Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Heb je Camera Detectie aanstaan?CyberEspresso schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:01:
Een vraag voor de vision-only Model S/Y rijders hier. Het valt mij op dat de Sentry mode van mijn Model Y van eind 2024 eigenlijk vrijwel niks detecteert.
Lees het even terug en lees het zoals een andere het leest. Jij stelt een vraag over de cruise control: 'Kan je dit in zijn geheel uitschakelen?' Ja dat kan.gwg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:44:
[...]
Als je met 103 km/u gaat inhalen 1 km voordat je überhaupt bij je voorligger komt en je ziet in je spiegel dat er mensen wel met een normale snelheid voor de linkerbaan komen aanrijden dan ga ik er zeker rechts langs. Wat een asociaal rijgedrag is dat. Dat jij dat normaal vindt? I rest my case
En kan je nog uitleggen wat je bedoelt met je eerste zin? Lijkt wel alsof je een stroke kreeg bij het typen ervan
Aiaiai... zeker met AI gedaan
Uh, nee. Dat kan niet. Hii vroeg of er een domme cc is.bert pit schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:05:
[...]
Lees het even terug en lees het zoals een andere het leest. Jij stelt een vraag over de cruise control: 'Kan je dit in zijn geheel uitschakelen?' Ja dat kan.
Iemand ervaring met herroepingsrecht gebruiken om je Tesla in te leveren?
Ik merk dat ik eigenlijk te lang ben voor de 3. Ik wil graag een Y. Stoot echt constant m'n knie tegen de hoek van het scherm
Ik merk dat ik eigenlijk te lang ben voor de 3. Ik wil graag een Y. Stoot echt constant m'n knie tegen de hoek van het scherm
[ Voor 103% gewijzigd door gwg op 27-06-2026 14:46 ]
Kan dat nog? Ik had juist ergens een keer gelezen dat je de auto niet meer kon inleveren binnen 14 dagen. Maar kan het mis hebben en ben zelf ook wel benieuwd!gwg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:11:
Lijkt me wel. Het is immers koop op afstand? Staat ook gewoon op de tesla websiteturkeyhakan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:49:
[...]
Kan dat nog? Ik had juist ergens een keer gelezen dat je de auto niet meer kon inleveren binnen 14 dagen. Maar kan het mis hebben en ben zelf ook wel benieuwd!
Maar goed het is wel echt een gedoe. Krijg ik de oude auto bijv weer terug?
@gwg, kunt ook voor een paar tientjes een mount kopen zodat je het scherm kunt draaien, dat lost je probleem wellicht al op.
Daar zijn hier al veel discussies over geweest, zoek maar eens op "koop op afstand"gwg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:56:
[...]
Lijkt me wel. Het is immers koop op afstand? Staat ook gewoon op de tesla website
Apen staart schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:09:
Is er iemand die al ervaring heeft met de Wall Connector met MID? Ik heb nu nog een Easee die ERE certificaten niet ondersteund en de huidige regeling is wel interessant. Een Easee die het ondersteund kost me 800+ euro, dus waarom niet gaan voor een Wall Connector die het nu ook ondersteund.
Iemand die me meer kan vertellen?
Hoe lang ben je dan als ik vragen mag? Ik kom met 1.95 niet tegen het scherm van m'n M3. Stoel staat wel op z'n laagst, ver naar achter en stuur naar voren. En had je het bij de proefrit niet gemerkt?gwg schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:11:
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- Voor FSD kan je terecht in: Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.