• T4Dick
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:43
Geen verbetering die nieuwe layout van de app. Dat huisje mag wel weg is overbodig en de oude was compacter wat betreft de grafieken.
T4Dick schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:25:
Geen verbetering die nieuwe layout van de app. Dat huisje mag wel weg is overbodig en de oude was compacter wat betreft de grafieken.
Huisje is een instelling en uit te zetten. Grafieken kun je instellen. 3 varianten qua grootte even uit mijn hoofd.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
T4Dick schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:25:
Je kan het ook weer uitzetten als je liever de oude weergave hebt. Onder settings en dan grafieken.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:34

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb nu nog geen panelen of accu maar overweeg een homewizard accu en een plug en play zonnepanelen set. Heb de p1 meter al en een paar HW sockets. Kan ik de accu en de panelen in hetzelfde stopcontact doen of is het beter om dit qua groepen te scheiden?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:15
PeteSplit schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:18:
[...]

Ik heb een (kleine) omvormer op een homewizard socket zitten en zie ook de zonnegegevens.

[Afbeelding]
Ja, dan heb je het juiste profiel bij die socket ingesteld.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• T4Dick
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:43
Devke schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:31:
[...]

Huisje is een instelling en uit te zetten. Grafieken kun je instellen. 3 varianten qua grootte even uit mijn hoofd.
Ah, kijk dat is dan wel weer fijn, Ga het veranderen. Dank. :)

• freeaanzee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
BeZaX schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:15:
Ook leuk om te zien dat het huis zich aanpast op basis van hoeveel batterijen je hebt en je een auto (deze valt qua kleur en type ook aan te passen) hebt.
En als je een kWh-meter hebt die als warmtepomp geregistreerd is, verschijnt er ook een buitenunit aan de muur, leuk.

De third party batterij die op een socket zit (met het juiste type) tonen ze helaas niet in het huis. Dat zal een kwestie van eergevoel zijn bij HomeWizard >:).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqZetIb8uITpOLpv6UzFK7MtYTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItBPARUQGM35GE09zsHJyHKq.jpg?f=fotoalbum_large

Daikin EHVX08S18EJ6V+ERGA08EVH7 | GoodWe 2000-XS | Marstek Venus E V3

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:37
Hoe heb jij je warmtepomp zichtbaar gekregen?
Alles is bij mij zichtbaar behalve de warmtepomp.
Maar die kan ik niet toevoegen binnen de app.
Moet die dan persé op een homewizard (uitleesbare) schakelaar zitten wil je die zichtbaar krijgen?

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LongTimeAgo schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:04:
[...]

Moet die dan persé op een homewizard (uitleesbare) schakelaar zitten wil je die zichtbaar krijgen?
Ik denk het wel. Ik heb een tussenmeter met de naam airco,en een tussenmeter met de naam zonnepanelen en die zijn zichtbaar. (Helaas is mijn socket met de naam boiler geen plaatje geworden ;) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:52
Devke schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:47:
[...]

Hier gaat je berekening niet goed. Inkoop 17 ct in dit voorbeeld en je geeft dan 13 ct verlies aan. Dat is 76% verlies bovenop de inkoop van 17 ct.
En de afschijving van de battery tel jij niet mee?
(€1400,- / 6000cycle = €0,23 / 2,7kw = €0,10 ~ ~17ct * 75% = 4ct ~ ~ €0,10 + €0,04 = €0,14 verlies)
Bij het terug verdienen van je zonnepanelen telde je de afschrijving toch ook mee?
Maar oke, reken jezelf lekker rijk.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
freeaanzee schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:51:
[...]

En als je een kWh-meter hebt die als warmtepomp geregistreerd is, verschijnt er ook een buitenunit aan de muur, leuk.

De third party batterij die op een socket zit (met het juiste type) tonen ze helaas niet in het huis. Dat zal een kwestie van eergevoel zijn bij HomeWizard >:).

[Afbeelding]
Haha, het zou wat zijn als ze bv van Marstek een batterij tonen (die gekoppeld is aan de HW P1 meter). Zou wel tof zijn, maar zie ik nooit gebeuren. Behalve als ze de stekker uit de batterij trekken. Maar ook dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Overigens wel gaaf dat ze EV, maar ook een airco laten zien.
Longtree schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:32:
[...]

(€1400,- / 6000cycle = €0,23 / 2,7kw = €0,10 ~ ~17ct * 75% = 4ct ~ ~ €0,10 + €0,04 = €0,14 verlies)
Bij het terug verdienen van je zonnepanelen telde je de afschrijving toch ook mee?
Dat laatste zinnetje was niet echt nodig toch?

Ik heb het geld al uitgegeven. Wat ik doe is de RTE tellen, stroomprijs inkoop en wat minimale verkoop / NOM moet zijn. De winst die tussen inkoop en die verkoop NOM dus zit zie ik als terugverdiend. Ik ben het eens met je dat het best lastig is met de batterij. Echter met dynamisch lukt me dat iets beter dan mijn vorige contract.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:09

fxs81

Julianadorp

LongTimeAgo schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:04:
[...]

Ik vermoed van wel, mijn airco zit via een kWh meter van HW en die zie ik ook aan de zijkant van het huisje. De apparatuur moet dus op 1 of andere manier wel als apparaat in de app staan.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:15
fxs81 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:59:
[...]

Ik vermoed van wel, mijn airco zit via een kWh meter van HW en die zie ik ook aan de zijkant van het huisje. De apparatuur moet dus op 1 of andere manier wel als apparaat in de app staan.
Het gaat inderdaad pas werken als er een meterstand beschikbaar is. Dus voor apparaten is dat een koppeling met zonnepanelen, of een kWh meter of socket (beide van Homewizard) met het juiste profiel.
De P1 meter levert alleen de slimme meterstanden voor het grote werk maar nooit op detail-apparaat niveau.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Het lastige is dat je ook afschrijving door tijd doet. Als hij afgeschreven is voor hij die 6000 cycles gehaald heeft kan een cycle die minder dan de afschrijving opleverde toch positief zijn.

RTE moet je altijd meenemen want dat is een huidig verlies.

Maar bij de cycleafschrijving is dat net anders. Beter 3000 keer de RTE + afschrijving + winst en 3000 keer de RTE en de helft van de afschrijiving, dan alleen 3000 keer de RTE+ afschrijving + winst

die 3000 keer de helft van de afschrijving is toch weer 3000*12 cent die je anders gemist had en wel al uitgegeven had.

Met 6000 cycles en 15 jaar wil je eigenlijk (de best mogelijke) 400 cycles per jaar doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-12-2025 18:07 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• freeaanzee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
fxs81 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:59:
[...]
Inderdaad, en je moet het profiel 'Warmtepomp/boiler' selecteren voor die meter in de lijst onder 'Apparaten'. (De naam van het apparaat doet er niet toe.) Voor de rest is het pure eye candy, hoor.

Daikin EHVX08S18EJ6V+ERGA08EVH7 | GoodWe 2000-XS | Marstek Venus E V3

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:52
Devke schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:52:
[...]

Ik heb het geld al uitgegeven. Wat ik doe is de RTE tellen, stroomprijs inkoop en wat minimale verkoop / NOM moet zijn. De winst die tussen inkoop en die verkoop NOM dus zit zie ik als terugverdiend. Ik ben het eens met je dat het best lastig is met de batterij. Echter met dynamisch lukt me dat iets beter dan mijn vorige contract.
Sorry voor dat laatste zinnetje.
Maar ik gebruik mijn 6000 cycles (waarschijnlijk meer) liever met gratis stroom van mijn dak, en dan tijdens de piek uren gebruiken ('s winters tenmiste). In de zomer gewoon NOM.
En ja mijn zonnepanelen zijn al dubbel terug verdient (2014), dus de stroom die van mijn dak komt is gratis.

• meesje
  • Nu online
Devke schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:52:
[...]

Zelf word ik helemaal gek van de diversiteit aan berekeningen die gebruikt worden door verschillende tweakers. Is hier niet een eenduidige berekening voor? Hetzelfde geldt voor bv: wat is een omtrek? Daar heb je toch ook geen discussie over?
Zelf vind ik het beter om afschrijving wel mee te nemen in je berekening. Bij een berekening van autokosten neem je toch ook afschrijving mee?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23

DJ

Vraagje voor de Zonneplan gebruikers. Ik heb van Zonneplan begin dit jaar een 'handleiding' gehad om de SolarEdge zo in te stellen dat hij automatisch uitschakelt als het tarief onder 0 EUR komt. Als ik die waardes nu in HomeWizard invul dan krijg ik maar de helft van de kosten die ik in de Zonneplan app zie.

Wat hebben jullie als additionele kosten ingesteld in de HomeWizard app? En kloppen jullie cijfers met die van de Zonneplan app?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Longtree schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:10:
[...]

Sorry voor dat laatste zinnetje.
Maar ik gebruik mijn 6000 cycles (waarschijnlijk meer) liever met gratis stroom van mijn dak, en dan tijdens de piek uren gebruiken ('s winters tenmiste). In de zomer gewoon NOM.
En ja mijn zonnepanelen zijn al dubbel terug verdient (2014), dus de stroom die van mijn dak komt is gratis.
Zand dr over en door. Heb jij ook een dynamische contract? Mijn beredenering is dat opwek die van het dak komt ook een waarde heeft. De kWh kan de PIB in voor later gebruik of in mijn geval het net op als het tarief goed is. Uiteindelijk gaat het er denk ik om wat betalen we onder de streep. Hoe brengen we dat zo ver mogelijk omlaag.

meesje schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:10:
[...]

Zelf word ik helemaal gek van de diversiteit aan berekeningen die gebruikt worden door verschillende tweakers. Is hier niet een eenduidige berekening voor? Hetzelfde geldt voor bv: wat is een omtrek? Daar heb je toch ook geen discussie over?
Zelf vind ik het beter om afschrijving wel mee te nemen in je berekening. Bij een berekening van autokosten neem je toch ook afschrijving mee?
Een auto verdiend zich niet terug. Die kost alleen maar geld.

De berekeningen. Volgens mij heb ik 33% gezien ergens in het topic als verschil tussen laag en hoog tarief om vlak te spelen. De 1 neemt idd zijn afschrijving mee, ik heb ook al gelezen. Doe wat voor jou prettig voelt.

Ik heb zelf wat randvoorwaarden in HA opgenomen en nutsmeters die inkoop bijhouden en wat de opbrengst is. Bron daarvan is de HW kWh MID meter die op de groep van de batterijen hangt. Nauwkeuriger kan ik dat denk ik niet maken.

DJ schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:00:
Vraagje voor de Zonneplan gebruikers. Ik heb van Zonneplan begin dit jaar een 'handleiding' gehad om de SolarEdge zo in te stellen dat hij automatisch uitschakelt als het tarief onder 0 EUR komt. Als ik die waardes nu in HomeWizard invul dan krijg ik maar de helft van de kosten die ik in de Zonneplan app zie.

Wat hebben jullie als additionele kosten ingesteld in de HomeWizard app? En kloppen jullie cijfers met die van de Zonneplan app?
Het is een offtopic vraag maar ik help je. Vul bij overige kosten 0.1181 in. Dan gaat de berekening goed en loopt hij gelijk aan Zonneplan. Houdt er wel rekening mee dat ze uit de pas gaan lopen bij teruglevering. Dit komt omdat je van Zonneplan een Zonnebonus krijgt.

• meesje
  • Nu online
Devke schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:09:
[...]

Een auto verdiend zich niet terug. Die kost alleen maar geld.

De berekeningen. Volgens mij heb ik 33% gezien ergens in het topic als verschil tussen laag en hoog tarief om vlak te spelen. De 1 neemt idd zijn afschrijving mee, ik heb ook al gelezen. Doe wat voor jou prettig voelt.

Ik heb zelf wat randvoorwaarden in HA opgenomen en nutsmeters die inkoop bijhouden en wat de opbrengst is. Bron daarvan is de HW kWh MID meter die op de groep van de batterijen hangt. Nauwkeuriger kan ik dat denk ik niet maken.
Zelf vind ik afschrijving een wezenlijk aspect in winstberekening. Dit is volgens mij een redelijk algemeen beginsel. Ik verwonder me over de verschillende kijken op de berekeningen. Een argument van ‘ik heb het al aangeschaft’ vind ik zelf niet sterk. Daarom kan ik me de kritische noot wel een beetje voorstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 08-12-2025 19:29 ]

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:49
[...]

Ongeveer 220 cycli per jaar "vol" door de zon. Dus jij gaat 27 jaar doen met je HomeWizard Thuisbatterij? Of ga je hem gewoon gebruiken met dynamisch laden op goedkope uren en ontladen op dure uren en verdien je hem ook nog eens eerder terug? Laten we zeggen 400 - 500 cycli in totaal per jaar? Ik laat het je volgend jaar graag weten hoeveel cycli erbij komen door dynamisch laden. Levensduur 6000 cycli is dan 12 - 15 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door TFX77 op 08-12-2025 19:30 ]

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Twee HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:06
DJ schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:00:

Met deze waarden komt het bij mij vrij aardig overeen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIkfJm-6HU7sl9LFRPLWc8Va6Ck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vdbn9VZ4H8JqXiKt9WLj633p.png?f=fotoalbum_large

Homewizard en Zonneplan apps houden echter geen rekening met salderingsregeling. Aangezien ik behoorlijk wat overschot heb hanteer ik op dit moment de kale prijzen om te bepalen wanneer ik de batterij (ont)laadt.

[ Voor 10% gewijzigd door goechel op 08-12-2025 19:45 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48
TFX77 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:29:
Ongeveer 220 cycli per jaar "vol" door de zon. Dus jij gaat 27 jaar doen met je HomeWizard Thuisbatterij?
Dat is wel de businesscase voor iedereen die de batterij gebruikt om ongebruikte zonnestroom later te gebruiken. Actief handelen heb je een veel grotere batterij met lagere RTE voor nodig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:43

MJV

gielz schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:11:
Als je data wilt omzetten dan kun je deze template helpers gebruiken;

Maakt alles positief;
code:
1
{{ states('sensor.p1_meter_energy_export') | float | abs }}

Maakt het negatief
code:
1
{{ (states('sensor.p1_meter_energy_export') | float) * -1 }}

[...]
Sorry, noob-vraag, maar ik kom er niet uit. Hoe/waar voer ik deze berekening nu in?

Als ik via de GUI een Helper wil creëeren krijg ik alleen maar de keuze uit relatief ingewikkelde berekeningen.

[ Voor 10% gewijzigd door MJV op 08-12-2025 19:35 ]

meesje schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:27:
[...]

Zelf vind ik afschrijving een wezenlijk aspect in winstberekening. Dit is volgens mij een redelijk algemeen beginsel. Ik verwonder me over de verschillende kijken op de berekeningen. Een argument van ‘ik heb het al aangeschaft’ vind ik zelf niet sterk. Daarom kan ik me de kritische noot wel een beetje voorstellen.
Kritisch zijn is niet erg. Houd elkaar scherp. Zolang het netjes gaat en met feiten zal ik het altijd proberen te doorgronden. Ik kan ook mis zitten. Ik heb dat afschrijven maar op die manier zoals eerder beschreven los gelaten. Zelf ook mee geworsteld en ben daar anders naar gaan kijken. Zie de post van @ArthurMorgan zojuist en eerdere tweakers die 33% hanteren. Wat ik doe is hem eigenlijk compleet afschrijven al en probeer de investering weer terug te verdienen.

Wat testen aan het doen. Zie afbeelding. Je ziet dat de laadkosten in deze proefperiode iets hoger zijn dan de opbrengsten. Disclaimer hierbij is dat beide batterijen vol zijn. Dus ontlading moet nog volledig. Hier zitten de omzettingsverliezen bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh0LnzbhNplY3CPBqvm13tSzzp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVqpaJ2pbn0cFz4L2aEyfPOv.jpg?f=fotoalbum_large

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Devke schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:36:
[...]

Kritisch zijn is niet erg. Houd elkaar scherp. Zolang het netjes gaat en met feiten zal ik het altijd proberen te doorgronden. Ik kan ook mis zitten. Ik heb dat afschrijven maar op die manier zoals eerder beschreven los gelaten. Zelf ook mee geworsteld en ben daar anders naar gaan kijken. Zie de post van @ArthurMorgan zojuist en eerdere tweakers die 33% hanteren. Wat ik doe is hem eigenlijk compleet afschrijven al en probeer de investering weer terug te verdienen.

Wat testen aan het doen. Zie afbeelding. Je ziet dat de laadkosten in deze proefperiode iets hoger zijn dan de opbrengsten. Disclaimer hierbij is dat beide batterijen vol zijn. Dus ontlading moet nog volledig. Hier zitten de omzettingsverliezen bij.

[Afbeelding]
Volgens mij kun je bij Zonneplan zelfs een afschrijfbedrag per kWh opvoeren om dat mee te nemen als meewegende drempel in het bepalen van de minimale spread voor handel. Zo voorkom je in elk geval dat je voor de kat z'n k*t stroom heen en weer staat te pompen dat alleen maar extra slijtage zou opleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 08-12-2025 19:41 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• meesje
  • Nu online
@Devke Mee eens dat het netjes mag (maar dat is nu een oude koe). Mijn opmerkingen zijn overigens om kennis op te doen en mijn eigen kijk er op te ontwikkelen.
meesje schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:43:
@Devke Mee eens dat het netjes mag (maar dat is nu een oude koe). Mijn opmerkingen zijn overigens om kennis op te doen en mijn eigen kijk er op te ontwikkelen.
Kijk en met de input van jou en anderen helpen we elkaar. Precies het doel van tweakers. :9

paQ schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:40:
[...]

Volgens mij kun je bij Zonneplan zelfs een afschrijfbedrag per kWh opvoeren om dat mee te nemen als meewegende drempel in het bepalen van de minimale spread voor handel. Zo voorkom je in elk geval dat je voor de kat z'n k*t stroom heen en weer staat te pompen dat alleen maar extra slijtage zou opleveren.
Doel je dan niet op een andere batterij? Nexus? Ik kan me voorstellen dat je in de app dan meer ziet. Nu is dat voor een niet Zonneplan batterij niet zichtbaar.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Devke schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:12:
[...]

Doel je dan niet op een andere batterij? Nexus? Ik kan me voorstellen dat je in de app dan meer ziet. Nu is dat voor een niet Zonneplan batterij niet zichtbaar.
Ik weet niet hoe die batterij heet, maar het gaat me er meer om dat het wel een factor is die zou moeten meewegen als je de batterij inzet voor handel om te bepalen hoe (of OF) je hem terugverdient.
Ergo: Als je spread dermate klein is dat je amper of net de afschrijving dekt, dan schiet je per saldo totaal niets op.
Je ziet dus ook in de accu topics waarbij gebruikers bijv 5 of 7 of 9 cent per kWh aan afschrijving opnemen de accu soms dagen amper iets doet. Simpelweg omdat je dan nog onder de 'afschrijfprijs' probeert te handelen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

paQ schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:16:
[...]

Ik weet niet hoe die batterij heet, maar het gaat me er meer om dat het wel een factor is die zou moeten meewegen als je de batterij inzet voor handel om te bepalen hoe (of OF) je hem terugverdient.
Ergo: Als je spread dermate klein is dat je amper of net de afschrijving dekt, dan schiet je per saldo totaal niets op.
Je ziet dus ook in de accu topics waarbij gebruikers bijv 5 of 7 of 9 cent per kWh aan afschrijving opnemen de accu soms dagen amper iets doet. Simpelweg omdat je dan nog onder de 'afschrijfprijs' probeert te handelen.
Op die fiets. Ik benader hem anders maar je punt is duidelijk. Zie mijn eerdere beredenering. De PIB staat hier nu ook regelmatig stil. Ik laat hem zijn werk doen op de uren dat het wel efficiënt is. Nou is dit ook geen batterij om handel mee te drijven. Te laag vermogen en te weinig capaciteit. Daar moet je andere batterijen voor hebben al geldt daar hetzelfde. Het moet rendabel zijn. RTE is al een belangrijke speler hierbij. Mijn andere set holt wel wat vaker op en neer maar ook duidelijk met ondergrenzen.

Pagina: 1 ... 236 237 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Kortingscodespam kan in HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.