Alles werkte hier weer , maar ja nu binnen de app alle waarden op 0 , echt hoe kan het dat werkt en dan weer niet en dan weer wel , er is geen peil op te trekken
Dat doe ik al vele jaren, nu naast de HW app als back-up. Helaas niet in Excel, krijg het niet aan de kop.Racer89 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:52:
Beter maar weer handmatig Excel invullen, dat werkt tenminste wel altijd ๐.
Ik heb het voorheen wel altijd gedaan, HW werkte goed dus ben ermee gestopt. Wellicht toch maar weer oppakken ๐Paul55 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:57:
[...]
Dat doe ik al vele jaren, nu naast de HW app als back-up. Helaas niet in Excel, krijg het niet aan de kop.
Ik laat de meterstanden van elektriciteit, drinkwater en stadswarmte opslaan door Home Assistant. Gewoon, in eigen beheer, geen cloud die uit kan vallen enz. Zelfde geldt voor de Homewizard plugin batterij. In Home Assistant zie ik precies wat de batterijen doen (in nog meer detail ook), ook als de HW cloud het weer eens niet doet.Racer89 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:52:
Beter maar weer handmatig Excel invullen, dat werkt tenminste wel altijd ๐.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ยฑ 10000 km per jaar
Het lijkt misschien ingewikkelder dan het is, als ik kijk hoe dat in zijn werk gaat, maar dan ga ik toch weer voor het gemak van de HW app. Helaas nu wel met veel ongemak.JeroenH schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:30:
[...]
Ik laat de meterstanden van elektriciteit, drinkwater en stadswarmte opslaan door Home Assistant. Gewoon, in eigen beheer, geen cloud die uit kan vallen enz. Zelfde geldt voor de Homewizard plugin batterij. In Home Assistant zie ik precies wat de batterijen doen (in nog meer detail ook), ook als de HW cloud het weer eens niet doet.
Wat gebeurt er allemaal bij HW 
Afgelopen week plotseling een plug kapot. Niet meer aan de praat te krijgen. niks, nada, geen stroomdoorgifte, niks.
Eergister vervanging gekregen, maar met geen mogelijkheid in de app te koppelen
Vandaag push bericht op de app dat ze storingen ervaren.
Vandaag zijn de thuisaccu's geรฏnstalleerd, en nadat alles weer is ingeschakeld krijg ik met geen mogelijkheid een readout van meer dan 0W op de 1 fase MID meter
Ik sta er bij te kijken, zie ineens de LED rood knipperen, dat heeft ca 30 sec geduurd. LED uit en weer 0W. (Warmtepomp draait gewoon)
Afgelopen nacht zelfs negatief gemeten op de warmtepomp
Afgelopen week plotseling een plug kapot. Niet meer aan de praat te krijgen. niks, nada, geen stroomdoorgifte, niks.
Eergister vervanging gekregen, maar met geen mogelijkheid in de app te koppelen
Vandaag push bericht op de app dat ze storingen ervaren.
Vandaag zijn de thuisaccu's geรฏnstalleerd, en nadat alles weer is ingeschakeld krijg ik met geen mogelijkheid een readout van meer dan 0W op de 1 fase MID meter
Ik sta er bij te kijken, zie ineens de LED rood knipperen, dat heeft ca 30 sec geduurd. LED uit en weer 0W. (Warmtepomp draait gewoon)
Afgelopen nacht zelfs negatief gemeten op de warmtepomp
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Hier werkt de NU weergave ook niet, witte cirkel blijft ronddraaien in de app. Er kwam een pop-up melding in de app dat er een storing is vwb het koppelen van nieuwe apparaten....
Hier werkt ehm... Niks. Zou nu met waterkoker en auto aan de lader 366 watt gebruiken volgens het display. Als dat echt zo is teken ik er voor
Zojuist nog eens geprobeerd om verder te komen bij de helpdesk, van dat AI gebeuren wordt je ook niet vrolijk. Hij blijft het probleem maar schuiven op een slechte verbinding, problemen met GoodWe servers en ik moet zelf maar contact opnemen met GoodWe. De vraag nu doorgezet en er zou contact met mij worden opgenomen. Ik ben eens benieuwd wat eruit komt. Aangezien er sinds 22 september niks meer van communicatie is geweest.
En tevens maken ze nog altijd volop reclame op hun site, dat je via een Energy+ data kunt uitlezen vanuit GoodWe. Als oplossing geeft de bot ook aan om maar een kWh meter aan te schaffen van HW....
En tevens maken ze nog altijd volop reclame op hun site, dat je via een Energy+ data kunt uitlezen vanuit GoodWe. Als oplossing geeft de bot ook aan om maar een kWh meter aan te schaffen van HW....
[ Voor 7% gewijzigd door Racer89 op 04-11-2025 20:49 ]
Ik heb een KWH-meter aangeschaft, met de gedachte, dan ben ik van die ellende verlost, omdat alles dan via lokale API gaat, maar dat blijkt dus niet helemaal zo te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Paul55 op 04-11-2025 22:27 ]
@Paul55 Van welke ellende wou je dan verlost worden?
Ik hou het met Murphy en "De wet van behoud van ellende"
Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard [gezien] heb.
Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard [gezien] heb.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Bij jou doet de 'Now'-grafiek het wel?dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:06:
Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb.
The devil is in the details.
@Hahn Weet ik niet - als energiecoach stel ik de P1-dongle en de meetstekker (tijdelijk) aan aanvragers beschikbaar.
Tot nu toe geen negatieve berichten gezien, maar ik volg de ontwikkelingen o.a. hier natuurlijk nauwlettend.
Zelf gebruik ik geen producten van HomeWizard.
Tot nu toe geen negatieve berichten gezien, maar ik volg de ontwikkelingen o.a. hier natuurlijk nauwlettend.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Als je zelf geen HomeWizard-producten gebruikt, dan is de uitspraak 'Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb' ook niet heel veel zeggend...dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:16:
@Hahn Weet ik niet - als energiecoach stel ik de P1-dongle en de meetstekker (tijdelijk) aan aanvragers beschikbaar.
Dat heb ik gedaan, om de server problemen tussen Goodwe en HW op te vangen door een KWH-meter te plaatsen, omdat dit via een lokale API gaat. Toen ik dat eenmaal geรฏnstalleerd had, functioneerde alles weer als voorheen. Nu blijkt dat er dan ook problemen kunnen ontstaan.dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:06:
@Paul55 Van welke ellende wou je dan verlost worden?
Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb.
Realtime verbruik doet het hier ook nog steeds niet op de display
[ Voor 5% gewijzigd door Paul55 op 04-11-2025 22:20 ]
Ik heb mijn bijdrage hopelijk duidelijker geformuleerd.Hahn schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:18:
[...]
Als je zelf geen HomeWizard-producten gebruikt, dan is de uitspraak 'Alhoewel ik zelf nog geen slechte ervaringen met HomeWizard heb' ook niet heel veel zeggend...
@Paul55 Ik dacht dat er voor "connaisseurs" een lokale API beschikbaar is?
[ Voor 8% gewijzigd door dunklefaser op 04-11-2025 22:24 ]
Dit begrijp ik niet.dunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:23:
[...]
@Paul55 Ik dacht dat er voor "connaisseurs" een lokale API beschikbaar is?
Nevermind
Edit0: @Hahn Van een mede energiecoach heb ik net gehoord dat de "Nu" weergave nu weer werkt.
[ Voor 40% gewijzigd door dunklefaser op 05-11-2025 00:04 ]
Ik zag het ook weer werken. Maar voor de duidelijkheid: mijn vraag of die grafiek bij jou wel werkte was een grappig bedoelde vraag, omdat jij aangaf geen slechte ervaringen te hebben gehad, en dit een slechte ervaring zou zijn geweest. Maar dat grapje viel in het water, omdat je helemaal geen HW gebruiktdunklefaser schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:34:
[...]
Nevermind
Edit0: @Hahn Van een mede energiecoach heb ik net gehoord dat de "Nu" weergave nu weer werkt.
Dat die grafiek even niet werkte lag ik niet wakker van, maar toch bedankt voor het melden
Heel de dag doet homewizard raar. Ik dacht heel even dat het aan mij lag omdat ik in home assistent heb lopen spelen. Nu zie ik dat het toch een storing is vanuit homewizard. Gelukkig werkt alles lokaal nog in home assistant en EVCC icm Peblar laden
Doet de grafiek 'stroomverbruik' het bij jullie wel?
Daar lees ik namelijk nog niet echt wat over in dit topic.
Ik bedoel dus niet de 'NU' functie maar als je hem bijvoorbeeld op 'dag' hebt staat zie ik bij 'stroomverbruik' al enige tijd geen data meer.
En wat een verschrikkelijke klantenservice zeg! Ik heb het idee dat ik niet met een echt mens mail maar met een bot. Ik krijg totaal geen inhoudelijke antwoorden en reactie op hun antwoorden geeft weer totaal een ander antwoord terug dan wat ik vraag.
De GoodWe is mij inmiddels duidelijk dat dit een 'bekend' probleem is wat al een behoorlijke tijd speelt. Hopelijk doen ze er eens wat aan. Best slecht dat het al zolang moet duren.
Ik bedoel dus niet de 'NU' functie maar als je hem bijvoorbeeld op 'dag' hebt staat zie ik bij 'stroomverbruik' al enige tijd geen data meer.
En wat een verschrikkelijke klantenservice zeg! Ik heb het idee dat ik niet met een echt mens mail maar met een bot. Ik krijg totaal geen inhoudelijke antwoorden en reactie op hun antwoorden geeft weer totaal een ander antwoord terug dan wat ik vraag.
De GoodWe is mij inmiddels duidelijk dat dit een 'bekend' probleem is wat al een behoorlijke tijd speelt. Hopelijk doen ze er eens wat aan. Best slecht dat het al zolang moet duren.
[ Voor 15% gewijzigd door knorde op 05-11-2025 07:18 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Nu weergave en apparaten toevoegen werkt weer. Wat liep ik te vloeken toen ik 2 dagen terug mn nieuwe kWh meter niet geรฏnstalleerd kreeg. Had al bijna mn hele Unifi omgeving gereset.
Nu hier ook, naast NU en 3fasen ook stroomverbruik en stand-by verbruik grafieken niet werkend. Soms, maar niet lang, doen sommige functies het weer maar meer niet dan wel. Het wordt steeds erger. ๐ฅบknorde schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:16:
Doet de grafiek 'stroomverbruik' het bij jullie wel?
Geinig hier werkt het dus weer niet, Jantje lacht Jantje huilt, dit begint wel heel irritant te worden.
Pff gisteravond werkte het weer, nu weer geen 'nu' weergave en men display geeft waardes maar klopt voor geen meter. Dit is dag 4, het is blijkbaar moeilijk op te lossen.
Leuk dat ik deze topic gevonden heb
.
Ik probeerde gisterenavond een P1-meter te installeren, maar na meermaals proberen kon hij maar niet toegevoegd worden aan mijn "home". Ik dacht eerst dat mijn netwerk het probleem was, maar zag niets afgeblokt worden in unifi. Ik zie dat traffic naar homewizard ook gewoon doorgelaten wordt.
Toevoegen in HA werkte wel...
Ik probeerde gisterenavond een P1-meter te installeren, maar na meermaals proberen kon hij maar niet toegevoegd worden aan mijn "home". Ik dacht eerst dat mijn netwerk het probleem was, maar zag niets afgeblokt worden in unifi. Ik zie dat traffic naar homewizard ook gewoon doorgelaten wordt.
Toevoegen in HA werkte wel...
Echt wat een compleet rampenplan is het bij HW 
Klantenservice compleet onbreikbaar / afwezig. Die chatbot heb je werkelijk niets aan. Verder dan: je wacht maar een paar dagen op een mailtje, kom je niet.
Mijn DIN MID meter is al 20 uur flatline 0W. Ook op de meter zelf dus.
2 defecte meters in een goeie week tijd, en geen mogelijkheid het te herstellen. frustrerend.
@HomeWizard_NL Nog steeds geen verplichte telefonische bereikbaarheid?
Klantenservice compleet onbreikbaar / afwezig. Die chatbot heb je werkelijk niets aan. Verder dan: je wacht maar een paar dagen op een mailtje, kom je niet.
Mijn DIN MID meter is al 20 uur flatline 0W. Ook op de meter zelf dus.
2 defecte meters in een goeie week tijd, en geen mogelijkheid het te herstellen. frustrerend.
@HomeWizard_NL Nog steeds geen verplichte telefonische bereikbaarheid?
Gelukkig ben ik niet de enige... De laatste dagen al regelmatig vreemde issues met mijn plugin batterijen. 's Avonds blijft het percentage "hangen" en 's ochtends is het percentagevakje leeg in mijn schermpje van de energy display. Ik heb 4 plugin batterijen. Hoewel de batterijen "online" zijn in de app, kan ik vaak van รฉรฉn of twee batterijen niet de helderheid van de LED bijvoorbeeld, veranderen. Of het schuifje springt terug naar de eerste stand, of hij gooit een willekeurige foutmelding eruit. Ook staat er soms helemaal geen info zoals ontlaadcycli of kWh. Enige remedie is kijken welke batterij (of batterijen) dus geen (goed) contact heeft/hebben en deze 10 seconden uitzetten. Daarna werk alles weer en staat er ook weer een percentage in het enegy display.
Maar ik moet dit nu elke ochtend doen wat natuurlijk waardeloos is. Bovendien moet ik dan ook steeds de veiligheidsrestrictie elke keer weer uitzetten. Ik heb toch tijden plezier gehad van de Homewizard producten, maar de laatste tijd gaat er wel heel veel mis met zowel de P1 meter, maar nog meer de plugin batterijen en het energy display. Hopelijk fixen ze het snel, want ik begin al meer spijt te krijgen van deze (toch wel forse) investering...
Wat ik ook wel jammer vind is de manier waarop je geรฏnformeerd wordt. Ik kom er eigenlijk alleen maar achter dat er een storing is door het via Google te zoeken op andere sites. Op hun eigen site staat niks en ook via de chat is er weinig tot geen info. Geef in ieder geval even aan dat er problemen zijn, want nu ben je van alles en nog wat, maar behalve de Homewizard producten, de schuld aan het geven terwijl het probleem dus wel degelijk daar ligt.
Maar ik moet dit nu elke ochtend doen wat natuurlijk waardeloos is. Bovendien moet ik dan ook steeds de veiligheidsrestrictie elke keer weer uitzetten. Ik heb toch tijden plezier gehad van de Homewizard producten, maar de laatste tijd gaat er wel heel veel mis met zowel de P1 meter, maar nog meer de plugin batterijen en het energy display. Hopelijk fixen ze het snel, want ik begin al meer spijt te krijgen van deze (toch wel forse) investering...
Wat ik ook wel jammer vind is de manier waarop je geรฏnformeerd wordt. Ik kom er eigenlijk alleen maar achter dat er een storing is door het via Google te zoeken op andere sites. Op hun eigen site staat niks en ook via de chat is er weinig tot geen info. Geef in ieder geval even aan dat er problemen zijn, want nu ben je van alles en nog wat, maar behalve de Homewizard producten, de schuld aan het geven terwijl het probleem dus wel degelijk daar ligt.
[ Voor 15% gewijzigd door Frank__B op 05-11-2025 09:50 ]
@Frank__B Aan de site heb je niks, het hele Goodwe gebeuren gaat dadelijk richting de 2 maanden storing. En ze maken nog gewoon doodleuk reclame op de site dat het allemaal werkt. Kan me voorstellen dat mensen die batterijen voor veel geld hebben aangeschaft nog meer gefrustreerd zijn.
Het zou me oprecht niks verbazen als binnen een jaar de stekker uit Homewizard wordt gestoken. Het is momenteel slechte reclame op slechte reclame en storing op storing zonder eigenlijk geen (goede) terugkoppeling of communicatie
Overdrijven is ook een vaksquashedraven schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:42:
Het zou me oprecht niks verbazen als binnen een jaar de stekker uit Homewizard wordt gestoken. Het is momenteel slechte reclame op slechte reclame en storing op storing zonder eigenlijk geen (goede) terugkoppeling of communicatie
Ik zeg niet dat het gebeurt. Alleen dat het me niet zal verbazen. even opsommend:Hahn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:43:
[...]
Overdrijven is ook een vakLijkt me niet nodig om paniek te veroorzaken omdat er even wat technische problemen zijn.
1. Er zijn gewoon problemen met de accu's die geregeld bij klanten worden omgeruild
2. de storing met zonnepaneel omvormers waar wel mee geadverteerd wordt (Goodwe voornamelijk)
3. Steeds vaker storingen
4. Gebrekkige communicatie
5. eigenlijk een niet bereikbare servicedesk
Volgens mij is het bedrijf wat een goed product heeft/had te snel te groot geworden en daardoor zijn er wel meer bedrijven omgevallen.
squashedraven schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:42:
Maar is er/zijn natuurlijk ook andere manieren om je Homewizard producten aan te sturen en/of te monitoren die op dit moment " stabieler " zijn . Enkel voor de software update de app gebruiken ....
HomeWizard groeit uit zijn jasje en gaat aan zijn succes ten onder. Zo voelt het nu een beetje, compleet chaos daar in mijn optiek. Ben blij dat ik alleen een P1 en een Watermeter heb.
EV3 GT LR ๏ฃฟ iPhone 17 Pro ๏ฃฟ MacBook Air M4 ๏ฃฟ iMac M4 ๏ฃฟ iPad mini 6 ๏ฃฟ Watch Series 10 ๏ฃฟ TV 4K HDR ๏ฃฟ AirPods Pro 2 & Max
Zou het kunnen dat de storingen van de afgelopen dagen te maken hebben met โEnergy 2.0โ, waar ze in de app-release notes naar verwijzen? Misschien zijn ze druk bezig met de overgang of upgrade, en loopt er op de achtergrond iets te veel mis?
Ik denk dat het voornamelijk eraan ligt, dat ze alles uitbesteden en er zelf te weinig invloed op hebben.
Vandaag nog steeds, van de kWh-meter, geen info in de app.
LG (AWHP) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)
Ik heb flatliner 0WPeteSplit schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:03:
Ik denk dat het voornamelijk eraan ligt, dat ze alles uitbesteden en er zelf te weinig invloed op hebben.
[Afbeelding]
Maar op de display zelf zie ik dus ook 0W
Totaal geen idee of dat er softwarematig dus iets scheef loopt, en dat ik dus kan wachten op herstel, of dat het ding zelf echt stuk is (gegaan?) en hij sowieso vervangen moet worden.
Via de chat zojuist een bericht van een mens (denk ik) gekregen met hoe ik het ding moet aansluiten
Mijn hemel jongens. Ik heb totaal niets aan dergelijke 'klantenservice'.
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 05-11-2025 12:08 ]
@THE_BASE Ik denk dat ze inderdaad net iets te snel zijn geweest, met name met de batterij. Maarja, als je enigszins wil concurreren, moet je ook niet te lang wachten met je producten op de markt brengen. Toen ik 1 plugin batterij had met P1/display/sockets etc. liep alles gewoon perfect. Het is meer iets van de laatste weken (en er 3 accu's bij heb geplaatst). Display wat aangeeft geen WiFi connectie te hebben (maar wel in de app is te bedienen en uit te lezen) en nu dit met de accu's weer. Ik denk ook dat je niet moet vergissen hoeveel accu's ze weg gezet hebben het afgelopen jaar, volgens mij is het aantal enorm. Toen ze bij mij de thuisbatterij kwamen brengen, stond die hele vrachtwagen vol ermee.
@BeZaX Ja, dat is niet eens zo'n gekke beredenering. Sinds de aankondiging daarvan, zijn de problemen wel zo'n beetje begonnen. Maar dat blijft wel speculeren natuurlijk.
@BeZaX Ja, dat is niet eens zo'n gekke beredenering. Sinds de aankondiging daarvan, zijn de problemen wel zo'n beetje begonnen. Maar dat blijft wel speculeren natuurlijk.
Omdat de storing veel voorkomt, zal deze bij homewizard zijn. Dus niet de kWh-meter opnieuw koppelen, want dat lukt dan niet en zie je helemaal geen gegevens meer !paQ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:06:
[...]
Ik heb flatliner 0W
Maar op de display zelf zie ik dus ook 0W
Totaal geen idee of dat er softwarematig dus iets scheef loopt, en dat ik dus kan wachten op herstel, of dat het ding zelf echt stuk is (gegaan?) en hij sowieso vervangen moet worden.
Via de chat zojuist een bericht van een mens (denk ik) gekregen met hoe ik het ding moet aansluiten
Mijn hemel jongens. Ik heb totaal niets aan dergelijke 'klantenservice'.
Als je een e-mail bericht hebt gehad van Danielle of Robert met het e-mail adres
...@homewizard.intercom-mail.com
dan is dat ook een bot (automatisch antwoord)
[ Voor 11% gewijzigd door PeteSplit op 05-11-2025 12:17 ]
LG (AWHP) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)
Het mooie is dat je die produkten altijd lokaal kunt blijven gebruiken met oplossing als HA en Homey. Voor nu hou ik het hier ook lekker bij.THE_BASE schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:48:
HomeWizard groeit uit zijn jasje en gaat aan zijn succes ten onder. Zo voelt het nu een beetje, compleet chaos daar in mijn optiek. Ben blij dat ik alleen een P1 en een Watermeter heb.
Nee idd, maar het bevreemd me dat de meter zelf dus evengoed 0W aangeeft als er verbruik is. Ook standby verbruik wordt niet geregistreerd. Gewoon helemaal niets!PeteSplit schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:10:
[...]
Omdat de storing veel voorkomt, zal deze bij homewizard zijn. Dus niet de kWh-meter opnieuw koppelen, want dat lukt dan niet en zie je helemaal geen gegevens meer !
En de plug die plotseling helemaal kapot was (uit het niets) is vervangen, maar die stekker kan ik inderdaad met geen mogelijkheid toevoegen.
Je gaat haast denken dat de apparaten OTA stuk gaan
Als het apparaat in kwestie (fysiek) 0W meet, dan heb ik ook niets aan de lokale API.meesje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:10:
[...]
Het mooie is dat je die produkten altijd lokaal kunt blijven gebruiken met oplossing als HA en Homey. Voor nu hou ik het hier ook lekker bij.
Volgens mij was de claim van Homewizard dat de producten ook lokaal blijven werken. Dus zonder internet zal je batterij en je display gewoon moeten werken. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of dat ook klopt?meesje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:10:
[...]
Het mooie is dat je die produkten altijd lokaal kunt blijven gebruiken met oplossing als HA en Homey. Voor nu hou ik het hier ook lekker bij.
Nee dan is het gewoon stuk. Maar ik heb jou toch ook niet gequote?paQ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:16:
[...]
Als het apparaat in kwestie (fysiek) 0W meet, dan heb ik ook niets aan de lokale API.
de batterij heeft een directe koppeling nodig met je P1 meter via het lokale Wifi netwerk, dat is omdat hij moet blijven werken zonder internetverbinding.Frank__B schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:22:
[...]
Volgens mij was de claim van Homewizard dat de producten ook lokaal blijven werken. Dus zonder internet zal je batterij en je display gewoon moeten werken. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of dat ook klopt?
zet maar eens 'client isolation' aan op je wifi, doet je batterij het ook niet meer. dus zonder cloud blijft hij wel werken met lokale data van de P1 meter
grafieken ed doen het niet meer maar das bijzaak
A wise man's life is based around fuck you
dat maakt toch niet uit?
Ik _denk_ ook dat ie stuk is, maar het is niet vast te stellen als @HomeWizard_NL nutteloze reacties geeft eens in de 24 uur, en dat het voor ons als gebruiker nu nog lastiger vast te stellen is of dat er softwarematig iets mis is gegaan met de apparaten, of dat ze echt hardwarematig falen.
De lokale API zou dat kunnen uitsluiten, maar hun MID meters hebben een display met data erop. Ik kan niet aan van de data op het display. Ik heb mijn warmtepomp nog nooit eerder uren lang 40W zien terugleveren
Stomme post, never mind.
[ Voor 87% gewijzigd door EvaluationCopy op 05-11-2025 14:58 ]
3DFx Voodoo โ Riva TNT2 Ultra โ Geforce 3 Ti200 โ Radeon 3870 โ Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 โ Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super โ Geforce 4070 Super
Er is al 4 dagen lang storing. Je zal maar een HW batterij afgelopen maandag geleverd hebben gekregen. Kun je hem niet installeren, want daar heb je de app voor nodig. Dat is toch slecht. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, maar 4 dagen lang, heb ik nog niet eerder met een andere cloud leverancier meegemaakt.EvaluationCopy schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:45:
Wat een dramaqueens hier. Het energiemetertje doet het even niet, tjongejonge wat een onrecht. HomeWizard zou zelfs op omvallen staan, toe maar!
Bij jullie op het werk gaat er nooit iets fout natuurlijk.
Tijd dat HW zorgt dat je ook zonder internet hun apparatuur kunt installeren.
2 HomeWizard PIBโs | 5400 wp | Homey Pro 2019
My bad, had me niet beseft dat de batterij install het nu ook niet doet. Dat is wel kwalijk ja.Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:53:
[...]
Er is al 4 dagen lang storing. Je zal maar een HW batterij afgelopen maandag geleverd hebben gekregen. Kun je hem niet installeren, want daar heb je de app voor nodig. Dat is toch slecht. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, maar 4 dagen lang, heb ik nog niet eerder met een andere cloud leverancier meegemaakt.
Tijd dat HW zorgt dat je ook zonder internet hun apparatuur kunt installeren.
3DFx Voodoo โ Riva TNT2 Ultra โ Geforce 3 Ti200 โ Radeon 3870 โ Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 โ Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super โ Geforce 4070 Super
Nog steeds wordt er op de website van HW helemaal niets vermeld van een storing. Ik vind dit uitermate slecht.
Wel via social (FB).Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:35:
Nog steeds wordt er op de website van HW helemaal niets vermeld van een storing. Ik vind dit uitermate slecht.
Ja, maar niet iedereen zit op de socials. Zoals ik bijvoorbeeld.
Zojuist gelukt om de nieuwe stekker te koppelen.
Nu de rest van de ellende nog
Nu de rest van de ellende nog
Daarom deel ik het ook.Olie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:42:
[...]
Zet zoiets op je website. Dat lijkt me voor je bedrijf het officiรซle communicatiekanaal (kopje Support). Vind het onprofessioneel dat je het alleen via iets als Facebook communiceert.
Hier ook, ik heb ook geen FB dus met andere woorden dan heb je pech. ๐ซฃOlie_B_Bommel schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:42:
[...]
Ook de MID meter wordt vervangen.
Naja prima dat het gebeurt, maar ik heb liever dat de boel gewoon blijft werken ofzo
(en langer dan maar 2,5 jaar ook)
Naja prima dat het gebeurt, maar ik heb liever dat de boel gewoon blijft werken ofzo
(en langer dan maar 2,5 jaar ook)
Mijn kWh-meter doet het weer, de dag-weergave begint vanaf 16:40 uur.
Bij de week-weergave mis ik nu het verbruik van de storing periode.
Bij de week-weergave mis ik nu het verbruik van de storing periode.
Of je nog even een week geduld hebt. Of langer...
EV3 GT LR ๏ฃฟ iPhone 17 Pro ๏ฃฟ MacBook Air M4 ๏ฃฟ iMac M4 ๏ฃฟ iPad mini 6 ๏ฃฟ Watch Series 10 ๏ฃฟ TV 4K HDR ๏ฃฟ AirPods Pro 2 & Max
kreeg hier keurig een melding in de app andersRacer89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:36:
[...]
Hier ook, ik heb ook geen FB dus met andere woorden dan heb je pech. ๐ซฃ
Ga er maar vanuit dat ze volop bezig zijn, om de boel weer op de rit te krijgenMakeItSo schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:01:
Kan nu op de desktop het Energy Dashboard ook niet benaderen. Wat een drame op het moment. [
Ja op 4 november, vanaf midden september is er al een storing. Ik heb in de tussen tijd 1 mail gehad eind september. Voor de rest niks...Zwelgje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:05:
[...]
kreeg hier keurig een melding in de app anders
1 euro compensatie? Serieus?Wii4all schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:13:
Ze zouden we een maandje gratis het betaal abbo kunnen geven vanwege de duur van de storing
En dat schreef je zonder te lachen?Wii4all schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:13:
Ze zouden we een maandje gratis het betaal abbo kunnen geven vanwege de duur van de storing
Bij het bestellen van de plugin batterijen werd het me al gauw duidelijk dat communiceren niet de sterkste kant van @HomeWizard_NL is. En dat blijven ze keer op keer duidelijk maken.Racer89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:49:
Voor de rest niks...
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ยฑ 10000 km per jaar
Ik heb helaas nog geen reactie op het ticket zou binnen 1 werkdag gebeuren. Benieuwd of ik dan vandaag iets hoor. Voorheen had je binnen een paar uur al reactie.JeroenH schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:40:
[...]
Bij het bestellen van de plugin batterijen werd het me al gauw duidelijk dat communiceren niet de sterkste kant van @HomeWizard_NL is. En dat blijven ze keer op keer duidelijk maken.
Ik zie dat jij de enige bent dit aangeeft dat de grafiek 'stroomverbruik' niet werkt. Ik heb ook nog steeds hetzelfde maar ik vraag me af of dit door een storing komt omdat ik er verder niemand over hoor.Rojado schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:47:
[...]
Nu hier ook, naast NU en 3fasen ook stroomverbruik en stand-by verbruik grafieken niet werkend. Soms, maar niet lang, doen sommige functies het weer maar meer niet dan wel. Het wordt steeds erger. ๐ฅบ
apart, ik heb nergens last van (ja sinds deze week) voor die tijd nooit issues met de app gehad of wat voor storing dan ook.Racer89 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:49:
[...]
Ja op 4 november, vanaf midden september is er al een storing. Ik heb in de tussen tijd 1 mail gehad eind september. Voor de rest niks...
maar ik zit dan ook niet elke 10 seconden in die app te kijken, hooguit 3x per dag
Nee, alle data in de app is onvolledig, dus daar valt ook die grafiek onder. Komt door deze storing en heeft iedereen last van.knorde schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:17:
[...]
Ik zie dat jij de enige bent dit aangeeft dat de grafiek 'stroomverbruik' niet werkt. Ik heb ook nog steeds hetzelfde maar ik vraag me af of dit door een storing komt omdat ik er verder niemand over hoor.
Ik had wel een reactie binnen 24h maar inderdaad de zelfde info als wat op Facebook stond. Ik heb dat ook niet, dus tja. De app geeft het nu wel keurig aan inderdaad, maar de problemen zijn al veel langer, wat @Racer89 al opnoemde. Verder vind ik het wel mooie producten hoor. Als alles werkt zoals het zou moeten, is het echt heel fijn spul. Dus ja, ik zou ze zelf ook niet zomaar afschrijven.Racer89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:38:
[...]
Ik heb helaas nog geen reactie op het ticket zou binnen 1 werkdag gebeuren. Benieuwd of ik dan vandaag iets hoor. Voorheen had je binnen een paar uur al reactie.
Ik denk dat niemand elke 10 seconde aan het kijken is. Maar als je een energy display hebt, kijk je natuurlijk wel meerdere keren per dag naar de status. Anders heeft zo'n display ook weinig zin...Zwelgje schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:52:
maar ik zit dan ook niet elke 10 seconden in die app te kijken, hooguit 3x per dag
De storing lijkt hier nu opgelost te zijn. Sinds vanmorgen geen storingsmelding meer in de app en alles in de app doet het weer
Hier werkt 'stroomverbruik' en 'goodwe' nog steeds niet.Olie_B_Bommel schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:42:
De storing lijkt hier nu opgelost te zijn. Sinds vanmorgen geen storingsmelding meer in de app en alles in de app doet het weer
Mark my words: Goodwe komt niet meer terug. En ik krijg nog steeds een melding van serverproblemen als ik de app open.
Yep, hier lijkt ook alles weer te werken. En gegevens lijken sneller te laden in de app.
Alles lijkt wel weer te functioneren inderdaad.
Er is dus alleen geen mogelijkheid 'oude' data aan een nieuw HW product te koppelen. Dat vind ik wel zuur want het verstoort de overzichten behoorlijk.
Er is dus alleen geen mogelijkheid 'oude' data aan een nieuw HW product te koppelen. Dat vind ik wel zuur want het verstoort de overzichten behoorlijk.
Ik had begrepen als je een product vernieuwd, je de oude data kunt laten overzetten naar het nieuwe (zelfde type) product. Je kunt dit vragen aan de klantenservice. Het ID nummers (MAC adressen) dan meesturen.paQ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:16:
Alles lijkt wel weer te functioneren inderdaad.
Misschien is het niet meer mogelijk door de storing, of als je het oude product gewist hebt ?
Ze zeggen alleen bij de P1 meter.PeteSplit schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:39:
[...]
Ik had begrepen als je een product vernieuwd, je de oude data kunt laten overzetten naar het nieuwe (zelfde type) product. Je kunt dit vragen aan de klantenservice. Het ID nummers (MAC adressen) dan meesturen.
Misschien is het niet meer mogelijk door de storing, of als je het oude product gewist hebt ?
Klopt.
App meerdere keren opnieuw geรฏnstalleerd en p1 meter meerdere keren gereset.
Ondanks dat ik meldingen zie dat het probleem verholpen zou zijn ervaar ik nog steeds bij 'stroomverbruik' en 'goodwe' 'no data'.
Het gaat mij absoluut niet om 1 euro per maand maar aangezien dit probleem al een behoorlijke tijd speelt vraag ik mij af of dit nog goed gaat komen. Ik ga mij denk ik even verdiepen of er goede alternatieven zijn, al is deze prijs wel erg laagdrempelig. Maar als het langdurig niet werkt heb je er ook niet veel meer aan.
Ik heb alle begrip voor een storing of probleem, maar de communicatie vanuit de klantenservice vind ik slecht.
Ondanks dat ik meldingen zie dat het probleem verholpen zou zijn ervaar ik nog steeds bij 'stroomverbruik' en 'goodwe' 'no data'.
Het gaat mij absoluut niet om 1 euro per maand maar aangezien dit probleem al een behoorlijke tijd speelt vraag ik mij af of dit nog goed gaat komen. Ik ga mij denk ik even verdiepen of er goede alternatieven zijn, al is deze prijs wel erg laagdrempelig. Maar als het langdurig niet werkt heb je er ook niet veel meer aan.
Ik heb alle begrip voor een storing of probleem, maar de communicatie vanuit de klantenservice vind ik slecht.
Het Goodwe-probleem is niet opgelost.knorde schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:59:
Vanmiddag reactie gehad op mijn ticket i.v.m. GoodWe, er wordt gezegd dat aan de kant van GoodWe iets veranderd is. En HW het nu niet voor elkaar krijgt om de data goed op te halen. Ze zouden in gesprek zijn met GoodWe. Ze weten nog niet wanneer dit probleem is opgelost....
Geeft mij het volgende gevoel:
"Met een kluitje het riet ingestuurd worden"
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
โน๏ธRacer89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:19:
Vanmiddag reactie gehad op mijn ticket i.v.m. GoodWe, er wordt gezegd dat aan de kant van GoodWe iets veranderd is. En HW het nu niet voor elkaar krijgt om de data goed op te halen. Ze zouden in gesprek zijn met GoodWe. Ze weten nog niet wanneer dit probleem is opgelost....
Na betaling van een licentievergoeding van โฌ1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiรซle intelligentiesystemen.
Nu nog een ticket erover aanmaken m.b.t Goodwe bij HW, lijkt me ook niet zinvol, omdat we allang weten wat er speelt.
Denk ook dat ze met de resources van een ander bedrijf de mooie sier willen uithangen zonder overleg. En nu het mis loopt snel overleg moeten hebben om het mogelijk te maken.Paul55 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:32:
Nu nog een ticket erover aanmaken m.b.t Goodwe bij HW, lijkt me ook niet zinvol, omdat we allang weten wat er speelt.
Die frontpage artikel van HW op tweakers lijkt mij ook een farce.
[ Voor 7% gewijzigd door Pjottski op 06-11-2025 18:59 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Maar de rest wel als ik de berichten mag geloven, alleen bij mij werkt de 'stroomverbruik' grafiek nog niet (no data).
Inmiddels werkt die bij mij wel weerknorde schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:52:
[...]
Maar de rest wel als ik de berichten mag geloven, alleen bij mij werkt de 'stroomverbruik' grafiek nog niet (no data).
Over de plugin batterij? Hoezo "een farce"? Omdat ze deze storing niet noemen? De testperiode zal geรซindigd zijn voordat deze storing optrad.Pjottski schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:50:
Die frontpage artikel van HW op tweakers lijkt mij ook een farce.
Verder vind ik het artikel voor Tweakers overigens wel wat lichtgewicht, ik zou denken dat voor het echte Tweakers publiek een duik in koppeling met Home Assistant if Homey wat uitgediept zou worden.
De basisoorzaak van de storing is natuurlijk de afhankelijkheid van het product van de cloud van de leverancier. Dat stond in eerste instantie niet in het artikel, maar na een tip van mij heeft de auteur er wat over ingevoegd
Je weet nooit hoeveel geld ze ervoor krijgen om het artikel erop te zetten... Laatste tijd wel vaker het gevoel als je veel geld geeft dat dit het artikel wel eens positief kan beรฏnvloeden.
:strip_exif()/f/image/enjY4XFqmKtXG0nrcNRcql4h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QikC23cdZAfUUKvgidaBtxJk.jpg?f=fotoalbum_large)