Bod van Tesla zou voor mij inhouden een afschrijving van maar 5000 in 1 jaar. Model 3 premium LR RWD. Zelfde auto maar nog grotere accu, stengel richtingaanwijzer en frontcamera. Lijkt me op zich een goede deal.Ik ga echter terug naar kleine ICE als hobby auto (Mini JCW).
😂 fijn dat je hier zo zeker over bent, de laatste versie is 4.57.5 https://www.notateslaapp.com/tesla-app-updates/version/4.57.5/release-notesshinken82 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Ik heb een iPhone 14 Pro Max. Geen problemen met app updates. Ik zit nu op 4.57.0, wat de laatste versie is.
Niet op alle telefoons schijnt 4.57.5 te willen installeren. Wel een melding dat de nieuwe versie wordt geïnstalleerd maar uiteindelijk blijkt toch de oude er nog op te staan. Bugje waarschijnlijk.turkeyhakan schreef op maandag 8 juni 2026 @ 03:54:
[...]
😂 fijn dat je hier zo zeker over bent, de laatste versie is 4.57.5 https://www.notateslaapp.com/tesla-app-updates/version/4.57.5/release-notes
Klopt, zie ook turkeyhakan in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:35:
[...]
Niet op alle telefoons schijnt 4.57.5 te willen installeren. Wel een melding dat de nieuwe versie wordt geïnstalleerd maar uiteindelijk blijkt toch de oude er nog op te staan. Bugje waarschijnlijk.
Ik vind de opties die ze binnen Tesla Flex bieden niet echt uitgebreid. Je kunt de lening niet zo vormgeven als dat je wilt.Elektrisch schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:02:
Heeft iemand al informatie gevonden/gebruik gemaakt van "Tesla Flex"?
Dit lijkt een nieuwe optie te zijn naast huurkoop.
Hi all,
Eerste keer dat ik in dit topic post. Ik ben benieuwd hoe jullie naar onderstaande keuze kijken.
Even vooraf: de maandlasten van beide opties zijn voor mij geen probleem. Ik ben dus niet op zoek naar advies over óf financieren verstandig is, maar puur naar welke uitvoering van de Model Y de meest logische keuze lijkt.
Ik was aanvankelijk volledig overtuigd van de Standard RWD (± €41k). Inmiddels heb ik meerdere proefritten gemaakt en de auto bevalt uitstekend.
Mijn huidige auto wil ik verkopen om een groot deel van de aankoop te financieren. De biedingen die ik tot nu toe heb gekregen:
Nu komt mijn twijfel.
Voor de Standard RWD geldt momenteel ongeveer 3,99% rente, terwijl de Premium Long Range RWD tegen 0,99% gefinancierd kan worden. Daardoor wordt het werkelijke verschil tussen beide auto's een stuk kleiner dan de catalogusprijs doet vermoeden.
Standard RWD
De Standard heeft als voordeel de LFP-batterij en de lagere aanschafprijs. De Long Range heeft uiteraard het extra bereik én de veel gunstigere rente.
Wat zouden jullie doen in deze situatie en waarom?
Eerste keer dat ik in dit topic post. Ik ben benieuwd hoe jullie naar onderstaande keuze kijken.
Even vooraf: de maandlasten van beide opties zijn voor mij geen probleem. Ik ben dus niet op zoek naar advies over óf financieren verstandig is, maar puur naar welke uitvoering van de Model Y de meest logische keuze lijkt.
Ik was aanvankelijk volledig overtuigd van de Standard RWD (± €41k). Inmiddels heb ik meerdere proefritten gemaakt en de auto bevalt uitstekend.
Mijn huidige auto wil ik verkopen om een groot deel van de aankoop te financieren. De biedingen die ik tot nu toe heb gekregen:
- WijKopenAuto's: €23k
- Toyota (inruil): €25k
- Tesla: €23k (incl. €3k inruilbonus)
Nu komt mijn twijfel.
Voor de Standard RWD geldt momenteel ongeveer 3,99% rente, terwijl de Premium Long Range RWD tegen 0,99% gefinancierd kan worden. Daardoor wordt het werkelijke verschil tussen beide auto's een stuk kleiner dan de catalogusprijs doet vermoeden.
Standard RWD
- Gefinancierd bedrag: ± €20.500
- Rente: 3,99%
- Looptijd: 60 maanden
- Totale rentekosten: ± €2.800 - €3.300
- Gefinancierd bedrag: ± €25.000
- Rente: 0,99%
- Totale rentekosten: ± €600 - €900
De Standard heeft als voordeel de LFP-batterij en de lagere aanschafprijs. De Long Range heeft uiteraard het extra bereik én de veel gunstigere rente.
WelkomExtrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:46:
Hi all,
Eerste keer dat ik in dit topic post.
Nu komt mijn twijfel.
Standard RWDPremium Long Range RWD
Wij rijden ongeveer 17.500 km per jaar.
Waar kom je kwa TOC (Total Cost of Ownership) op uit? De Premium zal een hogere restwaarde hebben maar ook meer afschrijving. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en uiteindelijk voor de Premium LR gegaan. Was vanwege de rente interessant maar ook omdat ik graag een ultra red wilde en witte bekleding en dan valt de Standard eigenlijk al af.
Je noemt batterij en prijs, maar zijn dat de enige verschillen? En hoe kijk je daar tegenaan?Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:46:
Hi all,
Mijn huidige auto wil ik verkopen om een groot deel van de aankoop te financieren. De biedingen die ik tot nu toe heb gekregen:Mijn verwachting is dat ik hem particulier voor ongeveer €26k kan verkopen. Het idee is vervolgens om een goedkope auto ("barrel") te kopen en die in te ruilen, waardoor ik uiteindelijk op ongeveer €28k inruilwaarde uitkom.
Nu komt mijn twijfel.
ik heb een hele simpele TOCCard Nox schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:59:
[...]
Welkom
Waar kom je kwa TOC (Total Cost of Ownership) op uit? De Premium zal een hogere restwaarde hebben maar ook meer afschrijving. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en uiteindelijk voor de Premium LR gegaan. Was vanwege de rente interessant maar ook omdat ik graag een ultra red wilde en witte bekleding en dan valt de Standard eigenlijk al af.
