Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 05:20
Ronald.42 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:25:
Stel ik wil vergelijken tussen mijn huidige energie contract waar ik dus de tarieven van heb ingevuld per 1 januari en wat als ik dynamisch gehad zou hebben.
Volstaat het dan dat ik de tarieven per afgelopen 1 januari op dynamisch zet? Of komt er dan alleen onzin uit?
Maak een export en download de historische prijzen bij https://jeroen.nl/dynamis...stroom/prijzen/historisch
Dan kan je per uur berekenen wat het verschil is en heb je iets meer inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:00
Propheticus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 01:53:
[...]

Doen die laders aan een soft start? Als ze gelijk volle bak aan gaan en een flinke inrush stroompiek pakken heb je misschien je relais vastgelast.
Als ik de meter mag geloven doen ze er een paar seconden over om piek vermogen op te komen, wat ook maar 600 watt is.

Na een paar uur uit het stopcontact lijken ze weer te doen. 5 minuten was niet genoeg. Kijken hoe lang ze het nu volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien heb ik de verkeerde zoekterm gebruikt..

Maar enfin sinds gister een uur of 13:00 krijg ik geen data meer in de grafiek.. Terwijl het actuele verbruik prima functioneerd...

De Homewizard dongle heeft dus duidelijk verbinding met de P1 meter.. Heeft ook een wifi verbinding (88%) is gewoon online..

Maar "historische" data meer na gister middag een uur of 13:00

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:27
SMSfreakie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:50:
Misschien heb ik de verkeerde zoekterm gebruikt..

Maar enfin sinds gister een uur of 13:00 krijg ik geen data meer in de grafiek.. Terwijl het actuele verbruik prima functioneerd...

De Homewizard dongle heeft dus duidelijk verbinding met de P1 meter.. Heeft ook een wifi verbinding (88%) is gewoon online..

Maar "historische" data meer na gister middag een uur of 13:00

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Hier ook een keer gehad, data lijkt niet meer opgeslagen te worden. Oorzaak moet bij servers HomeWizard liggen.Oplossing even dongel uit je meter dan weer inpluggen en even wachten en het werkt weer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ArjoK op 15-06-2025 12:10 ]

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ah juist ga ik dat straks eens proberen..

Edit: even herpluggen did the job..

[ Voor 32% gewijzigd door SMSfreakie op 15-06-2025 18:21 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
De Homewizard app werkt al een paar dagen niet goed meer bij mij, kan niet inloggen, elke keer een server probleem, authenticatie failed.
App laatste versie, username en wachtwoord zijn 100% juist.
P1 meter blijft offline

[ Voor 5% gewijzigd door antimos op 15-06-2025 15:25 ]

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16:30
SMSfreakie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 12:30:
Ah juist ga ik dat straks eens proberen..

Edit: even herpluggen did the job..
Hier ook problemen en na herpluggen werkt alles vooralsnog.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Al gezocht naar 0 watt. Maar helaas niet hetzelfde 'probleem' gevonden als wat ik nu heb.

Sinds vrijdag in het bezit van een slimmemeter. P1 meter tijdje terug al besteld. Al die tijd met sockets gewerkt en SolarEdge (plus abbo HW)

Alleen ik heb een vaag probleem met P1 uitlezen wat ik niet kan verklaren.
Opeens gaat het pieken en ik heb 30 minuten zogenaamd 0 stroomverbruik en dat nog een paar keer. Zie screenshots.

Aanvullende info. Pas om 16 uur thuis. Airconditioning staat uit, we hebben geen boiler ofzo. Dus kan zo 123 geen groot verbruiker bedenken en dat ik daarna zogenaamd 30 minuten 0 stroom verbruik kan niet. Alle klokken doen het nog en server/netwerk is vanaf vrijdag al up en running.

Iemand een idee wat het probleem is/kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlktjyDOCTiMCV88x0F0YJhpLTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wTMO8T2E2Cpnpdf1Ytm4ueAu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDN0dk_qC0vzJBwBLwE4l40r5vA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DCDaYmYH8XgoEVMipoIBPXai.png?f=fotoalbum_large

Stroom klapt er niet uit. Socket laat gewoon verbruik zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VkglyIh86o4SawgTmUIlgO341E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QKyVzTfJZ7xla7QgSClSLXYV.png?f=fotoalbum_large

Over voltage zit ik nog onder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGhdJ11GNwh6EpqgQGSJial56vg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQwmXix8qnKogMqjcNigfvEY.png?f=fotoalbum_large

Panelen blijven gewoon opwekken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQ4p-wKXnGruiJAhp0HA7sqd33E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T8zyKmKWdN6Qdu8I7MXMdIrB.png?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:45
RobbyTown schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:10:
Al gezocht naar 0 watt. Maar helaas niet hetzelfde 'probleem' gevonden als wat ik nu heb.

Sinds vrijdag in het bezit van een slimmemeter. P1 meter tijdje terug al besteld. Al die tijd met sockets gewerkt en SolarEdge (plus abbo HW)

Alleen ik heb een vaag probleem met P1 uitlezen wat ik niet kan verklaren.
Opeens gaat het pieken en ik heb 30 minuten zogenaamd 0 stroomverbruik en dat nog een paar keer. Zie screenshots.

Aanvullende info. Pas om 16 uur thuis. Airconditioning staat uit, we hebben geen boiler ofzo. Dus kan zo 123 geen groot verbruiker bedenken en dat ik daarna zogenaamd 30 minuten 0 stroom verbruik kan niet. Alle klokken doen het nog en server/netwerk is vanaf vrijdag al up en running.

Iemand een idee wat het probleem is/kan zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stroom klapt er niet uit. Socket laat gewoon verbruik zien
[Afbeelding]

Over voltage zit ik nog onder
[Afbeelding]

Panelen blijven gewoon opwekken
[Afbeelding]
Dit is een van de symptomen die komen door een mismatch in resolutie. De omvormerkoppeling is een 15 minuten gemiddelde terwijl de P1 sensor zo goed als live is (weergegeven in 5min gemiddelden).
Het effect van een piek in zonneopbrengst ziet de slimme meter gelijk (en de P1 dus ook), terwijl de zonnepanelen data pas later / vlakker stijgt. De netto som komt daardoor verkeerd uit.
Andersom zie je daardoor bij een wolk voor de zon een onechte piek in de verbruiksgrafiek.

(som: opwek volgens omvormer + verbruik* gezien door slimme meter = daadwerkelijk verbruik
* terugleveren is negatief verbruik dus een '-')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Propheticus schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:22:
Ik heb zojuist voor de tweede keer vandaag opnieuw moeten verbinden (licht uit op meter).
Ik hoorde wel een harde hoge piep uit de 5v USB adapter komen. Heb er nu dus een andere tussen gehangen. Eens kijken of dat nog wat uitmaakt.

edit: so far, so good. Lijkt er op dat het een defect rakende adapter was. Maar zal niet te vroeg juichen.
edit2: nog steeds all good. Was dus toch de adapter.
1,5 jaar nadat ik een nieuwe adapter heb ontvangen exact hetzelfde. De watermeter valt weer uit en de adapter vervangen door een Samsung adapter uit 'de la' lost het op.

De eerste ging in minder dan een jaar stuk, de vervanger hield het niet veel langer vol.
Ik hoop dat er ondertussen een nieuwe revisie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Ook een duit in het zakje. Donkerpaars op zwart is echt niet te lezen. Zeker niet bij veel omgevingslicht. Nou heb ik hier op 'kleur' teruggezocht, maar al vanaf 2022 zijn er meldingen over de moeizame zichtbaarheid van getallen en grafieken. Waarom laat je de gebruiker niet zelf de kleuren instellen? Of gebruik de kleuren die bv in KLIC-meldingen normaal zijn. Dan is elektra rood, gas geel (net als de leidingen) en water blauw. Of een lichte modus?

Verhoogd contrast in Android gaan instellen voor ALLE apps om alleen HomeWizard goed te kunnen aflezen gaat ook zijn doel voorbij. Dat lost het desktopprobleem niet op trouwens.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Propheticus schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:08:
[...]

1,5 jaar nadat ik een nieuwe adapter heb ontvangen exact hetzelfde. De watermeter valt weer uit en de adapter vervangen door een Samsung adapter uit 'de la' lost het op.

De eerste ging in minder dan een jaar stuk, de vervanger hield het niet veel langer vol.
Ik zit ook al op mijn 2e adapter voor de watermeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
[...]

Same here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-07 15:05

scorpionv

This space for rent

De adapters zijn absoluut bagger kwaliteit. Die ik bij de watermeter kreeg produceerde zo'n hartverscheurende piep dat ik direct een oude telefoonlader heb gepakt. Die doet het weer al een paar jaar. Inmiddels heb ik al 2 HomeWizard adapters in de la liggen, ook 1 van mijn display. Te slecht om te gebruiken, helaas.

Steekt trouwens schril af tegen de rest van de HomeWizard producten, die doen precies wat ze moeten doen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:09
scorpionv schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:57:
[...]
Steekt trouwens schril af tegen de rest van de HomeWizard producten, die doen precies wat ze moeten doen.
De DIN-rail kWh-meter (1F) heb ik anders ook twee exemplaren van die een irritante coil-whine produceren. Met de deur van de meterkast dicht hoor ik het niet, dus heb niet de moeite genomen om een RMA aan te maken.

Nu ik toch in dit topic ben, @ErBo66 is het nog gelukt om je grootverbruik-P1 meter uit te lezen met HomeWizard? ErBo66 in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:35
Heeft iemand ervaring met het correct krijgen van Dynamische tarieven van Zonneplan? Ik heb in de instellingen tarieven al op dynamisch gezet maar bijvoorbeeld gisteren zie ik in HW app €1.94 terwijl werkelijk verbruik in Zonneplan app 17% hoger lag op €2.27.

Omdat Zonneplan overdag zonnebonus heeft heb ik even eerste uren van deze nacht vergeleken. maar het bedrag €0.08 wat ik in HomeWizard app zie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T6g4GPVEa0Xwwq8mCEaxanMP1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KkvFjRj7VPtVsNQYu0mTOjRC.png?f=fotoalbum_large

In Zonneplan app zie ik €0.14 staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vk4T4uaNB1WLTdzzNyB0GMsQ_oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMQgTaz8a8b4o7w9HnhlRpHy.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij niet helemaal duidelijk is of het in HW het dynamische tarief goed in te stellen is? Volgens de site is variable opslag €0.02 per kWh, het tarief lijkt hiermee alleen nog niet overeen te komen met de Zonneplan app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7jekmiME28ouZykX7i2lfakHB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqmqTHgVqfq0Ssj7omda8t1v.jpg?f=fotoalbum_large

Het huidige dynamisch tarief tussen 5-6 uur is €0.27 en ligt 17 cent hoger dan €0.10 die HW nu aangeeft, klopt dynamische tarief in HW app dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SLok7rmy8m2d4T-k4fuRsTVOtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svGxvNypRq1tjlBrVsz76Vtu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Ik kan het ip adres niet vinden waarmee de HW p1 meter via wifi is gekoppeld. Ik kijk bij Instellingen, apparaten, meter instellingen, maar daar staat alleen “lokale API”. Ook met de netwerkscanner kan ik niks vinden. Wat zie ik over het hoofd?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Volgens mij zie je dat ook niet in de app. Je kan dit terugvinden in de DHCP leases van je DHCP server (meestal je internet modemrouter). Die laat ook het mac-adres zien als het goed is (zodat je bijvoorbeeld een ip reservering kan geven via DHCP).

EDIT: mac-adres is wel zichtbaar in de app. Zoek de P1 meter op in apparaten en bij ID staat het mac adres (daaronder je firmware versie).

[ Voor 29% gewijzigd door dhrto op 19-06-2025 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
olympusdenk schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:12:
Heeft iemand ervaring met het correct krijgen van Dynamische tarieven van Zonneplan? Ik heb in de instellingen tarieven al op dynamisch gezet maar bijvoorbeeld gisteren zie ik in HW app €1.94 terwijl werkelijk verbruik in Zonneplan app 17% hoger lag op €2.27.

Omdat Zonneplan overdag zonnebonus heeft heb ik even eerste uren van deze nacht vergeleken. maar het bedrag €0.08 wat ik in HomeWizard app zie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat mij niet helemaal duidelijk is of het in HW het dynamische tarief goed in te stellen is? Volgens de site is variable opslag €0.02 per kWh, het tarief lijkt hiermee alleen nog niet overeen te komen met de Zonneplan app

[Afbeelding]

Het huidige dynamisch tarief tussen 5-6 uur is €0.27 en ligt 17 cent hoger dan €0.10 die HW nu aangeeft, klopt dynamische tarief in HW app dan?

[Afbeelding]
Je moet het eenmaal even goed uitrekenen, ik zal je een voorbeeld geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nlp4oLIy49ScOOtuXmqkjpYhnfM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9g1G0qg9O9J1U5U2LHhO3rQt.jpg?f=user_large

Homewizard toont alleen de kale beursprijs van stroom (ex btw). Je moet zelf nog de inkoopvergoeding en energiebelasting toevoegen, exclusief btw.

In het geval van Essent moet je hier dus nog €0,12 + €0,025 per kWh bij optellen en de btw weer vanaf halen (dit voegt Homewizard later zelf weer toe). Dit komt neer op ongeveer €0,11 aan overige kosten per kWh die je zelf aan je stroomtarief in Homewizard (bij de instellingen) eenmalig moet toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-07 15:05

scorpionv

This space for rent

Sinds de HWE-P1-G1 meter update naar firmware 6.0203 had ik random disconnects van allerlei aan de P1 verbonden apparaten (display, sockets, PiB). Ik heb het vooralsnog opgelost door de P1 10 seconden van de spanning af te halen, en nu draait het weer al 15 uur stabiel. Hopelijk een eenmalige actie na updaten.

Ter info voor anderen met soortgelijke problemen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:54
scorpionv schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:18:
Sinds de HWE-P1-G1 meter update naar firmware 6.0203 had ik random disconnects van allerlei aan de P1 verbonden apparaten (display, sockets, PiB). Ik heb het vooralsnog opgelost door de P1 10 seconden van de spanning af te halen, en nu draait het weer al 15 uur stabiel. Hopelijk een eenmalige actie na updaten.

Ik heb dezelde P1 meter, maar geen enkele wifi problemen. Ook nooit gehad. Wel de P1 en de PIB’s in de router een vast ip adres gegeven. Echter voor dat ik dat gedaan had, heb ik ook nooit wifi problemen gehad.
Terwijl het hier bij mij vol zit met wifi accespoints van de buren. Wel heb ik de wifi op het KPN V2 modem uitgezet. En achter het KPN modum een eigen router (zonder wifi) en 2 wifi accespoints van Draytek in mesh opstelling. Toen ik dat nog niet had, had ik wel veel wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilirium1978
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26
Hebben meer mensen onjuiste data sinds afgelopen nacht? Mijn dag grafieken van "stroomverbruik" , "zonverbruik" en "stroom totaal" kloppen van geen kant. Slechts 0,1 kWh over de nacht terwijl dit rond de 2 a 2,5 hoort te liggen. De accu heeft ook gewoon 2,4 kWh ontladen en alle sockets geven het verbruik door de nacht wel juist weer. P1 meter vanmorgen even losgekoppeld en weer in de meter gedrukt, hopen dat dit werkt. Heb dit fenomeen nog nooit eerder gezien.
Alle data loopt eerst via de servers van Homewizard meen ik dus wellicht issues aan die kant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01
Dilirium1978 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:57:
Hebben meer mensen onjuiste data sinds afgelopen nacht? Mijn dag grafieken van "stroomverbruik" , "zonverbruik" en "stroom totaal" kloppen van geen kant. Slechts 0,1 kWh over de nacht terwijl dit rond de 2 a 2,5 hoort te liggen. De accu heeft ook gewoon 2,4 kWh ontladen en alle sockets geven het verbruik door de nacht wel juist weer. P1 meter vanmorgen even losgekoppeld en weer in de meter gedrukt, hopen dat dit werkt. Heb dit fenomeen nog nooit eerder gezien.
Alle data loopt eerst via de servers van Homewizard meen ik dus wellicht issues aan die kant?
Hier bij mij ook.

Vooral duidelijk te zien aan de kWh-meter die ik voor/achter mijn zonnepanelen heb zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXcS7sjenRC1biDkrid08t5aHeI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/knd45xKLyf5vEaTPcC8pzPFC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilirium1978
Alles lijkt hier nu weer goed te werken. Weet nu alleen niet of het kort loshalen van de P1 de oplossing was of dat het aan HW kan opgelost is inmiddels. Anyways fijn dat t weer werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:38
Hier werkt de P1 meter ook nog steeds. Zodra er een lamp aan- of uitgaat reageerd Homey op wat het huidige verbruik is en de waarde komt ook overeen met de EnergyLink.
Batterij word ook gewoon aangestuurd.
Alleen de app geeft aan dat de P1 meter geen verbinding heeft. Led is groen. Brand constant, niet knipperend.
Firmware versie is 6.0203.
Geen idee waarom de app denkt dat de P1 niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilirium1978
Vanochtend weer hetzelfde probleem, weer nagenoeg geen verbruik door de nacht. Homewizard maar eens contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dilirium1978 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:57:
Dilirium1978 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:35:
Vanochtend weer hetzelfde probleem, weer nagenoeg geen verbruik door de nacht. Homewizard maar eens contacten
Dat is op zich normaal.

De grafieken voor gebruik laten wel zien dat je de batterij oplaad, maar niet als de batterij gebruikt wordt. Alleen in de grafiek van de batterij zie je dat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShgfPcMV40xeYxx3GfDbKrLPA40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6qa34e25plHhx2lBWZzxNZQB.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQHHsm0gTNqfxzv-DtsqADlgkY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WuyaPCWXrgEwVI9cyyEaoRaX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-06-2025 09:42 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilirium1978
Ik bedoel met name de grafiek die totaalgebruik huis weergeeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_8_-xe9D56JS6n36aFbShUF3wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfsPbMHUhOClOpHN1H6ZULMs.jpg?f=fotoalbum_large

Deze grafiek geeft smorgens geen verbruik meer weer terwijl er vanzelfsprekend wel verbruik is geweest. Eerder werd dit altijd goed weergegeven; ongeveer 2kwh over nacht. De accu heeft vannacht ook 1,8kwh ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:37
Top, m’n wachtwoord van Enphase veranderd en Homewizard krijgt geen data meer door… nergens een optie om in de bestaande meter het nieuwe wachtwoord in te geven. Of ik heb die optie helemaal gemist?
Nieuwe meter toegevoegd met nieuwe credentials en het begint weer te meten. Oude meter verwijderd omdat er nu dubbele Enphase meters in het overzicht staan. Maar nu mis ik ineens al m’n oude data?

Is er een manier om deze data terug te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dilirium1978 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:48:
Ik bedoel met name de grafiek die totaalgebruik huis weergeeft:
[Afbeelding]

Deze grafiek geeft smorgens geen verbruik meer weer terwijl er vanzelfsprekend wel verbruik is geweest. Eerder werd dit altijd goed weergegeven; ongeveer 2kwh over nacht. De accu heeft vannacht ook 1,8kwh ontladen.
Dat klopt. Het is verwarrend. Maar het is zoals het bedoeld is.

De totaalverbruik geeft alleen aan wat er aan zonverbruik gebruikt wordt + import.

Dat heeft als resultaat dat het opladen wel in die grafieken zichtbaar is, maar niet het verbruik dat afgedekt wordt door de batterij.

Ook toppen overdag die hoger zijn dan de opwek en afgedekt worden door de batterij zie je daar niet in terug.

Ik zou ook graag zien dat er op de een of andere manier een batterijcomponent aan die grafieken wordt toegevoegd. Maar dara is eerder een discussie hier over gevoerd en het is niet heel eenvoudig iets te bedenken dat voor iedereen goed werkt. ook omdat je in principe de batterijen kunt laden vanaf het net.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilirium1978
Ik zou toch echt zweren dat ik tot een ca week geleden daar echt nog verbruik geregistreerd had maar zal het wel mis hebben dan.

Thnxs in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
scorpionv schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:18:

Hier in de vroege ochtend van 24 juni (04:45) opeens geen verbinding met de 3-fase kWh meter meer. Uiteraard wanneer we net op vakantie zijn. Geen idee dus wat er aan de hand is, maar nooit eerder gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
olympusdenk schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 06:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas klopt ook de tabel op de pagina van HW zelf niet kwam ik achter (https://helpdesk.homewiza...ieven-en-energiekosten-in)

Anyway, voor Zonneplan, en dit geldt voor elke andere leverancier met dynamische tarieven:

Energiebelasting ex BTW: 0,10154 - in BTW 0,1228634
Opslag leverancier (Zonneplan) ex BTW: 0,0165289265 - in BTW 0,02

Totaal ex BTW: 0,118068926 - in BTW 0,1428634

In de app vul je 0,11807 in, gebruik je meer decimalen dan wordt er afgerond. En het BTW percentage zet je op 21%.

Met een stroomprijs nu van 0,06745 + 0,11807 belasting en toeslag * de BTW = 0,22447 wat overeenkomt met de 22,4 cent in de Zonneplan app.

De prijs zonder de energiebelasting in de Zonneplan app is berekend als stroomprijs 0,06745 * de BTW plus nog 2 cent = 0,10161 wat overeenkomt met de 10,2 cent in de Zonneplan app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 13-07 11:03
Ik heb onlangs een watermeter van home wizard aangeschaft. Prima ding maar ik mis 1 functie waarvan ik niet snap dat hij er niet op zit.

