• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:08
Knowbody schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:23:
Wat een gezeur over wel of niet betalende gebruiker. Ja er is een storing. Dat komt nu eenmaal voor in IT land.

De software is niet foutloos. Maar dat het bestaat is toch wel fijn.
Wat een gezeur? Ze moeten gewoon zorgen dat het goed werkt... en dit is niet de eerste storing of hapering!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:22
Nougat schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:24:
[...]

Wat een gezeur? Ze moeten gewoon zorgen dat het goed werkt... en dit is niet de eerste storing of hapering!
Ze moeten helemaal niets ! Ze zullen er alles aan doen om het snel weer op te lossen, daar geloof ik in.

Dat wat je krijgt kan helemaal niet voor 0.99 per maand! Besef goed dat dit een product is dat de potentie heeft om honderdduizenden zo niet miljoenen meterkasten te veroveren.
Alleen daardoor kan de prijs laag blijven.

Denk nou niet omdat je ook een eurootje per maand meebetaalt, dat je strepen hebt om op te staan. Die heb je niet.

Gelukkig Nieuwjaar!

BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. PV 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO. Tesla MY SR 2026. Peblar Recharge label

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:00
Wat een gezeur over wel of niet betalende gebruiker. Ja er is een storing. Dat komt nu eenmaal voor in IT land.

Clou is dat het te vaak rammelt en hier bv de beloofde (en voorheen werkende) goodwe koppeling al drie maanden niet werkt.
Noem het de ‘kracht’ of beter gezegd de ‘zwakte’ van herhaling. En degenen die nog een display en/of een HW accu hebben was 2025 geen goed jaar….vandaar dat je dergelijke reacties ziet.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:45

Gaat meer om de communicatie dan om de storing zelf. Elke elke keer melden gebruikers dat er een storing is in plaats van HomeWizard.

Het is niet zo moeilijk om een script te maken dat een status pagina update wanneer er een storing is. Maak een script die automatisch de API controleert als deze niet werkt update je automatisch de status pagina en stuur je push melding naar alle gebruiker. Dit heb je gemaakt in een paar uurtjes.

Vandaag niet al te veel te doen, zal eens kijken of ik tijd heb om iets in python te maken die dit doet.

[ Voor 6% gewijzigd door worldfastest op 01-01-2026 11:37 ]

You only live once, so enjoy the ride.

• Nougat
Knowbody schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:30:
[...]

Ze moeten helemaal niets ! Ze zullen er alles aan doen om het snel weer op te lossen, daar geloof ik in.

Dat wat je krijgt kan helemaal niet voor 0.99 per maand! Besef goed dat dit een product is dat de potentie heeft om honderdduizenden zo niet miljoenen meterkasten te veroveren.

Denk nou niet omdat je ook een eurootje per maand meebetaalt, dat je strepen hebt om op te staan. Die heb je niet.
Nou, daar denk ik toch heel anders over! Je betaald voor een dienst en die dienst werkt regelmatig niet! En zie jij ergens een melding/bericht van Homewizard?

Ik had laatst een storingsmelding gedaan en ik kreeg een paar dagen later een mailtje met de vraag wat het probleem was, terwijl ik alles had uitgelegd in het bericht. Wat gaat hier fout?!

[ Voor 15% gewijzigd door Nougat op 01-01-2026 11:35 ]

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:04
[...]

Gelukkig Nieuwjaar!
De prijs kan laag blijven omdat je als klant informatie levert. Hoe meer klanten hoe meer zinvolle data Homewizard kan verzamelen. Dit is natuurlijk van veel meer waarde dan die 99 cent die ze ervoor vragen. Kortom: het is denk ik voor Homewizard er veel aan gelegen dit zo snel mogelijk stabiel te krijgen.

Zelf vind ik het als gebruiker ook behoorlijk irritant worden. Ik heb ook regelmatig geen informatie en ik kijk niet eens dagelijks naar het dashboard.

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:08

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

[...]

Gelukkig Nieuwjaar!
Mijn geluk hangt niet af van homewizard 😜
Ik betaal voor integratie van de zonnepanelen, dat werk niet zoals je mag verwachten, of ik nu 1 euro betaal, niets, of het dubbele, of veel meer.
Het moet gewoon werken, het gaat niet om een keer niet werken, maar het ene werkt, het andere is weer minder, leuk uiterlijk met dat huisje, andere problemen steken de kop op.
Dat iemand zich er niet aan stoort? Prima!
Maar het is niet wat je er van mag verwachten, punt.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Is dit geen wake up call om eens over te stappen op lokale logging ipv cloud?

Een growatt kan je bijvoorbeeld op modbus uitlezen en naar pvoutput zenden. En meer…

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• 201WD
  • Nu online
Ja hier ook al de gehele ochtend problemen met een niet goed werkende app, . no data etc.

Display werkt wel maar is ook vaak ofline

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14:44
[...]

Gelukkig Nieuwjaar!
Jij snapt het. (Niet). Er is een overeenkomst en die verplicht ze tot iets. Zo niet , dan wordt de overeenkomst geschonden. Jij betaalt in de winkel toch ook niet voor een brak product?

• Nougat
AUijtdehaag schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:28:

Een growatt kan je bijvoorbeeld op modbus uitlezen en naar pvoutput zenden. En meer…
Ik zit er over na te denken om mijn Home Center 2 te vervangen door een Homey Pro en daar de P1 lezer aan te koppelen zodat ik helemaal geen abonnement meer nodig heb.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Nougat Ik draai al een aantal jaartjes Home assistant op een odroid c4 met 64 gb emmc en HW is maar bijzaak.

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-01-2026 12:55 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

AUijtdehaag schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:28:

Ga er serieus over nadenken ja.🤔

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17:29
Het gepruts gaat vrolijk verder in 2026.

20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

En hier weer oke🍸🍰🥳🎊

• Nougat
Helaas geen update o.i.d. van de kant van HomePizard over de storing.

[ Voor 14% gewijzigd door Nougat op 01-01-2026 15:29 ]

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xH085c4IQUMFDNfmQhkMBsI3AsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/de8U8VVae3umZWU61DgstKYQ.png?f=fotoalbum_large

Hij doet het weer.

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:14
Gelukkig hebben ze de storing snel kunnen oplossen, hulde voor HomeWizard! Ik ben echt zeer tevreden met alle HW producten, ondanks af en toe storing wordt dit altijd snel weer opgelost.
En wat betreft de GoodWe storing heb ik begrepen dat dat voor een groot deel ligt aan hoe Goodwe met externe cloud verbindingen omgaat, en wordt er nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Wil je echt een stabiele verbinding zou ik een kWh meter (laten) plaatsen van HW zodat je lokaal de zonnepanelen kunt uitlezen. Of anders je verdiepen in homeassistant, kost wat vrije tijd maar is echt een leuke hobby waarmee je ook nog eens veel frustraties oplost en een sh*tload aan opties en mogelijkheden krijgt.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

fredhuizinga schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:14:
Gelukkig hebben ze de storing snel kunnen oplossen, hulde voor HomeWizard! Ik ben echt zeer tevreden met alle HW producten, ondanks af en toe storing wordt dit altijd snel weer opgelost.
En wat betreft de GoodWe storing heb ik begrepen dat dat voor een groot deel ligt aan hoe Goodwe met externe cloud verbindingen omgaat, en wordt er nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Wil je echt een stabiele verbinding zou ik een kWh meter (laten) plaatsen van HW zodat je lokaal de zonnepanelen kunt uitlezen. Of anders je verdiepen in homeassistant, kost wat vrije tijd maar is echt een leuke hobby waarmee je ook nog eens veel frustraties oplost en een sh*tload aan opties en mogelijkheden krijgt.
Ik begrijp dat als het werkt er niets te klagen valt.
Dat de bedoelingen goed zijn van HW geloof ik ook.
Ik ben vorig jaar begonnen met 2 power sockets en een p1 meter.
*De power socket raakt oververhit bij 2300 watt
*De verbinding sterkte wifi loopt terug, totdat na ongeveer 2 weken een her instal of wifi herstellen nodig is.
*De p1 meter is alleen met een tijdelijk hotspot te updaten, verder geen klachten over de werking, in huis altijd realtime data, ook geen probleem met wifi.

Maar dan, in mei een thuis accu aangeschaft.
*Niet te updaten, pas na een push op afstand door HW gelukt, was dus wel online.
*Aardlek binnen enkele weken er meerdere keer
uit door de accu.
*Er zou gemonitoord worden, de resultaten nooit gekregen, uiteindelijk is er niets gebeurd, alle stappen opnieuw moeten doorlopen totdat er een vervanger is geregeld, met de afspraak, doet deze het ook niet? Koop ongedaan!
Accu deed het perfect!!!
*Tot een gepushte update de werking volledig verstoorde
Nog 1 kans gegeven, firmware 1 stap terug, maar dat kon niet.
*Kan wel maar was een kwestie van niet willen, het was te druk met omruilen enzo.
Accu terug, moet ik ook nog kosten betalen voor terugsturen, voor een product wat onveilig is of niet goed werkt.
Nou, ik heb het betaald, en ben blij met de vervangende accu van dat andere aan de weg timmerende merk,
1 keer contact geweest over de state of charge, andere bms en firmware loste dit op, zonder andere problemen te creëren

Nee, ik ben niet zo tevreden.
Een kWh meter van HW komt er niet, ik oriënteer mijn op HA of Homey om er vanaf te zijn.

Maar mooi dat er wel gebruikers zijn die minder eisen hebben of geluk zonder problemen hebben, of ik had gewoon pech?
Het zou toch bij miljoenen huishoudens de meterkast gaan regelen, ik denk dat het product daar nog niet aan toe is, niet voor mij😉

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste