Storing Homewizard app?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 54.061 views

Onderwerpen

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:02
Goodwe probleem heb ik ook al maanden, sinds een paar dagen doet de NU weergave het niet meer. Iemand anders daar ook last van?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
Rojado schreef op zondag 28 december 2025 @ 08:50:
Goodwe probleem heb ik ook al maanden, sinds een paar dagen doet de NU weergave het niet meer. Iemand anders daar ook last van?
De ‘nu’ weergave doet het bij mij. Mijn advies is om dit te melden bij HW.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 09:20

elsinga

=8-)

Bij mij doet alleen de Goodwe aanduiding het niet (helaas), de rest werkt gewoon.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:04

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

mensen, alle goeds voor 2026!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXlNIbVr4ElDL_pME3N7zyziSIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhyRYJVnn1R9Vbc5cmn7Lz5h.jpg?f=fotoalbum_large

de server is niet of niet goed te bereiken vanmorgen, Home Wizard begint weer goed dit jaar

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:40
HW ten top

[ Voor 5% gewijzigd door Rbb-lwdn op 01-01-2026 09:04 ]

20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ach vast de milennial bug die beetje laat doorkomt, iemand het stickertje over het hoofd gezien...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MG6M4VeMhC96-sfNDA-3KsuHfHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3aRRGIXoDqDCykd8spu5wzR.jpg?f=fotoalbum_large

Komt allemaal weer goed...

En allemaal een gelukkig nieuw jaar!

[ Voor 3% gewijzigd door fredhuizinga op 01-01-2026 09:07 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nieuw jaar, nieuwe kansen voor HW. Vertrouwen had ik er weer in dit jaar, maja gaan gewoon verder waar we vorig jaar zijn gestopt 🫣.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:11
Het display werkt hier wel gewoon, app alleen niet

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Ben ik dus niet de enige, haha.

log maar eens in op https://hwenergy.app/
Kijk maar bij vorige week, matig data te zien, en ga maar naar week 1 2026, uh, daar staat 2025?

Lijkt een programeer foutje, het is al gemeld bij HW.

App is mooier geworden, nu nog een stapje richting betrouwbaar.
Maar als betalende beta tester, wat we allemaal zijn, moet je niet te veel klagen, het is maar hobby.

Ook waar ik extra voor betaal, de integratie van de zonnepanelen (growatt) waarbij de update na het invullen van de api key elke 15 minuten zou plaatsvinden werkt nog steeds niet, terwijl er in de Shine Phone app zelf geen problemen zijn te ontdekken.
De gegevens van Growatt worden gelukkig achteraf, meestal de zelfde dag aangevuld, maar zeker niet elke 15 minuten.

Een hele mooie dag gewenst!

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• squashedraven
Betalende beta tester is inderdaad een mooie omschrijving voor het gepruts

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:14
Wilmaas schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 08:51:
mensen, alle goeds voor 2026!!

[Afbeelding]

de server is niet of niet goed te bereiken vanmorgen, Home Wizard begint weer goed dit jaar
Klopt, hele HW app doet het niet….. no data

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:33
Misschien zijn ze wat onderhoud aan het doen.
En is alles zo weer een beetje beter.
De website met data doet het overigens ook niet.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Betalende beta testers. Al zoveel jaren. Hoop niet dat HomeWizard zijn klanten zo zien.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Rojado
Zelfs in het zuiden werkt het niet 😉🙃

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-01 14:06
Een melding dat er onderhoud gepleegd gaat worden o.i.d. zou wel fijn zijn.... maar is dat wel het geval nu?
Ik begin het i.i.g. zat te worden al die haperingen!

Het is maar €0,99 per maand, maar dan nog moeten ze er ook wel voor zorgen dat het allemaal normaal werkt!

[ Voor 25% gewijzigd door Nougat op 01-01-2026 11:19 ]

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:40
Wat een gezeur over wel of niet betalende gebruiker. Ja er is een storing. Dat komt nu eenmaal voor in IT land.

De software is niet foutloos. Maar dat het bestaat is toch wel fijn.

BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. PV 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO. Tesla MY SR 2026. Peblar Recharge label

• Nougat
Knowbody schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:23:
Wat een gezeur over wel of niet betalende gebruiker. Ja er is een storing. Dat komt nu eenmaal voor in IT land.

Wat een gezeur? Ze moeten gewoon zorgen dat het goed werkt... en dit is niet de eerste storing of hapering!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:40
Nougat schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:24:
[...]

Wat een gezeur? Ze moeten gewoon zorgen dat het goed werkt... en dit is niet de eerste storing of hapering!
Ze moeten helemaal niets ! Ze zullen er alles aan doen om het snel weer op te lossen, daar geloof ik in.

Dat wat je krijgt kan helemaal niet voor 0.99 per maand! Besef goed dat dit een product is dat de potentie heeft om honderdduizenden zo niet miljoenen meterkasten te veroveren.
Alleen daardoor kan de prijs laag blijven.

Denk nou niet omdat je ook een eurootje per maand meebetaalt, dat je strepen hebt om op te staan. Die heb je niet.

Gelukkig Nieuwjaar!

BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. PV 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO. Tesla MY SR 2026. Peblar Recharge label

• Rojado

Clou is dat het te vaak rammelt en hier bv de beloofde (en voorheen werkende) goodwe koppeling al drie maanden niet werkt.
Noem het de ‘kracht’ of beter gezegd de ‘zwakte’ van herhaling. En degenen die nog een display en/of een HW accu hebben was 2025 geen goed jaar….vandaar dat je dergelijke reacties ziet.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 23:09

Gaat meer om de communicatie dan om de storing zelf. Elke elke keer melden gebruikers dat er een storing is in plaats van HomeWizard.

Het is niet zo moeilijk om een script te maken dat een status pagina update wanneer er een storing is. Maak een script die automatisch de API controleert als deze niet werkt update je automatisch de status pagina en stuur je push melding naar alle gebruiker. Dit heb je gemaakt in een paar uurtjes.

Vandaag niet al te veel te doen, zal eens kijken of ik tijd heb om iets in python te maken die dit doet.

[ Voor 6% gewijzigd door worldfastest op 01-01-2026 11:37 ]

You only live once, so enjoy the ride.

• Nougat
Knowbody schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:30:
[...]

Ze moeten helemaal niets ! Ze zullen er alles aan doen om het snel weer op te lossen, daar geloof ik in.

Dat wat je krijgt kan helemaal niet voor 0.99 per maand! Besef goed dat dit een product is dat de potentie heeft om honderdduizenden zo niet miljoenen meterkasten te veroveren.

Denk nou niet omdat je ook een eurootje per maand meebetaalt, dat je strepen hebt om op te staan. Die heb je niet.
Nou, daar denk ik toch heel anders over! Je betaald voor een dienst en die dienst werkt regelmatig niet! En zie jij ergens een melding/bericht van Homewizard?

Ik had laatst een storingsmelding gedaan en ik kreeg een paar dagen later een mailtje met de vraag wat het probleem was, terwijl ik alles had uitgelegd in het bericht. Wat gaat hier fout?!

[ Voor 15% gewijzigd door Nougat op 01-01-2026 11:35 ]

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:35
[...]

Gelukkig Nieuwjaar!
De prijs kan laag blijven omdat je als klant informatie levert. Hoe meer klanten hoe meer zinvolle data Homewizard kan verzamelen. Dit is natuurlijk van veel meer waarde dan die 99 cent die ze ervoor vragen. Kortom: het is denk ik voor Homewizard er veel aan gelegen dit zo snel mogelijk stabiel te krijgen.

Zelf vind ik het als gebruiker ook behoorlijk irritant worden. Ik heb ook regelmatig geen informatie en ik kijk niet eens dagelijks naar het dashboard.

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

[...]

Gelukkig Nieuwjaar!
Mijn geluk hangt niet af van homewizard 😜
Ik betaal voor integratie van de zonnepanelen, dat werk niet zoals je mag verwachten, of ik nu 1 euro betaal, niets, of het dubbele, of veel meer.
Het moet gewoon werken, het gaat niet om een keer niet werken, maar het ene werkt, het andere is weer minder, leuk uiterlijk met dat huisje, andere problemen steken de kop op.
Dat iemand zich er niet aan stoort? Prima!
Maar het is niet wat je er van mag verwachten, punt.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Is dit geen wake up call om eens over te stappen op lokale logging ipv cloud?

Een growatt kan je bijvoorbeeld op modbus uitlezen en naar pvoutput zenden. En meer…

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• 201WD
  • Laatst online: 17:43
Ja hier ook al de gehele ochtend problemen met een niet goed werkende app, . no data etc.

Display werkt wel maar is ook vaak ofline

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:39
[...]

Gelukkig Nieuwjaar!
Jij snapt het. (Niet). Er is een overeenkomst en die verplicht ze tot iets. Zo niet , dan wordt de overeenkomst geschonden. Jij betaalt in de winkel toch ook niet voor een brak product?

• Nougat
AUijtdehaag schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:28:

Een growatt kan je bijvoorbeeld op modbus uitlezen en naar pvoutput zenden. En meer…
Ik zit er over na te denken om mijn Home Center 2 te vervangen door een Homey Pro en daar de P1 lezer aan te koppelen zodat ik helemaal geen abonnement meer nodig heb.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Nougat Ik draai al een aantal jaartjes Home assistant op een odroid c4 met 64 gb emmc en HW is maar bijzaak.

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-01-2026 12:55 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

AUijtdehaag schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:28:

Ga er serieus over nadenken ja.🤔

• Rbb-lwdn
Het gepruts gaat vrolijk verder in 2026.

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

En hier weer oke🍸🍰🥳🎊

• Nougat
Helaas geen update o.i.d. van de kant van HomePizard over de storing.

[ Voor 14% gewijzigd door Nougat op 01-01-2026 15:29 ]

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xH085c4IQUMFDNfmQhkMBsI3AsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/de8U8VVae3umZWU61DgstKYQ.png?f=fotoalbum_large

Hij doet het weer.

• fredhuizinga
  • Nu online
Gelukkig hebben ze de storing snel kunnen oplossen, hulde voor HomeWizard! Ik ben echt zeer tevreden met alle HW producten, ondanks af en toe storing wordt dit altijd snel weer opgelost.
En wat betreft de GoodWe storing heb ik begrepen dat dat voor een groot deel ligt aan hoe Goodwe met externe cloud verbindingen omgaat, en wordt er nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Wil je echt een stabiele verbinding zou ik een kWh meter (laten) plaatsen van HW zodat je lokaal de zonnepanelen kunt uitlezen. Of anders je verdiepen in homeassistant, kost wat vrije tijd maar is echt een leuke hobby waarmee je ook nog eens veel frustraties oplost en een sh*tload aan opties en mogelijkheden krijgt.

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

fredhuizinga schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:14:
Gelukkig hebben ze de storing snel kunnen oplossen, hulde voor HomeWizard! Ik ben echt zeer tevreden met alle HW producten, ondanks af en toe storing wordt dit altijd snel weer opgelost.
En wat betreft de GoodWe storing heb ik begrepen dat dat voor een groot deel ligt aan hoe Goodwe met externe cloud verbindingen omgaat, en wordt er nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Wil je echt een stabiele verbinding zou ik een kWh meter (laten) plaatsen van HW zodat je lokaal de zonnepanelen kunt uitlezen. Of anders je verdiepen in homeassistant, kost wat vrije tijd maar is echt een leuke hobby waarmee je ook nog eens veel frustraties oplost en een sh*tload aan opties en mogelijkheden krijgt.
Ik begrijp dat als het werkt er niets te klagen valt.
Dat de bedoelingen goed zijn van HW geloof ik ook.
Ik ben vorig jaar begonnen met 2 power sockets en een p1 meter.
*De power socket raakt oververhit bij 2300 watt
*De verbinding sterkte wifi loopt terug, totdat na ongeveer 2 weken een her instal of wifi herstellen nodig is.
*De p1 meter is alleen met een tijdelijk hotspot te updaten, verder geen klachten over de werking, in huis altijd realtime data, ook geen probleem met wifi.

Maar dan, in mei een thuis accu aangeschaft.
*Niet te updaten, pas na een push op afstand door HW gelukt, was dus wel online.
*Aardlek binnen enkele weken er meerdere keer
uit door de accu.
*Er zou gemonitoord worden, de resultaten nooit gekregen, uiteindelijk is er niets gebeurd, alle stappen opnieuw moeten doorlopen totdat er een vervanger is geregeld, met de afspraak, doet deze het ook niet? Koop ongedaan!
Accu deed het perfect!!!
*Tot een gepushte update de werking volledig verstoorde
Nog 1 kans gegeven, firmware 1 stap terug, maar dat kon niet.
*Kan wel maar was een kwestie van niet willen, het was te druk met omruilen enzo.
Accu terug, moet ik ook nog kosten betalen voor terugsturen, voor een product wat onveilig is of niet goed werkt.
Nou, ik heb het betaald, en ben blij met de vervangende accu van dat andere aan de weg timmerende merk,
1 keer contact geweest over de state of charge, andere bms en firmware loste dit op, zonder andere problemen te creëren

Nee, ik ben niet zo tevreden.
Een kWh meter van HW komt er niet, ik oriënteer mijn op HA of Homey om er vanaf te zijn.

Maar mooi dat er wel gebruikers zijn die minder eisen hebben of geluk zonder problemen hebben, of ik had gewoon pech?
Het zou toch bij miljoenen huishoudens de meterkast gaan regelen, ik denk dat het product daar nog niet aan toe is, niet voor mij😉

• fredhuizinga
  • Nu online
Misschien ben ik dan ook iet echt de juiste gemiddelde gebruiker van HW spul, nog met geen enkel apparaat problemen gehad. Heb de P1, de watermeter, een kWh-meter voor omvormer, twee sockets een display en twee accu's. Één accu draait al vanaf eind januari, geen enkele storing de tweede inmiddels bijna half jaar. Ook nooit storing, ook de P1 niet. Alleen dan de storingen af en toe met de coud/app, maar omdat ik zelf homeassistant heb kijk ik nog maar eens per maand in de app.
Natuurlijk zijn er ook veel mensen met problemen maar zoals met alles wat je koopt, er kan altijd iets zijn en niks is perfect. En als je een beetje onderzoek doet naar deze producten van HW lees je dat veel mensen problemen hebben en ook veel niet. En omdat ee hier op tweakers zitten wordt er over het algemeen wel een beetje verwacht dat men de meeste problemen zelf oplost of onderzoekt in plaats van klagen hoe slecht HW is en hoe slecht de accu of andere dingen.
De energie markt verandert zo snel, en het siert HW dat ze snel willen schakelen om producten klaar te maken voor de dynamische markt en de app willen vernieuwen en verbeteren. Dat gaat nou eenmaal ten koste van af en toe verminderde betrouwbaarheid.
Nu een nieuw jaar en nieuwe kansen en features, kom maar op.

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54
Hier doen een P1, watermeter en kWH meter het ook al meerdere jaren probleemloos. Nu gebruik ik de apparaten praktisch alleen lokaal icm met homeassistant. Ik vergeet zelfs dat er een homewizard app is, totdat ik een melding krijg van mijn telefoon dat de rechten van lang niet gebruikte apps worden ingetrokken. Storingen aan de cloud zijde van homewizard krijg ik daarom alleen mee als hier op het forum iets wordt gemeld.

Zou ik in elk geval iedereen aanraden niet (volledig) van de cloud van welke fabrikant/aanbieder dan ook afhankelijk te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door dhrto op 01-01-2026 21:25 ]

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb behoorlijk wat HW spul hier en tot nu toe alleen de PiB's moeten laten omruilen vanwege E4xx errors. De rest werkt gewoon prima, deels ook omdat ik ze allemaal een vast IP adres (middels DHCP reservation) op mijn Ubiquiti netwerk heb gegeven, ze connecten op een IOT specifiek SSID en ze heb gelockt aan het dichtstbijzijnde access point. Met name die laatste twee zorgen voor vele stabiliteit, anders willen ze nogal eens aan de wandel gaan en op een minder belast AP terechtkomen, met minder sterke verbinding als gevolg.

Tegenwoordig ook Homey draaien, dus van het Goodwe probleem minder last, maar zie toch graag de opwek goed op mijn HW displays...

Homey haalt netjes via de API alle info zelf bij de devices op, dus daar heb ik HW ook niet voor nodig. Vraag me alleen wel af of ik een HW socket/P1/PiB zonder 'm bij HW te registreren ook kan gebruiken. Voor het geval de HW cloud het laat afweten...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• meesje
Ik denk dat de problemen die (in dit topic) beschreven worden vnl. gerelateerd zijn aan de cloud dienst en niet specifiek aan de hardware. Dat er een minder goed wifi is in een woning en daardoor disconnects en uitval van HW apparaten, daar kun je de leverancier niet op aanspreken.
Zelf maak ik geen gebruik van Homey of Home Assistant, maar toch kijk ik niet vaak in de HW app. Als er problemen zijn (die vaak snel opgelost worden), lees ik dat eerst in dit topic. Ik vind het ook geen probleem, omdat de apparaten op zich blijven functioneren.
Afkloppen, maar gelukkig heb ik een SolarEdge omvormer en daar ervaar ik geen problemen mee. Met menig omvormer zijn wel serieuze issues mee. Ik vind dat HW daar wel transparanter in mag zijn op hun website. Ook al is het maar een voetnoot waarin wordt aangegeven dat er momenteel issues zijn met bepaalde merken.
Sowieso mogen ze van mij meer melden over storingen. Wat al eens eerder was aangegeven, maak gewoon een storingspagina of even een banner bovenaan de hoofdpagina. Gewoon iets tijdelijks. Ik begrijp heus wel dat een permanente pagina (met historische meldingen) vanuit commercieel oogpunt niet handig is. Dit kan toekomstige klanten afschrikken.

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

meesje schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:38:
Ik denk dat de problemen die (in dit topic) beschreven worden vnl. gerelateerd zijn aan de cloud dienst en niet specifiek aan de hardware. Dat er een minder goed wifi is in een woning en daardoor disconnects en uitval van HW apparaten, daar kun je de leverancier niet op aanspreken.
Zelf maak ik geen gebruik van Homey of Home Assistant, maar toch kijk ik niet vaak in de HW app. Als er problemen zijn (die vaak snel opgelost worden), lees ik dat eerst in dit topic. Ik vind het ook geen probleem, omdat de apparaten op zich blijven functioneren.
Afkloppen, maar gelukkig heb ik een SolarEdge omvormer en daar ervaar ik geen problemen mee. Met menig omvormer zijn wel serieuze issues mee. Ik vind dat HW daar wel transparanter in mag zijn op hun website. Ook al is het maar een voetnoot waarin wordt aangegeven dat er momenteel issues zijn met bepaalde merken.
Sowieso mogen ze van mij meer melden over storingen. Wat al eens eerder was aangegeven, maak gewoon een storingspagina of even een banner bovenaan de hoofdpagina. Gewoon iets tijdelijks. Ik begrijp heus wel dat een permanente pagina (met historische meldingen) vanuit commercieel oogpunt niet handig is. Dit kan toekomstige klanten afschrikken.
Daarom ook dit topic, de app is nu eenmaal gekoppeld aan de cloud.
Het gaat dan ook niet specifiek over de hardware, als het werkt is het echt wel leuk spul.
Ik ben met het spul van HW begonnen naar aanleiding van wat ik mag verwachten, wat er op hun site staat en wat er mogelijk is.
Dat problemen zijn op te lossen (voor een groot deel) met Home Assistant of een alternatief is niet aan de orde. (al ga ik daar wel mee aan de slag)

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Over de app, en de mogelijke storingen.

Nog steeds druppelt de data van de growatt binnen, slechts enkele dagen na het veranderen met de api key is het wel goed gegaan.
Ik twijfel er aan of dat het probleem wel bij growatt ligt.

Ik heb bijvoorbeeld tussen mijn thuisaccu een power socket gestoken om de accu in de HW app op te nemen.
Op zich werkt dit prima, ook de verliezen van de accu kan ik er nu uit filteren (stand-by gebruik)
De data van de powersocket in real time, dus via mijn eigen netwerk gaat prima.
Echter als de data bij elkaar moet worden opgeteld in de cloud van HW duurt dat soms ook een uur of langer tot een update zichtbaar is.
Ik begrijp dat het niet anders is en dit is inderdaad een reden offline te gaan monitoren.

Dit lijkt mij wel een storing in de app (cloud) van Home Wizard.
Dus real time elke seconde gegevens en online enkele secondes tot enkele uren een update.

Dit is niet hoe ik verwacht dat het moet werken.
Ach mijn wifi zal wel bagger zijn, mijn thuisnetwerk een zooitje enz.
Hier een mesh netwerk met 1 ssid, alle overige apparaten werken prima, alleen lukt het niet om een vlotte verbinding met de cloud van homewizard te krijgen?

Er is al veel geprobeerd, een apart ssid voor home wizard, een ander router, etc.
Om verbinding te maken geen probleem, alles staat keurig met een groen bolletje, behalve de sockets na enkele weken, de wifi sterkte loopt terug
En helaas na enkele dagen een oranje bolletje bij de Growatt omvormer, maar dat zou aan Growatt liggen staat er in de app. Waarom wordt daar niets aan gedaan, met de API key zou het beter worden, stabieler.

Dus dan maar naar Home Assistant?

• meesje
Wilmaas schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:41:
[...]

Daarom ook dit topic, de app is nu eenmaal gekoppeld aan de cloud.
Het gaat dan ook niet specifiek over de hardware, als het werkt is het echt wel leuk spul.
Ik ben met het spul van HW begonnen naar aanleiding van wat ik mag verwachten, wat er op hun site staat en wat er mogelijk is.
Dat problemen zijn op te lossen (voor een groot deel) met Home Assistant of een alternatief is niet aan de orde. (al ga ik daar wel mee aan de slag)
Ik begrijp waarom dit topic. Mijn reactie wat n.a.v. voorgaande berichten met uitwijding naar wifi/netwerk problematieken.

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:57
Hier al de hele dag oranje bolletje naast grafiek display. Maar deze werkt wel gewoon en data is gewoon beschikbaar in de app bij dag weergave. Enkel de nu weergave lijkt idd niet te werken 🤷

• Predge
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-01 08:59
elsinga schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:32:
Homey haalt netjes via de API alle info zelf bij de devices op, dus daar heb ik HW ook niet voor nodig. Vraag me alleen wel af of ik een HW socket/P1/PiB zonder 'm bij HW te registreren ook kan gebruiken. Voor het geval de HW cloud het laat afweten...
Precies dat is waar ik ook benieuwd naar ben. Wil ergens wel van het HW-abbo af, maar heb dus nog wel goed werkende spullen met hun naam/firmware erop die ik dan de nek omdraai.
Heb een mooi werkend HomeAssistant gebeuren met toffe grafieken en hoef buiten mijn huis (op afstand dus) niets meer te zien. Dat was in het begin leuk en zeer handig, nu alles goed werkt geloof ik het wel. Die (betaald of gratis) cloud-diensten zijn wat mij betreft namelijk een zorg en een probleem aan het worden...

Voor nu heb ik een aantal kW-meters en sockets (knipperen nu dus rood, want geen internet) de internet-toegang ontzegt (middels een TP-link Deco functie) en in HomeAssistant werkt alles nog gewoon, ook het schakelen van de sockets zelf. Maar ik heb nu nog wel de P1-meter nodig en die stuurt uiteraard alles nog braaf naar de cloud.

Iemand hier een solide methode voor? Dus HomeWizard spul, maar geen HomeWizard cloud en/of abbo meer? Is dat ergens wel te doen of moet ik het roer en dus ook de spullen omgooien en wat anders aanschaffen?

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54
P1 meter kun je ook lokaal uitlezen via de local api met Homeassistant en toevoegen aan het energie dashboard van HA. Aangezien je HA al hebt draaien, kun je dus ook de internet toegang van de P1 meter ontzeggen.

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:28
Predge schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:43:
[...]
Precies dat is waar ik ook benieuwd naar ben. Wil ergens wel van het HW-abbo af, maar heb dus nog wel goed werkende spullen met hun naam/firmware erop die ik dan de nek omdraai.
Hoe ik het begrepen heb:
Je hebt geen abo nodig voor het gebruik van de HW omgeving als je geen slimme of meettaken gebruikt binnen de HW app.
Je kan dat in principe inderdaad allemaal opvangen met Homey, Home Assistant, ...
Dus je kan zonder problemen dat abo opzeggen als het dat is wat je stoort.

Let wel op als je zaken gaat blokkeren: als je een HW plug-in batterij hebt, die MOET via cloud gaan en via P1 meter (dacht ik). Dat gaat nu nog niet anders.

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:49
Holvoetn schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:18:
[...]

Hoe ik het begrepen heb:
Je hebt geen abo nodig voor het gebruik van de HW omgeving als je geen slimme of meettaken gebruikt binnen de HW app.
Je kan dat in principe inderdaad allemaal opvangen met Homey, Home Assistant, ...
Dus je kan zonder problemen dat abo opzeggen als het dat is wat je stoort.

Let wel op als je zaken gaat blokkeren: als je een HW plug-in batterij hebt, die MOET via cloud gaan en via P1 meter (dacht ik). Dat gaat nu nog niet anders.
Niet helemaal juist, de PIB kun je ook gewoon de toegang tot internet ontzeggen en blijft dan gewoon lokaal communiceren met de P1 meter.

• Holvoetn
Zeker ?

https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard/

Cloud communication
The HomeWizard Energy devices are designed to work with the HomeWizard Energy app and require communication with the HomeWizard cloud to function with the app. The “Cloud connection” configuration toggle can be used to turn off all communication with the HomeWizard cloud, making the device fully local. The device cannot communicate with the app, and the device won’t receive any future firmware updates.

This feature is not available for the Plug-In Battery. Cloud communication is restored when the switch is turned on again. Cloud communications are also restored after a factory reset, or when the device is put in pairing mode.

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:49
Holvoetn schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:02:
Zeker ?

https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard/

Cloud communication
The HomeWizard Energy devices are designed to work with the HomeWizard Energy app and require communication with the HomeWizard cloud to function with the app. The “Cloud connection” configuration toggle can be used to turn off all communication with the HomeWizard cloud, making the device fully local. The device cannot communicate with the app, and the device won’t receive any future firmware updates.

This feature is not available for the Plug-In Battery. Cloud communication is restored when the switch is turned on again. Cloud communications are also restored after a factory reset, or when the device is put in pairing mode.
Zeker.

De cloud is alleen nodig om de PIB in de app te krijgen maar dat geld ook voor de socket’s. Als je de PIB’s aanstuurt met HA of Homey blijft alles gewoon werken zodra je internet blokkeert. In een andere modus zetten met de HW app werkt dan niet meer en ze knipperen rood maar dat is alles.

• meesje
easywoods schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:16:
[...]

Zeker.

De cloud is alleen nodig om de PIB in de app te krijgen maar dat geld ook voor de socket’s. Als je de PIB’s aanstuurt met HA of Homey blijft alles gewoon werken zodra je internet blokkeert. In een andere modus zetten met de HW app werkt dan niet meer en ze knipperen rood maar dat is alles.
Als ik de vorige reactie goed lees, blijf je wel altijd afhankelijk van de cloud. Bij het opnieuw opstarten e.d. is dus een cloud verbinding nodig.

• meesje
Ik blijf het knullig vinden dat de stroomverbruik grafiek ‘No data’ toont, terwijl de grafiek eronder wel data bevat. Bij beide grafieken wordt er gebruik gemaakt van de solaredge integratie. Heeft iemand dit ooit eens gemeld? Zet bij geen waarde afkomstig van de zonnepanelen deze dan gewoon op nul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVituAkKwOSvw1fhxAU3UayCj3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGoJmLEP5vt0rawiuQf6Byp2.jpg?f=fotoalbum_large

• Racer89
  • Niet online
Zag toevallig net oranje bolletjes staan, Nu weergave werkte ook niet meer. Gelukkig werkt het weer na een reset van de P1 dongel.

• Rbb-lwdn
En weer vertragingen.
Heeft iemand met zijn vingers aan de verkeerde knop gezeten bij hw.
Ging ook alweer veel te lang goed.

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:40
Mijn display springt iedere keer terug naar oude waarden en dan weer naar de huidige.

Gaat dan weer een paar tellen goed en dan ineens weer 2386 Watt en weer terug naar normaal.

Gezien alle waarden op het display (behalve gas) veranderen gok ik op een storing bij HomeWizard.

Dus als iemand anders dit gedrag ook ziet, je bent niet alleen

• squashedraven
Mijn vrouw maakte er zich al even zorgen om (auto lag aan de lader maar was net een halfuurtje klaar). Dus ik zei al zal vast dat waardeloze homewizard weer zijn O-)

• Rbb-lwdn
Krijg nu zelfs niet bestaande terug levering van mijn zonnepanelen.
Lachwekkend.

• meesje
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:47:
Krijg nu zelfs niet bestaande terug levering van mijn zonnepanelen.
Lachwekkend.
In de verschillende grafieken ziet alles er goed uit. Alleen de animatie in het woning plaatje werkt niet goed. Op dit moment alleen een lijntje zonnepaneel naar P1 maar teruglevering of afname van het net.
Tijdens het typen opnieuw de app geopend en dan wel afname van het net (paars binnenkomend lijntje).
Bij mij zijn dus alleen de animaties in het woning plaatje niet goed of traag.

• Rbb-lwdn
meesje schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:59:
[...]

In de verschillende grafieken ziet alles er goed uit. Alleen de animatie in het woning plaatje werkt niet goed. Op dit moment alleen een lijntje zonnepaneel naar P1 maar teruglevering of afname van het net.
Tijdens het typen opnieuw de app geopend en dan wel afname van het net (paars binnenkomend lijntje).
Bij mij zijn dus alleen de animaties in het woning plaatje niet goed of traag.
Die waardeloze woning weergave gebruik ik niet.
Laat ze hun troep eerst maar eens goed fixen.

• biljoenblik
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-01 19:44
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:04:
[...]

De woning weergave mag van mij ook verdwijnen. Of liever zelf bepalen of je die aan of uit wilt zetten.
Nu moet je steefs naar beneden scrollen.

SCM60ZS-W (SRK50ZS-WF+ SRK20ZS-WF), SCM40ZS-W (2X SRK20ZS-WF), 120L electrische boiler. Drive-in woning 1975 Gasloos!

• Holvoetn
biljoenblik schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:08:
[...]

De woning weergave mag van mij ook verdwijnen. Of liever zelf bepalen of je die aan of uit wilt zetten.
Settings/Instellingen - Graphs/Grafieken
En uitschakelen.

Te eenvoudig misschien ?

• biljoenblik
Hier springt de waarde van de van de watermeter op het display steeds naar een totaal verbruik van 37 liter en dan weer naar het correcte waterverbruik van vandaag.
En de interval is random.

SCM60ZS-W (SRK50ZS-WF+ SRK20ZS-WF), SCM40ZS-W (2X SRK20ZS-WF), 120L electrische boiler. Drive-in woning 1975 Gasloos!

• meesje
biljoenblik schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:08:
[...]

Zoals door @Holvoetn aangegeven is, kun je woning zelf aan/uit zetten.

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:50
biljoenblik schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:10:
Hier springt de waarde van de van de watermeter op het display steeds naar een totaal verbruik van 37 liter en dan weer naar het correcte waterverbruik van vandaag.
En de interval is random.
Dit gebeurd ook bij kWh waardes van bv een socket.Van actuele cijfers naar 0 en terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 10-01-2026 17:13 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• biljoenblik
Holvoetn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:10:
[...]

Settings/Instellingen - Graphs/Grafieken
En uitschakelen.

Te eenvoudig misschien ?
Dat is wel heel eenvoudig. Maar aangezien het geen grafiek is, ben ik daar ook niet gaan kijken.

• meesje
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:04:
[...]

Zelf hou ik niet van dit ordinair en populistisch taalgebruik. En indien je er niet tevreden over bent, koop je toch een ander produkt?

• Rbb-lwdn
meesje schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:14:
[...]

Zelf hou ik niet van dit ordinair en populistisch taalgebruik. En indien je er niet tevreden over bent, koop je toch een ander produkt?
Het is gewoon waardeloos.
Ligt aan je instellingen hoor je dan voor de zoveelste keer.
Gelukkig werkt mijn shelly wel goed.

• meesje
biljoenblik schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Dat is wel heel eenvoudig. Maar aangezien het geen grafiek is, ben ik daar ook niet gaan kijken.
Mee eens dat het geen logische plek is. In ieder geval niet qua naamgeving. Als ze nu het woord ‘grafieken’ vervangen door iets anders (bv ‘overview’ of ‘hoofdpagina’), want je kunt daar gewoon de hele pagina aanpassen.

• Holvoetn
biljoenblik schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:13:
[...]

In alle eerlijkheid, ik was logischerwijze ook eerst bij Devices gaan kijken. Toen dadelijk "ah neen ...hier is het niet".
Maar met een beetje goede wil kan je dat huisje beschouwen als een "grafische weergave" :)

• meesje
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:16:
[...]

Het is gewoon waardeloos.
Ligt aan je instellingen hoor je dan voor de zoveelste keer.
Gelukkig werkt mijn shelly wel goed.
Mijn advies is om dit te melden bij HW en gewoon verder communiceren via de melding.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 16:55
[Mad Max] schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:30:
Mijn display springt iedere keer terug naar oude waarden en dan weer naar de huidige.

Gaat dan weer een paar tellen goed en dan ineens weer 2386 Watt en weer terug naar normaal.

Gezien alle waarden op het display (behalve gas) veranderen gok ik op een storing bij HomeWizard.

Hier dus het zelfde, waardes op het display springen alle kanten op, maar in de app zelf lijkt het wel goed te gaan.
Ik merkte het eigenlijk net pas op

• CathodioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 13:23
[Mad Max] schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:30:

Dit is exact het gedrag wat ik ook zie nu op 2 verschillende HomeWizard Displays in huis. Andere getallen natuurlijk, maar zelfde gedrag. Ik was driftig op zoek wat er 4000 watt gebruikt in mijn geval maar toen ik de mobiele app erbij pakte zag ik pas dat de getallen niet overeen komen.... vreemd hoor.
Display herstarten heeft geen effect. De servers lijken incorrecte data te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door CathodioN op 10-01-2026 22:33 ]

"Never underestimate the power of stupid people in large groups!"

• meesje
Dit heeft dus niks met een storing in de app te maken. Daar werkt het dus wel goed.
Daarom beter om in het HomeWizard P1 Energy topic verder te discussiëren?

Laat maar. De storingen m.b.t. het display zijn wel cloud gebaseerd. Dus prima denk ik om het in dit topic over te hebben. Waar anders? Weer een nieuw topic? :)

[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 11-01-2026 10:07 ]

• Rbb-lwdn
het mag wel wat inhoudelijker dan twee regels met gebrom.

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 11-01-2026 20:34 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:45
Ik lees hier veel storings meldingen, hier draait het hele weekend storingsvrij zowel de display waarden als in de app, klopt hier gewoon.
Heb inmiddels stuk of 8 sockets en daarnaast een kWh meter draaiend.
Misschien dat ik nog geen accu heb het verschil zou kunnen zijn?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42
dinandus schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:46:
Ik lees hier veel storings meldingen, hier draait het hele weekend storingsvrij zowel de display waarden als in de app, klopt hier gewoon.
Heb inmiddels stuk of 8 sockets en daarnaast een kWh meter draaiend.
Misschien dat ik nog geen accu heb het verschil zou kunnen zijn?
Het Display-probleem heeft/had te maken met de Plug-in Battery inderdaad. Maar dat lijkt ook net opgelost te zijn, als ik hanev001 in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2" mag geloven.

The devil is in the details.

• Rbb-lwdn
Hahn schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:49:
[...]

Het Display-probleem heeft/had te maken met de Plug-in Battery inderdaad. Maar dat lijkt ook net opgelost te zijn, als ik hanev001 in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2" mag geloven.
Heb gelukkig geen pib van hun.
Maar toch wel heel vaak display storing.
En vaak het smoesje ligt aan je instellingen.
Terwijl er dan veel meer mensen klagen.
HW is 1 stap vooruit en 2 stappen achteruit.

• meesje
Rbb-lwdn schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:24:
Ze moeten hun troep een keer fixen.
Er is altijd wat.
T
Het zou erg fijn als je je rant gedrag ergens anders doet.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 16:55
Hahn schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:49:
[...]

Ik heb hier geen batterijen meer , maar had ook de storing

• Holvoetn
Wel batterij ( die nu toch niets doet met dat triestig weer).
Geen storing op display zover ik kon zien.
Wel problemen met timer taken.

Misschien toch eens tijd om eea naar HA te verhuizen ...

Als het werkt is het wel fijn maar de laatste weken is het niet zo prettig geweest.

• meesje
Even hard op denkend en fantaserend. :) Wat zou het toch mooi zijn als HW van het Display of misschien de batterij een soort van hub maakt waarmee de HW apparaten lokaal aangestuurd kunnen worden en je zo niet of minder afhankelijk bent van de cloud.

• elsinga

elsinga

=8-)

Als ik een beetje goed begrijp hoe het scherm werkt, dan is het output-only. Maar een Docker container om zelf je eigen HW-cloud te draaien, dan zou ik wel waarderen.

• squashedraven
meesje schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:43:
[...]

Het zou erg fijn als je je rant gedrag ergens anders doet.
waaarom? het is toch redelijk on topic want er is de afgelopen maanden geregeld wat, en gezien Homewizard nog wel eens mee leest is het geen verkeerde plek om even te ranten lijkt me

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:08
Zijn er meer mensen die een gat hebben in hun P1 meting tussen 11 januari 22u40 en 12 januari 8u40? Zie het niet in de app maar ook niet in Homewizard.

Terwijl DSMR-Reader, die aan dezelfde actieve P1 switch hangt, wel gewoon data heeft.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:50

fxs81

Julianadorp

Reactie van HW op het melden van de rare schommelingen op het display:

"Goedemorgen,

Afgelopen weekend was er een storing op één van onze servers, waardoor de gegevens op de display afweken van de gegevens op de grafieken in de app.

Deze storing is gistermiddag verholpen en we sluiten dit ticket.

Mochten er nog problemen of vragen zijn dan horen we het uiteraard graag.

"

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Tommiiee
Nu is de P1 meter bij mij weer offline in de app, terwijl de ring gewoon groen is en mijn netwerk rapporteert dat de meter gewoon verbonden is. Geen anderen met problemen met de P1 meter?

• squashedraven
P1 meter werkt hier vooralsnog zonder problemen

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 12:40
Ik ben benieuwd hoelang de storing met GoodWe nog duurt. Het werkt al heel lang niet meer, en dit is eigenlijk de enige reden waarom ik de betaalde versie heb. Best jammer dat er geen nieuws komt vanuit HW.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• squashedraven
Laatste nieuws is van vorig jaar dat ze een nieuwe implementatie methode hadden gekregen van goodwe en dat ze daarmee bezig waren

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:56
Goodwe gaat er niets aan doen. Zie hieronder hun reactie:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Dit probleem is bekend bij ons en zou zijn voortgekomen uit een update die gedraaid is vanuit ons. Wij voeren updates en veranderingen door om onze diensten en producten te verbeteren en hoeven hierbij geen rekening te houden met externe partijen, zoals Home Wizard. Uiteraard vind ik dit erg vervelend voor u en hoop ik dat dit snel voor u opgelost is, helaas is hier momenteel nog geen verdere informatie of oplossing over bekend.
Wij kunnen wat dit probleem op dit moment geen ondersteuning bieden.

Excuses voor het ongemak!

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kind regards / Met zonnige groet,
Rosanne
Team GoodWe Support Benelux

• THE_BASE
  • Niet online
(jarig!)
mavical schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:03:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Dit probleem is bekend bij ons en zou zijn voortgekomen uit een update die gedraaid is vanuit ons. Wij voeren updates en veranderingen door om onze diensten en producten te verbeteren en hoeven hierbij geen rekening te houden met externe partijen, zoals Home Wizard. Uiteraard vind ik dit erg vervelend voor u en hoop ik dat dit snel voor u opgelost is, helaas is hier momenteel nog geen verdere informatie of oplossing over bekend.

Rosanne
Tja, voor mij houdt het op wat HomeWizard betreft, heb een P1-meter en watermeter en zal verder niets van die hut bestellen. Heeft vooral te maken met de slechte communicatie en dat ze nog altijd communiceren op de website dat het wel wordt ondersteund. Energy+ al opgezegd.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Racer89
  • Niet online
knorde schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:58:
Ik ben benieuwd hoelang de storing met GoodWe nog duurt. Het werkt al heel lang niet meer, en dit is eigenlijk de enige reden waarom ik de betaalde versie heb. Best jammer dat er geen nieuws komt vanuit HW.
Ook geweldig dat ze nog altijd reclame maken van iets wat niet werkt. Laatste tijd is elke keer iets anders wat niet laad of werkt bij HW. Jammer!

• squashedraven
en hier weer eens dat de P1 meter offline is volgens de app. Ik vraag me toch echt serieus af wat ze daar bij homewizard allemaal aan het doen zijn

• squashedraven

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Rosanne
Goodwe hoeft natuurlijk ook niks te doen, dat is aan homewizard. Maar aanvullend is dit wat homewizard op 11 december 2025 heeft gecommuniceerd via de mail over hun nieuwe app

"De koppeling met GoodWe in de HomeWizard app werkt al een tijdje niet naar behoren. We werken samen met GoodWe aan een oplossing. GoodWe heeft inmiddels een nieuwe manier ontwikkeld waarmee wij informatie kunnen ophalen van hun servers. Wij zijn dit nu aan het implementeren in de HomeWizard app. We kunnen nog niks beloven, maar er worden goede stappen gezet.

We begrijpen dat het frustrerend is als je data mist en geen volledige grafieken hebt. Zeker met de vernieuwde app, zijn de opwekgegevens interessant om erbij te hebben. We hopen over een paar weken goed nieuws met je te kunnen delen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

P.S. Verwijder de koppeling niet. Opnieuw koppelen lukt momenteel niet en lost het probleem niet op. Je bent dan je extra grafieken kwijt"

• THE_BASE
  • Niet online
(jarig!)
squashedraven schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:50:
[...]

P.S. Verwijder de koppeling niet. Opnieuw koppelen lukt momenteel niet en lost het probleem niet op. Je bent dan je extra grafieken kwijt"
Waren ze ook lekker op tijd mee, die koppeling hebben velen al verwijderd.

• squashedraven
THE_BASE schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:19:
[...]

Waren ze ook lekker op tijd mee, die koppeling hebben velen al verwijderd.
no argument there.
De eerste melding dat je dat niet moest doen kwam ook nadat hier op dit topic mensen dat gedaan hadden waarna de koppeling weer even werkte. Dus waarschijnlijk een reactie op dit topic

[ Voor 30% gewijzigd door squashedraven op 13-01-2026 10:24 ]

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:50

fxs81

Julianadorp

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Rosanne
Grappig, ik heb vorige maand daar de vraag gesteld over de koppeling en kreeg te horen dat het bekend is en dat ze samen met HomeWizard aan een oplossing werken. Ze konden alleen niet zeggen hoelang dat zou gaan duren. Het hoofdkantoor onderhield het contact met HomeWizard en niet de supportdesk.
Ook een antwoord waar je niet veel aan hebt maar dat gaf dan weer aan dat er wel iets aan gedaan word al zal dat meer in de strekking liggen dat ze vertellen hoe ze nu met de data omgaan en HomeWizard daar dus iets mee zal moeten doen.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Tommiiee
squashedraven schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:35:
en hier weer eens dat de P1 meter offline is volgens de app. Ik vraag me toch echt serieus af wat ze daar bij homewizard allemaal aan het doen zijn
Bij mij ook, net als een paar dagen terug.

• meesje
squashedraven schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:35:
Hier idem. Ik laat het lekker gaan en zie wel wanneer het weer werkt. Voor mijn toekomstige Zendure batterij denk ik toch dat ik maar gebruik ga maken van de Zendure P1 meter.

• Rbb-lwdn
nu weten we het wel

[ Voor 112% gewijzigd door Proton_ op 13-01-2026 14:24 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met bovenstaand gemopper komt er ook een eind aan dit topic.
Er zijn hiermee nog twee homewizard topics:

Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2
HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2

Er is dus geen algemeen storingstopic meer, raadpleeg hiervoor https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ of schiet een ticket in bij homewizard. Wellicht dat ze zelf een statuspagina samenstellen tzt.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.