Je kunt in de app voor zover ik kan vinden nergens de actuele stand van de watermeter invoeren. Dat zou het makkelijker maken om in de toekomst de waterstand door te geven aan de water leverancier. Nou hoeft dit maar 1 keer per jaar. Zo'n probleem is het dus niet, maar toch...

Ik heb hem aan m'n Homey gekoppeld dus kan zelf wel even een logica aanmaken waarmee het wordt berekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St00mwals
powermarcel10 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:14:
Ik heb onlangs een watermeter van home wizard aangeschaft. Prima ding maar ik mis 1 functie waarvan ik niet snap dat hij er niet op zit.

Je kunt in de app voor zover ik kan vinden nergens de actuele stand van de watermeter invoeren. Dat zou het makkelijker maken om in de toekomst de waterstand door te geven aan de water leverancier. Nou hoeft dit maar 1 keer per jaar. Zo'n probleem is het dus niet, maar toch...

Ik heb hem aan m'n Homey gekoppeld dus kan zelf wel even een logica aanmaken waarmee het wordt berekend.
Dat komt doordat de watermeter van HW niet 100% betrouwbaar (of in elk geval de methode van het uitlezen van het radertje van de watermeter) is en je daardoor dus foutieve standen door zou kunnen geven.
Nu zouden ze dat natuurlijk middels een dikke vetter disclaimer kunnen vermelden, maar gok dat dat niet gaat gebeuren om gedoe te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door St00mwals op 27-06-2025 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
powermarcel10 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:14:

Dat kan wel als je monitoort in Homey. In de Homey app kun je een correctie stand aangeven, zodat de stand in Homey klopt met de werkelijke stand van de watermeter. En in tegenstelling wat st00mwals beweert is het bij mij 100% betrouwbaar. Ik moest 2 weken geleden de waterstand doorgeven aan Oasen en de stand op de meter in de Homey app kwam tot op het laatste cijfer overeen met de watermeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Dat kan wel als je monitoort in Homey. In de Homey app kun je een correctie stand aangeven, zodat de stand in Homey klopt met de werkelijke stand van de watermeter. En in tegenstelling wat st00mwals beweert is het bij mij 100% betrouwbaar. Ik moest 2 weken geleden de waterstand doorgeven aan Oasen en de stand op de meter in de Homey app kwam tot op het laatste cijfer overeen met de watermeter.
Dank voor je reactie! Fijn dat het dus toch zo accuraat blijkt te werken.

Ik kan inderdaad in Homey iets opgeven bij "compensatie watermeter m3" ik weet alleen niet wat ik hierop moet invullen. Elke waarde die ik probeer weigert hij op te slaan. De stand op mijn watermeter is 00506,943 (waarvan de laatste 3 cijfers in het rood). Ik heb 506 geprobeerd, 00506, of het hele getal inclusief comma maar hij slaat het niet. Heb je enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
powermarcel10 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:27:
[...]

Dank voor je reactie! Fijn dat het dus toch zo accuraat blijkt te werken.

Ik kan inderdaad in Homey iets opgeven bij "compensatie watermeter m3" ik weet alleen niet wat ik hierop moet invullen. Elke waarde die ik probeer weigert hij op te slaan. De stand op mijn watermeter is 00506,943 (waarvan de laatste 3 cijfers in het rood). Ik heb 506 geprobeerd, 00506, of het hele getal inclusief comma maar hij slaat het niet. Heb je enig idee wat ik fout doe?
Daar moet je het verschil tussen de stand op de watermeter en de stand die de Homey op dit mmoment weer geeft in vullen. Dus b.v. de stand in de Homey app zegt nu 50m2. De stand op de watermeter is b.v. 1983.456. Dan vul je in de Homey app in 1933.456. Dan kijk je over een maandje of de stand in de Homey nog overeenkomt. Let op je moet de watermeter wel calibreren! Komt de stand niet overeen, dan nog een keer calibreren en de stand natuurlijk aanpassen.
Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:38:
[...]

Daar moet je het verschil tussen de stand op de watermeter en de stand die de Homey op dit mmoment weer geeft in vullen. Dus b.v. de stand in de Homey app zegt nu 50m2. De stand op de watermeter is b.v. 1983.456. Dan vul je in de Homey app in 1933.456. Dan kijk je over een maandje of de stand in de Homey nog overeenkomt. Let op je moet de watermeter wel calibreren! Komt de stand niet overeen, dan nog een keer calibreren en de stand natuurlijk aanpassen.
Veel succes!
Thanks. Ik heb jouw methodiek geprobeerd en de waardes van elkaar afgetrokken. Dan blijft er 560,944 m3 over. Echter, als ik deze waarde probeer op te slaan krijg ik de melding: "Cannot read properties of undefined (reading 'offset_water')"
Enig idee wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
@powermarcel10:
Als je in Homey een virtuele watermeter aanmaakt met de app Virtuele apparaten van Arie J. Godshalk, dan kun je een dagteller maken. Die wijkt soms 1 liter af met de HW app, maar dat zijn afrondingsverschillen. Het totaal klopt bij mij altijd.
Hier wat flows hiervoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keo7Cy7jcubUJJFKE_YcB1gJFyM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iIUwZsZsfFRWZJJP3vkyWb16.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFEwn_5Br_cDXg2g0KWArJU4ugA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BWVQDT98RqhMK8bllon7jmmF.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQeU4c10J9Rz5TrNDi1bg0odHRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9BNPEb7UyoFiMENmXcY8RMXz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
powermarcel10 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:08:
[...]

Thanks. Ik heb jouw methodiek geprobeerd en de waardes van elkaar afgetrokken. Dan blijft er 560,944 m3 over. Echter, als ik deze waarde probeer op te slaan krijg ik de melding: "Cannot read properties of undefined (reading 'offset_water')"
Enig idee wat dit betekent?
Nee, geen idee. Heb je een punt of komma gebruikt? Je moet een punt gebruiken. Je ziet op de bijgaande schermafdruk weliswaar een komma, maar in de Homey app op de iPad staat een punt. De schreenshots zijn via de computer gemaakt. Dus via de my.homey.app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x71A_DCJzDSJbSFFQYUze7ZwPoc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/G5g0951ES8dxXjknxafYcBeL.png?f=user_large
Bij mij werkt het gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De watermeter is volgens mij vooral niet betrouwbaar omdat ie niet registreert wanneer, om wat voor reden dan ook, de spanning van de meter af is.

Bij de P1-meter wordt digitaal de cumulatieve standen uitgelezen. Dan krijg je wel een sprong naar de nieuwe stand bij opnieuw verbinden, het verschil pakt ie dan alsnog. Dat komt dus altijd overeen.

Bij de watermeter is er geen manier om de cumulatieve stand uit te lezen dus is ie betrouwbaar zolang ie kan blijven meten. Dit nog los van eventuele kalibratie.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
JanHenk schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:48:
De watermeter is volgens mij vooral niet betrouwbaar omdat ie niet registreert wanneer, om wat voor reden dan ook, de spanning van de meter af is.

Bij de P1-meter wordt digitaal de cumulatieve standen uitgelezen. Dan krijg je wel een sprong naar de nieuwe stand bij opnieuw verbinden, het verschil pakt ie dan alsnog. Dat komt dus altijd overeen.

Bij de watermeter is er geen manier om de cumulatieve stand uit te lezen dus is ie betrouwbaar zolang ie kan blijven meten. Dit nog los van eventuele kalibratie.
Niet de adapter van HW gebruiken, maar zelf eentje regelen = stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
AlteKiet schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:52:
[...]

Niet de adapter van HW gebruiken, maar zelf eentje regelen = stabiel.
Zeker. Bij mij wordt ie tegenwoordig door de NUC gevoed die ook in de meterkast hangt. Scheelt weer een adapter :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:40
Mijn kWh meter is volgens de app offline, op het nu scherm komt ook geen data door. Echter loopt de grafiek op de dag weergave wel netjes door en klopt ook. Ofwel meter is niet echt offline dus. :)
De meter zelf geeft gewoon wifi signaal aan.
Wat kan ik hieraan doen. Wil niet de stoom ervan halen gezien de WP hier achter zit en dan gaat mijn SWW run naar een andere dag.

Zelfs de meterstand en het voltage kan ik live bekijken in de app. Waarom hij de status offline heeft geen idee.

Edit:
Heb via "wifi veranderen" opnieuw verbonden en doet het weer. :)

[ Voor 20% gewijzigd door jeroendh op 28-06-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:19
Ik weet niet zeker of het aan de kWh meter ligt of dat ik de schroeven destijds niet goed heb vastgezet (kan het me nauwelijks voorstellen), maar ik heb vanmorgen mijn groepenkast wat anders ingedeeld en bij het losdraaien van de schroeven van de kWh meter merkte ik dat ze amper vast zaten. Geen prettig idee als daar PV (of iets anders) op is aangesloten waar langdurig grote stromen lopen.

Kan geen kwaad om zo nu en dan alle verbindingen in je groepenkast even na te lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
Out.of.Control schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 15:52:
Ik weet niet zeker of het aan de kWh meter ligt of dat ik de schroeven destijds niet goed heb vastgezet (kan het me nauwelijks voorstellen), maar ik heb vanmorgen mijn groepenkast wat anders ingedeeld en bij het losdraaien van de schroeven van de kWh meter merkte ik dat dit amper vast zaten. Geen prettig idee als daar PV (of iets anders) op is aangesloten waar langdurig grote stromen lopen.

Kan geen kwaad om zo nu en dan even alle verbindingen in je groepenkast even na te lopen...
Is me hier ook al eens opgevallen bij een kWh meter, waarvan ik zeker weet dat die wel goed aangedraaid was.

Het zou toch niet los moeten kunnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:17
Bij mij waren vanmorgen ook meerdere sockets in de app te zien off line, wel liep de feitelijke weergave van de betreffende sockets wel gewoon zichtbaar door in de ap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 08:31

elsinga

=8-)

Vraagje: is er een limiet aan het aantal sockets/kWh-meters/etc binnen 1 "huis" of wifi netwerk/access point?

Achterliggende casus: ik moet als volgende lease-auto een EV gaan rijden en heb dan een laadpaal nodig. Maar mijn groepenkast zit al helemaal vol, dus moet die uitgebreid worden. Ik wil die gelegenheid gebruiken voor een volledig nieuwe groepenkast, die ik zelf helemaal ga inrichten (met HTS Elektro en een goede kennis die alle papieren heeft moet dat lukken). Dat wordt dan een groepenkast met per groep een eigen kWh meter, maar dan komen er naast de huidige 20+ HW devices nog eens 10 er bij. En die gaan allemaal connecten naar één van mijn AP's vlakbij. En ik hoor hier regelmatig mensen met connectieproblemen...

Ter info: Ubiquiti netwerk hier, met een apart IOT wifi netwerk, 3 AP's (1 per verdieping) waarbij ik de HW devices lock aan het dichtstbijzijnde AP, per device een IP reservering voor DHCP. Tot nu toe geen enkel probleem gehad (nou ja, todat ik ze een vast IP gaf en lockte aan de AP's).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:47
elsinga schreef op zondag 29 juni 2025 @ 08:58:
Vraagje: is er een limiet aan het aantal sockets/kWh-meters/etc binnen 1 "huis" of wifi netwerk/access point?

Achterliggende casus: ik moet als volgende lease-auto een EV gaan rijden en heb dan een laadpaal nodig. Maar mijn groepenkast zit al helemaal vol, dus moet die uitgebreid worden. Ik wil die gelegenheid gebruiken voor een volledig nieuwe groepenkast, die ik zelf helemaal ga inrichten (met HTS Elektro en een goede kennis die alle papieren heeft moet dat lukken). Dat wordt dan een groepenkast met per groep een eigen kWh meter, maar dan komen er naast de huidige 20+ HW devices nog eens 10 er bij. En die gaan allemaal connecten naar één van mijn AP's vlakbij. En ik hoor hier regelmatig mensen met connectieproblemen...

Ter info: Ubiquiti netwerk hier, met een apart IOT wifi netwerk, 3 AP's (1 per verdieping) waarbij ik de HW devices lock aan het dichtstbijzijnde AP, per device een IP reservering voor DHCP. Tot nu toe geen enkel probleem gehad (nou ja, todat ik ze een vast IP gaf en lockte aan de AP's).
Ik ken Homey gebruikers die er 30+ hw devices hebben dus nee, geen limiet.
Eerder de vraag of je echt alles met een hw stekker bijvoorbeeld wilt doen.

Homey Developer Homewizard app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Tebbie schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Als je een Homey hebt, kun je volglens mij beter Zwave stekkers hebben. Zoals b.v. Fibaro of Shelly of Quibino. Die gebruiken ook iets minder stroom. 0,5 watt in uitstand en 0,9 watt in aan stand.

Edit: die werken alleen wel 1 kant op. De HW stekkers werken 2 kanten op. Daarom heb ik bij de PIB’s wel 2 HW stemkers zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 29-06-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:47
Olie_B_Bommel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Als je een Homey hebt, kun je volglens mij beter Zwave stekkers hebben. Zoals b.v. Fibaro of Shelly of Quibino. Die gebruiken ook iets minder stroom. 0,5 watt in uitstand en 0,9 watt in aan stand.

Edit: die werken alleen wel 1 kant op. De HW stekkers werken 2 kanten op. Daarom heb ik bij de PIB’s wel 2 HW stemkers zitten.
Hw zijn ook minder dan 1 watt idle. Maar goed ging om hoeveelheid stekkers in een netwerk.

Homey Developer Homewizard app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Laatst online: 12-07 19:23
Zijn er meer mensen die de laatste dagen ook merken dat de HW app rare foutmeldingen geeft, of statussen incorrect weergeeft? Zie dan soms energy sockets offline terwijl ze online zijn. Foutmeldingen bij de PIB's die er niet zijn. Als ik de app dan sluit en weer open is alles weer weg / goed.
Ook meldingen als invalid data, error 900 en ga zo maar door. Heel willekeurig.
Eigenlijk nooit eerder rare dingen in de HW app gezien.
Op IOS, laatste versie van de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 16:50

mjl

Ugh

Ik krijg de laatste weken steeds meer spam van HomeWizard. Alles staat uit in mijn profiel en een reply met unsubscribe er in naar en noreply box haalt niks uit… op de website ook geen enkele vorm van contact gegevens om dit te regelen, alleen een domme digitale assistent die je aan raad je account de verwijderen (ben dus alles kwijt dan…) heeft iemand een e-mail adres om wel contact met ze te krijgen?
(RSH) schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:15:
Zijn er meer mensen die de laatste dagen ook merken dat de HW app rare foutmeldingen geeft, of statussen incorrect weergeeft? Zie dan soms energy sockets offline terwijl ze online zijn. Foutmeldingen bij de PIB's die er niet zijn. Als ik de app dan sluit en weer open is alles weer weg / goed.
Ook meldingen als invalid data, error 900 en ga zo maar door. Heel willekeurig.
Eigenlijk nooit eerder rare dingen in de HW app gezien.
Op IOS, laatste versie van de app
Wel een paar keer gehad dat er geen verbinding was volgens de app terwijl de P1 dongel gewoon groen was, ff opnieuw aansluiten hielp wel.

[ Voor 46% gewijzigd door mjl op 29-06-2025 13:33 ]

-------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:52
Het belangrijkste dat ik heb geleerd met die HW-spullen en -app is er zoveel mogelijk vanaf te blijven. Foutmeldingen gaan vanzelf wel weer weg en alles blijft toch wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 08:31

elsinga

=8-)

Tebbie schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Mooi, geen limiet. Dank voor de bevestiging!

En nee, niet alles met stekkers, dat is wat ik nu heb (op de airco groep en inductie groep na, die heb ik met kWh meters in de groepenkast). Ik wil elke groep voorzien van een kWh meter, in totaal 10 stuks. De stekkers ga ik dan hergebruiken, als ik ze nu voor 1 groep gebruik (zoals de wasmachine groep).

Ik heb al een feature request ingediend bij HW, om virtuele meters te maken, die je kunt maken door andere meters op te tellen en/of af te trekken. Zo zit op een groep bij mij de koelkast en de oven, plus wat Hue verlichting, maar de Hue verlichting kan je niet los meten. Maar als je het vermogen van die groep minus oven minus koelkast doet, dan hou je de verlichting over. Maar goed, afwachten of dit ook komt... En wellicht kan dit ook met Home Assistant of Homey, maar ik probeer het eenvoudig te houden hier. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mjl schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:31:
Ik krijg de laatste weken steeds meer spam van HomeWizard. Alles staat uit in mijn profiel en een reply met unsubscribe er in naar en noreply box haalt niks uit… op de website ook geen enkele vorm van contact gegevens om dit te regelen, alleen een domme digitale assistent die je aan raad je account de verwijderen (ben dus alles kwijt dan…) heeft iemand een e-mail adres om wel contact met ze te krijgen?

[...]

Wel een paar keer gehad dat er geen verbinding was volgens de app terwijl de P1 dongel gewoon groen was, ff opnieuw aansluiten hielp wel.
Met de chat zou ik binnen een dag reactie op de mail krijgen. Dat is niet 1 dag geleden. ;)

Bij mij gaat het erom dat als een groep uit is geweest met een HW-stekker, de stekker uitblijft na herstel. Dus die moet je dan handmatig telkens aanzetten. In de app is in ieder geval nergens te vinden dat hij terug gaat naar de staat van voor een stroomuitval. Bij koelkasten e.d. geen handige actie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 16:50

mjl

Ugh

Señor Sjon schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:25:
[...]

Met de chat zou ik binnen een dag reactie op de mail krijgen. Dat is niet 1 dag geleden. ;)

Bij mij gaat het erom dat als een groep uit is geweest met een HW-stekker, de stekker uitblijft na herstel. Dus die moet je dan handmatig telkens aanzetten. In de app is in ieder geval nergens te vinden dat hij terug gaat naar de staat van voor een stroomuitval. Bij koelkasten e.d. geen handige actie dus.
Chat? Die in cirkels gaat en dan een ‘persoon’ connecten die nog steeds mag reageren… :)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
[...]

Ook als je het schakelslot aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:31
[...]

Dan moet je het schakelslot aanzetten.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ga ik die eens proberen. Klinkt heel contra-intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:46
[...]
Dit is gewoon een veiligheids feature. Het terug aan schakelen na spanningsloos is een bewuste actie.
Een paar bedorven spullen in je koelkast staat niet in verhouding tot een mogelijk ongeluk als er ergens 230 V op staat terwijl iemand dat niet verwacht. Dan kan je letterlijk en figuurlijk inpakken

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Toby-Wan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Dit is gewoon een veiligheids feature. Het terug aan schakelen na spanningsloos is een bewuste actie.
Een paar bedorven spullen in je koelkast staat niet in verhouding tot een mogelijk ongeluk als er ergens 230 V op staat terwijl iemand dat niet verwacht. Dan kan je letterlijk en figuurlijk inpakken
Dat is idd het argument dat HW aanhaalt als in 'mag niet van regels'. Maar ik heb hier ook Zigbee stekkers van de Lidl daarbij kan ik bepalen wat de state wordt na powerloss. Blijf het apart vinden dat anderen het wel 'mogen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toby-Wan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Waarom mag een lichtknopje dat wel dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:24:
[...]

Waarom mag een lichtknopje dat wel dan? :?
Dat is een fysieke schakelaar, daar kun je aan zien wat de status is. Bij een HW achtige schakelaar kun je de status niet zien en/of aanpassen.

En ja, dat is nogal discutabel in geval van bijvoorbeeld een hotelschakeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb tipschakelaars, die wippen altijd terug naar dezelfde stand. :P

Het is vreemd genoeg omdat de HW een lichtring heeft om de stekker. We verlangen dit ook niet bij andere stekkerblokken. Maar goed, ik ga eens naar het schakelslot kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 20:55
Ik gebruik 2 energy sockets om een simpele thuisbatterij te laden op de goedkoopste moment (dynamisch tarief).
Maar ik heb geregeld dat maar 1 van de 2 (of zelfs allebei) de energy sockets het inschakel moment missen. In de tijdlijn staat er dan ook gewoon geen actie vermeld. Vandaag had ik bijvoorbeeld weer dat maar 1 van de 2 sockets geschakeld werd, terwijl ze een identieke slimme taak hebben. (ook zitten ze naast elkaar, dus zelfde afstand tot wifi punt etc.)
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Want zo is het eigenlijk een onbetrouwbaar systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 02:51

HE1

EeePC schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:19:
Ik gebruik 2 energy sockets om een simpele thuisbatterij te laden op de goedkoopste moment (dynamisch tarief).
Maar ik heb geregeld dat maar 1 van de 2 (of zelfs allebei) de energy sockets het inschakel moment missen. In de tijdlijn staat er dan ook gewoon geen actie vermeld. Vandaag had ik bijvoorbeeld weer dat maar 1 van de 2 sockets geschakeld werd, terwijl ze een identieke slimme taak hebben. (ook zitten ze naast elkaar, dus zelfde afstand tot wifi punt etc.)
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Want zo is het eigenlijk een onbetrouwbaar systeem...
eeeh, 2 sockets en dus ook 2 batterijen bedoel je....en je hebt geen PV?

[ Voor 36% gewijzigd door HE1 op 30-06-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
EeePC schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:19:
Als de wifi verbinding weg is, komt er dan ook geen melding in de tijdlijn?
Anders misschien een wifi probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 20:55
Nee helaas, niks geen melding..
Zou ook fijn zijn dat als ‘ie inschakelmoment mist eerste uur alsnog het 2e uur aan zou gaan bijvoorbeeld. Maar dat gebeurt ook niet.
Het zijn wel de oudere 1100w sockets. Misschien inderdaad dan toch problemen met de verbinding…
mike123 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:46:
[...]

Als de wifi verbinding weg is, komt er dan ook geen melding in de tijdlijn?
Anders misschien een wifi probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk-l6D-wjbS6DeeNHGiZoCN_7Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwL9qeMYOYxkVC3atBhvzOS8.jpg?f=fotoalbum_large

Een vraag;

Ik ben op vakantie maar zie dat er wel waterverbruik is geweest vandaag?

Hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Laatst online: 12-07 19:23
MarioMark1541 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:14:
[Afbeelding]

Een vraag;

Hoe kan dit ?
lekkage? lekke toiletpotreservoir dingetje? buitenkraan die door buren gebruikt word om het 35.000 liter zwembad mee te vullen?

Geen idee vanaf mijn burostoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
@MarioMark1541 komt iemand de planten water geven? :)

Ik heb wel 1x gehad dat ik op de camping ook keek naar het water verbruik en zag tot mijn schrik non stop 7l per min gaan.

Mijn moeder gebeld, en wat bleek dat mijn zoon bij zijn vertrek uit huis naar toilet was geweest waarvan de knop is blijven hangen.
maar ik was toen al 8m3 verder voor de kraan dicht was gezet.

Dus ben blij met die meter er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
firecaps30 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Hier in de vroege ochtend van 24 juni (04:45) opeens geen verbinding met de 3-fase kWh meter meer. Uiteraard wanneer we net op vakantie zijn. Geen idee dus wat er aan de hand is, maar nooit eerder gehad.
Inmiddels terug, krijg de kWh meter niet meer in AP modus. “AP” verschijnt maar heel kort op het display. Al uit gehad, meerdere keren geprobeerd etc maar geen geluk. Heb Homewizard een bericht gestuurd.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
SpikeHome schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:21:

[...]
zoon bij zijn vertrek uit huis naar toilet was geweest waarvan de knop is blijven hangen.
[...]
Die herken ik hier ook!
Financieel niet, maar gevoelsmatig geeft dat wel dat die meter daarmee instant terug is verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier een lekkende vorstvrije buitenkraan gespot op die manier. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_uqhCEz7joQSwjg9IrH3UU7F_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sFBf5iKcM4tVwSNlMF9geNPe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:51
SpikeHome schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:21:

Ik heb wel 1x gehad dat ik op de camping ook keek naar het water verbruik en zag tot mijn schrik non stop 7l per min gaan.

Mijn moeder gebeld, en wat bleek dat mijn zoon bij zijn vertrek uit huis naar toilet was geweest waarvan de knop is blijven hangen.
maar ik was toen al 8m3 verder voor de kraan dicht was gezet.

Dus ben blij met die meter er tussen.
De buurvrouw komt idd spuiten maar doet dit niet om 0610 0730 en nog 2 vroege tijdatippen

Het is enkel vandaag de rest van de dagen geen verbruik op het planten spuiten na

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:10
MarioMark1541 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:45:
[...]

De buurvrouw komt idd spuiten maar doet dit niet om 0610 0730 en nog 2 vroege tijdatippen

Het is enkel vandaag de rest van de dagen geen verbruik op het planten spuiten na
waterontharder (of iets soortgelijks) wat een keertje spoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Als ik de vervangende kWh meter aansluit, hoe behoud ik dan de gegevens van de defecte meter in Homewizard? Kan dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:52
MarioMark1541 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:14:
[Afbeelding]

Een vraag;

Hoe kan dit ?
Ik heb vorig jaar een vergelijkbare vraag hier gesteld. Niet veel later begaf mijn stroomadapter van de watermeter het. Nadat homewizard een nieuwe had opgestuurd kwam dit spookverbruik niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
firecaps30 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:39:
Als ik de vervangende kWh meter aansluit, hoe behoud ik dan de gegevens van de defecte meter in Homewizard? Kan dat überhaupt?
HW support gesproken en het is helaas niet mogelijk. Zolang je de meter in het account laat zal de data behouden blijven, dus niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
firecaps30 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:29:
[...]

HW support gesproken en het is helaas niet mogelijk. Zolang je de meter in het account laat zal de data behouden blijven, dus niet verwijderen.
Hm dat is vervelend.
Ik heb ook nogal wat van die dingen hangen.
Je zou zeggen dat ze die data die opgeslagen is toch moeten kunnen koppelen aan een nieuwe meter.

Ik zie hier bijv. Dat als de driefasen meter van de pv offline is, er wat andere grafieken ook niet meer correct werken.
Stel dat ik hem vervang voor een nieuwe dan loopt dat toch ook in de soep.
Ik zal de oude dan moeten verwijderen om alles weer werkend te krijgen lijkt me.

Vreemde zaak.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:52
Mogelijk iets te maken dat die dingen MID-gecertificeerd zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• firecaps30
Ronald.42 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:35:
[...]

Hm dat is vervelend.
Ik heb ook nogal wat van die dingen hangen.
Je zou zeggen dat ze die data die opgeslagen is toch moeten kunnen koppelen aan een nieuwe meter.

Ik zie hier bijv. Dat als de driefasen meter van de pv offline is, er wat andere grafieken ook niet meer correct werken.
Stel dat ik hem vervang voor een nieuwe dan loopt dat toch ook in de soep.
Ik zal de oude dan moeten verwijderen om alles weer werkend te krijgen lijkt me.

Vreemde zaak.
In de HW app kun je per apparaat aangeven wat voor type het is, afhankelijk daarvan telt deze wel of niet mee in bijv. de huis-verbruik grafiek.

Heb nu de oude, offline, meter als overig ingesteld, en de nieuwe als de PV. Dan klopt die grafiek weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:02
Ik heb gisteren een watermeter binnengekregen van HomeWizard en gelijk geïnstalleerd, werkt ook prima overigens.

Maar in de notificaties heb ik geen optie tot aanzetten 'opvallend gebruik'.

Wat zijn goede instellingen om een notificatie te krijgen als bijvoorbeeld veel water zou lekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:02

Ethirty

Who...me?

Worker123 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:19:
Ik heb gisteren een watermeter binnengekregen van HomeWizard en gelijk geïnstalleerd, werkt ook prima overigens.

Maar in de notificaties heb ik geen optie tot aanzetten 'opvallend gebruik'.

Wat zijn goede instellingen om een notificatie te krijgen als bijvoorbeeld veel water zou lekken?
Ik heb ingesteld >1L voor 1u. Lijkt me een prima momentje om een seintje te krijgen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Ethirty schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:42:
[...]

Ik heb ingesteld >1L voor 1u. Lijkt me een prima momentje om een seintje te krijgen.
Same. Heb er ook nog eentje voor >20L/min voor 15min >15L/min voor 10min.
Zo ben ik gedekt voor zowel een groot als een klein lek.

[ Voor 4% gewijzigd door Propheticus op 06-07-2025 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Propheticus schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:47:
[...]

Same. Heb er ook nog eentje voor >20L/min voor 15min.
Zo ben ik gedekt voor zowel een groot als een klein lek.
Zoveel water is een lek voor de meter, of heb jij zo'n grote aansluiting?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Ethirty schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Zoveel water is een lek voor de meter, of heb jij zo'n grote aansluiting?
Uh, ik dacht als alleen mijn keukenkraan al 8L/min doet met perlator... dan is een groot lek vast wel even meer dan dat. Wilde geen vals positieven als wasmachine en vaatwasser water pakken of ik de tuin water geef.

edit: net even getest met vrouwlief de douche vol open + ik kraan open: 16L/min.
(daarna snel de douche weer op half open)
Instelling van tweede notificatie dus aangepast naar 15L/min voor 10min.

[ Voor 20% gewijzigd door Propheticus op 06-07-2025 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het maximum wordt vooral bepaalt door de aanvoerleiding van de nuts en je meter. Volgens mij houdt die van mij rond de 10L/min op. Maar ik zal het nog eens extra testen.

Sowieso dus belangrijk voor het meten van lekkage: hoeveel water kan er maximaal uit je kranen komen? :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb in mijn Homey ook nog een flow gemaakt dat als er 12 uur geen waterverbruik word geregistreerd dat ik dan ook een melding krijg. Dan is waarschijnlijk de verbinding weg.
Kan waarschijnlijk ook anders, maar dit vind ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:32
Misschien een stomme vraag maar vind nergens een antwoord.

Ik heb HW p1meter. Met daarin mijn hoofdinstallatie growatt.
Nu heb ik vandaag 1x growatt 800 m-x toevoegd. Hieraan zijn 2 panelen gekoppeld. Deze heb ik Gekoppeld in shinephone/growatt app

Kan ik deze ook aan de p1meter app toevoegen met een aparte grafiek?

Ik Heb maar 1 API code in mijn shinephone/growatt app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39
Mag ik hier ook mijn vraag over de Energy Socket stellen?

Ik heb hier een paar jaar oude Socket (HWE: SKT-11) (versie 4.08), maar als er iets op aangesloten is dan zie ik in app bij "Nu" een flatline. Hij geeft niet aan hoeveel watt er op dat moment doorheen gaat.

Alles werkt op de socket, ik kan hem via de app uit- en aanzetten, Staat "online". Groene ring gaat aan, ik zie alleen geen data langs komen.

Is ie stuk?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:07
RobWest schreef op zondag 13 juli 2025 @ 01:55:
Mag ik hier ook mijn vraag over de Energy Socket stellen?

Ik heb hier een paar jaar oude Socket (HWE: SKT-11) (versie 4.08), maar als er iets op aangesloten is dan zie ik in app bij "Nu" een flatline. Hij geeft niet aan hoeveel watt er op dat moment doorheen gaat.

Alles werkt op de socket, ik kan hem via de app uit- en aanzetten, Staat "online". Groene ring gaat aan, ik zie alleen geen data langs komen.

Is ie stuk?
De grootverbruiker die je aan die energysocket zit , heb je die dan wel aan staan?
In de “ nu “ grafiek moet je dus een aparaat aan hebben en dan zie je t verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Hmm ik heb laatst mijn zonnepanelen laten uitbreiden en een extra 3-fase smart meter laten plaatsen. Deze hebben ze doorgelust o.i.d. met de kabels van de 3-fase laadpaal. Nu heb ik dus kabel van hoofdautomaat -> Smart Meter -> 3-fase laadpaal -> smart-meter -> 3-fase zonnepanelen.

Als de panelen opleveren en de laadpaal niet aan is gaat de laadpaal smart meter ook in de min, andersom als beide aan staan kloppen de waardes bij de 3-fase laadpaal smart meter niet meer. Is dit een ongelukkig bij-effect of hebben ze het niet goed aangesloten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZSC9y87z5hpoqCLk6ks7K37qwk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIZwpcuqu5Z1wl91BnE3bAMU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yh6Pr7UZM7M8vzGt4egnPZAYrE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FOM6BvFCz56926fo4uVgiqd1.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 41% gewijzigd door Mirabis op 13-07-2025 12:40 ]

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:19
@Mirabis Dat klinkt alsof het niet goed is aangesloten. Na de smart meter zou je maar één apparaat verwachte, laadpaal of zonnepanelen maar niet allebei. Het klinkt nu alsof ze de smart-meter voor de panelen aan de verkeerde kant van de andere smart-meter hebben aangesloten. En dan krijg je inderdaad verkeerde data in de app.
Een foto waarop e.e.a. te zien is, kan meer duidelijkheid verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
Bij een meterwissel geeft de HW P1 meter geen gas meer door. Ik zie op de meter dat de gasmeter wel is gekoppeld. Maar geen waarden. Wat zou nuttig zijn om te doen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
krizzziz schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:10:
Bij een meterwissel geeft de HW P1 meter geen gas meer door. Ik zie op de meter dat de gasmeter wel is gekoppeld. Maar geen waarden. Wat zou nuttig zijn om te doen?
Ik moest mijn P1 meter resetten na een vervanging van de gas en elektra meter. Vrij snel na de rest kwam alles weer goed binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Out.of.Control schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:15:
@Mirabis Dat klinkt alsof het niet goed is aangesloten. Na de smart meter zou je maar één apparaat verwachte, laadpaal of zonnepanelen maar niet allebei. Het klinkt nu alsof ze de smart-meter voor de panelen aan de verkeerde kant van de andere smart-meter hebben aangesloten. En dan krijg je inderdaad verkeerde data in de app.
Een foto waarop e.e.a. te zien is, kan meer duidelijkheid verschaffen.
Beetje vervelende hoek omdat de meterkast al zo vol zit, maar zie bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4Drd-IGNOJQosaYIJ7R-QK5iJk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZxVlGeq4WHQZ27LhIkYlGXa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4P5fDV78Qu4QQv43dJ7JY0UAao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YL51ZyIw1S6PAX0zht4vORIK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeqpJaMjFM-znC4HRxCIzt1tw3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5g9p5HpgstmIohzdAsyziWr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kniI574y6EVLbJZjXf0KY-8fv3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8j4QFhtCX3S5ORrpd0z27MXq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhTgYfdli3PEYiIUY14B0z1_t-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLi9fuoZfxpBXvBuTZCCS33c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqUtMBIbDt_j3CJdZDPd2bE9yoU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcCXVc6KwOHwo55XfHOAe4rH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWZi1_Q55qZ1kxU2CFvlPi9w8jg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmE9m9JoihkjAeLmlsshYvdz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMCrxH0d7xOV6AAWR_dY2YGRqjc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haY0c9FDEHSzu1ly35tcK2Cl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyySkbDjWWSkiCldhJn3FpQhC-M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7OhjbyOHTeHKwsXe6FZxgeX.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door Mirabis op 13-07-2025 23:36 ]

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39
Diaantje71 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:44:
[...]

De grootverbruiker die je aan die energysocket zit , heb je die dan wel aan staan?
In de “ nu “ grafiek moet je dus een aparaat aan hebben en dan zie je t verbruik.
Met grootverbruiker bedoel je gewoon een apparaat?
Ik heb de fietslader er aan hangen. En ja die staat aan, want de accu is opgeladen, maar de socket heeft niets gemeten

PVOutput

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic