Sinds een paar maanden in het bezit van een MY RWD. De laatste dagen heb ik een aantal keer opgemerkt dat er een snel (zeker 5 per seconde) tikkend geluid uit de auto komt voor een bepaalde periode wanneer deze een tijd geparkeerd staat. Het is best goed hoorbaar in de omgeving. Ook de buren zullen dit niet waarderen. Iemand enig idee wat dit is en of het normaal is, wellicht iets met de lage temperatuur te maken?
Er is een setting waarbij je kan kiezen tussenShifty47 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:31:
[...]
Hoe bedoel je dit?
Als ik de hendel naar beneden trekt zet hij toch autopilot aan? Dan gaat die hm toch binnen de lijnen enzo houden?
Of doe ik iets verkeerd?
1 klik naar beneden -> autopilot aan
en
1 klik naar beneden -> tacc aan + 2 kliks naar beneden -> autopilot aan
Je kunt een instelling aanpassen.Shifty47 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:31:
[...]
Hoe bedoel je dit?
Als ik de hendel naar beneden trekt zet hij toch autopilot aan? Dan gaat die hm toch binnen de lijnen enzo houden?
Of doe ik iets verkeerd?
1 x naar beneden autopilot maar geen ACC mogelijk of
1 x naar beneden ACC en 2 x naar beneden autopilot
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Is er via Ayvens (of een andere leasemaatschappij) al iets meer bekend over leveringsmaanden?We Are Borg schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:56:
[...]
Ayvens biedt de auto nu ook aan via het portaal om te bestellen. Toch wel jammer: alleen zwart en quicksilver, met bijbetalen voor die laatste kleur. Terwijl in andere landen de kleuren (meer opties ook) vrij gekozen mag worden (zonder meerprijs want zit al in de prijs van de launch edition verwerkt).
[...]
Ik wacht nog even af tot Tesla de site zelf update.
EDIT: Never mind, zie de schatting?) al op de site van Ayvens staan: 5 weken. Lijkt me ambitieus, maar we gaan het zien.
/f/image/7Cd4BSo760ThyzASuir83w9V.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Ctrl-J op 22-01-2025 14:20 ]
Hoe had je het aangezet?R-R-L schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:46:
Vanwege de mist vanmiddag het dimlicht handmatig aangezet. Tot mijn verbazing begon de auto bij het uitstappen te piepen: "Headlights manually set to ON. Idle battery power consumption may be increased." Ik heb ze nu zelf weer uitgezet, maar ik hoop toch dat ze vanzelf uitgaan? Dat ze bij het instappen elke keer op auto staan is al onhandig, niet uitgaan bij uitstappen heb ik voor het laatst bij mijn Peugeot 206 meegemaakt.
Bij mij gaat ie gewoon mee met de koplamp.
Life is too short to drive boring cars
Verschil is dat bij Tesla dan ook het dimlicht aan blijft staan (Voor parkeerlicht zou je handmatig de stadslichten aan kunnen zetten). Overigens voor jou misschien een test waard om te kijken of hiermee ook de USB outlets onder spanning blijven staan, wat dan misschien minder stroom verbruikt dan de "Behoud" modusmjvdzwet schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:04:
[...]
Dit is een hele nuttige functie. Dit kan je gebruiken als je de auto bijvoorbeeld buiten de bebouwde kom in de berm parkeert. Dan kan je "parkeerlicht" voeren.
Bij VAG auto's kon je de richtingaanwijzer naar links of rechts zetten en brandde de verlichting alleen aan die kant.
Dus het moet zeker niet vanzelf uitgaan. Daar is auto voor.
Staat je auto overdag geparkeerd dan is er niet zoveel aan de hand. Anders wordt het als je auto ‘s nachts geparkeerd staat, of overdag als het zicht ernstig belemmerd is. Sta je binnen de bebouwde kom geparkeerd, hoef je geen verlichting te voeren.
Sta je buiten de bebouwde kom, dan moet je stadslicht en achterlicht voeren als je geparkeerd staat op:
De rijbaan
Langs auto(snel)weg gelegen parkeerstroken, parkeerhavens, vluchtstroken en vluchthavens
https://theoriecursus.nl/...roken%20en%20vluchthavens
Als de auto uit de slaapmodus gehaald wordt, hoor je een paar tikken. Dat gebeurt als het goed is niet al te vaak per dag. Tenzij je de tesla app opent, dan kan de auto weer ontwaken.rismaster schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:36:
Sinds een paar maanden in het bezit van een MY RWD. De laatste dagen heb ik een aantal keer opgemerkt dat er een snel (zeker 5 per seconde) tikkend geluid uit de auto komt voor een bepaalde periode wanneer deze een tijd geparkeerd staat. Het is best goed hoorbaar in de omgeving. Ook de buren zullen dit niet waarderen. Iemand enig idee wat dit is en of het normaal is, wellicht iets met de lage temperatuur te maken?
De app ontwaakt de auto enkel als je daar bewust iets mee doet. De app openen ontwaakt de auto niet meer, dat is een tijdje terug aangepast.Gdzr schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:19:
[...]
Als de auto uit de slaapmodus gehaald wordt, hoor je een paar tikken. Dat gebeurt als het goed is niet al te vaak per dag. Tenzij je de tesla app opent, dan kan de auto weer ontwaken.
uit juni 24 toch gezien de typegoedkeuringValentijn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:24:
Ik heb zitten graven in de opendata van het RDW.. Klopt het dat dit een van de eerste Model Y junipers op NL kenteken is?
https://finnik.nl/kenteken/hbz01j RWD
https://finnik.nl/kenteken/gxs15p LR
De fiscale waarde (47) wijkt af van de huidige Y RDW. ook is het continu vermogen verschillend... en een andere typegoedkeuring, namelijk de e4*2018/858*00135*13
Supposed oude Y
https://finnik.nl/kenteken/r269tr
https://tff-forum.de/t/wi...che-veraenderungen/100784
Beide wagens ook RWD, Juniper begint als AWD. Loos alarm.RF1000 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:19:
[...]
uit juni 24 toch gezien de typegoedkeuring
https://tff-forum.de/t/wi...che-veraenderungen/100784
Ik zal het eens proberen of de USB powered blijft.pdidi schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:09:
[...]
Verschil is dat bij Tesla dan ook het dimlicht aan blijft staan (Voor parkeerlicht zou je handmatig de stadslichten aan kunnen zetten). Overigens voor jou misschien een test waard om te kijken of hiermee ook de USB outlets onder spanning blijven staan, wat dan misschien minder stroom verbruikt dan de "Behoud" modus
Ik weet niet waar de USB outlet opmerking precies naar verwijsd, maar ik heb een powerbank met pass-through op een USB poort aangesloten en daar het volgende apparaat op. Dat werkt prima, zodra de auto uit is neemt de powerbank het over.pdidi schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:09:
[...]
Verschil is dat bij Tesla dan ook het dimlicht aan blijft staan (Voor parkeerlicht zou je handmatig de stadslichten aan kunnen zetten). Overigens voor jou misschien een test waard om te kijken of hiermee ook de USB outlets onder spanning blijven staan, wat dan misschien minder stroom verbruikt dan de "Behoud" modus
Ik heb overigens hetzelfde voor de (compressor)koelbox achterin, daar zit een power station tussen van 320wh. Daarmee kan de koelbox (afhankelijk van buitentemperatuur natuurlijk) dik 30 uur aan blijven op 4 graden celsius.
Zit die dan mooi weggewerkt achter de console? Of hangt die daar los in je interieur?XelaRetak schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Ik weet niet waar de USB outlet opmerking precies naar verwijsd, maar ik heb een powerbank met pass-through op een USB poort aangesloten en daar het volgende apparaat op. Dat werkt prima, zodra de auto uit is neemt de powerbank het over.
Waarom dan geen Tesla laadpaal kopen? Zijn goedkoop en kabel heeft knop waarmee je laadpoort opent en ontgrendelt. Is wel een domme laadpaal, maar in de app kun je alsnog laadsessies plannen.Smobbo schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:47:
[...]
Ah, ja, we gaan ook nog verhuizen. De laadpaal die we nu hebben blijft achter vandaar.
Openen is het probleem idd niet, ik wil vooral het ontgrendelen zo makkelijk mogelijk maken.
Als je werkgever een laadpaal voor je koopt, ga je niet snel honderden euro's uitgeven om het zelf te doen denk ikbonjour schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:41:
[...]
Waarom dan geen Tesla laadpaal kopen? Zijn goedkoop en kabel heeft knop waarmee je laadpoort opent en ontgrendelt. Is wel een domme laadpaal, maar in de app kun je alsnog laadsessies plannen.
Ik zag zoiets ook voorbij komen op TFF, die precies in het achterste kofferbak vloer deel past. Maar blijft toch jammer dat zoiets nodig is in een rijdende 60kWh powerbankXelaRetak schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Ik weet niet waar de USB outlet opmerking precies naar verwijsd, maar ik heb een powerbank met pass-through op een USB poort aangesloten en daar het volgende apparaat op. Dat werkt prima, zodra de auto uit is neemt de powerbank het over.
Ik heb overigens hetzelfde voor de (compressor)koelbox achterin, daar zit een power station tussen van 320wh. Daarmee kan de koelbox (afhankelijk van buitentemperatuur natuurlijk) dik 30 uur aan blijven op 4 graden celsius.
Weet iemand waarom mijn (wel gekoppelde) agenda leeg blijft op het scherm? En kan je nog ergens aangeven WELKE agenda hij moet syncen?
Ja, zelfde idee. Ik gebruik zelf deze: https://ctechipower.com/p...0w-portable-power-station was destijds 99 euro. En dat samen met een Vevor 25L compressor koelbox, 125 euro, welke achterin onder de vloer past precies met die powerstation er naast.pdidi schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:20:
[...]
Ik zag zoiets ook voorbij komen op TFF, die precies in het achterste kofferbak vloer deel past. Maar blijft toch jammer dat zoiets nodig is in een rijdende 60kWh powerbank
Was ik in totaal voor 225 euro klaar en sta je nooit voor verassingen kwa powerdrain. De Tesla (computers e.d.) aan houden gebruikt zo'n 250-300w, en die zijn dan helaas weer nodig om de 12v sockets aan te houden die je dan voor maar 60 watt af en toe gebruikt (de compressor koelbox trekt 60w maar staat vaak idle als hij al koud is natuurlijk)
[ Voor 14% gewijzigd door XelaRetak op 22-01-2025 15:02 ]
Als je iOS hebt kun je dat aangeven bij het koppellen in de app.zerocool schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:54:
Weet iemand waarom mijn (wel gekoppelde) agenda leeg blijft op het scherm? En kan je nog ergens aangeven WELKE agenda hij moet syncen?
Vandaag een nieuwe M3 RWD LR opgehaald in Tilburg. Voor het eerst elektrisch en fijne eerste ervaring.
Heb wel gelijk een vraagstukje. Normaal laat ik een kind nog wel eens achter in de auto voor een korte stop en geef ik mijn telefoon met youtube kids als afleiding. Nu kan ik mijn telefoon natuurlijk niet meegeven aangezien iedereen dan zomaar in zou kunnen stappen en weg zou kunnen rijden.
Is het mogelijk om het achterscherm actief te houden terwijl de auto op slot zit zonder bestuurder. Een "kid-mode" i.p.v. dog-mode achtige setting?
Heb wel gelijk een vraagstukje. Normaal laat ik een kind nog wel eens achter in de auto voor een korte stop en geef ik mijn telefoon met youtube kids als afleiding. Nu kan ik mijn telefoon natuurlijk niet meegeven aangezien iedereen dan zomaar in zou kunnen stappen en weg zou kunnen rijden.
Is het mogelijk om het achterscherm actief te houden terwijl de auto op slot zit zonder bestuurder. Een "kid-mode" i.p.v. dog-mode achtige setting?
Dacht ik eerder zelf ook aan, maar de werkgever betaald en wil ook de facturatie via een vast systeem hebben. Dus de kosten maandelijks zelf declareren via een excel overzichtje had niet de voorkeur.bonjour schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:41:
[...]
Waarom dan geen Tesla laadpaal kopen? Zijn goedkoop en kabel heeft knop waarmee je laadpoort opent en ontgrendelt. Is wel een domme laadpaal, maar in de app kun je alsnog laadsessies plannen.
Vandaar dat ik nu naar een middenweg zat te kijken en de installateur gaf zowaar aan dat ze zo'n EV-Chargeking kabel wel willen installeren. Dat gaan we dus ook maar doen
Volgens mij kan dit met camp mode en dan handmatig de auto op slot doen. Dan zou het alarm ook niet af moeten gaan, dacht ik_YmmiT_ schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:56:
Vandaag een nieuwe M3 RWD LR opgehaald in Tilburg. Voor het eerst elektrisch en fijne eerste ervaring.

Sowieso pin to drive aanzetten waarmee vermeden wordt dat iemand die je telefoon/keycard heeft zo mee kan wegrijden._YmmiT_ schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:56:
Met dogmode blijft achterscherm wel aan en kan je met je telefoon weglopen.
Tijdens mist gaat niet altijd de verlichting aan (standaard op Auto)SirLct schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:08:
[...]
Hoe had je het aangezet?
Bij mij gaat ie gewoon mee met de koplamp.
Het is dan te licht volgens de sensor om de verlichting aan te zetten.
Je achterlichten branden dus niet!
Ik heb hem ook handmatig aangezet in het menu in de auto, en kreeg dezelfde melding bij uitstappen.
Moest hem dus ook weer handmatig uitzetten.
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Tot nog toe maar 1 keer gehad dat de lampen niet aan gingen, in veel andere gevallen veel eerder dan ik gewend was, ook met regenSerpz0r schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:28:
[...]
Tijdens mist gaat niet altijd de verlichting aan (standaard op Auto)
Ik heb hem ook handmatig aangezet in het menu in de auto, en kreeg dezelfde melding bij uitstappen.
Wel bij een Highland dacht ikSerpz0r schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:28:
[...]
Nog niet naar gekeken, maar dacht ik wel gezien dat er ook in de commander een optie voor zat.
Ook zonder commander branden de achterlichten met dagrijverlichting aangjcvro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:52:
[...]
Nog niet naar gekeken, maar dacht ik wel gezien dat er ook in de commander een optie voor zat.
Ik rijd een Highland, zal er morgen met daglicht op letten. Maar volgens mij zijn de achterlichten uit. De gebruiksaanwijzing/handleiding van M3 zegt ook dat de achterlichten bij mist ivm daglicht niet branden.
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Bij mijn Highland branden de achterlichten altijd.Serpz0r schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:06:
Ik rijd een Highland, zal er morgen met daglicht op letten. Maar volgens mij zijn de achterlichten uit. De gebruiksaanwijzing/handleiding van M3 zegt ook dat de achterlichten bij mist ivm daglicht niet branden.
Voor de leaserijder: ik zat in de Tesla App bij toeval weer eens te kijken of er nieuwe laadpas-providers zijn toegevoegd. Ik werd positief verrast. Het is nu mogelijk om je ENECO laadpas te koppelen als betaalmethode.
Ik heb nog niet kunnen verifiëren met een laadsessie of het ook werkt.
[quote]bartosiej schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:14:
Na 5jr een Tesla M3 SR+, nu sinds een paar weken in bezit van een Tesla MY LR RWD, en wat een verademing
Paar opmerkingen/vragen:
- Zoals bekend moeten de koplampen op automatisch staan bij autosteer, waarbij ze ‘s avonds vaak op ‘groot licht’ staan. Nu begrijp ik dat tegenliggers hier geen last van hebben, maar wat misschien nog vervelender is, is dat bij lane-switchen op de snelweg je continu wisselt tussen groot licht en normaal licht, waardoor mede-weggebruikers waarschijnlijk denken dat ik aan het ‘seinen’ ben? Kan dit anders?
Auto grootlicht laten staan en tijdens rit met linker hendel auto grootlicht eraf halen. Blauw icoontje verdwijnt dan ook van scherm. Grootlicht is dan van auto af. Volgende rit staat auto grootlicht gewoon weer aan bij mijn MYrwd
Na 5jr een Tesla M3 SR+, nu sinds een paar weken in bezit van een Tesla MY LR RWD, en wat een verademing
Paar opmerkingen/vragen:
- Zoals bekend moeten de koplampen op automatisch staan bij autosteer, waarbij ze ‘s avonds vaak op ‘groot licht’ staan. Nu begrijp ik dat tegenliggers hier geen last van hebben, maar wat misschien nog vervelender is, is dat bij lane-switchen op de snelweg je continu wisselt tussen groot licht en normaal licht, waardoor mede-weggebruikers waarschijnlijk denken dat ik aan het ‘seinen’ ben? Kan dit anders?
Auto grootlicht laten staan en tijdens rit met linker hendel auto grootlicht eraf halen. Blauw icoontje verdwijnt dan ook van scherm. Grootlicht is dan van auto af. Volgende rit staat auto grootlicht gewoon weer aan bij mijn MYrwd
De weggebruikers zijn hier niet veel van omdat er maar een deel van grootlicht aan blijft. Alleen de verblindende kant gaat uit. Lang leve matrix koplampen. Niets mis mee, niets aan doen.Dirk dO schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:16:
[quote]bartosiej schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:14:
Paar opmerkingen/vragen:
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Knip
[ Voor 89% gewijzigd door Notna op 23-01-2025 07:21 . Reden: Zie TW ]
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024
Mijn zoon heeft op de volledige achterbank van mijn model Y overgegeven. Tapijt en zetel opkuisen was redelijk easy. Maar er is een hoop daarvan tot onder de zetel gelekt. Er ligt nu opgedroogd overgeefsel naast de baterij tot in de kleinste hoekjes ( zie pijltjes op foto). Tesla vraagt hier in Singapore omgerekend ongeveer 400 euro om het uit elkaar te halen en op te kuisen. Iemand ervaring met een manier op het overgeefsel te neutraliseren zodat de geur wegblijft? Heb er al wat detol op gespoten, maar heeft weining effect voor de geur..
:strip_exif()/f/image/z9pbKkmuyAD1kzDS5fSxtEsl.png?f=user_large)
We hadden ooit een auto waar in was overgegeven op vakantie. Dat hebben we 3 maanden geprobeerd schoon te krijgen. Uiteindelijk was het redelijk gelukt, behalve dat elke zomer als de auto beet werd je het weer kon ruiken.jvvv schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:
[....] Iemand ervaring met een manier op het overgeefsel te neutraliseren zodat de geur wegblijft? Heb er al wat detol op gespoten, maar heeft weining effect voor de geur..
[Afbeelding]
Uiteindelijk bij verkoop van de auto (voor de schroot) kwamen we erachter dat er 1 heel klein stukje niet goed was schoongemaakt onder de bank.
Mijn tip: laat Tesla het schoonmaken en anders verkoop de auto en neem een nieuwe.
En laat Tesla er een ozon apparaat in draaien.
Top, wacht nog steeds op het toevoegen van de Shell recharge pas.joeri_berg schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:14:
Voor de leaserijder: ik zat in de Tesla App bij toeval weer eens te kijken of er nieuwe laadpas-providers zijn toegevoegd. Ik werd positief verrast. Het is nu mogelijk om je ENECO laadpas te koppelen als betaalmethode.
Maar volgens mij zit er nog een (handmatige) controle na het toevoegen van de laadpaal, dus ik denk niet dat het direct al werkt.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Vraag is, waar vind je zo gauw een nieuwe zoon?Caelorum schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:13:
[...]
Mijn tip: laat Tesla het schoonmaken en anders verkoop de auto en neem een nieuwe.
Wordt nog wat met de nieuwe geperforeerde bekledingjvvv schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:
Mijn zoon heeft op de volledige achterbank van mijn model Y overgegeven. Tapijt en zetel opkuisen was redelijk easy. Maar er is een hoop daarvan tot onder de zetel gelekt. Er ligt nu opgedroogd overgeefsel naast de baterij tot in de kleinste hoekjes ( zie pijltjes op foto). Tesla vraagt hier in Singapore omgerekend ongeveer 400 euro om het uit elkaar te halen en op te kuisen. Iemand ervaring met een manier op het overgeefsel te neutraliseren zodat de geur wegblijft? Heb er al wat detol op gespoten, maar heeft weining effect voor de geur..
[Afbeelding]
Watersofzuiger erop?Maurice- schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:24:
[...]
Wordt nog wat met de nieuwe geperforeerde bekleding
Ik zou het eerst goed laten opdrogen, en dan een ozonapparaat in de auto voor een nachtje.jvvv schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:
[Afbeelding]
Dat wordt ook gebruikt om tabaksgeur uit een auto te krijgen.
Er zal nog wel wat gedroogd spul liggen, maar eeuwig blijft dat niet ruiken.
Je kan ook een paar keer zuurstofwater er op spuiten in kleine hoeveelheden. Dan komt er zuurstof vrij, en dat neutraliseert zowat alles.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hier is afgelopen nacht/vanochtend software 2024.45.32.2 vanuit Tesla op mijn M3H gepushed ( dus zonder Wifi vanuit mijn kant), maar als ik op die versie zoek vind ik niets schokkends, wordt alleen "minor updates" genoemd ...
Waarom zou tesla dat dan pushen ?
( ik zat al op vrij recente 2024.45.32.1 versie ..)
De geuren krijg je er uit met een enzym cleaner. Een enzym reiniger maskeert niet de geur maar pakt de bron van de nare geur aan. Zelf heb ik goede ervaringen met; Enzyme Odour Eater van Valet pro. Succes.jvvv schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:01:
[Afbeelding]
Minor kan ook een aanpassing in API authenticatie zijn bijv. Dat is niet echt boeiend voor 99.9% van de autobezitters, maar wel nodig als je anders incompatibiliteit krijgt met het online platform van Tesla.Ted038 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:30:
Hier is afgelopen nacht/vanochtend software 2024.45.32.2 vanuit Tesla op mijn M3H gepushed ( dus zonder Wifi vanuit mijn kant), maar als ik op die versie zoek vind ik niets schokkends, wordt alleen "minor updates" genoemd ...
Maar we zullen het vast binnenkort wel te horen krijgen dan.
Zojuist helaas een stoeprand geraakt met de linkervoorband, waardoor er helaas nu schade op mijn zwarte 20" velg zit. Heeft iemand ervaring met herstellen van schade met deze https://mijn-tesla.com/pr...0hS5Bi55srHvGpsGGobgUe7sK lakstift of heeft iemand een goed adres om dit te herstellen?
Wat gjcvro zei idd, en ik rij toch echt 45dkm per jaar en moet dagelijks langs dijkwegen waar mist zeker heel vaak voorkomen.Serpz0r schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:28:
[...]
Hoe verder de versie nummering naar achter, hoe minder wijzigingen erin zitten.Ted038 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:30:
Het is vooral net een feature of (security) update die erin zit, geen functionele wijzigingen.
Dat gezegd, 2024.45.x.x is alweer de laatste, het is denk ik wachten op de eerste 2025 update.....
Volg je bankbiljetten
Ik ben ook op zoek, heb ook ooit de vraag gesteld (vooral over kleur match) maar geen reactie hier.Venzl schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:47:
Zojuist helaas een stoeprand geraakt met de linkervoorband, waardoor er helaas nu schade op mijn zwarte 20" velg zit. Heeft iemand ervaring met herstellen van schade met deze https://mijn-tesla.com/pr...0hS5Bi55srHvGpsGGobgUe7sK lakstift of heeft iemand een goed adres om dit te herstellen?
Als ik zie hoeveel tesla ik dagelijks zie met velgenschade, lijkt dat ze allemaal schijt hebben.
Zag ook advertentie van deze voorbij komen. https://recarfix.com/nl/categorie/merk/tesla
Maar duur en geen idee of die ding lang blijft zitten. Het maskeert de schade wel ipv alleen lak eroverheen.
Iemand met een 2019 M3 deze terugroepactie gehad?
SB-21-17-008
De kabel van de achteruitkijkcamera kan beschadigen door het herhaaldelijk openen en sluiten van de kofferklep.
SB-21-17-008
De kabel van de achteruitkijkcamera kan beschadigen door het herhaaldelijk openen en sluiten van de kofferklep.
Is dat niet de standaard terugroepactie voor de kabel? Ik heb hem via service aanvraag ingediend en dan komen ze bij je langs kosteloos.dChained schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:07:
SB-21-17-008
Als het goed is alle 2019M3's.dChained schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:07:
SB-21-17-008
Bij mij destijds gewoon tijdens wat andere werkzaamheden uitgevoerd.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Heb ook nog nooit zo snel schade aan velgen gehad als met mijn Y....ga het maar niet meer herstellen en zet er desnoods op een zeker moment wel nieuwe velgen onder.SirLct schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:25:
[...]
Ik ben ook op zoek, heb ook ooit de vraag gesteld (vooral over kleur match) maar geen reactie hier.
Als ik zie hoeveel tesla ik dagelijks zie met velgenschade, lijkt dat ze allemaal schijt hebben.
Zag ook advertentie van deze voorbij komen. https://recarfix.com/nl/categorie/merk/tesla
Maar duur en geen idee of die ding lang blijft zitten. Het maskeert de schade wel ipv alleen lak eroverheen.
Ik heb de velgen op mijn M3LR gewoon na twee jaar langs een schadeherstel gebracht. Voor 400 euro hebben ze het toen op alle velgen 'hersteld' (glad gemaakt en overgespoten met zilverkleurige verf). Viel best mee, maar toen is het dus wel weer even mooi geweest.AMDman schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:59:
[...]
Heb ook nog nooit zo snel schade aan velgen gehad als met mijn Y....ga het maar niet meer herstellen en zet er desnoods op een zeker moment wel nieuwe velgen onder.
Je hebt ook vrij veel velgbeschermers die aangeboden worden voor Tesla's, die heb ik ook overwogen. Maar zowel bij het herstellen van velgen als bij beschermers, het beschadigd opnieuw omdat de rand van de velg bijna vlak ligt met de zijkant van de band. Had beter iets dieper kunnen liggen. I.i.g. ga ik op mijn Y geen grotere velgen meer nemen, scheelt toch weer iets.
Even Tweakers checken...
Ja, volgens mij ook standaard. Heb een aanvraag ingediend.Alenji schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:12:
[...]
Is dat niet de standaard terugroepactie voor de kabel? Ik heb hem via service aanvraag ingediend en dan komen ze bij je langs kosteloos.
Ex-leaseauto en dus nooit uitgevoerd lijkt het. Even afwachten op een response.
Kon niets voor thuis aanvinken, alleen een service locatie. Klopt dat?
Als je smalle velgen neemt in een brede band, heb je minder snel beschadigingen. Het zal wèl wat range kosten, anders had Tesla zelf wel voor smallere velgen gekozen. Ik heb ook vooral "last" van de enorme spoorbreedte icm krappe infrastructuurjprommen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:30:
[...]
Ik heb de velgen op mijn M3LR gewoon na twee jaar langs een schadeherstel gebracht. Voor 400 euro hebben ze het toen op alle velgen 'hersteld' (glad gemaakt en overgespoten met zilverkleurige verf). Viel best mee, maar toen is het dus wel weer even mooi geweest.
Je hebt ook vrij veel velgbeschermers die aangeboden worden voor Tesla's, die heb ik ook overwogen. Maar zowel bij het herstellen van velgen als bij beschermers, het beschadigd opnieuw omdat de rand van de velg bijna vlak ligt met de zijkant van de band. Had beter iets dieper kunnen liggen. I.i.g. ga ik op mijn Y geen grotere velgen meer nemen, scheelt toch weer iets.
Had ik ook, toen was er een afspraak op locatie voor mij gepland. Twee dagen later werd ik verteld dat het thuis kon, afspraak gemaakt en nu staat het ook in de app dat het thuis kan. Ik vermoed dat het niet meer nodig is want bij die van mij is de hele achterkant vervangen inclusief klep en het zal mij verbazen als er nog de oude kabel in zit. M3 2019 Performance afspraak 11feb.dChained schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:50:
[...]
Ja, volgens mij ook standaard. Heb een aanvraag ingediend.
Ex-leaseauto en dus nooit uitgevoerd lijkt het. Even afwachten op een response.
Kon niets voor thuis aanvinken, alleen een service locatie. Klopt dat?
Onder onze 2ehands Y zitten 20" velgen, ik heb wel met geknepen billen gezeten op bepaalde momenten.
Nu dit setje erop gezet, werkt simpel, ziet er prima uit (valt amper op) en netjes met een dun foamlaagje tussen de beschermring en velg.
https://nl.aliexpress.com...9712cf8&afSmartRedirect=y
En als ze kapot zijn zet ik er wel weer een nieuwe op.
Nu dit setje erop gezet, werkt simpel, ziet er prima uit (valt amper op) en netjes met een dun foamlaagje tussen de beschermring en velg.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Moet ze ook nog hebben. Heb het geluk gehad met de koop dat alle 4 de velgen gerepareerd en opnieuw gespoten zijn. Dus mijn zomverbanden 20" zijn supergaaf. Winterbanden heb ik wel met kapotte velgen gekocht (19"). Voor nu vindt ik het wel prima. Eventueel later laten repareren, maar dat zijn geen tesla velgen.Mad-Matt schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:07:
Onder onze 2ehands Y zitten 20" velgen, ik heb wel met geknepen billen gezeten op bepaalde momenten.
Het is mij een raadsel waarom men bredere velgen zou willen. Het uitzicht wordt er (zeker in verhouding tot de prijs) niet veel beter op, het onafgeveerd gewicht wordt groter (dus minder rijcomfort), en ook het verbruik neemt toe (ook al zij het slechts minimaal). Elk zijn ding...jprommen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:30:
[...]
...
I.i.g. ga ik op mijn Y geen grotere velgen meer nemen, scheelt toch weer iets.
Model 3 LR (model 2023)
Heb deze ook en zeer tevreden mee (wel in het zwartMad-Matt schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:07:
Ik heb ook zwarte gekocht, vond de rest net even de pimpy voor de auto.Bunnikside schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:36:
[...]
Heb deze ook en zeer tevreden mee (wel in het zwart) heb zelfs twee setjes besteld voor als ik eens een stoeprandje meepak
klik je die zo op de '20 induction velgen?Mad-Matt schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:07:
Waaruit blijkt dat het verbruik toeneemt? Je kunt ook stellen door minder rol weerstand neemt het verbruik afflupp schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Het is mij een raadsel waarom men bredere velgen zou willen. Het uitzicht wordt er (zeker in verhouding tot de prijs) niet veel beter op, het onafgeveerd gewicht wordt groter (dus minder rijcomfort), en ook het verbruik neemt toe (ook al zij het slechts minimaal). Elk zijn ding...
Waarom zou er minder rolweerstand zijn bij bredere velgen?thechip schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:23:
[...]
Waaruit blijkt dat het verbruik toeneemt? Je kunt ook stellen door minder rol weerstand neemt het verbruik af
Betere wegligging is natuurlijk een groot voordeel.flupp schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Het is mij een raadsel waarom men bredere velgen zou willen. Het uitzicht wordt er (zeker in verhouding tot de prijs) niet veel beter op, het onafgeveerd gewicht wordt groter (dus minder rijcomfort), en ook het verbruik neemt toe (ook al zij het slechts minimaal). Elk zijn ding...
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024
Even er van uitgaande dat het gaat over grotere (20" ipv 19") velgen gaat, kun je al kijken op de site van tesla zelf, ze geven gewoon aan dat je range afneemt met grotere velgen:thechip schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:23:
[...]
Waaruit blijkt dat het verbruik toeneemt? Je kunt ook stellen door minder rol weerstand neemt het verbruik af
19: wltp 455, 20: 430.
Niet schokkend, maar toch.
Ik rijd dit jaar voor het eerst een Tesla M3 SR+ uit 2020 (kleine 55K kilometers op de teller). Ik rijd vooral korte woon-werk ritjes (50/60km per dag). Het valt me op dat mijn verbruik in de Energie app uitkomt op '339 Wh/km, 206,4 Wh/km meer dan geschat'.
Nu is het koud/winters, rijd ik op de snelweg vaker 120/130, maar dan nog lijkt dit erg hoog of niet?
Nu is het koud/winters, rijd ik op de snelweg vaker 120/130, maar dan nog lijkt dit erg hoog of niet?
Met of zonder warmtepomp?PieterK123 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:33:
Ik rijd dit jaar voor het eerst een Tesla M3 SR+ uit 2020 (kleine 55K kilometers op de teller). Ik rijd vooral korte woon-werk ritjes (50/60km per dag). Het valt me op dat mijn verbruik in de Energie app uitkomt op '339 Wh/km, 206,4 Wh/km meer dan geschat'.
jup, enorm simpel, het verbaasde me hoe makkelijk dat ging.AMDman schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:44:
[...]
klik je die zo op de '20 induction velgen?
Dat klinkt als iets dat er wel eens makkelijk kan afschieten van de velg.Mad-Matt schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:52:
[...]
jup, enorm simpel, het verbaasde me hoe makkelijk dat ging.
De originele velgen mag je toch wel redelijk wat duwen om deze er op te krijgen.
Oh nee, zo makkelijk ook weer niet. Ik heb ze geprobeerd eraf te halen, maar ze zaten goed vast.this schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:17:
[...]
Dat klinkt als iets dat er wel eens makkelijk kan afschieten van de velg.
De originele velgen mag je toch wel redelijk wat duwen om deze er op te krijgen.
Het "makkelijke" wat ik omschreef is dat je hem op 1 stukje vast houd en dat je dan met je andere hand, zo alle stukjes vast klikt. Het zit vervolgens goed vast.
120/130 icm korte ritjes en alles volledig moeten opwarmen dan gaat t wel hard. Doe je thuis dan wel voorverwarmen aan de lader?PieterK123 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:33:
Ik laad vooral op werk op, dus alleen als ik verwacht dat ik moet krabben de volgende ochtend, gebruik ik de voorverwarm-planner. Het niet-voorverwarmen zal dus ook leiden tot hoger verbruik terwijl ik rijd waarschijnlijk...wootahH schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:55:
[...]
120/130 icm korte ritjes en alles volledig moeten opwarmen dan gaat t wel hard. Doe je thuis dan wel voorverwarmen aan de lader?
Ik weet niet waardoor bredere velgen ooit zouden kunnen resulteren in minder rolweerstand.thechip schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:23:
[...]
Bredere frontoppervlakte alleen al maakt meer luchtweerstand, dus meer verbruik. Meer grip door bredere banden komt met een gelijkaardige prijs: bredere banden = meer rolweerstand door groter contactoppervlak, dus ook hierdoor meer verbruik.
Meer grip, daarover valt misschien wel iets te zeggen. Of dat de wegligging in alle gevallen ten goede komt, daar ben ik niet zo heel zeker van (vb. op nat wegdek meer risico op aquaplaning). Maar alleszins: bredere velgen = meer metaal (dan de standaard velgen) = zwaarder; zwaarder = meer onafgeveerd gewicht; meer onafgeveerd gewicht = minder comfortabel.-Junkiexp- schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:30:
[...]
Betere wegligging is natuurlijk een groot voordeel.
Maar zoals ik eerder zei: ieder zijn ding
Model 3 LR (model 2023)
Als je met normale banden op een gewoon nat of droog wegdek last hebt met de wegligging en met grip, dan is je rijbewijs in acuut gevaar.flupp schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:19:
[...]
[...]
Meer grip, daarover valt misschien wel iets te zeggen. Of dat de wegligging in alle gevallen ten goede komt, daar ben ik niet zo heel zeker van (vb. op nat wegdek meer risico op aquaplaning). Maar alleszins: bredere velgen = meer metaal (dan de standaard velgen) = zwaarder; zwaarder = meer onafgeveerd gewicht; meer onafgeveerd gewicht = minder comfortabel.
Maar zoals ik eerder zei: ieder zijn ding
Tja, ieder zijn ding maar voor mij is het toch vooral dat daardoor het onderstel zo veel meer informatie aan mijn billen doorgeeft dat het rijden er echt een stuk leuker van wordt. Breder is vaak gekoppeld aan groter en dus een lagere wang bij de band die daardoor veel stugger is. Je verliest inderdaad comfort maar het directe stuurgevoel dat ik er voor terug krijg maakt dat voor mij wel echt een win.flupp schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Vind overigens op de Y een 20” wel de juiste balans tussen comfort en “gevoel”. De 21” wordt wel erg strak, waarbij ik niet zeg dat ik niet graag in een YP had gereden
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Thanks voor de informatie.Daniel. schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:56:
[...]
Had ik ook, toen was er een afspraak op locatie voor mij gepland. Twee dagen later werd ik verteld dat het thuis kon, afspraak gemaakt en nu staat het ook in de app dat het thuis kan. Ik vermoed dat het niet meer nodig is want bij die van mij is de hele achterkant vervangen inclusief klep en het zal mij verbazen als er nog de oude kabel in zit. M3 2019 Performance afspraak 11feb.
Ik vond het ook vreemd dat de melding er nog in staat. Afijn, we zullen zien wat Tesla zegt.
Klopt, niks mis mee toch?Tommie12 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:23:
[...]
Als je met normale banden op een gewoon nat of droog wegdek last hebt met de wegligging en met grip, dan is je rijbewijs in acuut gevaar.
Mijn LR 2019 is net een kart, snel en goed om over rotondes heen te knallen, heerlijk is dat!
En bredere banden helpen daar goed bij.
Eens! Nu alleen een setje verlagingsveren eronder. Maar een sportonderstel zou helemáál top zijn.Himalaya schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:48:
[...]
Tja, ieder zijn ding maar voor mij is het toch vooral dat daardoor het onderstel zo veel meer informatie aan mijn billen doorgeeft dat het rijden er echt een stuk leuker van wordt. Breder is vaak gekoppeld aan groter en dus een lagere wang bij de band die daardoor veel stugger is. Je verliest inderdaad comfort maar het directe stuurgevoel dat ik er voor terug krijg maakt dat voor mij wel echt een win.
Vind overigens op de Y een 20” wel de juiste balans tussen comfort en “gevoel”. De 21” wordt wel erg strak, waarbij ik niet zeg dat ik niet graag in een YP had gereden
:strip_exif()/f/image/UHNx9jGUfV0ZcJRvz1G5ItqM.jpg?f=fotoalbum_large)
Bandenboer wees mij erop dat het wel verstandig is niet te lang te wachten met het bijwerken van de schade. Dit omdat het aluminium niet meer beschermd is en zal gaan corroderen en de corrosie ook onder de omringende coating zal gaan kruipen. Heb er dus maar gauw wat zwarte verf opgesmeerd wat natuurlijk niet de juiste kleur is maar je ziet het nauwelijks.SirLct schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:25:
[...]
Ik ben ook op zoek, heb ook ooit de vraag gesteld (vooral over kleur match) maar geen reactie hier.
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Mijn M3P heeft anders nog best eens problemen met grip als ik hem even intrap op een nat wegdek, geen idee of je zelf een P hebt maar dat is toch wel anders dan een RWD of AWD.Tommie12 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:23:
[...]
Als je met normale banden op een gewoon nat of droog wegdek last hebt met de wegligging en met grip, dan is je rijbewijs in acuut gevaar.
Ik heb ABRP Premium voor een jaartje gekocht om te zien of de data logging handig is als basis voor de administratie. Dat was tot nu toe niet echt het geval: ritjes worden raar (met te weinig datapunten) geregistreerd waardoor er niets van klopt. Een paar keer was de verbinding weg waardoor er niets meer werd vastgelegd en er dus ritten en laadbeurten niet waren geregistreerd. Dat laatste lijkt na september of oktober niet meer te zijn gebeurd, maar ik vond het toch niet zo betrouwbaar.
Nu lijkt het erop dat er een oplossing voor is gekomen. Ik kreeg namelijk een pop-up dat ik 'data streaming' oid moest aanzetten en ABRP als een key moest toevoegen.
Ik kan hier verder weinig over vinden, maar hopelijk maakt het de rittenregistratie betrouwbaarder.
Nu lijkt het erop dat er een oplossing voor is gekomen. Ik kreeg namelijk een pop-up dat ik 'data streaming' oid moest aanzetten en ABRP als een key moest toevoegen.
Ik kan hier verder weinig over vinden, maar hopelijk maakt het de rittenregistratie betrouwbaarder.
Klopt het dat er op de M3H standaard een PPF achtige folie zit aan de onderkant? Mijn zwager in Noorwegen (waar spatlappen overigens standaard geleverd worden) begon erover en toen viel ook mij pas op dat er inderdaad iets opgeplakt zit. Nog niet eerder gelezen hier maar het schijnt niet mooi te blijven.
Bij hem:
:strip_exif()/f/image/ZGIUhCVl1cXRqvqFZXxm8E1x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UOiAVV5rjX3l3zLJxRMksVMJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij:
:strip_exif()/f/image/tyEbgRJPQflOBC1rbZXjqmOE.jpg?f=fotoalbum_large)
Op internet:
Bij hem:
:strip_exif()/f/image/ZGIUhCVl1cXRqvqFZXxm8E1x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UOiAVV5rjX3l3zLJxRMksVMJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij:
:strip_exif()/f/image/tyEbgRJPQflOBC1rbZXjqmOE.jpg?f=fotoalbum_large)
Op internet:
:strip_exif()/f/image/pglub1WWkP6uuIKmoWxyd6aj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Maurice- op 23-01-2025 21:48 ]
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door mjvdzwet op 23-01-2025 21:50 . Reden: Zie quote ]
Het is de tectyl laag. Dit is iets flexibel om steenslag op te vangen. Dit is vervolgens in de lakkleur gespoten.Maurice- schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:45:
Klopt het dat er op de M3H standaard een PPF achtige folie zit aan de onderkant? Mijn zwager in Noorwegen (waar spatlappen overigens standaard geleverd worden) begon erover en toen viel ook mij pas op dat er inderdaad iets opgeplakt zit. Nog niet eerder gelezen hier maar het schijnt niet mooi te blijven.
Bij hem:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij:
[Afbeelding]
Op internet:
[Afbeelding]
Wat een matige oplossing dan. Zijn auto is ook pas een paar weken oud en die strip nu al dof grijs en niet schoon te krijgen.mjvdzwet schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:48:
[...]
Het is de tectyl laag. Dit is iets flexibel om steenslag op te vangen. Dit is vervolgens in de lakkleur gespoten.
Bij mijn voorgaande auto's was het gewoon zwart, want door het reliëf maakt het moeilijk schoon.Maurice- schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:51:
[...]
Wat een matige oplossing dan. Zijn auto is ook pas een paar weken oud en die strip nu al dof grijs en niet schoon te krijgen.
Nu heb ik er, voor de looks, zelf een zwarte bies (van HPX) opgepakt.
Heb de auto iets gepersonaliseerd met mat zwarte accenten.
Zoals zwarte spiegelkappen, extra camera kappen, zwart logo en letters en een mat zwarte spoiler.
:strip_exif()/f/image/B0Dz2W8Vfu421NBALu4GLs9q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door mjvdzwet op 23-01-2025 21:57 ]
Ik heb geen P, maar zelfs met mijn ‘trage’ ‘uhum’ Y LR Dual Motor kan ik de grenzen van de grip voorbij, laar dan zit ik toch bijna altijd boven de wettelijke grenzen, of breng ik mensen in gevaar.Idanue schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:54:
[...]
Mijn M3P heeft anders nog best eens problemen met grip als ik hem even intrap op een nat wegdek, geen idee of je zelf een P hebt maar dat is toch wel anders dan een RWD of AWD.
De beste manier om dat te vermijden is gewoon iets minder diep dat pedaal in duwen. Andere banden of velgen helpen dan niet hoor.
In de VS krijg je er voor minder geld meteen ook nog FSD bij… Dan ook enkel in 2 kleuren te krijgen en voorlopig geen RWD.Dennisbok schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 04:28:
Juniper is per heden te bestellen, 62k voor de launch edition..
Out Of Spec heeft ook al een review (zonder rijgedrag) online.
Nieuws:
De nieuwe model y is vanaf nu te bestellen in NL, alleen de launch edition is beschikbaar.
Prijs is 61.990, alleen zwart en QuickSilver.
Levering vanaf maart.
De nieuwe model y is vanaf nu te bestellen in NL, alleen de launch edition is beschikbaar.
Prijs is 61.990, alleen zwart en QuickSilver.
Levering vanaf maart.
[ Voor 4% gewijzigd door ZeRoC00L op 24-01-2025 05:38 ]
Volg je bankbiljetten
De Launch Edition is inclusief trekhaak by default, een beetje vreemd.
Ja helaas, Ben al tijdje aan wachten op de nieuwe Y, maar dus nog even wachten maar op meer opties. Ik wil juist niet de 20"wielen maar 19" en ook geen voorkeur voor de huidige kleur opties. Kan nooit heel lang duren voor er meer opties komen denk ik
Denk dat het zal afhangen hoeveel ze kunnen produceren en hoeveel vraag er gaat zijn.jheerink14 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 06:53:
Ja helaas, Ben al tijdje aan wachten op de nieuwe Y, maar dus nog even wachten maar op meer opties. Ik wil juist niet de 20"wielen maar 19" en ook geen voorkeur voor de huidige kleur opties. Kan nooit heel lang duren voor er meer opties komen denk ik
Op deze manier kunnen ze nog wat meer ‘oude’ model y’s verkopen.
Volg je bankbiljetten
De Nieuwe Y is te bestellen
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design
Voor mij is onduidelijk waarom de Launch versie zo duur is tov de Performance. De launch is een all wheel drive. Weet nog niet welke ik ga kiezen.
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design
Voor mij is onduidelijk waarom de Launch versie zo duur is tov de Performance. De launch is een all wheel drive. Weet nog niet welke ik ga kiezen.
En de eerste beelden van de Nederlandse autosites.
https://www.autoweek.nl/a...el-3-eerste-kennismaking/
https://www.autovisie.nl/...-er-nu-totaal-anders-uit/
https://www.autoweek.nl/a...el-3-eerste-kennismaking/
https://www.autovisie.nl/...-er-nu-totaal-anders-uit/
[ Voor 33% gewijzigd door Maurice- op 24-01-2025 07:29 ]
Zou de nieuwe MY te bestellen zijn?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Het lijkt erop dat het embargo is opgeheven, en ik moet toegeven dat ik de nieuwe Model Y echt geslaagd vind qua design. Vooral met deze velgen, die er perfect bij passen.
Ben vandaag bij de SeC, zal eens kijken of er wat te zien is in de showroom.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.