Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Ik zie in de video inderdaad dat die strip niet extra oplicht bij remmen, maar dat daar specifiek andere/de remlichten voor zijn. Heel benieuwd naar de praktijk :)
Sterker nog: de lightbar lijkt het enige achterlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpAQI43pWMfWfFx_ENvezf-KzTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hrtc5ctzYABUiiE4smCkLljm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-08 21:56
bilgy_no1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Het gaat me ook om de kWh. Voor Superchargers en Laadpas heb ik de facturen. Gaat mij erom de laadhoeveelheden thuis sluitend te krijgen.
Staat toch gewoon in je oplaadstatistiek in de app?
Kan je op maand of jaarbasis bekijken hoeveel kWh je thuis hebt geladen, hoeveel Suc en hoeveel andere laders. Eventueel af en toe een screenprintje maken als je dat voor je administratie handig vindt

[ Voor 9% gewijzigd door eltron op 25-01-2025 20:19 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-08 21:56
Sunri5e schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:39:
[...]
Eerlijk is eerlijk. Het is geen flinke upgrade. Daarnaast vind ik hem er niet mooier op geworden.
Over smaak valt niet te twisten, maar mijn smaak is het ook niet.
Kitscherige uitstraling en volgt gewoon de Chinezen ipv zelf een trend te zetten.
Maar waarschijnlijk is de Chinese markt zo belangrijk voor Tesla dat zij de look gewoon aan de chinese smaak hebben aangepast.

Maar iedereen die dat wil mag het van mij mooi vinden als het jouw smaak is.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:10

GVR

eltron schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:19:
[...]

Kan je op maand of jaarbasis bekijken hoeveel kWh je thuis hebt geladen, hoeveel Suc en hoeveel andere laders. Eventueel af en toe een screenprintje maken als je dat voor je administratie handig vindt
Bij mij niet hoor maar dat zal komen omdat het lease is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danischei schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:59:
[...]

Als je de thuis locatie instelt staan die toch gewoon in je app? Maar goed dat kun je inderdaad niet downloaden, moet je overtikken.
En ook:
eltron schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:19:
[...]

Ik heb twee thuislocaties waar ik regelmatig laad. Daardoor werkt dit niet, zeker niet op dagen dat ik op meerdere adressen laad.
Caelorum schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:20:
[...]

Ah zo, ja, dat is lastiger. Zelf heb ik een laadpaal met gecertificeerde mid-meter erin. Ik gebruik het niet, maar kan het wel uitlezen als nodig is al dns niet geautomatiseerd via HA integratie.
Maar zonder dat is het lastig inderdaad.

Maar hoe dan ook wil je niet de auto-kant van het verhaal hebben. Dat is namelijk voor laadverliezen van de paal. Die wil je wel meenemen.
Klopt. Ik neem daar gemiddeld percentage voor mee. Accountant vindt het prima en ik kan de totalen wel terugleiden tot het getal in de App.

Is misschien een wat bijzondere situatie, maar het helpt mij dus wel enorm als ik gewoon in een excel alle laadbeurten van een bepaalde periode met locatie en hoeveelheid kWh heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maar eens het service menu ingedoken door de melding dat de parkeerhulp niet werkt en wat blijkt: er iets mis met sensor 7 (de voorste val de sensoren doe rechtsachter zitten), want die geeft de melding 'blocked'. De sensor is schoon, maar ik vrees dat het vervangen wordt. Maar misschien is het slechts een losse kabel of slecht contact of zo. Iemand tips om dit zelf op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Roenie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:21:
Maar eens het service menu ingedoken door de melding dat de parkeerhulp niet werkt en wat blijkt: er iets mis met sensor 7 (de voorste val de sensoren doe rechtsachter zitten), want die geeft de melding 'blocked'. De sensor is schoon, maar ik vrees dat het vervangen wordt. Maar misschien is het slechts een losse kabel of slecht contact of zo. Iemand tips om dit zelf op te lossen?
Waarom zou je dit zelf willen oplossen? Zou een servicemelding aanmaken.

Ik dacht een paar weken geleden ook zelf de luchtfilters in de SR+ van mijn vrouw te vervangen, dat is gelukt, maar de stekker van het dashboardkastspeakertje is nu kapot... ;)

Zelf camera's vervangen of debuggen gaat je niet lukken, kan je veel beter door een pro (Tesla dus) laten doen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:40:
[...]

Waarom zou je dit zelf willen oplossen? Zou een servicemelding aanmaken.

Ik dacht een paar weken geleden ook zelf de luchtfilters in de SR+ van mijn vrouw te vervangen, dat is gelukt, maar de stekker van het dashboardkastspeakertje is nu kapot... ;)

Zelf camera's vervangen of debuggen gaat je niet lukken, kan je veel beter door een pro (Tesla dus) laten doen.
Waarom? Omdat dit wat tijd kost en minder geld :)

Luchtfilters vervangen lijkt mij niet heel lastig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Roenie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:24:
[...]
Waarom? Omdat dit wat tijd kost en minder geld :)
Ja, maar hoe ga je achterhalen waar het probleem zit?
Luchtfilters vervangen lijkt mij niet heel lastig :?
Nee klopt, dat is toch ook gelukt?

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:26:
[...]

Ja, maar hoe ga je achterhalen waar het probleem zit?

[...]

Nee klopt, dat is toch ook gelukt?
Wisselen met de andere zijde. Als het probleem dan daar zit is de sensor defect. En anders een kabel.

Ik bedoel makkelijk zonder iets te beschadigen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Roenie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:56:
[...]
Ik bedoel makkelijk zonder iets te beschadigen ;)
:) Zowel mijn vrouw als ik hebben pogingen gewaagd om het stekkertje uit de speaker te krijgen, die andere stekker lukte in 1x, maar het leek wel alsof het kunststof was uitgedroogd ofzo. Uiteindelijk het paneel maar aan de kant geschoven en de filters gewisseld, die wel anders bereikbaar waren dan in de video, ik moest met een zeer korte schroevendraaier met torx bovenin het dashboard kastje aan de slag en het klepje zat ook verder naar achteren dan in de voorbeelden (2019 M3 SR+), dus moeilijker te bereiken dan in de video's op Tesla.com. Maar toen ik alles weer afsloot bleek dat stekkertje wat krom te zijn....

Nou kan ik dat zelf wel fixxen, maar we hebben deze auto recent gekocht, kwamen wat aandachtspunten tegen en ik wilde toch een servicemelding aanmaken voor:
  • Vervangen kabelboom achterklep ivm openstaande terugroepactie
  • Vilt in de wielkasten zit los
  • SOS-module lijkt kapot
  • Vraag of de draagarmen zijn vervangen
Dus dan maar direct het speakerkabeltje erbij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 19:39
EvolutionX schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:16:
Had nog geen foto van de nieuwe Y in het zwart gezien, voor diegene die het interessant vindt:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExcjZvczIzb3NpcngyNm5ucnc1amh4dXFvd2t5NDA1OXpveGx4YXYzZCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/Bo2WsocASVBm0/giphy.gif

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-07 22:09
Je betaald nu dus 12k extra tov de oude LR versie.
Krijgt er kleur, 20" wielen, performance boost en trekhaak bij...

In Amerika is de launch ook 12k extra, maar daar krijg je:

Meerdere kleur opties, de 20" wielen, performance boost, trekhaak,
Interieur kleur keuze en FULL FSD.

Lijkt mij dat de prijs hier echt slecht is.

Correctie gemaakt: ik lees niets over performance boost in NL, maakt de deal nog slechter.

[ Voor 14% gewijzigd door pe-el2 op 26-01-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
  • Laatst online: 14-07 13:31
Ik heb afgelopen week een proefrit gereden in model Y via de selfservice. Dat werkt geniaal. Wat ik alleen vond tegenvallen is het harde onderstel. Dat voelde niet comfortabel aan. Wat zijn jullie ervaringen met het onderstel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 13:24

RvV

User8 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:02:
Ik heb afgelopen week een proefrit gereden in model Y via de selfservice. Dat werkt geniaal. Wat ik alleen vond tegenvallen is het harde onderstel. Dat voelde niet comfortabel aan. Wat zijn jullie ervaringen met het onderstel?
Prima op normaal asfalt en weinig harder dan andere autos met sportonderstel die ik heb gereden.
Op slecht wegdek, kinderkopjes of bij lassen in de weg is het wel matig te noemen. Al met al ben ik tevreden. Ik kan mij goed voorstellen dat het te stug is voor een hoop mensen.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:25
pe-el2 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:58:
Je betaald nu dus 12k extra tov de oude LR versie.
Krijgt er kleur, 20" wielen, performance boost en trekhaak bij...

In Amerika is de launch ook 12k extra, maar daar krijg je:

Meerdere kleur opties, de 20" wielen, performance boost, trekhaak,
Interieur kleur keuze en FULL FSD.

Lijkt mij dat de prijs hier echt slecht is.

Correctie gemaakt: ik lees niets over performance boost in NL, maakt de deal nog slechter.
"Wordt geleverd met Acceleration Boost. Exclusieve Launch Series-badges op o.a. de achterklep, bij de instapverlichting en de dorpels."
https://www.tesla.com/nl_...hting%20en%20de%20dorpels.

Bovendien betaal je 9k extra. Hoe kom je bij 12k?

Schijnbaar kostte acceleration boost vroeger 4k. Daar heb ik geen bron van overigens. Als je alles bij elkaar optelt aan opties is de nieuwe Y zo'n 2k duurder. Dat was de Model 3 Highland destijds ook tov de oude.

Valt allemaal wel mee mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 29-07 23:25

NightHawk4

Lotte is Liev :>

GekkeRipper schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:27:
[...]

"Wordt geleverd met Acceleration Boost. Exclusieve Launch Series-badges op o.a. de achterklep, bij de instapverlichting en de dorpels."

Schijnbaar kostte acceleration boost vroeger 4k. Daar heb ik geen bron van overigens. Als je alles bij elkaar optelt aan opties is de nieuwe Y zo'n 2k duurder. Dat was de Model 3 Highland destijds ook tov de oude.

Volgens dit artikel was het €1800 en volgens mij klopte dat ook wel.

De auto is wel een heel stuk duurder en de vraag is of je die opties dan wel of niet had genomen. In mijn geval niet en had het bedrag ook boven leasebudget uitgekomen. Kijk maar eens hoeveel mensen toch voor een RWD hebben gekozen en geen AWD, of het achteraf installeren van de trekhaak.

Voor velen dus afwachten wanneer de goedkopere versies komen, ik rij nog wel even door met onze MY tot december 2029 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ja, ben op zich ook verbaasd dat er in eu geen FSD op de launch editie zit. Op zich heb je er nog niet zoveel aan, maar het kost tesla in feite niets extra’s. Terwijl het wel als promotie kan dienen als FSD over een paar jaar wel geïntroduceerd wordt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
  • Laatst online: 20-07 22:09
GekkeRipper schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:27:
[...]

Idd 9K
Ik keek bij de LR RWD (Verkeerd gekeken dus)
En acc boost dus wel. Kon het niet vinden.

Dan nog vs andere markten (bijvoorbeeld VS) is het magertjes wat je erbij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
NightHawk4 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Volgens dit artikel was het €1800 en volgens mij klopte dat ook wel.

De auto is wel een heel stuk duurder en de vraag is of je die opties dan wel of niet had genomen. In mijn geval niet en had het bedrag ook boven leasebudget uitgekomen. Kijk maar eens hoeveel mensen toch voor een RWD hebben gekozen en geen AWD, of het achteraf installeren van de trekhaak.

Voor velen dus afwachten wanneer de goedkopere versies komen, ik rij nog wel even door met onze MY tot december 2029 :P
Bedankt voor het achterhalen van de voormalige prijs van de acceleration boost. Het gaat mij er niet om wat nu de totaalprijs van de auto is. En of iemand dat te veel vindt. Het gaat me om het verschil tussen de oude en de nieuwe. Daar reageerde ik ook op. Adhv dit verschil kun je een inschatting maken wat de prijs van de niet launch uitvoeringen wordt.

Oude LR basis 53k + quick silver à 2,6k + 20" velgen à 2,3k + trekhaak à 1.3k. Totaal €59.2k. Tijdelijk wordt er 3k korting gegeven, maar dat is natuurlijk tijdelijk en omdat het een uitlopend model is. Dat zie ik dus niet als prijsverschil in deze.

Nieuwe LR Launch Series: €62k.

Het verschil is dus zo'n €2.800 als je alle opties meetelt. De Launch Series heeft wat extra's die ook wat kosten natuurlijk. Daarom kwam ik op een verschil van circa €2k tussen de oude en de nieuwe. Ik denk dat je dat kan extrapoleren naar de RWD en de gewone AWD straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:16
Ik hou van een strak onderstel. Over de MY ben ik daarmee best tevreden, maar voelt wel enigszins gezapig over lange oneffenheden en drempels, maar tamelijk hard over korte oneffenheden. Een setje sportieve veren met dito schokdempers doet wat dat betreft wonderen. Vind ik de meerprijs overigens niet waard, maar ik ben dan ook een knieperd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
GekkeRipper schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:06:
[...]

Bedankt voor het achterhalen van de voormalige prijs van de acceleration boost. Het gaat mij er niet om wat nu de totaalprijs van de auto is. En of iemand dat te veel vindt. Het gaat me om het verschil tussen de oude en de nieuwe. Daar reageerde ik ook op. Adhv dit verschil kun je een inschatting maken wat de prijs van de niet launch uitvoeringen wordt.

Oude LR basis 53k + quick silver à 2,6k + 20" velgen à 2,3k + trekhaak à 1.3k. Totaal €59.2k. Tijdelijk wordt er 3k korting gegeven, maar dat is natuurlijk tijdelijk en omdat het een uitlopend model is. Dat zie ik dus niet als prijsverschil in deze.

Het verschil is dus zo'n €2.800 als je alle opties meetelt. De Launch Series heeft wat extra's die ook wat kosten natuurlijk. Daarom kwam ik op een verschil van circa €2k tussen de oude en de nieuwe. Ik denk dat je dat kan extrapoleren naar de RWD en de gewone AWD straks.
Verkoopprijzen zijn zélfs bij Tesla soms gebaseerd op wat ze ervoor denken te kunnen vangen, in plaats van wat het ze kost om 'm te bouwen. Over opties bijbestellen (en de spijt die je daarvan achteraf kunt krijgen) hoef je in ieder geval niet na te denken d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OK ik wil even klagen over de ronduit brakke 'Planning' in de app.

Heel vaak merk ik dat wanneer ik een tijd instel en opsla, dat deze dan in het volgende scherm weer is terug gesprongen naar een andere tijd.

Of als ik eerst inplug en dan de tijd planning (laden starten om) invul blijft hij gewoon laden. Dat werkt dus alleen in omgekeerde volgorde.

Het voorverwarmen om een bepaalde tijd werkt helemaal suf of niet. Vandaag ingesteld om te verwarmen 'tegen 12:30 op zondag'. Dan verwacht ik dat hij om 12:30 uur klaar is. Maar nee, vandaag deed hij helemaal niks. Interieur bleef doodleuk op 6°C staan, terwijl 19°C was ingesteld.

Dan nog eens de akelig houterig aandoende AI vertaling en de irritante 12-uurs klok op gewoon 24-uurs kunnen gebruiken...

😡😡😡

Niet echt wat je van Tesla verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:17
Voor die 9k krijg je ook een nieuw model, ik zie het als early adopters die bereid zijn om meer te betalen om als eerste met de Juniper te rijden. Is toch bij andere premium merken ook zo... eerst geen korting, na half jaar krijg je korting en op einde van een model krijg je plots massa's korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Voor mij prima en zou het niet zachter afgeveerd willen hebben.
Maar het is enigszins te reguleren en elke 0.1 bar verschil in bandenspanning is merkbaar.
Zo kun je reguleren door vanaf 2.7 bar te proberen. Verbruik is dan uiteraard hoger maar niet echt merkbaar, een hogere snelheid doet veel meer met het verbruik.

Zelf zit ik op 3.1 en kun je nagaan :9

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Ik heb een LR M3 18” uit 2024 en ben op zoek naar sneeuwkettingen. Tesla raadt de Konig CG-102 aan, maar is het dan zo dat de Konig CG-103 specifiek voor 19” is?

Ik kan namelijk via marktplaats de 103 kopen van iemand die zelf 18” tesla velgen heeft gehad, maar ik twijfel of dit nu de juiste is.

Lijkt mij dat ik toch voor de 102 moet gaan namelijk.
https://www.sneeuwketting...-cg-9-voor-tesla-model-3/

Mensen ervaring mee toevallig?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1456812 op 26-01-2025 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:17
Anoniem: 1456812 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:57:
Ik heb een LR M3 18” uit 2024 en ben op zoek naar winterbanden.
Kettingen denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Inderdaad, foutje dankjewel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
  • Laatst online: 14-07 13:31
RaRo74 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Voor mij prima en zou het niet zachter afgeveerd willen hebben.
Maar het is enigszins te reguleren en elke 0.1 bar verschil in bandenspanning is merkbaar.
Zo kun je reguleren door vanaf 2.7 bar te proberen. Verbruik is dan uiteraard hoger maar niet echt merkbaar, een hogere snelheid doet veel meer met het verbruik.

Zelf zit ik op 3.1 en kun je nagaan :9
Snap het. Maar ik rij ongeveer 80k aan kilometer per jaar. Ik hoop dat het Jupiter model wat meer comfortabel biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08:34
User8 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:05:
[...]

Snap het. Maar ik rij ongeveer 80k aan kilometer per jaar. Ik hoop dat het Jupiter model wat meer comfortabel biedt.
Het is ook echt maar net waar je vandaan komt. Ik snap dat je het wat hard/stug vindt. Dat zou denk ik in de Juniper wel anders zijn. Ik kom uit 50.000km per jaar in sportauto’s, dus ik vind de Y dan weer prima comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:19:

Heel vaak merk ik dat wanneer ik een tijd instel en opsla, dat deze dan in het volgende scherm weer is terug gesprongen naar een andere tijd.

Of als ik eerst inplug en dan de tijd planning (laden starten om) invul blijft hij gewoon laden. Dat werkt dus alleen in omgekeerde volgorde.

Het voorverwarmen om een bepaalde tijd werkt helemaal suf of niet. Vandaag ingesteld om te verwarmen 'tegen 12:30 op zondag'. Dan verwacht ik dat hij om 12:30 uur klaar is. Maar nee, vandaag deed hij helemaal niks. Interieur bleef doodleuk op 6°C staan, terwijl 19°C was ingesteld.

Dan nog eens de akelig houterig aandoende AI vertaling en de irritante 12-uurs klok op gewoon 24-uurs kunnen gebruiken...

😡😡😡

Misschien de planning aangemaakt voor de verkeerde locatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
bilgy_no1 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:19:

😡😡😡

Planning voorverwarmen gebruik ik echt nooit. Vijf minuten voor vertrek (ik vertrek nooit op exact dezelfde tijd) de klimatisering aan, helemaal top.
Planning voor opladen werkt bij bij prima, al duurt het soms een paar seconden voordat de wijziging verwerkt is. Laadplanning op andere locaties gebruik ik ook niet. En als het het plannen niet werkt heb ik meestal zelf iets verkeerd gedaan zoals planning voor die dag uit hebben, waardoor ie altijd gelijk start met laden. AM/PM is wèl wat minder handig dan 24u idd, maar irriteert me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-08 14:50
[...]

Bedankt voor het achterhalen van de voormalige prijs van de acceleration boost.
Wat bedoel je met voormalige prijs? Ik heb altijd 1800 euro geweten op mijn MY LR (die ik wel nog maar heb vanaf zomer 2024), en dat is nu nog altijd die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 16:53
[...]

In alle eerlijkheid moet je het niet kunnen toepassen van de referral korting op de launch series a 500 euro er ook bij optellen. Zal waarschijnlijk op de ‘normale’ facelift versies de komende maanden ook niet kunnen vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdidi schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Misschien de planning aangemaakt voor de verkeerde locatie?
Geen idee. Maar het voorverwarmen deed niets, laden wel. Dus kan niet aan locatie hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
this schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Wat bedoel je met voormalige prijs? Ik heb altijd 1800 euro geweten op mijn MY LR (die ik wel nog maar heb vanaf zomer 2024), en dat is nu nog altijd die prijs.
Oh wist niet dat je het nog kon bestellen. Staat niet in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:15
GekkeRipper schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:32:
[...]

Oh wist niet dat je het nog kon bestellen. Staat niet in de configurator.
In de app staat het bij Upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
jheerink14 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:44:
[...]

In de app staat het bij Upgrades
Toch vreemd dat het niet in de configurator staat. Maar misschien is het bewust en willen ze liever een Performance verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
GekkeRipper schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Toch vreemd dat het niet in de configurator staat. Maar misschien is het bewust en willen ze liever een Performance verkopen.
Je kunt tegenwoordig bij Tesla ook een losse spoiler kopen en laten plaatsen, dat kon "vroeger" ook niet. Vermoed inderdaad dat beide zijn om de Performance te pushen.

Voorheen was de Y Performance natuurlijk ook grotendeels gelijk aan de LR, op een paar upgrades na. De nieuwe Y Performance zal net als de M3H Performance wel op meer vlakken verschillen die je niet zomaar kunt vervangen of toevoegen, zoals o.a. stoelen & vering/onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonmob
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-08 00:28
Wel vreemd dat de US, China en Australië wel fsd krijgen bij de launch editie en in Europa niet. Wat zit hier achter?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:07
[...]

Je kan de oude toch nog configureren? Dan kom ik uit op € 56.290
  1. LR AWD = € 52.990 dat is inclusief 20" Induction velgen
  2. Trekhaak = € 1.350
  3. Quicksilver lak = € 2.600
Launch Edition (€ 61.990) - Huidige model (€ 56.290) - Acceleration Boost 4.3 seconden (€ 1.800 - zie hierboven) = 3.900 EUR. Daarvoor krijg je volgende top 10 terug (niet in volgorde van belang ;-):
  1. Geventileerde stoelen
  2. Meer rijbereik door aero/wielen van huidige 533km naar 568km
  3. Led-strip binnen
  4. 8 inch touchscreen achter en elektrisch bediende ventilatieroosters achter (ipv manueel nu)
  5. Voorbumper camera met sproeier en verwarmd (alleen al de upgrade waard imho)
  6. Elektrisch verstelbare en neerklapbare stoelen achterin
  7. Van 13 speakers naar 15 speakers
  8. UWB/Bluetooth/mobiel/wifi upgrades --> "Een groter bereik van de functie Telefoonsleutel, een betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken en snellere mobiele en wifi-connectiviteit." en "Connectiviteit: Hardware van de tweede generatie"
  9. Extra materialen, betere materialen, meer isolatie, IR-werend glas --> "Voor een soepeler rijgedrag, extra comfort, een dynamischer stuurgedrag en minder rijgeluiden" en "Geluiddempend glas" en "Ophanging van de tweede generatie. Hardware voor ruisonderdrukking van de tweede generatie" en "Van Houten details met zwart interieur naar Aluminium details en premium textiel" en "Getint en gelaagd veiligheidsglas met een metallic infrarood reflecterende coating'
  10. Early adaptor premium (niet te bepalen maar los van de vele zeurpieten op het forum zullen zeer veel mensen die niet te bepalen premium met plezier betalen) met extra "Launch Edition" badges, instapdorpel, instapverlichting, badges interieur, premium vloermatten voor wat het waard is, Vegan suède voor zwart interieur
Ik zou durven stellen dat het "relatief" goedkoper is :+

Bronnen: Tesla website en https://www.shop4tesla.co...ich-alt-vs-launch-edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
cwegh schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:19:
[...]

2. Trekhaak = € 1.350
Launch Edition (€ 61.990) - Huidige model (€ 56.290) - Acceleration Boost 4.3 seconden (€ 1.800 - zie hierboven) = 3.900 EUR. Daarvoor krijg je volgende top 10 terug (niet in volgorde van belang ;-):
  1. Geventileerde stoelen
  3. Led-strip binnen
  4. 8 inch touchscreen achter en elektrisch bediende ventilatieroosters achter (ipv manueel nu)
  8. UWB/Bluetooth/mobiel/wifi upgrades --> "Een groter bereik van de functie Telefoonsleutel, een betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken en snellere mobiele en wifi-connectiviteit." en "Connectiviteit: Hardware van de tweede generatie"
  9. Extra materialen, betere materialen, meer isolatie, IR-werend glas --> "Voor een soepeler rijgedrag, extra comfort, een dynamischer stuurgedrag en minder rijgeluiden" en "Geluiddempend glas" en "Ophanging van de tweede generatie. Hardware voor ruisonderdrukking van de tweede generatie" en "Van Houten details met zwart interieur naar Aluminium details en premium textiel" en "Getint en gelaagd veiligheidsglas met een metallic infrarood reflecterende coating'
  10. Early adaptor premium (niet te bepalen maar los van de vele zeurpieten op het forum zullen zeer veel mensen die niet te bepalen premium met plezier betalen) met extra "Launch Edition" badges, instapdorpel, instapverlichting, badges interieur, premium vloermatten voor wat het waard is, Vegan suède voor zwart interieur

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Je houdt eigenlijk hetzelfde betoog als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

2. Trekhaak = € 1.350
  1. Geventileerde stoelen
  3. Led-strip binnen

Als je de quicksilver weglaat, omdat je die om wat voor reden niet mooi vind, wordt het al weer een andere som. De andere kleur is zwart. Was dacht ik nooit een meerprijs bij de Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:02

sphere

Debian abuser

Eind november was alleen wit inclusief

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
sphere schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:58:
Eind november was alleen wit inclusief
Zou kunnen, de rest van de periode dat ik gekeken had was volgens mij wit & zwart zonder meerprijs, viel me toen op omdat de M3 zwart wel een meerprijs had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:56
gjcvro schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:34:
[...]

Zou kunnen, de rest van de periode dat ik gekeken had was volgens mij wit & zwart zonder meerprijs, viel me toen op omdat de M3 zwart wel een meerprijs had.
Ik heb eind 2022 mijn eerste MY besteld en toen was ook al enkel de witte kleur (eigenlijk is parelmoer juist) in de prijs inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren eindelijk even tijd gevonden om de wielen van voor naar achteren en visa versa te wisselen op mijn MY.
Melding op scherm kwam bij de voorgeschreven 15.000km. Staat ondertussen al 17000km op, maar eerder nog geen tijd gemaakt.

Gisteren dus gedaan, met een rubberen puck en 2tons garagekrik. Mooi beide wielen in één keer van de grond als je enkel achterzijde opkrikt.
Was redelijk wat werk omdat die verdomde klemmetjes op de Ali wieldoppen keihard knijpen, super slecht bereikbaar zijn en het je vingers kost om ze al trekkende aan de wieldoppen in te duwen. Gelukkig gelukt en niks gebroken met dit koude weer, wat het plastic alleen maar harder maakt.

Wielen gewisseld en weer op juiste 175nm aangehaald. Wielen-rotatie in service menu gereset.

Achterwielen waren ~6mm en voorwielen ~7mm na dus 17dkm rijden.

Hoe veel mm waren deze originele Hankook banden nou uit de fabriek?

Dan kan ik beetje uitrekenen hoe lang ik ongeveer op de set kan rijden als ik braaf om de ~15dkm roteer...

[ Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 27-01-2025 07:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV

RvV

Bij mij waren die gloednieuw Hankooks iets van ruim 6mm. Jij pikt rubber op van de weg en krijgt meer profiel. :D
Ik heb ze er nu precies 1 jaar onder zitten met 29.000km. Achter 4mm, voor 5,5mm.
En ik heb ze niet gewisseld. Ik zie er niet echt het nut van in.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:26:
Gisteren eindelijk even tijd gevonden om de wielen van voor naar achteren en visa versa te wisselen op mijn MY.
Melding op scherm kwam bij de voorgeschreven 15.000km. Staat ondertussen al 17000km op, maar eerder nog geen tijd gemaakt.

Gisteren dus gedaan, met een rubberen puck en 2tons garagekrik. Mooi beide wielen in één keer van de grond als je enkel achterzijde opkrikt.
Was redelijk wat werk omdat die verdomde klemmetjes op de Ali wieldoppen keihard knijpen, super slecht bereikbaar zijn en het je vingers kost om ze al trekkende aan de wieldoppen in te duwen. Gelukkig gelukt en niks gebroken met dit koude weer, wat het plastic alleen maar harder maakt.

Wielen gewisseld en weer op juiste 175nm aangehaald. Wielen-rotatie in service menu gereset.

Achterwielen waren ~6mm en voorwielen ~7mm na dus 17dkm rijden.

Hoe veel mm waren deze originele Hankook banden nou uit de fabriek?

Dan kan ik beetje uitrekenen hoe lang ik ongeveer op de set kan rijden als ik braaf om de ~15dkm roteer...
Naar aanleiding van de opmerking van @RvV, wat is de reden dat je de banden (bij specifiek die kilometerstand) wil omwisselen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nerovectra
Roenie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:22:
[...]
Naar aanleiding van de opmerking van @RvV, wat is de reden dat je de banden (bij specifiek die kilometerstand) wil omwisselen?
Zodat de kans veel kleiner is dat banden lawaai gaan maken doordat je voorkomt dat ze 100% van hun levensduur dezelfde belasting voor hun kiezen krijgen. Bovendien kun je de banden dan altijd per vier vervangen waardoor de kans dat je ze moet vervangen wegens uitdroging (vijf jaar is geen uitzondering!) óók veel kleiner is. En grip is rondom dan vrijwel altijd gelijk vanwege de vergelijkbare profieldieptes. Én je loopt niet het risico dat je op twee verschillende merken of type banden moet rijden omdat het oude type niet (meer) leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:58
Ik heb het gevoel dat mijn laadklep niet geheel unlocked. Ik heb een tesla wallcharger maar het kost soms echt veel moeite om de laadkabel los te halen. Ik hoor het losgaan mechanisme zijn werk doen alleen blijft hij toch gesloten. Gister ook tijdens het snel laden. met een beetje wrikken en meerdere keren op de knop drukken komt hij los.

Mijn vriendin krijgt hem helemaal niet los, waardoor ik steeds moet helpen :)

Gaat om een 2020 SR+.

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 16:53
De 19" Juniper velgen zijn trouwens ook een hele verbetering!

Ipv volledige covers, zijn het een soort van inserts, maar de velg die er onder zit ziet er al een heel stuk beter uit dan voorheen. De vorm van deze velgen biedt volgens mij ook veel meer mogelijkheden voor aftermarket wieldoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzuhcSCU46jWOQBT4wgb8issGQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Id1obpCIKNtswsMRPTwH2WZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O00ZycTNZtwio1A-v-5Q7PHDMf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6rNVoXNmlLQVrt3Bei9Napru.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Roenie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:22:
[...]
De uitleg die @nerovectra je gaf is idd precies waarom ik de rotatie deed en waarom het ook elke 15dkm als melding in je Tesla scherm komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
  • Laatst online: 29-07 22:25
Ik mag binnenkort de keuze maken tussen een Model 3 en Polestar 2.

Heeft iemand hier toevallig voor dezelfde keuze gestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47
RvV schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:48:
Bij mij waren die gloednieuw Hankooks iets van ruim 6mm. Jij pikt rubber op van de weg en krijgt meer profiel. :D
Ik heb ze er nu precies 1 jaar onder zitten met 29.000km. Achter 4mm, voor 5,5mm.
En ik heb ze niet gewisseld. Ik zie er niet echt het nut van in.
De banden zijn nooit consistent. Je kan zo een set banden halen, in de opslag leggen, en dan een maand later nog een set en een mm of twee verschil meten. Voor hoeveel het slijt zal je ze echt moeten meten bij binnenkomst.
nerovectra schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:55:
[...]
Zodat de kans veel kleiner is dat banden lawaai gaan maken doordat je voorkomt dat ze 100% van hun levensduur dezelfde belasting voor hun kiezen krijgen. Bovendien kun je de banden dan altijd per vier vervangen waardoor de kans dat je ze moet vervangen wegens uitdroging (vijf jaar is geen uitzondering!) óók veel kleiner is. En grip is rondom dan vrijwel altijd gelijk vanwege de vergelijkbare profieldieptes. Én je loopt niet het risico dat je op twee verschillende merken of type banden moet rijden omdat het oude type niet (meer) leverbaar is.
Ahja, ik wissel gewoon door van voor naar achter. Gezien ik geen super vage merken koop ook nog niet hoeven uitwijken naar een andere band. 5 jaar redden ze het sowieso niet met de kilometers die we maken. Zo zie je maar weer dat alles best wel situatie-afhankelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-07 21:46
Stronk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:45:

Ik kan me het niet voorstellen dat er in de historie (van deel 2 van het grote draadje) niet ook iemand voor deze keuze heeft gestaan.

Ik heb redelijk wat in een polestar 2 gereden (en heb nu zelf een Model 3). Ik vond de polestar 2 veel krapper aanvoelen. De tech is ook wat "klassieker", de sleutel is extreem lelijk, maar vooral het krappe gevoel heeft mij er weervan gehouden om hem te overwegen

Puntje bij paaltje zijn er enorm veel verschillen en ik zou ze beide lekker gaan proefrijden en voor jezelf de balans opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

gjcvro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Anyhoe: Heb nog steeds wat moeite met de plaatsing van de aansluiting v/d trekhaak (M3) en overweeg nou zoiets te kopen, en dan een beugeltje of zo te maken aan de haak, iemand al een geprobeerd?:
[Afbeelding]
Ja, heb ik ook. Ik heb iha heel slechte ervaringen met de elektrische aansluiting. Gek genoeg is het met de fietsendrager nog altijd goed gegaan, maar met een aanhanger is me ELKE KEER de stekker kapot gegaan (geluk is dat ik niet zo vaak met een aanhanger rij).
Ik heb die verloopstekker ook geprobeerd en die is ook kapot getrokken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:07
Geen idee of het hier hoort of accessoires topic: iemand een goed adres voor HEPA interieur filters voor de Model Y 2024?

Of is het het gedoe niet waard en gewoon bij Tesla kopen (https://shop.tesla.com/nl...uchtfilter-voor-model-3_y)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08 10:54
Heb 3 jaar in een P2 gereden, en nu sinds 3 maanden een M3.
Hoewel de P2 een hele fijne auto is, voelt de M3 toch beter en luxer aan voor mij.
Maar ga gewoon proefrijden in beiden om zelf je keuze te maken, een auto blijft toch een persoonlijk iets ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-08 23:00

Ik zou niet twijfelen tussen die 2 en voor Tesla gaan.

https://gocar.be/nl/auton...polestar-failliet-te-gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
Oh wow, dit is interessante informatie. Bedankt. _/-\o_

Toch maar wel met het richtingaanwijzer op stuur leren omgaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Stronk op 27-01-2025 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 31-07 21:46
Stronk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:25:
[...]
Toch maar wel met het richtingaanwijzer op stuur leren omgaan.
Als dat je enige twijfel is, is de keuze snel gemaakt, veel veilige kilometers gewenst in je M3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 31-07 09:27

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan (privé), uiteindelijk voor geen van beide gekozen en voor de MY gegaan omdat deze vele malen goedkoper was vergeleken met de P2 (extra pakketten voor panorama dak, warmtepomp), plus dat de levertijd iets van een half jaar was.

De M3 is het niet geworden ivm de missende stalks (komende van een handgeschakelde volvo v50 uit 2007 was het allemaal net even iets te extreem qua verandering), tegenvallende kofferbakruimte en lagere instap maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.

Overigens vind ik de Polestar 2 nog 1 van de mooiste EV's die er rondrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
wes- schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan (privé), uiteindelijk voor geen van beide gekozen en voor de MY gegaan omdat deze vele malen goedkoper was vergeleken met de P2 (extra pakketten voor panorama dak, warmtepomp), plus dat de levertijd iets van een half jaar was.

De M3 is het niet geworden ivm de missende stalks (komende van een handgeschakelde volvo v50 uit 2007 was het allemaal net even iets te extreem qua verandering), tegenvallende kofferbakruimte en lagere instap maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.

Overigens vind ik de Polestar 2 nog 1 van de mooiste EV's die er rondrijden.
We lijken identieke meningen te hebben. Voor mij was de Polestar 2 ook een eye-catcher, maar slechtere software. De Model 3 een no-go door missende stalks. Dus wou ik voor de Model Y gaan. Echter hebben ze deze van het bedrijfsportaal geknikkert ;( dus optie 2 is de model 3.

Misschien ben ik ook te koppig, mensen lijken prima om te kunnen gaan met de missende stalks. Ik zal het proefrijden en zelf ervaren.

[ Voor 7% gewijzigd door Stronk op 27-01-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 13:53
Ruubaan schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:18:
Ik heb het gevoel dat mijn laadklep niet geheel unlocked. Ik heb een tesla wallcharger maar het kost soms echt veel moeite om de laadkabel los te halen. Ik hoor het losgaan mechanisme zijn werk doen alleen blijft hij toch gesloten. Gister ook tijdens het snel laden. met een beetje wrikken en meerdere keren op de knop drukken komt hij los.

Mijn vriendin krijgt hem helemaal niet los, waardoor ik steeds moet helpen :)

Gaat om een 2020 SR+.
Wordt het lampje (de T) wel wit als je op het unlock knopje drukt? Mijn telefoon wordt regelmatig niet herkent als ik bij de laadpoort sta, waardoor de T niet wit wordt. De klik op het unlock-knopje heeft alsnog een klikgeluid tot gevolg, waardoor het lijkt alsof de poort unlocked. Misschien helpt het om eerst de auto zelf te unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 13:53
Stronk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:39:
[...]

We lijken identieke meningen te hebben. Voor mij was de Polestar 2 ook een eye-catcher, maar slechtere software. De Model 3 een no-go door missende stalks. Dus wou ik voor de Model Y gaan. Echter hebben ze deze van het bedrijfsportaal geknikkert ;( dus optie 2 is de model 3.

Misschien ben ik ook te koppig, mensen lijken prima om te kunnen gaan met de missende stalks. Ik zal het proefrijden en zelf ervaren.
Je kunt voor afer market stalks gaan. Heb ik zelf ook besteld bij Enhance. Volgende maand moeten ze geleverd gaan worden, dus ik ben benieuwd. Knopjes wennen wel een beetje, maar blijft toch behelpen. De knopjes reageren af en toe niet. Als ik dan mijn vinger check, dan zit ik echt wel op de knop. Dus moet ik nogmaals drukken. Dat is erg irritant. Maar zoals anderen ook aangeven, ik zou alsnog voor de model 3 gaan. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 10:21
Weinig APK-ervaringen in dit en het vorige topic. Waar ga je typisch heen voor een APK of nieuwe bandjes?

Aangezien er al een markt is voor "rubberen pads voor de krik-punten" vraag ik me af of het verstandig is om naar een willekeurige Profile/Kwikfit/bandenboer te gaan - zijn die zich er bijvoorbeeld van bewust dat die krik-punten vrij kritisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
kwaazaar schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Je kunt voor afer market stalks gaan. Heb ik zelf ook besteld bij Enhance. Volgende maand moeten ze geleverd gaan worden, dus ik ben benieuwd. Knopjes wennen wel een beetje, maar blijft toch behelpen. De knopjes reageren af en toe niet. Als ik dan mijn vinger check, dan zit ik echt wel op de knop. Dus moet ik nogmaals drukken. Dat is erg irritant. Maar zoals anderen ook aangeven, ik zou alsnog voor de model 3 gaan. :-)
Zat inderdaad al te googelen naar de aftermarket stalk opties. Maar weet niet zeker of je dit zomaar mag installeren op een lease (athlon). Waarschijnlijk doe ik het alsnog, want ik rij de auto immers komende 5 jaar. Dan verwijder ik ze weer bij het inleveren.

Zal wel duur zijn allemaal? Of zijn ze eenvoudig zelf te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

catchingfire schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:07:
Weinig APK-ervaringen in dit en het vorige topic. Waar ga je typisch heen voor een APK of nieuwe bandjes?

Aangezien er al een markt is voor "rubberen pads voor de krik-punten" vraag ik me af of het verstandig is om naar een willekeurige Profile/Kwikfit/bandenboer te gaan - zijn die zich er bijvoorbeeld van bewust dat die krik-punten vrij kritisch zijn?
Dat zal er net vanaf hangen welke persoon/kluns aan je auto gaat sleutelen. Bij een goedkope budget garage kun je toevallig ook een goede monteur treffen.
Ik heb door de jaren heen al zoveel shit meegemaakt dat ik nu meestal alleen nog met losse velgen langs ga.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Een bericht uit maart 2024 toen Polestar inderdaad wat cashflow technische probleempjes had :P

Vandaag de dag niet meer van toepassing zou ik zeggen, maar als dat wel een criterium is dan is bij Tesla de kans inderdaad veel kleiner. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:27
NightHawk4 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Een bericht uit maart 2024 toen Polestar inderdaad wat cashflow technische probleempjes had :P

Vandaag de dag niet meer van toepassing zou ik zeggen, maar als dat wel een criterium is dan is bij Tesla de kans inderdaad veel kleiner. :>
Maar de beurskoers is sinds die tijd verder gedaald van 1.5 naar 1...
Echt goed gaat het daar niet. De vraag is hoe veel geld Geely er nog wil in pompen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 16:37
Hoe is het lichtbeeld bij anderen met een Model 3 zonder matrix LED? Ik heb het idee dat de afstelling van geen kant klopt, de bundel is niet homogeen in helderheid en mist de duidelijke donker/licht afkadering die ik van andere auto's met LED gewend ben. Daarbij heb ik ook het idee dat de bundel veel te dicht bij de auto blijft. Het is op donkere wegen wat meer turen alsof ik met halogeen rijd, in plaats van het fijne heldere LED.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQJOYlHTG-hTgT0Mu-JXfbZCQNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McQOhHI8gDS2bx4nJchZEvIN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35

Ik moest van de LM juist langs de Kwikfit, voor bandenwissel maar ook APK. En dat deden ze daar altijd heel netjes. Zou me geen zorgen maken over de krikpunten, tis voor hun dagelijks werk met goed gereedschap. Hier in het Noorden dan..

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Tommie12 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:18:
[...]

Maar de beurskoers is sinds die tijd verder gedaald van 1.5 naar 1...
Echt goed gaat het daar niet. De vraag is hoe veel geld Geely er nog wil in pompen.
En stond in oktober weer op $1,83, ups and downs dus (waar de koers nu weer naar een dollar gaat).
Wel meer aan de hand dan alleen dat waar Tesla het voordeel heeft dat Musk 'best buddy' is. Hele EV sector is geraakt vorig jaar. Maar nogmaals bij Tesla is de kans inderdaad (veel) kleiner.
Himalaya schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Ik moest van de LM juist langs de Kwikfit, voor bandenwissel maar ook APK. En dat deden ze daar altijd heel netjes. Zou me geen zorgen maken over de krikpunten, tis voor hun dagelijks werk met goed gereedschap. Hier in het Noorden dan..
Via Alphabet met de M3 5 jaar lang langs Profile en met de MY ook weer, als de LM het goed genoeg vind prima wat mij betreft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

R-R-L schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:20:
Hoe is het lichtbeeld bij anderen met een Model 3 zonder matrix LED?
In mijn 2019 M3 vind ik dat als ik de automatische koplampinstelling doe, hij heel erg laag staat. Ik heb het een tijd geleden gedaan en daarna een paar tikjes naar boven gedraaid en nog heb ik het idee dat het erg laag staat.
Moet er eens mee naar de garage om te kijken hoe het nu eigenlijk precies eruit ziet.

Maar ik snap die automatische koplampinstelling ook niet helemaal. Doe je de instelling, is hij klaar, doe je dan de lichten aan en dan staan de lichten opeens heel hoog en draait de auto ze weer naar beneden. Alsof het proces nog niet is afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12

Heb beide auto's in verschillende uitvoeringen gereden:
P2 heb ik gehad in Dual motor zonder pakketen, met pilot plus en met pilot plus performance
m3 heb ik gehad in LR (2019) en sr+ (2020) en ze leveren vandaag een M3 SR van 3 maanden af.

Als ik moet kijken naar de auto als totaal dan is de P2 een hele fijne auto mits je minimaal pilot+plus pakketten pakt. Ook mogen de pixel headlights niet ontbreken want de standaard lampen zijn echt r*k.

Pak je een kale uitvoering, dan ben je sowieso beter af bij Tesla qua opties.

Binnenruimte van de P2 is echt een stuk minder dan de M3 maar de kofferbak is dan wel weer een stuk praktischer bij een P2.

[ Voor 13% gewijzigd door sarlo op 27-01-2025 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47

Tja, willekeurig misschien niet, maar ik ben naar de lokale Kwikfit gegaan. De kwaliteit verschilt heel erg tussen de vestigingen, maar deze is gewoon erg goed. De APK doe ik er eigenlijk ook gewoon. De keurmeester gaf aan eigenlijk ook nooit wat te vinden bij EVs wat ze niet zelf ook kunnen fixen. De echte issues leveren al lang voor die tijd dusdanig problemen op dat je bij een dealer of ander gecertificeerd reparatiebedrijf staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 16:37
Maasluip schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:36:
[...]

In mijn 2019 M3 vind ik dat als ik de automatische koplampinstelling doe, hij heel erg laag staat. Ik heb het een tijd geleden gedaan en daarna een paar tikjes naar boven gedraaid en nog heb ik het idee dat het erg laag staat.
Moet er eens mee naar de garage om te kijken hoe het nu eigenlijk precies eruit ziet.

Maar ik snap die automatische koplampinstelling ook niet helemaal. Doe je de instelling, is hij klaar, doe je dan de lichten aan en dan staan de lichten opeens heel hoog en draait de auto ze weer naar beneden. Alsof het proces nog niet is afgesloten.
Die afstelling had ik ook al gedaan. Dimlicht ging uit, duurde een tijdje voor ze in de hoogste stand weer aangingen. Vervolgens gingen ze inderdaad naar beneden en kwamen ze niet weer terug omhoog. Lijkt wel alsof ze op de laagste stand blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-07 21:38
Heeft iemand misschien een idee of schatting wanneer de andere reguliere modellen uitkomen van de nieuwe Model Y? Praat je dan over maanden of wellicht pas over een half jaar? Ik moet binnenkort een nieuwe leaseauto bestellen en zou graag voor de nieuwe Model Y gaan, maar niet de launch editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

R-R-L schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Die afstelling had ik ook al gedaan. Dimlicht ging uit, duurde een tijdje voor ze in de hoogste stand weer aangingen. Vervolgens gingen ze inderdaad naar beneden en kwamen ze niet weer terug omhoog. Lijkt wel alsof ze op de laagste stand blijven staan.
Dat ja. Misschien eens een serviceverzoek inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-08 10:03
Hoi,
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Zo niet, excuses.
Ik rijd sinds september 2023 een tesla model u.
Bevalt prima maar de achterbanden lijken aan vervanging toe te zijn (40k km)
De tesla app geeft alleen aan roteren en ruitenwisser vervangen.
EV is totaal nieuw voor me dus dat onderhoud is nog wat vaag. Kan ik hiervoor gewoon naar (bijvoorbeeld) de profile? Wordt dit dan in de app gereset?
Leasemaatschappij zegt dat bandenwissel gewoon bij profile kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
dcc88 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:07:
Hoi,
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Zo niet, excuses.
Ik rijd sinds september 2023 een tesla model u.
Bevalt prima maar de achterbanden lijken aan vervanging toe te zijn (40k km)
De tesla app geeft alleen aan roteren en ruitenwisser vervangen.
EV is totaal nieuw voor me dus dat onderhoud is nog wat vaag. Kan ik hiervoor gewoon naar (bijvoorbeeld) de profile? Wordt dit dan in de app gereset?
Leasemaatschappij zegt dat bandenwissel gewoon bij profile kan.
Je rijdt al bijna anderhalf jaar in een EV en het is nog totaal nieuw voor je? Maar ja, je kunt gewoon naar een Kwikfit of Profile (wat de lease maatschappij wil) gaan voor klein onderhoud en banden. Zij, of jij kunnen dit dan in de auto aangeven zodat het weer netjes in de app staat

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
Himalaya schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:15:
[...]

Je rijdt al bijna anderhalf jaar in een EV en het is nog totaal nieuw voor je? Maar ja, je kunt gewoon naar een Kwikfit of Profile (wat de lease maatschappij wil) gaan voor klein onderhoud en banden. Zij, of jij kunnen dit dan in de auto aangeven zodat het weer netjes in de app staat
Het rijden is niet nieuw natuurlijk maar hoe het onderhoud werkt en zo wel. Want los van wat checks lijkt er eigenlijk geen onderhoudsinterval zoals bij een benzine auto zijn.

En ik heb liever iets op tijd onderhouden dan dat er achteraf iets is wat ik had kunnen afdekken.

Bij benzine auto volg ik dus netjes de onderhoudsintervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:06

bert pit

asdasd

Met zoveel torq heb je wel een stabiel platform nodig. Op de snelweg is het ideaal, maar kleine oneffenheden zoals putdeksels op andere wegen zijn goed voelbaar, hoewel je nog iets kunt spelen met de bandenspanning.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08:34
AV1989 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:51:
Heeft iemand misschien een idee of schatting wanneer de andere reguliere modellen uitkomen van de nieuwe Model Y? Praat je dan over maanden of wellicht pas over een half jaar? Ik moet binnenkort een nieuwe leaseauto bestellen en zou graag voor de nieuwe Model Y gaan, maar niet de launch editie.
No one knows. Ik zou gokken rondom mei, maar geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-07 07:20
[...]

2. Trekhaak = € 1.350
  1. Geventileerde stoelen
  3. Led-strip binnen

ik vind het relatief gezien nog geen geweldige deal.
Uiterlijk wat dingetjes, maar vind ik persoonlijk niet zo relevant. Wel wat aardige dingen qua comfort en techniek.

Qua accu techniek is er geen echte vooruitgang meer geweest in afgelopen jaren. Ze zijn hier wel echt de toppositie kwijt.

Betere laadcurve en hoger vermogen bij lagere temperaturen zou Telsa nog wel op voorsprong houden met de concurrent. Maar qua laden zijn ze nu middelmatig in mijn ogen.

Bovendien is de mogelkeuze initieel nog beperkt (LR RWD nog niet beschikbaar).
Ik ben blij dat ik niet gewacht heb en afgelopen september een MY heb genomen.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 00:31
DarkHelmet schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:39:
[...]

Uiterlijk wat dingetjes, maar vind ik persoonlijk niet zo relevant. Wel wat aardige dingen qua comfort en techniek.

Qua accu techniek is er geen echte vooruitgang meer geweest in afgelopen jaren. Ze zijn hier wel echt de toppositie kwijt.

Betere laadcurve en hoger vermogen bij lagere temperaturen zou Telsa nog wel op voorsprong houden met de concurrent. Maar qua laden zijn ze nu middelmatig in mijn ogen.

Ik denk dat het laden op dit moment goed genoeg is en Tesla vooral inzet op een lage prijs voor de auto. Die strategie lijkt vooralsnog prima te werken.

En eerlijk gezegd is de auto bij laadstops steevast eerder klaar dan ik. Maar misschien is sneller laden wel een ding wanneer je thuis geen laadpaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik denk dat qua laden dat het erg persoonlijk is. Sommige mensen stoppen voor een bakje koffie oid en anderen willen zsm door naar de volgende laadstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
[...]

Ik ben er niet kapot van, had liever gelijk de keus gehad tussen alle modellen.
Als ik nu 60/62k mag stukslaan dan kies ik geen Tesla, ik kies juist de Tesla voor veel voor weinig principe zoals de huidige Y en dan rond de 52k en klaar.
Maar dan moet ik een voorraad modelletje nemen....keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:32
dcc88 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:20:
[...]
Het rijden is niet nieuw natuurlijk maar hoe het onderhoud werkt en zo wel. Want los van wat checks lijkt er eigenlijk geen onderhoudsinterval zoals bij een benzine auto zijn.
Als er juist iets hetzelfde is, dan is het wel het vervangen van banden. Kwestie van het profiel in de gaten houden en als dat te weinig is een afspraak via (de app van) de leasemaatschappij plannen.

Of dacht je dat een EV het profiel van de banden in de gaten houd en een melding geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Mektheb schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Als ik nu 60/62k mag stukslaan dan kies ik geen Tesla, ik kies juist de Tesla voor veel voor weinig principe zoals de huidige Y en dan rond de 52k en klaar.
Ik kan me er iets bij voorstellen. Het is nog steeds enorm veel bang for the buck in vergelijking tot de concurrenten. Maar de wetenschap dat de deal bij Tesla nog zoveel beter zou kunnen gaan worden, is best oncomfortabel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11
jongetje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:48:
[...]

Als er juist iets hetzelfde is, dan is het wel het vervangen van banden. Kwestie van het profiel in de gaten houden en als dat te weinig is een afspraak via (de app van) de leasemaatschappij plannen.

Of dacht je dat een EV het profiel van de banden in de gaten houd en een melding geeft?
Met een ICE sta je elke 15-, 20k km voor een filtertje of vloeistofje van het een of ander bij de dealer. Die pakken de banden dan ook voortijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
jongetje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:48:
[...]

Ik heb geen idee. Is het een vreemde gedachte dan? Als ik service aanvraag raad de app wel banden rouleren aan en bandenspanning check is er ook.
Zit niet zo in die wereld maar zou me niks verbazen als bandenprofiel ook in de gaten gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Er is toch niets mis met een voorraad model? Het zijn meestal gewoon nieuw bestelde en geproduceerde auto's waarvan de order in de tussentijd is geannuleerd. En zoveel configuraties zijn het niet. Dus als je ongeveer ziet wat je in gedachte had heb je gewoon vlot je auto voor de deur (en dan regelmatig nog met een leuke korting ook).

Voor EUR 62k zo uik nu ook even goed verder kijken naar andere opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-08 23:00
[...]

Buiten de kleur buiten en wit of zwart binnen is er toch niks te kiezen. Oh ja, een trekhaak. Ik zie geen verschil tussen een 'voorraad modelletje' en een andere? Zijn krakdezelfde. Dat is net fijn aan Tesla en de Chinese varianten. Geen gedoe met opties en een vinkje van 500 euro hier en nog een vinkje van 1000 euro daar. Gewoon goed uitgerust zonder al dat optie (kassa, kassa) gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Jarus20 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:26:
[...]

Buiten de kleur buiten en wit of zwart binnen is er toch niks te kiezen. Oh ja, een trekhaak. Ik zie geen verschil tussen een 'voorraad modelletje' en een andere? Zijn krakdezelfde. Dat is net fijn aan Tesla en de Chinese varianten. Geen gedoe met opties en een vinkje van 500 euro hier en nog een vinkje van 1000 euro daar. Gewoon goed uitgerust zonder al dat optie (kassa, kassa) gedoe.
Klopt is ook zo, maar zakelijk kiezen tussen een oud model met minder nieuwe functies of het nieuwe model waarbij andere auto’s ook in eens interessant worden in die prijsklasse
En de korting merk ik dan niks van in mijn bijtelling.

Ach luxe problemen, laten we het daar op houden :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 27-01-2025 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trummel
  • Laatst online: 27-03 22:30
Mektheb schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Klopt is ook zo, maar zakelijk kiezen tussen een oud model met minder nieuwe functies of het nieuwe model waarbij andere auto’s ook in eens interessant worden in die prijsklasse
En de korting merk ik dan niks van in mijn bijtelling.

Ach luxe problemen, laten we het daar op houden :+
Zelfde hier hoor. Ik vermoed dat ze net als in Azie ook enkel eerst de rwd - standaard range introduceren als 2e model en daarna de rwd LY. Ik heb liefst die 2e, als die dezelfde prijs heeft als nu, maar anders kiezen we maar voor de standaard range.

LM zei overigens tegen mij dat ze info rondom de standaard range richting eind februari ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:14
@trummel

Als je wat hebt, hoor het ook graag.

Ik zie net dat de basisprijs van mijn Leaseauto niet meer als 47K mag bedragen...
Als het in februari bekend wordt, kan ik net op de rand zijn om een oud of nieuw model te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:32
Maurice- schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Met een ICE sta je elke 15-, 20k km voor een filtertje of vloeistofje van het een of ander bij de dealer. Die pakken de banden dan ook voortijdig.
De meeste lease rijders hebben winterbanden dus dan sta je elk half jaar bij de bandenservice.
En anders wordt je geacht om dit zelf in de gaten te houden, weet je nog "vroeger" toen je je rijbewijs haalde 😉. Net zoals dat je met een brandstof auto het oliepijl in de gaten moet houden. Je in sommige landen niet verzekerd bent als je met winterse omstandigheden geen winterbanden/all seasonbanden hebt. En ook andersom het in Italië in de zomer verboden is om op winterbanden te rijden.
In je leasecontract staat ook dat je de auto volgens de voorschriften onderhoud.
Het "boekje" van Tesla: https://www.tesla.com/own...aties%20van%20de%20banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 14:21
Goedemiddag allen,

Kan iemand iets zinnigs zeggen over Google Maps updates bij Tesla?

Inmiddels rijd ik al sinds 7 december over de A24. GM op iOS is al keurig up to date, Tesla niet ; de weg is weliswaar te zien op de kaart, maar wordt niet meegenomen in de route planning.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Pagina: 1 ... 21 ... 109 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: