Ik ben heel af en toe nog niet overtuigd van de Slim Laden functie. Ik heb een dynamisch energiecontract, deze ochtend en middag is de stroomprijs onder de 13 cent. Ik heb 3 PiBs.
Vanochtend heeft Slim Laden er eerst voor gezorgd dat er werd teruggeleverd, helemaal prima, want de prijs was 'hoog'. Om 9.35 uur begon het opladen van de batterijen. Om 11.30 uur zag ik dat de batterijen niet meer werden opgeladen, totaal opgeladen 55%, en dat Slim Laden aan het terugleveren was, 2100W (afgerond voor het gemak). Dit terwijl de prijs 13 cent was.
Dan denk ik, er komt weer wat bewolking aan, laadt die batterijen eerst even helemaal vol. Dus weer NOM aangezet.
Misschien is er iets logisch wat ik niet zie, had ik Slim Laden moeten laten staan, of had je hetzelfde gedaan? (Af en toe zet ik hem na een kwartier weer op Slim Laden om te kijken wat ie doet).
Batterijen komen in principe helemaal vol en weer leeg (fanatieke gamers in huis).
In de app HomeWizard heb ik bij Tarieven (stroom): Zonneplan, dynamisch, per kwartier, overige kosten 0,1116, btw 21% // Teruglevering dynamisch, per kwartier, overige kosten per kwh : 0,1116, btw 21%
[
Voor 9% gewijzigd door
oaledrent op 06-09-2026 12:06
]