• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 21:26
wootahH schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Werkte hier nog prima vandaag. Mogelijk 2 scrollwielen inhouden voor software reboot
die had ik al geprobeerd maar deed niks. Naast ap doet parkeerhulp het ook niet meer. Morgenochtend nog maar eens opnieuw proberen

  • Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-06 21:06
Het valt mij op dat ik in de tesla meer last heb van de zonnewarmte die door de voorruit en de zijruiten komt dan mijn oude wagen. Zijn er mensen die een warmtewerend folie hebben laten installeren?

  • gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:49
SL65 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:19:
[...]


Stuk van de radio snap ik niet helemaal. Volgens mij hebben de Europese varianten allemaal FM/dab ook de nieuwe kalere standaard. Buiten EU is dat anders.
Vaag de ene ai / zoekopd zegt van niet de ander wel.

Na de hitte maar eens proefrit doen.

  • nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:37
Wij rijden momenteel een Tesla Model 3 LR AWD uit 2019 en zaterdag halen we een nieuwe Tesla Model Y LR AWD op. We zouden de achterkant van de voorstoelen graag willen beschermen tegen de voeten van onze twee kinderen die daar vaak tegenaan zitten. Er is veel te koop en ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand hier die erg tevreden is met bepaalde hoezen/covers? Hoor het graag :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W


  • @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 22:02
Remt een dual motor Y alleen maar regeneratief op de achterste motor? Zo lijkt het te zien in de S3XY app. Dit zou wel verklaren waarom mijn achterbanden minimaal 2x zo snel slijten als mijn voorbanden (MYP dus verwisselen zit er niet in).

  • stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@baddon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:01:
Remt een dual motor Y alleen maar regeneratief op de achterste motor? Zo lijkt het te zien in de S3XY app. Dit zou wel verklaren waarom mijn achterbanden minimaal 2x zo snel slijten als mijn voorbanden (MYP dus verwisselen zit er niet in).
Ja dat komt deels door regeneratief remmen op voornamelijk de achterwielen. Maar ook bij een dual motor rijdt je 90 tot 95% van de tijd op alleen de achtermotor. De voor motor schiet bij als je snel accelereert, bij gripverlies of bij snel bochtenwerk.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦


  • stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
nMad schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:01:
Wij rijden momenteel een Tesla Model 3 LR AWD uit 2019 en zaterdag halen we een nieuwe Tesla Model Y LR AWD op. We zouden de achterkant van de voorstoelen graag willen beschermen tegen de voeten van onze twee kinderen die daar vaak tegenaan zitten. Er is veel te koop en ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand hier die erg tevreden is met bepaalde hoezen/covers? Hoor het graag :)
Je kan het beste hier even kijken voor accessoire tips: Tesla Model 3 & Y Accessoires . Persoonlijk tover ik alles uit China, heb er bijvoorbeeld zeer goede kwaliteit vloermatten etc gehaald :)

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦


  • Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:58
nMad schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:01:
Wij rijden momenteel een Tesla Model 3 LR AWD uit 2019 en zaterdag halen we een nieuwe Tesla Model Y LR AWD op. We zouden de achterkant van de voorstoelen graag willen beschermen tegen de voeten van onze twee kinderen die daar vaak tegenaan zitten. Er is veel te koop en ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand hier die erg tevreden is met bepaalde hoezen/covers? Hoor het graag :)
Heb er twee besteld bij ome Ali en ben er tevreden mee. Ze lijken een beetje op dezelfde nep leren stof waarvan de stoelen zijn gemaakt en zijn makkelijk aan te brengen. Hoef er alleen met een nat doekje overheen en de witte voetjes zijn weg. Is echt een must-have gebleken, want ze leren het niet af.

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51
Cc88 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:05:
Het valt mij op dat ik in de tesla meer last heb van de zonnewarmte die door de voorruit en de zijruiten komt dan mijn oude wagen. Zijn er mensen die een warmtewerend folie hebben laten installeren?
De temperaturen zijn vandaag heter dan ooit...

Ik vind dan weer de straling die via het dak komt onaangenaam, maar wil er geen lelijke afdekking voor hangen.

Die trend dat elke premium auto een glazen dak moet vind ik te betreuren.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Tommie12 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:11:
[...]

De temperaturen zijn vandaag heter dan ooit...

Ik vind dan weer de straling die via het dak komt onaangenaam, maar wil er geen lelijke afdekking voor hangen.

Die trend dat elke premium auto een glazen dak moet vind ik te betreuren.
Velen verklaren me voor gek maar de hemel in de standaard. Ik vind het echt dikke prima en zou niet zonder willen

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51
markklok schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:35:
[...]

Velen verklaren me voor gek maar de hemel in de standaard. Ik vind het echt dikke prima en zou niet zonder willen
Wat is 'de hemel in de standaard'?

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08
Tommie12 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:40:
[...]

Wat is 'de hemel in de standaard'?
In het Standard model zit bekleding tegen het glazen dak. Je kunt er dus niet doorheen kijken en functioneert dan dus ook als zonwering.

  • JackOat
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:15
DnnSke schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:24:
[...]

In het Standard model zit bekleding tegen het glazen dak. Je kunt er dus niet doorheen kijken en functioneert dan dus ook als zonwering.
Hier een M3 rwd van mei 26; geen 'bekleding' hier hoor? Tenzij je bedoelt dat het glas niet transparant is, maar soort van coating heeft?

  • markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

JackOat schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:09:
[...]

Hier een M3 rwd van mei 26; geen 'bekleding' hier hoor? Tenzij je bedoelt dat het glas niet transparant is, maar soort van coating heeft?
Alleen de Model Y standaard heeft bekleding aan de binnenkant. De M3 heeft dit idd niet

  • Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@baddon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:01:
Remt een dual motor Y alleen maar regeneratief op de achterste motor? Zo lijkt het te zien in de S3XY app. Dit zou wel verklaren waarom mijn achterbanden minimaal 2x zo snel slijten als mijn voorbanden (MYP dus verwisselen zit er niet in).
Dat je achterbanden zo snel slijten komt vooral doordat die 99% van de aandrijving doen. De voorste motor heb je alleen bij heel hard optrekken (of off-road rijden) nodig.
Voor 99% van de gebruikers (en voor die laatste 1% ook voor 99% van de tijd) slaat AWD nergens op. Heeft enkel nadelen (meer verbruik, meer massa, meer MRB etc).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.


  • JackOat
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:15
Zijn er ervaringen dat de app de status van de auto niet goed weergeeft? Vanmorgen valt mij voor de eerste keer op dat de M3 nog steeds in (15 uur) slaapstand zou zijn, terwijl mijn vrouw er al een uur mee weg is! Is me niet eerder opgevallen en stoort me wel eigenlijk..
Andrehj schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:12:
[...]

Dat je achterbanden zo snel slijten komt vooral doordat die 99% van de aandrijving doen. De voorste motor heb je alleen bij heel hard optrekken (of off-road rijden) nodig.
Voor 99% van de gebruikers (en voor die laatste 1% ook voor 99% van de tijd) slaat AWD nergens op. Heeft enkel nadelen (meer verbruik, meer massa, meer MRB etc).
Daarom moet je met een P gewoon altijd vol gas wegtrekken. Slijten de voorbanden ook sneller. :+ Denk dat de meeste P rijders wel degelijk de motor voor gebruiken. Voor mij heeft het in ieder geval alleen maar voordelen.

  • stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:16:
[...]

Daarom moet je met een P gewoon altijd vol gas wegtrekken. Slijten de voorbanden ook sneller. :+ Denk dat de meeste P rijders wel degelijk de motor voor gebruiken. Voor mij heeft het in ieder geval alleen maar voordelen.
Ik denk dat je het punt van @Andrehj en mij mist dat een dual motor Tesla gewoon 95% van de tijd alleen de achtermotor gebruikt. De voormotor wordt alleen relatief kort gebruikt onder bepaalde omstandigheden. Daar heb je geen invloed op. De vraag kwam voort uit @baddon in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 25-06-2026 11:22 ]

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦


  • Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:04
Hier aan het denken over een trekhaak voor de Y performance.

Er was een soort koffer voor op de trekhaak, die veel ruimte had maar niet te diep, waardoor superchargen nog Goed kon (achteruit inparkeren).

Welke achterbak is dat? Kan het niet terugvinden hier.

Doel is: Hond van 44kg moet mee kunnen met 1 en 3 jarig kind. Kofferbak moet open en dicht kunnen, supercharger toegankelijk.

Deze kan “klappen” zodar kofferbak open kan. Is deze die hier ooit zo populair was? https://www.tesland.com/nl/gp-transport-box


Ik heb een 2022 Y -p


Edi

[ Voor 40% gewijzigd door Stef87 op 25-06-2026 12:02 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

stin00 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat je het punt van @Andrehj en mij mist dat een dual motor Tesla gewoon 95% van de tijd alleen de achtermotor gebruikt. De voormotor wordt alleen relatief kort gebruikt onder bepaalde omstandigheden. Daar heb je geen invloed op. De vraag kwam voort uit @baddon in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
Hij zegt dat voor 99% van de gebruikers AWD geen zin heeft. Daar ben ik het niet mee eens. Denk dat verreweg de meerderheid van de P rijders het juist gebruiken.
Pagina: 1 ... 261 262 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).


Gerelateerde topics: