• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12:08
d3x schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:10:
[...]

koop dan je items in een showroom, dan kan je het INSTANT terugdoen ... :9
zoals gezegd, een DOA is een simpele, als het iets is ertussen (in dit geval soc probleem) is het toch maar normaal dat je een degelijk service discussie hebt. Want het werkt, alleen niet volledig correct. Kan je niet met die polimiek om? Koop dan enkel bij een winkel waar je zelf gaat halen en terug, niet online.
Daar had de verkoper aan kunnen denken vooraleer hij in het mailverkeer aangeeft dat er wel degelijk een defect is en ze een omruiling op gang gaan zetten. Het is trouwens geen soc probleem, het is een capaciteitsprobleem. Soc zegt helemaal niets. Nogmaals, ik heb er geen problemen mee. Vind alleen dat je een aparte manier van redeneren hebt. Koop je morgen een auto waarvan alle versnellingen het doen behalve de 4 niet dan vind jij dat prima? Want hij werkt, alleen niet volledig correct. Als ik morgen iets koop, ga ik er vanuit dat dat correct werkt. Of dat nu een batterij van 1500 is of een wagen van 96.000. of dat nu in een winkel is, of dat is online.

[ Voor 7% gewijzigd door Druppeltje_ op 02-11-2025 13:20 ]

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Lenze100 schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:43:
[...]

Toen ik de V3 kreeg, brandde het linker segment van de bar bij een lege batterij constant. Na de update knippert het.
Ik vermoed dat dat bij design (nu) is. Het is bij de andere versies altijd zo geweest namelijk. Je kan er helaas niets aan instellen.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:59
heymjo schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:15:
[...]

P1 poort is geactiveerd, er draaide een homeassistant op voordien. Wat is TS ?
1184 pagina's terug :)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V154 / BMS215 APP V1.6.50, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

heymjo schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:49:
Verleden week Venus E gekocht (versie 2) 5.12kw en 50EUR extra betaald voor de CT003 meter. Sindsdien op een tocht door het internet aan het gaan om dit aan de praat te krijgen. Alles is up to date, sagemcom s211, sterke wifi ontvangst. Wat kan een klant meer doen? Dit is geen apparaat voor een 'leek' heb ik de indruk, alhoewel ze het zo verkopen. Uiteindelijk via de app om hulp gevraagd, ik hoop spoedig iets te horen.
We hebben wel iets meer informatie nodig om je in de goede richting te sturen. Wat werkt er niet? Wat werkt er wel? Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je een splitter op je P1 poort? Weet je zeker dat die goed werkt? Heb je een andere P1 meter gehad?

Tsja voor een leek wel of niet. Dat verschilt van situatie tot situatie. Als het meteen uit de doos werkt is het wel voor de 'leek'. Maar als dat niet zo is, heb je al gauw meer kennis nodig (en fora) om het zelf te kunnen oplossen. Kunnen we uren over praten.

Ps de TS is de Topic Start (eerste bericht van dit topic).

• tweeek
⚡ Uitbreidbaar tot 64,44 kWh op 3-fase

Combineer tot 4 batterijen per fase, ideaal voor grote gezinnen, zakelijke toepassingen of off-grid installaties.

Of leuk verkoop praatje bedoeld als "tot en met 3" ?

Dit word vermeld bij een advertente van de V3.0

[ Voor 11% gewijzigd door tweeek op 02-11-2025 13:35 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V154 / BMS215 APP V1.6.50, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:01
Avenger 2.0 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:12:
Een ontladen vermogen van ongeveer 2kWh voor Venus C is wel normaal (en RTE van 75% ook). Mijn vorige nieuwe Venus C had maar 1,7kWh en bij diagnose zag je dat één cel groot voltage verschil had (>250mV).
Ruilen… 75% is helemaal niet gek. Bij mij komen de cijfers op:
75.1% voor de oudste met 71% gemeten via Shelly.
74.3% voor de jongere met 70.2% volgens Shelly.
Shelly geeft dus 4.1% slechtere RTE echter de Shelly hangt er pas 1,5 maand aan.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• Lenze100
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-11 15:09
pascallj schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:18:
[...]

Ik vermoed dat dat bij design (nu) is. Het is bij de andere versies altijd zo geweest namelijk. Je kan er helaas niets aan instellen.
Dan hoef ik niet verder te zoeken.
Bedankt !

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:57
d3x schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:54:
[...]

een hoopje neutende hollanders helpt ook niet, op de manier dat er hier veel reageren kan ik me goed voorstellen hoe menig dan ook de aanvraag richting support aanpakken |:(

als de dozenschuiver zegt dat hij enkel met een officieel bericht van support het bewezen is dat het ding niet conform is dan is dat zo. Jij kan alle pogingen doen om het tegendeel te bewijzen. Als dat een DOA is dan is het simpel, als het ergens wat tussen in zit is dat al heel wat lastiger. Wetboek *** is zo oppervlakkig als het maar zijn kan. Als je hier al op die manier ligt te antwoorden en alles ligt te plakken en dreigen met *** over verdere stappen dan zou ik zeggen "get a life", tis een ding van ocharme 1500eur. Leer geduld hebben en volg de flow. Kan je dat niet, lees je dan in het vervolg deftig in en koop 0 items die geen assemblage hebben uit eigen land.
Nee dat is niet zo, en al helemaal niet in de eerste 6 maanden. Bewijslast ligt bij de ondernemer. Je bent niet eigenwijs ofwel?

Aan je taalgebruik te zien vermoed ik dat je zelf uit Belgie komt, klopt dat? Die ondernemer moet zich gewoon aan de Nederlandse wet houden, en als je dat als belg niet bevalt. Hou je mening dan voor je, dat doet er namelijk helemaal niet toe.

[ Voor 10% gewijzigd door Magicw00b op 02-11-2025 15:34 ]

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
WargamingPlayer schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:39:
[...]

Ruilen… 75% is helemaal niet gek. Bij mij komen de cijfers op:
75.1% voor de oudste met 71% gemeten via Shelly.
74.3% voor de jongere met 70.2% volgens Shelly.
Shelly geeft dus 4.1% slechtere RTE echter de Shelly hangt er pas 1,5 maand aan.
Ruilen gedaan ivm capaciteit die 20% lager lag van batterij dan normaal (en niet ivm RTE). Was trouwens ook niet mijn beslissing, Marstek China heeft uit hunzelf beslist om te ruilen na onderzoek (waaruit bleek dat één cel defect had).

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12:13
Magicw00b schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:31:
[...]

Nee dat is niet zo, en al helemaal niet in de eerste 6 maanden. Bewijslast ligt bij de ondernemer. Je bent niet eigenwijs ofwel?

Aan je taalgebruik te zien vermoed ik dat je zelf uit Belgie komt, klopt dat? Die ondernemer moet zich gewoon aan de Nederlandse wet houden, en als je dat als belg niet bevalt. Hou je mening dan voor je, dat doet er namelijk helemaal niet toe.
Hier zitten ook vriendelijke Belgen hoor ;)

BE MTVenus V2 V155 BMS 216 APP V1.6.50 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• Druppeltje_
Magicw00b schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:31:
[...]

Ik ben ook Belg, en in doe met mijn bedrijf meer zaken in Nederland dan in Belgie (Duitsland soms een klein stukje). Ik kan je vertellen dat de Belgische en Nederlandse wetgeving in ruwe lijnen niet zo heel erg veel verschilt. In België zou zo'n firma zich daar eveneens aan moeten houden, net zoals in Nederland. Wat d3x vertelt slaat nergens op, eender binnen welke landsgrens zich dat afspeelt. Enige verschil is dat in België zo'n garantie bepaalt is op een wettelijke termijn van 2jaar. In Nederland heb je garantie op een deugdelijk product, wat betekent dat het moet voldoen aan wat je ervan mag verwachten, afhankelijk van de prijs, het type product en de verwachte levensduur. Dus geen exacte termijn. Dat kan in sommige gevallen zorgen voor discussies, maar ik kan je zeggen een batterij met een defect na een paar weken/maanden daar sowieso nog altijd binnenvalt.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:57
dannyro schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:50:
[...]

Hier zitten ook vriendelijke Belgen hoor ;)
Dat weet ik, heb zelfs zelf een benelux functie.

Maar gezien de “die hollanders” toon…. 😉
Hollanders, Belgen... één pot nat.
De Friezen die moet je hebben. :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
S2S schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:44:
[...]

Weer feedback en vragen of ze het voor je kunnen oplossen. Zit niets anders op. Hier werkt het wel redelijk. Maar het is nu toch niet zo interessant, te weinig verschil tussen min en max prijzen .
Ja net maar weer gedaan

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Ronald.42 schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:35:
Hollanders, Belgen... één pot nat.
De Friezen die moet je hebben. :+
Om te fierljeppen zeker 😂

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

PNARI schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:55:
[...]

Om te fierljeppen zeker 😂
Jup de kortste route van A naar B

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• heymjo
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-11 20:29
We hebben wel iets meer informatie nodig om je in de goede richting te sturen. Wat werkt er niet? Wat werkt er wel? Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je een splitter op je P1 poort? Weet je zeker dat die goed werkt? Heb je een andere P1 meter gehad?
Ik heb geen splitter op de P1 poort, de CT003 gaat rechtstreeks erop. Voordien had ik een raspberry pi met homeassistant die via een usb p1 meter op de digitale meter aangesloten was, en verbruik / productie gegevens kwamen mooi binnen. Dus ik ervan uit dat dit stuk werkt.

In de app zie ik geen registratie van gegevens via de p1 poort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rq9VfvU7uWNzixwW_2ZQuHFkOQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P5ZMLTeTI3zqCNqkE5CpHp8n.png?f=fotoalbum_large

De batterij is verbonden met de CT003 en toont dit ook. Maar een diagnose laten uitvoeren geeft telkens de melding na een aantal minuten dat het mislukt is. De batterij staat altijd in standby en (ont)laadt niet, wat ergens logisch is aangezien er geen gegevens geregistreerd worden via de meter. Misschien is de CT003 defect, moeilijk te zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLNKIRPBG-L8mN2myT8hcx8dD28=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9MQkiJGshm0gJmwbSBMeHVeX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hnMFJgHkUKzWwvskOo8EjXbs6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FGOcjkWa2yEdw0d1ilSq7Eq9.png?f=fotoalbum_large

EDIT: dankzij @Pe1dtq opgelost, de p1 was verbonden met de voeding ingang op de CT003 ipv de p1 ingang. Die zijn subtiel gelabeld wel, maar makkelijk te overzien.

[ Voor 24% gewijzigd door heymjo op 02-11-2025 20:18 ]

• Pe1dtq
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:39

Pe1dtq

It's all about electronics

Niet toevallig voeding en data USB-C omgewisseld?

🔋 3 MT V2 153-215 (1 RIP), CT-003 V117, Ziv E0090, Goodwe 3-fase, ☀️ 14 kWp oost/west 🇳🇱

• heymjo
Niet toevallig voeding en data USB- C omgewisseld?
miljaar inderdaad

• Pe1dtq

Pe1dtq

👍

🔋 3 MT V2 153-215 (1 RIP), CT-003 V117, Ziv E0090, Goodwe 3-fase, ☀️ 14 kWp oost/west 🇳🇱

• 3DWim
  • Laatst online: 12:23
En werkt het nu wel ?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.50 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• heymjo
@3DWim Ja, nu krijg ik de waarden uit de p1 meter te zien in de app. En hoop ik dat hiermee de batterij kan aangestuurd worden. Afwachten op een beetje zon nu !

• Pe1dtq

Pe1dtq

Je kan nu al wel de diagnose er op loslaten. Hierdoor komt de CT-003 te weten, welke accu op welke fase zit.

[ Voor 44% gewijzigd door Pe1dtq op 02-11-2025 20:44 ]

Das toch om al uw haar uit te trekken 😂😂😂

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

d3x

Druppeltje_ schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:52:
[...]

Ik ben ook Belg, en in doe met mijn bedrijf meer zaken in Nederland dan in Belgie (Duitsland soms een klein stukje). Ik kan je vertellen dat de Belgische en Nederlandse wetgeving in ruwe lijnen niet zo heel erg veel verschilt. In België zou zo'n firma zich daar eveneens aan moeten houden, net zoals in Nederland. Wat d3x vertelt slaat nergens op, eender binnen welke landsgrens zich dat afspeelt. Enige verschil is dat in België zo'n garantie bepaalt is op een wettelijke termijn van 2jaar. In Nederland heb je garantie op een deugdelijk product, wat betekent dat het moet voldoen aan wat je ervan mag verwachten, afhankelijk van de prijs, het type product en de verwachte levensduur. Dus geen exacte termijn. Dat kan in sommige gevallen zorgen voor discussies, maar ik kan je zeggen een batterij met een defect na een paar weken/maanden daar sowieso nog altijd binnenvalt.
Stop toch met je stom vergelijk en onderbouwing dat geen kant uit gaat. Ik zeg nergens in een antwoord dat hij geen recht zou hebben op RMA, zijn toestel is defect komt duidelijk uit de testen Ik geef alleen maar antwoord dat het gigantisch belachelijk gedrag is om op wat fora te beginnen mails te pasten wat rond te bazuinen. Het zegt gewoon heel simpel iets over typetjes.... Er zijn er hier al tig die gewoon rma via online netjes alles geregeld hebben, kom dan niet meteen met dat belachelijk wetboek en het moet dit en dat want dit en dat. Simpele consument zieltjes waar alles 24/7 moet.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• d3x
  • Nu online

d3x

Het is natuurlijk geen plug en play voor een leek die geen handleiding of faq lezen... Helaas zijn die stekkers hetzelfde. Het staat nog thans duidelijk op de papieren met opmerking.

Sommigen hadden em bijna teruggestuurd wegens niet conform een leek :)

[ Voor 15% gewijzigd door d3x op 02-11-2025 21:56 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• 3DWim
  • Laatst online: 12:23
d3x schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:48:
[...]
Er zijn er hier al tig die gewoon rma via online netjes alles geregeld hebben, kom dan niet meteen met dat belachelijk wetboek en het moet dit en dat want dit en dat.
Tsja, de vraag die je jezelf moest stellen is dat het niet aankomt op je recht maar op het gunnen van een dozenschuiver.
Dat iemand hier en daar laat weten hoe het gekomen is is goed want er zijn niet alleen maar positieve ervaringen. Die van mij kan je ook terugzoeken. Ging niet om een accu maar wel over de aanschaf van extra zaken omdat de CT niet werkte (toegegeven door marstek !).

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.50 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• Druppeltje_
d3x schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:48:
[...]

Stop toch met je stom vergelijk en onderbouwing dat geen kant uit gaat. Ik zeg nergens in een antwoord dat hij geen recht zou hebben op RMA, zijn toestel is defect komt duidelijk uit de testen Ik geef alleen maar antwoord dat het gigantisch belachelijk gedrag is om op wat fora te beginnen mails te pasten wat rond te bazuinen. Het zegt gewoon heel simpel iets over typetjes.... Er zijn er hier al tig die gewoon rma via online netjes alles geregeld hebben, kom dan niet meteen met dat belachelijk wetboek en het moet dit en dat want dit en dat. Simpele consument zieltjes waar alles 24/7 moet.
Dat heb ik de persoon trouwens ook gezegd hier dat ik het niet verstandig acht hier alles met naam en toenaam neer te pennen. Maar wel met het nodige respect. Als we allemaal zo arrogant en onbeschoft gingen doen dan werd het vrolijk hier. Dat zijn echt van die typische uitlatingen van een gefrustreerde toetsenbordridder. Leef en laat leven, en help elkaar waar dat kan. Schelden en onze Noorderburen gaan schofferen daar schiet niemand mee op. Leuke avond/nacht nog gewenst alleszins

• tweeek
Druppeltje_ schreef op maandag 3 november 2025 @ 00:31:
[...]

Dat heb ik de persoon trouwens ook gezegd hier dat ik het niet verstandig acht hier alles met naam en toenaam neer te pennen. Maar wel met het nodige respect. Als we allemaal zo arrogant en onbeschoft gingen doen dan werd het vrolijk hier. Dat zijn echt van die typische uitlatingen van een gefrustreerde toetsenbordridder. Leef en laat leven, en help elkaar waar dat kan. Schelden en onze Noorderburen gaan schofferen daar schiet niemand mee op. Leuke avond/nacht nog gewenst alleszins
Wanneer er bij marstek.nl personeel rondloopt die zich voordoen als beoordeler/reparateur van een defect aan een marstek venus hoeven ze ook niet af te laten weten als marstekenergy (app) een oordeel of bevinding van het defect moet doen.

Bedrijven als marstek.nl hoeven zeker niet de hand boven het hoofd gehouden te worden, ook al vinden ze zichzelf geweldig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4sxmBDEe7uzxr8zxT6P6C5_vMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QkaNrMQU62sIPgah75rfRTCe.png?f=fotoalbum_large

• Erik1805
Nog meer geduld dus.

Dear Customer, We sincerely apologise for any inconvenience caused. We have repeatedly raised the issue regarding the AI mode with our technical team. It appears there may be further optimisation required within the backend systems, and they are working to resolve this as swiftly as possible. Once again, we offer our apologies. Kyle

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Avenger 2.0
  • Nu online
De eerste BF deals (10% korting) zijn er trouwens al bij de bekende marstek verdeler. Maar heb het gevoel dat de komende weken hard gaat gaan overal, dus als je niet gehaast bent misschien geen slecht idee om nog wat te wachten...

• S2S
  • Laatst online: 10:49

S2S

Alles is geupdate , ens / bms en CT003 batterijen van 153 naar V155, V118 (ct003) wel lange updates maar alles ging goed . Alles is up and running .

Edit:
Blijkbaar heb ik deze zomaar gekregen na feedback over niet te laden in AI als min-max prijs te laag is. Samen sterk !

[ Voor 48% gewijzigd door S2S op 03-11-2025 08:46 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• d3x
  • Nu online

d3x

tweeek schreef op maandag 3 november 2025 @ 01:08:
[...]

Wanneer er bij marstek.nl personeel rondloopt die zich voordoen als beoordeler/reparateur van een defect aan een marstek venus hoeven ze ook niet af te laten weten als marstekenergy (app) een oordeel of bevinding van het defect moet doen.

Bedrijven als marstek.nl hoeven zeker niet de hand boven het hoofd gehouden te worden, ook al vinden ze zichzelf geweldig
[Afbeelding]
als elke dozen schuiver marges droppen dan gaat "marketing" los op hun online verhaaltjes en websites, niks nieuws. Kijk naar het "officiele verdeler" label overal 8)7

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:47
d3x schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:54:
[...]

een hoopje neutende hollanders helpt ook niet, op de manier dat er hier veel reageren kan ik me goed voorstellen hoe menig dan ook de aanvraag richting support aanpakken |:(

als de dozenschuiver zegt dat hij enkel met een officieel bericht van support het bewezen is dat het ding niet conform is dan is dat zo. Jij kan alle pogingen doen om het tegendeel te bewijzen. Als dat een DOA is dan is het simpel, als het ergens wat tussen in zit is dat al heel wat lastiger. Wetboek *** is zo oppervlakkig als het maar zijn kan. Als je hier al op die manier ligt te antwoorden en alles ligt te plakken en dreigen met *** over verdere stappen dan zou ik zeggen "get a life", tis een ding van ocharme 1500eur. Leer geduld hebben en volg de flow. Kan je dat niet, lees je dan in het vervolg deftig in en koop 0 items die geen assemblage hebben uit eigen land.
Wetgeving is niet nederlands of belgisch - maar europees !! Europese consumenten hebben recht op een wettelijke garantie van minimaal 2 jaar op elektronica bij aankoop in de EU. De verkoper is hiervoor verantwoordelijk en moet bewijzen dat een defect niet onder de garantie valt, bijvoorbeeld door verkeerd gebruik. De verkoper moet bewijzen dat een defect niet onder de garantie valt, wat een omkering van de bewijslast is ten voordele van de consument.

En dat is het nu juist - als de verkoper v oor bewijs steunt op een door de fabrikant aangeleverde methode (remote uitlezen van) dan is dat zijn gegronde recht om dit proces te gebruiken. De termijn dient "redelijk" te zijn ... wat natuurlijk voor interpretatie vatbaar is.

En nog eentje - U moet contact opnemen met de verkoper, niet zomaar de fabrikant, aangezien de verkoper voor de garantie verantwoordelijk is. De fabrikant mag extra systemen aanbieden voor support maar als je je recht op garantie wilt uitoefenen dan dien je altijd via de verkoper te gaan !

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:30
Goedemorgen,
Nadat ik nog een keer had geklaagd gisteren of eergisteren dat het niet werkte met de tekst dat eea nog steeds niet werkte kreeg ik vanmorgen een mail dat updates klaar stonden. Dat werd voor de batterij de v155. (was 153) Dat ging in 2 stappen. En voor de CT003 ging dat naar V118. Alle updates geven aan geslaagd te zijn. Ik zie in de AI grafiek waar ook de laadpunten en schema zouden moeten staan nog niets anders dan het zwart grijze prijzen grafiekje maar misschien heeft het een nacht nodig om de nieuwe prijzen en dus ook laadpunten op te halen, dus ik wacht het braaf even af. Zijn er meer mensen die zo’n update hebben gehad en werkt tot daar wel al meteen of ook even wachten?

[ Voor 7% gewijzigd door Koniade op 03-11-2025 10:30 ]

• Erik1805
Koniade schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:26:
Goedemorgen,
Nadat ik nog een keer had geklaagd gisteren of eergisteren dat het niet werkte met de tekst dat eea nog steeds niet werkte kreeg ik vanmorgen een mail dat updates klaar stonden. Dat werd voor de batterij de v155. (was 153) Dat ging in 2 stappen. En voor de CT003 ging dat naar V118. Alle updates geven aan geslaagd te zijn. Ik zie in de AI grafiek waar ook de laadpunten en schema zouden moeten staan nog niets anders dan het zwart grijze prijzen grafiekje maar misschien heeft het een nacht nodig om de nieuwe prijzen en dus ook laadpunten op te halen, dus ik wacht het braaf even af. Zijn er meer mensen die zo’n update hebben gehad en werkt tot daar wel al meteen of ook even wachten?
Ik wacht al 2 weken of langer op een werkende AI mode. Ik heb ook alleen zwart grijze grafiekje.

• Pe1dtq

Pe1dtq

vifra schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:04:
[...]
En nog eentje - U moet contact opnemen met de verkoper, niet zomaar de fabrikant, aangezien de verkoper voor de garantie verantwoordelijk is. De fabrikant mag extra systemen aanbieden voor support maar als je je recht op garantie wilt uitoefenen dan dien je altijd via de verkoper te gaan !
Zo hoort het te zijn ja. Maar wat ben ik in mijn geval blij, dat het rechtstreeks met Marstek soepel verloopt, terwijl de reseller het totaal laat afweten.

• Bertsjuhn
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:20
Luc6580 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

Wanneer de stroom over de ganse gemeente afstaat, hoe kan je dan nog TV kijken of werken op PC?
TV distributie werkt met versterkers in de straten en die hebben ook stroom nodig.
Idem voor internet, of heb je de GSM als hotspot gebruikt?
Dat heeft het grootste gedeelde van de dag kunnen doordraaien, op enig moment ging inderdaad deze verbinding kortstondig eruit. Dat moment werd door de kids de Switch aangezet en ik heb inderdaad kortstondig op de 5G gewerkt.

☀️5400wp op Z | 🔋Marstek Venus E | 🚗 Peugeot e-208 | ❄️ Daikin 2MXM50A | 🔌 HW P1 | 🎛️ Home Assistant | 🛜 UniFi

Pagina: 1 ... 296 297 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.