Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57
Dat achterlicht is hartstikke leuk gedaan, indirect licht op het zilvere gedeelte wat weer weerkaatst.

Ik ben echter benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken in de praktijk als de auto van achter pikzwart is van het vuil gedurende herfst/winter maanden. Hoe goed is dat achterlicht dan nog zichtbaar?

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@RaRo74 & @RvV kijk anders het filmpje van carwow. Even los wat echt het verschil voor jou maakt (persoonlijk), maar een paar dingen:

1. Voering in de deurbakken loopt nu helemaal door (dus minder rammels als je er iets in legt).
2. Carwow video geeft aan dat de stoelen minder plastic aanvoelen. Hetzelfde als bij M3 highland
3. Afwerking binnenkant deur zou beter zijn qua materialen
4. Middenconsole met de afdekschuifjes. Weer idem M3 highland
5. Isolatie deur is beter, hoor je ook met deur dichtgooien. Weer idem M3 highland.
6. Dak zou beter warmte tegenhouden (claim ook vanuit tesla)
7. Het geluid vanuit de achterbak zou 'opgelost' moeten zijn wat aldus een andere 'review' video van de nieuwe juniper een verbetering zou moeten zijn versus de oude Y

En vast nog wel meer kleine dingetjes. Nogmaals, heel persoonlijk of je dat interesseert of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-09 12:36
Het filmpje van Autogefuhl (heb niet alles in detail bekeken) lijkt me wel meer informatie te geven over de Y dan carwow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:08
We Are Borg schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:12:
@RaRo74 & @RvV kijk anders het filmpje van carwow. Even los wat echt het verschil voor jou maakt (persoonlijk), maar een paar dingen:

1. Voering in de deurbakken loopt nu helemaal door (dus minder rammels als je er iets in legt).
2. Carwow video geeft aan dat de stoelen minder plastic aanvoelen. Hetzelfde als bij M3 highland
5. Isolatie deur is beter, hoor je ook met deur dichtgooien. Weer idem M3 highland.
7. Het geluid vanuit de achterbak zou 'opgelost' moeten zijn wat aldus een andere 'review' video van de nieuwe juniper een verbetering zou moeten zijn versus de oude Y

En vast nog wel meer kleine dingetjes. Nogmaals, heel persoonlijk of je dat interesseert of niet :)
Dat zou ik niet direct onder de noemer "betere afwerking"willen plaatsen maar verbeteringen of extra's.
Ofwel zaken die bij montage zorgvuldiger zijn aangebracht zoals bijvoorbeeld extreme/scheve panel gaps of bij aflevering lak zonder swirls.

Dat de vernieuwde versie weer beterder is lijkt me overduidelijk maar een slechte afwerking van de vorige versie herken ik totaal niet.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-09 20:46
gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:57:
Zo te zien ruim 5k duurder dan de huidige, als je die gelijk uitrust? En in ieder geval wel met trekhaak leverbaar, in tegenstelling van wat er eerst werd gedacht.

Ben wel benieuwd of de prijs gaat zakken, of de M3 duurder gaat worden, want het verschil wordt wel erg groot.
Verschil veel kleiner, maar dat is al eerder vermeld zie ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Mackeessie op 24-01-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:18
RaRo74 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:15:
[...]

Dat zou ik niet direct onder de noemer "betere afwerking"willen plaatsen maar verbeteringen of extra's.
Ofwel zaken die bij montage zorgvuldiger zijn aangebracht zoals bijvoorbeeld extreme/scheve panel gaps of bij aflevering lak zonder swirls.

Dat de vernieuwde versie weer beterder is lijkt me overduidelijk maar een slechte afwerking van de vorige versie herken ik totaal niet.
Dat wordt er volgens mij niet gezegd toch? Volgens mij slaat die afwerking op materiaalgebruik van het interieur.

Maar goed, persoonlijk vind ik hem erg geslaagd maar die launch edition vind ik te duur, even wachten wat de prijzen van de rwd gaan doen. Ik zou hem graag eind Q3 begin Q4 bestellen in de hoop dat er dan wat leuke acties zijn. 🥳

[ Voor 16% gewijzigd door EvolutionX op 24-01-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
EvolutionX schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Dat wordt er volgens mij niet gezegd toch? Volgens mij slaat die afwerking op materiaalgebruik van het interieur.

Maar goed, persoonlijk vind ik hem erg geslaagd maar die launch edition vind ik te duur, even wachten wat de prijzen van de rwd gaan doen. Ik zou hem graag eind Q3 begin Q4 bestellen in de hoop dat er dan wat leuke acties zijn. 🥳
Het staat er letterlijk. Kijk maar,
DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:00:
[...]
Zou eerder wachten, veel betere afwerking in het nieuwe model
Absoluut geslaagd en het is dat ik mijn huidige nog even wat verder wil rijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
joeri_berg schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:14:
Voor de leaserijder: ik zat in de Tesla App bij toeval weer eens te kijken of er nieuwe laadpas-providers zijn toegevoegd. Ik werd positief verrast. Het is nu mogelijk om je ENECO laadpas te koppelen als betaalmethode.
Ik heb nog niet kunnen verifiëren met een laadsessie of het ook werkt.
Slim van Eneco en ze reken een starttarief van 39 cent en daarna 69 cent per kWh voor het laden bij SuC's

https://www.eneco-emobility.com/thuis/laadpas/#tarieven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXQqv67wm7M6prGFccYuPWO59hM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okfKQx3lHUxWFk9pPWhmNMCv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:21

Ethirty

Who...me?

Vissa66 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:10:
Dat achterlicht is hartstikke leuk gedaan, indirect licht op het zilvere gedeelte wat weer weerkaatst.

Ik ben echter benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken in de praktijk als de auto van achter pikzwart is van het vuil gedurende herfst/winter maanden. Hoe goed is dat achterlicht dan nog zichtbaar?
Net zo goed als het zicht van de camera’'s :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 08:54
De eerste reviews druppelen al binnen en als je dan ziet wat er onderhuids allemaal is veranderd dan is het geen kattepis.

Dingen die bij mij in het oog springen:
* geen verwarmde stoelen middelste zetel achterin.
* Een camera voorin met reinigings "spray" functie voor het eerst in een Tesla. Dat van het reinigen is wel een beetje vreemd, want de camera is vooralsnog "dom" d.w.z. geen integratie met de overige veiligheidssystemen lijkt het. Gemiste kans om de reinigingsfunctie niet ook achter toe te passen, want deze wordt wel erg snel vies moet ik zeggen. Ben voor de rest wel benieuwd in hoeverre dit backward compatible zal zijn, want toch wel handig om te hebben met parkeren.
* De trunk is niet gemotoriseerd te sluiten dan wel dicht te maken. Een aparte keuze als je het mij vraagt want de achterbank is nu volledig gemotoriseerd en als je het Tesla vraagt is dit de snelst werkende gemotoriseerde achterbank. :)
* Ook weer zoiets: ze hebben nu de led verlichting in de zonneklep geüpgraded naar 90% CRI hahah
* Een afvoerplug voor de frunk!
* geen mistlampen meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04
sawtomyer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:22:
De eerste reviews druppelen al binnen en als je dan ziet wat er onderhuids allemaal is veranderd dan is het geen kattepis.

* Een camera voorin met reinigings "spray" functie voor het eerst in een Tesla. Dat van het reinigen is wel een beetje vreemd, want de camera is vooralsnog "dom" d.w.z. geen integratie met de overige veiligheidssystemen lijkt het. Gemiste kans om de reinigingsfunctie niet ook achter toe te passen, want deze wordt wel erg snel vies moet ik zeggen. Ben voor de rest wel benieuwd in hoeverre dit backward compatible zal zijn, want toch wel handig om te hebben met parkeren.
* De trunk is niet gemotoriseerd te sluiten dan wel dicht te maken. Een aparte keuze als je het mij vraagt want de achterbank is nu volledig gemotoriseerd en als je het Tesla vraagt is dit de snelst werkende gemotoriseerde achterbank. :)
* Ook weer zoiets: ze hebben nu de led verlichting in de zonneklep geüpgraded naar 90% CRI hahah
* geen mistlampen meer
Eerlijk is eerlijk. Het is geen flinke upgrade. Daarnaast vind ik hem er niet mooier op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:09
..... Gemiste kans om de reinigingsfunctie niet ook achter toe te passen, want deze wordt wel erg snel vies moet ik zeggen. ...
Sinds eind vorig jaar hebben alle Highlands een klein cirkelvormige randje rondom de camera waardoor deze wegens anders luchtstroming amper vies wordt. Werkt echt top.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 18:06
Knip, zie de topicwaarschuwing

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57

* geen mistlampen meer
Ik zie op de video van Autogefuhl dat de trunk gewoon met een knopje open gaat, en er zit ook duidelijk dezelfde knop om hem te sluiten?

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:05

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:23 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
Hoe kom je hierbij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Denk dat er Frunk had moeten staan. ;)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
Ja frunk, sorry Gents voor de verwarring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:51
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
[quote]Sunri5e schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Eerlijk is eerlijk. Het is geen flinke upgrade. Daarnaast vind ik hem er niet mooier op geworden.
[/quote

Voor een facelift zijn de wijzigingen fors. Hoe fors moet nog blijken wanneer er mee mag worden gereden. De achterkant die volledig opnieuw is ontworpen vind ik eigenlijk best wel geslaagd en uniek. De voorzijde is wel wat generiek. Het is hier al eerder gezegd maar ik kan niet bevatten en stoor me mateloos dat ze niet even de moeite hebben genomen om de naad van de frunk samen te laten vallen met met de onderbreking van de dagrijverlichting. Bizar ook dat ze voorin geen plek hebben gevonden voor de mistlamp! Met de lampen lager in de bumper voorin is deze wel kwetsbaarder voor schade dan nu het geval is. Dit in tegenstelling tot de achterzijde, hier doet de diffuser voortaan tevens ook dienst als stootbumper en wordt zo de achterklep itt het huidige model in veel van de gevallen gespaard. De diffuser steekt echt fors uit en dit lijkt dan de reden te zijn. De trunk bestaat ook uit meer losse delen, dit zou het vervangen gemakkelijker/goedkoper moeten maken. Impliciet geef Tesla met deze wijziging van de diffuser toch wel een beetje toe dat zij meer vatbaar zijn voor een botsing van achteren, phantom breaking anybody? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:05
gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:07:
[...]
Dat is dan een grotere leugen dan Musk zelf, want hij heeft hem nu nog niet gekocht.
Sowieso, wie bedacht heeft zich te moeten verontschuldigen voor wat Musk doet omdat hij een tesla rijdt moeten ze ook in een kamertje met zachte muren plaatsen.
Ik was ervan uitgegaan dat hij die Juniper niet zou kopen, maar al een eerder gekochte op de oprit had staan, en dat de Juniper die eerdere niet zou vervangen. Jij weet beter ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:00
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
flupp schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Ik was ervan uitgegaan dat hij die Juniper niet zou kopen, maar al een eerder gekochte op de oprit had staan, en dat de Juniper die eerdere niet zou vervangen. Jij weet beter ?
Nope, dat weet ik ook niet, we hebben alleen een ander uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:23

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:29
Laten we die discussie niet hier houden. Als jullie willen open dan een nieuw topic in AWM ofzo en dan leg ik rustig uit waarom jullie beiden fout zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:51
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Knip, volgende keer rapporteren graag

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag zag ik de kilometerteller door de 60.000 km gaan. Weet iemand een betrouwbaar adresje in de omgeving van Haarlem voor het vervangen van de distributieriem?

😂😂😂

Maar even serieus: ik meldde eerder deze week al dat er kennelijk een nieuwe vehicle data stream is richting ABRP.

Het levert nu een veel betere registratie van ritten op. Zie hier een voorbeeld van voor (2 januari) en na (24 januari) op hetzelfde stuk weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfDWttPNzi39yUAj2JGr7SO1o2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gC02JLdpFbBQYfBNddWSOs87.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2nE4XFoU_F9BecAx48cNXRBB-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBhjPwJZteWk4Hh4kO6Vuu2Z.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit stabiel blijft werken en ook de laadbeurten goed vastlegt ben ik hier wel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:02

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Bij gebrek aan beter heb ik maar even wat gequote in Caelorum in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek" die plek is sowieso al iets beter dan hier voor die discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:23

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:55

[ Voor 114% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:24 ]

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Knip, volgende keer rapporteren graag.

[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 09:24 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Zie dit punt uit de topicwaarschuwing:

Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

En het gepinde bericht daar over: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Caelorum op 25-01-2025 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanB
@Taro niet allemaal gingen ze over politieke uitlatingen toch? Dit lijkt wat grof weg gesneden. Het gaat hier toch juist over ervaringen met de auto?

51% van het eenvandaag panel zegt dat Musk zijn gedrag invloed heeft op hoe ze over hun auto denken. Het dus is een integraal onderdeel geworden van de ervaring van de auto. Net als een knipperlicht knop versus een stengel

(Eens dat het niet over politieke uitlating hoeft te gaan, maar daar probeerde ik het juist vandaan te trekken)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hier. Of/hoeveel mensen de auto anders ervaren door de recente gedragingen van Musk.

Bij mij is dat in iedergeval wel zo, ik zit met minder plezier in de auto en ik ga hem dus ook vervroegd inleveren

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 25-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvolutionX
Even nog een mooi plaatje over pre-facelift en de facelift

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwviqu-KBtfE6GrM2UjPJ8ogWiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWnIuJSRCvc0RC45GZkyqxzW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JohanB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:29:
@Taro niet allemaal gingen ze over politieke uitlatingen toch? Dit lijkt wat grof weg gesneden. Het gaat hier toch juist over ervaringen met de auto?

51% van het eenvandaag panel zegt dat Musk zijn gedrag invloed heeft op hoe ze over hun auto denken. Het dus is een integraal onderdeel geworden van de ervaring van de auto. Net als een knipperlicht knop versus een stengel

(Eens dat het niet over politieke uitlating hoeft te gaan, maar daar probeerde ik het juist vandaan te trekken)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hier. Of/hoeveel mensen de auto anders ervaren door de recente gedragingen van Musk.

Bij mij is dat in iedergeval wel zo, ik zit met minder plezier in de auto en ik ga hem dus ook vervroegd inleveren
Het één resulteert iedere keer in het ander. Als er 1 zegt dat hij de auto niet koopt door Musk, of een sticker plakt, dan volgt er vanzelf een hele stroom aan politieke andere reacties. En aangezien men zelf te snel begint met typen ipv de topicwaarschuwing volgt is het gewoon beter er helemaal niet over te beginnen. Mocht iemand op dit bericht willen reageren, dan graag voortzetten in het feedback topic: Mobiliteit feedback, niet hier.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
DISCLAIMER: lees de topic waarschuwing en modbreak. Geen reacties over het politieke gedrag van Musk.

De ervaring met een auto kent vele facetten. Recentelijk komt het gedrag van Musk op als reden voor een veranderende ervaring. Hoe is dit voor jullie?

Poll: Het gedrag van Musk beinvloed mijn ervaring met de M3/MY
Zeer sterk
Sterk
Neutraal
Nauwelijks
Niet

https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406895

Foto URL werkt even niet goed. Tussenstand 10:28 (live uitslag in link hierboven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjTt1GMFyn-Zv49G2S0V_HwYxIY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1QoGOY2aCrvmknmwy5hzLOtb.png?f=user_large

Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 32% gewijzigd door JohanB op 25-01-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
EvolutionX schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:32:
Even nog een mooi plaatje over pre-facelift en de facelift

[Afbeelding]
Mooi om zo naast elkaar te zien.

Beide nog steeds prima en goed te behappen.
Maar laten we eerlijk zijn, nog steeds niet de mooiste qua uiterlijk en voor de looks zou ik geen Tesla kiezen.
Functioneel qua stroomlijn en techniek uiteraard wel en loopt in deze prijsklasse nog steeds ver vooruit op de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 28-09 19:34
JohanB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:29:

Ik ga mijzelf niet tekort doen voor de mening van 'n ander. De auto is nog steeds 't zelfde. Hiervoor was blind de volgende keuze weer een Tesla en nu ga ik m'n oogkleppen afdoen en de beste keuze op dat moment maken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Oekol schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Ik ga mijzelf niet tekort doen voor de mening van 'n ander. De auto is nog steeds 't zelfde. Hiervoor was blind de volgende keuze weer een Tesla en nu ga ik m'n oogkleppen afdoen en de beste keuze op dat moment maken.
Waarom relateer je het aan de mening van een ander? Ik heb bijvoorbeeld ook liever een fairphone dan een iPhone, of duurzaam gemaakte kleding, biologische groente etc.. Bewuste keuzes maken heeft toch niks met de mening van een ander te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 28-09 19:34
JohanB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Waarom relateer je het aan de mening van een ander? Ik heb bijvoorbeeld ook liever een fairphone dan een iPhone, duurzaam gemaakt kleding, etc.. Bewuste keuzes maken heeft toch niks met de mening van een ander te maken?
Omdat je: of je het nou wilt of niet te pas en te onpas meningen er over hoort van anderen. Sommigen zullen daar meer rekening mee houden dan anderen.

Je praat nu ineens over producteigenschappen / productieproces terwijl het leek alsof je een discussie wilt starten (ook met je poll) of Musk invloed heeft op de volgende aankoop / lease.

En over die fairphone, ik niet. Maar ik doe makkelijk 4 a 5 jaar met mijn telefoon. Dat is mijn bijdrage aan duurzaamheid.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

JohanB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:39:
DISCLAIMER: lees de topic waarschuwing en modbreak. Geen reacties over het politieke gedrag van Musk.

De ervaring met een auto kent vele facetten. Recentelijk komt het gedrag van Musk op als reden voor een veranderende ervaring. Hoe is dit voor jullie?

Poll: Het gedrag van Musk beinvloed mijn ervaring met de M3/MY
Zeer sterk
Sterk
Neutraal
Nauwelijks
Niet
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
De standaard afbeelding werkt niet, je gebruikt beter deze:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406895

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Volgens mij sluiten bovenstaande reacties prima aan bij: We hebben het hier over de auto: Tesla Model 3/Y. Ik kies ook de volgende keer voor de beste auto voor mijn/onze situatie. Misschien rijden wij beide auto's wel helemaal op, of gaat de ontwikkeling van EV's van een ander merk ineens sneller en dan rijden we ze niet helemaal op. Ik ga mijzelf niet tekort doen door de mening van een ander, ik kies de auto die het beste bij mij/ons past. De afgelopen ronde was dat voor de 3e keer een Tesla, de 4e en 5e ronde worden mogelijk een ander merk. Zien we dan wel weer.

Normaal gesproken ben ik iemand die graag de nieuwe versie van iets wil hebben, maar dat heeft ook iedere keer enorme impact op je portemonnee en is vaak niet nodig. Ik zie geen enkele reden om van de MY LR 2023 naar de MY 2025 te upgraden. Ja, tuurlijk is ie op een aantal fronten beter, maar die wegen voor mij niet op tegen de extra bijkomende kosten. Ook weet ik niet zo goed wat ik van de kleur velgen moet vinden, ik vind de 20" zwarte velgen mooier dan de nieuwe standaard 20". Maar goed, dat is makkelijk aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 18:33

GVR

bilgy_no1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 00:28:
Vandaag zag ik de kilometerteller door de 60.000 km gaan. Weet iemand een betrouwbaar adresje in de omgeving van Haarlem voor het vervangen van de distributieriem?

😂😂😂

Maar even serieus: ik meldde eerder deze week al dat er kennelijk een nieuwe vehicle data stream is richting ABRP.

Het levert nu een veel betere registratie van ritten op. Zie hier een voorbeeld van voor (2 januari) en na (24 januari) op hetzelfde stuk weg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als dit stabiel blijft werken en ook de laadbeurten goed vastlegt ben ik hier wel blij mee.
Waarvoor gebruik je de data? Ik heb Teslamate waar een hele sloot gegevens in te raadplegen is, maar meer omdat het kan, niet omdat het ergens nuttig voor is 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@flupp Zoals verzocht graag de discussie verder voeren in Mobiliteit feedback, ik heb je reactie daar dan ook heen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Knip, offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
R-R-L schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:59:
Weekje onderweg met de 2019 Model 3. Merk dat ik het rijden en de tech fenomenaal vind. Winter en nog afhankelijk zijn van publieke palen heb ik ook nog geen probleem gevonden, dat went snel.

Merk wel dat er nu veel dingen opvallen die ik in september met een proefrit met een Highland niet heb opgemerkt. De grootste klacht is de climate control met een eigen wil, is de bemoeienis van zelf teruggaan naar automatisch uit te zetten? Vanwege mijn snelle Raynaud triggers stel ik de boel bewust handmatig bij, met het weer van de afgelopen dagen is het een kwestie van tijd voor de auto hem weer overpakt en de lucht volledig naar de voorruit stuurt. Gevolg dat ik vaak afwisselend een hand onder mijn been klem om op te warmen, zwaar irritant.
De stuurverwarming in de Golf was briljant, balen toen ik ontdekte dat het blijkbaar pas vanaf 2021 in de Model 3 zat. Maar soit, voor de Golf redde ik het ook met de luchtstroom op de kwart voor drie handposities, met dat rooster in de Model 3 en de bijdehandte climate control is dat ook geen optie. Helaas al ontdekt dat stuurverwarming retrofitten niet mogelijk lijkt.
Zelf rij ik regelmatig met handschoenen aan in de auto. Meestal verwarm ik voor, maar handschoenen zijn zelfs dan nog lekker. Als ik in mijn cabrio rij is het met dit weer helemaal een must uiteraard.

Ook omdat ik niet helemaal begrijp hoe de adviezen om zuiniger rijden werken in combinatie met de climate control. De ene keer moet ik de temperatuur hoger zetten om te besparen en de andere keer lager. Wellicht in verband met de temperatuur van de accu's? Alleen aan het begin van de rit kreeg ik de melding dat het te hoog stond en later dat het te laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:54:
Volgens mij sluiten bovenstaande reacties prima aan bij: We hebben het hier over de auto: Tesla Model 3/Y. Ik kies ook de volgende keer voor de beste auto voor mijn/onze situatie. Misschien rijden wij beide auto's wel helemaal op, of gaat de ontwikkeling van EV's van een ander merk ineens sneller en dan rijden we ze niet helemaal op. Ik ga mijzelf niet tekort doen door de mening van een ander, ik kies de auto die het beste bij mij/ons past. De afgelopen ronde was dat voor de 3e keer een Tesla, de 4e en 5e ronde worden mogelijk een ander merk. Zien we dan wel weer.

Normaal gesproken ben ik iemand die graag de nieuwe versie van iets wil hebben, maar dat heeft ook iedere keer enorme impact op je portemonnee en is vaak niet nodig. Ik zie geen enkele reden om van de MY LR 2023 naar de MY 2025 te upgraden. Ja, tuurlijk is ie op een aantal fronten beter, maar die wegen voor mij niet op tegen de extra bijkomende kosten. Ook weet ik niet zo goed wat ik van de kleur velgen moet vinden, ik vind de 20" zwarte velgen mooier dan de nieuwe standaard 20". Maar goed, dat is makkelijk aan te passen.
Ik zou de mening van anderen en daardoor "tekort doen" er graag buiten houden, en het specifiek over de ervaringen van mensen hebben. Ja, het kan dat mensen beinvloed worden door de mening van anderen. Maar het wordt nu gebracht alsof dat de enige reden kan zijn waarom je niet dezelfde ervaring hebt. Terwijl het ook heel goed kan zijn dat de bestedingen van Musk niet bij iemands persoonlijke normen en waarden meer past.

Je zegt: "auto die het beste bij ons past". Dat is op zich wel interessant, zijn dat dan dus alleen de fysieke eigenschappen? (veel mensen kopen/leasen bijvoorbeeld op basis van een soort merkgevoel).

Om het naar het extreme te duwen (om te laten zien dat er waarschijnlijk wel een schaal/grens is): Zou je hem ook kopen als hij uit Noord Korea kwam?

[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 25-01-2025 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GVR schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Waarvoor gebruik je de data? Ik heb Teslamate waar een hele sloot gegevens in te raadplegen is, maar meer omdat het kan, niet omdat het ergens nuttig voor is 😜
Ik houd voor mijn zaak een administratie bij van de geladen kWh. De Laadgeschiedenis in de app is niet als excel te downloaden. Via ABRP lukt dit wel. Dat maakt de administratie een heel stuk eenvoudiger. Idem dito voor als je een rittenadministratie moet bijhouden (auto in privé en km declareren).

Ik weet van Teslamate, maar dat vereist weer een andere aanpak (Home Assistant, Docker) of een extra dienst (My TeslaMate bijv).

Aangezien ik ABRP toch met enige regelmaat gebruik vind ik dit wel een goed alternatief.

Beste zou zijn als Tesla gewoon een download van de data in excel mogelijk maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
JohanB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:38:
[...]
Je zegt: "auto die het beste bij ons past". Dat is op zich wel interessant, zijn dat dan dus alleen de fysieke eigenschappen?
Ja. En uiterlijk/gebruiksgemak valt daar voor mij ook onder. 't is en ding, geen persoon of politiek statement..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 15:57
We Are Borg schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:12:

Dit zijn allemaal mooie verbeteringen maar ik vind het allemaal niet zoveel beter om het prijsverschil te verklaren. De launch edition vind ik echt stevig aan de prijs. Heb er op zitten wachten maar nu toch besloten om een oude Y te bestellen. Daar was ik al erg tevreden mee en kan ik prima mee leven om opnieuw te kiezen. Er zijn ergere dingen in het leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bilgy_no1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:41:
[...]

Beste zou zijn als Tesla gewoon een download van de data in excel mogelijk maakt...
Ik heb anders gewoon een download knop voor csv hoor. Kan voor een maand of een jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbXOqmCXxhzRwthZrLxtudfWcIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UPOwuggIKDkz6OXYFmhk56Mq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]
Je zegt: "auto die het beste bij ons past". Dat is op zich wel interessant, zijn dat dan dus alleen de fysieke eigenschappen?
Ja + software. Zoals eerder gezegd: De ICE van mijn vrouw kwam in de kerstvakantie niet meer door de APK. Toen moesten wij heel snel besluiten anders kon ze in het nieuwe jaar niet meer naar haar werk. We hebben toen proefritten gemaakt in meerdere 2e hands EV's, waar overal wel iets over werd opgemerkt (onduidelijke software, slecht zicht, loslatende randen rondom schermen, geen CCS, mindere range, etc.). Toen zagen we bij een lokale dealer een M3 SR+. Toen ze daar in ging zitten gaf ze aan: Duidelijk, deze wil ik. We moesten 18k aftikken voor een Niro met 150k op de teller of een M3 SR+ met ongeveer een ton op de teller. Toen was de keuze erg snel gemaakt.

En ja, die 3SR+ heeft ook wat aandachtspuntjes, maar die wegen voor ons prima op tegen de uitdagingen die we bij andere merken EV's tegenkwamen. En misschien had ze ook heerlijk in een Audi gezeten, maar, dan komt direct een puntje van bijv. range/efficiency, etc. weer naar voren. Tesla heeft heel veel zaken goed voor elkaar waar wij waarde aan hechten (Software, efficiency, acceleratie, best wel veel opties standaard zoals stoelverwarming, inklapbare spiegels, SuC-netwerk, veel ruimte in trunk & frunk, etc.).

Dus ja: Puur kijkend naar de auto zijn we daar gewoon erg tevreden over, niet alles is perfect, maar over de hele linie gezien gewoon een goede auto voor het geld waarvan ik er veel (niet alle) vertrouwen in heb dat zij hem tot de 500k kan doorrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]
Om het naar het extreme te duwen (om te laten zien dat er waarschijnlijk wel een schaal/grens is): Zou je hem ook kopen als hij uit Noord Korea kwam?
Het probleem met extreme voorbeelden is dat je daardoor wordt gedwongen een ander antwoord te geven dan je op een niet-extreem voorbeeld zou geven en daarna de discussie verder zal gaan over waarom voorbeeld A en Noord Korea toch wel deels vergelijkbaar zijn.

Aangezien dit toch weer richting politiek gaat zal ik hier dan ook niet verder op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
gjcvro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Ja. En uiterlijk/gebruiksgemak valt daar voor mij ook onder. 't is en ding, geen persoon of politiek statement..
En dat mag natuurlijk, maar ik denk dat het goed is als je beseft dat anderen dat niet altijd zo zien. Er zijn genoeg mensen die slaaf-vrije chocola kopen, ondanks dat de smaak hetzelfde is
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Het probleem met extreme voorbeelden is dat je daardoor wordt gedwongen een ander antwoord te geven dan je op een niet-extreem voorbeeld zou geven en daarna de discussie verder zal gaan over waarom
(Politieke deel er even uitgeknipt)

Ik denk juist dat een extreem voorbeeld heel mooi aangeeft dat er kennelijk een schaal is van wat je tolereert buiten de fysieke zaken om ipv van een stellige statement dat het alleen om fysieke zaken van een M3/MY gaat. Er zit wen foutje in de argumentatie
People will swim in the ocean, even though there are definitely many corpses in it. People will not swim in a pool with a corpse in it. Humans all have a corpse:water ratio that is acceptable for them to swim in

[ Voor 50% gewijzigd door JohanB op 25-01-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
JohanB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:01:
[...]

En dat mag natuurlijk, maar ik denk dat het goed is als je beseft dat anderen dat niet altijd zo zien. Er zijn genoeg mensen die slaaf-vrije chocola kopen, ondanks dat de smaak hetzelfde is
En daarom zal je de keuze van consumenten moeten respecteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Ik denk dat iedereen hier beseft dat anderen dat niet altijd zo zien. En iedereen maakt daarbij andere afwegingen en overwegingen. Maar, die horen dan in een ander topic thuis. Als de CEO van Tesla veganist is en voor iemand is dat een reden de auto juist wel/niet te kopen, dan hoort die discussie thuis in een topic over veganisten en niet in een topic over een auto.

Dus: Graag niet verder doorgaan op de nu ingeslagen weg en terug naar de Tesla Model 3/Y, de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Roenie op 25-01-2025 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

Oh, ik besef dat prima, iedereen mag van mij doen waar ze zich goed bij voelen, zolang ze maar niet verwachten dat ik hetzelfde doe, en daar gaat het te vaak mis.

Dan komt er weer zo'n idioot die een kras over mijn auto zet omdat hij denkt dat hij daar recht op heeft.

Anyhoe: Heb nog steeds wat moeite met de plaatsing van de aansluiting v/d trekhaak (M3) en overweeg nou zoiets te kopen, en dan een beugeltje of zo te maken aan de haak, iemand al een geprobeerd?:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/38099/files/463518918/cantonal-verlengstuk-stekkerverlenger-13-polig-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
gjcvro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:24:
[...]
Anyhoe: Heb nog steeds wat moeite met de plaatsing van de aansluiting v/d trekhaak en overweeg nou zoiets te kopen, en dan een beugeltje of zo te maken aan de haak, iemand al een geprobeerd?:
[Afbeelding]
Ik heb dat stuk plastic aan de bovenkant van de stekker eraf gezaagd en dan past het allemaal eenvoudig.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
SirLenncelot schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:28:
[...]

Ik heb dat stuk plastic aan de bovenkant van de stekker eraf gezaagd en dan past het allemaal eenvoudig.
Denk dat je het hebt over de MY? ik heb een M3, anders snap ik niet wat her voordeel is van het wegzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Knip, dit zal wederom voor extra reacties zorgen.

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 25-01-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]
Ik denk juist dat een extreem voorbeeld heel mooi aangeeft dat er kennelijk een schaal is van wat je tolereert buiten de fysieke zaken om ipv van een stellige statement dat het alleen om fysieke zaken van een M3/MY gaat. Er zit wen foutje in de argumentatie
Ja en nee, we hebben heel bewust voor de M3 gekozen ipv een andere EV, omdat het voor onze eisen en wensen nog steeds de beste keuze is. En ik koppel die keuze dus puur aan het fysieke + software deel van de auto, want het zijn gewoon goede elektrische auto's, punt. Ja, er is van alles op aan te merken, ik zeg ook niet dat ze perfect zijn, of op alle fronten beter dan andere auto's, maar "it suits us", we zijn er meer dan tevreden mee dus overwegen wij op dit moment geen andere 2e hands auto dan een Tesla.

En met dat andere deel: Ja, daar zit een kern van waarheid in, zeker, eens. Maar daarmee dwing je mij wederom in een hoek waar ik in dit topic niet verder op in zal gaan. En ik verzoek je ook dat dus los te laten. En als je dat per se hier onderdeel van het gesprek wil laten zijn, zal je daarover in het Feedback topic in gesprek moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gjcvro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Denk dat je het hebt over de MY? ik heb een M3, anders snap ik niet wat her voordeel is van het wegzagen.
Dit verschilt inderdaad tussen de MY en M3, bij de MY is dit niet zo lekker ingericht en moet je helaas een beetje hobby'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Dit verschilt inderdaad tussen de MY en M3, bij de MY is dit niet zo lekker ingericht en moet je helaas een beetje hobby'en.
Ja, volgens mij gaat de Y recht naar achteren, maar in een rare hoek, de M3 gaat recht naar beneden, wat weer ellendig is als je de stekker er in en uit moet halen.

Als dat alleen maar hoeft als ik toch al met de haak aan het knoeien ben is dat wel te doen, maar elke keer bij aan / afkoppelen aanhanger begint het me snel te vervelen. Vandaar aan het kijken wat een alternatieve oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Ik heb anders gewoon een download knop voor csv hoor. Kan voor een maand of een jaar.

[Afbeelding]
Ja, alleen voor wat je bij Tesla afneemt via Superchargers. Niet wat je op een andere plek laadt, zoals thuis of via een laadpas.

Ik heb een compleet overzicht nodig van alle geladen kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het lijkt erop dat de stoelverwarming van de middelste achterzitting niet meer aanwezig is in de Juniper. Is dat bij de M3 Highland ook het geval?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4I0x1Ej8REfnKXE51HEsjg-uro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x9hYrchqtVjROgbFaMd7rVpk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
pdidi schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:05:
Het lijkt erop dat de stoelverwarming van de middelste achterzitting niet meer aanwezig is in de Juniper. Is dat bij de M3 Highland ook het geval?
[Afbeelding]
Mogelijk gaat het middendeel gelijktijdig aan met de andere? Want dan een voordeel is voor wie wat breder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
[Afbeelding]
Ja bij de M3H is dat ook. Gebruik je ook zelden/nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bilgy_no1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:45:
[...]

Ja, alleen voor wat je bij Tesla afneemt via Superchargers. Niet wat je op een andere plek laadt, zoals thuis of via een laadpas.

Ik heb een compleet overzicht nodig van alle geladen kWh.
Ah zo, ja dat kunnen ze ook niet. Ja wel hoeveel kWh, maar niet tegen welk tarief. Dat kan alleen je MSP. In het geval van betalen met cc voor supercharger is Tesla de MSP, maar in alle andere gevallen zal je naar je laadpasaanbieder moeten kijken. Ook een teslamate gaat je daarbij niet helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvolutionX
Had nog geen foto van de nieuwe Y in het zwart gezien, voor diegene die het interessant vindt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIR-ZjdJz6BrZwQu0n6F3n2EuXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mS8SAYiNP3IDqX52GAt69pn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
EvolutionX schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:16:
Had nog geen foto van de nieuwe Y in het zwart gezien, voor diegene die het interessant vindt:

[Afbeelding]
Ai! Gaat er steeds beter uitzien :P
Erg mooi zo in het zwart :*)

Edit: Nu nog met zwarte doppen.

[ Voor 3% gewijzigd door RaRo74 op 25-01-2025 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:33
[Afbeelding]
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
[Afbeelding]
Volgens mij heb ik inderdaad maar 2 verwarmde zittingen, net zoals op het plaatje.. (M3H)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Detail wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. De opvouwbare hoedenplank past nu ook in de trunk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa1MI0HlerdQQ1zAV3qUKEWjO54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGuoapcSRAo69pOT4DxxDLFI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pdidi schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:49:
Detail wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. De opvouwbare hoedenplank past nu ook in de trunk
[Afbeelding]
Ze hadden beter een oprolbare cover kunnen ontwikkelen. Man wat een armoe dat ding. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Nu online

RvV

Toch wel handig. Dat is eigenlijk het eerste punt waarbij ik denk: "Hmm, jammer dat ik dat niet in mijn oude Y heb." :)

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Inspired schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Ze hadden beter een oprolbare cover kunnen ontwikkelen. Man wat een armoe dat ding. :)
Ben hem na 4 weken ook al flink zat. Op ali al aan het zoeken naar een 'rollcover' want dit gaat hem niet worden de komende 5 jaar.

Oeps dat hoort natuurlijk in Tesla Model 3 & Y Accessoires topic :O

[ Voor 17% gewijzigd door NightHawk4 op 25-01-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Ah zo, ja dat kunnen ze ook niet. Ja wel hoeveel kWh, maar niet tegen welk tarief. Dat kan alleen je MSP. In het geval van betalen met cc voor supercharger is Tesla de MSP, maar in alle andere gevallen zal je naar je laadpasaanbieder moeten kijken. Ook een teslamate gaat je daarbij niet helpen.
Het gaat me ook om de kWh. Voor Superchargers en Laadpas heb ik de facturen. Gaat mij erom de laadhoeveelheden thuis sluitend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danischei
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 10:11
bilgy_no1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Het gaat me ook om de kWh. Voor Superchargers en Laadpas heb ik de facturen. Gaat mij erom de laadhoeveelheden thuis sluitend te krijgen.
Als je de thuis locatie instelt staan die toch gewoon in je app? Maar goed dat kun je inderdaad niet downloaden, moet je overtikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bilgy_no1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Ah zo, ja, dat is lastiger. Zelf heb ik een laadpaal met gecertificeerde mid-meter erin. Ik gebruik het niet, maar kan het wel uitlezen als nodig is al dns niet geautomatiseerd via HA integratie.
Maar zonder dat is het lastig inderdaad.

Maar hoe dan ook wil je niet de auto-kant van het verhaal hebben. Dat is namelijk voor laadverliezen van de paal. Die wil je wel meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
NightHawk4 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Ben hem na 4 weken ook al flink zat. Op ali al aan het zoeken naar een 'rollcover' want dit gaat hem niet worden de komende 5 jaar.

Oeps dat hoort natuurlijk in Tesla Model 3 & Y Accessoires topic :O
Dat mag toch prima hier genoemd worden? Tenzij het op een gegeven moment iedere dag 2 pagina's lang over een hoedenplank gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:21
Mijn hoedenplank van de Y heeft de 2 buignaden aan de kant van de achterbank zitten. In een filmpje van de nieuwe Y zitten de buignaden aan de kant van de achterklep.

Als je er eenmaal aan gewend bent is er prima mee te leven trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 13:36
gjcvro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Oh, ik besef dat prima, iedereen mag van mij doen waar ze zich goed bij voelen, zolang ze maar niet verwachten dat ik hetzelfde doe, en daar gaat het te vaak mis.

Dan komt er weer zo'n idioot die een kras over mijn auto zet omdat hij denkt dat hij daar recht op heeft.

Anyhoe: Heb nog steeds wat moeite met de plaatsing van de aansluiting v/d trekhaak (M3) en overweeg nou zoiets te kopen, en dan een beugeltje of zo te maken aan de haak, iemand al een geprobeerd?:
[Afbeelding]
Ik heb zo’n haakse stekker op Amazon gekocht. Ja te duur, want ‘tesla toeslag’, maar wel echt verrekte handig (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 23:28
Alles is elektrisch, zelfs de achterbank, maar de frunk weer niet. Een gemiste kans, jammer.
Verder vind ik de nieuwe Y steeds mooier en mooier. Wel apart dat ze de logo weggelaten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
shinken82 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:13:
Alles is elektrisch, zelfs de achterbank, maar de frunk weer niet. Een gemiste kans, jammer.
Verder vind ik de nieuwe Y steeds mooier en mooier. Wel apart dat ze de logo weggelaten hebben.
Bij sommige reviews zit er wel een logo op de voorkant.
Lijkt markt gebonden of pre-productie modellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:54:
[...]

Alleen in Azië (China) blijft het logo op de motorkap. Anders kun je daar helemaal niet meer zien welke auto het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
mjvdzwet schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:54:
[...]

Net als het lakwerk ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Als de Juniper populair wordt dan krijgt The Red Light District uitbreiding. Benieuwd hoe dit er in het donker op de weg uitziet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbyUbLgrsYMjNqN_0qGpLfhciZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrhrohQK8PsvHsQmKFaiEqKZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 25-01-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
pdidi schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:27:
Als de Juniper populair wordt dan krijgt The Red Light District uitbreiding. Benieuwd hoe dit er in het donker op de weg uitziet
[Afbeelding]
Als dat alleen zo is als de rem wordt gebruikt is dat prima. Vermoed dat die lightstrip doorgaans verder wordt gedimd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Als dat alleen zo is als de rem wordt gebruikt is dat prima. Vermoed dat die lightstrip doorgaans verder wordt gedimd.
Nee, die branden ook als er niet geremd wordt, check dit filmpje. Daar zie je dus ook goed die rode gloed op de weg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzBygFwxRTyX6un9M7vo3QFzJp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WzGVEKfMzUfGRtK9KS6C64Fs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door pdidi op 25-01-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:43:
[...]

De remlichten zitten in de gewone lichtunits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
pdidi schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:47:
[...]

Nee, die branden ook als er niet geremd wordt, check dit filmpje. Daar zie je dus ook goed die rode gloed op de weg
[Afbeelding]
Ik zie in de video inderdaad dat die strip niet extra oplicht bij remmen, maar dat daar specifiek andere/de remlichten voor zijn. Heel benieuwd naar de praktijk :)

Pagina: 1 ... 20 ... 130 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: