Vraag ten op zichte van Eboiler wifi smart.
Deze bijvoorbeeld
https://www.boilergarant....ler-80-liter-modeco-smart
Ik wil m'n zonneopbrengst overschot gebruiken om indien nodig het water te verwarmen in de boiler.
Moet ik dan een schakelende stekker gebruiken? ( dan is een domme versie net zo geschikt denk ik.) of kan ik hem koppelen als device aan de app?
Ik kan met smart eboiler op afstand schakelen maar ik wil dit automatisch en niet dat ik zelf elke keer moet checken of ik stroom over heb.
En indien HW eboilers aan kan sturen zijn er voorkeuren/beperkingen in boilermerken?
Omdat HW via de P1 meter eigenlijk "alles" ziet lijkt mij het handig als HW alle (groot) energie verbruikers kan managen op den duur.
De Enphase panelen aansturen(lees uitschakelen) als terugleverkosten vs terugleververgoeding negatief voor mij uitvallen.
Zonne-energie overschot managen, bijv. Later met een batterij buffer er bij.
En afhankelijk vh contract daltarieftijden gebruiken voor hoogstroom verbruik indien dit kan.
Uiteraard zoveel mogelijk automatisch na instellen.
M'n eerste gas verbruik afname is douchen dus een Eboiler.
De huidige stekkers zijn vooral monitoring verbruik op electrische kachels .
Dus geen aansturing programmering.
Ik zou een HW stekker voor de Eboiler plaatsen om de controle te hebben/controleren over de info die de smart boiler levert over kwh verbruik.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....