Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zie dit de laatste tijd wel vaker; de zon schijnt weer lekker op de daken met PV op de zuidkant en her en der gaan de omvormers uit. Ik heb inmiddels een aantal TRs ingeschoten van mensen die actief communiceren dat ze de instellingen v.d. omvormer aanpassen en/of dit overwegen.
Wat is hierin jullie standpunt? Persoonlijk vind ik dit soort opmerkingen en/of suggesties erg slecht. Dit stimuleert verdergaand slecht gedrag, is wettelijk niet toegestaan én heeft verhoogde kans op brand (installaties zijn er niet op voorbereid, niet alle automaten kunnen dit voltage aan etc etc).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:20

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Topicstarter
True schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:21:
Ik zie dit de laatste tijd wel vaker; de zon schijnt weer lekker op de daken met PV op de zuidkant en her en der gaan de omvormers uit. Ik heb inmiddels een aantal TRs ingeschoten van mensen die actief communiceren dat ze de instellingen v.d. omvormer aanpassen en/of dit overwegen.
Wat is hierin jullie standpunt? Persoonlijk vind ik dit soort opmerkingen en/of suggesties erg slecht. Dit stimuleert verdergaand slecht gedrag, is wettelijk niet toegestaan én heeft verhoogde kans op brand (installaties zijn er niet op voorbereid, niet alle automaten kunnen dit voltage aan etc etc).
Als je puur je omvormer in Nederland op andere instellingen dan de Nederlandse zet kan je een knip verwachten
(tmtx in "Waarom vallen mijn zonnepanelen telkens uit").
Als je je omvormer anders instelt maar zelf maatregelen neemt dat je hoofdmeter niet meer dan 253V ziet, begeef je je in een lichtgrijs gebied dat ik nog wel OK vind. Alle negatieve consequenties zijn dan voor jezelf.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
True schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:21:
Jammer dat met mijn vorige post niets gedaan is én dat ik er ook überhaupt niets over gehoord heb, dit demotiveert wel om überhaupt nog verdere feedback te leveren en/of TRs in te dienen. Een antwoord van: "Dat zien wij anders, om deze en deze reden." had ook gekund.
Dat hebben we inderdaad niet goed gedaan, sorry daarvoor. Komen we op terug.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Proton_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:13:
[...]

Als je puur je omvormer in Nederland op andere instellingen dan de Nederlandse zet kan je een knip verwachten
(tmtx in "Waarom vallen mijn zonnepanelen telkens uit").
Als je je omvormer anders instelt maar zelf maatregelen neemt dat je hoofdmeter niet meer dan 253V ziet, begeef je je in een lichtgrijs gebied dat ik nog wel OK vind. Alle negatieve consequenties zijn dan voor jezelf.
Dit: "hoofdmeter niet meer dan 253V ziet" bestaat niet, anders dan volledige eilandinstallaties ('off-grid'), maar dan zal de meter van de netbeheerder hier überhaupt niets van merken.
Nu vind ik je tweede deel een beetje de strekking hebben van:
  • je mag op GoT praten over het plaatsen van een gashendel op een fat-bike, maar je mag er niet mee op de openbare weg
  • je mag op GoT praten over het opvoeren van een snorfiets, maar je mag er niet mee op de openbare weg
  • je mag op GoT praten over rooten en jailbreak van je telefoon, maar je mag niet vragen om hulp bij beveiligingsvraagstukken
Het grootste verschil met bovenstaande vergelijkingen is dat het 'knoeien' met de omvormer ook zeer nadelige gevolgen kan hebben voor buurtbewoners; je hele woning fikt af óf minder erg (maar wel zeer asociaal): jij kunt langer blijven terugleveren dan de rest v.d. buurt.
Want laten we eerlijk zijn, als er over zulke zaken gepraat wordt, blijft het echt niet bij enkel de theorie binnen de gestelde kaders.

Ik heb gepoogd mijn punt hierin te maken, daar mogen jullie natuurlijk een andere mening over hebben en daarop beleid bepalen, dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Proton_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:13:
[...]

Dat hebben we inderdaad niet goed gedaan, sorry daarvoor. Komen we op terug.
Een vriendelijke herinnering, we zijn inmiddels een weekje verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@True Je raakte een punt aan waar al sinds de splitsing in subfora discussie over was; niet urgent dus het sudderde wat door, maar inderdaad wel belangrijk om een lijn in te trekken.

Een goede knip tussen B&K en DEI is heel lastig te maken en eigenlijk vinden we de overlap niet erg storend bij moderatie. Zodra het duidelijk technisch inhoudelijker wordt zal een topic eerder verplaatst worden dan als het puur praktisch blijft, als voorbeeld: radiatoren zijn installatietechniek dus DEI, maar tips om tijdens het behangen een radiator los te halen passen prima in B&K.
Uitrekenen welke radiator je in een ruimte moet hebben is dan wel DEI.

Concreet wordt de harde lijn in het B&K beleid binnenkort wat versoepeld, dus bedankt voor de headsup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 15:09
Proton_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Netcode is twee seconden 253V.
Dat heb ik je hier al uitgelegd.
Dat is de netcode die voor omvormers geldt.
Ik heb het over de netcode voorschriften die voor de netbeheerder zelf geldt, en die is tot 10 minuten spanning boven 253 VAC is acceptabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@marktweakt Je advies leidt er toe dat de omvormer niet altijd uit zal gaan bij meer dan 2 sec 253V dus dat is een slecht advies. Dat de netbeheerder soms meer mag is totaal niet relevant, wij zijn geen netbeheerders en die extra regelruimte hebben ze zelf nodig om hun werk te doen.

Proton_ in "DEI feedbacktopic"

[ Voor 9% gewijzigd door Proton_ op 17-06-2024 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorick570
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
In het Nexus thuisbatterij forum komen wat geluiden voor een goede TopicStart. Dezelfde discussies komen nu telkens opnieuw terug.Helaas reageert de topicstarter niet op mijn bericht en niet meer in het forum. Ik zou graag bij willen dragen aan een goede topicstart, hier een opzet van maken oid. Valt er iets te doen in deze situaties?

Zonneplan Nexus thuisbatterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@jorick570 Een topicstarter of moderator kan mede-auteurs toevoegen, maar in dit geval is een deel 2 starten wat handiger. In het begin waren er immers vooral veel vragen en intussen zijn er ook wat antwoorden :)

Laat maar weten wanneer deel 2 klaar is, dan sluiten en koppelen we deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:15
Panasonic Warmtepomp 101: Installatie en Optimalisatie #2
Panasonic monoblock warmtepompen topic deel 3
Wat is het verschil tussen deze 2 topics? Beide over Panasonic, beide vol met tips over installatie en optimalisatie :?

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:02

twain4me

101 was meer voor beginners en algemeen , de andere had een wat onduidelijke TS en was eigenlijk beperkt tot de instalatie van de topic starter. inmiddels is daar ook de ts aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mag ik jullie vriendelijk vragen eens te kijken naar mijn TR in: Het grote geluidseisen airco en wp topic die staat al een tijdje open en staat nog op onbehandeld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

True schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:59:
Mag ik jullie vriendelijk vragen eens te kijken naar mijn TR in: Het grote geluidseisen airco en wp topic die staat al een tijdje open en staat nog op onbehandeld. :)
Daar hebben we het toevallig gisteren achter de schermen even over gehad, ik neem aan dat die spoedig wordt afgehandeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05

Septillion

Topicstarter
Puntenwolk schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:32:
[...]

Misschien eerst iets bredere vraag, zijn we het met z’n allen eens (of is dat een mod vraag en geen community vraag) dat we enthalpiewisselaar vragen altijd naar dat aparte topic willen sturen? Als ik het afgelopen half jaar bekijk is dat topic redelijk dood behalve als er vanuit hier een bump aan gegeven wordt. En misschien was het in 2019 een niche optie maar ik heb de idee dat misschien wel de meerderheid er nu eentje heeft of overweegt.

Er staat nu al een redelijke samenvatting over de enthalpiewisselaar in de TS, en het andere topic heeft niet echt een TS dus ik zie de meerwaarde niet van mensen daar heen sturen (of je wil dat ze daar 20 pagina’s gaan doorploegen).
Even er hier op inhakende om het topic niet te vervuilen.

Wat de scope van een topic betreft is dat vooral aan de topic auteurs. Tuurlijk zijn er wel wat uitzonderingen als er bijvoorbeeld al een groot topic over is, of de auteurs van een topic niet meer actief zijn of voortschrijdend inzicht dat een los topic logischer is. Maar het gelinkte Enthalpiewisselaar tbv WTW balansventilatie is ook meer als vraag ontstaan en heeft niet een "het grote x topic" inzet.

Dus als jullie (de topic auteurs) dat willen ondersteunen in het topic, prima! Dan zal ik dat ook noteren. En misschien dat jullie nog wat extra info over een enthalpiewisselaar toe kunnen voegen aan de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntenwolk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:21
Dank je voor je antwoord dat is helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het grote geluidseisen airco en wp topic, begrijp ik het goed dat herleidbare foto's van een buurman (volledige adres is makkelijk te vinden), die zonder zijn toestemming of zelfs zijn medeweten geplaatst worden, ok zijn? TR over de post wordt niks mee gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Vanaf de openbare weg mag je fotograferen en openbaren wat je wil. Er staan geen herkenbare personen op en er worden geen adressen genoemd. Wellicht hebben we iets over het hoofd gezien, if so please educate us.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
teacher schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:03:
Vanaf de openbare weg mag je fotograferen en openbaren wat je wil. Er staan geen herkenbare personen op en er worden geen adressen genoemd. Wellicht hebben we iets over het hoofd gezien, if so please educate us.
Poster heeft woonplaats in profiel staan, aangezien dat geen heel grote plaats is, vind je het huis van de buurman zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
De poster mag zijn eigen woonplaats openbaren, dat is zijn keuze.
Ik gooi deze casus wel even dpg in, want vind het een interessant vraagstuk.

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 23-09-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
teacher schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:17:
De poster mag zijn eigen woonplaats openbaren, dat is zijn keuze.
Mee eens
Ik gooi deze casus wel even dpg in, want vind het een interessant vraagstuk.
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyjans
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 17:53
In andere topics (over tv’s of andere apparaten) is het niet ongebruikelijk om topics te vinden over aanbiedingen of winkel ervaringen maar is het tegen de forum etiquette om hier ook ervaringen over leveranciers te delen? Juist omdat ik er volledig achter sta dat dit een hele grote factor is in het succes van de installatie? Vaak weet men achteraf pas hoe goed de installateur was zeker als je zelf minder goed kan beoordelen wat zin en onzin is.

Mocht iemand erg goede ervaringen hebben rondom Nijmegen hoor ik dat super graag haha (evt via DM als het not done is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@tonyjans ik heb 'm even hierheen verplaatst.

Een groot verschil met webshops is dat installateurs / leveranciers vaak veel kleiner zijn en niet door het hele land installeren.
Fabrikanten hebben wel vaak een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Proton_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:24:
Vooralsnog was het alleen een linkdrop, maar iedereen is natuurlijk welkom (op onze voorwaarden).
Jullie staan bedrijfsaccount wel toe, btje hypocriet niet waar?

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Topicstarter
@yingli405 Linkdrops zijn nergens gewenst en met een bedrijfsaccount mag je minder, niet meer :)
https://tweakers.net/info...waarden/bedrijfsaccounts/

Het beleid is nu om accounts die namens een bedrijf spreken per PM te benaderen, na akkoord van die voorwaarden wordt het account omgezet naar een bedrijfsaccount. Bij Marstek Energy is dat ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kon een goede gniffel niet onderdrukken toen ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwvyktTjbARN538PMWIP40asrL8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/77gkECtayWOIFUuX1OZLvUvQ.png?f=user_large
zag in Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 12, ik kan dit wel waarderen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42

Winkiller

De Mopperpot

Is het een idee om @Taro toe te voegen als actieve moderator in het Het HomeWizard Plug-In Battery topic ?
Tenminste als hij het natuurlijk ook wil, de reden dat ik dit voorstel is omdat hij ook erg actief / waardevol is.
Ik begrijp dat hij daar nu niet een actieve moderator rol heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Winkiller Fijn om te horen (y) Ik kom hier primair voor het opdoen/delen van kennis en ervaringen, het moet als vrijwilliger niet op werk gaan lijken. Het is vaak al lastig genoeg om met 2 petten op inhoudelijk mee te doen omdat je toch onder een vergrootglas ligt. Dus ik laat het in dit geval graag aan anderen over.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Op dit moment zijn er 2 topics omtrent growatt omvormers, uitlezen van modbus en export limitatie. Alles loopt een beetje door elkaar heen.

Beekforel in "Hoe modbus communicatie te starten op een growatt omvormer?"
ebbz in "Growatt omvormer plus batterij, smart meter nodig?"

Is het oké om verder te gaan in een nog aan te maken topic, bijoorbeeld 'het grote Growatt topic' ? Geen ervaring met het aanmaken van zo een verzameltopic, vandaar de vraag

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het viel mij op dat de topictitel van dit topic is aangepast door er 'Zero tolerance' voor te zetten en dat de quickreply aangepast is naar:
Let op:
zero tolerance
Offtopic is ban
Hoe onvriendelijk kun je je opstellen? En is dat niet buitenproportioneel, iemand bannen enkel omdat hij of zij offtopic is gegaan? Want zoals iedereen weet geraak je in een discussie die on-topic begon gemakkelijk in de schaduwkant en langzaam maar zeker offtopic. Dat is mijns inziens gewoon een natuurlijk proces wat ook in een gewone conversatie plaats kan vinden.

En ik snap dat er regels zijn en dat het de bedoeling is om een discussie binnen een bepaald onderwerp te houden. Maar daarvoor zijn juist de moderators bedoeld; om af en toe en waar nodig even in te grijpen en de discussie weer op het juiste spoor te brengen. Daar is niets mis mee.

Maar waar ik mij aan stoor is dat de betreffende moderator blijkbaar geen zin (meer) heeft om die taak naar behoren te vervullen en met een dergelijk dreigement probeert om de discussie binnen de lijnen te houden. Daar stoor ik mij meer aan dat een discussie die even een flinke offtopic zijstap neemt. Als de betreffende moderator geen zin meer heeft in het modereren, ga dan iets anders doen. No offence, maar wie hou je dan voor de gek?

Laten we het gewoon met zijn allen gezellig houden. En als dat betekent dat een discussie af en toe wat offtopic geraakt, so be it. Maar proactief dreigen met een ban . . . Doe eens even normaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

een off topic post kan ook leiden tot nieuwe danwel andere inzichten met een verdieping van de conversatie tot gevolg (soms is de oplossing niet voor de hand liggend). ik vind daarom ook een 'zero tolerance ban' voor iets wat best subjectief kan zijn en ook van meerwaarde kan zijn down the road, een overtrokken beangstigende maatregel die neigt naar misplaatste censuur.

dus ook als een reply overduidelijk off topic is blijft het m.i. relevant om te laten staan (voor anderen om toch die andere kijk op een onderwerp te absorberen) en hooguit erop bij te sturen met een comment om weer on topic verder te discussiëren bijvoorbeeld. ik heb het overigens niet over troll gedrag.

[ Voor 29% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-03-2025 10:40 ]

:twk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dat vind ik idd ook zoiets aparts, ja. Vanuit 'hogerhand' roepen dat je een vriendelijker Tweakers wil, maar ondertussen impliceert diezelfde partij: "Als je op deze specifieke plek iets verkeerd zegt slaan we (virtueel) je muil dicht!"

Lekker vriendelijk idd. Iets met een betere wereld die bij jezelf begint, en zo.

[ Voor 3% gewijzigd door FooLsKi op 20-03-2025 10:33 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Tagging @teacher voor input

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:38
In die warning staat toch ook duidelijk dat er 2 onderwerpen zijn die offtopic zijn en die je in een ander topic moet voeren. Verder is het echt niet zo streng volgens mij. Er is echt wel ruimte om randjes van het onderwerp te bespreken maar als je echt iets over een groepenkast wil weten dan mag je naar dat betreffende topic.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:00
Je wordt op deze manier gewoon bang om iets te zeggen of te vragen. 1 misstap en je hebt een ban aan je broek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En een ban is overigens bijna nooit permanent, zover ik weet. Vaak maar een dag of zo.

Wat ik echter verwacht is dat het in het verleden (de thread is langlopend) te vaak uit de hand gelopen is, dat hier strenger ingegrepen moest worden en dat dit het gevolg daarvan is.

De vraag is of het nog steeds relevant is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:28
Meestal zet men dat soort topic warnings niet voor niks. Dan moeten er echt veel users herhaaldelijk over de schreef zijn gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:01
Of een moderator is het niet eens met de meningen van anderen. Heb ik ook wel eens meegemaakt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:48:
Meestal zet men dat soort topic warnings niet voor niks. Dan moeten er echt veel users herhaaldelijk over de schreef zijn gegaan....
En juist dan moeten ze zich afvragen of het wel offtopic is als 'echt veel users' blijkbaar offtopic gaan. Er is dan blijkbaar een behoefte aan om het onderwerp iets breder te trekken.

Soms laat een onderwerp zich niet in een vakje persen en de thuisbatterij is er één van. Dat kan varieëren van de bestelling/levering van het apparaat tot storingen, van calculaties over de ideale grote en het rendement tot het aanpassen van de groep(enkast) waarop die wordt aangesloten en van de verplichte P1 meter tot regelstrategiën (of het gebrek daaraan). En natuurlijk passen sommige vragen beter in een ander topic, maar om ze dan te weren in het batterij-topic en het posten daarvan te bestraffen met een ban vind ik wel veel te ver gaan. Ongeacht de lengte van de ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:28
RiDo78 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:55:
[...]

En juist dan moeten ze zich afvragen of het wel offtopic is als 'echt veel users' blijkbaar offtopic gaan. Er is dan blijkbaar een behoefte aan om het onderwerp iets breder te trekken.

Soms laat een onderwerp zich niet in een vakje persen en de thuisbatterij is er één van. Dat kan varieëren van de bestelling/levering van het apparaat tot storingen, van calculaties over de ideale grote en het rendement tot het aanpassen van de groep(enkast) waarop die wordt aangesloten en van de verplichte P1 meter tot regelstrategiën (of het gebrek daaraan). En natuurlijk passen sommige vragen beter in een ander topic, maar om ze dan te weren in het batterij-topic en het posten daarvan te bestraffen met een ban vind ik wel veel te ver gaan. Ongeacht de lengte van de ban.
Lijkt me een discussiepunt waarover je in conclaaf kunt gaan met de moderator van het subforum? Thuisbatterijen worden belangrijker in de toekomst.... Dus stel het voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 10:46
Iemand heeft een topic geopend in lieve Asjes, terwijl het volgens mij hier thuis hoort: Wat is dit voor onvriendelijke onzin?

Overigens ben ik het er wel mee eens dat de huidige tekst erg onvriendelijk overkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:02
RiDo78 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Dit natuurlijk iets waar je over kan discussiëren. Hier op Tweakers zie je vaak (en ik vind dat ook niet in alle gevallen handig, maar regelmatig ook wel), dat bepaalde topics vrij beperkt in scope zijn (bijvoorbeeld het topic dat je linkt, het gaat alleen over dat apparaat en alleen over zaken omtrent dat apparaat die niet in een algemener topic passend zijn), terwijl je daarnaast vaak bredere topics hebt om de meer algemene zaken te bespreken over zaken die niet specifiek van belangrijk zijn voor dit apparaat, maar voor andere, mogelijk soortgelijke apparaten ook van toepassing kunnen zijn. Deze kunnen dan beter gepost worden in het meer algemene draadje zodat meer mensen het zien en wat aan die posts kunnen hebben.

En als zoiets dan vaak alsnog mis gaat, snap ik wel dat de moderatie wat strenger wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:00
En wat houdt de "ban" in? op 't topic, op GoT, op tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik vind het heel duidelijk, schijnbaar was het nodig.

misschien kan tweakers het hernoemen naar ''tijdelijke GoT vakantie''

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Helaas was het even nodig: we kregen klachten over het hoge offtopic gehalte (boilers, zonnepanelen, andere merken, daar weer reacties op, etc) en de gewone verzoekjes werkten niet. Dan maar helaas de botte bijl inzetten, en de offtopic berichten zijn dan ook niet meer voorgekomen. Wat mij betreft gaat de ZT status er ook snel weer vanaf. Berichten over aansluiten, regelstrategien of de ideale grootte zijn juist prima ontopic.

Het heeft in ieder geval niets te maken met het feit dat ik geen zin heb om te modden, onvriendelijk zou zijn of het niet eens met bepaalde meningen. Het heeft te maken met de klachten en beheersbaarheid van de informatiestromen in het topic.

[ Voor 36% gewijzigd door teacher op 20-03-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Willen jullie eens kijken naar mijn TR in: Het grote HeatBooster smart home radiatorbooster-topic die staat al een tijdje open meen ik.

Pagina: 1 2 Laatste