• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:19

Ethirty

Who...me?

Ik zie nu dat ik mijn tariefopslag nooit heb aangepast naar 1/1/2025, maar ik zit op 0,1293. Dat verschilt ook niet enorm met jouw bedrag en ik denk dat ik destijds wel 3x heb nagekeken of ik de BTW niet dubbel deed.

Ik heb het nooit zo heel erg nagerekend, maar ik vond het verschil altijd wel meevallen. Zal nog eens nakijken wat de opslag voor dit jaar nu precies is.

Edit: opslag nu is volgens Tibber €0,122 (ex btw). Maar je krijgt nog ruim €600 korting op je EB en dan komen je vaste kosten er weer bij.

Denk dat het vrijwel onmogelijk is om de HW app vrijwel gelijk te krijgen aan je factuur. Je kan hier tenslotte alleen maar je variabele kosten kwijt. Persoonlijk kijk ik meer naar de kWh dan naar de €.

[ Voor 32% gewijzigd door Ethirty op 29-10-2025 20:36 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45
tcw82 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:27:
[...]

De laatste zin (hieronder) zet mij aan het denken… is het dan gewoon zo simpel dat ik 2 keer de BTW reken? Tot dit tijd… hieronder wat inhoudelijke reactie op bovenstaande:

Dank voor je antwoord, ik weet niet helemaal of we op dezelfde golflengte zitten. Mijn doel van de vraag is om de kosten die Tibber factureert te laten uitlijnen (binnen een zekere acceptabele bandbreedte) met de kosten die H.W.-app presenteert.
...
Ik doelde eigenlijk vooral op het verschil van 10kWh (340 vs 330kWh) tussen meter en paal.
Begrijp nu dat dit misschien komt door een ander afkapmoment van de meest recente data.

Het verschil dat je later noemt klinkt een stuk aannemelijker.

Het is misschien inderdaad zo simpel als dubbel getelde BTW.

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-11 16:55
Goedemiddag,
ik ben voornemens om een homewizard p1 meter aan te schaffen.
de interface ziet er goed uit, en het lijkt makkelijk te werken.
1 vereiste heb ik echter, en daar krijg ik niet echt een antwoord op met wat ik online kan vinden.
misschien kan ik niet zoeken, misschien bestaat het wel niet, daarom stel ik de vraag hier.

mijn vraag:
is er in de homewizard app voor de p1 meter een grafiek met de verbruiksdata per fase?
ik wil namelijk graag inzicht in mijn piekverbruik per fase over tijd.

ik hoop dat jullie weten of dit kan.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
pc_freak1 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:13:
mijn vraag:
is er in de homewizard app voor de p1 meter een grafiek met de verbruiksdata per fase?

Ja, maar alleen met het betaalde energy+, dus voor 1 euro per maand het je de info per fase.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

AudioHome schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:27:
[...]

Ja, maar alleen met het betaalde energy+, dus voor 1 euro per maand het je de info per fase.
@pc_freak1

https://helpdesk.homewiza...teunt-energy-3-fasemeters

[ Voor 53% gewijzigd door Winkiller op 31-10-2025 12:34 ]

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dat klopt er is alleen het totaal van de 3 fases in de gratis versie, voor de info per fase heb je energy+ nodig.

https://helpdesk.homewiza...eiten-zitten-er-in-energy

Was reactie op nu gewijzigde post...

[ Voor 8% gewijzigd door AudioHome op 31-10-2025 12:35 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

pc_freak1 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:13:
Goedemiddag,
ik ben voornemens om een homewizard p1 meter aan te schaffen.
de interface ziet er goed uit, en het lijkt makkelijk te werken.
1 vereiste heb ik echter, en daar krijg ik niet echt een antwoord op met wat ik online kan vinden.
misschien kan ik niet zoeken, misschien bestaat het wel niet, daarom stel ik de vraag hier.

mijn vraag:

Ja, maar alleen voor “nu” en “vandaag”. In de week/maand/jaar overzichten is dat niet zichtbaar. Wel zoals gezegd een abo voor nodig. Maar je kan uiteraard wel de data downloaden wil je het over langere termijn inzichtelijk maken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AudioHome schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:34:
Dat klopt er is alleen het totaal van de 3 fases in de gratis versie, voor de info per fase heb je energy+ nodig.

https://helpdesk.homewiza...eiten-zitten-er-in-energy

Was reactie op nu gewijzigde post...
Uit de API (via Home Assistant) krijg ik bij de gratis versie wel gewoon alle 3 de waardes.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11:06
Nu weergave doet weer eens niks.
Alle meterstanden staan ook op 0.

[ Voor 35% gewijzigd door Rbb-lwdn op 01-11-2025 18:15 ]

• Spikydog
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:47
Rbb-lwdn schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:09:
Nu weergave doet weer eens niks.
Alle meterstanden staan ook op 0.
Hier ook, soms wel en soms niet, ook zijn diverse meters “offline”

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:46
Op zich ben ik relatief tevreden over de HomeWizard (heb het Energy+-abbo en gebruik enkele slimme stekkers van HomeWizard) maar ik erger me toch meer en meer aan de gebrekkige data in de app. Ik snap best dat ze voor de koppeling met omvormers afhankelijk zijn van de fabrikanten van de omvormers, maar ik heb tegenwoordig toch ook vaak dat ik bij sommige grafieken zoals stroomverbruik "no data" heb staan, terwijl op het Energy Display alles wél netjes te zien is.

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 17:40
Hey ik heb mijn Homewizard P1 meter gekoppeld aan Home Assistant maar ook nog een SlimmeLezer P1 Meter met een Homewizard splitter. Het viel mij op dat de SlimmeLezer elke seconde update en de HomeWizard P1 variabel tussen de 3 en 5 seconden.

Is dit normaal of update jullie HomeWizard P1 wel elke seconde?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

computerjunky schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:49:
@HomeWizard_NL In de play store update stond "voorbereiding op de homewizzard 2.0 app".

Kunnen jullie uitleggen hoe dit de UI gaat aanpassenen wat er veranderen gaat?
Anders pak ik namelijk even een huidige APK en update ik nooit meer want veel apps worden helaas minder bruikbaar na een "vernieuwende" update.
Ik krijg in de app altijd een pop-up dat ik moet updaten als ik 'm open (omdat hij blijkbaar vaker update dan mijn telefoon automatisch updates installeert via Google Play) en die kan ik dan ook niet skippen. Ben benieuwd of een oudere APK dan wel gaat werken..

Ik gebruik overigens de app nagenoeg helemaal niet meer, Home Assistant geeft veel fijnere weergave van dezelfde data.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 22:07
Oon schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:48:
[...]

Ik krijg in de app altijd een pop-up dat ik moet updaten als ik 'm open (omdat hij blijkbaar vaker update dan mijn telefoon automatisch updates installeert via Google Play) en die kan ik dan ook niet skippen. Ben benieuwd of een oudere APK dan wel gaat werken..

Ik gebruik overigens de app nagenoeg helemaal niet meer, Home Assistant geeft veel fijnere weergave van dezelfde data.
Ja bij mijn telefoon word er niet standaard geüpdatet m aar mijn telefoon is dan ook uit 2020. misschien dat nieuwe versies van android deze vrijheden niet meer hebben. Ik krijg wel die waarschuwing voor updates maar ik klik ze gewoon weg.

Ik moet nog steeds de overstap maken naar een pi met home assistant en alle randzaken maar ik heb er simpelweg niet de wil en energie voor momenteel.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

computerjunky schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:44:
[...]

Ja bij mijn telefoon word er niet standaard geüpdatet m aar mijn telefoon is dan ook uit 2020. misschien dat nieuwe versies van android deze vrijheden niet meer hebben. Ik krijg wel die waarschuwing voor updates maar ik klik ze gewoon weg.

Ik moet nog steeds de overstap maken naar een pi met home assistant en alle randzaken maar ik heb er simpelweg niet de wil en energie voor momenteel.
Geen idee waar het hem inzit. Maar hier ook gewoon. Pixel 9 Pro dus vrij recent model en up-to-date Android. In de app de update verwerken en niet "op de achtergrond" zoals de rest van de apps.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• dsr9500
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 09:16
Arno schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:13:
Ik had 5.1903 maar ik heb een update klaarstaan. Ik heb geen PIB, maar nu heb ik de 6.0206
Ik heb de 5.19 ook in de app staan, met een update beschikbaar.
Maar die update wil het hele weekend al niet lukken. 8)7

Soms server error / soms meter reageert niet op update opdracht

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:18
Ik heb hier mijn P1 vandaag binnen gekregen.

Installatie is poepsimpel zou je denken, maar.. hij wil em niet aan HOME toevoegen.
De P1 zelf geeft na het connecteren met de WIFI (pass ingeven) een groen licht. Maar dan bij het toevoegen aan home, blijft het wat ronddrraaien om dan foutmelding te geven dat hij niet kan connecteren met de WIFI.
Ik heb dit via de iphone en 2 ipads getest, allen hetzelfde resultaat.

ps. ja het wifi pass is correct, zelf c/p vanuit de iphone verbindingsettings.

Iemand een idee?

Never ever financial advice...

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:11
Uit andere fora over HomeWizard lijkt het erop dat er sinds gisteren storing is in de app en p1 meter. Dus misschien even een dagje wachten. Bij mij ook problemen in de app, p1 meter offline maar er komen wel gegevens door...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
fredhuizinga schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:37:
Uit andere fora over HomeWizard lijkt het erop dat er sinds gisteren storing is in de app en p1 meter. Dus misschien even een dagje wachten. Bij mij ook problemen in de app, p1 meter offline maar er komen wel gegevens door...
Welke firmware versie heeft jouw P1 meter? De mijne heeft versie 6.x. Zit die van jou nog op 1.x of 5.x?
Ik ervaar nu geen problemen.

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:11
meesje schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:40:
[...]

Welke firmware versie heeft jouw P1 meter? De mijne heeft versie 6.x. Zit die van jou nog op 1.x of 5.x?
Ik ervaar nu geen problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQEC02oVlsTS08rm03EXfQ_4-EU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPZ4BGq2VLX0fZGbQvoWNl14.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit al 6.nogwat, gisteren was de hele dag de watermeter offlne maar gaf wel gegevens door, nu de p1 meter maar ik krijg nog wel data door ondanks dat hij offline staat. Lees in de hw batterij forum ook mensen met verbindings problemen. Ik doe er even niks aan, lost meestal vanzelf op...

Trouwens via homeassistant lijkt hij wel gewoon online, daar geen meldingen...

[ Voor 4% gewijzigd door fredhuizinga op 03-11-2025 15:50 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:26:
Ik heb hier mijn P1 vandaag binnen gekregen.

Installatie is poepsimpel zou je denken, maar.. hij wil em niet aan HOME toevoegen.
De P1 zelf geeft na het connecteren met de WIFI (pass ingeven) een groen licht. Maar dan bij het toevoegen aan home, blijft het wat ronddrraaien om dan foutmelding te geven dat hij niet kan connecteren met de WIFI.
Ik heb dit via de iphone en 2 ipads getest, allen hetzelfde resultaat.

ps. ja het wifi pass is correct, zelf c/p vanuit de iphone verbindingsettings.

Iemand een idee?
Home is een apple iets begrijp ik? Doe hij het in de HomeWizard app wel gewoon.

Hier met een 6.x firmware ook geen issues over offline.

• kazzzdafke
Nee wat ik bedoel is, na het ingeven van het wifi ww gaat hij de P1 koppelen/linken aan jou home/huis/…
Daar faalt het dus op, in de app van homewizzard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz8jYLKMk-k0MYXv3FQ7WM_1tss=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LYhm4xdV0ueASavyAjmorGQs.png?f=fotoalbum_large

• meesje
fredhuizinga schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:48:
[...]

[Afbeelding]

Ik zit al 6.nogwat, gisteren was de hele dag de watermeter offlne maar gaf wel gegevens door, nu de p1 meter maar ik krijg nog wel data door ondanks dat hij offline staat. Lees in de hw batterij forum ook mensen met verbindings problemen. Ik doe er even niks aan, lost meestal vanzelf op...

Trouwens via homeassistant lijkt hij wel gewoon online, daar geen meldingen...
Bijzonder. Bij mij zijn mijn apparaten (P1 meter, solaredge omvormer en watermeter) alle nog online.

• Rbb-lwdn
Hier ook de display offline.
Werkt wel.
Er is altijd wat met HW.
Ook de reden dat ik + heb opgezegd, dat zou iedereen moeten doen.
Misschien worden ze dan een keer wakker.

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:17
Rbb-lwdn schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:41:
Hier ook de display offline.
Werkt wel.
Er is altijd wat met HW.
Ook de reden dat ik + heb opgezegd, dat zou iedereen moeten doen.
Misschien worden ze dan een keer wakker.
Misschien heb jij altijd wat met Homewizard, ik heb dat zelden.
Over het algemeen werkt het hier vlot en goed en absoluut naar tevredenheid.

Hier dus geen enkele reden om de + op te zeggen.

• kazzzdafke
Ow ok, hier antwoord van hun klantendienst:

Momenteel ervaren wij een storing waardoor het niet mogelijk is nieuwe apparaten toe te voegen, we willen even je geduld vragen en vragen je om het later nog eens te proberen. Excuses voor het ongemak!

Dus ik zal moeten wachten..

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 21:54
Kom ik toch weer hier terecht om te zien dat er een storing is. Ik zie kan niks zien in de "nu" weergave. Laatste tijd wel vaak rare dingen helaas.

Asus G501

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Communicatie vanuit HW is de laatste tijd waardeloos. Hoop dat ze dit nog lang volhouden zo. Anders ben ik toch wel bang voor hun klanten bestand..

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:18
Zou iemand hier eens een lichtje op kunnen schijnen? (Misschien @HomeWizard_NL wel?)
Ik heb het abbonement.
Ik gebruikt een kwh uur meter en een smart socket
Er is een simpele taak gemaakt.
Alleen ik snap niet waarom de taak het vannacht niet doet.
Als de laadpaal aangaat met 3 x 16 ampère wil ik de Quooker uit hebben als dit snachts gebeurd.
Dit werkte vorige week prima. Vannacht...not so much.
Maar wat de oorzaak is, geen idee. Iemand hier een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZLfFbbCtbW9Y7mUXpL61BJp5Sk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/K1l9TlUbLAExdvrALJfAKZ98.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Oqkc3wM4Kyr176V-Oe326f3adk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zg0u1puo5gpIMlvFvlrGBbe5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLNnKGPYpwKiWsVh-89mxjXHGUA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NaKj3CDCTb7QsP3tngg2AsFu.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jg4q8eeQ3VBS6vKG1JULlvJwxoI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AiYmBoPa5rH82ZfmVZxcmUfd.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri9IC7KTnH3XqbSrwHvD0N6IKjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MBm4e5KNiixqZ8pYebVVQY6Z.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1JCMvmRk5jVNobuFqrRDOPFyqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xYCDsqVzzSy7Rp8OAbUA93Aj.png?f=fotoalbum_large
De fase verdeling erbij, er is een gebruiker op de andere fase, maar daarmee blijft alles onder de het toegestane aantal ampère of watt. Alleen als de Quooker aanspringt komt er te veel bij, vandaar de wens om die dus tijdelijk de nek om te draaien als we gaan laden.

[ Voor 20% gewijzigd door tcw82 op 04-11-2025 09:03 ]

• Racer89
  • Niet online
@tcw82 Er zijn diverse storingen met het uitlezen en verbinding van de P1. Zie ook het storings topic over de Goodwe. Ik denk niet dat het probleem bij jou ligt, sommige storingen zijn inmiddels opgelost wellicht dat het vannacht wel weer gewoon werkt?

Ik zou in jou geval gewoon even alles laten staan en afwachten. Vooral omdat het altijd gewerkt heeft.

• tcw82
Racer89 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:29:
@tcw82 Er zijn diverse storingen met het uitlezen en verbinding van de P1. Zie ook het storings topic over de Goodwe. Ik denk niet dat het prpbleem bij jou ligt, sommige storingen zijn inmiddels opgelost wellicht dat het vannacht wel weer gewoon werkt?

Ik zou in jou geval gewoon even alles laten staan en afwachten. Vooral omdat het altijd gewerkt heeft.
Daar was ik al bang voor.
Het punt is een beetje dat ik dan mijn laadpaal moet (of eigenlijk wil) gaan afremmen. De gedachte achter het uitschakelen van de Quooker is dat daarmee het overbelasten van de hoofdzekering is afgedekt. Als dat niet gebeurd (zoals vannacht) schiet de belasting van die specifieke fase over de 25 ampere als de quooker erbij komt met zijn 10 ampere (er zitten ook nog enkele kleine verbruikers op, alles bij elkaar goed voor overbelasting) en dat kan best eventjes goed gaan (tot 31 ampere is er niet zo heel veel aan de hand) maar het tikt wel behoorlijk aan als je dat elke dag meerdere keren gaat doen.... :o :o )
Bedankt voor je berichtje in elk geval.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@tcw82 Zoals gezegd is er her en der storing op de HomeWizard-cloud, waar ook deze automatiseringen op steunen... Daardoor waarschijnlijk de ene keer wel gewerkt en de andere keer niet.

Maar, zit er geen load balancing op je laadpaal dan? De hoofdzekering kan overigens wel een hoop hebben hoor, hij schiet er niet meteen uit als er een paar seconden (Quooker duurt doorgaans maar heel kort) een piek is. Heb je de ouderwetse stoppen of automaten?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• tcw82
JanHenk schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:02:
@tcw82 Zoals gezegd is er her en der storing op de HomeWizard-cloud, waar ook deze automatiseringen op steunen... Daardoor waarschijnlijk de ene keer wel gewerkt en de andere keer niet.

Maar, zit er geen load balancing op je laadpaal dan? De hoofdzekering kan overigens wel een hoop hebben hoor, hij schiet er niet meteen uit als er een paar seconden (Quooker duurt doorgaans maar heel kort) een piek is. Heb je de ouderwetse stoppen of automaten?
Ja, loadbalancer grijpt ook in. Schaalt laden af en gaat dan later weer op regelen.
Loadbalancer is alleen niet helderziend en reageert achteraf. Als de load al gebalanced moet worden.

De smeltzekeringen kunnen inderdaad tot 31,25 amp hebben en bij 40 moeten ze springen. Het gebied daar tussen is niet goed beschreven.
Ik zie nu af en toe pieken van 31 en dat maakt me wel wat onrustig.

• Rbb-lwdn
Wat een waardeloos bedrijf, 2e dag storing.

• JanHenk
  • Niet online
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:08:
[...]

Ja, loadbalancer grijpt ook in. Schaalt laden af en gaat dan later weer op regelen.
Loadbalancer is alleen niet helderziend en reageert achteraf. Als de load al gebalanced moet worden.

De smeltzekeringen kunnen inderdaad tot 31,25 amp hebben en bij 40 moeten ze springen. Het gebied daar tussen is niet goed beschreven.
Ik zie nu af en toe pieken van 31 en dat maakt me wel wat onrustig.
Ik zou me iets minder zorgen maken. Uiteraard is load balancing op de laadpaal reactief en niet voorspellend. Maar het werkt, zelfs als er 10 seconden vertraging is, toch altijd goed. Ik snap wel dat je iets onrustiger bent omdat die smeltzekeringen niet zelf te vervangen zijn, maar goed. De laadpaal moet dat maar regelen denk ik dan :P

• kazzzdafke
Een update:

Goedemorgen,

Wij hebben last gehad van een storing. Op dit moment is de storing verholpen.
Indien jouw (nu) grafieken op dit moment nog niet actief zijn, adviseren wij op het product los te koppelen en met enkele seconde weer in te pluggen.
Indien dit het probleem niet oplost willen wij je geduld vragen, onze collega's zullen dit vandaag verder oplossen.
​
Het koppelen van nieuwe apparaten moet weer mogelijk zijn, indien dit niet het geval is, horen wij dat graag!

Maar.. het lukt mij dus nog steeds niet de P1 te koppelen :(

"Internal Server Error (500)"

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09
Ik kreeg net bij het openen van de app de melding dat er problemen zijn met de servers en dat nieuwe apparaten toevoegen momenteel niet mogelijk is.
Is dus nog steeds wat niet in orde.

• kazzzdafke
Wow wat een miscommunicatie dan?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 15:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, er was van alles aan de hand. Een van mijn powersockets leek offline. Was niet te lezen met de url en reageerde ook niet op commando's.
En dat was dus op mijn lokale netwerk.

Signatures zijn voor boomers.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:18:
Ja, er was van alles aan de hand. Een van mijn powersockets leek offline. Was niet te lezen met de url en reageerde ook niet op commando's.
Heel fijn die cloud afhankelijkheid... hoop dat ze dat gelijk optioneel maken vanaf nu

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• IJsbeer
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:25:
[...]

Heel fijn die cloud afhankelijkheid... hoop dat ze dat gelijk optioneel maken vanaf nu
Het probleem wat @Maasluip omschrijft heb ik nog nooit gezien. Mijn HomeAssistant heb ik nog niet gezien dat die geen data via de lokale api kan ophalen. Jou conclusie klopt niet.

Ook in het verleden in dit topic genoeg mensen gezien die alle HW spul gewoon geen internet toegang gaven en prima lokaal alles nog konden gebruiken.

Snap dat als spullen niet werken (of verkeerde info krijgt) irritant is, maar je zou bijna denken dat er mensen werken.

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:18:
Is dat niet gewoon een probleem met hun APP? Als je de "lokale API" toggle aan hebt op een socket zou je het gewoon rechtstreeks via het IP-adres en de api daarop kunnen schakelen. Als de app dat niet standaard doet is het een beetje knullig opgezet door HW.

Ik kan ze iig wel lokaal schakelen via HomeAssistant (mits het schuifje lokale API aan staat).

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Weet iemand hier hoeveel modules breed de 3-fase meters van HomeWizard zijn? Ik wil in plaats van de werkschakelaars bij mijn omvormers 2 onderverdeelkasten maken met daarin een 3-fase hoofdschakelaar en een 3-fase meter, moet alleen weten hoe zo'n grote onderverdeelkast dat moet worden.

Ik heb er namelijkweinig vertrouwen in dat de GoodWe koppeling nog weer gaat werken en ik wil een jaar aan data hebben voordat de saldering stopt.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 15:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mirabis schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:34:
[...]

Is dat niet gewoon een probleem met hun APP? Als je de "lokale API" toggle aan hebt op een socket zou je het gewoon rechtstreeks via het IP-adres en de api daarop kunnen schakelen. Als de app dat niet standaard doet is het een beetje knullig opgezet door HW.

Ik kan ze iig wel lokaal schakelen via HomeAssistant (mits het schuifje lokale API aan staat).
Tja, wat kan ik zeggen. Ik heb verschillende meters en powersockets en alleen die ene powersocket die ik ook toestemming heb gegeven om te controleren gaf geen reactie. Ik kon hem wel pingen, maar status opvragen via de url of aan- of uitzetten gaf een timeout.
Tot ongeveer 2 uur, toen deed die het opeens weer.

Het is wel heel toevallig dat die vanwege een lokaal probleem niet bereikbaar zou zijn als al mijn andere HW devices wel gewoon bereikbaar waren.

Signatures zijn voor boomers.

• tcw82
blitzkrieg schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:38:
Weet iemand hier hoeveel modules breed de 3-fase meters van HomeWizard zijn? Ik wil in plaats van de werkschakelaars bij mijn omvormers 2 onderverdeelkasten maken met daarin een 3-fase hoofdschakelaar en een 3-fase meter, moet alleen weten hoe zo'n grote onderverdeelkast dat moet worden.

Ik heb er namelijkweinig vertrouwen in dat de GoodWe koppeling nog weer gaat werken en ik wil een jaar aan data hebben voordat de saldering stopt.
Heb je hier iets aan.
Ik zou zelf dit specifieke kastje NIET aanraden. De hw 3 fase meter past er niet goed in.
Ik zou dit kastje wel aanraden:
https://www.elektramat.nl...NON_o23xWLpwaAjRNEALw_wcB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPuFzs50E1O-1PEzTmgJenhTMXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FU5NP6WQi2OUXuXQnbwzMzUd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U47MEO-uXHQg_e_DiEkApcdpgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXbZjxXzJIMluUmGumfjTNYj.jpg?f=fotoalbum_large

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:28
blitzkrieg schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:38:

De HomeWizard 3fase kWh meter is 4 modules breed.
Persoonlijk zal ik een onderverdeling kastje ruim aanhouden.
Mocht er in de toekomst nog uitbreiding plaats vinden.

• tcw82
peterbier schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:15:
[...]

Dat klopt. Toch past hij niet (goed) in die 4 module kast. Vandaar advies die kast (verkrijgbaar bij Toolstation en praxis) links te laten liggen.
De hw meter loopt vast op de 4 pennen waarmee het deksel op zijn plek gehouden wordt.

• peterbier
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:53:
[...]

Dat klopt. Toch past hij niet (goed) in die 4 module kast. Vandaar advies die kast (verkrijgbaar bij Toolstation en praxis) links te laten liggen.
De hw meter loopt vast op de 4 pennen waarmee het deksel op zijn plek gehouden wordt.
Misschien een kast probleem.
De HomeWizard is 4 modules breed.
Hier past hij prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCcSsHgvJZedaZeP8ru4guYBv6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyCyiR5LM0BznnmG40Wo4wlM.jpg?f=fotoalbum_large

Jullie ook zoveel problemen met de HomeWizard app.
De data komt bij veel meters niet binnen.
homeAssistant pakt de data wel.

• tcw82
peterbier schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:20:
[...]

Misschien een kast probleem.
De HomeWizard is 4 modules breed.
Hier past hij prima.
[Afbeelding]

homeAssistant pakt de data wel.
Die getoond 4breed schakelautomaat pastte wel probleemloos. De hw meter heeft een iets afwijkende vorm lijkt het. De breedte is niet het probleem. Ik zal eens een plaatje schieten.
Hij pas wel keurig in een Häger 4breed kastje.

• tcw82
Hieronder de plaatjes. Die boeken van de hw meter botsen met de pilaren waarmee kopp het deksel op zijn plek houdt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZYeOO1AcByvQgEuf0B1Mh-RBC4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yspIBLPjIxito3eGQanACATh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKhGuv4QeT_pCOvyMd--dFxrsFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g07uoAwxRHbLSiey4iXUsNko.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUHdS2B9ndwpqiGX0G2ZNgtImqk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hogMAc41k9STWpIRHfbcqxsZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1C9lj5_jtJUy6XU631nCy1XQJxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dpaktur0YLzEhxX02JgRapt4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_C3HfwMrqJnr9SE2MbnC-D-KAY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZ0x8JkQ8mTBr7DDEVGoZnwO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mb9NacdPkUe3HvuuraZ0k8nIGKs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gJOJcqZt3N3Q3kueAcb3prI.jpg?f=fotoalbum_tile

• peterbier
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:29:
[...]

Die getoond 4breed schakelautomaat pastte wel probleemloos. De hw meter heeft een iets afwijkende vorm lijkt het. De breedte is niet het probleem. Ik zal eens een plaatje schieten.
Hij pas wel keurig in een Häger 4breed kastje.
Ah op die fiets dat is niet handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ipcYG3QwFsTrmv2k2XAbrXJnIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YQerDmfV6hKzA3hJVOOoyXz.jpg?f=fotoalbum_large
Hier ruimte genoeg.
Gewoon een ruimere kast gebruiken voor de HomeWizard kWh meter.

• tcw82
peterbier schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:56:
[...]

Ah op die fiets dat is niet handig.
[Afbeelding]
Hier ruimte genoeg.
Gewoon een ruimere kast gebruiken voor de HomeWizard kWh meter.
De foto toont mooi de afwijkende maat van de hw meter. Dat is nuttige informatie. Die laatste opmerking is dan waarschijnlijk de minst nuttige opmerking van vandaag _O- d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door tcw82 op 04-11-2025 20:09 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het ging dan ook over de breedte. De hoogte en vorm van DIN rail apparaten kan flink verschillen.

#team_UTC+1

• peterbier
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:08:
[...]

Die laatste opmerking is dan waarschijnlijk de minst nuttige opmerking van vandaag _O- d:)b
Als je gewoon abb, Schneider,Hager,enz. Kast gebruikt past het gewoon.
Die B merken wijken af van de standaard.
Dat de HomeWizard iets hoger is heb je wel meer met verdeelkast componenten.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

peterbier schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:20:
[...]
Ja mijn kWh Meter 1-Fase doet sinds gisternacht helemaal niets meer, no data :-(

• Racer89
  • Niet online
@tcw82 Wellicht kleine kanttekening. L1 bruin, L2 zwart en L3 grijs.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-11 13:21
Hier in ieder geval nog steeds storing. Kan m'n P1 meter niet opnieuw toevoegen; Cannot parse response (915).

• tcw82
Racer89 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:36:
@tcw82 Wellicht kleine kanttekening. L1 bruin, L2 zwart en L3 grijs.
Ik heb de kleuren gevolgd zoals ze al in de kast zaten. Als ik tijd heb kan ik alles wel eens omgooien. Dan wordt het zwart, zwart, zwart, blauw, groengeel :o

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Justevo schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:37:
Hier in ieder geval nog steeds storing. Kan m'n P1 meter niet opnieuw toevoegen; Cannot parse response (915).
Als je de app start is er een melding dat er op dit moment geen nieuwe apparaten kan toevoegen.

• peterbier
tcw82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:41:
[...]

Ik heb de kleuren gevolgd zoals ze al in de kast zaten. Als ik tijd heb kan ik alles wel eens omgooien. Dan wordt het zwart, zwart, zwart, blauw, groengeel :o
En met het juiste aanhaalmoment aangedraaid. (2.5 - 3Nm)
Ook heel belangrijk.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Winkiller schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:36:
[...]

Ja mijn kWh Meter 1-Fase doet sinds gisternacht helemaal niets meer, no data :-(
Hier werkt die gewoon de hele dag. De tweede kan ik niet verifiëren, die is van een 3kW heater die maar incidenteel nodig is, maar afgelopen zondag nog werkte.

Klinkt niet echt klantbreed dus.

#team_UTC+1

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37

blitzkrieg

Whoop Whoop!

peterbier schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:15:
[...]

Thanks heren! Ik zal een onderverdeler van 10 of 12 breed nemen. 4 modules voor de meter, 4 voor de hoofdschakelaar. Dan past het altijd. Groter heeft geen nut. Ze zitten in de garage tegen de muur. Aan de ander kant van de muur zit de meterkast. Als ik anders uitbreiding wil dan pak ik direct weer uit de meterkast.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• peterbier
HomeWizard app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vR6kkRWhQ8YaVRwrVICMkpVDio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HevCADV61irm23G0JBLjTrhx.jpg?f=fotoalbum_large
homeAssistant app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Jb99voUpNMK-l7PJoutMJMXEXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlVQW8iQdfDKWewq933lchwb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dit toch opgelost wordt.
Ik heb ook een abonnement bij HomeWizard.
Probleem is nu ongeveer 3 dagen.
Dan zou je kunnen denken zet alles in HomeAssistant maar daar ben ik nog niet aan toe.
Waar ik al wel mee bezig ben is langzaam HomeWizard uitfaseren naar Shelly.

• Leif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-11 09:22
Winkiller schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:36:
[...]

Bij mij doen de Energy Sockets het bij toerbeurt niet.
Het helpt dan niet om de WiFi opnieuw in te stellen.

Het helpt WEL om de onwillige Sockets tijdelijk met een ander WiFi netwerk te verbinden.
Vraag me niet waarom ik al vier Sockets aan de praat heb gekregen op deze manier.

• JanHenk
  • Niet online
Volgens mij gaat het niet helpen om ze allemaal te resetten of opnieuw te willen verbinden etc. Ik zou gewoon even afwachten.

Wat ik zie is dat alle lokale functionaliteiten wel werken: dus je kan ook niks doen, probleem ligt niet bij jou.

• Oon
  • Niet online

Oon

peterbier schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:22:
HomeWizard app.
[Afbeelding]
homeAssistant app.
[Afbeelding]

Ik hoop dat dit toch opgelost wordt.
Ik heb ook een abonnement bij HomeWizard.
Probleem is nu ongeveer 3 dagen.
Dan zou je kunnen denken zet alles in HomeAssistant maar daar ben ik nog niet aan toe.
Waar ik al wel mee bezig ben is langzaam HomeWizard uitfaseren naar Shelly.
Ik heb de drie abonnementen die ik had inmiddels stopgezet. De app werkt vaker niet dan wel, en ik heb alle data in Home Assistant zitten (dus de data terug kunnen kijken in de Energy app heb ik weinig aan, was meer peace of mind dan nodig).
Voor mij is het ook langzamerhand richting andere producten, want nu probeer ik bijvoorbeeld wat stekkers opnieuw te koppelen en dat gaat niet omdat hun cloud API er weer uit ligt.

Hele leuke producten, maar te duur voor hoe brak de app/servers zijn, zeker nu andere stekkers ook niet veel minder precies zijn in hun metingen.

• Oon
  • Niet online

Oon

JanHenk schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:32:
Volgens mij gaat het niet helpen om ze allemaal te resetten of opnieuw te willen verbinden etc. Ik zou gewoon even afwachten.

Wat ik zie is dat alle lokale functionaliteiten wel werken: dus je kan ook niks doen, probleem ligt niet bij jou.
Maar je moet je ook realiseren dat het grootste deel van de HomeWizard gebruikers geen Home Assistant of andere lokale koppeling heeft en het alleen met de app doet. Die mensen kunnen nu allemaal niks, en als ze niet op Tweakers zitten hebben ze ook totaal geen informatie buiten de pop-up in de app.

• Ruut88
  • Laatst online: 10:18
Hier inmiddels ook redelijk klaar met HomeWizard. Vorige week de voor de 4e keer een 3 fase kWh meter die met geen mogelijkheid meer verbinding met wifi wilde maken. Wordt wel weer direct vervangen maar begint langzamerhand wel echt irritant te worden.

• JanHenk
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:38:
[...]

Maar je moet je ook realiseren dat het grootste deel van de HomeWizard gebruikers geen Home Assistant of andere lokale koppeling heeft en het alleen met de app doet. Die mensen kunnen nu allemaal niks, en als ze niet op Tweakers zitten hebben ze ook totaal geen informatie buiten de pop-up in de app.
Dat was niet mijn punt eigenlijk.

Mijn punt was, je kan beter stil op je handen zitten en afwachten. Want zelf nu dingen gaan ondernemen, maakt het alleen maar erger.

• JanHenk
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:36:
[...]

Ik heb de drie abonnementen die ik had inmiddels stopgezet. De app werkt vaker niet dan wel, en ik heb alle data in Home Assistant zitten (dus de data terug kunnen kijken in de Energy app heb ik weinig aan, was meer peace of mind dan nodig).
Voor mij is het ook langzamerhand richting andere producten, want nu probeer ik bijvoorbeeld wat stekkers opnieuw te koppelen en dat gaat niet omdat hun cloud API er weer uit ligt.

Hele leuke producten, maar te duur voor hoe brak de app/servers zijn, zeker nu andere stekkers ook niet veel minder precies zijn in hun metingen.
Ik heb inmiddels ook meer Shelly (cloud verbinding uit) dan HomeWizard producten, maar voor mijn ouders is HomeWizard dan wel weer een prima product. Dus ik ben het met je eens, maar voor een andere doelgroep kan het nog steeds wel een prima optie zijn. Ik raad al m'n vrienden altijd aan om gewoon met de P1-meter te beginnen als ze meer inzicht willen.

• Rbb-lwdn
Massaal + opzeggen

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Waarom ? roep op tot betere communicatie zodat we sneller weten wat er aan de hand is 8)

• Oon
  • Niet online

Oon

Winkiller schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:42:
[...]

Waarom ? roep op tot betere communicatie zodat we sneller weten wat er aan de hand is 8)
En dan? Ze zijn hier ook aanwezig, maar het probleem met hun servers speelt inmiddels al jaren. Af en aan is het soms even iets beter, maar het blijft gewoon onbetrouwbaar.
Heel jammer want de sockets, P1-meter en watermeter zijn goede hardware, maar de enige waarde van het plus abonnement zit in de app, en die werkt de helft van de tijd niet.
Betere communicatie is leuk, maar als het niet werkt en ze communiceren dat het niet werkt is dat geen oplossing, dan kunnen ze die energie beter steken in het oplossen van het probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Oon op 05-11-2025 12:46 ]

• peterbier
Oon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:36:
[...]

Eens.
En weer de HomeWizard er uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrRRuES_lzj5eW_gG4rXnHRh5_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jBdbJJof20m1EHRkkMY3uaB.jpg?f=fotoalbum_large
Met de clouddienst van Shelly nog niet meegemaakt.
Voordeel van Shelly is ook dat het standalone kan werken.
Je kunt bijvoorbeeld een plug via url benaderen en zo een tijdklok in de plug instellen.
En allemaal te koppelen in HA.
En een veel breeder assortiment aan producten.

Sinds HomeWizard de thuisbatterij heeft heeft het veel storingen in de cloud app.
Daarvoor eigenlijk nooit problemen gehad.
En ik gebruik dat spul al jaren.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb net gewoon een 3-fasen kWh meter gekocht. Shit happens en hier leren absoluut van.

• peterbier
tlpeter schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:02:
Ik heb net gewoon een 3-fasen kWh meter gekocht. Shit happens en hier leren absoluut van.
Werkt prima hoor (HomeAssistant)
Ik heb er meerdere in gebruik.
3 stuks 3 fase en 3 stuks enkel fase.
Ik ga er ook van uit dat ze voor de app een keer een oplossing vinden.

• IJsbeer
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:45:
[...]

En dan? Ze zijn hier ook aanwezig, maar het probleem met hun servers speelt inmiddels al jaren. Af en aan is het soms even iets beter, maar het blijft gewoon onbetrouwbaar.
Dit vind ik echt grote onzin. Toegeven, ik gebruik de app niet heel vaak (homeasstant daarvoor), maar het gebeurd mij maar zelden dat de app niet doet.
Snap dat mensen met een display het sneller opvalt dan die paar keer dat ik in de app kijk, maar om te zeggen dat het er met grote regelmaat uitligt klopt gewoon niet.

• meesje
IJsbeer schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:23:
[...]

Dit vind ik echt grote onzin. Toegeven, ik gebruik de app niet heel vaak (homeasstant daarvoor), maar het gebeurd mij maar zelden dat de app niet doet.
Snap dat mensen met een display het sneller opvalt dan die paar keer dat ik in de app kijk, maar om te zeggen dat het er met grote regelmaat uitligt klopt gewoon niet.
Het ligt er denk ik ook aan welke ‘view’ je bekijkt. De meeste meldingen zijn nu gerelateerd aan de ‘nu’ weergave. Zelf kijk ik daar vrijwel nooit na. Eigenlijk alleen naar de ‘dag’ weergave. Verder doe ik er niks mee.

• Rbb-lwdn
Wat een prutsers.
Er werkt nu helemaal niets meer.
Je zal er maar voor betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Rbb-lwdn op 05-11-2025 17:11 ]

• kazzzdafke
Stap verder, eindelijk.. maar zelfde probleem als al de rest hier denk ik?
Maar nog nul communicatie gehad op mijn mail van gisterenmorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jk5CXCMrrzkdYH7z6kOJ9EKuVBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QhI7epuFRJA2ScErOzwvyrv9.png?f=fotoalbum_large

• tcw82
Hier werkt het zoals ik het verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urXQ5p7VbkuejbRTPEUQYzR69g0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l0oL6DMhZblSHlt6A7i0JDqC.png?f=fotoalbum_large

• meesje
Hier ook…. Voor hoe lang… want nog steeds een melding bij opstarten van de HW app.
Maar ja, ik kijk af en toe in de app, maar doe verder niks met de inzichten die de data geven. Het is meer een bevestiging: ‘s ochtends vroeg water + gas verbruik, dat klopt want douchen. En mocht er ergens een gas of water lek zijn, wordt dit ook inzichtelijk. Dat is ook wel fijn.
Pagina: 1 ... 144 145 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic