• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
nDirect090 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:32:
Je kan toch ook gewoon de greep van de achterportier X seconden open houden. Dan gaat je laadpoort ook open
Ontgrendelen ja. Open niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:45
nDirect090 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:32:
Je kan toch ook gewoon de greep van de achterportier X seconden open houden. Dan gaat je laadpoort ook open
Ik doe het zo ook altijd om laadkabel los te maken.

  • nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:44
DutchJudge schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:03:
[...]

Volgens Claude heeft mijn s24 dat niet, alleen de s24+ en ultra... Dat is een vereiste? Dank!
Kun je keyless (cardleas) ontgrendelen en instappen? Dan zou de achterklel toch automatisch open moeten gaan als je er bij staat.

Ik heb een iPhone, de klep automatisch laten openen wanneer je achter de auto staat duurt soms wat lang, vaak moet ik me mijn lichaam een beetje draaien zodat de kant waar mijn telefoon zit dicht op de auto zit. (In tegenstelling door simpelweg met je telefoon je deur kunnen ontgrendelen)

  • EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:58

EDB

nosuchuser schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 00:01:
[...]

Kun je keyless (cardleas) ontgrendelen en instappen? Dan zou de achterklel toch automatisch open moeten gaan als je er bij staat.

Ik heb een iPhone, de klep automatisch laten openen wanneer je achter de auto staat duurt soms wat lang, vaak moet ik me mijn lichaam een beetje draaien zodat de kant waar mijn telefoon zit dicht op de auto zit. (In tegenstelling door simpelweg met je telefoon je deur kunnen ontgrendelen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5kN8tj1YzaL_dQja8EH8z1t0QI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7hVIC9S9H3si7iXrT1bCv6z.jpg?f=fotoalbum_large Lang niet alle telefoons hebben UWB, dus nee, het feit dat je de auto keyless kunt openen heeft niets met het automatisch openen van de kofferbak te maken.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E


  • MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:24
nosuchuser schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 00:01:
[...]
Ik heb een iPhone, de klep automatisch laten openen wanneer je achter de auto staat duurt soms wat lang, vaak moet ik me mijn lichaam een beetje draaien zodat de kant waar mijn telefoon zit dicht op de auto zit. (In tegenstelling door simpelweg met je telefoon je deur kunnen ontgrendelen)
Bij het zelf wassen van de auto ging de achterklep open terwijl de hogedruk spuit erop stond. Bijna de binnenkant ook gewassen….. functie maar uitgezet.

  • Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
MartinPTweak schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:36:
[...]

Bij het zelf wassen van de auto ging de achterklep open terwijl de hogedruk spuit erop stond. Bijna de binnenkant ook gewassen….. functie maar uitgezet.
Dan had je vast niet eerst de wasstraatmodus aangezet?

  • MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:24
Tdem schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:59:
[...]

Dan had je vast niet eerst de wasstraatmodus aangezet?
LOL, hier is waar automatisering in mijn visie doorslaat. Ik kan een setting gebruiken die iets makkelijker maakt (openen achterkant als ik erbij sta).
Dat is op zich goed, als het altijd zou werken. Maar dat is niet zo. Hij gaat soms open als ik achterlangs loop zonder de intentie van het open maken (heel onhandig in een parkeergarage met laag plafond). En bij het zelf wassen :-).

Als intentie niet altijd 100% hetzelfde is als wat er geautomatiseerd is, dan is het voor mij eigenlijk altijd niet goed bruikbaar. Ik moet dan extra dingen doen als dat zo is om ongewenst openen van de achterkant tegen te gaan.

Ik zou inderdaad het automatisch openen kunnen uitzetten voor het zelf wassen (en daarna weer aan), geen idee of wasstraat mode ook alleen zou doen wat ik wil (die zet de auto toch ook in N, ook niet handig met een kleine helling bij het zelf wassen).

Dus uitgezet, maakte tenslotte de achterkant van de auto al 45 jaar met de hand open....

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
Tomas_ schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:
[...]

USB hub stuk, of USB stick dood. Je geeft niet aan wat je daar allemaal al geprobeerd hebt. zonder usb hub? Andere usb stick?
Het is de USB data connectie die het niet doet. De stroom op de usb poorten doen het wel en de usb stick en microfoon dongle doen het wel in mijn PC. Met de oudere middenconsole. Zie foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r80lS6b6SZSYVPI6JTWgLKYu8PY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1SqcPgeWPogS6BBJm2PEOfI.jpg?f=fotoalbum_tile
Doen de USB poorten helemaal niets ook geen stroom. Met de nieuwere heb ik er in ieder geval stroom op zitten. Voor het gemak even deze foto gepakt omdat die nog in mijn galerij stond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_xuwv1-L5thHe1kAJsCXPrHHqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZBTnWhx8v2nGt8l0kyHuRnM.jpg?f=fotoalbum_tile
Inmiddels de serviceaanvraag binnen en waar ik duidelijk had aangegeven dat ik de nieuwere middenconsole had hebben ze het artikel nummer voor de oudere erbij gezet. Ik heb aangegeven dat ik de nieuwere console heb en dat deze 1755200-00-B (ASY, USB HUB, GEN3) artikelcode daarbij hoorde. Ik denk niet dat ik met een monteur spreek in de app omdat die niet snapt wat ik ermee bedoel en heb een foto erbij gezet van de middenconsole in de auto dat dat niet het juiste artikelnummer is voor wat er nu in de auto zit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MartinPTweak schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:19:
[...]

LOL, hier is waar automatisering in mijn visie doorslaat. Ik kan een setting gebruiken die iets makkelijker maakt (openen achterkant als ik erbij sta).
Dat is op zich goed, als het altijd zou werken. Maar dat is niet zo. Hij gaat soms open als ik achterlangs loop zonder de intentie van het open maken (heel onhandig in een parkeergarage met laag plafond). En bij het zelf wassen :-).

Als intentie niet altijd 100% hetzelfde is als wat er geautomatiseerd is, dan is het voor mij eigenlijk altijd niet goed bruikbaar. Ik moet dan extra dingen doen als dat zo is om ongewenst openen van de achterkant tegen te gaan.

Ik zou inderdaad het automatisch openen kunnen uitzetten voor het zelf wassen (en daarna weer aan), geen idee of wasstraat mode ook alleen zou doen wat ik wil (die zet de auto toch ook in N, ook niet handig met een kleine helling bij het zelf wassen).

Dus uitgezet, maakte tenslotte de achterkant van de auto al 45 jaar met de hand open....
Nee, die modus zorgt er alleen voor dat de sensoren uit gaan, de laadklep niet open gaat, de ruitenwissers niet automatisch aan gaan etc. Die zet de auto niet in neutraal.

https://www.tesla.com/own...E8-A8BC-8A12E7E00A40.html
[.....]sluit Wasstraatmodus alle ramen, vergrendelt het de laadpoort en schakelt het ruitenwissers, Bewakingsmodus, wegloopvergrendeling en parkeersensorgeluiden uit.[....]
Er staat niet expliciet dat het de achterklep openen automatisch uitzet overigens. Je zou denken van wel overigens, maar het hoeft natuurlijk niet. Immers sta je niet achter de auto in een wasstraat :+ Dus waarom zou het dan uit moeten staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 18-06-2026 10:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310


  • Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:14
Notna schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:28:
[...]


Nee, die modus zorgt er alleen voor dat de sensoren uit gaan, de laadklep niet open gaat, de ruitenwissers niet automatisch aan gaan etc. Die zet de auto niet in neutraal.

https://www.tesla.com/own...E8-A8BC-8A12E7E00A40.html


[...]


Er staat niet expliciet dat het de achterklep openen automatisch uitzet overigens. Je zou denken van wel overigens, maar het hoeft natuurlijk niet. Immers sta je niet achter de auto in een wasstraat :+ Dus waarom zou het dan uit moeten staan?
Wel als je op je rem trapt en dan op het scherm de optie voor rollen aantikt. Dan gaatie naar neutraal.

  • Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kashika schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:30:
[...]

Wel als je op je rem trapt en dan op het scherm de optie voor rollen aantikt. Dan gaatie naar neutraal.
Juist, maar dat is een bewuste optie: het is niet standaard bij de functie dat het gelijk in neutraal gaat :)

Xbox Live ID:Notna8310


  • pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
Kashika schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:30:
[...]

Wel als je op je rem trapt en dan op het scherm de optie voor rollen aantikt. Dan gaatie naar neutraal.
Wat ik dan weer tyfus irritant vind aan het einde van de wasstraat. Degene achtermij eindigt ooit nog eens in de kofferbak.

  • Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 15:26
Klinkt dit voor iemand bekend? Ik heb een rammeltje/rateltje links achter de bestuurder. Ik kan niet herleiden of het gordel, bank of leuning gerelateerd is (van de achterpassagiers). Op het moment dat er iemand achterin zit hoor je het bijna niet, vandaar dat het moeilijk te herleiden is of ik moet bijv met de deur open mee rennen naast de auto. De rammel hoor je met name als ik door de woonwijk heen hobbel, op normale wegen hoor je het verder niet.
  • Stand van de achterleuning heeft overigens geen invloed (recht vs inclined)
  • Gordel linksachter in de gordelhouder doen heeft geen invloed
Dealer in Eindhoven wist het niet op te lossen, het kan ook enigzins lastig gereproduceerd worden, het lijkt een combinatie/ritme van hobbels die nodig zijn (niet perse bij elke drempel waar natuurlijk elke auto wel een kraakje heeft) maar het is structureel op mijn dagelijkse traject. Ik wil het binnenkort nog een keer proberen bij de garage in Tilburg.

Gaat om een Model Y '25 Juniper.

[ Voor 22% gewijzigd door Arcenon op 18-06-2026 14:07 ]

MY '25


  • Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:18
Arcenon schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:48:
Klinkt dit voor iemand bekend? Ik heb een rammeltje/rateltje links achter de bestuurder. Ik kan niet herleiden of het gordel, bank of leuning gerelateerd is (van de achterpassagiers). Op het moment dat er iemand achterin zit hoor je het bijna niet, vandaar dat het moeilijk te herleiden is of ik moet bijv met de deur open mee rennen naast de auto. De rammel hoor je met name als ik door de woonwijk heen hobbel, op normale wegen hoor je het verder niet.
  • Stand van de achterleuning heeft overigens geen invloed (recht vs inclined)
  • Gordel linksachter in de gordelhouder doen heeft geen invloed
Dealer in Eindhoven wist het niet op te lossen, het kan ook enigzins lastig gereproduceerd worden, het lijkt een combinatie/ritme van hobbels die nodig zijn (niet perse bij elke drempel waar natuurlijk elke auto wel een kraakje heeft) maar het is structureel op mijn dagelijkse traject. Ik wil het binnenkort nog een keer proberen bij de garage in Tilburg.

Gaat om een Model Y '25 Juniper.
Ik heb exact hetzelfde met een model 3 van 2025! vreemd genoeg tijdelijk opgelost nadat de wagen in carroserie gegaan is voor nieuwe linker achterflank. de deurrubbers waren toen ook helemaal ingepoederd. nu x maanden later is het terug.

  • Sandersmander
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:54
pimk schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:07:
[...]

Wat ik dan weer tyfus irritant vind aan het einde van de wasstraat. Degene achtermij eindigt ooit nog eens in de kofferbak.
Dit is serieus wel iets waar ik behoeft aan heb. Hoe doe je een wasstraat met zo'n aanhaak transport belt?
Stap 1, zet in carwash mode
Stap 2, Rij op tot werknemer stop zegt
Stap 3, en dan?
Stap 4 einde van de rit, en dan?
Stap 5 nog ff stofzuigen.

Wil iemand stap 3 en 4 inkleuren?

  • DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
Sandersmander schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:25:
[...]

Dit is serieus wel iets waar ik behoeft aan heb. Hoe doe je een wasstraat met zo'n aanhaak transport belt?
Stap 1, zet in carwash mode
Stap 2, Rij op tot werknemer stop zegt
Stap 3, en dan?
Stap 4 einde van de rit, en dan?
Stap 5 nog ff stofzuigen.

Wil iemand stap 3 en 4 inkleuren?
Stap 3 is rem intrappen en op Rollen (of iets dergelijks) tikken op het scherm.

Stap 4 is weer rem intrappen en in Drive zetten (zoals je normaal ook doet als je gaat rijden.

Dat laatste is praktisch hetzelfde als dat je een benzine auto ook weer in de eerste versnelling zet en dan gas geeft, dus ik zie niet waarom dat langer zou duren bij de Tesla (voor degene die zei bang te zijn dat iemand een keer in de kofferbak rijdt).

Bij auto stofzuigen kun je de carwash mode weer uitzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door DnnSke op 18-06-2026 15:53 ]


  • CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:41
Sandersmander schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:25:
[...]

Dit is serieus wel iets waar ik behoeft aan heb. Hoe doe je een wasstraat met zo'n aanhaak transport belt?
Stap 1, zet in carwash mode
Stap 2, Rij op tot werknemer stop zegt
Stap 3, en dan?
Stap 4 einde van de rit, en dan?
Stap 5 nog ff stofzuigen.

Wil iemand stap 3 en 4 inkleuren?
Stap 3 - Druk op neutral op het dakconsole

Stap 4 - trap op de rem en kies Drive

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||


  • zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56
Arcenon schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:48:
Klinkt dit voor iemand bekend? Ik heb een rammeltje/rateltje links achter de bestuurder. Ik kan niet herleiden of het gordel, bank of leuning gerelateerd is (van de achterpassagiers). Op het moment dat er iemand achterin zit hoor je het bijna niet, vandaar dat het moeilijk te herleiden is of ik moet bijv met de deur open mee rennen naast de auto. De rammel hoor je met name als ik door de woonwijk heen hobbel, op normale wegen hoor je het verder niet.
  • Stand van de achterleuning heeft overigens geen invloed (recht vs inclined)
  • Gordel linksachter in de gordelhouder doen heeft geen invloed
Dealer in Eindhoven wist het niet op te lossen, het kan ook enigzins lastig gereproduceerd worden, het lijkt een combinatie/ritme van hobbels die nodig zijn (niet perse bij elke drempel waar natuurlijk elke auto wel een kraakje heeft) maar het is structureel op mijn dagelijkse traject. Ik wil het binnenkort nog een keer proberen bij de garage in Tilburg.

Gaat om een Model Y '25 Juniper.
Is het weg als je het raam (een beetje) opent?

  • Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:53
Arcenon schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:48:
Klinkt dit voor iemand bekend? Ik heb een rammeltje/rateltje links achter de bestuurder. Ik kan niet herleiden of het gordel, bank of leuning gerelateerd is (van de achterpassagiers). Op het moment dat er iemand achterin zit hoor je het bijna niet, vandaar dat het moeilijk te herleiden is of ik moet bijv met de deur open mee rennen naast de auto. De rammel hoor je met name als ik door de woonwijk heen hobbel, op normale wegen hoor je het verder niet.
  • Stand van de achterleuning heeft overigens geen invloed (recht vs inclined)
  • Gordel linksachter in de gordelhouder doen heeft geen invloed
Dealer in Eindhoven wist het niet op te lossen, het kan ook enigzins lastig gereproduceerd worden, het lijkt een combinatie/ritme van hobbels die nodig zijn (niet perse bij elke drempel waar natuurlijk elke auto wel een kraakje heeft) maar het is structureel op mijn dagelijkse traject. Ik wil het binnenkort nog een keer proberen bij de garage in Tilburg.

Gaat om een Model Y '25 Juniper.
Kan het zijn dat er iets in het ventilatierooster is gevallen bij de achterbank? Ik heb daar naar aanleiding van een video rooster voor besteld omdat daar de kinderen er steentjes enzo in lieten vallen

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
Roenie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:36:
Misschien een domme opmerking. Maar gaan jullie dan laden als de auto in slaapstand staat? Want ik kom aan met een laag percentage en zet hem aan de lader. Dan is je auto toch niet in slaap?
Slim laden met een slimme energiemaatschappij api , of slimme paal, gewoon inprikken en een tijd instellen wanneer je weer weg wilt. Hoef je niet bang te zijn dat je met hoge prijzen laadt.

[ Voor 6% gewijzigd door karel_G_1981 op 18-06-2026 20:37 . Reden: Even merk weggehaald ]


  • DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
-

[ Voor 100% gewijzigd door DutchJudge op 18-06-2026 20:14 ]


  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:23
sender schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 06:54:
[...]

Nee, nog steeds top hier
Ik ben gisteren langsgeweest bij het SC, ze wisten mij na 2 uur te vertellen dat alle vier mijn wielen gebogen/vervormd zijn.
Ze konden mij nog niet zeggen of dit onder garantie valt of niet.
Ze vroegen mij ook of ik in een put gereden was sinds de vorige keer dat ze dit probleem nakeken want toen hadden ze de vervormde wielen niet opgemerkt.

De wagen is nog geen 4 maanden oud.

[ Voor 3% gewijzigd door fretnn op 19-06-2026 07:09 ]


  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Sandersmander schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:25:
[...]

Dit is serieus wel iets waar ik behoeft aan heb. Hoe doe je een wasstraat met zo'n aanhaak transport belt?
Stap 1, zet in carwash mode
Stap 2, Rij op tot werknemer stop zegt
Stap 3, en dan?
Stap 4 einde van de rit, en dan?
Stap 5 nog ff stofzuigen.

Wil iemand stap 3 en 4 inkleuren?
Rij even naar een rustig stukje toe op een industrie en probeer het zelf. Heb ik m'n schoonouders ook aangeraden en sindsdien is het peanuts. Stap drie is remindrukken zachtjes en dan op het scherm rollen indrukken. Stap 4 zelfde maar andersom of gewoon D selecteren hoe je normaal zou doen. De rem indrukken zorgt er voor dat je de knop kunt indrukken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 15:26
zunrob schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:05:
[...]


Is het weg als je het raam (een beetje) opent?
Zal ik nog even checken voor de zekerheid, raam heb ik niet geïnspecteerd maar zou los moeten staan van 'de druk'' van een achterpassagier.
Yvarladze schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:54:
[...]

Kan het zijn dat er iets in het ventilatierooster is gevallen bij de achterbank? Ik heb daar naar aanleiding van een video rooster voor besteld omdat daar de kinderen er steentjes enzo in lieten vallen
Zal eens plat op de vloer kijken maar dat lijkt me sterk, 1 maandelijkse trip met vrienden/familie maar voor de rest ziet de achterbank geen activiteit.
Solidsystem87 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:25:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met een model 3 van 2025! vreemd genoeg tijdelijk opgelost nadat de wagen in carroserie gegaan is voor nieuwe linker achterflank. de deurrubbers waren toen ook helemaal ingepoederd. nu x maanden later is het terug.
Het is best vervelend en zou niet moeten bij een auto van een half jaar oud.. Irritante is met name dat ik ook niet kan aanwijzen waar het zit, dan kun je zelf mogelijk nog aan de gang met vilt oid. Of ik moet een keer meeliften bij mijn eigen auto en dan in het ''voetenbed'' zitten :P

Ik had overigens bij mijn model 3 destijds wel gericht issues met rammelend geluid in de achterbank, daar is de zitting volledig van vervangen, monteur in Eindhoven die mij nu hielp kon z'n oren niet geloven en gooide het nu al snel op ''leer er maar mee leven, als we zaken opengaan trekken wordt het vaak erger''..

[ Voor 23% gewijzigd door Arcenon op 19-06-2026 09:03 ]

MY '25


  • pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
Oekol schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:20:
[...]

Rij even naar een rustig stukje toe op een industrie en probeer het zelf. Heb ik m'n schoonouders ook aangeraden en sindsdien is het peanuts. Stap drie is remindrukken zachtjes en dan op het scherm rollen indrukken. Stap 4 zelfde maar andersom of gewoon D selecteren hoe je normaal zou doen. De rem indrukken zorgt er voor dat je de knop kunt indrukken.
En de rem indrukken moet je hier vertalen als "aantikken, zodat je kunt schakelen. NIET remmen om te remmen..."

Maar goed, sinds ik moet vegen op het scherm of boven mijn hoofd naar onzichtbare knoppen zoeken, word ik er niet erg relaxed van. Ik denk dat ome Elon dat beter kan programmeren (zoals rollen tenzij gas gegeven wordt en naar drive schakelen mits snelheid laag genoeg is. Uiteraard samengaand met de nodige waarschuwingspingels, flitsende schermen en wat dies meer zij...)

  • Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:33
Arcenon schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:48:
Klinkt dit voor iemand bekend? Ik heb een rammeltje/rateltje links achter de bestuurder. Ik kan niet herleiden of het gordel, bank of leuning gerelateerd is (van de achterpassagiers). Op het moment dat er iemand achterin zit hoor je het bijna niet, vandaar dat het moeilijk te herleiden is of ik moet bijv met de deur open mee rennen naast de auto. De rammel hoor je met name als ik door de woonwijk heen hobbel, op normale wegen hoor je het verder niet.
  • Stand van de achterleuning heeft overigens geen invloed (recht vs inclined)
  • Gordel linksachter in de gordelhouder doen heeft geen invloed
Dealer in Eindhoven wist het niet op te lossen, het kan ook enigzins lastig gereproduceerd worden, het lijkt een combinatie/ritme van hobbels die nodig zijn (niet perse bij elke drempel waar natuurlijk elke auto wel een kraakje heeft) maar het is structureel op mijn dagelijkse traject. Ik wil het binnenkort nog een keer proberen bij de garage in Tilburg.

Gaat om een Model Y '25 Juniper.
bij mijn auto had ik nagenoeg hetzelfde, vele malen bij het sc te Eindhoven gestaan. Uiteindelijk bleek het te gaan om de bevestiging van de achterbank ( onder het zitgedeelte van de achterbank). Hier hebben ze van alles tussen gestopt en toen was het prima. Wel bijna twee jaar mee rond gereden…

  • WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:29
Nilis76 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:16:
[...]

bij mijn auto had ik nagenoeg hetzelfde, vele malen bij het sc te Eindhoven gestaan. Uiteindelijk bleek het te gaan om de bevestiging van de achterbank ( onder het zitgedeelte van de achterbank). Hier hebben ze van alles tussen gestopt en toen was het prima. Wel bijna twee jaar mee rond gereden…
Om precies te zijn: de as waarop de rugleuning scharniert, daar zit speling op. Als je wat textietape om de as wikkelt is de speling weg en daarmee ook de rammel.

YouTube: Model 3 Rear Seat Rattle Solution

  • paoper
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Heeft er iemand goede ervaringen met specifieke wind-geluid reductie kits?

Ik heb een M3 uit december 2019 en ervaar best wat windgeluid bij 50+km/u, zeer veel windgeluid bij 100+km/u.

Ik heb het forum doorgezocht en er zijn enkele posts over, maar weinig concrete aanwijzingen voor oplossingen/producten.

Deze thread op TMC (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/solved-road-noise-front-wind-noise.296766/#post-7487993) is een stuk concreter al om uit te proberen, en wil deze kant op gaan.

Maar ik ben benieuwd of er mensen hier op tweakers zijn met concrete ervaringen met producten of oplossingen hiervoor voor ik zelf foam ga knippen en de auto demonteren om het ergens in te frutten! :)

  • -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:20
Om even in te haken op het ratel / trilling geluid. Ik had recent ook een vervelende metaal achtige ratel rechts voor, goed te horen op klinkerwegen met de ramen open. Afspraak gemaakt bij Sec Tilburg, rondje gereden en de eerste keer dat het geluid te horen was, zei de monteur: "stop maar, het zijn de wieldoppen".... Ik had idd 3d party wieldoppen waarvan rechts voor los zat, dus wij uitgestapt en geverifieerd dat dit het probleem was, dat was best suf :X

Maar bij het instappen zegt hij, je raam lijnt niet goed uit en sluit tegen het glas van de B-stijl, daar moet je wel even naar laten kijken, want als 1 van de 2 kapot gaat ben je ver van huis...
Ik wist dit, had het ook al eens in de app gemeld, maar moest 200,- betalen voor het afstellen, dus had het laten gaan. Dit ook bij hem aangegeven, maar hij was het wel met mij eens dat dit eigenlijk onder garantie gefixt zou moeten worden. Terug bij het Sec is hij even meegelopen naar de balie en hebben ze het onder garantie gefixt :*)
Toen de auto klaar was kreeg ik de mededeling dat ze het linker raam ook gelijk gedaan hadden, want die zat ook niet helemaal goed.
Bij het instappen stond er ook een Tesla waterfles in de bekerhouder 8)

Dus ik ben wel erg content met deze service! (mag ook wel eens gezegd worden)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

paoper schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:11:
Heeft er iemand goede ervaringen met specifieke wind-geluid reductie kits?

Ik heb een M3 uit december 2019 en ervaar best wat windgeluid bij 50+km/u, zeer veel windgeluid bij 100+km/u.

Ik heb het forum doorgezocht en er zijn enkele posts over, maar weinig concrete aanwijzingen voor oplossingen/producten.

Deze thread op TMC (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/solved-road-noise-front-wind-noise.296766/#post-7487993) is een stuk concreter al om uit te proberen, en wil deze kant op gaan.

Maar ik ben benieuwd of er mensen hier op tweakers zijn met concrete ervaringen met producten of oplossingen hiervoor voor ik zelf foam ga knippen en de auto demonteren om het ergens in te frutten! :)
Mja, geen ervaring maar volgens mij is de 2019 versie gewoon slecht geisoleerde auto. Ik zou de radio wat harder zetten en het accepteren. Volgens mij heeft Bjorn er ook wel wat video's over mocht je toch bezig willen.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
paoper schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:11:
Heeft er iemand goede ervaringen met specifieke wind-geluid reductie kits?

Ik heb een M3 uit december 2019 en ervaar best wat windgeluid bij 50+km/u, zeer veel windgeluid bij 100+km/u.

Ik heb het forum doorgezocht en er zijn enkele posts over, maar weinig concrete aanwijzingen voor oplossingen/producten.

Deze thread op TMC (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/solved-road-noise-front-wind-noise.296766/#post-7487993) is een stuk concreter al om uit te proberen, en wil deze kant op gaan.

Maar ik ben benieuwd of er mensen hier op tweakers zijn met concrete ervaringen met producten of oplossingen hiervoor voor ik zelf foam ga knippen en de auto demonteren om het ergens in te frutten! :)
Teslahubs is bagger, slechte kwaliteit duur en geen 3M lijmstrip waar ze mee adverteren. Heb het er allemaal weer afgehaald inmiddels . Voor de highland ook eigenlijk niet nodig

  • bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:20
paoper schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:11:
Heeft er iemand goede ervaringen met specifieke wind-geluid reductie kits?

Ik heb een M3 uit december 2019 en ervaar best wat windgeluid bij 50+km/u, zeer veel windgeluid bij 100+km/u.

Ik heb het forum doorgezocht en er zijn enkele posts over, maar weinig concrete aanwijzingen voor oplossingen/producten.

Deze thread op TMC (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/solved-road-noise-front-wind-noise.296766/#post-7487993) is een stuk concreter al om uit te proberen, en wil deze kant op gaan.

Maar ik ben benieuwd of er mensen hier op tweakers zijn met concrete ervaringen met producten of oplossingen hiervoor voor ik zelf foam ga knippen en de auto demonteren om het ergens in te frutten! :)
Nog geen ervaring mee, maar je kan het wel laten doen:

Akoestische isolatie wielkasten vanaf buitenzijde (voor en achter) € 699.- incl. BTW

Akoestische isolatie deuren (4) € 739.- incl. BTW

Akoestische isolatie raamstijlen € 299.- incl. BTW

Deze helpen bij algehele rijgeluiden maar ook voor windruis, is mij verteld.

  • Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Al die TeslaXXX zijn meestal gewoon dropshippers, je kan voor veel minder vaak hetzelfde product op Ali bestellen.
Garantie moet je ook niet te veel op rekeken.

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
bestbeforeee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:53:
[...]

Nog geen ervaring mee, maar je kan het wel laten doen:
@paoper, ik heb een YouTube video gezien waar iemand zijn M3 volledig isoleert (deuren, wielkasten, frunk, trunk, etc) en het maakte geen verschil. Kan deze video helaas niet terug vinden (YouTube History Search werkt echt voor geen meter).

Bjorn heeft hier ook een video over gemaakt:
YouTube: Tesla Model 3 Performance with soundproofing

Nog een gevonden.
YouTube: Tesla Model Y Noise cancelling / Sound proofing

Nog een (geen verbetering):
YouTube: HOW QUIET CAN WE GET OUR TESLA? | SOUND DAMPENING TEST

[ Voor 20% gewijzigd door Card Nox op 19-06-2026 19:12 ]


  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:13
Card Nox schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:05:
[...]

@paoper, ik heb een YouTube video gezien waar iemand zijn M3 volledig isoleert (deuren, wielkasten, frunk, trunk, etc) en het maakte geen verschil. Kan deze video helaas niet terug vinden (YouTube History Search werkt echt voor geen meter).

Bjorn heeft hier ook een video over gemaakt:
YouTube: Tesla Model 3 Performance with soundproofing

Nog een gevonden.
YouTube: Tesla Model Y Noise cancelling / Sound proofing

Nog een (geen verbetering):
YouTube: HOW QUIET CAN WE GET OUR TESLA? | SOUND DAMPENING TEST
kan dit bevestigen. Heb ook die rubbers enzo. Enige wat het echt doet is dat je deuren wat meer premium klinken bij het dichtgooien en minder vuil aan binnenkant deuren en stijlen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
@anti elppa, dit gaat veeeeel verder dan wat deur rubbers plakken (maar zonder echt resultaat).

  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:13
Card Nox schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:17:
@anti elppa, dit gaat veeeeel verder dan wat deur rubbers plakken (maar zonder echt resultaat).
ik ken de video van bjorn, gekeken toen die video nog geen uur online stond in de tijd (keek alles van hem)

Ik had die rubbers toen al, en die video van hem was voor mij de reden om niet verder te gaan (wielkasten, foam in de deuren etc)

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • paoper
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Bedankt voor de input allen, helder! Jammer dat het lijkt dat ik er niks echt tegen kan doen (ook al zijn bv nieuwere modellen zo veel stiller, het kan technisch dus wel natuurlijk, maar waarschijnlijk dus niet zomaar aftermarket).

Ik moet de muziek echt soms veel te hard zetten om het te verstaan. Maar goed we accepteren het maar. Dank voor de input!

  • bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:20
Het punt is ga je een verbetering van 4 decibel echt merken? Ik weet het niet. Ik denk dat je er aan went. Ook al zou het 6-8 decibel zijn.

  • RmR
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:22

RmR

Hi,

heeft iemand ervaring met schade bij aflevering?

Een paar dagen na ophalen van mijn Model Y in Utrecht ontdekte ik twee deuken in de achterklep. Ik had amper gereden, nergens tegenaan gezeten en heb 24/7 camerabewaking (niks te zien). Ook op een foto direct bij thuiskomst zijn ze (net) zichtbaar.

Ik heb Tesla gebeld en zij adviseerden meteen een serviceverzoek in te dienen omdat ik nog onder de 150 km zat. Dat heb ik gedaan. Na enkele dagen kreeg ik een afspraak in juli, maar het lijkt alleen een afspraak ter beoordeling te zijn (‘general diagnosis’).

Wordt dit soort schade normaal gewoon vergoed, of kunnen ze hier moeilijk over gaan doen? Ervaringen of tips?

  • duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

duderuud

Sliden is koel

Vriend van me had ook schade bij zijn MY bij het afhalen. Direct een afspraak gemaakt om het te laten herstellen, deden ze helemaal niet moeilijk over.
Waarschijnlijk had er tijdens het transport een andere Tesla tegenaan getikt/geschuurd...

[ Voor 8% gewijzigd door duderuud op 19-06-2026 21:39 ]

Motor-Forum.nl


  • TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:54
Vandaag mijn M3 AWD opgehaald. Nu viel me net in het donker op dat in de deur bij het opbergvak aan de passagiers zijde geen verlichting brand. Bij de bestuurderskant is dit wel. Hoort dat of toch even een service afspraak maken?


Update: ik keek gewoon niet goed… brand dus wel

[ Voor 10% gewijzigd door TheDuJa op 19-06-2026 23:34 ]


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
duderuud schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:39:
Vriend van me had ook schade bij zijn MY bij het afhalen. Direct een afspraak gemaakt om het te laten herstellen, deden ze helemaal niet moeilijk over.
Waarschijnlijk had er tijdens het transport een andere Tesla tegenaan getikt/geschuurd...
Waarom zouden ze hier moeilijk over doen? Is het tegenwoordig normaal dat een voertuig met schade afgeleverd wordt?

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
turkeyhakan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:39:
[...]

Waarom zouden ze hier moeilijk over doen? Is het tegenwoordig normaal dat een voertuig met schade afgeleverd wordt?
Omdat de auto al meegenomen is en je niet zeker weet wat er in die tijd mee gebeurd is. Er zullen vast mensen zijn die bijvoorbeeld de frunk verkeerd dichtmaken, zeker de eerste keer en er dan een deuk in duwen. En dan gaan claimen. Met dat soort mensen moet je ook rekening houden, en helaas moeten zoals altijd de goede lijden onder de kwade mensen. Het zou fijn zijn als je altijd iemand op zijn blauwe ogen kunt vertrouwen, maar helaas is het tegendeel heel vaak bewezen.

Niet daarmee bewerend dat dat hier het geval zal zijn!
turkeyhakan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:39:
[...]

Is het tegenwoordig normaal dat een voertuig met schade afgeleverd wordt?
Bij Tesla is het niet ondenkbaar. :) De QA afdeling is vervangen door de koper.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 20-06-2026 09:11 ]


  • Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dus net als bij een huurauto eerst een uitgebreid rondje om de auto heen lopen voordat je ook maar een meter rijdt.

  • TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:15
bestbeforeee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 21:14:
Het punt is ga je een verbetering van 4 decibel echt merken? Ik weet het niet. Ik denk dat je er aan went. Ook al zou het 6-8 decibel zijn.
Klinkt als niet veel, maar 4 decibel meer is toch bijna 3x meer geluidssterkte.

  • Cb76
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:33
Goedemiddag,

Mijn parelmoer witte M3 standaard is onderweg. Privé aangeschaft met de bedoeling er minstens 10 jaar mee te rijden. (wachten op de levering is trouwens een hel en hoort in een ander topic;-))

Om te zorgen dat ons wagenpark eenheid uitstraalt wil ik gelijk aan de Rav4 2020 bi-tone wit /zwart die we nu hebben de M3 aanpakken.

Nu is de vraag laat ik een pilar delete doen met wrap of zal ik voor het permanente kiezen, dus naar de spuiterij. Wat is jullie idee en wie heeft dit reeds gedaan? Foto’s worden gewaardeerd.🙏🏻

  • daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:06:
[...]

Klinkt als niet veel, maar 4 decibel meer is toch bijna 3x meer geluidssterkte.
Niet bijna, 3 dB is 2x. voor 3x heb je 6 dB nodig.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3


  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
Cb76 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:20:
Goedemiddag,

Mijn parelmoer witte M3 standaard is onderweg. Privé aangeschaft met de bedoeling er minstens 10 jaar mee te rijden. (wachten op de levering is trouwens een hel en hoort in een ander topic;-))

Om te zorgen dat ons wagenpark eenheid uitstraalt wil ik gelijk aan de Rav4 2020 bi-tone wit /zwart die we nu hebben de M3 aanpakken.

Nu is de vraag laat ik een pilar delete doen met wrap of zal ik voor het permanente kiezen, dus naar de spuiterij. Wat is jullie idee en wie heeft dit reeds gedaan? Foto’s worden gewaardeerd.🙏🏻
Ik heb een tijdje de wrap overwogen, maar uiteindelijk (nog) niet gedaan, vind hem standaard eigenlijk wel prima. Wat je ook nog kunt overwegen, maar geen idee hoe het resultaat zou zijn: plasti-dip. Spuiten vind ik wel een redelijk rigoreuze stap, zeker voor een hagelnieuwe auto.

  • Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRsT7eWOnhRwe7oRXW8puwS3WJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFAYNtcQfF8jXsj85oBTWGS5.jpg?f=fotoalbum_large de nieuwe kleur blauw in het echt voor de rwd voor de geïnteresseerden.ik heb deze onlangs besteld en vind het wel een geslaagde kleur

  • Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:10
Daan8 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:12:
[Afbeelding] de nieuwe kleur blauw in het echt voor de rwd voor de geïnteresseerden.ik heb deze onlangs besteld en vind het wel een geslaagde kleur
Voor de duidelijkheid coastal bleu

  • RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:55
Daan8 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:12:
[Afbeelding] de nieuwe kleur blauw in het echt voor de rwd voor de geïnteresseerden.ik heb deze onlangs besteld en vind het wel een geslaagde kleur
Erg mooi met al die zwarte accenten!

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k


  • WhiteHorse1976
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:36
A.s. vrijdagmiddag na een turbo bestelproces kan ik mijn M3 ophalen. Dus ik zit even te kijken waar ik allemaal rekening mee moet hebben in het delivery center (Utrecht voor mij). App is uiteraard ingeregeld, maar afgezien van een inspectie van de auto op beschadigingen kun je niet zoveel doen toch? Of zijn er mensen die echt van alles gaan doen? Volgens mij heb je maar 30 minuten?

Een profiel creeren, en dan zaken stoel/stuur/spiegels? Mijn vrouw is ook mee en die heeft zeker een ander profiel. Is dat een kwestie van 2 profielen aanmaken? Kan zij wel gewoon de tesla app installeren en mijn inloggevens gebruiken? Of een eigen inlog maken en dan is de vraag hoe geef ik haar toegang tot de auto.

Nog andere dingen die jullie doen bij ophalen?

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
WhiteHorse1976 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:59:
A.s. vrijdagmiddag na een turbo bestelproces kan ik mijn M3 ophalen. Dus ik zit even te kijken waar ik allemaal rekening mee moet hebben in het delivery center (Utrecht voor mij). App is uiteraard ingeregeld, maar afgezien van een inspectie van de auto op beschadigingen kun je niet zoveel doen toch? Of zijn er mensen die echt van alles gaan doen? Volgens mij heb je maar 30 minuten?

Een profiel creeren, en dan zaken stoel/stuur/spiegels? Mijn vrouw is ook mee en die heeft zeker een ander profiel. Is dat een kwestie van 2 profielen aanmaken? Kan zij wel gewoon de tesla app installeren en mijn inloggevens gebruiken? Of een eigen inlog maken en dan is de vraag hoe geef ik haar toegang tot de auto.

Nog andere dingen die jullie doen bij ophalen?
profielen zou ik lekker op mijn gemak doen thuis.

  • Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
WhiteHorse1976 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:59:
A.s. vrijdagmiddag na een turbo bestelproces kan ik mijn M3 ophalen. Dus ik zit even te kijken waar ik allemaal rekening mee moet hebben in het delivery center (Utrecht voor mij). App is uiteraard ingeregeld, maar afgezien van een inspectie van de auto op beschadigingen kun je niet zoveel doen toch? Of zijn er mensen die echt van alles gaan doen? Volgens mij heb je maar 30 minuten?

Een profiel creeren, en dan zaken stoel/stuur/spiegels? Mijn vrouw is ook mee en die heeft zeker een ander profiel. Is dat een kwestie van 2 profielen aanmaken? Kan zij wel gewoon de tesla app installeren en mijn inloggevens gebruiken? Of een eigen inlog maken en dan is de vraag hoe geef ik haar toegang tot de auto.

Nog andere dingen die jullie doen bij ophalen?
Dat Tesla een half uur in de agenda heeft wil niet zeggen dat je niet meer tijd hebt om daar alles goed te controleren. Al moet dat wel te doen zijn lijkt mij. Dat profiel kun je later doen toch?

  • TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:15
daemonix schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:52:
Niet bijna, 3 dB is 2x. voor 3x heb je 6 dB nodig.
Nee, 6db is 4x.

  • nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:44
WhiteHorse1976 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:59:
A.s. vrijdagmiddag na een turbo bestelproces kan ik mijn M3 ophalen. Dus ik zit even te kijken waar ik allemaal rekening mee moet hebben in het delivery center (Utrecht voor mij). App is uiteraard ingeregeld, maar afgezien van een inspectie van de auto op beschadigingen kun je niet zoveel doen toch? Of zijn er mensen die echt van alles gaan doen? Volgens mij heb je maar 30 minuten?

Een profiel creeren, en dan zaken stoel/stuur/spiegels? Mijn vrouw is ook mee en die heeft zeker een ander profiel. Is dat een kwestie van 2 profielen aanmaken? Kan zij wel gewoon de tesla app installeren en mijn inloggevens gebruiken? Of een eigen inlog maken en dan is de vraag hoe geef ik haar toegang tot de auto.

Nog andere dingen die jullie doen bij ophalen?
Toen ik ‘mijn’ Tesla mocht ophalen, mocht ik nog een tijd ter plekke aan de snellader. Dat was genoeg tijd om nog wat op je gemak te bekijken en aan de medewerkers te vragen. Meer tijd dan dat ik ooit bij andere leveringen van auto’s heb genomen.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
WhiteHorse1976 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:59:
A.s. vrijdagmiddag na een turbo bestelproces kan ik mijn M3 ophalen. Dus ik zit even te kijken waar ik allemaal rekening mee moet hebben in het delivery center (Utrecht voor mij). App is uiteraard ingeregeld, maar afgezien van een inspectie van de auto op beschadigingen kun je niet zoveel doen toch? Of zijn er mensen die echt van alles gaan doen? Volgens mij heb je maar 30 minuten?

Een profiel creeren, en dan zaken stoel/stuur/spiegels? Mijn vrouw is ook mee en die heeft zeker een ander profiel. Is dat een kwestie van 2 profielen aanmaken? Kan zij wel gewoon de tesla app installeren en mijn inloggevens gebruiken? Of een eigen inlog maken en dan is de vraag hoe geef ik haar toegang tot de auto.

Nog andere dingen die jullie doen bij ophalen?
Bij mij (Groningen) was er een verkoper die keurig alles uitlegde en voor mij die zaken regelde

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
karel_G_1981 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:47:
[...]

Bij mij (Groningen) was er een verkoper die keurig alles uitlegde en voor mij die zaken regelde
Ik stond eind 2024 in de wachtrij en kreeg een briefje mee om de auto in de hal te zoeken.. En als je iets zag mocht je een medewerker er bij halen die dan met een poetslap probeerde op te lossen wat je dacht te zien. Zelfs de hal uitrijden was met een file.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
nosuchuser schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:36:
[...]

Toen ik ‘mijn’ Tesla mocht ophalen, mocht ik nog een tijd ter plekke aan de snellader. Dat was genoeg tijd om nog wat op je gemak te bekijken en aan de medewerkers te vragen. Meer tijd dan dat ik ooit bij andere leveringen van auto’s heb genomen.
Bij fiat kreeg ik een fles wijn ooit en werd de auto “onthuld” onder een doek. - andere tijden denk ik 😞 Ik mocht bij tesla wel een mooie foto laten maken van mij en de auto met het tesla logo in de showroom op de achtergrond .

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
karel_G_1981 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:16:
[...]

Bij fiat kreeg ik een fles wijn ooit en werd de auto “onthuld” onder een doek. - andere tijden denk ik 😞 Ik mocht bij tesla wel een mooie foto laten maken van mij en de auto met het tesla logo in de showroom op de achtergrond .
Bij Audi heb ik ook ooit de show met het doek, en een fles cava van 3,5€ mee gemaakt.

Bij Volvo wouden ze me elke knop en elke hendel uitleggen en waten ze verwonderd dat ik na 15 min weg wou…

Tesla: effe kijken of de auto betaald is, we zetten hem in je app. De auto staat daar ergens, veel succes…

De man voor mij kocht een een X Plaid van 160k en wou wat uitleg… werd beleefd maar kordaat geweigerd. Staat allemaal in de filmpjes die je kreeg…

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
WhiteHorse1976 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:59:
A.s. vrijdagmiddag na een turbo bestelproces kan ik mijn M3 ophalen. Dus ik zit even te kijken waar ik allemaal rekening mee moet hebben in het delivery center (Utrecht voor mij). App is uiteraard ingeregeld, maar afgezien van een inspectie van de auto op beschadigingen kun je niet zoveel doen toch? Of zijn er mensen die echt van alles gaan doen? Volgens mij heb je maar 30 minuten?

Een profiel creeren, en dan zaken stoel/stuur/spiegels? Mijn vrouw is ook mee en die heeft zeker een ander profiel. Is dat een kwestie van 2 profielen aanmaken? Kan zij wel gewoon de tesla app installeren en mijn inloggevens gebruiken? Of een eigen inlog maken en dan is de vraag hoe geef ik haar toegang tot de auto.

Nog andere dingen die jullie doen bij ophalen?
Even inlezen in dit topic, is al zo vaak voorbij gekomen. Veel plezier!

  • rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 11:00
rumu schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 21:27:
[...]


Daar pas ik voor. En 100 euro per maand voor fsd? Van een Tesla verwacht ik toch de basis. En lane assist en acc die gewoon blijven werken bij het wisselen van baan, horen daar imo bij. Als je zegt dat je daaraan went, dan zeg je dat je het geen probleem vindt om drie keer op een knop te drukken als het ook in een keer kan.
Goed, drie maanden verder. Ik ga de auto nog een kans geven, eerder schreef ik ook dit over de auto:

De auto rijdt verder superfijn, comfortabel, sportief als je wilt.
Het zogenaamde gedowngrade onderstel is prima. Denk dat het een nuance verschil is met de premium.
Geluidscomfort ook dikke prima, ondanks 'mindere" ramen/glas.
Achterwielaandrijving voor mij een pluspunt, stuurt lekker. Driftmode zal ie wel niet hebben, maar als je daar wel mee zou kunnen spelen, kan ik me voorstellen dat je lol kunt hebben op een driftdag.
Vermogen overbodig, maar fijn bij korte inhaalsprietjes op de snelweg als het nodig is.
Ruimtebeleving ook helemaal goed, denk dat het panoramadak daar wel bij helpt.
One pedal driving voelde ook goed afgesteld. Fijn, omdat je daar verder ook geen keuze In hebt.
Ps: betreft model 3 standard/rwd.


Ondertussen bestaat beta niet meer bij een nieuwe auto. Het is ot tacc of fsd (met abonnement).

Verder heeft een van de verkopers me ook uitgelegd dat je met tacc kunt aangeven of de auto de toegestane snelheid moet aanhouden of de ingestelde snelheid.

Ben benieuwd of de auto me dit keer met aangepaste verwachting alsnog kan overtuigen.

De onduidelijke levertijd vind ik nog wel een dingetje.

Maar de inruilpremie geldt nog bij bestelling tot en met 31 juli. Misschien dat er dan meer duidelijk is over de levertijd van de auto.

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
rumu schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:57:
[...]

Verder heeft een van de verkopers me ook uitgelegd dat je met tacc kunt aangeven of de auto de toegestane snelheid moet aanhouden of de ingestelde snelheid.
Dat is niet iets nieuws, brachten ze dat alsof het wel nieuw was? Dat kan met de auto's sowieso met wisselend succes.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:58

EDB

rumu schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:57:
[...]

Goed, drie maanden verder. Ik ga de auto nog een kans geven, eerder schreef ik ook dit over de auto:

De auto rijdt verder superfijn, comfortabel, sportief als je wilt.
Het zogenaamde gedowngrade onderstel is prima. Denk dat het een nuance verschil is met de premium.
Geluidscomfort ook dikke prima, ondanks 'mindere" ramen/glas.
Achterwielaandrijving voor mij een pluspunt, stuurt lekker. Driftmode zal ie wel niet hebben, maar als je daar wel mee zou kunnen spelen, kan ik me voorstellen dat je lol kunt hebben op een driftdag.
Vermogen overbodig, maar fijn bij korte inhaalsprietjes op de snelweg als het nodig is.
Ruimtebeleving ook helemaal goed, denk dat het panoramadak daar wel bij helpt.
One pedal driving voelde ook goed afgesteld. Fijn, omdat je daar verder ook geen keuze In hebt.
Ps: betreft model 3 standard/rwd.


Ondertussen bestaat beta niet meer bij een nieuwe auto. Het is ot tacc of fsd (met abonnement).

Verder heeft een van de verkopers me ook uitgelegd dat je met tacc kunt aangeven of de auto de toegestane snelheid moet aanhouden of de ingestelde snelheid.

Ben benieuwd of de auto me dit keer met aangepaste verwachting alsnog kan overtuigen.

De onduidelijke levertijd vind ik nog wel een dingetje.

Maar de inruilpremie geldt nog bij bestelling tot en met 31 juli. Misschien dat er dan meer duidelijk is over de levertijd van de auto.
One pedal driving is wel instelbaar. Ik heb ‘m op de minder sterke vertraging staan en dan bevalt mij het beste.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E


  • Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:59

Maxow

Hidden Sound System

EDB schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:02:
[...]

One pedal driving is wel instelbaar. Ik heb ‘m op de minder sterke vertraging staan en dan bevalt mij het beste.
Op de Model Y is dit inderdaad instelbaar, op de Model 3 kan dat niet.

  • rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 11:00
Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:45:
[...]

Dat is niet iets nieuws, brachten ze dat alsof het wel nieuw was? Dat kan met de auto's sowieso met wisselend succes.
Niet als iets nieuws. Maar voor mij onbekend en iets wat iig misging in de eerste proefrit.

Ik ga het uitgebreid testen...

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
Maxow schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Op de Model Y is dit inderdaad instelbaar, op de Model 3 kan dat niet.
Ah, ik dacht al te weten dat ik die optie niet had. Ook geen behoefte aan trouwens, wat mij betreft maken ze het nog sterker, desnoods met de gewone remmen er bij.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
gjcvro schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:57:
[...]

Ah, ik dacht al te weten dat ik die optie niet had. Ook geen behoefte aan trouwens, wat mij betreft maken ze het nog sterker, desnoods met de gewone remmen er bij.
Klopt die optie zit er bij de 3 niet in en vond dit afgelopen de winter met al die sneeuw wel erg spannend overigens , maar tesla heeft het wel zo gemaakt dat je achterwielen niet zomaar blokkeren, dat is goed om te weten. Auto was bijzonder sterk en boven verwachting in de sneeuw en ijs omstandighede Ondanks dat je de re-gen niet kan instellen.

  • Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:08
Ondanks dat de M3H deze instelling niet heeft heb ik het idee dat hij met chillmodus wat minder heftig regenereert.

  • EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:58

EDB

Maxow schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Op de Model Y is dit inderdaad instelbaar, op de Model 3 kan dat niet.
Aha, weer wat geleerd. Vind het wel fijn om te kunnen kiezen, de vrouw heeft een hekel aan OPD en de kinderen worden met de maximale vertraging sneller misselijk. Als ik alleen in de auto zit kan ik het wel waarderen maar meestal de wat minder sterke vertraging waarbij je overigens ook wel tot stilstand komt:

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E


  • SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
EDB schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:28:
[...]

Aha, weer wat geleerd. Vind het wel fijn om te kunnen kiezen, de vrouw heeft een hekel aan OPD en de kinderen worden met de maximale vertraging sneller misselijk. Als ik alleen in de auto zit kan ik wel waarderen maar meestal de wat minder sterke vertraging waarbij je overigens ook wel tot stilstand komt:
Als je je voet beheerst kan je met opd zeer goed rijden.

Lukt mijn vrouw wel redelijk

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:22

gwg

Ik heb een nieuwe Tesla Model 3 maar het scherm bugged. Rare rode glitches, visual artifcats. Hebben andere mensen dit ook? Is dit normaal? Moet ik een service verzoek insturen?

Het filmpje laat het vrij duidelijk zien. Lijkt alleen in de handleiding te zijn, en de navigatie heeft een soort rare visual glitching op de weg als die gehighlight is, dus de weg naar je bestemming toe. Lijkt wel alsof de grafische kaart het aan het begeven is. Ik heb al een paar keer de auto "herstart" met de 2 scroll wieltjes indrukken. De Tesla verkoper zei dat het vanzelf weg ging, maar ik heb er toch geen goed gevoel over. Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen 😅

https://streamable.com/aqam5y

https://streamable.com/fbce5v

https://streamable.com/0fo3t2

Verder rijdt die prima, en verder heb ik in de apps er geen last van. Dus ik vind het heel vreemd.

En Software updaten, doet die dat ook op Premium Connectivity (heb een maand gratis gekregen) of moet ik daarvoor aangesloten zijn op wifi? Wifi lijkt die ook niet goed te kunnen pakken.

  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
SpikeHome schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:33:
[...]

Als je je voet beheerst kan je met opd zeer goed rijden.

Lukt mijn vrouw wel redelijk
Inderdaad!
OPD rijdt juist heerlijk en prima te doseren. Chill mode maakt het accelereren (en regeneren?) iets soepeler mocht diegene echt niet kunnen wennen.


@gwg
Ik zou even een ticket aanmaken in de app. Dat stuk van de handleiding met de rode puntjes etc. is niet normaal. Waarschijnlijk dat ze anders de software op afstand kunnen resetten/opnieuw installeren.

Het downloaden van software updates gaat alleen over de wifi. Afhankelijk van je data abonnement kan je dit ook met je telefoon en een hotspot doen. Update is wel vaak 10gb+.

[ Voor 34% gewijzigd door SL65 op 21-06-2026 08:27 ]


  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:22

gwg

SL65 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 08:23:
[...]


Inderdaad!
OPD rijdt juist heerlijk en prima te doseren. Chill mode maakt het accelereren (en regeneren?) iets soepeler mocht diegene echt niet kunnen wennen.


@gwg
Ik zou even een ticket aanmaken in de app. Dat stuk van de handleiding met de rode puntjes etc. is niet normaal. Waarschijnlijk dat ze anders de software op afstand kunnen resetten/opnieuw installeren.

Het downloaden van software updates gaat alleen over de wifi. Afhankelijk van je data abonnement kan je dit ook met je telefoon en een hotspot doen. Update is wel vaak 10gb+.
Top dankje voor de reactie. Hm dan toch, vind ik het wel een beetje jammer dat die gast van Tesla zo stellig beweerde dat het wel oke was. Jammer.

Oke krijg je wel een notificatie dat er een nieuwe update beschikbaar is, of ook alleen las je op de wifi zit?

  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Heb je de auto net opgehaald? Want als je op de “verkopers” bij een afhaal locatie doelt dan hebben zijn geen/weinig kennis van de auto. Ik zou er even een ticket van maken met de video. Wordt wel opgelost.

Volgens mij kan de auto de update wel zien zonder wifi, dat gaat over het auto data abonnement.

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:22

gwg

SL65 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 08:37:
Heb je de auto net opgehaald? Want als je op de “verkopers” bij een afhaal locatie doelt dan hebben zijn geen/weinig kennis van de auto. Ik zou er even een ticket van maken met de video. Wordt wel opgelost.

Volgens mij kan de auto de update wel zien zonder wifi, dat gaat over het auto data abonnement.
Klopt inderdaad. De verkoper verzekerde mij dat het wel goed kwam, maar als die niet veel kaas hebben gegeven van de auto dan snap ik het wel. ik ga dan nu gelijk een ticket inschieten!

Ok top dankje. Dan moet ik gewoon rustig blijven wachten. Wel moeilijk want ik wil FSD zo graag, DE reden dat ik de auto heb gekocht haha

  • EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:58

EDB

gwg schreef op zondag 21 juni 2026 @ 07:40:
Ik heb een nieuwe Tesla Model 3 maar het scherm bugged. Rare rode glitches, visual artifcats. Hebben andere mensen dit ook? Is dit normaal? Moet ik een service verzoek insturen?

Het filmpje laat het vrij duidelijk zien. Lijkt alleen in de handleiding te zijn, en de navigatie heeft een soort rare visual glitching op de weg als die gehighlight is, dus de weg naar je bestemming toe. Lijkt wel alsof de grafische kaart het aan het begeven is. Ik heb al een paar keer de auto "herstart" met de 2 scroll wieltjes indrukken. De Tesla verkoper zei dat het vanzelf weg ging, maar ik heb er toch geen goed gevoel over. Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen 😅

https://streamable.com/aqam5y

https://streamable.com/fbce5v

https://streamable.com/0fo3t2

Verder rijdt die prima, en verder heb ik in de apps er geen last van. Dus ik vind het heel vreemd.

En Software updaten, doet die dat ook op Premium Connectivity (heb een maand gratis gekregen) of moet ik daarvoor aangesloten zijn op wifi? Wifi lijkt die ook niet goed te kunnen pakken.
Ik kan via de router zien hoeveel data de auto verbruikt via wifi. Mijn eerste update, begin april, ging via wifi. De tweede, toen had ik al geen premium meer na de gratis maand, is via het mobiele netwerk gekomen dus het kan wel degelijk zonder wifi. De laatste update naar 17.5 ging weer via wifi. Tesla kan altijd een update naar je auto pushen indien nodig.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E


  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Updates staan helemaal los van premium. Dat hele premium is in de basis niet veel meer als een data abonnement voor Netflix en Spotify onderweg. Ja er zijn nog wat kleine dingen maar niks wat van invloed is op de updates.

Tesla kan dingen pushen op afstand, maar je kan volgens mij nooit zelf triggeren dat een update over de data bundel van de auto wordt gedownload. Al lees je weleens dat als mensen heel lang niet hebben geüpdatet dat de auto dit zelf uiteindelijk zou hebben gedaan maar geen idee hoe ik dat nou moet zien.

[ Voor 42% gewijzigd door SL65 op 21-06-2026 09:13 ]


  • WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:29
EDB schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:28:
[...]

Aha, weer wat geleerd. Vind het wel fijn om te kunnen kiezen, de vrouw heeft een hekel aan OPD en de kinderen worden met de maximale vertraging sneller misselijk. Als ik alleen in de auto zit kan ik het wel waarderen maar meestal de wat minder sterke vertraging waarbij je overigens ook wel tot stilstand komt:
Beter anticiperen en meer afstand houden dan heb je de maximale vertraging alleen bij hoge uitzondering nodig. Ik reed laatst mee met een collega in zijn Tesla en die klaagde dat z’n vrouw steeds wagenziek werd. Ik snap wel waarom, hij gebruikte het stroompedaal als aan/uit-knop.

  • anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:13
SL65 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:12:
Updates staan helemaal los van premium. Dat hele premium is in de basis niet veel meer als een data abonnement voor Netflix en Spotify onderweg. Ja er zijn nog wat kleine dingen maar niks wat van invloed is op de updates.

Tesla kan dingen pushen op afstand, maar je kan volgens mij nooit zelf triggeren dat een update over de data bundel van de auto wordt gedownload. Al lees je weleens dat als mensen heel lang niet hebben geüpdatet dat de auto dit zelf uiteindelijk zou hebben gedaan maar geen idee hoe ik dat nou moet zien.
premium heeft ook niets met netflix of spotify te maken. Het is wat je zegt de verbinding. En dus werken alle apps die data gebruiken. Maar, die werken ook als je hotspot van je telefoon aan zet.

Het enige echte verschil is de sataliet beelden in je navigatie, de flitskasten en de buienradar.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024


  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
WhoDoYaThinkIAm schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:49:
[...]

Beter anticiperen en meer afstand houden dan heb je de maximale vertraging alleen bij hoge uitzondering nodig. Ik reed laatst mee met een collega in zijn Tesla en die klaagde dat z’n vrouw steeds wagenziek werd. Ik snap wel waarom, hij gebruikte het stroompedaal als aan/uit-knop.
Ja, dan heb je dus of niet begrepen hoe het werkt of je bent fysiek gewoon niet geschikt voor OPD.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
anti elppa schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:53:
[...]

premium heeft ook niets met netflix of spotify te maken. Het is wat je zegt de verbinding. En dus werken alle apps die data gebruiken. Maar, die werken ook als je hotspot van je telefoon aan zet.

Het enige echte verschil is de sataliet beelden in je navigatie, de flitskasten en de buienradar.
En grok als dat eindelijk een keer geactiveerd wordt hier
karel_G_1981 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:22:
[...]

En grok als dat eindelijk een keer geactiveerd wordt hier
Voor Grok heb je geen Premium Connectivity nodig, kan ook met hotspot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/962qy8C2qGCXhRMAKF3ckLLIABc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CBXPvs2HIzpW2dIOJQlxvZ0Y.png?f=fotoalbum_large

  • Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
gwg schreef op zondag 21 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Klopt inderdaad. De verkoper verzekerde mij dat het wel goed kwam, maar als die niet veel kaas hebben gegeven van de auto dan snap ik het wel. ik ga dan nu gelijk een ticket inschieten!
Heb je al geprobeerd om gewoon even te rebooten met de 2 stuurknoppen?

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:22

gwg

Fire69 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:42:
[...]


Heb je al geprobeerd om gewoon even te rebooten met de 2 stuurknoppen?
Ja heb ik nu 4x in totaal gedaan. Mag niet baten helaas

Ik zie echter nu ook dat mijn nummerplaat scheef op de auto zit en de tesla letter S zijn lak kwijtraakt dus er is nog wel meer niet helemaal in orde. Hopelijk kunnen ze het allemaal oplossen maar een beetje zure smaak heb ik wel. Als je 54k neerlegt hoor je een perfecte auto te krijgen.

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
gwg schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:13:
[...]

Ja heb ik nu 4x in totaal gedaan. Mag niet baten helaas

Ik zie echter nu ook dat mijn nummerplaat scheef op de auto zit en de tesla letter S zijn lak kwijtraakt dus er is nog wel meer niet helemaal in orde. Hopelijk kunnen ze het allemaal oplossen maar een beetje zure smaak heb ik wel. Als je 54k neerlegt hoor je een perfecte auto te krijgen.
Dat is veel vaker besproken de besparingen van Tesla zitten dit in de weg. Het maakt niet uit of je een auto van 30k of 130 k koopt, het is gewoon een dozenschuiver.

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:22

gwg

gjcvro schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:30:
[...]

Dat is veel vaker besproken de besparingen van Tesla zitten dit in de weg. Het maakt niet uit of je een auto van 30k of 130 k koopt, het is gewoon een dozenschuiver.
Uiteindelijk heb ik daar als klant niets mee te maken. Voor het geld dat ik uitgeef moeten ze een perfecte auto afleveren. Hoe ze dat doen maakt me eigenlijk niet zoveel uit. En excuses heb ik ook niets aan.


Maar goed. Hopelijk komen ze snel met oplossingen en kan ik serieus gaan genieten van de auto. Want blijft wel een mooi ding.

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:18
gwg schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:33:
[...]

Uiteindelijk heb ik daar als klant niets mee te maken. Voor het geld dat ik uitgeef moeten ze een perfecte auto afleveren. Hoe ze dat doen maakt me eigenlijk niet zoveel uit. En excuses heb ik ook niets aan.


Maar goed. Hopelijk komen ze snel met oplossingen en kan ik serieus gaan genieten van de auto. Want blijft wel een mooi ding.
Dat is dus het vervelende: jij vind en verwacht dat ze dat moeten doen, tesla heeft een andere keuze gemaakt, dus helaas heb je daar als klant wel mee te maken en is het onderdeel van de keuze voor het merk en de werkwijze. Grappig genoeg heeft bijna iedereen er last van, maar blijven ze nog steeds als zoete broodjes over de toonbank gaan.

  • RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:55
pdidi schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:40:
[...]

Voor Grok heb je geen Premium Connectivity nodig, kan ook met hotspot
[Afbeelding]
EDIT: Mag weg en vorige vorige bericht had ik niet gelezen :*)

[ Voor 10% gewijzigd door RaRo74 op 21-06-2026 14:00 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
pdidi schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:40:
[...]

Voor Grok heb je geen Premium Connectivity nodig, kan ook met hotspot
[Afbeelding]
Ah/ , ik dacht da premium nodig was thnx! Kan niet wachten , wel mooi dat grok inmiddels steeds meer functionaliteit krijgt. Staat er al wel een Nederlandstalige instructie ? Dat geeft hoop. Vind het echt heel slecht dat het hier in NLD nog steeds niet is uitgerold . Deze account geeft altijd leuke praktijkvoorbeelden waar je grok tijdens de rit voor kunt gebruiken :

https://www.instagram.com/reel/DYsXx_YSLQ8/?igsh=MTFsODlocjB6Zmc0ZQ==

https://www.instagram.com/reel/DYaHrEbxZDS/?igsh=b2sycjNjdThmdG1l

https://www.instagram.com/reel/DXQKHz4ERgK/?igsh=ZnQzaHhiaTJ3eG91

[ Voor 13% gewijzigd door karel_G_1981 op 21-06-2026 19:18 ]


  • renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 20:10
karel_G_1981 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:12:
[...]

Ah/ , ik dacht da premium nodig was thnx! Kan niet wachten , wel mooi dat grok inmiddels steeds meer functionaliteit krijgt. Staat er al wel een Nederlandstalige instructie ? Dat geeft hoop. Vind het echt heel slecht dat het hier in NLD nog steeds niet is uitgerold . Deze account geeft altijd leuke praktijkvoorbeelden waar je grok tijdens de rit voor kunt gebruiken :

https://www.instagram.com/reel/DYsXx_YSLQ8/?igsh=MTFsODlocjB6Zmc0ZQ==

https://www.instagram.com/reel/DYaHrEbxZDS/?igsh=b2sycjNjdThmdG1l

https://www.instagram.com/reel/DXQKHz4ERgK/?igsh=ZnQzaHhiaTJ3eG91
Whahaha nou wil ik het ook zo snel mogelijk, ik houd hier wel van!

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
Daniel. schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:23:
[...]

Het is de USB data connectie die het niet doet. De stroom op de usb poorten doen het wel en de usb stick en microfoon dongle doen het wel in mijn PC. Met de oudere middenconsole. Zie foto.
[Afbeelding]
Doen de USB poorten helemaal niets ook geen stroom. Met de nieuwere heb ik er in ieder geval stroom op zitten. Voor het gemak even deze foto gepakt omdat die nog in mijn galerij stond.
[Afbeelding]
Inmiddels de serviceaanvraag binnen en waar ik duidelijk had aangegeven dat ik de nieuwere middenconsole had hebben ze het artikel nummer voor de oudere erbij gezet. Ik heb aangegeven dat ik de nieuwere console heb en dat deze 1755200-00-B (ASY, USB HUB, GEN3) artikelcode daarbij hoorde. Ik denk niet dat ik met een monteur spreek in de app omdat die niet snapt wat ik ermee bedoel en heb een foto erbij gezet van de middenconsole in de auto dat dat niet het juiste artikelnummer is voor wat er nu in de auto zit.
Vandaag uitgevonden waar de usb kabel begint. Aansluiting gevonden aan de passagierskant aan de achterkant van het dashboard kastje. Heb de kabel vervangen met een andere en mijn data doet het weer. Ik vermoed dat het om een kapotte usb aansluiting gaat die in het verlengstuk zit die aan de zijkant van de middenconsole zit. Dit scheelt in ieder geval een hoop kosten bij Tesla want die willen natuurlijk eerst alles naar standaard terugzetten om er dan achter te komen dat het nog steeds niet werkt wat ik natuurlijk al lang gedaan heb. Ga het uitleggen waar het probleem zat en de service maar cancelen want dat is nu uiteraard niet meer nodig.

Deze kabel was bij de aansluiting ook krom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHAm3Qkc1TyU_nIRqU8mMd055V8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucSQr4SZG4GtwOUvIb4FrRXa.jpg?f=fotoalbum_tile
Update:

Service zonet geannuleerd maar ze hadden hem al bijgewerkt naar 900+ euro. Ze wilden dus echt alles gaan vervangen behalve de usb kabel heb ik zo'n idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel. op 22-06-2026 14:38 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19
renem schreef op maandag 22 juni 2026 @ 00:13:
[...]

Whahaha nou wil ik het ook zo snel mogelijk, ik houd hier wel van!
We wachten al bijna een jaar inmiddels en door de fsd goedkeuring , (wat natuurlijk geweldig is) gaan de updates hier wel wat langzamer. Doordat grok het nu ook al een tijdje in een aantal EU landen is goedgekeurd en het Nederlandse taalmodel aanzienlijk is verbeterd, hoop ik toch dat ie een volgende keer wordt aangezet voor ons.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:19

  • DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 14:45
WhoDoYaThinkIAm schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Ik reed laatst mee met een collega in zijn Tesla en die klaagde dat z’n vrouw steeds wagenziek werd. Ik snap wel waarom, hij gebruikte het stroompedaal als aan/uit-knop.
Heb een keer in een Uber gezeten die dat deed, was blij dat die rit voorbij was. Ik snap niet hoe mensen zo kunnen rijden, heel oncomfortabel. Je kan de snelheid en mate van afremmen zo precies beheersen, maar inderdaad niet met PWM voet-aansturing.

  • Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Daar word ik nou helemaal blij van. Zeker met de 4680 batterij, die heeft geschat 609 km WLTP.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.


  • SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
Heeft iemand hier de nieuwe Y Juniper LR AWD?

ik was benieuwd wat die weegt volgens RDW.

Mijn huidige Y LR AWD van 2023 staat ledig gewicht met 1954kg en massa rijklaar 2054kg.

  • djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:18
1876 leeg.

1976 rijklaar.

Dec 2025 op kenteken.

[ Voor 30% gewijzigd door djiedjee op 22-06-2026 18:44 ]

Pagina: 1 ... 260 ... 262 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).


Gerelateerde topics: