Ook al borkte de verbinding tussen de P1 en de Plug-In Batteries als nog op deze enge dure dag één euro vijftien verdiend! Yay.Knurt schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:13:
[...]
Nou precies dat idd...
Ik heb natuurlijk al met plezier gebruik gemaakt van die paar keer redelijk forse negatieve tarieven begin mei. Maar inderdaad nu eerste paar keer kort achter elkaar dat ik met die pib de echt dure momenten kan "overslaan" en daarnaast nog wat teruglever voor een serieus mooie vergoeding. Maar overdag voor nog geen 19 cent/kWh kunnen vullen, omdat slim laden hem nog even liet wachten met opladen tot iets van 12 of half 1. Die spread is leuk. En nee, die is er natuurlijk niet dagelijks. En nee, rijk worden we er ook niet van. Maar wat je zegt, de pib terugverdienen was voor mij eigenlijk leuke bijzaak als dat ooit zou kunnen, maar met dynamisch en slim laden is het uiteindelijk gewoon serieus mogelijk zo...Met een beetje geduld.
Net even nagerekend: vanaf ingang huidige dynamische contract (begin april) zou ik onder mijn vorige vaste contract (met toen nog relatief lage terugleverkosten) tot nu toe zo'n 70 euro verdiend hebben. Dat is met dynamisch nu al ruim 120 euro. En dat zonder EV en dus maar 1 pib nog steeds.
I like.
77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler
:strip_exif()/f/image/LdDFYBpvkPR1K3B8Jatt9FjX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mdGxO6M9UQog7e0Y6ObNeWUf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bAFTS3xE8j4Nvp41socuvARz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cGRHNvPGhH8ndqRj5bN0RF7q.jpg?f=user_large)
/f/image/KjoYSxyxfrIjCRbLvfV26OrQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n8UKRGcTWLONMwGuKUR0kPCl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lbH5LrHXJyCiZNawQbhHuMoS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iUfvCTEiOf7YZn1ocHry3rfX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hGxPL2GJOESkj6d4RzTZRJnC.jpg?f=fotoalbum_large)