelift uit 2020/2021. Nu hebben die helaas nog geen stoelventilatie. En ik ben een zweter. Nu zie ik diverse oplossingen variërend van stoelhoezen die vocht absorberen, passief ventileren tot aan stoelhoezen met ventilatoren.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk product? Wat kun je aanraden?
Ps: ooit een keer met een buurman in een m3 een lang stuk meegereden in het voorjaar: ik zweet op een Tesla stoel.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk product? Wat kun je aanraden?
Ps: ooit een keer met een buurman in een m3 een lang stuk meegereden in het voorjaar: ik zweet op een Tesla stoel.
Die remklauwen vind ik persoonlijk niet zo mooi. De originele zullen jouw auto mooier staan denk ik zo, gezien je wrapkleur :-)pe-el2 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:04:
Vandaag bezig geweest met (voor nu) de laatste gadgets.
Gele remklauwen
Led deurhendels binnen
Led chargepad onder het scherm.
Alles te bedienen met de kleuren vanaf het scherm.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De overige LED gadgets zien er prima uit, jammer van het kleurverschil :-)
Ik krijg de optie niet geactiveerd. Hij vraagt om in het menu van de auto de setting goed te zetten, dat staat ie. Maar dan komt het niet verder. Ik heb een 2024 Y.knights16 schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:28:
[...]
Yeahhhh…. Mute Warning werkt super! Vorig jaar gestemd op deze feature…. Nu is die er toch echt. Heerlijk. Mooi spul dit.
Ik ben voor mijn ultra red Highland op zoek naar mat zwarte spiegelkappen, iemand hier ervaring met een setje?
Ik hoop dat je nooit de nood hoeft te voelen om 'm te gebruiken, laat dat voorop staan.username_ schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:33:
[...]
Ah duidelijk, dan gaat hij in de middenconsole, plak ik 'm onder de armsteun met dubbelzijdige klittenband van 3M.
[Afbeelding]
Hij is binnen, hopelijk hoef ik 'm nooit te gebruiken. Nu de auto nog.
Als ik het filmpje zie (van de fabrikant, dus de slager die zijn eigen vlees keurt) dan heeft zelfs die getrainde brandweerman er een hele kluif aan vanuit een ideale positie en met extreme bescherming. Laat staan bij een kleine gebolde zijruit van binnenuit.
De zijruiten bij een Tesla zitten alleen aan de onderzijde in geleidingen. Een trap aan de bovenkant van een zijruit, eventueel na het breken van de binnenruit met een lange/zware lifehammer, lijkt mij de beste investering van tijd en energie in een dergelijke situatie.
Wellicht is de zaag handig voor achter de hand. Maar als zelfs een lifehammer niet door de ruit komt, gaat de zaag met stompe punt dat al helemáál niet redden.
snip: hoort in vraag en aanbod
[ Voor 79% gewijzigd door We Are Borg op 27-12-2025 19:44 ]
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
:strip_exif()/f/image/eiRYhdrhPADNFER2tkWnwfGX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9HUu7S0m6rBCm2XJ0KC8i9PZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hIaotlnwBVPBtCeHs0SNyEfW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zzCe0eoxZe9AoT4YcY2butNi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vNA3ew1GdbzOH7j6or9OCyes.jpg?f=fotoalbum_large)