Standard RWD
- Aankoopprijs: €40.990
- Rentekosten: ± €3.000
- Verwachte restwaarde: ± €23.000
Premium Long Range RWD
- Aankoopprijs: €49.990
- Rentekosten: ± €800
- Verwachte restwaarde: ± €27.000
Verschil
- Standard: ± €20.990
- Premium LR: ± €23.790
Dit is natuurlijk een schatting want verzekering, stroomkosten zullen beide ongeveer gelijk zijn en dit gaat voor mij niet het verschil maken.
Dus nog geen €50 per maand, is dat jou de moeite waard voor de extra range, mooier interieur en extra snelheid? Verzekering zal iets hoger zijn ook voor de Premium, ze rekenen immer met de vervangingswaarde.Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:03:
[...]Verschil
Verschil: ongeveer €2.800 over 5 jaar
Dit is natuurlijk een schatting want verzekering, stroomkosten zullen beide ongeveer gelijk zijn en dit gaat voor mij niet het verschil maken.
Ja dat is dus waar de twijfel in in zit als ik kijk naar de features vind ik de standard versie gewoon voldoende. Wat er niet in zit is vooral de luxe dingetjes.Roenie schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:03:
[...]
Je noemt batterij en prijs, maar zijn dat de enige verschillen? En hoe kijk je daar tegenaan?
ik denk altijd wel bij elektrische auto meer range is altijd beter en dat scheelt dus ongeveer 100km.
Als je dan kijkt naar 50 euro per maand extra dan denk ik sowieso daar krijg je heel veel extra voor terug. Daarom is de keuze ook zo moeilijk
Hoeveel bereik heb je 95% van de tijd nodig?Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:28:
[...]
Ja dat is dus waar de twijfel in in zit als ik kijk naar de features vind ik de standard versie gewoon voldoende. Wat er niet in zit is vooral de luxe dingetjes.
ik denk altijd wel bij elektrische auto meer range is altijd beter en dat scheelt dus ongeveer 100km.
Als je dan kijkt naar 50 euro per maand extra dan denk ik sowieso daar krijg je heel veel extra voor terug. Daarom is de keuze ook zo moeilijk
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar 50 euro per maand is niet veel als je daarvoor veel terug krijgt. Als die vijf tientjes zorgt dat je moet besparen op eten, verzorging of een gezellige avond met vrienden dan zou ik het niet doen.
Bij TCO moet je alles mee nemen, daarom het het Total (cost of Ownership), dus ook onderhoudskosten, laadkosten, verzekering, echt alles. Wat jij noemt is wat afschrijving en rentekosten.Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:03:
[...]
ik heb een hele simpele TOC
Standard RWDTCO = €40.990 + €3.000 − €23.000 = €20.990
Premium Long Range RWD
TCO = €49.990 + €800 − €27.000 = €23.790
Verschil
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
@Extrix
Het meeste is al gezegd maar vergeet ook niet, het onderstel, knoppen voor stoel verstelling, glazen dak, meer speakers, vegan leather interior, sfeerverlichting en nog veel meer zaken, lijkt me niet zo'n moeilijke keuze!
Het meeste is al gezegd maar vergeet ook niet, het onderstel, knoppen voor stoel verstelling, glazen dak, meer speakers, vegan leather interior, sfeerverlichting en nog veel meer zaken, lijkt me niet zo'n moeilijke keuze!
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik zou mezelf in dit geval gewoon de luxe gunnen.Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:03:
[...]
ik heb een hele simpele TOC
Standard RWDTCO = €40.990 + €3.000 − €23.000 = €20.990
Premium Long Range RWD
TCO = €49.990 + €800 − €27.000 = €23.790
Verschil
0,99% is natuurlijke super interessant , want je kan makkelijk meer rendement halen op geld. Zitten er echt geen addertjes onder het gras ? Dan zou ik financieren en voor de premium gaan. Zet die 25k als je het toch kan missen op een beleggingsrekening en je haalt zo 5% conservatief geschat.Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:46:
Hi all,
Mijn huidige auto wil ik verkopen om een groot deel van de aankoop te financieren. De biedingen die ik tot nu toe heb gekregen:Mijn verwachting is dat ik hem particulier voor ongeveer €26k kan verkopen. Het idee is vervolgens om een goedkope auto ("barrel") te kopen en die in te ruilen, waardoor ik uiteindelijk op ongeveer €28k inruilwaarde uitkom.
Nu komt mijn twijfel.
Het addertje is dat je dan geen inruilpremie krijgtkarel_G_1981 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:40:
[...]
0,99% is natuurlijke super interessant , want je kan makkelijk meer rendement halen op geld. Zitten er echt geen addertjes onder het gras ? Dan zou ik financieren en voor de premium gaan.
Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler
Mag je financiering (huurkoop) en inruilbonus wel combineren? Volgens mij kan dat niet.Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:46:
Hi all,
Nu komt mijn twijfel.
Aha kost dus 3000 extra, maar hoe duurder de auto hoe gunstiger het is. Goed excuus om dan een performance te kopen. 😁JBtL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:42:
[...]
Het addertje is dat je dan geen inruilpremie krijgt
Ah dat is gek ben bij dealer geweest duidelijk gezegd dat ik hem wil financieren en hij begon over de inruil premieJBtL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:42:
[...]
Het addertje is dat je dan geen inruilpremie krijgt
Weet iemand of er iets bijzonders is bij de supercharger in Duiven ?
Alle 24 stalls bezet met taxi’s 😀. Enig een rij daarachter
ye?Sjod schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:22:
Weet iemand of er iets bijzonders is bij de supercharger in Duiven ?
https://www.gelredome.nl/evenement/ye-live-concert-08-06
Dat is een logische verklaring. Ik dacht misschien is de stroom gratis ofzo
Voor onze keuze hebben we ook meegenomen dat we misschien wel 10 tot 15 jaar in de auto blijven rijden.Extrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:46:
Dat is de reden dat we voor LR hebben gekozen, degradatie is er met elke batterij, hogere capaciteit beginnen betekent over die periode ook groter (rest)bereik.
Is dat een criterium wat voor jou geldt?
Maar een LFP batterij heeft een veel hogere laadcycli vergeleken met een NMC batterij. Onder gelijke omstandigheden zal een NMC batterij veel sneller de 80% soh bereiken.MartinPTweak schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:31:
[...]
Voor onze keuze hebben we ook meegenomen dat we misschien wel 10 tot 15 jaar in de auto blijven rijden.
Dat is de reden dat we voor LR hebben gekozen, degradatie is er met elke batterij, hogere capaciteit beginnen betekent over die periode ook groter (rest)bereik.
Niets speciaal over deze .6 variant, alleen een stukje algemene tekst over FSD, niet anders dan .5.
Ik zal het morgen wel merken (of niet) of er iets veranderd is.
[ Voor 3% gewijzigd door ndjong op 08-06-2026 22:32 ]
Calendar ageing is bij mijn weten vrij vergelijkbaar tussen LFP(<100%) en NMC (<80%) - ligt aan je km's per jaar of dat dominant is. Maar als je denkt een auto 15 jaar te rijden zal het aantal km's niet hoog zijn.shinken82 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:47:
[...]
Maar een LFP batterij heeft een veel hogere laadcycli vergeleken met een NMC batterij. Onder gelijke omstandigheden zal een NMC batterij veel sneller de 80% soh bereiken.
Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler
Sinds een aantal weken heb ik dat de laadplanning van de app niet overeen komt met die in de auto. Deze wordt pas ge-update als ik een planning in de app toevoeg. Is dit een bekend issue? Ook klopt de volgende planning in de app niet, wel in de auto zelf.
Range is toch altijd wel 1 van belangrijkste kriteria. als het gaat om elektrisch rijden, maar dat ik financiering en inruil bonus niet kan combineren is voor mij eigenlijk wel een afknapper dan voelt het toch als ik alsnog 3k teveel voor een auto betaal.MartinPTweak schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:31:
[...]
Voor onze keuze hebben we ook meegenomen dat we misschien wel 10 tot 15 jaar in de auto blijven rijden.
financiering kost ook geld - meer dan 0.99%. Ik vind het vrij logisch dat je dat niet kan combineren. Je krijgt of 3000 korting nu - of 3000 korting (op de daadwerkelijke rente) verdeeld over 5 jaarExtrix schreef op maandag 8 juni 2026 @ 23:11:
[...]
Range is toch altijd wel 1 van belangrijkste kriteria. als het gaat om elektrisch rijden, maar dat ik financiering en inruil bonus niet kan combineren is voor mij eigenlijk wel een afknapper dan voelt het toch als ik alsnog 3k teveel voor een auto betaal.
[ Voor 8% gewijzigd door JBtL op 08-06-2026 23:15 ]
Waar ben jij uiteindelijk voor gegaan?Thodekroo schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:20:
[...]
Ik heb een offerte van Tintcenter (Eindhoven) voor €475 vanaf de A-stijl inclusief hele achterruit en €350 vanaf de B-stijl. Zij hebben alles vanaf 5% tot 95%, ik kijk zodra ik daar ben welk % het beste overeen komt met het dakglas.
Mensen deze mail van tesla gehad?
A Form 144 has been filed with the United States Securities and Exchange Commission
A Form 144 has been filed with the United States Securities and Exchange Commission
Vanmorgen bij het wegrijden gaf de auto de melding ui_a020, stuurbekrachtiging verminderd. Ik kon niet echt iets anders voelen aan het sturen. Ben even gestopt, uit de auto gestapt en op slot. Daarna verder gereden en de melding was weg. Software glitch? M3 van mei 2026.
[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 09-06-2026 08:01 ]
opzich maar laat ik het zo zeggen ik betaal bij de standard 3.99 procent rente en mijn korting vervalt dan voelt het voor mij als of deze lening mij 5k kost in plaats van 2k.JBtL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 23:13:
[...]
financiering kost ook geld - meer dan 0.99%. Ik vind het vrij logisch dat je dat niet kan combineren. Je krijgt of 3000 korting nu - of 3000 korting (op de daadwerkelijke rente) verdeeld over 5 jaar
Voor premium ligt het iets anders want dan betaal ik ongeveer 800 euro aan rente en mijn inruilvoordeel vervalt ook hier
dan voelt voor mij de premium een nog betere optie omdat het verschil dus nog kleiner wordt als je de korting in je achterhoofd hebt
Herkenbaar. Sinds enige tijd is de laadplanning in de app leeg. Voeg ik vervolgens opnieuw eentje toe, dan verschijnen alle voordien ingestelde items plots opnieuw.QuestionMarc schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:54:
Sinds een aantal weken heb ik dat de laadplanning van de app niet overeen komt met die in de auto. Deze wordt pas ge-update als ik een planning in de app toevoeg. Is dit een bekend issue? Ook klopt de volgende planning in de app niet, wel in de auto zelf.
Ik heb er maar een serviceaanvraag voor ingeschoten. Of is er een andere manier om dit soort software issues te melden?Nijts schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:42:
[...]
Herkenbaar. Sinds enige tijd is de laadplanning in de app leeg. Voeg ik vervolgens opnieuw eentje toe, dan verschijnen alle voordien ingestelde items plots opnieuw.
Heb je aandelen Tesla? Iemand gaat veel aandelen verkopen.SpikeHome schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:56:
Mensen deze mail van tesla gehad?
[ Voor 7% gewijzigd door daemonix op 09-06-2026 09:44 ]
Nee heb ik niet, daarom snap ik dat mailtje ook niet.daemonix schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:42:
[...]
Heb je aandelen Tesla? Iemand gaat veel aandelen verkopen.
Geen klacht maar een check bij jullie. Tijdens ochtendritten met auto steer richting het oosten heb ik geregeld de laagstaande ochtendzon volle bak van voren. In 2025 werd het auto steer systeem geregeld uitgezet met melding slecht zicht. Dit jaar nog geen enkele keer gehad, ook niet op de plekken waar dat in 2025 wel gebeurde. M3 2019. Jullie?
I need help!
Momenteel een MY P van 2022 dus met autopilot, geen piepende geluiden bij te snel, parkeersensoren, ..
Wou de nieuwe MY P want vind ik bloedmooi maar dan geen autopilot meer enz (ben in België dus geen fsd)
Of wou gaan voor een Audi a6 e-tron
ik weet het niet meer…
Momenteel een MY P van 2022 dus met autopilot, geen piepende geluiden bij te snel, parkeersensoren, ..
Wou de nieuwe MY P want vind ik bloedmooi maar dan geen autopilot meer enz (ben in België dus geen fsd)
ik weet het niet meer…
FSD komt binnenkort wel toch? Al zou het mij dat niet waard zijn. Ik ga na 8 jaar Tesla volgend jaar waarschijnlijk overstappen. A6 of Q6 staan hoog op het lijstje. Meer auto, dedicated sensoren, Carplay, keer wat anders, Trump/Elon, lane assist, sneller laden, grotere accu etc.Boy1308 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:41:
I need help!
ik weet het niet meer…
'Volkswagen wil raketafweer voor Israël bouwen in Duitse autofabriek'Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:47:
[...]
FSD komt binnenkort wel toch? Al zou het mijn dat niet waard zijn. Ik ga na 8 jaar Tesla volgend jaar waarschijnlijk overstappen. A6 of Q6 staan hoog op het lijstje. Meer auto, dedicated sensoren, Carplay, keer wat anders, Trump/Elon, lane assist, sneller laden, grotere accu etc.
Volkswagen, wat doe je nu?! Kwakkelende autofabrikant wil in wapenindustrie stappen
Model 3
Met de inruilpremie van 5k vind het best interessant om een M3 te kopen. Maar, ik heb geen auto.. althans, ik heb nu Private Lease tot eind van het jaar. Zijn er mensen die, met succes, geprobeerd hebben een goedkope 2e hands op de kop te tikken en deze in te ruilen voor de premie? Voor EUR 600 haal ik op op 2 km van mijn huis een Ford Ka op met nog bijna een jaar APK.. Dan kaan ik het grootste deel van de premie alsnog verzilveren..
Ja dat gaat prima. Vriend van me heeft voor een klein bedrag een barrel op de kop getikt, die ruilt hij in voor een Model Y standard.BasvanS schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:56:
Met de inruilpremie van 5k vind het best interessant om een M3 te kopen. Maar, ik heb geen auto.. althans, ik heb nu Private Lease tot eind van het jaar. Zijn er mensen die, met succes, geprobeerd hebben een goedkope 2e hands op de kop te tikken en deze in te ruilen voor de premie? Voor EUR 600 haal ik op op 2 km van mijn huis een Ford Ka op met nog bijna een jaar APK.. Dan kaan ik het grootste deel van de premie alsnog verzilveren..
Mja, veel auto merken doen wel iets voor Defensie. BMW/Mercedes en VAG ook al wel langer.
Zoek maar eens op barrel..BasvanS schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:56:
In België worden nieuwe Tesla's nog steeds met Basic Autopilot (Autosteer) geleverd. Zou niet te lang wachten, want België is hard bezig FSD versneld goed te keuren. Zodra het is goedgekeurd zal Autosteer niet meer geleverd wordenBoy1308 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:41:
I need help!
ik weet het niet meer…
Enig idee of het als Nederlander mogelijk is om bij Tesla België een nieuwe auto te bestellen en deze direct naar Nederland te halen?pdidi schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:44:
[...]
In België worden nieuwe Tesla's nog steeds met Basic Autopilot (Autosteer) geleverd. Zou niet te lang wachten, want België is hard bezig FSD versneld goed te keuren. Zodra het is goedgekeurd zal Autosteer niet meer geleverd worden
Dat is niet veel anders dan een andere auto importeren: https://www.autoweek.nl/importeren/importeren-uit-belgie/Gelukszak schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:48:
[...]
Enig idee of het als Nederlander mogelijk is om bij Tesla België een nieuwe auto te bestellen en deze direct naar Nederland te halen?
Enig idee hoeveel dit gaat schelen met opwarming van de auto? (en voldoet dit nog aan de wettelijke normen?Thodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Voorruit + voorportieren 70% en achter 15%. Ik was in totaal €595 bij auto visa in Tilburg.
keramische zonnewering ?Thodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Voorruit + voorportieren 70% en achter 15%. Ik was in totaal €595 bij auto visa in Tilburg.
[Afbeelding]
Zo nee, weet je wat de meerprijs was hiervoor
En tot slot kon je erop wachten ?
Zo te zien mag je het vanzelf weer verwijderen als je een agent tegen komt...Thodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:13:
[...]
[Afbeelding]
Tot 55% mag zelfs. Mag ik folie of coating aanbrengen op mijn autoruiten? | Rijksoverheid.nldaemonix schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:27:
[...]
Zo te zien mag je het vanzelf weer verwijderen als je een agent tegen komt...
Nee hoor, voorportieren en voorruit vallen ruim binnen de marge. Achter is sowieso geen minimum grens. Nu is de foto in de schemer gemaakt waardoor het iets donkerder oogt dan in werkelijkheid.daemonix schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:27:
[...]
Zo te zien mag je het vanzelf weer verwijderen als je een agent tegen komt...
Nee niet keramisch, als ik naar de prijzen op de site kijk zal dat tussen de €100 en €300 extra zijn. Afhankelijk van de variant. Volgens mij was hij er een uur of 3 mee bezig, ik laat aan jou of je dat de moeite vind om erop te wachtenmarkklok schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:22:
[...]
keramische zonnewering ?
Zo nee, weet je wat de meerprijs was hiervoor
En tot slot kon je erop wachten ?
Geen issue met het glas wat niet omhoog of omlaag kwam bij het openen van de deuren? Blijkbaar een dingetje met breuk of barsten als gevolg. Kwam daar ooit iets van tegen op Reddit.Thodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:13:
[...]
[Afbeelding]
Nee tot op heden 0 problemen hiermee gehad. Volgens mij is dat issue dat je beschrijft overigens redelijk eenvoudig te fixen door een handmatige hercalibratie van je ramen. Ik weet zo niet of de installateur dat bij mij heeft gedaan, maar zolang ik geen issues heb doe ik het niet.HyperBart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:48:
[...]
Geen issue met het glas wat niet omhoog of omlaag kwam bij het openen van de deuren? Blijkbaar een dingetje met breuk of barsten als gevolg. Kwam daar ooit iets van tegen op Reddit.
Nee als je het gewoon bij een goede tent laat doen heb je nergens last van. Op mijn M3LR uit 2019 zit het spul er nu bijna 7 jaar op en op mijn M3P ongeveer 2 jaar. Ziet er nog net zo straks uit als dag 1. 0 problemen. Ik heb het bij omnimark laten doenHyperBart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:48:
[...]
Geen issue met het glas wat niet omhoog of omlaag kwam bij het openen van de deuren? Blijkbaar een dingetje met breuk of barsten als gevolg. Kwam daar ooit iets van tegen op Reddit.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Netjes! Zie je van binnen nu geen overgang meer op het achterraam? Wat is eigenlijk de minimale tint die nodig is om de standaard tint van het dakglas mooi te laten aansluiten?Thodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:13:
[...]
[Afbeelding]
Je ziet sowieso een soort van overgang omdat een gedeelte van je achterste ruit al vanuit zichzelf donker/zwart zijn gemaakt, en aangezien de gehele ruit wordt getint gaat de tint ook over het donkere gedeelte heen waarbij de overgang dus blijft bestaan, maar deze wordt uiteraard wel minder. De enige manier om 0 overgang te hebben is 0% vlt over de hele achterruit plakkenThiazzz schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:22:
[...]
Netjes! Zie je van binnen nu geen overgang meer op het achterraam? Wat is eigenlijk de minimale tint die nodig is om de standaard tint van het dakglas mooi te laten aansluiten?
Klopt, mijn witte M3LR heeft heel de achterruit getint, en dan krijg je wat jij beschrijft. Ziet er prima uit. De blauwe M3P heeft alleen tint tot aan originele tint. Achteraf niet heel blij mee, je ziet heel duidelijk die lijn lopen in de auto. Van buiten zie je bij beide nietsThodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:02:
[...]
Je ziet sowieso een soort van overgang omdat een gedeelte van je achterste ruit al vanuit zichzelf donker/zwart zijn gemaakt, en aangezien de gehele ruit wordt getint gaat de tint ook over het donkere gedeelte heen waarbij de overgang dus blijft bestaan, maar deze wordt uiteraard wel minder. De enige manier om 0 overgang te hebben is 0% vlt over de hele achterruit plakken. Ik zal je wel een fotootje DM'en hoe het er van binnen uit ziet.
Wil je eens wat foto's posten van de twee als dat kan? Dank alvast!anti elppa schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:12:
[...]
Klopt, mijn witte M3LR heeft heel de achterruit getint, en dan krijg je wat jij beschrijft. Ziet er prima uit. De blauwe M3P heeft alleen tint tot aan originele tint. Achteraf niet heel blij mee, je ziet heel duidelijk die lijn lopen in de auto. Van buiten zie je bij beide niets
yes doe ik over uurtje ffHyperBart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Wil je eens wat foto's posten van de twee als dat kan? Dank alvast!
Betekent 70% donkerder dan 15%?Thodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Heb je FSD in gebruik, wat doet dat met de front camera?
70% vlt laat meer licht door dan 15% dus 70% is juist lichter. Mocht je de voorruit laten tinten dan gaan ze om het deel van de camera heen, dus FSD zal er geen last van hebben. Overigens zou ik ondanks een meerprijs van 200 a 300 euro wel voor keramisch (warmtewerend) gaan.MartinPTweak schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:49:
[...]
Betekent 70% donkerder dan 15%?
Heb je FSD in gebruik, wat doet dat met de front camera?
Heeft iemand al een tinter gevonden die niet alleen de volledige achterruit maar ook het panoramadak boven de voorstoelen meepakt?
Waarom niet de hele auto doen?Thodekroo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:13:
[...]
[Afbeelding]
Niet de beste foto's, maar tis nu klote weer hier. De witte van binnen heb ik nu dus ff niet, begon net te plenzenHyperBart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Wil je eens wat foto's posten van de twee als dat kan? Dank alvast!
:strip_exif()/f/image/IF91i6OgBj9VJeM4x8rYPOuq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mt2Xyr4MOWFRt34Igd0m0eJT.jpg?f=fotoalbum_large)
Van buiten is het iig gitzwart. Ook de achterruiten:strip_exif()/f/image/rd8gUkdFV22mKWrNW9WTXaaW.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere zie je eigenlijk niets aan. van binnen iets donkerder maar geen gekke streep ofzo. Vind dat veel mooier.
[ Voor 28% gewijzigd door anti elppa op 09-06-2026 18:10 ]
Appart dat jij ze ook niet kan zien. Ik heb tesla een mailtje gestuurd.EDB schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 09:15:
[...]
Mijn RWD is afgeleverd op de standaard 18inch velgen en sinds een tijdje kun je ‘m ook bestellen met 19inch. Ik heb even vanuit de app in de shop gekeken en daar zie ik de 19inch velgen ook niet staan. Persoonlijk heb ik geen 2200 euro over voor 19inch die de range ook nog eens 30km terug brengen maar dat is een keuze die iedereen zelf moet maken.
Heb je de ervaringen van echte rijders gelezen? Ik zou nooit (meer) een Audi EV overwegen. Zelf privé met een bak verlies een Q4 van het eerste jaar verkocht vanwege onophoudelijke ergenissen en als je de Autoweek ervaringen erop naslaat is er in de jaren niets veranderd. Ook daar eigenaren die 'm binnen het jaar hebben verkocht.Boy1308 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:41:
I need help!
ik weet het niet meer…
In die prijsrange zou ik als alternatief voor Tesla alleen de iX3 overwegen.
Goedemorgen,
Al jaren dagelijks mee-lezer maar zeer weinig posts. Dank voor het delen van alle info hier!
Als leaseauto rij ik een model Y uit 2024 en privé rijden we een 2019 model 3 RWD met 166.000 op de teller. Helaas heb ik sinds afgelopen vrijdag de gevreesde BMS_a079 en BMS_a066_SOC_Imbalance_Warning storing in de accu. De auto is uit de garantie. Tesla geeft aan, ook na herhaaldelijk aandringen, dat de batterij moet worden vervangen. Refurbished accu is 9.000 EUR en een nieuwe 12.500 EUR.
Dat extreem hoge bedrag maakt dat ik kijk naar third party oplossingen. Ik heb wat gebeld naar o.a. Tesland, House of Charge en Electrify.eu. Allen geven aan dat ze de accu wel kunnen vervangen en noemen richtprijzen van tussen de 7k en 9k, niet of nauwelijks aantrekkelijker dan Tesla. Inmiddels heb ik de auto ook uit gelezen en zie een onbalans in het accupakket van 14 mV. Volgens mijn (beperkte) research zou dit een acceptabele onbalans moeten zijn maar Tesla ontkent en zegt dat het alleen met een accuswap kan worden verholpen.
Ik woon vlakbij Groningen en heb ook lokaal al wat rondgebeld maar kom nog niet echt verder.
Vraag: weten jullie een autogarage die onafhankelijk en objectief kan adviseren wat te doen en dit ook kan uitvoeren? Of hebben jullie ander advies? Alvast hartelijk dank!
Al jaren dagelijks mee-lezer maar zeer weinig posts. Dank voor het delen van alle info hier!
Als leaseauto rij ik een model Y uit 2024 en privé rijden we een 2019 model 3 RWD met 166.000 op de teller. Helaas heb ik sinds afgelopen vrijdag de gevreesde BMS_a079 en BMS_a066_SOC_Imbalance_Warning storing in de accu. De auto is uit de garantie. Tesla geeft aan, ook na herhaaldelijk aandringen, dat de batterij moet worden vervangen. Refurbished accu is 9.000 EUR en een nieuwe 12.500 EUR.
Dat extreem hoge bedrag maakt dat ik kijk naar third party oplossingen. Ik heb wat gebeld naar o.a. Tesland, House of Charge en Electrify.eu. Allen geven aan dat ze de accu wel kunnen vervangen en noemen richtprijzen van tussen de 7k en 9k, niet of nauwelijks aantrekkelijker dan Tesla. Inmiddels heb ik de auto ook uit gelezen en zie een onbalans in het accupakket van 14 mV. Volgens mijn (beperkte) research zou dit een acceptabele onbalans moeten zijn maar Tesla ontkent en zegt dat het alleen met een accuswap kan worden verholpen.
Ik woon vlakbij Groningen en heb ook lokaal al wat rondgebeld maar kom nog niet echt verder.
Vraag: weten jullie een autogarage die onafhankelijk en objectief kan adviseren wat te doen en dit ook kan uitvoeren? Of hebben jullie ander advies? Alvast hartelijk dank!
@Wallcrawler, 14mv = 0,014v en is een zeer nette waarde voor een maximale onbalans tussen cellen. Ik ben hier verder ook geen expert in maar dat is in principe niets om je zorgen over te hoeven maken. Is die 14mv na het laden/balanceren of terwijl de accu bijna leeg is?
Dank voor de snelle reactie. Dat is bij een bijna lege accu. Het nadeel is dat de auto niet meer wil opladen vanwege de storing en er inmiddels nog 2% in zit. Geprobeerd bij meerdere laders inclusief een snellader. Ik zou best zonder zorgen durven te zijn maar op den duur is de auto 'dood'. Ik heb overigens bij Tesla aangegeven dat ik denk de storing 'overruled' kan worden maar ze geven aan dat hun oordeel (op afstand uitgelezen) definitief is.Card Nox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:26:
@Wallcrawler, 14mv = 0,014v en is een zeer nette waarde voor een maximale onbalans tussen cellen. Ik ben hier verder ook geen expert in maar dat is in principe niets om je zorgen over te hoeven maken. Is die 14mv na het laden/balanceren of terwijl de accu bijna leeg is?
Wel f-ing zuur zo net 6k na de garantie periode.Wallcrawler schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:44:
[...]
Dank voor de snelle reactie. Dat is bij een bijna lege accu. Het nadeel is dat de auto niet meer wil opladen vanwege de storing en er inmiddels nog 2% in zit. Geprobeerd bij meerdere laders inclusief een snellader. Ik zou best zonder zorgen durven te zijn maar op den duur is de auto 'dood'. Ik heb overigens bij Tesla aangegeven dat ik denk de storing 'overruled' kan worden maar ze geven aan dat hun oordeel (op afstand uitgelezen) definitief is.
En de lader op het gewone stopcontact (Mobile Connector)? Misschien mag die wel laden van de software?Wallcrawler schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:44:
[...]
Geprobeerd bij meerdere laders inclusief een snellader.
Ik blijf het een apart verhaal vinden. Je kunt ook in het service menu kijken en daar wellicht een fout melding resetten? 6k na einde garantie is inderdaad zuur, maar 7k/12k is ook niet mals. Lastig... Auto verkopen met dode accu moet je ook maar net iemand vinden die daar interesse in heeft.
Maar kunnen ze niet een deel van de accu vervangen, meen gelezen te hebben dat er bedrijven zijn die dat doen.?
ps. BIj Tesland zie ik ook hele andere prijzen:
https://www.tesland.com/n...epS1RXRMhDm3UZW5RR3klGJPF
Ik snap ergens wel dat een deel van een accu pakket vervangen 'tricky' kan zijn omdat die nieuwe cellen een ander leven hebben gehad dan de dan nog overgebleven cellen en dat die zich dus wellicht anders kunnen gedragen.
Maar kunnen ze niet een deel van de accu vervangen, meen gelezen te hebben dat er bedrijven zijn die dat doen.?
Ik snap ergens wel dat een deel van een accu pakket vervangen 'tricky' kan zijn omdat die nieuwe cellen een ander leven hebben gehad dan de dan nog overgebleven cellen en dat die zich dus wellicht anders kunnen gedragen.
Ik vind het ook een apart verhaal en ben -wellicht niet geheel objectief- niet echt bereid om zomaar te geloven.Card Nox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:13:
Ik blijf het een apart verhaal vinden. Je kunt ook in het service menu kijken en daar wellicht een fout melding resetten? 6k na einde garantie is inderdaad zuur, maar 7k/12k is ook niet mals. Lastig... Auto verkopen met dode accu moet je ook maar net iemand vinden die daar interesse in heeft.
In service menu inderdaad zitten zoeken of ik de melding kan resetten, dat lukt niet.
Tesla doet alleen volledige accu-swap. Third party partijen zijn er wel maar ik kan ze nog niet vinden die het echt willen. Tesland doet het bijvoorbeeld alleen bij model S en X en niet bij model 3/Y.
Van hun website:Wallcrawler schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:35:
[...]
Tesland doet het bijvoorbeeld alleen bij model S en X en niet bij model 3/Y.
Nja, als ik nog wat zinvols tegen zou komen laat ik het je weten.Bij Tesland zijn we gespecialiseerd in professionele reparaties van hoogspanningsbatterijen (HV) voor alle Tesla-modellen.
@Wallcrawler Ik zou deze is vragen https://hassotech.com/
Zelf geen ervaring mee en zit in Belgie. Maar goed misschien scheelt het aanzienlijk. Is van een voormalig Tesla monteur.
Zelf geen ervaring mee en zit in Belgie. Maar goed misschien scheelt het aanzienlijk. Is van een voormalig Tesla monteur.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Ik rij al maanden rond met onbalans van 150mV en soms hoger idle met de a066 error. Ik heb nog garantie en Tesla wil nog niets doen voor mij. Die 14mV is inderdaad zeer beperkt, onder de 10mV zou ik zeggen is perfect.Wallcrawler schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:22:
Goedemorgen,
Hoe heb jij het uitgelezen?
Edit
Er is een manier om de auto te resetten via 12volt losmaken en schakelaar onder de achterbank los maken, latent rusten en de boel weer aansluiten, als dit durft zou ik de procedure even opzoeken. De error komt dan nog wel terug maar ik zie soms verhalen dat ze tenminste kunnen laden
[ Voor 8% gewijzigd door megabeat op 10-06-2026 10:03 ]
Heee, dat is een leuke, dank je wel, die zit heel dicht bij mij, goed om te weten in de toekomst.NRJ020 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:52:
@Wallcrawler Ik zou deze is vragen https://hassotech.com/
Ziet er wel een topkerel uit, het verleden is geen garantie voor de toekomst maar hij lijkt wel heel wat kennis en vooral de wil en wens om te verbeteren en dingen uit te zoeken.
Toevallig las ik eerder deze week dit artikel:Wallcrawler schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:22:
Goedemorgen,
https://racing.nl/autonieuws/na-12-jaar-moet-de-accu-van-een-elektrische-auto-worden-gerepareerd-rekening-verbaast-de-eigenaar/
Misschien iets voor jou?
Ik ga de 12v accu vanavond ontkoppelen. Ik heb de procedure gevonden.megabeat schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:58:
[...]
Ik rij al maanden rond met onbalans van 150mV en soms hoger idle met de a066 error. Ik heb nog garantie en Tesla wil nog niets doen voor mij. Die 14mV is inderdaad zeer beperkt, onder de 10mV zou ik zeggen is perfect.
Hoe heb jij het uitgelezen?
Edit
Er is een manier om de auto te resetten via 12volt losmaken en schakelaar onder de achterbank los maken, latent rusten en de boel weer aansluiten, als dit durft zou ik de procedure even opzoeken. De error komt dan nog wel terug maar ik zie soms verhalen dat ze tenminste kunnen laden
Ik heb de onbalans uitgelezen vanuit het service menu; daar zie je de balans van de hoogste en de laagste cel. Daarnaast heb ik een betaald rapport laten maken door electrify.eu waar het getal van 14mV naar voren kwam.
Toevallig laatst ook aan het kijken of er al partijen zijn die accu's van in dit geval specifiek de Model 3 kunnen fixen.
De partijen zijn nog schaars lijkt het. Ik kwam zelf onderstaande partij tegen, maar kreeg zelf geen reactie op mijn informatie aanvraag via mail. Anyhow, hierbij https://autofranzen.nl/2026/01/09/tesla-model-3-accu-vervangen/
De partijen zijn nog schaars lijkt het. Ik kwam zelf onderstaande partij tegen, maar kreeg zelf geen reactie op mijn informatie aanvraag via mail. Anyhow, hierbij https://autofranzen.nl/2026/01/09/tesla-model-3-accu-vervangen/
Weet je toevallig ook de verschillen in de geboden garantie van de diverse opties? Dus Tesla vs de third party partijen voor vervanging van de accu?Wallcrawler schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:22:
Goedemorgen,
Ik zit even met het volgende:
Sinds een week ben ik in het bezit van een nieuwe MY. Besteld op 1 maart en geleverd op 5 juni. In basis ben ik heel erg blij met de auto - heerlijk stil, fijn weggedrag en de ruimte is erg fijn. maar...
Afgelopen dagen 700km gereden met de auto. Vanuit Tilburg naar huis reed ik op AP, telkens bij baan wisselen moest ik AP her-activeren. Zaterdag richting Groningen reed ik ook op AP - continue de pingeltjes en het afremmen wanneer je even niet oplet met het deactiveren van AP voor de manoeuvre. Maar na een korte stop kreeg ik eens een andere modus - ik kon met de STALE van rijbaan wisselen en AP ging niet uit.
Zondag terug was dit ook zo, ik vond dit een prettige ervaring. Het in het menu bij SELF DRIVING ook opties om de snelheid van wisselen in te stellen etc.
Maandag heb ik dit ook nog gehad en vandaag stap ik in de auto krijg kort de melding dat AP misschien anders werkt dan ik gewend was.... En dat klopt ook, het lijkt weer enkel AP te zijn (zonder baan wisselen en behoudt van AP na de wissel).
Ook merk ik dat er telkens zaken geactiveerd lijken te worden in de auto. Zo zou ik al vanaf 5 juni Premium Connectivity (PC) moeten hebben, maar dit deed het niet waardoor ik bv geen satelliet beelden had in de navigatie - terwjil dat deze middag - na de AP melding wel ineens heb.
De software van de auto was bij aflevering 2026.14.100 en is dat nu nog steeds.
Herkennen jullie de wisselen van de werking van AP? en het 'langzaam' op gang komen van functies zoals PC?
Sinds een week ben ik in het bezit van een nieuwe MY. Besteld op 1 maart en geleverd op 5 juni. In basis ben ik heel erg blij met de auto - heerlijk stil, fijn weggedrag en de ruimte is erg fijn. maar...
Afgelopen dagen 700km gereden met de auto. Vanuit Tilburg naar huis reed ik op AP, telkens bij baan wisselen moest ik AP her-activeren. Zaterdag richting Groningen reed ik ook op AP - continue de pingeltjes en het afremmen wanneer je even niet oplet met het deactiveren van AP voor de manoeuvre. Maar na een korte stop kreeg ik eens een andere modus - ik kon met de STALE van rijbaan wisselen en AP ging niet uit.
Zondag terug was dit ook zo, ik vond dit een prettige ervaring. Het in het menu bij SELF DRIVING ook opties om de snelheid van wisselen in te stellen etc.
Maandag heb ik dit ook nog gehad en vandaag stap ik in de auto krijg kort de melding dat AP misschien anders werkt dan ik gewend was.... En dat klopt ook, het lijkt weer enkel AP te zijn (zonder baan wisselen en behoudt van AP na de wissel).
Ook merk ik dat er telkens zaken geactiveerd lijken te worden in de auto. Zo zou ik al vanaf 5 juni Premium Connectivity (PC) moeten hebben, maar dit deed het niet waardoor ik bv geen satelliet beelden had in de navigatie - terwjil dat deze middag - na de AP melding wel ineens heb.
Herkennen jullie de wisselen van de werking van AP? en het 'langzaam' op gang komen van functies zoals PC?
De eerste weken na aflevering krijg je nog geen SW updates en heb je nog een "aflever SW versie".
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klinkt alsof er "per ongeluk" even EAP (Enhanced Autopilot) voor je was aangezet. Als je geen FSD er bij hebt gekocht zal het wschl weer zijn teruggedraaidthe-spawn schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:03:
Ik heb geen verklaring voor je ervaring, maar heb je al eens gekeken naar de Enhance commander? Hiermee bereik je ongeveer wat je beschrijft (en nog veel meer andere fijne features). Deze schakelt na een lane-change de autopilot weer automatisch in. Ben er zelf erg tevreden over. Wat ik wel irritant vind is dat je steeds het autopilot on/autopilot off geluidje te horen krijgt, maar daar valt volgens mij niets aan te doen. Daarnaast schakelt de CC ook tijdelijk uit, je moet dus even 'gas' geven tijdens de lane change.the-spawn schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:03:
Okee, wat jammer dat dat niet meer als optie bestaat, dat beviel me welpdidi schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:32:
[...]
Klinkt alsof er "per ongeluk" even EAP (Enhanced Autopilot) voor je was aangezet. Als je geen FSD er bij hebt gekocht zal het wschl weer zijn teruggedraaid
Ik heb geen FSD gekozen, mogelijk dat ik het per maand ga afnemen. De testrit heeft mij wel verrast moet ik zeggen.
Daar ga ik eens naar kijken, dank voor de tip.Thodekroo schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:17:
[...]
Ik heb geen verklaring voor je ervaring, maar heb je al eens gekeken naar de Enhance commander? Hiermee bereik je ongeveer wat je beschrijft (en nog veel meer andere fijne features). Deze schakelt na een lane-change de autopilot weer automatisch in. Ben er zelf erg tevreden over. Wat ik wel irritant vind is dat je steeds het autopilot on/autopilot off geluidje te horen krijgt, maar daar valt volgens mij niets aan te doen. Daarnaast schakelt de CC ook tijdelijk uit, je moet dus even 'gas' geven tijdens de lane change.
Aan het geluidje in deze modus moet ik ook sterk wennen...
Vraag wat betreft de audio. De 9 speakers in de Premium RWD LR, bevallen die tot nu toe?Card Nox schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:29:
@Arjan90, beste kleur. Heb nu zelf sinds 2 weken de MY Premium RWD LR, Ultra Red met wit interieur, erg happy mee 🙏
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Jazeker, 'Nijntje lief klein konijntje' en 'La Festa' van Luna Sabella klinken fantastischOekol schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:27:
[...]
Vraag wat betreft de audio. De 9 speakers in de Premium RWD LR, bevallen die tot nu toe?
Maar ook de radio en andere muziek klinken goed. Nu ben ik geen audiofiel, maar het klinkt beter dan in mijn Kia EV6 LE.
Kan het bevestigen dat die songs wel lekker klinken in de Tesla..Card Nox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:30:
[...]
Jazeker, 'Nijntje lief klein konijntje' en 'La Festa' van Luna Sabella klinken fantastisch
Maar ook de radio en andere muziek klinken goed. Nu ben ik geen audiofiel, maar het klinkt beter dan in mijn Kia EV6 LE.
Ik krijg volgende week mijn after market spoiler binnen voor de model 3. Ben heel benieuwd!
Ziet er goed uit! Nog tips voor deze noob?Card Nox schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:53:
@Lynix, de mijne afgelopen week geïnstalleerd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb deze gevolgd.
YouTube: Install Your Spoiler Like A Pro! #tesla #teslamodel3 #teslamodely #s...
Maar is wellicht meer iets voor in het accessoire topic 😅
YouTube: Install Your Spoiler Like A Pro! #tesla #teslamodel3 #teslamodely #s...
Maar is wellicht meer iets voor in het accessoire topic 😅
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- Voor FSD kan je terecht in: Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/c6EnNQYUo2pd0VfX7UnlbEbw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MD4tZqzjntPIM2K0Oaw7WEW2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fc3w0POff9EEnHnKg9lFZwU9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hhco16YPMJvtZePobZ6MiBoG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEMxZfKrmu17WzagIdr2HDh4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lo1ACUQDMVmdtdQCyfSorVH7.jpg?f=fotoalbum_large)