• retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:33
djiedjee schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:43:
1876 leeg.

1976 rijklaar.

Dec 2025 op kenteken.
Volgens mij zijn dat de gegevens voor de RWD.

Voor AWD:
1972 leeg
2072 rijklaar

bron opendata.rdw.nl variant "YS5MD"

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Oekol schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:15:
[...]

Daar word ik nou helemaal blij van. Zeker met de 4680 batterij, die heeft geschat 609 km WLTP.
Sow.. ik kom niet boven de 525km bij een verbruik van 135Wh/km... Vind het ergens ligt tegenvallen...

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:04
Card Nox schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:13:
[...]

Sow.. ik kom niet boven de 525km bij een verbruik van 135Wh/km... Vind het ergens ligt tegenvallen...
Perspectief. M'n huidige RWD is de 150k gepasseerd en zit nu zelfs met 100% onder de 400km, 394km om precies te zijn. Realistisch voor m'n gevoel 300-ish? Is een mooie vooruitgang voor mij dus :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
djiedjee schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:43:
1876 leeg.

1976 rijklaar.

Dec 2025 op kenteken.
Tnx, zijn dus lichter ook geworden.

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:13

gwg

Weet iemand hoe je je groot licht kan seinen, laten flashen, op de nieuwe Model 3? Ik dacht gewoon de knop even drukken maar dan lijkt er niets te gebeuren.. Ook de hendel voor het knipperen lijkt alleen echt maar voor het knipperen te zijn en je kan het niet naar je toe trekken oid zoals je bij de meeste auto's kan doen.

  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:11
Snel kort op de knop voor groot licht zou moeten werken.
Gebruik de knop voor grootlicht links van het stuurwiel om de koplampen te bedienen:
Als u snel en kort drukt, knippert u met de koplampen.
Houd de knop ingedrukt om het grootlicht in te schakelen - op het touchscreen wordt een korte timer weergegeven en u moet de knop ingedrukt houden totdat deze timer afloopt om het grootlicht permanent in te schakelen. Als de koplampen zijn ingeschakeld, drukt u een tweede keer op de knop om ze uit te schakelen.
Zie ook: https://www.tesla.com/own...AC-B0D1-3FE3779CF222.html

[ Voor 60% gewijzigd door SL65 op 22-06-2026 20:10 ]


  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Oekol schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:25:
[...]

Perspectief. M'n huidige RWD is de 150k gepasseerd en zit nu zelfs met 100% onder de 400km, 394km om precies te zijn. Realistisch voor m'n gevoel 300-ish? Is een mooie vooruitgang voor mij dus :)
Beetje appels en peren. De mijne is 5 weken oud. Daarnaast heb ik met elke auto die ik ooit heb gehad de fabrieks verbruikscijfers geëvenaard of overtroffen en nu zit er nu 12,5% onder... Ik zal eens in de gaten houden op de trip monitor of ik deze km ook daadwerkelijk haal of niet.

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Op Notatesla-app staat een artikel over een Tesla dat tegen een huis is gecrashed en de bestuurder geeft FSD/Autopilot de schuld. Bizar, dit gelooft toch niemand.

  • daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:25:
Op Notatesla-app staat een artikel over een Tesla dat tegen een huis is gecrashed en de bestuurder geeft FSD/Autopilot de schuld. Bizar, dit gelooft toch niemand.
Wat geloof je niet? Dat de bestuurder de schuld aan FSD/AP geeft? ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3


  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:04
turkeyhakan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:25:
Op Notatesla-app staat een artikel over een Tesla dat tegen een huis is gecrashed en de bestuurder geeft FSD/Autopilot de schuld. Bizar, dit gelooft toch niemand.
Mijn ouders begonnen hier ook al over. Hadden wat gelezen of gehoord over tesla. Direct weer negatief. Zal het artikel eens zoeken zo, ze dachten dat het Amerika was? Want vroeg al af of het überhaupt in een land is gebeurd waar FSD live is.
edit:
Heb het gevonden, er wordt gesproken over Autopilot. Heb het filmpje bekeken, diegene rijdt onderhand met 100 km/u het huis in. In een woonwijk. Ik geloof er helemaal niks van.

[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 22-06-2026 20:35 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
FYI: Is reeds in FSD besproken.
karel_G_1981 in "Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD"

Vind het zelf ook erg ongeloofwaardig... Haters gonna hate.

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Vandaag stoepje geraakt maar waar het normaal bij een schaafschade aan de velg blijft is het nu de band die kapot is. Dit heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het gevalletje nieuwe band is. Of valt dit nog mee? Mij lijkt het nogal ernstig ook op die plek?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsxpfSHZ8GoJRtekB-57V-pjOgM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ULBIDCD09CqRrI3SAT05jV4n.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3XkUEiz5AOGkpdZSBrlAXjWnFE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/idRlkh7rcwDUYDbYVv56iGHi.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door Daniel. op 22-06-2026 22:05 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Daniel. schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:04:
Vandaag stoepje geraakt maar waar het normaal bij een schaafschade aan de velg blijft is het nu de band die kapot is. Dit heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het gevalletje nieuwe band is. Of valt dit nog mee? Mij lijkt het nogal ernstig ook op die plek?
[Afbeelding][Afbeelding]
Even laten inspecteren door een bandenboer of Tesla zelf. Ik heb ook een soortgelijke hap en rijd er nog steeds mee, was gelukkig niet diep.

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:17:
[...]

Even laten inspecteren door een bandenboer of Tesla zelf. Ik heb ook een soortgelijke hap en rijd er nog steeds mee, was gelukkig niet diep.
Ga ik morgen ook gelijk doen bij de bandenboer waar ik vaker kom. Hopelijk valt het mee, banden hebben nog maar max 3/4k km's.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:15
emmerx schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:32:
[...]

Je mag een zo setje wielen (en krik) van me lenen om te testen.
En als je dan nog steeds geen vertrouwen in je ongeroafforcede banden hebt, dan wil ik die wel overnemen.
Staat dat aanbod eventueel nog? Ik heb hetzelfde issue, ben al bij Tesla geweest en zij vinden het een “producteigenschap” van de auto.

Zou graag zelf even willen testen of het toch niet de banden zijn, Tesla zelf wil me helaas geen setje uitlenen.

Krik en momentsleutel neem ik zelf mee ;)

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L


  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Vision icm airbags voor snellere deployment.

YouTube: How Tesla Vision Helps Deploy Airbags Earlier

  • Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:17
Card Nox schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:15:
[...]

Beetje appels en peren. De mijne is 5 weken oud. Daarnaast heb ik met elke auto die ik ooit heb gehad de fabrieks verbruikscijfers geëvenaard of overtroffen en nu zit er nu 12,5% onder... Ik zal eens in de gaten houden op de trip monitor of ik deze km ook daadwerkelijk haal of niet.
Mijn M3P uit september 2025 zou WLTP 571km moeten halen. In de praktijk haal ik er maar 450km uit bij 18C.

Met mijn vorige RWD haalde ik EPA waardes in de zomer, maar WLTP nooit.

Met een brandstof wagen kwam ik ook nooit in de buurt van de WLTP waardes.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025


  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Broodro0ster schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 00:10:
[...]
Met een brandstof wagen kwam ik ook nooit in de buurt van de WLTP waardes.
Als je je autos tijd zoals je RC dan snap ik het wel 😉😘

Vind het frappant dat andere het wel lijken te halen omdat ik een erg zuinige rijder ben.. moet Teslamate of Tessie oid eens installeren op HA.

Welke integratie gebruiken jullie voor Home Assistant?

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Broodro0ster schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 00:10:
[...]

Mijn M3P uit september 2025 zou WLTP 571km moeten halen. In de praktijk haal ik er maar 450km uit bij 18C.

Met mijn vorige RWD haalde ik EPA waardes in de zomer, maar WLTP nooit.

Met een brandstof wagen kwam ik ook nooit in de buurt van de WLTP waardes.
450 km bij 100% lading of bedoel je dat je 450 km kunt rijden op één lading?

Ik zie na ruim 80k km 472 km bij 100% en haal maximaal 400 km. Ook een 3P, uit 2023. WLTP was volgens mij ongeveer 550.

  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 07:13
turkeyhakan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:24:
[...]

450 km bij 100% lading of bedoel je dat je 450 km kunt rijden op één lading?

Ik zie na ruim 80k km 472 km bij 100% en haal maximaal 400 km. Ook een 3P, uit 2023. WLTP was volgens mij ongeveer 550.
2023 is oude model en 2025 is highland, daar zitten aardige verschillen in, kwa cw waarde, banden maten, onderstel, volgens mij de achterste motor. Kan je moeilijk vergelijken dus.

Ik vind iig de range van mijn M3P indrukwekkend tov mijn oude M3LR 2019. Vooral bij koud weer. Range is trouwens voor mij bij een M3P secundair, rij plezier en performance staan eenzaam bovenaan. Dat de range imo echt top is is mooi mee genomen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
anti elppa schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:36:
[...]

2023 is oude model en 2025 is highland, daar zitten aardige verschillen in, kwa cw waarde, banden maten, onderstel, volgens mij de achterste motor. Kan je moeilijk vergelijken dus.

Ik vind iig de range van mijn M3P indrukwekkend tov mijn oude M3LR 2019. Vooral bij koud weer. Range is trouwens voor mij bij een M3P secundair, rij plezier en performance staan eenzaam bovenaan. Dat de range imo echt top is is mooi mee genomen
Natuurlijk, ik heb het oude model, dat wist ik niet oOo Bandenmaten zijn gewoon hetzelfde hoor, dus ik weet niet precies waar die info vandaan komt :-) Ik baseer mijn reactie obv de WLTP range en niet op basis van andere aspecten.

Een collega van mij heeft ook een M3P uit 2025 en heeft een fors hoger verbruik dan ik heb. Hij zit op 220 Wh/km, terwijl ik op 180 Wh/km zit.

  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 07:13
turkeyhakan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:11:
[...]

Natuurlijk, ik heb het oude model, dat wist ik niet oOo Bandenmaten zijn gewoon hetzelfde hoor, dus ik weet niet precies waar die info vandaan komt :-) Ik baseer mijn reactie obv de WLTP range en niet op basis van andere aspecten.

Een collega van mij heeft ook een M3P uit 2025 en heeft een fors hoger verbruik dan ik heb. Hij zit op 220 Wh/km, terwijl ik op 180 Wh/km zit.
oude heeft geen 275 achter......'

geen idee wat die collega van je doet met die auto, ik zit op 176wh/km na 37k km. 220 is echt debiel. Daar zit ik op als 140km/h ga rijden bij temperaturen rond de 0 graden, niet gemiddeld over lange tijd. Geloof er dus ook helemaal niets van. In spits in nl zelfs onmogelijk.

Ritje duitsland a 900km met veel boven de 180 in de winter kom ik op 245wh/km.

Met mijn 2019 LR zit ik op 181wh/km

[ Voor 27% gewijzigd door anti elppa op 23-06-2026 08:37 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
anti elppa schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:30:
[...]

oude heeft geen 275 achter......'

geen idee wat die collega van je doet met die auto, ik zit op 176wh/km na 37k km. 220 is echt debiel. Daar zit ik op als 140km/h ga rijden bij temperaturen rond de 0 graden. Ritje duitsland a 900km met veel boven de 180 in de winter kom ik op 245wh/km

Met mijn 2019 LR zit ik op 181wh/km
Ik dacht dat je naar het aantal inch verwees. Geen idee wat de precieze hoogte/breedte is van de banden op de nieuwe modellen.

176 is netjes!

  • zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:22
Hmm, suffig. Deze ochtend lagen er wat dennennaalden op de auto, maar verder niet goed bij nagedacht.

Ik zag vanmorgen tijdens het rijden een van die dennennaalden tussen de raamrubber en het raam steken. Deze zal op de rubber tegen het raam aan gelegen hebben vannacht, en vanmorgen bij het openen van de deur zakte het raam natuurlijk een beetje, en zal die naald er tussen zijn gekomen. Ik was even gestopt om hem weg te halen, maar in plaats van uit te stappen en hem van buiten weg te halen heb ik het raam verder geopend. Ik zag de dennennaald zo naar beneden de deur invallen.

Hoe erg is dit? Ik weet niet welke componenten daar allemaal in de deur zitten en waar ie mogelijk tussen kan komen? Is er een opening o.i.d. aan de onderzijde om hem weg te halen? Of is dit geen issue?

  • JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17:18
zunrob schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:49:
Hoe erg is dit? Ik weet niet welke componenten daar allemaal in de deur zitten en waar ie mogelijk tussen kan komen? Is er een opening o.i.d. aan de onderzijde om hem weg te halen? Of is dit geen issue?
Geen issue, daar is rekening mee gehouden hoor. Er zal gedurende een autoleven zat troep tussen vallen. Het wordt pas een probleem als de afwateringsgaatjes onderin de deur verstoppen. Maar dat duurt echt jaren of je moet je auto consequent onder bomen parkeren?

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18
turkeyhakan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:25:
Op Notatesla-app staat een artikel over een Tesla dat tegen een huis is gecrashed en de bestuurder geeft FSD/Autopilot de schuld. Bizar, dit gelooft toch niemand.
Het is al bevestigd dat de chauffeur vol gas gaf en met 117km/h gecrasht is.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Tommie12 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:26:
[...]

Het is al bevestigd dat de chauffeur vol gas gaf en met 117km/h gecrasht is.
Ik zag het: Damian in "Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD"

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:46
Over bereik, ik had laatst een wel heel zuinig ritje en kreeg met 66% charge dit bereik (wel op basis van de afgelopen 15 km, dus niet geheel representatief):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isKarvk5SuNOHPnF3mCb0WQd_Rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbTo3QGcCKMZVfnCT8Iz1UHh.jpg?f=fotoalbum_large

  • 0asis
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 23-06 18:09
Hey allemaal, ik merkte dit onlangs op in de tesla model y juniper.

Ik heb deze wagen sinds maart en zag onlangs dit gat. Nu ik ben 1000% zeker dat er niemand perongelijk tegen zat. Er zijn ook niks van krassen te zien. Zou het kunnen dat er toevallig een reflectie juist op dat punt kwam en de stof gesmolten was?

Wat ik ook wel zag was dat er daar spinnenwebben waren, maar ik zou het vreemd vinden mocht een spin dit kapot bijten...

Zijn er nog mensen met een gelijkaardige ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pELSHA2F16Bm80Phjl_8FKSRJQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1P82B4kZwkQF49i6CL3HDKD3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAPdZHa2ur-KKczhorEXZjZq-mI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbYVkl1xcNFVkMHwHjXO3vSm.jpg?f=fotoalbum_large

  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
Richh schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:13:
[...]

Ergens heeft Tesla deze info wel, want hierom heeft Tesla Energy mij in eerste instantie aangeboden om mijn TWC te vervangen door eentje die het wel zou kunnen. Zoals ik dit lees zou de MID het dus wel kunnen, want bluetooth. En vind het verder wel interessant dat Gen4 SuC hier tussen staat als bluetooth supporter. Dat zal ik eens gaan testen mocht ik door Harderwijk rijden.

Anyhow, toen het daadwerkelijk tot het opsturen ervan kwam later kwam men na ruim een maand van terug met het volgende mailtje:
[Afbeelding]
Wat dan wel weer opvallend is, is dat hier specifiek "BL" aka bluetooth wordt benoemd en niet UHF.

Bij het Service Center hebben ze deze mailconversatie ook gezien en obv daarvan gaan ze dus iets vervangen. We'll see.
Volgende update dan maar?

Mijn Y Standard heeft 1.5 dag bij het Service Center gestaan. Ze hebben er een nieuwe module in geschoeft, maar ook die geeft het eigenlijk direct op zo heb ik begrepen. Gisteren een loaner meegekregen voor nog een dag extra onderzoek en testen, maar mocht niet baten, ze kunnen het probleem niet oplossen.
Maw ik heb nog steeds mijn first world problem niet opgelost na mijn 3e bezoek aan het service center.

Ook aangegeven dat er soms sprake is van vibraties, meestal niet, maar soms lichtjes. Werd eerst ook niet geheel serieus genomen maar nu blijkbaar wel. Blijken drie kromme velgen onder te zitten. Ow en die hebben ze niet op voorraad, moeten besteld worden... Dus mag ergens binnenkort voor de 4e keer terug komen. En dan gaan ze remote met iets hogerop overleggen mbt het knopje op de laadkabel.

Mocht ook de loaner langer houden (legacy Y, wel dual motor, das wel leuk) maar dit kon nog best ff duren. Dus toch maar een 4e afspraak incoming.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 07:13
Richh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:24:
[...]

Volgende update dan maar?

Mijn Y Standard heeft 1.5 dag bij het Service Center gestaan. Ze hebben er een nieuwe module in geschoeft, maar ook die geeft het eigenlijk direct op zo heb ik begrepen. Gisteren een loaner meegekregen voor nog een dag extra onderzoek en testen, maar mocht niet baten, ze kunnen het probleem niet oplossen.
Maw ik heb nog steeds mijn first world problem niet opgelost na mijn 3e bezoek aan het service center.

Ook aangegeven dat er soms sprake is van vibraties, meestal niet, maar soms lichtjes. Werd eerst ook niet geheel serieus genomen maar nu blijkbaar wel. Blijken drie kromme velgen onder te zitten. Ow en die hebben ze niet op voorraad, moeten besteld worden... Dus mag ergens binnenkort voor de 4e keer terug komen. En dan gaan ze remote met iets hogerop overleggen mbt het knopje op de laadkabel.

Mocht ook de loaner langer houden (legacy Y, wel dual motor, das wel leuk) maar dit kon nog best ff duren. Dus toch maar een 4e afspraak incoming.
tja hoop dat het alleen 3 kromme velgen zijn en dat niet je halve auto in elkaar gezeten heeft. Heb jaartje of 20 terug 5 jaar in de automotive gewerkt en ook vaak zat op importeur terreinen rond gelopen....van een wel bekend frans merk. Hoe dat spul overgezet werd van vrachtwagen naar trein/ boot enz daar gingen je haren van overeind staan. Ook 1x life een crash gezien op het terrein. Was toevallig een auto voor een klant van de dealer waar ik werkte. Die werd netjes opgebeld dat zijn auto wat vertraagt was in frankrijk.....stond dus weekje bij de schade herstel. Werd uiteraard niets over gemeld

Dit kwam regelmatig voor. Nu is het al weer ff terug, maar weet 99% zeker dat dit soort dingen nog steeds gebeuren. 1 ding scheelt, er zit geen ice in, dus koud plank gas met slippende banden en koppeling over zo'n terrein geeft veel minder interne schade bij een accu auto

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:28
Card Nox schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 00:44:
[...]

Als je je autos tijd zoals je RC dan snap ik het wel 😉😘

Vind het frappant dat andere het wel lijken te halen omdat ik een erg zuinige rijder ben.. moet Teslamate of Tessie oid eens installeren op HA.

Welke integratie gebruiken jullie voor Home Assistant?
Ik haal bij benadering het sinds ik fsd gebruik, 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52YwgFDuHjr3OvSYrIehZuroG80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rxhcJWiYpHyLJXqN9313qV2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door karel_G_1981 op 23-06-2026 19:23 ]


  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:13

gwg

YES IK HEB DE UPDATE MET FSD!!!! DOWNLOADING AS WE SPEAK

Ik ben benieuwd of het goed werkt met de grafische issues die ik ervaar. Lijkt me dat de AI ook gebruik maakt van de grafische kaart. Will report back soon!

[ Voor 5% gewijzigd door gwg op 23-06-2026 19:23 ]


  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24
Richh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:24:
[...]

Volgende update dan maar?

Mijn Y Standard heeft 1.5 dag bij het Service Center gestaan. Ze hebben er een nieuwe module in geschoeft, maar ook die geeft het eigenlijk direct op zo heb ik begrepen. Gisteren een loaner meegekregen voor nog een dag extra onderzoek en testen, maar mocht niet baten, ze kunnen het probleem niet oplossen.
Maw ik heb nog steeds mijn first world problem niet opgelost na mijn 3e bezoek aan het service center.

Ook aangegeven dat er soms sprake is van vibraties, meestal niet, maar soms lichtjes. Werd eerst ook niet geheel serieus genomen maar nu blijkbaar wel. Blijken drie kromme velgen onder te zitten. Ow en die hebben ze niet op voorraad, moeten besteld worden... Dus mag ergens binnenkort voor de 4e keer terug komen. En dan gaan ze remote met iets hogerop overleggen mbt het knopje op de laadkabel.

Mocht ook de loaner langer houden (legacy Y, wel dual motor, das wel leuk) maar dit kon nog best ff duren. Dus toch maar een 4e afspraak incoming.
Ik heb ook last van vibraties en heb vorige week te horen gekregen dat er 4 kromme velgen op zitten. Ze konden mij nog niet vertellen of dit onder garantie gaat vallen of niet. Het is ook een Model Y standaard

  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
fretnn schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:23:
[...]


Ik heb ook last van vibraties en heb vorige week te horen gekregen dat er 4 kromme velgen op zitten. Ze konden mij nog niet vertellen of dit onder garantie gaat vallen of niet. Het is ook een Model Y standaard
Bij mij is aangegeven dat het onder garantie vervangen gaat worden. Al waren ze er zelf ook niet echt trots op dat ik hier 3x voor langs ben geweest en de situatie met de laadpoort ook niet helemaal fraai is, dus ze hebben ook wel wat goed te maken zeg maar.

Al met al moet het wel een bekend probleem zijn. Heb je ook een Y Standard van maart dit jaar? Ik heb een van de eerste met het 16" QHD display, net bij die overgang zit ik.

@anti elppa geloof het niet maar die stalen doppen van de Y Standard zijn dus ook Frans :D

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:28
fretnn schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:23:
[...]


Ik heb ook last van vibraties en heb vorige week te horen gekregen dat er 4 kromme velgen op zitten. Ze konden mij nog niet vertellen of dit onder garantie gaat vallen of niet. Het is ook een Model Y standaard
Lijkt erop dat de assemblage bij giga Berlijn (y ) slordiger is dan die in Shanghai (3) of verbeeld ik me dat ?

  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
gwg schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:22:
YES IK HEB DE UPDATE MET FSD!!!! DOWNLOADING AS WE SPEAK

Ik ben benieuwd of het goed werkt met de grafische issues die ik ervaar. Lijkt me dat de AI ook gebruik maakt van de grafische kaart. Will report back soon!
Vooropgesteld: ik hoop voor je dat de update de grafische issues oplost!

Maar nee, de FSD computer en je infotainment hardware die het display aanstuurt, zijn volledig gescheiden systemen met eigen hardware. Dat is dus geen shared systeem.

Je leest nog wel eens dat mensen het eng vinden dat een matrixbord wordt gevisualiseerd met een stoplicht. Dat is puur een keuze van de infotainment software. De FSD hardware ziet aanzienlijk meer en begrijpt aanzienlijk meer dan wat de visualisatie kenbaar maakt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Richh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:56:
[...]
De FSD hardware ziet aanzienlijk meer en begrijpt aanzienlijk meer dan wat de visualisatie kenbaar maakt.
Heb je hier ergens een bron van? Ik wou dit vandaag op reddit ook aan iemand uitleggen maar kon geen bron vinden dus heb het maar zo gelaten.

  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
Fire69 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:01:
[...]


Heb je hier ergens een bron van? Ik wou dit vandaag op reddit ook aan iemand uitleggen maar kon geen bron vinden dus heb het maar zo gelaten.
Het staat onder andere hier: https://www.notateslaapp....by%20the%20FSD%20computer maar natuurlijk nergens bij Tesla zelf :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24
Richh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:40:
[...]

Bij mij is aangegeven dat het onder garantie vervangen gaat worden. Al waren ze er zelf ook niet echt trots op dat ik hier 3x voor langs ben geweest en de situatie met de laadpoort ook niet helemaal fraai is, dus ze hebben ook wel wat goed te maken zeg maar.

Al met al moet het wel een bekend probleem zijn. Heb je ook een Y Standard van maart dit jaar? Ik heb een van de eerste met het 16" QHD display, net bij die overgang zit ik.

@anti elppa geloof het niet maar die stalen doppen van de Y Standard zijn dus ook Frans :D
We hebben hem 25 februari opgehaald. Geen idee eigenlijk of ik het 16” scherm heb of niet

Goed om te horen dat ze het bij u onder garantie herstellen !

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:13

gwg

Richh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:56:
[...]

Vooropgesteld: ik hoop voor je dat de update de grafische issues oplost!

Maar nee, de FSD computer en je infotainment hardware die het display aanstuurt, zijn volledig gescheiden systemen met eigen hardware. Dat is dus geen shared systeem.

Je leest nog wel eens dat mensen het eng vinden dat een matrixbord wordt gevisualiseerd met een stoplicht. Dat is puur een keuze van de infotainment software. De FSD hardware ziet aanzienlijk meer en begrijpt aanzienlijk meer dan wat de visualisatie kenbaar maakt.
Niets opgelost, helaas zelfs een stuk erger geworden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9PlAkcB.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6bL9WOJ.jpeg

Nou goed. Ik ga lekker naar bed, morgen eens met FSD naar de andere kant van het land. Kijken hoe dat gaat. Spannend maar wel zin in.

  • Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:17
Card Nox schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 00:44:
[...]

Als je je autos tijd zoals je RC dan snap ik het wel 😉😘

Vind het frappant dat andere het wel lijken te halen omdat ik een erg zuinige rijder ben.. moet Teslamate of Tessie oid eens installeren op HA.

Welke integratie gebruiken jullie voor Home Assistant?
Als ik in Teslamate kijk, dan zie ik bijna elke rit 375-400kW als maximaal vermogen staan :P Rij verder wel gewoon de snelheidslimiet + 5kmh (in België, dus 125kmh op de snelweg).

Zit op gemiddeld 190Wh/km sinds september. Zal misschien nog een beetje zakken deze zomer, maar ik gok niet onder de 180-185Wh uit te komen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025


  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Daniel. schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:21:
[...]

Ga ik morgen ook gelijk doen bij de bandenboer waar ik vaker kom. Hopelijk valt het mee, banden hebben nog maar max 3/4k km's.
@turkeyhakan Ben langs geweest en dit was inderdaad geen probleem. Het zat in de velgbeschermer van de band(alhoewel die de velg niet beschermen bij een Tesla).

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:17
turkeyhakan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:24:
[...]

450 km bij 100% lading of bedoel je dat je 450 km kunt rijden op één lading?

Ik zie na ruim 80k km 472 km bij 100% en haal maximaal 400 km. Ook een 3P, uit 2023. WLTP was volgens mij ongeveer 550.
EPA in de auto was 510km toen hij nieuw was. Volgens mij is dat nog niet veel gezakt, maar laad zelden tot 100% dus zou er een moeten opletten als ik hem nog eens vol doe.

Ik heb een M3P van 2025, maar wel al met de nieuwe LG 5M batterij van het 2026 model.

In de praktijk haal ik er 450km uit als ik van 100% tot 0% rij. Dat was 2 weken geleden, maar het was niet erg warm die dag. Ik geloof 14-18°C.
In de herfst heb ik er 440km uitgekregen, maar het was toen ook 10°C+ dus niet erg koud.

In Nederland krijg ik er vast wel meer uit aan 100kmh en strak asfalt :D

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus-E V2 + V3 | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025


  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24
Richh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:40:
[...]

Bij mij is aangegeven dat het onder garantie vervangen gaat worden. Al waren ze er zelf ook niet echt trots op dat ik hier 3x voor langs ben geweest en de situatie met de laadpoort ook niet helemaal fraai is, dus ze hebben ook wel wat goed te maken zeg maar.

Al met al moet het wel een bekend probleem zijn. Heb je ook een Y Standard van maart dit jaar? Ik heb een van de eerste met het 16" QHD display, net bij die overgang zit ik.

@anti elppa geloof het niet maar die stalen doppen van de Y Standard zijn dus ook Frans :D
Bij welk service center was dit btw ?

  • MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:12
gwg schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:35:
[...]

Niets opgelost, helaas zelfs een stuk erger geworden

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou goed. Ik ga lekker naar bed, morgen eens met FSD naar de andere kant van het land. Kijken hoe dat gaat. Spannend maar wel zin in.
Wat zeggen ze in je service ticket over dit issue?

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:13

gwg

MisterX schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:35:
[...]

Wat zeggen ze in je service ticket over dit issue?
Ik moet langskomen op service center. Ze zeggen dat ze het kunnen fixen.

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Daniel. schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:09:
[...]

@turkeyhakan Ben langs geweest en dit was inderdaad geen probleem. Het zat in de velgbeschermer van de band(alhoewel die de velg niet beschermen bij een Tesla).
Fijn! Scheelt toch weer :-) En je bent het na een tijdje wel weer vergeten moet ik zeggen..

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
0asis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:25:
Hey allemaal, ik merkte dit onlangs op in de tesla model y juniper.

Ik heb deze wagen sinds maart en zag onlangs dit gat. Nu ik ben 1000% zeker dat er niemand perongelijk tegen zat. Er zijn ook niks van krassen te zien. Zou het kunnen dat er toevallig een reflectie juist op dat punt kwam en de stof gesmolten was?

Wat ik ook wel zag was dat er daar spinnenwebben waren, maar ik zou het vreemd vinden mocht een spin dit kapot bijten...

Zijn er nog mensen met een gelijkaardige ervaring?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat jammer! Als je hiermee naar Tesla gaat, leggen ze de fout bij jou neer zegt mijn onderbuikgevoel :-)

En jammer dat er nog steeds spinnen in een Tesla voorkomen.... hier erger ik mij zo aan. In mijn Y had ik hier meer last van dan in mijn 3, maar nog steeds kom ik spinnenwebben tegen.

  • pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:14
Eindelijk kan ook E-flux als laadpas toegevoegd worden in de Tesla app *O*

  • EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:54

EDB

fretnn schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:23:
[...]


Ik heb ook last van vibraties en heb vorige week te horen gekregen dat er 4 kromme velgen op zitten. Ze konden mij nog niet vertellen of dit onder garantie gaat vallen of niet. Het is ook een Model Y standaard
Had deze week melding in de app dat de wielen uitgelijnd moeten worden a 155 euro. Auto is 3 maanden oud. Bericht gestuurd via de app en werd gebeld door een dame in slecht steenkolen Engels. Ze hadden online gekeken en ik kon de melding voorlopig negeren. De auto moet op 8 juli langs Tesla Groningen voor het vervangen van het glazen dak ivm sterretje. Verteld dat de auto niet scheef trekt of trilt, maar dat bij bijv. 50 of 80 de auto wel wat schudt. Hierop heeft de dame de uitlijning en uitbalancering toegevoegd aan de service op 8 juli. Wellicht bij mij dus ook een kromme velg of niet ronde band? Ik ga er van uit dat de check aan banden / wielen voor rekening Tesla is, er staat geen bedrag in de app.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E


  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
fretnn schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 06:56:
[...]


Bij welk service center was dit btw ?
Zwolle

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Jammer van al die problemen. Is het inmiddels opgelost met de laadklep? Dan weet ik wat mijn vader straks kan verwachten namelijk met zijn 3 Standaard.

  • gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:17
Zit zelf te kijken of de standaard model 3 wat is. (inruil van mn MG met die 5K extra wel beter dan reguliere inruil)
Dacht eerst dat voor mij alleen het nadeel de velgen waren (maar die kun je zelf nog aanpassen)
Maar mis dus ook FM radio. Hoe is die ervaring? Bedoel dan ook voor andere mensen die de auto gebruiken en dus ook app moeten koppelen via hotspot enz.

En heeft iemand de velgen van de standaard al eens vervangen?

  • Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
turkeyhakan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:09:
[...]

Jammer van al die problemen. Is het inmiddels opgelost met de laadklep? Dan weet ik wat mijn vader straks kan verwachten namelijk met zijn 3 Standaard.
Nope, de volgende keer gaan ze ook daar mee verder. Hoe dan ook, iedereen staat erachter dat het wel zou moeten kunnen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Richh schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:21:
[...]

Nope, de volgende keer gaan ze ook daar mee verder. Hoe dan ook, iedereen staat erachter dat het wel zou moeten kunnen.
Zou mij niets verbazen als ze straks met een andere conclusie komen :-) Heb je wellicht al wat video's kunnen bekijken op YouTube van de 3/Y Standaard? Wellicht iemand die even gaat snelladen tijdens een review? Geen idee, ik ga zodra ik tijd heb, even zoeken.

  • Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:02
Hallo Allemaal,

Een tijdje terug heb ik jullie advies gebruikt m.b.t de aanschaf van een nieuwe tesla model y. Ondertussen heb ik de knoop door gehakt en heb ik gekozen voor voor de Model Premium Long Range Achterwiel aandrijving.

Ik heb gekozen voor een minimale aanbetaling. van 2.000 euro omdat ze dus nu 0,99 rente actie hebben. Daarnaast heb ik ervoor gekozen dus om de inruilwaarde niet in te zetten voor de auto maar ik ga deze beleggen in een ETF.

Tuurliijk een risico maar wel 1 wat de moeite waard kan zijn waardoor ik onder aan de streep miisschien nog minder kwijt ben voor deze geweldige nieuwe auto.

Heel erg bedankt voor jullie adviies en nu wachten tot Oktober

  • ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:07
pretpik schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:42:
Eindelijk kan ook E-flux als laadpas toegevoegd worden in de Tesla app *O*
Als het goed is krijg ik mijn E-flux pas komende week (zaterdag de MY RWD ophalen:) ), klopt het dan dat je met deze E-flux pas ook bij superchargers kan laden of biedt dit andere voordelen?

  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Het alarm van mijn Tesla gaat al de hele ochtend af... zit geen vliegje in, er is ook ook niemand in geweest. Zal het door de hitte komen icm de interieursensor?

  • beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:13:
Het alarm van mijn Tesla gaat al de hele ochtend af... zit geen vliegje in, er is ook ook niemand in geweest. Zal het door de hitte komen icm de interieursensor?
Hier geen last van, ondanks dat het interieur 57 graden blijkt te zijn volgens de app 😅

  • Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:31
turkeyhakan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:13:
Het alarm van mijn Tesla gaat al de hele ochtend af... zit geen vliegje in, er is ook ook niemand in geweest. Zal het door de hitte komen icm de interieursensor?
Het werkt ook dacht ik met drukverschil van de lucht. Kan daarmee te maken hebben.

  • Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:15
turkeyhakan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:13:
Het alarm van mijn Tesla gaat al de hele ochtend af... zit geen vliegje in, er is ook ook niemand in geweest. Zal het door de hitte komen icm de interieursensor?
Historisch is het ook nog wel eens een overlijdende 12V, maar die worden al sinds 2021? niet meer geleverd en volgens mij heb jij een recenter model toch?

Even stuurwieltjes ingedrukt houden en resetten?

  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 07:13
beyazz06 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:18:
[...]


Hier geen last van, ondanks dat het interieur 57 graden blijkt te zijn volgens de app 😅
57 is nog koel. Heb de 74 al eens gehaald (blauw). in de witte 69 gehaald in frankrijk paar jaar terug

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Mar.tin schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:40:
[...]

Historisch is het ook nog wel eens een overlijdende 12V, maar die worden al sinds 2021? niet meer geleverd en volgens mij heb jij een recenter model toch?

Even stuurwieltjes ingedrukt houden en resetten?
Heb een 16V lion accu :-)) ik zag toch nog ergens een vlieg die de weg kwijt was door de warmte. Hopelijk was dat het issue..

  • Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 13:29
ugene78 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Als het goed is krijg ik mijn E-flux pas komende week (zaterdag de MY RWD ophalen:) ), klopt het dan dat je met deze E-flux pas ook bij superchargers kan laden of biedt dit andere voordelen?
Jup.

  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 07:13
turkeyhakan schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:52:
[...]

Heb een 16V lion accu :-)) ik zag toch nog ergens een vlieg die de weg kwijt was door de warmte. Hopelijk was dat het issue..
9vd10 is het een vlieg ja. Heb het jaren terug 2x gehad op een landelijke camping.....

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
anti elppa schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:23:
[...]

9vd10 is het een vlieg ja. Heb het jaren terug 2x gehad op een landelijke camping.....
Vannacht en gisterenavond was het rustig en heb de auto daarna niet meer gebruikt. Bijzonder! :-) Misschien is de vlieg vanochtend wakker geworden.. geen idee of ze slapen

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:13

gwg

Hoe gaan jullie om met de hitte in de Tesla als die geparkeerd staat? Hij is nu bij mij 55 graden, ik heb de ramen maar even opengezet maar ik vraag me af of ik de airco niet moet aanzetten. Ik heb ook nog zonneschermen gebruiken jullie die ook als die geparkeerd staat?

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05
gwg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:18:
Hoe gaan jullie om met de hitte in de Tesla als die geparkeerd staat? Hij is nu bij mij 55 graden, ik heb de ramen maar even opengezet maar ik vraag me af of ik de airco niet moet aanzetten. Ik heb ook nog zonneschermen gebruiken jullie die ook als die geparkeerd staat?
55 graden?! Heb je Cabin Heat Protection niet aanstaan? Die gaat bij mij aan zodra het 35 graden in de auto is. En als ik met de auto op pad ben en hij staat ergens geparkeerd, dan zet ik ruim voordat we vertrekken de airconditioning aan zodat het binnen heerlijk gekoeld is zodra wij instappen.
Was recentelijk in Zuid-Frankrijk een godsend.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 24-06-2026 13:21 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
gwg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:18:
Hoe gaan jullie om met de hitte in de Tesla als die geparkeerd staat? Hij is nu bij mij 55 graden, ik heb de ramen maar even opengezet maar ik vraag me af of ik de airco niet moet aanzetten. Ik heb ook nog zonneschermen gebruiken jullie die ook als die geparkeerd staat?
Niets, wat denk je dat de temperatuur van alle andere auto's is waarbij je niet op afstand de temperatuur kunt uitlezen.

Iets voor vertrek koeling aan.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten


  • stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
gwg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:18:
Hoe gaan jullie om met de hitte in de Tesla als die geparkeerd staat? Hij is nu bij mij 55 graden, ik heb de ramen maar even opengezet maar ik vraag me af of ik de airco niet moet aanzetten. Ik heb ook nog zonneschermen gebruiken jullie die ook als die geparkeerd staat?
Ik ben el cheapo aliexpress schaduwdoeken, die helpen al wel wat. Die laat ik de hele zomer erin zitten. Daarnaast 10 min voor vertrek de airco aan op 21.5. Wil alleen voor de voorruit nog een schaduwdoek.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦


  • daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:23:
[...]

Niets, wat denk je dat de temperatuur van alle andere auto's is waarbij je niet op afstand de temperatuur kunt uitlezen.

Iets voor vertrek koeling aan.....
Als dat 'iets' een uurtje is prima met deze temperaturen. Van de week uurtje richting Den Haag gereden en bij Den Haag kregen we het bericht dat de auto op temperatuur was. Toen had de koeling van te voren ook al aangestaan. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3


  • stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
daemonix schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:30:
[...]

Als dat 'iets' een uurtje is prima met deze temperaturen. Van de week uurtje richting Den Haag gereden en bij Den Haag kregen we het bericht dat de auto op temperatuur was. Toen had de koeling van te voren ook al aangestaan. ;)
Dan is er iets met je airco aan de hand denk ik? Want dat herken ik niet.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦


  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16:13

gwg

Rivanov schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:20:
[...]

55 graden?! Heb je Cabin Heat Protection niet aanstaan? Die gaat bij mij aan zodra het 35 graden in de auto is. En als ik met de auto op pad ben en hij staat ergens geparkeerd, dan zet ik ruim voordat we vertrekken de airconditioning aan zodat het binnen heerlijk gekoeld is zodra wij instappen.
Was recentelijk in Zuid-Frankrijk een godsend.
61 net haha. Nee ik heb de cabin heat protection niet aanstaan. Maar goed de vraag is dus of dat schadelijk voor de auto is.
ZeRoC00L schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:23:
[...]

Niets, wat denk je dat de temperatuur van alle andere auto's is waarbij je niet op afstand de temperatuur kunt uitlezen.

Iets voor vertrek koeling aan.....
Ja daar maak je een valide punt. Dan laat ik hem lekker en zet ik de raampjes open.

  • bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:55
gwg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:18:
Hoe gaan jullie om met de hitte in de Tesla als die geparkeerd staat? Hij is nu bij mij 55 graden, ik heb de ramen maar even opengezet maar ik vraag me af of ik de airco niet moet aanzetten. Ik heb ook nog zonneschermen gebruiken jullie die ook als die geparkeerd staat?
Een paar minuten voor vertrek de airco aan. Ook ontdekte ik een handige functie om de airco aan te laten als je bijvoorbeeld even kort moet parkeren voor een boodschap.

Je drukt nadat de auto uitgezet is op de temperatuur onderin het scherm. Dan krijg je de keuze om de airco aan te laten staan. Super handig.

Aiaiai... zeker met AI gedaan


  • r_uudd
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-06 15:40
Hallo,

Ik ben nog niet bekend op dit forum en kan niet echt achterhalen of mijn probleem hetzelfde is als overige problemen.

Ik heb sinds 2 weken mijn Tesla model Y Standard. Bij Autopilot heb ik de opties "Traffic-Aware Cruise Control" en de optie "Automatisch sturen (Beta)".

Als ik de optie Automatisch sturen Beta selecteer en ik rijd op de autosnelweg, dan schakelt dit uit als ik mijn knipperlicht aan zet. De snelheid valt volledig weg en remt. Het lijkt me toch wel mogelijk om van rijstrook te kunnen wisselen zonder dat de snelheid weg valt?

  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 07:13
gwg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:18:
Hoe gaan jullie om met de hitte in de Tesla als die geparkeerd staat? Hij is nu bij mij 55 graden, ik heb de ramen maar even opengezet maar ik vraag me af of ik de airco niet moet aanzetten. Ik heb ook nog zonneschermen gebruiken jullie die ook als die geparkeerd staat?
zie mijn post van hierboven. Die cabin protectie nog nooit gebruikt. Maakt niets uit. Mijn blauwe M3P komt heel vaak boven de 70. GEen centje pijn

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:42
r_uudd schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:40:
Hallo,

Ik ben nog niet bekend op dit forum en kan niet echt achterhalen of mijn probleem hetzelfde is als overige problemen.

Ik heb sinds 2 weken mijn Tesla model Y Standard. Bij Autopilot heb ik de opties "Traffic-Aware Cruise Control" en de optie "Automatisch sturen (Beta)".

Als ik de optie Automatisch sturen Beta selecteer en ik rijd op de autosnelweg, dan schakelt dit uit als ik mijn knipperlicht aan zet. De snelheid valt volledig weg en remt. Het lijkt me toch wel mogelijk om van rijstrook te kunnen wisselen zonder dat de snelheid weg valt?
Ja dat kan autosteer (automatisch sturen) wel, maar alleen als je ook een fsd abonnement afneemt...

  • r_uudd
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-06 15:40
parsnep schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:43:
[...]

Ja dat kan autosteer (automatisch sturen) wel, maar alleen als je ook een fsd abonnement afneemt...
En zonder abonnement mag ik gewoon netjes bij iedere rijstrookwissel mijn voet op het pedaal zetten?

  • Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 21:28
bert pit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:36:
[...]

Een paar minuten voor vertrek de airco aan. Ook ontdekte ik een handige functie om de airco aan te laten als je bijvoorbeeld even kort moet parkeren voor een boodschap.

De drukt nadat de auto uitgezet is op de temperatuur onderin het scherm. Dan krijg je de keuze om de airco aan te laten staan. Super handig.
Die gebruik ik op warme dagen ook inderdaad, als ik relatief kort parkeer.
En ik probeer zoveel mogelijk in de schaduw te parkeren.

  • Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

r_uudd schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:46:
[...]

En zonder abonnement mag ik gewoon netjes bij iedere rijstrookwissel mijn voet op het pedaal zetten?
Correct. Autosteer kan alleen in zijn eigen baan blijven en daar TACC op toepassen. Als je wisselt van baan, schakelt Autosteer weer uit zónder FSD.

Je kan geloof ik met iets als Commander daar nog wel 'omheen hacken', mocht je dat willen.

Xbox Live ID:Notna8310


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
bert pit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:36:
[...]

Een paar minuten voor vertrek de airco aan. Ook ontdekte ik een handige functie om de airco aan te laten als je bijvoorbeeld even kort moet parkeren voor een boodschap.

De drukt nadat de auto uitgezet is op de temperatuur onderin het scherm. Dan krijg je de keuze om de airco aan te laten staan. Super handig.
Die functies kun je ook eenvoudig via de app aanzetten onder het kopje climate control. Ik merk nogal een verschil in luchtstroom afhankelijk van welke optie je kiest, handmatige activering climate control, behoud, diermodus of camp modus.

  • megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:44
gwg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:32:
[...]

61 net haha. Nee ik heb de cabin heat protection niet aanstaan. Maar goed de vraag is dus of dat schadelijk voor de auto is.


[...]

Ja daar maak je een valide punt. Dan laat ik hem lekker en zet ik de raampjes open.
Je auto gaat er niet kapot van, zaken smelten niet weg en de accu zit eronder dus die wordt niet zo warm. Comfort is een ander verhaal.

  • Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:27
Notna schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:56:
[...]

Correct. Autosteer kan alleen in zijn eigen baan blijven en daar TACC op toepassen. Als je wisselt van baan, schakelt Autosteer weer uit zónder FSD.

Je kan geloof ik met iets als Commander daar nog wel 'omheen hacken', mocht je dat willen.
Met de commander kun je autopilot weer automatisch in laten schakelen na de lane change. Je moet echter nog wel zelf het pedaal indrukken bij de lane change. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik me er niet meer aan stoor. Maar een beetje irritant is het wel.

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:08
Thodekroo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Met de commander kun je autopilot weer automatisch in laten schakelen na de lane change. Je moet echter nog wel zelf het pedaal indrukken bij de lane change. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik me er niet meer aan stoor. Maar een beetje irritant is het wel.
Met een pre-juniper versie zoals ik heb hoef je het pedaal niet in de te drukken als je hem op dubbel klik hebt staan. Dan gaat de Autopilot eraf als je de richtingaanwijzer uitzet maar blijft de ACC gewoon werken. De commander zet dan de autopilot er weer na X (net hoeveel je instelt) seconden nadat de richtingaanwijzer is gestopt met knipperen weer aan.

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:04
gwg schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:18:
Hoe gaan jullie om met de hitte in de Tesla als die geparkeerd staat? Hij is nu bij mij 55 graden, ik heb de ramen maar even opengezet maar ik vraag me af of ik de airco niet moet aanzetten. Ik heb ook nog zonneschermen gebruiken jullie die ook als die geparkeerd staat?
5 tot 10 min voor vertrek airco aanzetten om zo met je ingestelde graden in te stappen. Werkt prima!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:22
Iemand ervaring of de eindtijd bij een service afspraak een beetje klopt?
Heb een afspraak volgende week voor 'precisie reiniging camera gedeelte voorruit' en mijn laadklepje wat niet open gaat als je erop drukt. Vandaag kwam de eindtijd erbij in de app, en dit zou 5 uur gaan duren.
Als dat echt zo is hoop ik dat ze lekkere koffie hebben en goede wifi

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
JeroenV_ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:19:
Iemand ervaring of de eindtijd bij een service afspraak een beetje klopt?
Heb een afspraak volgende week voor 'precisie reiniging camera gedeelte voorruit' en mijn laadklepje wat niet open gaat als je erop drukt. Vandaag kwam de eindtijd erbij in de app, en dit zou 5 uur gaan duren.
Als dat echt zo is hoop ik dat ze lekkere koffie hebben en goede wifi
In de kostenraming kan je wel zien wat ze moeten doen en welke nieuwe onderdelen ze willen plaatsen. Je kan in de service documentatie ook kijken hoelang het moet duren en wat er allemaal moet gebeuren. Wat betreft koffie en werkplek, in Zwolle is dat meer dan prima. Bureaustoelen met bureautafels en meer dan genoeg Nespresso cups.

Wat ik wel een dingetje vindt is dat je helemaal niemand hoeft te zien, je zet je auto neer, geeft in de app aan dat die daar staat. Gaat naar binnen, zag de laatste keer daar ook geen verkoopmedewerker en ging zitten op de werkplek.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 24-06-2026 15:35 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44
Daniel. schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:33:
[...]Wat ik wel een dingetje vindt is dat je helemaal niemand hoeft te zien, je zet je auto neer, geeft in de app aan dat die daar staat.
Dit heet in de volksmond gewoon onpersoonlijk

  • mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 23:49
Midden in een rit is de AP ermee gestopt? Parkeren, auto op slot en er weer in lijkt niet te helpen. AP bevangen door de hitte?

[ Voor 58% gewijzigd door mca2 op 24-06-2026 19:44 ]


  • wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:12
mca2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:25:
[Afbeelding] Midden in een rit is de AP ermee gestopt? Parkeren, auto op slot en er weer in lijkt niet te helpen. AP bevangen door de hitte?
Werkte hier nog prima vandaag. Mogelijk 2 scrollwielen inhouden voor software reboot

  • WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-06 22:29
mca2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:25:
[Afbeelding] Midden in een rit is de AP ermee gestopt? Parkeren, auto op slot en er weer in lijkt niet te helpen. AP bevangen door de hitte?
Dure foto als "bewijs" in een forumpost.

  • JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:22
Daniel. schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:33:
[...]

In de kostenraming kan je wel zien wat ze moeten doen en welke nieuwe onderdelen ze willen plaatsen. Je kan in de service documentatie ook kijken hoelang het moet duren en wat er allemaal moet gebeuren. Wat betreft koffie en werkplek, in Zwolle is dat meer dan prima. Bureaustoelen met bureautafels en meer dan genoeg Nespresso cups.

Wat ik wel een dingetje vindt is dat je helemaal niemand hoeft te zien, je zet je auto neer, geeft in de app aan dat die daar staat. Gaat naar binnen, zag de laatste keer daar ook geen verkoopmedewerker en ging zitten op de werkplek.
Daar zie ik niets over kosten of vervanging, waarschijnlijk omdat hef een lease auto is? Ik ga overigens naar Rotterdam, dus zal maar laptopje meenemen

  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:11
gertraaf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:14:
Zit zelf te kijken of de standaard model 3 wat is. (inruil van mn MG met die 5K extra wel beter dan reguliere inruil)
Dacht eerst dat voor mij alleen het nadeel de velgen waren (maar die kun je zelf nog aanpassen)
Maar mis dus ook FM radio. Hoe is die ervaring? Bedoel dan ook voor andere mensen die de auto gebruiken en dus ook app moeten koppelen via hotspot enz.

En heeft iemand de velgen van de standaard al eens vervangen?
Stuk van de radio snap ik niet helemaal. Volgens mij hebben de Europese varianten allemaal FM/dab ook de nieuwe kalere standaard. Buiten EU is dat anders.
WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:07:
[...]

Dure foto als "bewijs" in een forumpost.
Hij heeft vast een Meta Ray 😎

  • nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 17:17
pretpik schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:42:
Eindelijk kan ook E-flux als laadpas toegevoegd worden in de Tesla app *O*
Krijg je bij het gebruik van externe laadpassen nog steeds de gunstigere tesla tarieven doorbelast, of betaal je de hogere tarieven die je ook bij andere aanbieders hebt?

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:04
WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:07:
[...]

Dure foto als "bewijs" in een forumpost.
Is gewoon 44 maanden premium connectivity :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-06 19:22
Daniel. schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:33:
[...]

In de kostenraming kan je wel zien wat ze moeten doen en welke nieuwe onderdelen ze willen plaatsen. Je kan in de service documentatie ook kijken hoelang het moet duren en wat er allemaal moet gebeuren. Wat betreft koffie en werkplek, in Zwolle is dat meer dan prima. Bureaustoelen met bureautafels en meer dan genoeg Nespresso cups.

Wat ik wel een dingetje vindt is dat je helemaal niemand hoeft te zien, je zet je auto neer, geeft in de app aan dat die daar staat. Gaat naar binnen, zag de laatste keer daar ook geen verkoopmedewerker en ging zitten op de werkplek.
Ze doen het inderdaad heel goed, maar je ziet en spreekt niemand! Aan het eind van de reparatie krijg je een seintje via de App. Alsof het allemaal door een robot wordt gedaan…

  • Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 19:55
Ronwiel schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Ik ben benieuwd of iemand recent heeft gereden in het huidige basismodel en of het probleem daar nog steeds aanwezig is?
In Purmerend heb ik in de showroom meerdere Model 3's getest en géén enkele had een piep.
Uiteindelijk hebben ze bij mij de retrofit stuur gemonteerd met richtingaanwijzer (stalk). Sindsdien is de piep weg.

  • Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Alper587 bedankt voor de terugkoppeling. Dan kan het niet anders dan dat het nieuwe stuur met stalk een verbetering bevat. Destijds hadden bij mij juiste alle M3's het. Moeite waard om weer terug te gaan naar de showroom voor een proefrit :).
Pagina: 1 ... 261 262 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).


Gerelateerde topics: