• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:50
Hier de resultaten van 100% opladen (8L - 4680 -batterij). Auto geeft 523 km range aan.

119,1+25,9=145 wh/km

(145*523)/1000

Dan kom ik uit op afgerond 76 KWh netto capaciteit (75,83).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IMBxmlbGAm-iDfXOFsqgfBjuok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkU9etZhNdcvKqFijM9LPpGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUNzCx-pPS7KVGtaTrUpQid3kGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhQWnYBSm2oZd4oiM84OlXRC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ter1MzEtU74s-TwrM-K2KnU5fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ejz8GB8ZvW7PcVSfbvfrwTT8.jpg?f=fotoalbum_large

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
Pieterve schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:44:
Nieuwe Tesla's krijgen vanaf nu geen Autopilot meer, enkel ACC..

[Afbeelding]

In België:[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was te verwachten, was toch maanden geleden al in de US dus overal waar FSD uit gaat komen worden nieuwe Tesla's (ondanks de benodigde hardware) softwarematige uitgekleed zodat je FSD neemt :)

Van de frontpage van januari 2026:
nieuws: Tesla verwijdert Autosteer-functie in VS uit Autopilot, gaat naar FSD-abonnement
TLG07 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:18:
[...]

Wat betekent dit? Dat elk nieuwe Tesla zonder FSD geen lane centering meer heeft standaard of is dit een rebranding van AutoPilot?
Het eerste, zie nieuwsbericht hierboven van de frontpage

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 13-05-2026 01:46 ]

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:07
Hebben meer mensen al last gehad van een trillende binnenspiegel? Het lijkt er op dat de kap die tegen het raam aan bevestigd is trilt.. Heb het idee dat dit gekomen is naar het schoonmaken van de camera door Tesla voor FSD.

Model wat ik heb is de juniper.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@Mike.Litoris, 637km geprojecteerd / 300km gereden * 35,7kWh verbruikt = 75,8kWh beschikbaar.

Het rekent zich allemaal rond in ieder geval 👍

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:56
turkeyhakan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:44:
[...]

Bijzonder! Mijn laadsessie was in Hengelo. Ik heb trouwens zondag ook een storing gehad, een laadpaal waar ik vaker laad pakte mijn pas niet. Gisteren had ik ook een issue bij weer een andere paal.

Zou het breder spelen? Algehele storing?

Ik heb daarna niet meer bij Tesla geladen moet ik zeggen.
Denk dat er wel iets is mis gegaan.
Gisteravond bij SC Hoogkerk/Groningen geladen en hij pakte weer de pas van de LM.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:22
Sunshin3 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:56:
[...]

Denk dat er wel iets is mis gegaan.
Gisteravond bij SC Hoogkerk/Groningen geladen en hij pakte weer de pas van de LM.
Toevallig dat jij ook hetzelfde hebt meegemaakt. Het zal gissen zijn denk ik, tenzij het veel vaker voorkomt. Thanks voor het delen van je ervaring!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Cordon

Lievelings jankert

micmulder schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:23:
Hebben meer mensen al last gehad van een trillende binnenspiegel? Het lijkt er op dat de kap die tegen het raam aan bevestigd is trilt.. Heb het idee dat dit gekomen is naar het schoonmaken van de camera door Tesla voor FSD.

Model wat ik heb is de juniper.
Ook laten schoonmaken maar geen trillend kapje, zou 't even melden bij de freunden van Tesla, misschien een clipje die niet goed vast zit?

• Jeroenzer
  • Nu online
Vraagje.

Sinds kort dus een Model Y 2023 model, standard range.
Echter heb ik een update staan, de auto geeft aan dat ik deze moet connecten aan Wifi , dit doe ik dan aan hotspot echter blijf deze op een bepaald percentage hangen en gaat niet verder.

Is hier een truukje voor ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Mike.Litoris schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 00:55:
Hier de resultaten van 100% opladen (8L - 4680 -batterij). Auto geeft 523 km range aan.

119,1+25,9=145 wh/km

(145*523)/1000

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Perfect! Toch 2kWh meer dan initieel gedacht. Ik heb een cross post op TFF gemaakt voor de accu guru om het in de Accu Wiki op te nemen. En als je het leuk om mee te doen met het grote TFF accu overzicht dan kun je hier inschrijven en zul je daar de allereerste 4680 rijder zijn

[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 13-05-2026 09:15 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:46
@Jeroenzer Bij mij werkt via de hotspot ook niet altijd lekker, geen idee waarom. Via mijn thuis Wi-Fi gaat het wel goed.

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:50
Hmmmm. Kan me moeilijk voorstellen dat dit echt werkt.. Tijdens zomervakanties als ik het nodig zou hebben, zie ik de helft niet tesla's aan de palen hangen. Daarnaast staat er dan nog een echte rij met auto's die je dan echt niet voor gaan laten.

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:23
Jeroenzer schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:01:
Vraagje.

Echter heb ik een update staan, de auto geeft aan dat ik deze moet connecten aan Wifi , dit doe ik dan aan hotspot echter blijf deze op een bepaald percentage hangen en gaat niet verder.

Sommige updates staan een tijd stil en gaan daarna weer verder. Kan je dat proberen? Dus gewoon langer laten verbinden, in mijn ervaring komt het dan goed.

• Jeroenzer
  • Nu online
MartinPTweak schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:10:
[...]

Sommige updates staan een tijd stil en gaan daarna weer verder. Kan je dat proberen? Dus gewoon langer laten verbinden, in mijn ervaring komt het dan goed.
Ga ik proberen, ik had voor mijn gevoel al best lang gewacht, thanks!

• Jeroenzer
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:03:
@Jeroenzer Bij mij werkt via de hotspot ook niet altijd lekker, geen idee waarom. Via mijn thuis Wi-Fi gaat het wel goed.
Duidelijk, dan zet ik de auto vanmiddag even hier op de stoep vlak voor mijn huis en probeer ik dat, thanks voor je reactie.

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:23
Jeroenzer schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:14:
[...]

Duidelijk, dan zet ik de auto vanmiddag even hier op de stoep vlak voor mijn huis en probeer ik dat, thanks voor je reactie.
Met name 2026.3.7 staat er om bekend om ergens halverwege ogenschijnlijk stil te staan. Er wordt daarvan gezegd dat het eerste gedeelte op dat moment geïnstalleerd wordt.
Dat zal niet veranderen door met Wifi te verbinden 8) , dus ook daar zal de download een tijdje stil staan....

• Jeroenzer
  • Nu online
MartinPTweak schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:18:
[...]

Met name 2026.3.7 staat er om bekend om ergens halverwege ogenschijnlijk stil te staan. Er wordt daarvan gezegd dat het eerste gedeelte op dat moment geïnstalleerd wordt.
Dat zal niet veranderen door met Wifi te verbinden 8) , dus ook daar zal de download een tijdje stil staan....
Gaat in mijn geval om 2026.14.3

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:41
Mike.Litoris schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 00:55:

119,1+25,9=145 wh/km

(145*523)/1000

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de info @Mike.Litoris ! Ik twijfel nog steeds om hem zelf ook te kopen.. Kan iemand mij vertellen of dit een grote achteruitgang is en vergelijking met de vorige batterij van de MY Premium Long Range RWD?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:46
wootahH schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:04:
[...]

Hmmmm. Kan me moeilijk voorstellen dat dit echt werkt.. Tijdens zomervakanties als ik het nodig zou hebben, zie ik de helft niet tesla's aan de palen hangen. Daarnaast staat er dan nog een echte rij met auto's die je dan echt niet voor gaan laten.
Dan zou elke auto in de queue moeten, dus niet Tesla's moeten dan aanmelden via de app. Alleen moet je dat dan wel goed aangeven. En idd goede plekken om te wachten. Daarnaast gebruiken sommige auto's 2 plekken en moet je dat ook detecteren als je palen toe gaat wijzen. Lijkt me op deze manier idd alleen handig voor SuC waar alleen Tesla's mogen komen.

• balblas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:10
Jeroenzer schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:01:
Vraagje.

Bij welke provider zit je met je mobiel? Tesla heeft problemen met de KPN hotspot als je IPv6 hebt. Je kunt proberen je APN op internet4 (ipv internet) te zetten om dit te omzeilen.

Quatt Hybrid Classic Duo (V1.5) icm Bosch Tronic Heat 3500-9 | Tado V3+ | Enphase IQ7 (21 Oost - 21 West) | Tesla Model YLR | Renault Zoe ZE50 R135 | Alfen Eve Single Pro-line | HA | evcc

Melchuzz schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:41:
[...]

Bedankt voor de info @Mike.Litoris ! Ik twijfel nog steeds om hem zelf ook te kopen.. Kan iemand mij vertellen of dit een grote achteruitgang is en vergelijking met de vorige batterij van de MY Premium Long Range RWD?
De Model Y Premium LR RWD had met 19" de volgende Rated Range (dat is dus een door Tesla gebruikte range die veel realistischer is dan WLTP):
- Met LG 5M (YS5MR): 559km rated range
- Met LG 5L (YS5LR): 542km rated range
- Met Tesla 4680 (YS8LR): 523km rated range

Omdat op EV Database de YS8LR er nog niet staat, hier een vergelijking incl de YB8LR (Model Y Standaard LR RWD). Deze werd echter met 18" geleverd dus is niet een eerlijke vergelijking, want daardoor zuiniger. Daar wordt overigens van 74kWh netto capaciteit uitgegaan, terwijl het voor de YS8LR 76kWh blijkt te zijn

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:19
Hebben mensen nog last van het probleem dat uit het niets verbinding wegvalt tijdens het rijden? Na iets van 10min herpakt die zich weer.

het is bij mij een stuk minder geworden, maar volgens mij nog niet helemaal opgelost. Ik hoor/lees eigenlijk niemand er meer echt over, of hebben we het geaccepteerd

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:28
nDirect090 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:19:
Hebben mensen nog last van het probleem dat uit het niets verbinding wegvalt tijdens het rijden? Na iets van 10min herpakt die zich weer.

het is bij mij een stuk minder geworden, maar volgens mij nog niet helemaal opgelost. Ik hoor/lees eigenlijk niemand er meer echt over, of hebben we het geaccepteerd
Het is inderdaad minder geworden, waar ik het voorheen dagelijks had is het nu eens in de zoveel tijd.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
balblas schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:10:
[...]

Bij welke provider zit je met je mobiel? Tesla heeft problemen met de KPN hotspot als je IPv6 hebt. Je kunt proberen je APN op internet4 (ipv internet) te zetten om dit te omzeilen.
Dat is alleen met een specifiek model van Apple.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
nDirect090 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:19:

Yes op LTE met premium connectivity valt hij inderdaad regelmatig (1x per week) weg. Terwijl de auto wel goed bereik heeft. Pinch en zoom op de map werkt voor mij om een soort van trigger om opnieuw gegevens op te halen vaak wel om het op te lossen.
Pagina: 1 ... 247 248 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: