Storing Homewizard app?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Werkt weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Hier ook weer. En wat hebben wij hier van geleerd? (behalve dat sommige dingen weer vanzelf overgaan)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11:17
Prisma16 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:17:
[...]

Hier ook weer. En wat hebben wij hier van geleerd? (behalve dat sommige dingen weer vanzelf overgaan)
Geen HW spul meer kopen?

• biljoenblik
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-10 12:41
Ik zie nu ook weer het normale beeld op de display.

SCM60ZS-W (SRK50ZS-WF+ SRK20ZS-WF), SCM40ZS-W (2X SRK20ZS-WF), 120L electrische boiler. Drive-in woning 1975 Gasloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12:11
Prisma16 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:17:
[...]

Gewoon een beetje geduld hebben. :)

• frans5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-10 08:02
Nog niets hier....inmiddels ook al veel ontbrekende data..

[ Voor 90% gewijzigd door frans5 op 24-09-2025 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul55
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10:10
Hallo, ik ben Paul en nieuw hier. De problemen die ik had met de Goodwe omvormer en HW, hebben mij op deze site gebracht, waar nog veel meer klachten samenkomen, en ook omdat je niet veel wijzer wordt, met de raadgevingen op de site, als je problemen ondervind.
Ik had ook al een week niet alle gegevens compleet in de app. Vooral het zonverbruik vind ik belangrijk. Uiteraard eerst zelf alles opnieuw ingesteld enz. Maar het probleem bleef.
Uit frustratie de HW KWH-meter aangekocht en geïnstalleerd en de data is weer compleet.
Ook bij mij viel gisteren de display uit. Na pogingen van herstel, de display uit apparatenlijst verwijderd en opnieuw toegevoegd, en ook dat functioneert weer.
Wat ik wel vind als betalende abonnee van HW, dat je geen mail krijgt, dat er problemen zijn tussen Goodwe en HW, met het ophalen van de gegevens. Je bent zelf eerst met van alles aan het klooien, om er op een gegeven moment achter te komen, dat het probleem niet bij jou ligt, maar bij HW.

• frans5
squashedraven schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:21:
[...]

Ze geven letterlijk aan dat je betaald voor de service en het gemak dat ze de API hanteren, niet dat de API werkt...
Tsja....Als je bij HW op de site lees bij het koppelen van je zonnepanelen zie ik toch nergens iets daarover staan....en mede op grond daarvan heb ik de HomeWizard inc abonnement aangeschaft.

Dat het tijdelijk niet werkt..oké, kan gebeuren....zie het wel weer gaan werken....maar ik hoop wel dat de data dan ook weer klopt, want nu klopt er niet veel meer van.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
frans5 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:35:
[...]

Tsja....Als je bij HW op de site lees bij het koppelen van je zonnepanelen zie ik toch nergens iets daarover staan....en mede op grond daarvan heb ik de HomeWizard inc abonnement aangeschaft.

Dat het tijdelijk niet werkt..oké, kan gebeuren....zie het wel weer gaan werken....maar ik hoop wel dat de data dan ook weer klopt, want nu klopt er niet veel meer van.
Ik heb er eerlijk gezegd weinig hoop meer op dat het weer gaat werken

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
frans5 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:35:
[...]

Die data achteraf kun je vergeten. Ik heb toen een flinke piek gehad met een socket( onterechte meting ). Verbruik klopte niet. Dat kon niet gecorrigeerd worden achteraf...

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Racer89 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:11:
[...]

Die data achteraf kun je vergeten. Ik heb toen een flinke piek gehad met een socket( onterechte meting ). Verbruik klopte niet. Dat kon niet gecorrigeerd worden achteraf...
Precies. Hier ook, erg jammer. Heb dus niet zoveel aan de historie meer. Ben ook voornemens om de hele boel op te zeggen, heb hier helemaal niets aan en kan beter inloggen bij m’n energieleverancier en SEMS portal.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• frans5
THE_BASE schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:41:
[...]

Precies. Hier ook, erg jammer. Heb dus niet zoveel aan de historie meer. Ben ook voornemens om de hele boel op te zeggen, heb hier helemaal niets aan en kan beter inloggen bij m’n energieleverancier en SEMS portal.
En waarom horen we er zo weinig van?.....Ik bedoel om o.a de zonnepanelen te monitoren hebben we, ik althans, een abonnement afgesloten....en we krijgen niet wat er beloofd wordt.

Beetje meer updates over hoe en wat zou wel wenselijk zijn....daar betalen we tenslotte voor...toch?.

Zou graag willen weten of het wel of niet gaat werken, ik heb die flauwekul al eens met de Plugwise meegemaakt.....daar stopte de ondersteuning van de v1 en kon iedereen een andere aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Ik heb een beetje het idee dat het wel eens te snel groot is geworden. Als je kijkt hoeveel merken ze ondersteunen qua omvormer (of juist niet) en dat er vorige week ineens met meerdere merken problemen waren + het feit dat de PiB's ook niet echt foutloos zijn.
@HomeWizard_NL we worden graag positief verrast

• Paul55
Ik zie in mijn HW app nog steeds dat de gegevens overdracht tussen Goodwe en HW niet op orde is.
Geen spijt ervan dat ik de HW KWH meter eerder deze week geïnstalleerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
squashedraven schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:08:
Ik heb een beetje het idee dat het wel eens te snel groot is geworden. Als je kijkt hoeveel merken ze ondersteunen qua omvormer (of juist niet) en dat er vorige week ineens met meerdere merken problemen waren + het feit dat de PiB's ook niet echt foutloos zijn.
@HomeWizard_NL we worden graag positief verrast
Zal niet de eerste keer zijn dat iets kapot gaat door zijn eigen succes. De technische kennis van sommige helpdesk medewerks is ook teleurstellend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03:27
Net update 1.0307 gedaan. Wat ik eerst zag bij wisselen van accu bij ontladen, is dat de accu oranje( onderste deel) gaat knipperen. Nadat ik handmatig op INDENTIFY heb geklikt. Verschijnt de groene knipperende balk en gaat de accu op inactief, de 2e accu is aan het ontladen. Ik zie GEEN E code Ook wordt er in de tekst niets gemeld. Maar wanneer ik niet handmatig indentify klik blijft de accu oranje knipperen en staat inactief. Is dit normaal?

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-10 22:30
Vreemd: net uitgerekend; opwek, verbruik en teruglevering van totale maand klopt nu. Benieuwd hoe het morgen gaat. Hoop dat probleem met Goodwe nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exroosje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-10 17:02
Gisteren opeens Goodwe data (voor 1 dag) data maar vanochtend vooralsnog weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
exroosje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:38:
Gisteren opeens Goodwe data (voor 1 dag) data maar vanochtend vooralsnog weer niet...
bij mij gisteren ook weer een grafiekje. Maar ik zou volgens het getal maar 0.2 opgewekt hebben terwijl semsportal 13.1 aangeeft (vandaag sta ik op dit moment op 0.2 in de semsportal maar dat zal wel toeval zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vorige week opnieuw gekoppeld toen stond de service wel Online maar geen data. Inmiddels staat hij nu ook weer offline. Hier was gisteren niks te zien. Vind het deze ronde wel heel erg lang duren voordat het weer werkt. Volgens mij zijn ze vergeten dat ze ook nog andere diensten hebben i.p.v. alleen maar batterijen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-10 21:28
squashedraven schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:54:
[...]

bij mij gisteren ook weer een grafiekje. Maar ik zou volgens het getal maar 0.2 opgewekt hebben terwijl semsportal 13.1 aangeeft (vandaag sta ik op dit moment op 0.2 in de semsportal maar dat zal wel toeval zijn)
Hier gisteren ook een grafiekje, met 0.2. Nu weer offline. Kreeg nog een mailtje op mijn storingsmelding van Homewizard met hetzelfde verhaal. We zijn er mee bezig, afhankelijk van anderen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Ook nu kan ik van gisteren weer een grafiek zien in de homewizard app maar staat geen opwek getal bij. Er is dus wel wat veranderd ten opzichte van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
squashedraven schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:34:
Ook nu kan ik van gisteren weer een grafiek zien in de homewizard app maar staat geen opwek getal bij. Er is dus wel wat veranderd ten opzichte van vorige week.
De grafiek klopt inderdaad het getal bij mij is 0.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Recci schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:36:
[...]

Hier gisteren ook een grafiekje, met 0.2. Nu weer offline. Kreeg nog een mailtje op mijn storingsmelding van Homewizard met hetzelfde verhaal. We zijn er mee bezig, afhankelijk van anderen etc etc.
Bij mij alleen de grafiek zonder vermelding van de totale opwek.
Nu ook weer offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hier idd ook grafiek, met getallen die niet kloppen. En helaas weer offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb de koppeling verwijderd inmiddels en Energy+ opgezegd. Helemaal klaar met HomeWizard. Of het nu aan Goodwe ligt of niet, ze beloven het als feature van het abonnement en als puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
THE_BASE schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:26:
Ik heb de koppeling verwijderd inmiddels en Energy+ opgezegd. Helemaal klaar met HomeWizard. Of het nu aan Goodwe ligt of niet, ze beloven het als feature van het abonnement en als puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis.
Als je de mogelijkheid hebt om een HW KWH-meter te installeren, lijkt mij dat nog een kansje te geven.
Voor mijn idee, ook de Korste klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Paul55 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:36:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt om een HW KWH-meter te installeren, lijkt mij dat nog een kansje te geven.
Voor mijn idee, ook de Korste klap.
Ja, ik ken die dingen, maar geen optie om die (zelf) te installeren, dat zou dan door een monteur moeten gebeuren. Ik zal er nog eens over nadenken, maar het is pas echt van belang in 2027.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul55
Ik heb ook geen achtergrond als elektromonteur. Wel best veel ervaring opgedaan in mijn vorige eigen woning.
Het is best te doen voor een leek, maar je moet wel weten wat je doet.
Vandaag nog één bij mijn zoon geïnstalleerd.
Je hebt nog even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger525
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06-10 17:05
Nou het is inmiddels 6 oktober, nog weinig verandering. Als ik mijn GoodWe omvormer opnieuw toevoeg als apparaat krijg ik wel gegevens over de opwek van mijn zonnepanelen van vandaag tot aan nu, maar vervolgens wordt de grafiek niet geüpdatet. Wel gek dat het in eerste instantie opvragen van data wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
Mm even wakker, eens kijken hoe eea is. Kan niet inloggen!!! Server plat? Geen app maar de codes. Wat kan ik hiermee, niets? Waar kan ik dit officieel melden. Ik kan niet via de app iets doen, want die werkt dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmyjeVtubxMvGXXhlcygqrVuZwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGq1cKZ7I8j0GNWs5tVqOLCP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door matje70 op 07-10-2025 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:05
matje70 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 04:07:
Mm even wakker, eens kijken hoe eea is. Kan niet inloggen!!! Server plat? Geen app maar de codes. Wat kan ik hiermee, niets?

url="https://tweakers.net/i/r-wHLGDXwiLiQyXKr7vAa4t2lCE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/riJpQiQQFPndaCpiGKdCSKiJ.png?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/url]
Ik heb hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rietveldusa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-10 01:56
Hier in België ook dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 09:05
Hier ook. Serverside dus, komt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 09:05
Alles doet het hier weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
Hier is ook alles weer in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-10 15:47
matje70 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:29:
Hier is ook alles weer in orde.
Helaas de displays nog niet.
Update 8.45:ze werken weer!

[ Voor 7% gewijzigd door Diaantje71 op 07-10-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat een bende is het de laatste tijd. Hier doen gas en stroom het, maar de watermeter ligt er uit. Beetje klaar met HomeWizard inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zie hier ook vaker in de ochtend dat het display ook niet werkt pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Goodwe omvormer hier in app, nog steeds offline wegens de bekende oorzaak. Dit wordt dan de 3e week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
Mijn totaal opwek over september klopt qua getal wel met het sems portal, al zie ik geen grafieken of staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Net even geprobeerd met Wizzi te chatten met betrekking tot de goodwe app. Nou daar kom je dus helemaal nergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 12:47

Niwla

dat dus....

Paul55 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:48:
Goodwe omvormer hier in app, nog steeds offline wegens de bekende oorzaak. Dit wordt dan de 3e week.
Ik vind het al met al ook best lang duren..... |:(

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul55
Niwla schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:05:
[...]

Ik vind het al met al ook best lang duren..... |:(
Wat ze wel doen is het aanprijzen van de accu, die nu snel te leveren is, en vragen om HW te beoordelen.
Met de problemen van nu, had ik daar even mee gewacht.
Had liever gezien dat met man en macht de problemen gingen oplossen, en de betalende abonnees op de hoogte hadden gesteld dat er problemen zijn met het ophalen van data bij Goodwe.

[ Voor 11% gewijzigd door Paul55 op 10-10-2025 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Paul55 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:40:
[...]

Wat ze wel doen is het aanprijzen van de accu, die nu snel te leveren is, en vragen om HW te beoordelen.
Met de problemen van nu, had ik daar even mee gewacht.
Had liever gezien dat met man en macht de problemen gingen oplossen, en de betalende abonnees op de hoogte hadden gesteld dat er problemen zijn met het ophalen van de data bij Goodwe.
Nu heeft menigeen eerst lopen klooien met eigen netwerk enz., om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat de problemen Bij HW zijn.
Met de problemen van nu, de lagere zonnestand en de kortere dagen, had ik daar even mee gewacht.
Had liever gezien dat met man en macht de problemen gingen oplossen, en de betalende abonnees op de hoogte hadden gesteld dat er problemen zijn met opbrengst de zonnepanelen en het ophalen van de data bij het KNMI.
Nu heeft menigeen eerst lopen klooien met eigen netwerk, positie van panelen enz., om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat de problemen elders zijn en HW hier over zwijgt. -:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvdLeij
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:17
<voorzichtig>Het lijkt er op dat alles weer werkt.</voorzichtig>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hier helaas toch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-10 21:19
Niet heel ontopic
en dan toch posten. Hou het ontopic aub.

[ Voor 127% gewijzigd door teacher op 10-10-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Technician- schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:53:
Niet heel ontopic maar wil eventjes klagen over homewizard.
Na een bestelling en keurige mails over de verzending ging eea over naar Parcel.
Die meldde na 3 keer vertraging dat het pakket is geretourneerd doordat deze is beschadigd tijdens transport.
Nu begint de ellende. Parcel zegt: neem contact met leverancier. homewizard: neem contact met Parcel.
Vraag om contact gaat via een AI chatbot, wat irritant! 5 dagen verder en nu nog niks.
Geen mailadres of telefoonnummer te zien.
Homewizard heeft helemaal niks richting de postbezorger te wijzen. Zij zijn de opdrachtgever en dus verantwoordelijk voor de bezorging.
Valt me op dat homewizard wel van het afschuiven is gezien ze dat ook bij de zonne-omvormer problematiek doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-10 21:19
squashedraven schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:55:
[...]

Homewizard heeft helemaal niks richting de postbezorger te wijzen. Zij zijn de opdrachtgever en dus verantwoordelijk voor de bezorging.
Valt me op dat homewizard wel van het afschuiven is gezien ze dat ook bij de zonne-omvormer problematiek doen
Ja maar je kan ze gewoonweg niet bereiken.
Heb het afgelopen jaar wel 200 pakketjes besteld zakelijk overal ter wereld. En werkelijk alles is netjes binnen.
Dit is de eerste die het helemaal verprutst.schijt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Technician- schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:59:
[...]

Ja maar je kan ze gewoonweg niet bereiken.
Heb het afgelopen jaar wel 200 pakketjes besteld zakelijk overal ter wereld. En werkelijk alles is netjes binnen.
Dit is de eerste die het helemaal verprutst.schijt irritant.
Klantenservice is inderdaad echt waardeloos qua bereikbaarheid om het zacht te zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Dit is ook pas iets van de laatste tijd, normaal kon je nog wel in contact komen met iemand. Maja die je dan aan de lijn kreeg die had er ook 0 verstand van.

Vind het met de tijd allemaal maar achteruit gaan bij Homewizard, het is een opsomming van slechte communicatie, klantenservice en storing oplossen. Wel is die stekkerbatterij bij elke 5de advertentie te zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Racer89 op 10-10-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dit topic gaan over storingen in de hw app, en is niet de plek om te klagen over de bezorging. Ontopic please.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@CvdLeij Werkt het nog bij jou? Ik zie de omvormers nu actief via SEMS maar in Homewizard nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Ondanks dat ik nu alle gegevens via de HW KWH meter krijg, blijf ik bij verschillende grafieken een uitroepteken zien. Ik vermoed dat dat komt, omdat de Goodwe omvormer in de app, geen data ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Kunnen jullie nog het stand-bye verbruik zien? deze is voor mij ook niet meer zichtbaar. Vraag me dan ook af wat dit met de omvormer heeft te maken. Uitroep tekens zie ik inderdaad ook overal bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Hier staat het stand-by verbruik gewoon vermeld.
Dat bedenk ik mij nu net, komt natuurlijk omdat ik nu een KWH meter heb.

[ Voor 43% gewijzigd door Paul55 op 11-10-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:24

Blauw

De Schreeuw

Ik ben overall nogal teleurgesteld want ik kreeg naar maanden wachten (en vertragingen) drie weken geleden de thuisbatterij die nu dus ineens gewoon heel eenvoudig leverbaar blijft maar ondertussen werkt de GoodWe integratie ook al weken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:11

dunklefaser

Point Of KnowReturn

De vraag is natuurlijk: Wie krijgt de zwarte piet? HomeWizard, Goodwe of ??
Niet dat je dan daarvan veel wijzer wordt.
Voorkomen kan je deze soort communicatiestoringen waarschijnlijk nooit.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CvdLeij
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:17
Racer89 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:58:
@CvdLeij Werkt het nog bij jou? Ik zie de omvormers nu actief via SEMS maar in Homewizard nog steeds niet.
Nee, ik zag in eerste instantie alle gegevens inclusief bedragen. Maar nu niet meer.
Als ik Goodwe opnieuw toevoeg ZONDER deze eerst te verwijderen wordt wel alleen de grafiek bijgewerkt.
Ik ben eigenlijk door de app apparatuur bij Homewizard gaan aanschaffen.
Heb er geen spijt van, maar dit is geen goede reclame voor het bedrijf. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Blauw schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:52:
Ik ben overall nogal teleurgesteld want ik kreeg naar maanden wachten (en vertragingen) drie weken geleden de thuisbatterij die nu dus ineens gewoon heel eenvoudig leverbaar blijft maar ondertussen werkt de GoodWe integratie ook al weken niet.
Ja, die batterij is waar ze nu op inzetten en voor de rest lijkt de softwarematige support een beetje in het welbekende verdomhoekje te komen.

Het kan best aan Goodwe liggen als zij aan hun kant iets wijzigen, maar dan moet je nu ook niet meer gaan marketen met de koppeling en bestaande klanten iets gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49
De Goodwe koppeling heeft er wel vaker uitgelegen. En is ook weer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Pandorian schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:50:
De Goodwe koppeling heeft er wel vaker uitgelegen. En is ook weer terug gekomen.
Deze ronde wel erg lang... normaal duurde het nooit zolang als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
CvdLeij schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:42:
[...]

Nee, ik zag in eerste instantie alle gegevens inclusief bedragen. Maar nu niet meer.
Als ik Goodwe opnieuw toevoeg ZONDER deze eerst te verwijderen wordt wel alleen de grafiek bijgewerkt.
Ik ben eigenlijk door de app apparatuur bij Homewizard gaan aanschaffen.
Heb er geen spijt van, maar dit is geen goede reclame voor het bedrijf. Erg jammer.
Bij mij heeft dat ook gewerkt, toevoegen zonder eerst te verwijderen.
Dank voor de tip.
Alle uitroeptekens zijn nu ook weg in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Opnieuw toegevoegd en uitroepteken is inderdaad wel. Wel staat er nog 0 kwh opbrengst en morgen waarschijnlijk een 'importpiek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Klopt, geen vermelding van opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
En het stand bye verbruikt wordt nu ook weer aangegeven. Hopelijk snel de kWh weer erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Een nieuwe dag en geen verrassing: no data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
De opleving was van korte duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
volgens mij lukt het bij koppeling dus wel om (eenmalig) data op te halen, maar dat daarna de API of de API implementatie het laat afweten. Het zou wel fijn zijn om eens te horen of ze er uberhaupt mee bezig zijn of dat ze nog steeds alleen maar naar Goodwe wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:13
Zelfde hier, elke dag opnieuw toevoegen laat wel blauwe data in de grafiek zien, maar niets in de cijfers boven de grafiek. Eerder ook al een paar keer geprobeerd, en dan lijkt er per dag wel data toegevoegd te worden, zolang je elke dag opnieuw de GoodWe omvormer toevoegt zonder deze te verwijderen.

Het is dat ik Energy+ gebruik voor andere taken in/om het huis, maar anders weet ik niet of ik hier nog elke maand voor had willen betalen. Leuk zo'n abonnement, maar als de GoodWe data zo onbetrouwbaar blijft is dat niet heel fraai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
GoodWe data is denk ik niet onbetrouwbaar, het is de koppeling tussen Goodwe en HW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:13
Ja, misschien verkeerd geformuleerd. Maar idd, de koppeling tussen GoodWe en HomeWizard laat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 19:56
Homewizard krijgt ineens geen signaal meer binnen sinds een uur of 3 vanmiddag.
Hebben ze storing?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
rimave schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:29:
Homewizard krijgt ineens geen signaal meer binnen sinds een uur of 3 vanmiddag.
Hebben ze storing?
Hier geen last van op de bekende goodwe issues na dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hier ook weer no data 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Vanochtend vroeg geen uitroeptekens in de app, maar no data Goodwe omvormer.
Opnieuw toegevoegd zonder eerst verwijderen, en grafiek werkt weer zonder opwek informatie.

Enige tijd later, uitroeptekens, zonder opwek informatie.
Wel bijzonder dit. Het ene wel, het andere niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans5
Nope...Nog steeds niets...vervelende is dat je vanuit HW eigenlijk ook geen update krijgt.

Ze zouden hier toch geregeld een update kunnen geven, nu is het maar gokken en zelf aanklooien.

Ben benieuwd of ,degene met een abonnement, we voor die " verloren" tijd gecompenseerd gaan worden.....Het tot nu toe maar 3-4 weken, maar we betalen voor een werkende service en tot nu toe heb ik nog niet veel aan gehad (heb pas enkele maanden HW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
frans5 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:37:
Nope...Nog steeds niets...vervelende is dat je vanuit HW eigenlijk ook geen update krijgt.

Ze zouden hier toch geregeld een update kunnen geven, nu is het maar gokken en zelf aanklooien.

Ben benieuwd of ,degene met een abonnement, we voor die " verloren" tijd gecompenseerd gaan worden.....Het tot nu toe maar 3-4 weken, maar we betalen voor een werkende service en tot nu toe heb ik nog niet veel aan gehad (heb pas enkele maanden HW).
Ik heb opzich nu geen problemen meer, omdat ik een KWH meter geïnstalleerd heb.
Voor diegene die die mogelijkheid niet hebben, is het op zijn zachtst gezegd, waardeloos, en zouden gecompenseerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
frans5 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:37:

Compensatie gaan ze niet doen omdat ze aangeven dat ze de API faciliteren maar niet de werking of correctheid garanderen (maken ze zich er wel heel makkelijk vanaf)

@HomeWizard_NL zou er een update gegeven kunnen worden? Dit wordt veelvuldig gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Dus zoiets als, een auto verhuurbedrijf verhuurt u een auto, maar als hij niet rijdt, is het hun probleem niet.
U moet gewoon betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans5
squashedraven schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Compensatie gaan ze niet doen omdat ze aangeven dat ze de API faciliteren maar niet de werking of correctheid garanderen (maken ze zich er wel heel makkelijk vanaf)

@HomeWizard_NL zou er een update gegeven kunnen worden? Dit wordt veelvuldig gevraagd
Vaak verschuilen ze zich achter de kleine lettertjes, maar als je kijkt en leest bij "koppel je zonnepanelen"....staat daar volgens mij toch niets waaraan ik ken herleiden dat het niet met mijn omvormer zou kunnen gaan werken....hij staat in de lijst van omvormers waar het mee zou moeten werken....

Als ze dan ergens een "regelementje" verstoppen met de lettertjes dat het niet zou kunnen werken....dat is dan leuk dat ze zichzelf op deze manier in willen dekken, maar dan hadden ze een verwijzing ernaar moeten aangeven en niet achteraf er mee aan komen....

Denk ook niet dat deze " niet transparante " manier stand houdt als je er tegen in gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul55
Er is data van vandaag in de HW app van de Goodwe omvormer, en klopt tot nu toe.
Nog wel een aantal uitroeptekens.

[ Voor 33% gewijzigd door Paul55 op 14-10-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
en de omvormer is weer offline. Het is steeds allemaal van korte duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Ja, offline weer. Het is zeker van korte duur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik weet niet bij wie de schuld ligt, maar zoals het nu werkt lijkt het een aanpassing aan de kant van Goodwe en doet HomeWizard niet zijn best om er überhaupt maar iets aan te veranderen. Anders had het na een maand allang gewerkt.

Het feit dat het af en toe werkt zegt mij genoeg: Goodwe zet de info nog wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:08:
Ik weet niet bij wie de schuld ligt, maar zoals het nu werkt lijkt het een aanpassing aan de kant van Goodwe en doet HomeWizard niet zijn best om er überhaupt maar iets aan te veranderen. Anders had het na een maand allang gewerkt.

Het feit dat het af en toe werkt zegt mij genoeg: Goodwe zet de info nog wel door.
We nemen een betaalde dienst af bij homewizard. Dan maakt het mij eigenlijk geen fluit uit bij wie de schuld ligt het feit blijft dat homewizard de verantwoordelijkheid draagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vanaf vanochtend tot 12 uur vanmiddag heeft het even gewerkt. Ik zie opbrengst in de grafiek en kWh. Echter na 12 uur is de opbrengt weer weg in Homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
Misschien domme vraag, heb nu 3 fase kWh meter voor zonnepanelen. Krijg nu waarschijnlijk zo gauw Goodwe weer in beeld komt totaal andere waardes. Wordt blijkbaar bij elkaar opgeteld. Kan ik nu Goodwe gewoon verwijderen in de app? Ben beetje huiverig voor. Las wel zoiets maar weet niet zeker. sorry dubbel gemeld.
[ Voor 5% gewijzigd door hortens9273 op 14-10-2025 18:15 ]

[ Voor 7% gewijzigd door hortens9273 op 14-10-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
Paul55 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:01:
Ja, offline weer. Het is zeker van korte duur geweest.
Misschien domme vraag, heb nu 3 fase kWh meter voor zonnepanelen. Krijg nu waarschijnlijk zo gauw Goodwe weer in beeld komt totaal andere waardes. Wordt blijkbaar bij elkaar opgeteld. Kan ik nu Goodwe gewoon verwijderen in de app? Ben beetje huiverig voor. Las wel zoiets maar weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik heb hem gisteren ook nog een keer verwijderd en kon hem gewoon weer opnieuw aanmaken. Het werkt toch niet zoals het moet wat kan er dan veel fout gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:39
squashedraven schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Ik snap dat heel goed, wat denk je dat zij zijn, een liefdadigheidsinstelling? Je mag volgens mij blij zijn dat zoiets uberhaupt bestaat. En wat kost het abonnement nou? 1 euro per maand? wie betalen ze daarvan :+

En dat die Chinese software van die China omvormertjes niet te vertrouwen is, is hier ook maar weer eens mee onderstreept. Helaas heeft mijn installateur zelf van die Chinese but geinstalleerd.

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hier doet de Goodwe koppeling het weer. Vanmorgen eerst nog niet, maar nu staat de data van de hele dag er weer in.
Ik kijk het dit jaar nog aan, mocht de koppeling weer uitvallen stap ik over op 2 3-fase meters tbv. de omvormers. Wil in ieder geval 1 compleet jaar goed gelogd hebben voordat de saldering stopt.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Hier is de Goodwe offline, maar toont wel de grafiek zonder de hoeveel opgewekte stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hier weer data tot 12 uur, daarna stopt het weer net als gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul55
Om 14 uur exact, stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
En ook ik sluit me aan bij bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zie nu dat de resterende data ook erin staat, portal is wel weer offline volgens HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
Gisteren een grafiek tot 11.30, vandaag zowaar een hele grafiek met data. Benieuwd hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hier dinsdag en woensdag volledige grafiek, gisteren wel eerst maar tot 12:15, maar nu staat hij er volledig in. Op zich vind ik het geen probleem als de data van de omvormer niet "live" is, maar 1 of 2x per dag komt.
@HomeWizard_NL Kunnen jullie een update over de status van de Goodwe koppeling geven?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Pagina: 1 2 3 Laatste