• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
RTE nu de batterijen helemaal ontladen zijn. 74,99 / 73,33 / 77,82. Gaat bij de oudere PiBs langzaam omhoog sinds ik laad op dynamisch lage prijzen en ontlaad op dynamisch hoge prijzen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4t4_2Go0W_aO9Y5s9x9qydlQu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfM6pOeqwYxVhNTfAugHJdU7.jpg?f=fotoalbum_large

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Twee HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-12 22:03
MakeItSo schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:02:
Wij hebben vorige week onze 4e batterij ontvangen. Ik had voor dat die 4e kwam al het idee dat er vrij langzaam geschakeld wordt tussen batterijen opladen of ontladen. Met de nieuwe app zie ik dat de impact van dat trage reageren best wel fors is. Vandaag is er eindelijk een beetje zon, er staan wat apparaten aan (WP, WPB) en er zit af en toe een wolkje voor de zon. De zonnepanelen hebben in totaal 5,1kWh opgewekt, maar in de app zie ik dat er maar liefst 0,9kWh is teruggeleverd aan het net, terwijl de batterijen niet vol zaten en er absoluut niet met 3200w werd opgeladen. Zie screenshots van de app.

Is dit trage reageren normaal?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij niet. Heb je toevallig nog een oude slimme meter?
Met een DSMR 5 meter krijgt de P1 elke seconde een waarde, met DSMR 4 is dat elke 10 seconden, wat het sturen naar NoM lastig maakt.
Devke schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:19:
[...]

Dan zou vlgs mij dat dipje net na 12 uur niet moeten. Daar zie je een stukje ontladen.
Vandaag. De proef herhalen. Kijken wat er gebeurt.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• MakeItSo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-12 17:05
netappie schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 06:10:
[...]

Bij mij niet. Heb je toevallig nog een oude slimme meter?
Met een DSMR 5 meter krijgt de P1 elke seconde een waarde, met DSMR 4 is dat elke 10 seconden, wat het sturen naar NoM lastig maakt.
Ja het is zeker een ouder type meter. Ik snap dat dat van invloed kan zijn, maar waarom werkt dat dan nu bij 4 PiB's zoveel trager dan bij 1 PiB? Dan zou ik verwachten dat het daarbij ook traag zou gaan. Maar toen viel dat wel mee.
Edit: ik zie dat ik dat er in mijn oorspronkelijke bericht niet bij gezet had, dat het met 1 PiB sneller leek te gaan dan met 3 en nu 4.

[ Voor 11% gewijzigd door MakeItSo op 12-12-2025 16:53 ]

MakeItSo schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:51:
[...]

Ja het is zeker een ouder type meter. Ik snap dat dat van invloed kan zijn, maar waarom werkt dat dan nu bij 4 PiB's zoveel trager dan bij 1 PiB? Dan zou ik verwachten dat het daarbij ook traag zou gaan. Maar toen viel dat wel mee.
Edit: ik zie dat ik dat er in mijn oorspronkelijke bericht niet bij gezet had, dat het met 1 PiB sneller leek te gaan dan met 3 en nu 4.
je hebt met 2 zaken te maken. De oudere meter die dus altijd voor 10 seconde vertraging zorgt.
Maar belangrijker om deze tijd van het jaar is de lage opbrengst en de wisselvalligheid van de zon.
Je panelen kunnen best wat opbrengen maar veel daarvan zal vaak al gebruikt worden door bv een warmtepomp. De batterijen worden alleen geladen met het netto overschot en dat moet dan in de buurt van 100W zitten voordat een batterij zelfs maar wakker wordt.
Dus als je denkt dat de batterij zou moeten gaan laden kijk dan eens in de App in de NU mode wat de P1-meter aan netto teruglevering toont.

Ps ik heb zelf ook 4 batterijen en zie niet het gedrag wat jij noemt maar ik heb wel een nieuwe meter die met 1 seconde interval werkt.

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:14
TFX77 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:56:
RTE nu de batterijen helemaal ontladen zijn. 74,99 / 73,33 / 77,82. Gaat bij de oudere PiBs langzaam omhoog sinds ik laad op dynamisch lage prijzen en ontlaad op dynamisch hoge prijzen.[Afbeelding]
@TFX77
Ik laad al van het begin met de panelen en indien gunstig, qua spread, dan ook met stroom van het net via mijn Tibber contract.
Mijn RTE is nooit beneden de 75% geweest. Kan zijn dat dit komt omdat laden hier heel vaak dus met 800W per batterij gaat, en ontladen vaak ook met flinke vermogens.
75% is nog steeds wat lager dan ik zou wensen, maar gegeven de rapporten hier aan de hogere kant van de bandbreedte.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• netappie
MakeItSo schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat het lastig vergelijken is met grillig weer en momenteel zullen de accu's waarschijnlijk ook vooral zo goed als leeg zijn met een relatief lage spanning per cel en ook niet lekker voorverwarmd om snel te laden (iets wat je bij elektrische auto's ook merkt aan de snellader, vooral met LFP).

Om die nul komma nog wat kWh zou ik mij niet te druk maken. Misschien kan je wel even melden bij de netbeheerder dat die oude meter zo ontzettend traag is, dat je niet echt lekker kan helpen met hun netcongestie probleem :P

EV laders wil je het liefst van actuele data voorzien voor correcte loadbalancing, dus als je die ook hebt of wil gaan laten plaatsen, dan is het in het belang van de netbeheerder dat die jouw meter alvast even kosteloos omruilen.

• MakeItSo
hanev001 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:04:
[...]

je hebt met 2 zaken te maken. De oudere meter die dus altijd voor 10 seconde vertraging zorgt.
Maar belangrijker om deze tijd van het jaar is de lage opbrengst en de wisselvalligheid van de zon.
Je panelen kunnen best wat opbrengen maar veel daarvan zal vaak al gebruikt worden door bv een warmtepomp. De batterijen worden alleen geladen met het netto overschot en dat moet dan in de buurt van 100W zitten voordat een batterij zelfs maar wakker wordt.
Dus als je denkt dat de batterij zou moeten gaan laden kijk dan eens in de App in de NU mode wat de P1-meter aan netto teruglevering toont.

Ps ik heb zelf ook 4 batterijen en zie niet het gedrag wat jij noemt maar ik heb wel een nieuwe meter die met 1 seconde interval werkt.
Ik was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk, maar dat is exact wat ik gedaan heb, in de app kijken naar de de P1 meter. Het is mij meerdere keren opgevallen dat er gedurende langere tijd (zeg ergens tussen de 10 seconden en een halve minuut) een ruim overschot opgewekte stroom is (van zeker 500w tot wel 1500w) zonder dat dit de batterijen in gaat.

• MakeItSo
netappie schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 22:42:
[...]

Ik denk dat het lastig vergelijken is met grillig weer en momenteel zullen de accu's waarschijnlijk ook vooral zo goed als leeg zijn met een relatief lage spanning per cel en ook niet lekker voorverwarmd om snel te laden (iets wat je bij elektrische auto's ook merkt aan de snellader, vooral met LFP).

Om die nul komma nog wat kWh zou ik mij niet te druk maken. Misschien kan je wel even melden bij de netbeheerder dat die oude meter zo ontzettend traag is, dat je niet echt lekker kan helpen met hun netcongestie probleem :P

EV laders wil je het liefst van actuele data voorzien voor correcte loadbalancing, dus als je die ook hebt of wil gaan laten plaatsen, dan is het in het belang van de netbeheerder dat die jouw meter alvast even kosteloos omruilen.
De trigger dat ik er nu toch maar een berichtje over plaatste hier was juist op een dag dat het lekker zonnig was, de batterijen al op 12% zaten, dus al lekker op temperatuur waren. Dus koude en lege batterijen speelde niet.
Ik vind 0,9kWh op 4Kwh opwek die niet de batterijen in gaat best veel. Het komt de terugverdientijd zeker niet ten goede.
Wij hebben vorige week onze 4e batterij ontvangen. Ik had voor dat die 4e kwam al het idee dat er vrij langzaam geschakeld wordt tussen batterijen opladen of ontladen. Met de nieuwe app zie ik dat de impact van dat trage reageren best wel fors is. Vandaag is er eindelijk een beetje zon, er staan wat apparaten aan (WP, WPB) en er zit af en toe een wolkje voor de zon. De zonnepanelen hebben in totaal 5,1kWh opgewekt, maar in de app zie ik dat er maar liefst 0,9kWh is teruggeleverd aan het net, terwijl de batterijen niet vol zaten en er absoluut niet met 3200w werd opgeladen. Zie screenshots van de app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Connectieproblemen? Gebruik je nog meer connecties op je p1 meter? Bv HA erbij? Nu moet ik echt even graven hoor maar vlgs mij waren die issues opgelost. De P1 heeft het wat lastiger als er veel connecties zijn. Volgens mij was dat opgelost maar dat kan iemand met 4 batterijen en HA wellicht bevestigen. Ik lees er ook niets meer over. Zoek eens in het topic als je wilt.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
MakeItSo schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:38:
[...]

De trigger dat ik er nu toch maar een berichtje over plaatste hier was juist op een dag dat het lekker zonnig was, de batterijen al op 12% zaten, dus al lekker op temperatuur waren. Dus koude en lege batterijen speelde niet.
Ik vind 0,9kWh op 4Kwh opwek die niet de batterijen in gaat best veel. Het komt de terugverdientijd zeker niet ten goede.
Heb je een Quooker? Of een vergelijkbaar appparaat dat steeds korte stroom pulsen vraagt? Zoals de pid waarmee ik mijn rancillio silvia heb uitgebreid.
Mijn ervaring is dat de P1 meter hier erg slecht mee om gaat. Ipv deze pulsen te negeren, vraagt de P1 de batterij te ontladen. Maar omdat de pulse alweer voorbij is, ontlaadt de PiB dan steeds naar het grid. Dus de stroompiek wordt in eerste instantie al gemist waarna er ook nog onnodig teruglevering volgt. Ik wil hier pleiten voor een api uitbreiding waarmee de reactietijd van de p1 meter te beïnvloeden is. Klanten met apparatuur die snel schakelt kunnen daarmee dan een poging doen onnodige teruglevering te voorkomen. De RTE zou hiermee ook een stuk beter kunnen worden.

https://solar.bigroses.net

• bram2488
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde met terugleveren, drie batterijen en een 10 seconden interval. Hij schakelt gewoon niet snel genoeg om 0 te halen(en dat kan ook niet) Wat ik teruglever ligt meestal tussen de 0,3 en 0,7 kWh, wel iets minder als jij aangeeft.

Het is niet zo dat je overdag boven de 3200 watt zit met je zonnepanelen? Met de winter denk ik het niet maar dat lever je dan terug. Ik heb dat wat sneller met de 2400 watt bij 3 batterijen. Zo heel af en toe een piekje met de volle zon dat dit voorkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6m4Ltx3TZe-28VhILk81Odi9Kn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feaNobqvxPZfgDwBRFAEjsBi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door bram2488 op 13-12-2025 12:14 . Reden: Foto toegevoegd ]

• Variolamajor
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-12 12:50
Hallo, ben al enige tijd een HW gebruiker, heb zonnepalen (9x400Wp), een EV en sinds kort een HW plug-in batterij. Na vannacht de EV te hebben geladen (iets van 50kWh), zag ik vanmorgen een mega sluipverbruik in de app terug. Op de HW website heb ik gelezen dat het sluipverbruik hoger kan zijn dan het stroomtotaal in het geval je zonnepanelen hebt (in dit geval niet van toepassing, want 's nachts) of wanneer je tussen 00.00 en 06.00 uur apparaten hebt aangehad die later op de dag uitgaan. Naast mijn reguliere sluitverbruik van ca. 250W, heb ik inderdaad mijn EV opgeladen, maar maximaal met 50kWh. Ik begrijp werkelijk niet hoe ik in nog geen dag op een sluipverbruik van 192kWh kan komen. Heeft iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ_jB1HGllBrISFYus5NPaT9VSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/agzDKDMUlrAjFJsUvo2MSmZb.png?f=fotoalbum_large
Variolamajor schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:34:
Hallo, ben al enige tijd een HW gebruiker, heb zonnepalen (9x400Wp), een EV en sinds kort een HW plug-in batterij. Na vannacht de EV te hebben geladen (iets van 50kWh), zag ik vanmorgen een mega sluipverbruik in de app terug. Op de HW website heb ik gelezen dat het sluipverbruik hoger kan zijn dan het stroomtotaal in het geval je zonnepanelen hebt (in dit geval niet van toepassing, want 's nachts) of wanneer je tussen 00.00 en 06.00 uur apparaten hebt aangehad die later op de dag uitgaan. Naast mijn reguliere sluitverbruik van ca. 250W, heb ik inderdaad mijn EV opgeladen, maar maximaal met 50kWh. Ik begrijp werkelijk niet hoe ik in nog geen dag op een sluipverbruik van 192kWh kan komen. Heeft iemand een idee?

[Afbeelding]
Dit is een fout. Terug melden aan Homewizard

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
Variolamajor schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:34:

[Afbeelding]
Heb ik ook sinds ik de auto dynamisch goedkoop in de nacht laad. Blijkbaar wordt alles in de nacht als sluipverbruik gezien. Daar moet @HomeWizard_NL nog iets slims voor schrijven. Kan je sluipverbruik helemaal uitzetten? Totaal niet interessant ik weet wat mijn huis qua sluip verbruikt, mede dankzij HomeWizard.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Twee HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• M4rS
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01:11
dit staat er bij slimmemeterportal.nl over sluip verbruik :

Sluimerverbruik wordt bepaald op basis van de laagste kwartierwaarden tussen 1 en 5 uur ’s
nachts. Het opladen van een elektrische auto in die periode geeft een vertekend beeld.

• Variolamajor
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-12 12:50
TFX77 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 13:23:
[...]

Heb ik ook sinds ik de auto dynamisch goedkoop in de nacht laad. Blijkbaar wordt alles in de nacht als sluipverbruik gezien. Daar moet @HomeWizard_NL nog iets slims voor schrijven. Kan je sluipverbruik helemaal uitzetten? Totaal niet interessant ik weet wat mijn huis qua sluip verbruikt, mede dankzij HomeWizard.
Bedankt voor de reacties iedereen! In de app kan ik de weergave van het sluipverbruik inderdaad uitzetten. Ik denk zelf dat ik het wel aan laat staan. Zojuist kreeg ik de onderstaande reactie van de chatbot van HW. Voor nu ben ik gerust.

Dat sluipverbruik van 192kWh klopt inderdaad niet - dit lijkt een fout in de berekening.
Het sluipverbruik wordt berekend op basis van je stroomverbruik tussen 00.00 en 06.00 uur. Omdat je EV 's nachts heeft geladen (50kWh), heeft het algoritme dit waarschijnlijk meegenomen in de sluipverbruiksberekening en geëxtrapoleerd naar de hele dag.
Wat er waarschijnlijk gebeurt:
Het algoritme detecteert het hoge verbruik van je EV-lading (50kWh) tussen 00.00-06.00
Het schat dit als "continu verbruik" en rekent dit door naar 24 uur
Hierdoor ontstaat het onrealistische sluipverbruik van 192kWh
Dit is een bekende beperking van de sluipverbruiksmeting bij grote apparaten die 's nachts laden. Je werkelijke sluipverbruik van ~250W (6kWh per dag) is veel realistischer.

• netappie
MakeItSo schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:38:
[...]

Tja, het kan vast beter. Maar daarvoor heb je toch echt die DSMR 5 meter nodig.
Je kan even kijken of jouw meter al op de lijst staat om binnenkort te vervangen.

https://www.rdi.nl/docume...erzicht-afgekeurde-meters (let niet op de URL, de documenten op de pagina zijn wel actueel).

Naast het porren van de netbeheerder zou je ook nog kunnen kijken of je die onbedoelde teruglevering structureel af kan vangen met slim geschakelde apparaten als het een voorspelbaar tijdstip is.

Of even op zoek naar apparaten die grillig verbruik veroorzaken en kijken of je die beter kan timen of gewoonweg kan vervangen als ze hopeloos verouderd zijn. Met een vrij vlakke teruglevering en verbruik zouden die accu's niet al te veel moeite moeten hebben om dit op te vangen, dus misschien is er een ander apparaat dat het symptoom verergert.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
rtunru schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:41:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, heb je inmiddels een batterij gekocht?
Nee nog niet. De prijsontwikkeling van merk X (1200 euro voor 5,12kwh) heeft mij niet geholpen met mijn nog te maken keuze. Alhoewel HW destijds in hun podcast aangegeven heeft dat voor menig huishouden 2,7kwh volstaat (inzichten obv de data die ze verzamelen) lees ik op verschillende plekken dat je eerder richting de 5kwh zou moeten gaan. Volgens mij bevestigde HW dit ook indirect doordat veel HW batterij eigenaren er een tweede bij heeft gekocht. Dan zou voor mij merk X volstaan.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 14-12-2025 11:22 ]

Belofte maakt schuld
Een tijdje terug schreef ik dat er hier thuis door mij getest werd met de PIB's om kostendekkend / winstgevend te zijn op een dynamisch energie contract. Zeker nu de spread toch regelmatig vrij vlak is. Echter is de gedachte erachter dat de PIB niet voor niets gekocht is en dus ook zou moeten kunnen werken als de zon ons meer in de steek gaat laten en/of de opwek direct geconsumeerd wordt door warmtepompen o.i.d.

Ik heb 1x nu een volledige testfase doorlopen. Hieronder 2 grafieken. 1 van de complete periode. De 2e is een iets meer ingezoomde grafiek van dezelfde periode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDOUdRbyH-bO4aM8OdkUxnmiwYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/87sz6237cKsd26ypT64fRTDG.png?f=fotoalbum_large

Te zien is dat rond de 20 november de test start. Het laden van de batterij brengt kosten mee. De kosten worden bij elkaar opgeteld gedurende de periode. De kosten zijn de kosten die in een specifiek uur worden gemaakt. De opbrengsten zijn de opbrengsten die behaald zijn door op duurdere uren niet van het net te behoeven afnemen. Hierin is de RTE van de batterij verwerkt. Het gaat om duidelijke laad en ontlaad vermogens gemeten met een HW kWh MID meter. Geen tellers van de batterij zelf. Had ik die gebruikt dan was het resultaat hoger geweest, maar mijn inziens is dit de meest zuivere vorm van meten haalbaar hier in huis.

In onderstaande grafiek zoom ik dus wat meer in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1RuXxIT8JriFSIBOTi9POsQN90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ocCNozuhn4fjgXptidRg5xUn.png?f=fotoalbum_large

Je ziet dat de opbrengsten gedurende de test zo nu en dan boven de kosten uit pieken. Dat is ook het doel natuurlijk. Op het einde zie je het gerealiseerde resultaat. De test is gelukt. De opbrengst is hoger dan de kosten.

Wat dieper in de cijfers dan. De laadstats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgPggLs9eeeu5VDXZ9X2LmV2QCI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gXv9v7ktMB6fRIjEROxmGMKQ.png?f=user_large

De testperiode besloeg bijna 41 kWh laden tegen een gemiddeld tarief van bijna 23,5 ct per kWh. Een ruime 9 euro aan laadkosten.

De ontlaadstats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axft6AaMbVtvowFnmLeM-d91FlQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i2fkASPDUQdToyML2by3TeN8.png?f=user_large

Gemiddelde ontlaadprijs bijna 35,8 ct per kWh. Wat een netto winst oplevert van (10,13- 9,57) een 57 ct inclusief de omzettingsverliezen. Daar waren wel een paar cycli voor nodig. Het is geen schokkend bedrag. Wel laat het zien dat de batterij in te zetten is zonder dat opwek benodigd is. Dus een dynamisch contract. In de testfase waren er momenten genoeg om de batterij in stand-by te zetten omdat het gewoon geen zin had hem te laden of ontladen. De tarieven lagen te dicht op elkaar. Het was dus goed kijken en timen. Tellers in de gaten houden etc. Leuk om een x te testen. Voor de 1 wederom gerommel in de marge voor de ander leuke hobby projecten. Ik hoop daarmee ook wat extra dimensie aan het topic toe te voegen.

Wat was de gemiddelde spread nu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TE9tisbDq76CNV0gtcOOY1JcCdM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ls4XGY44WdAtr8mBGUCKmzPn.png?f=user_large

Dit dus. Het kan dus uit met een lagere spread als je quit wenst te draaien. Wat ik mezelf ook besef is dat de RTE er natuurlijk wel onder te lijden heeft. Een batterij met 50% SoC 2 dagen niets laten doen is ook verbruik hebben. Is dit dan het maximaal te realiseren resultaat? Vast niet.

Voor nu als afsluiter........

Toch alweer 57 cent terugverdiend ;-P en plezier gehad aan de hobby.

P.S. Een kleine update m.b.t. de nieuwe P1 beta versie.

Ik zie dat er wat bugjes gemeld worden. Er is een update geweest al naar een nieuwe versie maar we zien nog wat ongewenst gedrag. Een voorbeeld hiervan is dat de batterij er soms spontaan voor kiest om naar een ontlaadstand te gaan terwijl dat niet de bedoeling is. Ik ervaar ze zelf ook. Naast de andere beta testers lever ik ook zoveel mogelijk input naar HW om dit probleem te ondervangen. Vind je het leuk zelf mee te lezen op het beta kanaal? https://github.com/homewizard/beta/discussions

Let op dat je hier geen vragen gaat stellen die helemaal los staan van de beta. Daar is het kanaal niet voor bedoeld.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnPSgdvJfsWyBYv6xx1rBwIKe1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rAU4hojEpZszqbjQR7EyKeV5.png?f=fotoalbum_large
Het alleen laden mode werkt prima. Vanmorgen zat er nog 5% van gisteren en vandaag laat ik het verder opladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoYS3_4IxtfIdHmxCrpXIl9bskU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1hTwZaOlZGUMRwRgzwRnWCz.jpg?f=fotoalbum_large
De mode werkt mooi

[ Voor 30% gewijzigd door GL007 op 14-12-2025 12:12 ]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:30

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Doet de app wat raars? Post dat hier
:)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Commentaar op moderatie? Stuur een DM :)

[ Voor 91% gewijzigd door Proton_ op 14-12-2025 12:20 ]

Nee maar het wel een bevestiging dat de Homewizard app in homey goed werkt. Ik ben in de praktijk aan het testen in alle mode standen die met nom te maken hebben. Tot zo ver werkt alles correct. Dit dankzij Homewizard en @Tebbie

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Kortingscodespam kan in HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Doet de app wat raars? Post dat hier