Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
Mijn vraag
.
Binnen de homewizard app zie ik bij de grafieken van stroomverbruik, en stand-by verbruik, en SMA no data
Grafiek van stroomtotaal wordt wel weergegeven geeft totaal 1.2 kWh aan, bij grafiek stroom verbruik staat no data wel staat er links boven bij in het paars 1,2 kWh , maar grafiek wordt dus niet weer gegeven
Stroomtotaal en stroomverbruik lopen wel synchroon, nu op moment van schrijven beiden 0.1 kWh verhoogt naar 1,3 kWh maar bij stroomverbruik dus geen grafiek en no data melding waar de grafiek hoort te staan
Binnen homewizard app staan de grafieken aangevinkt.

De ene keer geeft op de app water meter 0 en later weer 13 Liter
De temperatuur meter geeft nu op de app 18.6 graden terwijl het display van homewizard 19.2 graden aangeeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik

App versie is 1.2426 (108) P1 meter 6.0103

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.
Gekeken of ik handmatig de homewizard batterij kon opladen en dat lukt, dus communicatie met de P1 meter is aanwezig.
De cache van de homewizard app een keer verwijderd.
Gecontroleerd of de P1 meter in meter kast werkt, die brand continu strak de kleur groen

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 19-02-2025 07:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb het ook. Bij de Goodwe omvormer staat dat de serververbinding slecht is. Dit is al de 3e dag voor mij.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Probleem is opgelost:

Ik had de witte super wifi schotels van KPN en die vervangen door 2 zwarte schotels ( superwifi 2), maar daar door ging de P1 meter contact zoeken met de versterker welke boven staat.

Nu tijdelijk een extra witte schotel in de keuken geplaatste en p1 meter opnieuw verbinding laten maken en nu maakt die contact met schotel in de keuken en daarom beter bereik.

2 nieuwe zwarte schotels heb ik extra gekocht en krijg ik als het meezit morgen.

Verder hopen dat ik een keer de nieuwste firmware van de V10 ga krijgen want met de oude firmware staat de wifi van modem zelf uit en in de nieuwste firmware kan je die weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:03
Hé, bijzonder. Ik heb hetzelfde probleem met een Goodwe omvormer net als @Paul01. Probleem is bij mij op maandagochtend begonnen rond 09:45u. Kan me niet voorstellen dat het aan mijn eigen netwerk ligt. Vraag me wel af wat nu handig is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
MitchellHearth schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:42:
Hé, bijzonder. Ik heb hetzelfde probleem met een Goodwe omvormer net als @Paul01. Probleem is bij mij op maandagochtend begonnen rond 09:45u. Kan me niet voorstellen dat het aan mijn eigen netwerk ligt. Vraag me wel af wat nu handig is om te doen.
Het kan toeval zijn, maar met extra schotel en p1 meter opnieuw verbinding maken werkte hier alle grafieken weer
Wat wel raar was is dat het display van homewizard wel werkte en bijv kamertemperatuur goed weergaf maar in de app niet.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
ivo1969 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:47:
[...]

Het kan toeval zijn, maar met extra schotel en p1 meter opnieuw verbinding maken werkte hier alle grafieken weer
Wat wel raar was is dat het display van homewizard wel werkte en bijv kamertemperatuur goed weergaf maar in de app niet.
I
De cijfers van het zonverbruik (en verdiend bedrag) werken hier niet op het display. De andere getallen wel, zoals kamertemperatuur wel. Ook in de app werkt dit gewoon. Stroomtotaal met teruglevering werkt dan wel weer. Standby verbruik is dan weer No Data.

Ik heb een melding bij HomeWizard gemaakt. Ben benieuwd wat zij zeggen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basram
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:19
Ook ik heb hetzelfde probleem wat @Paul01 en @MitchellHearth beschrijven. 'Toevallig' ook vanaf maandag 09:45u. Dus hoe toevallig is dat?
Ik heb e.e.a. geprobeerd, waaronder het opnieuw toevoegen van de GoodWe aan mijn 'meters' in de app. Direct na het toevoegen werd deze als 'Online' gekenmerkt, even later was die weer 'Offline'.
Is dat dan mogelijk werkelijk een probleem met de GoodWe servers?

@Paul01 : heb je al een reactie van HomeWizard n.a.v. je melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:03
Klinkt dan inderdaad als een probleem bij GoodWe óf HomeWizard heeft een server side update uitgevoerd ofzo. Ben benieuwd @Paul01 hou ons op de hoogte idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
[b]

@Paul01 : heb je al een reactie van HomeWizard n.a.v. je melding?
Nee, nog niet. Kan een dag duren. Misschien helpt het als meer mensen hier melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zel
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21-09 12:13

zel

Hier deze voormiddag ook ontbrekende gegevens op het display, algemeen HW-issue blijkbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paul01
Reactie van HW:
Dankjewel voor je bericht. We zijn op de hoogte van het probleem met de koppeling van GoodWe. Ons team werkt er momenteel hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!

Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik zie trouwens nu dat bij dag, alle grafieken worden weer gegeven,
Maar bij Nu , gasverbruik, standby modus , sma , stroomverbruik en zonverbruik niet wordt weergegeven.

gasverbruik en standby modus kan ik begrijpen maar waarom worden de andere genoemde niet bij Nu weergegeven.
Hoort dat zo? of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Ik had niet goed gekeken, er schijnt al een topic over P1 meter te gaan bij forum, wonen en mobiliteit ,smarthome , homewizard energy dan bij de modulaire wifi P1 meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinusv
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-09 09:45
Bij mij is de link naar GoodWe vanaf Homewizard ook sinds maandagochtend verbroken.

Homewizard zegt:
Goodwe server status is rood.
De verbinding met de Goodwe-servers is momenteel zeer instabiel. Mogelijk ervaart u verouderde og geen gegevens.

Opnieuw aanmelden van Goodwe helpt idd niet.

De SemsPortal apps werken wel, zowel op Android als in Windows, dus de Goodwe servers zijn gewoon up-and-running.

Het moet dus aan de GoodWe-Homewizard link liggen.

Hoe meld ik een probleem bij Homewizard ?
Ik zie alleen een support omgeving maar geen mogelijkheid om een ticket in te leggen ?

[ Voor 8% gewijzigd door martinusv op 19-02-2025 19:03 ]

• Paul01
martinusv schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:46:

Hoe meld ik een probleem bij Homewizard ?
Ik zie alleen een support omgeving maar geen mogelijkheid om een ticket in te leggen ?
In de app kun je via instellingen naar Support gaan. Dan opent een website. Daar kun je rechtsonder via de chat een vraag stellen.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:55
Voor HomeWizard-issues kun je ook hier verder: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

• Paul01
Hier lijkt het weer op gang te komen.

• Basram
Inderdaad @Paul01 . Langzaam gaat het hier ook een stuk beter. We houden het even in de gaten.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinusv
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-09 09:45
Ja, hier vandaag ook weer GoodWe data beschikbaar.
En de serverstatus staat weer op groen.
Lijkt dus dat de instabiliteit is opgelost.
De gemiste dagdata van ma t/m wo komt niet meer terug, maar de weekdata lijkt wel weer correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 00:59
Sinds vandaag weer hetzelfde probleem hier: Goodwe omvormer offline in Homewizard app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwNgWTb6RoyEJbnsVlXX5ZGeFn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwYY9ybpSB06PCIOTGXgC2no.jpg?f=fotoalbum_large

Wel online in SEMS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPqpX0L0XIXJO-YpKueQUYaArJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5beuufa9FMIaG5upwqyQvZlR.jpg?f=fotoalbum_large

Omvormer is op 12:45 uur offline gegaan in de Homewizard app. Ben gaan kijken bij de omvormer, maar die stond gewoon online, en was bezig.

Edit: probleem voor de volledigheid ook gepost in het algemene Homewizard topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Rolfy op 28-02-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basram
Inderdaad @Rolfy, ook bij mij is het weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH81
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-03 13:07
Ik heb hetzelfde probleem, ook sinds gisteren halverwege de dag geen info meer van de goodwe.. sems portal gaat gewoon goed..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO29A1953EAPNlSSgdrYYOT7xt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l0MXQnbzjCUTy7M9IqY2I14D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door DennisH81 op 01-03-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18:35
Basram schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:05:
Inderdaad @Rolfy, ook bij mij is het weer mis.
Het wordt steeds erger.
Het begin van het einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emg
  • Laatst online: 30-05 22:58

Emg

Bij mij ook het zelfde probleem, vorige week en nu weer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z2d3v5A4YxQZRaMcm6uGGZhWSQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gantnqgL0mX1GyBXuAkmVeZz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Wat wel vreemd is, is dat het signaal niet bij iedereen op dezelfde tijd offline gaat zo te zien?

Dat was vorige week wel zo volgens mij toch?

Edit: Oh wacht, zo te zien scheelt het bij jullie precies 1 uur met mijn app. Toch vreemd, dat zou toch bij allemaal hetzelfde moeten zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Rolfy op 01-03-2025 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Verwijderd, ik had mezelf per ongeluk ge-quote 🫣

[ Voor 97% gewijzigd door Rolfy op 01-03-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:38
Vanochtend om 8.00 ligt het er weer uit. Gisteren avond werkte het wel weer. Lekkere service zo. Zo krijg ik allemaal brakke data in de app. Want ook als de data later doorkomt kloppen de berekeningen over direct verbruik niet. Is er nog een manier om dat te resetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz1973
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 14:09
Hier ging het ook weer even goed… De enige oplossing is om je goodwe te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar de data is in ieder geval niet meer accuraat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpkIdsNIps6gS3hwUX7wJrthrVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k5gAO4QseBwA5vT3UVnJhXox.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQQRfmbC9mPlj_3RMQXWcXyBJBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Elrzyss8Spu2xNGyMr68Qzfx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Barthezzz1973 op 02-03-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:38
Dat heb ik ook al een keer gedaan maar dat helpt maar tijdelijk helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

Blauw

De Schreeuw

Ik vermoed dat ze bij Home wizard ook wel snappen dat dit niet een fijne manier is. Maar gezien de hoeveelheid tijd die inmiddels verstreken is is het ook wel een pittig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Hier ook weer offline vanaf 08:45 uur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dta_l_WBhHZ18YUppnEZgDaRBNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciQYYYdQ5NhTZPAqXMCE38YQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was altijd zeer tevreden met Homewizard, mijn hele huis hangt vol met hun apparatuur. Maar dit begint nu toch echt een probleem te worden!

Heeft een van jullie dit probleem al (opnieuw) gerapporteerd aan Homewizard?

[ Voor 6% gewijzigd door Rolfy op 02-03-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Nergens last van hier, is het alleen GoodWe?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f-AJXw_Mq28phJXRdzHlqgf52Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdUWt7vNnOao7NUDNmdiqREe.jpg?f=fotoalbum_large

Valt me op dat ie overal om 12 uur smiddags stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Mmm hier heeft de hele app we geen zin in.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uqWAzRHHZo8I0oboyVjCZmSNbI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TrWuOd5uTCxi1PEyVY6OPJCt.png?f=fotoalbum_large
Blauw schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:31:
[Afbeelding]

Valt me op dat ie overal om 12 uur smiddags stopt?
Hier ook de afgelopen dagen. Maar dan rond uur of 16.00. kaarsrecht naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er is nu ‘gewoon’ een algemene storing
https://allestoringen.nl/storing/homewizard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
bij mij ook storing nu in de app: "Request timed out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18:35
Het wordt steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 21:12
App werkt bij mij weer. Maar nu krijg ik van de halve dag een soort berekend gemiddelde te zien als grafiek, in plaats van de werkelijke opwek en afname. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQKjyxknv-df23n3TE5OERL2Wqs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jovw24FXYFV8RAmzCnIfdBuI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7QZG4N7eYsDEJ78WDcnhO0TmVk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gKUEql7zTIX8NMA38bXMl4AA.png?f=fotoalbum_large

Hier 2 dagen achter elkaar rond 17.00 flop recht naar beneden. Ik heb weleens dat de GroWatt-server zit te rommelen. Maar die was gewoon bereikbaar op deze tijdstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Bij mij werkte ie ook weer redelijk, behalve dat de grafiek nu inderdaad vrij abrupt om 17.00 uur stopt. Wel jammer nu t net weer lekker weer is, en je dus vaak in de app wil kijken (tenminste, ik doe dat wel :-P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb GoodWe een paar maanden geleden toegevoegd en nooit data gezien in de tabel. Hebben jullie daar een oplossing voor gevonden? Ik zal ook een ticket naar de klantenservice sturen, vind het wel irritant, onder andere daarvoor heb ik Energy+ gekozen.

Edit: ik kreeg een tweede omvormer een lange tijd niet op onze nieuwe wifi. Nu eindelijk gelukt en zie verbruik!

[ Voor 18% gewijzigd door THE_BASE op 09-03-2025 13:18 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mivaweb
  • Laatst online: 15-07 15:46
Hier de laatste dagen ook heel wat issues met de SMA omvormer. Status SMA in de app zegt online en is stabiel maar toch heel wat vertragingen tot zelf vandaag 'No Data' op de grafieken.

Voorbije dagen als er meer dan een uur vertraging op zat, ging ik naar meters en naast de bestaande SMA meter ging ik nog eens een SMA meter toevoegen met dezelfde credentials. Hierdoor ging de app precies toch wel een refresh gaan uitvoeren binnen de 5 minuten en kwam de data erdoor.

Maar vandaag was het 'No data' en klaar.

Met support van Homewizard dit dan aangekaart en ik moest de meter eens volledig opnieuw toevoegen.
Zogezegd, zogedaan en eerst kreeg ik een GraphQL exception dat de inverter API niet beschikbaar was, opnieuw geprobeert en dan wel ok.

Nu kreeg ik wel alle data binnen en zag het terug ok uit maar dus inderdaad totaal niet stabiel.

[ Voor 0% gewijzigd door mivaweb op 18-03-2025 09:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
mivaweb schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:27:
Hier de laatste dagen ook heel wat issues met de SMA omvormer. Status SMA in de app zegt online en is stabiel maar toch heel wat vertragingen tot zelf vandaag 'No Data' op de grafieken.

Voorbije dagen als er meer dan een uur vertraging op zat, ging ik naar meters en naast de bestaande SMA meter ging ik nog eens een SMA meter toevoegen met dezelfde credentials. Hierdoor ging de app precies toch wel een refresh gaan uitvoeren binnen de 5 minuten en kwam de data erdoor.

Maar vandaag was het 'No data' en klaar.

Met support van Homewizard dit dan aangekaart en ik moest de meter eens volledig opnieuw toevoegen.
Zogezegd, zogedaan en eerst kreeg ik een GraphQL exception dat de inverter API niet beschikbaar was, opnieuw geprobeert en dan wel ok.

Nu kreeg ik wel alle data binnen en zag het terug ok uit maar dus inderdaad totaal niet stabiel.
Ik heb hier gisteren een nieuwe P1 in slimme meter en de historie is overgezet door homewizard,
ik merkte dat bij SMA grafiek het niet lekker ging, had maar 2kwH opgewekt maar moesten er toen al minimaal 5 zijn. ( en dacht dat het te maken had met plaatsten nieuwe p1 meter)
Volgens mij komt het hier nog steeds enorm vertraagd binnen.

Kijk het nog even aan, anders de SMA in de app maar verwijderen en op nieuw toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mivaweb
  • Laatst online: 15-07 15:46
Hier ook te vroeg gejuiched. Na het opnieuw toevoegen van de SMA omvormer kreeg ik wel alles binnen tot 08:45 maar nadien weer dood en tot 10u geen data meer binnen gekregen.

Ik geef het nog even en anders koppel ik het terug naar Homewizard opnieuw.

Lijkt dus niets te maken hebben met SMA zelf zou ik dan zeggen aangezien andere type omvormers ook last hebben van vertragingen.

Kunnen anderen met omvormers anders dan SMA ook even aangeven wat het op dit moment doet bij hen? Ook vertragingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
mivaweb schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:09:
Hier ook te vroeg gejuiched. Na het opnieuw toevoegen van de SMA omvormer kreeg ik wel alles binnen tot 08:45 maar nadien weer dood en tot 10u geen data meer binnen gekregen.

Ik geef het nog even en anders koppel ik het terug naar Homewizard opnieuw.

Lijkt dus niets te maken hebben met SMA zelf zou ik dan zeggen aangezien andere type omvormers ook last hebben van vertragingen.

Kunnen anderen met omvormers anders dan SMA ook even aangeven wat het op dit moment doet bij hen? Ook vertragingen?
Bedankt voor hier terug koppeling, dan weet ik dat ik ieder geval de SMA meter niet uit de app hoef te verwijderen en opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:11
Ik mis sinds een paar dagen data in de grafiek zongebruik. Ik kan nergens een storing vinden in mijn apparatuur. Iemand met dezelfde ervaring?

Edit: stroom totaal is ook leeg.

[ Voor 11% gewijzigd door DaanTriple7 op 02-06-2025 19:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
DaanTriple7 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:07:
Ik mis sinds een paar dagen data in de grafiek zongebruik. Ik kan nergens een storing vinden in mijn apparatuur. Iemand met dezelfde ervaring?

Edit: stroom totaal is ook leeg.
De afgelopen dagen is het bij mij (Goodwe -> HW) ook een beetje aan het bokken. Gisteren hele dag offline, 's avonds weer even online en dan werken de grafieken wel weer bij. In de Goodwe app is alles zichtbaar dus het zal ergens in de integratie mis gaan.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anniusgroenink
  • Laatst online: 16-09 12:26
Bij mij nu ook GoodWe offline in de HW app. Sems app laat hem wel online zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthiasjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 11:28
Hier nu ook de GoodWe omvormer offline terwijl
Ik via de SEMS Portal app wel data zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Heb ook problemen met de goodwe omvormer. Hoplijk lossen ze t op

• Retouw001
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21-09 20:20
Gelukkig, ben niet de enige, alles al 5x gereset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:06
en ook hier probleempjes met de koppeling tussen homewizard en goodwe(semsportal). Is overigens ook niet de eerste keer en zal dus waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn.

• EvaluationCopy
Het is nogal op en af momenteel. Meer af dan op.

Van vanmorgen heb ik opeens wel een paar uur data in de Homewizard app, daarna is 't weer weggevallen. Geen ramp lijkt me, aangezien de historie niet verdwijnt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Colin McRoyski
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18:36
Hier hetzelfde probleem Goodwe servers instabiele verbinding. Sems geeft wel data weer. Leest Home Wizard mee?

• Wallardi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:10
Bij mij precies hetzelfde.
Moet volgens mij door HW opgelost worden.

• Rickvr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 20:31
Hier ook problemen met de Goodwe servers en instabiele verbinding. ik heb een melding bij Homewizard gemaakt en ook doorverwezen naar de forum posts hier.

• frans5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:28
Gister ook van alles geprobeerd, totdat ik deze topic tegenkwam..

Maar zelfde probleem hier, Goodwe offline en bij verschillende grafieken geen data.
Gister laat waren de lege grafieken weer zichtbaar, maar zonder de bijhorende cijfertjes erbij.

Dacht dat het opgelost zou zijn, maar op dit moment geven verschillende grafieken weer "geen data" aan.

• squashedraven
hier ook nog steeds het bekende driehoekje en lege grafieken. Frappante is wel dat hij vannacht oid. toch nog wel even de data van gisteren heeft gesynchroniseerd dus daar staan alle grafiekjes wel mooi ingevuld.

• touwtjett
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 13:22
Hier ook precies hetzelfde. Hoop dat HW er wat aan gaat doen. Heb er wel een melding van gemaakt maar het is niet mogelijk om gelijk contact te krijgen met een menselijke medewerker.

• Gramser
Het komt ook altijd weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvdeelen78
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:09
Hier zelfde probleem en ben door Homewizard doorverwezen naar Goodwe.

Je hebt gelijk dat dit een probleem lijkt tussen onze systemen en GoodWe. De screenshot bevestigt dat er een instabiele verbinding is met de GoodWe-servers, wat ook in onze app wordt weergegeven.
Het probleem zit inderdaad in de API-verbinding tussen ons en GoodWe. Wij vragen om de 15 minuten data op uit hun database, maar ontvangen geen response.
API-verbindingen zijn onderhevig aan externe factoren zoals wijzigingen en stabiliteit van services van derden, en wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de beschikbaarheid van API's van derden.
Omdat je SEMS portal-app wel correct werkt, ligt het probleem inderdaad aan GoodWe's kant in hun API-service naar ons toe. Het beste is om dit probleem ook bij GoodWe aan te kaarten via gdwsupport.nl@portal.zohodesk.eu met je serienummer, zodat zij weten dat hun API-service problemen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
Het zou me oprecht niks verbazen als die weer terug verwijzen naar homewizard.

Moet wel zeggen dat het een heel net antwoord is met ook het mailadres waar je bij goodwe moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vervelend, het ging maanden goed en sinds deze week steeds server problemen. Irritant, want wil juist weten wat het doet als ik overdag onze nieuwe EV aan het laden ben op zonne energie.

Hopelijk kan @HomeWizard_NL hier iets mee zonder dat wij als gebruikers allemaal GoodWe moeten mailen die er niets van begrijpen (weet ik uit het verleden).

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:51
Hier ook hetzelfde issue met Goodwe, SEMS portal werkt prima, Homewizard app niet. Jammer, heb net een paar dagen de Marstek Venus E 2.0 plugin thuisbatterij!

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
Hier ook geen koppeling meer met goodwe maar wel een werkende SEMS portal. Ook lokaal uitlezen gaat goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik begrijp als gebruiker niet helemaal wat er technisch aan de hand is maar kunnen we niet een standaard mailtje opzetten en dit naar goodwe sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Ik vind het eigenlijk best ergeniswekkend dat HomeWizard hier niet iets harder aan trekt want het is overduidelijk een wiebelige API van Goodwe. Die staat gewoon op de lijst van ondersteunde apparaten dus dan moet je toch gewoon contact met ze zoeken en dit opgelost krijgen? Waarom ons verwijzen naar Goodwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:33
Idemdito hier. Ik zie wel een grafiek, gelijk aan wat in SEMS zie, maar zonder getallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
maar weer eens met homewizard gechat. Ze schuiven wel heel erg alles door naar GoodWe (waar ik overigens ook geen reactie van krijg). Ik geef aan dat het een betalende dienst betreft waarop ik terug krijg dat ik betaal voor het gemak en niet voor de gegarandeerde werking. Ze verliezen zo bij mij wel heel snel de goodwill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 11:37
Volgens mij moet homewizard gewoon wat opener zijn in wat het probleem nu precies is. Ligt het aan goodwe? Of aan de homewizard implementatie hoe ze met de goodwe servers communiceren. Dat de API het wel doet lijkt me duidelijk, de sems portal gebruikt deze ook (verwacht ik). Dat lijkt mij reden genoeg om bij homewizard zelf aan te kloppen.

Vervelend is het wel. Voor mij de belangrijkste data zie ik nu niet in de homewizard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
ahendriks schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:51:
Volgens mij moet homewizard gewoon wat opener zijn in wat het probleem nu precies is. Ligt het aan goodwe? Of aan de homewizard implementatie hoe ze met de goodwe servers communiceren. Dat de API het wel doet lijkt me duidelijk, de sems portal gebruikt deze ook (verwacht ik). Dat lijkt mij reden genoeg om bij homewizard zelf aan te kloppen.

Vervelend is het wel. Voor mij de belangrijkste data zie ik nu niet in de homewizard app.
ze blijven verwijzen naar GoodWe en dat het aan de API ligt en dat je daar maar aan moet kloppen. Prima wil ik best een keer doen maar het probleem ligt gewoon bij HomeWizard gezien je daar de dienst afneemt inderdaad.
Communicatief hebben ze daar nog een hele hoop te leren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:35

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik ben niet verbaast over de communicatieproblemen
tussen Goodwill Goodwe en Homewizard op welk niveau dan ook.
Andere platforms hebben soms vergelijkbare "problemen".

Het is gebruikelijk dat aanpassingen aan de APi's gebeuren die onbedoeld
de en of andere integratie om zeep kunnen helpen.
Wie het moet oplossen is nergens vastgelegd - veel plezier met de wondere wereld van de clouds.

[ Voor 8% gewijzigd door dunklefaser op 16-09-2025 16:40 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
Mooie oplossing voor homewizard is om een kWh meter aan te schaffen en die in je meterkast te plaatsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans5
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:28
Vanmorgen werkte het even, nu is het weer "no data".....
En dan kunnen ze je wel naar Goodwe doorverwijzen, maar volgens mij heb ik een HomeWizzard met diensten aangeschaft omdat het met o.a met Goodwe compatible zou zijn.

Denk dat ik mijn Raspberry met P1Monitor iets te snel heb opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
frans5 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:37:
Vanmorgen werkte het even, nu is het weer "no data".....
En dan kunnen ze je wel naar Goodwe doorverwijzen, maar volgens mij heb ik een HomeWizzard met diensten aangeschaft omdat het met o.a met Goodwe compatible zou zijn.

Denk dat ik mijn Raspberry met P1Monitor iets te snel heb opgeruimd.
Ze geven letterlijk aan dat je betaald voor de service en het gemak dat ze de API hanteren, niet dat de API werkt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik word er wel een beetje teleurgesteld van dat @HomeWizard_NL ons van een kluitje in het riet stuurt en zegt dat je betaald voor gemak. Wat is dat voor flauwekul? Ik betaal voor het inzien van data en als dat niet werkt dan zeg ik m’n abonnement op en wil ik m’n geld terug vanwege het niet nakomen van wat ze beloven.

Anyway, het werkt nu al een week niet meer. Goodwe reageert nergens op en die kWh meters hoef ik niet, dat is voor mij geen passende oplossing.

Ik weet in elk geval dat ik verder geen hardware/batterij bestel als dit de service is die ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
THE_BASE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:22:
Ik word er wel een beetje teleurgesteld van dat @HomeWizard_NL ons van een kluitje in het riet stuurt en zegt dat je betaald voor gemak. Wat is dat voor flauwekul? Ik betaal voor het inzien van data en als dat niet werkt dan zeg ik m’n abonnement op en wil ik m’n geld terug vanwege het niet nakomen van wat ze beloven.

Anyway, het werkt nu al een week niet meer. Goodwe reageert nergens op en die kWh meters hoef ik niet, dat is voor mij geen passende oplossing.

Ik weet in elk geval dat ik verder geen hardware/batterij bestel als dit de service is die ze bieden.
Helemaal mee eens, geen speld tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik ben het daar wel mee eens. En als ze het bij @HomeWizard_NL niet voor elkaar krijgen om de juiste data te tonen, moeten ze gewoon erkennen dat dit niet een product is dat ze moeten willen leveren en de koppelingsmogelijkheid met GoodWe verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

betreft de laatste paar opmerkingen; zie de meest recente reactie van @HomeWizard_NL in het andere draadje:
HomeWizard_NL in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Goodwe heeft afgelopen week aangescherpte request limieten toegepast op hun servers waardoor onze systemen geen data kunnen ophalen. Helaas lijkt GoodWe hier nog geen snelle oplossing voor te kunnen bieden, we zijn wel in direct contact.
Aldus HomeWizard. Nou vooruit, wachten we maar weer af... maar daarmee lijkt me de boodschap "neem zelf maar contact op met GoodWe" ook wat achtterhaald.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Beste Tweakers,

Solax heeft helaas hun bestaande API zonder aankondiging gesloten, waardoor we geen data kunnen ophalen. We zijn daarom bezig met een migratie naar hun nieuwe API (die helaas compleet anders werkt).
Goodwe heeft afgelopen week aangescherpte request limieten toegepast op hun servers waardoor onze systemen geen data kunnen ophalen. Helaas lijkt GoodWe hier nog geen snelle oplossing voor te kunnen bieden, we zijn wel in direct contact.

Voor Growatt zijn we sinds ongeveer een maand overgestapt naar een nieuwe API-koppeling. Deze is nu al in de app toe te voegen. Helaas heeft Growatt een blokkade ingesteld op bepaalde gebruikersnamen, waardoor de API-key in die gevallen niet werkt. Omdat dit probleem niet bij iedereen voorkomt, kunnen we dit op dit moment nog niet breed communiceren.

Het onderhouden van koppelingen met derde partijen, het veilig opslaan van data en het 24/7 beschikbaar stellen hiervan brengt helaas kosten met zich mee. Veel koppelingen werken al jarenlang probleemloos, maar er zijn ook koppelingen (vaak met Chinese partijen die goedkopere omvormers leveren) die plotseling wijzigen of waarvan de stabiliteit te wensen overlaat.
Dit is vooraf lastig te voorspellen, omdat problemen vaak pas ontstaan bij een groter aantal gebruikers. We hebben in het verleden gezien dat meldingen van consumenten bij de betreffende partij soms zorgen voor een snellere oplossing.
Van onze kant kun je erop vertrouwen dat wij ons altijd maximaal inzetten om koppelingen goed werkend te houden. Er is vanuit de markt duidelijk behoefte om omvormergegevens zonder gedoe ook in de HomeWizard-app te zien, en wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken, al lukt dat helaas niet met alle merken en ten alle tijden. Bedankt voor jullie geduld en begrip.

[ Voor 28% gewijzigd door HomeWizard_NL op 16-09-2025 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Dat het kosten met zich meebrengt is evident en daar is ook begrip voor. Daar betalen we dan feitelijk ook voor. Het past m.i. dan niet om te verwijzen naar de fabrikant, want daar hebben we - via ons abonnement op jullie dienst - jullie voor. Dus eigenlijk vind ik het financiële argument niet zo relevant.

We wachten jullie inspanningen af, succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Gramser schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:17:
Dat het kosten met zich meebrengt is evident en daar is ook begrip voor. Daar betalen we dan feitelijk ook voor. Het past m.i. dan niet om te verwijzen naar de fabrikant, want daar hebben we - via ons abonnement op jullie dienst - jullie voor. Dus eigenlijk vind ik het financiële argument niet zo relevant.

We wachten jullie inspanningen af, succes!
Dit was voornamelijk om te benadrukken dat een gratis dienst simpelweg niet haalbaar zou zijn, ondanks dat het niet altijd betrouwbaar werkt. Wil je altijd een betrouwbare verbinding, dan kun je een kWh meter (laten) installeren, en ben je niet afhankelijk van de grilligheid van API's van de omvormer fabrikant. We zien hier ook duidelijk verschil bij de wat duurdere en goedkopere omvormer aanbieders.

Daarnaast bieden veel omvormerpartijen geen SLA’s. Dat betekent dat wij afhankelijk zijn van hun systemen en dus niet kunnen garanderen dat alles altijd perfect werkt. In de praktijk ligt het probleem bijna nooit aan onze kant, maar ontstaat het door externe wijzigingen bij de omvormerpartijen. Soms kunnen wij hier zelf op inspelen, maar in andere gevallen is medewerking van de betreffende partij echt noodzakelijk.

Een concreet voorbeeld is Solax: wij gebruiken de door hen aanbevolen methode (is ook zo met hun in het verleden overlegd) om data op te halen. Onlangs hebben zij echter het aantal toegestane requests dusdanig verlaagd dat het voor ons niet meer mogelijk is om voldoende data op te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 16-09-2025 14:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
Met andere woorden: jullie kunnen hierin niks garanderen, of ook maar enige mate van zekerheid bieden. Dan zou ik willen voorstellen om deze optie UIT jullie betaalde abonnement te halen, zodat daarmee ook geen verkeerde verwachtingen worden gewekt. In feite betalen mensen die om deze reden (want er zijn meer redenen om een betaald abo te kiezen) dus voor een best effort, met dit als onwenselijk effect en mogelijk slechte pers voor jullie.

Marketingtechnisch is het dan m.i. interessanter om met deze optie - voor de gebruiker- juist wèl gratis te laten zien wat kán, maar met het argument dat als je echt goed onafhankelijk inzicht wil, ze jullie kWh-meters moeten hebben.

Dit ter overweging :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:37:
Met andere woorden: jullie kunnen hierin niks garanderen, of ook maar enige mate van zekerheid bieden. Dan zou ik willen voorstellen om deze optie UIT jullie betaalde abonnement te halen, zodat daarmee ook geen verkeerde verwachtingen worden gewekt. In feite betalen mensen die om deze reden (want er zijn meer redenen om een betaald abo te kiezen) dus voor een best effort, met dit als onwenselijk effect en mogelijk slechte pers voor jullie.

Marketingtechnisch is het dan m.i. interessanter om met deze optie - voor de gebruiker- juist wèl gratis te laten zien wat kán, maar met het argument dat als je echt goed onafhankelijk inzicht wil, ze jullie kWh-meters moeten hebben.

Dit ter overweging :)
Precies. Begrip dat @HomeWizard_NL afhankelijk is van derde partijen, maar dan moet het ook niet worden aangeboden als betaalde optie waarin de functie beschikbaar is. Want die functie is niet altijd beschikbaar en afhankelijk van derden.

Ik zou dus ook graag mijn betaling terug ontvangen omdat ik feitelijk alleen voor deze functie een Energy+ abonnement heb afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Het is een beetje ondergesneeuwd in het Homewizard plug-in-battery topic, maar toch zeker een deel van de verstoring werd bij mij veroorzaakt door Home Assistant. De standaard Goodwe integratie pollt de omvormer elke 10 seconden en daar kan hij blijkbaar slecht mee omgaan. In de Sems+ app zag ik ook geen data meer sinds ik die integratie heb.

Via deze handleiding https://www.home-assistant.io/integrations/goodwe/ heb ik het standaard polling uitgezet en een automation ingericht die elke 2 minuut pollt. Nu krijg ik wel weer data in Sems+ en ook (met deels terugwerkende kracht in de Homewizard app). Kan toeval zijn natuurlijk. Heel stabiel is die API nog niet, maar het werkt in ieder geval weer.

Eens per twee minuten pollen is voldoende om mijn HA energy dashboard te laten functioneren, er hangen verder geen automations aan Goodwe bij mij dus prima.

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:33
EvaluationCopy schreef op donderdag 18 september 2025 @ 08:51:
Het is een beetje ondergesneeuwd in het Homewizard plug-in-battery topic, maar toch zeker een deel van de verstoring werd bij mij veroorzaakt door Home Assistant. De standaard Goodwe integratie pollt de omvormer elke 10 seconden en daar kan hij blijkbaar slecht mee omgaan. In de Sems+ app zag ik ook geen data meer sinds ik die integratie heb.

Via deze handleiding https://www.home-assistant.io/integrations/goodwe/ heb ik het standaard polling uitgezet en een automation ingericht die elke 2 minuut pollt. Nu krijg ik wel weer data in Sems+ en ook (met deels terugwerkende kracht in de Homewizard app). Kan toeval zijn natuurlijk. Heel stabiel is die API nog niet, maar het werkt in ieder geval weer.

Eens per twee minuten pollen is voldoende om mijn HA energy dashboard te laten functioneren, er hangen verder geen automations aan Goodwe bij mij dus prima.
Slightly off-topic, maar dit ging bij mij na een week ook stuk. Zelf op 5 minuten en 10 minuten. Daarom heb ik uiteindelijk het abbo. op HomeWizard genomen. Daar werkte het (op de een of andere manier) wel gewoon altijd. Tot vorige week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 20:17
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:52:
Beste Tweakers,

Solax heeft helaas hun bestaande API zonder aankondiging gesloten, waardoor we geen data kunnen ophalen. We zijn daarom bezig met een migratie naar hun nieuwe API (die helaas compleet anders werkt).

Voor Growatt zijn we sinds ongeveer een maand overgestapt naar een nieuwe API-koppeling. Deze is nu al in de app toe te voegen. Helaas heeft Growatt een blokkade ingesteld op bepaalde gebruikersnamen, waardoor de API-key in die gevallen niet werkt. Omdat dit probleem niet bij iedereen voorkomt, kunnen we dit op dit moment nog niet breed communiceren.

Het onderhouden van koppelingen met derde partijen, het veilig opslaan van data en het 24/7 beschikbaar stellen hiervan brengt helaas kosten met zich mee. Veel koppelingen werken al jarenlang probleemloos, maar er zijn ook koppelingen (vaak met Chinese partijen die goedkopere omvormers leveren) die plotseling wijzigen of waarvan de stabiliteit te wensen overlaat.
Dit is vooraf lastig te voorspellen, omdat problemen vaak pas ontstaan bij een groter aantal gebruikers. We hebben in het verleden gezien dat meldingen van consumenten bij de betreffende partij soms zorgen voor een snellere oplossing.
Van onze kant kun je erop vertrouwen dat wij ons altijd maximaal inzetten om koppelingen goed werkend te houden. Er is vanuit de markt duidelijk behoefte om omvormergegevens zonder gedoe ook in de HomeWizard-app te zien, en wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken, al lukt dat helaas niet met alle merken en ten alle tijden. Bedankt voor jullie geduld en begrip.
Goed om dit hier te lezen, dank daarvoor! Ik baal nu dus dat mijn installateur een Chinese frikandel omvormer heeft gemonteerd.

Ik dacht dat er wat mis was, maar weten we dat ook weer :) Erg tevreden over Homewizard, maar de link met mijn GoodWE omvormer gaat niet helemaal lekker nee, maar nu is het duidelijk waarom. _/-\o_

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
barta123 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:50:
[...]

Goed om dit hier te lezen, dank daarvoor! Ik baal nu dus dat mijn installateur een Chinese frikandel omvormer heeft gemonteerd.

Ik dacht dat er wat mis was, maar weten we dat ook weer :) Erg tevreden over Homewizard, maar de link met mijn GoodWE omvormer gaat niet helemaal lekker nee, maar nu is het duidelijk waarom. _/-\o_
Homewizard maakt zich er wel een beetje makkelijk vanaf:
Dit is vooraf lastig te voorspellen, omdat problemen vaak pas ontstaan bij een groter aantal gebruikers.
Dat is dus niet (meer) waar, er zijn tegenwoordig systemen die API's automatisch monitoren en testen, en daar pro-actief op acteren bij wijzigingen of outages. Een daarvan is bv door een goede vriend van me opgezet: https://www.checklyhq.com/

• ikheetjeff
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-09 21:58
Het valt mij nu ook op dat de gegevens van Goodwe niet meer lekker zichtbaar zijn en in de app 'server problemen' aangeeft.

@HomeWizard_NL Sowieso was dit al een wens, maar is dit niet het uitgelegen moment om te kijken of jullie die data lokaal kunnen pakken? In Homeassistant kan ik lokaal over LAN ontvormer data krijgen. Ik vind alleen jullie app gebruiksvriendelijker en gewoon makkelijker, dus dat had altijd meer voorkeur. Is alleen lokaal over LAN data bij jullie aanleveren geen goed alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikheetjeff
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:52:
We hebben in het verleden gezien dat meldingen van consumenten bij de betreffende partij soms zorgen voor een snellere oplossing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW6HaaidIp17Lf--iO6hVlNSWQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3xi3yLdkncjzsnSo8Fejq8Y6.png?f=fotoalbum_large

GoodWe stuurt mij weer terug naar @HomeWizard_NL, haha. Hopelijk dat er een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
ikheetjeff schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:02:
[...]

[Afbeelding]

GoodWe stuurt mij weer terug naar @HomeWizard_NL, haha. Hopelijk dat er een fix komt.
Dit lag echt 100% in mijn lijn der verwachting @HomeWizard_NL het lijkt me goed dat jullie dit nu wel een keer echt pro actief gaan oppakken. In jullie eerdere communicatie las ik al dat er problemen zijn met meerdere API's van verschillende fabrikanten. Is in die situatie toch echt maar 1 element hetzelfde tussen de verschillende omvormers/API's en dat is jullie integratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
squashedraven schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:36:
[...]

Dit lag echt 100% in mijn lijn der verwachting @HomeWizard_NL het lijkt me goed dat jullie dit nu wel een keer echt pro actief gaan oppakken. In jullie eerdere communicatie las ik al dat er problemen zijn met meerdere API's van verschillende fabrikanten. Is in die situatie toch echt maar 1 element hetzelfde tussen de verschillende omvormers/API's en dat is jullie integratie.
.. en al die andere leveranciers zijn Chinese makelaardij en dienstverleningen waar alles niks mag kosten.

heb persoonlijk meer vertrouwen in HW dan in al die aanbieders van Chinese omvormers met ditto slecht vertaalde apps en crappy API's.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
Zwelgje schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:39:
[...]

.. en al die andere leveranciers zijn Chinese makelaardij en dienstverleningen waar alles niks mag kosten.

heb persoonlijk meer vertrouwen in HW dan in al die aanbieders van Chinese omvormers met ditto slecht vertaalde apps en crappy API's.
Dat zal allemaal wel maar dan blijft het vreemd dat het tijden goed loopt en zo ineens bij meerdere merken het niet meer goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
squashedraven schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:36:
[...]

Nee hoor. Er is een tweede element en dat is de vaker voorkomende wijzigingen bij de omvormer producent (lees Goodwe enz) zonder aankondiging.
(nog steeds blij met mijn keuze om in 2019 na 1 week er toch een kWh meter tussen te hangen).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
henkzelf schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:41:
[...]

Nee hoor. Er is een tweede element en dat is de vaker voorkomende wijzigingen bij de omvormer producent (lees Goodwe enz) zonder aankondiging.
(nog steeds blij met mijn keuze om in 2019 na 1 week er toch een kWh meter tussen te hangen).
kWh meter is inderdaad een goede oplossing mocht je er ruimte voor hebben in de meterkast wat helaas bij mij totaal niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27
squashedraven schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:54:
[...]

kWh meter is inderdaad een goede oplossing mocht je er ruimte voor hebben in de meterkast wat helaas bij mij totaal niet het geval is.
Die kan toch eventueel ook gewoon bij je omvormer in een " los" kastje ?

die van mij hangt in me veranda.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5ys3BewfkNEOUc_pQ9TD4rs4C8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdrJdZHZv6CdHRxcQBqGH7xt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door whazaaaa op 19-09-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37

Niwla

dat dus....

ikheetjeff schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:02:
[...]

[Afbeelding]

Best frustrerend dit. Ik dacht dat ik de enige was met deze issues maar blijkbaar niet |:(

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikheetjeff
Ik heb nog even een bericht naderhand gestuurd met verzoek dit toch intern verder melding te maken. De reactie stelt mij niet echt 'gerust'. Hopelijk dat @HomeWizard_NL via een andere ingang toch wel iets voor elkaar krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4dr7muZN0xeIoQIqR8rmcOHJCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YnVNufSyzuYuSHpJAj3J9jNe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
@HomeWizard_NL kunnen we ook updates hierover van jullie kant verwachten? Of blijft er richting Goodwe gewezen worden
Pagina: 1 2 Laatste