Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:14
Ik vind het nieuwe design erg algemeen. Had liever meer richting de m3h gezien. De manier van verlichten achterop is wel heel gaaf gedaan.

https://www.autoweek.nl/a...el-3-eerste-kennismaking/

Benieuwd hoe lang het duurt voor mensen die hendel in een M3 gaan sleutelen

[ Voor 46% gewijzigd door twowheeler op 24-01-2025 07:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De video van auto week :

[ Voor 42% gewijzigd door DennusB op 24-01-2025 07:40 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 14:48
Knip

[ Voor 119% gewijzigd door MWDKing op 24-01-2025 07:53 . Reden: Was allemaal al genoemd ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Door deze prijs haak ik af. Ben benieuwd tot wanneer de oude te bestellen is. Ik mag in maart een auto bestellen hoop van harte dat die er dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
t14wo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:52:
Door deze prijs haak ik af. Ben benieuwd tot wanneer de oude te bestellen is. Ik mag in maart een auto bestellen hoop van harte dat die er dan nog is.
Waarom dan? Die launch edition is heel compleet (inclusief suede dashboard en acceleration upgrade), is toch niet gek dat ie dan duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oud mdel RWD is niet meer te bestellen. Goedkoopste is dan nu de oude RDW LR voor 49990

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:25
Zo te zien ruim 5k duurder dan de huidige, als je die gelijk uitrust? En in ieder geval wel met trekhaak leverbaar, in tegenstelling van wat er eerst werd gedacht.

Ben wel benieuwd of de prijs gaat zakken, of de M3 duurder gaat worden, want het verschil wordt wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 21:18

elmo1

Kona Electric jan-2019

gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:57:
Zo te zien ruim 5k duurder dan de huidige, als je die gelijk uitrust? En in ieder geval wel met trekhaak leverbaar, in tegenstelling van wat er eerst werd gedacht.

Ben wel benieuwd of de prijs gaat zakken, of de M3 duurder gaat worden, want het verschil wordt wel erg groot.
Wel trekhaak maar helaas nog steeds 1600kg. 2000kg zou mooi geweest zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:56:
[...]

Waarom dan? Die launch edition is heel compleet (inclusief suede dashboard en acceleration upgrade), is toch niet gek dat ie dan duurder is?
Heel simpel: boven leasebudget. ;) er zijn grenzen voor iedereen. Die 5k meer is het me ook niet waard. De oude die ik eerder reed was ik erg blij mee.

Ik zie dat inderdaad SR niet meer bestelbaar is. De LR voor 47k. Dan wordt het die maar. Extra range is mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:58
Op de persfoto's van de Nederlandse site heb ik het nog niet kunnen zien, volgens de video van AutoWeek zitten er dus wel stalks op, alleen voor de richtingaanwijzer. Ik weet niet of ik daar naar terug zou willen nu ik eenmaal gewend ben aan de knopjes op m'n M3H, maar ook stalks zal vast ooit wel weer wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 07:37
LigeTRy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:18:
Op de persfoto's van de Nederlandse site heb ik het nog niet kunnen zien, volgens de video van AutoWeek zitten er dus wel stalks op, alleen voor de richtingaanwijzer. Ik weet niet of ik daar naar terug zou willen nu ik eenmaal gewend ben aan de knopjes op m'n M3H, maar ook stalks zal vast ooit wel weer wennen.
Als je het filmpje van het interieur bekijkt, zie je wel een shot van het stuur. Daarop zijn geen richtingaanwijzer knoppen te zien. Dus de stalk voor de richtingaanwijzer zal er denk ik wel weer inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LigeTRy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:18:
Opzich goed dat ze luisteren naar klantfeedback, en "schakelen" via het scherm lijkt me prima, dat doe je niet zo vaak als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
elmo1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:04:
[...]

Dan zou het trekgewicht hoger liggen dan het eigen gewicht. Ik weet niet of je dat wel moet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:30:
[...]

Opzich goed dat ze luisteren naar klantfeedback, en "schakelen" via het scherm lijkt me prima, dat doe je niet zo vaak als het goed is :P
Al doe je dat wel vaak, dat went net zo snel als het scherm niet recht voor je. (heel snel dus, voelt bijna meteen normaal)

Richtingaanwijzers is wel wat anders, maar gek genoeg went ook dat snel, behalve dan het geklungel op rotonde's. En dat heb ik nou ondervangen met de knob (indrukken is raw naar rechts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
t14wo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:08:
[...]

Heel simpel: boven leasebudget. ;) er zijn grenzen voor iedereen. Die 5k meer is het me ook niet waard. De oude die ik eerder reed was ik erg blij mee.

Ik zie dat inderdaad SR niet meer bestelbaar is. De LR voor 47k. Dan wordt het die maar. Extra range is mooi meegenomen.
Dan moet je hopen dat die in maart nog wel leverbaar is. Ze verkopen de oude voorraad en gaan niet een auto achterhouden voor jouw leasemaatschappij.

Ik vind het wel opvallend dat Tesla inmiddels ook een hele reeks aan auto/EV kanalen heeft benaderd voor zo'n golf aan first look reviews. Dat deden ze voorheen eigenlijk nooit.

Ik vind deze prijs ook wel een dealbreaker. Voor dat geld is er zoveel meer keuze. De kracht van de Y was juist dat je voor <€45k een complete, ruime auto had met alsnog voldoende bereik en performance.

Ik heb zomaar het gevoel dat die Launch edition snel klaar is*. Autofabrikanten moeten dit jaar weer meer EVs gaan verkopen en er komen allerlei nieuwe modellen aan. Het speelveld wordt dus competitiever, ook qua prijsstelling.

* Ik las laatst ook een bericht dat Tesla in de VS de Launch edition Cybertrucks al aan het omkitten was naar gewone uitvoeringen.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 24-01-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 07:37
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Dan moet je hopen dat die in maart nog wel leverbaar is. Ze verkopen de oude voorraad en gaan niet een auto achterhouden voor jouw leasemaatschappij.

Ik vind het wel opvallend dat Tesla inmiddels ook een hele reeks aan auto/EV kanalen heeft benaderd voor zo'n golf aan first look reviews. Dat deden ze voorheen eigenlijk nooit.

Ik vind deze prijs ook wel een dealbreaker. Voor dat geld is er zoveel meer keuze. De kracht van de Y was juist dat je voor <€45k een complete, ruime auto had met alsnog voldoende bereik en performance.

Ik heb zomaar het gevoel dat die Launch edition snel klaar is. Autofabrikanten moeten dit jaar weer meer EVs gaan verkopen en er komen allerlei nieuwe modellen aan. Het speelveld wordt dus competitiever, ook qua prijsstelling.
Ik wacht persoonlijk ook nog op de normale editie. Want persoonlijk vindt ik die velgen echt verschrikkelijk, liever in het zwart. En deze 2 kleuren opties is ook niet mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:03
Mooi hoor. De oude Y voelt nu al gedateerd.
En mooi dat ze de onderhuidse verbeteringen van de 3 Highland hebben meegenomen. Dat gaat een groot verschil maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Tesla is natuurlijk wel traditioneel goed in het afstemmen prijs/productiecapaciteit. Momenteel hebben ze weinig capaciteit door het ombouwen, dus hogere prijs, wellicht zakt die snel als de vraag afneemt en de capaciteit toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:08
[...]

Ik heb zomaar het gevoel dat die Launch edition snel klaar is. Autofabrikanten moeten dit jaar weer meer EVs gaan verkopen en er komen allerlei nieuwe modellen aan. Het speelveld wordt dus competitiever, ook qua prijsstelling.
Typisch nodigen ze een paar weken vooraf wat journalisten en youtubers uit voor een review, al dan niet met proefrit. En dan krijgen ze een embargo tot gisteren blijkbaar.

Tesla is minder en minder uniek en na een slecht 2024 moeten ze groei tonen in 2025. Intern zal de druk wel hoog zijn.
Wat de prijzen gaan doen na Maart is altijd onvoorspelbaar.
Maar als ze te extreem schommelen, dan verliezen leasemaatschappijen hun vertrouwen en verlagen die de restwaarde waardoor de maandprijs stijgt….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:43:
[...]

Typisch nodigen ze een paar weken vooraf wat journalisten en youtubers uit voor een review, al dan niet met proefrit. En dan krijgen ze een embargo tot gisteren blijkbaar.

Tesla is minder en minder uniek en na een slecht 2024 moeten ze groei tonen in 2025. Intern zal de druk wel hoog zijn.
Wat de prijzen gaan doen na Maart is altijd onvoorspelbaar.
Maar als ze te extreem schommelen, dan verliezen leasemaatschappijen hun vertrouwen en verlagen die de restwaarde waardoor de maandprijs stijgt….
Hoe zo slecht 2024? https://cnevpost.com/2025...lobal-deliveries-q4-2024/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:14
Wat mij opvalt in het filmpje op dat schermpje achterin is dat in de nieuwe Y de middelste plek niet meer verwarmbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:14
micmulder schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:29:
[...]

Als je het filmpje van het interieur bekijkt, zie je wel een shot van het stuur. Daarop zijn geen richtingaanwijzer knoppen te zien. Dus de stalk voor de richtingaanwijzer zal er denk ik wel weer inzitten.
Je kunt ook het filmpje even kijken wat 50 minuten voor je gepost is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34
[...]

Ik heb zomaar het gevoel dat die Launch edition snel klaar is*. Autofabrikanten moeten dit jaar weer meer EVs gaan verkopen en er komen allerlei nieuwe modellen aan. Het speelveld wordt dus competitiever, ook qua prijsstelling.

* Ik las laatst ook een bericht dat Tesla in de VS de Launch edition Cybertrucks al aan het omkitten was naar gewone uitvoeringen.
Dit is toch gewoon de duurste versie die als eerst geïntroduceerd is. Weinig verschil met hoe andere partijen een nieuw model introduceren. Eerst de topmodellen en later de “instap” varianten.

Qua geld zou ik niet zo snel weten wat echt goede alternatieven zijn. De klassieke fabrikanten werken weer met optielijsten die je dan doormoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 20:21

Ethirty

Who...me?

gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Dan zou het trekgewicht hoger liggen dan het eigen gewicht. Ik weet niet of je dat wel moet willen.
Volgens mij zijn er wel meer auto’s die meer kunnen trekken dan ze zelf wegen. Ik denk dat er met 2 ton trekgewicht gewoon veel te weinig range overblijft.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Ja hoor geen enkel probleem. Mijn bus weegt leeg 1900kg dus dan is verhouding zelfs beter.
Daarnaast is je aanhanger geremd natuurlijk.
Het wordt pas gevaarlijk als je aanhanger niet geremd is en meer weegt dan je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
elmo1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:57:
[...]

Het wordt pas gevaarlijk als je aanhanger niet geremd is en meer weegt dan je auto.
Dat is zelfs illegaal.
Tesla Y mag een ongeremde aanhanger trekken van max 750km kg.
Sowieso vind ik dat veel, want dat heeft wel wat impact op je remafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:09
Oekol schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:30:
Ben vandaag bij de SeC, zal eens kijken of er wat te zien is in de showroom.
Dat filmpje van Autoweek is bij SeC Den Haag opgenomen. Even de trap op sneaken naar de eerste verdieping :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Dat is zelfs illegaal.
Tesla Y mag een ongeremde aanhanger trekken van max 750km.
750km ja? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:27
Ik vind de update er wel goed uitzien, nu alleen wachten op de basis versie.
Hopelijk gaat dit iet te veel gaat afwijken van de huidige.

Ik mag in april waarschijnlijk uitzoeken, en deze staat op de shortlist als het binnen het budget blijft.

Hebben mensen al ervaring met het bestellen bij een leasemaatschappij, en het gebruik van een referralcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
2024 was globaal lager dan 2023...
Voor een bedrijf met ambities om 10mio auto's te maken is dat een bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:16
gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:57:
...

Waarom zou de M3 duurder moeten worden vanwege de Model Y? Twee verschillende usercases. Van mij mag de M3 zelfs goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Mijn belangrijkste is vraag is eigenlijk of de Model Y 2025 LR RWD in 2025 geleverd zal gaan worden ....of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Tommie12 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Dat is zelfs illegaal.
Tesla Y mag een ongeremde aanhanger trekken van max 750km kg.
Tja klopt maar hoevaak worden die 750kg aanhangertjes overladen.
Dan kan er beter een my voor staan dan een willekeurig a of b segment ice.
Maar blijft illegaal dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
[...]

Ik kreeg 7 dagen geleden een mail van Tesla waarbij ze 3000 korting geven op geselecteerde (lees alles behalve SR) Y's t/m 31 maart. Dus ik neem aan dat ze tot 31-3 nog oude modellen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 12:51
Is deze al voorbijgekomen?? Ik vind zijn reviews vaak goed!
YouTube: Simply the best AGAIN? 2025 Tesla Model Y facelift first REVIEW (Mod...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Degene met een 7-zits hebben nu wel een (toekomstig) collectors item. Zijn op dit moment maar 153 op kenteken gezet en kan nu niet meer worden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:08
gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:35:
[...]

Al doe je dat wel vaak, dat went net zo snel als het scherm niet recht voor je. (heel snel dus, voelt bijna meteen normaal)

Richtingaanwijzers is wel wat anders, maar gek genoeg went ook dat snel, behalve dan het geklungel op rotonde's. En dat heb ik nou ondervangen met de knob (indrukken is raw naar rechts).
Tsja ik vind het toch verre van ideaal bij (krap) parallel parkeren. Wat bij mij 9 van de 10 keer is bijvoorbeeld

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 24-01-2025 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
elmo1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Tja klopt maar hoevaak worden die 750kg aanhangertjes overladen.
Dan kan er beter een my voor staan dan een willekeurig a of b segment ice.
Maar blijft illegaal dat wel
Mensen beseffen niet hoe gevaarlijk het is om met een overladen aanhanger te rijden.
Ik heb ooit een ongeval gezien waar de ongeremde en overladen aanhanger begon te slingeren en zowel de linker als rechterkant van de auto aantikte...

Die ongeremde dingen zijn onzin en mogen ze wat mij betreft verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t14wo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Ik kreeg 7 dagen geleden een mail van Tesla waarbij ze 3000 korting geven op geselecteerde (lees alles behalve SR) Y's t/m 31 maart. Dus ik neem aan dat ze tot 31-3 nog oude modellen leveren.
Ja, maar daar staat vast ergens in "zolang de voorraad strekt"... Als ze in maart beginnen de nieuwe versie uit te leveren, dan moet de fabriek in Berlijn ook een tijdje dicht of op verlaagde capaciteit draaien. Daarna gaan ze alleen nog maar het nieuwe model maken.

En er zullen mensen zijn die op basis van de introductieprijs liever voor een oude kiezen, zeker als daar nog eens een mooie korting op wordt gegeven. En je weet niet wanneer je dan wel een SR RWD of LR RWD kunt gaan bestellen van de nieuwe variant.

Maar goed, dat is mijn redenering. Wie weet hoe het gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
DeJurist schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Waarom zou de M3 duurder moeten worden vanwege de Model Y? Twee verschillende usercases. Van mij mag de M3 zelfs goedkoper worden.
Ooit was de prijs gelijk, de Y is al een keer 5k duurder geworden als ik het goed heb.
Nog een keer 5k meer lijkt dan overdreven voor modellen die ooit op bijna hetzelfde prijspeil zaten.

Maargoed, zoals ik al aangeef 'ben benieuwd of...'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Jochemp schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:36:
[...]

De Model Y heeft gelukkig wel een handmatige noodontgrendeling in de achterportieren, maar dit is onmogelijk zonder gereedschap open te krijgen zoals ik zojuist heb ervaren:

[Afbeelding]

Dit klepje zorgt ervoor dat de ruimte van de noodontgrendeling is afgedekt maar heeft gereedschap nodig om eruit gehaald te worden.
Bij openen vind je met geluk en zoeken een wit schuimen 'label', waar het lusje van de noodontgrendeling is ingepakt

[Afbeelding]

Ik heb het schuim er van af gehaald en een extra koortje eraan gehangen, zodat de noodontgrendeling ook te gebruiken is zonder het klepje eerst eruit te halen. Dit betreffende item vind je hier

[Afbeelding]

Doordat er klittenband op de achterkant van het koortje zit kun je deze op elk gewenste positie neerleggen. Vooral met kinderen is het misschien wel handig om het iets beter te verbergen, al moet je er alsnog best hard aan trekken voordat de noodontgrendeling z'n werk doet.

Mijn insziens onacceptabel hoe Tesla dit heeft gedaan. In een noodsituatie zit je op de achterbank flink in de problemen als er geen langer koort aan zit.
Thanks, goed om te zien! Ik heb dezelfde bandjes al liggen, moet ze alleen nog bevestigen. Ik vind het ook niet acceptabel, vooral met kinderen op de achterbank..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
Tommie12 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:55:
[...]

Mensen beseffen niet hoe gevaarlijk het is om met een overladen aanhanger te rijden.
Ik heb ooit een ongeval gezien waar de ongeremde en overladen aanhanger begon te slingeren en zowel de linker als rechterkant van de auto aantikte...

Die ongeremde dingen zijn onzin en mogen ze wat mij betreft verbieden.
Heeft vaak te maken met verkeerd beladen, en dan maakt geremd of ongeremd weinig uit.
En ongeremd heeft nog best veel nut, veel geremde aanhangers zijn ook schijnveilig, omdat het remsysteem niet of nauwelijks onderhouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:29
Was in eerste instantie niet te spreken over het ontwerp maar na het zien van de review kom ik hier toch op terug. Wanneer deze beschikbaar komt in NL toch maar eens overwegen om mijn Y in te ruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14
elmo1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:04:
[...]

Is deze bij de nieuwe Model Y elektrisch inklapbaar, of is dit bij de oude ook al het geval?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:09
schumi1986 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:15:
[...]

Was in eerste instantie niet te spreken over het ontwerp maar na het zien van de review kom ik hier toch op terug. Wanneer deze beschikbaar komt in NL toch maar eens overwegen om mijn Y in te ruilen voor een nieuwe.
Ik was eigenlijk bij de eerste beelden gelijk al om :*)
Maar goed, eerst deze maar eens wat verder oprijden en is pas een jaar oud.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Mijn huidige leaseauto loopt uit contract en ik was aan het wachten op de nieuwe Y. Maar met de introductieprijs gaat dat hem helaas niet worden. Nu aan het kijken met de lease of een oude Y nog een optie is, anders dan toch maar wachten tot er iets betaalbaarders beschikbaar gaat komen (RWD LR). Ik mag de huidige leaseauto nog door blijven rijden op zich, maar erger me aan de range inmiddels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

Als je al graag Quicksilver wilde hebben is de nieuwe toch niet zo heel veel duurder. Als je de huidige korting van 2950 er weer even af haalt, kostte de oude AWD met dezelfde kleur en opties (trekhaak, 20") 59240. De nieuwe kost 61990, waar je dan de boost bij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Ik zit echt heel erg te twijfelen, heb nu alle reviews gekeken en iedereen is enthousiast.
Maar het scheelt gewoon 100 euro netto per maand aan bijtelling..

De helft zou ik nog wel acceptabel vinden met betere isolatie, demping, interieur, camera voor en geventileerde stoelen.
Maar ik heb dan liever een LR AWD op 19" wielen, dus hoop dat ze die ook snel kunnen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14
Het is wel balen dat in Amerika al wel de Stealth grey kleur mogelijk is en hier in NL nog niet. Twijfel heel erg om voor een Tesla Model Y te gaan (geen lease) en vind zelf de Stealth Grey 't mooiste als ik filmpjes zie. Dan maar even afwachten op de niet launch editie, hopelijk gaat dit geen maanden duren. Eerste keer Tesla na alle verbeteringen sinds de nieuwe 3 ben ik overtuigd geraakt, daarvoor niet.

Weet iemand of de trekhaak elektrisch wegklapbaar is bij de nieuwe Y?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:56:
[...]

Dat. En bovendien zijn er genoeg mensen die hem perse meteen willen, dus daar kan je wat extra geld uitschudden als autofabrikant. Winstmaximalisatie 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:24:
Mijn belangrijkste is vraag is eigenlijk of de Model Y 2025 LR RWD in 2025 geleverd zal gaan worden ....of niet?
Ik zou er niet teveel vanuit gaan.

Voor het huidige model kwam de LR RWD ook pas later op de markt. Uiteindelijk willen ze je pushen naar een AWD als je meer range wil. Marge daarop is vast groter dan de LR RWD.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZeRoC00L schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:44:
[...]

Ik zou er niet teveel vanuit gaan.

Voor het huidige model kwam de LR RWD ook pas later op de markt. Uiteindelijk willen ze je pushen naar een AWD als je meer range wil. Marge daarop is vast groter dan de LR RWD.
Bij de Highland kwam hij ook meteen/vrij snel toch? Dus ik kan me best voorstellen dat hij meteen/snel komt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09 14:23

ScreamGT

joejoe

Wauw die voorraad modellen en occassions op de tesla site zijn echt mega goedkoop :’)

Ik rij nu lease via de zaak een RWD sinds twee jaar. Maar man wat zou ik nu graag een Y Performance voor onder de 50k willen hebben.

Iemand enig idee of je auto vroegtijdig omruilen voor een ander een prijzige bijkomstigheid is?

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Inspired schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Bij de Highland kwam hij ook meteen/vrij snel toch? Dus ik kan me best voorstellen dat hij meteen/snel komt.
De M3 LR RWD pas oktober vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Binnenkort in Amsterdam volgens Tesla zelf:
https://www.tesla.com/nl_...irect=no&utm_locale=nl-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
ScreamGT schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:55:
Wauw die voorraad modellen en occassions op de tesla site zijn echt mega goedkoop :’)

Ik rij nu lease via de zaak een RWD sinds twee jaar. Maar man wat zou ik nu graag een Y Performance voor onder de 50k willen hebben.

Iemand enig idee of je auto vroegtijdig omruilen voor een ander een prijzige bijkomstigheid is?
Meestal wel kostbaar, maar heb je nu lease ?
Dan is het afhankelijk van je LM / wagenparkbeheerder wat er mogelijk gaat zijn.

Heb je hem privé aangeschaft, dan is het waarschijnlijk ook prijzig (lees weinig inruil of laag verkopen) op een oude model Y. Sinds 2 jaar zeg je, is die nog van voor de prijsverlagingen in 2023 ?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro

De goedkoopste manier is hem TL rijden denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 28-09 14:23

ScreamGT

joejoe

ZeRoC00L schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Meestal wel kostbaar, maar heb je nu lease ?
Dan is het afhankelijk van je LM / wagenparkbeheerder wat er mogelijk gaat zijn.

Heb je hem privé aangeschaft, dan is het waarschijnlijk ook prijzig (lees weinig inruil of laag verkopen) op een oude model Y. Sinds 2 jaar zeg je, is die nog van voor de prijsverlagingen in 2023 ?
Betreft een lease via de zaak. Ik zal het inderdaad eens vragen aan de wagenparkbeheerder.

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ScreamGT schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:05:
[...]

Betreft een lease via de zaak. Ik zal het inderdaad eens vragen aan de wagenparkbeheerder.
Boete betalen of een collega vinden die em over wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdidi schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:24:
[...]

Als je al graag Quicksilver wilde hebben is de nieuwe toch niet zo heel veel duurder. Als je de huidige korting van 2950 er weer even af haalt, kostte de oude AWD met dezelfde kleur en opties (trekhaak, 20") 59240. De nieuwe kost 61990, waar je dan de boost bij hebt.
Ja, maar die korting is een feit. Die nu wegredeneren is niet echt rationeel...

En dan nog gaat dit alleen op als je precies die configuratie wilde hebben. Maar veel mensen vinden de RWD LR of SR prima qua performance en bereik en geven niet duizenden euro's aan een andere kleur. Dan heb je het dus wel over een een groot verschil.

Stel dat je tussen nu en een half jaar een nieuwe auto wilt, dan is de range aan prijzen nu tussen een 'oude' LR RWD voor 47k (48,5k met een trekhaak) en een 'nieuwe' Launch Edition voor 62k.

Sommige mensen zullen het dat waard vinden, maar ik denk dat het voor velen toch een hoop geld is en/of dat ze daarmee hun leasebudget overstijgen. Ik vermoed dan ook dat die oude modellen er snel uitlopen. De SR RWD is al helemaal niet meer configureerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-09 01:24
Weekje onderweg met de 2019 Model 3. Merk dat ik het rijden en de tech fenomenaal vind. Winter en nog afhankelijk zijn van publieke palen heb ik ook nog geen probleem gevonden, dat went snel.

Merk wel dat er nu veel dingen opvallen die ik in september met een proefrit met een Highland niet heb opgemerkt. De grootste klacht is de climate control met een eigen wil, is de bemoeienis van zelf teruggaan naar automatisch uit te zetten? Vanwege mijn snelle Raynaud triggers stel ik de boel bewust handmatig bij, met het weer van de afgelopen dagen is het een kwestie van tijd voor de auto hem weer overpakt en de lucht volledig naar de voorruit stuurt. Gevolg dat ik vaak afwisselend een hand onder mijn been klem om op te warmen, zwaar irritant.
De stuurverwarming in de Golf was briljant, balen toen ik ontdekte dat het blijkbaar pas vanaf 2021 in de Model 3 zat. Maar soit, voor de Golf redde ik het ook met de luchtstroom op de kwart voor drie handposities, met dat rooster in de Model 3 en de bijdehandte climate control is dat ook geen optie. Helaas al ontdekt dat stuurverwarming retrofitten niet mogelijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Eind 2019 contract van onze diesel afgekocht die nog dik 3 maanden moest in het vijfde jaar, was gewoon €750 bij Alphabet.

Allemaal afhankelijk van je contract bij de LM maar het is niet goedkoop.

Als je een werkgever hebt die wat makkelijker is kan die dat bedrag nog wel bruto verrekenen (kon toendertijd iig nog wel belastingtechnisch), maar onze werkgever wilde daar niet in mee dus dat was gewoon netto aftikken. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Ja, maar die korting is een feit. Die nu wegredeneren is niet echt rationeel...

En dan nog gaat dit alleen op als je precies die configuratie wilde hebben. Maar veel mensen vinden de RWD LR of SR prima qua performance en bereik en geven niet duizenden euro's aan een andere kleur. Dan heb je het dus wel over een een groot verschil.

Stel dat je tussen nu en een half jaar een nieuwe auto wilt, dan is de range aan prijzen nu tussen een 'oude' LR RWD voor 47k (48,5k met een trekhaak) en een 'nieuwe' Launch Edition voor 62k.

Sommige mensen zullen het dat waard vinden, maar ik denk dat het voor velen toch een hoop geld is en/of dat ze daarmee hun leasebudget overstijgen. Ik vermoed dan ook dat die oude modellen er snel uitlopen. De SR RWD is al helemaal niet meer configureerbaar.
Eens, ging mij er meer om dat de prijs van de nieuwe AWD min of meer vergelijkbaar is met de oude (originele) AWD prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-09 20:22
R-R-L schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:59:
Weekje onderweg met de 2019 Model 3. Merk dat ik het rijden en de tech fenomenaal vind. Winter en nog afhankelijk zijn van publieke palen heb ik ook nog geen probleem gevonden, dat went snel.

Merk wel dat er nu veel dingen opvallen die ik in september met een proefrit met een Highland niet heb opgemerkt. De grootste klacht is de climate control met een eigen wil, is de bemoeienis van zelf teruggaan naar automatisch uit te zetten? Vanwege mijn snelle Raynaud triggers stel ik de boel bewust handmatig bij, met het weer van de afgelopen dagen is het een kwestie van tijd voor de auto hem weer overpakt en de lucht volledig naar de voorruit stuurt. Gevolg dat ik vaak afwisselend een hand onder mijn been klem om op te warmen, zwaar irritant.
De stuurverwarming in de Golf was briljant, balen toen ik ontdekte dat het blijkbaar pas vanaf 2021 in de Model 3 zat. Maar soit, voor de Golf redde ik het ook met de luchtstroom op de kwart voor drie handposities, met dat rooster in de Model 3 en de bijdehandte climate control is dat ook geen optie. Helaas al ontdekt dat stuurverwarming retrofitten niet mogelijk lijkt.
Wellicht te makkelijk gedacht, omdat ik geen stuurverwarming gewend ben. Maar gebruik je de voorverwarmingsfunctie? Daardoor mis ik de stuurverwarming totaal niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nu ik de refresh zo op video zie ben ik toch wel redelijk tevreden met de refresh

Het huidige/oude model vond ik qua voorkant echt niet mooi en ben zelf geen fan van de zwarte velg. Ik heb eerder een M3 gereden met dezelfde type velg die nu op de Model Y launch edition zit en dat vind ik persoonlijk goed staan. Blij dat de richtingaanwijzer terug is en de upgrades/verbeteringen zullen (gezien de M3 highland) echt wel merkbaar zijn. Geef niks om de trekhaak die er standaard bij zit. De boost optie had ik ook nooit voor gekozen: ding is al snel zat. Maar goed, dit is wat er nu is en ik kan/mag/moet nu een nieuwe auto bestellen. Koffiedik kijken wanneer andere varianten / opties komen.

Ik heb daarom ook zojuist de bestelling gedaan bij de leasemaatschappij voor de nieuwe Model Y. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 20:27
Ik ben na het kijken van de Duitse review minder enthousiast. Ik vind de zijkant die gelijk is aan de huidige Y niet passen bij de neus en achterkant. Jammer dat ze de vernieuwing niet wat minder naar Chinese smaak hebben gemaakt.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59

MazeWing

The plot thickens...

Na het zien van het filmpje van carwow ben ik toch wel overtuigd dat de nieuwe mooier is.

Helaas nog (bijna) 4 jaar de huidige rijden.... -O-

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 24-01-2025 13:23 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Laatst online: 27-03 22:30
MazeWing schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:22:
Na het zien van het filmpje van carwow ben ik toch wel overtuigd dat de nieuwe mooier is.

Ik zit in het budget dat ik de huidige RWD LR kan rijden, in principe moet de standaard RWD voldoende zijn. Gezien die niet meer te bestellen zijn op de tesla website hoop ik dat de LM waar ik bij zit deze kan gaan bestellen in de Juniper variant. Maar dan moet die wel <50k zijn.

Al mensen gebeld met hun LM? Ik mag pas vanaf februari.

[ Voor 4% gewijzigd door trummel op 24-01-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:19
MazeWing schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:22:

Om te bepalen of hij mooier is hoef ik er toch maar gewoon naar te kijken? Daar hoef ik toch geen video van de één of andere reviewer voor te zien?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

flupp schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:29:
[...]

Om te bepalen of hij mooier is hoef ik er toch maar gewoon naar te kijken? Daar hoef ik toch geen video van de één of andere reviewer voor te zien?
Uiteraard is er geen betere maatstaaf dan de auto met je eigen ogen in het echt te zien. Wat ik enkel wil aangeven is dat ik, net zoals een paar anderen, niet overtuigd was van de foto's maar nu er bewegend beeld is in de vorm van filmpjes van autoweek, carwow, etc. de auto toch veel beter tot z'n recht komt dan op de foto.

Ik verwacht dat de auto in het echt nog mooier is. Wat me vooral opviel is hoe goed de achterkant met dat licht eruit komt op de filmpjes en hoe lelijk ik dit vind op de foto's.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:12
alphabet lease prijzen zijn schikbarend omhoog geschoten voor alle EV's
zo had ik vorige nog veel keuze, deze week is dat een heel stuk minder geworden. prijs zijn zo'n 90 euro omhoog gegaan in een week tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

trummel schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Ik zit in het budget dat ik de huidige RWD LR kan rijden, in principe moet de standaard RWD voldoende zijn. Gezien die niet meer te bestellen zijn op de tesla website hoop ik dat de LM waar ik bij zit deze kan gaan bestellen in de Juniper variant. Maar dan moet die wel <50k zijn.

Al mensen gebeld met hun LM? Ik mag pas vanaf februari.
Ik zou even wachten. Er komt in maart een launch editie die standaard de volgende opties heeft
- long range
- 20" velgen
- trekhaar
- quicksilver

Deze opties op de huidige model y (long range) maken de prijs €56.290. De nieuwe is dus in principe €5.700 duurder. Mogelijk dat de RDW aantrekkelijker geprijst zal worden. Hij zal nog steeds duurder zijn dan de huidige Y, maar aanzienlijk goedkoper dan de launch editie verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
Nu nog die stalk van de nieuwe Y backporten naar de 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:17
MazeWing schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:35:
[...]

Ik zou even wachten. Er komt in maart een launch editie die standaard de volgende opties heeft
- long range
- 20" velgen
- trekhaar
- quicksilver

Deze opties op de huidige model y (long range) maken de prijs €56.290. De nieuwe is dus in principe €5.700 duurder. Mogelijk dat de RDW aantrekkelijker geprijst zal worden. Hij zal nog steeds duurder zijn dan de huidige Y, maar aanzienlijk goedkoper dan de launch editie verwacht ik.
En vooral ook geventileerde seats. Daar ben ik wel jaloers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 13:39
mvank schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:33:
alphabet lease prijzen zijn schikbarend omhoog geschoten voor alle EV's
zo had ik vorige nog veel keuze, deze week is dat een heel stuk minder geworden. prijs zijn zo'n 90 euro omhoog gegaan in een week tijd!
Als de 2de hands markt voor EV's zo moeilijk blijft , dan vrees ik dat de prijzen alleen maar zullen stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
[...]

- long range
- 20" velgen
- trekhaar
- quicksilver

Heeft de launch editie niet standaard FSD? Dat maakt deze versie "goedkoper"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Cobraa schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:29:
[...]

Als ik dat zo op de Tesla website bekijk zie ik dat niet terugkomen. Out Of Spec reviews heeft het ook over acceleration boost als standaard, dat zie ik ook nergens. Wellicht alleen voor China.

[ Voor 3% gewijzigd door NiroNiro op 24-01-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee, heeft hij niet. Dat kun je ook gewoon op de Tesla site zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Laatst online: 09:39
Myrdhin schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:44:
Nu nog die stalk van de nieuwe Y backporten naar de 3 ;)
en de frontfacing camera zou ook een welkome toevoeging zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:00
Bobo221 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Lijkt er ook op dat de y geen chrome strips heeft bij de led strips(al ik het goed zie..). Scheelt weer hoop weerspiegeling in het raam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
NiroNiro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:37:
[...]

Als ik dat zo op de Tesla website bekijk zie ik dat niet terugkomen. Out Of Spec reviews heeft het ook over acceleration boost als standaard, dat zie ik ook nergens. Wellicht alleen voor China.
Komt ook bij ons met Acceleration Boost
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SLDNGv2hU8HHkaRqBVaX-g_fuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zm51VKPJrsjcZ3YkV3j5KDKt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ik vond het consumption scherm altijd leuk om te zien, de laatste 10, 25, 50km, en actueel verbruik. Nu is dat compleet verdwenen en krijg ik een vraag grafiekje te zien met afgeronde curves en gegevens die na elke laadsessies worden gereset, best een achteruitgang.

Sowieso vind dat ze hiermee het werkelijke verbruik vooral proberen te verhullen of verdoezelen. Nu heb ik deze week verschrikkelijk veel korte ritjes gemaakt en zie ik bijvoorbeeld dit:

Since last charge:
35 km gerede
7 kWh gebruikt
209 wh/km

Nou denk je dat 209 wh/km nog wel oké is voor de kou, korte ritjes, maar 7 kWh voor 35km is toch echt 500 wh/km :D Lekker selectieve verbruiksinfo als ze alleen het verbruik tonen waarbij de auto werkelijk aan het rijden is.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
Nou vandaag een email van de LM gehad dat mijn Polestar 2 ingeleverd moet worden binnen 4 weken en ik voor nu een pool auto moet uitkiezen. Dus voor de 3e keer kom ik terug naar dit topic en staat er vanaf a.s. maandag een Model 3 SR voor de deur.

Ben heel benieuwd hoe dat die gaat bevallen tov de oudere M3 die ik gehad heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 08:54
pdidi schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:47:
Degene met een 7-zits hebben nu wel een (toekomstig) collectors item. Zijn op dit moment maar 153 op kenteken gezet en kan nu niet meer worden besteld.
Ik heb de 7 Zits; goed voor de restwaarde en tegelijkertijd ook een leuk weetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:37
[...]

De Accelarion boost is ook €1800 dan is het verschil nog rond de €4000,- En het lijkt erop dat iedereen die recent nog een RWD heeft besteld met levering in Mei25 een upgrade naaer de nieuwe krijgt. De oude is niet meer te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Tessie maar even geïnstalleerd.

Op basis van mijn laadsessie vandaag zouden we 10% degradatie hebben. M3 2019 Long range met 78K kilometers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XhUmKysSnJrciho_Ruinp160Vk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1hkj0UVFouVL1TTRF9bP8Za8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Bobo221 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Ik zou verwachten dat het dan ook mogelijk is voor de MY met HW4.
Maar ik vrees dat Tesla daar sowieso softwarematig een stokje voor gaat steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Divak schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:37:
Ik vond het consumption scherm altijd leuk om te zien, de laatste 10, 25, 50km, en actueel verbruik. Nu is dat compleet verdwenen en krijg ik een vraag grafiekje te zien met afgeronde curves en gegevens die na elke laadsessies worden gereset, best een achteruitgang.

Sowieso vind dat ze hiermee het werkelijke verbruik vooral proberen te verhullen of verdoezelen. Nu heb ik deze week verschrikkelijk veel korte ritjes gemaakt en zie ik bijvoorbeeld dit:

Since last charge:
35 km gerede
7 kWh gebruikt
209 wh/km

Nou denk je dat 209 wh/km nog wel oké is voor de kou, korte ritjes, maar 7 kWh voor 35km is toch echt 500 wh/km :D Lekker selectieve verbruiksinfo als ze alleen het verbruik tonen waarbij de auto werkelijk aan het rijden is.. :+
7000Wh / 35km = 200Wh/km.

Dus klopt gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvmn
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-01 10:34
Sorry als dit een domme vraag is, maar ik wil voor het eerst winterbanden kopen, dit is de aanbieding van Tesla voor mijn model: https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-3

Maar ik kan dezelfde band voor een fractie van de prijs hier vinden met gratis verzending:
https://www.bettertires.c...utm_campaign=tradetracker

Krijg ik problemen als ik deze bij bettertires koop en een garage vraag om ze te monteren? Waarom zo'n groot prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:01
danielvmn schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:46:
Sorry als dit een domme vraag is, maar ik wil voor het eerst winterbanden kopen, dit is de aanbieding van Tesla voor mijn model: https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-3

Maar ik kan dezelfde band voor een fractie van de prijs hier vinden met gratis verzending:
https://www.bettertires.c...utm_campaign=tradetracker

Krijg ik problemen als ik deze bij bettertires koop en een garage vraag om ze te monteren? Waarom zo'n groot prijsverschil?
Bij Tesla is het inclusief velgen en bandenspanningssensoren en niet alleen de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

Alleen in US en Canada is FSD nu gratis, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
[...]

- long range
- 20" velgen
- trekhaar
- quicksilver

Hoe weet jij dti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Staat toch gewoon op de site als je nu eentje bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Laatst online: 27-03 22:30
[...]

- long range
- 20" velgen
- trekhaar
- quicksilver

Zojuist bij de LM gechecked en de verwachten eind februari meer info te hebben over een standaard rwd versie. Mag begin februari al kiezen .. twijfel om dan voor de oude LR versie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
trummel schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:58:
[...]

Zojuist bij de LM gechecked en de verwachten eind februari meer info te hebben over een standaard rwd versie. Mag begin februari al kiezen .. twijfel om dan voor de oude LR versie te gaan.
Zou eerder wachten, veel betere afwerking in het nieuwe model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Zou eerder wachten, veel betere afwerking in het nieuwe model
Afwerking? Wat is er beter aan de afwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 08:51

RvV

RaRo74 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Afwerking? Wat is er beter aan de afwerking?
Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Maar het is wel iets wat iedereen roept.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
RvV schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:02:
[...]

Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Maar het is wel iets wat iedereen roept.
Ik zie vooral nieuwe aanvullingen zoals bij het laatste Model 3.

Andere demping zou trouwens voor mij niet hoeven en eigenlijk prima zoals het nu is. Het hoeft geen limousine comfort te hebben voor mij en dan pak ik wel wat anders uit het wagenpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Maar uiteraard ga ik wel even proefrijden zodra beschikbaar :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
this schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:57:
[...]

Staat toch gewoon op de site als je nu eentje bestelt?
Ah ik dacht dat een niet awd versie ook al kwam.
De normale long range is voor mij relevant.
Zou deze dit jaar nog komen?
Anders neem ik wellicht gewoon in de xpeng g6.
Pagina: 1 ... 19 ... 131 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: